Pffffff
Zaterdagochtend terwijl alles nog zeiknat was gaan fietsen en blijkbaar word er overal gebouwd want wat een bagger rit was het! Alles piepte en kraakte en het zag eruit of ik een veldrit had gedaan
Voor het mooie was de geplande rit nét iets te lang voor de huidige staat van mijn conditie merkte ik dus op het einde was ik het gewoon zat. Paar kilometer voor het einde vond ik de fiets zwaar rijden maar wijten het aan vermoeide benen, op een gegeven moment voel je dan de velg bij een hobbeltje en dan weet je het…. Lek. Een mooie 3km van huis

Heb het nog 2 kilometer kunnen redden met pompen en rijden maar dat was op een gegeven moment geen doen meer en je wilt de boel toch niet verrot rijden dus laatste stukje gelopen.
Thuis kinderen aan het werk gezet, de één is gek op de tuinslang en de ander gek op soppen

Ketting door de reiniger gehaald maar was nog steeds om te huilen
Dus vandaag zit ik hoestend, proestend, niezend en snotterend thuis dus dan maar aan de knutsel en ….. drama.
Band zat een stuk ijzerdraad in, dwars door het loopvlak van de GP5000 en omdat ik met zachte banden gereden heb beide kanten door de biba gegaan

Heb nog één butyl bandje maar daar zit een 85mm ventiel op, geen gezicht dus nu een Ridenow TPU bandje erin. Ook geen gezicht maar i.i.g. zwart ventiel
Verder was het aangekoekte vuil niet normaal dus ketting eraf, cassette eraf, derailleur wieltjes uitgebaggerd en gelijk de een bak aangekoekt vuil van het frame gepoetst. Fiets is denk 100gram lichter en nog niet naar mijn zin maar ik vind het prima.
105 5700 derailleur wieltjes zijn ook gare dingen, stalen lagertjes en 0 afdichting

En de remblokjes zijn ook vage dingen en onmogelijk te stellen

Nouja alle spul wat ik nog had aan PFTE ketting spul, lampenolie, etc is nu op.
Mis mijn eigen fiets nu toch wel erg