Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Thallyos
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:27
SpoekGTi schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:13:
[...]

Volgens mij kan DS Photo dat wel, maar goed, dat werkt dan alleen weer met een Synology NAS
Mijn foto's worden toch ook automatisch én naar iCloud én naar Google Photos gestuurd. Ik hou wel van wat redundancy.

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-10 10:26

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Miki schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:11:
[...]

Maar dit probleem heb je dus alleen omdat we zelf zo slim of ongelukkig zijn geweest om alles bij Apple onder te brengen. Als je gebruik had gemaakt van Dropbox, Onedrive of Google photos had je dit probleem niet gehad en kun je platform onafhankelijk je data synchroniseren.

Leuk of misschien treurig detail is dat Apple 3rd party apps niet toestaat om op de achtergrond je foto's te synchroniseren waardoor je dus makkelijker voor iCloud kiest.

Kortom we doen het ons ook zelf aan dat we in deze situatie zitten en lastig kunnen uitstappen :)
Heb je de documentaire " terms & conditions may apply" wel eens gezien? Hij stond op Netflix, maar is er nu vanaf. In die documentaire komt heel duidelijk naar voren. Gratis bestaat niet. Dus als jij nu al je data onderbrengt bij gratis diensten, dan ben jij het product. Wist jij bijvoorbeeld dat, als jij een bericht op Facebook zijn, er gemiddelde 14 bedrijven zijn die aan die post geld verdienen?

Nu kun je zeggen "dat maakt mij niets uit". Maar ik betaal liever ergens voor zodat ik weet dat mijn data veilig is. Dan dat ik mijn data te pas en te onpas overal onder ga brengen. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Jackssonss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15-09 22:26
Calitomnication schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:16:
[...]

Heb je de documentaire " terms & conditions may apply" wel eens gezien? Hij stond op Netflix, maar is er nu vanaf. In die documentaire komt heel duidelijk naar voren. Gratis bestaat niet. Dus als jij nu al je data onderbrengt bij gratis diensten, dan ben jij het product. Wist jij bijvoorbeeld dat, als jij een bericht op Facebook zijn, er gemiddelde 14 bedrijven zijn die aan die post geld verdienen?

Nu kun je zeggen "dat maakt mij niets uit". Maar ik betaal liever ergens voor zodat ik weet dat mijn data veilig is. Dan dat ik mijn data te pas en te onpas overal onder ga brengen. :)
Maar zoals iemand anders eerder aanhaalde, is dat geen schijnprivacy als je op je iPhone allerlei apps gebruikt die alsnog een heleboel data verzamelen? Of is dat op een iPhone meer aan banden gelegd door Apple?

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Jackssonss schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:18:
[...]

Maar zoals iemand anders eerder aanhaalde, is dat geen schijnprivacy als je op je iPhone allerlei apps gebruikt die alsnog een heleboel data verzamelen. Of is dat op een iPhone meer aan banden gelegd door Apple?
Eens, mijn post doelde dan ook op het feit dat Dropbx of Google Drive als concurrent van iClod wordt aangehaald, Google Photos vs. Apple Photos (of hoe die app alweer mag heten :P). Als jij op je iPhone lekker loopt te Facebooken, daar kan Apple niets aan doen. Net zozeer dat ze je er niet voor kunnen beschermen dat een 3rd party via hun eigen server data bij elkaar loopt te harken.
En ik ben echt niet roomser dan de paus hoor, maak je maar geen zorgen. Opgegroeid in de jaren 90 hadden we allemaal Hotmail, toen Google in 2005 met Gmail kwam was ik er ook als 1 van de eerste bij, dus ook van mij hebben ze genoeg profielen en data bij elkaar.

Anno 2018 worden we ons allemaal iets bewuster van onze gegevens en wat deze doen. Ik zal je een voorbeeld geven. Zelf doe ik aan hardlopen en doe dat met een Garmin horloge. Mijn gegevens synchroniseer ik naar het Garmin platform, maar kies er bewust voor om geen Strava ernaast te hebben omdat ik niet weet wat Strava met die gegevens gaat doen of omdat ik mijn gegevens juist binnen het Garmin platform wil doen. Natuurlijk weet ik ook niet 100% wat Garmin doet, maar je hebt het in ieder geval een beetje weten te beperken tot 1 partij.

Dus het argument "Er zijn genoeg gratis diensten beschikbaar" gaat voor mij niet helemaal op omdat ik wel nog enige controle wil hebben waar mijn gegevens en data terechtkomen :) (voor zover dat nog kan).

tips voor New York

• Jackssonss
Calitomnication schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:32:
[...]
Dus het argument "Er zijn genoeg gratis diensten beschikbaar" gaat voor mij niet helemaal op omdat ik wel nog enige controle wil hebben waar mijn gegevens en data terechtkomen :) (voor zover dat nog kan).
Ik begrijp wat je bedoelt en dat lijkt me ook een goed idee.

Ben nu wel benieuwd naar het verschil in privacy tussen iOS en Android en dan met name als je dezelfde apps gebruikt.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Calitomnication schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:16:
[...]

Om mezelf eerst maar te quoten uit een totaal ander topic: Miki in "[Password Managers] Discussie- en reviewtopic"

Dus ja ik ben ermee bekend ;)

Mijn post was juist niet bedoeld dat ik stuurde op "gratis" alternatieven maar dat er alternatieven zijn om die Apple wurggreep(nou ja, zachte fluwelen omhelzing which I like) te doorbreken. Dropbox is eigenlijk al betaald als je ziet hoe beperkt de gratis variant is.

PVOutput

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Miki schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:45:
[...]

Om mezelf eerst maar te quoten uit een totaal ander topic: Miki in "[Password Managers] Discussie- en reviewtopic"

Dus ja ik ben ermee bekend ;)

Mijn post was juist niet bedoeld dat ik stuurde op "gratis" alternatieven maar dat er alternatieven zijn om die Apple wurggreep(nou ja, zachte fluwelen omhelzing which I like) te doorbreken. Dropbox is eigenlijk al betaald als je ziet hoe beperkt de gratis variant is.
Dan heb ik je post mogelijk, wellicht, zeer waarschijnlijk verkeerd gelezen d:)b
Dank voor deze verklaring, we zitten iig on the same page ;) :).

tips voor New York

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:33
Een collega vroeg me om hulp voor een nieuwe telefoon/ abonnement. Hij heeft een iPhone 6. Ik moet hem een abo zien met een iPhone Xs. En hij schrok heel erg van de prijs. Dus liet ik hem mijn Galaxy s8 zien. En hij ging kapot van het scherm. Zo mooi vond ie het. En ik zei hoe goedkoop het toestel was. Hij was praktisch om. Tot.. Tot langs hem meester werd. Ja maar, ik ben iPhone gewend. Misschien moet ik toch maar een iPhone nemen. Zo zie je maar hoe erg dat in iemands systeem kan zitten. Ik zei dat ik van een iPhone X kwam en niets te kort kom. Ondanks dat hij het te veel geld vindt, ging hij toch richting iPhone...

• Miki
  • Nu online
4acesNL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:02:
Een collega vroeg me om hulp voor een nieuwe telefoon/ abonnement. Hij heeft een iPhone 6. Ik moet hem een abo zien met een iPhone Xs. En hij schrok heel erg van de prijs. Dus liet ik hem mijn Galaxy s8 zien. En hij ging kapot van het scherm. Zo mooi vond ie het. En ik zei hoe goedkoop het toestel was. Hij was praktisch om. Tot.. Tot langs hem meester werd. Ja maar, ik ben iPhone gewend. Misschien moet ik toch maar een iPhone nemen. Zo zie je maar hoe erg dat in iemands systeem kan zitten. Ik zei dat ik van een iPhone X kwam en niets te kort kom. Ondanks dat hij het te veel geld vindt, ging hij toch richting iPhone...
Dit is typisch menselijk gedrag en dat ga je er nooit uitkrijgen totdat ze zelf ooit een keer in een situatie komen dat ze niet meer naar dat ene product kunnen.
Zo hebben we tot voor kort een periode gekend dat er bij grote groep digibeten paniek ontstond als de blauwe E van internet explorer was vervangen voor een oranje vosje. Ze hadden geen internet meer :F

PVOutput

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:44

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ja goed verhaal. Zo sprak ik vandaag een vriend, die kocht een jaartje geleden een S8+ Duo (€899) en was nu blij met een bod van €300,- op MP 8)7

Zegt net zo weinig als jou verhaal maar treurig is die waarde wel zeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• n3z
  • Laatst online: 17-10 13:02
Genoeg mensen die maar niet kunnen wennen aan een Android telefoon. Ik heb hetzelfde. Vanaf dag 1 had ik een Android telefoon. Totdat ik eens een iPhone ging proberen met de 5. Vorig jaar een S8 aangeschaft voor werk en ik vind Android gewoon kut.

Ik heb gehoord dat een Pixel wel heel goed werkt, dus misschien die maar eens proberen. Maar voor mij is iOS, ondanks zijn tekortkomingen, nog steeds de betere.

Ik stoor mij ook aan de prijzen, maar Android is voor mij gewoon geen optie. Des te treuriger het is dat Windows mobile niet meer leeft.

n3z wijzigde deze reactie 19-09-2018 19:21 (5%)

• 4acesNL
  • Laatst online: 19:33
Wat werkt er niet goed aan? (Ik kom van jaren lang iPhone. En zelfs van een X), nu Samsung Galaxy s8.

• pretraket
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10:48
Donstil schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:01:
[...]

Ja goed verhaal. Zo sprak ik vandaag een vriend, die kocht een jaartje geleden een S8+ Duo (€899) en was nu blij met een bod van €300,- op MP 8)7

Zegt net zo weinig als jou verhaal maar treurig is die waarde wel zeg.
Als we op nietszeggende verhalen gaan reageren met nietszeggende verhalen dan is het wel heel snel afgelopen met dit topic :+

On-topic

Uit de reviews tot zover vind ik dat:

-Xs geeft meer waar voor zijn geld danndr Xs Max
- foto's lijken niet beter te zijn dan de concurrentie ( p20 pro, pixel 2xl, maar dat kan niet definitief gezegd worden nadat er meer vergelijkingen zijn gedaan)
- iOS 12 is fijn maar lijkt nog niet helemaal geoptimaliseerd op de grootte van het scherm.
- ik ga gokken dat de Xr niet heel populair gaat worden door pricedrop van de originele X en een maand latere release maar ben benieuwd

Verder: pixel 3 en nieuwe samsung lineup afwachten en dan maar een keuze maken. Xs 64/256gb is mijn favoriet van Apple's lineup

• Koning-Admiraal
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
Kern van het topic.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:10

Famous

R 400+

En dat is wellicht ook de kracht van Apple, het hele systeem.
Als het Android zou draaien zou het nooit zo succesvol zijn geweest.
Zeker als hij thuis nog iets van Apple heeft staan.

Ik heb “vroeger” veel Android gehad van diverse merken. Ondanks dat ik weet dat het aanzienlijk beter is geworden zweer ik bij iPhone.
Had totaal geen moeite om de €1159 neer te leggen voor de X.

Wel vind ik die €1159 (zeg 450 bijleggen) nu teveel voor de Xs.
In de situatie van jouw collega zou ik ook zeker de X adviseren.

Xbox live: Ghesous

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

pretraket schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:51:
Als we op nietszeggende verhalen gaan reageren met nietszeggende verhalen dan is het wel heel snel afgelopen met dit topic :+
Meer was het de afgelopen pagina`s niet hoor 8)7

• TheMandroid
  • Laatst online: 10-10 00:56
Andersom werkt het trouwens ook. Ik kon als Android gebruiker niet wennen aan m'n iPhone 6S. Ik heb altijd het idee dat ik veel meer gedaan kreeg op mn Samsung. Even tekst selecteren en vertalen zonder de app te verlaten, dat kon gewoon niet op iPhone. Net zoals ff snel een video van YouTube downloaden en doorsturen via WhatsApp. Of even snel een foto op je computer zetten zonder icloud te installeren.

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:45
Donstil schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:02:
[...]

Nee die berichten in het Xs topic zijn boeiend, mensen krijgen daar een zenuwinzinking omdat ze denken dat de postnl niet op 21 september met hun pakketje aan komt waaien. Of mensen vragen zich af of ze niet het niet beter bij de apple store kunnen laten leveren, want dan kunnen ze ‘m hopelijk al om 9.01 ophalen, stel je voor dat je ‘m pas om 11.30 hebt 8)7

Of dat iemand zijn hoesje al heeft binnengekregen..ooo daar zit straks een Xs in O+
:+

Romius wijzigde deze reactie 19-09-2018 23:21 (3%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Romius schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:18:
Nee die berichten in het Xs topic zijn boeiend, mensen krijgen daar een zenuwinzinking omdat ze denken dat de postnl niet op 21 september met hun pakketje aan komt waaien. Of mensen vragen zich af of ze niet het niet beter bij de apple store kunnen laten leveren, want dan kunnen ze ‘m hopelijk al om 9.01 ophalen 8)7

Of dat iemand zijn hoesje al heeft binnengekregen..ooo daar zit straks een Xs in O+
:+
Nee die dingen horen in het levertijden topic niet in het Xs ervaringen topic :)

[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

[iPhone XS & XS Max] bescherming / screenprotectors

Donstil wijzigde deze reactie 19-09-2018 23:23 (11%)

• pretraket
Donstil schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:02:
[...]

Ik heb mijn best gedaan om het topic een beetje netjes te houden maar mensen blijven het derailen.

Verder is er gewoon een goede discussie geweest in pakweg de eerste 5/6 pagina's

Het erger maken is nou niet echt de oplossing hé haha

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

pretraket schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:34:
Verder is er gewoon een goede discussie geweest in pakweg de eerste 5/6 pagina's
Opzich niet vreemd ook, het is een discussie zonder nieuwe invloeden dus zodra iedereen zijn zegje even gedaan heeft gebeurd er eigenlijk niets meer.

Het is niet als praten over een nieuw product waar nieuwe gebruikers ervaringen bijkomen of praten over sport waar nieuwe wedstrijden gespeeld worden.

Misschien dat de kwartaal cijfers nog iets kunnen doen voor een dergelijk topic maar echte veranderingen zijn volgend jaar in september pas natuurlijk.

• pretraket
Donstil schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:44:
[...]

Opzich niet vreemd ook, het is een discussie zonder nieuwe invloeden dus zodra iedereen zijn zegje even gedaan heeft gebeurd er eigenlijk niets meer.

Het is niet als praten over een nieuw product waar nieuwe gebruikers ervaringen bijkomen of praten over sport waar nieuwe wedstrijden gespeeld worden.

Misschien dat de kwartaal cijfers nog iets kunnen doen voor een dergelijk topic maar echte veranderingen zijn volgend jaar in september pas natuurlijk.
Opzich had er van mij dan ook na die 5/6 paginas een slotje op gemogen. Maar ik ben niet de topicstarter.

Zal niet lang duren voordat dit een volle flamebait oorlog "android vs apple wordt"

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:43
pretraket schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:48:
[...]

Opzich had er van mij dan ook na die 5/6 paginas een slotje op gemogen. Maar ik ben niet de topicstarter.

Zal niet lang duren voordat dit een volle flamebait oorlog "android vs apple wordt"
Nee hoor, de mensen die vrijdag hun nieuwe phone ontvangen zoeken elkaar weer op in het ervaringen topic. De wijze mensen in dit topic laten het doodbloeden en een aantal mensen in dit topic komt weer terug in het ervaringen topic om ‘zijn evangelie’ te verkondigen :+

• Jackssonss
Wat ik niet begrijp is waarom degenen die dit een nutteloze duscussie vinden, dit topic maar blijven vervuilen met irrelevante opmerkingen.

• pdavie2311
  • Laatst online: 19:55

pdavie2311

Live life to the fullest..

Jackssonss schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:33:
Wat ik niet begrijp is waarom degenen die dit een nutteloze duscussie vinden, dit topic maar blijven vervuilen met irrelevante opmerkingen.
Eens! Net zoals die bashers die Android willen promoten hier..

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 44mm Nike+

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Jackssonss schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:33:
pdavie2311 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:37:
[...]

Eens! Net zoals die bashers die Android willen promoten hier..
Met dit soort opmerkingen draag je natuurlijk ook bij aan het offtopic gaan. Reageer dan ook alleen als je wat nuttigs hebt toe te voegen aan deze discussie, en laat het topic anders links liggen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Juist, dit is exact mijn gevoel met de Xr. Het is een afgezwakte premium telefoon voor een Premium prijs, precies in de markt gezet om de mensen richting de Xs te duwen.

Wat ik al eerder aangaf in dit topic, geen 3D touch, geeft je het gevoel dat ze bewust features weglaten. Daarnaast brengen ze de resolutie stiekem terug en ze monteren maar 1 ipv 2 camera's, waar de iPhone X er 2 had, dus weer een downgrade. Dit is hoe ik tegen de prijssteling van Apple aankijk.

- iPhone 7 (529) en 7 Plus (659)
De instappers, maar al 2 jaar oud en nu last in the line, dus ze kunnen nog 3 jaar mee.

- iPhone 8 (689) & 8 Plus (799)
Qua inhoud & prestatie nu die beste koop die je kunt maken, het is een prima telefoons, ik heb zelf de 8, maar die bezels zijn toch wel ouderwets. Dan maar naar de Xr kijken,..

- iPhone Xr (859)
Voor "slechts" 60 Euro meer heb je een Xr (Xr moet je in dit geval vergelijken met de 8 Plus). Die heeft een volledig scherm, A12 chip en is net iets sneller en maar 6 tientjes duurder.

- iPhone X (999)
Voor maar 100 euro meer heb je een X, 2 camera's, beter scherm. Ok, toegeven hier kan Apple niets aan doen (of misschien toch wel), Maar deze kun je bij Coolblue nog voor 999 afnemen. Maar dan betaal je 1000 euro, voor een telefoon die niet meer de laatste nieuwe is.

- Xs (1159) & Xs Max (1259)
- Als je toch al 999 wilt betallen voor een telefoon, leg dan nog even die extra 159 euro in en koop een Xs ipv de X..

En zo ben je begonnen op de site van Apple om te kijken naar een iPhone 7 en kom je uiteindelijk bij een Xs uit om de onderlinge prijzen minimaal zijn.

Ik wil een iPhone die snel is, de 8 Plus is prima.
hmm, die rand is niet zo heel fijn, ach voor maar 6 tientjes meer heb ik een Xr.
- Gaat zich verdiepen in de Xr: ow, deze heeft maar 330 ppi, 1 camera en geen 3D touch, ach voor maar 100 euro meer heb ik een X
- Gaat zich verdiepen in de X, hmm, deze heeft een A11 chip, ik wil eigenlijk een snellere... ach, op deze prijs maken die extra 150 euro ook geen verschil.
- Gaat zich verdiepen in de Xs, wow, mooi ding en voor "maar'' 100 euro erbij heb ik een Xs Max... valt best nog wel mee die onderlinge verschillen.

Je kwam met het idee om naar een iPhone 7 te kijken, maar door de onderlinge verschillen die ze heel strategisch hebben ingebouwd denk je op het end van de rit, "die xs Max valt best wel mee qua prijs". Tot je er 1 nacht over gaat slapen en direct naar de pagina van de Xs Max gaat :P

tips voor New York

• Famous

Famous

R 400+

Als de X niet snel voor je is vraag ik mij af wat je ermee doet :+

Wel zit de prijs “goed in elkaar”..
Want waarom zou je inderdaad een Xr kopen terwijl je voor iets meer wel echt een premium telefoon hebt..

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:52
Calitomnication schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:17:
[...]

Juist, dit is exact mijn gevoel met de Xr. Het is een afgezwakte premium telefoon voor een Premium prijs, precies in de markt gezet om de mensen richting de Xs te duwen.

Wat ik al eerder aangaf in dit topic, geen 3D touch, geeft je het gevoel dat ze bewust features weglaten. Daarnaast brengen ze de resolutie stiekem terug en ze monteren maar 1 ipv 2 camera's, waar de iPhone X er 2 had, dus weer een downgrade. Dit is hoe ik tegen de prijssteling van Apple aankijk.

De instappers, maar al 2 jaar oud en nu last in the line, dus ze kunnen nog 3 jaar mee.

Qua inhoud & prestatie nu die beste koop die je kunt maken, het is een prima telefoons, ik heb zelf de 8, maar die bezels zijn toch wel ouderwets. Dan maar naar de Xr kijken,..

- iPhone Xr (859)
Voor "slechts" 60 Euro meer heb je een Xr (Xr moet je in dit geval vergelijken met de 8 Plus). Die heeft een volledig scherm, A12 chip en is net iets sneller en maar 6 tientjes duurder.

- iPhone X (999)
Voor maar 100 euro meer heb je een X, 2 camera's, beter scherm. Ok, toegeven hier kan Apple niets aan doen (of misschien toch wel), Maar deze kun je bij Coolblue nog voor 999 afnemen. Maar dan betaal je 1000 euro, voor een telefoon die niet meer de laatste nieuwe is.

- Als je toch al 999 wilt betallen voor een telefoon, leg dan nog even die extra 159 euro in en koop een Xs ipv de X..

En zo ben je begonnen op de site van Apple om te kijken naar een iPhone 7 en kom je uiteindelijk bij een Xs uit om de onderlinge prijzen minimaal zijn.

hmm, die rand is niet zo heel fijn, ach voor maar 6 tientjes meer heb ik een Xr.
- Gaat zich verdiepen in de Xr: ow, deze heeft maar 330 ppi, 1 camera en geen 3D touch, ach voor maar 100 euro meer heb ik een X
- Gaat zich verdiepen in de X, hmm, deze heeft een A11 chip, ik wil eigenlijk een snellere... ach, op deze prijs maken die extra 150 euro ook geen verschil.
- Gaat zich verdiepen in de Xs, wow, mooi ding en voor "maar'' 100 euro erbij heb ik een Xs Max... valt best nog wel mee die onderlinge verschillen.

Je kwam met het idee om naar een iPhone 7 te kijken, maar door de onderlinge verschillen die ze heel strategisch hebben ingebouwd denk je op het end van de rit, "die xs Max valt best wel mee qua prijs". Tot je er 1 nacht over gaat slapen en direct naar de pagina van de Xs Max gaat :P
Dat is natuurlijk gewoon perfecte marketing en optimale prijs positionering :P

Maar inderdaad, ik ben het met je eens hoor, ik vond dat al storend vanaf het moment dat het eerste Plus model uitkwam, de 6 Plus, die had direct een full HD scherm en dus een hogere PPI en de normale 6 moest het nog maar doen met die 300 zoveel PPI en een mindere camera. De Xr had wel wat betere specs mogen hebben vooral qua scherm imo, of anders hadden ze het beter de SE oid kunnen noemen.

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07 10:47
[...]

- iPhone Xr (859)

- iPhone X (999)

Mee eens. Alhoewel je de iPhone X al hebt nu voor €865. Maakt de keuze misschien wat makkelijker.

Wel 1 jaar garantie maar. https://www.eglobalcentral.nl/#/product/22465
Collega heeft hem daar vorige week besteld, wordt morgen afgeleverd :)

• TheMandroid
Mr Brightside schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:38:
[...]

Mee eens. Alhoewel je de iPhone X al hebt nu voor €865. Maakt de keuze misschien wat makkelijker.

Wel 1 jaar garantie maar. https://www.eglobalcentral.nl/#/product/22465
Collega heeft hem daar vorige week besteld, wordt morgen afgeleverd :)
Ik ben ook aan het twijfelen om daar een X te bestellen.
M'n iPad komt er ook vandaan.
Maar ik twijfel of ik de gok van 1 jaar garantie wil nemen op een +- 900 euro toestel.
De iPad was maar 300, dus dan is garantie minder belangrijk...

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07 10:47
TheMandroid schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:06:
[...]

Ik ben ook aan het twijfelen om daar een X te bestellen.
M'n iPad komt er ook vandaan.
Maar ik twijfel of ik de gok van 1 jaar garantie wil nemen op een +- 900 euro toestel.
De iPad was maar 300, dus dan is garantie minder belangrijk...
Hij is nog maar dik 1 uur voor die prijs ;)

• TheMandroid
Mr Brightside schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:42:
[...]

Hij is nog maar dik 1 uur voor die prijs ;)
Dan wacht ik wel voor de XS op die site haha, las in het oude X Topic dat die al rond oktober november rond de 900 zat daar....

Het verbaast me overigens hoe loyaal sommige Apple fans zijn. Hele video's maken om het prijsbeleid te kunnen verdedigen: https://forums.macrumors....-at-iphone-prices.2139501 }:O }:O }:O }:O

• n3z
4acesNL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:39:
Wat werkt er niet goed aan? (Ik kom van jaren lang iPhone. En zelfs van een X), nu Samsung Galaxy s8.
Een aantal dingen waar ik mij aan stoorde:

- In het begin was android erg laggy. Ik ervaar dit soms nog met de S8 (originele rom).
- Onnodige onsamenhangende menu's (wordt snel vrij ingewikkeld).
- Werkt niet zo soepel als iOS, helemaal vergeleken met iOS 12.
- Als je geluk hebt upgrade voor maximaal twee jaar. Ik wil niet alleen security updates maar de nieuwste Android. Voor een toestel van 800 euro lijkt mij dit niet meer dan normaal.Bij Apple krijg ik die voor minimaal VIJF jaar.
- Advertenties overal. Alle apps zitten bomvol advertenties. iOS heeft dit een stuk minder. En wel fijn dat je Adblock kan installeren op Safari. dit wordt wel steeds minder een non-issue als je enige kennis hebt van de markt qua adblockers.
- Security. Door de weinig updates en apps die letterlijk alle van je vragen waarbij het niet nodig is, krijg ik het gevoel dat mijn informatie bij Android OS meer als product wordt gezien dan als bijkomt.

Ik snap dat mensen privacy/security, upgrade beleid en advertenties voor lief nemen. Dan zeg ik ga je gang, er is enorm veel keus in Android land met echt prachtige hardware (vaak beter dan een iPhone). Maar ik pas.

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
[...]

- iPhone Xr (859)

- iPhone X (999)

Wat is je punt, dat Apple te veel keus heeft met verschillende prijzen? :+

Ik vermoed niet dat er veel mensen zijn die een iPhone 7 willen kopen van €529 maar op een iPhone XS Max van €1259 uitkomen. Dat scheelt €730, 138% duurder... _O-

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

GuidoH schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:25:
[...]

Wat is je punt, dat Apple te veel keus heeft met verschillende prijzen? :+

Ik vermoed niet dat er veel mensen zijn die een iPhone 7 willen kopen van €529 maar op een iPhone XS Max van €1259 uitkomen. Dat scheelt €730, 138% duurder... _O-
Dat begrijp ik ook wel ;). Mijn punt is dat de onderlinge prijsverschillen dusdanig klein zijn dat er voor een "klein bedrag" altijd een net iets beter toestel beschikbaar is waardoor je onbewust toch naar de Phone 8 ipv 7 gaat kijken :)

Calitomnication wijzigde deze reactie 20-09-2018 10:27 (5%)

tips voor New York

• MEJ
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:01
iPhone X bij KPN in prijs verlaagd. 64GB voor €912!

 iPhone 11 Black |  iPad mini 4 Silver |  Watch Series 3 SG | Sony Playstation 4 Slim

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09-10 13:12
Ik heb nog nooit een nieuwe iPhone gehad , ik koop ze altijd "tweedehands" waarbij ze nog wel nieuw in doos zijn of echt tweedehands. Daarnaast weet je dat toestellen lange support krijgen, dus vind ik het zelf ook niet erg het model van een jaar geleden te kopen. Dan kom je bijvoorbeeld uit op een iPhone X van €700 €800 nieuw of €650 met nieuwstaat. Voor de iPhone 8 kom je dan ongeveer uit op €530 nieuw of €450 nieuwstaat.

Al met al geen verkeerde prijzen als je dat tegenover €1159 voor een iPhone XS zet.

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:55
thefal schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:36:
Ik heb nog nooit een nieuwe iPhone gehad , ik koop ze altijd "tweedehands" waarbij ze nog wel nieuw in doos zijn of echt tweedehands. Daarnaast weet je dat toestellen lange support krijgen, dus vind ik het zelf ook niet erg het model van een jaar geleden te kopen. Dan kom je bijvoorbeeld uit op een iPhone X van €700 nieuw of €650 met nieuwstaat. Voor de iPhone 8 kom je dan ongeveer uit op €530 nieuw of €450 nieuwstaat.

Al met al geen verkeerde prijzen als je dat tegenover €1159 voor een iPhone XS zet.
Ik ben druk op zoek maar voor € 700,- nieuw in seal ben ik ze nog weinig tot niet tegen gekomen :)

©2004

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

n3z schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:06:
[...]

Een aantal dingen waar ik mij aan stoorde:

- In het begin was android erg laggy. Ik ervaar dit soms nog met de S8 (originele rom).
- Onnodige onsamenhangende menu's (wordt snel vrij ingewikkeld).
- Werkt niet zo soepel als iOS, helemaal vergeleken met iOS 12.
- Als je geluk hebt upgrade voor maximaal twee jaar. Ik wil niet alleen security updates maar de nieuwste Android. Voor een toestel van 800 euro lijkt mij dit niet meer dan normaal.Bij Apple krijg ik die voor minimaal VIJF jaar.
- Advertenties overal. Alle apps zitten bomvol advertenties. iOS heeft dit een stuk minder. En wel fijn dat je Adblock kan installeren op Safari. dit wordt wel steeds minder een non-issue als je enige kennis hebt van de markt qua adblockers.
- Security. Door de weinig updates en apps die letterlijk alle van je vragen waarbij het niet nodig is, krijg ik het gevoel dat mijn informatie bij Android OS meer als product wordt gezien dan als bijkomt.

Ik snap dat mensen privacy/security, upgrade beleid en advertenties voor lief nemen. Dan zeg ik ga je gang, er is enorm veel keus in Android land met echt prachtige hardware (vaak beter dan een iPhone). Maar ik pas.
Alleen is dit niet echt veranderd tov 1 of 2 jaar geleden.

Wat wel veranderd is, is wat je hiervoor moet betalen en dat is een stuk meer. Vorig jaar heeft de X the waters getest en dat is nu vrolijk doorgezet.

Ik zie geen reden waarom dit voor mij als consument een positieve ontwikkeling is. :'(

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09-10 13:12
harm12nl schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:38:
[...]

Ik ben druk op zoek maar voor € 700,- nieuw in seal ben ik ze nog weinig tot niet tegen gekomen :)
Ik zag er meerdere, maar dan zie je dat ze €700 vragen maar de biedingen toch langzaam oplopen naar €800. Een vriend van me wilde er 1, dus ik heb even gezocht, een advertentie gevonden voor €700 en meteen de deal vastgelegd dat ik hem voor die prijs krijg als ik hem meteen kom halen. Over een uur zullen we zien of het legit is.

• n3z
Help!!!! schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:39:
[...]

Alleen is dit niet echt veranderd tov 1 of 2 jaar geleden.

Wat wel veranderd is, is wat je hiervoor moet betalen en dat is een stuk meer. Vorig jaar heeft de X the waters getest en dat is nu vrolijk doorgezet.

Ik zie geen reden waarom dit voor mij als consument een positieve ontwikkeling is. :'(
Het is ook geen positieve ontwikkeling. Ik vind het vooral vervelend dat we niet echt een keus hebben. Op de pc markt kan je nog kiezen tussen MacOS, Linux en Windows. En binnen Linux heb je zo enorm veel keus. De smartphone markt is gewoon voor de consument kut, laten we eerlijk wezen.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

n3z schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:16:
[...]

Het is ook geen positieve ontwikkeling. Ik vind het vooral vervelend dat we niet echt een keus hebben. Op de pc markt kan je nog kiezen tussen MacOS, Linux en Windows. En binnen Linux heb je zo enorm veel keus. De smartphone markt is gewoon voor de consument kut, laten we eerlijk wezen.
Ook dat is een schijnkeuze. Als je bij de MediaMarkt naar binnen loopt heb je keuze uit 20 pc's ingericht met Windows, 2 met ChromeOS, en paar iMacs & Macbooks, dus ja... er is keuze..

De praktijk:
- ChromeOS > Kiest een leek niet voor, te beperkt en de massa is er nog niet aan toe om 100% vanuit de cloud te werken.
- Mac > Kiest de massa niet voor, te duur en eng
- Linux > Ik heb nog nooit een pc met Linux waar dan ook in de verkoop gezien ;)
- Wndows > Dan maar Windows, want bij Windows zijn de keuzes eindeloos. Je begint op de 300 euro en gaat door tot je portomonee het niet meer aankan.

Dus, in principe is de PC markt niet veel anders dan de Smartphone markt. Enige verschil is dat je bij de PC markt nog vrije keuze hebt (kunt hebben) over welk OS je draait. De Tweakers kiezen er dan voor om Linux te installeren, maar bekijk dat eens procentueel, is te verwaarlozen.

- Android is de Microsoft van de Smartphone wereld. Van budget tot high end verkrijgbaar.
- Apple is Apple.
- Ook binnen de Smartphone wereld heb je OS'en die je zelf kunt installeren, als je daar zin in hebt. Beetje hetzelfde als Linux in de PC wereld >> check artikel

tips voor New York

• TheMandroid
Ook op de laptop markt begint de keuze flink minder te worden. Vaak hebben alle modellen iets wat niet klopt, waardoor je wel voor een in-verhouding veel duurder model moet gaan. Zo kwam ik vorig jaar vaak tegen dat je of een i3 met 8gb hebt, of een i5 met 4gb, of 128gb geheugen met ips scherm of 256gb geheugen met tn scherm. Maar juist een combinatie met al het gewenste, was vroeger makkelijk te vinden op betaalbaar niveau, terwijl fabrikanten nu richting de 1000 euro gaan. Ze maken (net als Apple) alle goedkopere modellen minder aantrekkelijk door combinaties te maken die niet af voelen.

• Whiteflashh
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:36
BlackHmark schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:32:
iPhone X bij KPN in prijs verlaagd. 64GB voor €912!
Bedankt voor de tip!

Gelijk opgehaald.

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:55
Whiteflashh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:47:
[...]

Bedankt voor de tip!

Gelijk opgehaald.
Kan je hem daar ook zonder abbo kopen?

©2004

• Whiteflashh
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:36
harm12nl schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:53:
[...]

Weet ik niet, heb mijn abo verlengd

• Romius
harm12nl schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:53:
[...]

Dat zal haast niet, want dit is wel een aardig prijsverschil met de rest van de aanbieders (980 euro). Even afgezien van die shady aanbieders.

• Jackssonss
Romius schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:41:
[...]

Dat zal haast niet, want dit is wel een aardig prijsverschil met de rest van de aanbieders (980 euro). Even afgezien van die shady aanbieders.
Is dat ze ‘shady’ zijn de reden dat deze webshops niet in de pricewatch staan? Ik wil ook een X kopen, maar er is nogal een verschil in prijs tussen die ‘shady’ aanbieders en de bekendere webshops.

• Miki
  • Nu online
Jackssonss schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:35:
[...]

Is dat ze ‘shady’ zijn de reden dat deze webshops niet in de pricewatch staan? Ik wil ook een X kopen, maar er is nogal een verschil in prijs tussen die ‘shady’ aanbieders en de bekendere webshops.
Als het te mooi is is er vaak wel iets aan de hand. Grijze import, gestolen exemplaren, refurb, tweedehands voor nieuw, enz enz. Je zult dus goed moeten afwegen of je het risico wilt lopen voor zoveel geld.

PVOutput

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Godallemachtig, wordt deze discussie nu NOG STEEDS gevoerd? Dat gaat echt al jaren terug en het lijkt me nu toch wel een keer duidelijk. Apple heeft altijd gezegd dat het Retina display voldoende resolutie bevat zodat je de afzonderlijke pixels niet meer kunt onderscheiden (op normale kijkafstand). Een hogere resolutie is gewoon onnodig. Wat heeft het voor zin om een display met hogere resolutie op je device te hebben als je oog niet in staat is om het verschil te zien?

Precies, dat heeft helemaal geen zin. Behalve als je Samsung heet, want dan gebruik je het als marketing. Mensen blijven nu eenmaal gevoelig voor cijfertjes en hoger is beter, dus als je het handig brengt kun je het gebruiken om mensen over te halen om jouw product te kopen ook al kunnen ze het verschil niet zien. Dus je wilt perse het vinkje '1080p' aan hebben, ook al zien je ogen het verschil niet? Ik ben blij dat Apple niet aan die onzin meedoet.

Meedeed, want met de duurdere modellen hebben ze het aantal ppi toch verhoogd. Geen idee wat daar de reden van is. Misschien toch marketing (al lopen ze er niet hard mee van stapel) of misschien is het gewoon een standaardresolutie voor het maken van die schermpjes. Maar het feit blijft dat boven de originele Retina resolutie het verschil domweg onzichtbaar is, dus onnodig.

• Jackssonss
Miki schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:52:
[...]

Als het te mooi is is er vaak wel iets aan de hand. Grijze import, gestolen exemplaren, refurb, tweedehands voor nieuw, enz enz. Je zult dus goed moeten afwegen of je het risico wilt lopen voor zoveel geld.
Uiteraard, dat begrijp ik, maar daar had ik het niet over.

• Koning-Admiraal
PhilipsFan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:14:
[...]

Godallemachtig, wordt deze discussie nu NOG STEEDS gevoerd? Dat gaat echt al jaren terug en het lijkt me nu toch wel een keer duidelijk. Apple heeft altijd gezegd dat het Retina display voldoende resolutie bevat zodat je de afzonderlijke pixels niet meer kunt onderscheiden (op normale kijkafstand). Een hogere resolutie is gewoon onnodig. Wat heeft het voor zin om een display met hogere resolutie op je device te hebben als je oog niet in staat is om het verschil te zien?

Precies, dat heeft helemaal geen zin. Behalve als je Samsung heet, want dan gebruik je het als marketing. Mensen blijven nu eenmaal gevoelig voor cijfertjes en hoger is beter, dus als je het handig brengt kun je het gebruiken om mensen over te halen om jouw product te kopen ook al kunnen ze het verschil niet zien. Dus je wilt perse het vinkje '1080p' aan hebben, ook al zien je ogen het verschil niet? Ik ben blij dat Apple niet aan die onzin meedoet.

Meedeed, want met de duurdere modellen hebben ze het aantal ppi toch verhoogd. Geen idee wat daar de reden van is. Misschien toch marketing (al lopen ze er niet hard mee van stapel) of misschien is het gewoon een standaardresolutie voor het maken van die schermpjes. Maar het feit blijft dat boven de originele Retina resolutie het verschil domweg onzichtbaar is, dus onnodig.
Iemand die behoorlijk voor de Apple propaganda is gevallen. Als je daadwerkelijk het verschil niet tussen 720p/1080p ziet dan heeft het ook geen nut om hierop dieper op in te gaan.

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Koning-Admiraal schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:28:
[...]
Iemand die behoorlijk voor de Apple propaganda is gevallen. Als je daadwerkelijk het verschil niet tussen 720p/1080p ziet dan heeft het ook geen nut om hierop dieper op in te gaan.
Nee, deze bijdrage is pas een nuttige toevoeging aan het topic...

• Famous

Famous

R 400+

En jij probeert iedereen van Apple af te krijgen.

• Koning-Admiraal
Graag inhoudelijk reageren met argumenten.

Hoedje wijzigde deze reactie 20-09-2018 21:56 (83%)

• pretraket
Het is al vaker bewezen dat wij wel het verschil tussen 720p en 1080p kunnen zien.

lijkt wel de 60fps discussie of de 144 hz discussie opeens hier.....

• D-Ed
De gemiddelde consument ziet het verschil idd niet.. Hell, er zijn mensen met een 4K tv die denken dat normale tv uitzendingen zo mooi zijn omdat die in 4K uitzenden..

Een beetje hetzelfde als toen de PS3 uitkwamen (1080P was toen het ding) en mensen deze aansloten met een scart en ook dachten dat ze full HD aan het kijken waren :+

• n3z
PhilipsFan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:14:
[...]

Waarom hebben de duurdere iPhones dan wel een hogere resolutie op een zelfs kleinere scherm in het geval van de xs?

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06:53

Wootism

aaibaar

*snip* flame

Daedalus wijzigde deze reactie 20-09-2018 22:54 (90%)

• pretraket
D-Ed schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:43:
De gemiddelde consument ziet het verschil idd niet.. Hell, er zijn mensen met een 4K tv die denken dat normale tv uitzendingen zo mooi zijn omdat die in 4K uitzenden..

Een beetje hetzelfde als toen de PS3 uitkwamen (1080P was toen het ding) en mensen deze aansloten met een scart en ook dachten dat ze full HD aan het kijken waren :+
Misschien de wat oudere consumenten. Maar meeste jongeren weten echt wel wat 1080p/fullHD inhoudt en zien dat verschil op een netflix/youtube.

Denk dat je de gemiddelde consument ook wel lichtelijk onderschat

• D-Ed
pretraket schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:23:
[...]

Misschien de wat oudere consumenten. Maar meeste jongeren weten echt wel wat 1080p/fullHD inhoudt en zien dat verschil op een netflix/youtube.

Denk dat je de gemiddelde consument ook wel lichtelijk onderschat
Ach tja, Het is maar een mening he ;)

Aangezien de meerderheid van de mensen nog steeds foto’s doorsturen via Whatsapp en delen op Facebook/Instagram en die foto’s het einde vinden denk ik niet dat mensen echt bezig zijn met 4K/1080P etc.. (Sterker nog, er is nog geen tv zender die in 1080P uitzend naar de massa... :+ ) Misschien wel voordat ze een device kopen (want marketing) maar niet als ze het eenmaal in handen hebben.

Edit: Ik heb het dus over de ‘gemiddelde consument’ niet de Tweakers en nerds die zich opwinden over specs..

D-Ed wijzigde deze reactie 20-09-2018 22:33 (7%)

• pretraket
D-Ed schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:32:
[...]

Ach tja, Het is maar een mening he ;)

Aangezien de meerderheid van de mensen nog steeds foto’s doorsturen via Whatsapp en delen op Facebook/Instagram en die foto’s het einde vinden denk ik niet dat mensen echt bezig zijn met 4K/1080P etc.. (Sterker nog, er is nog geen tv zender die in 1080P uitzend naar de massa... :+ ) Misschien wel voordat ze een device kopen (want marketing) maar niet als ze het eenmaal in handen hebben.

Edit: Ik heb het dus over de ‘gemiddelde consument’ niet de Tweakers en nerds die zich opwinden over specs..
Ik heb het over bewegend beeld. Dat is natuurlijk wel even anders dan whatsapp of instagram.

Ken genoeg "normale" mensen die weinig weten van technologie. Toch zetten die ook altijd hun youtube/netflix op 1080p

• Koning-Admiraal
*snip* maak voortaan een topicreport aan als een reactie je niet bevalt.

Daedalus wijzigde deze reactie 20-09-2018 22:55 (81%)

• D-Ed
pretraket schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:46:
[...]

Ik heb het over bewegend beeld. Dat is natuurlijk wel even anders dan whatsapp of instagram.

Ken genoeg "normale" mensen die weinig weten van technologie. Toch zetten die ook altijd hun youtube/netflix op 1080p
Klopt ook weer maar dan toch.. Ik heb liever bewegend beeld op fatsoenlijke 720P plasma dan bewegend beeld op een redelijke 1080P LCD..

En de discussie gaat nu (door die Unbox therapy gast met zijn grote ogen) vnml over het scherm van de Xr maar vergeet de interne updates van die iPhone (en de Xs). Ik heb gisterenavond en vanavond een aantal reviews gecheckt die specifiek gaan over de camera op de Xs en ik ben er zeer van onder de indruk. De camera is voor mij overigens ook de belangrijkste reden om over te stappen van een 7 naar een Xs.. Aangezien de Xr bijna alle camera updates van de Xs krijgt is dat toch weer goed nieuws. De resolutie van het scherm is groter dan een gemiddelde point & shoot camera en je kunt er mee bellen ;)

• pretraket
D-Ed schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:54:
[...]

Klopt ook weer maar dan toch.. Ik heb liever bewegend beeld op fatsoenlijke 720P plasma dan bewegend beeld op een redelijke 1080P LCD..

En de discussie gaat nu (door die Unbox therapy gast met zijn grote ogen) vnml over het scherm van de Xr maar vergeet de interne updates van die iPhone (en de Xs). Ik heb gisterenavond en vanavond een aantal reviews gecheckt die specifiek gaan over de camera op de Xs en ik ben er zeer van onder de indruk. De camera is voor mij overigens ook de belangrijkste reden om over te stappen van een 7 naar een Xs.. Aangezien de Xr bijna alle camera updates van de Xs krijgt is dat toch weer goed nieuws. De resolutie van het scherm is groter dan een gemiddelde point & shoot camera en je kunt er mee bellen ;)
Het gaat er meer om dat het een rare concessie is voor een telefoon met zo'n prijs.

Kunnen ze beter een goed scherm erin zetten met een oudere cpu.

De a11 is nogsteeds super snel. Niemand zou er wat van merken.
Unboxtherapy heeft er gewoon gelijk in dat het hebben van een iphone 4 ppi nogal raar is. Een hogere resolutie was er ook al bij de 7+.

A12 is zelfs ziekelijk overkill voor een 720p scherm eigenlijk

• Wootism

Wootism

aaibaar

pretraket schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:59:
[...]

Het gaat er meer om dat het een rare concessie is voor een telefoon met zo'n prijs.

Unboxtherapy heeft er gewoon gelijk in dat het hebben van een iphone 4 ppi nogal raar is. Een hogere resolutie was er ook al bij de 7+.

Het grappige is dat hier net wordt gedaan alsof er echt een bar-slecht consessie-scherm in gezet is.
Terwijl het nog steeds een 326ppi IPS scherm is met een indrukwekkend kleurenspectrum.

Geloof me, als je die Xr in het echt ziet vind je het gewoon een meer dan prima scherm die gewoon doet wat het moet doen.

• pretraket
Wootism schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:07:
[...]

Het grappige is dat hier net wordt gedaan alsof er echt een bar-slecht consessie-scherm in gezet is.
Terwijl het nog steeds een 326ppi IPS scherm is met een indrukwekkend kleurenspectrum.

Geloof me, als je die Xr in het echt ziet vind je het gewoon een meer dan prima scherm die gewoon doet wat het moet doen.
eerder in het topic al gezegd:

Meerdere mensen gaven bij de hands-on al aan dat het ze stoorden. Vooral op het grote scherm.

En ja sorry in 2018 voor 900 euro is een 720p scherm slecht. Niet bar-slecht. Maar wel slecht.

Als 720p zo geweldig was dan had apple stug in alle modellen 720 Lcd'tjes geplaatst inclusief 7+,8+ , X, Xs, Xs Max.

Kijk als het jou persoonlijk niet stoort. Heel mooi. Maar ik en vele anderen vinden het ondermaats en willen minstens een X(s)

pretraket wijzigde deze reactie 20-09-2018 23:12 (8%)

• D-Ed
pretraket schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:59:
[...]

Als je de prijs alleen van het scherm af zou laten hangen wel idd.. Misschien heeft die A12 op andere vlakken juist meer nut gaan mensen heel blij zijn met de foto’s die dan ding schiet.. Dat moeten we dus nog even afwachten..

Mijn punt blijft voorlopig even staan.. De doelgroep voor deze phone gaat niet balen van het scherm, die gaan enthousiast worden over de snelheid, de foto kwaliteit en het feit dat het een Xs is in een goedkoper jasje.. Misschien gaat deze phone ook pas volgend jaar pieken en is dat de strategie van Apple.. We weten het niet en we gaan het later ontdekken :*)

• pretraket
D-Ed schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:17:
[...]

Als je de prijs alleen van het scherm af zou laten hangen wel idd.. Misschien heeft die A12 op andere vlakken juist meer nut gaan mensen heel blij zijn met de foto’s die dan ding schiet.. Dat moeten we dus nog even afwachten..

Mijn punt blijft voorlopig even staan.. De doelgroep voor deze phone gaat niet balen van het scherm, die gaan enthousiast worden over de snelheid, de foto kwaliteit en het feit dat het een Xs is in een goedkoper jasje.. Misschien gaat deze phone ook pas volgend jaar pieken en is dat de strategie van Apple.. We weten het niet en we gaan het later ontdekken :*)
De prijs is vooral de marge ( en dat vind ik persoonlijk niet erg). De winst per telefoon is altijd hoog geweest en dat hebben ze vanaf de X tot het extreme gepushed ( en het werkt, en nogsteeds geen probleem mee)
Punt is dat het scherm 720p maken niet uit noodzaak is geweest maar puur omdat het anders veel te veel zou concurreren met de duurdere Xs. alle andere concessies tegenover de Xs zijn namelijk minimaal

Apple verkoopt sowieso wel. Maar ik en vele anderen vinden het jammer wat ze met de Xr gedaan hebben.

Dat neemt niet weg dat er zat mensen buiten de gewone doelgroep zijn die graag een nieuwe Iphone overweegt.

Voor mij is dat waarschijnlijk de Xs dit jaar ( of de pixel 3 moet echt hele mooie foto's maken)

• D-Ed
pretraket schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:24:
[...]

De prijs is vooral de marge ( en dat vind ik persoonlijk niet erg). De winst per telefoon is altijd hoog geweest en dat hebben ze vanaf de X tot het extreme gepushed ( en het werkt, en nogsteeds geen probleem mee)
Punt is dat het scherm 720p maken niet uit noodzaak is geweest maar puur omdat het anders veel te veel zou concurreren met de duurdere Xs. alle andere concessies tegenover de Xs zijn namelijk minimaal

Apple verkoopt sowieso wel. Maar ik en vele anderen vinden het jammer wat ze met de Xr gedaan hebben.

Dat neemt niet weg dat er zat mensen buiten de gewone doelgroep zijn die graag een nieuwe Iphone overweegt.

Voor mij is dat waarschijnlijk de Xs dit jaar ( of de pixel 3 moet echt hele mooie foto's maken)
Ik sluit me ook deels aan bij de mensen die het jammer vinden.. Zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen maar jammer genoeg is dat ook bij andere bedrijven zo.. Ik heb hier nog een Xbox connect liggen waar geen ondersteuning meer voor is.. Een auto voor de deur staan die motorisch meer in zijn macht heeft dan dat de software toelaat etc.

Afijn, Morgen komt mijn Xs binnen en dan hoop ik weer te gaan genieten van de betere camera en alle andere mogelijkheden die het ding te bieden heeft. Ik denk dat ze met de Xr sowieso ook een knaller in huis hebben en dat de meeste mensen het mindere scherm niet als zodanig gaan ervaren.

We gaan het zien, iedereen in ieder geval veel plezier met de phone die bij hem of haar past! _/-\o_

• kbuntu
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 12-10 19:16
Ik loop waarschijnlijk helemaal uit de pas met mijn telefoon, maar heb na het kapot vallen van mijn 6s een SE gekocht. 6s laten repareren en aan moeders gegeven. Prima telefoontje, lekker compact, mooi ontwerp en behoorlijk snel. Met de jaren merk ik dat het allernieuwste niet meer super belangrijk is en dat ik was prijsbewuster ben geworden. Eerder was abonnement verlengen een no-brainer, direct nieuwste telefoon. De prijzen van de nieuwe generatie vind ik te fors, kan het niet meer goed verantwoorden naar mezelf toe. Wat daarbij ook een rol speelt is de kwetsbaarheid van de nieuwe telefoons. Ik gebruik ze het liefst zonder hoesje, maar dat zou ik met een glazen telefoon niet durven. Dus stel je geeft dan toch zoveel geld uit, moet je ze eigenlijk ook verzekeren.

De waarde van de gebruikservaring is kennelijk zo hoog, dat Apple dit verkocht krijgt. Daar kan ik op zich inkomen, plus het achterliggende verhaal over privacy en veiligheid. Ik stal mijn foto's bijvoorbeeld bij de iCloud fotobibliotheek, mijn vriendin ook. Google vertrouw ik daar gewoon niet mee, misschien onterecht, maar zo sta ik er nu eenmaal in. Zolang ik via resellers oudere modellen kan kopen voor lagere prijs hoor je mij niet klagen. De echt dure modellen zijn dan voor de 'players' ;)

• Wootism

Wootism

aaibaar

pretraket schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:11:
[...]

eerder in het topic al gezegd:

Meerdere mensen gaven bij de hands-on al aan dat het ze stoorden. Vooral op het grote scherm.

En ja sorry in 2018 voor 900 euro is een 720p scherm slecht. Niet bar-slecht. Maar wel slecht.

Als 720p zo geweldig was dan had apple stug in alle modellen 720 Lcd'tjes geplaatst inclusief 7+,8+ , X, Xs, Xs Max.

Kijk als het jou persoonlijk niet stoort. Heel mooi. Maar ik en vele anderen vinden het ondermaats en willen minstens een X(s)
Hartstikke mooi hoor de hele tijd het woordje 720p gebruiken. Het grappige is alleen dat de gemiddelde consument het totaal niet boeit wat de technische specs zijn van zo’n ding.

Die houden de Xr vast, merken dat hij rete snel is en zelfs een groter scherm heeft dan de veel duurdere Xs!
Hoppa verkocht :)

Apple is qua iOS devices niet zo van de specs, meer van het inspelen op klantbehoeften zoals ‘de snelste processor die we ooit in een telefoon hebben geplaatst’ of ‘het beste LCD scherm ooit in een iPhone’.
Dit werkt beter dan lullen over nietszeggende ‘ppi’, ‘Ghz’, ‘720p’ etc....

Desondanks eerst het schermpje maar eens in het echt zien voordat ik zelf kan oordelen.

Wootism wijzigde deze reactie 21-09-2018 07:50 (3%)

• TheMandroid
Ik denk dat Apple gewoon met de XR de groep vaste verlenger tevreden wil houden. Een vriendin, die 0,0 om telefoons of techniek geeft, gaf laatst aan dat ze een nieuwe moest hebben. Ik vroeg waarom, blijkt dat haar abonnement afloopt. Ze gaf zelf aan dat het toestel nog prima was. Durf te wedden dat er velen zijn die niet van toestelabo naar sim-only durfen/overwegen.

• pretraket
Wootism schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:47:
[...]

Hartstikke mooi hoor de hele tijd het woordje 720p gebruiken. Het grappige is alleen dat de gemiddelde consument het totaal niet boeit wat de technische specs zijn van zo’n ding.

Die houden de Xr vast, merken dat hij rete snel is en zelfs een groter scherm heeft dan de veel duurdere Xs!
Hoppa verkocht :)

Apple is qua iOS devices niet zo van de specs, meer van het inspelen op klantbehoeften zoals ‘de snelste processor die we ooit in een telefoon hebben geplaatst’ of ‘het beste LCD scherm ooit in een iPhone’.
Dit werkt beter dan lullen over nietszeggende ‘ppi’, ‘Ghz’, ‘720p’ etc....

Desondanks eerst het schermpje maar eens in het echt zien voordat ik zelf kan oordelen.
Je lijkt het punt hier een beetje te missen.
Dat mensen het "toch wel kopen" heeft niks te maken met " het scherm is ondermaats voor de prijs"

Mensen kunnen nu ook opeens massaal 50 euro Alcatel telefoons gaan kopen. Zegt verder niks over de kwaliteit.

OLED werd toch wel veel genoemd hoor.

En verder is het ook niet nodig om zo'n vervelende toon aan te slaan.

• Wootism

Wootism

aaibaar

@pretraket
Vervelende toon? Ik had zelfs een smiley gebruikt :/

Maar je hebt gelijk hoor wat betreft het scherm.
Dat wil alleen niet zeggen dat de gemiddelde consument daar ook mee bezig is.
Die rechtvaardigen een prijs vanuit een compleet ander standpunt.
Naar mijn mening meer uit emotie ipv op technisch vlak.

• GuidoH
  • Nu online
Mooiste argument over de marketing vind ik als het over het “Liquid Retina” scherm gaat... “Er is helemaal niks vloeibaars aan dat scherm!” Dan weet dat je met echte scherm experts te maken hebt. :Y

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• pretraket
GuidoH schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:11:
Mooiste argument over de marketing vind ik als het over het “Liquid Retina” scherm gaat... “Er is helemaal niks vloeibaars aan dat scherm!” Dan weet dat je met echte scherm experts te maken hebt. :Y
Een daadwerkelijk vloeibaar scherm is mijn ergste nachtmerrie hahah

• GuidoH
  • Nu online
pretraket schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:34:
[...]

Een daadwerkelijk vloeibaar scherm is mijn ergste nachtmerrie hahah
Ik ben zelf ook geen schermen-expert. Maar ik weet wel LCD staat voor “Liquid Crystal Display”. Geen idee of daar echt iets vloeibaars aan te pas komt, maar zo gek is die naam niet dus. ;)

• Romius
GuidoH schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:50:
[...]

Ik ben zelf ook geen schermen-expert. Maar ik weet wel LCD staat voor “Liquid Crystal Display”. Geen idee of daar echt iets vloeibaars aan te pas komt, maar zo gek is die naam niet dus. ;)
Jazeker, druk maar eens wat harder op een monitor/laptop scherm, dan zie je wat golven uit je vingers komen :o

Maar, ik deel wel een beetje het commentaar dat het scherm ondermaats is - of je het nou wel of niet ziet bij normale kijkafstanden. De OLED's in de X serie hebben ook een hogere resolutie, dus ze zijn kennelijk toch wel van die magische 320 ppi grens afgestapt. Voor bijna 900 euro mag je wel een OLED scherm verwachten tegenwoordig.

• Jackssonss
Voor diegenen die de X nog nieuw willen kopen: verwachten jullie dat de prijzen nog wat zullen zakken?

• LockeJohn
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15-10 23:03
Jackssonss schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:48:
Voor diegenen die de X nog nieuw willen kopen: verwachten jullie dat de prijzen nog wat zullen zakken?
Niet heel snel, denk dat het een populair alternatief gaat zijn voor mensen die gaan upgraden van de 8 of 7 en geen XR willen (duh obv)
Productie is gestopt toch ? Dus de voorraad gaat op raken

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:08
828p is het, geen 720p.
Scheelt nogal.

Zelfde ppi als iPhone 8, maar die is opeens ook ruk natuurlijk :D

matthijst wijzigde deze reactie 22-09-2018 20:08 (46%)

• Jackssonss
matthijst schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:07:
828p is het, geen 720p.
Scheelt nogal.

Voor die prijs verwacht je simpelweg wat beters

• matthijst
Oh eens, d'r had een 8+ scherm in mogen zitten, maar...

• D-Ed
matthijst schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:29:
Oh eens, d'r had een 8+ scherm in mogen zitten, maar...
Die past niet :+

• n3z
matthijst schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:07:
828p is het, geen 720p.
Scheelt nogal.

Waarom dan niet dezelfde PPI voor de xs en de max? Is toch goed genoeg :)

• Jona1990
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 09-10 10:31
Poeh. Ik ben al jaren enthousiast Apple-gebruiker en een premium prijs betalen vind ik zeker niet erg, maar voor mij is er nu toch echt wel een prijsgrens bereikt. Mijn 6s heeft het vandaag begeven (althans: ik heb besloten dat het gekut met de halfwerkende knopjes zo echt niet langer kan) en ik heb een 7 besteld voor 529 euro op de Apple-website (jeej, eindelijk een waterdichte telefoon!). Dat is minder dan de helft van de Xs voor een uitstekende telefoon. Zeg ik om het voor mezelf goed te praten hoor, want het liefst zou ik het nieuwste van het nieuwste willen. Maar ik heb besloten dat ik me niet meer gek laat maken.

Ik zie de meerwaarde van de X-serie er voor mij ook niet echt niet meer in. Die processor is overkill (ik draai geen Photoshop of zo) en zo'n scherm is alleen leuk als je er ook echt wat mee doet (spelletjes, films). En mijn telefoon is al ontgrendeld als ie mijn zak uit komt, want ik leg mijn duim er daar al op. Sneller dan gezichtsherkenning dus, daar zat ik al niet op te wachten. Enige waar ik van baal is de camera :P

De goedkopere Xr is me iets te lomp (194 gram vs 138 gram & 8.3mm dik vs 7.1 mm dik vergeleken met de 7). En het zint me niet dat ze het "afdankertje" doen overkomen als goedkoop, maar voor meer verkopen dan de vlaggenschepen van voorgaande jaren (X daargelaten).

Jona1990 wijzigde deze reactie 22-09-2018 23:13 (0%)
Reden: taalfout

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:32
TheMandroid schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:55:
Ik denk dat Apple gewoon met de XR de groep vaste verlenger tevreden wil houden. Een vriendin, die 0,0 om telefoons of techniek geeft, gaf laatst aan dat ze een nieuwe moest hebben. Ik vroeg waarom, blijkt dat haar abonnement afloopt. Ze gaf zelf aan dat het toestel nog prima was. Durf te wedden dat er velen zijn die niet van toestelabo naar sim-only durfen/overwegen.
Dat heb ik dus vorig jaar wel gedaan en nu dit jaar heb ik weer een sim only genomen maar wel een los toestel.

@Jona1990 mooi toestel alleen 32 gb is wel erg weinig.

• matthijst
n3z schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:48:
[...]

Waarom dan niet dezelfde PPI voor de xs en de max? Is toch goed genoeg :)
Van mij mag het, ik klaag dan ook niet.

• Jackssonss
De X bij ti-84shop.nl nu €899,95:
https://www.ti-84shop.nl/...VqhIUGoZ2U58aAouhEALw_wcB

Iemand ervaring met deze webshop?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Jackssonss schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:34:
De X bij ti-84shop.nl nu €899,95:
https://www.ti-84shop.nl/...VqhIUGoZ2U58aAouhEALw_wcB

Iemand ervaring met deze webshop?
Genoeg dingen op alleen deze pagina al die mij zouden doen laten afhaken.

Zo bijvoorbeeld de text
Nieuw origineel exemplaar (dus geen refurbished of tweedehands) compleet met documentatie, laadkabel, stekker, Lightning naar 3,5mm aansluiting en Lightning oordopjes. Standaard geleverd met 2 jaar garantie.
Maar erger nog
Deze prijs geldt uitsluitend voor particulieren en niet wanneer u betaalt met PayPal of creditcard vanwege de bijkomende kosten voor ons wanneer er voor deze betaalmethoden wordt gekozen. BTW is niet aftrekbaar.
De twee betaalmethodes waarmee de consument beschermt is ondersteunen we niet 8)7 en btw is niet aftrekbaar. Terwijl btw op je bon vermelden simpelweg verplicht is.

Genoeg om de shop te skippen zou ik zeggen.

• Miki
  • Nu online
*knip*

Reageer dan niet.

Hoedje wijzigde deze reactie 25-09-2018 19:42 (93%)

PVOutput

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:24
Donstil schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:44:
[...]
De twee betaalmethodes waarmee de consument beschermt is ondersteunen we niet 8)7 en btw is niet aftrekbaar. Terwijl btw op je bon vermelden simpelweg verplicht is.

Genoeg om de shop te skippen zou ik zeggen.
Gaat waarschijnlijk om producten met margeregeling, dan wordt er enkel BTW betaald over de winst en zijn het dus toestellen waar al eerder BTW over is geheven.

Overigens wel gewoon goede reviews: https://tweakers.net/shop...shop-punt-nl/shopreviews/

wardjj wijzigde deze reactie 25-09-2018 00:50 (9%)

• Jackssonss
wardjj schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 00:49:
[...]

Gaat waarschijnlijk om producten met margeregeling, dan wordt er enkel BTW betaald over de winst en zijn het dus toestellen waar al eerder BTW over is geheven.

Overigens wel gewoon goede reviews: https://tweakers.net/shop...shop-punt-nl/shopreviews/
Inderdaad. Dat is bij wel meer webshops zo. Had eerst de reviews gecheckt en die zijn prima.

*knip*

Laten we niet op de man spelen.

Hoedje wijzigde deze reactie 25-09-2018 19:41 (65%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

*knip*

Laten we niet op de man spelen. Dat kan wel wat vriendelijker.
Jackssonss schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 07:19:
Inderdaad. Dat is bij wel meer webshops zo. Had eerst de reviews gecheckt en die zijn prima.
Nou doen dan :+

Hoedje wijzigde deze reactie 25-09-2018 19:43 (65%)

• Xanthine
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 16-10 20:06
Ik heb al jaren Iphones, van de 3GS tot de 7 plus, maar mijn liefde voor het merk is toch aan het afzwakken. Mijn 7 plus heb ik verkocht op marktplaats en ik heb weer mijn 'oude' SE uit de kast gehaald die met IOS12 nog prima werkt. Ik krijg buikpijn van het idee om meer dan 1000 euro uit te geven aan een smartphone.

• Romius
Ik heb de laatste dagen weer wat ingelezen over alternatieven en zit wel een beetje uit te kijken naar de Oneplus 6T, met fingerprint sensor in het scherm. Daar krijg je prima hardware, meerdere camera's, OLED scherm, voor nog geen 600 euro. Misschien toch maar die overstap maken, ik geloof eigenlijk niet dat de prijzen weer omlaag zullen gaan in de toekomst bij Apple.

Maar even kijken of mijn 1 maand oude Watch 3 nog een beetje goed te verkopen valt.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:47
Romius schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:56:
Ik heb de laatste dagen weer wat ingelezen over alternatieven en zit wel een beetje uit te kijken naar de Oneplus 6T, met fingerprint sensor in het scherm. Daar krijg je prima hardware, meerdere camera's, OLED scherm, voor nog geen 600 euro. Misschien toch maar die overstap maken, ik geloof eigenlijk niet dat de prijzen weer omlaag zullen gaan in de toekomst bij Apple.

Maar even kijken of mijn 1 maand oude Watch 3 nog een beetje goed te verkopen valt.
De op6 zal je niet tegenvallen. Android heeft de boel mooi rechtgetrokken. Niettemin kon ik het zelf niet laten om de XS max te halen ...

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 23:15

Richh

HODL

GuidoH schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:11:
Nouja, als Samsung nu opeens gaat adverteren met 'we gebruiken nu Gorilla Glass!' dan gaat ook iedereen een beetje raar opkijken.

Immers: iPhones hebben al sinds jaar en dag een LCD display wat ze 'Retina' noemen. Als Liquid slaat op de liquid uit LCD, dan hebben iPhones al dus de iPhone 4 uit 2010 een 'Liquid Retina' display. Beetje raar om dat zo groot te marketen voor de XR, dan.

Richh wijzigde deze reactie 25-09-2018 10:12 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True