Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:47

Poll: Voor welke iPhone ga jij dit jaar?
iPhone Xs
iPhone Xs Max
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400974&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

mprkooij wijzigde deze reactie 11-04-2019 15:16 (185%)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
De kleinste verandering ooit. Ik denk dat ik voor het eerst sinds de iPhone 4 niet meer ga upgraden, in ieder geval niet direct.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
3 woorden: Veel te groot!

Lekker!

• Mrk87
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:52
Ik sla ook over. Doe wel een jaartje langer met m'n X

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie Dictator

Veel te duur!

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• wardjj
  • Laatst online: 12:59
Eerste hands-on foto's:

Speakergrille is in ieder geval wat aangepast t.o.v. de X (nu 3 of 4 gaatjes ipv symmetrisch) en ook lijkt de kleur van de zilveren achterkant wat donkerder, al kan dat laatste ook zeker door de foto komen.

wardjj wijzigde deze reactie 12-09-2018 22:19 (58%)

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07:57
Ik maak er van: Veel te groot én veel te duur!

Ik ben oprecht teleurgesteld, al was dit natuurlijk eigenlijk al wel bekend (had wel gehoopt op een schappelijkere prijs though). Keek al een paar maanden uit naar een opvolger van mijn 6s, hoopte nog het meest op een SE2.

Weet niet wat ik nu ga doen. Wellicht nog een gewone X op de kop tikken?

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:35

Donstil

Grab them by the 🐈.

3 woorden: Dan niet kopen!
wardjj schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:16:
Eerste hands-on foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Speakergrille is in ieder geval wat aangepast t.o.v. de X (nu 3 of 4 gaatjes ipv symmetrisch) en ook lijkt de kleur van de zilveren achterkant wat donkerder, al kan dat laatste ook zeker door de foto komen.
Foto's zijn stuk

Donstil wijzigde deze reactie 12-09-2018 21:19 (5%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• wardjj
  • Laatst online: 12:59
Ging iets niet helemaal goed idd, staan nu op Tweakers gehost.

Ik blijf verder nog een jaartje bij de X, zie geen reden om te upgraden. Hiervoor had ik toch elk jaar wel net de kriebel om wél te updaten. Enkel het gouden kleurtje vind ik wel interessant, maar daarvoor ga ik nog niet upgraden.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:59
Ik pas hem ook :)
Blijf mooi met mijn X lopen.

Bij het stukje van de iPhones halverwege stream uitgezet :+

Xbox live: Ghesous

mijn ''route' voor 2018': iPhone X - iPhone 6s (nu) - zeer binnenkort weer de iPhone X

want:

-geen FaceID2
-A12 is verre van interessant
-geen echt noemenswaardige extra's tov een iPhone X
- voelt ergens niet goed om in minder dan 1 jaar ruim €2250 uit te geven aan 2 telefoons (ja, ok excl verkoop oude toestel)
- de iPhone X is tot en met nu toe voor mij meer dan (zeer) goed bevallen

waarvan akte. :+

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:47
Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:58:
mijn ''route' voor 2018': iPhone X - iPhone 6s (nu) - zeer binnenkort weer de iPhone X

want:

-geen FaceID2
-A12 is verre van interessant
-geen echt noemenswaardige extra's tov een iPhone X
- voelt ergens niet goed om in minder dan 1 jaar ruim €2250 uit te geven aan 2 telefoons (ja, ok excl verkoop oude toestel)
- de iPhone X is tot en met nu toe voor mij meer dan (zeer) goed bevallen

waarvan akte. :+
Geen iPhone Surfplank s voor jou? :+

• Cougar
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06-11 17:16
Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:09:
[...]

ga van een collega zijn iPhone X overnemen voor €640-650 (nieuwstaat), hij wil wel graag de iPhone Xs Max gaan aanschaffen.
Van een bekende, prima prijs inderdaad. Dan geef je er weinig op toe. 👍

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:26
Count me in. Ik pre-order vrijdag de iPhone XS Max 256GB. Ja, prijzig. Maar ik werk me het hele jaar het schompes en vind ‘t leuk mezelf ook wel eens te belonen. :)

• Famous
Ik word zo moe van die kerl..
Ga zo maar naar bed denk ik :+

Koning-Admiraal schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:14:
[...]

Geertje probeer eens Android. Kun je er zelfs twee halen voor de prijs van één X :P.
[Afbeelding]
heb afgelopen jaar 4 verschillende flagship Android smartphones gehad...leuk, maar allen net niet.

Geen iOS he, imho nog steeds King aan Android (8.0 of 9.0)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Famous schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:15:
Ik word zo moe van die kerl..
Ga zo maar naar bed denk ik :+
Hoezo? Wil jij geen Android dan :+
Zou je wel denken in dit soort topics 8)7

• Zebesco030
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 10:56
Ik ben even vergeten hoe de procedure in elkaar zit. Wanneer je hem besteld en reserveert in de winkel. Moet je dan in de winkel al betalen? Of wordt het gelijk van je CC afgeschreven

SR+ Multicoat-Red//Black 19" no-VIN

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:36
Nah ik sla deze over, veel te weinig vernieuwing en ik ben echt nog tevreden over mijn X. Was sowieso al langer van plan om S versies over te gaan slaan.

Wellicht wel de nieuwe apple watch maar daar slaap ik nog 2 nachtjes over.. Had ook gehoopt op de airpods maar helaas..

• Koning-Admiraal
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:16:
[...]

heb afgelopen jaar 4 verschillende flagship Android smartphones gehad...leuk, maar allen net niet.

Geen iOS he, imho nog steeds King aan Android (8.0 of 9.0)
Ow dus je hebt toch Android geprobeerd (al hoewel ik je mening niet deel), is dat wel een kleine pluspunt. Immers weet je nu echt dat iOS bij je past.
Hoop oprecht dat sommige Apple bashers uit 't Keynote topic hier écht wegblijven...wow, sommige posts zijn echt te triest gewoon

Geert1976 wijzigde deze reactie 12-09-2018 22:25 (8%)

• Famous
Recon24 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:24:
Waar ik graag een Xs wilde, ga ik nu toch eens kijken om een jonge iPhone X op de kop te tikken.
Gelijk heb je!
Vind het ook niet echt waar, net als vele.

Weet niet wat ik verwachte maar wel wat “meer”.
Mensen die willen upgraden kunnen voor €700 een Zgan halen en zeer tevreden zijn met de X!

@Geert1976 precies!
Ik laat nog steeds mensen verbazen dat ik mijn wifi wachtwoord kan delen zonder dat ik hun telefoon vast heb, het wachtwoord geef of iets met de router doe.

Zijn die kleine dingen die iOS gewoon geweldig maken.

Famous wijzigde deze reactie 12-09-2018 22:30 (21%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Scrtz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:18:
[...]

Nah ik sla deze over, veel te weinig vernieuwing en ik ben echt nog tevreden over mijn X. Was sowieso al langer van plan om S versies over te gaan slaan.

Wellicht wel de nieuwe apple watch maar daar slaap ik nog 2 nachtjes over.. Had ook gehoopt op de airpods maar helaas..
Je kunt de opslag niets eens uitbreiden naar 1TB :)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

1 voordeel voor de mensen die vrijdag willen pre orderen:

zo makkelijk als het vrijdag zal gaan worden met bestellen, is in jaren niet meer zo geweest, verwacht ik.
(Ben nu half uurtje alle bekende wereldwijde fora en techsites aan het afstruinen)

Voor de mensen die vrijdag gaan pre orderen: veel succes maar vooral veel plezier uiteraard met jullie nieuwe XS, XS Max of Xr

it's almost Christmas time :+

Geert1976 wijzigde deze reactie 12-09-2018 22:53 (19%)

• Famous
En de prijsdiscussies kunnen weer beginnen B)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Famous schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:19:
[...]

En dan toeleggen op de fijne functies?
No Thanks.

Het niet kunnen betalen met NFC via mijn telefoon neem ik dan wel voor lief :>
Nee joh is heel fijn hoor :+

Dan heb je voor de helft van het geld een soort van dezelfde ervaring. Of de helft ofz.

Dubbeltje op de eerste rij mentaliteit is hard daar hoor.
Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:24:
Hoop oprecht dat sommige Apple bashers uit 't Keynote topic hier écht wegblijven...wow, sommige posts zijn echt te triest gewoon
Haters gonna hate. Elk jaar de eerste week. Komen we wel doorheen joh.

Mooiste vind ik altijd dat Apple die aantrekkingskracht toch heeft op dergelijke personen.

Donstil wijzigde deze reactie 12-09-2018 23:04 (32%)

• Dennisweb
Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:51:
1 voordeel voor de mensen die vrijdag willen pre orderen:

zo makkelijk als het vrijdag zal gaan worden met bestellen, is in jaren niet meer zo geweest, verwacht ik.
(Ben nu half uurtje alle bekende wereldwijde fora en techsites aan het afstruinen)

Voor de mensen die vrijdag gaan pre orderen: veel succes maar vooral veel plezier uiteraard met jullie nieuwe XS, XS Max of Xr

it's almost Christmas time :+
Dat zou fijn zijn! De iPhone 8 pre-order liep vorig jaar ook geen storm, dacht ik. Als dit zo wordt bij de iPhone XS Max wordt het een eitje dit jaar.

Weet je zeker dat je toch geen iPhone XS Max wil, Geert? Je hebt nog tot vrijdag om te twijfelen ;) (neem deze maar met een korreltje zout. Ik heb niks tegen je, maar vind je besluiteloosheid wel altijd erg grappig)
Dennisweb schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:06:
[...]
maar vind je besluiteloosheid wel altijd erg grappig)
no worries Dennis!

Zo vind ik jouw bizarre (bijna enge) fascinatie voor Apple erg bijzonder.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:33
De prijzen voor reparatie buiten garantie staan nu ook online: https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

De prijzen voor overige schade zijn met €20 gezakt en schermreparaties kosten een tientje minder. Toch nog iets goedkoper geworden vandaag.

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• Dennisweb
Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:08:
[...]

no worries Dennis!

Zo vind ik jouw bizarre (bijna enge) fascinatie voor Apple erg bijzonder.
Dat mag, hoor! Ik heb inderdaad een bijzondere voorliefde voor Apple. Ik bezit niet elk product. Zo heb ik nog een iPad Air die inmiddels dienst doet als afkijkscherm op mijn digitale mengtafel. Ik heb nooit een Apple Watch gehad, want horloges vind ik zinloos.

Eigenlijk gebruik ik alleen mijn iMac, MacBook Pro en iPhone. Vooral voor de iPhone heb ik een zwak. Ik upgrade elk jaar.

Ik zette zojuist dit op Twitter:

“Nog even over de prijs van de iPhone XS Max: ja, het is duur. Maar besef wel dat we met Oud & Nieuw met liefde 600 tot 2000 euro, samen 67 miljoen euro de lucht in knallen.

‘t Is maar wat je zinlozer vindt. #AppleEvent #iPhoneXSMax”

En dat meen ik echt. Ik heb een hekel aan vuurwerk en heb enorm last van mijn oren (ziekte van Ménière). Ik koop er liever iets voor waar ik langer dan 30 minuten plezier van heb. Maar ieder zijn eigen meug, natuurlijk :)

Een van mijn vrienden probeert me al jaren over te halen naar Samsung te schakelen. Ik heb zelfs een Galaxy S7 Edge, maar kan er gewoon niet aan wennen. Als je sinds je 16e altijd Apple hebt gehad, is het moeilijk er van af te stappen.

Al houd ik wel mijn hart vast voor volgend jaar.

• Famous
mprkooij schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:05:
Oh oh oh ik ga het weer proberen... iPhone 7 Plus gekocht, teruggebracht want te groot. iPhone 8 Plus gekocht, teruggebracht want te groot. iPhone Xs Max kopen, gaat die teruggebracht worden of niet :P
Als je de 8+ te groot vindt waarom ga je dan voor de Xs Max en niet de normale X??

• New_Interfaces
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 12-11 08:36
Famous schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:07:
[...]

Als je de 8+ te groot vindt waarom ga je dan voor de Xs Max en niet de normale X??
Vorig jaar had mprkooij de iPhone 8 Plus gekocht, hele avond gewacht met openmaken. Hij haalde hem 1 minuut uit de doos, zette hem aan en deed hem direct terug. Exacte woorden waren "Ik vindt hem te groot." ben benieuwd of dit de 3e keer wordt.

Trotse iPhone gebruiker & Apple Freak!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Famous schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:03:
Na dit jaar zal volgend jaar bast weer meevallen ;)

Een paar uur verder en dit staat al bovenaan de “hot”’pagina’s :+
Al klopt de vergelijking niet en komt het elk jaar terug, kan er toch wel om gniffelen

[Afbeelding]
€300,- in de zak en twee producten die ik niet wil, goed vergelijk internet :)

• dfrenner
  • Laatst online: 22-07 23:17
Hmmm denk dat ik toch ga afhaken dit jaar.

Ik wil eigenlijk ieder jaar wel een nieuw toestel en ben vorig jaar al naar de goedkopere 8 uitgeweken.

Die bleef nét onder de magische grens van 1000 euro. Het wordt mij toch iets te gortig denk ik...

Of ik ga dit jaar voor de X of ik ga voor het eerst in mijn leven 2 jaar met een toestel doen.

De accu in mijn 8 is echt bagger aan het worden (nog maar 86%), dus die zal ik dan moeten vervangen. Toch nog maar eens kijken hoe ver ik bij een Apple store kom met deze klacht. Bij de chat ving ik bot, vonden ze binnen de marges vallen.

Youtube: DashcamNL

• Dylannx3
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 29-04 20:18
Kan je tegenwoordig nog een abonnement afsluiten in de Apple Store? Ik wil namelijk a.s. vrijdag een pre-order plaatsen, deze in de winkel ophalen en daar mijn abonnement van T-Mobile verlegen. Iemand hier ervaring mee? Ik had dit namelijk wel gedaan met mijn huidige iPhone 7Plus.

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Dylannx3 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:46:
Kan je tegenwoordig nog een abonnement afsluiten in de Apple Store? Ik wil namelijk a.s. vrijdag een pre-order plaatsen, deze in de winkel ophalen en daar mijn abonnement van T-Mobile verlegen. Iemand hier ervaring mee? Ik had dit namelijk wel gedaan met mijn huidige iPhone 7Plus.
Dat is serieus nu al zeker vijf keer langsgekomen de laatste dagen hier.

Nee. Dat kan niet meer.

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:22
Dylannx3 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:46:
Ik heb deze vraag ook gister voorbij zien komen, volgens mij kan dat niet.

Ik ga morgenochtend denk ik een Xs 64GB bestellen, kom van een Iphone 7 128GB af. Heb zo'n 50GB in gebruik waarvan mijn foto's nog niet in iCloud staan. Moet het theoretisch gezien wel redden met 64GB.
Vertik het eigenlijk om 170 euro uit te geven voor de stap naar 256GB :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:02
Donstil schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:21:
[...]

€300,- in de zak en twee producten die ik niet wil, goed vergelijk internet :)
Ik begrijp best dat je Apple fanboy bent. Ben ik ook maar laten we eerlijk zijn... bijna 1700 euro voor een telefoon waar totaaaaaal geen innovatie achter zit? voor 1700 heb ik een Macbook Pro... Het is echt te ziek voor woorden.

• THE_BASE
  • Niet online
Khayma schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:25:
[...]

Ik begrijp best dat je Apple fanboy bent. Ben ik ook maar laten we eerlijk zijn... bijna 1700 euro voor een telefoon waar totaaaaaal geen innovatie achter zit? voor 1700 heb ik een Macbook Pro... Het is echt te ziek voor woorden.
Het gaat inderdaad wel erg ver. We kunnen er lang of kort over praten, maar hebben het over 1700 euro voor een iPhone waar weinig verbetering op zit (behalve opslag en scherm) ten op zichte van een iPhone die nu voor 700 euro minder te koop is. Om over prijsverschil qua opslag maar te zwijgen, want dat gaat al jaren nergens over.

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:27

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geen nieuwe iPhone voor mij! Mijn X is nog top!! Wel de nieuwe Watch, maar dat is een ander topic! Veel plezier all met jullie nieuwe speeltjes!

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone Xs SG 64GB

• PakoeDIEP
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-10 22:06
Het zal de zoveelste post zijn, maar helaas zijn de nieuwe iPhones voor mij te duur.
Ik ga een iPhone X voor een goedkopere prijs proberen te krijgen en daar een half jaar mee overleven. Na dat half jaartje probeer ik in combi met een abbo een Xs Max voor rond de 1000 euro te krijgen. Moet te doen zijn om als ik in twee jaar 240 euro aflos. Geen BKR melding voor mij.

• aicaramba
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:54
THE_BASE schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:29:
[...]

Het gaat inderdaad wel erg ver. We kunnen er lang of kort over praten, maar hebben het over 1700 euro voor een iPhone waar weinig verbetering op zit (behalve opslag en scherm) ten op zichte van een iPhone die nu voor 700 euro minder te koop is. Om over prijsverschil qua opslag maar te zwijgen, want dat gaat al jaren nergens over.
Tja, het is altijd hetzelfde.. Belachelijk hoge prijs.. Veel kritiek op de prijs.. Mensen die die prijs het voor zichzelf wel waard vinden.. Mensen die de prijs met belachelijke dogredenen proberen goed te praten.

"Als ik 2 biertjes minder per week pak in de kroeg heb ik het er uit", "anderen geven 600 euro aan vuurwerk uit". - Ja leuk dat andere mensen hun geld op andere manier uitgeven, dat maakt een prijsverschil tov de concurrenten nog niet goedgepraat.. Of is de iphone ook 400.000 euro meer waard als ik een huis koop van 200k ipv 600k?

"als je 1100 euro kan betalen, kan je ook 1200 euro betalen", "als je een telefoon van 1350 euro kan betalen, kan je ook earpods van 150 euro betalen". - Ah, dus als ik bedrag X kan betalen, kan ik ook ook bedrag X+10% betalen? Dus als ik 1500 kan betalen, kan ik ook 1650 betalen. Kan ik 1650 betalen, dan kan ik ook 1815 betalen? Dus in extremus: als ik 3 euro kan betalen, kan ik ook 4 miljoen betalen?

Lekker is dat.. Ik zal naar de bank gaan: meneer, u kunt 200.000 euro lenen. Ah, dus dan kan ik ook wel 220.000 lenen, toch?

Nee, de iPhone is duur, erg duur. ~500 euro duurder dan concurrenten.. Vindt je het dat waard? prima. Ik twijfel ook elke keer weer en heb toch steeds weer voor de iphone gekozen. Maar kom niet aan met die belachelijke dogredenen.. 500 euro is 500 euro. Niet meer, niet minder. Maakt niet uit hoe je het wegcijfert, goedpraat of in andere aspecten van je leven bespaart.

aicaramba wijzigde deze reactie 13-09-2018 08:59 (3%)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Wizard91
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 04-10 08:06
Mijn 6S valt bijna uit elkaar van ellende (vooral de batterij is aan het einde van zijn latijn). Dus denk dat ik er maar aan moet geloven. De Xs 256GB zou voldoende moeten zijn.

Zit zelf al langer te denken aan een switch naar (durf het bijna niet te zeggen) Samsung, maar het gemak van een MBP en een groot gebruiker van Facetime met familie maakt deze stap zo lastig.Ook het verlies van de 3.5mm jack is voor mij een hele grote reden om Apple achter me te laten. Het is toch echt niet meer aanvaardbaar met welke prijzen ze weg proberen te komen.

Maar goed, ik denk dat als ik over 2 weken de Xs in mijn handen heb wel weer anders piep. :P

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14:15
Geert1976 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:58:
kijk, ik ga ook niet op het forum van Rolls Royce klagen dat ik het belachelijk vind dat zij geen auto aanbieden van zo'n €15.000
Ruim €100.000 voor een auto is toch belachelijk!!? :+

Maar wat overduidelijk is afgelopen 12 uur op zo'n beetje het hele internet;

HET Gesprek van de Dag is vrijwel alleen de prijs en prijs alleen, verder zeer weinig inhoudelijk over de Xs, Xs Max en Xr zelf....of dat een goed teken is...you be the judge! ;)
Ik zou best wel discussie aan willen hoor. Want waar zit nou in dat telefoons zo extreem duur moeten zijn? En dan heb ik het niet alleen over iPhones. Alle onderdelen worden steeds goedkoper om te produceren, maar de prijzen schieten omhoog.
Bij een RR wordt er nog veel met de hand speciaal gemaakt dus ja dan kan het in manuur best duur worden.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

4POX schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:03:
[...]

We zullen de kwartaal cijfers moeten afwachten.
dit lees ik vaak: ''ja, wacht maar op de kwartaalcijfers''

Wat zou mij dat als gebruiker/consument nou echt interesseren?
Maakt dat de koop van een dure telefoon ineens goed ofzo?

Voor zover ik weet, haal ik als consument 0,0 voordeel uit kwartaalcijfers....sterker nog, het is alleen maar een bevestiging voor Apple dat ze nieuwe iPhones telkens duurder kunnen maken

Geert1976 wijzigde deze reactie 13-09-2018 09:09 (21%)

• THE_BASE
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:07:
[...]

Voor zover ik weet, haal ik als consument 0,0 voordeel uit kwartaalcijfers....sterker nog, het is alleen maar een bevestiging voor Apple dat ze nieuwe iPhones telkens duurder kunnen maken
En zolang we ze blijven kopen (en ja, daar ben ik ook debet aan), blijven ze het verhogen. Er moet een keer een kentering komen. Naar verluidt heeft Samsung's S9 niet zo goed gelopen. Op dit moment is de prijs erg interessant en loopt het ding weer. Apple zal nooit toegeven, tot de kwartaalcijfers anders laten zien. Dan gaan aandeelhouders klagen. En naar wie luistert Apple de laatste jaren? Aandeelhouders.

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:09

4POX

Everybody is wired

Geert1976 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:07:
[...]

Nee, het stopt vooral de mensen die roepen dat het duur is en het niet verkoopt.

Ik schreef het vooral omdat gisteravond ik twijfelde of ik naar de fora wilde. Het zogenaamde Apple teleurstelling. Een waterval aan emoties. Hele volkstammen waren gisteren aan het kijken voor Airpods 2, Mac pro, mac mni, Macbook air, ipad pro en Iphone. De afgelopen weken/maanden werden we weer overspoeld met geruchten vanuit alle windrichtingen. OOk ik ben schuldig. Maar ik ben ook een mens en mag emoties voelen.

Maar ik probeer mijn emoties te voeden met de bevestigde informatie. Ik weet niet of de telefoon duur is. Ik weet niet of die goed gaat verkopen.

AKA Rinkel weblog

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Khayma schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:25:
[...]

Lekker niet kopen dan.

Toestellen beginnen overigens bij €1159 en €1259, niet “bijna €1700”.

• Khayma
  • Registratie: december 2010
Donstil schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:19:
[...]

Lekker niet kopen dan.

Toestellen beginnen overigens bij €1159 en €1259, niet “bijna €1700”.
Ga ik ook lekker niet doen idd ;). Ik heb het over het flagship model. Die is aan het eind van de streep gewoon 1700 euro. Ga nou niet doen alsof Apple hier een of andere magische telefoon heeft neer gezet voor een heerlijke lage prijs en blijf lekker eerlijk tegen jezelf.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
D-Ed schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:15:
Okay, serieus aan het twijfelen..!

Ik maak redelijk wat filmpjes en foto’s op mijn iPhone 7 en heb nu ongeveer de helft vol van 128GB (iCloud abonnement van 2TB).. De 256GB optie is mij wat te duur..

Zijn er hier mensen die nu toe komen met 64GB en veel foto’s uploaden naar iCloud? Heb unlimited data dus up/downloaden is geen probleem..
Ja, ik heb ruim 30.000 foto's, allemaal in iCloud. Ik heb een 64GB iPhone en door het automatisch uploaden/download past dit prima. Uiteraard moet hij vaak een foto even downloaden als je die groot wilt laten zien, dat kan heel soms vervelend zijn.

Je hebt nu de helft vol van 128GB, maar: hoe meer ruimte je hebt op je iPhone, hoe meer hij lokaal in hi-res zal laten staan.

Maar mijn ervaring: groter dan 64GB is niet nodig voor foto's als je 2TB iCloud hebt.

(ook @New_Interfaces)

Twitter | Strava

Donstil schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:28:
[...]

[...]

Ja dat doen ze hoor. Want een Rolls rijd en een Renault ook. Dus dan moet je zeker die Renault hebben want die is goedkoper 8)7

Tot je 1x in een Rolls rijd dan weet je wel beter.

[...]
een 2CV rijdt ook heeeerlijk! :+

• Silversin
  • Laatst online: 11:17
De Xr is echt een mooi voorbeeld van upselling. Zet hem direct naast een Xs en de klant begint al te twijfelen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Daar pas ik niet in :)

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:54
Zijn internationaal de fora’s nu ook alleen maar vol met geklaag over de prijs van de iPhone? Of is dit toch onze Nederlandse aard?

Ik vind het redelijk vermoeiend al dat geklaag. Je hoeft het niet te kopen. Zelfs als je bij Apple blijft hoef je het niet te kopen om een extreem goede telefoon te hebben voor minder dan 800. Ook als je geen Apple wil zijn er meer dan genoeg prima alternatieven. Kunnen alle mensen die klagen over de prijs niet gewoon die uren gaan werken en dan een iPhonetje kopen?

Verder is het jammer dat er weinig vernieuwing is. Wel ga ik hem kopen. Wilde erg graag de x met een groot scherm. Prijs boeit me niet heel veel.

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-11 21:03

Audione0

Strijdt der titanen

giantgiantus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:33:
Zijn internationaal de fora’s nu ook alleen maar vol met geklaag over de prijs van de iPhone? Of is dit toch onze Nederlandse aard?

Ik vind het redelijk vermoeiend al dat geklaag. Je hoeft het niet te kopen. Zelfs als je bij Apple blijft hoef je het niet te kopen om een extreem goede telefoon te hebben voor minder dan 800. Ook als je geen Apple wil zijn er meer dan genoeg prima alternatieven. Kunnen alle mensen die klagen over de prijs niet gewoon die uren gaan werken en dan een iPhonetje kopen?
Precies, je hebt helemaal gelijk. Als je het te duur vindt koop je het niet. En waarschijnlijk als je het te duur vindt heb je er dan ook geen geld voor om het aan te schaffen.
Maar het lijkt vaak dat telefoons, auto's en meer dit soort spullen een soort magische belevenis geeft. Zo raar.. Terwijl het "maar" materiaal is.
Net zoals voetbal, het lijkt een soort geloof te zijn, waar ruzies, oordeel enzo uit ontstaan :? :? :? 8)7 8)7

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• TTLCrazy
  • Laatst online: 13:05

TTLCrazy

Listen to Frankie

Verder is het jammer dat er weinig vernieuwing is. Wel ga ik hem kopen. Wilde erg graag de x met een groot scherm. Prijs boeit me niet heel veel.
De prijzen zijn dan ook wel absurd. Je kan dat wel verbloemen met uitspraken als, dan koop je hem toch niet, het blijft heel veel geld voor een telefoon. Bijna EUR 1700 voor het topmodel is ongekend. In mijn ogen is Apple gewoon schandalig aan het cashen en dat is voor mij een reden om nooit een Iphone te kopen. Heb je wel het geld er voor over, prima, maar wees aub niet blind voor wat Apple aan het doen is.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

• M@cer
  • Laatst online: 13:58
Audione0 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:29:
[...]

Waarom ben je aan het twijfelen?
De X 64GB gaat nu rond de 975,- op bv belsimpel, dat scheelt toch bijna 200 euro met 1.159,-... Moet even goed nadenken of dat het me waard is wat betreft de verschillen tussen beide toestellen.. Het klinkt mooi, sneller en mooier, maar echt grote verschillen zijn er niet tussen de toestellen..

Maar zoals gezegd even kijken wat de prijzen worden icm met een abonnement morgen.. Wanneer er 100 euro verschil tussen de toestellen zit zal het toch wel de Xs worden..

M@cer wijzigde deze reactie 13-09-2018 10:02 (18%)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Wicked-Game
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12-11 15:47

Ik lees nogal veel bij onze oosterburen mee, en ook die verklaren ondertussen dat Apple wel ongelofelijk duur begint te worden, waarbij de innovatie in hun optiek achterblijft. Metname het flagship krijgt er flink van langs omdat je voor dat bedrag ook een macbook kan kopen. En je nu voor die bedrag maar een "handy" krijgt ;)

Ik snap dat je het niet hoeft te kopen. Maar ik kan me ondertussen wel voorstellen dat als je kijkt naar mogelijkheden van de telefoons, de "innovaties" en de prijs die Apple er aan durft te hangen je dan toch wel even achter je oren gaat krabben waarom je nu juist hiervoor 1000,- euro plus hebt uitgegeven.

Ik had zelf een stille hoop op een SE vervanger, maar goed ik zou naar een Xr kunnen kijken. Of eventueel nog naar een iPhone 8 of X kunnen gaan.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:00

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Met deze prijsstellingen kan ik wel begrijpen dat mensen zich laten horen. Maar om nou te zeggen "je hoeft hem niet te kopen" is ook weer erg eenvoudig. Tuurlijk, je bepaald zelf of je zo'n toestel aanschaft of niet, dus in dat opzicht heb je gelijk. Maar bekijk het eens vanuit een ander perspectief.

Wat als je in 2009 op de iPhone trein bent gestapt, de telefoons waren toen goed betaalbaar. Daarna ga je je een beetje orienteren op de Apple markt en er komt een Mac Mini bij, vervolgens een iPad, de storage is toch wel wat aan de krappe kant, dus je schaft een iCloud abonnement van 50GB af, lekker al je fotos syncen naar de Cloud voor slechts 0.99 cent per maand, al je muziek zit in iTunes (want je hebt ook een iPod sinds 2004). De Mac Mini moet ook worden geback-upped en het modem is eigenlijk ook aan vernieuweing toe, hop.. een Apple Airport Extreme van 2TB erbij. En omdat alles zo mooi en lekker werkt, Apple Music & als laatste een MacBook Pro. Je maakt foto's met je iPhone, alles is mooi gesynced naar de cloud en vervolgens zijn je gemaakte foto's op al je apparaten beschikbaar. Inclusief alle herriningen tot 9 jaar geleden!

Ik heb een iPhone 8, mijn vriendin heeft een iPhone 5, dus die is aan vernieuwing toe. Als je naar het bovenstaande plaatje kijkt, is het geen kwestie van "je hoeft er geen te kopen". Je maakt gebruik van het ecosysteem van Apple, wat een geweldig systeem is, maar dat maakt je als consument ook kwetsbaar. Overstappen naar Android, kan... Maar dan ben je alles kwijt + Android gaat niet zo fijn werken in de huidige setup. Daarnaast ben ik uiterst tevreden over iOS.

Waarom heeft de XR (een telefoon die ik dan zou gaan aanschaffen) geen 3D touch.
-> Kenners zeggen, Apple gaat 3D er later toch uitgooien. Prima, valide argument, maar waarom hebben de XS &XS Max dan wel 3D touch? Zijn het 2 afdelingen die naast elkaar hebben gewerkt? Hebben ze het technisch niet voor elkaar kunnen krijgen, of is dit een slinkse manier om de mensen toch naar de XS te pushen?

En maak je maar geen zorgen, het is geen vraag of ik hem kan kopen, dus ik hoef niet extra uren te gaan werken ;). Maar meer de vraag of ik hem wil kopen voor die prijs. Net nieuw huis, verbouwing die zeker 60.000 gaat kosten, je moet reserve houden voor als je auto stuk gaat. Ook als de prijs je niet boeit, ook als je er niet extra voor hoeft te werken, dan nog is hij stevig aan de prijs.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• nuc8
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 03-01 21:09

nuc8

End the net!

TTLCrazy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:46:
[...]

De prijzen zijn dan ook wel absurd. Je kan dat wel verbloemen met uitspraken als, dan koop je hem toch niet, het blijft heel veel geld voor een telefoon. Bijna EUR 1700 voor het topmodel is ongekend. In mijn ogen is Apple gewoon schandalig aan het cashen en dat is voor mij een reden om nooit een Iphone te kopen. Heb je wel het geld er voor over, prima, maar wees aub niet blind voor wat Apple aan het doen is.
Het is veel geld, maar 170 euro voor een spijkerbroek is dat ook. (Om over de tassen- en schoenen-collectie van veel mensen maar te zwijgen.)

Apple, en enkele andere merken, hebben het voordeel dat de iPhone behalve als gadget ook als mode-item wordt gezien.

Maar goed, als je daar niks om geeft is het inderdaad frustrerend duur. Gelukkig zijn er legio broeken en telefoons voor een fractie van de prijs te vinden.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

MrAcid schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:41:
[...]

Niet ideaal als je een Mac hebt en Photos gebruikt - dan is de iCloud integratie de makkelijkste/beste optie wat mij betreft.

Maar dat is wat off-topic.
Photos is wel echt een draak van een applicatie zeg. Dan is de Google Foto’s website veel beter.

Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid lokale cache die iCloud foto’s op al je apparaten gebruikt. Dat heeft Google een stuk beter voor elkaar.
nuc8 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:57:
[...]

Het is veel geld, maar 170 euro voor een spijkerbroek is dat ook. (Om over de tassen- en schoenen-collectie van veel mensen maar te zwijgen.)

Apple, en enkele andere merken, hebben het voordeel dat de iPhone behalve als gadget ook als mode-item wordt gezien.

Maar goed, als je daar niks om geeft is het inderdaad frustrerend duur. Gelukkig zijn er legio broeken en telefoons voor een fractie van de prijs te vinden.
Precies. Niet alles hoeft voor iedereen te zijn. Is in geen enkele product groep zo.

De een koopt een Senseo apparaat, de ander een bonen maler uit Italië.

De een gaat voor OnePlus. De andere voor een Xs.

Wat je alleen vaak ziet is dat mensen die niet lekker in de doelgroep vallen en dat voorheen wel deden dan gaan klagen. Misschien omdat ze stiekem toch wel willen ofz.

Donstil wijzigde deze reactie 13-09-2018 10:10 (46%)

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16-11 12:38
Geert1976 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:30:
[...]

een 2CV rijdt ook heeeerlijk! :+
En "Deux chevaux" klinkt ook heerlijk.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16-11 12:38
TTLCrazy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:46:
[...]

Tja mijn huis is in 10 jaar tijd ook 1,5 ton duurder geworden en de huizen in mijn straat gaan als warme broodjes weg, alsof het iPhones zijn. Neemt niet weg dat ik het zelf ook veel geld vind (mijn huis trouwens ook) maar net zoals bij de huizen zullen de iPhones niet minder verkocht worden en gaan we net als de jaarlijkse cycle van nieuwe iPhones ook deze discussie elk jaar opnieuw voeren.

Dus zullen we hier stoppen over de prijs van de nieuwe iPhones en verder gaan over de hardware?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Calitomnication schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:57:
[...]

Met deze prijsstellingen kan ik wel begrijpen dat mensen zich laten horen. Maar om nou te zeggen "je hoeft hem niet te kopen" is ook weer erg eenvoudig. Tuurlijk, je bepaald zelf of je zo'n toestel aanschaft of niet, dus in dat opzicht heb je gelijk. Maar bekijk het eens vanuit een ander perspectief.

Wat als je in 2009 op de iPhone trein bent gestapt, de telefoons waren toen goed betaalbaar. Daarna ga je je een beetje orienteren op de Apple markt en er komt een Mac Mini bij, vervolgens een iPad, de storage is toch wel wat aan de krappe kant, dus je schaft een iCloud abonnement van 50GB af, lekker al je fotos syncen naar de Cloud voor slechts 0.99 cent per maand, al je muziek zit in iTunes (want je hebt ook een iPod sinds 2004). De Mac Mini moet ook worden geback-upped en het modem is eigenlijk ook aan vernieuweing toe, hop.. een Apple Airport Extreme van 2TB erbij. En omdat alles zo mooi en lekker werkt, Apple Music & als laatste een MacBook Pro. Je maakt foto's met je iPhone, alles is mooi gesynced naar de cloud en vervolgens zijn je gemaakte foto's op al je apparaten beschikbaar. Inclusief alle herriningen tot 9 jaar geleden!

Ik heb een iPhone 8, mijn vriendin heeft een iPhone 5, dus die is aan vernieuwing toe. Als je naar het bovenstaande plaatje kijkt, is het geen kwestie van "je hoeft er geen te kopen". Je maakt gebruik van het ecosysteem van Apple, wat een geweldig systeem is, maar dat maakt je als consument ook kwetsbaar. Overstappen naar Android, kan... Maar dan ben je alles kwijt + Android gaat niet zo fijn werken in de huidige setup. Daarnaast ben ik uiterst tevreden over iOS.

Waarom heeft de XR (een telefoon die ik dan zou gaan aanschaffen) geen 3D touch.
-> Kenners zeggen, Apple gaat 3D er later toch uitgooien. Prima, valide argument, maar waarom hebben de XS &XS Max dan wel 3D touch? Zijn het 2 afdelingen die naast elkaar hebben gewerkt? Hebben ze het technisch niet voor elkaar kunnen krijgen, of is dit een slinkse manier om de mensen toch naar de XS te pushen?

En maak je maar geen zorgen, het is geen vraag of ik hem kan kopen, dus ik hoef niet extra uren te gaan werken ;). Maar meer de vraag of ik hem wil kopen voor die prijs. Net nieuw huis, verbouwing die zeker 60.000 gaat kosten, je moet reserve houden voor als je auto stuk gaat. Ook als de prijs je niet boeit, ook als je er niet extra voor hoeft te werken, dan nog is hij stevig aan de prijs.
hear hear! zeer mooi weergegeven
Donstil schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:21:
[...]

Bentley continental flying spur ook :)
is dat die met een Nespresso aan boord?

• dfrenner
Geert1976 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:58:
kijk, ik ga ook niet op het forum van Rolls Royce klagen dat ik het belachelijk vind dat zij geen auto aanbieden van zo'n €15.000
Ruim €100.000 voor een auto is toch belachelijk!!? :+

Maar wat overduidelijk is afgelopen 12 uur op zo'n beetje het hele internet;

HET Gesprek van de Dag is vrijwel alleen de prijs en prijs alleen, verder zeer weinig inhoudelijk over de Xs, Xs Max en Xr zelf....of dat een goed teken is...you be the judge! ;)
Je gaat nu wel een massaproduct als de iPhone vergelijken met een exclusief product als een Rolls Royce...
Toch vind ik de prijs discussie wel degelijk relevant... Waarom niet?

De iPhone die mij ideaal lijkt is de XS 256. Dat is €1329...
Daar krijg ik een dejavu, vorig jaar heb ik de iPhone 8 verkozen boven de X, omdat de X 1329 euro was... Zit ik nu weer met hetzelfde euvel ;)

Ik snap je punt best wel, maar het is wel degelijk relevant. Voor mij wel in ieder geval.
Ik vind het niet erg om meer geld uit te geven, maar er moet voldoende toevoeging tegenover staan. De A12 is een stuk minder vooruitgang dan vorig jaar de A11.

Overigens had ik dat vorig jaar ook al... Ik kocht voor €979 een iPhone 8 en toen ik hem in mijn handen had, had ik wel even zoiets van "is dit het nou?". Het is een prima toestel, begrijp mij niet verkeerd... Lekker snel...
4POX schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:03:
Precies dezelfde discussie als vorig jaar. De iPhone X was een flop en zou in maart al verdwenen. Het is te duur.

We zullen de kwartaal cijfers moeten afwachten.

In Azie kopen hele volksstammen alleen de iPhone X om te tonen dat ze het kunnen betalen. Ze hebben werkelijk geen idee wat ze er mee kunnen.

Apple heeft nu een hele keten. Heb je weinig geld. Dan kan je een iPhone 7 halen. In mijn ogen een goede telefoon (Want ik heb die zelf ook). Heb je veel geld dan kan je voor de iPhone Maxr Maxs
Dat is het, het is een spotgoedkoop statussymbool :+
Iedereen die het wil, kan hem kopen. Gewoon keuzes...

Ik heb niet de illusie dat ik de enige ben in mijn omgeving met een iPhone, het is ook meer je eigen gevoel denk ik dan dat anderen echt denken "Zo die heeft een iPhone".

Kun je beter een dure auto kopen ;)

Ik krijg dagelijks opmerkingen over mijn Volvo naar mijn hoofd geslingerd (ook veel om te stangen, omdat jij die externe bent), maar dat is met mijn iPhone nog nooit gebeurd!
M@cer schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:06:
Even afwachten wat de prijzen morgen doen in combinatie met een abonnement, maar ben nog een beetje aan het twijfelen tussen een X en een Xs..
Ik twijfel hier ook...
XS, 8 houden, of X (in die volgorde).
Donstil schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:28:
[...]

Alleen de opslag. De rest is natuurlijk gelijk, blijf eerlijk tegen jezelf :+

[...]

Ja dat doen ze hoor. Want een Rolls rijd en een Renault ook. Dus dan moet je zeker die Renault hebben want die is goedkoper 8)7

Tot je 1x in een Rolls rijd dan weet je wel beter.

[...]

Ja precies. Over een weekje zijn ze weg ;w
Je doet nu wel heel neerbuigend over de rest... En heel erg uit de hoogte...

Dat had ik afgelopen weekend in een sterrenrestaurant, zit er naast je een stel dat heel interessant zit te doen. Net alsof ze dagelijks in sterrenrestaurants komen. Net te hard praten... Je kent dat wel! Aan het eind van de volgende ochtend reden ze weg in een Polo... Tja... Dan moet ik toch even gniffelen, wie houd je nou voor de gek?

Jij doet eigenlijk precies hetzelfde, je doet net alsof iPhone een Rolls is en al het andere een Renault.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind iOS ook erg fijn werken, maar ik heb zo'n hekel aan dat uit de hoogte gedoe. Ik heb te lang geen Android gebruikt om er een echt oordeel over te kunnen vellen, maar als ik toestellen van mijn collega's zie, kan het nooit het verschil tussen Rolls en Renault zijn.

Android heeft wel veel meer keuze, dus je hebt inderdaad ook Renaults tussen de Android toestellen, als je toch de vergelijking met auto's wil maken!

Maar ik zie een iPhone meer als een BMW. Ik vind het beter dan de rest... En mijn voorkeur heeft zeker de BMW (iPhone).
Maar Adroid toestellen heb je vanaf Dacia tot aan Audi's. Dat wil niet zeggen dat een Audi veel onder doet voor een BMW. Maar ik vind BMW mooier en lekkerder rijden...
Audione0 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:43:
Precies, je hebt helemaal gelijk. Als je het te duur vindt koop je het niet. En waarschijnlijk als je het te duur vindt heb je er dan ook geen geld voor om het aan te schaffen.
Maar het lijkt vaak dat telefoons, auto's en meer dit soort spullen een soort magische belevenis geeft. Zo raar.. Terwijl het "maar" materiaal is.
Net zoals voetbal, het lijkt een soort geloof te zijn, waar ruzies, oordeel enzo uit ontstaan :? :? :? 8)7 8)7
Dat slaat natuurlijk nergens op.
Iedereen leeft naar zijn inkomen, dat betekent dat je altijd keuzes moet maken. Tenzij je echt in de miljoenen zwemt...

Ik vind het eigenlijk wel een beetje duur ja, ik weet nog niet wat ik ga doen... Ik vind gadgets leuk en vakanties, weekendjes weg... Dat mag wat kosten, maar betekent ook dat er minder geld overblijft voor andere zaken. In dit geval een telefoon... Het is een afweging, geld kan ik maar één keer uitgeven en die Mavic 2 Pro vind ik ook wel erg mooi! En dan is er ook nog de vrouw thuis... Ook al komt er zat geld binnen, als ik voor de zomer al de Mavic air drone heb gekocht, die ik nu wil upgraden naar een Mavic 2 pro, als ik voor de vakantie ook een duur horloge heb gekocht, dan komt er toch wel wat weerstand.

Het zijn allemaal keuzes die weinig te maken hebben met het geld beschikbaar hebben... Ik denk dat er weinig mensen zijn die geen 1500 euro op een spaarrekening hebben staan... Onze kinderen van 4 en 7 kunnen al meerdere XS'en kopen, ter vergelijk.

Maar ook mensen die wel zwemmen in het geld kopen niet zo maar een iPhone... Zit iemand tegenover mij die ongeveer 2 keer mijn bruto jaarsalaris er makkelijk doorheen jast in een jaar, maar het zeker niet verdient ;) . Toevallig nu aan het kijken naar een nieuwe M3, maar toch vindt hij zijn 6S nog prima en 1300 voor een telefoon te veel geld...
Wicked-Game schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:50:
Ik lees nogal veel bij onze oosterburen mee, en ook die verklaren ondertussen dat Apple wel ongelofelijk duur begint te worden, waarbij de innovatie in hun optiek achterblijft. Metname het flagship krijgt er flink van langs omdat je voor dat bedrag ook een macbook kan kopen. En je nu voor die bedrag maar een "handy" krijgt ;)

Ik snap dat je het niet hoeft te kopen. Maar ik kan me ondertussen wel voorstellen dat als je kijkt naar mogelijkheden van de telefoons, de "innovaties" en de prijs die Apple er aan durft te hangen je dan toch wel even achter je oren gaat krabben waarom je nu juist hiervoor 1000,- euro plus hebt uitgegeven.

Ik had zelf een stille hoop op een SE vervanger, maar goed ik zou naar een Xr kunnen kijken. Of eventueel nog naar een iPhone 8 of X kunnen gaan.
Ja ik zit er ook een beetje mee, hoeveel beter zijn de foto's uit de XS tegenover een X?
Ik zit toch een beetje te twijfelen tussen een X en een XS. Ik vind het nieuwe scherm toch wel mooi. Prijs was vorig jaar voor mij al een afweging om voor de 8 te gaan, die ik nu dus nog heb...

Komt erop neer dat een upgrade ongeveer 700-800 euro gaat kosten naar de XS 256. Is mij dat waard? 8 is nu 10 maanden oud, maar merk toch wel wat probleempjes met de accu die beduidend minder aan het worden is. De upgrade naar de X zal dan misschien 400-500 gaan kosten gok ik...

Ik ben heel benieuwd naar de foto verschillen uit de camera, maar kan er nog weinig over terugvinden.
Zit er nu echt nieuwe hardware in de XS of dezelfde in de X?

Ook een vergelijk tussen de X en XS kan ik nog nergens echt terugvinden op camera gebied...
Iemand ideeën hierover?

Edit:

Met dat ik er langer over nadenk verschuift mijn keuze:

Van:
XS, 8 houden, of X (in die volgorde).

Naar:
Ik twijfel hier ook...
XS, X, of 8 houden (in die volgorde). :+

Het kan nog alle kanten op hier...

zo, das een aardig epistel! :+

Maar kan me in veel van je motivatie/beredeneringen wel vinden ;)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

dfrenner schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:47:
Jij doet eigenlijk precies hetzelfde, je doet net alsof iPhone een Rolls is en al het andere een Renault.
Dat is het ook :)
dfrenner schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:47:
Je gaat nu wel een massaproduct als de iPhone vergelijken met een exclusief product als een Rolls Royce...
Toch vind ik de prijs discussie wel degelijk relevant... Waarom niet?
Nou vervang Rolls Royce voor BMW 5 serie en de vergelijking blijft hetzelfde.

De prijs discussie is elk jaar weer hetzelfde en daarmee voor mij persoonlijk niet relevant. Als je er iets tegenin brengt wordt je toch vaak voor Fanboy uitgemaakt.

Ik vind €1259,- voor een device wat ik dagelijks 5 uur gebruik verder prima. Ik heb andere devices liggen (ik zeg niets. Want anders “uit de hoogte”). Die ik wekelijks niet eens 5 uur gebruik en daar een veelvoud van kosten.

Niet dat ik nou een geldboom heb maar met normaal werk en eventueel de verkoop van je oude toestel is het allemaal zo duur niet hoor.

Kan het meerendeel prima naartoe sparen en als je dat niet kan dan is er in het Android kamp gelukkig ook nog keuze. Wat ik al zei, niet alles hoeft voor iedereen te zijn.

Donstil wijzigde deze reactie 13-09-2018 10:59 (25%)

• dfrenner
Geert1976 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:52:
zo, das een aardig epistel! :+

Maar kan me in veel van je motivatie/beredeneringen wel vinden ;)
Hahaha, er komen ook zo veel berichten bij...

Ik merk dat mijn gedachtes van links naar rechts springen...

Ik weet het gewoon echt niet meer :(

Toch even een foto vergelijk van de X naar XS afwachten...
Ik ben het standaard design van de 8 wel een beetje zat aan het worden :+
En wil eigenlijk wel naar de notch...

dfrenner schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:54:
[...]

Ik weet het gewoon echt niet meer :(
wij helpen je wel...

deze misschien?

• pretraket
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-11 19:32
Donstil schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:05:
[...]

Photos is wel echt een draak van een applicatie zeg. Dan is de Google Foto’s website veel beter.

Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid lokale cache die iCloud foto’s op al je apparaten gebruikt. Dat heeft Google een stuk beter voor elkaar.

[...]

Precies. Niet alles hoeft voor iedereen te zijn. Is in geen enkele product groep zo.

De een koopt een Senseo apparaat, de ander een bonen maler uit Italië.

De een gaat voor OnePlus. De andere voor een Xs.

Wat je alleen vaak ziet is dat mensen die niet lekker in de doelgroep vallen en dat voorheen wel deden dan gaan klagen. Misschien omdat ze stiekem toch wel willen ofz.
Ik denk ook dat veel mensen klagen omdat Apple nogsteeds wel een trendsetter is. Wanneer Apple nog duurdere telefoons maakt dan is de drempel voor een samsung, huawei en een oneplus ook opeens een stuk lager.

• sjaak81
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18-11 11:39
iemand een idee wanneer de iPhone Xs bij t-mobile/vodafone/kpn/tele2 icm abonnement te pre-orderen is? ook al morgen of duurt dit langer?

• slijkie
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 00:47
sjaak81 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:13:
iemand een idee wanneer de iPhone Xs bij t-mobile/vodafone/kpn/tele2 icm abonnement te pre-orderen is? ook al morgen of duurt dit langer?
Ook al morgen. Vandaag zullen die prijzen online komen.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Donstil schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:53:
[...]

Dat is het ook :)

[...]

Nou vervang Rolls Royce voor BMW 5 serie en de vergelijking blijft hetzelfde.

De prijs discussie is elk jaar weer hetzelfde en daarmee voor mij persoonlijk niet relevant. Als je er iets tegenin brengt wordt je toch vaak voor Fanboy uitgemaakt.

Ik vind €1259,- voor een device wat ik dagelijks 5 uur gebruik verder prima. Ik heb andere devices liggen (ik zeg niets. Want anders “uit de hoogte”). Die ik wekelijks niet eens 5 uur gebruik en daar een veelvoud van kosten.

Niet dat ik nou een geldboom heb maar met normaal werk en eventueel de verkoop van je oude toestel is het allemaal zo duur niet hoor.

Kan het meerendeel prima naartoe sparen en als je dat niet kan dan is er in het Android kamp gelukkig ook nog keuze. Wat ik al zei, niet alles hoeft voor iedereen te zijn.
De prijsdiscussie is er ieder jaar, eens! Of deze ieder jaar hetzelfde is, dat weet ik niet zo zeker. Ik heb het idee dat de prijsdiscussie eerder een battle was tussen iPhone en Android. Meer als, Android mensen maakte iPhone belachelijk want; Android kan dit, en Android kan dat, iPhone sucks.. bla bla bla, je kent ze wel.

Nu mengen mensen uit de Apple wereld zelf zich in deze discussie en gaan zich afvragen; "hoeveel is een telefoon me waard"? Persoonlijk vindt ik dat vrij relevant zeg maar. En het gaat er niet om dat jij (of iemand anders) zo'n toestel aanschaft, van mij mag je, jij werkt voor je eigen geld en maakt je eigen keuzes. Maakt dat je een Fanboy? In mijn ogen niet. In een vliegtuig heb je ook 3 klasses, en die brengen je allemaal van A naar B, de een heeft net iets meer service dan de ander en het is jouw keuze of je economy of business gaat zitten.

Waar het mij om gaat is dat in dit draadje mensen rondlopen die roepen, "als je geen XS kunt aanschaffen ga je toch lekker meer werken" of "je hebt er gewoon geen geld voor". Dat zijn argumenten, daar kan ik gewoon niks mee en als je zo in de maatschappij staat, tja..
Een andere reactie zou kunnen zijn, en dat is wat jij hebt gedaan, "ik gebruik hem X uur per dag, ja het is veel geld, maar dat is het me waard". Prima, maar leg geen waardeoordeel op aan mensen die aangeven dat ze hem niet willen/gaan/kunnen kopen.

Mij boeit het geen ene z*k of jij met een iPhone Xs Max, Xs of 8 loopt en als jij graag een Xs Max 512MB koopt, prima, be my guest, ik wens je veel plezier met het toestel en het is een machtig mooi ding. Maar denk ook aan de huidige middelbare school generatie waar het idee heerst dat je met een iPhone X, Xs, Xs Max helemaal "the king" bent en alle andere stumpertjes horen er niet bij. Voor jouw is het een hobby, voor anderen is het een statussymbool en iedereen die er geen heeft, hoort er niet bij.
En mensen vragen zich anno 2018 af waarom onze scholieren met een burn-out thuiszitten ;)

tips voor New York

• slijkie
Calitomnication schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:20:
[...]

De prijsdiscussie is er ieder jaar, eens! Of deze ieder jaar hetzelfde is, dat weet ik niet zo zeker. Ik heb het idee dat de prijsdiscussie eerder een battle was tussen iPhone en Android. Meer als, Android mensen maakte iPhone belachelijk want; Android kan dit, en Android kan dat, iPhone sucks.. bla bla bla, je kent ze wel.

Nu mengen mensen uit de Apple wereld zelf zich in deze discussie en gaan zich afvragen; "hoeveel is een telefoon me waard"? Persoonlijk vindt ik dat vrij relevant zeg maar. En het gaat er niet om dat jij (of iemand anders) zo'n toestel aanschaft, van mij mag je, jij werkt voor je eigen geld en maakt je eigen keuzes. Maakt dat je een Fanboy? In mijn ogen niet. In een vliegtuig heb je ook 3 klasses, en die brengen je allemaal van A naar B, de een heeft net iets meer service dan de ander en het is jouw keuze of je economy of business gaat zitten.

Waar het mij om gaat is dat in dit draadje mensen rondlopen die roepen, "als je geen XS kunt aanschaffen ga je toch lekker meer werken" of "je hebt er gewoon geen geld voor". Dat zijn argumenten, daar kan ik gewoon niks mee en als je zo in de maatschappij staat, tja..
Een andere reactie zou kunnen zijn, en dat is wat jij hebt gedaan, "ik gebruik hem X uur per dag, ja het is veel geld, maar dat is het me waard". Prima, maar leg geen waardeoordeel op aan mensen die aangeven dat ze hem niet willen/gaan/kunnen kopen.

Mij boeit het geen ene z*k of jij met een iPhone Xs Max, Xs of 8 loopt en als jij graag een Xs Max 512MB koopt, prima, be my guest, ik wens je veel plezier met het toestel en het is een machtig mooi ding. Maar denk ook aan de huidige middelbare school generatie waar het idee heerst dat je met een iPhone X, Xs, Xs Max helemaal "the king" bent en alle andere stumpertjes horen er niet bij. Voor jouw is het een hobby, voor anderen is het een statussymbool en iedereen die er geen heeft, hoort er niet bij.
En mensen vragen zich anno 2018 af waarom onze scholieren met een burn-out thuiszitten ;)
Het hele probleem is dat mensen perse hun 'ei' kwijt willen. Wat niks toevoegd. Je hebt grotendeels gelijk wat je allemaal zegt. Maar als voorbeeld; ik zou graag een Tesla Model S willen. Ik ga naar de website, zie de prijs, en denk 'nope.'.

Ik ga dan niet naar een Tesla forum om de miepen over de prijs. Dit schiet niks op voor mij en voor de anderen.

Dus mijn punt is, Kan of wat jij zegt 'wil' je het niet betalen, prima, ga even wat anders doen met je tijd. :)

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:35

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Nick25 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:34:
[...]

Maar geen 13 waarschijnlijk :)

[...]

Denk het echt niet hoor...
Denk het echt wel hoor, want de 5S gaat nu nog 12 krijgen, de SE heeft 6S hardware, dat zou betekenen dat ze opeens de upgrade cycle met 2 generaties gaan verkorten, als de SE geen upgrades meer na 12 krijgt dan krijgen de 6 en de 6S die ook niet meer.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:01
ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:42:
XR - 859,- met een fucking LCD scherm.
XS Max 512GB 1659,-

Ik loop nu een kleine 6 jaar rond met een iPhone (nu een 7), maar dit slaat werkelijk alles. Geen OLED scherm bij je instapmodel? Een S9 krijg je tegenwoordig voor 589,- MET OLED en alles erop en eraan.

Nu begrijp ik ook wel dat bedrijven die hun aanvragen bij mij plaatsen voor vervanging van hun mobiele toestellen, over willen stappen naar Android.

Een LCD scherm :,) Dat ze überhaupt nog de ballen hebben om dit te plaatsen.

En dan is iedereen verontwaardigd dat een Huawei zich ijzersterk in de markt positioneerd. Niet heel gek als je een zeer degelijk model voor een extreem scherpe prijs in de markt zet. Ik ben benieuwd hoe de markt er over een jaar of 2 uit gaat zien. Anders? Dat zeker.
dus? :)

Nick25 wijzigde deze reactie 13-09-2018 11:47 (18%)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Citroentaart
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:02
ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:42:
XR - 859,- met een fucking LCD scherm.
XS Max 512GB 1659,-

Ik loop nu een kleine 6 jaar rond met een iPhone (nu een 7), maar dit slaat werkelijk alles. Geen OLED scherm bij je instapmodel? Een S9 krijg je tegenwoordig voor 589,- MET OLED en alles erop en eraan.

Nu begrijp ik ook wel dat bedrijven die hun aanvragen bij mij plaatsen voor vervanging van hun mobiele toestellen, over willen stappen naar Android.

Een LCD scherm :,) Dat ze überhaupt nog de ballen hebben om dit te plaatsen.

EDIT:

En dan is iedereen verontwaardigd dat een Huawei zich ijzersterk in de markt positioneerd. Niet heel gek als je een zeer degelijk model voor een extreem scherpe prijs in de markt zet. Ik ben benieuwd hoe de markt er over een jaar of 2 uit gaat zien. Anders? Dat zeker.
_O- *O* oOo

Volvo blablabla, BWM blablabla.. Een KIA krijg je tegenwoordig voor veel minder en MET CRUISE CONTROL en alles er op en er aan standaard inbegrepen.

:w

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:01
ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:52:
[...]

Dus wat?

Mijn onderbuik gevoel zegt dat ik een Apple Fanboy (zie je signature, moeder maria) heb gekwetst. Onderbouw s.v.p. jouw reactie op mijn post met onderbouwende kritiek, wellicht heb ik dan zin om er nog even op te reageren.

BVD.
IOS met Android vergelijken 8)7
Je hoeft die LCD niet te kopen heh :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• pretraket
Ben vooral benieuwd wat review resultaten gaan zijn. Gaat A12 zijn beloftes waarmaken? ( ja zo'n heel verhaal over neuraal netwerk dit dat is heel leuk maar hoe vertaalt dat naar real life gebruik)

Is de camera beter dan alle andere telefoons die nu uit zijn? ( S9, P20 pro)
De prijs vind ik te rechtvaardigen als deze telefoons ook echt hoog uit torenen over de competitie,

Puur iOS vind ik dat prijskaartje niet waard ( al helemaal omdat een Iphone 7 dat voor bijna 1/3e van de prijs ook gewoon kan draaien)

voor mij dus sowiezo geen pre-order, waarschijnlijk meer richting Oktober

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

slijkie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:43:
[...]

Persoonlijk denk ik lang. Er zitten enorme teams achter die dit beslissen. Dit is weloverwogen.

Als je 30% klanten verliest maar 40% meer netto winst op het product maakt is het nog steeds prima.

Ik vind het ook wel goed dat er een serieus 'exclusief' merk komt, wat je onder heel veel producten hebt.

Maargoed, kortom, ik denk dat die prijs stijging gewoon door gaat, en hun winst ook.
En toch heb ik gevoel dat ze aparte keuzes maken in Cupertino. En niet alleen wbt iPhones, maar de hele lijn.

1. 2016; iPhone wordt geleverd zonder headphone jack want Apple zegt "analoge muziek is zooo 2105, wij gaan digitaal".
2. 2016; Nieuwe MacBook komt op de markt, met een headphone jack.
3. 2016; Nieuwe MacBooks alleen nog uitgerust met USB-C, maar bij de iPhone krijg je een USB-B kabel, niet compatible.

Dus, ik ga op stap met mijn 2017 MacBook Pro & iPhone 8, dan kan ik niet digitaal muziek luisteren. Want.. Mijn MacBook heeft geen Lightning poort, dus de digitale oortjes gaat niet werken. Dan maar de dongle op de iPhone 8 icm de oortjes, maar dan luister je analoog (niet dat ik het verschil hoor, maak je maar geen zorgen ;)). Natuurlijk, upgraden naar Bluetooth zou het beste zijn en dat ga ik zeker een keer doen, maar dat heeft nu geen prio. Is mijn telefoon leeg, dan kan ik geen muziek meer luisteren want 1 jack.

Het is een mooi merk, maar er sluipen hele kleine tegenstrijdigheden naar binnen. Het lijkt wel alsof de afdelingen onderling niet goed samenwerken en er allemaal een eigen visie op nahouden. Naar de buitenwereld oogt het vrij rommelig.

Neem nou het punt wat ik eerder in deze disucssie aangaf.
1. Xr heeft geen 3D-touch, want het gaat eruit (zegt men).
2. Xs & Xs Max hebben 3D-touch, huh?
Vanwaar deze keuze? Ik mag toch aannemen dat er iemand boven staat die het geheel overziet en op een zeker punt roept; ho, stop... dit is een vreemde move. Of ik 3D-touch ga missen? Vermoedelijk niet, gebruik het zeer zelden. Reden hiervoor is dat ik van 2012 tot maart 2018 met een iPhone 5 heb rondgelopen, ben gewend om het zonder te doen. Maar als ik nu dus de Xr ga bestellen, knaagt het toch in mn achterhoofd. Wat is er de reden van dat er geen 3D-touch is? Het toestel lijkt niet af, los van het feit of het nuttig of relevant is.

tips voor New York

• slijkie
Calitomnication schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:05:
[...]

En toch heb ik gevoel dat ze aparte keuzes maken in Cupertino. En niet alleen wbt iPhones, maar de hele lijn.

1. 2016; iPhone wordt geleverd zonder headphone jack want Apple zegt "analoge muziek is zooo 2105, wij gaan digitaal".
2. 2016; Nieuwe MacBook komt op de markt, met een headphone jack.
3. 2016; Nieuwe MacBooks alleen nog uitgerust met USB-C, maar bij de iPhone krijg je een USB-B kabel, niet compatible.

Dus, ik ga op stap met mijn 2017 MacBook Pro & iPhone 8, dan kan ik niet digitaal muziek luisteren. Want.. Mijn MacBook heeft geen Lightning poort, dus de digitale oortjes gaat niet werken. Dan maar de dongle op de iPhone 8 icm de oortjes, maar dan luister je analoog (niet dat ik het verschil hoor, maak je maar geen zorgen ;)). Natuurlijk, upgraden naar Bluetooth zou het beste zijn en dat ga ik zeker een keer doen, maar dat heeft nu geen prio. Is mijn telefoon leeg, dan kan ik geen muziek meer luisteren want 1 jack.

Het is een mooi merk, maar er sluipen hele kleine tegenstrijdigheden naar binnen. Het lijkt wel alsof de afdelingen onderling niet goed samenwerken en er allemaal een eigen visie op nahouden. Naar de buitenwereld oogt het vrij rommelig.

Neem nou het punt wat ik eerder in deze disucssie aangaf.
1. Xr heeft geen 3D-touch, want het gaat eruit (zegt men).
2. Xs & Xs Max hebben 3D-touch, huh?
Vanwaar deze keuze? Ik mag toch aannemen dat er iemand boven staat die het geheel overziet en op een zeker punt roept; ho, stop... dit is een vreemde move. Of ik 3D-touch ga missen? Vermoedelijk niet, gebruik het zeer zelden. Reden hiervoor is dat ik van 2012 tot maart 2018 met een iPhone 5 heb rondgelopen, ben gewend om het zonder te doen. Maar als ik nu dus de Xr ga bestellen, knaagt het toch in mn achterhoofd. Wat is er de reden van dat er geen 3D-touch is? Het toestel lijkt niet af, los van het feit of het nuttig of relevant is.
Klopt wat je zegt, als je zo 'gigantisch' bent als Apple, kan je het verooloven om dingen 'uit te proberen'. Pakt het slecht uit? Prima. halen ze wel weer in. ;)

Ik ben zelf niet perse fanboy van iets, ik kijk graag objectief naar alle merken, ups & downs. En weeg alles tegen elkaar op. Zit zelf met een iPhone 7 Plus (vanwege de Notes die in de hens vlogen). Werkt heerlijk, nog steeds. Heb altijd al van 'koelkasten' gehouden. Dus die XS Max ziet er heerlijk uit (veel scherm real-estate). Maargoed. Het schijnt dat Samsung ook voor het eind van dit jaar een 'foldable' phone zou presenteren. Dus wie weet. Zelf ben ik er nog niet uit of ik nu de XS Max ga nemen of niet. Nog een nachtje over slapen denk ik. :)

• lighting_
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18-11 21:06
dfrenner schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:54:
Ik zoek zoiets tussen de x en xs:

[YouTube: iPhone Xs vs Samsung Galaxy S9 Plus Camera Test Comparison]

Maar nergens te vinden...

Of een beter: een uitgebreide review van dpreview....
Je gelooft toch serieus deze yt vergelijkingen niet.
De iphone sx is nergens te verkrijgen en de maker heeft niet eens aangetoond dat hij de iphone xs in bezit heeft.

• Scrtz
  • Laatst online: 14:36
ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:37:
[...]

Ik vergelijk hardware met hardware. Is dat zo gek? Jammer dat de die-hard fan zich hier gelijk aangevallen voelt. Je kan er niet omheen dat er verouderde en minder goede hardware in verwerkt zit dan telefoons die momenteel al verkrijgbaar zijn.

Jammer dat je vervolgens mijn vraag negeert om met een onderbouwend antwoord te komen.

-edit- je post wel even een pluisje gegeven voor het geval dat toch je inhoudelijke reactie was. Iets met een discussie kunnen en willen voeren.
Maar het probleem is dat je niet hardware met hardware echt 100% kan vergelijken omdat je beperkt bent, namelijk dat alleen Apple een toestel met iOS kan leveren. Dus de vraag is veel meer of iOS tov Android het je waard is of niet.

Kijk bij een HTC vs Samsung discussie kun je 1 op 1 vergelijken, zal vast een andere schil Android overheen zitten maar ook dat kun je oplossen door een algemene Android versie er op te flashen, dat kan nu eenmaal niet bij Apple dus is de vergelijking puur op hardwaregebied nooit echt ter sprake.

• beebie121
  • Registratie: december 2011
  • Nu online
Ik vind het jammer dat wat vele analisten aangaven er geen prijsverlaging is gekomen.
Vanuit Apple begrijpelijk hoor.
Maar goed, ik wilde vorig jaar al een nieuwe iphone en mn vrouw krijgt mijn oude 6. Ging haar oude 5 net ervoor kapot. Heeft ze 2e hands een 5 gekocht, en toen vond ik het zonde om dan al een upgrade te doen waarbij de 5 zou verstoffen.
Ik had toen al gespaard voor een Iphone X. Niet dat het perse moest hoor. Maar het geeft mij een lekker gevoel als ik elke maand iets voor een grote aankoop moet doen. In dit geval dus elke maand een bedrag over maken. Elke maand gewoon lekker €40 op een spaarrekening.
mooi na 3 jaar iets van €1450 op. Nu een jaar later heb ik het spaarbedrag naar €1500 gebracht omdat ik op dit moment niet meer wil uitgeven dan €1500 voor een nieuwe telefoon.
Voor mij is mn telefoon "heilig". Ze zeggen weleens dat ie aan mn hand zit en dat klopt.
Dus ja, ik wil best wat extra uitgeven om voor mij de beste ervaring te hebben. En voor mij is dat een iphone na windows mobile en android te hebben geprobeerd.

Mensen vinden me maar gek dat ik dat ervoor over heb. so what.. I don't care. Net zo min als dat ik ben gestopt met een mening te hebben over een ander zn uitgave patroon. Lekker laten gaan.
zolang je jezelf niet in de lening en nesten werkt met de aankoop van een gebruiksvoorwerp (en dus geen huis) dan moet je het lekker zelf weten.

Morgen ga ik een order plaatsen. Ik heb nu 64GB en dat zal ik ook blijven gebruiken. ook al heb ik 1500 gespaard en kan ik prima een 256 GB nemen. die extra uitgaven doe ik wel weer als ik over een jaar of 3-4 een nieuwe iphone wil.

ben alleen super benieuwd hoe de XSm me gaat bevallen. Vond de 6 toen al zo groot, maar wil nu niet meer kleiner :)
Heb er wel zin in!

I7 6700K | Asus Republic Of Gamers Z170 Maximus VIII Hero | GTX 1080TI | Fractal Design Define R5 | Asus RoG Swift PG278Q | Noctua DH15 | Astro A50 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

• ScreamGT
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:07
Scrtz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:04:
[...]

Snap dat mijn post nogal suggererend over komt.

Laat ik het zo stellen, stel iOS heeft meerwaarde voor jou (en de rest van de Apple experience? noem het maar op iig), hoeveel ben je dan bereid te betalen voor die meerwaarde? Dat zou vooral de hamvraag zijn als je twijfelt en op je budget gesteld bent.
Ah zo :)

Dan is de dit juiste vraagstelling waar men een persoonlijke mening over mag geven;

Is het ethisch en aanvaardbaar dat men je meer laat betalen voor verouderde hardware dan wat de concurrentie in de markt gezet heeft?

En de realiteit met een toonaangevende check en onderbouwend antwoord waar geen woord van gelogen is;

De prijs die men nu voert voor, in ieder geval hun XR model, is te veel voor wat je momenteel mag verwachten qua hardware in mobiele telefoons.

Gelukkig is dit nu een bepalend en duidelijk antwoord!

ASRock Z97 Extreme4 | Intel i5 4670K @3.8 | MSI GTX 1070

• DVDB
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-11 18:51
ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:37:
[...]

Ik vergelijk hardware met hardware. Is dat zo gek? Jammer dat de die-hard fan zich hier gelijk aangevallen voelt. Je kan er niet omheen dat er verouderde en minder goede hardware in verwerkt zit dan telefoons die momenteel al verkrijgbaar zijn.

Jammer dat je vervolgens mijn vraag negeert om met een onderbouwend antwoord te komen.

-edit- je post wel even een plusje gegeven voor het geval dat toch je inhoudelijke reactie was. Iets met een discussie kunnen en willen voeren.
Als je hardware met hardware gaat vergelijken is apple inderdaad zijn prijs zeker niet waard. Hun Soc staat een pak boven de rest, maar met hun scherm, camera, bouwkwaliteit,... staan ze gewoon waar elk flagship staat. Waar ze (voor mij en veel anderen) wel een voorsprong hebben is software. 5 jaar ondersteuning ipv een schamele 2 jaar (waarbij je dan nog eens 8 maand mag wachten op de release van een grote update). En met software bedoel ik ook het hele eco-systeem. Ik heb naast een iPhone ook een apple watch, apple tv4K, macbook en AirPods. Ik heb in de loop der jaren ook een 600-tal films gekocht (welke allemaal een gratis upgrade naar 4K krijgen), gebruik iCloud en apple music met het gezin. De rest van de familie en een groot deel van mijn vrienden hebben ook alleen een iPhone, wat ideaal is voor FaceTime, iMessage, zoek vrienden, airdrop,...
Als ik een android zou kopen verlies ik dat allemaal.
Ik ga nu ook mijn X 256gb verkopen waarvoor ik nog ongeveer 900€ zou kunnen krijgen. Probeer dat eens met een slagschip android na een jaar gebruik. Die is veel minder waard.
Al deze puntjes maken het voor mij een gemakkelijkere beslissing om iPhones te blijven kopen.
Je kan trouwens ook niet zeggen dat iPhones verouderde hardware heeft. Hun Soc steekt ver boven de rest uit. Scherm, camera, geheugen, bouwkwaliteit,.. horen gewoon bij de top. vraag me acht af wat jij bedoelt met verouderde hardware.

DVDB wijzigde deze reactie 13-09-2018 13:32 (6%)

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Mijn persoonlijke mening? Bij Apple zijn ze van god los,wat prijzen betreft.. Waar je 4 jaar geleden voor 800 euro een hele knappe iPhone kocht (6 met 64 GB), ben je nu ruim 50% meer kwijt.
Hoop echt dat ze daar in Cupertino hun strategie van winstmaximalisatie los laten en weer met beide beentjes op de grond komen staan. Ze maken nog steeds hele knappe telefoons, maar ik kan dergelijke uitgaven niet meer voor mezelf verantwoorden.

Heb onlangs mijn 6 noodgedwongen vervangen door een 8 en het lijkt erop dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Zolang de prijzen niet op het oude niveau komen, doe ik het wel met 'tweederangs' modellen. Een 8 is nog steeds een hele prettige telefoon, die ruimschoots voldoet voor mij.

• botech
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:15
JB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:39:
[...]

Koop een goude als het je daar om te doen is ;) :+
Nee, wel mooi maar iets teveel bling ;)
Denk dat ik dat snel beu zal worden. 'T zal toch wel zwart worden denk ik.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

*O* Alles mbt iPhone XR kan hier besproken worden *O*
[iPhone XR] Ervaringen & Discussie

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:46
Ik snap dat gezeur over te duur niet. Je koopt hem of je koopt hem niet. Er is niemand die naast je staat met een pistool van 'je moet' Als je vind dat je beter af bent met een goedkopere OneGalaxyNote 6TS9 moet je dat doen. Je ziet dat voor velen een nieuwe iPhone en statussymbool wordt/is

Persoonlijk heb ik altijd de S versie overgeslagen omdat het relatief weinig nieuws brengt buiten ietsje meer dit en dat. Zo ook nu in mijn ogen. Mijn 7 Plus had 128 Gb en het bleek dat ik in de praktijk maar 40 GB ervan gebruikte dus mijn X heeft 64 GB en het blijkt genoeg te zijn sta nu op 44 GB en het blijkt dat ik 14 GB kan opruimen..

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Scrtz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:53:
[...]

Dit is wel een hele kromme vergelijking zeg.

4 jaar geleden was je 800 euro kwijt voor een 6 met 64gb en nu ruim 50% meer kwijt? Je hebt nu toch ook een iPhone Xr voor 859 met 64gb geheugen? De 6 was toen ook al niet het toptoestel, dat was de Plus, zelfde verhaal bij de Xr dus.
Wat is er krom aan mijn vergelijking?

iPhone 6 64 GB bij introductie 799 euro
iPhone XS 256 GB bij introductie 1329 euro (+ 66%)

In beide gevallen het kleinste model flagship met de middelste optie qua geheugen

• pretraket
Ik wou dat er een 128 gb Versie was, 64 is echt te weinig en 160 extra voor 256 is overkill

• RobPete89
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-11 15:39
Voor mij is de restwaarde van een toestel ook een grote factor om een iPhone te blijven kopen. Naast alle reeds benoemde punten. Ik heb eens gekeken naar de twee vergelijkbare toestellen van Samsung en iPhone van 2016 (aangezien ik vandeweek mijn 7 plus verkocht heb).

iPhone 7+ nieuw: €909. Verkocht voor €400
Samsung S7 edge nieuw: €700. Te koop voor €175

Dat betekend dat een Samsung een waarde daling heeft van 75% en een iPhone van 56% binnen twee jaar.

Dus ja wat je uiteindelijk voor een nieuw toestel moet bijbetalen is dan relatief lager (afhankelijk van voor welk model je gaat natuurlijk).

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
Joris748 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:04:
[...]

Wat is er krom aan mijn vergelijking?

iPhone 6 64 GB bij introductie 799 euro
iPhone XS 256 GB bij introductie 1329 euro (+ 66%)

In beide gevallen het kleinste model flagship met de middelste optie qua geheugen
Het enige wat niet krom is, is de 66%.
De rest is wel krom.
Geheugen x4, OLED ipv LCD, grotere batterij, groter scherm, CPU is tig keer sneller, dubbele camera, face id....
Daarenboven vergeet je de inflate en de impact van de stijgende dollar, dat is ook al ruim 20%.

Als het je allemaa niet uit maakt, dan kan je vandaag ook nog een splinternieuwe 7 kopen voor ca 500€. Dat is nog altijd een goed bruikbare telefoon.

Ga er toch eens van uit dat je niet altijd het duurste moet kopen.

• DVDB
RobPete89 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:33:
[...]

Even een vraagje uit interesse. Waarom is 64 te weinig voor je? Ik had zelf een iPhone 7 plus met 32gb. Maar deze zat vrijwel nooit vol. Alleen rondom vakanties als ik wat netflix en muziek dingen deed downloaden. Verder gaat bij mij mijn volledige photoroll de cloud in en muziek streamen. Die 32gb kreeg ik met alleen apps nooit vol.
Hangt allemaal van je gebruikspatroon af natuurlijk. Jij komt toe met 32gb en veel cloudgeheugen. Ikzelf reis vaak waar er vaak slechte verbinding is, en als die er wel is, dan kost data een pak meer (gelukkig is dat in de EU afgeschaft, maar kom vaak buiten de EU). Ik kijk als ik reis vaak films en series op men iPhone (En ik heb graag meerdere films en series op mijn iPhone zodat ik kan kijken waarin op dat moment zin in heb) naast muziek luisteren. En ik maak ook graag foto's en video's als ik in het buitenland ben. Ook heb ik een heleboel spelletjes en apps. Daarom kocht ik tot nu toe altijd de iPhone met de hoogste capaciteit. Dit is het eerste jaar dat ik twijfel om voor de hoogste capaciteit te gaan. maar ik denkt dat het voor mij toch een 512gb XS zal worden. De plus is te groot voor me. Wel ideaal voor mediaconsumptie, maar ik gebruik mijn iPhone te vaak met 1hand.

• DVDB
Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:19:
Ik zie nu toch weer het probleem voorbij komen met de prijs.

Misschien moet men eens bekijken hoevaak je het toestel vervangt. Toen de iPhone's nog 600-800 euro kostte verving ik deze om de 2 jaar. Nu zou dat moment met mijn 6s zijn geweest toen de iPhone X uit kwam. Om die prijs mezelf te kunnen verantwoorden daarom besloten een jaar langer te wachten op het gebruikelijke 's'-model dat ik altijd neem. Nu ik dit jaar dus voor de iPhone Xs ga doe ik 2 keer zo lang met mijn nieuwe toestel als ik eerder deed (3 jaar met 6s + ~3 jaar met Xs = 6 jaar). In die tijd had ik anders alweer 1600 uitgegeven.

Maar er is natuurlijk een groot deel kopers die gewoon ieder jaar een nieuwe koopt en daarvoor veel andere dingen moet laten. En maar zeuren dat de iPhone's zo duur zijn geworden. :/
Goh, sommigen geven veel geld aan uitgaan en drinken, anderen roken per dag een pakje sigaretten. Dat kost per jaar meer dan een nieuwe iPhone (zelfs al moet je het hele bedrag betalen ipv nieuwe iPhone - verkoop vorige). Mijn zus vind het schandalig dat ik zoveel geef aan een telefoon (kost me 400€ om elk jaar te upgraden ongeveer). Maar zij rookt wel 1 pakje sigaretten per 2 dagen. Een pakje kost ongeveer 7 euro. Dus dat is JAARLIJKS 1246€. Daar kan ik dus 3 jaar mijn iPhone mee betalen. Ieder zijn "hobby" zeker?

• RobPete89
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-11 15:39
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:42:
[...]

Het is mijn zus die letterlijk geld verbrandt en niet mijn vriendin hoor (zou geen roker willen kussen :P )
Ik had ook liever lagere prijzen gezien hoor. Maar de hele telefoonmarkt is duurder aan het worden. Een note koste vroeger 700/800€, nu al boven de 1000. Een oneplus koste enkele jaren geleden nog iets meer dan 300. Nu mag je al 600 neertellen.
True! Denk ook dat niemand een aantal jaar verwacht had dat je voor de flagship van Huawei bijna 900 euro zou moeten neerleggen.

• DVDB
Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:51:
@DVDB En naast dat ze duurder worden, worden ze ook gewoon beter. Eigenlijk komen ze veel meer in de buurt van hoe men vroeger een computer kocht. Na 5 jaar vervangen. Die kant gaan we ook op met telefoons zolang je 'm netjes houd.

[...]

:+
Oeps! Verkeerd gelezen.
Klopt, mijn vriendin heeft nog mijn originele iPhone 5S. De batterij is aan vervanging toe. Maar met ios12 zou die blijkbaar wel nog enorm bruikbaar moeten zijn. Is een toestel van 2013!! Probeer dat maar eens met een galaxy s5 (welke dan nog een half jaar jonger is).
Pagina: 1 2 3 ... 12

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True