Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Dit komt allemaal wel erg dichtbij inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:42:
[...]

Met dergelijke klasseverschillen is overigens niets mis. Is hetzelfde als Lidl en AlbertHein, Dacia en Volkswagen of 1e en 2e klasse binnen het OV.

Dat doen we al duizenden jaren zo.
Of daar iets mis mee is lijkt me meer een discussie voor in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij dan voor in dit topic ;) Was meer een constatering waarom Apple dit kan maken.

Verder zijn ze hun cashcow echt aan het uitmelken. Voor het geld hadden ze er echt wel een quickcharger bij mogen doen, en dat Lightning -> 3.5mm kabeltje had er ook wel bij gemogen.

Ik ben al jaren tevreden Apple gebruiker (begonnen met een Powerbook 12", de eerste iPhone nog gebruikt) maar de glans is er voor mij toch wel een beetje af. Komt misschien ook omdat ik ouder wordt, de keynotes geen grote verrassingen meer zijn dankzij alle leaks, en de grote innovaties toch al wel gedaan zijn. Aan de andere kant ben ik wel echt heel tevreden over m'n iPhone X (gelukkig in de VS kunnen kopen) en Apple Watch, maar door de huidige prijzen en het dat die producten nog 'gewoon goed' zijn hoef ik niet te upgraden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:58
Het kan aan mij liggen, maar de iPhone 7 a 529 euro os toch gewoon de huidige instapper? En niet de XR.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
VidaR-9 schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:04:
Het kan aan mij liggen, maar de iPhone 7 a 529 euro os toch gewoon de huidige instapper? En niet de XR.
Ligt er geheel aan vanaf waar je instapt. Een groot aantal mensen hebben altijd iedere 2 jaar hun iPhones in september vervangen. Ook wel logisch gezien de meeste abonnementen 2 jaar bestrijken voor dit soort smartphones.
Die groep heeft dus nu de keuze of fors meer dokken voor en Xs of doorstappen naar de Xr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Heel gek misschien maar sinds Steve er niet meer is ben ik geen fan meer. Cook is echt van de centjes en bravo voor hem, hij doet het goed voor het bedrijf en de aandeelhouders. Maar het heeft voor mij z'n charme verloren.
Steve had nooit die magsafe laten verdwijnen, hij zat er compleet boven op, op elk detail. Weet nog dat die google belde en hun dwong hun kleur geel in hun app logo aan te passen omdat het te lelijk was. Geweldig!

Dat is er niet meer. En status symbool ? sorry voor mij totaal niet, my little pony OS met die kleurtjes en nog steeds een gridview aan apps... brr het doet me niet veel meer.

Verder wens ik iedereen veel plezier met hun iPhones natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertC schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:03:
Of daar iets mis mee is lijkt me meer een discussie voor in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij dan voor in dit topic ;) Was meer een constatering waarom Apple dit kan maken.
Nou dat ook idd alleen het wordt hier nu wel bij betrokken dus vandaar de reactie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

SpoekGTi schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:43:
[...]

Ja die is leuk maar bij de aantallen die Apple wegzet kan je lastig zeggen dat het om een bepaalde exclusiviteit draait.

De auto vergelijking gaat enigszins op maar ook niet helemaal, pak even de VAG die van Seat tot Lamborghini produceren, tuurlijk als ik een lambo wil moet ik flink wat betalen maar goed die worden niet en massa geproduceerd dus Tsja die zijn exclusief, immers blijkt dat ook op de weg, kans dat ik platgereden wordt door een golf of een Seat rijder ligt significant hoger dan dat er een lambo over me heen rijdt.

Met iPhones heb ik dat niet, het is gewoon een massa produkt, zeker gezien de gemiddelde 8ste groeper ook al een iPhone 7 of 8 heeft.

En nu met de huidige line up, wat is er exclusief aan de Xs reeks tov de Xr? Het scherm ok, de camera althans de 2de lens, voor de rest NADA, inwendig zijn het identieke telefoons, so much voor je exclusiviteit.

Ook ik heb de laatste 2 jaar het idee dat het alleen voor de marges gaat bij Apple. Er is mij altijd geleerd en zeker met consumenten electronica dat dat soort producten vaak meer voor minder worden in de loop der jaren.

Ik moet eigenlijk vanwege een uitval van mijn 2013 model rMBP een nieuwe, maar als ik een nieuwe 15” met dezelfde specs wil (i7/16GB/512gb en dedicated graka) dan is die NU 4,5 jaar na aanschaf van de vorige een goede 27% duurder geworden 2600€ toen en 3299 nu terwijl ik er ook nog een zooi aan usbc naar normale USB converters moet bij aanschaffen.

Dus ja, vind ik net als een hoop anderen dat Apple erg is doorgeslagen qua prijzen op zijn laptops en iPhones.
Juist omdat de gemiddelde 8ste groeper een iPhone heeft, gooit Apple de prijs omhoog ;).

De vraag is wel, zijn ze niet wat te laat met het doorvoeren van een dergelijk prijsbeleid ? De ene groep vindt de iPhone niet exclusief genoeg (meer) en de andere groep vindt de iPhone te duur!

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 16-09-2018 20:19 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Schiet mij maar lek...

Eerst wordt in het andere topic kleuterachtig gevraagd de prijs discussie elders te voeren.
Iemand zo vrij geweest om een topic daarover te starten...zien we die eerste groep ineens hier de boel bashen.

Hypocrisy ...much? 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:37:
Schiet mij maar lek...

Eerst wordt in het andere topic kleuterachtig gevraagd de prijs discussie elders te voeren.
Iemand zo vrij geweest om een topic daarover te starten...zien we die eerste groep ineens hier de boel bashen.

Hypocrisy ...much? 8)7 8)7 8)7
Jij vind die modbreak kinderachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:55:
[...]

Jij vind die modbreak kinderachtig?
Jij vindt :+

Nee, niet de modbreak uiteraard. Wel sommige posters daar reagerend op prijs gerelateerde posts.
Vandaar dit nieuwe topic

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2018 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd een dooddoener als je iemand anders net kleuterachtig genoemd hebt.
Geert1976 schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:57:
Nee, niet de modbreak uiteraard. Wel sommige posters daar
Aha maar het was juist een mod die aanstuurde op een los topic. Maargoed, dat is geen leuke informatie voor je berichtje hierboven natuurlijk 8)7

Edit: Mij stoort de prijsdiscussie overigens niet. Het voegt alleen in een telefoon specifiek topic niets toe. Dat ben ik daarom ook met de mod eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 16-09-2018 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-04 21:06
Jongens kunnen we aub stoppen met off-topic gaan?.

Idee was om normaal en genuanceerd te discusseren over de prijzen van de nieuwste iphones tegenover de vorige generaties.

Zonde als dat weer moet derailen in een " maar apple is een *** bedrijf " en " niet zo janken apple- haters" circlejerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
VidaR-9 schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:04:
Ik heb een paar maanden geleden nog 160 euro excl. btw voor een SE betaald icm. een abo. En 270 excl. btw voor een iPad 2018, beide zakelijk. Ik had juist even de indruk dat Apple eindelijk voor normale prijzen gaat leveren en dan krijg je dit :) . Alles voldoet prima voor mij, ook de SE. Meer hoef ik ook niet. Ik denk er nog over om een losse SE te kopen en in de doos te laten zitten, alleen kosten ze zonder abo rond de 300 euro.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 14:21

Yero

Reviewer
Ik vind zo'n afgesplitst topic over de prijs prima. Zo blijven de andere threads on-topic en kun je hier gewoon discussiëren. Wat mij betreft is iedereen vrij om daaraan bij te dragen, maar uiteraard wel constructief. Als je niets hebt met het Apple-ecosysteem is de meerwaarde nogal beperkt.

Iedereen weet namelijk wel dat Apple producten een premium prijs hebben. Dat is altijd zo geweest. Zoals al meermaals benoemd krijg je daar ook wat voor terug (kwalitatief goede onderdelen, lange levensduur, hoge restwaarde, jarenlange updates, fijn ecosysteem, etc.). Waar het denk ik om gaat is, zoals anderen ook al opperen, dat het ondertussen geen premiumprijzen meer zijn, maar een nieuw segment daarboven. Dat geldt voor de iPhones, maar ook voor bijvoorbeeld de MacBook Pro's.

Wat mij persoonlijk tegenvalt is hoe Apple inspeelt op wat hun kopers willen. Dat is niet altijd makkelijk, maar over het algemeen kun je stellen dat zij iets willen dat zij al hebben, maar dan beter/nieuwer/mooier. En dan het liefst voor een min of meer vergelijkbare prijs-prestatieverhouding dan het product dat al in bezit is. Die verhouding is ondertussen zoek. Een telefoon die begint bij startprijs van € 1159, waarbij je dan ook nog een 'magere' 64GB krijgt, vind ik buitenproportie. Voor veel mensen (nee, natuurlijk niet iedereen) is dat niet voldoende. Als je nu 128GB of 256GB hebt en dat ook gebruikt, wil je minstens dezelfde hoeveelheid. Dan zit je dus al op € 1329 voor de Xs en € 1429 voor de Xs Max. Wie al een Plus-model gewend is, zal vooral geïnteresseerd zijn in de Xs Max. Het voornaamste voordeel daarvan is het enorme scherm zonder bezels. Maar wat ga je er nu echt op vooruit ten opzichte van een iPhone 7- of 8 Plus? De snelheid is nauwelijks merkbaar, de camera's zijn een fractie beter. Iedereen heeft zijn eigen afweging, maar voor het scherm ben ik niet bereid die forse meerprijs te betalen (ik heb nu een iP7+).

Natuurlijk is het lastig te blijven innoveren, zeker met smartphones. Er is steeds minder ruimte om iets revolutionairs te doen. Retinaschermen, Siri, Touch ID, de dubbele camera met 2x zoom - ja dat waren allemaal zeer nuttige toevoegingen. Voor een dergelijke stap zou ik wel wat extra geld over hebben. In deze -s iteratie heb ik niets gezien dat van vergelijkbare waarde is. De prijzen stijgen flink en tegelijkertijd wordt er beknibbeld: geen snellader, geen 3,5mm-adapter meer. Datzelfde zie je bij de Macbook Pro's: usb-c en direct alle andere poorten weglaten (in 2016 was dat echt nog veel te vroeg), maar geen dongles meeleveren (of op z'n minst met korting aanbieden bij de aanschaf). En iCloud? Sinds 2011 krijg je 5GB opslag. Dat is voor een gemiddelde reservekopie niet meer genoeg en dus moet je ook op dat front maandelijks bijbetalen.

Ik wil daarvoor best betalen (en doe dat ook), maar vind eigenlijk dat het met dergelijke über premium prijzen bij de prijs in zou moeten zitten. Dat is echter niet het geval en dat geeft mij zo langzamerhand het gevoel dat Apple het maximale uit hun klanten wil persen wat maar mogelijk is. Het gaat niet om de klant, het gaat om de aandeelhouder en de winstmaximalisatie. Winst maken vind ik prima. Een gezonde marge ook. Maar je klanten uitpersen niet.

Voor iedereen ligt de grens ergens anders. Ik ben zelf niet bereid om € 1429 uit te geven aan een equivalent van de iPhone 7 Plus (qua omvang, opslagcapaciteit, dubbele camera's). De 128GB versie kostte in 2016 €1029 en dat vond ik toen al erg veel geld. De Xr is geen optie, want die telelens gebruik ik heel veel. Oftewel, voor mij persoonlijk is de grens bereik. Die 7+ gaat zeker nog een jaartje mee en daarna kijk ik wel of de iPhone XI meer waar voor z'n geld biedt. Als de prijzen zo fors blijven stijgen is dat voor mij persoonlijk het begin van het einde van mijn Apple-ecosysteem (iMac, diverse iPads, Apple tv, Macbook Pro, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:10
Waarom vergelijk je de XsMax met de 7plus.
Het bruikbare scherm van de X(s) is al groter.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 14:21

Yero

Reviewer
Tommie12 schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:32:
Zeker is het scherm groter, maar is hij daardoor € 400 extra waard?

Ik ben het formaat van de 7+ ondertussen gewend en heb ook verschillende accessoires die daarop berekend zijn (de carkit zou ik met een Xs Max waarschijnlijk kunnen blijven gebruiken bijvoorbeeld). De X(s) voelt daardoor als een stap terug, ook al is het beeld min of meer vergelijkbaar. Maar ook de meerprijs van de Xs zou voor mij buitenproportie zijn (+€ 300).

[ Voor 6% gewijzigd door Yero op 16-09-2018 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 12:26

CR1691

Hero of Time

Ik zit ook al jaren in het Apple ecosysteem. iPhones gebruik ik al jaren met grote tevredenheid en ook mijn Macbook Pro uit 2013 en de iPad Pro 9.7 gebruik ik met ontzettend veel plezier. En om het af te maken kreeg ik van mijn vriendin een Apple Watch cadeau.

Toch krijg ik wel een naar gevoel bij het zien van deze prijzen. Vorig jaar al besloot ik om voor de iPhone 8 te gaan omdat ik de prijzen van de 8 Plus en de X buiten proporties vond. Daarnaast verdwijnen de Macbooks ook uit het zicht van het budget dat ik voor laptops in mijn hoofd heb. Zonde want ik zit er niet om te springen om naar Android en Windows 10 over te stappen.

Toch is het wel een idee dat steeds vaker in mijn hoofd rondspookt. Ik ben best bereid om geld uit te geven maar 1000+ euro voor een telefoon of 2000+ euro voor een 15 inch laptop gaan mij echt veel te ver. Eigenlijk zijn alleen iPads (in mijn ogen) redelijk van prijs en die zou ik ook zo vervangen met een nieuwe mocht er iets aan de hand zijn.

Ik hoop van harte dat er opvolgers komen voor de Mac Mini en Air en dat toekomstige iPhones qua prijs niet nog harder stijgen. Anders zal ik met pijn in mijn hart toch verder moeten kijken. En liever wil ik dat niet.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
@Blue-eagle: Ben het niet oneens met je betoog, maar wil toch even reageren op deze argumenten:
Blue-eagle schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:05:
Maar behalve de kosten vind ik Apple behoorlijk teleurstellen eigenlijk. Ik mis de fingerprint ID, want het Face ID systeem voelt alleen maar onnatuurlijk en vervelend. 's Ochtends heb ik geen zin om mijn hoofd op te tillen en voor de camera te poseren voordat ik mijn telefoon kan unlocken.
Als je je telefoon gebruikt, kijk je toch sowieso al naar het scherm? En daarvoor hoef je je hoofd niet op te tillen, je kunt je telefoon ook voor je gezicht houden. Speciaal poseren oid is niet nodig, gewoon kijken is voldoende.
Veel collega's hebben een iPhone X en die zie ik regelmatig hun 6-cijferige code moeten invullen. Terwijl ik datzelfde kan doen met 1 vinger in minder dan 0.1 seconde.
Ik heb daar op mijn iPhone X niet vaker last van dan ik had met Touch ID (want ook daar moet je af en toe je code invoeren). Hooguit moet je in het begin even wennen welke positie het beste resultaat oplevert, maar dat is bij Touch ID ook.
De iPhone X was voor mij vooral een product met veel achteruitgang. Die notch zit vaak in de weg (...) Het enige wat ze toevoegen is bokeh bij portretfoto's op de iPhone Xr (met 1 camera in plaats van 2). Dus dat kan óók op alle andere iPhones met maar 1 camera. Maar dat stellen ze niet beschikbaar. Dus Apple gaat software features aan/uit zetten gebaseerd op de versie van de telefoon...
Ik heb nooit last van de notch. Mocht je dat toch hebben: bij video's kun je er altijd voor kiezen om niet het volledige scherm te gebruiken, zodat je op de plek van de notch over de volledige breedte een zwarte balk ziet (gewoon een bezel zoals de eerdere iPhones hadden, dus).

Vergeet niet dat er in de notch 8 verschillende sensoren zitten, waaronder een TrueDepth-camera. Die stop je niet zo makkelijk achter het scherm (maar inderdaad: zou mooi zijn als ze daar wel op inzetten). Ik kan me voorstellen dat die combinatie het ook mogelijk maakt om portretfoto's te maken met 1 camera en dat het daarom niet bij oudere telefoons kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk wel begrijpelijk dat Apple de prijzen van de iPhones flink heeft verhoogd.

Veel mensen doen tegenwoordig langer met hun telefoon. Om de omzet minimaal gelijk te houden zal de prijs omhoog moeten.

Bovendien wordt hij nog gewilder omdat niet iedereen hem zich kan veroorloven of er heel lang voor zal moeten sparen.

Overigens ben ik allang afgehaakt bij de dure telefoons. 500 euro is voor mij zo'n beetje de max (dat is zo'n beetje de prijs van de iPhone 7 op dit moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
wouter3 schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:01:
Ik vind het eigenlijk wel begrijpelijk dat Apple de prijzen van de iPhones flink heeft verhoogd.

Veel mensen doen tegenwoordig langer met hun telefoon. Om de omzet minimaal gelijk te houden zal de prijs omhoog moeten.

Bovendien wordt hij nog gewilder omdat niet iedereen hem zich kan veroorloven of er heel lang voor zal moeten sparen.

Overigens ben ik allang afgehaakt bij de dure telefoons. 500 euro is voor mij zo'n beetje de max (dat is zo'n beetje de prijs van de iPhone 7 op dit moment)
En waarom doen mensen langer met hun telefoon? Omdat er op de camera na niet zo heel veel meer verbeterd. Ik kan dat niet rijmen met de stijging van de prijs.

Als ik de prijs van een Galaxy s9+ vergelijk met een iPhone Xs max, zie ik niet waarom het prijsverschil zo enorm groot moet zijn.

Neemt niet weg dat ik de max niet heel graag zou willen proberen, maar voor dit bedrag gaat dat gewoon niet gebeuren.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
wouter3 schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:01:

Het zou natuurlijk ook andersom kunnen zijn; mensen doen langer met hun iPhone omdat de prijzen navenant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

@BillSpaarbank maar moet je die niet vergelijken met een Note 9?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yero schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:18:

Ik wil daarvoor best betalen (en doe dat ook), maar vind eigenlijk dat het met dergelijke über premium prijzen bij de prijs in zou moeten zitten. Dat is echter niet het geval en dat geeft mij zo langzamerhand het gevoel dat Apple het maximale uit hun klanten wil persen wat maar mogelijk is. Het gaat niet om de klant, het gaat om de aandeelhouder en de winstmaximalisatie. Winst maken vind ik prima. Een gezonde marge ook. Maar je klanten uitpersen niet.
ook wel het 'nickeling and diming' van je klanten.
Ik gaf vanmiddag al eerder aan dat ik het uiterst vreemd vond dat er vorig jaar wel een mini jack adapter bij de iPhone werd meegeleverd.

Zo'n adaptertje is inkoop zo'n $0.50. Wil je dus nu je eigen oordoppen gebruiken met een nieuwe iPhone Xs of Xs Max out of the box, vergeet het maar dit jaar...eerst in de Apple Store zo'n adaptertje voor €10 kopen.
Dit is maar een van de legio voorbeelden waarin Apple laatste tijd het maximale uit de portomonnee van de klant wil lostroggelen.

hier een zeer insteressant artikel van de Forbes over het nickeling and diming van Apple:

https://www.forbes.com/si...e-consumers/#43f4ba896842

En wat je her en der leest/merkt, ook in de dit topic, er zijn genoeg mensen die Apple's prijsstrategie met alle liefde willen verdedigen en goedpraten.
Iets wat Apple zelf niet meer hoeft te doen.

Maar het is een gegeven (als je je goed inleest in de diverse fora en techsites) dat zelfs de trouwe Apple klant van het eerste uur nu op een kantelpunt komt van:
''Apple, nu is het wel genoeg geweest''.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 23:13
Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:10:
[...]

Het zou natuurlijk ook andersom kunnen zijn; mensen doen langer met hun iPhone omdat de prijzen navenant zijn.
Denk wel dat dat ook wel meespeelt, maar de rek is er op prestatie wel uit heb ik het idee.

Ik heb 2 jaar geleden een 7+ gehaald als opvolger van mijn 5 S maar dat was meer omdat ik iets anders wilde en niet omdat hij zo traag was.

Ook nu als ik ze nog moet gebruiken vind ik een 5 S niet overdreven traag. Zelfs Apple vind dat niet omdat hij nog een upgrade naar iOS 12 krijgt.

Softwarematig legt Apple dus zelf een levensduur van 5 jaar neer en op basis daarvan zal waarschijnlijk de huidige prijsstelling ook wel zijn. Dat ze meer mensen willen pushen om langer met de telefoon te blijven doen.

En als je 1600€ voor het Max model uitsmeert over 5 jaar is 320€ op jaarbasis helemaal niet zo heel gek maar goed mensen die elk jaar maar de nieuwste willen hebben zullen hiervan wel eens gaan nadenken.

Mijn 7+ moet nog minimaal 2 jaar mee voor ik wil gaan upgraden zeker ook omdat ik het toestel meteen aftik en niet in een abbo constructie meeneem.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Famous schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:11:
@BillSpaarbank maar moet je die niet vergelijken met een Note 9?
Weet ik niet om eerlijk te zijn. Als ik naar puur gebruik kijk vergelijk ik hem met een s9+. De note heeft een bluetooth s-pen, waardoor ik een hogere prijs voor de Note 9 te rechtvaardigen vind.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Tommie12 schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:32:
Het bruikbare scherm van de x(s) is dus niet groter dan die van de 7 plus. Deze is wel degelijk kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

BillSpaarbank schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:27:
[...]

Weet ik niet om eerlijk te zijn. Als ik naar puur gebruik kijk vergelijk ik hem met een s9+. De note heeft een bluetooth s-pen, waardoor ik een hogere prijs voor de Note 9 te rechtvaardigen vind.
Ah, Oke.
Ik had geen idee, dacht dat dat het grote broertje was van de Galaxy S serie als de Plus en Max is bij iPhone.
weet weinig over andere telefoons, ligt de interesse niet :+

Moet wel zeggen dat ik het nu meer vind opvallen, de prijs”discussie”.
Toen ik mijn X kocht vonden mensen het duur maar ala.

Nu hoor je bijna niets anders, mensen die de prijs op FB zagen bijvoorbeeld beginnen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:38:

Nu hoor je bijna niets anders, mensen die de prijs op FB zagen bijvoorbeeld beginnen erover.
Ik had dat vorrigjaar ook wel hoor kreeg die vraag geregeld. Vooral van mensen welke voor €800,- ook geen X hadden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Famous schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:38:
[...]

Ah, Oke.
Ik had geen idee, dacht dat dat het grote broertje was van de Galaxy S serie als de Plus en Max is bij iPhone.
weet weinig over andere telefoons, ligt de interesse niet :+

Dat is toch niet zo gek als je bedenkt dat de X werd gezien als een speciaal anniversary model en daarnaast nog de 8 en 8+ beschikbaar kwamen. Als je van de 6 of 6s afkwam was er nog een normaal upgrade pad.

Dit jaar is de keuze lappen (Xr) of nog meer lappen (Xs) waarbij het ansich slim is dat Apple nu de duurste variant aanbiedt zodat straks de Xr als “bereikbaar” model ingezet gaat worden en naar alle waarschijnlijk (heel) goed gaat lopen.
Oftewel een hoop mensen hikken er tegen aan en oh ja, die BKR registratie is doet ook nog een hoop goeds (of kwaad) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ik kwam van een 7 af, prima upgrade :)
De SE kostte 500? De 8 €810, ook een verschil.

De Xs kost nog steeds €1159 net als de X afgelopen jaar. Waarom is het dan nu extra schokkend dat een groter model iets duurder is?

Zeker met de dubbele opslag (wat altijd te duur is bij Apple overigens) als optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 16-09-2018 23:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Krulliebol schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:55:
@Blue-eagle: Ben het niet oneens met je betoog, maar wil toch even reageren op deze argumenten:

[...]

Als je je telefoon gebruikt, kijk je toch sowieso al naar het scherm? En daarvoor hoef je je hoofd niet op te tillen, je kunt je telefoon ook voor je gezicht houden. Speciaal poseren oid is niet nodig, gewoon kijken is voldoende.
Iedere ochtend lig ik in bed met mijn gezicht diep in een kussen. Face ID kan dan niet unlocken. Fingerprint ID wel. In de auto hangt mijn telefoon aan een magneet in het midden. Met de X moet ik met mijn gezicht EN OGEN naar het scherm kijken om te unlocken. Met fingerprint ID kan ik gewoon m'n vinger zonder te kijken op de knop drukken.

En zo voorts ;)
[...]

Ik heb daar op mijn iPhone X niet vaker last van dan ik had met Touch ID (want ook daar moet je af en toe je code invoeren). Hooguit moet je in het begin even wennen welke positie het beste resultaat oplevert, maar dat is bij Touch ID ook.
Maar dan nog is fingerprint ID veel sneller dan face ID.

Maar mijn punt is niet zozeer dat face ID slécht is, meer dat de combinatie perfect zou zijn :)
[...]

Ik heb nooit last van de notch. Mocht je dat toch hebben: bij video's kun je er altijd voor kiezen om niet het volledige scherm te gebruiken, zodat je op de plek van de notch over de volledige breedte een zwarte balk ziet (gewoon een bezel zoals de eerdere iPhones hadden, dus).

Vergeet niet dat er in de notch 8 verschillende sensoren zitten, waaronder een TrueDepth-camera. Die stop je niet zo makkelijk achter het scherm (maar inderdaad: zou mooi zijn als ze daar wel op inzetten). Ik kan me voorstellen dat die combinatie het ook mogelijk maakt om portretfoto's te maken met 1 camera en dat het daarom niet bij oudere telefoons kan.
Nouja, we weten allemaal dat het een keer achter het scherm gaat verdwijnen. Een scherm kan licht doorlaten, zeker met pixels die uit kunnen in een OLED scherm, dus dan kan je er sensoren achter verstoppen. Dat heeft ongetwijfeld veel voeten in de aarde maar dáárom zijn innovaties zo tof :D Multi-touch was ooit ook ondenkbaar, eigenlijk zijn de meeste features op smartphones ongelooflijk totdat ze werden uitgevonden.

Je hebt al trillende schermen die (goed!) geluid kunnen produceren, dus front-facing speakers zou je niet meer nodig hebben. De camera achter het scherm, een aantal lenzen combineren, en voila: een full-screen smartphone zonder bezels.

Laat dat nog 5 jaar duren, en enkele miljarden in research en patenten kosten, maar dat gaat een keer komen.

Dat neemt niet weg dat ikzelf de notch een symptoom vind wat vooral een noodzakelijk kwaad is. Net als dat je vroeger een touch screen maar met 1 vinger kon bedienen. Het was beter dan alleen maar een stylus (betwistbaar...) maar gewoon een stap in het proces.

De notch gaat weg omdat het een noodzakelijk kwaad is. Een tussenstap. En Apple probeert het te verkopen als een feature. Snap ik, dat is marketing, dat doen ze over het algemeen erg goed bij Apple, maar ik kijk daar iets makkelijker doorheen en zie het vooral voor wat het is: een noodzakelijk tijdelijk kwaad.

En dus geef ik mijn geld er niet aan uit.

Andere mensen zoals jij hebben een andere mening, en dat is helemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 23:13
Zelfs mashable vind de prijzen exorbitant hoog in de EU https://mashable-com.cdn....hone-xs-prices-europe.amp

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de Amerikaanse prijs vergelijkt met onze btw loze prijs (wat ze niet doen) is het verschil al heel anders.

Zeker als je nagaat dat we hier allemaal consumenten rechten hebben die ze in de vs niet genieten. Fabrikanten rekenen dat gewoon door naar de consument.

Edit: kolere zeg wat een hoop irritante reclame op die website trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 17-09-2018 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
Niet te vergeten dat het amerikaanse belastingsysteem per staat anders is. Apple geeft prijzen weer zonder belasting. Maar de realiteit is dat in de ene staat de iphone een stuk duurder of goedkoper kan zijn. Geen enkele staat haalt de 21% btw die wij heffen tho ( zo uit mijn hoofd is de hoogste consumer state tax in amerika 10.5%)
Edit: even grammatica aangepast
Edit2: kijk voor de lol even hoe duur een iphone omgerekend is in India of Turkije, daar gaat al helemaal iets mis.
Donstil schreef op maandag 17 september 2018 @ 00:08:
[...]

Als je de Amerikaanse prijs vergelijkt met onze btw loze prijs (wat ze niet doen) is het verschil al heel anders.

Zeker als je nagaat dat we hier allemaal consumenten rechten hebben die ze in de vs niet genieten. Fabrikanten rekenen dat gewoon door naar de consument.

Edit: kolere zeg wat een hoop irritante reclame op die website trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door pretraket op 17-09-2018 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:06
Wisselkoersen en potentieel koersverlies ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
matthijst schreef op maandag 17 september 2018 @ 00:33:
Wisselkoersen en potentieel koersverlies ook.
En de belasting ontduiken via Amsterdam en Dublin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zie mensen nu een 2017 iPhone X kopen voor ongeveer €800,- Wat voor abonnement hebben zei? Die moeten toch ook bellen/internetten?

Via KPN betaal ik nu €815,- voor de 64GB Xs bij met een abonnement van €35,- per maand.. (25 voor netwerk en een tientje toestel bijbetalen).. Het is idd zeker niet goedkoop maar zo ongelofelijk duur is het ook weer niet aangezien ik voor mijn iPhone 7 nog makkelijk €350,- kan terugkrijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-Ed schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:28:
Ik zie mensen nu een 2017 iPhone X kopen voor ongeveer €800,- Wat voor abonnement hebben zei? Die moeten toch ook bellen/internetten?

Via KPN betaal ik nu €815,- voor de 64GB Xs bij met een abonnement van €35,- per maand.. (25 voor netwerk en een tientje toestel bijbetalen).. Het is idd zeker niet goedkoop maar zo ongelofelijk duur is het ook weer niet aangezien ik voor mijn iPhone 7 nog makkelijk €350,- kan terugkrijgen..
ik denk dat je dit verder beter in dit topic kan bespreken:

[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:48:
[...]

ik denk dat je dit verder beter in dit topic kan bespreken:

[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Nee hoor, ik probeerde aan te geven dat (mits met een goede deal) de prijs eigenlijk ‘wel meevalt’ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Mijn mening is dat met deze prijsstrategie Apple zichzelf zo wil positioneren dat het hebben van een Apple product een bepaalde status geeft. Door een product dermate duur aan te bieden dat het exclusiever wordt. Dat draagt bij aan hoe men tegen het merk Apple gaat aankijken. Deze trend hebben ze al een aantal jaar geleden ingezet met bijvoorbeeld de eerste apple watch. Deze kreeg een gouden editie van boven de 10k die de volgende iteratie er ook niet meer was. Ook de duurdere RVS van boven de 1k is verdwenen. Echter met de Macbooks en iPhones hebben ze besloten het miinder rigoreus te doen en gaandeweg de prijs op te drijven. Wanneer namelijk Apple bekend komt te staan zoals Rolex, Maserati, Rolls Roys e.d. dan heeft het merk een bepaald aanzien bereikt waardoor de producten die niet in de toplijn zitten ook meer aanzien krijgen. Neem Rolex en Tudor.

Apple producten zijn het stadium voorbij dat deze prijzen rationeel opgebouwd kunnen zijn. Je krijgt nu al reacties van mensen die afkeer hebben van de prijs. Precies wat denk ik Apple wil bereiken. De mensen die het nu nog kopen hebben duidelijk geld teveel en krijgen er een bepaalde stempel door. Dit zeg ik zonder waardeoordeel over de personen die het wel of niet kopen. Maar dit is precies waar alle luxery merken op mikken. Een Maserati, Maybach, Rolls e.d. brengen je van A naar B wat een VW of Audi net zo goed en comfortabel kan. Toch betaal je soms 10 x zoveel voor de ene t.a.v. de andere.

Ik denk dat de reden dat er zoveel afkeer op tweakers is van de Apple producten, is namelijk dat het gemiddelde publiek op tweakers de koop rationeel wil kunnen rechtvaardigen. En ik denk dat dit al een aantal jaar niet meer kan en begrijpelijk dat deze groep dan niet voor Apple producten kiest. Wat ik alleen niet begrijp is de afkeer van de mensen die het wel willen kopen. Waarom elkaar niet in de waarde laten en wanneer iemand het voor een telefoon over heeft gewoon blij voor diegene zijn dat hij er eentje heeft gekocht en zelf ook blij zijn met wat je hebt?

[ Voor 0% gewijzigd door Teknix1982 op 17-09-2018 09:16 . Reden: autocorrect typos ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Teknix1982 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:14:

Apple producten zijn het stadium voorbij dat deze prijzen rationeel opgebouwd kunnen zijn. Je krijgt nu al reacties van mensen die afkeer hebben van de prijs. Precies wat denk ik Apple wil bereiken. De mensen die het nu nog kopen hebben duidelijk geld teveel en krijgen er een bepaalde stempel door. Dit zeg ik zonder waardeoordeel over de personen die het wel of niet kopen. Maar dit is precies waar alle luxery merken op mikken. Een Maserati, Maybach, Rolls e.d. brengen je van A naar B wat een VW of Audi net zo goed en comfortabel kan. Toch betaal je soms 10 x zoveel voor de ene t.a.v. de andere.
Ga je nu een product dat in miljoenen over de toonbank gaat vergelijken met een exclusieve auto?

Als je telefoons wil vergelijken, dan kan je hoogstens Apple vergelijken met BMW, Samsung met VW/Skoda, Nokia met de franse merken, en de chinese telefoons zijn de Dacia's.

Iedereen die een mediaan inkomen heeft KAN een Apple telefoon kopen als je daar een prioriteit van maakt.
Een Rolls/Maserati.... is voor 99% van de bevolking wishfull thinking of science fiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:30:
[...]

Ga je nu een product dat in miljoenen over de toonbank gaat vergelijken met een exclusieve auto?

Als je telefoons wil vergelijken, dan kan je hoogstens Apple vergelijken met BMW, Samsung met VW/Skoda, Nokia met de franse merken, en de chinese telefoons zijn de Dacia's.

Iedereen die een mediaan inkomen heeft KAN een Apple telefoon kopen als je daar een prioriteit van maakt.
Een Rolls/Maserati.... is voor 99% van de bevolking wishfull thinking of science fiction.
Ja dat klopt, de gemiddelde telefoon is een factor 5 goedkoper dan de high end reeks van Apple. Ik zeg alleen niet dat ze exact zo zijn. Ik zeg dat ze een zelfde prijsstrategie lijken te kiezen vanwege dat effect op het merk Apple. Dat is wat ik probeer te zeggen. Want Apple heeft genoeg strategen in dienst die weten wat dit soort prijsverhogingen voor effect hebben dus dit zijn bewuste keuzes. Ik kan dit niet anders verklaren. Ik geloof niet zozeer dat het alleen maar winst is want als ze weldeglijk nog steeds het grote publiek willen bedienen met de high end reeks dan is dit wel heel korte termijn strategie voor winst. Want bij het grote publiek krijgen ze steeds meer de naam te duur te zijn. Iets waar ze zich vast wel bewust van zijn dus dan blijft er in mijn ogen maar 1 optie over. Ze willen dit bereiken. Zo raar gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
De vergelijking gaat meer niet op omdat de kritiek veelal niet op de prijs is vergeleken met de concurrentie maar vergeleken met apples eigen producten door alle jaren heen.

En ook dat het concept van de Xr eigenlijk achterlijk is.
Een premium budget telefoon? Dus dan koop je apple voor premium en status en dan koop je een budget toestel. ( Niet te vergeten dat het scherm echt te zielig voor woorden is)

Verder geen probleem met de Xs en Max, zijn erg duur maar dan heb je wel alles met een premium gevoel ( als je daar wat om geeft)
Teknix1982 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:43:
[...]

Ja dat klopt, de gemiddelde telefoon is een factor 5 goedkoper dan de high end reeks van Apple. Ik zeg alleen niet dat ze exact zo zijn. Ik zeg dat ze een zelfde prijsstrategie lijken te kiezen vanwege dat effect op het merk Apple. Dat is wat ik probeer te zeggen. Want Apple heeft genoeg strategen in dienst die weten wat dit soort prijsverhogingen voor effect hebben dus dit zijn bewuste keuzes. Ik kan dit niet anders verklaren. Ik geloof niet zozeer dat het alleen maar winst is want als ze weldeglijk nog steeds het grote publiek willen bedienen met de high end reeks dan is dit wel heel korte termijn strategie voor winst. Want bij het grote publiek krijgen ze steeds meer de naam te duur te zijn. Iets waar ze zich vast wel bewust van zijn dus dan blijft er in mijn ogen maar 1 optie over. Ze willen dit bereiken. Zo raar gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Teknix1982 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:43:
[...]

Ik denk dat er nog altijd een groot verschil is tussen het geklaag, en de perceptie dat Apple minder populair wordt en de realiteit.
De verkopen van Apple blijven gewoon stijgen, en in elk geval slagen ze er in om het grootste deel van de winst van de telefoonmarkt binnen te halen,
Ze weten ook dat het aandeel van klanten dat ieder jaar een nieuwe telefoon koopt af neemt. Ik denk dan ook dat een belangrijk deel van hun value proposition bestaat uit de lange ondersteuning.
Als ik zie dat de 5s in 2013 gelanceerd werd, en nu nog een jaar kan draaien op de laatste IOS, dan is dat 6 jaar ondersteuning. Wie doet dat na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:01:
[...]

De verkopen van Apple blijven gewoon stijgen
dit is grotendeels te wijten aan de enorme marges per verkochtte unit/device, en niet zo zeer het aantal verkochtte units/devices.
En daar ligt nu net de zere plek voor veel trouwe loyaale Apple klanten, die marges beginnen onderhand zo extreem exorbitant te worden (in tegenstelling tot het daadwerkelijk geboden product) , dat men afhaakt om nieuw Apple spul aan te schaffen.

Apple zet ook niet in op marketshare, maar vooral dus profit.

[ Voor 25% gewijzigd door _Bailey_ op 17-09-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Geert1976 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:06:
[...]

dit is grotendeels te wijten aan de enorme marges per verkochtte unit/device, en niet zo zeer het aantal verkochtte units/devices.

Apple zet ook niet in op marketshare, maar vooral dus profit.
Maar met dalende aantallen gaat je profit ook snel naar beneden.
Dat ze geen 50% Marktaandeel targetten is wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat er nog altijd een groot verschil is tussen het geklaag, en de perceptie dat Apple minder populair wordt en de realiteit.
De verkopen van Apple blijven gewoon stijgen, en in elk geval slagen ze er in om het grootste deel van de winst van de telefoonmarkt binnen te halen,
Ze weten ook dat het aandeel van klanten dat ieder jaar een nieuwe telefoon koopt af neemt. Ik denk dan ook dat een belangrijk deel van hun value proposition bestaat uit de lange ondersteuning.
Als ik zie dat de 5s in 2013 gelanceerd werd, en nu nog een jaar kan draaien op de laatste IOS, dan is dat 6 jaar ondersteuning. Wie doet dat na?
@Geert1976 was me net voor maar volgens mij loopt het verkochte aantal in absolute zin terug maar komt de stijging van de omzet en winst door de hogere marges. Dat ze goede ondersteuning voor het product bieden is ook niets meer dan logisch en hoort bij de strategie die ze kiezen. Je kunt niet de prijs telkens verder opdrijven zonder te zorgen dat het product een goede reputatie houdt. En daar hoort de ondersteuning bij.

Ik vraag me wel af hoeveel deze XS telefoons verkocht worden. Of ze hebben aanzienlijk meer voorraad of deze telefoons worden minder vaak verkocht. Je kon ze gisteren nog bestellen en op releasedag krijgen. Dat heb ik nog niet meegemaakt.
pretraket schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:51:
De vergelijking gaat meer niet op omdat de kritiek veelal niet op de prijs is vergeleken met de concurrentie maar vergeleken met apples eigen producten door alle jaren heen.

En ook dat het concept van de Xr eigenlijk achterlijk is.
Een premium budget telefoon? Dus dan koop je apple voor premium en status en dan koop je een budget toestel. ( Niet te vergeten dat het scherm echt te zielig voor woorden is)

Verder geen probleem met de Xs en Max, zijn erg duur maar dan heb je wel alles met een premium gevoel ( als je daar wat om geeft)
[...]
Alleen omdat de Xr geen OLED scherm heeft maar een LCD maakt het nog niet zielig toch? Of heb je hem al in het echt gezien? Daarnaast denk ik dat ze hier echt een bewuste keus in gemaakt hebben om hem goedkoper te kunnen aanbieden maar wel met bijna alle zelfde specs. Iets wat ze met Rolex en Tudor ook doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Teknix1982 op 17-09-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
Heeft niet eens iets met OLED te maken.
Het gaat erom dat het een resolutie heeft dat niet eens 1080p support. Mensen gaven bij de hands-on al aan dat ze dit echt konden merken.
En logisch ook. 1080p is niet nieuw. Het is al heel Lang de gevestigde orde. Voor youtube, voor netflix en eigenlijk elke grote video aanbieder. Dat een telefoon van 800/900 euro dit in 2018 niet kan weergeven is zielig.
( De Xr heeft hetzelfde scherm in ppi als een iphone 4... Niks premium aan)
Teknix1982 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:11:
[...]

@Geert1976 was me net voor maar volgens mij loopt het verkochte aantal in absolute zin terug maar komt de stijging van de omzet en winst door de hogere marges. Dat ze goede ondersteuning voor het product bieden is ook niets meer dan logisch en hoort bij de strategie die ze kiezen. Je kunt niet de prijs telkens verder opdrijven zonder te zorgen dat het product een goede reputatie houdt. En daar hoort de ondersteuning bij.

Ik vraag me wel af hoeveel deze XS telefoons verkocht worden. Of ze hebben aanzienlijk meer voorraad of deze telefoons worden minder vaak verkocht. Je kon ze gisteren nog bestellen en op releasedag krijgen. Dat heb ik nog niet meegemaakt.

[...]

Alleen omdat de Xr geen OLED scherm heeft maar een LCD maakt het nog niet zielig toch? Of heb je hem al in het echt gezien? Daarnaast denk ik dat ze hier echt een bewuste keus in gemaakt hebben om hem goedkoper te kunnen aanbieden maar wel met bijna alle zelfde specs. Iets wat ze met Rolex en Tudor ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
pretraket schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:51:
[...]
Inderdaad. Goed dat je dit nogmaals benadrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
pretraket schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:25:
Heeft niet eens iets met OLED te maken.
Het gaat erom dat het een resolutie heeft dat niet eens 1080p support. Mensen gaven bij de hands-on al aan dat ze dit echt konden merken.
En logisch ook. 1080p is niet nieuw. Het is al heel Lang de gevestigde orde. Voor youtube, voor netflix en eigenlijk elke grote video aanbieder. Dat een telefoon van 800/900 euro dit in 2018 niet kan weergeven is zielig.
( De Xr heeft hetzelfde scherm in ppi als een iphone 4... Niks premium aan)
[...]
Hierboven werd het al eens aangestipt dat wij tweakers rationele keuzes maken. De Xr is voor velen van ons het toestel wat net niet is.

Desondanks als ik zie wat de kennis is van de gemiddelde consument over technische specificaties van technische apparaten zal er waarschijnlijk geen hond naar kraaien dat er een “inferieur” scherm in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Miki schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:23:
[...]

Hierboven werd het al eens aangestipt dat wij tweakers rationele keuzes maken. De Xr is voor velen van ons het toestel wat net niet is.

Desondanks als ik zie wat de kennis is van de gemiddelde consument over technische specificaties van technische apparaten zal er waarschijnlijk geen hond naar kraaien dat er een “inferieur” scherm in zit.
Dat lijkt me ook, alhoewel ik er wel van uit ga dat ze die dikke bezels zien en de, in mijn ogen, vrij 'goedkope' afwerking. Alhoewel, voor velen zal het alleen om het logo gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
Nou in dit geval heb ik het gevoel dat dit een dusdanig lage spec is dat dit ook gaat opvallen bij de leken. ( De Xr discusssie om het scherm heb ik ook al bij vrienden van mij gehoord die verre van technisch veel weten)
Een tweakers dingetje vind ik 1080pvs 1440p maar ondertussen is iedereen en zijn moeder gewend aan 1080p en dat haalt het dan eigenlijk uit de "puur tweakers" categorie
Miki schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:23:
[...]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1104419

Een terecht topic dat van mijn part open mag blijven. Lachwekkend om de -Apple fanboys- hier bijna te zien 'janken' wanneer het om hun geliefde merk gaat. Maar o wee also je die mening in het Apple topic deelt. Dan springen ze als vliegen erop af. €845,- euro vragen voor een toestel met net aan 720p support is schandalig veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Anoniem: 1104419 schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:27:
Een terecht topic dat van mijn part open mag blijven. Lachwekkend om de -Apple fanboys- hier bijna te zien 'janken' wanneer het om hun geliefde merk gaat. Maar o wee also je die mening in het Apple topic deelt. Dan springen ze als vliegen erop af. €845,- euro vragen voor een toestel met net aan 720p support is schandalig veel.
Ik snap je emotie en ook ik zie nu een aantal reacties waarvan de hypocrisie vanaf druipt maar laten we ons niet verleiden om je gal te spuwen.

Laten we discussie houden op de inhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:47:
[...]

Ik snap je emotie en ook ik zie nu een aantal reacties waarvan de hypocrisie vanaf druipt maar laten we ons niet verleiden om je gal te spuwen.

Laten we discussie houden op de inhoud :)
Ik ben inhoudelijk. Ik blijf erbij dat ik de prijstellingen van de laatste jaren (vooral ingezet door Apple) gewoon absurd vind. En het grappige is, het lijkt erop dat ze het bewust doen.

Steeds een stapje verder gaan om te kijken in hoeverre de consument het pikt. Niet eens een fastcharger en een 3.5 audio jack converter willen meeleveren op een product van om en nabij de €1200-1800 euro is te zot voor worden.

Een toestel met max 720p resolutie (op een 6.1 scherm) voor een vanaf prijs van €845 is gewoon te lachwekkend.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1104419 op 17-09-2018 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:05
Sterker, er zijn klanten die er om "vragen".
Kan me de interviews uit MacFan van nog maar een paar jaar terug nog wel herinneren, mensen die er serieus voor pleiten de prijzen hoog (hoger) te houden want het is zo naar dat al dat plebs ook maar met een Apple product rond kan lopen.

Dat was het moment dat ik een beetje begon af te haken... Gebruik nu met heel veel plezier mijn SE maar helaas, daar komt geen opvolger voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:14
LockeJohn schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:04:
Ik zie totaal geen reden om voor de Xs te gaan over de X
Waar zijn de verbeteringen ? Ze zijn minimaal. Prijsverschil niet waard.
Daarom heeft apple de gewone X ook niet meer in de line up staan.
Dat hebben ze volgens mij ook altijd gedaan he, de originele iPhone uit het assortiment halen voor de 'S' opvolger. Nogal logisch want de S versie is eigenlijk altijd maar een lichte verbetering en zou dus veel te veel concurreren.

Blijkbaar komen ze weg met de prijs dus waarom niet? Zou jij met je eigen bedrijf jou product aanbieden voor een lager product 'want ja, tis zielig voor de portemonnee's van de mensen?'

Maar zonder dolheid, je krijgt bij Apple wel een aantal voordelen:
- Sublieme integratie tussen meerdere producten (goed, moet je wel meerdere producten van Apple hebben anders vervalt dit voordeel)
- Jarenlange ondersteuning, de 5S krijgt bijv nog een update naar ios12 (ios12 kent zelfs sterke optimalisatie voor oudere toestellen, ze doen dus echt wel moeite)

Dit zijn wel 2 puntjes die je gewoon nergens vind bij de concurrentie, punten die heel erg snel worden vergeten in menig discussie zoals dit.
Anoniem: 1104419 schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:11:
[...]
Ik ben inhoudelijk. Ik blijf erbij dat ik de prijstellingen van de laatste jaren (vooral ingezet door Apple) gewoon absurd vinden. En het grappige is, het lijkt erop dat ze het bewust doen.

Steeds een stapje verder gaan om te kijken in hoeverre de consument het pikt. Niet eens een fastcharger en een 3.5 audio jack converter willen meeleveren op een product van om en nabij de €1200-1800 euro is te zot voor worden.

Een 720p scherm leveren (op een 6.1 scherm) voor een vanaf prijs van €845 is gewoon te lachwekkend.
Hier bin ik het wel mee eens, en dat 720p scherm vond ik al belachelijk vanaf de iPhone 6/7/8 en het feit dat alleen de Plus een hogere PPI dichtheid had. Ik vond het überhaupt al vervelend dat je voor 'de beste iPhone' direct voor het Plus model moest gaan. Nu hebben ze dat gelukkig gestopt sinds de introductie van de X(S) (Max) maar om terug te komen op de Xr, die had inderdaad toch echt wel een hogere resolutie mogen hebben.

Moet wel zeggen dat die resoluties die ik op sommige Android toestellen zie zoals 4K etc ook echt zwaar overkill vind, dat verschil ga je echt nooit zien, dan heb ik liever zo rond de full HD zodat je ook nog eens een langere batterijduur hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Scrtz op 17-09-2018 15:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Laatst online: 08:53
Wat een prijzen weer.. Niet te doen. Door omstandigheden mijn iPhone X moeten verkopen. Toen voor 485,- een Samsung S8 gekocht. En man.. Ik heb totaal niet het gevoel iets te missen. Sterker nog. De s8 voelt nog steeds erg futuristisch en chique aan.

Mooi ontwerp, geweldig scherm. Écht multi-tasken (toch wel fijn om een berichtje te kunnen tikken terwijl je naar YouTube aan het loeren bent).
Betere geluidskwaliteit met Bluetooth hoofdtelefoons (ldac). Moet je wel iets anders hebben dan Spotify (Qobuz hier). Fast charger inbegrepen.

Waar ik vroeger Andoid verafschuwde merk ik dat ze erg gegroeid zijn en volwassen zijn geworden.

Het werkt gewoon prima. Misschien iets minder gestroomlijnd
dan iOS. Maar daar krijg je flexibiliteit voor terug.

Vind Apple telefoontjes nog steeds wel fijn. Maar die prijzen zijn niet meer te rechtvaardigen. Een iPhone 6s doet het gewoon nog erg goed en je gaat er niet super op vooruit. Ook al zijn de nieuwe toestellen super krachtig en snel. Je zult het allemaal niet zo heftig merken.

Ik denk dat ik voorlopig bij Android blijf (een iPhone fan van het eerste uur)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:08
https://speld.nl/2018/09/...eilijk-aan-nieuwe-iphone/

Hier de SE al twee jaar in gebruik, prima telefoon maar er komt voorlopig geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
wmeester schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:51:
https://speld.nl/2018/09/...eilijk-aan-nieuwe-iphone/

Hier de SE al twee jaar in gebruik, prima telefoon maar er komt voorlopig geen nieuwe.
Haha. Mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 13:54
Ik hoop dat er genoeg mensen met een ruggengraat zijn en dit jaar een upgrade kunnen uitstellen. Dan kunnen we nog een kleine prijs revolutie ontketenen bij Apple :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Bij deze beloof ik plechtig om dit jaar geen iPhone upgrade te doen (zou niet moeilijk moeten zijn, aangezien ik net een nieuw toestel heb. Maar eh, ik sta bekend om vaak te switchen. Mijnheer ruggengraat krijgt het moeilijk) :p

[ Voor 52% gewijzigd door 4acesNL op 17-09-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
4acesNL schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:40:
Ik denk dat ik voorlopig bij Android blijf (een iPhone fan van het eerste uur)
Zou Apple nou echt bewust riskeren om jou als trouwe klant te verliezen, zoals door sommigen hier geopperd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Voor mij is het een persoonlijke keuze. Wat je krijgt bij Android voor heeeeeel veel geld minder is gewoon niet meer goed te praten bij het Appeltje, voor mij.

- edit -

Toen de 6s werd geïntroduceerd, koste dat ding 749,-
Vergelijk dat eens met de prijs van de Xs (1159,-)

Functioneel praktisch gelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door 4acesNL op 17-09-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1104419 op 17-09-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Wat ik me ook afvraag is wat het effect van de huidige strategie is op de winstgevendheid van iTunes en Apple Music.

Hier las ik dat het doel was om in 2020 20% van de totale omzet uit iTunes te halen. In hoeverre is dat reëel als door een (verdere) afname van het marktaandeel minder mensen aankopen doen in de iTunes store?

Edit: artikel is uit 2014, dus wellicht is die doelstelling bijgesteld...

[ Voor 8% gewijzigd door Jackssonss op 17-09-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 09:25
4acesNL schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:49:
Voor mij is het een persoonlijke keuze. Wat je krijgt bij Android voor heeeeeel veel geld minder is gewoon niet meer goed te praten bij het Appeltje, voor mij.

- edit -

Toen de 6s werd geïntroduceerd, koste dat ding 749,-
Vergelijk dat eens met de prijs van de Xs (1159,-)

Functioneel praktisch gelijk.
Apple ligt weer heerlijk onder vuur mbt de prijzen, uiteraard terecht, is een achterlijke hoeveelheid geld. Zeker voor de xs max 512Gb.. nou tel ik zelf ook 1058 neer voor een XS, maaruh, wat Apple gewoon heel sterk doet is de prijzen op adviesprijs houden..
Mensen vergeten dat een Samsung S9+ bij intro ook gewoon 949 kostte voor 64Gb, note 9 op 999 voor de 128Gb en de 512Gb ook een whooping 1249..

Een half jaar na intro zijn die prijzen gekelderd met 30-40%. Apple vraagt nog steeds dezelfde prijs, overal (muv een aanbieding of de shady webshops). Daarbij, koop je na 2 jaar een andere telefoon en zet je de oude te koop, krijg je voor je IPhone nog een leuke duit terug..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
ExiZTeNcE schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:08:
[...]

Apple ligt weer heerlijk onder vuur mbt de prijzen, uiteraard terecht, is een achterlijke hoeveelheid geld. Zeker voor de xs max 512Gb.. nou tel ik zelf ook 1058 neer voor een XS, maaruh, wat Apple gewoon heel sterk doet is de prijzen op adviesprijs houden..
Mensen vergeten dat een Samsung S9+ bij intro ook gewoon 949 kostte voor 64Gb, note 9 op 999 voor de 128Gb en de 512Gb ook een whooping 1249..

Een half jaar na intro zijn die prijzen gekelderd met 30-40%. Apple vraagt nog steeds dezelfde prijs, overal (muv een aanbieding of de shady webshops). Daarbij, koop je na 2 jaar een andere telefoon en zet je de oude te koop, krijg je voor je IPhone nog een leuke duit terug..
Dat eerste is inderdaad een andere strategie.

Dat tweede lijkt nu minder op te gaan als je kijkt naar de afschrijving van de X als je hem wegdoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Omdat ik zelf een enorm liefhebber ben van telefoons/technologie, blijven de iphones leuk en interessant spul. (lees: niet per definitie 'beter') Omdat het duidelijk een hobby van mijzelf is (niet zo zeer iphones, maar telefoons in het algemeen), kan ik de prijs voor mijzelf rechtvaardigen. Een 6.5 OLED scherm van sublieme kwaliteit onder ios vind ik gewoon enorm gaaf. Een hobby mag best wat kosten.

Als iemand mij om advies zou vragen voor de aanschaf van een telefoon, kan ik helaas niet vanuit een prijs/value perspectief naar de richting van de nieuwe iphone series wijzen. Ik deel de publieke opinie die hier heerst dat het bijna schunnig is dat een telefoon met een vanaf prijs van 1100 euro nog steeds met een 5w netadapter wordt geleverd (of headphone adapter.) Er zijn legio android telefoons met een veel gunstigere prijs/kwaliteitsverhouding met een zeer goede (op bepaalde vlakken zelfs betere) gebruikservaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Romius
WouterL schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:13:
Omdat ik zelf een enorm liefhebber ben van telefoons/technologie, blijven de iphones leuk en interessant spul. (lees: niet per definitie 'beter') Omdat het duidelijk een hobby van mijzelf is (niet zo zeer iphones, maar telefoons in het algemeen), kan ik de prijs voor mijzelf rechtvaardigen. Een 6.5 OLED scherm van sublieme kwaliteit onder ios vind ik gewoon enorm gaaf. Een hobby mag best wat kosten.
Een hobby mag ook best wat kosten, maar ze zijn nu gewoon bezig om te kijken hoe ver ze die prijs kunnen opdrijven. Een keer even niet zwichten onder het upgradevirus, daar pluk je later de vruchten van.

Je ziet het met de ipads, daar is al een tijdje minder vraag naar, die kost 359 (even de pro’s buiten beschouwing gelaten) bij de release eerder dit jaar. Met een A11 A10 soc, touch ID en een goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Romius schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:24:
[...]

Een hobby mag ook best wat kosten, maar ze zijn nu gewoon bezig om te kijken hoe ver ze die prijs kunnen opdrijven. Een keer even niet zwichten onder het upgradevirus, daar pluk je later de vruchten van.

Je ziet het met de ipads, daar is al een tijdje minder vraag naar, die kost 359 (even de pro’s buiten beschouwing gelaten) bij de release eerder dit jaar. Met een A11 soc, touch ID en een goed scherm.
Een A10 soc :) niettemin een prima iPad met een goede prijs inderdaad. Een van de overwegingen die mee hebben gespeeld is het feit dat ik de x de klein vond en de 8 plus te outdated. Ik wacht dus al een tijdje op een iPhone met een formaat als de XS max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:31:
[...]

Een A10 soc :) niettemin een prima iPad met een goede prijs inderdaad. Een van de overwegingen die mee hebben gespeeld is het feit dat ik de x de klein vond en de 8 plus te outdated. Ik wacht dus al een tijdje op een iPhone met een formaat als de XS max.
het jeukt he @WouterL ?

je mag wel een keertje de Xs Max van mijn cavia lenen...die is toch vaak snel uitgekeken op die dingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Ach Geert wie houd ik voor de gek, ik heb allang verlengd ;)...

[ Voor 89% gewijzigd door WouterL op 17-09-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Jackssonss schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:56:
Wat ik me ook afvraag is wat het effect van de huidige strategie is op de winstgevendheid van iTunes en Apple Music.

Hier las ik dat het doel was om in 2020 20% van de totale omzet uit iTunes te halen. In hoeverre is dat reëel als door een (verdere) afname van het marktaandeel minder mensen aankopen doen in de iTunes store?

Edit: artikel is uit 2014, dus wellicht is die doelstelling bijgesteld...
Lastig, maar Apple music zit ook op Android toch ? Denk dat ze het vooral moeten hebben van de iOS gebruikers natuurlijk maar niets zal ze tegenhouden android gebruikers binnen te halen. 20% lijkt me wel stug of ze moeten met een netflix killer komen waar ze wel mee bezig zijn volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
Scrtz schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:29:
[...]

Blijkbaar komen ze weg met de prijs dus waarom niet? Zou jij met je eigen bedrijf jou product aanbieden voor een lager product 'want ja, tis zielig voor de portemonnee's van de mensen?'

Maar zonder dolheid, je krijgt bij Apple wel een aantal voordelen:
- Sublieme integratie tussen meerdere producten (goed, moet je wel meerdere producten van Apple hebben anders vervalt dit voordeel)
- Jarenlange ondersteuning, de 5S krijgt bijv nog een update naar ios12 (ios12 kent zelfs sterke optimalisatie voor oudere toestellen, ze doen dus echt wel moeite)

Dit zijn wel 2 puntjes die je gewoon nergens vind bij de concurrentie, punten die heel erg snel worden vergeten in menig discussie zoals dit.
Ja ze moeten doen wat ze willen. Prijs discussie is dan ook een non discussie. Cook doet het goed. Of het het geld waard is is een 2de en dat vind ik zelf verre van. Maar dat moet iedereen voor zich weten, en kan me ook voorstellen dat je het het geld niet waard vindt rationeel maar hem toch haalt uit gemak/gewenning (ecosysteem)

1ste punt zeg je terecht mits je andere apple producten hebt. Dat klopt wel zeker die oortjes werkt lekker.
Maar android heeft weer net zoiets met hun ecosysteem werkt ook aardig, chrome cast en google home etc.

2. Klopt wel, maar google heeft daar wel het Android One programma tegenover staan en hun eigen google Phones. Die redelijk lang updates krijgen.

Als 3de punt kan ik toevoegen dat ios op software gebied gesloten is, wat een voordeel is zodat je wat minder kans hebt op apps welke bugs gaan veroorzaken (al wel eens gehad met android)
Denk dat het hierdoor mede met andere softwarematige keuzes een net wat makkelijkere gebruikservaring heeft, als ik een smartphone voor mn oma zou moeten halen zou ik hierom eerder een iPhone halen.

Verder heeft android ook weer zo zn voordelen op software gebied zijn ze wel wat beter op het moment imo. Multitasking doen ze gewoon veel beter, je kunt in splitscreenmode dingen tegelijk doen.
Notificaties worden veel beter afgehandeld. Meer personalisatie , verschilleden launchers, zelf instellen hoe het er allemaal uit ziet. Widgets. Vind het zelf toch elke keer weer oh zo handig om een to-do lijstje gewoon op je homescreen te zetten om maar een voorbeeld te geven.

Voor mijn gebruik heb ik veel liever android , wel stock , geen bloatware, en zo zal iedereen zn voorkeur hebben natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door LockeJohn op 17-09-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Waarom ben je de enige user op heel Tweakers die reageert boven het quote venster ipv beneden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Wootism schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:14:
[...]

Waarom ben je de enige user op heel Tweakers die reageert boven het quote venster ipv beneden?
Think different :D

sorry kon het niet laten, deze was iets te mooi

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 17-09-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
Hé! Ik schreef iets veel beters dan "blablabla" haha. En naja ik ben nou eenmaal een trendsetter ( vertaling: ik ben nog niet zo heel lang actief op tweakers en daarom post ik soms verkeerd)
Wootism schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:14:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 17:10
Ook grappig als ik nu mijn KPN Verlengaanbod bekijk zijn zowel de oude X 256Gb als de nieuwe Xs 256Gb even duur namelijk 1224 euro

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik wil nog even noemen, dat men voor de prijs van een iPhone Xs, 3 Xperia XZ1 (ondergewaardeerde) toestellen kan kopen. Of 2 keer de XZ1 en 1 Samsung Galaxy s8.

Is de iPhone zoveel beter dan dat? Neen! Driewerf, neen!

Nogmaals, ben best wel een Apple fan en ex iPhone X gebruiker. Maar dit is toch best wel insane te noemen..

- edit -
Ik gebruik mijn smartphone voor alles. Films kijken, comics, kranten, web-content lezen, muziek, communicatie, games. En in geen van de categorieën heb ik het gevoel iets te missen wat die hoge prijs rechtvaardigt..

De iPhone is misschien de krachtigste, maar ik denk dat de meerderheid geen gebruik maakt van die kracht.

[ Voor 33% gewijzigd door 4acesNL op 18-09-2018 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 08-06 12:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

4acesNL schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 07:19:
Ik wil nog even noemen, dat men voor de prijs van een iPhone Xs, 3 Xperia XZ1 (ondergewaardeerde) toestellen kan kopen. Of 2 keer de XZ1 en 1 Samsung Galaxy s8.

Is de iPhone zoveel beter dan dat? Neen! Driewerf, neen!

Nogmaals, ben best wel een Apple fan en ex iPhone X gebruiker. Maar dit is toch best wel insane te noemen..
Gevalletje Apples met Peren.... :?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Even mijn bericht ge-edit voor meer uitleg. En dit is toch de prijsdiscusie? Dus hier mag het :)

En wil gewoon mijn perspectief geven als iPhone gebruiker van het eerste uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

4acesNL schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 07:32:
Even mijn bericht ge-edit voor meer uitleg. En dit is toch de prijsdiscusie? Dus hier mag het :)

En wil gewoon mijn perspectief geven als iPhone gebruiker van het eerste uur.
Wat ik bedoel is..Ik heb een andere motor gekocht zojuist van een bepaald merk. 2e hands motor. Voor dat geld dat ik ervoor betaald heb, had ik een splinternieuwe kunnen kopen van een ander merk? Wil ik dat? Nee. Je kiest voor een bepaald merk/produkt en waar dat merk voor staat. Prijsverschillen daarin meegenomen. Ik praat de hoge prijzen niet goed hoor, maar helaas is dat de tendens tegenwoordig. De Note 9 gaat ook ruim over de 1000,- euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Helemaal mee eens hoor. Maar nogmaals, in dit topic kan het :)

Maar wil gewoon zeggen voor wat je krijgt de prijzen wel heel erg ver uit elkaar liggen. En qua functies liggen de iPhones toch wel heel ver onder die van de Note 9.

Zoals ik eerder aangaf. Het instap model van de iPhone 6s was toendertijd 749,-. En kijk nu eens?

Dat gezegd hebbende, dit is niet alleen Apple die schuldig is hieraan.

Maar voor de meeste mensen betalen ze dus 1156,- om een beetje te kunnen internetten en whatsappen. :D

Mis je dus écht multi-tasken en betalen met je telefoon. Om maar wat te noemen.

En om mijn eigen betoog te niet te doen. Als men niet bereid is om de nieuwste iPhone te halen. De oudere modellen zijn wel wat goedkoper en Apple geeft je ook die keuze. En werken praktisch net zo goed als het nieuwste van het nieuwste.

Maar nogmaals, miepen over de prijzen mag hier :D

[ Voor 19% gewijzigd door 4acesNL op 18-09-2018 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:06
Mij gaat het er vooral om dat Apple de prijzen van het een op het andere jaar opeens enorm omhoog gooit (bij invoer van de X). En dat men het schijnbaar vreemd vindt als je daar vragen bij stelt.

Uiteindelijk is/was het uiteraard je eigen keus of je wel of niet een iPhone koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de iPhone Xs dit jaar is ook meer gericht op de mensen die nog een 6/6s/7 (Plus) hebben.

Denk wel dat je je het schompes schrikt en de aanschafprijs van je oude 6S Plus bekijkt en nu voornemens bent om de Xs Max te gaan bestellen.
Voor veel hoogstwaarschijnlijk een reden om bijv een goede 2e handse iPhone X te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
Geert1976 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:50:
de iPhone Xs dit jaar is ook meer gericht op de mensen die nog een 6/6s/7 (Plus) hebben.

Denk wel dat je je het schompes schrikt en de aanschafprijs van je oude 6S Plus bekijkt en nu voornemens bent om de Xs Max te gaan bestellen.
Voor veel hoogstwaarschijnlijk een reden om bijv een goede 2e handse iPhone X te nemen.
Ik schrik mij ook nog het schompes voor een 2e hands iPhone X, die staan er op voor 800-850 euro. Voor een gebruikt toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Romius schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:04:
[...]

Ik schrik mij ook nog het schompes voor een 2e hands iPhone X, die staan er op voor 800-850 euro. Voor een gebruikt toestel...
Hier €895 nieuw. Valt nog mee https://eu.etoren.com/products/apple-iphone-x-64gb-grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Romius schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:04:
[...]

Ze kostten nieuw 1150,- of meer ivm opslag..Wat had je dan gedacht? Helft van het geld? Apple producten blijven als eigenlijk al zolang ik iPhones heb, hun waarde aardig behouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
pdavie2311 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:12:
[...]

Ze kostten nieuw 1150,- of meer ivm opslag..Wat had je dan gedacht? Helft van het geld? Apple producten blijven als eigenlijk al zolang ik iPhones heb, hun waarde aardig behouden..
Nee dat had ik niet gedacht, maar zoveel geld uitgeven voor een gebruikte telefoon is van de zotte in mijn ogen.

Het is dat IOS erg prettig werkt, maar als je de review van die Pocophone leest en de prijs die daarbij hoort..dat is een 1/3 van de XR.

[ Voor 14% gewijzigd door Romius op 18-09-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Romius schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:19:
[...]

Nee dat had ik niet gedacht, maar zoveel geld uitgeven voor een gebruikte telefoon is van de zotte in mijn ogen.

Het is dat IOS erg prettig werkt, maar als je de review van die Pocophone leest en de prijs die daarbij hoort..dat is een 1/3 van de XR.
Wat is 1/3 van de Xr?

Een bmw 7 serie kost na een jaar ook nog zeker een ton, of vind je dat ook te duur voor een '2e hands auto'? Komop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
Geert1976 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:22:
[...]

zo, zelden zo'n shady webwinkel gezien :F :F
Exact. Sowieso al een aantal fishy websites voorbij zien komen. Leuk al die "lage" prijzen, maar ik brand me niet aan dit soort partijen. Dan maar wat meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Scrtz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:24:
[...]

Wat is 1/3 van de Xr?

Een bmw 7 serie kost na een jaar ook nog zeker een ton, of vind je dat ook te duur voor een '2e hands auto'? Komop..
Haha, ga je nou iets vergelijken met een telefoon waar je zeker tienduizend euro afschrijft zodra je al de garage verlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Romius schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:34:
[...]

Haha, ga je nou iets vergelijken met een telefoon waar je zeker tienduizend euro afschrijft zodra je al de garage verlaat?
Maar wat is 10.000 op een auto van 150-200k? Juist ja :) Same story bij de iPhone, als dat ding 1159 nieuw kost is het toch vrij normaal dat die naar een jaar nog 800 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Scrtz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:36:
[...]

Maar wat is 10.000 op een auto van 150-200k? Juist ja :) Same story bij de iPhone, als dat ding 1159 nieuw kost is het toch vrij normaal dat die naar een jaar nog 800 euro waard is.
Ja, maar hoeveel 7 serie auto's rijden er rond op deze wereldbol en worden daadwerkelijk gekocht van prive geld (en hoeveel van die andere premium bakken)? Alles zit zo'n beetje in de lease..

Het is ook een prijsdiscussie he, als jij zoveel geld wilt uitgeven voor een telefoon, prima. Je hoeft je niet te verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Romius schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:05:
[...]

Ja, maar hoeveel 7 serie auto's rijden er rond op deze wereldbol en worden daadwerkelijk gekocht van prive geld (en hoeveel van die andere premium bakken)? Alles zit zo'n beetje in de lease..

Het is ook een prijsdiscussie he, als jij zoveel geld wilt uitgeven voor een telefoon, prima. Je hoeft je niet te verdedigen.
Wat heeft lease daar nou weer mee te maken? Past niet echt in deze discussie

Niet of wel willen uitgeven prima, maar verwachten dat iets na een jaar al 50% van de nieuwwaarde kost, dat is onrealistich in mijn ogen en daar ging mijn punt ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Ook ik vind de iPhone XS (Max) te duur. Maar daartegen denk ik dat een iPhone 8 nog prima voldoet als je perse een iPhone wilt. Ik kijk even wat de XR te bieden heeft, anders ga ik gewoon voor de iPhone 8 of een tweedehands gesealde iPhone X. Ieder jaar het nieuwste model willen is op dit moment gewoon niet meer nodig. Zelfs de iPhone 6S is nog een prima telefoon.

Op eGlobalCentral is de iPhone X ondertussen 870 euro.
Je bent wel afhankelijk van de 1-jarige garantie via Apple. Anders moet je hem terug sturen naar China. Ze invoerkosten etc. zitten al in de prijs. Heb er een aantal maanden geleden een iPad besteld. Kwam gewoon als nieuw binnen 10 dagen. De meeste slechte recensies komen van mensen die verwachten hun bestelling binnen 3 dagen te hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 18-09-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Ik heb er eentje (iphone x) nieuw van V&A getrokken voor 675 :P maar dat zou wel een uitzondering wezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Scrtz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:12:
[...]

Wat heeft lease daar nou weer mee te maken? Past niet echt in deze discussie

Niet of wel willen uitgeven prima, maar verwachten dat iets na een jaar al 50% van de nieuwwaarde kost, dat is onrealistich in mijn ogen en daar ging mijn punt ook over.
Jij begon over dure auto's, ik niet. En in zekere zin heeft het er wel mee te maken, want kennelijk wil men wel een dure auto leasen, maar geheel aanschaffen niet - iets wat men dus niet zomaar kan/wil aftikken.

Dit gaat nu ook op voor de nieuwe iPhone, even het slidertje van bedrag per maand wat omhoog krikken - dan doet het niet zoveel zeer bij de aankoop. Maar ik koop het liever in 1 keer, dan dat ik elke maand 60/70 euro kwijt ben.

En zoals ik al zei, ik had niet gedacht dat de prijs van een iPhone X in 1 keer drastisch naar beneden gaat, maar ik vind 800-850 euro voor een gebruikte telefoon nog een héle hoop met geld.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Een discussie over Android vs Apple is hier offtopic.