Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Discussies over de prijsstelling van iPhones worden in andere topics niet op prijs gesteld. Dan maar een apart topic.

Alhoewel ik zeer geïnteresseerd was in de iPhone XS vind ik de prijs niet te rechtvaardigen. Bovendien stoor ik me aan het feit dat Apple varianten met de meest gewenste geheugencapaciteit (128 GB) niet aanbiedt en daarmee trouwe klanten ‘dwingt’ een absurde meerprijs te betalen voor de variant met 256 GB.

Zoals anderen aangeven, we kunnen met onze portemonnee stemmen. Dat doe ik dan maar door de iPhone X te kiezen. Met de keuze de iPhone X niet langer aan te bieden geeft Apple mijns inziens aan dat de iPhone X een geduchte concurrent is van de iPhone XS (en XR). Natuurlijk kun je ook een Android nemen. Dat heb ik gedaan en daar kan ik niet goed aan wennen. Voor anderen geldt dat ze in het ecosysteem zitten en overstappen een grote investering vergt. Dan kun je nog voor de XR kiezen, maar dat vind ik persoonlijk een budgettelefoon voor de hoofdprijs.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
(verplaatst vanuit het iPhone Xs topic :*) )

de trouwe klant van Apple.

Apple heeft er miljoenen van, die Apple al jarenlang volgen en hun mooi producten en diensten aanschaffen, jaar na jaar.
Ik ben zelf pas een jaar of 7 ingestapt, maar Apple heeft uiteraard trouwe klanten die al veel langer zich in de Apple wereld begeven en een fortuin hebben gespendeerd bij Apple in pak 'm beet 10 jaar.

Wat je het laatste jaar (of iets langer) steeds meer merkt/leest is dat de trouwe Apple klant van weleer het prijsniveau niet meer in verhouding ziet staan met het daadwerkelijk geboden product.
Macs worden veel duurder, iPhones idem dito.
Wil je nu in 2018 instappen met een nieuw model: €849 is het minimale bedrag wat je zal moeten uitgeven, geen andere mogelijkheid bij Apple (ja, natuurlijk...oudere modellen)

Apple weet dat de kern van de trouwe klant hen toch wel blijft volgen en blijft kopen.
Apple kan met gemak volgend jaar iPhones aanbieden van zo'n €1700-1900, dat bleek al gisteren in het Ervaringen topic van de iPhone Xs (Max) topic; iemand gaf aan desnoods €2000 te betalen voor een iPhone.
Dit geldt ook voor Macs.

Maar laat me voorop stellen dat er maar 1 groep ''schuldig'' is aan deze hoge prijzen:
-de klant
Zo lang er nog genoeg klanten de huidige prijzen prima vinden en dus weer aanschaffen kan Apple met een zeer gerust gevoel de prijzen verder opdrijven.

Van loyaliteit waardering is totaal geen sprake van bij Apple Inc.

Het boeit Apple echt 0 of iemand in 10 jaar al ongeveer $20.000 heeft uitgegeven bij Apple.
Vooral de laatste paar jaar is 1 ding en 1 ding nr 1 bij Apple: marges. dit is natuurlijk overduidelijk te zien bij de producten van de laatste paar jaren plus het feit dat ze onlangs de grens van 1 biljoen USD beurswaarde hebben bereikt.
En natuurlijk de prachtige producten die ze verkopen, ook wel een klein dingetje :P

De groep trouwe klanten zal ongetwijfeld dunner gaan worden, zo lang de marges voor Apple enorm zijn en alleen maar veel groter worden, kunnen ze die paar (zeer) trouwe klanten prima missen.

''vote with your wallet'', ik heb dit jaar voor het eerst in 7 jaar niet een iPhone pre order geplaatst.

En vooral dit lees je nu op zeer veel websites/fora in Nederland, maar vooral (en logisch) op de bekende internationale/Amerikaanse fora/techsites

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2018 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Het lijkt inderdaad dat meer mensen met hun portemonnee stemmen en dat vind ik een goede zaak. Ik las dat jij ook weer een X gekocht had/ging kopen, toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben van de Apple-meuk maar bespeur bij mezelf dat ik me meer afvraag waarom ik dat ook alweer deed, dankzij de prijzen. Het voordeel was altijd dat wat je ook kocht, de hardware was dikke perfect, de software ook en qua privacy/security wist je dat je goed zat. Het was duur, maar als je geld had kocht je dus een hoop gezeur af.
Tegenwoordig zie ik ook wel dat qua hardware de concurrent het ook wel kan, de software van Apple niet bepaald bugvrij werkt (of erger, zoals Aperture overkwam) maar vooral de prijs, je moet goed nadenken wat je wilt, direct het juiste kopen (meerprijs) en dan nog voor jezelf verantwoorden dat je echt 3000 euro aan een laptop doet of 1200 voor een telefoon.

Maar goed, de positieve wending die ik liever neem is dat Apple gewoon milieuvriendelijk is. Kocht je vroeger elk jaar een telefoon (vanwege vernieuwing?) kwam Apple regelmatig met wat 'updates' zodat je eigen naar een eens-per-twee-jaar plan kwam, de telefoon redt de 2 jaar namelijk makkelijk. En nu zit Apple dus op een niveau koop-alleen-indien-nodig. Je twee jaar oude telefoon gaat nog steeds jaren mee en alleen bij schade/diefstal koop je een nieuw of zo. Dankzij het prijsbeleid kick je gewoon af van consumentisme.
* Delerium vrij cynisch qua ontwikkeling.
Ik vraag me af of ik Apple over een jaar of 5 nog kan/wil betalen en of ik niet beter nu kan wegmigreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Delerium schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:06:
Ik ben van de Apple-meuk maar bespeur bij mezelf dat ik me meer afvraag waarom ik dat ook alweer deed, dankzij de prijzen. Het voordeel was altijd dat wat je ook kocht, de hardware was dikke perfect, de software ook en qua privacy/security wist je dat je goed zat. Het was duur, maar als je geld had kocht je dus een hoop gezeur af.
Tegenwoordig zie ik ook wel dat qua hardware de concurrent het ook wel kan, de software van Apple niet bepaald bugvrij werkt (of erger, zoals Aperture overkwam) maar vooral de prijs, je moet goed nadenken wat je wilt, direct het juiste kopen (meerprijs) en dan nog voor jezelf verantwoorden dat je echt 3000 euro aan een laptop doet of 1200 voor een telefoon.

Maar goed, de positieve wending die ik liever neem is dat Apple gewoon milieuvriendelijk is. Kocht je vroeger elk jaar een telefoon (vanwege vernieuwing?) kwam Apple regelmatig met wat 'updates' zodat je eigen naar een eens-per-twee-jaar plan kwam, de telefoon redt de 2 jaar namelijk makkelijk. En nu zit Apple dus op een niveau koop-alleen-indien-nodig. Je twee jaar oude telefoon gaat nog steeds jaren mee en alleen bij schade/diefstal koop je een nieuw of zo. Dankzij het prijsbeleid kick je gewoon af van consumentisme.
* Delerium vrij cynisch qua ontwikkeling.
Ik vraag me af of ik Apple over een jaar of 5 nog kan/wil betalen en of ik niet beter nu kan wegmigreren.
Ik begrijp wat je bedoelt. Aan de andere kant, je kunt met veel Android-telefoons ook jaren vooruit en begint het vaak toch te jeuken na bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik vind het knap dat Apple zulke toestellen weet weg te zetten met grote marges. Ze maken mooie producten maar dat doen concurrenten ook. Het is dan ook vooral marketing waarvoor je de knip trekt. Het bewijs daarvoor is de hoeveelheid cash die Apple heeft.

Ik ken persoonlijk weinig mensen die meer dan €1000,- voor een toestel uittrekken en als ik ze spreek verklaar ik ze voor gek.

Ik verwacht dat Apple wel met een opvolger van de SE gaat komen. De markt die ze nu onder hun nieuw gepresenteerde toestellen laten liggen is simpelweg te groot. Als je ook landen als India wilt bedienen en consumenten die niet bereid zijn zoveel te betalen dan zullen ze wel met een opvolger moeten komen van de SE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 13:54
Ik had ook de stille hoop nav de geruchten, dat de prijs wat beter zou uitvallen. Met de ipad 2018 was de prijs ook goed tenslotte. Ik heb iphone 7 destijds voor 799 gekocht, hier ga ik niet meer overheen. Ze hebben ook heel lang iedere keer 16 GB modellen op de markt gebracht, wat ook al behoorlijk achterhaald was.

Het mooie is nog, dat sommigen de prijs ook te hoog vinden, maar excuses gaan zoeken om de prijs alsnog te rechtvaardigen. Dan hou je jezelf toch voor de gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 06:28
Romius schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:45:
Ik had ook de stille hoop nav de geruchten, dat de prijs wat beter zou uitvallen. Met de ipad 2018 was de prijs ook goed tenslotte. Ik heb iphone 7 destijds voor 799 gekocht, hier ga ik niet meer overheen. Ze hebben ook heel lang iedere keer 16 GB modellen op de markt gebracht, wat ook al behoorlijk achterhaald was.

Het mooie is nog, dat sommigen de prijs ook te hoog vinden, maar excuses gaan zoeken om de prijs alsnog te rechtvaardigen. Dan hou je jezelf toch voor de gek?
Eigenlijk is dat heel logisch. Als het klantgedrag wordt geanalyseerd is er ook een fase van het 'goedpraten' van je aankoop.
Ik heb zelf een opleiding gedaan waar dit duidelijk in terug komt maar betrap mijzelf er ook regelmatig op.

Het is inderdaad een eigen keuze en zolang men niet ervoor kiest om niet te investeren in een nieuwe iPhone zal het, zoals hierboven al gezegd, gewoon door blijven gaan. Ik zou immers als ondernemer ook graag de beste marges willen halen met een zo hoog mogelijke netto winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik zie totaal geen reden om voor de Xs te gaan over de X
Waar zijn de verbeteringen ? Ze zijn minimaal. Prijsverschil niet waard.
Daarom heeft apple de gewone X ook niet meer in de line up staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
Willy84 schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:18:
Ik vind het knap dat Apple zulke toestellen weet weg te zetten met grote marges. Ze maken mooie producten maar dat doen concurrenten ook. Het is dan ook vooral marketing waarvoor je de knip trekt. Het bewijs daarvoor is de hoeveelheid cash die Apple heeft.

Ik ken persoonlijk weinig mensen die meer dan €1000,- voor een toestel uittrekken en als ik ze spreek verklaar ik ze voor gek.

Ik verwacht dat Apple wel met een opvolger van de SE gaat komen. De markt die ze nu onder hun nieuw gepresenteerde toestellen laten liggen is simpelweg te groot. Als je ook landen als India wilt bedienen en consumenten die niet bereid zijn zoveel te betalen dan zullen ze wel met een opvolger moeten komen van de SE.
De smartphone is echt een geschenk uit de hemel voor apple.
Een overpriced product waarbij mensen al gewend zijn hem op afbetaling te kopen bij hun telefonie abonnement waarbij ze elke 2 jaar upgraden naar een nieuw model ? Sign me up!

De SE zullen ze nog even mee wachten tot de hype van de Xs , XsMax over, dan komt de R, hopla iedereen heeft geupgrade dan kijken ze verder.

Zou het niet weten of ze met een SE gaan komen, de Xs is nu het kleinste model wat voor sommige al wel wat groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Gaan ze ook weer de quickcharge lader apart leveren ? Toch apart wanneer je 1000+ uitgeeft je nog zon lader apart kopen om snel op te laden .... Het is best een aparte situatie , absoluut petje af voor apple dat ze hiermee weg komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sinds Apple in de VS (en de UK) is begonnen met het iPhone Upgrade Program hebben ze een ware jackpot gegooid.

Met 0% rente in 12/24 maanden je iPhone (af)betalen (incl AppleCare+!!!), zo heb je nu dus voor zo'n $50 per maand de iPhone Xs (basismodel).
Zo verzacht je eenmalige kosten voor een klant en de klant denkt dat ie 1 of andere mooie deal te pakken heeft ;)
En dit kan je als klant elk jaar opnieuw doen, elk jaar een nieuwe iPhone met 0% rente in 12/24 termijnen

Meesterlijk plan ($$$$$) van Apple.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:06 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Geert1976 schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:14:
sinds Apple in de VS (en de UK) is begonnen met het iPhone Upgrade Program hebben ze een ware jackpot gegooid.

Met 0% rente in 24 maanden je iPhone (af)betalen (incl AppleCare+!!!), zo heb je nu dus voor zo'n $50 per maand de iPhone Xs (basismodel).
Zo verzacht je eenmalige kosten voor een klant en de klant denkt dat ie 1 of andere mooie deal te pakken heeft ;)
En dit kan je als klant elk jaar opnieuw doen, elk jaar een nieuwe iPhone met 0% rente.

Meesterlijk plan van Apple.
Helemaal top, die gekke amerikanen betalen zich toch blauw aan hun telefoon rekening die 50 tientjes kan er wel bij. Beetje goed marketen dat ze met Apple een status ding te pakken hebben en ze trekken de creditcard wel.

En ik snap dat allemaal best, maar om het zo erg uit te knijpen. Snellader niet in de doos, los te koop voor 40$. Tering dure reparaties. Last year specs door gierig te doen op hun resolutie of opslagcapaciteit wat ze jaren deden met hun 16GB etc. Is niet iets wat je verwacht bij een premium product.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@LockeJohn als je als laatste hebt gereageerd, en je hebt wat toe te voegen, wijzig dan je reactie in plaats van iedere keer een nieuwe reactie te plaatsen (zoals ook in de waarschuwing staat).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
CurtPoindexter schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:20:
Ik heb het topic gevolgd over de aankondiging en wat me echt opviel was hoeveel mensen er liepen te mekkeren over de aandacht voor games en AR in de Keynote. Maar als je dat niet gebruikt, wat doe je dan met een iPhone X?
Werkelijk niemand gebruikt die AR functies.
Apple zoekt echter altijd naar nieuwe gimmicks om als selling point te gebruiken.
Dit jaar is dat er eigenlijk niet. Ze moeten wat.

Mensen hebben desondanks toch interesse in de X vanwege het nieuwe modernere ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16

Flipm0de

geen

Ik ben ook in dubio. Normaal koop ik elke 2 jaar een nieuwe telefoon. Bijvoorbeeld van de oneplus weet je dat je 2 jaar snel updates krijgt en daarna is de telefoon afgeschreven (zal vast wel wat restwaarde hebben naar niet veel). Je betaalt hier 600e voor. Bij Apple betaal je het dubbele maar kan je best 4 jaar met de telefoon doen. Of de telefoon na 2 jaar verkopen met redelijk wat restwaarde. Valt dus relatief best mee met de prijzen. Maar vooral omdat je er zo lang mee kan doen en de tweedehands markt sterk is. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit twee jaar met een telefoon doe en daarom toch wel neig naar Androids omdat die gewoon wat makkelijker te vervangen zijn. Maar dit jaar doe ik nog met Mn iPhone 7. En volgens jaar zie ik wel hoe het ervoor staat.

Wat mij ook ontzettend stoort is dat het vervangen van het scherm 350e kost en de achterkant 650e!!!! Dat moet toch anders kunnen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:21
Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:40:
Discussies over de prijsstelling van iPhones worden in andere topics niet op prijs gesteld. Dan maar een apart topic.

Alhoewel ik zeer geïnteresseerd was in de iPhone XS vind ik de prijs niet te rechtvaardigen. Bovendien stoor ik me aan het feit dat Apple varianten met de meest gewenste geheugencapaciteit (128 GB) niet aanbiedt en daarmee trouwe klanten ‘dwingt’ een absurde meerprijs te betalen voor de variant met 512 GB.
En de tussen stap de 256 vergeet je even?
Ik miste ook de 128gb dat moet ik toegeven maar ik heb nu 3 jaar 64gb en ben nog nooit boven de 35gb gebruikte opslag gekomen dus waarom zou ik dan kiezen voor 256?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Geert1976 schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:14:

Met 0% rente in 12/24 maanden je iPhone (af)betalen (incl AppleCare+!!!), zo heb je nu dus voor zo'n $50 per maand de iPhone Xs (basismodel).
En dit kan je als klant elk jaar opnieuw doen, elk jaar een nieuwe iPhone met 0% rente in 12/24 termijnen

Meesterlijk plan ($$$$$) van Apple.
Dit is een goed punt, als je de absolute prijs bekijkt wil je het product niet meer hebben, dat is bijvoorbeeld bij auto's en huizen net zo, maar als je het maandbedrag voor een vorm van financiering bekijkt valt het nog enigszins mee.

In landen waar financieren de norm is zoals de VS en het UK lijken dit soort producten prima te betalen, in andere landen waar het niet gebruikelijk is te lenen lijken ze onbetaalbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Heb een 8plus. M'n vrouw nog een 7.
Die wil een groter scherm. Dus er moet een nieuw toestel komen.
Heb de XS Max besteld. Kijken of het wat is (scherm), anders haal ik de XR. Slim weer van Apple, geen 128.
Wel jammer van die resolutie. Benieuwd of je dat gaat "zien". Ook weer slim natuurlijk, want met een XR volgend jaar weer upgraden voor het scherm.

Zou anders niet meer hebben geupgrade want prijzen zijn echt bizar.
Maar goed. Dat zag je met de Macbook ook al.

Amerikanen hebben dat maandelijkse plan. In Azië hebben een hoop Chinezen flink geld te besteden.
Apple kan de prijzen blijven opdrijven.
Dat zag je een paar jaar terug ook met Vuitton trouwens. En dat verkoopt ook nog steeds.

Prijstopics hier worden vaak een "je bent een hater", "luxe is niet voor iedereen" ( :r) of "je kunt het niet betalen" discussie. Da's jammer.
Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Roos79 schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:33:
[...]

En de tussen stap de 256 vergeet je even?
Ik miste ook de 128gb dat moet ik toegeven maar ik heb nu 3 jaar 64gb en ben nog nooit boven de 35gb gebruikte opslag gekomen dus waarom zou ik dan kiezen voor 256?
Dat was inderdaad een foutje en dat zal ik aanpassen. Maar probeer je het hier nu goed te praten of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:59
Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:41:
[...]

Dat was inderdaad een foutje en dat zal ik aanpassen. Maar probeer je het hier nu goed te praten of begrijp ik je niet verkeerd?
Laten we voorop stellen dat niemand in dit topic iets hoeft 'goed te praten'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackssonss
matthijst schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:38:
Prijstopics hier worden vaak een "je bent een hater", "luxe is niet voor iedereen" ( :r) of "je kunt het niet betalen" discussie. Da's jammer.
Maar goed.
Precies, terwijl de prijs grote invloed heeft op de ervaring.

Iemand refereerde hierboven aan cognitieve dissonantie en dat herken ik in deze forums ook.

[ Voor 62% gewijzigd door Jackssonss op 16-09-2018 11:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wat een vreemde discussie....
Dit topic voelt meer als een soort van uitlaatklep voor mensen die hun ongenoegen kwijt willen.

Wel fijn dat het afgesplitst is zodat het andere topic niet vervuild wordt. :)

Om ontopic te blijven: ik heb absoluut geen moeite met de huidige prijzen. Voor mij zijn ze gerechtvaardigd voor het gebruiksgemak en betrouwbaarheid die ik ervoor terug krijg. Daarnaast werkt het eco-systeem erg prettig.

De Xs en de Xs Max staan in ieder geval beide in de pre-order. :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Wootism schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:50:
Dit topic voelt meer als een soort van uitlaatklep voor mensen die hun ongenoegen kwijt willen.
tsja, voor sommige Apple (trouwe) klanten is het ter discussie stellen van de prijzen sowieso een zwaar taboe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn

Om ontopic te blijven: ik heb absoluut geen moeite met de huidige prijzen. Voor mij zijn ze gerechtvaardigd voor het gebruiksgemak en betrouwbaarheid die ik ervoor terug krijg. Daarnaast werkt het eco-systeem erg prettig.

Veel plezier met jou aankoop!
Ben wel erg benieuwd wat je huidige toestel is als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Geert1976 schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:55:
[...]

tsja, voor sommige Apple (trouwe) klanten is het ter discussie stellen van de prijzen een zwaar taboe :+
Haha ja laten we het over die boeg gooien :p
Ik denk dat iets duur vinden nog steeds relatief is.

Dit voelt een beetje hetzelfde als discussiëren of dat een Sonos speaker goed klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jackssonss Ik begrijp niet dat er mensen zijn die elk jaar een nieuwe iPhone kopen. Je betaald €1169,- voor een X, krijgt er +-€700,- voor terug en koopt weer een Xs of Max vanaf €1149,-. dit om alleen elk jaar de nieuwste iPhone te willen. echt verschil van X naar Xs is er niet en voor mij geen €350/400,- waard elk jaar.
Of iemand het kan betalen maakt niets uit, en als het voor iemand zijn werk is, is een andere reden. Voor velen lijkt het gewoon zsm de nieuwste iPhone te willen hebben. (niet alleen bij Apple, maar ook van S8 naar S9 etc) Van een iPhone 7 naar X had ik beter kunnen doen, ik ben van 7 naar 8 gegaan en merk er weinig van.(spijt dus)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

LockeJohn schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:56:
[...]

Veel plezier met jou aankoop!
Ben wel erg benieuwd wat je huidige toestel is als ik vragen mag ?
Danku :)
Huidige toestel is een 8 plus. Nog steeds technisch meer dan prima alleen vind ik hem te groot in m’n broekzak.
Met de Xs krijg ik een groter scherm in een kleinere telefoon.
M’n vriendin gooit alles in haar handtas dus die krijgt een Max. Komt van een 7 plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-08-2024
Als Apple-fan vond ik de iPhone aankondiging dit jaar ook maar magertjes helaas, waardoor juist het verhogen van de gemiddelde verkoopprijs me enigszins doet twijfelen. Vorig jaar nog de X overgeslagen door de (naar mijn mening) te hoge prijs voor de 256GB i.c.m. het feit dat ik niet kon wennen aan het smallere scherm, en dus nog maar een jaartje langer met m'n 6S Plus gedaan. Nu komt dan alsnog de XS Max er, maar moet wel zeggen dat ik bij zulke prijzen wel twee keer nadenk over of ik nog wel langer in Apple producten moet blijven investeren.

Op dit moment ben ik compleet gesettled in het Apple eco-systeem (iMac, MacBook, iPod, iPhone, iPad, Apple Watch, AirPods, Apple TV, Apple Music, iCloud) maar als ze de komende jaren steeds maar hogere marges willen gaan pakken op hun producten - d.m.v. hogere verkoopprijzen - dan ga ik mij wel afvragen of ik misschien toch naar andere alternatieven - minder vaak upgraden, andere fabrikanten - moet kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Om ontopic te blijven: ik heb absoluut geen moeite met de huidige prijzen. Voor mij zijn ze gerechtvaardigd voor het gebruiksgemak en betrouwbaarheid die ik ervoor terug krijg.
Da's nou juist het bizarre heh: tot een jaar geleden, voor de invoering van de X, was datzelfde gebruiksgemak een stuk goedkoper.

Zelfde voor Macbooks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Hackus schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:58:
@Jackssonss Ik begrijp niet dat er mensen zijn die elk jaar een nieuwe iPhone kopen. Je betaald €1169,- voor een X, krijgt er +-€700,- voor terug en koopt weer een Xs of Max vanaf €1149,-. dit om alleen elk jaar de nieuwste iPhone te willen. echt verschil van X naar Xs is er niet en voor mij geen €350/400,- waard elk jaar.
Of iemand het kan betalen maakt niets uit, en als het voor iemand zijn werk is, is een andere reden. Voor velen lijkt het gewoon zsm de nieuwste iPhone te willen hebben. (niet alleen bij Apple, maar ook van S8 naar S9 etc) Van een iPhone 7 naar X had ik beter kunnen doen, ik ben van 7 naar 8 gegaan en merk er weinig van.(spijt dus)
Dat begrijp ik dus ook niet. Vandaar dat ik ga kijken naar een X. Ik vind ze nu nog steeds te duur maar hopelijk zakken ze nog iets. En anders houd ik het bij mijn OnePlus 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:41:
[...]

Dat was inderdaad een foutje en dat zal ik aanpassen. Maar probeer je het hier nu goed te praten of begrijp ik je verkeerd?
Waarom aanpassen?
En nee niks goedpraten, ik heb wel getwijfeld want bij voorbaat wist je al dat de prijzen in dezelfde lijn zouden zijn als met de X vorig jaar.
Een laptop mag wel aardig geld kosten of een camera en ander merken met Android begint hoog maar verliest veel sneller waarde die zijn na enkele maanden al 200/300 minder waard.
En ja ik noem dat omdat dat steeds word aangehaald Android vs IOS
Afgelopen jaren een tussen jaar met Android gehad en dat beviel mij totaal niet alles wat soepel ging met iOS werkte totaal niet prettig met Android.
En dan is mijn laptop gewoon Windows al vele jaren en gewoon een simpele.
Elk jaar up grade nee dat hoeft niet niet maar om de 2 a 3 jaar is wel mooi 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackssonss
Roos79 schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:18:
[...]

Waarom aanpassen?
En nee niks goedpraten, ik heb wel getwijfeld want bij voorbaat wist je al dat de prijzen in dezelfde lijn zouden zijn als met de X vorig jaar.
Een laptop mag wel aardig geld kosten of een camera en ander merken met Android begint hoog maar verliest veel sneller waarde die zijn na enkele maanden al 200/300 minder waard.
En ja ik noem dat omdat dat steeds word aangehaald Android vs IOS
Afgelopen jaren een tussen jaar met Android gehad en dat beviel mij totaal niet alles wat soepel ging met iOS werkte totaal niet prettig met Android.
En dan is mijn laptop gewoon Windows al vele jaren en gewoon een simpele.
Elk jaar up grade nee dat hoeft niet niet maar om de 2 a 3 jaar is wel mooi 😊
Aanpassen omdat het dus niet klopte en ik de 256 GB-versie bedoelde.

Wat je zegt over de beperkte afschrijving gaat volgens mij ook niet meer helemaal op. Ik las dat er al veel iPhone X'en verkocht zijn voor €650,- en dan is hij in een jaar meer dan 43% afgeschreven. Volgens mij geeft dat ook goed aan dat veel mensen (de tweedehands-markt) hem te duur vinden/vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Jackssonss De s9 is in een half jaar Flink gedaald (nieuw prijs dus)
Kijk je naar de nieuw prijs van de X nu ligt die nog best hoog en dat mensen hun verlies nemen en het zelf prima vinden om zoveel verlies te incasseren dat is hun ding😉
Ik zou zelf niet een toestel na 10/11 maanden alweer verkopen ben geen gekke henkie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Zelf heb ik nooit een Apple iPhone gehad,

Maar in onderstaand filmpje wat wijsheid van een van een aandeelhouder van Apple over de prijs van IPhones.

Natuurlijk zegt hij dit vanuit een rol waarin hij een tegengesteld belang heeft dan de de consument. Maar de argumentatie dat de prijs meevalt tegenover de rol die een smartphone inneemt in het leven van de meeste gebruikers vind ik wel valide.

Zelf gebruik ik het laatste jaar Android na enkele jaren BBos10 gebruikt te hebben. Bij android betaal je niet voor het OS in euro's maar met je privedata. De Google Api's/services kunnen tegenwoordig op +500 variabelen privé gegevens verzamelen die door 's werelds grootste en meest agressieve gebruikt worden voor optimalisatie van hun (advertentie-)Services.

Wat dat betreft is ook bij concurrent google-android de 'prijs' die je betaald hard aan het stijgen de laatste jaren.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:10
Het hele probleem is dat tegenwoordig smartphones door een grootdeel van de consumenten als statussymbool wordt gebruikt. En Apple buit dit psychologisch effect erg slim uit.

Hoe duurder hoe beter. Bewust of onbewust wil men pochen over hoe welvarend ze wel niet zijn. Het geeft je een genoegdoening, een elite gevoel, heeft bijna iets narcistisch. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Ergens wil je toch “that guy” zijn met die nieuwe dure gadget en de aandacht van je omgeving trekt.

Want zeg nou eens eerlijk. Wat doe je nu nou echt allemaal op een telefoon? Bellen, appen en internetten, af en toe misschien een filmpje. Moet je daar nu ech 1000+ aan uitgeven terwijl een ouder/goedkoper model ook aan die behoefte kan volstaan? Ik heb 5 jaar gedaan over mijn 4 voordat ik noodzakelijk gedwongen werd om deze te vervangen voor de 6S. En ik ga deze pas vervangen tot dat ook dit toestel geen apps meer kan opstarten. Dan zie ik wel tot hoe hoog de prijzen zijn gestegen. Ergens hoop ik wel dat de grens is bereikt en dat het weer gaat zakken, maar als ik realistisch ben, zie ik dit niet gebeuren.

Of Apple moet met een toestel komen dat MacOS compatible is, dat je dus inweze een laptop in smartphone size hebt. Dat zou de prijs van1000+ nog wel kunnen rechtvaardigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Als je ze zakelijk least (Apple Financial Services) of zelf de werkelijke afschrijving doorberekend dan kost per dag elke IPhone en ook de meeste MacBooks minder dan de prijs van een goede kop koffie.

Het IOS verkoopt zich op productiviteit. Terwijl bij Google Android het geld uiteindelijk verdient ook wordt met advertenties.

Als je een uurloon hebt van €40 per uur, en gebruik van een smartphone maar €1 of €2 per dag kost is dat apparaat in 2 of 3 minuutjes al snel terug verdient natuurlijk.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-04 21:06

Ik vind dat argument niet helemaal meer opgaan. Ik ben gewoon eerlijk, ik wil het nieuwste hebben en ik gebruik het toch veel dus waarom niet voor een platform/design gaan dat mij aanspreekt en de prijs voor lief nemen?

Maar precies datzelfde eco-systeem en gemak had je alle jaren hiervoor ook al met een veel veel lagere prijs.

Iphone 7 bijvoorbeeld had een instap prijs van 649 dollar. Inclusief nieuwste Apple cpu, scherm, camera enz.
Ook met het gebruiksgemak, betrouwbaarheid en eco-systeem waardoor jij de 999 dollar instap prijs van de Iphone Xs niet erg vindt.

Dat is rustig 350 dollar meer.
Dus dan zou je best kunnen concluderen dat de prijs/kwaliteit van Apple telefoons opeens heel anders is geworden.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het voor jou of mij geen goede koop kan zijn omdat het is wat we willen. Maar er zit zeker wel een kern van logica achter het ongenoegen van mensen die een probleem hebben met de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
pretraket schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:47:
[...]

Ik vind dat argument niet helemaal meer opgaan. Ik ben gewoon eerlijk, ik wil het nieuwste hebben en ik gebruik het toch veel dus waarom niet voor een platform/design gaan dat mij aanspreekt en de prijs voor lief nemen?

Maar precies datzelfde eco-systeem en gemak had je alle jaren hiervoor ook al met een veel veel lagere prijs.

Iphone 7 bijvoorbeeld had een instap prijs van 649 dollar. Inclusief nieuwste Apple cpu, scherm, camera enz.
Ook met het gebruiksgemak, betrouwbaarheid en eco-systeem waardoor jij de 999 dollar instap prijs van de Iphone Xs niet erg vindt.

Dat is rustig 350 dollar meer.
Dus dan zou je best kunnen concluderen dat de prijs/kwaliteit van Apple telefoons opeens heel anders is geworden.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het voor jou of mij geen goede koop kan zijn omdat het is wat we willen. Maar er zit zeker wel een kern van logica achter het ongenoegen van mensen die een probleem hebben met de prijs
En het is nu ook weer niet zo dat die prijsverhogingen nodig waren om winstgevend te worden. Je betaalt veel meer voor een telefoon die volgens velen de laatste jaren maar beperkt is verbeterd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Na de iPhone 3GS, iPhone 4s, iPhone 5s, en nu de iPhone 7 denk ik dat deze telefoon de laatste telefoon van Apple is die ik ga bezitten. Mijn iPhone 7 gaat in ieder geval nog makkelijk 4 jaar mee, zeker met wat ik ermee doe, en na die tijd ga ik gewoon voor een moderne telefoon in de prijsklasse van rond de €400 euro.

Ik heb een goed inkomen waarmee ik zo'n 800 tot 1000 euro per maand kan sparen. Dus aan geld ligt het niet. Maar de iPhone die ik momenteel zou configureren zou uitkomen rond de €1400 euro. Dat is meer dan mijn al te dure huur voor een woning in Amsterdam.

Sterker nog: ik heb over een paar weken een vlucht van 12 uur. En een paar weken een vlucht terug van 12 uur. Ik kan voor €600 euro bij KLM upgraden naar Business Class. Dan zit ik dus 24 uur lang in een vliegtuig waar ik opeens plat kan liggen om te slapen.

Misschien word ik oud, maar dan zou ik liever mijn geld dáár aan uitgeven :7

Maar liever nog blijf ik gewoon bij Economy Comfort en bespaar ik zelfs die €600. Want voor dat geld kan ik ook 3 keer uitgebreid eten bij een Michelin sterren restaurant.

Maar behalve de kosten vind ik Apple behoorlijk teleurstellen eigenlijk. Ik mis de fingerprint ID, want het Face ID systeem voelt alleen maar onnatuurlijk en vervelend. 's Ochtends heb ik geen zin om mijn hoofd op te tillen en voor de camera te poseren voordat ik mijn telefoon kan unlocken.

Veel collega's hebben een iPhone X en die zie ik regelmatig hun 6-cijferige code moeten invullen. Terwijl ik datzelfde kan doen met 1 vinger in minder dan 0.1 seconde.

De iPhone X was voor mij vooral een product met veel achteruitgang. Die notch zit vaak in de weg, geen fingerprint ID meer, en een extreem hoge prijs. En dan krijg je nu de iPhone Xs. De "S" variant die vroeger altijd een toffe nieuwe feature opleverde.

Dit keer: niks. Het enige wat ze toevoegen is bokeh bij portretfoto's op de iPhone Xr (met 1 camera in plaats van 2). Dus dat kan óók op alle andere iPhones met maar 1 camera. Maar dat stellen ze niet beschikbaar. Dus Apple gaat software features aan/uit zetten gebaseerd op de versie van de telefoon...

Je wordt als consument eigenlijk gewoon bedrogen. En dat voor 30 minuten (note: in de meest ideale situatie, ongetwijfeld, maar niet in dagelijks gebruik) extra batterij tijd. Of misschien voor een iets snellere processor. Of misschien... euh. Nou dat was het wel.

Maar welke echte features kunnen ze nog toevoegen in smartphones in de komende jaren? We hebben toch alles al wat we willen hebben?
  • Misschien kan die notch weg. Maar dan moeten ze een front-facing camera achter het scherm kwijt kunnen. Dat zou een leuke innovatie zijn.
  • Idem voor fingerprint ID achter het scherm. Bestaat al. Maar Apple kennende gaan ze dat nooit toevoegen.
  • Misschien tijd voor hogere resolutie schermen? Maarja, op een gegeven moment zie je de pixels niet meer. Je kan de resolutie wel blijven verhogen maar met welk doel? Niet-zichtbare pixels nog mínder zichtbaar maken...?
  • Scherm refresh rates zouden een leuke innovatie zijn. Maarja, dat is niet echt iets wat de gemiddelde leek gaat merken. Misschien tot 144Hz dat mensen het zien, maar daarboven? Op mijn PC scherm zie ik het verschil tussen 144Hz en 220Hz ook niet...
Het einde van de innovaties is een beetje in zicht denk ik.

Vervangbare opslag gaan ze nooit aan beginnen. Telefoons nóg dunner maken zou tof zijn totdat je wéér een bend-gate krijgt. SIM kaarten zullen ophouden te bestaan op een gegeven moment. Hardware wordt sneller... tja. Je ziet ze nu al hun best doen met Augmented Reality. Ik ken niemand die daar iets mee doet. Die game die ze lieten zien ziet er vooral extreem awkward uit.

Misschien als Apple hun honderden miljarden gaat gebruiken om features te bouwen zoals persoonlijke teleportatie :+ Maarja. Investeerders houden "onnodig" onderzoek natuurlijk tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 459533

Toen ik mijn Iphone x panda versie (zilver 256gb) kocht vond ik het bedrag ook hoog. Ik kwam van de iPhone 6S+ 128gb die ik toen nieuw voor €850 geloof ik gekocht had.

Dus ja de prijzen zijn inderdaad hard gestegen, maar als je kunt en wilt sparen dan is dat mooi en kun je jezelf ook iets veroorloven. Ik wou eerst de iPhone X S Max 512GB bestellen maar heb er toch van af gezien gezien het feit dat ik mijn 256gb nog niet vol heb en ik uiteindelijk de vernieuwing net iets te klein vond en €1659 net iets te gortig vond. De Apple Watch 4 is al wel in de verlanglijst.

Maar goed, nogmaals de prijs is hoog maar de service is wel erg goed en soms gaat het een gewoon gepaard met het andere en moet je dat voor lief nemen.

Maar als we nu kijken naar de prijs van hun zou ik me ook druk maken om de btw verhoging van Rutte en kornuiten en dat je in Duitsland goedkoper tankt dan in Nederland. Maar ja, ander onderwerp etc maar komt allemaal op hetzelfde neer. Of je koopt het niet en accepteert het of je koopt en moet gewoon niet gaan klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-05 01:24
Laat mij voorop stellen dat ik de upgrade en de Keynote gewoon echt mager vond (Op iphone gebied) Als fanboy van het product heb ik dit jaar echt even getwijfeld of ik aan mijn traditie zou vasthouden, maar uiteindelijk zit je daar toch om 9.07 in de Apple store app.

Ik moet wel zeggen dat ik echt in dubio zat, persoonlijk gaat het nergens over maar tegelijkertijd ben ik toch weer benieuwd.

Ik kan wel garanderen, mocht er volgend jaar geen bijzondere features zijn toegevoegd aan de iphone XI dan sla ik dit keer echt een jaar over.

Ik moet de prijs verhoging minder normaal gaan vinden van Apple.

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pretraket
Dus je mag je als consument niet uitspreken tegen praktijken die volgens jou niet door de beugel kunnen?
Als iedereen het of accepteert of spreekwoordelijk zijn bek houdt dan gaat dat niet goed zijn voor vernieuwing in de industrie. ( of hoe je als trouw "fan" beloond wordt" )
Kritiek hebben moet gewoon kunnen als lang als het op een normale manier gebracht wordt
Anoniem: 459533 schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:05:
Of je koopt het niet en accepteert het of je koopt en moet gewoon niet gaan klagen.

[ Voor 4% gewijzigd door pretraket op 16-09-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:44

SuBBaSS

-has Ryzen

Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:14:
[...]

Dat begrijp ik dus ook niet. Vandaar dat ik ga kijken naar een X. Ik vind ze nu nog steeds te duur maar hopelijk zakken ze nog iets. En anders houd ik het bij mijn OnePlus 6.
Dat is stemmen met je portemonnee.
Wat je in je startpost 'doet' voelt Apple toch nauwelijks wat van als jij alsnog een device van ze koopt?

Ben zelf in ieder geval blij de keuze niet te hoeven maken. Die topmodellen zijn way out of my league en da's helemaal prima. 8)
Hoef ik me ook niet in rare bochten te wringen om zo'n aankoop te rechtvaardigen. Iets wat tegenwoordig toch weer uitkomt op 'because Apple' want verder blinken ze toch vooral uit in bizarre prijzen en het maar blijven introduceren van gimmicks waar gebruikers nauwelijks/niet om vragen (dunnere macbook pro's/nieuwe toetsenborden) die ze vervolgens ook nog eens in hun staart bijten omdat ze de oorzaak van veel problemen zijn. Voor het premium gevoel zeg maar; premium ellende. :+

Ben verder een tevreden gebruiker van de producten die ik van ze heb, begrijp me niet verkeerd (voor ik in het 'andere kamp' geplaatst word).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Het is gewoon frustrerend we willen allemaal de beste iPhone maar Apple maakt er een premium produkt van met een premium prijs. Dat is gewoon de nieuwe realiteit en gaat ook niet veranderen. De ene koopt een Volkswagen en de andere een Audi, zo moet je dat nu gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 15:51

n3z

Ik ben een iPhone gebruiker sinds de 5.

Vorig jaar heb ik voor het eerst een upgrade overgeslagen i.v.m. de prijs. Ook dit jaar zijn de prijzen belachelijk hoog. Ik heb zat geld, maar ik heb meer en meer het gevoel dat ik wordt genaaid.

Dus ik ben aan het kijken voor een x van vorig jaar of ik hou nog een jaar mijn SE.

Tussendoor heb ik ook Android gehad, maar dat is het gewoon net niet. Dan heb ik nog niet eens over je privacy die je door de wc spoelt.

[ Voor 16% gewijzigd door n3z op 16-09-2018 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 459533

pretraket schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:21:
Dus je mag je als consument niet uitspreken tegen praktijken die volgens jou niet door de beugel kunnen?
Als iedereen het of accepteert of spreekwoordelijk zijn bek houdt dan gaat dat niet goed zijn voor vernieuwing in de industrie. ( of hoe je als trouw "fan" beloond wordt" )
Kritiek hebben moet gewoon kunnen als lang als het op een normale manier gebracht wordt

[...]
Apple dwingt je niet om het te kopen of te accepteren, even min als dat wij de prijzen bepalen van de fabrikant.

Dat je vind dat iets niet door de beugel kan is een ander verhaal en dat is een persoonlijke mening maar dat staat los van prijshanteringen.

Net als dat de een albert heyn te duur vindt en de ander weegt de prijs/kwaliteit anders af.

Consumenten die Prijs bepalen doen dat bij handjeklap, maar niet in een winkel etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
Nou, stel je voor dat Audi of Volkswagen opeens zegt: " al onze series worden zomaar even 33% duurder"
Ik denk niet dat mensen daar zo blij mee zouden zijn. daarom vind ik die vergelijking ook niet helemaal passen hier. Het gaat niet om het prijsverchil van android naar iOS maar prijsverschil van beste iphone naar beste iphone
joffrey19 schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:45:
Het is gewoon frustrerend we willen allemaal de beste iPhone maar Apple maakt er een premium produkt van met een premium prijs. Dat is gewoon de nieuwe realiteit en gaat ook niet veranderen. De ene koopt een Volkswagen en de andere een Audi, zo moet je dat nu gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
SuBBaSS schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:39:
[...]

Dat is stemmen met je portemonnee.
Wat je in je startpost 'doet' voelt Apple toch nauwelijks wat van als jij alsnog een device van ze koopt?
Uiteraard heeft dat een minder groot effect dan bij mijn OnePlus blijven, maar als iedereen de XS (Max) links zou laten liggen ten faveure van een andere iPhone, dan voelen ze dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
Snap niet wat je probeert te zeggen hier. Ik geef alleen maar aan dat je als consument kritiek gewoon moet kunnen uiten. Voor de rest zeg ik niet dat Apple iemand dwingt om iets te kopen. En wij bepalen in zekere mate wel de prijs van telefoons. Als wij iets niet kopen omdat er iets niet klopt aan een telefoon dan kan je verwachten dat er veranderingen komen vanuit die fabrikant.
Voorbeeld: als de iPhone X was geflopt door zijn prijs toendertijd dan had Apple de Xs niet voor zo'n hoge prijs gereleased
Anoniem: 459533 schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:50:
[...]

Apple dwingt je niet om het te kopen of te accepteren, even min als dat wij de prijzen bepalen van de fabrikant.

Dat je vind dat iets niet door de beugel kan is een ander verhaal en dat is een persoonlijke mening maar dat staat los van prijshanteringen.

Net als dat de een albert heyn te duur vindt en de ander weegt de prijs/kwaliteit anders af.

Consumenten die Prijs bepalen doen dat bij handjeklap, maar niet in een winkel etc.

[ Voor 6% gewijzigd door pretraket op 16-09-2018 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
pretraket schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:54:
Snap niet wat je probeert te zeggen hier. Ik geef alleen maar aan dat je als consument kritiek gewoon moet kunnen uiten. Voor de rest zeg ik niet dat Apple iemand dwingt om iets te kopen. En wij bepalen in zekere mate wel de prijs van telefoons. Als wij iets niet kopen omdat er iets niet klopt aan een telefoon dan kan je verwachten dat er veranderingen komen vanuit die fabrikant.
Voorbeeld: als de iPhone X was geflopt door zijn prijs toendertijd dan had Apple de Xs niet voor zo'n hoge prijs gereleased
[...]
Precies. Ik snap de vergelijking met andere merken ook niet. Hier gaat het om een grote prijsverhoging van hetzelfde merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:52:
[...]

Uiteraard heeft dat een minder groot effect dan bij mijn OnePlus blijven, maar als iedereen de XS (Max) links zou laten liggen ten faveure van een andere iPhone, dan voelen ze dat ook.
Als de koper alsnog een apple device aanschaft is dat echt lood om oud ijzer hoor.
Ik heb echt het idee dat Apple compleet sch**t aan wensen van klanten heeft en 'innoveert om het innoveren'.
Daarnaast is de introductie van steeds meer modellen wmb. niets anders dan het bieden van een 'valse keuze', zo voorkomende dat de consument (echt) stemt met de portemonnee en z'n geld naar de concurrent brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
SuBBaSS schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:08:
[...]

Als de koper alsnog een apple device aanschaft is dat echt lood om oud ijzer hoor.
Ik heb echt het idee dat Apple compleet sch**t aan wensen van klanten heeft en 'innoveert om het innoveren'.
Daarnaast is de introductie van steeds meer modellen wmb. niets anders dan het bieden van een 'valse keuze', zo voorkomende dat de consument (echt) stemt met de portemonnee en z'n geld naar de concurrent brengt.
Dus een grotere marge is voor hen lood om oud ijzer? Die hogere marge is toch precies de reden voor de hogere prijzen?!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LockeJohn
Blue-eagle schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:05:
Na de iPhone 3GS, iPhone 4s, iPhone 5s, en nu de iPhone 7 denk ik dat deze telefoon de laatste telefoon van Apple is die ik ga bezitten. Mijn iPhone 7 gaat in ieder geval nog makkelijk 4 jaar mee, zeker met wat ik ermee doe, en na die tijd ga ik gewoon voor een moderne telefoon in de prijsklasse van rond de €400 euro.

Ik heb een goed inkomen waarmee ik zo'n 800 tot 1000 euro per maand kan sparen. Dus aan geld ligt het niet. Maar de iPhone die ik momenteel zou configureren zou uitkomen rond de €1400 euro. Dat is meer dan mijn al te dure huur voor een woning in Amsterdam.

Sterker nog: ik heb over een paar weken een vlucht van 12 uur. En een paar weken een vlucht terug van 12 uur. Ik kan voor €600 euro bij KLM upgraden naar Business Class. Dan zit ik dus 24 uur lang in een vliegtuig waar ik opeens plat kan liggen om te slapen.

Misschien word ik oud, maar dan zou ik liever mijn geld dáár aan uitgeven :7

Maar liever nog blijf ik gewoon bij Economy Comfort en bespaar ik zelfs die €600. Want voor dat geld kan ik ook 3 keer uitgebreid eten bij een Michelin sterren restaurant.

Maar behalve de kosten vind ik Apple behoorlijk teleurstellen eigenlijk. Ik mis de fingerprint ID, want het Face ID systeem voelt alleen maar onnatuurlijk en vervelend. 's Ochtends heb ik geen zin om mijn hoofd op te tillen en voor de camera te poseren voordat ik mijn telefoon kan unlocken.

Veel collega's hebben een iPhone X en die zie ik regelmatig hun 6-cijferige code moeten invullen. Terwijl ik datzelfde kan doen met 1 vinger in minder dan 0.1 seconde.

De iPhone X was voor mij vooral een product met veel achteruitgang. Die notch zit vaak in de weg, geen fingerprint ID meer, en een extreem hoge prijs. En dan krijg je nu de iPhone Xs. De "S" variant die vroeger altijd een toffe nieuwe feature opleverde.

Dit keer: niks. Het enige wat ze toevoegen is bokeh bij portretfoto's op de iPhone Xr (met 1 camera in plaats van 2). Dus dat kan óók op alle andere iPhones met maar 1 camera. Maar dat stellen ze niet beschikbaar. Dus Apple gaat software features aan/uit zetten gebaseerd op de versie van de telefoon...

Je wordt als consument eigenlijk gewoon bedrogen. En dat voor 30 minuten (note: in de meest ideale situatie, ongetwijfeld, maar niet in dagelijks gebruik) extra batterij tijd. Of misschien voor een iets snellere processor. Of misschien... euh. Nou dat was het wel.

Maar welke echte features kunnen ze nog toevoegen in smartphones in de komende jaren? We hebben toch alles al wat we willen hebben?
  • Misschien kan die notch weg. Maar dan moeten ze een front-facing camera achter het scherm kwijt kunnen. Dat zou een leuke innovatie zijn.
  • Idem voor fingerprint ID achter het scherm. Bestaat al. Maar Apple kennende gaan ze dat nooit toevoegen.
  • Misschien tijd voor hogere resolutie schermen? Maarja, op een gegeven moment zie je de pixels niet meer. Je kan de resolutie wel blijven verhogen maar met welk doel? Niet-zichtbare pixels nog mínder zichtbaar maken...?
  • Scherm refresh rates zouden een leuke innovatie zijn. Maarja, dat is niet echt iets wat de gemiddelde leek gaat merken. Misschien tot 144Hz dat mensen het zien, maar daarboven? Op mijn PC scherm zie ik het verschil tussen 144Hz en 220Hz ook niet...
Het einde van de innovaties is een beetje in zicht denk ik.

Vervangbare opslag gaan ze nooit aan beginnen. Telefoons nóg dunner maken zou tof zijn totdat je wéér een bend-gate krijgt. SIM kaarten zullen ophouden te bestaan op een gegeven moment. Hardware wordt sneller... tja. Je ziet ze nu al hun best doen met Augmented Reality. Ik ken niemand die daar iets mee doet. Die game die ze lieten zien ziet er vooral extreem awkward uit.

Misschien als Apple hun honderden miljarden gaat gebruiken om features te bouwen zoals persoonlijke teleportatie :+ Maarja. Investeerders houden "onnodig" onderzoek natuurlijk tegen.
Goede post.
Het is klaar met de innovatie idd.
Ze proberen heeeeel hard AR te pushen maar dat is net zoals 3D-TV, niemand heeft interesse.

- De notch zal weg gaan
- Betere batterij duur

Dat was het dan wel weer voor de smartphone.
Het is gewoon uit geinoveerd. Net als de koelkast, op een gegevenmoment is het klaar. Daar zitten we nu heel dicht bij. Je kunt nog dingen doen dat je hem in een laptop case kunt klikken en je een laptop hebt (Razer heeft zoiets in prototype volgens mij) Maar dat is een niche markt denk ik.

Apple weet dit en probeert met deze prijsstijging van de afgelopen jaren nog even alles uit dit product te trekken wat er te pakken valt. Ze creëren eigenlijk een nieuwe categorie: Ultra Premium. Puur op brand image, marketing etc.
Dit ga zo door tot de consument geen zin meer heeft om om de 2 jaar te upgraden naar een bijna identiek model.

Feature wise gaat het heel lastig voor ze worden om nog met argumenten te gaan komen voor een upgrade. Ja voor tech mensen is het leuk wow een scherm met 240hz or wat dan ook, blabla specs. Het boeit de gemiddelde consument niet. TouchID , dat boeit de consument zeker dat was een grote stap. Siri ook n grote feature. Zulke dingen zullen er niet echt meer komen. Zal puur op emotie moeten gaan, de premium look&feel. Probleem is echter ook dat je niet zo heel veel kunt design wise met een bezeless smartphone.

Je kunt wel dingen als AR gaan verzinnen, maar mensen gaan niet hun smartphone ineens heel anders gebruiken. Mensen gebruiken het voor apps, video, audio, communicatie. Daar valt niet heel veel meer aan te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:17:
[...]

Dus een grotere marge is voor hen lood om oud ijzer? Die hogere marge is toch precies de reden voor de hogere prijzen?!
Ik ga ervan uit dat ze dat wel ingecalculeerd hebben.
Natuurlijk voelen ze het wel iets, maar veel minder dan wanneer de consument naar de concurrent stapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tja ik begrijp het wel. Er zijn nu eenmaal mensen die waarde hechten aan exclusiviteit en toevallig ook nog eens zoveel geld over hebben voor een telefoon.
Dan is het niet handig om een telefoon op de markt te zetten voor 400 euro die iedereen kan betalen.

Ik kan trouwens voor 10 euro per maand een nieuwe iPhone of Samsung gebruiken via mijn werk (als zakelijke telefoon, ipv cheape Samsung ). Vond het nooit interessant, maar met de nieuwste iPhones wordt het ineens wel leuk :). Privé blijf ik bij Sony compact :).

[ Voor 43% gewijzigd door Sport_Life op 16-09-2018 17:35 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ofwel: waar Apple ooit met de iPhone begon als premium smartphone en na verloop van tijd een massa smartphone werd, gaan ze nu weer terug naar een premium smartphone.
Alleen geen premium dit keer, maar een ultra über premium.
Althans, dat gevoel wordt gevoed door de huidige prijzen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:28
Herkenbaar sentiment in dit topic.

Huis MiKi heeft een: MBP 13”, iPad air, iPad 2018, 2x iPhone 7 voor mezelf en mijn vrouw, iPhone SE van de zaak en vrouw MiKi heeft nog een iPhone 7 van de zaak en daaroverheen nog een iCloud gezinsabonnement. Kortom we zijn tevreden met onze Apple apparaten :)

Onze iPhone 7’s hoeven gelukkig nog niet direct vervangen te worden. Ze doen het beide nog prima en ook de batterij degradatie is acceptabel met 84%. Desondanks hebben we altijd iedere 2 jaar onze toestellen vervangen en de oude doorgegeven aan familie of aan vrienden tegen een zacht prijsje. Maar nu ik zo de prijzen van de Xs en bijbehorende abbo’s heb gezien bekruip me een gevoel dat het wel erg gortig aan het worden is. Ik hoef niet uit te leggen dat je met ruim €2300 (2x een Xs) hele leuke dingen kan doen met je gezin. Het is alsof er een psychologische grens is overschreden, tot hier en niet verder.

Het is voor het eerst dat ik bijvoorbeeld nu ook naar een Samsung S9 aan het bekijken ben. De looks zijn dik in orde, ik gebruik wat Google apps zoals Chrome maar kan ik geheel zonder iOS en icloud? En ook niet onbelangrijk kan ook vrouwlief Miki laten overstappen zonder gedoe? Zij heeft niets anders gekend dan iPhones en is ooit begonnen met een 3G.

Kortom waar we ooit iedere 2 jaar blind rond september nieuwe iPhones kochten is het nu niet meer van toepassing. Waarschijnlijk zingen we het nog wel een jaar uit met de huidige 7’s tenzij er goede deals rondom de Xr komen en anders zien we wel wanneer we echt een keuze moeten maken en eventueel overstappen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:10
En dat is ook precies waar alle ontevredenheid vandaan komt. Er is gewoon een grote groep Apple gebruikers die tevreden zijn over het product en ook inmiddels gehecht zijn geraakt aan het hele eco-systeem van Apple. De prijs bevond zich ook binnen de normen en was acceptabel. Alleen met de recente prijsstijgingen is er gewoon een psychologische grens overschreden, waardoor ze nu min of meer gedwongen worden naar een alternatief te kijken, terwijl ze eigenlijk niet willen overstappen.

Maar ja, misschien is het wel een goede zaak dat het minder aantrekkelijk wordt gemaakt om om de 1/2 jaar van telefoon te wisselen, al helemaal als je toestel gewoon nog prima functioneerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Bpow schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:55:
En dat is ook precies waar alle ontevredenheid vandaan komt. Er is gewoon een grote groep Apple gebruikers die tevreden zijn over het product en ook inmiddels gehecht zijn geraakt aan het hele eco-systeem van Apple. De prijs bevond zich ook binnen de normen en was acceptabel. Alleen met de recente prijsstijgingen is er gewoon een psychologische grens overschreden, waardoor ze nu min of meer gedwongen worden naar een alternatief te kijken, terwijl ze eigenlijk niet willen overstappen.
10.000% Exact dit sentiment. Ik vind Apple fijn werken, en ik switch liever niet naar Google (die ik voor geen meter vertrouw omdat ze volledig draaien op advertenties), maar Apple is gewoon te duur geworden. Dat uit zich op meer vlakken:

MacBook Pro met 32GB RAM en i9 CPU: ~5000 euro
Dell XPS met 32GB RAM en i9 CPU: ~2500 euro

Ze zijn letterlijk twee keer zo duur of komen daar erg dicht bij in de buurt, voor exact dezelfde hardware. Maargoed, m'n baas betaalt dus ik ga voor de MBP omdat ik OSX liever gebruik :7

De iPhone was nog te verantwoorden voor 1000 euro als ze echt sublieme features hadden uitgewerkt die geen enkele andere telefoon kan bieden. Maar de iPhone die ik wil hebben kost opeens 400 euro meer dan dat. Het gaat gewoon meerdere bruggen te ver. Ik vond 700 euro betalen voor een premium smartphone al veel geld, maar wel acceptabel.

Het dubbele daarvan is dat bij lange na niet meer.
Maar ja, misschien is het wel een goede zaak dat het minder aantrekkelijk wordt gemaakt om om de 1/2 jaar van telefoon te wisselen, al helemaal als je toestel gewoon nog prima functioneerd.
Nou ik denk eigenlijk dat Apple hier op inzet. Want een iPhone is wel waardevast genoeg om nog geld op te leveren als hij 2 jaar oud is :) Je kan nu je iPhone X verkopen voor een leuk bedrag, ik denk dat Apple hoopt dat mensen graag de X inruilen en een iPhone Xs aanschaffen voor een meer acceptabele bijbetaling.

Toch: Verkoop een X voor 600 euro en je wilt een Xs voor 1400? Dat kost je dus 800 euro 8)7

Wat een bizarre bedragen zijn dit allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

De Xs begint toch gewoon, net als de X, bij €1159?

Je verkoopt een X voor €700,- en legt €450,- bij, is toch wel anders.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:41
We kijken hier enkel naar Europa.
Als een amerikaan een iPhone Xs 64GB koopt voor 1070$ (incl sales tax), dan is dit ca 880€. Reken daarbij nog dat ze een hogere koopkracht hebben, en ineens is de prijs op hun markt niet zo gek.

Dat ze een pak meer vragen voor bv 512GB is hun goed recht, niemand heeft dit echt nodig.
Met dergelijke omzetten zullen er wel zeer goede marketeers de hele studie maken, en een goede inschatting maken over de prijszetting. Tot vandaag hebben die geen slechte job gedaan.

Ik heb nog mijn X, en heb die in de VS gekocht. Wordt niet vervangen binnen het jaar.
Wat voor mij de pil verzacht is:
- google wordt creepy en verzamelt en verkoopt veel meer data dan Apple
- ecosysteem met ipad en iMac
- 4-5 jaar updates en werkende telefoon (ik had een 6 hiervoor)
- ik kan het betalen en apprecieer het gebruiksgemak. Slechte ervaring met Android

Wat helemaal niet mee speelt is status. En het kriebelt zeker niet om te wisselen nu.
Als mijn iPhone morgen stuk gaat zou ik een tweedehandse Xs of refurb X kopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 13:54
Famous schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:34:
De Xs begint toch gewoon, net als de X, bij €1159?

Je verkoopt een X voor €700,- en legt €450,- bij, is toch wel anders.
Maar wie wil er voor 700 een gebruikte telefoon kopen? Ik niet hoor. Dat is dan bijna de nieuwprijs voor mijn iphone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Romius schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:44:
[...]

Maar wie wil er voor 700 een gebruikte telefoon kopen? Ik niet hoor. Dat is dan bijna de nieuwprijs voor mijn iphone 7.
Meer dan genoeg, iPhones verkopen altijd.
Zijn er ook al meer dan genoeg verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

3x3 schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:53:
Zelf heb ik nooit een Apple iPhone gehad,

Maar in onderstaand filmpje wat wijsheid van een van een aandeelhouder van Apple over de prijs van IPhones.
Ik heb 5 jaar geleden 10.000 geïnvesteerd in Apple.
Sinds dien heb ik bijna elk jaar een nieuwe iPhone kunnen kopen van de dividend en winst.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ook wel apart dit jaar met de nieuwe iPhones:

Waar vorig jaar nog zo'n mini jack adaptertje (kostprijs $0,50?) standaard in het doosje zat bij de IPhones, kun je nu niet out of the box bedraad muziek luisteren met eigen oordopjes en een iPhone van €1300.

Dus via de Apple Store nog extra bestellen voor €10

Greed? Iemand?

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2018 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Geert1976 schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:12:

Waar vorig jaar nog zo'n mini jack adaptertje (kostprijs $0,50?) standaard in het doosje zat bij de IPhones, kun je nu niet out of the box bedraad muziek luisteren met eigen oordopjes en een iPhone van €1300.

Greed? Iemand?
Er worden gewoon oortjes bij geleverd hoor??
Die werken via lightning gewoon ;)

Edit; zie nu dat je “eigen oordopjes” hebt.
Maar dat hoeven zij toch niet te betalen?

[ Voor 8% gewijzigd door Famous op 16-09-2018 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Famous schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:27:
[...]

Er worden gewoon oortjes bij geleverd hoor??
Die werken via lightning gewoon ;)
ja, excuus...ik doelde meer op eigen oordoppen.
Denk dat het toch best wel een kleine teleurstelling (en dus heel misschien relevant voor nieuwe iPhone eigenaren) is dat als je je nieuwe Xs/Xs Max uit de seal haalt en helemaal klaar bent met de set up en je eigen oordoppen/headphones wil gaan uittesten, dat dat dus ineens niet meer kan dit jaar.

reactie op jouw edit:

Waarom zat zo'n $0.50 (retailprijs $10) adaptertje er vorig jaar wel standaard bij en nu ineens niet meer?

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2018 18:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Bpow schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:19:
Het hele probleem is dat tegenwoordig smartphones door een grootdeel van de consumenten als statussymbool wordt gebruikt. En Apple buit dit psychologisch effect erg slim uit.

Etc....
Man man man, wat een aannames allemaal.
Krijg altijd kriebels als dat bejaarde statussymbool-argument weer onder het stof vandaan wordt gehaald....
Was het misschien ooit wel, maar nu totaal niet meer relevant.

Kijk bijvoorbeeld naar merken als Xiaomi die toestellen voor €400 lanceert die technisch en esthetisch gelikter zijn dan de huidige iPhones. (mening)

Daarbij laat het 77% marktaandeel van Android zien dat iOS helemaal niet zo super hip is.

Dus voordat je het het gaat hebben over psychologische effecten etc... kan je er ook eens vanuit gaan dat mensen soms zelf de keuze voor een bepaald toestel maken omdat ze dat gewoon prettig vinden werken ipv sociale druk en statussymbool.

[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 16-09-2018 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Sport_Life schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:43:
Tja ik begrijp het wel. Er zijn nu eenmaal mensen die waarde hechten aan exclusiviteit en toevallig ook nog eens zoveel geld over hebben voor een telefoon.
Dan is het niet handig om een telefoon op de markt te zetten voor 400 euro die iedereen kan betalen.

Ik kan trouwens voor 10 euro per maand een nieuwe iPhone of Samsung gebruiken via mijn werk (als zakelijke telefoon, ipv cheape Samsung ). Vond het nooit interessant, maar met de nieuwste iPhones wordt het ineens wel leuk :). Privé blijf ik bij Sony compact :).
Ja die is leuk maar bij de aantallen die Apple wegzet kan je lastig zeggen dat het om een bepaalde exclusiviteit draait.

De auto vergelijking gaat enigszins op maar ook niet helemaal, pak even de VAG die van Seat tot Lamborghini produceren, tuurlijk als ik een lambo wil moet ik flink wat betalen maar goed die worden niet en massa geproduceerd dus Tsja die zijn exclusief, immers blijkt dat ook op de weg, kans dat ik platgereden wordt door een golf of een Seat rijder ligt significant hoger dan dat er een lambo over me heen rijdt.

Met iPhones heb ik dat niet, het is gewoon een massa produkt, zeker gezien de gemiddelde 8ste groeper ook al een iPhone 7 of 8 heeft.

En nu met de huidige line up, wat is er exclusief aan de Xs reeks tov de Xr? Het scherm ok, de camera althans de 2de lens, voor de rest NADA, inwendig zijn het identieke telefoons, so much voor je exclusiviteit.

Ook ik heb de laatste 2 jaar het idee dat het alleen voor de marges gaat bij Apple. Er is mij altijd geleerd en zeker met consumenten electronica dat dat soort producten vaak meer voor minder worden in de loop der jaren.

Ik moet eigenlijk vanwege een uitval van mijn 2013 model rMBP een nieuwe, maar als ik een nieuwe 15” met dezelfde specs wil (i7/16GB/512gb en dedicated graka) dan is die NU 4,5 jaar na aanschaf van de vorige een goede 27% duurder geworden 2600€ toen en 3299 nu terwijl ik er ook nog een zooi aan usbc naar normale USB converters moet bij aanschaffen.

Dus ja, vind ik net als een hoop anderen dat Apple erg is doorgeslagen qua prijzen op zijn laptops en iPhones.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Zozo, wat een discussie om niks hier, kan het hele topic niet gesloten worden?
Ik zie geen doel van deze discussie?
Ik zie de usuals suspects klagen, mensen Appels met rotte peren vergelijken en klagen dat iets te duur is?
Het grootste gedeelte wat hier klaagt gaat nooit een Apple kopen, dus wat wil je???
@Klagers, wat willen jullie? Misschien met zijn allen naar de Dam en protesteren? Boeh boeh Apple is te duur???

Als je iets te duur vindt dan koop je toch wat anders? Wat is in godsnaam je probleem?
Gaan we ook Mercedes, BMW en Audi topics maken en klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Geert1976 schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:30:
[...]
Waarom zat zo'n $0.50 (retailprijs $10) adaptertje er vorig jaar wel standaard bij en nu ineens niet meer?
Omdat Apple heel goed weet hoe je mensen moet laten wennen aan nieuwe standaarden (draadloos in dit geval).
En dat is door de ouderwetse standaarden gewoon weg te halen :)
Nu is het voor sommige even mopperen maar over een paar jaar lachen we om gekke kabeltjes die je in je telefoon moet stoppen.

Denk je dat iemand USB-C zou gaan gebruiken als ze naast USB-C ook nog een traditionele USB 3.0 poort hadden ingebouwd?
Tuurlijk niet.

@epo
True, heeft allemaal totaal geen nut. Maar is wel vermakelijke af en toe :D

[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 16-09-2018 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
epo schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:45:
Ik zie de usuals suspects klagen, mensen Appels met rotte peren vergelijken en klagen dat iets te duur is?
Het grootste gedeelte wat hier klaagt gaat nooit een Apple kopen, dus wat wil je???
@Klagers, wat willen jullie? Misschien met zijn allen naar de Dam en protesteren? Boeh boeh Apple is te duur???

Als je iets te duur vindt dan koop je toch wat anders? Wat is in godsnaam je probleem?
er is nog een andere optie:

gewoon dit topic in z'n geheel negeren.

En graag je harde cijfers/bronnen omtrent je stellige uitspraak '''grootste gedeelte gaat hier nooit een Apple kopen''

maar goed, de 2 posters hierboven bewijzen wat ik al eerder aangaf;

ga nooit en te nimmer met een die hard Apple liefhebber de prijs ter discussie stellen...dat doe je gewoon niet...dokkuh!

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2018 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

:D
Ga mensen (in deze SJW-tijden) op ideeen brengen!
Apple op de knieen, het is een rich-privilige, werkt ongelijkheid in de hand.
Straks een dame op CNN die gaat zitten huilen dat ze niet mee kan doen en zo (door toedoen van Apple) als tweederangsburger wordt gezien!

/s
#appleforall

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pretraket
Ff copy-pasten hoor:

"Nou, stel je voor dat Audi of Volkswagen opeens zegt: " al onze series worden zomaar even 33% duurder"
Ik denk niet dat mensen daar zo blij mee zouden zijn. daarom vind ik die vergelijking ook niet helemaal passen hier. Het gaat niet om het prijsverchil van android naar iOS maar prijsverschil van beste iphone naar beste iphone"

Snap ook niet dat je hier reageert. Mensen maken speciaal een topic aan zodat dit niet in het Xs topic vervelend is voor de enthusiasten en dan kom je hier flamebaiten.

Alleen reacties die serieus iets toevoegen aan het topic s.v.p

En voor uw informatie, ik gebruik zelf ook gewoon Apple producten. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
Excuses, sorry voor de dubbele post*

[ Voor 93% gewijzigd door pretraket op 16-09-2018 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SuBBaSS schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:52:
[...]

:D
Ga mensen (in deze SJW-tijden) op ideeen brengen!
Apple op de knieen, het is een rich-privilige, werkt ongelijkheid in de hand.
Straks een dame op CNN die gaat zitten huilen dat ze niet mee kan doen en zo (door toedoen van Apple) als tweederangsburger wordt gezien!

/s
#appleforall
CNN kan beter een documentaire maken over mensen die een smartphone van €1659 kopen
Zeer vermakelijk gaat dat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 16:41
Twee jaar met een iPhone 7 Plus rond gelopen en dacht in oktober als ik in de VS ben daar een iPhone Xs Max te gaan kopen

Nu heb ik ook Android nog maar eens te testen voor 750 euro een Note 9 gekocht paar weken geleden en met de aangekondigde prijzen voor de nieuwe iPhones denk ik dat ik daar ook bij blijf.

Ja ik vindt een iPhone in dagelijks gebruik wel fijner werken maar niet tegen elke prijs. Dus ik zie er in ieder geval van af.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Tommie12 schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:44:
We kijken hier enkel naar Europa.
Als een amerikaan een iPhone Xs 64GB koopt voor 1070$ (incl sales tax), dan is dit ca 880€. Reken daarbij nog dat ze een hogere koopkracht hebben, en ineens is de prijs op hun markt niet zo gek.
...
Ik denk ook dat Apple een beetje in een bubbel leeft. Ze komen uit Silicon Valley, een regio met de hoogste kosten maar ook met één van de hoogste inkomens ter wereld. Als het gemiddelde salaris van de doelgroep daar 120.000$ is, is 1000$ voor een telefoon niet zo veel. In een lage lonen land als Nederland, waar een gemiddeld netto salaris rond de 1800€ per maand is, is een iPhone, die hier ook nog duurder is dan in de VS, inmiddels drie kwart van een netto maandsalaris.

Ik heb eens een statistiek gezien dat in Europa de Zwitsers per capita ook de meeste Apple producten kopen, ze hebben verreweg de hoogste salarissen en een btw van maar maar 8%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wootism schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:48:
@epo
True, heeft allemaal totaal geen nut. Maar is wel vermakelijke af en toe :D
Haha het lezen als vermaak is wel geinig inderdaad :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 17:37
Ik snap het gewoon echt niet. Kijk wat je bij Android met bijvoorbeeld een Pocophone kunt krijgen voor zo'n €300,-. Wat is dan de enorme meerwaarde van die iPhone om er over de €1.000,- voor weg te leggen. Zijn mensen echt zo verstrengeld in het Apple ecosysteem? Don't get me wrong, als Apple gelijke prijzen als Android aanhield zou ik het best eens overwegen, maar met deze over the top prijzen blijf ik er ver van weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jackssonss
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:13:
[...]

Haha het lezen als vermaak is wel geinig inderdaad :)
Ik heb speciaal voor jou en anderen een nieuw topic aangemaakt omdat je het niet prettig vond dat er over de prijs werd gesproken in het XS-topic.

Vervolgens kom je je hier als een kleuter gedragen. Ik hoop dat je er zelf trots op bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:17:
[...]

Ik heb speciaal voor jou en anderen een nieuw topic aangemaakt omdat je het niet prettig vond dat er over de prijs werd gesproken in het XS-topic.

Vervolgens kom je je hier als een kleuter gedragen. Ik hoop dat je er zelf trots op bent.
Nou de Mods hebben daarvoor een modbreak in het topic geplaatst. Ik neem aan dat dit genoeg reden voor je was.

Voel je verder niet persoonlijk aangevallen zou ik zeggen. Ik reageerde op een ander.

Edit: maar goed het prijs geleuter is uit het XS topic daar heb je gelijk in. Dat neemt niet weg dat de “discussie” hier misschien zinnig zou kunnen zijn en ik dus mee lees.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 16-09-2018 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:21:
[...]

Nou de Mods hebben daarvoor een modbreak in het topic geplaatst. Ik neem aan dat dit genoeg reden voor je was.

Voel je verder niet persoonlijk aangevallen zou ik zeggen. Ik reageerde op een ander.
Dat had niets met de mods te maken aangezien ik vind dat de prijs een belangrijk onderdeel is van de ervaring.

Ik voel me niet aangevallen, maar jij en een aantal anderen blijkbaar wel als er enige kritiek komt op Apple.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:23:
Ik voel me niet aangevallen, maar jij en een aantal anderen blijkbaar wel als er enige kritiek komt op Apple.
Ach gussie ;w , ik zou zeggen hanteer je eigen wijsheid:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 04-06 07:27
gold_dust schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:05:
[...]

Ik denk ook dat Apple een beetje in een bubbel leeft. Ze komen uit Silicon Valley, een regio met de hoogste kosten maar ook met één van de hoogste inkomens ter wereld. Als het gemiddelde salaris van de doelgroep daar 120.000$ is, is 1000$ voor een telefoon niet zo veel. In een lage lonen land als Nederland, waar een gemiddeld netto salaris rond de 1800€ per maand is, is een iPhone, die hier ook nog duurder is dan in de VS, inmiddels drie kwart van een netto maandsalaris.

Ik heb eens een statistiek gezien dat in Europa de Zwitsers per capita ook de meeste Apple producten kopen, ze hebben verreweg de hoogste salarissen en een btw van maar maar 8%.
Precies dit. In San Francisco zit je nu officieel onder de armoedegrens als je (familie)inkomen minder dan $117.000 is. Het leven is daar extreem duur, maar zelfs na de huur en andere kosten is $1000 best te doen voor een telefoon. Ik heb in Nederland niet echt het idee dat er onderscheid (op sociaal vlak) wordt gemaakt tussen mensen met een iPhone of Android (in ieder geval niet in mijn omgeving, gelukkig maar), maar in de VS hoor je verhalen dat vrouwen het contact stoppen met een man omdat een berichtje niet blauw wordt maar groen (oftewel: geen iMessage user maar een Android user). Ook kan ik me niet herinneren ooit een Uber chauffeur gehad te hebben die geen Android had maar een iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:28

Je kunt een nuttige bijdrage leveren door op basis van argumenten je mening te onderbouwen of als je dat te moeilijk vindt gewoon het topic negeren.

Het komt bij nu over als een ouderwetse flame. Gezien je registratie datum(=leeftijd) verwacht ik dat je beter kunt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:17:
[...]

Ach niet zo knorrig.
Ik hoop niet dat je daadwerkelijk verwacht dat uit het topic-onderwerp een diepzinnige discussie ontstaat.

Dit topic is meer een fuik waarin alle mopperkontjes worden gevangen zodat het XS-topic schoon blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertC schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:24:
Ook kan ik me niet herinneren ooit een Uber chauffeur gehad te hebben die geen Android had maar een iPhone.
Ik weet niet precies wat dit er mee te maken heeft maar dit is wel echt onzin hoor.

Ik heb sinds de invoering van Uber in heel wat landen in ubers gezeten, zeker meer dan 100 ritjes gemaakt (ook ik de bay area) maar het is absoluut niet altijd een Android. Verre van zelfs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LockeJohn
Geert1976 schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:12:

Greed? Iemand?
Dat soort dingen irriteert mij best wel. Je koopt het duurste model op de markt en wordt dan zo behandeld. idem met snelladen. Apart adapter voor kopen voor 40 euro ofzo, kom op he. Dat hoort echt in de doos te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 04-06 07:27
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:33:
[...]

Ik weet niet precies wat dit er mee te maken heeft maar dit is wel echt onzin hoor.

Ik heb sinds de invoering van Uber in heel wat landen in ubers gezeten, zeker meer dan 100 ritjes gemaakt (ook ik de bay area) maar het is absoluut niet altijd een Android. Verre van zelfs.
Dan is het toeval bij mij, maar feit blijft dat er in de VS grotere sociale klasseerschillen zijn en de iPhone meer bij de bovenste regionen hoort en Android bij de lagere. En Apple vind dat prima, want al vanaf het begin van de iPhone roepen ze consequent dat ze de beste ervaring willen, en helemaal niet het meeste marktaandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertC schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:40:
[...]

Dan is het toeval bij mij, maar feit blijft dat er in de VS grotere sociale klasseerschillen zijn en de iPhone meer bij de bovenste regionen hoort en Android bij de lagere. En Apple vind dat prima, want al vanaf het begin van de iPhone roepen ze consequent dat ze de beste ervaring willen, en helemaal niet het meeste marktaandeel.
Met dergelijke klasseverschillen is overigens niets mis. Is hetzelfde als Lidl en AlbertHein, Dacia en Volkswagen of 1e en 2e klasse binnen het OV.

Dat doen we al duizenden jaren zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 16-09-2018 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik ben zelf pro Android (Samsung) maar snap dat men Apple blijft gebruiken. Blijft een ijzersterke merk en vooral de beleving / gebruik is gewoon beter als alle Android toestellen bij elkaar. Bedragen gaan nergens meer over (geldt voor alle "premiums"), maar het is ondertussen wel een device wat men dagelijks gebruikt. Prima toch?

Waar ik niet tegen kan is dat Apple 800+ gaat vragen voor zn budget model Xr. Petje af als dat een verkoop succes wordt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

SYQ schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:44:
Waar ik niet tegen kan is dat Apple 800+ gaat vragen voor zn budget model Xr. Petje af als dat een verkoop succes wordt!
Budget model? In tegenstelling tot de huidige X heeft de Xr:

- Dezelfde snelle A12 bionic chip als de duurdere Xs series
- Een groter scherm van sterker glas
- Dual Sim optie
- Beter stereo geluid

En dat voor een paar honderd euro goedkoper. Best netjes vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Vind iOS wel behoooorlijk achter aan het lopen hoor. Wat een ouderwets gedoe hoe ze dingen daar doen. Zo zal iedereen z'n voorkeur hebben natuurlijk. Ken veel mensen die van iOS naar Stock Android gingen en die zijn altijd erg te spreken over de ervaring. Snap wel dat mensen de bouwkwaliteit van Apple waarderen, echter snap ik dan weer niet waarom je dat wil vernielen met een case of screenprotector. Ziet er altijd zo lomp uit. Maar dan zie ik de prijs en dan snap ik het wel weer, en ook weer niet gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Wootism schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:40:
Krijg altijd kriebels als dat bejaarde statussymbool-argument weer onder het stof vandaan wordt gehaald....
Was het misschien ooit wel, maar nu totaal niet meer relevant.
Meen dat er vorig jaar een aantal waren die per sé een andere kleur wilden, "want je moet wel kunnen zien dat ie nieuw is"....
Hoop posters vinden 't ook gewoon stoer (wow, dat ik dat woord nog eens mag gebruiken). Patsertjes (nog zo'n woord).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

matthijst schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:56:
[...]

Meen dat er vorig jaar een aantal waren die per sé een andere kleur wilden, "want je moet wel kunnen zien dat ie nieuw is"....
Hoop posters vinden 't ook gewoon stoer (wow, dat ik dat woord nog eens mag gebruiken). Patsertjes (nog zo'n woord).
Grote grutten wat een woorden allemaal! :o
De mods mogen van mij nu wel ingrijpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Wootism schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:52:
[...]

Budget model? In tegenstelling tot de huidige X heeft de Xr:

- Dezelfde snelle A12 bionic chip als de duurdere Xs series
- Een groter scherm van sterker glas
- Dual Sim optie
- Beter stereo geluid

En dat voor een paar honderd euro goedkoper. Best netjes vind ik :)
Het is natuurlijk hun "budget" aka goedkoopste model in de line up (afgezien van oude modellen)

Heeft een groter scherm maar mindere resolutie
Heeft geen 3d toch terwijl de 7 dag zelfs heeft en die is 529 bij apple..
Dit zijn dingen die technisch gezien makkelijk kunt ontzien, zal niet veel duurder zijn in de productie om hoger resolutie scherm erin te schroeven of 3d touch mogelijk te maken. Puur gedaan om een beetje een verschil te creëren met de X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Wootism schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:59:
[...]

Grote grutten wat een woorden allemaal! :o
De mods mogen van mij nu wel ingrijpen!
Voel je je aangesproken? :>

Opvallend dat je eerst loopt te zeiken over posts in de andere topics. Dan komt er een "eigen" topic en dan kom je hier huilen om modjes als iemand een mening geeft.
Lachwekkend.

[ Voor 28% gewijzigd door matthijst op 16-09-2018 20:02 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Een discussie over Android vs Apple is hier offtopic.