Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 705 ... 714 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• NeBuCADnezar
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-03 20:19
3x raden welke fiets ik net gekocht heb 8)
McMiGHtY schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 19:10:
[...]

Ik ben niet de meest afgetrainde figuur maar kan, al zeg ik het zelf, best lekker fietsen. Vorig jaar had m'n vrouw me opgegeven voor haar kerk-groepje om een sponsorrit te rijden, een van die meefietsers bleek niet zo'n geweldige conditie te hebben en dacht (en dat zei die later ook) "ow..dan ben ik iig niet de langzaamste"... boi did I prove him wrong..

Zo'n bierbuikje zegt dus niet altijd wat, het werkt alleen wel tegen me als er geklommen moet worden..
Een buikje op leeftijd is enigszins acceptabel. Ik had het meer over een bmi van 30+ met nul ruimte tussen buik en bovenbuis.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:54
bwernsen schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:36:
[...]

Ligt eraan hoe vaak je een nieuwe koopt…
nee, ligt er aan hoeveel je tussen die 2 momenten fietst.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:10
GerbenBK schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:19:
[...]

nee, ligt er aan hoeveel je tussen die 2 momenten fietst.
Potdomme, je hebt gelijk!

https://www.strava.com/athletes/38143282

• bwernsen
Requiem19 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:13:
[...]

Dat mag niet, maar het aanpakken is lastig.

Pinarello was vroeger een populair merk voor low budget low quality replica’s uit China.

Daarom werden dit soort fietsen vaak ‘Chinarello’s’ genoemd ;-).

Tegenwoordig is het populairder om een S-Works of Factor te kopiëren.

Niet al te lang geleden kwam iemand in dit topic vol trots zijn replica frame ook showen en die vond het maar gek dat er niet positief op werd gereageerd :).
Mag een open mold frame wel gewoon? Uiteindelijk is iedereen een copy cat..

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
bwernsen schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:09:
[...]

Waar is jouw GR201 dan een kopie van? :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55

sapphire

Die-hard pruts0r

McMiGHtY schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 19:10:
[...]

Ik ben niet de meest afgetrainde figuur maar kan, al zeg ik het zelf, best lekker fietsen. Vorig jaar had m'n vrouw me opgegeven voor haar kerk-groepje om een sponsorrit te rijden, een van die meefietsers bleek niet zo'n geweldige conditie te hebben en dacht (en dat zei die later ook) "ow..dan ben ik iig niet de langzaamste"... boi did I prove him wrong..

Zo'n bierbuikje zegt dus niet altijd wat, het werkt alleen wel tegen me als er geklommen moet worden..
Daarom ook ‘laat de benen spreken’ ;)

Ik ben ook alles behalve mager maar hoef i.i.g. nog niet wijdbeens te fietsen omdat mijn horecaspoiler in de weg hangt.

@Mistraller Ik wil het lijstje onnozele meningen best uitbreiden hoor >:)

Gabriël AM5

• bwernsen
Requiem19 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:24:
[...]

Waar is jouw GR201 dan een kopie van? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSh4CcxxHVRMwXU3x6zyVarcaOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40YviuPSt4GK2dS6NqcyZXb6.jpg?f=fotoalbum_large

• Requiem19
  • Nu online
bwernsen schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:09:
[...]

Open mold zegt eig alleen dat je frame gebakken is in een mold waar niemand exclusiviteit voor betaald heeft.

Dus dat staat wel los van de replica vraag ja/nee. Uit een open mold kan zowel een replica komen als een ‘eigen’ frame.

Zijn veel Nederlandse fietsen merken die open mold frames verkopen als hun eigen, stuk goedkoper :). Ik weet van mijn vorige werk in de fietsenindustrie dat een beetje mold snel 200k kost (2023 prijzen), en dan heb je nog nul frames eruit gehaald. Komt nog arbeidskosten bij, andere machines, testing / QC, hele logistiek… als je dat moet voorfinancieren is dat best spannend.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:59
sapphire schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:58:
[...]

Daarom ook ‘laat de benen spreken’ ;)

Ik ben ook alles behalve mager maar hoef i.i.g. nog niet wijdbeens te fietsen omdat mijn horecaspoiler in de weg hangt.

@Mistraller Ik wil het lijstje onnozele meningen best uitbreiden hoor >:)
Ja doe eens? Ben wel benieuwd :+

Liv=Giant neem ik aan?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• derx666
  • Laatst online: 02-04 14:16

derx666

mecker ende blaet

NeBuCADnezar schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:08:
[...]

3x raden welke fiets ik net gekocht heb 8)
[...]

Een buikje op leeftijd is enigszins acceptabel. Ik had het meer over een bmi van 30+ met nul ruimte tussen buik en bovenbuis.
Present, en ik rij toch ruim 10k KM per jaar...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:12
sapphire schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:02:
[...]

Kijk het zit gewoon zo; Canyon is k*t een eenheidsworst en zie je overal, Specialized is voor mensen met geld teveel, Pinarello is voor mannen met een midlifecrisis en geld teveel. Giant is een overpriced eenheidsworst en iedereen heeft er één, Cube zie je overal en is een skeere eenheidsworst.
En qua kleur eigenlijk is elke kleur mwa en het nét niet behalve zwart dat kan sowieso niet.
Het beste kunnen gewoon geen fiets nemen dan heb je geen discussie :).
Ik heb een Standert, dan ben ik natuurlijk de uber hipster. :'(

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
NeBuCADnezar schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:02:
[...]
Ik gun iedereen zijn ding maar vind het soms lastig om bierbuiken op de bovenbuis te zien hangen. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet verwoorden. Het matcht niet ?
Ik kan het alleen maar bewonderen als iemand met wat extra ballast op de fiets zit; het is goed voor lichaam en geest, en door het gewicht en omvang fietst het een stuk zwaarder. ;)

Er zijn veel variabelen; type fiets, prijsklasse, postuur, solo/groep, snelheid, afstand, doel, kleding, fietstechniek, etc. Laten we elkaar in zijn/haar waarde laten en vooral letten hoe je zelf het fijnste fietst en elkaar hierin te helpen. :Y)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:19
derx666 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 03:01:
[...]

Present, en ik rij toch ruim 10k KM per jaar...
Dat is ook ergens wel weer knap dan ;)

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03 15:26
sapphire schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:02:
[...]

Kijk het zit gewoon zo; Canyon is k*t een eenheidsworst en zie je overal, Specialized is voor mensen met geld teveel, Pinarello is voor mannen met een midlifecrisis en geld teveel. Giant is een overpriced eenheidsworst en iedereen heeft er één, Cube zie je overal en is een skeere eenheidsworst.
En qua kleur eigenlijk is elke kleur mwa en het nét niet behalve zwart dat kan sowieso niet.
Het beste kunnen gewoon geen fiets nemen dan heb je geen discussie :).

Maar nu wel serieus, dikke fiets man!
Gaat er om wat jij er van vind, ben jij er blij mee? Goed zo _/-\o_ Lekker van gaan genieten en uiteindelijk denken de meeste hier ook zo en zijn die ook gewoon blij voor een ander :)

Dit zegt iemand met een zwarte Cube :+
Heb ik toch een hele unieke eenheidsworst 8) 1 van 1

Niet per se naar merk gekeken maar naar de reviews van verschillende endurance fietsen en dan komt Canyon en Giant toch altijd boven drijven. Eenheidsworst heeft vaak een reden ;)

• dfbt
  • Laatst online: 19:00
Over Scott gesproken

New bike day
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCyNVTgOkwlsUcbiPjyGkkSBeF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTq6PBsvZYPiUCn09bnmOBMl.jpg?f=fotoalbum_large

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-03 18:15
Prulleman schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:54:
[...]

als je de crank en spindle eruit haalt, kan je met je vingers voelen of er zijdelingse beweging zit in je lagers (de binnenste lager schaal moet alleen rond draaien, die hoort geen fractie van een mm opzij te kunnen).
Moet je bij elke type BB kunnen voelen, behalve bij ouderwetse dingen als square taper bb's enzo)

even afhankelijk van het type cranks, als je het idee hebt dat die losser gaan zitten, dan kan het ook dat zijn, maar dat is wel een gek issue.. om wat voor cranks gaat het? en heb je bv een preload adjuster, wave washer, ... of ander soort spacers op de spindle zitten?

Wat ook niet duidelijk is in je verhaal, of de cranks ook echt losser gaan zitten, of dat dat alleen maar lijkt...?
Als je een momentsleutel hebt, kan je dat misschien checken..
Ik heb gisteren de boel ff los gehad. Zie foto. Wat mij direct al opviel is dat de binnenste ring aan de kant van de foto heel los loopt; alsnog daar helemaal geen lagers meer onder zitten. Ook kan ik de ring makkelijk van boven naar beneden bewegen. Je ziet ook ruimte aan de bovenkant van de binnenste ring. De andere kant (de kant van cassette) draait heel smooth rond. Deze kant kan ik niet op en neer bewegen.

Om een antwoord te geven op de vraag in deze post: Gisteren de boel vast gezet met een beetje speling (anders hoor ik gekraak in het BB gebiet). Nadat 20 km kon ik de schroeven opnieuw vast draaien en zat er al meer speling als ik kracht uitoefen met de twee armen.

Kortom: het lijkt er duidelijk op dat BB vervangen moet worden, toch?. Maar betekent dat na het vervangen de BB het spelingsprobleem dan ook opgelost is? Of is er ook sprake van 'schroefmoeiheid' van de schroef /pedaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0898FI3SUI0fhHA0xWl00V7pG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMGJhRPcvnZQO1j8yjQrzwdr.jpg?f=fotoalbum_large

• bwernsen
Nieuwe BB erin. Kost niks. Daarna verder kijken. 98% kans dat het daarna opgelost is.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hi,
heb even wat hulp nodig. Zoals sommigen misschien wel weet, handbiker. Fietsen met je armen dus. Echter dat maakt voor het verhaal niet heel veel uit ( we doen gewoon alsof ). In September ga ik een week naar de Ventoux en het idee is om m minimaal 1x omhoog te fietsen. Tot nu toe fiets ik 7 ~ 8 uur in de week en ben aardig getraind. Heb afgelopen jaren de kaunertaler gedaan (tot het 30km punt, vanaf het 14 km punt)

omdat we natuurlijk nog een lange tijd hebben wil ik deze nieuwe uitdaging goed aanvliegen. Nu vroeg ik mij af wie heeft dit wel eens gedaan en hoe heb je hiervoor getraind? Ik gebruik zelf Join.cycle en Rouvy als app's.

Strava | AP | IP | AW

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:04

Kluus

Gang is alles

kielkiel schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:17:
[...]

Ik heb gisteren de boel ff los gehad. Zie foto. Wat mij direct al opviel is dat de binnenste ring aan de kant van de foto heel los loopt; alsnog daar helemaal geen lagers meer onder zitten. Ook kan ik de ring makkelijk van boven naar beneden bewegen. Je ziet ook ruimte aan de bovenkant van de binnenste ring. De andere kant (de kant van cassette) draait heel smooth rond. Deze kant kan ik niet op en neer bewegen.

Om een antwoord te geven op de vraag in deze post: Gisteren de boel vast gezet met een beetje speling (anders hoor ik gekraak in het BB gebiet). Nadat 20 km kon ik de schroeven opnieuw vast draaien en zat er al meer speling als ik kracht uitoefen met de twee armen.

Kortom: het lijkt er duidelijk op dat BB vervangen moet worden, toch?. Maar betekent dat na het vervangen de BB het spelingsprobleem dan ook opgelost is? Of is er ook sprake van 'schroefmoeiheid' van de schroef /pedaal?

[Afbeelding]
Zelfs op de foto hangt dat lager er maar gaar bij inderdaad. Vervangen en dan verder kijken, ik verwacht ook dat dat het hele probleem oplost.

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:56:
Hi,
heb even wat hulp nodig. Zoals sommigen misschien wel weet, handbiker. Fietsen met je armen dus. Echter dat maakt voor het verhaal niet heel veel uit ( we doen gewoon alsof ). In September ga ik een week naar de Ventoux en het idee is om m minimaal 1x omhoog te fietsen. Tot nu toe fiets ik 7 ~ 8 uur in de week en ben aardig getraind. Heb afgelopen jaren de kaunertaler gedaan (tot het 30km punt, vanaf het 14 km punt)

omdat we natuurlijk nog een lange tijd hebben wil ik deze nieuwe uitdaging goed aanvliegen. Nu vroeg ik mij af wie heeft dit wel eens gedaan en hoe heb je hiervoor getraind? Ik gebruik zelf Join.cycle en Rouvy als app's.
Heel vet, laat je tegen die tijd horen hoe het is gegaan?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus heb geen antwoord op je vraag. Maar ik wilde je wel even meegeven dat in Zwift de replica ervan te rijden is, de "Ven-Top". Tegenwoordig schijnt er een 14-daagse gratis trial te zijn. Dus wellicht leuk als testmoment tijdens je training de komende tijd.

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:24
Hi,

Heb dit jaren terug gedaan. Met een goed bergverzet en benodigd doorzettingsvermogen kom je sowieso boven. Ik heb toentertijd in elk geval niet met apps etc getraind, bestonden nog niet of ik kende ze niet. Vooral veel kms gemaakt tegen de wind in en meer richting het moment steile beklimming van 10% tot in den treuren achter elkaar omhoog gereden. Dat was voldoende voor alledrie de mogelijke beklimmingen.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:08
Gisteren eerste ritje met de tailfin speedpack gereden :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/RjdMN1dx4zIvVtEFo7It4BNzhDQQA1B_2jq8qiBM5t8-1152x2048.jpg

Hier gemonteerd met medium stukje tussen tas en zadelpen.
Even snel handschoenen in mesh vakje aan bovenkant doen is wel makkelijk.
Enige wat ik wel mis is ritsvakje waar je sleutel oid in kan stoppen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-03 14:53

McMiGHtY

- burp -

Dan is de vraag, wat had je er in zitten?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• DDX
2 paar handschoenen, donsjasje, batterypack/garmin varia, rapha hoesje met tools/binnenband ed en wat eten.

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 08-02-2026 19:23 ]

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
De huissleutel opbergen en ook bereikbaar hebben als je uit staat te puffen bij de huisdeur. Ik heb dan voor de zekerheid twee stuks bij mij, voor het geval de bereikbare verloren gaar door een "incident", zo noemt men dat tegenwoordig.

Het fietszadel heeft een opening boven voor het perineale gebied maar aan de onderkant is die wel helemaal dicht. Dus de sleutel in een stuk dubbelgeslagen gebruikt stuurlint en die schuif ik dan erin en klem naar achteren. Die is dan gemakkelijk weer op te vissen en weer terug te schuiven.

Sleutel twee zit in het alom beruchte zadeltasje bij de eerste hulp spullen, noodgeld en identif/med-icatie kaartje en zo mocht sleutel één verloren gaan dan is er altijd nog een tweede.
Immers geen andere sleutelhouders en zo, zonder sleutel dan ben ik echt buitengesloten.

@DDX zoek een doosje en plak er dun schuim aan de binnenkant en bewaar daar de losse spullen in die je mee wil nemen. In de trein steek je dat doosje bij je als je niet constant bij je fiets zit of staat.

• DDX
Ja dat werkt opzich ook prima met rapha hoesje. (die als ik geen tailfin erop heb zitten ook dient voor pasjes/sleutel.
Maar gewoon vakje aan buitenkant zoals de aeropack heeft zou nog makkelijker zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 08-02-2026 21:22 ]

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:49
Hi,

Leuk!

Geen idee wat de intensiteit is waarmee je (hand)fietst in watts?
Over het algemeen is een juist verzet (casette) meenemen het belangrijkst, dan kom je altijd wel boven. Zorg dat deze past bij je getraindheid.

Alleen als je nu al 7-8 uur per week fietst lijkt me dat je nu al minimaal 1x omhoog zou kunnen :-)

• Dix0r
kielkiel schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:17:
[...]

[Afbeelding]
BB vervangen idd. Waarschijnlijk is het dan opgelost als je nu speling voelt in de crankarmen.
De lagers zitten achter die plastic kap/binnenring.

Kijk even goed voor de juiste tools op internet. Naar mijn ervaring is het uiteindelijk toch een kwestie van gecontroleerd 'rammen' om de BB uit het frame te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dix0r op 09-02-2026 09:26 ]

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hi,

In 2023 de Ventoux opgefietst, vanuit Sault, op een vakantiefiets inclusief bagageuitrusting tijdens een grotere fietstocht door Europa. Ik deed er 3 uur over ofzo, zal die dag ongetwijfeld de langzaamste geweest >:)

Die tijd boeide me niet echt, dat ik bovenstond vond veel belangrijker.

Trainen? Wat is dat? Kilometers maken en zorgen dat je lang in zadel kan zitten, inclusief een fijn verzet. Dan kom je vanzelf wel boven. En vergeet niet te genieten :)

• Rickbhs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:18
Hi,

Als je met kaunertaler de handbikebattle bedoeld, en dat als vergelijk neemt dan is de Mont Ventoux ongeveer 2x de handbikebattle route, zat je bij de handbikebattle op ongeveer 2 uur inspanning duur, dan zul je voor de Mont Ventoux op ca 5 uur zitten. dan is het belangrijkste voeding. aangezien het met handbike het ook lastiger is om tijdens het klimmen te eten. stil staan dan eten met 8% stijging is niet handig, maar zonder eten kom je er niet

dus veel duur trainingen en oefenen het eten

• Mistraller
DDX schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:29:
Gisteren eerste ritje met de tailfin speedpack gereden :

[Afbeelding]

Hier gemonteerd met medium stukje tussen tas en zadelpen.
Even snel handschoenen in mesh vakje aan bovenkant doen is wel makkelijk.
Enige wat ik wel mis is ritsvakje waar je sleutel oid in kan stoppen.
Ja maar dit ritje is met de trein, hoe bevalt ie als je ermee gaat fietsen? :+

Qua sleutel had ik toch wel verwacht dat jij een RFID reader aan je woning hebt, waarmee je met home assistant de deur openmaakt met je telefoon :P
Maar goed; voor prio 1 stuff heb ik in veel kleding een klein ritsvakje waar de garagedeur opener in kan (geen scherpe randjes zoals bij een sleutel) en als ik dat echt wil vermijden dan kan ik sleutelkluisje aan de woning gebruiken (waar normaal nooit iets in zit ivm onveilig)

De backupsleutel is veel simpeler hier. Goede buren :)

---------------

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 16:27
Afgelopen vrijdag op stuurlint na mijn nieuwe fiets zo goed als afgerond. Moest ook wel want dit weekend was er een mogelijkheid om buiten op de weg te fietsen als het een beetje droog zou zijn/worden.
Zaterdagochtend eerst met wat jeugd een training op de veldrijfiets gedaan over parcours van Austerlitz en richting een uur of 10 was het al wel echt heel lekker weer. Volle bak zon, redelijk laagstaand natuurlijk maar gaf al echt wel wat mooie sfeerbeelden zo door de bossen.
Eenmaal onderweg naar huis begon het op de wegen ook goed droog te worden dus er moest in ieder geval gefietst gaan worden. Halverwege de middag dan ook de boel klaargemaakt en zelfs maar even met de korte broek gegaan, boven de 10 dus dat kon wel. Met veldrijwedstrijden is het bij 10 graden ook zeker wel met korte broek dus ben wat dat betreft ondertussen iets gewend.

Er stond nog best een beetje wind vanuit ZO dus was voor de heenweg van m'n rondje een goede test mbt de hogere velgen. Ik moet zeggen dat de stap van 50mm naar 65mm nog niet zo schokkend lijkt. Meerdere ritten komen nog wel. De fiets voelt verder behoorlijk direct aan. Als ik de Pro vergelijk met de EXP dan kan ik op de trainer al wel voelen dat het een stuk stijver is in het hele zitgedeelte. Op de weg voelt het in ieder geval niet oncomfortabel.
Heb de fiets even her en der geshowed en moest nog even naar de mailinstellingen bij ouders kijken, je bent Tweaker of niet :+. Op de terugweg even het gas opengezet want ik was al een beetje afgekoeld van de fiets en het was al aan het betrekken dus tempo hoog. Moet zeggen dat het wel echt lekker fietst. Doet de Pro ook daar niet van. Maar het zit al best wel goed allemaal. Mogelijk dat ik in de komende maanden nog 1 spacer er tussenuithaal maar voor nu is dit nog even prima.

Heb alleen helemaal geen foto gemaakt. Te druk met fietsen en kleppen. En hij was bij terugkomst ook wel een beetje vies dus die foto komt nog wel. Zondag schoongemaakt en gelijk maar even kettingen in de wax gehangen. Ik zeg laat die mooie zonnige dagen met lekkere temperaturen maar komen!

@Webgnome als het klopt wat @Rickbhs zegt dat het ong 5u kan zijn dan zou ik idd ook zeggen dat met het juiste verzet en je in een rit wel een keer 5u kan proberen te halen, of 4u desnoods je dan met zoveel trainingsuren een eind moet kunnen komen. Lijkt mij in ieder geval pittig zat om 5u lang tegen de Ventoux op te moeten. Wat doe je normaalgesproken qua "lange" rit als je dat zou doen op een vlakkere weg?

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 13:31
Mistraller schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:39:
[...]

Ja maar dit ritje is met de trein, hoe bevalt ie als je ermee gaat fietsen? :+

Qua sleutel had ik toch wel verwacht dat jij een RFID reader aan je woning hebt, Tegen Siri zeggen dat ze de garage poort open doet, waarmee je met home assistant de deur openmaakt met je telefoon :P
Maar goed; voor prio 1 stuff heb ik in veel kleding een klein ritsvakje waar de garagedeur opener in kan (geen scherpe randjes zoals bij een sleutel) en als ik dat echt wil vermijden dan kan ik sleutelkluisje aan de woning gebruiken (waar normaal nooit iets in zit ivm onveilig)

De backupsleutel is veel simpeler hier. Goede buren :)
There, I fixed it 8)

+1

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:59
@Webgnome
Denk dat het voor velen moeilijk in te schatten is hoe zwaar het is met een handbike. De percentages op de gelinkte klim zijn niet te vergelijken met wat je in het bos op de ventoux tegen gaat komen.
Maar om vergelijkingsmateriaal te geven; m'n moeder is een paar jaar geleden de Ventoux in 3 uur opgefietst met een gravelverzet (31-34) met als enige training de 3 weken dat ze onderweg zijn geweest naar Bedoin op de toerfiets ;)

Flickr - Strava

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-04 17:04
Ik heb dit weekend nieuwe vouwbanden gemonteerd en toen zag ik iets wat lijkt op een kleine beschadiging. Is dit het kevlar? Kan dat kwaad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kLjVw6Ffoo9TEQQ1UbTeqXkNvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rdc2sN3Y78W0YLw4w0QMJwG.jpg?f=fotoalbum_large

• Mistraller
Met voice.... mwa, weet je hoeveel fietsen daar staan ;) Pak dan door en doe het met geofencing. Als je aan komt fietsen; en je gezicht wordt herkend op de camera dan schuift de deur open 8)

Overigens precies de reden dat ik mijn garagedeur helemaal niet aan HA heb hangen. Geen zin in een lege garage door een gehackte HA of simpelweg een programmeerfout.

---------------

• esphome
  • Niet online
@Owios
De GP5000 gebruikt Vectran en geen Kevlar en dat zit ook niet aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: https://www.roadbikereview.com/attachments/cut-gp-5000-jpg.476286/

Zij maken ook banden met een "tranparante" zijden en die is beige en als je die dan zwart verft in de fabriek, dan heb je dus een zwarte band.

Afbeeldingslocatie: https://assets.futurumshop.nl/fonl/img/Products/6028-0189-001-N2102/large/continental-grand-prix-5000-race-vouwband-zwart-transparant-2.webp

[ Voor 33% gewijzigd door esphome op 09-02-2026 14:17 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pffffff

Zaterdagochtend terwijl alles nog zeiknat was gaan fietsen en blijkbaar word er overal gebouwd want wat een bagger rit was het! Alles piepte en kraakte en het zag eruit of ik een veldrit had gedaan 8)7
Voor het mooie was de geplande rit nét iets te lang voor de huidige staat van mijn conditie merkte ik dus op het einde was ik het gewoon zat. Paar kilometer voor het einde vond ik de fiets zwaar rijden maar wijten het aan vermoeide benen, op een gegeven moment voel je dan de velg bij een hobbeltje en dan weet je het…. Lek. Een mooie 3km van huis :+
Heb het nog 2 kilometer kunnen redden met pompen en rijden maar dat was op een gegeven moment geen doen meer en je wilt de boel toch niet verrot rijden dus laatste stukje gelopen.
Thuis kinderen aan het werk gezet, de één is gek op de tuinslang en de ander gek op soppen :+
Ketting door de reiniger gehaald maar was nog steeds om te huilen :(

Dus vandaag zit ik hoestend, proestend, niezend en snotterend thuis dus dan maar aan de knutsel en ….. drama.
Band zat een stuk ijzerdraad in, dwars door het loopvlak van de GP5000 en omdat ik met zachte banden gereden heb beide kanten door de biba gegaan :X Heb nog één butyl bandje maar daar zit een 85mm ventiel op, geen gezicht dus nu een Ridenow TPU bandje erin. Ook geen gezicht maar i.i.g. zwart ventiel :X

Verder was het aangekoekte vuil niet normaal dus ketting eraf, cassette eraf, derailleur wieltjes uitgebaggerd en gelijk de een bak aangekoekt vuil van het frame gepoetst. Fiets is denk 100gram lichter en nog niet naar mijn zin maar ik vind het prima.
105 5700 derailleur wieltjes zijn ook gare dingen, stalen lagertjes en 0 afdichting :?
En de remblokjes zijn ook vage dingen en onmogelijk te stellen :(
Nouja alle spul wat ik nog had aan PFTE ketting spul, lampenolie, etc is nu op.

Mis mijn eigen fiets nu toch wel erg :(

Gabriël AM5

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-04 19:11
Ik voel je pijn en huil een potje met je mee! :'(

't Is maar goed dat het zulk lekker weer was...

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:15
Hi,

Ik schat in dat het trainen voor een handbiker grotendeels gelijk is als voor een fietser. Veel duur en af en toe kracht.

Waar je denk ik meer rekening meet moet houden is de warmte. Door je liggende houding (bedekking van je rug en lagere CW waarde en dus afkoelingsoppervlak) en lagere snelheid (aanname) zal je moeilijker je warmte kwijt kunnen.
Afhankelijk van het moment van rijden is een automatische vliegenmepper ook wel handig ;)

Maar .....mooit iets om naar toe te leven!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:16
@Webgnome Het zal er ook wat vanaf hangen van welke kant je de Ventoux opfietst? Vanuit Sault heb je wel meerdere mogelijke vlakkere stukken waar je bv. kan rusten of eten. De klim is langer maar gemiddeld dus minder steil(4,4% gemiddeld). Vanuit Bedoin heb je eigenlijk alleen bij Chalet Reynard een kort stukje waar het iets minder steil is. Voor de rest zit je constant rond de 8% te klimmen en heb je eigenlijk nergens een rustpunt. Het enige voordeel daar is dat je wat meer beschut bent omdat je een heel groot stuk door een bos fietst. (voorzie wel een goede muggenspray in de zomer :). Vanuit Malaucene heb je iets meer gevarieerde klimpercentages maar de klim is zo goed als even zwaar dan die vanuit Bedoin. Ik vind de rit vanuit Bedoin iets fijner omdat hij wat minder saai is en omdat je constant hetzelfde stijgingspercentage hebt, wat maakt dat je een fijne cadans kan ontwikkelen.

Een fijne website is trouwens deze, waar je alle info kan vinden over fietsen op en rond de Ventoux.

En dan even on topic: ik fiets via Join, je kan daar bv. als doel aanduiden dat je wilt verbeteren op lange klimmen of specifiek een event rondom de Ventoux kiezen, waar je dan zelf je doeldatum kan ingeven. Meestal start je zo een plan 3 maanden voor datum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoIhlKjPm7ixP6O_HAXQmFQl3e0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrdCSUZzLR9yuKfuDpXXEqeg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5dsYYlu7S84F-45p7mBJ2Iqf1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrW1zUFAolvhDCagQPf4K7rQ.jpg?f=fotoalbum_large

• loyske
Mistraller schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:09:
[...]

Met voice.... mwa, weet je hoeveel fietsen daar staan ;) Pak dan door en doe het met geofencing. Als je aan komt fietsen; en je gezicht wordt herkend op de camera dan schuift de deur open 8)

Overigens precies de reden dat ik mijn garagedeur helemaal niet aan HA heb hangen. Geen zin in een lege garage door een gehackte HA of simpelweg een programmeerfout.
Telefoon moet unlocked zijn door mijn gezicht. En binnen HA en de garage zitten er nog wat beveiligingen waardoor ik het wel aandurf. Maar heb ook even getwijfeld voordat ik het gebouwd heb :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:06
behoorlijk off topic, maar ik vind het inderdaad ideaal om zonder sleutel te kunnen fietsen!! in je backpockets is het toch tricky als je daar eten, of een keer je telefoon uit vist, dat je sleutel er niet uitvalt, en een hele bos is ook niet lekker... zadeltasje is niet zo toegankelijk bij mij, die raak ik liever alleen aan bij pech..

Dus hier erg blij met een nuki smart lock + keypad (maar ook te bedienen met je telefoon en/of via een IQ app vanaf je garmin...)

Strava

• Webgnome
  • Nu online
Stillekracht schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:54:
[...]

Ik schat in dat het trainen voor een handbiker grotendeels gelijk is als voor een fietser. Veel duur en af en toe kracht.

Waar je denk ik meer rekening meet moet houden is de warmte. Door je liggende houding (bedekking van je rug en lagere CW waarde en dus afkoelingsoppervlak) en lagere snelheid (aanname) zal je moeilijker je warmte kwijt kunnen.
Afhankelijk van het moment van rijden is een automatische vliegenmepper ook wel handig ;)

Maar .....mooit iets om naar toe te leven!
Inderdaad. Het is en blijft fietsen. Grote verschil zit hem in de kracht die ik kan leveren verder blijft het gewoon een duurexercitie. Voor wat betreft de kracht is het als volgt. ( gemeten in Augustus 2025)
Vermogen (watt)
Maximaal vermogen170 Watt
Maximaal vermogen/kg2.6 Watt/kg
Vermogen eerste drempel65 Watt
Vermogen eerste
drempel/kg
1 watt/kg
Vermogen tweede drempel 156 Watt
Vermogen tweede
drempel/kg
2.4 Watt/kg
Zoals ik ergens in dit topic al eens heb vermeld heb ik 'ervaring'. Althans, de enige ervaring is de Kaunertaler. Daar zit heel veel relatieve rust in. Dat heb je bij de Ventoux eigenlijk niet had ik al gezien. Een andere ervaring komt niet verder dan wat spelen in de Ardennen.
kwet schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:48:
[...]

Heb dit jaren terug gedaan. Met een goed bergverzet en benodigd doorzettingsvermogen kom je sowieso boven. Ik heb toentertijd in elk geval niet met apps etc getraind, bestonden nog niet of ik kende ze niet. Vooral veel kms gemaakt tegen de wind in en meer richting het moment steile beklimming van 10% tot in den treuren achter elkaar omhoog gereden. Dat was voldoende voor alledrie de mogelijke beklimmingen.
Dix0r schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:23:
[...]

Leuk!

Geen idee wat de intensiteit is waarmee je (hand)fietst in watts?
Over het algemeen is een juist verzet (casette) meenemen het belangrijkst, dan kom je altijd wel boven. Zorg dat deze past bij je getraindheid.

Alleen als je nu al 7-8 uur per week fietst lijkt me dat je nu al minimaal 1x omhoog zou kunnen :-)
Ik heb al een bergverzet aangezien Oostenrijk. Dat is geregeld zullen we maar zeggen.
Stevie-P schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:29:
[...]

Heel vet, laat je tegen die tijd horen hoe het is gegaan?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus heb geen antwoord op je vraag. Maar ik wilde je wel even meegeven dat in Zwift de replica ervan te rijden is, de "Ven-Top". Tegenwoordig schijnt er een 14-daagse gratis trial te zijn. Dus wellicht leuk als testmoment tijdens je training de komende tijd.
Ik zal hier eens naar kijken. In Rouvy zit ie ook volgens mij. Het is zeker de bedoeling om m een aantal keren virtueel te fietsen zodat ik mogelijke progressie kan bij houden.
Polariteit schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:51:
[...]

In 2023 de Ventoux opgefietst, vanuit Sault, op een vakantiefiets inclusief bagageuitrusting tijdens een grotere fietstocht door Europa. Ik deed er 3 uur over ofzo, zal die dag ongetwijfeld de langzaamste geweest >:)

Die tijd boeide me niet echt, dat ik bovenstond vond veel belangrijker.

Trainen? Wat is dat? Kilometers maken en zorgen dat je lang in zadel kan zitten, inclusief een fijn verzet. Dan kom je vanzelf wel boven. En vergeet niet te genieten :)
Genieten, ben ik bij dit soort uitdagingen niet van :+ ik ga meestal voor een acceptabele tijd. En vanaf september ben ik de langzaamste dat weet ik zeker
Rickbhs schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:39:
[...]

Als je met kaunertaler de handbikebattle bedoeld, en dat als vergelijk neemt dan is de Mont Ventoux ongeveer 2x de handbikebattle route, zat je bij de handbikebattle op ongeveer 2 uur inspanning duur, dan zul je voor de Mont Ventoux op ca 5 uur zitten. dan is het belangrijkste voeding. aangezien het met handbike het ook lastiger is om tijdens het klimmen te eten. stil staan dan eten met 8% stijging is niet handig, maar zonder eten kom je er niet

dus veel duur trainingen en oefenen het eten
Dat is inderdaad de battle die ik bedoel. Dit lijkt mij een goede richttijd dan 5 uur. Voeding gaat dan inderdaad mee spelen. Daar heb ik nu nog helemaal geen ervaring mee aangezien ik net voor het punt dat dat een probleem gaat worden wel boven was. En gelukkig zit er een parkeerrem op een handbike dus dan kan ik eventueel daar waar nodig op de parkeerrem en even een banaan naar binnen gooien. Ik ga in ieder geval niet alleen. Zover was ik zelf ook al wel dat dat praktisch onhaalbaar is.
orange.x schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:31:
@Webgnome als het klopt wat @Rickbhs zegt dat het ong 5u kan zijn dan zou ik idd ook zeggen dat met het juiste verzet en je in een rit wel een keer 5u kan proberen te halen, of 4u desnoods je dan met zoveel trainingsuren een eind moet kunnen komen. Lijkt mij in ieder geval pittig zat om 5u lang tegen de Ventoux op te moeten. Wat doe je normaalgesproken qua "lange" rit als je dat zou doen op een vlakkere weg?
Vlakke ritten qua lengte liggen nu op 2 ~ 3 uur. Het langste wat ik tot nu toe heb gedaan was de AGR van 2024. 6,5 uur, 125km. Dat zou vandaag echt wel een stukje sneller kunnen denk ik. Als ik die niet mee tel dan zit de langere tourtochten nu rond de 5 uur en dat is allemaal 80 ~ 100 km. Want uiteindelijk gaat de vermoeidheid ook mee spelen.

We gaan het zien. Ik ga mij eens beraden op een mogelijke plan van aanpak en hoe ik dit het beste kan gaan doen. Ik zal, omdat het de eerste keer word sowieso geen richttijd aanhouden. Alles rond de 5 uur vind ik best. Worden het er 8 dan is dat maar zo. Dat was bij de eerste keer de Handbikebattle ook het geval. Het was mooi dat ik een relatief snelle tijd neer zette. Als het meer was geweest dan was dat gewoon zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 09-02-2026 18:16 ]

Strava | AP | IP | AW

• Requiem19
  • Nu online
@Webgnome om het simpel te houden denk ik dat twee dingen belangrijk zijn: veel uren maken, wordt een echte duurinspanning. 2: licht genoeg verzet. Even gemist welke kant je gaat doen, maar de Bedoin kant heeft echt naar pittige stukken in het midden (het befaamde bos). Een lichte verzet had je al, maar is dat ook getest op 12% stukken?

Verder: als ik een serieus doel heb probeer ik altijd een soort test te doen. Voor de Marmotte heb ik bijv een weekje in de Vogezen gefietst en dagen gemaakt met veel hoogtemeters. Als het past in je planning is dat een leuk sub-doel :).

• Webgnome
  • Nu online
Requiem19 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:24:
@Webgnome om het simpel te houden denk ik dat twee dingen belangrijk zijn: veel uren maken, wordt een echte duurinspanning. 2: licht genoeg verzet. Even gemist welke kant je gaat doen, maar de Bedoin kant heeft echt naar pittige stukken in het midden (het befaamde bos). Een lichte verzet had je al, maar is dat ook getest op 12% stukken?

Verder: als ik een serieus doel heb probeer ik altijd een soort test te doen. Voor de Marmotte heb ik bijv een weekje in de Vogezen gefietst en dagen gemaakt met veel hoogtemeters. Als het past in je planning is dat een leuk sub-doel :).
Voor wat betreft het verzet. Ja, die is 'getest' op de Keutenberg. Dat ging goed. (moet je natuurlijk niet vlak voor de eerste pukkel vol op de rem moeten, dan helpt niks meer) De eerste keer toen ik naar Oostenrijk ging heb ik van te voren een weekendje in de Ardenne gefietst en dat gaf wel een aardig goed beeld. Al denk ik dat Ardenne en Ventoux wel erg uit elkaar liggen hoor al zit het wel in mijn achterhoofd om zoiets nogmaals te gaan doen omdat je toch op een bepaald moment wil weten hoe het ongeveer zit.
En natuurlijk de uren langzaam maar zeker opkrikken. Dat is iets wat ik nog weet toen ik de Marathon van Berlijn ging doen ( met de rolstoel toen nog ). Mijn trainer gaf aan dat ik de afstand niet helemaal hoefde trainen echter hebben we het wel gedaan al was het alleen maar om mentaal te weten hoe het ging.

[ Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 09-02-2026 18:33 ]

Strava | AP | IP | AW

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:11
esphome schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:53:
De huissleutel opbergen en ook bereikbaar hebben als je uit staat te puffen bij de huisdeur. Ik heb dan voor de zekerheid twee stuks bij mij, voor het geval de bereikbare verloren gaar door een "incident", zo noemt men dat tegenwoordig.

Het fietszadel heeft een opening boven voor het perineale gebied maar aan de onderkant is die wel helemaal dicht. Dus de sleutel in een stuk dubbelgeslagen gebruikt stuurlint en die schuif ik dan erin en klem naar achteren. Die is dan gemakkelijk weer op te vissen en weer terug te schuiven.

Sleutel twee zit in het alom beruchte zadeltasje bij de eerste hulp spullen, noodgeld en identif/med-icatie kaartje en zo mocht sleutel één verloren gaan dan is er altijd nog een tweede.
Immers geen andere sleutelhouders en zo, zonder sleutel dan ben ik echt buitengesloten.

@DDX zoek een doosje en plak er dun schuim aan de binnenkant en bewaar daar de losse spullen in die je mee wil nemen. In de trein steek je dat doosje bij je als je niet constant bij je fiets zit of staat.
Nuki smartlock met pincode paneel buiten. Druktoets om af te sluiten, pincode of vingerafdruk om open te maken. Eventueel kun je een app op je telefoon zetten en dan gaat de deur automatisch open zodra je thuis komt. Geen sleutel meer nodig (al neem ik steeds 1 mee, voor de zekerheid).

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat een high-tech gedoe, hier doen de kinderen meestal gewoon de deur open en anders mijn vrouw wel die weer blij is dat ik er ben (omdat eerder genoemde kinderen strontvervelend zijn) O-)
En anders gewoon een huissleutel in ‘the Pack’ in het shirt. Kans dat die eruit valt is nihil, blijft niet bij de fiets en kans dat die gejat word is ook zeer klein :?

Gabriël AM5

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:14

sebasd

rijdt op espresso

Gisteren een heuvelachtige route gereden van Amersfoort via Amerongen, Wageningen, Oosterbeek en Dieren naar Apeldoorn. Precies 100km, viel niet tegen na niet veel gefietst te hebben in januari. Vandaag ook eigenlijk nergens last van afgezien van wat stijve bovenbenen in de ochtend..

Dat geeft goede moed richting mijn eerste (vlakke) 160 in april. Lekker doorfietsen dus.. Hopelijk wordt het alleen gauw beter weer want ik ben dat grijze en grauwe wel een beetje zat. Vertrok nog met een zonnetje maar vanaf Amerongen alleen maar mist… En de avondritjes zullen voorlopig ook nog wel even in het donker zijn ben ik bang.

• DDX
Mistraller schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:39:
[...]
Qua sleutel had ik toch wel verwacht dat jij een RFID reader aan je woning hebt, waarmee je met home assistant de deur openmaakt met je telefoon :P
Lastig in een appartement gebouw, dan zit je wel redelijk gebonden aan sleutel bij voordeur ;) (al heb ik ook afstandsbediening maar die is groter dan een sleutel)

• Ramon 73
sapphire schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:14:
Wat een high-tech gedoe, hier doen de kinderen meestal gewoon de deur open en anders mijn vrouw wel die weer blij is dat ik er ben (omdat eerder genoemde kinderen strontvervelend zijn) O-)
En anders gewoon een huissleutel in ‘the Pack’ in het shirt. Kans dat die eruit valt is nihil, blijft niet bij de fiets en kans dat die gejat word is ook zeer klein :?
Geen kinderen en een vrouw die ook haar eigen hobbies heeft. Die gaat niet op mij wachten tot ik thuis ben.

• Ramon 73
DDX schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:31:
[...]

Lastig in een appartement gebouw, dan zit je wel redelijk gebonden aan sleutel bij voordeur ;) (al heb ik ook afstandsbediening maar die is groter dan een sleutel)
Ik woon ook in een VvE gebouw. Echter:
- Garage kan ik met een code openen.
- Algemene voordeur met app openen
- Eigen voordeur met app of code
Zolang ik mijn telefoon heb, kan ik altijd mijn eigen woning binnen en daar de sleutel pakken die ik vergeten ben. Voor noodgevallen altijd ook de 2 sleutels mee, algemene deuren en eigen voordeur.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:02
Als een sleutel meenemen al een probleem is, hoe doen jullie dat dan met je (verplichte) ID? Gaat die ook niet mee? Ik heb gewoon altijd m’n pasjes mee in zo’n pashouder, daar zit bij mij ook een huissleutel in.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• DDX
Ramon 73 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 22:11:
[...]

Ik woon ook in een VvE gebouw. Echter:
- Garage kan ik met een code openen.
- Algemene voordeur met app openen
- Eigen voordeur met app of code
Zolang ik mijn telefoon heb, kan ik altijd mijn eigen woning binnen en daar de sleutel pakken die ik vergeten ben. Voor noodgevallen altijd ook de 2 sleutels mee, algemene deuren en eigen voordeur.
Bedoel meer dat ik dat niet even zomaar zelf aanpas ;)
blb4 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 22:18:
Als een sleutel meenemen al een probleem is, hoe doen jullie dat dan met je (verplichte) ID? Gaat die ook niet mee? Ik heb gewoon altijd m’n pasjes mee in zo’n pashouder, daar zit bij mij ook een huissleutel in.
Het is ook geen probleem ofzo, maar in andere tailfin (de aeropack) zit mooi zijvakje met rits waar je makkelijk sleutel in stopt.
De rest zit al in de tailfin zelf en heb je niet ieder moment nodig.
Nu iets meer werk als je sleutel weg wilt stoppen als in hele tailfin moet open.

Pasjes/binnenbandje/dynaplug en vaak sleutel zit dus in zo'n ding :
https://www.rapha.cc/us/e...ssentials-case/BMI01XXFHK

En die zit als ik tailfin mee heb daarin.
Rijd ik zonder tailfin dan gaat dat hoesje in middelste vakje shirt.

[ Voor 46% gewijzigd door DDX op 09-02-2026 22:26 ]

• Mistraller
sapphire schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:14:
Ik heb 2 pubers met noise canceling oortjes, tegen de tijd dat die de deur eens opendoen sta ik normaal al te douchen haha. We hebben hier de afspraak dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor de deur; dat werkt best goed.

---------------

• Mistraller
blb4 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 22:18:
Heel eerlijk neem ik die nooit meer mee; ik heb van alles een foto op mijn telefoon in een beveiligde store. Het zou wel moeten, helemaal eens. Maar dan zou ik hem achter mijn telefoonhoesje steken.

---------------

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Prulleman schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:36:
behoorlijk off topic, maar ik vind het inderdaad ideaal om zonder sleutel te kunnen fietsen!! in je backpockets is het toch tricky als je daar eten, of een keer je telefoon uit vist, dat je sleutel er niet uitvalt, en een hele bos is ook niet lekker... zadeltasje is niet zo toegankelijk bij mij, die raak ik liever alleen aan bij pech..

Dus hier erg blij met een nuki smart lock + keypad (maar ook te bedienen met je telefoon en/of via een IQ app vanaf je garmin...)
Ik fiets als jaren met sleutel en portemonnee in mijn achterzak. Zowel op de racefiets als op de mountainbike. Nog nooit problemen gehad. Bovendien hebben de meeste shirts/jassen wel drie zakken. Dan moet je wel echt serieus lang fietsen als je die alle 3 vol eten hebt.

• dfbt
  • Laatst online: 19:00
sleutel onder t bankje in de voortuin :D

Oh shit, laat ik maar niet mijn adres delen

[ Voor 37% gewijzigd door dfbt op 10-02-2026 08:20 ]

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:54

Reginas

Queen of Core Stability

Voordeur met codeslot. Fijne erfenis van oudere bewoner voor ons. Bij een eventuele volgende woning zou ik het zo weer doen.

• Louislouislouis
Mistraller schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 00:58:
[...]

Heel eerlijk neem ik die nooit meer mee; ik heb van alles een foto op mijn telefoon in een beveiligde store. Het zou wel moeten, helemaal eens. Maar dan zou ik hem achter mijn telefoonhoesje steken.
Dit weekend werd ik er door een agent op gewezen dat het voor hen wel heel prettig is als je een ID bij je hebt.

Niet voor als ze een bekeuring moeten uitschrijven zoals bij mij (dan werkt een foto prima), maar vooral voor als je aangereden bent en ze geen idee hebben wie je bent.

Dit hadden ze blijkbaar recent meegemaakt en was echt een nare ervaring geweest.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Louislouislouis schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 08:55:
[...]

Dit weekend werd ik er door een agent op gewezen dat het voor hen wel heel prettig is als je een ID bij je hebt.

Niet voor als ze een bekeuring moeten uitschrijven zoals bij mij (dan werkt een foto prima), maar vooral voor als je aangereden bent en ze geen idee hebben wie je bent.

Dit hadden ze blijkbaar recent meegemaakt en was echt een nare ervaring geweest.
Behalve dat ik mijn rijbewijs in het telefoonhoesje heb, heb ik daarnaast nog papiertje met namen en telefoonnummers op me.

• loyske
[...]

Dan heeft de agent nog nooit gehoord dat je dit tegenwoordig op iedere iPhone (en Android?) kan instellen onder Medisch ID.

How to Access Emergency Info on a Locked iPhone:

1. On the lock screen, swipe up or press the home button.
2. Tap Emergency.
3. Tap Medical ID.

Heb dus ook nooit mijn ID bij me en ga geregeld de grens over.
Moet je natuurlijk wel je telefoon b ij je hebben ;)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

En die agent had nog nooit van ICE info in een telefoon gehoord?

Op de iPhone iig links onderin op het lockscreen noodgeval --> *Medisch ID.

Daar staan mijn naam, lengte, gewicht, eventuele allergieën en noodcontacten (naam, relatie en telefoonnummer) :?

Ander punt, ik lag naar aanleiding van de lekke band dit weekend gisteravond te malen en het is inmiddels februari en het is dit jaar geloof ik nog niet aangekaart dus het word weer eens tijd. Tubeless :+

Ik moet dit jaar ergens toch nieuwe banden dus zat ik te denken waarom niet eens tubeless proberen?
Ik heb Newman A.50 velgen die tubless ready zijn, bandjes moet ik sowieso hebben dus wat heb ik extra nodig? Sealant, ventiel-spullen, setje Dynaplugs en eventueel een tirebooster?

De wens is om 32mm te pakken mits dat achter past en anders 30mm, volgens Silca zou dat respectievelijk 3,8-3,9 en 4,2-4,3 bar qua druk moeten zijn dus niet super hoog wat beter is voor tubeless toch?
denk ik nu te simpel of......?

En in het ergste geval dat het een drama blijkt kan ik er altijd een TPU binnenbandje in proppen >:)

Gabriël AM5

• Louislouislouis
loyske schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:25:
[...]

Dan heeft de agent nog nooit gehoord dat je dit tegenwoordig op iedere iPhone (en Android?) kan instellen onder Medisch ID.

How to Access Emergency Info on a Locked iPhone:

1. On the lock screen, swipe up or press the home button.
2. Tap Emergency.
3. Tap Medical ID.

Heb dus ook nooit mijn ID bij me en ga geregeld de grens over.
Moet je natuurlijk wel je telefoon b ij je hebben ;)
Dit zei ik ook, maar bij een flink ongeluk is er best een kans dat je telefoon het niet meer doet. Dat was in het geval waar ze het over hadden zo.

Edit: en ik kan me ook voorstellen dat heel wat, zeker oudere, mensen dit niet instellen in hun telefoon

[ Voor 7% gewijzigd door Louislouislouis op 10-02-2026 09:39 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Louislouislouis schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:36:
[...]

Dit zei ik ook, maar bij een flink ongeluk is er best een kans dat je telefoon het niet meer doet. Dat was in het geval waar ze het over hadden zo.
Dat mag dan een enorm flink ongeluk zijn want een telefoon gaat niet zomaar kapot, zeker niet als die achter in een zakje op je rug zit :X

Gabriël AM5

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:16
sapphire schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:40:
[...]

Dat mag dan een enorm flink ongeluk zijn want een telefoon gaat niet zomaar kapot, zeker niet als die achter in een zakje op je rug zit :X
Een telefoon of pompje verhoogt de kans op een ernstig rugletsel bij een valpartij, dus ik neem aan dat die perfect in stukken kan vliegen ;)

• DDX
[...]

Aantal keer mensen gezien die simpel valletje hadden en daarna telefoonscherm kapot... (die in achterzak zat)

• Requiem19
  • Nu online
Het is toch ook gewoon verplicht om een ID te kunnen tonen? Wat praktisch betekent dat je er eentje bij je moet hebben.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Cloclo100 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:46:
[...]

Een telefoon of pompje verhoogt de kans op een ernstig rugletsel bij een valpartij, dus ik neem aan dat die perfect in stukken kan vliegen ;)
Een pompje wellicht, een telefoon is minder dan een centimeter dik en plat die voelt je niet eens.
Pompje ook niet in mijn ervaring overigens ;)
DDX schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:48:
[...]

Aantal keer mensen gezien die simpel valletje hadden en daarna telefoonscherm kapot... (die in achterzak zat)
Half Nederland loopt met een kapot scherm rond, telefoons functioneren vaak prima met een gebarsten scherm :+
Daarbij ligt het er maar net aan, losse telefoon los in de achterzak is een stuk kwetsbaarder dan telefoon in hoesje en die eventueel nog in een pouch.
Requiem19 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:50:
Het is toch ook gewoon verplicht om een ID te kunnen tonen? Wat praktisch betekent dat je er eentje bij je moet hebben.
Het is ook verplicht een bel op je fiets te hebben, en degelijke verlichting. Beide punten nemen de meeste wielrenners het ook niet zo nauw mee. En nog erger ik fiets ook wel eens 30+ in een 30 km/u zone.....

Maargoed ik heb een geplastificeerd kopietje van mijn rijbewijs mee, en ja ik moet de echte meenemen maar de praktijk leert dat als ik continue moet wisselen waar dat ding in zit ik hem vaker kwijt ben dan bij me heb.

Bevalt meneer Agent dat niet en wil die daarvoor een boete uitschrijven, so be it.

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 10-02-2026 10:06 ]

Gabriël AM5

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Requiem19 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:50:
En als je een rijbewijs hebt, is dat wat mij betreft ook niet zo'n probleem.

Ik hoop dat de mensen die geen id mee hebben en daar een boete voor krijgen dan niet gaan zeuren dat de politie beter boeven kan vangen, maar de boete gewoon accepteren.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-04 19:11
wisselwerking schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:22:
[...]

En als je een rijbewijs hebt, is dat wat mij betreft ook niet zo'n probleem.

Ik hoop dat de mensen die geen id mee hebben en daar een boete voor krijgen dan niet gaan zeuren dat de politie beter boeven kan vangen, maar de boete gewoon accepteren.
Een kopie van je ID is vaak ook voldoende.

Mochten ze echt het origineel willen zien, dan mogen ze even mee rijden naar huis. Geen probleem als het echt belangrijk is natuurlijk...

Bij de onvolprezen Social Rides wordt wat extra informatie (ICE) zeer op prijs gesteld.

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 10-02-2026 10:55 ]

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 08:37

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

guapper schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:53:
[...]

Mochten ze echt het origineel willen zien, dan mogen ze even mee rijden naar huis. Geen probleem als het echt belangrijk is natuurlijk...

Bij de onvolprezen Social Rides wordt wat extra informatie (ICE) zeer op prijs gesteld.
Nee, je moet het officiële document bij je hebben. In Nederland is dat een ID-kaart of paspoort óf rijbewijs. In het buitenland ID of paspoort. Wellicht dat de ene agent een kopie prima vindt, maar je hebt geen poot om op te staan als de agent je een bekeuring geeft omdat je je ID-kaart of paspoort niet fysiek bij je hebt.

Anyway, back to wielrennen :)

If it aint fixed, it's broken.

• esphome
  • Niet online
guapper schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:53:
[...]

Licht AUB toe het gebruik van de afkorting "ICE" in de context met Social Rides.

• blitzkrieg
  • Laatst online: 16:48

blitzkrieg

Whoop Whoop!

sapphire schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:36:
[...]
De wens is om 32mm te pakken mits dat achter past en anders 30mm, volgens Silca zou dat respectievelijk 3,8-3,9 en 4,2-4,3 bar qua druk moeten zijn dus niet super hoog wat beter is voor tubeless toch?
Had jij nu ook een Cube Agree? 30mm past goed achter, 32mm zou bij mij tegen mijn DI2 kabel voorderailleur aankomen.

Mijn Agree staat nog steeds bij de dealer, vorige week gebeld, Cube verwacht vanaf midden februari nieuwe vorken uit te leveren. Dan is het nog kijken wanneer mijn dealer aan de beurt is. :-(

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51
[...]

En die agent had nog nooit van ICE info in een telefoon gehoord?

Op de iPhone iig links onderin op het lockscreen noodgeval --> *Medisch ID.

Daar staan mijn naam, lengte, gewicht, eventuele allergieën en noodcontacten (naam, relatie en telefoonnummer) :?

Ander punt, ik lag naar aanleiding van de lekke band dit weekend gisteravond te malen en het is inmiddels februari en het is dit jaar geloof ik nog niet aangekaart dus het word weer eens tijd. Tubeless :+

Ik moet dit jaar ergens toch nieuwe banden dus zat ik te denken waarom niet eens tubeless proberen?
Ik heb Newman A.50 velgen die tubless ready zijn, bandjes moet ik sowieso hebben dus wat heb ik extra nodig? Sealant, ventiel-spullen, setje Dynaplugs en eventueel een tirebooster?

En in het ergste geval dat het een drama blijkt kan ik er altijd een TPU binnenbandje in proppen >:)
Is zowel voor iPhone als Android, niet alleen Apple ...
Echter 99% van de bevolking stelt zelfs de tekst op zijn lockscreen niet in ( me@ home.com of +31 xyz), laat staan in de ICE settings.
Met als gevolg dat lokale faceboekgroepen overspoeld worden met 'heeft iemand telefoon gevonden met zwart hoesje ' 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9PPWehTl_8PcIXa_W1TKyoe-jA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hW3RCwpUhLHW1A1x4pb7782.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door PaulC op 10-02-2026 11:59 ]

• Mistraller
[...]

Dat staat dus op je telefoon; maar het brengt me wel op het idee om met kopieID een afbeelding af te drukken, en achter mijn telefoon te steken. :P Dat blijft tenminste plat en kwijtraken is dan niet erg want bsn staat er niet op. 8)

---------------

• Mistraller
[...]

Die vliegt er gewoon uit. Al 2x gebeurd bij een valpartij...

Er wordt overigens werk gemaakt van het digitale rijbewijs. Of je je dan ook digitaal mag identificeren weet ik niet; maar het beweegt wel die kant op naar mijn idee.

---------------

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

blitzkrieg schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:40:
[...]

Had jij nu ook een Cube Agree? 30mm past goed achter, 32mm zou bij mij tegen mijn DI2 kabel voorderailleur aankomen.

Mijn Agree staat nog steeds bij de dealer, vorige week gebeld, Cube verwacht vanaf midden februari nieuwe vorken uit te leveren. Dan is het nog kijken wanneer mijn dealer aan de beurt is. :-(
Jep, ja 30mm past sowieso maar de vraag is of 32mm past :9
Volgens Reddit en de fietsenmaker moet het kunnen. Punt is inderdaad dat kabeltje dus ga nog eens kijken of daar niet wat mee kan.
Welke banden heb je geprobeerd?

Hier nog niks gehoord over voorvorken helaas :(
Ik hoop i.i.g. dat ik de Joop Zoetemelk Classic op mijn eigen fiets kan rijden….

Gabriël AM5

• Prulleman
esphome schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:06:
[...]

Licht AUB toe het gebruik van de afkorting "ICE" in de context met Social Rides.
"In Case of Emergency"
Wikipedia: In case of emergency

scenario, je gaat onderuit, iemand ziet je liggen, pakt je telefoon, gaat via het lockscreen zonder inloggen direct naar je emergency contact persoon en belt die.

Bij een social ride is het niet ongebruikelijk dat je iemand niet verder kent dan zijn voornaam of username.. laat staan dat je het telefoon nummer van het thuisfront hebt. vandaar dat ook in dat geval een ingevulde ICE op je telefoon handig/verstandig is.

namen zijn ook niet mijn sterkste punt.. maar dit...: :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DdRqxdl22Uewx4cMetN_Cz5cNc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rbf02WnIlbVEzXFLoYT3fMQS.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 10-02-2026 13:08 ]

Strava

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

sapphire schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:30:
[...]

Jep, ja 30mm past sowieso maar de vraag is of 32mm past :9
Volgens Reddit en de fietsenmaker moet het kunnen. Punt is inderdaad dat kabeltje dus ga nog eens kijken of daar niet wat mee kan.
Welke banden heb je geprobeerd?

Hier nog niks gehoord over voorvorken helaas :(
Ik hoop i.i.g. dat ik de Joop Zoetemelk Classic op mijn eigen fiets kan rijden….
Ik heb de wielset van de andere fiets met 32mm Continental GP5000 AS gepast, dat past, kritische punt is inderdaad het kabeltje.
Nu liggen er Pirelli P-zero RS 30mm op de Newman A-50. Die reed ik op 3,8 bar.

• Dix0r
Heb eigenlijk nooit een 'officieel' ID bij op de fiets. Ben het ook niet van plan ook, ben ik nu een slecht mens voor moeder overheid? Is gewoon onhandig want dan moet ik continu wisselen.

Wel een zorgverzekeringskaart met daarop een briefje met mijn ICE nummer van vriendin.
Dat zit in mijn bag/portomonee waar ook altijd wat kleingeld, ventielen, huissleutel reserverbatterij etc. in zit.

• Prulleman
geen id, geen sleutel, alleen telefoon (met ICE) en uiteraard de basics om wat reparaties onderweg te kunnen doen (biba, pompje, multitiool, quicklink).

ook niet van plan om een id mee te gaan nemen op de fiets

Strava

• Dix0r
[...]
De 'juiste' sealant wellicht. Ik zweer bij stan's notubes race (dus niet de gewone variant).
Tirebooster / compressor zou ik altijd gebruiken. Dat scheelt je veel frustratie.

• GWBoes
Als de aanrijding/ongeluk hard genoeg is dat je zelf niet meer aanspreekbaar bent is de kans aanwezig dat de telefoon in je achterzak ook niet meer aanspreekbaar is. Nu geeft m'n Garmin ook nog noodinformatie als ik het goed heb maar dat is voor veel mensen geen logische plek om te zoeken.

Toch maar een geplastificeerd papiertje in de zadeltas.

Flickr - Strava

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:05
Ik ga eigenlijk nooit de deur uit zonder sleutels, portemonnee en telefoon. Voelt naakt zonder.
Maar ik zit nu te denken dat het wel een hele goedkope gewichtsbesparing om het meeste daarvan thuis te laten op de fiets. Eens berekenen wat dat doet voor m'n gemiddelde.

Hij wil.

• GWBoes
klaaas schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:47:
een hele goedkope gewichtsbesparing
Als je dezelfde gewichtsbesparing uit een wielset wil halen is de portemonnee ook leeg en kan je die net zo goed ook thuis laten. Dubbel winst!

Flickr - Strava

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mijn rijbewijs zit achter het hoesje van mijn telefoon en die heb ik altijd bij me.
Maar de veldwachters rijden hier nog op varkens, dus die houden me toch niet bij. :P

• klaaas
GWBoes schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:50:
[...]

Als je dezelfde gewichtsbesparing uit een wielset wil halen is de portemonnee ook leeg en kan je die net zo goed ook thuis laten. Dubbel winst!
Het gewicht van jouw bankpas groeit mee met je saldo? Cool, dat wil ik ook!

Hij wil.

• Prulleman
GWBoes schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:44:
Als de aanrijding/ongeluk hard genoeg is dat je zelf niet meer aanspreekbaar bent is de kans aanwezig dat de telefoon in je achterzak ook niet meer aanspreekbaar is. Nu geeft m'n Garmin ook nog noodinformatie als ik het goed heb maar dat is voor veel mensen geen logische plek om te zoeken.

Toch maar een geplastificeerd papiertje in de zadeltas.
Mijn garmin stuurt een sms naar mijn vrouw bij een crash.

De tip die ik daarbij kan geven.... annuleer deze niet voor je zeker weet dat je OK bent. Bij mijn laatste crash heb ik deze ook geannuleerd voor ik zelf opgestaan was.. (ook weleens per ongeluk niet geannuleerd met achteraanbellen etc tot gevolg.. daarom dus...) maar ik was er toch niet best aan toe (gebroken sleutelbeen en zwaar gekneusde ribben. Ik ben toen zelf met fiets en al uit het bos kunnen komen (MTB) en ben toen opgepikt, langs de openbare weg. Maar de grens tussen als nog knockout gaan en opstaan was vrij dunnetjes in dit geval. Dus liever nog een keer onterecht een sms, dan de hele functie teniet doen omdat je het noodbericht annuleerd en alsnog knock gaat

Strava

• klaaas
Prulleman schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:54:
[...]

De tip die ik daarbij kan geven.... annuleer deze niet voor je zeker weet dat je OK bent. Bij mijn laatste crash heb ik deze ook geannuleerd voor ik zelf opgestaan was.. (ook weleens per ongeluk niet geannuleerd met achteraanbellen etc tot gevolg.. daarom dus...) maar ik was er toch niet best aan toe (gebroken sleutelbeen en zwaar gekneusde ribben. Ik ben toen zelf met fiets en al uit het bos kunnen komen (MTB) en ben toen opgepikt, langs de openbare weg. Maar de grens tussen als nog knockout gaan en opstaan was vrij dunnetjes in dit geval. Dus liever nog een keer onterecht een sms, dan de hele functie teniet doen omdat je het noodbericht annuleerd en alsnog knock gaat
De meeste mensen nemen daarom een telefoon mee.

Hij wil.

• Prulleman
klaaas schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:02:
[...]

Jij kan bellen als je knockout ligt?

Strava

• klaaas
Prulleman schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:03:
[...]

Jij kan bellen als je knockout ligt?
Als ik knockout of dood ben niet, maar in alle andere gevallen....

Hij wil.

• Prulleman
Laat ik het zo zeggen.. ik was (achteraf) blij dat ik op kon staan en kon bellen.. daarna kon ik 5 dagen mijn bed niet uit.. (1 keer per dag met heel veel pijn en moeite om te schijten en te douchen..)

Strava

• klaaas
O wacht, ik maakte uit je 'uit het bos gekomen en opgepikt' op dat je geen mogelijkheid had om te bellen (en dat dat oppikken door een voorbijganger was). Maar dan snap ik hem.

[ Voor 16% gewijzigd door klaaas op 10-02-2026 16:09 ]

Hij wil.

• Mistraller
Prulleman schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:54:
[...]

Is het niet zo dat die functie bij MTB ritten uitgezet wordt vanwege ruw terrein?

---------------

• Prulleman
Mistraller schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:22:
[...]

Is het niet zo dat die functie bij MTB ritten uitgezet wordt vanwege ruw terrein?
Nee hoor, werkt prima op de weg en mtb.

Heb denk ik 2x een valse melding gehad op de racefiets met een soort van noodstop (echt hard remmen). Op de mtb eigenlijk nooit een valse melding gehad

Strava

• Mistraller
Prulleman schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:25:
[...]

Nee hoor, werkt prima op de weg en mtb.

Heb denk ik 2x een valse melding gehad op de racefiets met een soort van noodstop (echt hard remmen). Op de mtb eigenlijk nooit een valse melding gehad
Ik al zeker 10. Op de oprit knallen, stevig remmen, en dan door de rammelende klinkers...Of vanwege tilehunting ineens op een vies onverhard pad terecht komen...
Ook al eens gestruikeld met hiking. Terwijl mijn hele gezin me stond uit te lachen ging horloge ook nog af. (wat feitelijk wel terechte melding was, horloge wist natuurlijk niet dat ik in zacht gras lag.)

Ik zal die settings eens checken. Ik heb het nooit bewust uitgezet op mijn Edge 530, maar als ik ga MTB'en meldt ie altijd dat het uit staat. Misschien zat dit ooit in de begintijd in het default mtb profile of zo.

---------------

• esphome
  • Niet online
blitzkrieg schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:51:
Mijn rijbewijs zit achter het hoesje van mijn telefoon en die heb ik altijd bij me.
Maar de veldwachters rijden hier nog op varkens, dus die houden me toch niet bij. :P
Hopelijk rijden die dan op huisvarkens en geen wilde varkens. De wilde halen 65 KM per uur, dan moet je toch flink gaan doortrappen op jouw fietsie. 8)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

klaaas schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:02:
[...]

Ik dacht dat we net geconcludeerd hadden dat je telefoon het begeeft bij een crash :?
Dix0r schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:39:
[...]

De 'juiste' sealant wellicht. Ik zweer bij stan's notubes race (dus niet de gewone variant).
Tirebooster / compressor zou ik altijd gebruiken. Dat scheelt je veel frustratie.
Kijk toch nog iemand die aangaat op tubeless, bedankt voor de tip! Die ga ik noteren alsnog sealant ga uitzoeken :)

Overigens kan ik zeggen dat het advies van Gemini niet heel geweldig is. Ik geeft het exacte typenummer van de velgen en hij geeft aan dat deze tubeless ready zijn maar begint vervolgens wel met velglint lijmen :?
En ik moet banden hebben met minimaal 2,35” tot 2,6” breedte hebben voor deze velgen :+

Gabriël AM5

• klaaas
sapphire schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:20:
[...]

Ik dacht dat we net geconcludeerd hadden dat je telefoon het begeeft bij een crash :?

[...]
Daarvoor heb ik er dan weer zo'n stevig hoesje van The Pack omheen. Gaat wel ten koste van een Snelle Jelle en een banaan, maar eten wordt toch erg overschat.

Hij wil.

Pagina: 1 ... 705 ... 714 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).