Hoe krijg ik dit ooit weer van mijn netvlies af?

Inderdaad het hoort niet zo om je stuur zo hoog.DieAnder schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:19:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door Water_824 op 18-06-2025 21:32 ]
Gaaf!Water_824 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:16:
Ik wou dit graag even laten zien!😀
Ik heb mijn stuur pen laten verhogen.
Ik wou graag rechter op zitten.
De kabels moesten ook verlengd worden.
Want doe je het stuur hoger dan moeten de kabels ook langer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
DDX schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:01:
Maar waarom neem je dan een racefiets vraag ik mij af, gewoon lekker een ander stuur erop.
[ Voor 33% gewijzigd door Water_824 op 18-06-2025 23:54 ]
Plaatje erbij:Patrick4 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:12:
Misschien originele stuurpen en stuur ondersteboven monteren? (Beugels naar boven)
[ Voor 19% gewijzigd door esphome op 19-06-2025 00:05 ]
Vraag me af of die info correct is . Alu frames hadden meestal toch wat dikkere buizen.. het ziet er meer uit als staalesphome schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:51:
[...]
Plaatje erbij:
[Afbeelding]
@Water_824
https://retrobikerotterda...anwinner-56cm-shimano-105 dus inderdaad aluminium.
Pirelli Cinturato VeloWater_824 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:14:
[...]
[Afbeelding]
Maar ik heb 2 fietsen, 1 normale fiets en deze racefiets.
Maar ik wil ook nog anti-lekbanden voor mijn racefiets hebben.
Weet iemand of deze vredestein banden slecht of goed zijn?
Bij mijn normale fiets heb ik de Schalbe Marathon Plus anti-lek banden er onder.
Beter kun je niet krijgen.
Is er ook een soort van Schalbe-Anti lek band voor deze racefiets?
Als je wilt check of dit een alimunium frame is, dan moet je
Er gewoon er een magneet er bij het frame houden toch?
Anders heb je een frame van metaal?
Hij is nog niet klaar!😀
poah wat een gure fietsWater_824 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:14:
[...]
[Afbeelding]
Maar ik heb 2 fietsen, 1 normale fiets en deze racefiets.
Maar ik wil ook nog anti-lekbanden voor mijn racefiets hebben.
Weet iemand of deze vredestein banden slecht of goed zijn?
Bij mijn normale fiets heb ik de Schalbe Marathon Plus anti-lek banden er onder.
Beter kun je niet krijgen.
Is er ook een soort van Schalbe-Anti lek band voor deze racefiets?
Als je wilt check of dit een alimunium frame is, dan moet je
Er gewoon er een magneet er bij het frame houden toch?
Anders heb je een frame van metaal?
Hij is nog niet klaar!😀
Als "gediplomeerd" EHBO'er, enige behandeling is schoonspoelen met water, droogdeppen met schone doeken en daarna laten drogen. dus niet verbinden! Vervolgens een tetanusprik halen bij je HA als die verlopen is (meer dan 10j geleden).guapper schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:05:
Nu ik die foto van de band van @Water_824 gezien heb (die hopelijk erg snel vervangen wordt), vraag ik me ineens af wat jullie zoal in huis hebben voor de behandeling van grote schaafwonden.
Laatste keer dat ik gevallen ben was de standaard inhoud van de EHBO koffer niet toereikend, en die schaafplekken waren niet eens zo groot
>> Wat zijn jullie bonus tips voor spullen die je in de EHBO koffer wil hebben?
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Voor (grotere) schaafwonden werkt wondspray prima, dat helpt om vuil buiten te houden. Maar gewoon open houden is nog steeds het beste. Eerst goed uitspoelen met veel (schoon) water en dan lekker in de open lucht laten drogen. Maar als je bang bent dat er vuil in komt, wondspray erop. Kan wel prikken omdat het vaak ook ontsmettend is. Als je er wel iets op doet, zoals gaas, dan werkt vaseline prima om ervoor te zorgen dat het gaas niet aan de wond vast gaat plakken.guapper schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:05:
Nu ik die foto van de band van @Water_824 gezien heb (die hopelijk erg snel vervangen wordt), vraag ik me ineens af wat jullie zoal in huis hebben voor de behandeling van grote schaafwonden.
Laatste keer dat ik gevallen ben was de standaard inhoud van de EHBO koffer niet toereikend, en die schaafplekken waren niet eens zo groot
Wondspray is idd een oplossing, maar bevorderd niet echt de genezing (zorgt alleen maar voor meer irritatie in de wond).. Vaseline zou ik zeker niet gaan smeren..mvds schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:23:
[...]
Voor (grotere) schaafwonden werkt wondspray prima, dat helpt om vuil buiten te houden. Maar gewoon open houden is nog steeds het beste. Eerst goed uitspoelen met veel (schoon) water en dan lekker in de open lucht laten drogen. Maar als je bang bent dat er vuil in komt, wondspray erop. Kan wel prikken omdat het vaak ook ontsmettend is. Als je er wel iets op doet, zoals gaas, dan werkt vaseline prima om ervoor te zorgen dat het gaas niet aan de wond vast gaat plakken.
Koelspray is ook fijn om in huis te hebben. Een instant coolpack is ook handig. Verder natuurlijk de standaard zaken zoals verschillende maten pleisters en een insectenpen.
Hou er wel rekening mee dat de lijm op pleisters niet goed tegen warmte kan, dus je voorraad pleisters in de EHBO doos in de auto, die plakken wss niet meer
Geloof er ook niks van.Prulleman schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:18:
[...]
Vraag me af of die info correct is . Alu frames hadden meestal toch wat dikkere buizen.. het ziet er meer uit als staal
(Ook door de lugs)
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Daarom zei ik ook dat open laten het beste isverstappen33 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:28:
[...]
Wondspray is idd een oplossing, maar bevorderd niet echt de genezing (zorgt alleen maar voor meer irritatie in de wond).. Vaseline zou ik zeker niet gaan smeren..
Niet verklevend wondcompressen zijn te koop voor een paar duppies bij de kruidvat.. zijn tot 10x10cm groot, en gebruik het tijdelijk niet langer dan 2-3 uur om het eerste bloeden te stelpen.
Ik gebruik dan zalfgaasjes. Met name als de schaafwond op een plek zit waar je kleding tegenaan zit en je er wel iets op moet doen eigenlijk. (Ik ooit bovenop mijn schouder)guapper schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:05:
---------------
Het staat zelf op stang "alloy" en zo aluminium gecombineerd met andere metalen.Mistraller schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:28:
[...]
Geloof er ook niks van.
Overigens heb ik het gevoel dat er iemand heerlijk loopt te trollen hier
Gewoon meerdere gaasjes gebruiken en over elkaar heen leggen om de wond te bedekken..mvds schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:35:
[...]
Daarom zei ik ook dat open laten het beste is
Maar vaak is de schaafwond net iets groter dan het grootste compres die je hebtIk heb geen andere gazen/compressen meer in mijn EHBO tas zitten, tegenwoordig is alles niet verklevend. (Ik ben evenementenhulpverlener)
Helm discussie incomingesphome schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:46:
Voor onderweg heb ik wat gaasjes en kousverband mee. Een alcoholspray voor de eerste ontsmetting. Ik ga er vanuit dat ik nog even door moet fietsen om het dan thuis verder te behandelen.
Dan is kousverband en gaas snel aangebracht onderweg en weer door. Gelukkig nog nooit nodig gehad en ik klop hier op dan ook even op een stuk hout.
Kunnen we aub ophouden met het uitlokken van die nutteloze en niks toevoegende discussie steeds? Who cares of iemand wel of geen helm wil dragen, is toch eigen keuze en die discussie en het steeds proberen uit te lokken is nou niet echt bevorderlijk voor de sfeer hier.
Hahaha dat zou ik nu niet meer doen nu ze als zo oud zijn en ik dacht ook een beschadiging/scheur te zien.DDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:55:
Die banden zijn iig handgemaakt en Nederlands product, dus die moeten wel goed zijn.
Zou er iig 9 bar in doen, want dat staat erop.
Ik nam aan dat @esphome met de onderstaande regel aan het trollen was om reacties zo als die van mij uit te lokken...mvds schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:57:
[...]
Kunnen we aub ophouden met het uitlokken van die nutteloze en niks toevoegende discussie steeds? Who cares of iemand wel of geen helm wil dragen, is toch eigen keuze en die discussie en het steeds proberen uit te lokken is nou niet echt bevorderlijk voor de sfeer hier.
"If all you have is a hammer, everything looks like a nail."Tinusvolkel schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:10:
[...]
Ik nam aan dat @esphome met de onderstaande regel aan het trollen was om reacties zo als die van mij uit te lokken...
"Gelukkig nog nooit nodig gehad en ik klop hier op dan ook even op een stuk hout."
Dat slot lijkt me niet veilig genoeg, fiets altijd in het zicht plaatsen!
alloy betekent legering, en ook al klinkt voor een deel als aluminium, dit heeft vrij weinig met elkaar te makenesphome schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:38:
[...]
Het staat zelf op stang "alloy" en zo aluminium gecombineerd met andere metalen.
Het gebruikte materiaal is hier terug te vinden: https://www.aluminumland.com/guide-to-6000-series-aluminum/
[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 19-06-2025 11:31 ]
Drogen aan de lucht werk vaak het best inderdaad, maar soms ontkom je er niet aan dat de wond bedekt wordt door kleding. 's Ochtends aan je lakens vast zitten is overigens ook niet handig...Mistraller schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:36:
[...]
Ik gebruik dan zalfgaasjes. Met name als de schaafwond op een plek zit waar je kleding tegenaan zit en je er wel iets op moet doen eigenlijk. (Ik ooit bovenop mijn schouder)
Is een beetje een keus, natte genezing schijnt littekenvorming tegen te gaan en geeft minder bewegingshinder, maar meer risico op bacteriële infectie.
Schaafplek op een knie zou ik persoonlijk inderdaad eerder voor droge genezing gaan, dus gewoon deppen met gaas tot het gestelpt is, evt reinigen met betadine.
Kortom: 16tjes (gaasjes) zalfgaas, betadine, leukoplast; dan ben je al een heel eind. (Naast natuurlijk pleisters, een schaar etc)
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ze zijn tubeless ready dus je kan er alle kanten mee op. Dat is fijn.mhr-zip schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:03:
Wat vinden jullie van de nieuwe Sram en Shimano groepen?
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Weet jij toevallig of ze compatible zijn met zadeltasjes?Fisico schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:26:
[...]
Ze zijn tubeless ready dus je kan er alle kanten mee op. Dat is fijn.
Of om te slapenverstappen33 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:28:
[...]
Niet verklevend wondcompressen zijn te koop voor een paar duppies bij de kruidvat.. zijn tot 10x10cm groot, en gebruik het tijdelijk niet langer dan 2-3 uur om het eerste bloeden te stelpen.
[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 19-06-2025 12:32 ]
https://www.fiets.nl/nieu...s-xplr-en-rival-axs-xplr/mhr-zip schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:03:
Helmen, stuurpennen, 9 bar, allemaal mooie onderwerpen.
Ik gooi even het onderwerp van vandaag er in @sapphire
Wat vinden jullie van de nieuwe Sram en Shimano groepen?
Ze kunnen misschien wel meer voor gravel bedoelt zijn, maar past ook vast op een racer. Zo niet, verklaar je nader
[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 19-06-2025 13:13 ]
Eh, nee? 185 euro.DDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:11:
En die 1x 13 speed groep van sram mag je cassette kopen van tegen de 500 euro
[ Voor 50% gewijzigd door DDX op 19-06-2025 13:29 ]
Gave tocht En een hele onderneming om 3-4 dagen geheel zelfvoorzienend de tocht af te leggen..Japie Gijs schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:02:
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn;
Ik heb 3 weken geleden mijn eerste ultra-race gereden. De ASA Epic. 1000km. 8000hm.
Mooi avontuur, dus ik heb ik er leuk verslag van gemaakt: Lees hier
Respect man! Lijkt mij een gave ervaring!Japie Gijs schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:02:
Ik heb 3 weken geleden mijn eerste ultra-race gereden. De ASA Epic. 1000km. 8000hm.
en:DDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:25:
Ah ok die had ik even gemist, maar blijft nogsteeds hoop geld 185 euro voor een cassette.
Leuk dus voor mensen die 2000km per jaar fietsen ofzo.
160 euro, toevallig net eentje gekocht.joker1977 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:51:
[...]
Volgens mij is een 11 speed Dura Ace cassette ook 180 euro
Respect! En leuk geschreven ookJapie Gijs schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:02:
Ze hebben (Campa reken ik even niet meeDDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:55:
[...]
160 euro, toevallig net eentje gekocht.
Maar je kan ook gewoon 11 speed 105 of ultegra cassette kopen (nogsteeds minder zwaar dan de sram red 12 speed groep volgens mij)
En bij die 13 speed sram is 180 euro denk de goedkoopste optie, de red versie is dus 500+.
Nou nee:DDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:55:
[...]
160 euro, toevallig net eentje gekocht.
Maar je kan ook gewoon 11 speed 105 of ultegra cassette kopen (nogsteeds minder zwaar dan de sram red 12 speed groep volgens mij)
En bij die 13 speed sram is 180 euro denk de goedkoopste optie, de red versie is dus 500+.
Tegenwoordig rijd iedereen op minstens 28 maar eerder 30mm. En ik rij zelf voor op 3,5 en achter 3,75.esphome schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:57:
[...]
Hahaha dat zou ik nu niet meer doen nu ze als zo oud zijn en ik dacht ook een beschadiging/scheur te zien.
Tegenwoordig zijn wij teruggekomen van die hele smalle bandjes. 25mm is een goede maat nu en het fiets ook nog eens comfortabeler. Ik had altijd 20 voor en 23 achter en nu op dus beide 25mm. De druk voor 5 bar en achter mocht 7 zijn, maar ik ben al gezakt naar net onder de zes.
De Liv Avail van mijn vrouw (model2022) was toen al af-fabriek met 32mm tubeless, mounting holes in het frame (voor spatborden etc) en een GRX derrailleur. Enige wat feitelijk nog mist om het een gravelbike te noemen is een flared stuur.mvds schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:07:
Met de trend om steeds bredere banden te ondersteunen op racers, gaan die (racers en gravelbikes) alzo wel ook meer en meer gemeen hebben denk ik, toch?
---------------
Doelde meer op totaal van hele groep, maar lastig om exacte gewichten van 11 vs 12 speed groepen te vinden.joker1977 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:38:
[...]
Nou nee:
105 11-speed 11-28 weegt 284 gr.
Ultegra 11-speed 11-28 weegt 251 gr.
DA 11-speed 11-28 weegt 193 gr.
Force 12-speed 10-28 weegt 230 gr.
RED zelfs maar 180 gr.
13-speed is natuurlijk zwaarder want dat zijn 10-46 pannekoeken...
Is dat niet vanwege dat je tubeless banden niet hard moet oppompen (< 5.0)? Ik gebruik latex binnenbanden en dat bespaart het prutsen met bandenwate..vloeibare latex en dat je een speciale pomp nodig hebt om die op te pompen. Nee dan vindt ik een binnenband fijner en gemakkelijker.Mistraller schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:40:
[...]
Tegenwoordig rijd iedereen op minstens 28 maar eerder 30mm. En ik rij zelf voor op 3,5 en achter 3,75.
Beide is onjuist, minder dan 5 bar gaat over hookless, daarbij maakt het niet uit of je tubeless of binnenband gebruikt. Speciale pomp heb je ook niet nodig met tubeless, hooguit een booster of compressor voor de installatie (maar dat is ook steeds minder vaak) maar vervolgens oppompen gaat met de normale pomp.esphome schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:16:
[...]
Is dat niet vanwege dat je tubeless banden niet hard moet oppompen (< 5.0)? Ik gebruik latex binnenbanden en dat bespaart het prutsen met bandenwate..vloeibare latex en dat je een speciale pomp nodig hebt om die op te pompen. Nee dan vindt ik een binnenband fijner en gemakkelijker.
Goed verhaal, respect.Japie Gijs schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:02:
Wat deed je kiezen voor de ASA als eerste Ultra? Hiervoor al meer lange tochten gedaan?Japie Gijs schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:02:
Wow! Wat een tochtJapie Gijs schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:02:
Do { Ping } while ( LOL )
Nee ik rij hier altijd mee. Biba (butyl) of tubeless. En ik rij nooit lek dus klooien met latex is het niet. Heb zelfs een tijd zonder latex gereden. Ik was benieuwd hoe lang dat goed ging. Speciale pomp heb ik ook niet. Wel een compressor maar die had ik al ver voor tubeless.esphome schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:16:
[...]
Is dat niet vanwege dat je tubeless banden niet hard moet oppompen (< 5.0)? Ik gebruik latex binnenbanden en dat bespaart het prutsen met bandenwate..vloeibare latex en dat je een speciale pomp nodig hebt om die op te pompen. Nee dan vindt ik een binnenband fijner en gemakkelijker.
---------------
[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 19-06-2025 22:00 ]
"Preview van lidmaatschap" staat bij mij bovenaan. Dit is bij mij ook spontaan gestart. Klaarblijkelijk hoopt men zo mensen te overtuigen dat ze niet zonder de premium features kunnen en alsnog een abo nemen.Shadow_Agent schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:00:
Ik zie ineens allemaal mensen op Strava met een premium account die dat gisteren nog niet hadden.
Hoorde van iemand dat hij ineens premium member was....
Hoe zit dit?
If you can see, look. If you can look, observe
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
ja, 100% is het wel waardRoozzz schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:17:
Ik weet niet precies wat dit zou moeten kosten, maar alleen al de athlete intelligence is het 100% waard
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik zou bijna betalen om die onzin niet gepusht te krijgen.raymondw schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:27:
[...]
ja, 100% is het wel waard
Maar hoeveel euro wil je er dan voor betalen?
Heb al 4x een ticket gelogged dat de AI aanstaat en niet disabled kan worden...
Laatst een platte band tijdens een rit. Co2 pomp erop en doorrrrr. Al dat gepruts met banden plakken of biba's verwisselen.. Nee... Dan vind ik tubeless comfortabeler en makkelijkeresphome schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:16:
[...]
Hoe raar het ook klinkt is het toch een 'beetje' een instap ultra. Ook vooral doordat je tot 132 uur hebt om binnen te komen. Toen ik me inschreef vond ik dat al spannend, maar uiteindelijk 50u eerder binnen dan datMcMiGHtY schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:32:
[...]
Wat deed je kiezen voor de ASA als eerste Ultra? Hiervoor al meer lange tochten gedaan?
Ik heb nergens een optie staan voor de preview. Had al gekeken op sites als spliiit of sharesub of er mensen een family abbo delen. Deze zijn namelijk ook gemaakt om groepen te delen volgens Strava zelf. Helaas nog niemand gevonden. Dan komt het uit op ongeveer 30euro per persoon. Dat vind ik wel een mooi bedrag om te betalen.Shadow_Agent schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:13:
Precies, ik zie ook mensen die nooit premium zouden nemen maar nu ineens wel. Persoonlijk vind ik het ook te duur trouwens
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Klopt als een bus. Deze optie heb ik gusteren geprobeerd maar krijg hem niet werkend. Hij vraagt steeds om in te loggen. Volgens pepper hadden meerdere hier last vanmhr-zip schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:48:
Ik heb een paar stapelbare cadeaubonnen voor Strava gekregen “van een vriend uit Brazilië”.
Volgens mij had hij er 23 euro per jaar voor betaald. Ik denk dat hij het op Pepper gelezen had.
Heb je al een lopend abonnement via een Appstore?Oxigeon schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:52:
[...]
Klopt als een bus. Deze optie heb ik gusteren geprobeerd maar krijg hem niet werkend. Hij vraagt steeds om in te loggen. Volgens pepper hadden meerdere hier last van
Nope. Ben abbo-loosmhr-zip schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:56:
[...]
Heb je al een lopend abonnement via een Appstore?
Mhhh. Ik heb het 5 maanden geleden gekregen tot 2029.
Klopt, toevallig vorige week ook getest maar dat werkt inderdaad niet meer. Staat overigens ook op Pepper dat het niet meer werktOxigeon schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:52:
[...]
Klopt als een bus. Deze optie heb ik gusteren geprobeerd maar krijg hem niet werkend. Hij vraagt steeds om in te loggen. Volgens pepper hadden meerdere hier last van
Dit is wel een mooie optie inderdaad:Oxigeon schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:24:
[...]
Ik heb nergens een optie staan voor de preview. Had al gekeken op sites als spliiit of sharesub of er mensen een family abbo delen. Deze zijn namelijk ook gemaakt om groepen te delen volgens Strava zelf. Helaas nog niemand gevonden. Dan komt het uit op ongeveer 30euro per persoon. Dat vind ik wel een mooi bedrag om te betalen.
je hoeft dus niet eens echt familie te zijn om legaal mee te doen.Strava's family plan is available for up to three family members or friends. You can add anyone to your plan as long as they are not an existing Strava subscriber and they live in the same country as you.
Thanks! Ja ook heel blij met de foto's, tof dat er een fotograaf langs de route stond van de organisatie.sapphire schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:17:
@Japie Gijs Echt heel gaaf om te lezen! Mooie foto’s ook trouwens
Maar man wat heb je weinig geslapen, ik voel mijn stress niveau al stijgen bij het lezen van je verhaalKnap gedaan hoor!
Ook dat gaat niet meer goed hier in België. Ben ook altijd zo beleefd om te stoppen bij mensen die pech hebben om te vragen of alles goed gaat of dat ze hulp nodig hebben. Krijg ik meer en meer blikken van "waar-moeit-die-zich-mee". Dus dat doe ik ook alleen maar bij individuele fietsers.wibblemoo schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:57:
Grappig. Hier in Spanje is het echt uitzondering als iemand niet z'n hand opsteekt. Als je met een lekke band langs te weg staat, stopt er zo 2-3 man om te vragen of je wat nodig hebt.
Ik deed het eigenlijk ook nooit. Tot een fietsvakantie in Spanje waarbij inderdaad, iedereen elkaar groet. Dit is een beetje blijven hangen. Denk dat ik in ongeveer 50% van de gevallen iets van een groet terug krijg.wibblemoo schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:57:
Grappig. Hier in Spanje is het echt uitzondering als iemand niet z'n hand opsteekt. Als je met een lekke band langs te weg staat, stopt er zo 2-3 man om te vragen of je wat nodig hebt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
We krijgen nog geld van die Spanjolen!Kluus schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:31:
Hier (NO Brabant) groeten de meesten toch ook wel (en ik ook hoor) al zij het met een subtiel knikje. Maar goed, wij waren ook heel lang een spaanse kolonie natuurlijk.(Al geldt dat toch ook voor Belgie?)
Ja dat ook. En zeker op vakantie als ik aan het klimmen maak ik er vaak een sport van om even in het wiel 3 teugen adem te halen, dan er voorbij en bij het passeren ze zo fris mogelijk een "bonjour" te wensen.bwernsen schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:42:
Ik vind het juist wel leuk om mensen die ik tegenkom of passeer (ook wandelaars), heel vrolijk te bedanken of een goede dag te wensen. Ik krijg eigenlijk altijd hele enthousiaste reacties terug.
Beetje positiviteit verspreiden. 📈
Ik zie meer mensen groeten t.o.v. enkele jaren geleden.martijn k. schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:48:
Wat ik alleen niet snap, ik zeg altijd hoi tegen andere fietsers, maar ik denk dat ongeveer de helft van de wielrenners recht voor zich uit kijkt en niets zegt, dat blijf ik bijzonder vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door crimby op 20-06-2025 14:58 ]
Ah, dus zo doen jullie dat.Kluus schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:48:
[...]
Ja dat ook. En zeker op vakantie als ik aan het klimmen maak ik er vaak een sport van om even in het wiel 3 teugen adem te halen, dan er voorbij en bij het passeren ze zo fris mogelijk een "bonjour" te wensen.![]()
Herkent iemand dit of is dit mijn eigen afwijking?
Hij wil.
Heel tof Remko!verstappen33 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:53:
Vandaag de laatste hand gelegd aan mijn verslag van The Ride 2025..
Jullie kunnen de etappes nalezen op mijn blog: https://oudeelferink.com/
Thanks voor de tips!Reginas schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:11:
@crimby Ik heb de voorloper van dit zadelharnas. Ik gebruik hem met een drybag erin (max capaciteit 15l). Ik vond het wel een handige optie. Harnas laten zitten, drybag eruit en meenemen naar de overnachtingsplek (er vanuitgaande dat je niet in een bushokje of onder een aanhanger slaapt). Ik heb dit hoesje voor mijn Varia en dit clipje, om ook met een grote zadeltas gebruik te kunnen maken van mijn radar. Ik zie trouwens dat deze accessoires flink aan inflatie onderhevig zijn, want vorig jaar heb ik €7 betaald voor het clipje.
*concurrent[b]rinslll schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:53:[/
[...] medestander, [...]
Altijd rustig naar de persoon voor je toefietsen en als je er dan bent even versnellen terwijl je doet alsof het geen moeite kost uiteraard.Kluus schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:48:
[...]
Ja dat ook. En zeker op vakantie als ik aan het klimmen maak ik er vaak een sport van om even in het wiel 3 teugen adem te halen, dan er voorbij en bij het passeren ze zo fris mogelijk een "bonjour" te wensen.![]()
Herkent iemand dit of is dit mijn eigen afwijking?
Ik wil net zeggen, wie gaat er met me mee op een zonnige zondagmiddag in de duinen? Dan leer je altijd groeten wel af al is het maar omdat je 2 handen nodig hebt om te sturenRequiem19 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:27:
Ik heb overigens een no-groet-policy.
Op een drukke dag ben je dan meer aan het zwaaien dan fietsen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq