Nou gisterochtend eindelijk tijd om de fiets op te halen
Dus halverwege de ochtend richting de LBS, eerst nog even wat administratieve dingen geregeld en de laatste dingen betaald en toen tijd voor het rijwiel...
Uiteindelijk nog 1~1,5u bezig geweest en kleine aanpassing aan het zadel gemaakt, shifters nog nét even anders afgesteld, schoenplaatjes afgesteld. Je kan een hoop zeggen maar ze hebben we de tijd genomen voor de afstelling

Helaas met de auto naar huis en daar brak de pleuris uit en moesten we bijna direct weg dus pas eind van de middag even een rondje langs vader en zwager om even de fiets te showen en zelf even goed te bekijken.
S'avonds even lekker zitten neuzen en spelen met Di2, app gekoppeld, firmware geupdate, aan Wahoo gekoppeld enzo.
Vanmorgen dan eindelijk tijd om even écht te fietsen, heerlijk zonnig weer alleen wel 0 graden met harde wind dus gevoelstemperatuur was -7
Na een paar kilometer tegen de wind werd ik gek van het getik wat van de achterderailleur leek te komen. Leek (of was) op het getik als je derailleur niet 100% goed opgeschakeld. Normaal was het dan even draaien aan het wieltje in de kabel en was het weg maarja ... dat kan nu niet.
Nou had ik gisteravond de optie gezien om adjustments te maken in de app dus eerste tunneltje uit de wind gestopt en verbinding gemaakt. Gek genoeg stond die op -3 ingesteld

na wat proberen op +1 uit gekomen en daarna reed en schakelde de aandrijflijn als een (stil) zonnetje en kon het genieten beginnen
Super subjectief allemaal maar man wat een bak en wat een feest om op te rijden! Ondanks de tegenwind leek het af en toe alsof de fiets als een mes door de boter ging. Opeens snap ik ook wat zijwind met hogere velgen doet want dat was nu ook een stuk merkbaarder. Verder vanalles kunnen uitproberen, goed asfalt, minder goed asfalt, slecht asfalt, klinkers, gewone tegels, stukje gras

, gewoon zitten, in de beugels, sprintje uit het zadel, viaduct op sprinten
Eerste uur had ik wel wat spieren die een beetje protesteerde wat ik deels wijt aan een iets andere houding maar ook aan mijn huidige fysieke staat die na 17 dagen antibiotica niet optimaal is maar wat nodigt de Agree uit om gewoon te gaan en kilometers te maken en na dat eerste uur was het puur genieten
Ook is de out front mount onder de stuurpen nog losgetrilt dus ik zag opeens mijn Wahoo van links naar rechts en terug zwabberen

Vast gedraaid en van de week even goed naar kijken.
Was mijn oude Giant TCR 0 dan zo slecht? Nee niet echt vond ik, heerlijke fiets maar blijkbaar is alles na 12 jaar een stuk soepeler, verfijnder en meer gepolijst geworden
En zoals het hoort even new bike day showen:
Cube Agree C:62 Pro Blackline
Door de familie al liefkozend 'de Batmobiel' gedoopt
Edit: Enige wat ik écht gemist heb vandaag was een bel!
Na een tip van @
McMiGHtY is
deze gelukkig al onderweg