Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 654 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:13
Hoe krijg ik dit ooit weer van mijn netvlies af? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 02:06
DieAnder schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:19:
[...]

Hoe krijg ik dit ooit weer van mijn netvlies af? 8)7
Inderdaad het hoort niet zo om je stuur zo hoog.
De verhouding tussen het stuur en zadel is heel anders.

Die andere stuur pen moet nog weg geflext worden.

Dit wou ik graag.
Ik kan het zo veel langer vol houden om op de
Racefiets te zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Water_824 op 18-06-2025 21:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:34
Maar waarom neem je dan een racefiets vraag ik mij af, gewoon lekker een ander stuur erop.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:08
Misschien originele stuurpen en stuur ondersteboven monteren? (Beugels naar boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Water_824 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:16:
Ik wou dit graag even laten zien!😀

Ik heb mijn stuur pen laten verhogen.

Ik wou graag rechter op zitten.
De kabels moesten ook verlengd worden.
Want doe je het stuur hoger dan moeten de kabels ook langer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf! _/-\o_

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
DDX schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:01:
Maar waarom neem je dan een racefiets vraag ik mij af, gewoon lekker een ander stuur erop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZakcrfQ1-ZWU7YSAbOUBZ5SHLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBilfRYaKfgYeZ7lGQDNUzxd.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik heb 2 fietsen, 1 normale fiets en deze racefiets.

Maar ik wil ook nog anti-lekbanden voor mijn racefiets hebben.
Weet iemand of deze vredestein banden slecht of goed zijn?

Bij mijn normale fiets heb ik de Schalbe Marathon Plus anti-lek banden er onder.
Beter kun je niet krijgen.

Is er ook een soort van Schalbe-Anti lek band voor deze racefiets?

Als je wilt check of dit een alimunium frame is, dan moet je
Er gewoon er een magneet er bij het frame houden toch?
Anders heb je een frame van metaal?

Hij is nog niet klaar!😀

[ Voor 33% gewijzigd door Water_824 op 18-06-2025 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Patrick4 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:12:
Misschien originele stuurpen en stuur ondersteboven monteren? (Beugels naar boven)
Plaatje erbij:

Afbeeldingslocatie: https://i.sstatic.net/XqEty.jpg

@Water_824
https://retrobikerotterda...anwinner-56cm-shimano-105 dus inderdaad aluminium.

[ Voor 19% gewijzigd door esphome op 19-06-2025 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Vraag me af of die info correct is . Alu frames hadden meestal toch wat dikkere buizen.. het ziet er meer uit als staal
(Ook door de lugs)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:13
Water_824 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:14:
[...]

[Afbeelding]

Bij mijn normale fiets heb ik de Schalbe Marathon Plus anti-lek banden er onder.

Hij is nog niet klaar!😀
Pirelli Cinturato Velo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Max 9 bar :+

Ik dit geval zou ik overigens zeker adviseren een helm te dragen @Water_824, in een afdaling wat harder moeten remmen, ik vind het dapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:33
Water_824 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:14:
[...]

[Afbeelding]

Hij is nog niet klaar!😀
poah wat een gure fiets :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DDX
Die banden zijn iig handgemaakt en Nederlands product, dus die moeten wel goed zijn.
Zou er iig 9 bar in doen, want dat staat erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
Nu ik die foto van de band van @Water_824 gezien heb (die hopelijk erg snel vervangen wordt), vraag ik me ineens af wat jullie zoal in huis hebben voor de behandeling van grote schaafwonden.
Laatste keer dat ik gevallen ben was de standaard inhoud van de EHBO koffer niet toereikend, en die schaafplekken waren niet eens zo groot

>> Wat zijn jullie bonus tips voor spullen die je in de EHBO koffer wil hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:08
guapper schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:05:
Nu ik die foto van de band van @Water_824 gezien heb (die hopelijk erg snel vervangen wordt), vraag ik me ineens af wat jullie zoal in huis hebben voor de behandeling van grote schaafwonden.
Laatste keer dat ik gevallen ben was de standaard inhoud van de EHBO koffer niet toereikend, en die schaafplekken waren niet eens zo groot

Als "gediplomeerd" EHBO'er, enige behandeling is schoonspoelen met water, droogdeppen met schone doeken en daarna laten drogen. dus niet verbinden! Vervolgens een tetanusprik halen bij je HA als die verlopen is (meer dan 10j geleden).

Alleen als het echt blijft bloeden, dan een niet verklevend wondgaas erop, en voor 1-2 uur verbinden tot het bloeden is gestopt en dan eraf halen en gewoon laten drogen.

Bij twijfel of geen goede genezing (bijv. ontsteking na 2-4 dagen) altijd even je HA bellen.

En in die weken erna, niet pulken aan je kortstjes.. :+

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:53

mvds

Totally awesome!

Voor (grotere) schaafwonden werkt wondspray prima, dat helpt om vuil buiten te houden. Maar gewoon open houden is nog steeds het beste. Eerst goed uitspoelen met veel (schoon) water en dan lekker in de open lucht laten drogen. Maar als je bang bent dat er vuil in komt, wondspray erop. Kan wel prikken omdat het vaak ook ontsmettend is. Als je er wel iets op doet, zoals gaas, dan werkt vaseline prima om ervoor te zorgen dat het gaas niet aan de wond vast gaat plakken.

Koelspray is ook fijn om in huis te hebben. Een instant coolpack is ook handig. Verder natuurlijk de standaard zaken zoals verschillende maten pleisters en een insectenpen.

Hou er wel rekening mee dat de lijm op pleisters niet goed tegen warmte kan, dus je voorraad pleisters in de EHBO doos in de auto, die plakken wss niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
mvds schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:23:
[...]

Voor (grotere) schaafwonden werkt wondspray prima, dat helpt om vuil buiten te houden. Maar gewoon open houden is nog steeds het beste. Eerst goed uitspoelen met veel (schoon) water en dan lekker in de open lucht laten drogen. Maar als je bang bent dat er vuil in komt, wondspray erop. Kan wel prikken omdat het vaak ook ontsmettend is. Als je er wel iets op doet, zoals gaas, dan werkt vaseline prima om ervoor te zorgen dat het gaas niet aan de wond vast gaat plakken.

Koelspray is ook fijn om in huis te hebben. Een instant coolpack is ook handig. Verder natuurlijk de standaard zaken zoals verschillende maten pleisters en een insectenpen.

Hou er wel rekening mee dat de lijm op pleisters niet goed tegen warmte kan, dus je voorraad pleisters in de EHBO doos in de auto, die plakken wss niet meer ;)
Wondspray is idd een oplossing, maar bevorderd niet echt de genezing (zorgt alleen maar voor meer irritatie in de wond).. Vaseline zou ik zeker niet gaan smeren..
Niet verklevend wondcompressen zijn te koop voor een paar duppies bij de kruidvat.. zijn tot 10x10cm groot, en gebruik het tijdelijk niet langer dan 2-3 uur om het eerste bloeden te stelpen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
Prulleman schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:18:
[...]

Vraag me af of die info correct is . Alu frames hadden meestal toch wat dikkere buizen.. het ziet er meer uit als staal
(Ook door de lugs)
Geloof er ook niks van.

Overigens heb ik het gevoel dat er iemand heerlijk loopt te trollen hier :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

verstappen33 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Wondspray is idd een oplossing, maar bevorderd niet echt de genezing (zorgt alleen maar voor meer irritatie in de wond).. Vaseline zou ik zeker niet gaan smeren..
Niet verklevend wondcompressen zijn te koop voor een paar duppies bij de kruidvat.. zijn tot 10x10cm groot, en gebruik het tijdelijk niet langer dan 2-3 uur om het eerste bloeden te stelpen.
Daarom zei ik ook dat open laten het beste is ;)

Maar niet verklevende compressen zijn idd fijn, al hebben die wel een houdbaarheidsdatum. Maar vaak is de schaafwond net iets groter dan het grootste compres die je hebt :D Ik heb geen andere gazen/compressen meer in mijn EHBO tas zitten, tegenwoordig is alles niet verklevend. (Ik ben evenementenhulpverlener)

Vaseline mag je gewoon gebruiken op een schaafwond hoor, dat kan geen kwaad. (maar open is nog steeds beter voor de genezing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Ik gebruik dan zalfgaasjes. Met name als de schaafwond op een plek zit waar je kleding tegenaan zit en je er wel iets op moet doen eigenlijk. (Ik ooit bovenop mijn schouder)

Is een beetje een keus, natte genezing schijnt littekenvorming tegen te gaan en geeft minder bewegingshinder, maar meer risico op bacteriële infectie.
Schaafplek op een knie zou ik persoonlijk inderdaad eerder voor droge genezing gaan, dus gewoon deppen met gaas tot het gestelpt is, evt reinigen met betadine.

Kortom: 16tjes (gaasjes) zalfgaas, betadine, leukoplast; dan ben je al een heel eind. (Naast natuurlijk pleisters, een schaar etc)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Mistraller schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Geloof er ook niks van.

Overigens heb ik het gevoel dat er iemand heerlijk loopt te trollen hier :+
Het staat zelf op stang "alloy" en zo aluminium gecombineerd met andere metalen.

Het gebruikte materiaal is hier terug te vinden: https://www.aluminumland.com/guide-to-6000-series-aluminum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
mvds schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:35:
[...]

Daarom zei ik ook dat open laten het beste is ;)

Maar vaak is de schaafwond net iets groter dan het grootste compres die je hebt :D Ik heb geen andere gazen/compressen meer in mijn EHBO tas zitten, tegenwoordig is alles niet verklevend. (Ik ben evenementenhulpverlener)
Gewoon meerdere gaasjes gebruiken en over elkaar heen leggen om de wond te bedekken..

3-4 weken geleden ook een valpartij op de club meegemaakt, flinke schaafwond op de onderarm/elleboog..
Gewoon schoongespoeld met water uit de bidon, doorgefietst en ondertussen droogde de wond wel op..

Einde van de rit zat de arm natuurlijk wel flink onder opgedroogd bloed, thuis heeft hij het goed schoongemaakt rondom de schaafplek, maar de wond zat al goed dicht en geen complicaties naderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Voor onderweg heb ik wat gaasjes en elastisch kous/buis verband mee. Een alcoholspray voor de eerste ontsmetting. Ik ga er vanuit dat ik nog even door moet fietsen om het dan thuis verder te behandelen.

Dan is kousverband en gaas snel aangebracht onderweg en weer door. Gelukkig nog nooit nodig gehad en ik klop hier op dan ook even op een stuk hout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:32
esphome schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:46:
Voor onderweg heb ik wat gaasjes en kousverband mee. Een alcoholspray voor de eerste ontsmetting. Ik ga er vanuit dat ik nog even door moet fietsen om het dan thuis verder te behandelen.

Dan is kousverband en gaas snel aangebracht onderweg en weer door. Gelukkig nog nooit nodig gehad en ik klop hier op dan ook even op een stuk hout.
Helm discussie incoming >:)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Kunnen we aub ophouden met het uitlokken van die nutteloze en niks toevoegende discussie steeds? Who cares of iemand wel of geen helm wil dragen, is toch eigen keuze en die discussie en het steeds proberen uit te lokken is nou niet echt bevorderlijk voor de sfeer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:55:
Die banden zijn iig handgemaakt en Nederlands product, dus die moeten wel goed zijn.
Zou er iig 9 bar in doen, want dat staat erop.
Hahaha dat zou ik nu niet meer doen nu ze als zo oud zijn en ik dacht ook een beschadiging/scheur te zien.

Tegenwoordig zijn wij teruggekomen van die hele smalle bandjes. 25mm is een goede maat nu en het fiets ook nog eens comfortabeler. Ik had altijd 20 voor en 23 achter en nu op dus beide 25mm. De druk voor 5 bar en achter mocht 7 zijn, maar ik ben al gezakt naar net onder de zes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
mvds schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Kunnen we aub ophouden met het uitlokken van die nutteloze en niks toevoegende discussie steeds? Who cares of iemand wel of geen helm wil dragen, is toch eigen keuze en die discussie en het steeds proberen uit te lokken is nou niet echt bevorderlijk voor de sfeer hier.
Ik nam aan dat @esphome met de onderstaande regel aan het trollen was om reacties zo als die van mij uit te lokken...
"Gelukkig nog nooit nodig gehad en ik klop hier op dan ook even op een stuk hout."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:10:
[...]

Ik nam aan dat @esphome met de onderstaande regel aan het trollen was om reacties zo als die van mij uit te lokken...
"Gelukkig nog nooit nodig gehad en ik klop hier op dan ook even op een stuk hout."
"If all you have is a hammer, everything looks like a nail."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:30
Dat slot lijkt me niet veilig genoeg, fiets altijd in het zicht plaatsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
esphome schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:38:
[...]

Het staat zelf op stang "alloy" en zo aluminium gecombineerd met andere metalen.

Het gebruikte materiaal is hier terug te vinden: https://www.aluminumland.com/guide-to-6000-series-aluminum/
alloy betekent legering, en ook al klinkt voor een deel als aluminium, dit heeft vrij weinig met elkaar te maken

"Een legering is een mengsel van twee of meer elementen, waarvan minstens één een metaal moet zijn. Aluminium is slechts één voorbeeld van een metaal dat kan worden gebruikt in een legering."

maar verder onderzoek geeft inderdaad aan dat dit frame wel een legering met aluminium gebruikt.

zelfs in je eigen link:
"Alloy: Alloy refers to a combination of metals, often including aluminum, used in bike frames. The specific metals used in the alloy can vary, but the inclusion of aluminum helps to enhance the strength and durability of the frame."

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 19-06-2025 11:31 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
Mistraller schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:36:
[...]

Ik gebruik dan zalfgaasjes. Met name als de schaafwond op een plek zit waar je kleding tegenaan zit en je er wel iets op moet doen eigenlijk. (Ik ooit bovenop mijn schouder)

Is een beetje een keus, natte genezing schijnt littekenvorming tegen te gaan en geeft minder bewegingshinder, maar meer risico op bacteriële infectie.
Schaafplek op een knie zou ik persoonlijk inderdaad eerder voor droge genezing gaan, dus gewoon deppen met gaas tot het gestelpt is, evt reinigen met betadine.

Kortom: 16tjes (gaasjes) zalfgaas, betadine, leukoplast; dan ben je al een heel eind. (Naast natuurlijk pleisters, een schaar etc)
Drogen aan de lucht werk vaak het best inderdaad, maar soms ontkom je er niet aan dat de wond bedekt wordt door kleding. 's Ochtends aan je lakens vast zitten is overigens ook niet handig...

Bedankt iedereen voor de bijdrage. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Helmen, stuurpennen, 9 bar, allemaal mooie onderwerpen.

Ik gooi even het onderwerp van vandaag er in @sapphire

Wat vinden jullie van de nieuwe Sram en Shimano groepen?

Ze kunnen misschien wel meer voor gravel bedoelt zijn, maar past ook vast op een racer. Zo niet, verklaar je nader

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Met de trend om steeds bredere banden te ondersteunen op racers, gaan die (racers en gravelbikes) alzo wel ook meer en meer gemeen hebben denk ik, toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:03:

Ze zijn tubeless ready dus je kan er alle kanten mee op. Dat is fijn.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Ze zijn tubeless ready dus je kan er alle kanten mee op. Dat is fijn.
Weet jij toevallig of ze compatible zijn met zadeltasjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:12

sapphire

Die-hard pruts0r

verstappen33 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Of om te slapen :X

Toen ik mijn sleutelbeen brak had ik ook een flinke schaafwond op mijn schouderblad maarja slapen kon alleen op mijn rug en een laken aan je schaafwond vastgeplakt in de morgen is ook niet echt lekker met opstaan :X.
Dan maar zo'n wondcompress, al blijven die na een nachtje ook gewoon kleven, zei het minder dan gewone compressen natuurlijk :)

@mhr-zip Ik vind er bar weinig van want heb nog niks gezien en ga toch voorlopig niks aanschaffen O-)

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 19-06-2025 12:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:25
mhr-zip schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:03:
Helmen, stuurpennen, 9 bar, allemaal mooie onderwerpen.

Ik gooi even het onderwerp van vandaag er in @sapphire

Ze kunnen misschien wel meer voor gravel bedoelt zijn, maar past ook vast op een racer. Zo niet, verklaar je nader
https://www.fiets.nl/nieu...s-xplr-en-rival-axs-xplr/

ALLES DRAADLOOS! Voor de rest zie ik weinig interessants. Het zou tof zijn als je met shimano makkelijker MTB en Weg spullen kan mixxen. one-by met een MTB achterderrailleur zou nice zijn.

Een belangrijker onderwerp is: GEHOORSCHADE

https://www.fiets.nl/gezo...t-windgeruis-op-de-fiets/

Wat doen jullie tegen de windgeruis en de gehoorschade? In de winter doe ik er weleens een dunne muts over de oren. Dat scheelt ontzettend in de herrie (en lekker warm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Shifters van de nieuwe rival en force zijn wel beter. (vergeleken met de oude rival en force groep)
Maar prijzen tja...

Ik heb recent nog gewoon 11s dura ace groep gekocht, zie weinig echt nuttigs om 12 speed / wireless te kopen.
En vervang onderdelen van shimano (en helemaal 11s) zijn gewoon minder absurd.
80 euro voor de nieuwe force ketting....
En die 1x 13 speed groep van sram mag je cassette kopen van tegen de 500 euro

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 19-06-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:11:

En die 1x 13 speed groep van sram mag je cassette kopen van tegen de 500 euro
Eh, nee? 185 euro.

https://grintacycling.nl/...ycjep1XziaAqCw1O55pL0wS0q

Mooie van Rival (en Force) XPLR E1 is dat je nu 'goedkoop' (of iig goedkoper) 13s kunt rijden. Ik denk dat steeds meer wegfietsen naar 13s gaan, zeker als ze nog wat meer opties gaan bieden met kleinere cassettes. Ik zou met liefde de 46 laten vervallen voor een extra stapje in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ah ok die had ik even gemist, maar blijft nogsteeds hoop geld 185 euro voor een cassette.
Leuk dus voor mensen die 2000km per jaar fietsen ofzo.

Op mijn gravelfiets heb ik een pg-1170 11-36 cassette, die heb je voor 70 euro oid. (icm 40 voorblad)
Voor de weg zou ik een groter voorblad monteren (voor wind mee stukken) maar voor m'n gravel fiets waar je toch niet voor kom met wind mee gaat goed genoeg.

[ Voor 50% gewijzigd door DDX op 19-06-2025 13:29 ]

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn;
Ik heb 3 weken geleden mijn eerste ultra-race gereden. De ASA Epic. 1000km. 8000hm.
Mooi avontuur, dus ik heb ik er leuk verslag van gemaakt: Lees hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Japie Gijs schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:02:
Ik heb 3 weken geleden mijn eerste ultra-race gereden. De ASA Epic. 1000km. 8000hm.
Gave tocht En een hele onderneming om 3-4 dagen geheel zelfvoorzienend de tocht af te leggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Respect man! Lijkt mij een gave ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
@verstappen33
Zeker. Veel voorbereiding gedaan (plan a, b, c & d), maar ook veel improviseren ;)

@mvds
Absoluut een toffe ervaring! Je kunt toch meer dan je soms denkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:40

joker1977

Tweakert

DDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:25:
Ah ok die had ik even gemist, maar blijft nogsteeds hoop geld 185 euro voor een cassette.
Leuk dus voor mensen die 2000km per jaar fietsen ofzo.
en:

[quote]DDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:11:
Ik heb recent nog gewoon 11s dura ace groep gekocht, zie weinig echt nuttigs om 12 speed / wireless te kopen.

Volgens mij is een 11 speed Dura Ace cassette ook 180 euro ;)

Maar goed, als ik zie op wat voor fietsen mensen rondrijden die ~2000 km / jaar fietsen dan zie ik geen enkel bezwaar voor die mensen om 180 euro voor een cassette uit te geven :)

Ik heb op mijn SRAM-equipped gravelbike juist 12-speed zodat ik road- en gravel cassettes kan gebruiken zonder verder gedoe, dat maakt het ook een prima "slecht weer racefiets", zeg maar :)

Ikzelf zie (net als jij ) weinig toegevoegde waarde boven 11 speed voor de weg - maar ongetwijfeld zijn er mensen die het wel fijn vinden. Misschien in meer bergachtig gebied oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
joker1977 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:51:
[...]
Volgens mij is een 11 speed Dura Ace cassette ook 180 euro ;)
160 euro, toevallig net eentje gekocht.
Maar je kan ook gewoon 11 speed 105 of ultegra cassette kopen (nogsteeds minder zwaar dan de sram red 12 speed groep volgens mij)
En bij die 13 speed sram is 180 euro denk de goedkoopste optie, de red versie is dus 500+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 16:17

Pelle

🚴‍♂️

Respect! En leuk geschreven ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:55:
[...]

Maar je kan ook gewoon 11 speed 105 of ultegra cassette kopen (nogsteeds minder zwaar dan de sram red 12 speed groep volgens mij)
En bij die 13 speed sram is 180 euro denk de goedkoopste optie, de red versie is dus 500+.
Ze hebben (Campa reken ik even niet mee :D), nog monopolie op 13s, dus dat melken ze nog even uit. Zal vast niet lang meer duren voordat er goedkopere 13s XPLR cassettes komen, dan wel 3rd party.

In ieder geval heel blij dat er nu een iets betaalbaarder alternatief is :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:40

joker1977

Tweakert

DDX schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:55:
[...]

Nou nee:

105 11-speed 11-28 weegt 284 gr.
Ultegra 11-speed 11-28 weegt 251 gr.
DA 11-speed 11-28 weegt 193 gr.

Force 12-speed 10-28 weegt 230 gr.
RED zelfs maar 180 gr.

13-speed is natuurlijk zwaarder want dat zijn 10-46 pannekoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
esphome schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Hahaha dat zou ik nu niet meer doen nu ze als zo oud zijn en ik dacht ook een beschadiging/scheur te zien.

Tegenwoordig zijn wij teruggekomen van die hele smalle bandjes. 25mm is een goede maat nu en het fiets ook nog eens comfortabeler. Ik had altijd 20 voor en 23 achter en nu op dus beide 25mm. De druk voor 5 bar en achter mocht 7 zijn, maar ik ben al gezakt naar net onder de zes.
Tegenwoordig rijd iedereen op minstens 28 maar eerder 30mm. En ik rij zelf voor op 3,5 en achter 3,75. :P
mvds schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:07:
Met de trend om steeds bredere banden te ondersteunen op racers, gaan die (racers en gravelbikes) alzo wel ook meer en meer gemeen hebben denk ik, toch?
De Liv Avail van mijn vrouw (model2022) was toen al af-fabriek met 32mm tubeless, mounting holes in het frame (voor spatborden etc) en een GRX derrailleur. Enige wat feitelijk nog mist om het een gravelbike te noemen is een flared stuur.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mijn Giant Defy kwam zelfs standaard met 33,5mm tubeless banden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
joker1977 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:38:
[...]

Nou nee:

105 11-speed 11-28 weegt 284 gr.
Ultegra 11-speed 11-28 weegt 251 gr.
DA 11-speed 11-28 weegt 193 gr.

Force 12-speed 10-28 weegt 230 gr.
RED zelfs maar 180 gr.

13-speed is natuurlijk zwaarder want dat zijn 10-46 pannekoeken...
Doelde meer op totaal van hele groep, maar lastig om exacte gewichten van 11 vs 12 speed groepen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esphome
  • Niet online
Mistraller schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:40:
[...]

Tegenwoordig rijd iedereen op minstens 28 maar eerder 30mm. En ik rij zelf voor op 3,5 en achter 3,75. :P
Is dat niet vanwege dat je tubeless banden niet hard moet oppompen (< 5.0)? Ik gebruik latex binnenbanden en dat bespaart het prutsen met bandenwate..vloeibare latex en dat je een speciale pomp nodig hebt om die op te pompen. Nee dan vindt ik een binnenband fijner en gemakkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20

Kluus

Gang is alles

esphome schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:16:
[...]

Is dat niet vanwege dat je tubeless banden niet hard moet oppompen (< 5.0)? Ik gebruik latex binnenbanden en dat bespaart het prutsen met bandenwate..vloeibare latex en dat je een speciale pomp nodig hebt om die op te pompen. Nee dan vindt ik een binnenband fijner en gemakkelijker.
Beide is onjuist, minder dan 5 bar gaat over hookless, daarbij maakt het niet uit of je tubeless of binnenband gebruikt. Speciale pomp heb je ook niet nodig met tubeless, hooguit een booster of compressor voor de installatie (maar dat is ook steeds minder vaak) maar vervolgens oppompen gaat met de normale pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:59
Reach schijnt bij de nieuwe shifters van SRAM langer te zijn. Heb verschillende dingen gelezen, van 1 tot 1.5 cm. Mogelijk upgrade ik de shifters (Nu rival) naar Force voor de remprestaties en de buttons.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 13:56
Goed verhaal, respect.

Zet mooi in perspectief wat extreem is: niet-fietsers die reageren op een trainingsritje van 90km oid: whooot? 90 kilometer op een fiets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:59

McMiGHtY

- burp -

Wat deed je kiezen voor de ASA als eerste Ultra? Hiervoor al meer lange tochten gedaan?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:31

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Wow! Wat een tocht _/-\o_ slapen in een bushokje, je moet maar durven! ;)

Super vette tocht, voor mij is het te extreem maar gaaf om gedaan te hebben d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Nee ik rij hier altijd mee. Biba (butyl) of tubeless. En ik rij nooit lek dus klooien met latex is het niet. Heb zelfs een tijd zonder latex gereden. Ik was benieuwd hoe lang dat goed ging. Speciale pomp heb ik ook niet. Wel een compressor maar die had ik al ver voor tubeless.

Je mag best 8 bar in je tubeless band doen maar harde band is gewoon niet comfy.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ik zie ineens allemaal mensen op Strava met een premium account die dat gisteren nog niet hadden.
Hoorde van iemand dat hij ineens premium member was....

Hoe zit dit? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 19-06-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:58

Roozzz

Plus ultra

Shadow_Agent schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:00:
Ik zie ineens allemaal mensen op Strava met een premium account die dat gisteren nog niet hadden.
Hoorde van iemand dat hij ineens premium member was....

Hoe zit dit? :P
"Preview van lidmaatschap" staat bij mij bovenaan. Dit is bij mij ook spontaan gestart. Klaarblijkelijk hoopt men zo mensen te overtuigen dat ze niet zonder de premium features kunnen en alsnog een abo nemen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 09:48
Aha, dat verklaard een hoop.
Vriend van mij geeft hier echt geen euro aan uit, was verbaasd dat hij een premium badge had.

Vraag mij dan wel af wat er achter zit :S
Nieuwe abo opties volgende maand?

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Precies, ik zie ook mensen die nooit premium zouden nemen maar nu ineens wel. Persoonlijk vind ik het ook te duur trouwens :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Ik weet niet precies wat dit zou moeten kosten, maar alleen al de athlete intelligence is het 100% waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 09:48
Roozzz schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:17:
Ik weet niet precies wat dit zou moeten kosten, maar alleen al de athlete intelligence is het 100% waard :+
ja, 100% is het wel waard
Maar hoeveel euro wil je er dan voor betalen?

Heb al 4x een ticket gelogged dat de AI aanstaat en niet disabled kan worden...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

raymondw schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:27:
[...]

ja, 100% is het wel waard
Maar hoeveel euro wil je er dan voor betalen?

Heb al 4x een ticket gelogged dat de AI aanstaat en niet disabled kan worden...
Ik zou bijna betalen om die onzin niet gepusht te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

Laatst een platte band tijdens een rit. Co2 pomp erop en doorrrrr. Al dat gepruts met banden plakken of biba's verwisselen.. Nee... Dan vind ik tubeless comfortabeler en makkelijker

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japie Gijs
McMiGHtY schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:32:
[...]

Wat deed je kiezen voor de ASA als eerste Ultra? Hiervoor al meer lange tochten gedaan?
Hoe raar het ook klinkt is het toch een 'beetje' een instap ultra. Ook vooral doordat je tot 132 uur hebt om binnen te komen. Toen ik me inschreef vond ik dat al spannend, maar uiteindelijk 50u eerder binnen dan dat 8)7
En natuurlijk lekker om gewoon in Nederland te kunnen starten, ivm logistiek etc.

Daarvoor wel wat weekendjes op de fiets, maar dan 150-200km op een dag, dus deze dagen waren wel echt even iets anders dan dat ik dat echt getraind had. Maar het feit dat je in een race zit maakt het toch heel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Japie Gijs Echt heel gaaf om te lezen! Mooie foto’s ook trouwens :)

Maar man wat heb je weinig geslapen, ik voel mijn stress niveau al stijgen bij het lezen van je verhaal :+ Knap gedaan hoor!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:54

Oxigeon

En zo is dat!

Shadow_Agent schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:13:
Precies, ik zie ook mensen die nooit premium zouden nemen maar nu ineens wel. Persoonlijk vind ik het ook te duur trouwens :$
Ik heb nergens een optie staan voor de preview. Had al gekeken op sites als spliiit of sharesub of er mensen een family abbo delen. Deze zijn namelijk ook gemaakt om groepen te delen volgens Strava zelf. Helaas nog niemand gevonden. Dan komt het uit op ongeveer 30euro per persoon. Dat vind ik wel een mooi bedrag om te betalen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Afgelopen januari kwam er voor strava ook een aanbieding voorbij, iets van 50 euro betaald voor een jaar.
Ik ben wel fan van hun route bouwer, en iets meer statistieken vind ik ook wel leuk om te bekijken.
Verder werkt live segmenten op m'n fietscomputer ook alleen maar met het betaalde abbo.

Achja ik zit ook wel regelmatig op strava, en die mensen willen ook een boterham verdienen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik heb een paar stapelbare cadeaubonnen voor Strava gekregen “van een vriend uit Brazilië”.

Volgens mij had hij er 23 euro per jaar voor betaald. Ik denk dat hij het op Pepper gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

mhr-zip schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:48:
Ik heb een paar stapelbare cadeaubonnen voor Strava gekregen “van een vriend uit Brazilië”.

Volgens mij had hij er 23 euro per jaar voor betaald. Ik denk dat hij het op Pepper gelezen had.
Klopt als een bus. Deze optie heb ik gusteren geprobeerd maar krijg hem niet werkend. Hij vraagt steeds om in te loggen. Volgens pepper hadden meerdere hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Oxigeon schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:52:
[...]

Klopt als een bus. Deze optie heb ik gusteren geprobeerd maar krijg hem niet werkend. Hij vraagt steeds om in te loggen. Volgens pepper hadden meerdere hier last van
Heb je al een lopend abonnement via een Appstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

mhr-zip schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:56:
[...]

Heb je al een lopend abonnement via een Appstore?
Nope. Ben abbo-loos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mhhh. Ik heb het 5 maanden geleden gekregen tot 2029.
Dat het nu niet meer werkt, das jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Oxigeon schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:52:
[...]

Klopt, toevallig vorige week ook getest maar dat werkt inderdaad niet meer. Staat overigens ook op Pepper dat het niet meer werkt ;)

Ik wacht gewoon even af of er weer zo'n aanbieding komt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Oxigeon schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:24:
[...]

Ik heb nergens een optie staan voor de preview. Had al gekeken op sites als spliiit of sharesub of er mensen een family abbo delen. Deze zijn namelijk ook gemaakt om groepen te delen volgens Strava zelf. Helaas nog niemand gevonden. Dan komt het uit op ongeveer 30euro per persoon. Dat vind ik wel een mooi bedrag om te betalen.
Dit is wel een mooie optie inderdaad:
https://support.strava.co...6173-Strava-s-Family-Plan
Strava's family plan is available for up to three family members or friends. You can add anyone to your plan as long as they are not an existing Strava subscriber and they live in the same country as you.
je hoeft dus niet eens echt familie te zijn om legaal mee te doen.

2.50 per maand vind ik het wel waard :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie Gijs
sapphire schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:17:
@Japie Gijs Echt heel gaaf om te lezen! Mooie foto’s ook trouwens :)

Maar man wat heb je weinig geslapen, ik voel mijn stress niveau al stijgen bij het lezen van je verhaal :+ Knap gedaan hoor!
Thanks! Ja ook heel blij met de foto's, tof dat er een fotograaf langs de route stond van de organisatie.

Hmm, ja dat weinig slapen gaat denk juist wel prima door de race adrenaline. Eigenlijk totaal geen last van, dus in mijn evaluatie had ik al bedacht; Hoe kan ik sneller? > gewoon minder slapen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:37
Ik kocht eind april een gravelbike, weekje later ook een wielrenfiets gekocht. Fiets om de dag en ben zelfs lid van de lokale fietsclub geworden. Heb er erg veel plezier in, gaat me heel goed af en fiets inmiddels best hard al zeg ik het zelf.

Wat ik alleen niet snap, ik zeg altijd hoi tegen andere fietsers, maar ik denk dat ongeveer de helft van de wielrenners recht voor zich uit kijkt en niets zegt, dat blijf ik bijzonder vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

In België ook zo. Ben ook van de gewoonte om eens te zwieren of te knikken, maar alsmaar minder reactie. Al zeker niet bij de betere "racers" en bij personen die niet individueel rijden, dus bij die 2 groepen begin ik er al niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Grappig. Hier in Spanje is het echt uitzondering als iemand niet z'n hand opsteekt. Als je met een lekke band langs te weg staat, stopt er zo 2-3 man om te vragen of je wat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik groet meestal (tenzij ik midden in een zwaar blokje zit af te zien...) met een handje omhoog.. maar inderdaad, de helft lijkt niks te zien.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

wibblemoo schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:57:
Grappig. Hier in Spanje is het echt uitzondering als iemand niet z'n hand opsteekt. Als je met een lekke band langs te weg staat, stopt er zo 2-3 man om te vragen of je wat nodig hebt.
Ook dat gaat niet meer goed hier in België. Ben ook altijd zo beleefd om te stoppen bij mensen die pech hebben om te vragen of alles goed gaat of dat ze hulp nodig hebben. Krijg ik meer en meer blikken van "waar-moeit-die-zich-mee". Dus dat doe ik ook alleen maar bij individuele fietsers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

Phydomir

Dennis

wibblemoo schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:57:
Ik deed het eigenlijk ook nooit. Tot een fietsvakantie in Spanje waarbij inderdaad, iedereen elkaar groet. Dit is een beetje blijven hangen. Denk dat ik in ongeveer 50% van de gevallen iets van een groet terug krijg.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hier (NO Brabant) groeten de meesten toch ook wel (en ik ook hoor) al zij het met een subtiel knikje. Maar goed, wij waren ook heel lang een spaanse kolonie natuurlijk. O-) (Al geldt dat toch ook voor Belgie?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Kluus schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:31:
Hier (NO Brabant) groeten de meesten toch ook wel (en ik ook hoor) al zij het met een subtiel knikje. Maar goed, wij waren ook heel lang een spaanse kolonie natuurlijk. O-) (Al geldt dat toch ook voor Belgie?)
We krijgen nog geld van die Spanjolen! :(

Overigens groet ik vaak wel evne met een subtiel handgebaar of een knikje. Voor mij gevoel wordt er tegenwoordig meer gegroet dan 5 jaar geleden. Bij het inhalen zeg ik ook altijd netjes "bedankt" als ik moet bellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:25
Ik vind het juist wel leuk om mensen die ik tegenkom of passeer (ook wandelaars), heel vrolijk te bedanken of een goede dag te wensen. Ik krijg eigenlijk altijd hele enthousiaste reacties terug.

Beetje positiviteit verspreiden. 📈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

bwernsen schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:42:
Ik vind het juist wel leuk om mensen die ik tegenkom of passeer (ook wandelaars), heel vrolijk te bedanken of een goede dag te wensen. Ik krijg eigenlijk altijd hele enthousiaste reacties terug.

Beetje positiviteit verspreiden. 📈
Ja dat ook. En zeker op vakantie als ik aan het klimmen maak ik er vaak een sport van om even in het wiel 3 teugen adem te halen, dan er voorbij en bij het passeren ze zo fris mogelijk een "bonjour" te wensen. 8)

Herkent iemand dit of is dit mijn eigen afwijking? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:33
martijn k. schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:48:

Wat ik alleen niet snap, ik zeg altijd hoi tegen andere fietsers, maar ik denk dat ongeveer de helft van de wielrenners recht voor zich uit kijkt en niets zegt, dat blijf ik bijzonder vinden.
Ik zie meer mensen groeten t.o.v. enkele jaren geleden.
Vind het wel opvallend dat de meeste mannen mij wel groeten (vaak ook met vingers omhoog vanaf stuur) en vrouwen groeten mij minder terwijl ik denk, medestander, laten we er trots op zijn dat er tegenwoordig meer vrouwen wielrennen 🤷‍♀️

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• verstappen33
Vandaag de laatste hand gelegd aan mijn verslag van The Ride 2025..

Jullie kunnen de etappes nalezen op mijn blog: https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:52
Ik ben op zoek naar een “prima” zadeltas voor meerdaagse fietstochten. Ik doe dit sporadisch, dus wil er geen goud voor neerleggen, maar wil ook wel enigszins kwaliteit. Hebben jullie wat handige tips? Ik zie wel eea bij decathlon wat prima geprijsd is…?

Het gaat om 2-3 dagen voor een beetje kleding :-)
Hoeveel liter zou ik dan nodig hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door crimby op 20-06-2025 14:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023

Reginas

Queen of Core Stability

@crimby Ik heb de voorloper van dit zadelharnas. Ik gebruik hem met een drybag erin (max capaciteit 15l). Ik vond het wel een handige optie. Harnas laten zitten, drybag eruit en meenemen naar de overnachtingsplek (er vanuitgaande dat je niet in een bushokje of onder een aanhanger slaapt). Ik heb dit hoesje voor mijn Varia en dit clipje, om ook met een grote zadeltas gebruik te kunnen maken van mijn radar. Ik zie trouwens dat deze accessoires flink aan inflatie onderhevig zijn, want vorig jaar heb ik €7 betaald voor het clipje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:58
Kluus schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Ja dat ook. En zeker op vakantie als ik aan het klimmen maak ik er vaak een sport van om even in het wiel 3 teugen adem te halen, dan er voorbij en bij het passeren ze zo fris mogelijk een "bonjour" te wensen. 8)

Ah, dus zo doen jullie dat.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie Gijs
verstappen33 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:53:
Vandaag de laatste hand gelegd aan mijn verslag van The Ride 2025..

Jullie kunnen de etappes nalezen op mijn blog: https://oudeelferink.com/
Heel tof Remko! _/-\o_ Respect en wat een hoogtemeters :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:52
Reginas schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:11:
@crimby Ik heb de voorloper van dit zadelharnas. Ik gebruik hem met een drybag erin (max capaciteit 15l). Ik vond het wel een handige optie. Harnas laten zitten, drybag eruit en meenemen naar de overnachtingsplek (er vanuitgaande dat je niet in een bushokje of onder een aanhanger slaapt). Ik heb dit hoesje voor mijn Varia en dit clipje, om ook met een grote zadeltas gebruik te kunnen maken van mijn radar. Ik zie trouwens dat deze accessoires flink aan inflatie onderhevig zijn, want vorig jaar heb ik €7 betaald voor het clipje.
Thanks voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 15:19
*concurrent

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Kluus schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Altijd rustig naar de persoon voor je toefietsen en als je er dan bent even versnellen terwijl je doet alsof het geen moeite kost uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik heb overigens een no-groet-policy.

Op een drukke dag ben je dan meer aan het zwaaien dan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Maar ik zit te zoeken op google en youtube wat de beste
Schwalbe racefiets band is😀

Ik zoek een Schwalbe racefiets band met anti-lek.

Iemand?😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Requiem19 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:27:
Ik heb overigens een no-groet-policy.

Op een drukke dag ben je dan meer aan het zwaaien dan fietsen.
Ik wil net zeggen, wie gaat er met me mee op een zonnige zondagmiddag in de duinen? Dan leer je altijd groeten wel af al is het maar omdat je 2 handen nodig hebt om te sturen :+

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 654 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).