Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20:51
Geert1976 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:20:
[...]

wat heeft Tinder te maken met de iPhone Xs?
"Gezichts"herkenning? :D

Het is weer bijna september 2019 :)

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-03 11:42
chronoz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:40:
Tinder had een aanbieding voor 1 maand voor €14,99.

[Afbeelding]

Ik dacht dat de prijs hierna naar €29,99 zou gaan,
Staat hier nu bij iTunes dat hij met €14,99 per maand verlengd wordt?
Beetje erg offtopic 8)7 8)7 8)7

• Jaymone
De laatste geruchten rondom de 2019 iPhones:

- Design blijft min of meer gelijk
- Misschien een kleinere notch
- Scherm waarin aanraak gevoeligheid is verwerkt. Hierdoor dunner en lichter. Mogelijk alleen voor de Xs Max
maar niet zeker.
- 2 Camera's achterkant
- Mogelijk geen usb-c

Ben alleen wel benieuwd of we dan al micro-led kunnen verwachten. Ergens denk ik van niet aangezien de Watches dit ook nog niet hebben.
Denk dat we dus pas in 2020 weer een complete re-design kunnen verwachten.

On-topic/Off-topic: zeg het maar...

Jaymone schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:38:
De laatste geruchten rondom de 2019 iPhones:

- Design blijft min of meer gelijk
- Misschien een kleinere notch
- Scherm waarin aanraak gevoeligheid is verwerkt. Hierdoor dunner en lichter. Mogelijk alleen voor de Xs Max
maar niet zeker.
- 2 Camera's achterkant
- Mogelijk geen usb-c

Ben alleen wel benieuwd of we dan al micro-led kunnen verwachten. Ergens denk ik van niet aangezien de Watches dit ook nog niet hebben.
Denk dat we dus pas in 2020 weer een complete re-design kunnen verwachten.

On-topic/Off-topic: zeg het maar...
Zet je Glazen Bol nog maar paar maandjes terug op zolder :P

• jdevries189
  • Laatst online: 17-03 20:26
DyStiC schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:06:
Hoe is jullie ervaring qua krasbestendigheid van het scherm?
Viel me van de week ineens op, toen het licht in bepaalde hoek op het scherm viel, dat ik toch al wat hele dunne krasjes op m'n scherm heb.
Ik heb er geen screen protector op en gebruik m'n telefoon hetzelfde als m'n voorgaande iPhone 6 waar ik 4 jaar mee heb gedaan en welke nog geen enkele kras op het scherm heeft. Kan dikke pech zijn, maar ik vind het wel opvallend en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb hetzelfde. Gebruik em kaal maar wel altijd heel zuinig op. Nooit met scherm naar beneden ergens neerleggen en ook nooit met sleutels oid in mn broek. Toch inmiddels al heel wat krasjes. Precies zoals jij beschrijft; alleen zichtbaar in het licht onder een bepaalde hoek. Zonde.

• jdevries189
  • Laatst online: 17-03 20:26
*dubbel*

jdevries189 wijzigde deze reactie 17-12-2018 22:26 (138%)

• Daantsjie
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-01 00:05
Hebben mensen hier ook last van scherpe randjes bij de xs?

Ik heb daar vooral last van tijdens het bellen dat ik een haartje tussen het scherm en het band krijg

• danda
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 10:51
Daantsjie schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:52:

Ik heb daar vooral last van tijdens het bellen dat ik een haartje tussen het scherm en het band krijg
ja, ik heb een nieuwe gekregen

• FrameWork.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:41
Shizzel schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:05:
Heb sinds release mijn xs. En eigenlijk al sindsdien het volgende probleem:
Soms werkt bij unlocken met cijfertjes de cijfers 1 2 en 3 niet. Heel die rij doet het dan niet. Hij blijft het dan ook niet doen. Wel de andere cijfers.
Als ik die inlog poging dan terug vergrendel (scherm uit) dan doen ze het de volgende x altijd.

Wat denken jullie software issue of defect? Ivm de touche recall van de X maak ik me wel een beetje zorgen.
Op andere momenten geen duidelijke touch issues (met mn vorige screenprotector leek dat even rechts onder maar dat is nu niet meer)
Ik ondervind ook wel eens touch issues, geen structurele problemen maar het treedt eens in de zoveel tijd eens op. Zal mij niet verbazen als er binnenkort ook een issue met de Xs touch module is en er een reparatieprogramma voor uit komt.

 MBPr" 2.9GHz / 512GB / 16GB RAM / Radeon Pro 560 4GB | iPhone XS 256GB SG | Apple Watch 44mm SG | Nokia 6 (2017) | Dell u3415w

• Daantsjie
danda schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:55:
[...]

Hoe lang had je hem toen?
Ik kom pas na 2 maand erachter, omdat ik bijna nooit bel

• zynex
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:36
jdevries189 schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:07:
[...]

Ik heb hetzelfde. Gebruik em kaal maar wel altijd heel zuinig op. Nooit met scherm naar beneden ergens neerleggen en ook nooit met sleutels oid in mn broek. Toch inmiddels al heel wat krasjes. Precies zoals jij beschrijft; alleen zichtbaar in het licht onder een bepaalde hoek. Zonde.
Hier hetzelfde. Kom van een iPhone 6 af die tegen het einde van zijn leven behoorlijk wat te verduren heeft gehad, maar een vrijwel krasloos scherm had. Mijn xs max heeft in het licht behoorlijk wat hele dunne kleine krasjes...Erg jammer inderdaad.

• Snorlexxx
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 00:35
Meer mensen met een iPhone Xs Max die last van verkeerde scaling hebben in Instagram sinds de laatste update? Hij is weer ingezoomd bij mij en dat was juist sinds oktober optimized voor het grotere scherm van de Max

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 06:40
Snorlexxx schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:51:
Meer mensen met een iPhone Xs Max die last van verkeerde scaling hebben in Instagram sinds de laatste update? Hij is weer ingezoomd bij mij en dat was juist sinds oktober optimized voor het grotere scherm van de Max
Klopt, waarschijnlijk een foutje van Facebook. Zal bij de volgende update van Instagram wel weer opgelost worden.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Jaymone
Snorlexxx schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:51:
Hier ook zo idd

• DypFrys
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 28-01 13:18
Nu ik m'n XS heb hoor ik geen Flitsmeister waarschuwingen meer op m'n Volvo carkit. M'n iPhone 7 gaf keurig een piepje door de boxen van de auto. Voor zo ver ik aan m'n instellingen kan zien heb ik alles wel aan staan. Meer mensen met deze ervaring?

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 06:05
@DypFrys Staat er geen auto rijd functie aan?
Dus niet storen wanneer je auto rijd bedoel ik daarmee.
https://www.iculture.nl/tips/niet-storen-tijdens-autorijden/

Roos79 wijzigde deze reactie 19-12-2018 14:32 (22%)

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-03 18:26
DypFrys schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:20:
Nu ik m'n XS heb hoor ik geen Flitsmeister waarschuwingen meer op m'n Volvo carkit. M'n iPhone 7 gaf keurig een piepje door de boxen van de auto. Voor zo ver ik aan m'n instellingen kan zien heb ik alles wel aan staan. Meer mensen met deze ervaring?
Ik gebruik de Flitsmeister bèta release (voor Apple Carkit) en krijg nog netjes de biepjes te horen door mijn luidsprekers. iPhone XS is wel verbonden via USB voor Apple Carkit.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• DypFrys
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 28-01 13:18
RigolleM schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:27:
[...]

Ik gebruik de Flitsmeister bèta release (voor Apple Carkit) en krijg nog netjes de biepjes te horen door mijn luidsprekers. iPhone XS is wel verbonden via USB voor Apple Carkit.
Hmm, Apple Carkit? Bedoel je Apple Carplay? Ik heb wel een nieuwe V60 maar daar zit CarPlay nog niet op. Ik verbind wel via bluetooth maar dat werkte voorheen ook gewoon prima met m'n iPhone 7.
Roos79 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:29:
@DypFrys Staat er geen auto rijd functie aan?
Dus niet storen wanneer je auto rijd bedoel ik daarmee.
https://www.iculture.nl/tips/niet-storen-tijdens-autorijden/
Oh, daar zal ik straks eens op letten. Maar op die website staat wel dit:
Meldingen van bijvoorbeeld Flitsmeister worden niet op het scherm getoond, maar je hoort wel het signaal af gaan. Ook wordt de exacte melding uitgesproken, zodat je weet wat er precies aan de hand is. Dit geldt ook navigatie-apps.
Ik heb nu wel dat ik niet meer de melding meteen zie, ik moet dan eerst naar het scherm kijken (FaceID) om de melding in beeld te krijgen. Misschien onderdrukt dat ook het geluid? Ik heb dat even veranderd in de berichtgeving, zal het zo op de terugreis even testen en ook even op die rij modus letten.

• RigolleM
DypFrys schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:03:
[...]

Hmm, Apple Carkit? Bedoel je Apple Carplay? Ik heb wel een nieuwe V60 maar daar zit CarPlay nog niet op. Ik verbind wel via bluetooth maar dat werkte voorheen ook gewoon prima met m'n iPhone 7.

[...]
Inderdaad Apple Carplay... begin het moeilijk te krijgen halverwege de week 8)

• RBN026
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20:43
Hier een nieuwe XS bezitter. Mooie telefoon erg blij mee.

Wat ik minder vind zijn de snelle krassen op de metalen behuizing, hebben jullie hier ook last van?

RBN026 wijzigde deze reactie 19-12-2018 16:44 (28%)

• Martinus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-03 20:00
RBN026 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:43:

Wat ik minder vind zijn de snelle krassen op de metalen behuizing, hebben jullie hier ook last van?
Funny, ik ervaar dat ten opzichte van de X als minder, vind het glas wel weer snel krassen tov de X.

no comment

• Nyana
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-03 19:45

Nyana

Who?!

RBN026 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:43:

Heb je snel voor elkaar. Zuinig zijn of een hoesje erom. Staal krast nou eenmaal snel.
Mocht je de zilveren variant hebben, kun je de randen wel polijsten.

• Zackito
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-03 20:50
danda schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:55:
[...]

Ik heb hetzelfde, beetje tegenvaller.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Direct vis apple?

• danda
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 10:51
Ik heb tijdens retourtermijn de iPhone XS met het scherp randje omgeruild, je kan dan kiezen voor restitutie of andere iPhone xs, (online bij Apple gekocht)

danda wijzigde deze reactie 19-12-2018 23:17 (18%)

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Ik heb sinds gister een iPhone Xs in gebruik en nu lag ik wat te lezen in bed waarbij de brightness op de laagste stand stond. Toen viel me op dat er 3 witte lijnen door de display zichtbaar zijn.

Dit is niet mijn foto, maar de witte lijnen zitten op exact dezelfde plekken. Mijn OCD begint dan gelijk te jeuken. Als de brightness boven pak hem beet 10% zit dan zijn de lijnen niet zichtbaar.

Ik twijfel nu wat ik moet doen. Omruilen is natuurlijk een optie, maar de vraag is dan wat voor scherm je ervoor terug krijgt. Voor de rest is het scherm mooi uniform. Is dit iemand anders ook opgevallen?

Nogmaals de lijnen zijn alleen zichtbaar op laagste brightness en in een donkere kamer.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Shizzel
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-03 05:47
Mijn xs heeft die lijnen op de laagste helderheid ook. Ik denk dat het standaard is. Iemand met een iphone x? Hebben die dit ook?

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06:11

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Dat had sony vroeger ook met de trinitron monitor. Waarom dat was kweet ik niet.

Edit: Support lines ;) https://www.photo.net/dis...ors-have-two-lines.44901/ denk niet dat dat hezelfde is voor de oleds in de xs/x ;)

Tylen wijzigde deze reactie 20-12-2018 22:01 (51%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• RBN026
Ik heb de lijnen niet. Net ff gekeken met een volledige witte achtergrond.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21-03 16:32
Ook ik heb geen lijnen (gekeken op de eerste de beste witte achtergrond gevonden op DuckDuckGo).

Andere vraag: hebben jullie de laatste tijd ook dat, wanneer je een app opent, hij zo af en toe lijkt te bevriezen? Ik heb het de afgelopen dagen een aantal keer gehad en het viel mij op dat het vooral bij de standaardapps van Apple zelf gebeurt (foto’s, safari). Om dit probleem op te lossen sluit ik de app en open ik het opnieuw, dan doet die het weer. Hebben jullie hier ook last van en wat denken jullie dat de oorzaak is?

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• Jaymone
mr.JamesBond schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:21:
Ook ik heb geen lijnen (gekeken op de eerste de beste witte achtergrond gevonden op DuckDuckGo).

Andere vraag: hebben jullie de laatste tijd ook dat, wanneer je een app opent, hij zo af en toe lijkt te bevriezen? Ik heb het de afgelopen dagen een aantal keer gehad en het viel mij op dat het vooral bij de standaardapps van Apple zelf gebeurt (foto’s, safari). Om dit probleem op te lossen sluit ik de app en open ik het opnieuw, dan doet die het weer. Hebben jullie hier ook last van en wat denken jullie dat de oorzaak is?
Met 12.1.1 en safari heb ik dat wel eens gehad, daarna niet meer.
Tylen schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:59:
Dat had sony vroeger ook met de trinitron monitor. Waarom dat was kweet ik niet.

Edit: Support lines ;) https://www.photo.net/dis...ors-have-two-lines.44901/ denk niet dat dat hezelfde is voor de oleds in de xs/x ;)
Trinitron _/-\o_ die goeie ouwe tijden

Jaymone wijzigde deze reactie 21-12-2018 09:15 (22%)

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik kom net terug van de KPN winkel en daar 3 toestellen van dezelfde batch opengemaakt en allemaal hadden ze dezelfde lijnen op dezelfde plek. Lijkt toch een onderdeel van het ontwerp te zijn of een foute batch schermen. Voorlopig even geannuleerd en we checken het als de nieuwe batch binnen is.

• RBN026
BillSpaarbank schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:43:
Ik kom net terug van de KPN winkel en daar 3 toestellen van dezelfde batch opengemaakt en allemaal hadden ze dezelfde lijnen op dezelfde plek. Lijkt toch een onderdeel van het ontwerp te zijn of een foute batch schermen. Voorlopig even geannuleerd en we checken het als de nieuwe batch binnen is.
Ja bizar, heb zojuist voor de zekerheid nog even extra nagekeken maar bij mij echt geen witte strepen.

• RBN026
Nyana schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:23:
[...]

Heb je snel voor elkaar. Zuinig zijn of een hoesje erom. Staal krast nou eenmaal snel.
Mocht je de zilveren variant hebben, kun je de randen wel polijsten.
Komt denk ik door het hoesje. Nu een nieuwe besteld.

Heb idd een witte had ook al filmpje van het polijsten gezien. Maak me er maar niet te druk om.

Iemand nog tips wat betreft het opladen van de batterij. Ik heb allee energie besparende tips wat betreft batterij duur en leven al gelezen. Ik had ergens gelezen (op tweakers) dat je de batterij het beste vanaf 20% kunt opladen tot 80%. Kan iemand dit bevestigen.

• Daantsjie
danda schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:12:
Ik heb tijdens retourtermijn de iPhone XS met het scherp randje omgeruild, je kan dan kiezen voor restitutie of andere iPhone xs, (online bij Apple gekocht)
En wanneer buiten retourtermijn is? Krijg je dan ook een nieuwe?

• BillSpaarbank
  • Niet online
RBN026 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:21:
[...]

Ja bizar, heb zojuist voor de zekerheid nog even extra nagekeken maar bij mij echt geen witte strepen.
Het is ook mierenneuken van mijn kant aangezien het echt alleen zichtbaar is in een zeer donkere kamer. Maar op een of andere manier stoor ik me er toch aan. Voor dit geld wil ik gewoon een zo goed mogelijk scherm. De winkel had afgelopen zaterdag nog iemand op bezoek gehad met hetzelfde probleem, dus ik stond gelukkig niet helemaal voor joker.

Misschien probeer ik dit weekend een exemplaar van Belsimpel om te kijken of dat verschil maakt omdat ze misschien een andere batch hebben.

Tot die tijd mijn S9 plus in gebruik, maar het formaat van de Xs beviel me eigenlijk erg goed. We gaan het zien :)

• RBN026
BillSpaarbank schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:34:
[...]

Het is ook mierenneuken van mijn kant aangezien het echt alleen zichtbaar is in een zeer donkere kamer. Maar op een of andere manier stoor ik me er toch aan. Voor dit geld wil ik gewoon een zo goed mogelijk scherm. De winkel had afgelopen zaterdag nog iemand op bezoek gehad met hetzelfde probleem, dus ik stond gelukkig niet helemaal voor joker.

Misschien probeer ik dit weekend een exemplaar van Belsimpel om te kijken of dat verschil maakt omdat ze misschien een andere batch hebben.

Tot die tijd mijn S9 plus in gebruik, maar het formaat van de Xs beviel me eigenlijk erg goed. We gaan het zien :)
Nee ik snap je helemaal en je staat volledig in je recht. Laat maar even weten wat er uiteindelijk uit komt.

• Shizzel
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-03 05:47
BillSpaarbank schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:43:
Laat je het weten als het aan een specifieke badge ligt? Dan ga ik misschien er toch een punt van maken. En dat heeft apple aan zich zelf te danken. 1159 leidt tot hogere eisen.

• Royeboi
  • Laatst online: 00:43
Mandarijntje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:45:
[...]

Bizar dit. Had de front camera nog helemaal niet echt gecheckt maar het is zo overduidelijk zichtbaar, lijkt wel foundation :/
Ik hoop toch wel dat dit nog een staartje krijgt en apple dit software matig kan aanpassen, want dit ziet er echt niet uit :P
We zijn inmiddels drie maanden verder en het probleem is er nog steeds. Een ongelooflijke slechte, te hoge ISO ruis en een enorm gladgestreken make-up achtig selfie standje.

Ik zit er bijna over te denken om hem terug te sturen. Vooral op snapchat is het echt geen pan. En dat voor een telefoon waar nagenoeg 1100 euro voor is neergelegd. Ik begrijp echt niet dat dit niet meer aandacht heeft gekregen.

Het zou gefixt worden in de 12.1 update, maar inmiddels zitten we eind december nog steeds met een verschrikkelijke front camera kwaliteit om te huilen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• R3NSE
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-03 15:56
Daantsjie schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:52:

Ja ik trek ook met regelmaat een haar uit mijn bakkebaard..

Greetings from Earth

• Daantsjie
R3NSE schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:23:
[...]

Je gaat hem niet ruilen?

• DaSaN
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 19:20
R3NSE schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:23:
[...]

Nu weten we wel eindelijk waar de S in “XS” voor staat……Shave!

• Matias
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:04:
Ik heb sinds gister een iPhone Xs in gebruik en nu lag ik wat te lezen in bed waarbij de brightness op de laagste stand stond. Toen viel me op dat er 3 witte lijnen door de display zichtbaar zijn.

[Afbeelding]

Dit is niet mijn foto, maar de witte lijnen zitten op exact dezelfde plekken. Mijn OCD begint dan gelijk te jeuken. Als de brightness boven pak hem beet 10% zit dan zijn de lijnen niet zichtbaar.

Ik twijfel nu wat ik moet doen. Omruilen is natuurlijk een optie, maar de vraag is dan wat voor scherm je ervoor terug krijgt. Voor de rest is het scherm mooi uniform. Is dit iemand anders ook opgevallen?

Nogmaals de lijnen zijn alleen zichtbaar op laagste brightness en in een donkere kamer.
Zie: Matias in "[iPhone XS] Ervaringen & Discussie"

• BillSpaarbank
  • Niet online
Gezien, maar dat is een heel ander probleem als wat ik ervaarde. Het gaat echt om 3 witte lijnen die horizontaal over het scherm lopen op lage helderheid. Qua uniformiteit met grijstinten zagen ze er allemaal prima uit.

• Matias
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:08:
[...]

Gezien, maar dat is een heel ander probleem als wat ik ervaarde. Het gaat echt om 3 witte lijnen die horizontaal over het scherm lopen op lage helderheid. Qua uniformiteit met grijstinten zagen ze er allemaal prima uit.
Hmm. Zou alsnog wel een PWM ding kunnen zijn. Vooral omdat je ‘t ziet op lage helderheid.

• dkawa
Shizzel schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:11:
[...]

Laat je het weten als het aan een specifieke badge ligt? Dan ga ik misschien er toch een punt van maken. En dat heeft apple aan zich zelf te danken. 1159 leidt tot hogere eisen.
het is 'batch' en niet badge 8)7

• Martinus
Zal aan mij liggen, ik blijf de sterkte van het/krasgevoeligheid tegenvallen. Keerzijde van naakt dragen, maar een rubberen brandjeauto van de 2 jarige geeft stevige haarkrassen. En wielen waren schoon, relatief hard rubber. Na nog 8 maand voor een nieuwe 🤐

no comment

• DaSaN
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 19:20
Martinus schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:15:
Zal aan mij liggen, ik blijf de sterkte van het/krasgevoeligheid tegenvallen. Keerzijde van naakt dragen, maar een rubberen brandjeauto van de 2 jarige geeft stevige haarkrassen. En wielen waren schoon, relatief hard rubber. Na nog 8 maand voor een nieuwe 🤐
Ben ik de enige die niets begrijpt van deze post :? ?

• Martinus
DaSaN schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:40:
[...]

geen idee, samenvatting: het is glas vind ik verre van krasvast ondanks dat het gorilla v5 is? en gaf een voorbeeld hoe het gebeurt. Niks om je druk over te maken, doe ik wel :9

no comment

• Lyca
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-03 11:58
Allright, sinds vandaag eigenaar van een Xs. Ik kom van een 7 Plus, het is even wennen aan dat scherm en de ontbrekende home knop.

Mooi scherm wel.

• Lyca
iTunes op m'n Macbook werkt niet met een nieuwe iPhone Xs.

"Cannot be synced, error code -50", ik vind er niet direct iets over.

Edit: Reboot van iTunes helpt dus wel :)

Lyca wijzigde deze reactie 30-12-2018 11:44 (14%)

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Lyca schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:38:
iTunes op m'n Macbook werkt niet met een nieuwe iPhone Xs.

"Cannot be synced, error code -50", ik vind er niet direct iets over.
Wel vreemd inderdaad. Zelf synchroniseer ik mijn iPhone XS draadloos met mijn iMac, maar ik ondervind geen problemen. Heb je de iPhone al eens opnieuw opgestart?

• geoffkecroes
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22-02 19:21
Hoe zit het met de batterijduur? Ga er over een maand eentje kopen in de VS, maar ik twijfel tussen de XS en de XS Max, grootste factor is de mogelijk veel betere batterijduur bij de XS Max?

• mr.JamesBond
DaSaN schreef op donderdag 27 december 2018 @ 09:40:
[...]

Nee ik begrijp er ook niet zo veel van, ook niet van de ‘verduidelijking’.
geoffkecroes schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:15:
Hoe zit het met de batterijduur? Ga er over een maand eentje kopen in de VS, maar ik twijfel tussen de XS en de XS Max, grootste factor is de mogelijk veel betere batterijduur bij de XS Max?
Ik ben zeer tevreden over de batterijduur van mijn Xs Max. Mijn Apple Watch is er de hele dag mee verbonden en ik kan er zo’n anderhalve dag tot bijna twee hele dagen mee.

mr.JamesBond wijzigde deze reactie 30-12-2018 13:27 (23%)

• geoffkecroes
mr.JamesBond schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:26:

Ik ben zeer tevreden over de batterijduur van mijn Xs Max. Mijn Apple Watch is er de hele dag mee verbonden en ik kan er zo’n anderhalve dag tot bijna twee hele dagen mee.
en hoeveel is je schermtijd dan ongeveer, als ik vragen mag? :) :)

• mr.JamesBond
geoffkecroes schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:42:
[...]

en hoeveel is je schermtijd dan ongeveer, als ik vragen mag? :) :)

• geoffkecroes
Oké super, ong 8u schermtijd, ziet er goed uit!

• mr.JamesBond
Hoe kom je op acht uur?

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Ja kan beter om het grafiekje van de accu vragen ;).

• geoffkecroes
Je zei dat je er ongeveer 2 dagen mee doet, dus 3u45 maal 2 dagen = 7u30 (dus rondde ik af op 8) ;)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Ik zit nu op 4 uur en 34 minuten schermtijd met nog 53%.

• mr.JamesBond
Tylen schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:41:
Ja kan beter om het grafiekje van de accu vragen ;).

• geoffkecroes
Goede batterijduur dus😇
Iemand toevallig mening over de gewone XS batterijduur?

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
geoffkecroes schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:57:
Goede batterijduur dus😇
Iemand toevallig mening over de gewone XS batterijduur?
Mijn XS leg ik standaard elke avond/nacht op mijn draadloze lader. Dan heb ik meestal nog tussen de 15% en 30% over. Ik gebruik hem ook wel vrij intensief. Als ik vaker mijn iPad pak dan zou ik wel 2 dagen op een volle accu kunnen halen.

Toch had ik liever een langere batterijduur gehad, maar ik heb geen spijt dat ik niet voor een XR ben gegaan. Ik zou niet groter dan dit formaat willen.

syltheboy wijzigde deze reactie 30-12-2018 21:27 (26%)

• kaisoj
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:44
sjorremans schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:44:
Ik zag hier iemand van de week roepen dat de batterij capaciteit 99% was. Ik heb net zelf even gekeken en bij mij is het 97%.

Iets om me zorgen over te maken? :+
Heb je hierover contact opgenomen met AppleCare?
Zo ja, wat zeiden ze hier over?

Heb namelijk mijn toestel sinds 3 december, dus nog geen maand, maar mijn toestel geeft al 98% aan..

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-03 21:12

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

kaisoj schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:31:
[...]

Heb namelijk mijn toestel sinds 3 december, dus nog geen maand, maar mijn toestel geeft al 98% aan..
Hoef je weinig voor te bellen hoor zie hier:

https://support.apple.com/nl-nl/HT208387

Je batterij slijt en de eerste procentjes gaan harder, zit hier met een iPhone 7 Plus die nog 86% heeft en die is van launch 2016.

En ik zit dit te typen op een Macbook uit 2014 die nog 87,5% capaciteit heeft...

Kortom die paar procent gaan ze echt niets aan doen en zullen je verwijzen naar de support pagina.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• kaisoj
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:44
SpoekGTi schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:25:
[...]

Hoef je weinig voor te bellen hoor zie hier:

https://support.apple.com/nl-nl/HT208387

Je batterij slijt en de eerste procentjes gaan harder, zit hier met een iPhone 7 Plus die nog 86% heeft en die is van launch 2016.

En ik zit dit te typen op een Macbook uit 2014 die nog 87,5% capaciteit heeft...

Kortom die paar procent gaan ze echt niets aan doen en zullen je verwijzen naar de support pagina.
Oke, Thanks!

Beste wensen allemaal btw.

• Lyca
Ik ga toch moeten bijstaan dat de antenne ontvangst van mijn Xs een beetje minder is dan de 7 Plus.
Beide de LTE en de WIFI ontvanger hebben toch merkbaar iets minder ontvangst in mijn huis.

Ik hoop dat ze hier nog software matig een fix voor klaar hebben staan.

• RigolleM
Lyca schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:18:
Ik ga toch moeten bijstaan dat de antenne ontvangst van mijn Xs een beetje minder is dan de 7 Plus.
Beide de LTE en de WIFI ontvanger hebben toch merkbaar iets minder ontvangst in mijn huis.

Ik hoop dat ze hier nog software matig een fix voor klaar hebben staan.
Is ook zo, mijn vrouw en ik zaten beiden op de Deutsche Telekom te roamen, ik (XS) had geen bereik, zij (6s) wel... en de toestellen lagen naast mekaar op een tafeltje op de Kerstmarkt. *zucht*

• Lyca
RigolleM schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Is ook zo, mijn vrouw en ik zaten beiden op de Deutsche Telekom te roamen, ik (XS) had geen bereik, zij (6s) wel... en de toestellen lagen naast mekaar op een tafeltje op de Kerstmarkt. *zucht*
Vind het echt ondermaats eigenlijk dat dit kan gebeuren, de ene modem is de andere niet. Maar als je van leverancier gaat wisselen zie dan wel dat je kwaliteit label dezelfde blijft. Dit is heel zwak van Apple.

Ik reis vaak naar de familie in Canada en heb al schrik voor het bereik daar. Het verschil is er zelfs als je de iPhone over WIFI synced, ik heb veel vaker dat die "disconnect" en dat iTunes weer "looking for iPhone" kan beginnen doen.

Lyca wijzigde deze reactie 02-01-2019 10:03 (11%)

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 06:40
Lyca schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:52:
[...]

Vind het echt ondermaats eigenlijk dat dit kan gebeuren, de ene modem is de andere niet. Maar als je van leverancier gaat wisselen zie dan wel dat je kwaliteit label dezelfde blijft. Dit is heel zwak van Apple.

Ik reis vaak naar de familie in Canada en heb al schrik voor het bereik daar. Het verschil is er zelfs als je de iPhone over WIFI synced, ik heb veel vaker dat die "disconnect" en dat iTunes weer "looking for iPhone" kan beginnen doen.
Jij laat het wel heel dramatisch klinken :p Als je echt zoveel problemen met het bereik hebt, dan ligt het misschien aan jouw toestel. Mijn Xs Max heeft nergens last van. Zowel 4G als WiFi werkt uitstekend. Het enige wat ik merk is dat eSIM soms iets beter bereik heeft dan een fysieke SIM, maar dat verschil is verwaarloosbaar.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Lyca
MelvinW schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:12:
[...]

Jij laat het wel heel dramatisch klinken :p Als je echt zoveel problemen met het bereik hebt, dan ligt het misschien aan jouw toestel. Mijn Xs Max heeft nergens last van. Zowel 4G als WiFi werkt uitstekend. Het enige wat ik merk is dat eSIM soms iets beter bereik heeft dan een fysieke SIM, maar dat verschil is verwaarloosbaar.
Er is wel degelijk een verschil tussen een ouder toestel en dit nieuwer toestel, en dat verschil is niet zo miniem als je denkt.
Gelukkig is de 4G dekking in België redelijk goed, dus je merkt er buiten niet veel van hier. Maar in een gecontroleerde omgeving zie je wel een verschil.

• Novarion
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20-03 15:37

Novarion

Klaasbaak

Binnenkort mag vriendinlief verlengen, dit wilt ze dan graag doen met de XS. Abonnement, telefoon en provider zijn wel duidelijk voor haar.

Maar welke (online) aanbieder is aanbevolen, uit eigen ervaring weet ik dat de provider zelf altijd duurder is in de eenmalige toestelbijdrage waar andere aanbieders vaak voordeliger zijn, met deze eenmalige toestelbijdrage.

Jarengeleden was Coolblue hier altijd erg scherp mee, echter hebben zij de abo diensten geschrapt.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Novarion schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:12:

Maar welke (online) aanbieder is aanbevolen,
Lees [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Genoeg shops/winkels die voorbij komen.

39

• dkawa
Mijn Xs Max heeft last van een krakende backplate (achterkant thv Apple logo) en een stofje in de bovenste lens.

Had al gelezen dat er enkele Tweakers hetzelfde probleem hadden maar werden uiteindelijk niet geholpen bij de Genius bar? Of had ik dat verkeerd begrepen?

Heb voor morgen met heel veel moeite een afspraak kunnen plannen bij de Genius bar Amsterdam. Hoop dat dit meteen terplekke opgelost wordt en ik niet doorverwezen wordt naar in mijn geval Vodafone.

• Ruud0012
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-03 14:59
Dat krakende geluid had mijn iPhone Xs Max ook, maar is inmiddels vanzelf verdwenen.
Zal net naast de camera. Lijkt mij iets met lijm of zo. Verder ook geen problemen. Succes morgen.

• dkawa
Ruud0012 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:53:
Dat krakende geluid had mijn iPhone Xs Max ook, maar is inmiddels vanzelf verdwenen.
Zal net naast de camera. Lijkt mij iets met lijm of zo. Verder ook geen problemen. Succes morgen.
Dank je wel. Het kraken is niet ontzettend storend hoor maar ik maak me wel zorgen om dat stofje in de bovenste lens.

Het is (nog) niet in zicht maar het zou maar eens kunnen gebeuren... En dat vind ik echt niet kunnen voor zo een prijzig toestel (SG 256Gb)

• mr.JamesBond
Ik heb de Xs Max sinds launch en mag ik zeggen dat ik ontzettend tevreden ben? FaceID werkt nagenoeg perfect, de camera is uitmuntend en om heel eerlijk te zijn vind ik het design (inclusief de notch!) prachtig. Ook is de combinatie met de Apple Watch ontzettend fijn, al hoewel ik van mening ben dat medailles en apps wat sneller gesynchroniseerd mogen worden.

Kortom: tevreden klant, ook voor die + €1400,- *O* _O_

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:31
kaisoj schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:31:
[...]

Van Apple hoef je vrij weinig te verwachten.
Mijn iPhone 8 van een jaar oud zat op 86%, ik had gebeld en ze geven aan dat het een slijtageonderdeel is en dat zij als minimaale waarde voor kostenloze vervanging 80% in een jaar nemen. Ik zit daarboven, dus accu is nog prima zeggen ze.

Dit viel mij heel erg tegen van Apple, ik betaal wat meer en verwacht ook wat meer service.
Vooral als ik het vergelijk met iPhone 6 en 7 gebruikers om mij heen die met hun 2, 3 of zelfs 4 jaar oude telefoon nog boven mijn percentage zaten.

Dus of de accu's in de nieuwere modellen zijn echt een stuk brakker gewordn, of ik ode iets heel anders met mijn telefoon, dan met mijn eerdere iPhones...

Uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen en vorig jaar op 27 december (op de valreep) nog accu laten vervangen voor 30 euro...

Zit nu weer op 100% met een nieuwe accu en dat is echt een heel groot verschil met 86% kan ik je vertellen.

Maar dat de XS'en hier ook last van hebben baart mij wel zorgen als ik deze reacties zo lees. Ik was een overstap aan het overwegen, juist vanwege die accu en het feit dat hij nu nog iets oplevert. Maar ik neig toch ook naar de optie dan maar Android te overwegen.

De hele "service" van de accu, dat ik het uiteindelijk zelf moest betalen blijft steken... Het geeft mij een nare bijsmaak... Nog eens goed over nadenken.

Zie wel dat de prijzen van de X en XS uiteindelijk met abbo bij Telfort zo'n 200 euro uit elkaar liggen en bij Tele2 zo'n 250 voor de 64GB en 275 voor de 256GB versie.

Youtube: DashcamNL

• RigolleM
@dfrenner
Het is allemaal hoe je omgaat met uw toestel.
Ik kan uit ervaring meegeven dat als je een batterij misbruikt (niet een correcte term, maar laat mij het uitleggen), dat de batterijconditie percentage heel snel zakt.
Ik heb een jaar een iPhone 8 gebruikt en die aan mijn zoon gegeven met een batterijconditie van 98%. Die heeft die nu sinds oktober in gebruik en staat nu op 93%. Dus op bijna 3 maand tijd is die 5% gezakt, terwijl ik er over een jaar maar 2% doen zakken heb. Mijn zoon is een zwaardere gebruiker van een smartphone dan ik, en moet tijdens de dag soms bijladen. Natuurlijk zijn dit korte oplaadtijden en dit herhaalt hij wel vaker. Ik laat mijn toestel altijd zakken tot 20% en leg hem dan op mijn draadloze lader tot 100%.
Zijn vorig toestel was een iPhone 6s en deze stond na 2,5 jaar gebruik op 78% (batterijconditie), en dit kwam hoofdzakelijk door een jaartje Pokemon Go er mee te spelen. In het begin kon hij een paar uur rondlopen zonder bijladen, maar na een paar maand moest hij een batterypack meenemen om bij te laden, om verder te kunnen spelen. Dit heeft ook invloed gehad op de batterijconditie.
Mijn XS is nu bijna 3 maand oud en staat nog steeds op 100% en uw zorgen omtrent de batterij is dus ongegrond. Met een Android en een bepaalde manier van gebruik zal deze even snel verslechten!

• dfrenner
RigolleM schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:07:
@dfrenner
Het is allemaal hoe je omgaat met uw toestel.
Ik kan uit ervaring meegeven dat als je een batterij misbruikt (niet een correcte term, maar laat mij het uitleggen), dat de batterijconditie percentage heel snel zakt.
Ik heb een jaar een iPhone 8 gebruikt en die aan mijn zoon gegeven met een batterijconditie van 98%. Die heeft die nu sinds oktober in gebruik en staat nu op 93%. Dus op bijna 3 maand tijd is die 5% gezakt, terwijl ik er over een jaar maar 2% doen zakken heb. Mijn zoon is een zwaardere gebruiker van een smartphone dan ik, en moet tijdens de dag soms bijladen. Natuurlijk zijn dit korte oplaadtijden en dit herhaalt hij wel vaker. Ik laat mijn toestel altijd zakken tot 20% en leg hem dan op mijn draadloze lader tot 100%.
Zijn vorig toestel was een iPhone 6s en deze stond na 2,5 jaar gebruik op 78% (batterijconditie), en dit kwam hoofdzakelijk door een jaartje Pokemon Go er mee te spelen. In het begin kon hij een paar uur rondlopen zonder bijladen, maar na een paar maand moest hij een batterypack meenemen om bij te laden, om verder te kunnen spelen. Dit heeft ook invloed gehad op de batterijconditie.
Mijn XS is nu bijna 3 maand oud en staat nog steeds op 100% en uw zorgen omtrent de batterij is dus ongegrond. Met een Android en een bepaalde manier van gebruik zal deze even snel verslechten!
Ik snap je punt wel, maar ik gebruik het toestel ook zakelijk.
Veel bellen, mailen en dus schermtijd is onderdeel van mijn use case.

Echter dit heb ik altijd al gedaan, ook met eerdere toestellen. Het toestel van mijn vrouw is 4 jaar oud en heb ik ook zeer intensief het eerste jaar gebruikt. Dat is een iPhone 6, die nu dus ook op 86% stond.

Zowel die 6 als mijn huidige 8 heb ik een jaar lang intensief (ook zakelijk) gebruikt, verschil is dat de 3 jaar erna, mijn vrouw ermee heeft gewerkt.

Ik verwacht van een toestel met een dergelijke prijs dat ik hem ook wel intensief kan gebruiken.
De medewerker van Apple gaf ook eerlijk toe dat ik waarschijnlijk gewoon ongeluk heb gehad met de accu, dat het net een slechter exemplaar was, maar niet slecht genoeg om kostenloos te late vervangen...

Maar goed, even een vergelijking gedaan, voor de X vs XS:

Data Minuten Per maand Bijbetalen Totaal
Telfort
X 64 4 onb 23,5 620,69 1184,69
X 256 4 onb 23,5 797,69 1361,69
XS 64 4 onb 23,5 821,69 1385,69
XS 256 4 onb 23,5 997,69 1561,69
Tele2
Mobiel.nl
X 64 10 onb 28 487,69 1159,69
X 256 10 onb 28 652,69 1324,69
XS 64 10 onb 28 741,69 1413,69
XS 256 10 onb 28 874,69 1546,69
GSMSale
XS 256 10 onb 28 796,95 1468,95
BelSimpel
XS 256 10 onb 28 870 1542
Hollands Nieuwe
X 256 4 4000 21 777,69 1281,69
XS 256 4 4000 21 957,69 1461,69

Ik neig dan toch naar de XS 256.
Bij GSMsale het goedkoopst wat ik heb kunnen vinden. Iemand ervaringen met GSMsale?

800 bijbetalen voor een tele2 abbo, vind ik nog wel acceptabel.

dfrenner wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:07 (101%)

• Jaymone
mr.JamesBond schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:08:
Ik heb de Xs Max sinds launch en mag ik zeggen dat ik ontzettend tevreden ben? FaceID werkt nagenoeg perfect, de camera is uitmuntend en om heel eerlijk te zijn vind ik het design (inclusief de notch!) prachtig. Ook is de combinatie met de Apple Watch ontzettend fijn, al hoewel ik van mening ben dat medailles en apps wat sneller gesynchroniseerd mogen worden.

Kortom: tevreden klant, ook voor die + €1400,- *O* _O_
Hier ook super tevreden!
Heb in tussentijd wel de 5,8" weer even geprobeerd maar voelde op de een of andere manier als een downgrade. Beide formaten hebben zijn pros en cons maar voor mij weegt de pros van de Max zwaarder bleek maar weer, echt een geweldig scherm! Een van de laatste geruchten rondom de 2019 iPhones is dat ze ook lichter gaan worden en dat is wel een ding waar ik op zit te wachten, voor de rest d:)b

• RigolleM
Maar goed, even een vergelijking gedaan, voor de X vs XS:

Data Minuten Per maand Bijbetalen Totaal
Telfort
X 64 4 onb 23,5 620,69 1184,69
X 256 4 onb 23,5 797,69 1361,69
XS 64 4 onb 23,5 821,69 1385,69
XS 256 4 onb 23,5 997,69 1561,69
Tele2
Mobiel.nl
X 64 10 onb 28 487,69 1159,69
X 256 10 onb 28 652,69 1324,69
XS 64 10 onb 28 741,69 1413,69
XS 256 10 onb 28 874,69 1546,69
GSMSale
XS 256 10 onb 28 796,95 1468,95
BelSimpel
XS 256 10 onb 28 870 1542
Hollands Nieuwe
X 256 4 4000 21 777,69 1281,69
XS 256 4 4000 21 957,69 1461,69

Ik neig dan toch naar de XS 256.
Bij GSMsale het goedkoopst wat ik heb kunnen vinden. Iemand ervaringen met GSMsale?

800 bijbetalen voor een tele2 abbo, vind ik nog wel acceptabel.
Discussies over prijzen en/of abonnementen horen beter hier thuis: [iPhone] Prijsdiscussie

• dfrenner
RigolleM schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Discussies over prijzen en/of abonnementen horen beter hier thuis: [iPhone] Prijsdiscussie
Dank voor de tip, maar dat topic is nogal dood.
Ik lees juist in alle iphone topics reacties over prijzen en reacties erop.

• Ruud0012
Ik ben super tevreden met de Xs Max. Kom van de X. Het grotere scherm en accu was voor mij de doorslag. Moet wel zeggen dat de Xr van mijn zoon er ook super uitziet. Met een nog iets betere accu.
Het blijft natuurlijk een persoonlijk iets. En ook ieder zijn portemonnee is anders. Zou zeker voor iets meer geheugen gaan.
Succes met zoeken.

• dkawa
Sjonge jonge wat is de service van Apple sterk afgenomen zeg.. zit nu in de Apple Store Amsterdam en heb me al aangemeld bij de Genius.. lijkt erop dat ik m'n toestel moet inleveren en later op de dag ophalen🤬🤬🤬🤬

Vroeger was het gewoon een toestel swap en klaar is Kees

Keep you posted

• Ruud0012
Hoi, weet niet in hoeverre de service is afgenomen. Ik kan daar niet over meepraten.
Januari 2018 iPhone 6s batterij onder garantie kosteloos bij Apple laten vervangen. Oktober doet de telefoon raar en schakeld af en toe uit. Wederom kosteloos door Apple opgehaald. Kreeg een nieuwe 6s retour. (Refurbish toestel, nieuw scherm en accu) Prima toch?
Tweede kerstdag probleem met de iPhone X van mijn dochter. Scherm deed raar. Net na een jaar. Ook deze opgehaald en kosteloos gerepareerd. Nieuw scherm erop. Lijkt mij toch goede service van Apple.
Zal niet verder off topic gaan. Wou dit alleen even delen.
In ieder geval hoop ik dat Apple het ook voor jou oplost. Succes.

• Spelbreker1
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 06-01 20:17
Wat ik me trouwens afvraag is waarom de text grote in de meeste apps verschillend zijn. Zou dit niet allemaal standaard dezelfde grote moeten zijn? In sommige apps echt te groot naar mijn smaak, kan daar nog wat aan aangepast worden of is de tekstgrootte in het midden (standaard instelling) het beste?

• Ruud0012
Waarschijnlijk staat “grotere tekst” aan. Sommige apps ondersteunen dit en andere weer niet. In mijn geval vind ik de standaard instelling het mooiste en vooral rustig.
Maar ook hier weer een persoonlijke keuze.

• Spelbreker1
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 06-01 20:17
Ruud0012 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:47:
Waarschijnlijk staat “grotere tekst” aan. Sommige apps ondersteunen dit en andere weer niet. In mijn geval vind ik de standaard instelling het mooiste en vooral rustig.
Maar ook hier weer een persoonlijke keuze.
Staat dit standaard aan want heb niks veranderd.

Edit-

Nee dat is het niet, staat gewoon uit.

Spelbreker1 wijzigde deze reactie 04-01-2019 15:51 (6%)

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:52
Was uiteindelijk van de xs max beland naar de xr. Vond het opmerkelijk hoe goed ik het scherm van de xr eigenlijk vond. Had niet het idee dat het een enorme downgrade was. Bizar, had het totaal niet verwacht.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

RigolleM schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Dat topic is meer bedoeld om te discussiëren over het (hoge) prijsniveau van de huidige iPhones. Voor discussies over prijzen en abonnementen is [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11 een beter topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• dkawa
Ruud0012 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:38:
Hoi, weet niet in hoeverre de service is afgenomen. Ik kan daar niet over meepraten.
Januari 2018 iPhone 6s batterij onder garantie kosteloos bij Apple laten vervangen. Oktober doet de telefoon raar en schakeld af en toe uit. Wederom kosteloos door Apple opgehaald. Kreeg een nieuwe 6s retour. (Refurbish toestel, nieuw scherm en accu) Prima toch?
Tweede kerstdag probleem met de iPhone X van mijn dochter. Scherm deed raar. Net na een jaar. Ook deze opgehaald en kosteloos gerepareerd. Nieuw scherm erop. Lijkt mij toch goede service van Apple.
Zal niet verder off topic gaan. Wou dit alleen even delen.
In ieder geval hoop ik dat Apple het ook voor jou oplost. Succes.
Had jij Apple Care of gewoon met Apple gebeld en een reparatie gemeld?

Ik ben destijds met de iPhone 4 gestart en toen waren er geregeld problemen met de homebutton. Toen voor het eerst in mijn leven contact gehad met de Genius Bar (wel in Oberhausen) en werd daar zo goed geholpen. Binnen 10 minuten letterlijk bellend de deur uit, goede service dus!

Met de iPhone 5 had ik zoveel problemen gehad, dat ik het zover heb laten komen dat ik een splinternieuwe iPhone 5S van Apple ontving (bij launch van de 5S). Hier dus ook topservice!

Met de 6 had ik ook display problemen en toen kon ik nog gebruik maken van de Express Replacement zonder Apple Care te hebben. Ditt had Apple ook goed opgelost.

Met de 7 en 7 Plus geen problemen gehad. Met mijn X ook niet.

Maar nu met de Xs Max verliep het allemaal moeizamer. Ik ging er vanuit dat ik een refurbished toestel mee kreeg, maar helaas. Ik moest het inleveren en terugkomen.

Uiteindelijk is het stofje uit de lens gehaald en de 'cracking sound' van de backplate verholpen. Maar ik moest hiervoor wel terug naar de Apple Store (14.30 afspraak en 18.00 hr weer opgehaald). Natuurlijk nog steeds goede service, maar toch anders als voorheen. :)

• Ruud0012
Alles bij mij zonder Apple Care. Idd ook met mijn iPhone 4s al een keer iets gehad en is toen ook kosteloos gerepareerd. Dus dat is top.
Dat ze voor een reparatie tijd nodig hebben is logisch. Ligt ook aan de drukte en soort storing. Blij voor je dat het is opgelost.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:55

Donstil

Grab them by the 🐈.

dkawa schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:39:
Sjonge jonge wat is de service van Apple sterk afgenomen zeg.. zit nu in de Apple Store Amsterdam en heb me al aangemeld bij de Genius.. lijkt erop dat ik m'n toestel moet inleveren en later op de dag ophalen🤬🤬🤬🤬

Vroeger was het gewoon een toestel swap en klaar is Kees

Keep you posted
In vergelijking met opsturen naar Dynafix zoals de concurentie doet vind ik dit wel keurig hoor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• dkawa
Ruud0012 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:13:
Alles bij mij zonder Apple Care. Idd ook met mijn iPhone 4s al een keer iets gehad en is toen ook kosteloos gerepareerd. Dus dat is top.
Dat ze voor een reparatie tijd nodig hebben is logisch. Ligt ook aan de drukte en soort storing. Blij voor je dat het is opgelost.
Dat was het nu juist. Het was niet druk, het was wel moeilijk om een afspraak te maken bij de Genius. Vreemd allemaal...

Ik wil alleen maar zeggen dat ze in het verleden veel makkelijker een toestel omruilden dan nu het geval is. Nu wordt er dus echt eerst onderzoek gedaan voordat er echt een 'swap' geregeld wordt.

Gelukkig is het voor mij nu wel opgelost, ben hartstikke blij😊

• dkawa
Donstil schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:18:
[...]

In vergelijking met opsturen naar Dynafix zoals de concurentie doet vind ik dit wel keurig hoor.
Klopt, is ook keurig.

Maar de reden waarom ik klaagde kun je in bovenste reply lezen

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:55

Donstil

Grab them by the 🐈.

Je kunt je laatste bericht aanpassen hè, zo hoef je niet twee berichten onder elkaar te plaatsen.

Vind het nog steeds dikke prima, ook al ging het vroeger iets sneller, wat lang niet altijd een direct swap was trouwens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• dkawa
Donstil schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:57:
Je kunt je laatste bericht aanpassen hè, zo hoef je niet twee berichten onder elkaar te plaatsen.

Vind het nog steeds dikke prima, ook al ging het vroeger iets sneller, wat lang niet altijd een direct swap was trouwens.
Oh ja sorry, zal er de volgende keer aan denken :)

• Lyca
Iemand die al tegengekomen?:

Ik heb m'n iPhone Xs aan google gekoppeld, ik heb de iPhone gewoon laten overzetten van m'n oudere 7. Dus aan iTunes hangen etc

Nu blijkt dat die Google push notificatie voor 2 traps authenticatie nog steeds de melding stuurt naar m'n oude iPhone 7. Dus ik kreeg die altijd in m'n Gmail app, met de nieuwe iPhone Xs werkt dat niet en hij herkent de iPhone ook totaal niet op Google zelf.

Hij weet dat die een connectie maakt en als ik via de iPhone naar de setting ga zie ook dat hij weet dat het om dat device gaat, maar hij zet hem onder de noemer: iPhone 5s. Best bizar.
Ik heb nog een oudere 5s die ik af en toe gebruik voor te gaan fietsen, als je dan op je smoel gaat breek je niet direct een telefoon van 1000 euro.

Ik krijg dat dus echt niet weg, de gewone Google Authenticator werkt, maar niet dat push bericht "Google Prompt'. Elke keer ik mijn iPhone Xs koppel geeft hij die aan als een 5s, ik heb de 5s al een volledig verwijderd van Google en van iCloud maar dat werkt niet.

Best een specifiek probleem, was ergens aan het hopen dat misschien iemand bij het overzetten van zijn data/apps ook tegen dit probleem was gelopen en de oplossing had.

• RigolleM
@dkawa Ik vind de service nog altijd zeer in orde hoor! Ik vrees dat er in het verleden heel veel misbruik werd gemaakt van de goedheid van Apple (onmiddellijk swappen naar nieuw/refurbished), en ze nu hierdoor voorzichtiger zijn hiermee.

Al eens een Apple Watch in de Apple Store gekocht en gebruik gemaakt van hun configuratie diensten. Mijn vrouw kon het niet geloven en kneep een paar keer in mijn billen of dit wel echt was. Ze zei achteraf: je werd bediend alsof je een koning was... nog nooit meegemaakt zo'n service.

Tussen Kerst en nieuw een batterij laten vervangen bij een iPhone 6s (78% batterijconditie). Eerst natuurlijk naar de lokale store hier in België en daar werd ik doorverwezen naar de Apple support page. Zij hadden geen vrije slot meer voor een batterij vervanging deze week. Er werd mij uitgelegd dat ik op een gegeven moment kan zien waar er vrije sloten zijn, en dit niet enkel bij hun maar ook bij de concurrentie. Rare commerciële kronkel want de kans is groot dat er plaats is bij de concurrentie. Soit, ik naar huis en thuis op PC gekeken naar de Apple support page er was bij geen enkele Apple reseller een slot meer vrij. De volgende dag zag ik een slot vrij in de Apple Store in Lille en die onmiddellijk gereserveerd. Mijn madam was blij want ik zag haar oogjes blinken (lees shoppen). Om 14u30 een afspraak bij de Genius bar, aangemeld en een kwartiertje later kwam er een medewerkster alles noteren + batterijtest en ik moest om 16u30 terugkomen voor de herstelling. Om 16u30 mij terug proberen aanmelden, maar die zelfde medewerkster zag mij aanschuiven en ik mocht onmiddellijk plaatsnemen aan één van de tafels. Kwartiertje later kwam er een medewerker met de herstelde iPhone. Betaald met Apple Pay (ik was blijkbaar zijn eerste Belgische klant en was benieuwd of die betaling ging lukken). Conclusie: niet geholpen bij mijn lokale dealer (ook Apple reseller) - daags nadien een afspraak in een Apple Store en 2 uur later was hij hersteld.

Ook al eens gewerkt met Dynaflix voor Samsungs, en daar kreeg ik soms het toestel terug met dezelfde gebreken. Enkel een software update uitgevoerd en voor de rest niks. Qua service mag ik niet klagen bij Apple, zelfs niet via hun resellers.

Pagina: 1 ... 29 ... 33 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True