Je rijd niet alleen; met jou nog 15.000 anderen.Hoof schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:15:
[...] (zeker alleen). [...]
Maak er een leuke dag van!
Je rijd niet alleen; met jou nog 15.000 anderen.Hoof schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:15:
[...] (zeker alleen). [...]
Als je thuis een dure fiets hebt staan en je iets vergelijkbaars wil huren denk ik dat het misschien zelfs goedkoper is om hem zo mee te nemen. Ik betaalde vorig jaar in Girona ook ruim €300 voor een lang weekend op een Basso Diamante met Ultegra Di2.BravoWhiskyAlfa schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:26:
[...]
Mijn afweging was dat bij ongeveer gelijke kosten ik het comfort/plezier van een week op mijn eigen fiets rijden de moeite van het inpakken e.d. waard vond. Zou het opnieuw op deze manier doen.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
HD4Life @ Full-HD
Haha oké oké vooruit.sapphire schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:40:
[...]
Zegt de wielrenner die staat te stampvoeten omdat hij niet mee mag doen
Ik ben overigens ook 2x uitgeloot en niks qua reservelijst. Boehoe, ik ga Limburgs Mooiste rijden en anders ga ik zelf wel een keer naar Limburg. Qua sfeer sowieso altijd goed om te fietsen imho
Whats next ik mag niet met de Tour mee rijden, het is immers openbare weg en niet volledig in de hekken?
Het helpt nooit als de dichtstbijzijnde Giant dealer weet, dat je zijn dichtstbijzijnde bentDavidshadow13 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:31:
Even een vraagje heeft iemand ervaring met korting bij Giant op de actuele modellen, dus van het lopende modeljaar? De shortlist met nieuwe fietsen is steeds korter geworden en ik was benieuwd of hier nog onderhandelingsruimte zit of wat je gewoon overal de adviesprijs betaald?
In dat laatste geval koop ik het liefste bij de dichtsbijzijnde LBS die ook Giant dealer is. Maar als ik 400-500 euro kan besparen door een stukje te rijden dan doe ik dat graag natuurlijk.
Het gaat om deze fiets: https://www.giant-bicycles.com/nl/defy-advanced-pro-1-2025
[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 31-03-2025 10:57 ]
Klopt, maar het ligt er ook aan wat je die week/dagen precies gaat doen, is de focus de hele week puur op het fietsen en maak je idd echt veel uren, dan zou ik ook zeker voor een eigen fiets gaan.mhr-zip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:27:
Huren of meenemen heeft beide voor en nadelen.
Als je mee neemt:
Koffer regelen
Fiets uit elkaar (sommige koffers hoeft dat maar een klein beetje gelukkig)
Koffer transport (evt grotere auto) ook na het vliegen
Koffer opslag in je vakantie verblijf
Fiets weer in elkaar
Relatief hoge kosten bij korte trip
Maar je hebt wel je eigen fiets.
Persoonlijk zou ik hier voor kiezen, want "26 uur" op een huurfiets: mij niet gezien.
Huurfiets heeft ook weer eigen voor en nadelen.
Het is je eigen fiets niet. De ene is hier gevoeliger voor dan de ander. Maar ik heb een korte reach, korte cranks etc. Succes met huren. Daarnaast eigen PM, eigen bandjes met tubeless set-up![]()
Geen in uit elkaar halen van fiets
Geen gedoe met vervoer: je kan sneller OV enzo pakken
Je kan jezelf evt lekker trakteren om een dikke fiets te huren
Nadeel is dat veel huurfietsen echt niet je van het zijn
Relatief hoge kosten bij een lange trip
Dus alles heeft voor en nadelen (en ik ben er vast nog wel een paar vergeten). Maar bovenal zullen ze persoonlijk zijn.
Mij lijkt dat je vooral gaat om te genieten, dus maak dat de hoofdmoot.
En of dat nu is met je eigen fiets, weinig gedoe of een dikke huurfiets dat moet je lekker zelf weten.
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
[ Voor 19% gewijzigd door Reginas op 31-03-2025 12:14 ]
Dat kan ook prima. Ideaal voor als je op je werk nog een heel eind naar de douches moet lopen over een gladde tegelvloer, en als je ook mtb doet is het wel zo handig, dan kan je je zomer- en winterschoenen voor beide disciplines inzetten.pannekoek schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:48:
[...]
Haha oké oké vooruit.
Stampvoeten moet je niet doen hé is slecht voor je schoenplaatjes, of wakker ik dan de discussie aan dat SPD prima onder een wielrenschoen kan ;-)? (dit was een grapje, voor de zekerheid)
Die heuvels verdwijnen niet na de AGR, en de bordjes ook niet. Je kunt je doel prima verwezenlijken, alleen niet op die dag. De spelregels rond de loting zijn al jaren hetzelfde, dus je kunt daarop anticiperen.Het zure voor mij zit hem in het feit dat ik een doel heb gesteld en daar naartoe heb getraind, vervolgens ben uitgeloot en mijn broer zijn inloting niet betaald heeft (dus ben ik twee keer teleurgesteld in die zin). Alle argumenten waarom niet zijn op zich prima begrijpelijk, maar naast ratio bestaat emotie. Als ik op vrijdag zou besluiten dat ik op zaterdag mee zou doen, dan snap ik de reacties natuurlijk veel beter dan wanneer je in augustus je doelen en je training er op afstelt.
Wil je dit écht?...
Over tot de orde van de dag, wat heeft u in uw zadeltas zitten?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Sorry hoor, maar wat?! Ik heb niks met electrische fietsen op, maar als we mensen gaan shamen om hun fiets, lelijk hoofd en dom tasje dan ben je wat mij betreft wel af. Ik zie ook allemaal dikke mensen bij de AGR, die verpesten ook je foto ? Of mensen die je niet kent ?Reginas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:32:
Ik wil nog een laatste (oppervlakkige) duit in het zakje doen wat betreft zwart meerijden met evenementen. Toen ik een paar jaar geleden meereed met de AGR, was dat ook mijn trainingsdoel. Vet veel zin in om de sfeer mee te pakken. Ik hoopte ook op wat toffe actiefoto’s van mezelf, want op een aantal punten fotografen langs de kant.
Was er iemand met echt een nare kop (ik zei al, oppervlakkige duit in het zakje) op een lelijke elektrische toerfiets met dom tasje, die op verschillende klimmetjes voor me zat, ‘want lekker genieten van de sfeer’. En al m’n foto’s op 2 of 3 na verpest door die lelijke natnek. Die zonder schaamte lachte naar iedere fotograaf. 🥹 Ik heb het setje toen wel gekocht vanwege de paar geslaagde foto’s, soort van beloning voor die maandjes trainingsarbeid… maar. Wees een tof persoon en verpest niet andermans ervaring/napret op deze manier.
Helemaal gelijk in. Ik heb mijn stukje aangepast, ik reageerde vanuit mijn eigen frustratie.joker1977 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:08:
[...]
Sorry hoor, maar wat?! Ik heb niks met electrische fietsen op, maar als we mensen gaan shamen om hun fiets, lelijk hoofd en dom tasje dan ben je wat mij betreft wel af. Ik zie ook allemaal dikke mensen bij de AGR, die verpesten ook je foto ? Of mensen die je niet kent ?
Ga dan niet de drukste toertocht van Limburg fietsen, toch ?
Ik wil gerust wel eens een poging doen met Photoshop 😊?Reginas schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:32:
Ik wil nog een laatste (oppervlakkige) duit in het zakje doen wat betreft zwart meerijden met evenementen. Toen ik een paar jaar geleden meereed met de AGR, was dat ook mijn trainingsdoel. Vet veel zin in om de sfeer mee te pakken. Ik hoopte ook op wat toffe actiefoto’s van mezelf, want op een aantal punten fotografen langs de kant.
Was er iemand op een elektrische fiets die overduidelijk niet deelnam aan het evenement, die op verschillende klimmetjes voor me zat, ‘want lekker genieten van de sfeer’. Ik had na afloop de ervaring dat die persoon voor mijn gevoel het gros van mijn foto’s had verprutst, door breeduit te lachen naar de fotograaf, op ‘mijn moment’, met een fiets en uitstraling die behoorlijk uit de toon vielen. Ik heb het setje toen wel gekocht vanwege de paar geslaagde foto’s, soort van beloning voor die maandjes trainingsarbeid… maar. Wees een tof persoon en beïnvloedt niet andermans ervaring/napret op deze manier.
Bij de minimaal juiste interne breedte dan valt een buitenband het mooiste. Anders staat je band bol, en dat gaat te koste van o.a. de rij eigenschappen.Cloclo100 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:21:
Ik ben weer wat verder in mijn custom build en wil nu toch misschien nog een klimsetje toevoegen naast de ZIPP303S als daily driver. Aangezien ik 32mm breed wil blijven rijden voor comfort, maakt de interne breedte bij een klimset van pakweg 30 tot 35mm velghoogte dan nog iets uit? Veel aerogains lijken die lage velgen an sich toch niet te halen dus dit zou een keuze voor gewicht en comfort zijn ipv aero en looks?
Ik zie bv. bij Roval de Alpinist en de Terra, waarbij de laatste een gravelwiel is. De Alpinist heeft 21mm interne breedte, 27mm extern en de Terra 25mm/30mm. Voor de rest hetzelfde gewicht, spaken en freehub.. dus ik zou hier eerder de keuze maken voor het gravelwiel omdat de band daar beter/mooier op uitkomt. Of zie ik hier iets over het hoofd?
Hunt heeft ook zeer lichte (smalle) klimwielen met 21mm interne breedte of ik zou voor een iets meer all rounder van Scribe kunnen gaan die op alle terrein mee kan.
Any insights?
inderdaad met het oog op 32 mm banden zou ik ook voor 23 of 25mm velgen gaan, maar waar ik meer moeite mee heb is 2 wielsets met 10-15mm verschil in hoogte... nou zijn die zipps niet de meest lichte 45mm velgen, maar zo'n chique alpinist set is ook maar 280 gram lichter... (voor een lagere en smallere set dus..)Cloclo100 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:21:
Ik ben weer wat verder in mijn custom build en wil nu toch misschien nog een klimsetje toevoegen naast de ZIPP303S als daily driver. Aangezien ik 32mm breed wil blijven rijden voor comfort, maakt de interne breedte bij een klimset van pakweg 30 tot 35mm velghoogte dan nog iets uit? Veel aerogains lijken die lage velgen an sich toch niet te halen dus dit zou een keuze voor gewicht en comfort zijn ipv aero en looks?
Ik zie bv. bij Roval de Alpinist en de Terra, waarbij de laatste een gravelwiel is. De Alpinist heeft 21mm interne breedte, 27mm extern en de Terra 25mm/30mm. Voor de rest hetzelfde gewicht, spaken en freehub.. dus ik zou hier eerder de keuze maken voor het gravelwiel omdat de band daar beter/mooier op uitkomt. Of zie ik hier iets over het hoofd?
Hunt heeft ook zeer lichte (smalle) klimwielen met 21mm interne breedte of ik zou voor een iets meer all rounder van Scribe kunnen gaan die op alle terrein mee kan.
Any insights?
Heel goed. Als je er trouwens naar toe getrained hebt, is een andere dag wss ook nog beter om sneller, maar vooral ook relaxter de ronde te kunnen doen.
Nog beter: ik heb een nieuw zadeltasje! Met daarin een nieuwe tyre glide (veel beter dan een tyre monkey.........Over tot de orde van de dag, wat heeft u in uw zadeltas zitten?
Nooit met die combinatie gereden, maar op de MTB wel met smalle velgen, tubeless en lage druk, en dat is toch merkbaar minder stabiel in bochten (zwabberen).jorrefunk schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:57:
Voelen wij dat verschil als niet-prof? Rij zelf nog met interne velgbreedte van 17mm + 32mm banden (of 30mm naargelang prijs en aanbod) en dat gaat prima (naar mijn gevoel).
En moeten wij dezelfde standaard aanhouden als profs: kortere cranks, enkel voorblad, 13 versnellingen achter, ...? (= da's voor een groot stuk toch ook marketing/verkoop aanzwengelen)
/f/image/k73Z8XwEWt6pdCJQ512wlJhw.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 31-03-2025 13:17 ]
Ja, dat voel je wel. Vooral het comfort wordt hoger bij brede velgen en lagere drukken. Ik ben van 19 naar 25 mm en van 8 naar 3,5 bar gegaan. Een enorm verschil!jorrefunk schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:19:
Ik zit nog onder die eerste. En ik rij met binnenbanden. En zonder Strava dus bochten neem ik op mijn gemakje.
Uiteraard zal ik een bredere interne velgbreedte nemen als de huidige wielset zou stukgaan en in theorie zal dat dus beter zijn. Maar ga IK dat echt voelen? Heb daar mijn twijfels over.
Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X
of JIJ het gaat voelen kunnen wij niet raden natuurlijk, maar de mogelijkheid om stabiel en met normale (dezelfde) rolweerstand met 4 bar te rijden tov 6 bar voelt denk ik iedereen..jorrefunk schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:19:
Ik zit nog onder die eerste. En ik rij met binnenbanden. En zonder Strava dus bochten neem ik op mijn gemakje.
Uiteraard zal ik een bredere interne velgbreedte nemen als de huidige wielset zou stukgaan en in theorie zal dat dus beter zijn. Maar ga IK dat echt voelen? Heb daar mijn twijfels over.
Ik vind a) dat brede banden mooier vallen op brede banden en b) rijd je zo met iets meer volume (dus meer comfort, mits je de bandenspanning goed aanpast).Cloclo100 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:21:
Any insights?
Hee, dat klinkt als mij:jorrefunk schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:57:
Voelen wij dat verschil als niet-prof? Rij zelf nog met interne velgbreedte van 17mm + 32mm banden (of 30mm naargelang prijs en aanbod) en dat gaat prima (naar mijn gevoel).
En moeten wij dezelfde standaard aanhouden als profs: kortere cranks, enkel voorblad, 13 versnellingen achter, ...? (= da's voor een groot stuk toch ook marketing/verkoop aanzwengelen)
Ja maar vergelijk het eens met 28 mm bandjes op 7 bar in een 17 mm velg.Requiem19 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:44:
[...]
Ik vind a) dat brede banden mooier vallen op brede banden en b) rijd je zo met iets meer volume (dus meer comfort, mits je de bandenspanning goed aanpast).
Die Hunts en Scribes schelen niet gek veel qua gewicht, weet niet wat die Terra's wegen? Zolang het verschil niet meer is dan 100-150gram zou ik voor bredere velgen gaan.
Overigens mijn 5 cents qua verschil:
Ik heb nu 2 sets wielen () op m'n huidige fiets.
Set 1: Intern 28mm, extern 36mm. Gewicht 1400g. Hoogte 50mm
Set 2 Intern 26mm, extern 34mm Gewicht 1160g. Hoogte 50mm
Op set 1 rijd ik 40mm semi slicks, op set 2 rijd ik 32mm P Zero RS. Het totale verschil is ongeveer 500g vanwege de lichtere banden en iets minder sealant.
Misschien ben ik erg ongevoelig, maar ik merk oprecht weinig verschil in rij-beleving tussen de 2 sets.
Op m'n DT Swiss 62mm is de IW 20mm, daar rijd ik ook met veel comfort op 28mm op 4.0 bar tubeless.mhr-zip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:09:
[...]
Ja maar vergelijk het eens met 28 mm bandjes op 7 bar in een 17 mm velg.
De bewegelijkheid van mijn linker heup gewricht wordt afgeremd door mijn buiksapphire schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:29:
@mhr-zip Vanwaar die kortere cranck?
Beetje ver gezocht wellicht maar zit nog in een vroeg stadium van proberen maar merkte de laatste 2~3 ritten na een tijdje dat ik pijn mijn lies/voorzijde heup krijg aan de rechterkant. Online is dat lastig zoeken maar één van de weinige dingen die ik kon vinden was dat een te lange crank de oorzaak zou kunnen zijn en laat ik nou nét van 172,5 naar 175mm gegaan zijn.
Goede bikefitter kan je hier veel meer zinnigs over vertellen.Tis ook niet echt een onderdeel wat je even snel wisselt om te testen.
Precies wat je zegt op 4 bar, maar daar zijn ook niet alle fietsen/velgen/berijdersgewichten geschikt voor.Requiem19 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:12:
[...]
Op m'n DT Swiss 62mm is de IW 20mm, daar rijd ik ook met veel comfort op 28mm op 4.0 bar tubeless.
Ja ik ga misschien teveel weighweenies op die nieuwe set-up maar die 303s heb ik nu 3j in weer en wind gereden en wil nu nog eens upgraden. Het ging me trouwens eerder over de keuze voor de Terra in dat geval, vanwege de interne breedte. Niet zozeer dat ik er dat geld aan wou geven. Reserve heeft ook een mooie combo 47/42 maar nagenoeg niet te verkrijgen. Ik ga me nu alleszins wat verder inlezen en richten op die minimale 23/25mm. Thanks!Prulleman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:03:
[...]
inderdaad met het oog op 32 mm banden zou ik ook voor 23 of 25mm velgen gaan, maar waar ik meer moeite mee heb is 2 wielsets met 10-15mm verschil in hoogte... nou zijn die zipps niet de meest lichte 45mm velgen, maar zo'n chique alpinist set is ook maar 280 gram lichter... (voor een lagere en smallere set dus..)
Dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om je geld goed uit te geven voor een lichte hoge set, dan kom je aardig in de buurt van die 1265 gram van die alpinist voor bv een 23mm intern/ 50 mm hoge set.
zelf ik heb ik een setje met deze velgen: https://www.eiecarbon.com/goods/details/ARG50TC30
erase naven en sapim cx ray spaken.
komt op 1360 gram.. dan heeft zo'n klim set van 1265 helemaal weinig waarde..
Interessant. Misschien dat ik dan toch beter voor een 30mm band ga, als die toch breder uitkomen. Qua comfort gaat dit dan niet zo heel veel schelen wed ik.Prulleman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:10:
[...]
Nooit met die combinatie gereden, maar op de MTB wel met smalle velgen, tubeless en lage druk, en dat is toch merkbaar minder stabiel in bochten (zwabberen).
Kan me voorstellen dat dit ook op de racefiets merkbaar is als je ook tubeless met lagere druk wilt rijden. Als je er 6+ bar in knalt, dan blijft die band wel recht in bochten, maar op 3.5-4 bar... en dan een smalle velg en brede band (lightbulb vorm), dat klapt echt om als je een beetje door de bocht gaat.
Daar hoef je geen prof voor te zijn
[Afbeelding]
de eerste is gewoon minder stabiel in bochten, daarnaast heb je met een brede velg meer comfort voordelen bij een zelfde band door het grotere volume aan lucht
Die Terra's komen 1265gr, nagenoeg hetzelfde als die Scribes en Hunt. Ze hebben natuurlijk wel een 180DT for what it's worth. Verkrijgbaarheid is ook wel een dingetje, omdat ik einde april weer in het hooggebergte zit. Anders had ik dit setje al in huis gehaald, maar nergens te verkrijgen helaas.Requiem19 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:44:
[...]
Ik vind a) dat brede banden mooier vallen op brede banden en b) rijd je zo met iets meer volume (dus meer comfort, mits je de bandenspanning goed aanpast).
Die Hunts en Scribes schelen niet gek veel qua gewicht, weet niet wat die Terra's wegen? Zolang het verschil niet meer is dan 100-150gram zou ik voor bredere velgen gaan.
Overigens mijn 5 cents qua verschil:
Ik heb nu 2 sets wielen () op m'n huidige fiets.
Set 1: Intern 28mm, extern 36mm. Gewicht 1400g. Hoogte 50mm
Set 2 Intern 26mm, extern 34mm Gewicht 1160g. Hoogte 50mm
Op set 1 rijd ik 40mm semi slicks, op set 2 rijd ik 32mm P Zero RS. Het totale verschil is ongeveer 500g vanwege de lichtere banden en iets minder sealant.
Misschien ben ik erg ongevoelig, maar ik merk oprecht weinig verschil in rij-beleving tussen de 2 sets.
tering wat een geld... stuur anders onze huis wielbouwer @ElGreco eens een berichtje.. die kan voor dat geld echt wel iets samenstellen wat en / of goedkoper, hoger, lichter, breder is (wellicht niet allemaal, maar wie weet..)Cloclo100 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:06:
[...]
Die Terra's komen 1265gr, nagenoeg hetzelfde als die Scribes en Hunt. Ze hebben natuurlijk wel een 180DT for what it's worth. Verkrijgbaarheid is ook wel een dingetje, omdat ik einde april weer in het hooggebergte zit. Anders had ik dit setje al in huis gehaald, maar nergens te verkrijgen helaas.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
fixed
Requiem19 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:44:
Het aero verschil tussen de verschillende merken wielen wordt ook wel eens overschat overigens.
https://www.cyclingnews.c...ed-road-bike-wheels-2024/
Op basis van deze test is bij 30 km/u het verschil tussen de beste set (Scope Artech 6a) en de langzaamste set (Shimano C50 / Black Inc 48/58) een ongekende 1.9 watt.
Dat verschil loopt op tot 6 watt bij 50 km/u. Dat is nog steeds een erg klein verschil bij zo'n hoge snelheid.
Je kunt wielen dan - IMO - ook beter uitkiezen op stabiliteit bij zijwind, bouwkwaliteit, looks, serviceability.
[ Voor 14% gewijzigd door doebbalapoent11 op 31-03-2025 16:02 ]
Dat kan inderdaad... zolang je maar doorrijd. Niet stoppen voor koffie, want dan val je gruwelijk door de mand.doebbalapoent11 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:02:
misschien een beetje vloeken in de kerk, maar zijn er niet mooie 50mm hoge setjes voor rond de 500 euries met een prima binnen/buitenbreedte voor 28-30mm bandjes?
ps: het gaat hier dus puur om hoe het eruit ziet
Niet voor 500 euro, maar HUNT schijnt prima velgen te maken! Dan zullen sommige hier wel weer gaan roepen dat service minder is en wat als er een spaak breekt bla bla, maar je moet ergens op inleveren als je cheapy cheapy wilt.doebbalapoent11 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:02:
misschien een beetje vloeken in de kerk, maar zijn er niet mooie 50mm hoge setjes voor rond de 500 euries met een prima binnen/buitenbreedte voor 28-30mm bandjes?
[ Voor 7% gewijzigd door Giel op 31-03-2025 16:16 ]
omdat het gaat om een merknaam? het diepere profiel is opzich voor het oog het enige dat mij uit kan maken. Merknamen of iets kan ik me niet zo over laten vallen, overigens de uitspraken van mensen die dan snobbistisch moeten doen over het merk dat iemand anders rijdt, die gaan bij mij ook het ene oor in en het andere uit in dat gevalguapper schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:07:
[...]
Dat kan inderdaad... zolang je maar doorrijd. Niet stoppen voor koffie, want dan val je gruwelijk door de mand.
[ Voor 11% gewijzigd door doebbalapoent11 op 31-03-2025 16:11 ]
Wel veel afvallers deze editie tov vorig jaar, ik hoop niet door ziekte, blessures of andere ellende??PaulBloem schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:16:
The Ride 2025 (Stelvio naar Valkenburg)
We gaan naar de komende editie van The Ride in juni.
Nu haakt er helaas 1 iemand van ons groepje af... dus... er is een kaartje over.
- Hierbij een eenmalige oproep of je zelf of wellicht iemand anders weet die z'n kaartje wilt overnemen.
Zoja, PM me en dan breng ik je in contact.
Nee niet door ellende (gelukkig)... maar door algehele "ik kan m'n vibe niet vinden om op de fiets te stappen..." malaiseverstappen33 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:39:
[...]
Wel veel afvallers deze editie tov vorig jaar, ik hoop niet door ziekte, blessures of andere ellende??
Mijn Emonda heeft Aeolus Pro 3 velgen, die zijn intern 19 mm breed.
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Tja, dan is het gewoon eenPaulBloem schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:46:
[...]
Nee niet door ellende (gelukkig)... maar door algehele "ik kan m'n vibe niet vinden om op de fiets te stappen..." malaise
Dus die had nu de knoop doorgehakt om er van af te zien. Leek mij ook wel verstandig gezien z'n trainingsarbeid tot dusver: nihil
In dat geval wil ik graag een setje Scope Artech 6A

De eerste 1000 km rijdt alles goeddoebbalapoent11 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:10:
[...]
edit: kwaliteit dat het niet bij de eerste drempel uit elkaar dondert, of onderbouwd commentaar daarop, is overigens wel altijd van harte welkom.
pannekoek schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:48:
:strip_exif()/f/image/Ws7dyyyN4iyYZ7jjHena9qcs.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeker wel, kijk eens op https://elitewheelscyclin...detail.0.0.628do6Xzo6Xzkjdoebbalapoent11 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:02:
Binnenband, bandenlichters, pompje. En dat in een zakje in mijn achterzak.mhr-zip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:59:
[...]
[Afbeelding]
Naast dit:
Geld
Kopie ID
ICE gegevens
Binnenband, bandenlichters, multitool, slotje, € 10,--pannekoek schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:48:
[...]
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Yeps same here (hmm bijna dan… minus de 10 euro)blb4 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:18:
[...]
Binnenband, bandenlichters, multitool, slotje, € 10,--
[ Voor 61% gewijzigd door mhr-zip op 31-03-2025 20:50 ]
Liefst niet.mhr-zip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:36:
Hoe pompen jullie je banden onderweg op?
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Zadeltasje racefietspannekoek schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:48:
[...]
mhr-zip schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:36:
Hoe pompen jullie je banden onderweg op?
pannekoek schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:48:
[...]
...
[ Voor 30% gewijzigd door Webgnome op 31-03-2025 20:51 ]
Met lucht?
Uiteraard.Casual Ruud schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:36:
Ik wil eigenlijk nog een plugtool. Ik zag al een Dynaplug voorbij komen. Geldt daarvoor ook weer dat het niet kopen van een alternatief korting is op een Dynaplug racer?
Dezelfde band zal breder en lager vallen op een vredere velg. En inderdaad met meer volume, dus lagere druk mogelijk met meer comfort en behoud van goede rij eigenschappen (bochten, rolweerstand).Spikey schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:56:
[...]
Mijn Emonda heeft Aeolus Pro 3 velgen, die zijn intern 19 mm breed.
De 32c Pirelli's meten daarop daarom maar 30 mm.
Een grotere maat past nu ook niet. In de breedte is er nog wel wat ruimte, maar de hoogte van de band is wel het maximum nu.
Een wat bredere velg zou in dit geval, als ik het goed begrijp, dus een bredere en 'lagere' band opleveren, uiteindelijk met meer volume en dus comfort?
Dat is bij jou in the hood toch @sapphire ?Wafflestomper schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:08:
Volgende week ben ik voor werk een paar dagen in Noordwijk aan Zee, iemand nog een (paar) goede route(s)? Strava linkjes of gpc maakt niet uit. 60-110km lijken me meer dan zat. Thanks alvast..
Ja, dat is een hele leuke route. De ringvaart kan een beetje langdradig zijn maar heel geeigend om met rugwind langs te stampen.ejet schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:24:
https://www.komoot.com/nl...aPh6D5qpTENMT4hMp&ref=its
Zoiets dus, maar dit is met dikke vingers op iphone geklikt, dus vooral ff na lopen;)
Ik heb denk ik altijd zeer veel geluk gehad dan, ga eigenlijk altijd zonder plugs (tubeless setup) weg en nog nooit met biba in achterzak gereden (regelmatig 100km+). Heb één keer echt naar huis moeten lopen (30 min) en dat met een gravel fietsverstappen33 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:55:
Bij een kort rondje heb ik meestal maar 1 bandje bij + wat klein materiaal. Maar bij een grotere ronde of verder van huis dan neem ik wel een 2e mee in mijn achterzakje..
Don't jinx it..Linkser schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:19:
[...]
Ik heb denk ik altijd zeer veel geluk gehad dan, ga eigenlijk altijd zonder plugs (tubeless setup) weg en nog nooit met biba in achterzak gereden (regelmatig 100km+). Heb één keer echt naar huis moeten lopen (30 min) en dat met een gravel fiets
Dit leer je heel snel af als je eens 10km hebt moeten lopen omdat je geen biba/plugs bij je hebtLinkser schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:19:
[...]
Ik heb denk ik altijd zeer veel geluk gehad dan, ga eigenlijk altijd zonder plugs (tubeless setup) weg en nog nooit met biba in achterzak gereden (regelmatig 100km+). Heb één keer echt naar huis moeten lopen (30 min) en dat met een gravel fiets
Ik reed 2 jaar rond zonder lekke banden toen ik me realiseerde dat ik reserve binnenbanden meesleepte met een te kort ventiel.verstappen33 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:52:
[...]
Ik mag zelf ook niet klagen, rij al 2 jaar zonder lekke banden.. *knock on wood!*
Precies dit. Ik fiets vrij regelmatig "in the middle of nowhere" waar je rustig 5+ km. van een dorp (zonder winkel, laat staan een fietsenwinkel) af bent.Polariteit schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:54:
[...]
Dit leer je heel snel af als je eens 10km hebt moeten lopen omdat je geen biba/plugs bij je hebt
Eigenlijk geeft dit het hele probleem mooi weer.verstappen33 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:55:
Bij een kort rondje heb ik meestal maar 1 bandje bij + wat klein materiaal. Maar bij een grotere ronde of verder van huis dan neem ik wel een 2e mee in mijn achterzakje..
Ook plan ik grotere rondes vaak langs steden met een trein station, in het ergste geval kan ik dan uitwijken en met de trein naar huis komen als mijn vrouw niet in staat is om mij op te halen (omdat ze moet werken ofzo)..
Dit komt echt zo vaak voor7o9 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:55:
[...]
Ik reed 2 jaar rond zonder lekke banden toen ik me realiseerde dat ik reserve binnenbanden meesleepte met een te kort ventiel.
[ Voor 20% gewijzigd door mhr-zip op 01-04-2025 10:17 ]
Elke kilometer lopen is er 1 teveel..joker1977 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:07:
[...]
Precies dit. Ik fiets vrij regelmatig "in the middle of nowhere" waar je rustig 5+ km. van een dorp (zonder winkel, laat staan een fietsenwinkel) af bent.
Er zijn situaties die ik accepteer als "nu wordt het lopen". Ik neem geen quicklinks mee, bijvoorbeeld (je hebt niks aan quicklinks zonder pons, tenslotte).
Maar een bandje (of 2) is wel vrij minimaal, want de kans op lek is groot genoeg dat ik dan wel 1-2x per jaar zou stilstaan.
Mijn multitool heeft een pons, dus die heb ik ook altijd bij me. best handigjoker1977 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:07:
[...]
Er zijn situaties die ik accepteer als "nu wordt het lopen". Ik neem geen quicklinks mee, bijvoorbeeld (je hebt niks aan quicklinks zonder pons, tenslotte).
Idd waar; ikzelf fiets ook vooral in de middle of nowhere, solo, en ook zonder treinstation in de buurt. Dichtstbijzijnde station van mijn huis is uberhaupt al 13km lopenmhr-zip schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:09:
[...]
Eigenlijk geeft dit het hele probleem mooi weer.
Leuk dat iedereen roept wat hij bij zich heeft, maar als je niet weet wat die ander voor ritten rijdt. Kan je er ook niks over zeggen.
Rij je iedere dinsdag een rondje met de club, dan kom je waarschijnlijk wel thuis zonder iets mee te nemen.
Of als je in de buurt fietst en je hebt een partner met rijbewijs die toch op de bank met telefoon ligt te spelen is het ook makkelijk.
Maar als je niet alleen rondom huis rijdt. Kleine kinderen hebt. Ook met extreem slechtweer rijdt. Allergisch bent voor the call of shame etc. Dan hangt de vlag er anders bij.
We hadden ff tijd, niemand vroeg om koopadvies voor een Canyon.Biohazzard21 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:11:
ah, iemand heeft het maandelijkse 'wat heb je in je zadeltasje' weer in gang gezet..
blup
Dat doe ik preventief in mijn bidonBezulba schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:20:
Ik heb een liter wodka in m'n zadeltasje. Als er wat fout gaat kan ik m'n verdriet wegdrinken terwijl ik wacht op de auto.
Ik heb hier een rondje Scheveningen - IJmuiden langs de kust voor je, 109km lang.Wafflestomper schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:08:
Volgende week ben ik voor werk een paar dagen in Noordwijk aan Zee, iemand nog een (paar) goede route(s)? Strava linkjes of gpc maakt niet uit. 60-110km lijken me meer dan zat. Thanks alvast..
![]() | ![]() |
[ Voor 53% gewijzigd door GerbenBK op 01-04-2025 10:42 ]
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Ik vraag me wel eens af of er mensen zijn die een Varia hebben en het niks vinden.Frenz64 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:35:
(ps. bij die Varia zat ik echt verkeerd met m'n kritiek, het fiets zoveel relaxter, met name op B-wegen)
Optie 1GerbenBK schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:39:
Toevallig gister voor het eerst sinds lange tijd lek gereden. Was op weg van werk terug naar huis. Gelukkig wel op een mooie plek in het zonnetje!
Hamvraag aan jullie als moreel wielerkompas:
1. Tubo er thuis weer uit halen voor normale binnenband want lekgevoeliger en $$$
2. Ook een Tubolito in de voorband want 1 zo'n oranje ventiel ziet er niet uit!#OCD
3. Yolo, Tubo lekker laten zitten.
4. Waarom heb je in Godsnaam een Deuter rugzak in plaats van korting op een Tailfin!
[Afbeelding] [Afbeelding]
Een Tubo hoort in een zadeltasje!GerbenBK schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:39:
Toevallig gister voor het eerst sinds lange tijd lek gereden. Was op weg van werk terug naar huis. Gelukkig wel op een mooie plek in het zonnetje!
Hamvraag aan jullie als moreel wielerkompas:
1. Tubo er thuis weer uit halen voor normale binnenband want lekgevoeliger en $$$
2. Ook een Tubolito in de voorband want 1 zo'n oranje ventiel ziet er niet uit!#OCD
3. Yolo, Tubo lekker laten zitten.
4. Waarom heb je in Godsnaam een Deuter rugzak in plaats van korting op een Tailfin!
[Afbeelding] [Afbeelding]
enige punt van kritiek is die brakke aan/uit knopmhr-zip schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:41:
[...]
Ik vraag me wel eens af of er mensen zijn die een Varia hebben en het niks vinden.
Als ik kritiek tegen kom op een varia is het van mensen die er geen hebben.
"In 1572 deden we het ook altijd zonder"
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Ik zou daar de batterijduur wel aan toe willen voegenGerbenBK schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:45:
[...]
enige punt van kritiek is die brakke aan/uit knop
anwb lidmaatschap voor zulke pechgevallenverstappen33 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:15:
[...]
Hij is vrijgezel en geen mogelijkheid voor een call of shame..
Die zou gewoon goed moeten zijn en anders even afspoelen onder kraan.GerbenBK schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:45:
[...]
enige punt van kritiek is die brakke aan/uit knop
Ik zou ook niet zo snel iemand laten staan.DDX schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:50:
[...]
anwb lidmaatschap voor zulke pechgevallen
of gewoon uber busje laten komen
Hier in het verre oosten kennen we geen Uber..DDX schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:50:
[...]
anwb lidmaatschap voor zulke pechgevallen
of gewoon uber busje laten komen
En het moeten opladen met micro-usbBiohazzard21 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:50:
[...]
Ik zou daar de batterijduur wel aan toe willen voegen
Beetje haat-liefde hier:mhr-zip schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:41:
[...]
Ik vraag me wel eens af of er mensen zijn die een Varia hebben en het niks vinden.
Als ik kritiek tegen kom op een varia is het van mensen die er geen hebben.
"In 1572 deden we het ook altijd zonder"
6. Tubo eruit, ventiel + sealant erin (en eventueel ff een plakkertje/Bison max repair(?) op het gat aan de binnenkant)GWBoes schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:44:
@GerbenBK
5. Tubo eruit en Aerothans kopen met zwarte ventielen
---------------
Jawel hoor, zit er bij mij ook standaard in. Evenals tiewrapsMistraller schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:33:
En nog steeds noemt niemand het mini rolletje ductape. Als er iets is wat mij en m'n medefietsers al vaak heeft gered dan is het dat wel. grotere scheur in buba? ductape. Losse gebroken spaak? ductape. Stuurlint losgeraakt? ductape. Gevallen en een gaatje in je broek? ductape. etc
lol ik las er overheen.Polariteit schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:35:
[...]
Jawel hoor, zit er bij mij ook standaard in. Evenals tiewraps
---------------
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq