Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Romius schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:26:
[...]

Jij begon over dure auto's, ik niet. En in zekere zin heeft het er wel mee te maken, want kennelijk wil men wel een dure auto leasen, maar geheel aanschaffen niet - iets wat men dus niet zomaar kan/wil aftikken.

Dit gaat nu ook op voor de nieuwe iPhone, even het slidertje van bedrag per maand wat omhoog krikken - dan doet het niet zoveel zeer bij de aankoop. Maar ik koop het liever in 1 keer, dan dat ik elke maand 60/70 euro kwijt ben.

En zoals ik al zei, ik had niet gedacht dat de prijs van een iPhone X in 1 keer drastisch naar beneden gaat, maar ik vind 800-850 euro voor een gebruikte telefoon nog een héle hoop met geld.
Ja dat zal best dat veel mensen dat doen, maar ik tik alles gewoon in 1x af behalve de hypotheek op mijn huis, zo zal ik het ook altijd blijven doen. Maar daar ging het in eerste instantie bij onze discussie niet om, snap je punt wel hoor daar niet van.

Snap ook dat 800 veel geld is voor een 2e hands iets, maar probeerde gewoon duidelijk te maken dat het in verhouding tot de nieuwprijs van ruim 1159 euro toch wel mee valt.

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 19:55
Wanneer ik de onderstaande prijzen voor de genoemde toestellen zie om mijn iPhone 6 te vervangen, moet ik toch even goed nadenken wat nu de beste keuze is. Aangezien ik het zo groots mogelijke scherm voor navigatie wil hebben lijkt de Xr met zijn lagere resolutie de beste keuze te zijn.

Ik veronderstel dat wanneer je het scherm van een iPhone 6 naast een Xr legt het allemaal nog wel zal meevallen of niet?

Wat zouden jullie kiezen wanneer je liefst een zo groot mogelijk scherm wilt in deze prijsklasse?

IPhone 7+ 128GB 5.5” scherm = 769 euro

iPhone 8+ 128GB 5.5” scherm = NVT
iPhone 8+ 256GB 5.5” scherm = 969 euro

iPhone X 128GB 5.8” scherm = NVT
iPhone X 256GB 5.8” scherm = 1093 euro

iPhone Xr 128GB 6.1” scherm = 919 euro
iPhone Xr 256GB 6.1” scherm = 1029 euro

• Scrtz
Moris schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:43:
Wanneer ik de onderstaande prijzen voor de genoemde toestellen zie om mijn iPhone 6 te vervangen, moet ik toch even goed nadenken wat nu de beste keuze is. Aangezien ik het zo groots mogelijke scherm voor navigatie wil hebben lijkt de Xr met zijn lagere resolutie de beste keuze te zijn.

Ik veronderstel dat wanneer je het scherm van een iPhone 6 naast een Xr legt het allemaal nog wel zal meevallen of niet?

Wat zouden jullie kiezen wanneer je liefst een zo groot mogelijk scherm wilt in deze prijsklasse?

IPhone 7+ 128GB 5.5” scherm = 769 euro

iPhone 8+ 128GB 5.5” scherm = NVT
iPhone 8+ 256GB 5.5” scherm = 969 euro

iPhone X 128GB 5.8” scherm = NVT
iPhone X 256GB 5.8” scherm = 1093 euro

iPhone Xr 128GB 6.1” scherm = 919 euro
iPhone Xr 256GB 6.1” scherm = 1029 euro
Resolutie van jou 6 tov de Xr is zowat hetzelfde, ofja de PPI iig.

Verder kunnen wij niet in jou portemonnee kijken, beetje een nutteloze vraag dus.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:33
Scrtz schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:29:
Maar zonder dolheid, je krijgt bij Apple wel een aantal voordelen:
- Sublieme integratie tussen meerdere producten (goed, moet je wel meerdere producten van Apple hebben anders vervalt dit voordeel)
Iemand die bijna alles via de telefoon doet, heeft inderdaad veel baat bij een iPhone. Maar vanwege die integratie is het voor andere apps het lastiger om een "marktaandeel" te krijgen. Als het het vergelijkt met Android, heeft Android tientallen verschillende apps die iets kan en je helemaal naar je wens kunt aanpassen. (Dit heeft dus ook gevolgen voor stabiliteit en gebrek aan integratie met andere apps.)
Maar iemand die de telefoon voornamelijk voor het bellen en WhatsApp gebruikt en af-en-toe een maitje leest, website bezoekt of een spelletje speelt, is die integratie totaal onbelangrijk en is de prijs onredelijk hoog t.o. van wat je van het apparaat gebruikt.
- Jarenlange ondersteuning, de 5S krijgt bijv nog een update naar ios12 (ios12 kent zelfs sterke optimalisatie voor oudere toestellen, ze doen dus echt wel moeite)

Dit zijn wel 2 puntjes die je gewoon nergens vind bij de concurrentie, punten die heel erg snel worden vergeten in menig discussie zoals dit.
De vraag is dan of je die hoge prijs voor die punten wilt betalen.

Als je een beetje netjes met de telefoon om gaat, kan hij zeker vele jaren mee. Dat de ondersteuning voor het os ook zo lang door gaat is natuurlijk heel netjes. Maar hoeveel voordeel haal je daar uit en zit je op je oude telefoon nog op die nieuwe functies te wachten?
De meeste mensen kopen een nieuwe telefoon omdat de oude defect raakt, te weinig geheugen heeft of gewoon te langzaam is. Ik denk zelf dat niet echt geïnteresseerd zijn in de software-updates en dat niet als argument opvoeren om meer geld aan een telefoon te besteden.

Maar zoals eerder als is geschreven in dit topic is het wel zeker te vergelijken met een auto.
Gebruik je hem niet vaak en wil je alleen de basisfunctionaliteit, dan kies je voor een Renault Twingo.
Gebruik je hem vele uren per dag en wil je dat hij ook lekker rijdt, dan kies je voor een BMW of Mercedes-Benz.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Voor sommige begrijp ik echt dat ze zoveel euro over hebben voor een telefoon, maar ik kies toch liever voor telefoons van rond de 250 euro waar ik weer 2 á 3 jaar mee kan doen. :)

Speel ook Airplane Manager | De moeilijke puzzel!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:05
Moris schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:43:
iPhone 6 en XR hebben dezelfde ppi: 326.
8+ en XS hebben een hogere (400+).

Afweging is denk ik: wil je per sé een OLED-scherm, dan kom je op XS/XS Max uit.
Wil je per sé 2 camera's, dan kom je op XS/XS Max uit.
8+ zou ook kunnen, maar die heeft 64/256GB en de XR kan je in 128 krijgen.

Heb zelf de Max besteld, maar ben nog niet helemaal overtuigd: OLED, mweh, en gebruik de 2e camera niet superveel op m'n 8+. Vond de portraitfunctie wel mooi (softwaretrucje op de XR), dus daarom de Max besteld.
Was leuk geweest als je de XR en XS Max tegelijk thuis kon hebben, maar dat duurt nog even, dus een paar dagen de XSM testen en als 't niks is terugsturen en alsnog de XR bestellen.

matthijst wijzigde deze reactie 18-09-2018 11:46 (4%)

• Rino
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22:40
Helemaal eens met @Onbekend . Een lange ondersteuning is fijn, maar voor mij ook niet meer dan dat.
De meeste (niet iedereen, maar wel t gros verwacht ik) Apple gebruikers kopen toch om de 2/3 jaar een nieuwe telefoon ivm aflopen abonnement of nieuwsgierig naar nieuw model.
Als bovenstaande zou betekenen dat de nieuwe telefoon voor 100€ minder, de 5s niet meer ondersteund zou worden had ik liever de 100€ korting gehad, maar dat terzijde.

Ik vind de prijsontwikkeling ook te gortig, echter vind ik overschakelen naar andere OS teveel gedoe (ivm Apple TV) én kan ik de telefoon volledig zakelijk opvoeren. Dat laatste scheelt wel enorm in de kosten.

Rino wijzigde deze reactie 18-09-2018 11:48 (3%)

• ddZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-03 18:12
Geert1976 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:50:
de iPhone Xs dit jaar is ook meer gericht op de mensen die nog een 6/6s/7 (Plus) hebben.

Denk wel dat je je het schompes schrikt en de aanschafprijs van je oude 6S Plus bekijkt en nu voornemens bent om de Xs Max te gaan bestellen.
Voor veel hoogstwaarschijnlijk een reden om bijv een goede 2e handse iPhone X te nemen.
Ik ben niet voornemens om mijn 7 Plus op dit moment te vervangen (voldoet nog prima in mijn gebruik), maar dat gaat nog leuk worden, zodra deze ooit eens vervangen moet worden (lees: te traag is geworden).

Stel: ik besluit om alsnog voor een nieuwe iPhone te gaan, maar deze keer met een fatsoenlijke screen-to-body ratio: de Plus is voor mij de eerst grote smartphone, dus het is altijd afwachten hoe het in de praktijk bevalt: het forse formaat blijkt toch een nadeel voor me te zijn.

Dan moet het wel een exemplaar zijn met de dubbele camera, want de 2x optische zoom is onmisbaar voor me. Dan zit ik al minimaal op €1329,-, want van 128 GB terug naar 64 GB is geen optie. Dat is grofweg €300 meer dan ik voor de Plus betaald heb. Tja...

Gelukkig hoef ik hier nog niet over nadenken: de vorige iPhone (5) is 4 jaar meegegaan, deze 7 Plus gaat hier dik overheen klappen. Nieuwe batterij erin, zodra deze aan vervanging toe is en gezien het feit dat er in RAW-geschoten kan worden maakt de eventuele upgrade voor nu ook niet interessant .

Overstappen naar Android is vooralsnog geen optie: de afgelopen 10 jaar veel geïnvesteerd in apps, de integratie met MacOS waar veel gebruik van wordt gemaakt etc. Maar ook ik ben inmiddels zover, dat ik voorzichtig naar alternatieven aan het kijken ben, want ook deze MacBook waarop ik deze reactie getypt heb, zal ooit eens vervangen moeten gaan worden en daarvoor geldt hetzelfde: dat imho de verhouding value-for-money (voor zover dat van toepassing is) scheef is komen te zitten bij Apple...

• Koning-Admiraal
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
Wat een grap is dat Apple ook, toestel duurder maken maar zelfs de dongle die je moet gebruiken voor de 3.5mm headphone jack eruit laten.
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:13:
Wat een grap is dat Apple ook, toestel duurder maken maar zelfs de dongle die je moet gebruiken voor de 3.5mm headphone jack eruit laten.
[YouTube: Gold iPhone Xs Max Unboxing!]
Vergis je niet...zo'n adaptertje kost Apple zo'n $0.50 :9
Retailprijs $10.00

Zo brengt Apple het 'nickeling and diming' naar een nieuw level

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:36
Neveneffect van dit topic is dat mijn afkeer begint toe te nemen. Ik wil binnenkort eens een telco winkel binnenstappen om eens met wat high end Android toestellen te kunnen spelen. Ergens begint het nu wel te jeuken :)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:05
Random reviews, gaan toch ook over de prijs:

- Ultimately though, it's the iPhone XS Max price which will likely be the sticking point for many. There's simply no getting away from the fact that this is a very, very expensive smartphone.

- The Bad/ It's so, so, so expensive.

- It's obscene. No, I'm not talking about the price, although $1,099 is a lot to pay for a smartphone.

- Bad Stuff: Expensive

- But a thousand dollars for a phone is also a huge expense for the majority of the population.

• ddZ
Geert1976 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:21:
[...]

Vergis je niet...zo'n adaptertje kost Apple zo'n $0.50 :9
Retailprijs $10.00

Zo brengt Apple het 'nickeling and diming' naar een nieuw level
En dan beginnen we nog niet eens over de sh*t-load aan dongles die de MacBook Pro-eigenaren moesten aanschaffen in - meende ik - vanaf ergens in 2015?

Wel lief dat op dongles korting gaf: Apple geeft dus wel degelijk om haar klanten :> :+
Miki schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:38:
Neveneffect van dit topic is dat mijn afkeer begint toe te nemen. Ik wil binnenkort eens een telco winkel binnenstappen om eens met wat high end Android toestellen te kunnen spelen. Ergens begint het nu wel te jeuken :)
En is heel goed voor te stellen. Heb zelf wel eens gedacht: iOS draaiend op Galaxy S9+ etc.. Ik zou het wel weten :)

ddZ wijzigde deze reactie 18-09-2018 13:07 (30%)

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-03 17:30

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Even wat background informatie:

2004 Op vakantie in San Francisco, zag daar allemaal mensen met witte oordopjes rondlopen. Dat bleek dus een iPod te zijn, wat een tof apparaat... hebben!!! Eerste Apple aankoop; een 3rd gen 20GB iPod.
2006 De 20GB was soms toch wat te lomp, een iPod Nano 3rd van 8GB kwam erbij.
2006 Op vakantie in de VS een vriendin een iPod Shuffle cadeau gegeven, Apple kicks ass en die andere MP3 spelers zijn allemaal lastig te bedienen.
2008 Steve introduceert de eerste iPhone, die moet ik hebben. Maar.. ik zat nog aan een abonnement vast en 2G is misschien toch wat traag..
2009 Eindelijk, mijn eerste iPhone, de 3G, is een feit. Google was aan het experimenteren met Android, maar dat waren toen nog toestellen met toetsen en een kleiner scherm. Apple liep echt voorop in die tijd!
2011 Een Mac Mini, was al jaren aan het dubben, maar aangezien mijn oude PC was overleden,maar een Mac Mini erbij.
2012 De 3G is einde ondersteuning. Heb hem nog kunnen rekken tot December, maar aangezien iOS niet meer te updaten is (waardoor onder andere de App van de bank het niet meer doet) tijd om te upgraden. Via Apple.nl een iPhone 5 gekocht.
2013 iPad Air erbij, geweldig ding!
2013 De vriendin is eindelijk toe aan de overstap van "domme" naar Smartphone. -> iPhone 5 it is!!
2013 Filmpjes en fotos afspelen op de TV, dat zou handig zijn.. Apple TV erbij!
2014 Internet is traag, modem van Ziggo werkt niet altijd even fijn en het maken van backups op een externe schijf schiet er vaak bij in. Na enig onderzoek besloten om een AirPort Extreme 2TB erbij te nemen. 2 vliegen in 1 klap.
2015 Doordat ik al vrij lang op het Apple platform zit is mijn iCloud vol. 0.99 cent p/m voor 50GB storage is te overzien, iCloud erbij.
2016 Na enige twijfel toch maar besloten Apple Music te gaan gebruiken.
2018 Mijn oude Asus heeft het leven gelaten, tijd voor een nieuwe. Aangezien ik veel reis en blog voor de site ben ik op zoek naar een laptop die snel, compact en goed is. Een MacBook 13" it is, werkt perfect met iCloud backup, photos et cetera
2018 Mijn iPhone 5 komt te overlijden, lightning doet het niet meer, maar na dik 5.5 jaar trouwe dienst heeft ie het goed gedaan. Laatste jaar met wat vastlopen en gebrek aan snelheid. TIjd voor een nieuwe. De iPhone X is mij te duur, dan maar een iPhone 8. Want, zo was mijn gedachte, de X is een showcase model en straks als de opvolger komt, zullen de prijzen waarschijnlijk iets beter uitvallen. Daarnaast wilde mijn vriendin de iPhone 8 wel hebben. Maar aangezien haar telefoon het nog deed (ja deed, hij is nu ook dood aan het gaan) heb ik de 8 gekocht, met als doel om in 2018 (nu dus) over te stappen op een X-opvolger

En daar zijn we nu.. Tijd om een nieuwe telefoon uit te zoeken. Maar ik merk gewoon dat ik niet meer "even" naar Apple.nl ga om zonder blikken of blozen de nieuwste iPhone in bestelling te zetten. Sterker nog, de afgelopen week heb ik zelfs rondgekeken naar wat de concurrentie te bieden heeft. Een goede Samsung is toch ook goed? Wil ik wel 1200+ neertellen voor een toestel? Wil ik een telefoon kopen die nog duurder is dan mijn MacBook Pro?

Als je mijn bovenstaande geschiedenis bekijkt ben ik heel loyaal geweest naar Apple, dit is dus geen "Apple sucks, booo" post. Ik merk gewoon dat er in mijn nabije omgeving veel Apple mensen zijn die zich dezelfde vraag stellen. Hoe lang ga ik dit nog doen? Keerzijde is dat als ik nu besluit om over te stappen naar Android, ik compleet buiten mijn eigen thuis automatisering val en dat wil ik ook niet. Ga ik dan voor de Xr? Waarschijnlijk wel, maar de Xr voelt een beetje als budget telefoon, hij lijkt niet af.

En dan maakt Apple aparte keuzes!
- Xr; dit toestel heeft geen 3D-touch. Kenners zeggen, 3D Touch gaat eruit. Prima.. ik gebruik het zelden tot nooit, dus het kan mij gestolen worden.
- Xs & Xs Max; dit toestel heeft 3D-touch. huh... Dit kan ik niet begrijpen. Als Apple 3D touch vanaf de 6s aanbiedt en zelfs de nieuwste toestellen ervan voorziet, waarom sluiten ze de Xr er dan van uit? Is dit omdat ze het technisch niet voor elkaar hebben gekregen? Hebben de 2 afdeling onderling een communicatie fout gehad? Of is dit een manier van Apple om de mensen onbewust naar de Xs te pushen. De Xr voelt nu niet af.

Conclusie; ik zal waarschijnlijk op een Xr uitkomen of ga op zoek naar een X. Ook nog een prima toestel. Maar ergens stel ik mij nu ook de vraag. Als het nu niet het moment is om over te stappen, wanneer dan wel?

Garmin Forerunner 235 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect
tips voor New York | FRIET

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:17
Ik zei al eerder. Ik kom van een iPhone X. Nu op de Samsung Galaxy s8. En heb totaal niet het gevoel iets te missen. Sterker nog. Er zitten meer functies op. Ik zou de iPhone Xr niet kopen, aangezien het niet eens een 1080p scherm is en zonder 3D touch. Dat was een functie die ik wel gebruikte. Sneak peeken in Whatssap-berichten. Yay! :D

Maar tegenwoordig maak je geen misstap met Android. Misschien even wennen. Maar uiteindelijk kun je er meer mee.

• Miki
Calitomnication schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:06:
Even wat background informatie:

2004 Op vakantie in San Francisco, zag daar allemaal mensen met witte oordopjes rondlopen. Dat bleek dus een iPod te zijn, wat een tof apparaat... hebben!!! Eerste Apple aankoop; een 3rd gen 20GB iPod.
2006 De 20GB was soms toch wat te lomp, een iPod Nano 3rd van 8GB kwam erbij.
2006 Op vakantie in de VS een vriendin een iPod Shuffle cadeau gegeven, Apple kicks ass en die andere MP3 spelers zijn allemaal lastig te bedienen.
2008 Steve introduceert de eerste iPhone, die moet ik hebben. Maar.. ik zat nog aan een abonnement vast en 2G is misschien toch wat traag..
2009 Eindelijk, mijn eerste iPhone, de 3G, is een feit. Google was aan het experimenteren met Android, maar dat waren toen nog toestellen met toetsen en een kleiner scherm. Apple liep echt voorop in die tijd!
2011 Een Mac Mini, was al jaren aan het dubben, maar aangezien mijn oude PC was overleden,maar een Mac Mini erbij.
2012 De 3G is einde ondersteuning. Heb hem nog kunnen rekken tot December, maar aangezien iOS niet meer te updaten is (waardoor onder andere de App van de bank het niet meer doet) tijd om te upgraden. Via Apple.nl een iPhone 5 gekocht.
2013 iPad Air erbij, geweldig ding!
2013 De vriendin is eindelijk toe aan de overstap van "domme" naar Smartphone. -> iPhone 5 it is!!
2013 Filmpjes en fotos afspelen op de TV, dat zou handig zijn.. Apple TV erbij!
2014 Internet is traag, modem van Ziggo werkt niet altijd even fijn en het maken van backups op een externe schijf schiet er vaak bij in. Na enig onderzoek besloten om een AirPort Extreme 2TB erbij te nemen. 2 vliegen in 1 klap.
2015 Doordat ik al vrij lang op het Apple platform zit is mijn iCloud vol. 0.99 cent p/m voor 50GB storage is te overzien, iCloud erbij.
2016 Na enige twijfel toch maar besloten Apple Music te gaan gebruiken.
2018 Mijn oude Asus heeft het leven gelaten, tijd voor een nieuwe. Aangezien ik veel reis en blog voor de site ben ik op zoek naar een laptop die snel, compact en goed is. Een MacBook 13" it is, werkt perfect met iCloud backup, photos et cetera
2018 Mijn iPhone 5 komt te overlijden, lightning doet het niet meer, maar na dik 5.5 jaar trouwe dienst heeft ie het goed gedaan. Laatste jaar met wat vastlopen en gebrek aan snelheid. TIjd voor een nieuwe. De iPhone X is mij te duur, dan maar een iPhone 8. Want, zo was mijn gedachte, de X is een showcase model en straks als de opvolger komt, zullen de prijzen waarschijnlijk iets beter uitvallen. Daarnaast wilde mijn vriendin de iPhone 8 wel hebben. Maar aangezien haar telefoon het nog deed (ja deed, hij is nu ook dood aan het gaan) heb ik de 8 gekocht, met als doel om in 2018 (nu dus) over te stappen op een X-opvolger

En daar zijn we nu.. Tijd om een nieuwe telefoon uit te zoeken. Maar ik merk gewoon dat ik niet meer "even" naar Apple.nl ga om zonder blikken of blozen de nieuwste iPhone in bestelling te zetten. Sterker nog, de afgelopen week heb ik zelfs rondgekeken naar wat de concurrentie te bieden heeft. Een goede Samsung is toch ook goed? Wil ik wel 1200+ neertellen voor een toestel? Wil ik een telefoon kopen die nog duurder is dan mijn MacBook Pro?

Als je mijn bovenstaande geschiedenis bekijkt ben ik heel loyaal geweest naar Apple, dit is dus geen "Apple sucks, booo" post. Ik merk gewoon dat er in mijn nabije omgeving veel Apple mensen zijn die zich dezelfde vraag stellen. Hoe lang ga ik dit nog doen? Keerzijde is dat als ik nu besluit om over te stappen naar Android, ik compleet buiten mijn eigen thuis automatisering val en dat wil ik ook niet. Ga ik dan voor de Xr? Waarschijnlijk wel, maar de Xr voelt een beetje als budget telefoon, hij lijkt niet af.

En dan maakt Apple aparte keuzes!
- Xr; dit toestel heeft geen 3D-touch. Kenners zeggen, 3D Touch gaat eruit. Prima.. ik gebruik het zelden tot nooit, dus het kan mij gestolen worden.
- Xs & Xs Max; dit toestel heeft 3D-touch. huh... Dit kan ik niet begrijpen. Als Apple 3D touch vanaf de 6s aanbiedt en zelfs de nieuwste toestellen ervan voorziet, waarom sluiten ze de Xr er dan van uit? Is dit omdat ze het technisch niet voor elkaar hebben gekregen? Hebben de 2 afdeling onderling een communicatie fout gehad? Of is dit een manier van Apple om de mensen onbewust naar de Xs te pushen. De Xr voelt nu niet af.

Conclusie; ik zal waarschijnlijk op een Xr uitkomen of ga op zoek naar een X. Ook nog een prima toestel. Maar ergens stel ik mij nu ook de vraag. Als het nu niet het moment is om over te stappen, wanneer dan wel?
Je verhaal is heel herkenbaar, ik heb praktisch een vergelijkbaar Apple aanschafgroei meegemaakt :+

Alleen over het dilemma met de Xr ben ik voorbij, Dit model wil ik echt niet als ik deze vergelijk met mijn huidige 7 (wat ga ik er nu echt op vooruit) en als ik zie wat ik voor vergelijkbare toestellen kan krijgen bij concurrenten zoals een Samsung.

Afscheid nemen doet pijn en ergens zul je dus een grens stellen en wat ongemak ondervinden in je transitie periode. Gelukkig zijn de alternatieven rondom automatisering goedkoper buitenom Apple, een chromecast heb je al voor €35 bijvoorbeeld, Spotify is een volwaardige vervanger van Apple music, Google cloud is ook prima en heeft zelfs nu ook een gezinsvariant. Ooit hebben we een overstap gemaakt van windows + nokia's naar Apple dus andersom kan het nu ook :)

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:17
Ik ken die overstap-pijn ook. Het kriebelt zelfs ergens nog. Gelukkig heb ik nog een iPad om te gebruiken met Apple tv. Dus nu gewoon lekker genieten van beide OS-werelden. :D
Tim Cook werd vanochtend geinterviewed bij het populaire Amerikaanse ochtend TV programma GoodMorning America...

-presentator Roberts:

"One model starts at almost $1,100, are you afraid that a group of people are being priced out?"

-antwoord Tim Cook:

"Well we want to make an iPhone for everyone, that's always been our objective and we've got several iPhones in the line and they go down to materially lower. But if you look at this phone, it's the most advanced iPhone we've ever done.

The way most people pay for these...they do a deal with a carrier and they pay so much per month, so if you look at even the phone that's priced over $1,000, most people pay $30 a month for it, so that's about $1 a day. And so if you look at it, the phone has replaced your digital camera...it's replaced your video camera, it's replaced your music player, it's replaced all of these different devices. And so arguably the product is really important and we found people want to have the most innovative product available, and...it's not cheap to do that."

heerlijk hoe hij zoiets kan terugbrengen naar $1 per dag.
Ja Tim, had dan gewoon de nieuwe iPhones dit jaar laten starten met minimaal $2000, want wat is nou $2 ipv $1 per dag!?

marketing 101 8)7 8)7 8)7 8)7

• ddZ
Geert1976 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:44:
Tim Cook werd vanochtend geinterviewed bij het populaire Amerikaanse ochtend TV programma GoodMorning America...

-presentator Roberts:

"One model starts at almost $1,100, are you afraid that a group of people are being priced out?"

-antwoord Tim Cook:

"Well we want to make an iPhone for everyone, that's always been our objective and we've got several iPhones in the line and they go down to materially lower. But if you look at this phone, it's the most advanced iPhone we've ever done.

The way most people pay for these...they do a deal with a carrier and they pay so much per month, so if you look at even the phone that's priced over $1,000, most people pay $30 a month for it, so that's about $1 a day. And so if you look at it, the phone has replaced your digital camera...it's replaced your video camera, it's replaced your music player, it's replaced all of these different devices. And so arguably the product is really important and we found people want to have the most innovative product available, and...it's not cheap to do that."

heerlijk hoe hij zoiets kan terugbrengen naar $1 per dag.
Ja Tim, had dan gewoon de nieuwe iPhones dit jaar laten starten met minimaal $2000, want wat is nou $2 ipv $1 per dag!?

marketing 101 8)7 8)7 8)7 8)7
Echt waar ja? Dit beloofd weinig goeds voor de iPhone-prijzen in de toekomst :X

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:52
ddZ schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:19:
[...]

Echt waar ja? Dit beloofd weinig goeds voor de iPhone-prijzen in de toekomst :X
Ja, Samsung lacht straks z’n ballen uit z’n broek als iedereen weer een Galaxy gaat kopen.

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:19
Romius schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:23:
[...]

Ja, Samsung lacht straks z’n ballen uit z’n broek als iedereen weer een Galaxy gaat kopen.
Zo'n vaart zal het niet lopen.. De mensen die een iPhone hebben wachten gewoon een jaartje extra met het kopen van een nieuwe zoals ik de laatste jaren al doe.. iOS users stappen echt niet in grote getallen over naar het Android kamp. Ik heb ook goed onderzoek gedaan naar de Galaxy Note 9 maar geniet voor de rest nog teveel van mijn Apple spul..

Het zou mooi zijn als dit jaar de sales flink floppen zodat Apple weer met beiden benen op de grond komt en ze (net als bij de 2018 iPad) de prijs aanpassen naar wat de markt wil betalen..

Overigens heb ik een iPhone Xs 64GB in bestelling staan bij KPN en heb ik naar mijn idee een redelijke deal ls ik mijn iPhone 7 ook verkocht heb (betaal 1 x €815,- en €35,- per maand dus tja, keuzes).

• LockeJohn
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20-03 20:58
Romius schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:23:
[...]

Die liggen sowieso wel dubbel, wie denkt je dat al die oled schermen gaat leveren ? Oh sorry bedoel natuurlijk de Super Retina schermen

• noslen
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20-03 20:40
D-Ed schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:31:
[...]

Zo'n vaart zal het niet lopen.. De mensen die een iPhone hebben wachten gewoon een jaartje extra met het kopen van een nieuwe zoals ik de laatste jaren al doe.. iOS users stappen echt niet in grote getallen over naar het Android kamp. Ik heb ook goed onderzoek gedaan naar de Galaxy Note 9 maar geniet voor de rest nog teveel van mijn Apple spul..

Het zou mooi zijn als dit jaar de sales flink floppen zodat Apple weer met beiden benen op de grond komt en ze (net als bij de 2018 iPad) de prijs aanpassen naar wat de markt wil betalen..

Overigens heb ik een iPhone Xs 64GB in bestelling staan bij KPN en heb ik naar mijn idee een redelijke deal ls ik mijn iPhone 7 ook verkocht heb (betaal 1 x €815,- en €35,- per maand dus tja, keuzes).
Eerst zeggen dat je hoopt dat dit jaar de sales floppen om vervolgens te zeggen dat je een XS hebt gekocht :9 :9

Om eerlijk te zijn, laat Apple nog maar een duurder segment iPhones introduceren boven de XS en XS Max categorie. Mensen kopen het toch wel >:)

• D-Ed
noslen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:42:
[...]

Eerst zeggen dat je hoopt dat dit jaar de sales floppen om vervolgens te zeggen dat je een XS hebt gekocht :9 :9

Om eerlijk te zijn, laat Apple nog maar een duurder segment iPhones introduceren boven de XS en XS Max categorie. Mensen kopen het toch wel >:)
Lol, Sja. Ik heb het geld er dan ook voor over maar dat betekent niet dat ik het niet een te hoog bedrag vind.. Beetje tegenstrijdig maar ik ga hier niet een heel verhaal neerpennen om het allemaal te verklaren..

Overigens vind ik het wel vreemd dat er hier mensen zijn die het echt allemaal schandalig vinden wat Apple doet maar dan nog wel klaar zitten om de eerste reviews te checken.. Echt, toen ik wist dat ik niet ging voor de Galaxy Note 9 ben ik niet meer in die thread geweest en lees ik er ook vrij weinig meer over.. Kijk over een maand of zes wel weer eens d:)b

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:35

Grin

Ride si sapis.

Hoe ik dit zie?
Mobiele telefoons zijn voor velen een product geworden wat je niet elk jaar upgrade. Ook ik - een Apple gekkie - vind het al enkele jaren zonde van mijn geld om elk jaar een nieuwe telefoon te kopen. In de tijd van de iPhone 3G t/m 4 kon je nog prima elk jaar upgraden. Wat ik dus ook heb gedaan. Maar daarna vond ik het steeds moeilijker.
iPhone 4S? Meh...
iPhone 5? Leuke upgrade voor m'n 4; dus gekocht.
iPhone 5S? Meh...
iPhone 6? Leuke upgrade voor m'n 5; dus gekocht.
iPhone 6S? Meh...
iPhone 7? Meh...
iPhone X? Leuke upgrade voor m'n 6; dus gekocht.
iPhone XS? Meh...

Maar Apple wil wel ieder jaar zijn winst/omzet op orde hebben en dan wordt bovenstaand koopscenario een probleem. Wanneer zelfs een Apple gekkie niet ieder jaar meer een nieuwe telefoon koopt... De iPhone is echt met grote afstand de cashcow van Apple. Dus zijn ze steeds meer de Porsche van de mobiele telefonie geworden. Een iPhone is duur, net als een Porsche. Maar net als Porsche hebben Apple-producten:
1.) een relatief hoge nieuwprijs/winkelprijs (en restwaarde)
2.) relatief hoge verkoopaantallen (voor zulke dure producten)
3.) een gigantische marge op alles wat ze verkopen

Ze hebben voor een mobiele telefoon m.i. een uniek product, voor zover ik weet zijn er geen andere telefoons met al deze eigenschappen:
1.) Een volwassen eigen OS
2.) Eigen hardware (SoC, biometrische identificatie, etc.)
3.) Een volwassen eigen cloud/ecosysteem

Hiermee is Apple uniek. Wat je er ook tegenover zet, het is het allemaal net niet. En dan is er ook nog de integratie met:
1.) je computer (macOS)
2.) je TV (tvOS)
3.) je horloge (watchOS)
4.) je huis (HomeKit)
5.) je auto (CarPlay)
6.) muziek (iTunes, Apple Music)
7.) betaalgemak met Apple Pay
etc.

Microsoft, Samsung, Google en anderen kunnen zeker een eind meekomen maar ze hebben simpelweg niet alles - i.e.: de combinatie van hardware, software, design en diensten - wat Apple in mijn ogen tot zover uniek maakt. Daarbij komt dan ook nog de merkwaarde, status en beleving die mensen toekennen aan Apple-producten. MS doet met haar Surface-producten een goede poging, maar wat MS doet met één productlijn doet Apple (in het extreem) met haar hele lineup/merk.

Tot slot is er nog de keus. Je hebt als consument eigenlijk maar twee opties: Google of Apple. Of een combinatie van beide die qua hardware nooit helemaal optimaal werkt (bv. Google horloge + Apple telefoon). Platgeslagen komt het voor mij neer op:
geef ik mijn centen aan een hardwareboer (Apple) met duurdere producten/beperkte keus of een reclamebedrijf (Google) met goedkopere producten/meer keus.
Telefoons van 1100-1600 Euro zijn absoluut krankzinnig (mijn mening) maar als puntje bij paaltje komt... Dan koop ik het toch omdat het alternatief (Google) voor mij misselijkmakend is. In het kort (ongenuanceerd): ik kan mij niet vinden in Google's manier van geld verdienen.
M2C. :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• D-Ed
Grin schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:13:
Hoe ik dit zie?

... Verhaal dat ik noooooooit zo mooi had kunnen oppennen maar precies mijn verhaal is/kan zijn.. Chaeau!
_/-\o_

• Romius
Ja, aan dat verhaal zit zeker een grote waarheid, maar als consument heb je de macht! Porsche hoeft het niet van de massa te hebben, Apple toch echt wel. Dus laat dat ding even links liggen en ze komen gegarandeerd op hun prijzen terug. Al zou alleen maar de verkopen met een kwart teruggaan, dan schijten ze al in hun broek.

• LockeJohn
Apple gaat deze prijsstelling behouden, vorig jaar met de X was een test en ze zijn er goed uit gekomen. Ze mikken op de highend markt, mensen die op afbetaling kopen en gewend zijn aan iOS. Gooi daar een hoop marketing tegenaan en mensen bestellen het wel.

Wat ik nu vooral interessant vind: wat gaat Apple volgend jaar doen met de XI ?
(Kan dat in dit topic besproken worden of moet dat in een nieuwe ?)
Paar dingen:

De notch: Iedereen wil die weg hebben natuurlijk, maar ze hebben deze techniek nog maar net geïntroduceerd en claimen dat het beter is dan een vingerafdruk. Een scanner onder het scherm zie ik dus niet zo maar gebeuren. Kleinere notch ? Zie dat alleen mogelijk met een unitschuifmechanisme zoals de FindX, zie Apple zich daar niet aan wagen. Het kan iets kleiner worden maar zal niet weggaan is mijn conclusie: De notch blijft

Wat blijft er over ? Wat kun je verder nog verbeteren aan dit ontwerp ? Ik denk niet veel.
Dan zou apple dus breken met het idee om om de 2 jaar met een nieuw ontwerp te komen zou kunnen.

Software dan ? Ja daar is nog veel te winnen. Sinds dag 1 zit je tegen een rij statische icoontjes aan te kijken een weer icon wat de huidige weersituatie aangeeft is niet eens mogelijk. Ze zouden dit eindelijk eens kunnen afstoffen en daarbij multitasking etc introduceren.

Maar als het software is is dat weer niet een killer feature wat mensen zou moeten over halen het nieuwe model te halen...

Wat denken jullie ?

LockeJohn wijzigde deze reactie 18-09-2018 17:30 (4%)

• LockeJohn
Romius schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:23:
Ja, aan dat verhaal zit zeker een grote waarheid, maar als consument heb je de macht! Porsche hoeft het niet van de massa te hebben, Apple toch echt wel. Dus laat dat ding even links liggen en ze komen gegarandeerd op hun prijzen terug. Al zou alleen maar de verkopen met een kwart teruggaan, dan schijten ze al in hun broek.
Dat doen ze niet bepaald met hun Mac's..
Apple kijkt echt wel naar de toekomst.
Er is een gigantische prijzenoorlog gaande in China. Neem een Xiaomi Mi 8 (ja klopt iPhone X rip-off), Oled, high end specs voor 450 te bestellen. De flagships worden 450, de midrangers 250 xiaomi Mi A2 etc
Nederlandse webshop prijzen, die prijzen gaan alleen maar zakken.
Apple wil absoluut niet mee in die prijzen oorlog, want minder marge.
Dus wat doet Apple, prijzen omhoog, minder verkopen voor hogere prijs. Marketing. De consument binnen halen welke toch wel op afbetaling koopt. De consument het gevoel geven ze iets ultra premium in handen hebben. etc etc

Apple weet ook dat er in de toekomst minder reden is om elke 2 jaar te upgraden dus daar houden ze ook rekening mee. Maar krijg nou wat als ik 3 jaar met een Xs doe is het nog maar 1150/36=32 euro's per maand! Bestellen!

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:18

AntonyterHorst

Niet alles wat je leest is...

Ik zie het probleem niet echt.

De 7 en 8 zijn namelijk nog steeds topmodellen voor jan en alleman die wat internetten, facebooken en foto's maken. Die zijn i.m.o. dan ook erg goed geprijsd voor deze mensen.
Wil je alles uit je telefoon halen, en gebruik je hem dagelijks voor weet ik veel wat dan mag je daar best wat meer geld aan uitgeven denk ik.

Als de prijs zo'n groot probleem was van de iPhone's dan hadden we al lang een dalende verkoop gezien. Dan waren de stocks al lang ingezakt en zat Apple al lang in de problemen. Maar blijkbaar is de prijs niet zo'n groot probleem.

Het blijft een luxe artikel. Voor de mensen die het niet kunnen en willen betalen zijn er volgens mij genoeg alternatieven... Het is een hoop geld, maar het is een apparaat wat ik iedere dag meer in mijn handen heb dan wat dan ook, gebruik het meer dan mijn laptop of tv. Ben er bereid voor te betalen..

AntonyterHorst wijzigde deze reactie 18-09-2018 17:45 (11%)

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:45
D-Ed schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:17:
[...]
Hoe ik dit zie?

... Verhaal dat ik noooooooit zo mooi had kunnen oppennen maar precies mijn verhaal is/kan zijn.. Chaeau!

_/-\o_
Wat mij betreft heeft Grin de spijker, kop, op z'n, ala je snapt me wel. Helemaal mee eens, elk woord!

Zonnetje83 wijzigde deze reactie 18-09-2018 17:56 (27%)

• LockeJohn
AntonyterHorst schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:44:

De 7 en 8 zijn namelijk nog steeds topmodellen voor jan en alleman die wat internetten, facebooken en foto's maken. Die zijn i.m.o. dan ook erg goed geprijsd voor deze mensen.
Deze kun je in 2018 niet meer topmoddellen noemen imo...

De linker is de helft van de prijs van een 7 kun je nagaan wat je kunt kopen voor €689!

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-03 18:36

Ze hebben voor een mobiele telefoon m.i. een uniek product, voor zover ik weet zijn er geen andere telefoons met al deze eigenschappen:
1.) Een volwassen eigen OS
2.) Eigen hardware (SoC, biometrische identificatie, etc.)
3.) Een volwassen eigen cloud/ecosysteem

Hiermee is Apple uniek. Wat je er ook tegenover zet, het is het allemaal net niet. En dan is er ook nog de integratie met:
1.) je computer (macOS)
2.) je TV (tvOS)
3.) je horloge (watchOS)
4.) je huis (HomeKit)
5.) je auto (CarPlay)
6.) muziek (iTunes, Apple Music)
7.) betaalgemak met Apple Pay
etc.
Nou, ik zit zelf ook heel erg in dubio over wat mijn volgende telefoon moet gaan worden. Heb een 3G gehad en een 3GS, toen een tijdje Android en sinds een aantal jaar gebruik ik een iphone 6. De hoofdreden destijds voor de switch naar Android was de hele custom interface. Vond ik geweldig! Launcher aanpassen en allerlei andere fancy shizzle.
Toen werden de telefoons van mijn favoriete android merken steeds groter en groter en dat vond ik helemaal niks!
Dus geswitcht naar de iPhone 6. Super ding veel plezier aangehad, ook het switchen is bij lange na niet zo'n groot issue als dat men denkt. Maar de nieuwe iPhones worden ook steeds groter en groter :'(

Dus zit ik er toch weer over na te denken om terug te gaan naar android. De enige reden die voor mij een nieuwe iPhone rechtvaardigd is de bouwkwaliteit. Mijn iPhones houden het veeeeel langer uit dan mijn Android phones, die hielden er echt naar 2 jaar wel mee op.
Maar om daar dan 1100 euro tegenaan te gooien is mij wat te veel van het goede.
Wordt ook niet zo warm van de unieke dingen van Apple:
1.) Een volwassen eigen OS -> Zeker groot pluspunt
2.) Eigen hardware (SoC, biometrische identificatie, etc.) -> zo eigen is het nou ook weer niet, zijn gewoon ARM chips in een eigen sausje en FaceID heb ik niets mee.
3.) Een volwassen eigen cloud/ecosysteem -> Ik zou hun cloud zeker niet volwassen willen noemen. Heb al zoveel gezeik gehad met icloud. :X

En voor de overige zaken, ik heb geen Mac, geen apple watch, geen iPod, geen appleTV, Homekit werkt maar meh, Carplay heeft mijn auto niet, iTunes :r nee dank u, Apple Pay wil niet met mijn telefoon betalen.

Dus zoals ik al aangaf, niet veel reden voor mij om bij apple te blijven. Hooguit de bouwkwaliteit en het formaat, maar dan wordt het een iPhone 8 geen XR of XS.

Computer says no

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:18

AntonyterHorst

Niet alles wat je leest is...

LockeJohn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:56:
[...]

[Afbeelding]
De linker is de helft van de prijs van een 7 kun je nagaan wat je kunt kopen voor €689!
Volgens mij steken ze qua performance namelijk met kop en schouders boven dat toestel uit.. En niet iedereen is op zoek naar zon grote smartphone..
LockeJohn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:56:
[...]

Niet? De 8 is zeker een high-end toestel die niet of niet veel onder doet aan de top van andere merken. Misschien dat als die hun nieuwe modellen uitbrengen dat ie iets minder is, maar de prestaties zitten nog altijd ver en hoog in de top van het high-end segment. Zelfs de 7 zou ik nog geen midranger willen noemen.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Meekoh schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:04:
[...]
2.) Eigen hardware (SoC, biometrische identificatie, etc.) -> zo eigen is het nou ook weer niet, zijn gewoon ARM chips in een eigen sausje en FaceID heb ik niets mee.
[...]
Lees je een heel klein beetje in. Dat maakt de discussie ietwat volwassener. De Apple A-serie processoren en M-serie co-processoren zijn wel degelijk eigen. Bijna een schoolvoorbeeld zelfs, zie ook de patenten hieromtrent.
De rest van je relaas nodigt mij niet uit om op te reageren. N=1 (i.e.: weinig beschouwelijk verhaal). Ik heb ook niet alles van die zeven punten die ik noem, maar dat is helemaal mijn punt niet. Ach, wat doe ik ook een moeite...

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17-03 19:23
En ik maar denken dat de iPhone XS aan 899€ geprijsd stond 8)7 Ik denk dat ik bij mijn huidige 7 blijf...in januari gekocht voor 440€ met nog 1 jaar garantie en die doet het prima. Het enige wat ik mis is FaceID omdat ik slechte vingers heb en een beter camera.

Ze baseren die prijzen zeker op het gemiddeld loon in Silicon Valley?
Ik was overtuigd van de Watch 3 maar ik heb sinds gisteren mijn mening herzien om de Series 4 te bestellen...

Trolololo wijzigde deze reactie 18-09-2018 19:02 (14%)

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-03 14:41

Wootism

aaibaar

Meekoh schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:04:
[...]

Oei oei oei.....
De chips van Apple zijn wel even iets meer dan een veredelde arm-chip.
Neem bijvoorbeeld de ‘secure enclave’ welke al je biometrische informatie verwerkt.
Je hoort weinig over deze chip, terwijl het gewoon een zelfstandige microcomputer is met een eigen kernel en eigen flash-opslag welke enkel wordt gebruikt om 256-bit sleutels op te slaan.

Bizarre techniek die niet alleen in iPhone en iPads zit maar ook in de MacBooks.
Wootism schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:02:
[...]

Oei oei oei.....
Neem bijvoorbeeld de ‘secure enclave’ welke al je biometrische informatie verwerkt.
Je hoort weinig over deze chip, terwijl het gewoon een zelfstandige microcomputer is met een eigen kernel en eigen flash-opslag welke enkel wordt gebruikt om 256-bit sleutels op te slaan.

Bizarre techniek die niet alleen in iPhone en iPads zit maar ook in de MacBooks.
ik denk dat inhoudelijk zo'n 95% van jouw post voor zo'n beetje elke leek (lees: de 'gewone' consument) totaal abacadabra is, ofwel totaal oninteressant is

''hey, heb jij die nieuwe iPhone al met die allernieuwste secure enclave en veredelde arm-chip!?''

''say what?'' :? :? :?

;)

Geert1976 wijzigde deze reactie 18-09-2018 20:14 (8%)

• Wootism

Wootism

aaibaar

@Geert1976
Precies!
En dat is ook exact de reden waarom veel mensen de prijzen van de iPhones niet kunnen plaatsen omdat ze gewoonweg geen idee hebben wat voor een geavanceerd stuk techniek ze in hun handen hebben.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:55

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ja wat had je dan gedacht? Dat hij zou zeggen “Ooh jeetje ze zijn wel echt duur hè. Ik maak ze voor de release nog goedkoper” 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Josvdv
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-03 21:19
Wat Tim Cook weergeeft is de hedendaagse USA mentaliteit. Eerst kopen en hoe we het gaan (af)betalen dat zien we later wel weer.

• pretraket
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21-01 21:03
Het gros van de mensen die de prijzen van de huidige generatie Iphones niet kunnen plaatsen zijn juist diegene die wel veel verstand hebben van technologie.

Henk en Ingrid hoor je niet klagen over de erg lage resolutie van de Xr. Menig tweaker daarintegen zou nooit in 2018 een telefoon kopen die geen 1080p kan weergeven.

Edit:
Beter nog, budget android telefoons worden al neergesabeld voor een resolutie onder 1080p
Wootism schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:18:
@Geert1976
Precies!
En dat is ook exact de reden waarom veel mensen de prijzen van de iPhones niet kunnen plaatsen omdat ze gewoonweg geen idee hebben wat voor een geavanceerd stuk techniek ze in hun handen hebben.

pretraket wijzigde deze reactie 18-09-2018 21:21 (6%)

• Wootism

Wootism

aaibaar

@pretraket
Geen idee of je dat zo zwart-wit kan zien.
Er zijn bijvoorbeeld nog steeds Tweakers die niet kunnen omgaan met het correct plaatsen van een quote.

• pretraket
Wootism schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:37:
@pretraket
Geen idee of je dat zo zwart-wit kan zien.
Er zijn bijvoorbeeld nog steeds Tweakers die niet kunnen omgaan met het correct plaatsen van een quote.
Beetje kinderachtige reactie dit )

• Koning-Admiraal
De meeste Apple liefhebbers hoor je vaak zeggen dat ze wel van eco-systeem zouden willen veranderen maar de stap daarentegen vinden ze gewoon te eng. Menig persoon heeft nog steeds het idee dat Android (onterecht en meer uit ontwetendheid) bagger is terwijl het besturingssysteem tegenwoordig zeer gepolijst is.

Ik ben dan ook blij om geen Apple gebruiker (meer) te zijn. Niet gebonden aan één fabrikant maar elk jaar tig opties open hebben staan en daaruit kiezen. Vorig jaar een Samsung S8 gehad. Vorige week de Vivo Nex S besteld bij Gearbest. Toestelkosten €550,- euro.

En dan heb je een:
6.6 inch OLED scherm van 1080P
Snapdragon 845
8GB
In-display fingerprintscanner
En 128GB aan opslag.

http://www.theunbiasedblog.com/wp-content/uploads/2018/07/37304190_2052111454864364_2128767666582716416_n.jpg
http://www.theunbiasedblog.com/wp-content/uploads/2018/07/37384945_2052111351531041_5913764117952331776_n.jpg

En voor hetzelfde geldt dat de goedkoopste nieuwe iPhone XR kost neem ik er ook een Skagen 2 smartwatch bij.

Totale kosten voor deze 2 producten samen €800,-. De iPhone XR alleen al kost €859,-. Met de Apple watch erbij ga je dik over de €1100 en dan heb je ook nog enkel een telefoon met maar 720P.

• pretraket
Is dat die telefoon met een uitschuivende camera?
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:39:
De meeste Apple liefhebbers hoor je vaak zeggen dat ze wel van eco-systeem zouden willen veranderen maar de stap daarentegen vinden ze gewoon te eng. Menig persoon heeft nog steeds het idee dat Android (onterecht en meer uit ontwetendheid) bagger is terwijl het besturingssysteem tegenwoordig zeer gepolijst is.

Ik ben dan ook blij om geen Apple gebruiker (meer) te zijn. Niet gebonden aan één fabrikant maar elk jaar tig opties open hebben staan en daaruit kiezen. Vorig jaar een Samsung S8 gehad. Vorige week de Vivo Nex S besteld bij Gearbest. Toestelkosten €550,- euro.

En dan heb je een:
6.6 inch OLED scherm van 1080P
Snapdragon 845
8GB
In-display fingerprintscanner
En 128GB aan opslag.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En voor hetzelfde geldt dat de goedkoopste nieuwe iPhone XR kost neem ik er ook een Skagen 2 smartwatch bij.
[Afbeelding]

Totale kosten voor deze 2 producten samen €800,-. De iPhone XR alleen al kost €859,-. Met de Apple watch erbij ga je dik over de €1100 en dan heb je ook nog enkel een telefoon met maar 720P.

• Koning-Admiraal
pretraket schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:45:
Is dat die telefoon met een uitschuivende camera?
[...]
Klopt.

Koning-Admiraal wijzigde deze reactie 18-09-2018 21:50 (30%)

• Wootism

Wootism

aaibaar

pretraket schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:38:
[...]

Beetje kinderachtige reactie dit )
Ja sorry, maar het waren nogal veel aannames in je bericht. Erg kort door de bocht.

Zoals hierboven al beschreven wordt zijn er genoeg toffe alternatieven te vinden op iPhones met nog betere specs en zachtere prijsjes.
Het is niet zo dat mensen die de huidige prijzen niet t.o.v. zichzelf kunnen verantwoorden met hun rug tegen de muur staan.

• pretraket
Wootism schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:50:
[...]

Ja sorry, maar het waren nogal veel aannames in je bericht. Erg kort door de bocht.

Zoals hierboven al beschreven wordt zijn er genoeg toffe alternatieven te vinden op iPhones met nog betere specs en zachtere prijsjes.
Het is niet zo dat mensen die de huidige prijzen niet t.o.v. zichzelf kunnen verantwoorden met hun rug tegen de muur staan.
Het zijn aannames ja. Maar als je goed kijkt naar deze discussie en reviews etc. Dan mag het wel duidelijk zijn dat veel mensen zo'n specificatie ondermaats vinden. Het is dus geen aanname zonder redelijke redenering.

Verder zit er veel mooie technologie en een mooi OS op de Iphones. Maar zoals veel vermeld in dit topic. Dat was er ook al bij vorige generaties high-end iphones voor een veel betere prijs.

Edit:

Ik wil best wel elke keer alles uit-typen met een volle redenering. Maar dat heb ik al meerdere keren gedaan in dit topic. En dan komen er steeds mensen die bijspringen aan het eind van het topic zonder het gelezen/geskimd te hebben ( geen aanval naar jou toe).

Dus ja dat kan uiteindelijk als kort door de bocht overkomen want anders moet ik mijzelf schaamteloos gaan quoten

pretraket wijzigde deze reactie 18-09-2018 22:03 (18%)

• pretraket
Mooi ding. Laat weten hoe die bevalt na hem een tijdje gebruikt te hebben zo mogelijk.

• SpoekGTi
  • Laatst online: 20-03 21:12

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Josvdv schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:34:
Wat Tim Cook weergeeft is de hedendaagse USA mentaliteit. Eerst kopen en hoe we het gaan (af)betalen zien we later wel weer.
Ja maar mag ik je even wakker schudden dat dat de laatste 8 jaar ook wel hier de mentaliteit is geworden......er hangt niet voor niets een Lenen kost geld logo aan een abbo met toestel?

Je moest mensen de kost eens geven die geen normale boodschappen kunnen doen maar wel 50 -70 euro per maand voor 2 jaar betalen voor een telefoon plus abbo. En gaat die telefoon binnen de 2 jaar kapot, tja repareren is duur, verzekering hebben ze niet afgenomen want onzin, dus of het ding blijft stuk of en dat gebeurt vaker dan je denkt, ach nemen we gewoon NOG een abbo met toestel erbij, dan betaal ik maar 2x het maand bedrag maar heb wel een nieuwe telefoon.

Tuurlijk wij Hollanders zijn altijd geweest en een deel nog steeds van boter bij de vis, maar door dit soort luxe artikelen zijn wij ook gewoon aan het schuiven naar de Amerikaanse consumptie cultuur.

En wat Tim Cook ook doet, terug levelen naar wat kost het per dag nou, haast niets, klopt helemaal maar goed over het algemeen doen mensen nu eenmaal maar 1 of 2 jaar met een toestel en willen ze daarna weer een nieuwe.

Ik blijf nu lekker mijn 7+ gebruiken die is nog prima en als iOS niet meer geüpdatet wordt ga ik eens kijken. Maar momenteel kan Tim lekker naar de pomp lopen met zijn marginale upgrades tegen een maximale prijs.

En nee ik ben geen apple hater of fanboy, ik ook heb het hele eco systeem in huis van Apple, ben nog steeds aan het overwegen wat te doen met mijn MacBook Pro uit 2013, maar zoals ze van hun productlijnen iPhone en Macs een ware cash cow hebben gecreëerd gaat mij ook te ver.

Voor 2000 euro 8)7 8)7 8)7 minder heb ik een Dell met dezelfde specs als een MacBook Pro 15 inch met i9/32gb/1TB

Die hardware is echt niet door engeltjes bij helder maanlicht geplukt en met goud vast gesoldeerd hoor, en ja R&D en design en Mac OS tuurlijk daar mag een prijs aanzitten, maar 2K meer om de dooie donder niet.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• pdavie2311
  • Laatst online: 23:01

pdavie2311

Live life to the fullest..

Transformers hier? ;-)

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - Huawei Mate 20 Pro

• Meekoh
  • Laatst online: 21-03 18:36
Wootism schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:02:
[...]

Oei oei oei.....

Dat is dus de grap ik snap best wel wat voor hardware er in zit ;) maar echt zo heel anders is het niet. In de basis is de secure enclave gewoon nog steeds een arm architectuur (A7) waar Apple een licentie voor afneemt om het te mogen gebruiken.
De enclave chip die de “biometrische data” verwerkt is eigenlijk niet heel veel anders dan de TPM chip in je laptop of de processor in een HSM. Echter is dit een beetje off topic.

Maargoed, ik ben altijd al vervent iPhone en iPad gebruiker geweest. Nu nog steeds, het zijn hele goede devices! Ik vind alleen de nieuwste generatie te duur voor wat je krijgt. Zeker nu er ook geen 128GB versies zijn.

Computer says no

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Voor nagenoeg elke consument is dit een heel degelijk verhaal, mooie specs, features zijn ook nagenoeg vergelijkbaar. Prima prijsje! Waarom zou je in godesnaam voor Apple kiezen? Je bent gek?! Ik, als nerd, zou eigenlijk voor Android moeten kiezen, dat durf ik prima hardop te zeggen.
Maar jouw verhaal maakt mij precies duidelijk waarom ik nooit ga overstappen. Wat ik zie wanneer ik jouw post doorlees (no offence!):
1.) Android, prima! Zal vast uitstekend werken, veel beter te tweaken naar mijn smaak (WiFi echt uitzetten met een toggle, homescreen naar mijn wens inrichten, etc etc enz enz). Top! Heel stiekem vond ik Windows Phone zelfs het tofste mobiele OS van allemaal (qua GUI). Lang verhaal... andere keer! :)
2.) Maar Google...
3.) En OS-updates? Custom ROMS's komen er niet in, period.
4.) Hoe zitten die Chinese telefoons in elkaar? Houden ze zich 3-4 jaren goed? Wellicht is niet goed genoeg.
5.) Mijn gezondheidsdata, workouts, slaapgedrag... Hoe ga ik dat fixen met zo'n telefoon? Dat komt dan allemaal in de handen van Google (al dan niet i.c.m. de Chinese fabrikant van zo'n telefoon).
En dit is nog maar het begin...
6.) Hoe gaat dit samenwerken met de Android horloges? En de SoC's in die apparaten zijn nog lang niet op het niveau van een S3 chip van Apple. Laat staan op S4-niveau. De schermen zijn om te huilen of er mankeerd wel iets anders. Kortom: Hierop ga ik inleveren... Wil ik niet. En hoe worden die dingen ondersteund? En hoe sluizen die mijn data door naar de fabrikant/Google?
7.) En de integratie met mijn tablet, laptop, desktop, etc etc.... :S Android tablets vind ik echt een drama qua software (apps & OS) en hardware (ondersteuning OS updates). Hoe gaat dit samenwerken met mijn PC's? Moet naar Windows, SMS/iMessage? Oh man...
8.) En dan moet ik naar Chrome, want anders krijg ik mijn browsers niet synchroon... of ik moet naar Mozilla en daar een account aanmaken... never nooit niet. Nog meer reclameboer/Google spul... Ik krijg het al benauwd wanneer ik er aan denk.
9.) Ik moet naar Google Maps toe voor navigatie... Het wordt steeds fraaier voor Google, kan net zo goed mijn complete doopzeel lichten en online gooien.
10.) Bluetooth 4.2... Krijgen we dat gedoe weer wanneer ik draadloos muziek wil luisteren... Wat is zo'n W1 chipje toch fijn. Nooit gesodemieter: werkt gewoon, geen omkijken naar. Snel wisselen tussen apparaten: heerlijk.

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Google is voor mij een reclamebedrijf dat uitstekende software en diensten levert en zo mensen aan zich wil binden. Prima dat dit je bedrijfsmodel is maar ik wil er ver van blijven. Met geen stok willen aanraken zelfs...
Apple verzamelt vast ook wel iets van je...Vast! Het is niet voor niets het eerste triljoen Dollar bedrijf op deze planeet, de grootste van allemaal! Wees niet naïef Grin! Maar wanneer ik naar Apple's jaarrekening kijk dan zie ik waar het geld vandaan komt: verkoop van producten en abonnementen. Helder! Als ik het jaarverslag van Google doorneem dan vraag ik me altijd af waarom alles goedkoop of gratis is... (Maps, Gmail, Chrome, Android, etc etc enz enz) Ohja... Daarom: ik ben geen klant maar het product (gechargeerd).

• Josvdv
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-03 21:19
SpoekGTi schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:01:
[...]

Ja maar mag ik je even wakker schudden
Dat hoef je echt niet. Ik weet verdomd goed hoe het er financieel in NL aan toe gaat.

Maar goed ik heb (maar) gewoon een SE.

Josvdv wijzigde deze reactie 19-09-2018 18:20 (24%)

• Miki
_/-\o_
Grin schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:31:
[...]

Voor nagenoeg elke consument is dit een heel degelijk verhaal, mooie specs, features zijn ook nagenoeg vergelijkbaar. Prima prijsje! Waarom zou je in godesnaam voor Apple kiezen? Je bent gek?! Ik, als nerd, zou eigenlijk voor Android moeten kiezen, dat durf ik prima hardop te zeggen.
Maar jouw verhaal maakt mij precies duidelijk waarom ik nooit ga overstappen. Wat ik zie wanneer ik jouw post doorlees (no offence!):
1.) Android, prima! Zal vast uitstekend werken, veel beter te tweaken naar mijn smaak (WiFi echt uitzetten met een toggle, homescreen naar mijn wens inrichten, etc etc enz enz). Top! Heel stiekem vond ik Windows Phone zelfs het tofste mobiele OS van allemaal (qua GUI). Lang verhaal... andere keer! :)
2.) Maar Google...
3.) En OS-updates? Custom ROMS's komen er niet in, period.
4.) Hoe zitten die Chinese telefoons in elkaar? Houden ze zich 3-4 jaren goed? Wellicht is niet goed genoeg.
5.) Mijn gezondheidsdata, workouts, slaapgedrag... Hoe ga ik dat fixen met zo'n telefoon? Dat komt dan allemaal in de handen van Google (al dan niet i.c.m. de Chinese fabrikant van zo'n telefoon).
En dit is nog maar het begin...
6.) Hoe gaat dit samenwerken met de Android horloges? En de SoC's in die apparaten zijn nog lang niet op het niveau van een S3 chip van Apple. Laat staan op S4-niveau. De schermen zijn om te huilen of er mankeerd wel iets anders. Kortom: Hierop ga ik inleveren... Wil ik niet. En hoe worden die dingen ondersteund? En hoe sluizen die mijn data door naar de fabrikant/Google?
7.) En de integratie met mijn tablet, laptop, desktop, etc etc.... :S Android tablets vind ik echt een drama qua software (apps & OS) en hardware (ondersteuning OS updates). Hoe gaat dit samenwerken met mijn PC's? Moet naar Windows, SMS/iMessage? Oh man...
8.) En dan moet ik naar Chrome, want anders krijg ik mijn browsers niet synchroon... of ik moet naar Mozilla en daar een account aanmaken... never nooit niet. Nog meer reclameboer/Google spul... Ik krijg het al benauwd wanneer ik er aan denk.
9.) Ik moet naar Google Maps toe voor navigatie... Het wordt steeds fraaier voor Google, kan net zo goed mijn complete doopzeel lichten en online gooien.
10.) Bluetooth 4.2... Krijgen we dat gedoe weer wanneer ik draadloos muziek wil luisteren... Wat is zo'n W1 chipje toch fijn. Nooit gesodemieter: werkt gewoon, geen omkijken naar. Snel wisselen tussen apparaten: heerlijk.

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Google is voor mij een reclamebedrijf dat uitstekende software en diensten levert en zo mensen aan zich wil binden. Prima dat dit je bedrijfsmodel is maar ik wil er ver van blijven. Met geen stok willen aanraken zelfs...
Apple verzamelt vast ook wel iets van je...Vast! Het is niet voor niets het eerste triljoen Dollar bedrijf op deze planeet, de grootste van allemaal! Wees niet naïef Grin! Maar wanneer ik naar Apple's jaarrekening kijk dan zie ik waar het geld vandaan komt: verkoop van producten en abonnementen. Helder! Als ik het jaarverslag van Google doorneem dan vraag ik me altijd af waarom alles goedkoop of gratis is... (Maps, Gmail, Chrome, Android, etc etc enz enz) Ohja... Daarom: ik ben geen klant maar het product (gechargeerd).
Ik snap je betoog maar je zoekt ook de smoesjes om buiten je eigen bubbel te kijken.

1) is in zijn geheel niet relevant, leuk dat je kunt tweaken maar het over grote gedeelte gebruikt de meegeleverde stock launcher. Je hebt de vrijheid om te kunnen tweaken maar de wereld vergaat niet als je er geen gebruik van maakt.

2) tenzij je bewust maar een select aantal apps gebruikt en ook je safari browser volledig hebt vergrendeld is dit een kul argument. Apps als facebook, Instagram en whatsapp staan praktisch op iedere mobiel als ook een redelijk default ingestelde browser die je gevraagd en ongevraagd tracked. De illusie dat je met een Apple je privacy veilig is, is echt stierenstront.

3)je haalt een gevoelig punt aan waar Google ook last van heeft en daar al de laatste twee updates sterk op stuurt. Project Treble en Android One zijn voorbeelden waarbij Google meer invloed uitoefend op het update beleid. Zolang als Apple nu ondersteund met de 5s heb ik nog niet gezien maar wel de gemiddelde levensduur van een mobieltje 2 á 3 jaar.

4)keuze is aan jou en wat je aan budget over hebt. Ga ik voor een onbekend Chinees merk wat na 2 jaar met de noorder zon is verdwenen of kies ik voor een gerenomeerd merk. En daarnaast heb je ook uitzonderingen op de regel Xiaomi en OnePlus doen het best aardig als typische Chinese merken :)

5)er zijn genoeg platforms waarop je je data kwijt kan betaalt of “gratis”. Apple speelt in op je privacy maar is een draak van een partij als je je data wilt gebruiken in andere platforms. Als ook dat het schiet te kort als je echt serieus aan het sporten bent, dan is een Apple watch inferieur aan een Garmin.

6)aansluitend op hierboven heb je naast Android wear meer keuze van verschillende platformen daar waar Apple bewust of onbewust niet meewerkt aan de integratie is dat weer wel mogelijk op het Android platform. Voorbeeld: Op mijn Garmin kan ik geen berichten beantwoorden op de iPhone terwijl op een Android toestel dit wel kan. Daarnaast ben ik werkelijk eigenaar over mijn verzamelde data en ben ik bij Apple afhankelijk van 3rd party’s om mijn data uit te lezen. Vertel mij eens hoe je je hardloopdata exporteert naar bijvoorbeeld een strava als je initieel geen gebruik hebt gemaakt van strava om je run of fietstocht te registeren.

7)zolang Apple niet meewerkt in het delen van het ecosysteem kun je andere fabrikanten het niet aanrekenen dat zij eea niet kunnen aanbieden. Grappige is dat juist 3rd party leveranciers dit wel prima kunnen. Neem 1Password, ongeacht welk platform kan ik bij mijn wachtwoorden. Als ik “sleutelhanger” van Apple gebruik en geen persoonlijk Apple apparaat in de buurt heb kan ik niet bij mijn wachtwoorden of beveiligende gegevens.

8)ok en hoe doe je het dan als je op een Windows pc zit en bij je gegevens wilt die in sleutelhanger zitten of in je bladwijzers? Je zit volledig gevangen in Apple’s ecosysteem terwijl je met insert iedere willekeurige browser de informatie over de verschillende platformen heen kunt gebruiken. Microsoft Edge, Chrome, Mozilla Firefox of een specifieke extensie bieden je de ruimte en flexibiliteit. Apple daarentegen, Apple eco systeem of bust :/

9)ik weet niet waarvoor je Apple kaarten gebruikt maar ik moet nog wel eens terugvallen op Maps omdat Apple totaal niet up2date is of zelfs complete informatie mist. Fietsroutes is ook zo’n dingetje :O

10)hoeveel leveranciers buitenom Apple bieden headsets aan met een W1 chip, een chip waarop Apple een licentie afgeeft? Even los van het feit dat nog steeds de betere audiofiele headsets een analoge aansluiting hebben. Het werkt mooi maar is ook een situatie lees: markt die Apple zelf gecreëerd heeft om extra inkomsten in te genereren. De HomePod die primair iTunes music ondersteund is daar wel het kinderlijke voorbeeld van.

Anyway ik hoop dat je inziet dat op jouw realiteitszin ook een ander beeld is te projecteren terwijl ik op dit moment geen enkel Android apparaat in huis heb en alleen Apple producten.

Het enige wat ik hoop is dat het geen Android vs Apple discussie gaat worden maar dat we het nog steeds hebben over de vermeende prijsstijgingen van Apple in de recente periode.

Miki wijzigde deze reactie 18-09-2018 23:49 (2%)
Reden: iOS 12 maar nog geen QuickType in het Nederlands :(

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Miki schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:38:
Het enige wat ik hoop is dat het geen Android vs Apple discussie gaat worden maar dat we het nog steeds hebben over de vermeende prijsstijgingen van Apple in de recente periode.
^^ dat dus. Dit topic is bedoeld om het prijsniveau van iPhones te bespreken. Het argument dat er alternatieven zijn in de vorm van Android telefoons, is inmiddels wel duidelijk en hoeft niet nog verder worden uitgediept. Dat is al veelvuldig gedaan in vorige Android vs Apple topics. Graag weer ontopic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• D-Ed
Fijn om te lezen dat zelfs een topic als dit goed onderbouwde en (zelfs voor mij) goed onderbouwde reacties te verwerken krijgt d:)b

• Jackssonss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08-03 18:28
D-Ed schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:42:
Fijn om te lezen dat zelfs een topic als dit goed onderbouwde en (zelfs voor mij) goed onderbouwde reacties te verwerken krijgt d:)b
Wat had je anders verwacht dan?

• Wootism

Wootism

aaibaar

Jackssonss schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:49:
[...]

Nou, er passeren anders genoeg on-onderbouwde uitspraken de revue zoals onderstaande.... ;(
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:39:
De meeste Apple liefhebbers hoor je vaak zeggen dat ze wel van eco-systeem zouden willen veranderen maar de stap daarentegen vinden ze gewoon te eng.

• D-Ed
Jackssonss schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:49:
[...]

Er zitten hier soms nog wel eens wat mensen die hun mening proberen door te drukken ;)

• Koning-Admiraal
*snip* niet op de man

Daedalus wijzigde deze reactie 19-09-2018 21:32 (90%)

• Wootism

Wootism

aaibaar

Koning-Admiraal schreef op woensdag 19 september 2018 @ 01:03:
[...]

Wat ben jij een vervelend ventje zeg. Heb je schoolvakantie ofzo?
Nou laten we eerlijk zijn. ‘t Is best een stevige uitspraak die vooral uit de lucht gegrepen is.

Verschillende ‘customer satisfaction reports’ laten zien dat iPhone gebruikers eigenlijk heel tevreden zijn. Samen met Samsung Galaxy gebruikers :)

Het komt er op neer dat we allemaal best wel tevreden zijn met wat we hebben. *kijkt naar poes op schoot*

Maar nu ga ik naar bed, morgen weer vroeg naar school ;(

• Jackssonss
Wootism schreef op woensdag 19 september 2018 @ 01:00:
[...]

Nou, er passeren anders genoeg on-onderbouwde uitspraken de revue zoals onderstaande.... ;(

[...]
Verander meeste door veel en het lijkt aardig te kloppen.

Verder heb ik het idee dat meningen in dit topic beter onderbouwd worden dan in het XS-topic.

• Koning-Admiraal
Wootism schreef op woensdag 19 september 2018 @ 01:29:
[...]

Nou laten we eerlijk zijn. ‘t Is best een stevige uitspraak die vooral uit de lucht gegrepen is.

Verschillende ‘customer satisfaction reports’ laten zien dat iPhone gebruikers eigenlijk heel tevreden zijn. Samen met Samsung Galaxy gebruikers :)

Het komt er op neer dat we allemaal best wel tevreden zijn met wat we hebben. *kijkt naar poes op schoot*

Maar nu ga ik naar bed, morgen weer vroeg naar school ;(
Wie heeft het over de tevredenheid, dat Apple users (overigens ook Android users) vaak tevreden zijn met de platform waarop ze zitten staat buiten kijf. Echter lees je regelmatig diverse berichten op specifieke Apple forums dat mensen best nieuwsgierig zijn in Android en het ook wel willen uitproberen, maar het dan toch niet doen omdat het onbekend en vreemd voor ze is.

Ook is een veelgehoorde argument dat men Android best zou willen proberen maar dat het toch niet gebeurt, vanwege de Apple eco-system. Men is 'bang' voor verandering en het hebben van een Android toestel zou daarin roet in het eten kunnen gooien.

Wat dus gewoon niet waar is. Je kunt prima je laptop, tablet, en al het andere apparatuur wat je van Apple hebt gebruiken in combinatie met een smartphone dat Android draait.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Jackssonss schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:43:
[...]

Verander meeste door veel en het lijkt aardig te kloppen.

Verder heb ik het idee dat meningen in dit topic beter onderbouwd worden dan in het XS-topic.
Hier is gewoon ruimte voor discussie en ieders mening word gerespecteerd. Als er iemand is die het naar zichzelf kan verantwoorden om een telefoon van 1600+ aan te schaffen, prima.. van mij mag je. Ik maak je niet uit voor gek of idioot, iedereen maakt zijn eigen keuzes.

Ik ben van mening dat veel Apple gebruikers schrikken van deze prijsstellingen. Omdat veel hiervan zijn opgegroeid in de jaren '90 (let op, ik zeg niet allemaal) en de "Think different" campagne bewust hebben meegemaakt. In die periode was (relatief) Apple klein, mysterieus, betaalbaar en ze hadden gewoon goede producten, maar ze waren lastig in gebruik. Niet qua user interface, maar qua software krijgen. Internet was nog klein, niet echt aanwezig. Maar wat wil je, met 56kb software downloaden?
Ging je naar de Vobis (jaja) dan had je 15 rekken met softwaren voor MS Windows en als je geluk had 1 rek met Mac software. Op het werk had ik hier pas een grappige discussie met collega's, allemaal begin 20 (ik 37) die liepen te roepen dat Micorsoft veel beter was dan Apple. Die waren totaal niet op de hoogte van taart poep incident van Bill Gates of de monopolie positie van Microsoft in de jaren 90/begin 2000. Toen ik hun vertelde dat het 15 jaar geleden precies andersom was, iedereen riep dat MS k*t was en je beter naar Apple of Linux kon overstappen, keken ze me allemaal als botsauto aan.. Maar we dwalen af....

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat veel mensen (oa ik) Apple hebben zien opgroeien (begin 90), falen (midden 90) terug opstaan uit de dood (eind 90). Midden 2000 zijn ze aan de weg gaan timmeren met goede producten voor een goede prijs en nu slaan ze door met topprijzen voor een OK product. Los van het feit dat de technieken die ze gebruiken (2 processoren, data opslag, dit & dat) gewoon goed zijn. Ook ik blijf bij Apple het oog op privacy, of data, of omdat ze mijn gegevens niet verkopen, omdat het gewoon zo lekker werkt of gewoon omdat ik al veel van Apple heb.

Maar zelfs de die-hard Apple fan moet toch toegeven dat deze prijzen gewoon hoog zijn. Dat je bereidt bent om het ervoor te betalen, dat is een andere discussie. Ik zie op GoT mensen rondlopen die roepen; "1600+ voor een telefoon is niet veel". Dat kan ik niet begrijpen, je mag de telefoon best kopen, misschien heb je er extra uren voor gewerkt, heb jij je vakantie geannuleerd, op verdien je 15000+ per maand, zal mij een rotzorg zijn. Maar durf gewoon toe te geven dat het gewoon stevig aan de prijs is :),

typo's voorbehouden, ik loop nu naar IT om een nieuw keyboard te halen, deze werkt niet meer

Calitomnication wijzigde deze reactie 19-09-2018 17:35 (5%)

• Romius
Heeft niemand 'm nog ingekopt, waarom die prijzen zo hoog zijn nu?

nieuws: Ierland ontvangt 14,3 miljard euro van Apple, beroep in belastingzaak...

:+

• TheMandroid
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:47
Ik denk dat Apple dit toestel vooral zo hoog kan aanprijzen, omdat hun gebruikers gelocked zijn in hun ecosysteem. Je smartwatch opgeven, je macbook-integratie opgeven, je iPad-integratie opgeven, je Apple TV opgeven, kost uiteindelijk meer dan de nieuwe iPhone. Dus veel gebruikers zitten in een soort wurghouding.

Zelf zou ik het liefst de nieuwe XS kopen. Maar dat zou betekenen dat ik andere dingen moet laten, zoals een vakantie. En juist daarover las ik laatst iets op het internet, dat kwam er op neer dat het puur materialistisch is om een nieuw toestel te kopen, terwijl je oude het nog doet. Dat over 5 jaar, niemand meer terugdenkt aan zijn iPhone van 5 jaar geleden, maar wel nog aan de herinneringen van zijn vakantie van 5 jaar geleden. Dus of je investeert je geld in iets dat je eigenlijk niet nodig hebt en je op korte termijn een goed gevoel geeft. Of je gebruikt je geld om herinneringen te maken die je een leven lang bijblijven.

• SpoekGTi

SpoekGTi

Deze boete of achterstallige belastingafdracht en boeterente staat volledig los van het huidige prijsbeleid van Apple. Ook op de sinds 2010 tot aan nu gemaakte 300 miljard winst (ja dat lees je goed) is het een druppel op een gloeiende plaat.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• SpoekGTi

SpoekGTi

TheMandroid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:21:
Ik denk dat Apple dit toestel vooral zo hoog kan aanprijzen, omdat hun gebruikers gelocked zijn in hun ecosysteem. Je smartwatch opgeven, je macbook-integratie opgeven, je iPad-integratie opgeven, je Apple TV opgeven, kost uiteindelijk meer dan de nieuwe iPhone. Dus veel gebruikers zitten in een soort wurghouding.

Zelf zou ik het liefst de nieuwe XS kopen. Maar dat zou betekenen dat ik andere dingen moet laten, zoals een vakantie. En juist daarover las ik laatst iets op het internet, dat kwam er op neer dat het puur materialistisch is om een nieuw toestel te kopen, terwijl je oude het nog doet. Dat over 5 jaar, niemand meer terugdenkt aan zijn iPhone van 5 jaar geleden, maar wel nog aan de herinneringen van zijn vakantie van 5 jaar geleden. Dus of je investeert je geld in iets dat je eigenlijk niet nodig hebt en je op korte termijn een goed gevoel geeft. Of je gebruikt je geld om herinneringen te maken die je een leven lang bijblijven.
Kent 2 kanten, als je op die 5 jaar oude telefoon foto's hebt gemaakt van die vakantie kan je prima terugdenken aan die telefoon :P anders had je die foto's niet gehad :P

Koning-Admiraal schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:27:
[...]
Wie heeft het over de tevredenheid, dat Apple users (overigens ook Android users) vaak tevreden zijn met de platform waarop ze zitten staat buiten kijf. Echter lees je regelmatig diverse berichten op specifieke Apple forums dat mensen best nieuwsgierig zijn in Android en het ook wel willen uitproberen, maar het dan toch niet doen omdat het onbekend en vreemd voor ze is.

Ook is een veelgehoorde argument dat men Android best zou willen proberen maar dat het toch niet gebeurt, vanwege de Apple eco-system. Men is 'bang' voor verandering en het hebben van een Android toestel zou daarin roet in het eten kunnen gooien.

Wat dus gewoon niet waar is. Je kunt prima je laptop, tablet, en al het andere apparatuur wat je van Apple hebt gebruiken in combinatie met een smartphone dat Android draait.
waarom wil je nou een iPhone Prijsdiscussie topic omtoveren tot weer een wedstrijdje ver pissen iOS vs Android? 8)7

• Koning-Admiraal
Geert1976 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:31:
[...]

waarom wil je nou een iPhone Prijsdiscussie topic omtoveren tot weer een wedstrijdje ver pissen iOS vs Android? 8)7
Waarom lees jij niet goed. Reageren op een reactie waarin je 'gequote' wordt is vrij normaal. Dat heet discussiëren.

• TheMandroid
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:47
SpoekGTi schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:25:
[...]

Kent 2 kanten, als je op die 5 jaar oude telefoon foto's hebt gemaakt van die vakantie kan je prima terugdenken aan die telefoon :P anders had je die foto's niet gehad :P
Uiteraard, maar is voor goede foto's een toestel van 1200 euro nodig? :P

• pdavie2311
  • Laatst online: 23:01

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:31:
[...]

Ik wou erop reageren Geert..Ik bespaar me de moeite..Moet jij ook doen... :X

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - Huawei Mate 20 Pro

• SpoekGTi

SpoekGTi

TheMandroid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:44:
[...]

Uiteraard, maar is voor goede foto's een toestel van 1200 euro nodig? :P
Nee, maar goed de beste camera is degene die je bij je hebt en ik heb nu eenmaal mijn DSLR van canon niet altijd om mijn nek hangen :P

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

SpoekGTi schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:45:
[...]

Nee, maar goed de beste camera is degene die je bij je hebt en ik heb nu eenmaal mijn DSLR van canon niet altijd om mijn nek hangen :P
Ik zal het je sterker vertellen. Afgelopen vakantie heb ik de meeste foto's met mijn iPhone 8 gemaakt terwijl mijn Canon 80D gewoon in mijn rugzak zat :). De camera van de iPhone 8 is prima om foto's voor op je blog mee te schieten. Tuurlijk, de 80D maakt kwalitatief betere foto's en ga je 's avonds schieten knalt de 80D de iPhone zo voorbij. Maar voor overdag en het doel (foto's voor een blog die toch door Wordpress worden gecomprimeerd) is de iPhone 8 prima!

Daarnaast; Je loopt een willekeurige Starbucks binnen (was in New York, dus je hoeft niet ver te lopen), connect je iPhone met de WIFI, deze sync alle foto's naar iCloud, haalt je MacBook uit de tas, deze pakt de WIFI meteen want Apple. Foto's zijn al gesynct, goede foto uitzoeken, downloaden, bewerken met standaard software die op de Mac wordt meegeleverd, uploaden, artikel typen en 15 minuten later ben je klaar :).

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-03 16:28
SpoekGTi schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:45:
[...]

Ik zie een markt voor Canon; een camera in broekzakformaat. Waar je ook nog mee kan bellen :P

Ik vind de prijzen ook vrij fors voor de nieuwe toestellen. Dan nog maar een jaartje met de 7 (en wachten tot de X op mijn gewenste prijsniveau komt) en hopen dat Apple er iets van leert. En anders voor mij niet meer het nieuwste model maar een 'oudje' van een paar jaar :)

[personal note]Hopelijk komen ze ook met een iets goedkopere MacBook ( a la de Air maar met beter beeldscherm) en voor de iPad is er al een goedkoop instapmodel, dan kan ik lekker in mijn 'Apple ecosysteem' blijven. Sinds de overstap naar Apple (telefoon, pc) heb ik veel meer rust (lees minder frustratie) doordat er geen random foutmeldingen e.d. meer verschijnen. Ook fijn voor de rest van het gezin :') [/personal note]

©2004

• Wootism

Wootism

aaibaar

[...]
Wie heeft het over de tevredenheid, dat Apple users (overigens ook Android users) vaak tevreden zijn met de platform waarop ze zitten staat buiten kijf.
Laten we er inderdaad geen traditionele iOS vs huppeldepup discussie van maken.

Ik ben van mening dat 'tevredenheid' juist een belangrijke pijler is van deze prijsdiscussie.
iPhone gebruikers zijn tevreden gebruikers (zie eerder genoemde bron) en daarom trouw aan het merk en hebben daar dus vaak een hoger bedrag voor over.
Dus nee, ik denk absoluut niet dat tevredenheid over een device/platform buiten kijf staat.

De rest van je bericht zijn wederom aannames.

• Jackssonss
Wootism schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:07:
[...]
Ik ben van mening dat 'tevredenheid' juist een belangrijke pijler is van deze prijsdiscussie.
Inderdaad, maar omgekeerd ook; de prijs heeft invloed op de tevredenheid, vandaar dat er nu veel tegengeluid komt van vaak trouwe, tevreden klanten.

Daarom vind ik het ook raar dat een discussie van de prijs niet als onderdeel van de ervaring wordt beschouwd en zowat elke opmerking in het XS-topic hierover wordt gezien als 'huilie huilie doen'.

• Koning-Admiraal
Wootism schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:07:
[...]

Laten we er inderdaad geen traditionele iOS vs huppeldepup discussie van maken.

iPhone gebruikers zijn tevreden gebruikers (zie eerder genoemde bron) en daarom trouw aan het merk en hebben daar dus vaak een hoger bedrag voor over.
Dus nee, ik denk absoluut niet dat tevredenheid over een device/platform buiten kijf staat.

De rest van je bericht zijn wederom aannames.
Volgens mij moet jij even heel goed in de spiegel kijken wanneer je het over aannames hebt want je eigen berichten in dit topic zitten er vol mee.

Dit gezegd hebbende heeft het inderdaad geen zin om deze discussie voort te zetten.

• Scrtz
Calitomnication schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:05:
[...]

Ik zal het je sterker vertellen. Afgelopen vakantie heb ik de meeste foto's met mijn iPhone 8 gemaakt terwijl mijn Canon 80D gewoon in mijn rugzak zat :). De camera van de iPhone 8 is prima om foto's voor op je blog mee te schieten. Tuurlijk, de 80D maakt kwalitatief betere foto's en ga je 's avonds schieten knalt de 80D de iPhone zo voorbij. Maar voor overdag en het doel (foto's voor een blog die toch door Wordpress worden gecomprimeerd) is de iPhone 8 prima!

Daarnaast; Je loopt een willekeurige Starbucks binnen (was in New York, dus je hoeft niet ver te lopen), connect je iPhone met de WIFI, deze sync alle foto's naar iCloud, haalt je MacBook uit de tas, deze pakt de WIFI meteen want Apple. Foto's zijn al gesynct, goede foto uitzoeken, downloaden, bewerken met standaard software die op de Mac wordt meegeleverd, uploaden, artikel typen en 15 minuten later ben je klaar :).
De spiegel reflex blijft bij ons ook steeds vaker in de rugzak, of gewoon thuis. Het is ook zo veel makkelijker om even je iPhone uit je zak te pakken dan de hele dag op vakantie met die zware camera te moeten sjouwen. En idd het gemak van die iCloud sync is fantastisch, s'avonds in de hotelkamer direct even de foto's van die dag kunnen uitzoeken.
[...]

Kan ook allemaal prima, maar dan mis je wel functionaliteit, stel ik zou een Android smartphone hebben dan zou ik dus al geen foto's kunnen maken die automatisch in iCloud komen en dus ook beschikbaar komen op mijn macbook. Met meerdere apparaten van Apple zou je dus zeker wel het een en ander inleveren.

Maar het is ook niet gek dat mensen niet willen overstappen, niet alleen van Apple naar Android maar ook van Android naar Apple omdat je vaak toch wel het een en ander aan apps etc hebt gekocht via de store, die je dan weer opnieuw zou moeten aanschaffen als je naar een ander platform gaat.

Ik snap dat je het interessant vind om hierover te discussiëren maar mij ontgaat altijd die drang om anderen te willen overtuigen naar 'jou platform'. Wil je Apple? prima. Wil je Android? Prima. Ik slaap er echt niet slechter van en die drang om mensen te overtuigen naar iets wat in mijn ogen 'het beste is' heb ik al jaren geleden afgeleerd.

Scrtz wijzigde deze reactie 19-09-2018 10:44 (40%)

• Onbekend
Calitomnication schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:05:
Sommige mensen ervaren dit juist als een nadeel.
Eindelijk een WiFi gevonden om een webpagina sneller te kunnen laden, gaat het alsnog traag omdat de telefoon al die foto's staat te synchroniseren.
Vervolgens is je Mac ook traag met internet omdat deze ook al die foto's staat binnen te hengelen terwijl je alleen een website wil bezoeken. En als je met je partner op stap bent die de zelfde fotoalbums delen, krijg je ook nog die foto's binnen.

Het idee is hartstikke goed en het werkt ook goed, maar sommige mensen willen gewoon zelf het e.e.a. in de hand houden. (Windows updates staan bij mij bijvoorbeeld op handmatig downloaden omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik vind dat er voldoende bandbreedte beschikbaar is.

Terug naar de prijs van de iPhone, of eigenlijk de service dat alle apparaten met elkaar samenwerken: Genoeg mensen die daar veel geld voor over hebben om alles automatisch te laten verbinden en synchroniseren, en die accepteren zelfs de nadelen omdat de rest zo goed werkt. :)
En zoals ik dat zo zie zijn die mensen daar blij mee, en dan is (waarschijnlijk) dat vele geld echt wel waard. :) Maar niet voor mij....

• Wootism

Wootism

aaibaar

Koning-Admiraal schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:33:
[...]
Dit gezegd hebbende heeft het inderdaad geen zin om deze discussie voort te zetten.
Verstandig :Y

• Scrtz
Onbekend schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:42:
[...]

Eindelijk een WiFi gevonden om een webpagina sneller te kunnen laden, gaat het alsnog traag omdat de telefoon al die foto's staat te synchroniseren.
Vervolgens is je Mac ook traag met internet omdat deze ook al die foto's staat binnen te hengelen terwijl je alleen een website wil bezoeken. En als je met je partner op stap bent die de zelfde fotoalbums delen, krijg je ook nog die foto's binnen.

Het idee is hartstikke goed en het werkt ook goed, maar sommige mensen willen gewoon zelf het e.e.a. in de hand houden. (Windows updates staan bij mij bijvoorbeeld op handmatig downloaden omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik vind dat er voldoende bandbreedte beschikbaar is.

Terug naar de prijs van de iPhone, of eigenlijk de service dat alle apparaten met elkaar samenwerken: Genoeg mensen die daar veel geld voor over hebben om alles automatisch te laten verbinden en synchroniseren, en die accepteren zelfs de nadelen omdat de rest zo goed werkt. :)
En zoals ik dat zo zie zijn die mensen daar blij mee, en dan is (waarschijnlijk) dat vele geld echt wel waard. :) Maar niet voor mij....
Heb je hier zelf überhaupt ervaring mee? Ik proef een beetje een ouderwetse mentaliteit bij jou en ik heb hier ook overigens nog nooit last van gehad. Windows updates op handmatig omdat je zelf wil plannen wanneer er genoeg bandbreedte is? We leven niet meer in de 90's he waar je nog moest inbellen met je 20kb/s verbinding..

Overigens gaat het hier meer over de apparaten en de diensten zelf, die werken perfect. Dat is iets heel anders dan de (eventueel) beperkende factor van een te trage internetverbinding, wat anno 2018 ook echt geen onderwerp meer hoeft te zijn.

Scrtz wijzigde deze reactie 19-09-2018 10:47 (7%)

• GSamson
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-03 17:34
Mijn iPhone 7 laat hier en daar wat steken vallen, en ook ik was net aan het uitkijken naar een nieuw toestel. Ik was aan het wachten op de aankondiging van het nieuwe model, gezien ik wel tevreden ben van mijn huidig toestel. Ook heb ik de laatste iPad recent aangekocht.

Als freelance IT consultant hoef ik niet zozeer naar de kost te kijken, maar toch vind ik dat de prijzen een beetje de pan uit vliegen en dat men een beetje begint te overdrijven. Ik ben nu echt wel aan het denken om een ander toestel dan een iPhone aan te kopen. Zeker omdat ik bij een XS niet genoeg heb aan 64GB. Als ik dan voor de helft van de prijs een alternatief heb met nagenoeg dezelfde bouwkwaliteit, weet ik niet of ik wel nog deze investering wil maken. Het is alsof ze met deze prijs ergens een psychologische grens overschreden hebben bij me :)

• Romius
SpoekGTi schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:25:
[...]

Ja, en bekijk jij die foto's van 5 jaar geleden nog terug? Of de gemiddelde consument? We maken die foto's, vervolgens verdwijnen ze ergens op een usb disk (als men dat al doet) en kijken we er nooit meer naar. Zonde eigenlijk, maar ik doe het zelf ook. Foto's die ik met de DSLR heb gemaakt, wil ik nog weleens bekijken omdat ze vaak nog de moeite zijn om te bekijken. De rommel die je met je telefoon maakt over het algemeen niet.

Er zit inderdaad wel wat in, aan vakanties die we de afgelopen jaren hebben gehad, daar denk ik nog weleens aan. Dan weet ik nog in welke plaats we zaten, hoe het eruit zag, etc. Maar ik zou zelf niet weten met wat voor telefoon een foto destijds is gemaakt.

Maargoed, we dwalen af. Ik zie in de pricewatch dat de nieuwe toestellen niet zoveel worden aangeklikt, maar de oude X en de 8 wel. Toch stiekem een voorbode dat er niet zoveel vraag naar is?

• Onbekend
Scrtz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:46:
[...]

Heb je hier zelf überhaupt ervaring mee? Ik proef een beetje een ouderwetse mentaliteit bij jou en ik heb hier ook overigens nog nooit last van gehad. Windows updates op handmatig omdat je zelf wil plannen wanneer er genoeg bandbreedte is? We leven niet meer in de 90's he waar je nog moest inbellen met je 20kb/s verbinding..

Overigens gaat het hier meer over de apparaten en de diensten zelf, die werken perfect. Dat is iets heel anders dan de (eventueel) beperkende factor van een te trage internetverbinding, wat anno 2018 ook echt geen onderwerp meer hoeft te zijn.
Internet is snel, maar WiFi kan soms erg traag zijn. Zeker wanneer meerdere mensen er gelijktijdig gebruik van maken.

Zelf gebruik geen Apple-producten, maar een aantal goede vrienden juist wel. Daardoor ben ik er juist achter gekomen dat iedereen bepaalde producten echt op een andere manier gebruikt. Een telefoon bij mij is alleen bellen, WhatsAppen en een enkele site bezoeken, maar bij hun staat hun hele leven in de iPhone inclusief het boodschappenlijstje voor de komende week.
Zo kwam ik er dus ook achter dat dat foto's synchroniseren erg makkelijk was, maar dat dat dus ten koste gaat van andere zaken op die iPhone. Dat accepteren ze gewoon dat ze moeten wachten op een website, terwijl ik diezelfde website (via de zelfde WiFi) al compleet had geladen....

• SpoekGTi

SpoekGTi

Romius schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:00:
[...]

Ja, en bekijk jij die foto's van 5 jaar geleden nog terug? Of de gemiddelde consument? We maken die foto's, vervolgens verdwijnen ze ergens op een usb disk (als men dat al doet) en kijken we er nooit meer naar. Zonde eigenlijk, maar ik doe het zelf ook. Foto's die ik met de DSLR heb gemaakt, wil ik nog weleens bekijken omdat ze vaak nog de moeite zijn om te bekijken. De rommel die je met je telefoon maakt over het algemeen niet.

Er zit inderdaad wel wat in, aan vakanties die we de afgelopen jaren hebben gehad, daar denk ik nog weleens aan. Dan weet ik nog in welke plaats we zaten, hoe het eruit zag, etc. Maar ik zou zelf niet weten met wat voor telefoon een foto destijds is gemaakt.

Maargoed, we dwalen af. Ik zie in de pricewatch dat de nieuwe toestellen niet zoveel worden aangeklikt, maar de oude X en de 8 wel. Toch stiekem een voorbode dat er niet zoveel vraag naar is?
Ik kijk nog wel eens wat terug ja, vind het vooral tof dat de iPhone van die slides maakt van gebeurtenissen. En daarbij om nou meteen alles wat ik fotografeer met mijn iPhone tot rommel te reduceren vind ik jammer.

• Romius
SpoekGTi schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:03:
[...]

Ik kijk nog wel eens wat terug ja, vind het vooral tof dat de iPhone van die slides maakt van gebeurtenissen. En daarbij om nou meteen alles wat ik fotografeer met mijn iPhone tot rommel te reduceren vind ik jammer.
Je snapt wat ik bedoel, misschien probeer jij mooie foto's te maken met je telefoon. Maar de gemiddelde Henk en Ingrid die een foto maken van een bord vreten voor op facebook niet zozeer.

• Scrtz
Onbekend schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:01:
[...]

Internet is snel, maar WiFi kan soms erg traag zijn. Zeker wanneer meerdere mensen er gelijktijdig gebruik van maken.

Zelf gebruik geen Apple-producten, maar een aantal goede vrienden juist wel. Daardoor ben ik er juist achter gekomen dat iedereen bepaalde producten echt op een andere manier gebruikt. Een telefoon bij mij is alleen bellen, WhatsAppen en een enkele site bezoeken, maar bij hun staat hun hele leven in de iPhone inclusief het boodschappenlijstje voor de komende week.
Zo kwam ik er dus ook achter dat dat foto's synchroniseren erg makkelijk was, maar dat dat dus ten koste gaat van andere zaken op die iPhone. Dat accepteren ze gewoon dat ze moeten wachten op een website, terwijl ik diezelfde website (via de zelfde WiFi) al compleet had geladen....
Dat ligt dus alsnog aan een externe factor dus, de betreffende WiFi. Verder heeft het geeneens direct effect op de WiFi als je kijkt naar de hoeveelheid mensen die er op zitten (pas als je echt over tientallen of zelfs honderden gaat praten misschien wel) maar in een normaal huishouden dus zeer zeker niet. Het heeft veel meer invloed WAT mensen op het WiFi netwerk doen, zoals iets downloaden of uploaden bijvoorbeeld.

Ik heb bijvoorbeeld alles in de cloud staan qua foto's maar heb nog nooit vertraging gemerkt? Je laat het overkomen alsof de dienst zelf niet goed werkt, maar aangezien je over het internet en WiFi spreekt is er dus blijkbaar een externe beperkende factor.
Romius schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:07:
[...]

Je snapt wat ik bedoel, misschien probeer jij mooie foto's te maken met je telefoon. Maar de gemiddelde Henk en Ingrid die een foto maken van een bord vreten voor op facebook niet zozeer.
Klopt maar ook dat ligt dan vooral aan de gebruiker, niet aan de gebruikte hardware :P Zal een DLSR camera ook weinig bij baten..

Scrtz wijzigde deze reactie 19-09-2018 11:12 (12%)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Onbekend schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:42:
[...]

Dat valt in de praktijk nogal mee hoor ;). Laat ik het zo zeggen, ik heb er niet eens last van gehad of zelfs gemerkt dat het syncen bezig was. Je merkt het alleen de eerste keer dat je je MacBook aanzet (en daarmee bedoel ik vers uit de doos) omdat hij dan de hele update moet binnenhengelen. Meer verder totaal geen traagheid ofzo gemerkt.

De iPhone Xs kost 1159/5.5 jaar dat ik mijn iPhone 5 heb gehad komt dat maar neer op slechts .57 cent per dag, over een periode van 5.5 jaar, dus waar hebben we het over ;)

• Scrtz
Calitomnication schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:16:
[...]

Dat valt in de praktijk nogal mee hoor ;). Laat ik het zo zeggen, ik heb er niet eens last van gehad of zelfs gemerkt dat het syncen bezig was. Je merkt het alleen de eerste keer dat je je MacBook aanzet (en daarmee bedoel ik vers uit de doos) omdat hij dan de hele update moet binnenhengelen. Meer verder totaal geen traagheid ofzo gemerkt.

De iPhone Xs kost 1159/5.5 jaar dat ik mijn iPhone 5 heb gehad komt dat maar neer op slechts .57 cent per dag, over een periode van 5.5 jaar, dus waar hebben we het over ;)
En om dit even aan te vullen, als je alle foto's in iCloud hebt staan wordt er standaard geen gecomprimeerde foto op je apparaat gezet zodat je iig een redelijk goede kwaliteit foto die weinig opslag in gebruik neemt kan zien/gebruiken en als je hem dan echt wilt openen/gebruiken download die automatisch de hoge kwaliteit versie voor je.

• Onbekend
Scrtz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:09:
Ik heb bijvoorbeeld alles in de cloud staan qua foto's maar heb nog nooit vertraging gemerkt? Je laat het overkomen alsof de dienst zelf niet goed werkt, maar aangezien je over het internet en WiFi spreekt is er dus blijkbaar een externe beperkende factor.
Dan had ik het misschien verkeerd verwoordt, maar bedoelde het niet zo want het ligt zeker niet aan de dienst zelf. Ik bedoelde de gebruikerservaring, en dat is dus het pad van de cloud tot en met het toestel zelf. Vaak ligt het dan aan de gebruikersomgeving zelf, en is de lokale WiFi vaak het probleem.

(Dan besteden ze dus vele honderden euro's aan telefoons, maar dan kost een (extra) router van nog geen 50 euro nog te veel geld. :X )

• Romius
Calitomnication schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:16:
[...]

Ja sorry hoor, zo kan je alles wel rechtpraten. Als ik een auto koop van 21.000 euro en ik schrijf 9000 euro af in 4 jaar, kost die auto maar 6 euro per dag. He, dat valt allemaal wel mee. Maar we weten allemaal dat een auto een slechte investering is verder, ook al brengt ie je bijna overal naar toe.

Of een sportabonnement van 45 euro per maand (wat best veel geld is, naar mijn mening), kost maar 1,5 euro per dag. Om gezond en fit te blijven, geen geld toch?

Even buiten het feit dat jij dan 1 van de weinigen bent die zo lang kan wachten met het kopen van een nieuw model.

Romius wijzigde deze reactie 19-09-2018 11:33 (10%)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Romius schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:30:
[...]

Ja sorry hoor, zo kan je alles wel rechtpraten. Als ik een auto koop van 21.000 euro en ik schrijf 9000 euro af in 4 jaar, kost die auto maar 6 euro per dag. He, dat valt allemaal wel mee. Maar we weten allemaal dat een auto een slechte investering is verder, ook al brengt ie je bijna overal naar toe.

Of een sportabonnement van 45 euro per maand (wat best veel geld is, naar mijn mening), kost maar 1,5 euro per dag. Om gezond en fit te blijven, geen geld toch?

Even buiten het feit dat jij dan 1 van de weinigen bent die zo lang kan wachten met het kopen van een nieuw model.
Tim says.......
"The way most people pay for these, as it turns out, is they do a deal with a carrier and they pay so much per month. So if you look at even the phone that's priced over $1,000, most people pay about $30 a month for it. So it's about $1 a day," Cook said.
:> :>
maw, mijn .57 ct per dag staat gelijk aan deze rare berekening van onze Tim om zijn hoge prijs weg te kunnen zetten zodat je gaat denken... "hmm.. $1 per dag valt best mee, mijn auto verbruikt $13 per dag aan woon-/werkverkeer".

Calitomnication wijzigde deze reactie 19-09-2018 11:58 (9%)

Heb Cook (of Jobs) nog werkelijk nooit de prijzen, in dit geval van de iPhones, zien verdedigen.
Zoals dat dus gebeurde in het GoodMorning America interview van gisteren waar ik eerder naar verwees in dit topic.

Tim die, als je goed dat interview bekijkt en beluisterd, gewoon een sales pitch houdt daar en werkelijk elke vraag van de presentator ontwijkt of dus de prijs van de nieuwe iPhone in all efforts verdedigt

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

En uit het onderstaande filmpje blijkt dat mensen als Jobs, Cook en Gates (of elke andere willekeurige CEO) heel goed kunnen inschatten wat de waarde van $1 is.

• LockeJohn
Geert1976 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:16:
Heb Cook (of Jobs) nog werkelijk nooit de prijzen, in dit geval van de iPhones, zien verdedigen.
Zoals dat dus gebeurde in het GoodMorning America interview van gisteren waar ik eerder naar verwees in dit topic.

Tim die, als je goed dat interview bekijkt en beluisterd, gewoon een sales pitch houdt daar en werkelijk elke vraag van de presentator ontwijkt of dus de prijs van de nieuwe iPhone in all efforts verdedigt
Humor, sinds wanneer kost een portret van een professionele fotograaf 10duizenden dollars ? xD

Leuk interview het 1$ per dag argument haha ja het is wel duidelijk dat apple mikt op de grote groep mensen welke per maand betalen en daaraan gewent zijn de afgelopen 10 jaar. Zich niet realiserende dat de prijzen inmiddels flink naar beneden zijn gegaan. Geef apple geen ongelijk hierin, just business.

• Miki
Scrtz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:38:
[...]

De spiegel reflex blijft bij ons ook steeds vaker in de rugzak, of gewoon thuis. Het is ook zo veel makkelijker om even je iPhone uit je zak te pakken dan de hele dag op vakantie met die zware camera te moeten sjouwen. En idd het gemak van die iCloud sync is fantastisch, s'avonds in de hotelkamer direct even de foto's van die dag kunnen uitzoeken.

[...]

Kan ook allemaal prima, maar dan mis je wel functionaliteit, stel ik zou een Android smartphone hebben dan zou ik dus al geen foto's kunnen maken die automatisch in iCloud komen en dus ook beschikbaar komen op mijn macbook. Met meerdere apparaten van Apple zou je dus zeker wel het een en ander inleveren.

Maar het is ook niet gek dat mensen niet willen overstappen, niet alleen van Apple naar Android maar ook van Android naar Apple omdat je vaak toch wel het een en ander aan apps etc hebt gekocht via de store, die je dan weer opnieuw zou moeten aanschaffen als je naar een ander platform gaat.

Ik snap dat je het interessant vind om hierover te discussiëren maar mij ontgaat altijd die drang om anderen te willen overtuigen naar 'jou platform'. Wil je Apple? prima. Wil je Android? Prima. Ik slaap er echt niet slechter van en die drang om mensen te overtuigen naar iets wat in mijn ogen 'het beste is' heb ik al jaren geleden afgeleerd.
Maar dit probleem heb je dus alleen omdat we zelf zo slim of ongelukkig zijn geweest om alles bij Apple onder te brengen. Als je gebruik had gemaakt van Dropbox, Onedrive of Google photos had je dit probleem niet gehad en kun je platform onafhankelijk je data synchroniseren.

Leuk of misschien treurig detail is dat Apple 3rd party apps niet toestaat om op de achtergrond je foto's te synchroniseren waardoor je dus makkelijker voor iCloud kiest.

Kortom we doen het ons ook zelf aan dat we in deze situatie zitten en lastig kunnen uitstappen :)

• SpoekGTi

SpoekGTi

Miki schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:11:
[...]

Maar dit probleem heb je dus alleen omdat we zelf zo slim of ongelukkig zijn geweest om alles bij Apple onder te brengen. Als je gebruik had gemaakt van Dropbox, Onedrive of Google photos had je dit probleem niet gehad en kun je platform onafhankelijk je data synchroniseren.

Leuk of misschien treurig detail is dat Apple 3rd party apps niet toestaat om op de achtergrond je foto's te synchroniseren waardoor je dus makkelijker voor iCloud kiest.

Kortom we doen het ons ook zelf aan dat we in deze situatie zitten en lastig kunnen uitstappen :)
Volgens mij kan DS Photo dat wel, maar goed, dat werkt dan alleen weer met een Synology NAS

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True