Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
syltheboy schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:51:
[...]

Die van mij heb ik nu ruim 1 jaar en zit op 89%. Ik vind het erg snel gaan, maar ik moet hem bijna elke dag wel opladen. Ik gebruik hem wel veel, al pak ik thuis steeds vaker de iPad.
Mijn Xs max heeft 92% en vind dat het ook snel gegaan is. Voor de zomervakantie nog gewoon netjes 100% maar tijdens de vakantie vaak met battery pack rondgelopen en had het toestel ook gebruikt bij hogere temperaturen (35 graden). Wel elke nacht draadloos opgeladen maar had wel te maken met een andere voltage uit de muur.. mogelijk dat dit de oorzaak is dat m’n capaciteit binnen korte tijd gedaald is...

Ik zit nu op zo’n 375 laadcycles.. jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Hyloba schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:12:
[...]

Bedankt voor je bericht. Ik ga inderdaad nog enkele weken testen en zien of ik nog hetzelfde voel.
Ik heb de 6s plus gehad, maar doordat deze in t water was gepleurd was deze stuk gegaan. Ook voor een scherpe deal een XS max gekocht.

Wat ik sowieso beter vind:
-inzoomen vanwege 2 camera's
-in het algemeen de foto's, donkere stukken op foto's meer detail
-videocamera op 4k 60 fps zetten levert overdag prachtige beelden op
-scherm: oled. Ik heb het scherm 1 op 1 vergeleen met een iphone XR (welke ook een lc scherm heeft als de 6s), je ziet dan echt dat het scherm veel beter is, terwijl de lcd eigenlijk niet slecht was. Maar zet maar es je eigen 4k beeldmateriaal op of een paar 4k hdr demo's.
-portrait mode vanwege 2 camera's
-iets vlotter in het algemeen, maar apple kan zeer goed oude modellen ook nog steeds vlot houden, in tegenstelling tot mijn ervaring met android waar na verloop van tijd dingen ineens niet meer zo smooth gaan.

het scherm heeft tov de 6s plus natuurlijk een andere ratio, het scherm is in wezen langer. Als je filmpjes kijkt kan je zoomen of kiezen voor originele formaat, doe je dat tweede dan is je scherm effectief niet groter dan een 6s plus.

Wat ik wennen vond was het ontbreken van een vingerafdruk scanner bij het plat liggen van de iphone op een tafel, face id werkt snel genoeg.

Ik heb laatst een weekendje texel gedaan en met imovie (mac osx) video en foto van de XS max bewerkt, familie was dolenthousiast en vond het mooie beelden. Meesten zeggen ook dat alle beelden net iets mooier zijn dan de 6s plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
Nightshot met Neuralcam

Amsterdamse grachten met Neuralcam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2NRnSgViW9SDm38yZY9LLpRs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:45

rammes

koekebakker 1e klas

De prijs van de XS 64GB is nu wel flink aan het zakken, 659 bij bol.com, ik heb hem nog niet zo goedkoop gezien.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja idd ik zag ook bij mediamarkt al een flinke pricedrop... €688. Dat vond ik al een goede deal maar hij staat zelfs voor 649 op bol. Als ik hem niet al had gehad had ik hem meteen gehaald ;)

[ Voor 21% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-12-2019 14:26 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dat viel me gisteren ook al op. Mooie prijs voor mensen die niet speciaal het nieuwste van het nieuwste hoeven te hebben en daardoor honderden euro's besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie ook gezien dat deze niet door bol.com zelf wordt aangeboden, maar door een compleet nieuwe verkoper??

In 't verleden al genoeg verkopers op bol.com met iets te mooie aanbiedingen en binnen no time waren deze aanbieders al weer verdwenen op de site.

"Als iets te mooi is om waar te zijn,...."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:46:
Hebben jullie ook gezien dat deze niet door bol.com zelf wordt aangeboden, maar door een compleet nieuwe verkoper??

In 't verleden al genoeg verkopers op bol.com met iets te mooie aanbiedingen en binnen no time waren deze aanbieders al weer verdwenen op de site.

"Als iets te mooi is om waar te zijn,...."
Voor die 3 tientjes verschil kun je hem dan beter bij Mediamarkt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

syltheboy schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:48:
[...]

Voor die 3 tientjes verschil kun je hem dan beter bij Mediamarkt kopen.
Tip: ze lagen daar (Den Haag) zelfs in de doos met een screenprotector en hoesje er bij volgens mij. Was een beetje onduidelijk of dit er gratis bij zat, want er stond verder niets bij als "inclusief gratis hoesje" ofzo. Maar zeker de moeite nog even langs te rijden dus als je op zoek bent, ook zonder blijft het een erg mooie prijs.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Nu voor 599 (ik kreeg een pricewatch notificatie) nu vond ik het toch verdacht. Gemaild met Bol.com en ze zeggen dat het een verkoper is welke te vertrouwen is. Maar de verkoper heeft 0 reviews en zit pas sinds enkele maanden op bol plaza.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 13:09
rammes schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:06:
Nu voor 599 (ik kreeg een pricewatch notificatie) nu vond ik het toch verdacht. Gemaild met Bol.com en ze zeggen dat het een verkoper is welke te vertrouwen is. Maar de verkoper heeft 0 reviews en zit pas sinds enkele maanden op bol plaza.
Je koopt 'm toch via bol? Gaat de garantie dan ook niet via bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dit wordt wel vreemd nu, deze pricedrop zou ik zelf niet meer vertrouwen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

DeNachtwacht schreef op woensdag 25 december 2019 @ 21:32:
[...]

Dit wordt wel vreemd nu, deze pricedrop zou ik zelf niet meer vertrouwen.
Ja ik haak af.

Ik zou het doen!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:57
Ik denk dat het bol.com niks kan schelen of een partner-verkoper te vertrouwen is of niet, zolang ze hun commissie maar krijgen en niet te veel klachten. En blijkbaar doet bol geen controle op nieuwe partners. Dit is overduidelijk een shady winkel, met voorwaarden in strijd met de wet. Bijvoorbeeld bij geopende retourzendingen wordt slechts 80% van de aankoopbedrag terugbetaald.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Met Bol erachter zou ik me niet te druk maken. Die staan als het goed is garant. Hebben mij ook een keer heel netjes geholpen met gezeik met een wederverkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

bram1984 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:17:
Met Bol erachter zou ik me niet te druk maken. Die staan als het goed is garant. Hebben mij ook een keer heel netjes geholpen met gezeik met een wederverkoper.
De webshop bij bolplaza is inmiddels weg. Dus toch niet zo betrouwbaar. Ik heb nog geen reactie van Bol. ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 06:19
Ik heb ook getwijfeld maar niet gedaan. Ben benieuwd of mensen hem voor €600 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:17
Graag weer ontopic over de iPhone XS. Voor beschikbaarheid kun je kijken in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggos1980
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-05-2022
Ik heb hem voor 599 besteld. Inmiddels is hij ook verzonden geeft de bestelstatus aan. Heb weliswaar met creditcard betaald zodat ik in ieder geval verzekerd ben. Ik vertrouw het ook nog steeds niet 100% maar ik ga het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:53
dkawa schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:54:
[...]

Mijn Xs max heeft 92% en vind dat het ook snel gegaan is. Voor de zomervakantie nog gewoon netjes 100% maar tijdens de vakantie vaak met battery pack rondgelopen en had het toestel ook gebruikt bij hogere temperaturen (35 graden). Wel elke nacht draadloos opgeladen maar had wel te maken met een andere voltage uit de muur.. mogelijk dat dit de oorzaak is dat m’n capaciteit binnen korte tijd gedaald is...

Ik zit nu op zo’n 375 laadcycles.. jullie?
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb de telefoon nu iets langer als een jaar en tot aan de zomervakantie was de batterij prestatie 100% en nu ineens 95%. Ook haal ik sinds twee weken geen dag meer, en eerst had ik altijd nog 60% over. Ik laad de telefoon elke nacht op en als ik in de auto zit gebruik ik carplay met de kabel. Dat moet gewoon kunnen met de nieuwe batterijen heb ik gelezen. Ik wil niet meer overal rekening mee moeten houden wanneer laden enz.

Gisteren 2 uur KINK (Radio) geluisterd met de AirPods via hun app. Normaal gaat er dan nog geen 10% vanaf en nu stond de batterij op 79%.

Mischien dat het ook aan de Chrome app kan liggen, ik ben van Safari overgestapt op Chrome, omdat Safari in ios13 gek doet. Misschien dat deze meer energie slurpt, al zie ik dat niet terug in de batterij informatie.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggos1980
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-05-2022
Eggos1980 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:06:
Ik heb hem voor 599 besteld. Inmiddels is hij ook verzonden geeft de bestelstatus aan. Heb weliswaar met creditcard betaald zodat ik in ieder geval verzekerd ben. Ik vertrouw het ook nog steeds niet 100% maar ik ga het zien.
Net een mail van bol gehad dat de telefoon niet geleverd gaat worden en dat ik mijn geld terug krijg. Beetje jammer maar, was eigenlijk wel te mooi om waar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Eggos1980 schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:22:
[...]

Net een mail van bol gehad dat de telefoon niet geleverd gaat worden en dat ik mijn geld terug krijg. Beetje jammer maar, was eigenlijk wel te mooi om waar te zijn
In principe heb je tegenwoordig recht op een product bij dit soort prijzen. De mediamarkt heeft hem voor 680, dan is 599 niet onrealistisch laag. Het zou anders geweest zijn als de prijs 399 ofzo was geweest, dan is het overduidelijk een fout.

Je moet er zin in hebben, maar als je voet bij stuk houdt zou je hem moeten kunnen ontvangen voor dat bedrag. Kost wel een hoop 'zeurtijd' en mailwisseling alleen ben ik bang.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
dkawa schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:40:
[...]

Komt vast en zeker wel goed🤙🏾🤙🏾
Even hier op terugkomen en zeggen dat ik na een maand wel uitermate tevreden ben van de gsm en niet meer terug wil naar de 6s. Scherm is velen malen beter in elk opzicht: grootte, kleuren, helderheid, donkerte. Gsm is ook opmerkelijk sneller en dat is uiteindelijk wat het sterkst opvalt in dagelijks gebruik. Camera is eveneens beter, net als de speakers en de batterij. Face id is soms wat vervelend maar uiteindelijk ook wel handiger in sommige gevallen. Notch valt goed mee, control center is vreemde plek maar ik heb geen accidental swipes meer. Blij dat ik hem gehouden heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:25
Ik heb recent een Xs nieuw kunnen kopen voor een goede prijs, en heb deze gisteren binnen gekregen. Ik kom zelf van een iPhone 8, en ben erg benieuwd hoe de Xs gaat bevallen. Ik moet vooralsnog een beetje wennen aan de grootte. Zijn er mensen die van een 8 komen en na langere tijd gebruik verschil merken in snelheid, batterij, etc? Thanks!

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Sier schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:12:
Ik heb recent een Xs nieuw kunnen kopen voor een goede prijs, en heb deze gisteren binnen gekregen. Ik kom zelf van een iPhone 8, en ben erg benieuwd hoe de Xs gaat bevallen. Ik moet vooralsnog een beetje wennen aan de grootte. Zijn er mensen die van een 8 komen en na langere tijd gebruik verschil merken in snelheid, batterij, etc? Thanks!
Ik ben van 8 Plus naar 11 Pro gegaan. Snelheid merk ik niet zoveel van bij normaal gebruik. Accu is wel krankzinnig veel beter, maar weet niet hoe dat met de Xs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
bram1984 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:15:
[...]

Ik ben van 8 Plus naar 11 Pro gegaan. Snelheid merk ik niet zoveel van bij normaal gebruik. Accu is wel krankzinnig veel beter, maar weet niet hoe dat met de Xs is.
Cool, thanks. Na 1 dag lijkt de accu wel beter van de Xs dan van de 8, terwijl ik dat niet echt verwacht had op basis van de review van Tweakers. Ik gebruik echter wel continu Dark Mode, vaak Low Power Mode etc. Hoeveel schermtijd heb jij dagelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sier schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:33:
[...]

Cool, thanks. Na 1 dag lijkt de accu wel beter van de Xs dan van de 8, terwijl ik dat niet echt verwacht had op basis van de review van Tweakers. Ik gebruik echter wel continu Dark Mode, vaak Low Power Mode etc. Hoeveel schermtijd heb jij dagelijks?
Tussen de 4 en 5 uur. Heb nu nog 65%. Wel CarPlay gebruikt vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

rammes schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:10:
De prijs van de XS 64GB is nu wel flink aan het zakken, 659 bij bol.com, ik heb hem nog niet zo goedkoop gezien.
Vorige week bij de MM gehaald, inclusief verlengen abbo 530€.

Van een 6s naar een XS os wel een enorm verschil zoals verwacht.
Op alle fronten een stuk beter, alleen de faceid was wat wennen.
Inmiddels met de Apple pay wel aangeleerd om eerst de faceid te doen na het openen van mijn kaart.

Het enige is dat ik af en toe per ongeluk de notification drawer open als ik hem horizontaal heb.

De accu moet ik nog zien hoeveel die beter is, ivm vakantie gebruik ik em nu veel meer dan normaal op een dag.
De 6s kon ik in het begin 2 dagen mee doen voordat deze leeg was, verwacht toch wel minimaal hetzelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 04-01-2020 11:57 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
Even los van dat het wel een stuk minder is dan night mode op de 11, doet NeuralCam het toch wel echt heel aardig: https://imgur.com/a/vs3zAoV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitcoinDave
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-03-2023
Ik bezit momenteel een IPhone 6S 32GB. Hier begint de accu wat slechter van te worden en de updates vervallen binnenkort ook. En ik zou graag een nieuwe telefoon willen :P.

Nu zijn mijn ogen gevallen op de IPhone Xs. Maar nu twijfel ik tussen de 64GB of de 256GB. Waarom de 256GB? Aangezien we binnenkort 2 maanden naar Nieuw Zeeland gaan en voor het vliegtuig wat films en muziek er offline op te zetten. wat foto's maken daar (al doe ik dat met mijn Nikon) en waarschijnlijk ook filmen. Of zou de 64GB al voldoenden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BitcoinDave schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:44:
Ik bezit momenteel een IPhone 6S 32GB. Hier begint de accu wat slechter van te worden en de updates vervallen binnenkort ook. En ik zou graag een nieuwe telefoon willen :P.

Nu zijn mijn ogen gevallen op de IPhone Xs. Maar nu twijfel ik tussen de 64GB of de 256GB. Waarom de 256GB? Aangezien we binnenkort 2 maanden naar Nieuw Zeeland gaan en voor het vliegtuig wat films en muziek er offline op te zetten. wat foto's maken daar (al doe ik dat met mijn Nikon) en waarschijnlijk ook filmen. Of zou de 64GB al voldoenden zijn?
Moet je even kijken wat je nu gebruikt heb en hoeveel ruimte en film of serie inneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:31

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik zou zelf voor de 256gb variant. Ik film zelf met mijn iPhone altijd in 4K60fps mooi resultaat maar de ruimte heb je ook nodig dan. Als je ook al wat apps hebt, wat games gaat het erg hard. Ik heb zelf aan een mooi 512GB variant kunnen komen voor een mooie prijs via Tweakers maar ik gebruik het voor mijn muziek (dsd, FLAC ect) nu nog 50gb vrij. Meer is imo altijd beter als je het geld ervoor over hebt ;)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28

Flipm0de

geen

wat is er aan de hand met de xs prijzen? Het daalt wel heel erg snel de laatste dagen? Van 1059 bij intro naar 690 na een jaar. Dat is niet goed voor de resale waarde van apple spullen!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 18:00
Flipm0de schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:49:
wat is er aan de hand met de xs prijzen? Het daalt wel heel erg snel de laatste dagen? Van 1059 bij intro naar 690 na een jaar. Dat is niet goed voor de resale waarde van apple spullen!
Ja zelfs bij een Tele2 abonnement is de prijs nog maar €600,-. Een Xr is zelfs nog duurder :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28

Flipm0de

geen

DutchLegendX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:28:
[...]

Ja zelfs bij een Tele2 abonnement is de prijs nog maar €600,-. Een Xr is zelfs nog duurder :o
Een paar dagen geleden was er een bol.com dagdeal en was ie 670e. Volgende keer haal ik een jaar oude iPhone voor 400e minder.

Kan me niet herinneren dat de prijzen zo hard daalden.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33

256 GB, 64 zit aardig snel vol als je 4k 60 fps gaat filmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker0180
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 22:35
Zelfs de Xs Max is (bijna) net zo goedkoop als een iPhone 11, slaat nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 10:10
Bizar veel telefoon voor een goede prijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vermoed dat ze gewoon iets te veel exemplaren gemaakt hebben en van wat rest partijen af moeten. Zal gerust hard gaan volgens mij.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:57
Gisteren mijn XS ontvangen. Kon verlengen bij Tele2 tegen een mooie prijs (€600). Mooi toestel, ben er bij mee komend van een iPhone 7. Hij is net iets groter maar nog goed hanteerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
Crawl NL schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:18:
Gisteren mijn XS ontvangen. Kon verlengen bij Tele2 tegen een mooie prijs (€600). Mooi toestel, ben er bij mee komend van een iPhone 7. Hij is net iets groter maar nog goed hanteerbaar.
Van een iPhone 7, nou dan ga je er zeer goed op vooruit, hier ook een XS, even met een 11 gespeeld van een kennis, veel verschil qua snelheid zit er echt niet in hoor, en uitvoering van XS is mooier vindt ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchLegendX
WouterL schreef op zondag 12 januari 2020 @ 00:48:
Bizar veel telefoon voor een goede prijs dus.
Goede prijs is relatief, vind het nog steeds bizar veel geld voor een telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
DutchLegendX schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:49:
[...]

650 euro voor een telefoon is anno 2020 helaas geen bizar veel geld meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
DutchLegendX schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:49:
[...]

Als je het alleen als telefoon ziet wel. Mijn iPhone is een stuk meer dan dat en het belangrijkste device in mijn leven: agenda, mail, foto's, navigatie, muziekspeler, activity tracker, rekenmachine, internet browser, Netflix, YouTube, social media, digitale kluis, bankieren, pinnen, notitieblok, geheugen steun, 2 factor authenticator, ik bedien mijn verwarming en lampen ermee, nieuws lezen, weer raadplegen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vind het bijna logischer als je smartphone duurder is dan je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
WouterL schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:04:
[...]

650 euro voor een telefoon is anno 2020 helaas geen bizar veel geld meer.
Snap ik, maar daardoor kan ik het nog wel veel geld vinden. Heb zelf ook een toestel van +- €650 omdat ik daar mijn geld weer mee verdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

bram1984 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:26:
[...]

Als je het alleen als telefoon ziet wel. Mijn iPhone is een stuk meer dan dat en het belangrijkste device in mijn leven: agenda, mail, foto's, navigatie, muziekspeler, activity tracker, rekenmachine, internet browser, Netflix, YouTube, social media, digitale kluis, bankieren, pinnen, notitieblok, geheugen steun, 2 factor authenticator, ik bedien mijn verwarming en lampen ermee, nieuws lezen, weer raadplegen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vind het bijna logischer als je smartphone duurder is dan je TV.
Dit vind ik wel een goed argument. Als je zoveel met een device doet, is die hoge prijs te verantwoorden.

Zelf zou ik niet zo'n hoog bedrag neerleggen voor een telefoon, maar ik doe met mijn SE nog niet eens de helft van wat jij beschrijft.

En toch... die XS is verleidelijk. Als 'ie onder de €500 zakt ben ik waarschijnlijk om 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:28
Heb momenteel een iPhone SE en wil eigenlijk wel een keer de stap maken naar een nieuwere iPhone.

Zit te twijfelen tussen de nieuwe SE2 (als hij komt) en een iPhone XS. Een XR vind ik te groot.
Wat me wel opvalt, de prijs van zowel een XR als een XS is ongeveer gelijk :?

pricewatch: Apple iPhone XS 64GB Grijs

pricewatch: Apple iPhone XR 64GB Zwart

Kan iemand hier een verklaring voor geven? Bij Launch lagen de prijzen een behoorlijk stuk verder uit elkaar.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sier
kaos001 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:47:
Heb momenteel een iPhone SE en wil eigenlijk wel een keer de stap maken naar een nieuwere iPhone.

Zit te twijfelen tussen de nieuwe SE2 (als hij komt) en een iPhone XS. Een XR vind ik te groot.
Wat me wel opvalt, de prijs van zowel een XR als een XS is ongeveer gelijk :?

pricewatch: Apple iPhone XS 64GB Grijs

pricewatch: Apple iPhone XR 64GB Zwart

Kan iemand hier een verklaring voor geven? Bij Launch lagen de prijzen een behoorlijk stuk verder uit elkaar.
De iPhone Xr wordt door Apple zelf nog nieuw verkocht, de iPhone Xs niet meer. Ik denk dat bedrijven veel restvoorraden van de Xs hebben, en hier met een lagere prijs vanaf proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Sier schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:47:
[...]

De iPhone Xr wordt door Apple zelf nog nieuw verkocht, de iPhone Xs niet meer. Ik denk dat bedrijven veel restvoorraden van de Xs hebben, en hier met een lagere prijs vanaf proberen te komen.
Met de XS kun je nog zeker 4 jaar veder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sier
Albert020 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:17:
[...]

Met de XS kun je nog zeker 4 jaar veder ;)
Zeker, ik heb er dan ook van geprofiteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:40
Sinds een week heb ik de Xs Max, zeer tevreden :)

Ik heb alleen een vraag, ik heb er een spigen glas.tr screenprotector op zitten maar heb het gevoel dat het scherm nu minder goed reageert?

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
DutchLegendX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:28:
[...]

wat bedoel je met 600 euro?
25 euro toestelbundel pm bij 2 jarig abo?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
funk-e schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:52:
[...]

Ja, dat was die in ieder geval. 600 of 25p.m. voor 24 maanden maakt ook niks uit :9~
Edit: kost nu €624 of 26p.m :x

[ Voor 5% gewijzigd door DutchLegendX op 15-01-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:25
Ik lees overal in reviews dat de iPhone 11 aangeraden wordt tov de XS Max.
Voornamelijk door de betere batterij en nieuwere A13 chip.

Er is nu nauwelijks prijsverschil tussen de 11 256gb en de Xs Max 256gb.

Toch twijfel ik. Vind de Xs toch wat luxer ogen dan de 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:13
Tja, uiteindelijk blijft het een gebruiksvoorwerp imho. Betere batterijduur, camera, A13-chip, etc. Meer smartphone voor dezelfde prijs. Helemaal als je de telefoon (zoals ik) in een net hoesje steekt; dan valt het verschil in design nog minder op.

Zelf nu de 11 Pro en merk dat ik gebruik toch wel over design kies tegenwoordig. Batterijduur over anything, always. Nu een week in de weer met de 11 Pro - en man, wat is niet (steeds) hoeven opladen een verademing.

[ Voor 9% gewijzigd door squaadgras op 16-01-2020 12:28 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:56
kx22 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:50:
Ik lees overal in reviews dat de iPhone 11 aangeraden wordt tov de XS Max.
Voornamelijk door de betere batterij en nieuwere A13 chip.

Er is nu nauwelijks prijsverschil tussen de 11 256gb en de Xs Max 256gb.

Toch twijfel ik. Vind de Xs toch wat luxer ogen dan de 11.
Ik zat in hetzelfde bootje bij de iPhone XS en de iPhone XR.

Heb uiteindelijk gekozen voor de XS vooral voor het OLED scherm, een voordeel voor de 11 (of XR) is dat het scherm 0.3 inch groter is dan een normale XS maar aangezien je twijfelt tussen de XS Max en de 11 zie ik twee grote voordelen t.o.v. de iPhone 11 namelijk een groter scherm en een beter scherm.

Ik denk eerlijk gezegd dat je niet veel zult merken van de nieuwere chip en betere batterij omdat de XS Max een groter batterijcapaciteit heeft en het chip in de XS al heel snel is en pas het verschil waarschijnlijk zal merken bij grote spellen die over 3 jaar of iets uitkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tolga07 op 16-01-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 19:37
De prijs van de XS 64GB viel zojuist onder 650 euro. Heb er een besteld. Kom maar op met dat mooie OLED scherm. Mijn 6S is wel toe aan vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
SierraPapa schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:44:
De prijs van de XS 64GB viel zojuist onder 650 euro. Heb er een besteld. Kom maar op met dat mooie OLED scherm. Mijn 6S is wel toe aan vervanging.
Dat jij nog met een iPhone 6S tot 2020 gewerkt heb, vond mijn iPhone 7 al erg traag,
toen over gestapt naar de XS dat is nu 1 jaar geleden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 19:37
Haha, fair point. Mijn eigenlijke telefoon was een 8, maar die was van mijn werk. Nu heb ik alleen net ontslag genomen, dus moest ik weer een privételefoon hebben. En de 6s lag nog in de la. Maar heb het ongeveer een week volgehouden met dat ding. Mijn vrouw heeft nog altijd de 6s, maar die doet er ook weinig meer mee dan Whatsapp en de bankierenapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 09:57
Ik heb vandaag ook de stap gezet, gister nog zitten twijfelen bij 682,- en vandaag voor 649,- opgepikt. Kom ook van een iPhone 7 af die ik nog voor een redelijk bedrag kan verkopen waarmee de totaalprijs net boven de 500 euro ligt. Niet verkeerd voor een telefoon die een half jaar geleden nog bijna het dubbele was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 16:22
Enige tijd geleden opeens weer het idee gekregen om 4 jaar na mijn overstap van iOS naar Android, opnieuw naar iOS te gaan.

Initieel ging ik de iPhone 11 kopen, maar zag dan dat de XS inderdaad zeer goed geprijsd stond en ik verkies toch het kleinere formaat en OLED scherm boven een nieuwere chip en camera.

Heel blij mee, leuk om terug op iOS te zitten :)

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
bolleh schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:28:
Ik heb vandaag ook de stap gezet, gister nog zitten twijfelen bij 682,- en vandaag voor 649,- opgepikt. Kom ook van een iPhone 7 af die ik nog voor een redelijk bedrag kan verkopen waarmee de totaalprijs net boven de 500 euro ligt. Niet verkeerd voor een telefoon die een half jaar geleden nog bijna het dubbele was.
Wat betreft die iPhone 7 zou ik even na de batterij capaciteit kijken voor je hem te koop aanbied,
als dit onder de 85% is krijg je er niet meer dan 100/120 euro voor, hou die van mij gewoon als reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 09:57
Albert020 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:09:
[...]

Wat betreft die iPhone 7 zou ik even na de batterij capaciteit kijken voor je hem te koop aanbied,
als dit onder de 85% is krijg je er niet meer dan 100/120 euro voor, hou die van mij gewoon als reserve.
Helaas inderdaad al onder de 85% maar ik vind het gewoon zonde om de telefoon hier te laten verstoffen, ik zal hem nooit meer gebruiken. Gebeurd er iets met de nieuwe tel heb ik nog een werk telefoon en anders gelijk laten maken / vervangen. En wat mij betreft is elke euro mooi meegenomen en zo kan iemand anders de oude telefoon nog nuttig gebruiken :)

Mijn vrouw houdt ook altijd haar oude telefoons. Resumé is dus dat we laatst wat dingen hebben opgeruimd na een verhuizing vorig jaar en ja hoor, een stuk of 5 mobiele telefoons gevonden van de afgelopen 15-20 jaar.. wat mij betreft erg zonde allemaal als iedereen zo meerdere telefoons in een la heeft liggen. Die heb ik dus inmiddels wel zo ver dat ze de volgende keer wel haar telefoon inruilt / verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 14:18
Sier schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Maar dat zal bij vorige modellen toch niet héél anders zijn geweest? Ik kan me niet herinneren dat er ooit eerder zoveel geld van een iPhone af is gegaan in zo’n korte tijd. Ik zou bijna denken dat het een nieuwe strategie van Apple is om (buiten hun eigen officiële verkoopkanaal) mensen die wat minder geld hebben toch te verleiden met een flagship iPhone, zij het dan van een iets oudere generatie. Apple kennende bepalen zij ook wel wat de minimale verkoopprijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:05
Mike P schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 00:23:
[...]

Maar dat zal bij vorige modellen toch niet héél anders zijn geweest? Ik kan me niet herinneren dat er ooit eerder zoveel geld van een iPhone af is gegaan in zo’n korte tijd. Ik zou bijna denken dat het een nieuwe strategie van Apple is om (buiten hun eigen officiële verkoopkanaal) mensen die wat minder geld hebben toch te verleiden met een flagship iPhone, zij het dan van een iets oudere generatie. Apple kennende bepalen zij ook wel wat de minimale verkoopprijs is.
Nou, vorig jaar is dat bij de iPhone X ook gebeurd. Officieel werd die niet meer verkocht, maar via operators en andere winkels was ie nog goed verkrijgbaar. Volgens mij adverteerden KPN en Tele2 zelf ook actief abonnementen in combinatie met de X. Helemaal nieuw is het dus niet, maar bij mijn weten lag de losse verkoopprijs van een X vorig jaar wel hoger dan de losser verkoopprijs van de Xs nu.

Met de kennis van nu zou ik in oktober 2018 mijn 7 ook niet hebben ingeruild voor een Xs Max ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-05 19:30
Je kunt nu de 64GB oppikken voor 454 euro icm een vodafone red together abo bij belsimpel. Dat is echt een fooi voor een flagship model van anderhalf jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 14:18
rclahsen schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:21:
[...]Nou, vorig jaar is dat bij de iPhone X ook gebeurd. Officieel werd die niet meer verkocht, maar via operators en andere winkels was ie nog goed verkrijgbaar.
I know, het ging me inderdaad om de prijs. De X kostte vorig jaar rond deze ongeveer 850 euro, de XS nu 650. Zeer opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Helaas, helaas - gisteren mijn iPhone XS laten vallen op het asfalt, scherm flink beschadigd/gebroken. Wat zijn de ervaringen met schermreparaties/-vervangen?

Zelf gevonden:
Bij Apple kun je dit laten doen voor €311 (halleluja wat een geld). Online vind ik prijzen uiteenlopend van €139 (maar dan komt er een LCD scherm in, in plaats van OLED) tot €280 (voor dat prijsverschil ga ik dan liever naar Apple). Op basis van wat tutorials denk ik dat ik het prima zelf kan, maar ik zou het zonde vinden als er veel kwaliteitsverschil zou zijn ten opzichte van het huidige/Apple scherm.

LCD scherm: https://www.fixjeiphone.nl/onderdelen/iphone-xs/scherm/
OLED scherm: https://www.fixjeiphone.n...ne-xs/scherm-a-kwaliteit/
Apple: https://support.apple.com...ervice/screen-replacement

Hoe zouden jullie dit aanpakken/hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:44
MrAcid schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:46:
Helaas, helaas - gisteren mijn iPhone XS laten vallen op het asfalt, scherm flink beschadigd/gebroken. Wat zijn de ervaringen met schermreparaties/-vervangen?

Zelf gevonden:
Bij Apple kun je dit laten doen voor €311 (halleluja wat een geld). Online vind ik prijzen uiteenlopend van €139 (maar dan komt er een LCD scherm in, in plaats van OLED) tot €280 (voor dat prijsverschil ga ik dan liever naar Apple). Op basis van wat tutorials denk ik dat ik het prima zelf kan, maar ik zou het zonde vinden als er veel kwaliteitsverschil zou zijn ten opzichte van het huidige/Apple scherm.

[YouTube: iPhone Xs scherm vervangen - FixjeiPhone.nl]

Hangt er ook vanaf hoe je zelf in elkaar steekt. :) Ga je jezelf eraan ergeren als het niet perfekt is? Dat is de keuze of je het zelf doet of door apple laat doen denk ik..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dank je wel, maar dat ik die afweging moet maken snap ik. Dat is precies de reden dat ik deze vraag stel: ik wil in kunnen schatten hoe 'perfect' en niet-Apple vervanging kan worden. ;)

Laat ik mijn vraag iets concreter maken: ik kan deze reparatie prima zelf uitvoeren, maar waar/hoe krijg ik de beste prijs/kwaliteit voor een nieuw scherm? Er wordt nogal wat beweerd op reparatiesites. :)

Voorbeeld van een aantal opties:
Part Expert, OLED scherm voor €139: https://www.partexpert.nl...s-oem-scherm-en-oled.html
FixjeiPhone, LCD scherm voor €139: https://www.fixjeiphone.nl/onderdelen/iphone-xs/scherm/
FixjeiPhone, OLED scherm voor €234: https://www.fixjeiphone.n...ne-xs/scherm-a-kwaliteit/
RepareerteiPhone, 'Soft OLED' scherm voor €135: https://repareerjephone.n...hone-xs-soft-oled-scherm/
RepareerjeiPhone, OLED scherm voor €234: https://repareerjephone.n...-oled-scherm-a-kwaliteit/

Tot slot heeft iFixIt (dit beschouw ik als een goede/gerenormeerde partij uit de US) de volgende opties: https://nl.ifixit.com/Store/iPhone/iPhone-XS/Screens dat loopt dus uiteen van €180 tot €500.

En dan zijn er natuurlijk nog een Aliexpress opties, waar al die NL-reparatiepartijen hun spullen natuurlijk ook gewoon vandaan halen...

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 20-01-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

MrAcid schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:46:

Zelf gevonden:

[YouTube: iPhone Xs scherm vervangen - FixjeiPhone.nl]

Hou er trouwens rekening mee dat True Tone het niet meer doet na scherm vervanging. Ze moeten namelijk opnieuw gekalibreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 15:26

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 532727 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Hou er trouwens rekening mee dat True Tone het niet meer doet na scherm vervanging. Ze moeten namelijk opnieuw gekalibreerd worden.
Tenzij de reparateur iets als dit heeft:
https://blog.rewatechnolo...lected-repair-programmer/

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat heb ik gezien inderdaad @Anoniem: 532727, thanks. Schijnt echter ook bij Apple reparaties zo te zijn (aldus de site van iFixIt).

Vraag me af of die oplossing zoals @Michael Knight noemt ook écht de oplossing is. Je krijgt er wel het softwarematige schuifje mee terug maar je pakt de calibratiewaarden van het kapotte scherm en schrijft die terug naar het nieuwe scherm (zo begrijp ik het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 15:26

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MrAcid schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:42:
Dat heb ik gezien inderdaad @Anoniem: 532727, thanks. Schijnt echter ook bij Apple reparaties zo te zijn (aldus de site van iFixIt).

Vraag me af of die oplossing zoals @Michael Knight noemt ook écht de oplossing is. Je krijgt er wel het softwarematige schuifje mee terug maar je pakt de calibratiewaarden van het kapotte scherm en schrijft die terug naar het nieuwe scherm (zo begrijp ik het).
Inderdaad, zo interpreteer ik het ook. Dan is natuurlijk te hopen dat het nieuwe scherm van dezelfde kwaliteit (en dezelfde afwijkingen) is als het oude scherm. Helaas is dit vaak niet het geval, waardoor de kwalitatief goede af-fabriek calibratie geen garantie is voor eenzelfde werking op het nieuwe scherm.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 532727

MrAcid schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:42:

Bij officiële Apple reparaties zorgen ze er altijd voor dat True Tone gewoon weer werkt.

Wellicht dat het idd met zo’n apparaatje mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProximalF
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-12-2023
funk-e schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:52:
[...]

nee hoor. 600,- bij 2 jarig tele 2 abonnement van 7gb 200 bel min twv 12,- zonder toestelbundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProximalF
maar als the SE2 binnenkort in de vorm van iphone 9 met A13 chip uitkomt die nieuw dezelfde kost als iphone 8, waarom nog the XS kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markcreator
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11-2022
ProximalF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:44:
maar als the SE2 binnenkort in de vorm van iphone 9 met A13 chip uitkomt die nieuw dezelfde kost als iphone 8, waarom nog the XS kopen?
Het is waarschijnlijk dat de SE2 dezelfde vorm als de iPhone 8 zal gaan krijgen, dus met de SE2 zul je waarschijnlijk het OLED scherm, Face ID, en het stalen frame moeten missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProximalF
Markcreator schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:58:
[...]

Het is waarschijnlijk dat de SE2 dezelfde vorm als de iPhone 8 zal gaan krijgen, dus met de SE2 zul je waarschijnlijk het OLED scherm, Face ID, en het stalen frame moeten missen.
iphone 8 is niet van plastic? heeft ook gewoon een stalen frame. SE 2 wordt voortaan waarschijnlijk de enig iphone met LCD scherm. Dat zal wel het grootste verschil voor mij maken. Alhoewel, er zijn nog steeds mensen die hun vingers niet willen branden aan een OLED scherm die op termijn burn-ins krijgt. FaceID vermijd ik persoonlijk als de pest. ik gebruik codes om in te loggen ongeacht hoe geavanceerd desbetreffende telefoon is.

SE 2 zal rond de 480,- liggen met 64gb. met een betere core en beter batterij tijd dan XS, minder scherm minder camera uiteraard, lichter en handzamer, vraag me nog wel af hoe het met werkgeheugen zit...

ik had afgelopen week wel bijna de Samsung S10 gehaald bij mediamarkt 21% af toen de prijs rond 440,- lag op de eerste dag, alleen ging ik een dag later bestellen en toen was het weer gestegen naar 520. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
ProximalF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:51:
[...]

iphone 8 is niet van plastic? heeft ook gewoon een stalen frame. SE 2 wordt voortaan waarschijnlijk de enig iphone met LCD scherm. Dat zal wel het grootste verschil voor mij maken. Alhoewel, er zijn nog steeds mensen die hun vingers niet willen branden aan een OLED scherm die op termijn burn-ins krijgt. FaceID vermijd ik persoonlijk als de pest. ik gebruik codes om in te loggen ongeacht hoe geavanceerd desbetreffende telefoon is.

SE 2 zal rond de 480,- liggen met 64gb. met een betere core en beter batterij tijd dan XS, minder scherm minder camera uiteraard, lichter en handzamer, vraag me nog wel af hoe het met werkgeheugen zit...

ik had afgelopen week wel bijna de Samsung S10 gehaald bij mediamarkt 21% af toen de prijs rond 440,- lag op de eerste dag, alleen ging ik een dag later bestellen en toen was het weer gestegen naar 520. :(
De 8 heeft geen stalen frame maar een aluminium frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:32
ProximalF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:44:
Ik heb ook lang zitten wachten op de SE2. Ik kom van een 5s en wilde dit voorjaar vervangen. Lang getwijfeld tussen de 8, de SE2 of de XR. Maar deze week besloten voor de XS te gaan, nu die ineens zo verrassend in prijs gedaald is. De SE2 krijgt een nieuwere processor en waarschijnlijk een betere accuduur, maar in werkelijk ieder ander opzicht (scherm, werkgeheugen waarschijnlijk, camerasetup, bouwkwaliteit en FaceID) is de XS superieur. Het is een high-end toestel ten opzichte van een budgettoestel. Daarbij denk ik dat de introductieprijs van de SE2 boven de 500 euro zal liggen en dan is voor mij het verschil met de XS (nu rond de 630) te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Ik vraag me af of de Xs ook in andere landen op deze manier gedaald is. Vorige week de Xs nieuw in doos opgepikt voor 569 euro. Bizarre prijsdaling tov de 1050 waar die op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:18
WouterL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:20:
Ik vraag me af of de Xs ook in andere landen op deze manier gedaald is. Vorige week de Xs nieuw in doos opgepikt voor 569 euro. Bizarre prijsdaling tov de 1050 waar die op stond.
Ik zit met precies dezelfde "vraag". Ik woon in Zwitserland en hier prijzen ze de iPhone XS voor 650 CHF (+- 600 Euro). Zeer opmerkelijk gezien de prijzen van andere iPhones niet zo sterk zijn gedaald. bvb de iPhone X is te koop vanaf 900 CHF (850 Euro). :S

Zeer merkwaardig, worden de iphone XS / XR binnenkort uit het assortiment gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
DoubleP38 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:39:
[...]

Ik zit met precies dezelfde "vraag". Ik woon in Zwitserland en hier prijzen ze de iPhone XS voor 650 CHF (+- 600 Euro). Zeer opmerkelijk gezien de prijzen van andere iPhones niet zo sterk zijn gedaald. bvb de iPhone X is te koop vanaf 900 CHF (850 Euro). :S

Zeer merkwaardig, worden de iphone XS / XR binnenkort uit het assortiment gehaald ?
De iPhone XS is officieel al uit de schappen gehaald door apple. De huidige modellen zijn net als de x rest voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 15:33
Vandaag is mijn XS Max in een zwembad gevallen van 1.40 diep. Heel even op de bodem gelegen en hij is dus kapot.. Groene waas over het scherm, lijkt water onder te zitten, Face ID werkt ook niet meer. Geprobeerd uit te zetten maar hij kwam in een reboot loop. Nu doet ie helemaal niks meer, start niet meer op. Krijg wel even het Apple logo in beeld maar valt dan weer uit. Hij ligt nu in rijst maar ik ben bang dat ie echt kapot is.

Heb ook geen ander toestel die ik kan gebruiken dus ik ben behoorlijk de sjaak.. Abo bij vodafone loopt nog tot November. Heb geen AppleCare+ helaas. Wat ik wel heb is een All-Risk inboedelverzekering van Univé met buitenhuis dekking. Als ik in de voorwaarden kijk lijkt het erop dat die het wel gaan vergoeden. Reparatie moet ook via Belsimpel.nl (waar ik hem heb gekocht) omdat ik in het 2e garantiejaar zit.

Kan iemand mij vertellen of ik echt niet bij een Apple Store terecht kan ? Daar zou ik denk ik meteen refurbished meekrijgen en dan krijg ik dat geld later wel terug van de verzekering.. Ik heb het toestel sinds september 2018. Wat is wijsheid ? Reparatie via Belsimpel gaat zeker 10 werkdagen duren en dat is echt een probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Benny schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:18:
Vandaag is mijn XS Max in een zwembad gevallen van 1.40 diep. Heel even op de bodem gelegen en hij is dus kapot.. Groene waas over het scherm, lijkt water onder te zitten, Face ID werkt ook niet meer. Geprobeerd uit te zetten maar hij kwam in een reboot loop. Nu doet ie helemaal niks meer, start niet meer op. Krijg wel even het Apple logo in beeld maar valt dan weer uit. Hij ligt nu in rijst maar ik ben bang dat ie echt kapot is.
Begin met 3 dagen goed opdrogen, de bak rijst morgen nog eens vervangen. Over een paar dagen weer aan zetten. Je kan als hij goed is opgedroogd echt mazzel hebben, maar de kans is klein natuurlijk.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
DeNachtwacht schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:42:
[...]

Begin met 3 dagen goed opdrogen, de bak rijst morgen nog eens vervangen. Over een paar dagen weer aan zetten. Je kan als hij goed is opgedroogd echt mazzel hebben, maar de kans is klein natuurlijk.
Bedankt, ga ik doen. Denk dat ik voor tijdelijk maar een goedkoop toestel moet kopen..
Hij ging net nog even aan maar display reageerde niet. En bleef toen weer rebooten. Toen viel ie uit en nu helemaal niks meer, gaat niet meer aan, niks :(

De vocht indicator in de SIM tray lijkt niet rood te zijn, das wel apart.. Ik zou ook morgen naar de Apple Store kunnen gaan in de hoop dat ze me kunnen/willen helpen. Lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Benny schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:02:
De vocht indicator in de SIM tray lijkt niet rood te zijn, das wel apart.. Ik zou ook morgen naar de Apple Store kunnen gaan in de hoop dat ze me kunnen/willen helpen. Lastig..
Sim kaart er uit halen, die moet ook goed drogen. En dan 3 dagen wegleggen op een droge plek in huis ergens en niet meer aan komen en zeker niet aan proberen te zetten. Stroom er doorheen betekent risico nemen dat iets doorbrandt.

Apple Store kan je helaas niet helpen... waterschade doen ze niks mee en dit is sowieso enige dat je kan doen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
DeNachtwacht schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:07:
[...]

Sim kaart er uit halen, die moet ook goed drogen. En dan 3 dagen wegleggen op een droge plek in huis ergens en niet meer aan komen en zeker niet aan proberen te zetten. Stroom er doorheen betekent risico nemen dat iets doorbrandt.

Apple Store kan je helaas niet helpen... waterschade doen ze niks mee en dit is sowieso enige dat je kan doen.
Duidelijk. Denk dat het kwaad al is geschiet omdat ie opnieuw op bleef starten maar ik laat hem nu 3 dagen in rijst liggen..

Apple Store kan me toch wel helpen als ik betaal voor reparatie/vervanging? Dat geld krijg ik als het goed is vergoed van de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Benny schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:16:
[...]

Duidelijk. Denk dat het kwaad al is geschiet omdat ie opnieuw op bleef starten maar ik laat hem nu 3 dagen in rijst liggen..

Apple Store kan me toch wel helpen als ik betaal voor reparatie/vervanging? Dat geld krijg ik als het goed is vergoed van de verzekering.
Ja klopt maar eerst dit even afwachten. Als het alleen kortsluiting is nu vanwege het vocht dat er nog in zit, heb je Apple niet nodig want drogen kun je zelf met rijst ;)

Echte waterschade is dat er iets is doorgebrand op het moederbord en dan doet Apple niks anders dan je telefoon in de prullenbak gooien en je een vervangend model tegen reparatiekosten geven. Repareren van doorgebrande onderdelen door waterschade doen ze niet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Een vervangend model tegen reparatiekosten (€ 641,10, krijg ik vergoed) klinkt misschien nog wel het beste.. Dan heb ik meteen een nieuwe, hoef ik dus geen tijdelijke te kopen en een mooie refurbished. Die van mij is bijna 1.5 jaar oud met wat krassen op het scherm.

Ik kan wachten, een tijdelijk toestel kopen, en na 3 dagen hopen dat ie het weer doet (en voor hoe lang?) en dan misschien alsnog laten repareren of vervangen door Apple.

[ Voor 12% gewijzigd door Benny op 17-02-2020 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Normaliter maak ik mij niet zo druk om accu percentage. Mijn gloednieuwe iPhone XS van 2 februari geeft echter al 97% aan na drie weken gebruik. Dat lijkt me een behoorlijk abnormale degradatie. Meningen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
WouterL schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:12:
Normaliter maak ik mij niet zo druk om accu percentage. Mijn gloednieuwe iPhone XS van 2 februari geeft echter al 97% aan na drie weken gebruik. Dat lijkt me een behoorlijk abnormale degradatie. Meningen?..
Heb hetzelfde en mijn vorige ook.
Die van mijn vrouw had het ook dus kennelijk normaal?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yup, mij viel het ook op dat hij al heel snel was gedropt naar 94%. Sinds een paar weken lijkt dit echter wel stabiel te blijven, een verdere daling heb ik niet gezien.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 06:04
DeNachtwacht schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:20:
Yup, mij viel het ook op dat hij al heel snel was gedropt naar 94%. Sinds een paar weken lijkt dit echter wel stabiel te blijven, een verdere daling heb ik niet gezien.
Ik zit zelf te denken om een xs aan te schaffen gezien de zeer scherpe prijs bij Vodafone icm verlengen. Echter, bij verschillende tests komt steeds terug dat je de dag maar net doorkomt met een volle accu bij normaal gebruik (+-5u sot) . Wat is jouw ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 08:04
DaveD1109 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:31:
[...]

Heb hetzelfde en mijn vorige ook.
Die van mijn vrouw had het ook dus kennelijk normaal?
Hier een XS sinds 21 januari, nog steeds 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-06 22:19
Hier een XS sinds 11 december, 100%. Ik laad ‘m om de dag op met geoptimaliseerd laden met de originele lader en hang hem in de auto, of waar dan ook, nooit aan de lader tijdens gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door B-lex op 24-02-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
B-lex schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:07:
Hier een XS sinds 11 december, 100%. Ik laad ‘m om de dag op met geoptimaliseerd laden met de originele lader en hang hem in de auto, of waar dan ook, nooit aan de lader tijdens gebruik.
Hoeveel gebruik jij de iphone per dag? Om de dag opladen klinkt niet verkeerd namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-06 22:19
nuker schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:15:
[...]

Hoeveel gebruik jij de iphone per dag? Om de dag opladen klinkt niet verkeerd namelijk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tQKFnUB.jpg

Ben geen intensieve gebruiker. Thuis gaat alles op de iPad. Op de zaak gaat alles via de laptop. Met intensief gebruik red je makkelijk een dag overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuker
Dat geeft een goed beeld van het verbruik! Thanks!
Pagina: 1 ... 39 40 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6