sapphire schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:33:
@
Reginas Nou dat spinnen was me een ding zeg, kan me niet herinneren wanneer ik zoveel gezweten heb

Beetje jammer dat het op hartslag was en je daar blijkbaar een polar band voor nodig had om mee te kunnen doen.
Kreeg weinig bruikbare info vanuit de sportschool wat ik nou precies nodig heb dus anders maar de wahoo mee en de percentages zelf uitrekenen
Was opzich wel leuk maar lijkt me een stuk prettiger met goede HR meting en schoenen met klik pedalen.
En helaas zoals verwacht migraine vanmorgen wss hierdoor

Oef, dat zweten geloof ik meteen! Wat had je in je bidon zitten? Gewoon water of een sportdrank? Want als je veel elektrolyten verliest via je zweet, kan je daar ook flinke hoofdpijn van krijgen. Dehydratie is ook een bekende trigger voor hoofdpijn en migraine.
Ik weet van mezelf dat ik een
salty sweater ben (verlies vrij snel veel zouten) en ik mik daarom bij een ‘zweetactiviteit’ als spinning een elektrolyten-tablet van
Decathlon in mn bidon. Werkt ook goed op warme dagen als aanvulling op je water of sportdrank.
Hoe dan ook: voldoende drinken. Overweeg
ORS te nemen als je merkt dat je waarschijnlijk toch te weinig hebt gedronken tijdens je workout. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist en sowieso handig in je medicijnkast. Hopelijk scheelt dat in de hoofdpijn nadien.
Open deur misschien, maar heb je veel cafeïne ingenomen gedurende de dag? Of een pre workout mix met cafeïne genomen toevallig? Dat droogt ook uit en als je dan ook nog eens flink vocht verliest, is dat wel een flinke uitlokkende factor voor hoofdpijn.
Qua hartslag: ik heb mijn Garmin borstband gekoppeld aan mijn sporthorloge (Garmin Forerunner 55), want bij mij op de sportschool was het ook niet mogelijk om de hartslag te koppelen aan de spinfiets. Als dataveld heb ik de verstreken tijd, mijn hartslag en mijn hartslagzone.