Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 703 704 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:40

Polariteit

Fietsende fotografeur

Kindrih schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:42:
Iemand ervaring met oordopjes op bij het fietsen? Mijn oog viel op de JLab Epic Sport ANC 3, deze houdt windgeruis tegen maar laat andere geluiden door. Aangezien ik de laatste tijd veel alleen fiets is een muziekje erbij wel fijn. Heb op dit moment nog oudere airdpods maar daar hoor je alleen maar wind en ben bang dat ze bij het fietsen er uit vallen.
Ja ervaring mee, als medeweggebruiker. Doe je medeweggebruikers een lol en doe gewoon geen oordopjes in.

Wandelaars/fietsers die teveel in hun eigen wereldje zitten verstopt met oordopjes in en geen idee hebben wat overige weggebruikers doen zijn superirritant :X

Maar goed trek je niks van mijn antwoord aan want denk dat ik 1 van de weinigen ben die er zo over denkt... :)

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Iemand ervaring met oordopjes op bij het fietsen? Mijn oog viel op de JLab Epic Sport ANC 3, deze houdt windgeruis tegen maar laat andere geluiden door. Aangezien ik de laatste tijd veel alleen fiets is een muziekje erbij wel fijn. Heb op dit moment nog oudere airdpods maar daar hoor je alleen maar wind en ben bang dat ze bij het fietsen er uit vallen.
Geen oordopjes aub in het verkeer. Ik rij met een bone conduction headset en dat werkt oké, mits niet te luide muziek.
Vorige week als test eens met mijn JBL Tour Pro 2 dopjes gereden, ambient aware aan. Het is veel beter dan gewone oordopjes, laat staan met ANC. Toch voel ik mij niet veilig met oordopjes, je hoort gewoon veel minder.
Mijn test was om 6.00 in de ochtend, dan heb ik het gehoor niet direct nodig bij het fietsen, maar met drukker verkeer is het no-go.
Als je muziek wil luisteren, hooguit bone conduction is veilig te noemen. De Shokz openrun2 heeft fijn geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon 73 op 03-02-2026 20:39 ]

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:02
pier87 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:01:
Vraagje, over les3ballons weet iemand hier of je na het finishen van dit evenement een mogelijkheid is om teruggebracht te worden bij de start?
Terugfietsen is ook een prima optie hoor, dan komen er 22 km extra bij ;)
Neen. Was vorige keer nog een helletocht in de regen, maar toch voornamelijk bergaf. Je kan wel een rugzak afgeven bij de start, die je dan daar boven kan afhalen met dan verse kledij of iets anders.

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:55
Het is zover, de Aeroo is gearriveerd :)
Moet nog even wachten op m'n stuurpen, die lijkt morgen binnen te komen, dus hopelijk dit weekend tijd om alles te monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JriFnV0NW7ZkTvezKQ8432T161o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MG7RKqbGRipONfxbLFuYpTc8.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi verpakt moet ik zeggen. Heb het al even naast m'n huidige stuur gehouden en handpositie etc vergeleken, lijk hiermee zo'n 6-8cm meer van m'n onderarmen op het stuur te kunnen laten rusten in aerotuck positie. Natuurlijk nog niet met shifters gemonteerd geprobeerd, dus vandaar de marge op m'n meting.

Voelt zo in de hand ook niet eens smal aan, terwijl het op de hoods toch maar 30cm is. Erg benieuwd hoe het aanvoelt op de fiets.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:20:
Tijdje geleden zocht ik oplossing om spurcycle op m'n factor ostro te monteren, met dank aan @mr.DJ95 3d print en spurcycle netjes onder de garmin mount.

Nog even geluidverschil tussen de hidemybell en de spurcycle :
[YouTube: hidemybell vs spurcycle]
Heb je een foto van hoe/wat/wast er nu geprint is/ hoe het gemonteerd is?

Wil ooit nog eens een Aero FI mount voor mijn Wahoo maken en printen :9

@Kindrih Gewoon niet doen.
Vorig jaar 2x gehad dat iemand zó in zijn/haar eigen bubbel zat met oortjes op en ondanks meerdere keren bellen opeens afsloeg op moment dat ik wilde gaan inhalen :X

[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 03-02-2026 22:48 ]

Gabriël AM5

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:28
1 dopje mono is niks mis mee. Niet twee doen inderdaad; en gewoon niet te hard zetten, geen podcasts waar je met concentratie naar luistert etc.
En ook géén noise cancelling gebruiken. Ik heb zelf nu JLab Go air pop, nooit uitgevallen. (kan ik ook slechts mono gebruiken want de andere heeft de wasmachine niet overleefd)
In spotify laat ik een playlistje maken met 180BPM; hij vult het met mijn favo muziek; ik fiets er heerlijk op.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:34

Kluus

Gang is alles

Je kan inderdaad naar de Shokz openrun kijken zoals @Ramon 73 ook al zegt, die heb ik ook en zeker de laatste generatie is heel prima. Dan heb je niets in je oren en hoor je je omgeving ook gewoon.

Als ik muziek op zet gebruik ik die, maar eigenlijk heb ik persoonlijk maar een hekel aan met muziek op fietsen, ook solo. Ff rust en wat fluitende vogeltjes aan mijn kop vind ik ook wel lekker.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 2 februari 2026 @ 22:01:
@TheTinusNL .. zit je ketting dan niet veel te vast...?
Ja :+
Risico van tweedehands zullen we maar zeggen. Maar hij is inmiddels los zonder polsen of kettingponsen te breken :+
Want een veel grotere hefboom heb je meestal niet. En als je eerder alles krom trekt dan het pinnetje eruit duwt.. dan zit het te vast (ondanks wel of geen hefboom). Of .... Hij zat niet recht op het pinnetje door speling bv
Polariteit schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 07:39:
[...]

weet je zeker dat de pons op precies de goed plek zit? Luistert vrij nauw, een milimeter te ver naar links of rechts en je zit al op de kettingschakel zelf met het pinnetje van de pons; en dan kan je draaien tot je een ons weegt...
Ja meerdere keren gecheckt of hij er goed op zat en ook meerdere pinnetjes geprobeerd, maar heb ook bij verse nieuwe kettingen al moeite met die kettingpons. Dus dank voor de tips allen over welke kettingponsen jullie tevreden over zijn d:)b

Informaticus of vakkundig Googler?

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:23
Strider schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:20:
Heeft er hier iemand ervaring met een wielset van Wheelsfar? Best mooie (high-end specs) voor het geld:

Hub: DT Swiss 240 + 54T
Hoogte: 50mm
Intern: 24mm
Extern: 30mm
Spaken: Sapim cx-ray + Black Brass
Mat zwart + no holes in rim bed
Gewicht: 1377gram

Prijs (shipping + duty prepaid): $1269 - $85 (korting) = $ 1185 --> ~ € 1010,-
Betrouwbare partij. Vraag altijd nog even voor een (extra) korting.
Heb 3 wielsets van ze. 2x voor race en 1x voor MTB. Volledig customized naar mijn wensen _/-\o_

Mijn 1e set bestelde ik ergens in 2019. Daar heb ik ~35k mee gefietst totdat ik een spaakbreuk had, (deels) door eigen toe doen.

Ik geloof dat een deel van hun wielsets ook UCI certified is (oid).

[ Voor 4% gewijzigd door Dix0r op 04-02-2026 10:02 ]

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
kielkiel schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:18:
[...]

Ik ben een leek op het gebied van cranks, maar kan het een shimano hollowtech zijn? Ik haal regelmatig de crank / trapas eruit en maak de binnenkant schoon. Ik zie daar zover ik mij kan herinneren alleen 2 kunststof ringen met een ruimte ertussen maar niet iets wat lijkt op lagers? Of zijn die kunststof ringen toevallig de lagers?
Ik heb nu van Rolfstone tijdens het fietsen vaak alleen het rechter dopje in. Nog nooit last gehad van loskomen of iets. Soms als geluid ietsje minder werd kon ik het oortje wel weer beter erin steken / beetje bijdraaien maar dat is het dan ook. Zijn de Riva, maar ik zie dat ze alleen nog de Nova Sport verkopen. Sowieso zijn heel veel dopjes die ze hadden of koptelefoons niet meer te bestellen. Of het gaat niet zo goed met ze of er komt een nieuwe lineup...

Maar ik zou me dus vooral beperken tot aan 1 kant een dopje in. Rechts dan voornamelijk omdat je dan met links het verkeer achter en naast je goed kan horen.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12
orange.x schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:17:
[...]

Ik heb nu van Rolfstone tijdens het fietsen vaak alleen het rechter dopje in. Nog nooit last gehad van loskomen of iets. Soms als geluid ietsje minder werd kon ik het oortje wel weer beter erin steken / beetje bijdraaien maar dat is het dan ook. Zijn de Riva, maar ik zie dat ze alleen nog de Nova Sport verkopen. Sowieso zijn heel veel dopjes die ze hadden of koptelefoons niet meer te bestellen. Of het gaat niet zo goed met ze of er komt een nieuwe lineup...

Maar ik zou me dus vooral beperken tot aan 1 kant een dopje in. Rechts dan voornamelijk omdat je dan met links het verkeer achter en naast je goed kan horen.
is dat zodat je de lagers beter kan horen, of wat? :D

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
borft schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:19:
is dat zodat je de lagers beter kan horen, of wat? :D
Ben wel benieuwd naar de freehub van m'n nieuwe wielen, maar dat moet nog even op zich laten wachten ja 8)

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:34

Kluus

Gang is alles

kielkiel schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:18:
[...]

Ik ben een leek op het gebied van cranks, maar kan het een shimano hollowtech zijn? Ik haal regelmatig de crank / trapas eruit en maak de binnenkant schoon. Ik zie daar zover ik mij kan herinneren alleen 2 kunststof ringen met een ruimte ertussen maar niet iets wat lijkt op lagers? Of zijn die kunststof ringen toevallig de lagers?
Die kunstof ringen die je ziet zijn waarschijnlijk afdicht ringen, daarachter zitten je lagers verstopt, maar let op, bij sommige merken (zoals Shimano) is het niet de bedoeling dat je dit verder uit elkaar haalt..

Lijkt inderdaad een vreemd issue, kan je nog eens posten welke cranks je hebt zodat we weten met wat voor systeem we te maken hebben? Je zicht Shimano Hollotech, dat kan, zijn je cranks dan ook van Shimano en dus met een preload dop en knijp pakking op de linker cranck, of heb je een ander systeem zoals SRAM waar je de cranks in elkaar draait op een centrale bout op de rechter crank en dan mogelijk links een preload ring? (Of nog iets anders).

Als je het niet precies weet misschien eens een foto plaatsen dan kunnen mensen hier het vast herkennen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 04-02-2026 15:05 ]

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:55
Strider schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:20:
Heeft er hier iemand ervaring met een wielset van Wheelsfar?
Ik beschouw Farsports als een van de OG "direct to consumer" Chinese wielbouwers. Ik kocht er in 2018 mijn eerste setje Chinese wielen via hun Wheelsfar.com website, gesterkt in mijn keuze omdat ze toen een van de weinigen waren met UCI-gekeurde wielen. Altijd zeer tevreden van geweest.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:40
Die UCI certificatie is wel een beetje een wassen neus vind ik.

Die vereisen een impact test van 40j, terwijl zelfs de merken die sub 1000g 50mm wielen maken op 80/90j testen. En dat zijn dan vaak wielen met een beperkt maximaal gewicht van 90-100kg.

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:17
Mooi filmpje hierover :

[ Voor 45% gewijzigd door DDX op 04-02-2026 15:54 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:55
Wassen neus of niet: als een bedrijf de moeite doet om zo'n certificaat te behalen, dan is de kans dat ze morgen met de noorderzon vertrokken zijn behoorlijk klein.

Gelukkig zijn er de dag van vandaag ook Nederlandse importeurs die hun Chinese leverancier hebben doorgelicht en er een vertrouwensband mee hebben opgebouw. Zo kan daare met extra vertrouwen (en aftersales) kan kopen <3

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:17
En netjes garantie geven/recalls doen, oh wacht dan stopt die dropshipper.
En recalls vanuit china hoef je ook niet echt te verwachten denk ik.

Of gewoon informeren bij bijvoorbeeld @ElGreco wat hij kan leveren.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1 ... 703 704 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).