Ik heb de 6s plus gehad, maar doordat deze in t water was gepleurd was deze stuk gegaan. Ook voor een scherpe deal een XS max gekocht.
Wat ik sowieso beter vind:
-inzoomen vanwege 2 camera's
-in het algemeen de foto's, donkere stukken op foto's meer detail
-videocamera op 4k 60 fps zetten levert overdag prachtige beelden op
-scherm: oled. Ik heb het scherm 1 op 1 vergeleen met een iphone XR (welke ook een lc scherm heeft als de 6s), je ziet dan echt dat het scherm veel beter is, terwijl de lcd eigenlijk niet slecht was. Maar zet maar es je eigen 4k beeldmateriaal op of een paar 4k hdr demo's.
-portrait mode vanwege 2 camera's
-iets vlotter in het algemeen, maar apple kan zeer goed oude modellen ook nog steeds vlot houden, in tegenstelling tot mijn ervaring met android waar na verloop van tijd dingen ineens niet meer zo smooth gaan.
het scherm heeft tov de 6s plus natuurlijk een andere ratio, het scherm is in wezen langer. Als je filmpjes kijkt kan je zoomen of kiezen voor originele formaat, doe je dat tweede dan is je scherm effectief niet groter dan een 6s plus.
Wat ik wennen vond was het ontbreken van een vingerafdruk scanner bij het plat liggen van de iphone op een tafel, face id werkt snel genoeg.
Ik heb laatst een weekendje texel gedaan en met imovie (mac osx) video en foto van de XS max bewerkt, familie was dolenthousiast en vond het mooie beelden. Meesten zeggen ook dat alle beelden net iets mooier zijn dan de 6s plus.