Het is waarschijnlijk dat de SE2 dezelfde vorm als de iPhone 8 zal gaan krijgen, dus met de SE2 zul je waarschijnlijk het OLED scherm, Face ID, en het stalen frame moeten missen.ProximalF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:44:
maar als the SE2 binnenkort in de vorm van iphone 9 met A13 chip uitkomt die nieuw dezelfde kost als iphone 8, waarom nog the XS kopen?
iphone 8 is niet van plastic? heeft ook gewoon een stalen frame. SE 2 wordt voortaan waarschijnlijk de enig iphone met LCD scherm. Dat zal wel het grootste verschil voor mij maken. Alhoewel, er zijn nog steeds mensen die hun vingers niet willen branden aan een OLED scherm die op termijn burn-ins krijgt. FaceID vermijd ik persoonlijk als de pest. ik gebruik codes om in te loggen ongeacht hoe geavanceerd desbetreffende telefoon is.Markcreator schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:58:
[...]
Het is waarschijnlijk dat de SE2 dezelfde vorm als de iPhone 8 zal gaan krijgen, dus met de SE2 zul je waarschijnlijk het OLED scherm, Face ID, en het stalen frame moeten missen.
SE 2 zal rond de 480,- liggen met 64gb. met een betere core en beter batterij tijd dan XS, minder scherm minder camera uiteraard, lichter en handzamer, vraag me nog wel af hoe het met werkgeheugen zit...
ik had afgelopen week wel bijna de Samsung S10 gehaald bij mediamarkt 21% af toen de prijs rond 440,- lag op de eerste dag, alleen ging ik een dag later bestellen en toen was het weer gestegen naar 520.
De 8 heeft geen stalen frame maar een aluminium frame.ProximalF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:51:
[...]
iphone 8 is niet van plastic? heeft ook gewoon een stalen frame. SE 2 wordt voortaan waarschijnlijk de enig iphone met LCD scherm. Dat zal wel het grootste verschil voor mij maken. Alhoewel, er zijn nog steeds mensen die hun vingers niet willen branden aan een OLED scherm die op termijn burn-ins krijgt. FaceID vermijd ik persoonlijk als de pest. ik gebruik codes om in te loggen ongeacht hoe geavanceerd desbetreffende telefoon is.
SE 2 zal rond de 480,- liggen met 64gb. met een betere core en beter batterij tijd dan XS, minder scherm minder camera uiteraard, lichter en handzamer, vraag me nog wel af hoe het met werkgeheugen zit...
ik had afgelopen week wel bijna de Samsung S10 gehaald bij mediamarkt 21% af toen de prijs rond 440,- lag op de eerste dag, alleen ging ik een dag later bestellen en toen was het weer gestegen naar 520.
Ik heb ook lang zitten wachten op de SE2. Ik kom van een 5s en wilde dit voorjaar vervangen. Lang getwijfeld tussen de 8, de SE2 of de XR. Maar deze week besloten voor de XS te gaan, nu die ineens zo verrassend in prijs gedaald is. De SE2 krijgt een nieuwere processor en waarschijnlijk een betere accuduur, maar in werkelijk ieder ander opzicht (scherm, werkgeheugen waarschijnlijk, camerasetup, bouwkwaliteit en FaceID) is de XS superieur. Het is een high-end toestel ten opzichte van een budgettoestel. Daarbij denk ik dat de introductieprijs van de SE2 boven de 500 euro zal liggen en dan is voor mij het verschil met de XS (nu rond de 630) te klein.ProximalF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:44:
maar als the SE2 binnenkort in de vorm van iphone 9 met A13 chip uitkomt die nieuw dezelfde kost als iphone 8, waarom nog the XS kopen?
Ik vraag me af of de Xs ook in andere landen op deze manier gedaald is. Vorige week de Xs nieuw in doos opgepikt voor 569 euro. Bizarre prijsdaling tov de 1050 waar die op stond.
Ik zit met precies dezelfde "vraag". Ik woon in Zwitserland en hier prijzen ze de iPhone XS voor 650 CHF (+- 600 Euro). Zeer opmerkelijk gezien de prijzen van andere iPhones niet zo sterk zijn gedaald. bvb de iPhone X is te koop vanaf 900 CHF (850 Euro).WouterL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:20:
Ik vraag me af of de Xs ook in andere landen op deze manier gedaald is. Vorige week de Xs nieuw in doos opgepikt voor 569 euro. Bizarre prijsdaling tov de 1050 waar die op stond.
Zeer merkwaardig, worden de iphone XS / XR binnenkort uit het assortiment gehaald ?
De iPhone XS is officieel al uit de schappen gehaald door apple. De huidige modellen zijn net als de x rest voorraad.DoubleP38 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:39:
[...]
Ik zit met precies dezelfde "vraag". Ik woon in Zwitserland en hier prijzen ze de iPhone XS voor 650 CHF (+- 600 Euro). Zeer opmerkelijk gezien de prijzen van andere iPhones niet zo sterk zijn gedaald. bvb de iPhone X is te koop vanaf 900 CHF (850 Euro).![]()
Zeer merkwaardig, worden de iphone XS / XR binnenkort uit het assortiment gehaald ?
Vandaag is mijn XS Max in een zwembad gevallen van 1.40 diep. Heel even op de bodem gelegen en hij is dus kapot.. Groene waas over het scherm, lijkt water onder te zitten, Face ID werkt ook niet meer. Geprobeerd uit te zetten maar hij kwam in een reboot loop. Nu doet ie helemaal niks meer, start niet meer op. Krijg wel even het Apple logo in beeld maar valt dan weer uit. Hij ligt nu in rijst maar ik ben bang dat ie echt kapot is.
Heb ook geen ander toestel die ik kan gebruiken dus ik ben behoorlijk de sjaak.. Abo bij vodafone loopt nog tot November. Heb geen AppleCare+ helaas. Wat ik wel heb is een All-Risk inboedelverzekering van Univé met buitenhuis dekking. Als ik in de voorwaarden kijk lijkt het erop dat die het wel gaan vergoeden. Reparatie moet ook via Belsimpel.nl (waar ik hem heb gekocht) omdat ik in het 2e garantiejaar zit.
Kan iemand mij vertellen of ik echt niet bij een Apple Store terecht kan ? Daar zou ik denk ik meteen refurbished meekrijgen en dan krijg ik dat geld later wel terug van de verzekering.. Ik heb het toestel sinds september 2018. Wat is wijsheid ? Reparatie via Belsimpel gaat zeker 10 werkdagen duren en dat is echt een probleem..
Heb ook geen ander toestel die ik kan gebruiken dus ik ben behoorlijk de sjaak.. Abo bij vodafone loopt nog tot November. Heb geen AppleCare+ helaas. Wat ik wel heb is een All-Risk inboedelverzekering van Univé met buitenhuis dekking. Als ik in de voorwaarden kijk lijkt het erop dat die het wel gaan vergoeden. Reparatie moet ook via Belsimpel.nl (waar ik hem heb gekocht) omdat ik in het 2e garantiejaar zit.
Kan iemand mij vertellen of ik echt niet bij een Apple Store terecht kan ? Daar zou ik denk ik meteen refurbished meekrijgen en dan krijg ik dat geld later wel terug van de verzekering.. Ik heb het toestel sinds september 2018. Wat is wijsheid ? Reparatie via Belsimpel gaat zeker 10 werkdagen duren en dat is echt een probleem..
Begin met 3 dagen goed opdrogen, de bak rijst morgen nog eens vervangen. Over een paar dagen weer aan zetten. Je kan als hij goed is opgedroogd echt mazzel hebben, maar de kans is klein natuurlijk.Benny schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:18:
Vandaag is mijn XS Max in een zwembad gevallen van 1.40 diep. Heel even op de bodem gelegen en hij is dus kapot.. Groene waas over het scherm, lijkt water onder te zitten, Face ID werkt ook niet meer. Geprobeerd uit te zetten maar hij kwam in een reboot loop. Nu doet ie helemaal niks meer, start niet meer op. Krijg wel even het Apple logo in beeld maar valt dan weer uit. Hij ligt nu in rijst maar ik ben bang dat ie echt kapot is.
youtube.com/@hisrep
Bedankt, ga ik doen. Denk dat ik voor tijdelijk maar een goedkoop toestel moet kopen..DeNachtwacht schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:42:
[...]
Begin met 3 dagen goed opdrogen, de bak rijst morgen nog eens vervangen. Over een paar dagen weer aan zetten. Je kan als hij goed is opgedroogd echt mazzel hebben, maar de kans is klein natuurlijk.
Hij ging net nog even aan maar display reageerde niet. En bleef toen weer rebooten. Toen viel ie uit en nu helemaal niks meer, gaat niet meer aan, niks
De vocht indicator in de SIM tray lijkt niet rood te zijn, das wel apart.. Ik zou ook morgen naar de Apple Store kunnen gaan in de hoop dat ze me kunnen/willen helpen. Lastig..
Sim kaart er uit halen, die moet ook goed drogen. En dan 3 dagen wegleggen op een droge plek in huis ergens en niet meer aan komen en zeker niet aan proberen te zetten. Stroom er doorheen betekent risico nemen dat iets doorbrandt.Benny schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:02:
De vocht indicator in de SIM tray lijkt niet rood te zijn, das wel apart.. Ik zou ook morgen naar de Apple Store kunnen gaan in de hoop dat ze me kunnen/willen helpen. Lastig..
Apple Store kan je helaas niet helpen... waterschade doen ze niks mee en dit is sowieso enige dat je kan doen.
youtube.com/@hisrep
Duidelijk. Denk dat het kwaad al is geschiet omdat ie opnieuw op bleef starten maar ik laat hem nu 3 dagen in rijst liggen..DeNachtwacht schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:07:
[...]
Sim kaart er uit halen, die moet ook goed drogen. En dan 3 dagen wegleggen op een droge plek in huis ergens en niet meer aan komen en zeker niet aan proberen te zetten. Stroom er doorheen betekent risico nemen dat iets doorbrandt.
Apple Store kan je helaas niet helpen... waterschade doen ze niks mee en dit is sowieso enige dat je kan doen.
Apple Store kan me toch wel helpen als ik betaal voor reparatie/vervanging? Dat geld krijg ik als het goed is vergoed van de verzekering.
Ja klopt maar eerst dit even afwachten. Als het alleen kortsluiting is nu vanwege het vocht dat er nog in zit, heb je Apple niet nodig want drogen kun je zelf met rijstBenny schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:16:
[...]
Duidelijk. Denk dat het kwaad al is geschiet omdat ie opnieuw op bleef starten maar ik laat hem nu 3 dagen in rijst liggen..
Apple Store kan me toch wel helpen als ik betaal voor reparatie/vervanging? Dat geld krijg ik als het goed is vergoed van de verzekering.
Echte waterschade is dat er iets is doorgebrand op het moederbord en dan doet Apple niks anders dan je telefoon in de prullenbak gooien en je een vervangend model tegen reparatiekosten geven. Repareren van doorgebrande onderdelen door waterschade doen ze niet.
youtube.com/@hisrep
Een vervangend model tegen reparatiekosten (€ 641,10, krijg ik vergoed) klinkt misschien nog wel het beste.. Dan heb ik meteen een nieuwe, hoef ik dus geen tijdelijke te kopen en een mooie refurbished. Die van mij is bijna 1.5 jaar oud met wat krassen op het scherm.
Ik kan wachten, een tijdelijk toestel kopen, en na 3 dagen hopen dat ie het weer doet (en voor hoe lang?) en dan misschien alsnog laten repareren of vervangen door Apple.
Ik kan wachten, een tijdelijk toestel kopen, en na 3 dagen hopen dat ie het weer doet (en voor hoe lang?) en dan misschien alsnog laten repareren of vervangen door Apple.
[ Voor 12% gewijzigd door Benny op 17-02-2020 00:11 ]
Normaliter maak ik mij niet zo druk om accu percentage. Mijn gloednieuwe iPhone XS van 2 februari geeft echter al 97% aan na drie weken gebruik. Dat lijkt me een behoorlijk abnormale degradatie. Meningen?..
Heb hetzelfde en mijn vorige ook.WouterL schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:12:
Normaliter maak ik mij niet zo druk om accu percentage. Mijn gloednieuwe iPhone XS van 2 februari geeft echter al 97% aan na drie weken gebruik. Dat lijkt me een behoorlijk abnormale degradatie. Meningen?..
Die van mijn vrouw had het ook dus kennelijk normaal?
DaveD
Yup, mij viel het ook op dat hij al heel snel was gedropt naar 94%. Sinds een paar weken lijkt dit echter wel stabiel te blijven, een verdere daling heb ik niet gezien.
youtube.com/@hisrep
Ik zit zelf te denken om een xs aan te schaffen gezien de zeer scherpe prijs bij Vodafone icm verlengen. Echter, bij verschillende tests komt steeds terug dat je de dag maar net doorkomt met een volle accu bij normaal gebruik (+-5u sot) . Wat is jouw ervaring hiermee?DeNachtwacht schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:20:
Yup, mij viel het ook op dat hij al heel snel was gedropt naar 94%. Sinds een paar weken lijkt dit echter wel stabiel te blijven, een verdere daling heb ik niet gezien.
Hier een XS sinds 21 januari, nog steeds 100%DaveD1109 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:31:
[...]
Heb hetzelfde en mijn vorige ook.
Die van mijn vrouw had het ook dus kennelijk normaal?
Hier een XS sinds 11 december, 100%. Ik laad ‘m om de dag op met geoptimaliseerd laden met de originele lader en hang hem in de auto, of waar dan ook, nooit aan de lader tijdens gebruik.
[ Voor 8% gewijzigd door B-lex op 24-02-2020 18:09 ]
Hoeveel gebruik jij de iphone per dag? Om de dag opladen klinkt niet verkeerd namelijk.B-lex schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:07:
Hier een XS sinds 11 december, 100%. Ik laad ‘m om de dag op met geoptimaliseerd laden met de originele lader en hang hem in de auto, of waar dan ook, nooit aan de lader tijdens gebruik.
nuker schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:15:
[...]
Hoeveel gebruik jij de iphone per dag? Om de dag opladen klinkt niet verkeerd namelijk.

Ben geen intensieve gebruiker. Thuis gaat alles op de iPad. Op de zaak gaat alles via de laptop. Met intensief gebruik red je makkelijk een dag overigens.
Definieer rest voorraad. Ik heb vandaag een nieuwe binnengehaald ter vervanging van mijn gesneuvelde X. Bij het checken van de productiedatum (meerdere sites) lees ik dat mijn XS geproduceerd is in de eerste week van 2020WouterL schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:43:
[...]
De iPhone XS is officieel al uit de schappen gehaald door apple. De huidige modellen zijn net als de x rest voorraad.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Apple verkoopt ze zelf niet meer.MXL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:37:
[...]
Definieer rest voorraad. Ik heb vandaag een nieuwe binnengehaald ter vervanging van mijn gesneuvelde X. Bij het checken van de productiedatum (meerdere sites) lees ik dat mijn XS geproduceerd is in de eerste week van 2020
Dat weet ik maar in hoeverre is het restvoorraad als ze gewoon nog geproduceerd worden?
Heb hem sinds dinsdag binnen, icm een vodafone abonnement, met extra korting aangezien ik thuis ziggo heb. Volgens mij heb ik ook meteen de laatste gekocht want nu staat het dat er een wachttijd is voor XS, net als bij tele2. En bij Belsimpel zijn alle telefoons al weken duurder dan bij providers. voorheen was het juist goedkoper. Nog iets is dat Vodafone waarschijnlijk eerder e-sim introduceert terwijl tele2 tot nu toe heeft laten blijken helemaal niet van plan is e-sim te introduceren. Dan heb ik nog de hoop dat misschien volgend jaar ik er een extra sim in kan stoppen.
verder had ik het apparaat eigenlijk sneller verwacht, niet dat het langzaam draait. maar installatie van sommige apps en games mag vlotter. haptics is een leuk ding zolang er geen leren hard case omheen zit, dan heb ik de hele tijd het idee dat ik iets heb laten vallen op de houten vloer.
Ik speelde Mushroom Wars 2 eerder op een oude ipad mini2 en na een aantal updates van de game werd het te zwaar en crasht het continu. op de XS is het weer lekker vlot dus dat is mooi meegenomen. LYN the light bringer duurde meer dan een half uur om te installeren, maar draait daarna wel soepel.
wel een duidelijk gewicht verschil in de hand tov mijn kleine 5S
Heb er een Zweedse Holdit hardcase omheen gezet, kan ik het ieder geval in front pocket stoppen zonder te OCDen over of ik het kapot zal knijpen met mijn dijbeen als ik ga hurken. Ben nu hard glass covers aan het bekijken.
verder had ik het apparaat eigenlijk sneller verwacht, niet dat het langzaam draait. maar installatie van sommige apps en games mag vlotter. haptics is een leuk ding zolang er geen leren hard case omheen zit, dan heb ik de hele tijd het idee dat ik iets heb laten vallen op de houten vloer.
Ik speelde Mushroom Wars 2 eerder op een oude ipad mini2 en na een aantal updates van de game werd het te zwaar en crasht het continu. op de XS is het weer lekker vlot dus dat is mooi meegenomen. LYN the light bringer duurde meer dan een half uur om te installeren, maar draait daarna wel soepel.
wel een duidelijk gewicht verschil in de hand tov mijn kleine 5S
Heb er een Zweedse Holdit hardcase omheen gezet, kan ik het ieder geval in front pocket stoppen zonder te OCDen over of ik het kapot zal knijpen met mijn dijbeen als ik ga hurken. Ben nu hard glass covers aan het bekijken.
[ Voor 3% gewijzigd door ProximalF op 22-03-2020 21:31 ]
Heb gisteren een XS Max besteld (komt vandaag aan :-) ). Heb nu een Samsung Galaxy S10+ maar was wat uitgekeken op het Android gedoe.
Ben benieuwd, heb al move to iOs geinstalleerd en al mijn apps genoteerd die ik in de App store moet gaan halen. Dat de postbode hier maar vlug is :-)
Ben benieuwd, heb al move to iOs geinstalleerd en al mijn apps genoteerd die ik in de App store moet gaan halen. Dat de postbode hier maar vlug is :-)
Ik heb sinds 3 weken een iPhone XS. In tegenstelling tot mij vorige telefoons, SE en X heb ik moeite om de dag door te komen met de accu, daarnaast zit ik na 3 weken al op 97% capaciteit. Dat kan toch helemaal niet kloppen.
De telefoon is nieuw aangeschaft via Amac. Wat is jullie ervaring ermee?
Van mij 3 maanden oud en op 95%.MXL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:28:
Ik heb sinds 3 weken een iPhone XS. In tegenstelling tot mij vorige telefoons, SE en X heb ik moeite om de dag door te komen met de accu, daarnaast zit ik na 3 weken al op 97% capaciteit. Dat kan toch helemaal niet kloppen.
Stay hungry, stay foolish!
De XS staat er ook niet om bekend een goede batterij te hebben.MXL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:28:
Precies mijn reden om te wachten op de iPhone 9/SE2.
In de eerste week ging mijn capaciteit ook naar 97%. Daarna duurde het een half jaar voordat deze naar 96% sprong. Klink voor mij dus 'normaal'.MXL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:28:
3 maand oud en 96%, wordt veel gebruikt en ook via kabel geladen in de auto door veelvuldig gebruik van CarPlay.MXL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:28:
Ervaren jullie binnen Youtube de laatste tijd ook dat altijd standaard in de laagste (360/480p) kwaliteit wordt afgespeeld? Normaliter ben ik gewend dat dit vanzelf dan snel automatisch opschaalt naar 1080p. Maar dat lijkt niet (meer) te gebeuren. Ik ervaar het zowel op mijn XS als XS Max. Handmatig kiezen voor 1080p werkt gewoon en is dan ook per direct actief.
Wellicht heeft het iets te maken met de limitatie max 480p sinds een paar dagen voor India?
Wellicht heeft het iets te maken met de limitatie max 480p sinds een paar dagen voor India?
@dafmay Je moet wat vaker de frontpage lezen hehe. Youtube, Netflix, Amazon, etc hebben allemaal aangekondigd lage kwaliteit te streamen om het netwerk te ontlasten nu bijna iedereen thuis zit. Je mag handmatig kiezen voor hoger bij YouTube, maar default is SD.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ah dus idd toch te maken met de ingestelde lagere kwaliteit limitaties. Ik had nog alleen van Netflix dat begrepen. Duidelijk.
Na 7 maanden staat mijn batterij nog steeds op 100% Ik laat hem altijd draadloos op, af en toe leeg trekken, helemaal prima zo 
Ik wou alleen dat de totale batterij duur beter was. Ik gebruik hem best intensief (vooral nu met het thuis zitten) en dan kom ik net een dag door. Het liefst zou ik een iPhone 11 Pro Max kopen, maar aangezien ik nu een 512gb heb en minder eigenlijk niet wil/kan (primaire muziek speler zoals DSD enzo in combinatie met een Fiio Q5s) gaat ik er niet zo achterlijk veel geld eraan uitgeven
Ik wou alleen dat de totale batterij duur beter was. Ik gebruik hem best intensief (vooral nu met het thuis zitten) en dan kom ik net een dag door. Het liefst zou ik een iPhone 11 Pro Max kopen, maar aangezien ik nu een 512gb heb en minder eigenlijk niet wil/kan (primaire muziek speler zoals DSD enzo in combinatie met een Fiio Q5s) gaat ik er niet zo achterlijk veel geld eraan uitgeven

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Bij Apple Trade-in krijg ik nog 320€? Is dat veel of best apart verkopen?....
Want heb geen idee hoeveel ik er moet voor vragen
Ik weet niet welk model je exact hebt. Maar bij trade in krijg je altijd veel minder dan wat je ervoor op marktplaats zou krijgen.Jonas89 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:04:
Bij Apple Trade-in krijg ik nog 320€? Is dat veel of best apart verkopen?....
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Weten we nu al of de accu van de SE accu beter gaat zijn dan? Hij is nu net aangekondigd, de eerste uitleveringen beginnen volgende week. Dan zul je nog een aantal weken/maanden moeten wachten voordat met "zekerheid" kan worden gezegd of deze accu's beter zijn.kaos001 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:09:
[...]
De XS staat er ook niet om bekend een goede batterij te hebben.
Precies mijn reden om te wachten op de iPhone 9/SE2.
Education is important but big biceps are importanter
64GB, zwart. Perfecte staat, maarja de batterij hé (85%)Tylen schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:11:
[...]
Ik weet niet welk model je exact hebt. Maar bij trade in krijg je altijd veel minder dan wat je ervoor op marktplaats zou krijgen.
400euro meer een richtprijs?
Ja dan zou ik hem eerder proberen via marktplaats te verkopen.Jonas89 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:46:
[...]
64GB, zwart. Perfecte staat, maarja de batterij hé (85%)
Is die van jouw ook een launch xs. Die van mij staat ook al op 85% vind dat toch wel bizar snel gaan. Mijn vorige tweedehands launch 6s had na 3jaar plus nog 86%.zit nu dus na 1.5jr al daar onder. Vraag me af of die rare vorm van de xs accu er nog mee te maken heeft. De xs was de eerste met zon accu. De x had nog 2 stukken.Jonas89 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:46:
[...]
64GB, zwart. Perfecte staat, maarja de batterij hé (85%)
2 maand later, nov '18Shizzel schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:40:
[...]
Is die van jouw ook een launch xs. Die van mij staat ook al op 85% vind dat toch wel bizar snel gaan. Mijn vorige tweedehands launch 6s had na 3jaar plus nog 86%.zit nu dus na 1.5jr al daar onder. Vraag me af of die rare vorm van de xs accu er nog mee te maken heeft. De xs was de eerste met zon accu. De x had nog 2 stukken.
Iemand ervaring met de accuverbetering ten opzichte van de iPhone 8? Is er wel een verbetering te merken? Hoor het graag!
@kimscholten Ik ging zelf van de 7 naar de XS, maar qua accuduur merk ik eigenlijk geen verschil.
Kom je er bij normaal gebruik wel gewoon goed de dag mee door? Ik ben bang dat ik erop achteruit ga
Ik heb, of beter gezegd mijn dochter heeft, een probleem met haar iPhone XS.
Aangezien ik in de Microsoft en ook nog wel in de Linux hoek thuis ben, maar van Apple totaal geen kaas heb gegeten, kan ik alleen maar "helpen" door Google te raadplegen en door te geven wat ik lees. Dat blijkt niet voldoende ... Daarom probeer ik het nu hier.
Wat er voorafging:
Ze heeft een 256GB model maar zelfs dat heeft ze vol weten te krijgen. Dus wat foto's weggooien en zo. Maar dat ging niet. Omdat ie te vol was of zo. Maar ze zei dat gebeurt wel vaker, keer uit en aanzetten en het gaat weer. Dus dat deed ze nu ook en toen begon de ellende. (Aanvullende info: Niet alles is gebackupped in iCloud want daar heeft ze 200GB en de telefoon is dus 256GB... en ze wil in elk geval voorkomen dat de telefoon dus data kwijt raakt in dit proces)
Wat gebeurt er:
Telefoon laat Apple logo zien, minuut of zo blijft dat staan, dan wordt het een paar seconden zwart en begint het weer van voren af aan. Boot loop dus, voor zover ik dat op Google kan terugvinden.
Wat toen geprobeerd:
- Harde reset (Vol Up - Vol Dn - On/Off vasthouden tot logo verschijnt) - Geen resultaat
- Aansluiten op Macbook, via Finder of iTunes (weet ik niet, ik lees beide, weet niet wat ze heeft), telefoon wordt niet gezien
- Aansluiten op Macbook en telefoon naar recoverymode geboot met de Vol Up - Vol Dn - On/Off combinatie. Dat lukt. Bijwerken kiezen. Dit gaat echter niet goed, werd eerst niet voltooid, bleef hangen. Volgende pogingen gaven steeds onbekende fout of zoiets. Vanaf dat moment krijgen we de telefoon niet uit recovery mode. Harde reset of wat dan ook, steeds gaat ie naar recovery mode. En ja, hij is los van de computer of wat dan ook.
Vraag:
Wat nu? Mijn toch al niet bestaande Apple kennis houdt hier zelfs op. Wat kan ik nog doen, is er nog iets mogelijk zonder dataverlies? (Wat dan ook, opsturen naar Apple is ook een optie natuurlijk. Dataverlies voorkomen is wens 1)
Zo niet, wat is dan wel nog een optie om de telefoon weer levend te krijgen? Of raden jullie eerder aan naar een Apple service te gaan hiermee?
Aangezien ik in de Microsoft en ook nog wel in de Linux hoek thuis ben, maar van Apple totaal geen kaas heb gegeten, kan ik alleen maar "helpen" door Google te raadplegen en door te geven wat ik lees. Dat blijkt niet voldoende ... Daarom probeer ik het nu hier.
Wat er voorafging:
Ze heeft een 256GB model maar zelfs dat heeft ze vol weten te krijgen. Dus wat foto's weggooien en zo. Maar dat ging niet. Omdat ie te vol was of zo. Maar ze zei dat gebeurt wel vaker, keer uit en aanzetten en het gaat weer. Dus dat deed ze nu ook en toen begon de ellende. (Aanvullende info: Niet alles is gebackupped in iCloud want daar heeft ze 200GB en de telefoon is dus 256GB... en ze wil in elk geval voorkomen dat de telefoon dus data kwijt raakt in dit proces)
Wat gebeurt er:
Telefoon laat Apple logo zien, minuut of zo blijft dat staan, dan wordt het een paar seconden zwart en begint het weer van voren af aan. Boot loop dus, voor zover ik dat op Google kan terugvinden.
Wat toen geprobeerd:
- Harde reset (Vol Up - Vol Dn - On/Off vasthouden tot logo verschijnt) - Geen resultaat
- Aansluiten op Macbook, via Finder of iTunes (weet ik niet, ik lees beide, weet niet wat ze heeft), telefoon wordt niet gezien
- Aansluiten op Macbook en telefoon naar recoverymode geboot met de Vol Up - Vol Dn - On/Off combinatie. Dat lukt. Bijwerken kiezen. Dit gaat echter niet goed, werd eerst niet voltooid, bleef hangen. Volgende pogingen gaven steeds onbekende fout of zoiets. Vanaf dat moment krijgen we de telefoon niet uit recovery mode. Harde reset of wat dan ook, steeds gaat ie naar recovery mode. En ja, hij is los van de computer of wat dan ook.
Vraag:
Wat nu? Mijn toch al niet bestaande Apple kennis houdt hier zelfs op. Wat kan ik nog doen, is er nog iets mogelijk zonder dataverlies? (Wat dan ook, opsturen naar Apple is ook een optie natuurlijk. Dataverlies voorkomen is wens 1)
Zo niet, wat is dan wel nog een optie om de telefoon weer levend te krijgen? Of raden jullie eerder aan naar een Apple service te gaan hiermee?
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
@kimscholten Jazeker, al had ik liever gehad dat de batterij wat beter was. De 11 Pro schijnt een stuk beter te zijn qua batterij. Met een XS ben je wel voordeliger uit.kimscholten schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:37:
Kom je er bij normaal gebruik wel gewoon goed de dag mee door? Ik ben bang dat ik erop achteruit ga
Mijn vriendin heeft vandaag een iPhone XS gekocht via een bekende refurb webshop. Ze heeft gekozen voor de "als nieuw" / duurste variant. Het toestel is krasvrij, ziet er perfect uit en heeft de originele accessoires erbij geleverd zover ik kan beoordelen.
Nu heb ik zelf bij lancering de XS Max gehad en heb nu een 11 pro max en bij het aanzetten van haar 'nieuwe' iPhone viel me op dat de de zwarte rand (bezel) onderaan het scherm een stuk ruimer is dan aan de zijkanten. Als Apple gebruiker van het eerste uur viel me dit meteen op want ik heb dit niet op mijn 11 en volgens mij had ik deze onbalans ook niet bij mijn XS Max een paar jaar terug, het lijkt me ook niet des Apples.
Hieronder wat foto's. Ik heb even geen XS in de buurt liggen maar ik ben benieuwd wat jullie mening is over onderstaande. Hebben we hier te maken met een niet origineel scherm? Of ben ik vergeten dat dit bij de XS hoort en zie ik spoken?
:strip_exif()/f/image/vUfpRq0LQWkmFfQ36PrDAr96.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U9tbb0nKrtzpQZ4qMRG2qPQU.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik zelf bij lancering de XS Max gehad en heb nu een 11 pro max en bij het aanzetten van haar 'nieuwe' iPhone viel me op dat de de zwarte rand (bezel) onderaan het scherm een stuk ruimer is dan aan de zijkanten. Als Apple gebruiker van het eerste uur viel me dit meteen op want ik heb dit niet op mijn 11 en volgens mij had ik deze onbalans ook niet bij mijn XS Max een paar jaar terug, het lijkt me ook niet des Apples.
Hieronder wat foto's. Ik heb even geen XS in de buurt liggen maar ik ben benieuwd wat jullie mening is over onderstaande. Hebben we hier te maken met een niet origineel scherm? Of ben ik vergeten dat dit bij de XS hoort en zie ik spoken?
:strip_exif()/f/image/vUfpRq0LQWkmFfQ36PrDAr96.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U9tbb0nKrtzpQZ4qMRG2qPQU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x5mLIcrcLUGxG8sWdVOiHWFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt erop dat het geen origineel scherm is. Werkt True Tone, 3D touch en Face ID? Zou hem eerlijk gezegd terugsturen.. heb je toch nog wat centen neergelegd voor zo'n toestel. Er bestaan namelijk ook aftermarket displays waar de bezel wel gewoon gelijkmatig is over het display.captainleduc schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:31:
Mijn vriendin heeft vandaag een iPhone XS gekocht via een bekende refurb webshop. Ze heeft gekozen voor de "als nieuw" / duurste variant. Het toestel is krasvrij, ziet er perfect uit en heeft de originele accessoires erbij geleverd zover ik kan beoordelen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 14-05-2020 16:29 ]
hi!
True Tone, 3D touch en Face ID werken prima maar die ongelijkmatige bezel dikte is een doorn in het oog en kan niet de bedoeling zijn en lijkt me sterk dat dit in OEM schermen zo verwerkt zit.MysticX schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:26:
[...]
Lijkt erop dat het geen origineel scherm is. Werkt True Tone, 3D touch en Face ID? Zou hem eerlijk gezegd terugsturen.. heb je toch nog wat centen neergelegd voor zo'n toestel. Er bestaan namelijk ook aftermarket displays waar de bezel wel gewoon gelijkmatig is over het display.
Denk inderdaad dat we hem terugsturen en elders bestellen. Jammer want de kwaliteit is verder prima.
Weet je zeker dat t een XS is en geen xr?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Neen heeft RVS, wellicht een witte.. XR is mat qua omhuizing.4acesNL schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:46:
Ik dacht hetzelfde. Is het geen XR?
Heb tik dit op een xs max. En dat klopt idd niet.captainleduc schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is inderdaad een XS zilver/witte variant. Scherm lijkt bijna wel op een XR met die ruime bezels
Ik heb mijn XS hier voor mij liggen en deze (ruime) bezel heb ik niet!
Nee, maar je kan wel een lader bij kopen.Agijzen schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:43:
Heeft de xr een snellader?
Na ruime 6 jaar begint het toch tijd te worden om de 6s te upgraden, met name de opslag (16gb) is de meest beperkende factor (continue foto’s/filmpjes wissen of uploaden naar pc). Normaal gaat na 2jaar het werktoestel over na Prive maar dat zit er nu niet in, dus voor het eerst sinds lange tijd zelf wat kopen. Nu zijn de meest voor de hand liggende opties de XS of de 11, 64gb moet goed genoeg zijn.
Ik heb de verschillen bekeken maar gezien het geringe prijsverschil (XS €650 vs 11-€714) is de keuze best lastig.
Ik wil toch wel weer 3/4jaar met het toestel doen, alle specie zijn uiteraard al een upgrade vanaf mijn huidige toestel. Wellicht ervaringsdeskundigen die uit ervaring hun mening kunnen delen over deze keuze??
Edit: of zou ik zelfs een SE moeten overwegen?
Ik heb de verschillen bekeken maar gezien het geringe prijsverschil (XS €650 vs 11-€714) is de keuze best lastig.
Ik wil toch wel weer 3/4jaar met het toestel doen, alle specie zijn uiteraard al een upgrade vanaf mijn huidige toestel. Wellicht ervaringsdeskundigen die uit ervaring hun mening kunnen delen over deze keuze??
[ Voor 3% gewijzigd door Fromz op 23-05-2020 09:55 ]
Ik zou voor de XS gaan (sterker nog, ik heb deze begin dit jaar gekocht toen ie 400 euro was icm met verlenging). Zowel de 11 als de SE zijn 'budget' modellen, waarbij compromissen zijn gemaakt (aluminium vs staal frame, LCD vs Oled, en over het algemeen mindere afwerking vergeleken met het topmodel). de 11 is de opvolger van de XR, en de SE is sowieso als budgetmodel in de markt gezet. De XS scheelt niet veel met de 11 Pro. Grootste verschillen tussen XS en 11 Pro zijn de processor, die ietsjes langzamer is, en vooral de camera, die meer op het niveau van de 11 is).
Voor de huidige prijzen is de XS een koopje.
Ben het hier zo goed als mee eens, echter zou ik batterij duur ook nog willen vermelden. Deze is in mijn ogen significant beter op de nieuwe 11-serie. In beide gevallen nog steeds voldoende als je van een 6S afkomt neem ik aan:)evdakker schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:22:
Ik zou voor de XS gaan (sterker nog, ik heb deze begin dit jaar gekocht toen ie 400 euro was icm met verlenging). Zowel de 11 als de SE zijn 'budget' modellen, waarbij compromissen zijn gemaakt (aluminium vs staal frame, LCD vs Oled, en over het algemeen mindere afwerking vergeleken met het topmodel). de 11 is de opvolger van de XR, en de SE is sowieso als budgetmodel in de markt gezet. De XS scheelt niet veel met de 11 Pro. Grootste verschillen tussen XS en 11 Pro zijn de processor, die ietsjes langzamer is, en vooral de camera, die meer op het niveau van de 11 is).
Bedankt @evdakker & @DutchLegendX , voordeel is dat de XS ook iets handzamer is! Feit dat het toestel al wat ouders is en ik er weer even mee wil doen maakt weinig uit?
Hij is ook nog mooier aan de achterzijde... geen inductie kookplaat te zienFromz schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:09:
Bedankt @evdakker & @DutchLegendX , voordeel is dat de XS ook iets handzamer is! Feit dat het toestel al wat ouders is en ik er weer even mee wil doen maakt weinig uit?
'k Heb de XS van dag 1 dag hij uit is en geen haar op mijn hoofd die heeft getwijfeld om de upgrade naar de 11 Pro te doen, wegens significant weinig verbetering. Camera interesseert mij sowieso niet, wegens beter materiaal in huis.
Nah, dat verschil is in mijn optiek verwaarloosbaar. Denk dat je een prima koop gaat doen met de XsFromz schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:09:
Geen ervaring met simpel.nl. Mobiel.nl is een prima toko. Goede communicatie, is telefonisch bereikbaar en komen afspraken na.Fromz schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:41:
Zijn mobiel.nl en belsimpel.nl betrouwbare shops ? Nog nooit wat besteld van deze waarde..
Belsimpel.nl heb ik tot nu toe prima ervaringen mee. Deze toko heeft ook fysieke winkels waar je - als er een in de buurt zit - je bestelling ook op kunt halen. In de winkels hebben ze niet alle telefoons op voorraad, maar op de website kun je wel zien bij welke winkel de telefoon op voorraad is.Fromz schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:41:
Zijn mobiel.nl en belsimpel.nl betrouwbare shops ? Nog nooit wat besteld van deze waarde..
Misschien even kijken bij https://tweakers.net/shopreview/Fromz schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:41:
Ik zat precies met dezelfde overweging, maar de xs max (waar ik sinds vandaag mee type op tweakers) heeft echt een mooier scherm dan de se, de 11 en is lekker groot. Al na 1 dag schrik ik van m’n vorige formaat. Dat wilde ik eigenlijk nooit, maar wil nu niet meer anders!Fromz schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:38:
Na ruime 6 jaar begint het toch tijd te worden om de 6s te upgraden, met name de opslag (16gb) is de meest beperkende factor (continue foto’s/filmpjes wissen of uploaden naar pc). Normaal gaat na 2jaar het werktoestel over na Prive maar dat zit er nu niet in, dus voor het eerst sinds lange tijd zelf wat kopen. Nu zijn de meest voor de hand liggende opties de XS of de 11, 64gb moet goed genoeg zijn.
Via belsimpel voor €580 kunnen aanschaffen icm abbo(tmobile).
Inmiddels de XS kunnen inruilen en geld terug ontvangen van die refurbished webshop (€650). Blij dat het achter de rug is want ook de communicatie liet te wensen over.
Slechte zaak dat de XS als nieuw verkocht werd maar met zo'n scherm er in. Bij nadere inspectie was de doos ook fake (lage kwaliteit gedrukt, logo niet in balans etc).
Nu op zoek naar een origineel/compleet nieuw exemplaar. Ik vermoed niet helemaal het juiste topic maar wellicht heeft iemand een tip waar deze aan te schaffen.
Bij Belsimpel zagen we hem voor een prima prijs, doen?
Slechte zaak dat de XS als nieuw verkocht werd maar met zo'n scherm er in. Bij nadere inspectie was de doos ook fake (lage kwaliteit gedrukt, logo niet in balans etc).
Nu op zoek naar een origineel/compleet nieuw exemplaar. Ik vermoed niet helemaal het juiste topic maar wellicht heeft iemand een tip waar deze aan te schaffen.
Sinds een paar weken heb ik steeds dat bij mijn XS de telefoon (bedraad) aangeeft accesoire wordt niet ondersteund. Na een paar keer erin, eruit etc wert het vaak weer. Ook al een andere lader (beide officieel APPLE). Is dat einde verhaal van mijn laadpoort? Heb er al in geblazen, maar meer kan ik niet doen. Hoopte al op een software ug, maar dat zijn allemaal oude posts. Kortom: Hoe te checken wat de oorzaak is?
Hij laadt eerst wel op, maar stopt dan regelmatig na X seconden. En soms gaat ie wel netjes door (en door naar 100%)
Hij laadt eerst wel op, maar stopt dan regelmatig na X seconden. En soms gaat ie wel netjes door (en door naar 100%)
[ Voor 12% gewijzigd door meermarco op 02-06-2020 13:11 ]
Belsimpel is prima, weet niet hoeveel GB die refurb was, maar bij Belsimpel is de 64gb voor 679.. origineel..captainleduc schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:54:
Inmiddels de XS kunnen inruilen en geld terug ontvangen van die refurbished webshop (€650). Blij dat het achter de rug is want ook de communicatie liet te wensen over.
hi!
En bij Mobiel.nl 678,-. Ook origineel.MysticX schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:08:
[...]
Belsimpel is prima, weet niet hoeveel GB die refurb was, maar bij Belsimpel is de 64gb voor 679.. origineel..
Belsimpel heeft wel vaak grijze import (toestellen uit Oost-Europa en zo). Weliswaar ook origineel, maar ik weet niet hoe Apple zelf omgaat met garantie op haar telefoons die uit andere landen afkomstig zijn.
Ook grijze import heeft gewoon 1 jarige Apple garantie. Het is in ieder geval beter dan een refurbevdakker schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:17:
[...]
En bij Mobiel.nl 678,-. Ook origineel.
Belsimpel heeft wel vaak grijze import (toestellen uit Oost-Europa en zo). Weliswaar ook origineel, maar ik weet niet hoe Apple zelf omgaat met garantie op haar telefoons die uit andere landen afkomstig zijn.
hi!
Ze geven op hun site aan dat er 2 jaar garantie bij komt (1 jaar via Apple, 1 jaar via BS). Dan mag je er van uit gaan dat dat klopt. Veel andere alternatieven zijn er ook niet om een nieuwe XS aan te schaffen volgens mij.evdakker schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:17:
[...]
En bij Mobiel.nl 678,-. Ook origineel.
Zag Kijkshop nog langskomen maar daar was hij 100€ duurder (XS/silver/64gb)
Je zou ook kunnen kijken bij Amazon, daar is hij 665 voor de zwarte en de zilveren die tijdelijk niet op voorraad is 619.captainleduc schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:46:
[...]
Ze geven op hun site aan dat er 2 jaar garantie bij komt (1 jaar via Apple, 1 jaar via BS). Dan mag je er van uit gaan dat dat klopt. Veel andere alternatieven zijn er ook niet om een nieuwe XS aan te schaffen volgens mij.
hi!
Mijn Xs (512GB, want die was vorige week met een prijs van 789 euro maar een paar euro duurder dan het 256GB modelcaptainleduc schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:46:
[...]
Ze geven op hun site aan dat er 2 jaar garantie bij komt (1 jaar via Apple, 1 jaar via BS). Dan mag je er van uit gaan dat dat klopt. Veel andere alternatieven zijn er ook niet om een nieuwe XS aan te schaffen volgens mij.
Hallo,
ik heb al een tijdje een iPhone XS Max.
ik heb alleen gemerkt dat de flits niet helemaal recht zit
je kunt een beetje zwart zien van de camera.
lijkt net of de flits scheef zit?
Heeft iemand anders dit ook of ben ik de enige?
Alvast bedankt.
ik heb al een tijdje een iPhone XS Max.
ik heb alleen gemerkt dat de flits niet helemaal recht zit
je kunt een beetje zwart zien van de camera.
lijkt net of de flits scheef zit?
Heeft iemand anders dit ook of ben ik de enige?
Alvast bedankt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kgFQRmXe1Iikf2BJ2vsSnJPa.jpg?f=user_large)
Ik heb het niet. Flitser doet het verder wel?
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Voor de flitser gaat het vooral over prijzen en beschikbaarheid. Dat mag worden besproken in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb net een nieuwe iPhone xs uit de verpakking gehaald en nu valt me op dat het toestel iets krom/verbogen aan de kant van de volume toetsen is. Het is minimaal, maar wel zichtbaar. Ook de glasplaten zijn net niet vlak.
Ik heb contact gehad met de verkoper en die zegt dat heel veel modellen van de iPhone X en XS dit kunnen hebben en dat het met het fabricageproces te maken heeft. Ik geloof hier zelf niet heel veel van. Hebben jullie hier wel eens van gehoord. Ik ben 1 topic tegen gekomen op macrumors geloof ik waar iemand meerdere toestellen heeft ontvangen die krom uit de doos kwamen. Ook veel xs max toestellen. Iemand ervaring mee? Het is minimaal, maar twijfel over terugsturen. Vooral omdat het scherm er verder qua kleuren mooi uitziet.
Ik heb contact gehad met de verkoper en die zegt dat heel veel modellen van de iPhone X en XS dit kunnen hebben en dat het met het fabricageproces te maken heeft. Ik geloof hier zelf niet heel veel van. Hebben jullie hier wel eens van gehoord. Ik ben 1 topic tegen gekomen op macrumors geloof ik waar iemand meerdere toestellen heeft ontvangen die krom uit de doos kwamen. Ook veel xs max toestellen. Iemand ervaring mee? Het is minimaal, maar twijfel over terugsturen. Vooral omdat het scherm er verder qua kleuren mooi uitziet.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
.
[ Voor 102% gewijzigd door Ambianz op 30-06-2020 14:24 ]
Zo'n 3 weken geleden gebeurde er iets geks met mijn iPhone XS. De Maximumcapaciteit van de accu ging na een herstart van 85% naar 89%. Maar vannacht ging hij na een herstart van 89% naar 95%.
coconutBattery geeft 90% aan met 428 Cycles.
[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 17-07-2020 13:00 ]
Ik heb de mijne (ook 512 GB) een tijd terug met een eBay kortingscode (10%) via eBay gekocht voor 550 euro. Da’s iets meer dan 1 euro per GB. Het loont wel om op eBay Duitsland te kijken. Vaak goedkoper dan in Nederland, omdat men hier de waarde van een 2e hands iPhone nogal hoog inschat.Paprika schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:08:
[...]
Mijn Xs (512GB, want die was vorige week met een prijs van 789 euro maar een paar euro duurder dan het 256GB model) via belsimpel heeft in ieder geval gewoon recht op AppleCare in Nederland als ik in settings kijk.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Vandaag de update van mijn XS Max naar 13.6 gedaan. Na de installatie staat er doodleuk "Face ID niet beschikbaar". Zucht...
Heb via DFU zowel 13.5.1 als 13.6 erop gezet, maar Face ID blijft weigeren.
Iemand nog een gouden tip? (Ja, de tips op de support site van Apple heb ik geprobeerd :-))
Heb via DFU zowel 13.5.1 als 13.6 erop gezet, maar Face ID blijft weigeren.
Iemand nog een gouden tip? (Ja, de tips op de support site van Apple heb ik geprobeerd :-))
Inmiddels staat er 90% bij Maximumcapaciteit, dus het lijkt nu te kloppen.syltheboy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:55:
Zo'n 3 weken geleden gebeurde er iets geks met mijn iPhone XS. De Maximumcapaciteit van de accu ging na een herstart van 85% naar 89%. Maar vannacht ging hij na een herstart van 89% naar 95%.coconutBattery geeft 90% aan met 428 Cycles.
[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 18-07-2020 14:10 ]
Gisteren overgestapt van de iPhone 11 naar de XS, vooral vanwege het formaat en het scherm.
Eerste exemplaar dat ik kreeg was niet goed, bleef eerst tijdens de eerste opstart hangen op het Apple logo, nadat dat was opgelost door de winkel klapte het toestel er na een paar uit uit en moest weer aan de cimputer voor een recover.
Had dat met al met al mijn iPhones nog niet eerder meegemaakt.
Gelukkig zonder problemen een nieuwe gekregen en hier ging de installatie zonder problemen en draait zoals het.
Moet wel eerlijk zeggen dat de XS toch wel een stuk meer premium voelt dan de 11 of XR.
Eerste exemplaar dat ik kreeg was niet goed, bleef eerst tijdens de eerste opstart hangen op het Apple logo, nadat dat was opgelost door de winkel klapte het toestel er na een paar uit uit en moest weer aan de cimputer voor een recover.
Had dat met al met al mijn iPhones nog niet eerder meegemaakt.
Gelukkig zonder problemen een nieuwe gekregen en hier ging de installatie zonder problemen en draait zoals het.
Moet wel eerlijk zeggen dat de XS toch wel een stuk meer premium voelt dan de 11 of XR.
Voor mijn vader zou ik mijn oude iPhone XS willen doorgeven. Ik gebruik momenteel een iPhone 13 met magsafe houder in de auto. Als ik een case koop voor die iPhone XS met magsafe, kan ik dan ook gewoon zijn phone gebruiken in de houder met magsafe? Iemand al eens getest of die dat ook doet?
Ik overweeg de aankoop van een tweedehands XS. Heb nu een Samsung S10e en wil iOS wel eens uitproberen. Wil voor de XS gaan vanwege het OLED scherm (daarom valt de SE 20/22 af), verder zit er tweedehands best een redelijk gat tussen de XS en 11 pro en hoger.
Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen hier die hem dagelijks gebruiken. Is hij nog krachtig genoeg?
Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen hier die hem dagelijks gebruiken. Is hij nog krachtig genoeg?
Ik ga mijn 4 jaar oude Xs volgende vervangen door de 14 Pro. Niet omdat de Xs niet meer voldoet maar omdat ik gewoon weer een nieuwere wil hebben. Eigenlijk zou het niet hoeven want de Xs doet alles wat ik wil en wat ik nodig heb. Ik ga hem denk ik via sobby verkopen.musicfreak schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:48:
Ik overweeg de aankoop van een tweedehands XS. Heb nu een Samsung S10e en wil iOS wel eens uitproberen. Wil voor de XS gaan vanwege het OLED scherm (daarom valt de SE 20/22 af), verder zit er tweedehands best een redelijk gat tussen de XS en 11 pro en hoger.
Ik had tot een paar dagen geleden een XR. Dat was zeg maar de gewone versie zonder oled, waar de XS het pro model was. Zelfde socket.musicfreak schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:48:
Dat ding was nog steeds snel genoeg. Nooit dat ik dacht dat hij traag begin te worden. Ik heb hem nu met een 13 pro vervangen omdat de camera wel wat achter begon te lopen en 120 hz en oled is mooi meegenomen. Plus mijn vriendin had een SE uit 2016. Dus die heb ik mijn XR gegeven (belangrijke reden, anders had ik een jaartje langer gewacht ). Als het puur de snelheid zou zijn, had ik prima nog met die XR verder gemunt.
Dus ik denk dat je wat dat betreft met de XS prima uit de voeten kunt. Hou trouwens wel de batterij in de gaten, die telefoon is van ontwerp van vier jaar geleden, afhankelijk van gebruik kan die wel versleten zijn.
Dank voor de reacties beiden, goed te horen dat de XS nog even meekan!
Van Sobby had ik nog niet gehoord, had al wel refurbished iPhones bij Forza, Fixjeiphone, Mobico en Swappie bekeken. Em V&A natuurlijk.
Van Sobby had ik nog niet gehoord, had al wel refurbished iPhones bij Forza, Fixjeiphone, Mobico en Swappie bekeken. Em V&A natuurlijk.
Ik ben ook een XS gebruiker en met iOS16 RC erop gaat ie als een zonnetje. Ben er nog steeds heel blij mee. Ik vind deze persoonlijk ook veel beter in de hand liggen als die hoekige apparaten van nu.musicfreak schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:48:Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen hier die hem dagelijks gebruiken. Is hij nog krachtig genoeg?
Hier in huis een XS gebruiker en een XS Max gebruiker (beide iOS 15.6.1) en ze zijn snel zat. Zelf een tevreden 12 Pro Max gebruiker, al was de XS (mijn vorige iPhone) een stuk handzamer.
Zeer vlot toestel. Zelf een XS en mijn vrouw een XS Max. (Gekocht eind 2019). Daarvoor had ik een 6 en mijn vrouw een 7.musicfreak schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:48:
Ik probeer altijd minimaal 4 jaar met een iPhone te doen. Heb het idee dat deze wel eens langer mee zou kunnen gaan, ondanks dat de XS qua model al wat ouder was toen ik hem kocht.
Enige wat ook zeer vlot ging en me tegen viel is de degradatie van de accu. Die moet ik nog een keer laten vervangen door Apple. Dan is hij weer zo goed als nieuw.
Wat me ook positief opvalt is de algehele bouwkwaliteit. De peuter hier in huis lanceert de XS met regelmaat (al dan niet per ongeluk) richting een baan om de aarde. Tot op heden nog geen kapot toestel (zit overigens in een rubber hoesje van de action).
Zat met een schuin oog naar een nieuwere iPhone te kijken tijdens de afgelopen Keynote van Apple. Maar als ik op de Apple site de XS met z’n opvolgers vergelijk zie ik geen goede reden om te upgraden. Daarentegen, ik wordt een tikkeltje verdrietig van het formaat van de nieuwe toestellen. De enige kanshebber zou momenteel de 13 mini zijn (alhoewel die weer iets te klein is). De XS heeft echt een top formaat wat mij betreft.
Leuk om zo de positieve verhalen over de XS te lezen! Ben nog wel een beetje in dubio moet ik zeggen, omdat de XS volgend jaar z'n laatste iOS update krijgt (altijd leuk, nieuwe functies
) en ik vind de 13 mini ook wel interessant. Wel andere prijscategorie natuurlijk.
Als ik nu anno 2022 moest kiezen tussen de XS en de 13 Mini dan zou ik denk ik vanwege de support voor de 13 Mini gaan. Mede omdat ik minimaal 4 jaar met een toestel wil kunnen doen.musicfreak schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:56:
Leuk om zo de positieve verhalen over de XS te lezen! Ben nog wel een beetje in dubio moet ik zeggen, omdat de XS volgend jaar z'n laatste iOS update krijgt (altijd leuk, nieuwe functies) en ik vind de 13 mini ook wel interessant. Wel andere prijscategorie natuurlijk.
Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6