Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MrRobers
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13-11 17:03
Als je naar de prijsontwikkeling kijkt van de X dan zie je dat de prijs bij de XS release flink daalt en blijft dalen tot ongeveer november.

<- SE gebruiker die ook een keer wil upgraden.

• Chiii
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:57
Nu ben ik op zoek naar een goede 2ehands XS (of 'n X). Meeste zijn optisch in goede staat. De vermelde batterijstatus in de advertenties valt wel tegen zeg. De meeste van rond de 10 maanden oud zitten rond de 88%. Tegen de 80% zijn ze meestal al aardig op.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Chiii schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:57:
Nu ben ik op zoek naar een goede 2ehands XS (of 'n X). Meeste zijn optisch in goede staat. De vermelde batterijstatus in de advertenties valt wel tegen zeg. De meeste van rond de 10 maanden oud zitten rond de 88%. Tegen de 80% zijn ze meestal al aardig op.
Mijn XS max had na 8 maanden nog 100% 8)7

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:42
Mijn X is van ong oktober 2017 (iig de allereerste levering) en zit nog op 92%. Elke nacht standaard in de lader gehad, draadloos opladen en gebruik ook afentoe een snellader.

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:51
Scrtz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:10:
[...]

Mijn X is van ong oktober 2017 (iig de allereerste levering) en zit nog op 92%. Elke nacht standaard in de lader gehad, draadloos opladen en gebruik ook afentoe een snellader.
Hoe bedoel je precies, je laadt hem snachts altijd draadloos op, of doe je naast het laden 's nachts hem soms ook overdag aan de lader.

• Scrtz
DeNachtwacht schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:57:
[...]

Hoe bedoel je precies, je laadt hem snachts altijd draadloos op, of doe je naast het laden 's nachts hem soms ook overdag aan de lader.
Laadt hem s'nachts standaard op (je hebt mensen die zich continu met de optimale percentages bezig houden en dan pas opladen, vandaar dat ik het benoem) en tegenwoordig draadloos ja (las ook weer iets van dat dat invloed kon hebben op de batterij) en inderdaad gewoon wanneer ik extra prik nodig heb voor de rest van de dag.

• DeNachtwacht
Thanks. En dan met het gewone oplaadblokje van Apple?

• Black-Death
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 28-10 13:29
Iemand enig idee/vermoeden hoeveel de XS goedkoper gaat worden nu de 11 eraan komt?

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 13:18
Even benieuwd wat jullie wireless charging ervaringen zijn.
Vanwege de chaos aan kabels naast mijn bed (airpods, watch, iphone en soms nog een ipad)

heb ik een stand gekocht om precies te zijn deze: https://www.coolblue.nl/p...ze-oplader-10w-zwart.html

Watch werkt perfect, pods volgens mij ook wel aardig. maar de iPhone is 9 van de 10 keer half leeg als ik wakker wordt. Terwijl ik goed controleer voor ik ga slapen of de charge icon in beeld is.

Andere ook dit probleem. volgens mij moet hij echt perfect liggen.
Kortom wireless charge is echt use-less.

2x 1Dx | 1DxII | 24 f1.4 | 16-35 f4 | 70-200 2.8 is II | 400 2.8 IS | 85 1.4 is | Sport fotografie & Magento 2 Developer

• Scrtz
Black-Death schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:40:
Iemand enig idee/vermoeden hoeveel de XS goedkoper gaat worden nu de 11 eraan komt?
De X was vorig jaar na de introductie van de XS verkrijgbaar voor 950-1000 en een aantal maanden later eens in de aanbieding voor 900 bij mediamarkt kan ik mij herinneren. Niet heel speciaals, standaard bij Apple producten. Als ik jou was zou ik lekker de 11 Pro halen, die 100-150 maken dan denk ik ook niet meer het verschil..
DeNachtwacht schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:30:
Thanks. En dan met het gewone oplaadblokje van Apple?
Jep. En afentoe snelladen met een volgens mij 25 watt adapter met usb C

• Black-Death
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 28-10 13:29
Scrtz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:46:
[...]

De X was vorig jaar na de introductie van de XS verkrijgbaar voor 950-1000 en een aantal maanden later eens in de aanbieding voor 900 bij mediamarkt kan ik mij herinneren. Niet heel speciaals, standaard bij Apple producten. Als ik jou was zou ik lekker de 11 Pro halen, die 100-150 maken dan denk ik ook niet meer het verschil..
Thnx. Je hebt wel een punt met dat laaste..

• bibi2205
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:14
mr3000 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:43:
Vanwege de chaos aan kabels naast mijn bed (airpods, watch, iphone en soms nog een ipad)

heb ik een stand gekocht om precies te zijn deze: https://www.coolblue.nl/p...ze-oplader-10w-zwart.html

Watch werkt perfect, pods volgens mij ook wel aardig. maar de iPhone is 9 van de 10 keer half leeg als ik wakker wordt. Terwijl ik goed controleer voor ik ga slapen of de charge icon in beeld is.

Leg je hem naakt op de wireless charger of gebruik je een case? Ik heb met mijn iPhone X en XS gemerkt dat ik echt de case er rond moet houden om hem heel de nacht te laten opladen.. Zonder case schuift hij (vermoedelijk) heel traagjes weg van het laadpunt totdat hij dus geen stroom meer krijgt met als gevolg een half-lege batterij 's ochtends. Ik ben intussen gewoon terug een kabeltje aan het gebruiken. ;)

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 13:18
bibi2205 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:49:
[...]

Leg je hem naakt op de wireless charger of gebruik je een case? Ik heb met mijn iPhone X en XS gemerkt dat ik echt de case er rond moet houden om hem heel de nacht te laten opladen.. Zonder case schuift hij (vermoedelijk) heel traagjes weg van het laadpunt totdat hij dus geen stroom meer krijgt met als gevolg een half-lege batterij 's ochtends. Ik ben intussen gewoon terug een kabeltje aan het gebruiken. ;)
Naakt indd.
ik heb wel zo'n plaatje (ijzer plaatje) voor mijn autohouder Maar die zit ver boven het laadpunt.
En de charger is plat dus hij schuift niet.

Ben ook bang dat het weer een kabeltje wordt.

2x 1Dx | 1DxII | 24 f1.4 | 16-35 f4 | 70-200 2.8 is II | 400 2.8 IS | 85 1.4 is | Sport fotografie & Magento 2 Developer

• dasystemcheck
  • Laatst online: 12:13
mr3000 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:43:

Exact dezelfde ervaring. Kan het nog niet verklaren.

• Scrtz
dasystemcheck schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:04:
[...]

Wat voor lader en hoesje(s) gebruiken jullie? @mr3000 Ik heb zo'n Belkin Qi lader en nergens last van met transparant hoesje om iPhone X. Vriendin heeft echter zo'n dik lederen hoesje zie ze ook helemaal perfect moet neerleggen.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 19:43
-Verkeerde topic-

mr.JamesBond wijzigde deze reactie 13-09-2019 11:53 (89%)

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• bibi2205
  • Laatst online: 00:14
mr3000 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:46:
[...]
En de charger is plat dus hij schuift niet.
Mijn Anker wireless charger is ook plat maar toch.. :) Hij schuift er ook niet helemaal af maar net ver genoeg opzij zodat hij niet meer wil laden.. Met een (in mijn geval) Apple leather case blijft hij perfect liggen/laden heel de nacht.

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• dasystemcheck
Scrtz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:06:
[...]
Wat voor lader en hoesje(s) gebruiken jullie?
Ik gebruik een transparant hoesje met bumper..

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik was er al bang voor dat Apple bepaalde software functionaliteiten niet ook gaat toepassen in de iPhone XS. Zeker de Night Mode lijkt me prima toe te passen op dit model maar dat doen ze dus niet. Ik vroeg me af of mensen ergens al een initiatief voorbij hebben zien komen om Apple te pushen om dit ook op oudere modellen uit te brengen?

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

walletje-w schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:06:
Ik was er al bang voor dat Apple bepaalde software functionaliteiten niet ook gaat toepassen in de iPhone XS. Zeker de Night Mode lijkt me prima toe te passen op dit model maar dat doen ze dus niet. Ik vroeg me af of mensen ergens al een initiatief voorbij hebben zien komen om Apple te pushen om dit ook op oudere modellen uit te brengen?
En anders komt dit toch wel via een 3rd party app naar oudere toestellen indien het vooral een softwarematige truc blijkt te zijn (en daar zijn aanwijzingen voor in ios 13.1b beta)..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Dawid127
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-11 00:08
Wat bedoel je precies? De Night mode zit gewoon in IOS13, en die komt gewoon naar de XS.
Ik heb de beta geïnstalleerd en heb hem al op nightmode staan.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Dawid127 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:42:
[...]

Wat bedoel je precies? De Night mode zit gewoon in IOS13, en die komt gewoon naar de XS.
Jij hebt t over dark mode denk ik? Dat is iets anders

Is het al bijna vrijdag?

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:57
Dawid127 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:42:
[...]

Ik denk dat je dark mode bedoeld? Waarbij de interface van kleur veranderd?
Ik heb het over night mode waarbij de camera softwarematige trucs toepast om in het donker betere foto's te kunnen maken. Een functie die al een aantal jaar beschikbaar is op android alternatieven. https://www.macrumors.com...ight-mode-iphone-11-demo/

• DeNachtwacht
Gaan ze nooit doen. Zelfde met Apple Watch series 5, via redding blijkt dat paneel exact hetzelfde is als series 4, en always on scherm zomaar gewoon via een software update zou kunnen.

Zo is dat helaas als sinds jaar en dag bij Apple, zul je nooit veranderen. Ze leveren de beste hardware en software, maar ze weten ook hoe ze er geld mee moeten verdienen. De klant accepteert dit, dus doen ze het zo, en deels kunnen ze juist door deze grote budgetten echt nieuwe innovaties ontwikkelen (denk aan medisch onderzoek met Apple Watch)

• Dawid127
walletje-w schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:50:
[...]

Ik denk dat je dark mode bedoeld? Waarbij de interface van kleur veranderd?
Ik heb het over night mode waarbij de camera softwarematige trucs toepast om in het donker betere foto's te kunnen maken. Een functie die al een aantal jaar beschikbaar is op android alternatieven. https://www.macrumors.com...ight-mode-iphone-11-demo/
Ah inderdaad, sorry verkeerd begrepen. Tja ze proberen de verkoop via onderscheid in software op te krikken, omdat ze zelf ook weten dat sinds de X er hardwarematig weinig is verbeterd.

Vind het meest irritante nog dat je niet horizontaal kan unlocken.

• MisterMarcFR
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 23-10 11:53
iPhone XS vandaag gekocht bij Vodafone.

Batterij was helemaal leeg toen ik hem aan wilde doen. Is het sowieso verstandig om de telefoon de eerste keer volledig op te laden (100%)?

• dasystemcheck
MisterMarcFR schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:04:
iPhone XS vandaag gekocht bij Vodafone.

Batterij was helemaal leeg toen ik hem aan wilde doen. Is het sowieso verstandig om de telefoon de eerste keer volledig op te laden (100%)?
Voor je gevoel wel (ik moet er nog steeds aan wennen), maar effectief schijnt het beter te zijn om 'm niet onder de 40% en niet hoger dan 80% te laten komen bij het chargen.
(google maar eens, kan zijn dat ik de percentages mis heb).
In de praktijk schijnt het geen probleem te zijn als je gewoon oplaad wanneer je kunt.
In iOS 13 schijnt een 'slimme' laadmethode te zitten, die zorgt dat 'ie weet wanneer het beste moment is om de laatste percentages bij te laden vóór je 'm gaat gebruiken.

• DeNachtwacht
Voor de batterij houd ik toch liever gewoon Apple zelf aan:
https://www.apple.com/nl/batteries/maximizing-performance/

Er zijn op internet heel veel tegenstrijdige adviezen te vinden, vaak is dat onkunde maar ook zijn artikelen of tips soms verouderd. Er is behoorlijk wat verbeterd aan batterijen (zowel hardware als software optimalisaties). Kortom; bij Apple weet je tenminste zeker dat het advies goed aansluit op het device dat je hebt.
dasystemcheck schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:04:
[...]

Wordt ie of de lader heel warm of is het ziekelijk heet in je kamer?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Scrtz
;)
DeNachtwacht schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:13:
Voor de batterij houd ik toch liever gewoon Apple zelf aan:
https://www.apple.com/nl/batteries/maximizing-performance/

Er zijn op internet heel veel tegenstrijdige adviezen te vinden, vaak is dat onkunde maar ook zijn artikelen of tips soms verouderd. Er is behoorlijk wat verbeterd aan batterijen (zowel hardware als software optimalisaties). Kortom; bij Apple weet je tenminste zeker dat het advies goed aansluit op het device dat je hebt.
Gewoon lekker gebruiken joh. Voor die accu eens slechter wordt heeft het gros van ons dat toestel toch allang niet meer in bezit.

Ik heb nu bijna 2 jaar de X (had een X van de allereerste levering in 2017) en die heeft nu nog 92% accuduur. Pleur dat ding altijd in de lader als het nodig is of als ik denk dat ik het nog nodig ga hebben. Dus sws elke nacht om de dag weer door te komen en afentoe met een snellader als ik thuis kom en nog een lange avond voor de boeg heb oid.

Niet over nadenken en lekker gebruiken, het is de moeite echt niet waard om batterijpercentages en 'optimale' laadmomenten te gaan plannen..

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:21
Apart. Mijn XS Max is ongeveer 9 maandjes en de batterijstatus is 100%. Ik ga hem maar even op V&A zetten denk ik :o

• dasystemcheck
WhatsappHack schreef op zondag 15 september 2019 @ 23:58:
[...]
Wordt ie of de lader heel warm of is het ziekelijk heet in je kamer?
Heel warm in de definitie van "kan nog goed aanraken". Dus geen eitje bakken, nog wel in de hand kunnen houden, maar NIET te lang tegen bijv. je arm aangedrukt houden; da's te warm.
Echter; da's enkel tot 'ie boven de 90% komt, dan wordt 'ie véél minder warm. De laatste procenten en als ik 'm s'morgens van de lader haal dan is 'ie "lauw" en is binnen een paar minuten koud als ik 'm van de lader heb gehaald.

• Dawid127
Cyrax0508 schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:52:
[...]

Apart. Mijn XS Max is ongeveer 9 maandjes en de batterijstatus is 100%. Ik ga hem maar even op V&A zetten denk ik :o
Deel je laadgedrag dan even :9~

• Sander-B
  • Laatst online: 17-11 12:27
Dawid127 schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:02:
[...]

Deel je laadgedrag dan even :9~
Mijn XS Max heb ik sinds launch, is nu dus een jaar oud. Batterconditie is nog steeds 100%. Telefoon gaat elke nacht aan de (iPad) lader en wordt regelmatig in de auto bijgeladen.

Ik gebruik de telefoon niet heel erg intensief, meestal zit er aan het einde van de dag nog 50-70% in de batterij.

• DeNachtwacht
Sja dat lijkt me ook niet vreemd als je bij laadt in de auto ;)

• pdavie2311
  • Laatst online: 20:31

pdavie2311

Live life to the fullest..

Xs overgenomen die uit april dit jaar is..Batterij is 98%...Wat een verschil tussen sommige telefoons zeg...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone Xs SG 64GB - Apple Watch Series 5 44mm SG

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:22
pdavie2311 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 07:35:
Xs overgenomen die uit april dit jaar is..Batterij is 98%...Wat een verschil tussen sommige telefoons zeg...
De mijne is begin augustus van 100% naar 97% gegaan... Ik heb hem sinds releasedatum in gebruik!

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Sander-B
  • Laatst online: 17-11 12:27
DeNachtwacht schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 07:23:
Sja dat lijkt me ook niet vreemd als je bij laadt in de auto ;)
Die 50-70% is uiteraard zonder tussentijds bijladen ;)

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:56
En dit is nu precies waarom het soms beter is dat we die percentage niet kunnen zien.... 98% en je dan zorgen maken. Dat is m.i. onnodig om je druk over te maken en slecht(er) voor je hart dan nodig is.

Hij schommelt bij mij heel af en toe (die van mij staat veelal op 100% sinds vorig jaar), maar ik merk er totaal niets van. Apple kreeg veel kritiek omdat ze de percentages niet toonden.

Nu tonen ze ze wel en gaan mensen zich (onnodig?) zorgen maken. Zie je, soms, heel soms, neemt Apple die wel degelijk besluiten die beter zijn voor de gebruikers van hun devices en niet zozeer om de monsterwinsten te behalen of de consument te misleiden.

Zolang je apparaat doet wat je wilt en je er niets van merkt, wat maakt het dan uit of hij op 92% staat en een half jaar oud is of op 99% staat in diezelfde tijd?

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:58
Hmm apart om te zien dat jullie allemaal nog zulke hoge percentages hebben. Hier ook elke nacht aan de lader en in de auto aangesloten. XS sinds launch zit nu op 89%.

• DeNachtwacht
Tricto schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:57:
Hmm apart om te zien dat jullie allemaal nog zulke hoge percentages hebben. Hier ook elke nacht aan de lader en in de auto aangesloten. XS sinds launch zit nu op 89%.
Snelladen speelt hier ook een rol in hè. Apple is niet voor niets zo terughoudend hiermee geweest het afgelopen jaar. Sneller opladen verwarmt de accu en dit verslechtert de kwaliteit van de batterij nu eenmaal.

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:58
DeNachtwacht schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:43:
[...]

Snelladen speelt hier ook een rol in hè. Apple is niet voor niets zo terughoudend hiermee geweest het afgelopen jaar. Sneller opladen verwarmt de accu en dit verslechtert de kwaliteit van de batterij nu eenmaal.
Ik gebruik een 5W draadloze oplader zonder hoesje.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Mijn XS van september 2018 zit op 93% batterij conditie, ik kan mij er niet druk om maken. Ik gebruik een Incipio hoesje en laad ‘m elke nacht op met een Ikea 5W draadloze lader.

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 17-09-2019 12:58 (9%)

• MisterMarcFR
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 23-10 11:53
Heb in dit topic ook al wat gekeken en op internet maar nergens zie je nou een duidelijk antwoord. Wat is nou het beste voor de batterij qua opladen?

Leeg laten lopen tot 20% en weer opladen tot 80%? 10%-90%?

• Musta
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:16
Als mijn vriendin de iphone aansluit om te laden hoor je kort een tikkend geluid/ krakend geluid. Dit was er gisteren nog niet en dit gebeurt bij elke stopcontact en ook met een andere lader. Het is zelfs te horen tijdens een oproep aan de andere kant van de lijn als de kabel als test even aangesloten is.
Ik neem aan dat dit niet normaal is?
Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Powerbank nodig? / 3DS FC: 2423-5475-5029

• dasystemcheck
Musta schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:33:
Als mijn vriendin de iphone aansluit om te laden hoor je kort een tikkend geluid/ krakend geluid. Dit was er gisteren nog niet en dit gebeurt bij elke stopcontact en ook met een andere lader. Het is zelfs te horen tijdens een oproep aan de andere kant van de lijn als de kabel als test even aangesloten is.
Ik neem aan dat dit niet normaal is?
Iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Dat klinkt alsof 1 van de interne speakers reageert op stroom/magnetisch veld... Zet het toestel een keer uit en terwijl 'ie uit is weer op de lader (gaat 'ie uiteraard aan). Hoor je dan ook bij het moment van op de stroom aansluiten dat geluid?

2e test: aansluiten middels kabel -> laptop USB aansluiting. Omdat het kan.

... Enne... Jet toestel is niet nat geweest?

• Musta
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:16
dasystemcheck schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:42:
[...]

Dat klinkt alsof 1 van de interne speakers reageert op stroom/magnetisch veld... Zet het toestel een keer uit en terwijl 'ie uit is weer op de lader (gaat 'ie uiteraard aan). Hoor je dan ook bij het moment van op de stroom aansluiten dat geluid?

2e test: aansluiten middels kabel -> laptop USB aansluiting. Omdat het kan.

... Enne... Jet toestel is niet nat geweest?
Yes, het is waarschijnlijk de haptic touch welke kapot is van wat ik heb begrepen van een vriend. De telefoon is pas 2 weken in gebruik, dat wordt denk ik even naar de apple store gaan dan

Powerbank nodig? / 3DS FC: 2423-5475-5029

• Ferret
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10-11 13:50

Ferret

Mok, mok, mok...

Ik heb zoals velen ook problemen met wifi ontvangst in huis maar ik kom er net achter dat zodra ik de vpn app 1.1.1.1. van Cloudflare uitschakel ik meteen weer een wifi verbinding heb. Zet ik de vpn verbinding weer in die app is de wifi meteen weg en zit ik weer op 4G.

Iemand hier die dit herkent?

• dasystemcheck
Ferret schreef op donderdag 26 september 2019 @ 05:41:
Ik heb zoals velen ook problemen met wifi ontvangst in huis maar ik kom er net achter dat zodra ik de vpn app 1.1.1.1. van Cloudflare uitschakel ik meteen weer een wifi verbinding heb. Zet ik de vpn verbinding weer in die app is de wifi meteen weg en zit ik weer op 4G.

Iemand hier die dit herkent?
Had ik eenmalig met ProtonVPN. Na het afsluiten/heropenen van de app/VPN was het opeens opgelost.

• Dawid127
Ik heb 13.1.1 nog steeds niet binnen. Jullie wel??

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dawid127 schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:47:
Ik heb 13.1.1 nog steeds niet binnen. Jullie wel??
Even verversen of aan iTunes hangen? Ik draai `m nu anderhalve dag.. prima batterijduur weer. Ik kan weer twee dagen met m`n XS Max werken zonder tussentijds bijladen.

• pretraket
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-11 19:32
Iemand enig idee waarom ik nog geen ios 13 kan binnenhalen op mijn XS Max? Zit zelfs in het betaprogramma. (abbo bij t-mobile, telefoon van belsimpel)

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
pretraket schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:47:
Iemand enig idee waarom ik nog geen ios 13 kan binnenhalen op mijn XS Max? Zit zelfs in het betaprogramma. (abbo bij t-mobile, telefoon van belsimpel)
@pretraket Misschien moet je het beta-profiel eerst verwijderen en je XS Max even herstarten. ;)

• Erik1805
  • Nu online
Ik heb sinds gisteren een Iphone XS max. Ik heb daarvoor alleen maar Android gehad. Nu vind ik het lettertype in sommige apps ( Marktplaats, nu.nl, linkedin) te klein. Hoe krijg je deze wat groter?

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:01
Erik1805 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:16:
Ik heb sinds gisteren een Iphone XS max. Ik heb daarvoor alleen maar Android gehad. Nu vind ik het lettertype in sommige apps ( Marktplaats, nu.nl, linkedin) te klein. Hoe krijg je deze wat groter?
Onder Instellingen -> Beeldscherm en helderheid -> Tekstgrootte kan je dat aanpassen. Sommige apps hebben daar ook nog een eigen instelling voor, Nu.nl bijvoorbeeld onder Rubrieken -> Instellingen.

• Daantsjie
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-11 10:27
Kun je de oplader die bij de IPhone 11 bijzit, ook dagelijks gebruiken om je xs (Max) op te laden.

Ik lees toen berichten dat het snel laden van je iPhone niet goed is voor je batterij, maar aangezien dat deze lader bij de iPhone 11 zit, vraag ik me dit toch af

• DeNachtwacht
Daantsjie schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:50:
Kun je de oplader die bij de IPhone 11 bijzit, ook dagelijks gebruiken om je xs (Max) op te laden.

Ik lees toen berichten dat het snel laden van je iPhone niet goed is voor je batterij, maar aangezien dat deze lader bij de iPhone 11 zit, vraag ik me dit toch af
ja het kan, net als opladen met een iPad oplader. Maar Apple is er niet voor niets zo huiverig mee. Tweakers en veel andere review sites zeurden al jaren dat ze geen snellader meeleverden.

Realiteit is gewoon dat je voor een lang behoud van je accu het liefst zelf een zo langzaam mogelijk oplaadproces hebt. Zelf vind ik het ook nog steeds raar dat ‘s nachts opladen in 2-3 uur gebeurd is terwijl ze dit softwarematig best kunnen rekken tot 6 uur. Langzamer dus beter voor de accu en ‘s nachts maakt dat toch niet uit.

• timmey83
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 00:57
DeNachtwacht schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:41:
[...]
ja het kan, net als opladen met een iPad oplader. Maar Apple is er niet voor niets zo huiverig mee. Tweakers en veel andere review sites zeurden al jaren dat ze geen snellader meeleverden.

Realiteit is gewoon dat je voor een lang behoud van je accu het liefst zelf een zo langzaam mogelijk oplaadproces hebt. Zelf vind ik het ook nog steeds raar dat ‘s nachts opladen in 2-3 uur gebeurd is terwijl ze dit softwarematig best kunnen rekken tot 6 uur. Langzamer dus beter voor de accu en ‘s nachts maakt dat toch niet uit.
de site van apple geeft aan dat je mag snelladen vanaf iphone 8 ze geven zelfs aan dat een andere fabrikant ook mag.. mits dit en dat.
op andere sites zoals iculture en dergelijke wordt ook van alles hierover uitgelegd
hier van apple zelf:
https://support.apple.com/nl-nl/HT208137

timmey83 wijzigde deze reactie 12-10-2019 17:47 (4%)

• timmey83
Daantsjie schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:50:

zie mijn antwoord hierboven er zijn mogelijkheden

• DeNachtwacht
timmey83 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:46:
[...]

de site van apple geeft aan dat je mag snelladen vanaf iphone 8 ze geven zelfs aan dat een andere fabrikant ook mag.. mits dit en dat.
op andere sites zoals iculture en dergelijke wordt ook van alles hierover uitgelegd
hier van apple zelf:
https://support.apple.com/nl-nl/HT208137
Mogen snelladen betekent dat het kan, maar niet dat het goed is voor de batterij. Ik hou het zelf i.i.g. bij een 5W Apple lader.

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:30
ik wil mijn Xs Max restoren... weet iemand of de Esim profiel met een encrypted backup wordt meegenomen?

Ik heb namelijk een Esim profiel voor privé en zakelijk gebruik ik een simkaartje van het werk....

• timmey83
DeNachtwacht schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:07:
[...]

Mogen snelladen betekent dat het kan, maar niet dat het goed is voor de batterij. Ik hou het zelf i.i.g. bij een 5W Apple lader.
das altijd goed toch :)
Ik zou dat ook doen maar bij een keer haast zou ik bij uitzondering gaan snelladen.

• Shizzel
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:13
dkawa schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 09:55:
ik wil mijn Xs Max restoren... weet iemand of de Esim profiel met een encrypted backup wordt meegenomen?

Ik heb namelijk een Esim profiel voor privé en zakelijk gebruik ik een simkaartje van het werk....
Ik denk niet dat die überhaupt in de backup zit. Is een aparte chip. Bij mij ging de esim ook niet weg bij een restore. Het is een op zichzelf staand systeem

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Vraag dat even na bij je provider.. T-mobile schijnt nogal wat gedoe te hebben gehad met die eSim`s de afgelopen maand.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:47
Tricto schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:57:
Hier ook sinds launch, XS op 89%. Vindt het wel wat tegenvallen eerlijk gezegd. Laat hem elke nacht op met de standaard lader. Tegenwoordig zo nu en dan ook eens wat bijladen overdag, verder niets spannends.

Geen idee wat een batterij vervangen kost, ben sowieso van plan volgend jaar sept/okt de nieuwe iPhone weer aan te schaffen.
Edit: op de website van Apple zie ik dat vervanging van de batterij €75,- kost. Kan dus een optie zijn mocht de batterij nog (veel) verder achteruit gaan.

remzor wijzigde deze reactie 13-10-2019 23:46 (11%)

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21:06
Ik zit op 96%, gekocht bij launch. Elke nacht opladen, en regelmatig in de auto ook. Kom vrijwel nooit onder de 20-30%

• syltheboy
  • Niet online
Die van mij is een kleine 11 maanden oud en staat op 93%. Voor mijn gevoel nam de batterijcapaciteit van mijn iPhone 7 sneller af. Na 15 maanden stond hij op 84% en ik zat er eerst aan te denken om de batterij te laten vervangen. Uiteindelijk dus toch voor de iPhone XS gegaan.

Update: Nu 92%. Misschien is draadloos laden minder goed voor de accu. Ik heb een draadloze lader van Satechi icm een 5W Apple-lader. Nadat hij helemaal is opgeladen gaat de lader namelijk niet uit.

syltheboy wijzigde deze reactie 15-10-2019 11:45 (26%)

• Erik1805
  • Nu online
Verschilt heel erg. Die van mij is bijna 12 maanden oud en zit op 98%. Altijd geladen met de standaard lader

• timmey83
ik heb net de XS max 512 GB binnen, vond het toch te gek om 600 euro meer te betalen voor dezelfde variant in de pro versie. De pro lijkt mij zeer interessant maar ik kan ook best wel ff met de XS max doen en in 2020 weer kijken en hopen dat ze de notch kunnen laten verdwijnen. Ik moest wel een nieuwe iphone want mijn 6s plus had waterschade opgelopen..iemand heeft hem nog uit elkaar gehaald en gedroogt.. ik laat hem verder niet meer nakijken/repareren dan maar een upgrade.
Ben benieuwd hoe de XS max me gaat bevallen, het grotere scherm is sowieso mooi en oled natuurlijk.

• dkawa
timmey83 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:43:
ik heb net de XS max 512 GB binnen, vond het toch te gek om 600 euro meer te betalen voor dezelfde variant in de pro versie. De pro lijkt mij zeer interessant maar ik kan ook best wel ff met de XS max doen en in 2020 weer kijken en hopen dat ze de notch kunnen laten verdwijnen. Ik moest wel een nieuwe iphone want mijn 6s plus had waterschade opgelopen..iemand heeft hem nog uit elkaar gehaald en gedroogt.. ik laat hem verder niet meer nakijken/repareren dan maar een upgrade.
Ben benieuwd hoe de XS max me gaat bevallen, het grotere scherm is sowieso mooi en oled natuurlijk.
Je zult er geen spijt van krijgen, helemaal je nu van een 6 plus afkomt. Het scherm van de Xs Max is echt prachtig en het is gewoon nog steeds een hele goede telefoon. Veel plezier ermee

• dkawa
Shizzel schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:31:
[...]

Ik denk niet dat die überhaupt in de backup zit. Is een aparte chip. Bij mij ging de esim ook niet weg bij een restore. Het is een op zichzelf staand systeem
Ik had een encrypted iTunes backup gemaakt en bij het wissen mijn telefoon had je nog de keuze ‘erase all and keep data plans’. Had dus deze optie gekozen en daarna de encrypted iTunes backup teruggezet

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:53
timmey83 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:43:
Domme vraag misschien, maar hoe kom je aan 600 verschil? Bij Coolblue bijvoorbeeld is het verschil 50.

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 00:38:
Die van mij is een kleine 11 maanden oud en staat op 93%. Voor mijn gevoel nam de batterijcapaciteit van mijn iPhone 7 sneller af. Na 15 maanden stond hij op 84% en ik zat er eerst aan te denken om de batterij te laten vervangen. Uiteindelijk dus toch voor de iPhone XS gegaan.

Update: Nu 92%. Misschien is draadloos laden minder goed voor de accu. Ik heb een draadloze lader van Satechi icm een 5W Apple-lader. Nadat hij helemaal is opgeladen gaat de lader namelijk niet uit.
Binnen 1 week tijd is de batterijcapaciteit van 93% naar 89% gegaan. :?

• RBN026
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:54
syltheboy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Laatst in één week tijd van 94 naar 92% zonder dat er iets wijzigde in de manier van opladen. Er waren wel veel updates dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

https://www.userbenchmark.com/UserRun/20200462 This PC is likely operated by a technical master!

• Snelle.jelle
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 14:16
Heb 10 maanden de iPhone XS Max gehad en toen ik deze verkocht was de batterij capaciteit nog 100%.
Nu na 2 maanden met de Xs is de capaciteit nog 98%..

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:53
RBN026 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

Laatst in één week tijd van 94 naar 92% zonder dat er iets wijzigde in de manier van opladen. Er waren wel veel updates dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Hier ook ban 89 naar 87 en ik heb niks verandert en echt ik baal hier gruwelijk van eigenlijk.
Ik begin langzamerhand af te vragen wat ze in vredesnaam uit spoken met hun updates maar ook hoe kan dit?

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Eigenlijk stond hij al langer op 93%, en sinds 14 oktober op 92%. Nu dus 89% ik vind het niet normaal dat het zo snel achteruit gaat. Ik heb mijn XS nu 11 maanden.

syltheboy wijzigde deze reactie 17-10-2019 13:53 (15%)

• timmey83
bram1984 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 03:56:
[...]

Domme vraag misschien, maar hoe kom je aan 600 verschil? Bij Coolblue bijvoorbeeld is het verschil 50.
de promax was rond 1659 en de xs max was 1039 beiden 512 GB. Ik heb de XS max nieuw aangeschaft aanbieding bij bol.com was 1 van de goedkoperen, direct toegehapt. Coolblue was inderdaad duur , daar heb ik ook nog gekeken.

timmey83 wijzigde deze reactie 17-10-2019 23:26 (15%)

• DeNachtwacht
Erik1805 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:51:
Verschilt heel erg. Die van mij is bijna 12 maanden oud en zit op 98%. Altijd geladen met de standaard lader
Het verschilt op zich helemaal niet zo veel; je hebt namelijk precies de oorzaak te pakken. Standaard laden via het kabeltje met 5W lader is beter voor de accu dan draadloos laden, helemaal als je er een 7,5W lader bij gebruikt. Het is allemaal wel mogelijk maar de reden dat Apple altijd zo afhoudend is geweest met die snelladers is dat het gewoon per definitie minder goed is voor je accu dan langzaam laden.

Ik had zelfs gráág een 1W lader gehad die gedurende de nacht in 6 uur mijn XS op zou laden, in plaats van een 5W die er 2 uur over doet ;)

• WouterL
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:25:
[...]

Het verschilt op zich helemaal niet zo veel; je hebt namelijk precies de oorzaak te pakken. Standaard laden via het kabeltje met 5W lader is beter voor de accu dan draadloos laden, helemaal als je er een 7,5W lader bij gebruikt. Het is allemaal wel mogelijk maar de reden dat Apple altijd zo afhoudend is geweest met die snelladers is dat het gewoon per definitie minder goed is voor je accu dan langzaam laden.

Ik had zelfs gráág een 1W lader gehad die gedurende de nacht in 6 uur mijn XS op zou laden, in plaats van een 5W die er 2 uur over doet ;)
Goed verhaal, maar weinig feitelijkheden. Vaak herhaald, veel uitgezocht, maar het komt uiteindelijk op het volgende neer:

Het maakt niet zo gek veel met wat voor laadmethode je jouw iphone oplaadt.
Het diep ontladen van lithium batterijne is wél schadelijk voor de accu.
Dropped je iphone dagelijks van 100 naar 0%, dan heeft dit veel meer impact op de batterij van je iphone dan welke laadmethode dan ook. Draadloos laden heeft géén noemenswaardig ander effect op de batterij dan een lader met snoer.
DeNachtwacht schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:25:
[...]
Standaard laden via het kabeltje met 5W lader is beter voor de accu dan draadloos laden, helemaal als je er een 7,5W lader bij gebruikt. Het is allemaal wel mogelijk maar de reden dat Apple altijd zo afhoudend is geweest met die snelladers is dat het gewoon per definitie minder goed is voor je accu dan langzaam laden.
en hier heb je uiteraard een goede onderbouwde bron van....toch?

• DwightKSchrute
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
WouterL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:56:
[...]

Goed verhaal, maar weinig feitelijkheden. Vaak herhaald, veel uitgezocht, maar het komt uiteindelijk op het volgende neer:

Dropped je iphone dagelijks van 100 naar 0%, dan heeft dit veel meer impact op de batterij van je iphone dan welke laadmethode dan ook. Draadloos laden heeft géén noemenswaardig ander effect op de batterij dan een lader met snoer.
Niet om het een of ander, maar als je jouw beweringen niet staaft met bronnen kun je hiervan ook zeggen: 'Goed verhaal, weinig feitelijkheden' en zijn je beweringen evenveel waard als de beweringen waarop je reageert.

• GKW
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-11 08:39
Sinds IOS13 moet ik steeds mijn wachtwoord invoeren als ik mijn auto met de hotspot van mijn Xs wil verbinden. Voorheen ging dit automatisch. Als ik bij voorkeursnetwerken kijk in de auto dan zie ik dat telkens als ik de telefoon verbindt er een nieuw netwerk met dezelfde naam wordt toegevoegd. Het lijkt erop dat mijn Xs steeds een nieuwe ID meestuurt als ik probeer te verbinden.

Ik heb alle voorkeursnetwerken in de auto al verwijderd maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

Heeft iemand hier ook last van of weet iemand wat ik verkeerd doe?

• DeNachtwacht
DwightKSchrute schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

Niet om het een of ander, maar als je jouw beweringen niet staaft met bronnen kun je hiervan ook zeggen: 'Goed verhaal, weinig feitelijkheden' en zijn je beweringen evenveel waard als de beweringen waarop je reageert.
Precies dit. Ik ga de discussie hier ook verder niet meer doen. Ik geef alleen nog even mee dat internet vol staat met “10 tips voor je accu” websites, maar lang niet elke site ook een goede bron is (lees: sites waar echt expertise zit over de werking van accu’s). Doe er mee wat je wil verder, ik zelf neem er geen risico meer mee en dat pakt prima uit.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10:12

AntonyterHorst

Apple Maniak

WouterL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:56:
[...]

Goed verhaal, maar weinig feitelijkheden. Zonder bron kan iedereen roepen wat ie wilt.

Ieder zijn eigen manier van opladen. Het totaal ontladen van een batterij kan niet, er zit marge op de 0% zodat deze 100% leeg zal raken.

Tevens maakt het allemaal niet uit. De een houdt zijn batterij tussen de 40 en 80%, de ander laad iedere avond op, en iemand anders laad pas op als zijn telefoon bijna uitvalt. Ik denk dat alle methodes vrij weinig van elkaar verschillen qua slijtage.

AntonyterHorst wijzigde deze reactie 18-10-2019 17:51 (21%)

Man man man

• WouterL
  • Nu online
AntonyterHorst schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:49:
[...]

Goed verhaal, maar weinig feitelijkheden. Zonder bron kan iedereen roepen wat ie wilt.

Ieder zijn eigen manier van opladen. Het totaal ontladen van een batterij kan niet, er zit marge op de 0% zodat deze 100% leeg zal raken.

Tevens maakt het allemaal niet uit. De een houdt zijn batterij tussen de 40 en 80%, de ander laad iedere avond op, en iemand anders laad pas op als zijn telefoon bijna uitvalt. Ik denk dat alle methodes vrij weinig van elkaar verschillen qua slijtage.
Waar zeg ik dat het totaal ontladen plaatsvindt dan? Ik heb het over diep ontladen. Hier wel aardig leesvoer wat betreft draadloos laden: https://www.google.nl/amp...our-battery-faster/%3famp

Tegengeluiden zijn ook zeker te vinden :

https://www.sciencedaily..../2019/06/190626124943.htm

Uiteindelijk zal het effect op de totale spanne voor de gemiddelde gebruiker verwaarloosbaar zijn, of op zijn minst onvoorspelbaar. Als een persoon die zijn telefoon dagelijks draadloos oplaadt, heb ik nog nooit een drastische accudegradatie meegemaakt. Dat is natuurlijk zeer anekdotisch, maar gebruik je je telefoon twee jaar, dan zou ik me geen zorgen maken.

Waar de meeste onderzoeken geen conclusie over durven te maken, is of de toename in temperatuur, een merkbare degradatieverschil oplevert tov van bedraad tijdens de normale levensduur van de telefoon.

TLDR: laad je telefoon op hoe jij dat prettig vindt, en vervang je batterij wanneer het ding de geest geeft.

WouterL wijzigde deze reactie 18-10-2019 18:41 (41%)

• Dawid127
Mijn Xs pakt s nachts 17% batterijen. Ik heb het gevoel dat dit vroeger veel minder was. Is dat een beetje normaal?

• RBN026
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:54
Normaal dagelijks gebruik heeft veel meer impact op de slijtage van de batterij dan het opladen. Misschien kunnen we beter de schermtijden en gebruik vergelijken dan de manier waarop je de telefoon oplaad. Ik gebruik redelijk veel mijn telefoon en mijn vader bv een stuk minder. Ik denk dat ik daarom 92% heb en hij 98%, het opladen doen we praktisch het zelfde.

https://www.userbenchmark.com/UserRun/20200462 This PC is likely operated by a technical master!

• GKW
GKW schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:20:
Sinds IOS13 moet ik steeds mijn wachtwoord invoeren als ik mijn auto met de hotspot van mijn Xs wil verbinden. Voorheen ging dit automatisch. Als ik bij voorkeursnetwerken kijk in de auto dan zie ik dat telkens als ik de telefoon verbindt er een nieuw netwerk met dezelfde naam wordt toegevoegd. Het lijkt erop dat mijn Xs steeds een nieuwe ID meestuurt als ik probeer te verbinden.

Ik heb alle voorkeursnetwerken in de auto al verwijderd maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

Heeft iemand hier ook last van of weet iemand wat ik verkeerd doe?
Iemand een hint voor mij?

• -Burner-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:33
GKW schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Iemand een hint voor mij?
Ik moest steeds een wachtwoord invoeren op het systeem in de auto na installatie van iOS 13. Na de telefoon uit de Bluetooth instellingen te hebben verwijderd in de auto en opnieuw te hebben toegevoegd was dit verholpen. Is het niet zoiets?

• GKW
Thanks. Ga ik vanavond proberen.

• GKW
Heeft niet geholpen. Maar weer verder zoeken...

• dkawa
Mijn batterij conditie is nu 92% (Xs Max). Ik wil de batterij vervangen maar is dit wel wijs? Ik heb er nu 347 cycles op zitten en het toestel is nu 13 maanden oud..

Zou het in stand-by tijd schelen als ik weer een frisse nieuwe batterij heb?

• DeNachtwacht
dkawa schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:48:
Mijn batterij conditie is nu 92% (Xs Max). Ik wil de batterij vervangen maar is dit wel wijs? Ik heb er nu 347 cycles op zitten en het toestel is nu 13 maanden oud..

Het zal iets schelen maar persoonlijk zou ik wachten tot het 85% is ofzo. Dan merk je iig verschil.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
dkawa schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:48:

Heb je momenteel problemen met je standby tijd? Of is het puur dat je naar het percentage kijkt en denkt "hey, dat is geen 100 meer"? ;)

Ik zou het pas vervangen als je het toestel verkoopt of echt merkt dat je problemen hebt met je batterijduur (als in, voorheen kwam je gewoon de dag door, nu niet meer).

• dkawa
Propane schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:59:
[...]

Heb je momenteel problemen met je standby tijd? Of is het puur dat je naar het percentage kijkt en denkt "hey, dat is geen 100 meer"? ;)

Ik zou het pas vervangen als je het toestel verkoopt of echt merkt dat je problemen hebt met je batterijduur (als in, voorheen kwam je gewoon de dag door, nu niet meer).
Ik denk dat ik problemen heb met mijn stand-by tijd. In de ochtend van de lader en einde werkdag heb ik nog maar zo’n 20% over. Toestel wordt ook de hele dag gebruikt ivm AirPods (muziek luisteren en bellen/gebeld worden)

• Krishh
  • Laatst online: 14-11 23:25
Sinds gisteren ervaar ik problemen dat mijn camera groene puntjes laat zien.

Probleem heb ik ervaart tijdens een voetbal wedstrijd, het lijkt binnen in mijn camera te zitten maar weet ik niet of ik hiervoor bij Vodafone kan aankloppen.

Hier een voorbeeld:

https://imgshare.io/image/mt1fP

Als ik de camera app van Instagram of een ander app open dan loop ik hier ook tegen aan.

Iemand ervaring hiermee?

Krishh wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:10 (27%)

• Propane
  • Niet online
dkawa schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:32:
[...]

Ik denk dat ik problemen heb met mijn stand-by tijd. In de ochtend van de lader en einde werkdag heb ik nog maar zo’n 20% over. Toestel wordt ook de hele dag gebruikt ivm AirPods (muziek luisteren en bellen/gebeld worden)
Is dit echter altijd zo geweest of pas sinds kort dat je de dag nauwelijks door komt?
Krishh schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:08:
Sinds gisteren ervaar ik problemen dat mijn camera groene puntjes laat zien.

Probleem heb ik ervaart tijdens een voetbal wedstrijd, het lijkt binnen in mijn camera te zitten maar weet ik niet of ik hiervoor bij Vodafone kan aankloppen.

Hier een voorbeeld:

https://imgshare.io/image/mt1fP

Als ik de camera app van Instagram of een ander app open dan loop ik hier ook tegen aan.

Iemand ervaring hiermee?
Dat zijn gewoon lens flares (interne reflecties binnen de lens). De reden dat je er zoveel ziet is omdat het reflecties zijn van die hele rij lichten bovenin het stadion.

• Krishh
  • Laatst online: 14-11 23:25
Propane schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:03:
[...]
Is dit echter altijd zo geweest of pas sinds kort dat je de dag nauwelijks door komt?

[...]
Dat zijn gewoon lens flares (interne reflecties binnen de lens). De reden dat je er zoveel ziet is omdat het reflecties zijn van die hele rij lichten bovenin het stadion.
Apart, daarvoor nooit gehad. Ervaar het nog steeds als ik mijn camera erbij pak.

In 9 maanden nooit hier tegen aan gelopen

• Propane
  • Niet online
Krishh schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:53:
[...]

Apart, daarvoor nooit gehad. Ervaar het nog steeds als ik mijn camera erbij pak.

In 9 maanden nooit hier tegen aan gelopen
Misschien mazzel gehad of gewoon niet echt opgevallen. Ze kunnen soms een beetje wegvallen in de foto maar je komt ze vaak tegen bij felle lichtbronnen onder bepaalde hoeken.

Bijv.:

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True