Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 681 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ramon 73 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:00:
Ik lees nogal wat over slijtage van banden hier. Maar hoeveel km gaat een raceband mee? De GP4000SII set waar ik mee rij is tweedehands, zat op de wielset die ik overnam via MP. Geen idee hoeveel de vorige eigenaar ermee gereden heeft, maar zelf heb ik er zeker 6500km mee gereden tot nu toe. Geen idee of dat veel is, maar voor mij is dat zo'n anderhalf jaar fietsen, en voor mij lang genoeg.

Waar ik wel problemen mee heb is de grip bij remmen. De enkele keer dat ik een plotselinge stop moet maken, gebeurt het vaker dat het achterwiel doorslipt en de fiets onbestuurbaar wordt.
Dat klinkt als tijd voor nieuwe banden! Achterband gaat zo'n 3 a 4 duizend km mee, voor bijna het dubbele. Maar ik kijk altijd naar het profiel, zijn ze vierkant dan gaat er een nieuwe om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:12
Noxa schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:52:
[...]

Dat klinkt als tijd voor nieuwe banden! Achterband gaat zo'n 3 a 4 duizend km mee, voor bijna het dubbele. Maar ik kijk altijd naar het profiel, zijn ze vierkant dan gaat er een nieuwe om.
+1

De profiellijntjes zijn zeker op de achterband al niet meer zichtbaar, en ik heb al een setje gespot bij BC. Nét €70,- inclusief biba's.
Ik rijd nog eventjes door met de huidige bandjes, €70 is toch weer genoeg geld en ik merk er qua rijden vrij weinig van (niets eigenlijk) dat de bandjes minder goed zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik ben nog even aan het denken geweest, en deze mount is uiteindelijk statisch toch? met andere woorden de lamp kan dan niet gedraaid worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Vraagje, ik ga per Januari elders aan de bak en wil gaan forenzen met de fiets. Ik heb een mooie racefiets en een TT fiets maar beide zijn niet geschikt of dan wel te duur om te gebruiken als dagelijks vervoer.

Kortom ik wil een 3e fiets daarvoor aanschaffen. Nu kan ik natuurlijk opnieuw een racefiets kopen (2e hands of instap model) maar ik kan natuurlijk ook een gravelbike/veldrijd fiets kopen. Dan kan ik ook die tak van sport eens gaan exploreren. Echter vraag ik me af of het met een gravelfiets wel comfortabel fietsen is op de weg. Iemand die zijn licht daar eens over kan laten schijnen? Zijn er eigenlijk veldrijders in dit topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:57
Een gravelfiets rijdt juist supercomfortabel op de weg. Dikkere banden = meer comfort. En vaak zit je wat rechterop, dus ook iets comfortabeler. Het voelt allemaal wel wat anders dan een racefiets. Uiteraard is dat afhankelijk van de specifieke fiets, maar mijn gravelfiets voelt minder levendig dan mijn racefiets. Stabieler. Mede door zijn wat hogere gewicht kost het op gang komen (na een bocht b.v.) ook net wat meer energie. De fiets lijkt daardoor wel een stuk langzamer dan mijn racefiets. Dat is ie ook wel een beetje, maar niet zo veel als je op basis van je gevoel zou zeggen. Het voelt echter nog vele malen beter dan met een MTB op asfalt...

En het rijden van bospaden en andersoortig halfverharde paden op zo'n fiets is echt een feest. Moet je zeker proberen!

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33
klaaas schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:05:
Een gravelfiets rijdt juist supercomfortabel op de weg. Dikkere banden = meer comfort. En vaak zit je wat rechterop, dus ook iets comfortabeler. Het voelt allemaal wel wat anders dan een racefiets. Uiteraard is dat afhankelijk van de specifieke fiets, maar mijn gravelfiets voelt minder levendig dan mijn racefiets. Stabieler. Mede door zijn wat hogere gewicht kost het op gang komen (na een bocht b.v.) ook net wat meer energie. De fiets lijkt daardoor wel een stuk langzamer dan mijn racefiets. Dat is ie ook wel een beetje, maar niet zo veel als je op basis van je gevoel zou zeggen. Het voelt echter nog vele malen beter dan met een MTB op asfalt...

En het rijden van bospaden en andersoortig halfverharde paden op zo'n fiets is echt een feest. Moet je zeker proberen!
Gravelbike kan ook vaak voorzien worden van spatbord en of bagagedrager. Dat is best lekker voor een commuter.

Wat niet perse hoeft, maar wat ik wel fijn vind voor een woon-werk fiets is aluminium ipv carbon (evt wel carbon voorvork), en een niet te dure groep er op. Woon-werk fiets staat toch niet altijd even lekker op werk, en hangt zwaar slot aan. Vervolgens zit er altijd zand en water tussen je tandwielen, dus dat slijt extra.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
havana schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:00:
Ik rijd nu met Specialized S works Turbo op een wielset en Vredestein Senso op de andere. Beide zeer fijne bandjes, de S Works rijden duidelijk het beste maar slijten wel iets sneller. Vierkant worden ze in bij beide veel minder dan Conti.

De nieuwe Rubino Pro moet ik nog testen, de oude vond ik voor 20€ per band erg goed!
Slechte ervaring met S-works turbo. Heeft het bij mij slechts 1500 km uitgehouden. Maar ja, n=1.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:53
Noxa schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:44:
Vraagje, ik ga per Januari elders aan de bak en wil gaan forenzen met de fiets. Ik heb een mooie racefiets en een TT fiets maar beide zijn niet geschikt of dan wel te duur om te gebruiken als dagelijks vervoer.

Kortom ik wil een 3e fiets daarvoor aanschaffen. Nu kan ik natuurlijk opnieuw een racefiets kopen (2e hands of instap model) maar ik kan natuurlijk ook een gravelbike/veldrijd fiets kopen. Dan kan ik ook die tak van sport eens gaan exploreren. Echter vraag ik me af of het met een gravelfiets wel comfortabel fietsen is op de weg. Iemand die zijn licht daar eens over kan laten schijnen? Zijn er eigenlijk veldrijders in dit topic?
Zou ook verschillende typen buitenbanden nemen, met en zonder profiel. Dan kun je afhankelijk van weer of route bepalen wat je wil doen.

Eigenlijk zou ik ook wel een gravelracer er bij willen hebben, maar ik denk dat mijn vrouw het daar niet mee eens is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:57
wisselwerking schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

Zou ook verschillende typen buitenbanden nemen, met en zonder profiel. Dan kun je afhankelijk van weer of route bepalen wat je wil doen.
Dat lijkt me nogal een gedoe. Een fietsmaat van me rijdt 's zomers met slicks op z'n crosser en 's winters met semi-slicks. Dat snap ik. Maar telkens banden wisselen? Ik zou een goede allrounder of semi-slick nemen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Thanks voor de reply's. Meer stabiel en spatborden klinkt als een pro voor de gravel bike.

Ik wil dan in ieder geval een Shimano 11 speed ivm compatibiliteit met mijn andere fietsen. En was inderdaad voornemens en alu fiets te kopen ivm de robuustheid (een lagere prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:45
Ik rij sinds begin september dagelijks naar het werk op een gravelbike: Kona Rove NRB DL.

Ik heb hem voorzien van spatborden en een rekje. Ik gebruik een Ortlieb fietstas.

Ik ben er erg tevreden over. Heb al een dikke 1000km met plezier gereden.

Ik heb 650b banden 47c. Dat is breed, maar het stoort niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 09:30
Ze zijn bij onze lokale Lidl weer te koop! ik greep steeds mis maar nu eindelijk 1 kunnen kopen:

bikestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Joba schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:25:
[...]

Slechte ervaring met S-works turbo. Heeft het bij mij slechts 1500 km uitgehouden. Maar ja, n=1.
Ik ben aan mijn 3e setje bezig en de vorige twee setjes hielden het aanzienlijk langer uit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
bk1985 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:34:
Ze zijn bij onze lokale Lidl weer te koop! ik greep steeds mis maar nu eindelijk 1 kunnen kopen:

[Afbeelding: bikestand]
Een Gazelle Primavera? :-)
Dit was mijn eerste fiets! Die van jou heeft zelfs de originele gele velgen nog (Vuelta airlines?). Toffe bike

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Bedankt voor alle hulp, het is geworden een setje: dt swiss pr 1600

Die zag ik voorbij komen bij Wim de Vos voor €249,-, kwamen onder nieuwe fiets vandaan, net even wezen ophalen.

Nu zit ik te dubben of ik mijn bestaande banden overgooi (kan dat op andere velg?) of wat nieuws bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
mhr-zip schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:56:
[...]

[...]

[...]

[...]

Bedankt voor alle hulp, het is geworden een setje: dt swiss pr 1600

Die zag ik voorbij komen bij Wim de Vos voor €249,-, kwamen onder nieuwe fiets vandaan, net even wezen ophalen.

Nu zit ik te dubben of ik mijn bestaande banden overgooi (kan dat op andere velg?) of wat nieuws bestel.
Als de maat goed is kun je de bestaande banden overzetten.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
NielsTn schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:54:
[...]

Als de maat goed is kun je de bestaande banden overzetten.
En tubeless maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
Tubeless heb ik alleen goede ervaringen bij de mtb mee.

Qua racefiets: helaas geen ervaring van mijn zijde...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 12:31
mhr-zip schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:56:
Snel je oude banden er omheen en lekker gaan rijden! Daar heb je die wieltjes immers voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:15
Vraag aan de kenners. Hoe reëel is het als ik een tocht van 200 kilometer wil maken binnen 10 uur (uitloop is mogelijk). Ik fiets regelmatig, tochten van 50/80 kilometer gaan me goed af, maximale tot nu toe is 112 kilometer. Ik wilde graag teren op jullie ervaring of dit te ambitieus is of dat ik het gewoon moet proberen. Tevens de vraag hoe jullie dat doen met voeding, vooraf tijdens en na

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Gisteren dus een mooie kut dag gehad :X :X
Na een tijdje flink doorfietsen wilde ik even stoppen om wat te eten en te rusten.
Ik draaide iets té dicht om een bankje heen en omdat ik niet goed kon uitklippen (geen idee waarom?) verloor ik mijn evenwicht en viel/leunde de fiets (met al mijn gewicht) tegen het bankje aan en hoorde ik krak... ik wist zonder te kijken eigenlijk al dat het slecht nieuws was, en ja hoor: een breuk in de achtervork.

Zie hier de schade:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/wczfxkiwcvhugzm/IMG_9535.jpg?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/23jdurca8vou9jw/IMG_9542.jpg?raw=1

Inmiddels al een offerte aangevraagd bij een carbon reparatie bedrijf maar ik ben hier eigenlijk heel huiverig voor gezien de achtervork het dunste gedeelte is van dit frame (Canyon CF SLX) en ik gewoon een fiets moeten hebben die ik kan vertrouwen en met reparatie... ik weet het niet....

Iemand een idee of dit eventueel goed te repareren is of dat ik op zoek moet naar een nieuw frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Holkers schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:34:
Vraag aan de kenners. Hoe reëel is het als ik een tocht van 200 kilometer wil maken binnen 10 uur (uitloop is mogelijk). Ik fiets regelmatig, tochten van 50/80 kilometer gaan me goed af, maximale tot nu toe is 112 kilometer. Ik wilde graag teren op jullie ervaring of dit te ambitieus is of dat ik het gewoon moet proberen. Tevens de vraag hoe jullie dat doen met voeding, vooraf tijdens en na

Alvast bedankt!
Fiets je 80km met een gemiddelde van 24 of 32 km per uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
mhr-zip schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:49:
[...]

Fiets je 80km met een gemiddelde van 24 of 32 km per uur?
28-30 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
jspr schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:35:
Na een tijdje flink doorfietsen wilde ik even stoppen om wat te eten en te rusten.
Ik draaide iets té dicht om een bankje heen en omdat ik niet goed kon uitklippen (geen idee waarom?) verloor ik mijn evenwicht en viel/leunde de fiets (met al mijn gewicht) tegen het bankje aan en hoorde ik krak... ik wist zonder te kijken eigenlijk al dat het slecht nieuws was, en ja hoor: een breuk in de achtervork.

Zie hier de schade:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inmiddels al een offerte aangevraagd bij een carbon reparatie bedrijf maar ik ben hier eigenlijk heel huiverig voor gezien de achtervork het dunste gedeelte is van dit frame (Canyon CF SLX) en ik gewoon een fiets moeten hebben die ik kan vertrouwen en met reparatie... ik weet het niet....

Iemand een idee of dit eventueel goed te repareren is of dat ik op zoek moet naar een nieuw frame.
Canyon heeft volgens mij ook een schade reparatie service waarbij je frames voor 50% reductie kan kopen. Werkt wel voor MTBs, je kunt altijd kijken of dit voor racers ook zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Het is een 2013 CF SLX dus de crash replacement is niet meer geldig (enkel 2 jaar naar aankoop geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:22
Rustig de afstand opbouwen dan.
+ 10% per week is een goede methode bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44

Alvast bedankt!
Wanneer ga je die tocht maken? Op korte termijn of heb je nog tijd om wat te trainen op duurritten?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:05

Zie hier de schade:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De staande achtervork is wel het deel waar de minste krachten op komen te staan en dan ook het minste te lijden heeft. Daarom kunnen ze hem ook zo dun maken. Zonder de UCI regeling zou je zelfs makkelijk een stijf frame zonder staande achtervork kunnen maken.
Ik denk dat een goed carbon reparatie bedrijf deze schade degelijk voor je kan repareren. Je hebt alleen de pech dat het heel vlakbij de bevestiging van de achterrem is. Misschien dat dat het lastig te repareren maakt.
Ik zou gewoon even een mailtje met foto's sturen naar bijvoorbeeld carbonreparatie.nl voor advies en een offerte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30

Alvast bedankt!
Is volgens mij prima te doen, als je gewoon regelmatig fietst kan dat wel. Wel beetje afhankelijk of je de hele tocht wind tegen of wind mee hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

cordonbleu schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

De staande achtervork is wel het deel waar de minste krachten op komen te staan en dan ook het minste te lijden heeft. Daarom kunnen ze hem ook zo dun maken. Zonder de UCI regeling zou je zelfs makkelijk een stijf frame zonder staande achtervork kunnen maken.
Ik denk dat een goed carbon reparatie bedrijf deze schade degelijk voor je kan repareren. Je hebt alleen de pech dat het heel vlakbij de bevestiging van de achterrem is. Misschien dat dat het lastig te repareren maakt.
Ik zou gewoon even een mailtje met foto's sturen naar bijvoorbeeld carbonreparatie.nl voor advies en een offerte.
Bedankt voor de informatie!
Email + foto´s etc. is reeds verstuurd en ik verwacht morgen een antwoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon 73
Kan er een wetsvoorstel gedaan worden dat e-bikes mét hoorapparaat geleverd worden? Vandaag 80km heuvelland gedaan en zeker bij e-bikes 4-5x moeten bellen voordat er reactie was. Gewone fietsen gaan vlot plaats maken maar e-bikes zit niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
koentjuh1987 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

Wanneer ga je die tocht maken? Op korte termijn of heb je nog tijd om wat te trainen op duurritten?
Planning is volgende week zondag, mits het weer mee wil werken. Is ambitieus, maar hoef geen record te zetten en heb de tijd (7:30 weg, 10 uur licht, lampen mee indien nodig). Van Oost naar West Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
Holkers schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

Planning is volgende week zondag, mits het weer mee wil werken. Is ambitieus, maar hoef geen record te zetten en heb de tijd (7:30 weg, 10 uur licht, lampen mee indien nodig). Van Oost naar West Nederland
Is te doen maar denk goed na wat je voeding is gedurende de dag. Tijdig eten en genoeg binnenkrijgen zal dan eerder de uitdaging zijn..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
koentjuh1987 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:39:
[...]

Is te doen maar denk goed na wat je voeding is gedurende de dag. Tijdig eten en genoeg binnenkrijgen zal dan eerder de uitdaging zijn..
Jup, op lange tochten moet je gewoon om het half uur een reep of gelletje naar binnenwerken, anders ga je dat toch snel merken. Verder gewoon rustig koersen en genieten van de omgeving. Leuk idee om van west naar oost te fietsen in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh1987
Verona27 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:42:
[...]

Jup, op lange tochten moet je gewoon om het half uur een reep of gelletje naar binnenwerken, anders ga je dat toch snel merken. Verder gewoon rustig koersen en genieten van de omgeving. Leuk idee om van west naar oost te fietsen in ieder geval.
Zal ook veel verschil maken als je moet klimmen of redelijk vlak kan blijven rijden.
Lekker je ritme (cadans) bepalen waar je lekker op kan cruisen en dan kom je die 200 km wel door. Op zn tijd wat eten en drinken is wel heel belangrijk anders kom je al sneller dan je lief is de man met de hamer tegen.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
Ramon 73 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:22:
Kan er een wetsvoorstel gedaan worden dat e-bikes mét hoorapparaat geleverd worden? Vandaag 80km heuvelland gedaan en zeker bij e-bikes 4-5x moeten bellen voordat er reactie was. Gewone fietsen gaan vlot plaats maken maar e-bikes zit niet mee.
Je moet gewoon schreeuwen naar oude mensen, die horen die hoge toon van je belletje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
koentjuh1987 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:46:
[...]

Zal ook veel verschil maken als je moet klimmen of redelijk vlak kan blijven rijden.
Lekker je ritme (cadans) bepalen waar je lekker op kan cruisen en dan kom je die 200 km wel door. Op zn tijd wat eten en drinken is wel heel belangrijk anders kom je al sneller dan je lief is de man met de hamer tegen.
Klimmen en dalen zal van oost naar west Nederland niet zo'n heel probleem zijn, lijkt me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Verona27 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:47:
[...]

Klimmen en dalen zal van oost naar west Nederland niet zo'n heel probleem zijn, lijkt me :D
Ik begin in Ootmarsum, onderschat die heuveltjes niet (wel gedaan namelijk en dan vallen ze tegen). Pak waarschijnlijk de N344 tot Voorthuizen en die is ook vals (plat). Maar heb er wel zin in, zal een berg reepjes meenemen en goed kijken waar ik kan stoppen voor eten en drinken. Dank voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Zie hier de schade:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ai! Dat is mooi klote! Balen.
Viel je frame hard tegen het bankje of viel het wel mee?

Zelf (gelukkig) geen ervaring met carbon reparaties, maar een maatje (van een maatje ;)) van mij heeft zijn mtb vorig jaar laten repareren na een flinke val, en je zag er helemaal niets meer van. Was zeer keurig gedaan. Het is dat hij het vertelde en een foto liet zien van de schade, maar je kon niets zien.

Was wel een heel gedoe volgens mij, omdat alles van het frame moest. Het frame gaat in een oven (oid). Dat kon het bedrijf ook doen, maar dat kostte het dubbele.

Heel veel succes en ben heel benieuwd naar het vervolg. Houd ons op de hoogte!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag weer een nieuwe ervaring op de racert. Door Satudarah van de weg gedrukt :+

In Katwijk op de boulevard was een groep motorrijders van de Satudarah. In 1x gooit er één zijn motor de weg op, auto's en iedereen in de remmen en ik werd nog vakkundig aan de kant gedrukt. Stoep op gegaan en toen de laatste voorbij was er achter aan gereden. Wat een malloten 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Verona27 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:42:
[...]

Elk uur bevalt mij prima, lekkere lunch erbij en gaan!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

sapphire schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:09:
Vandaag weer een nieuwe ervaring op de racert. Door Satudarah van de weg gedrukt :+
Die zijn toch verboden?
Het verbod betekent in de praktijk onder meer dat het Satudarah-logo is verboden, dat leden niet meer bijeen mogen komen in clubhuizen en dat zij hun Satudarah-hesjes niet meer mogen dragen.
Wordt dus blijkbaar niet echt op gecontroleerd cq gehandhaafd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Microkid schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:28:
[...]

Die zijn toch verboden?

[...]

Wordt dus blijkbaar niet echt op gecontroleerd cq gehandhaafd.
Hmmm heb een keer of 4 gekeken omdat ik ook al twijfelde :|

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Omdat ik op een aantal posts wil reageren bundel ik ze even in 1 post. Zo kan je me makkelijker negeren 8)7
havana schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 06:51:
Je merkt dan gewoon dat ze enorm “zoekerig” gaan rijden, alsof je lek rijdt.

Iedere band wordt overigens vierkant, an sich is daar niks mis mee!
Niet echt ervaring mee. Mijn band begint vlak te lopen maar het is een 25mm en door mijn gewicht wordt de band breder vervormt dan het loopvlak die vlak is. Ik merk niet echt een verschil op. Vandaag trouwens door een foutje van mijnentwege zo een 10km offroad gegaan van de 100km en zowaar een top10 plaats gepakt op een offroad stuk. Ik blijf die Conti's toch superbanden vinden.

Geen idee hoe lang je forenzenritjes zijn met de fiets. Vroeger was dat voor mij 25km, nu maar ca. 14km. Ik heb daarvoor een racefiets gebruikt alsook een gewone stadsfiets. Beiden hadden hun voor- en nadelen. Tegenwoordig rij ik met een soort "tussenslag" nl. de Oxford Blizzard (ff googelen, is nog steeds te koop). De reden waarom ik deze koos is omdat die met een snelspanner werkt, een bagagedrager heeft en standaard al spatborden heeft.

Met de racefiets altijd met een rugzak op de rug zeulen vond ik niet interessant en zelfs wat hatelijk. Ik neem ook altijd vrij veel materiaal mee (vers hemd, ondergoed, eten, wat drank) en dan trekt dat toch wat op de rug. Daarom dat ik het comfortabeler vind op een bagagerek. De spatborden spreken voor zich. We leven nog steeds in landen waar het eens kan regenen en je voorwiel kan je onderbenen/voeten behoorlijk nat maken en dat vind ik zelfs vervelender dan met een natte poep zitten van de spray van je achterwiel. Zeker als je 's avonds terug in die natte schoenen moet kruipen.

Mijn volgende woon-werkfiets zal toch wss een gravelbike worden. Dit omdat deze meestal voorzien zijn om spatborden te hangen en een bagagedrager. Dat is gewoon een must voor mij.

Alvast bedankt!
Persoonlijk vind ik de stap van 100 naar 200 best te doen als je 100 makkelijk kan verteren. Mijn ervaring leert me dat je niet zo erg veel dient te verminderen qua snelheid om het tot 200 vol te houden en de basis er wat is. Persoonlijk hou ik er ook van om vanaf dat ik meer dan 150km rij om vast voedsel mee te nemen. Sandwiches met choco of gewoon ergens stoppen bij de bakker ofzo. Dat vind ik minder lastig voor de darmen. Maar dat is misschien wel iets persoonlijk alhoewel ik zie dat veel randonneurs dat ook doen. Het is in ieder geval smakelijker dan steeds energierepen _/-\o_

Ik ben eigenlijk dit jaar gewoon gestopt met het eten van energierepen. Tot 100km eet ik eigenlijk niks meer en drink ik 2l sportdrank. Daar zit al meer dan genoeg suiker in als je op kruissnelheid rijdt (lees: niet intensief aan het rijden bent)

Los van de vraag of je de 200 in 10u kan uitfietsen hangt natuurlijk af wat je snelheid doorgaans is als je 100km fietst zonder echt diep te moeten gaan. Met een stop of 3 onderweg waar je op het gemakje iets eet en drinkt, reken ik op een min of meer vlak parcours (tot een 800tal HM) op een 23 a 24 moyenne met stops erbij gerekend. (Dus je moyenne zal hoger liggen tenzij je je teller tijdens de stops laat doorregistreren)

Vorige week heb ik mijn eerste 300km rit gereden. Tijdens de rit heb ik 2 suikerwafels gegeten, 4 koffiekoeken, 3 belegde pistolets en 1 brownie. Mijn bidons telkens bijgevuld op de stops. Ik had poeder in zakjes mee. In totaal had ik zo ca 4l sport drank binnen en 2l water (had te weinig poedertjes mee :X . En op de stops zelf heb ik nog een cola of 4 gedronken, een liter water extra en 1 koude chocomelk. Dat was zowat mijn rantsoen. Om 5u30 vertrokken en om 19u30 thuis. De rit zelf zonder stops was iets van 10u40 ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Dimi83 op 21-10-2018 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Holkers schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:39:
[...]

Ik begin in Ootmarsum, onderschat die heuveltjes niet (wel gedaan namelijk en dan vallen ze tegen). Pak waarschijnlijk de N344 tot Voorthuizen en die is ook vals (plat). Maar heb er wel zin in, zal een berg reepjes meenemen en goed kijken waar ik kan stoppen voor eten en drinken. Dank voor de tips
Ik weet niet wat je route precies wordt, maar om de n344 bij Apeldoorn vals plat te noemen gaat wat ver denk ik, zeker vanuit Apeldoorn tot aan de rotonde bij stroe/Garderen maak je, voor Nederlandse begrippen, best wat hoogtemeters :). Wel gaaf idee, de fietspaden liggen er daar ook behoorlijk goed bij (weinig bladeren of eikels).

Veel plezier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

ZieMaar! schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:32:
[...]

Ik weet niet wat je route precies wordt, maar om de n344 bij Apeldoorn vals plat te noemen gaat wat ver denk ik, zeker vanuit Apeldoorn tot aan de rotonde bij stroe/Garderen maak je, voor Nederlandse begrippen, best wat hoogtemeters :). Wel gaaf idee, de fietspaden liggen er daar ook behoorlijk goed bij (weinig bladeren of eikels).

Veel plezier!
Let op dat er, hoe verder je naar het westen komt, steeds meer eikels zijn in het verkeer. Het beste is om deze te ontwijken, omdat ze een harde carrosserie hebben...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Holkers schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

Belangrijkste lessen bij dit soort langere A naar B ritjes voor mij waren:
  • Bij wind tegen gewoon een andere dag kiezen, 200km met tegenwind is echt drama.
  • Liever 10km om dan door het centrum van een grotere plaats (zo ben ik keer dwars door centrum van Arnhem gereden na 80km en dat kost je heel hoop tijd en ritme).
  • https://drinkwaterkaart.nl van te voren even
  • Goed je route plannen (en op hoofdlijnen kennen) helpt heel veel (ook voor je motivatie als je weet nu ben ik op 1/3 1/2 etc)
  • Uiteindelijk ook vooral naar je lijf luisteren, ga vooral niet lopen pushen op een bepaalde streeftijd/gemiddelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Inderdaad. En wat ik zelf bij dergelijke ritten doe is ook een beetje rust pakken. Als je 's morgens vertrekt ga dan rond lunchtijd even ergens zitten en neem een fatsoenlijke lunch tot je. Dan heb je zowel een beetje fysieke rust als de mogelijkheid om even rustig te eten.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:33
Op zich zijn die ritten qua afstand ook wel te doen maar blijf direct vanaf het begin in gedachte houden dat het zo'n lange rit is. Bij mij eerder het probleem er in als een rit langer dan 3-4 uur duurde. Eten verhelpt dit natuurlijk wel maar als je alsnog boven je kunnen hebt gefietst die eerste 3-4 uur(ook al 'ging het zo makkelijk') dan nog is erg zwaar om de klap te boven te komen. Beter na 3-4 uur denken dat je harder had kunnen fietsen ;) Qua wind.. het is inderdaad heel vervelend om continu wind tegen te hebben. Zeker als je van A naar B fietst en je weet dat het niet meer gaat veranderen zorgt dat er ook voor dat je een stuk eerder zal breken mentaal.

Daarnaast is het ook gewoon relax om uitgebreid te lunchen en het zo in 2 ritten van 100 km te delen. Normaal eten(dus geen peperkoeken, energie repen etc) zorgt er ook voor dat je lichaam het wat beter kan verteren.

Eerder dit jaar ook meerdere 200+km ritten gedaan en was blij met het normale eten. Tijdens een 3 daagse tocht(500 km) wat minder goed 'normaal' gegeten en daar was mijn maag niet zo blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
wackmaniac schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:14:
[...]

Inderdaad. En wat ik zelf bij dergelijke ritten doe is ook een beetje rust pakken. Als je 's morgens vertrekt ga dan rond lunchtijd even ergens zitten en neem een fatsoenlijke lunch tot je. Dan heb je zowel een beetje fysieke rust als de mogelijkheid om even rustig te eten.
Hangt er voor mij beetje af hoe lang je rijdt. 150k is 5 uurtjes en als ik dan om 7:30 weg rijdt ben ik keurig rond de lunch op de bestemming en kan ik gelijk gezellig mee eten. maar met mindere benen idd ff van de fiets af en taartje eten oid, moet wel leuk blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:35

McMiGHtY

- burp -

Alvast bedankt!
Zo'n ritje (van Oost naar West) staat bij mij ook in de planning aankomende zondag, vanuit de Achterhoek naar Alkmaar terug, +- 170km, 30km minder dan jij. Misschien komen we elkaar nog wel tegen :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
la_fusion schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:38:

Qua wind.. het is inderdaad heel vervelend om continu wind tegen te hebben. Zeker als je van A naar B fietst en je weet dat het niet meer gaat veranderen zorgt dat er ook voor dat je een stuk eerder zal breken mentaal.
Zwijg me daar van :( Dit jaar voor het eerst een fietsweekend gedaan. De 4de dag terugkeren naar huis. Een rit van om en bij de 230km en die was van begin tot eind tegenwind. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41
Ik fiets meestal zo'n 80 km, met een paar uitschieters van 140+ over de afgelopen 3 jaren. Toevallig gisteren van Zeeland terug naar huis gefietst (193km). Had me uiterst slecht voorbereid omdat eigenlijk alleen een rondje in Zeeland had gepland. Had dus alleen water bij, flesje ice tea, 3 chocokoeken en 1 banaan. Onderweg nog 2x2 bidons bijgevuld, broodje gegeten en dat was 't. Dat was eigenlijk veel te weinig.
Maar het is wel blijven draaien, scheelt ook dat 't een vlakke rit was met weinig wind. Ik heb uiteindelijk iets minder dan 7 uur op de fiets gezeten en iets meer dan 7 uur onderweg geweest.

Tip: Eet voldoende, drink voldoende, neem reepjes mee en evt dextro tabletten en begin rustig. Dat laatste heb ik vooral moeite mee :P
Tip2: Na afloop bij een dergelijke rit, zeker als ik eigenlijk te weinig heb gegeten, goed eten, evt recovery shake. Voel me vandaag weer prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:22
Ergens in een tankstationwinkeltje stoppen en een zakje harde snoepjes kopen die je onderweg op kan knabbelen is ook een goede motivatie om nog even door te rijden (voor mij dan :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36

Ik had voor mijn woonwerkafstand van 19km een Btwin triban 540 met spatbordjes, achterrekje, voorwiel met naafdynamo en verlichting. Werkte fantastisch voor me. Kost ook niet zo heel erg veel. Die werd afgelopen weekend helaas gestolen. Inmiddels de Cube Nuroad EXC besteld, ben benieuwd. Was een overjarig modelletje met grote korting. Het 2019 model is in commuter versie te krijgen in twee versies; een met tiagra, mechanische schijfremmen en axa verlichting voor 1099 of een versie met 105 (de nieuwe r7000) met hydraulische schijfremmen en supernova verlichting. Voor mij ideaal, voor jou een degelijke optie? linkje: https://www.cube.eu/en/20...d/road-cyclocross/nuroad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Teun_2 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:17:
[...]

Ik had voor mijn woonwerkafstand van 19km een Btwin triban 540 met spatbordjes, achterrekje, voorwiel met naafdynamo en verlichting. Werkte fantastisch voor me. Kost ook niet zo heel erg veel. Die werd afgelopen weekend helaas gestolen. Inmiddels de Cube Nuroad EXC besteld, ben benieuwd. Was een overjarig modelletje met grote korting. Het 2019 model is in commuter versie te krijgen in twee versies; een met tiagra, mechanische schijfremmen en axa verlichting voor 1099 of een versie met 105 (de nieuwe r7000) met hydraulische schijfremmen en supernova verlichting. Voor mij ideaal, voor jou een degelijke optie? linkje: https://www.cube.eu/en/20...d/road-cyclocross/nuroad/
Thanks voor je reply. Die Nuroad ben ik nu al een paar x tegen gekomen en dat zijn inderdaad aantrekkelijke fietsen! Past qua specs helemaal in het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Noxa schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:19:
[...]

Thanks voor je reply. Die Nuroad ben ik nu al een paar x tegen gekomen en dat zijn inderdaad aantrekkelijke fietsen! Past qua specs helemaal in het plaatje.
Vraagje, puur uit interesse, waarom zou je voor zoiets gaan i.p.v. een echte racer met evt zo’n rekje om tas aan te hangen? Ik heb nu een cube Sl road voor woon-werkverkeer met bagagedrager en zou op dit moment die niet snel vervanger door iets vergelijkbaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:31

Is heel goed te repareren. Mijn Supersix is op bijna dezelfde plek gebroken en ik heb er na de reparatie alweer 12000 probleemloze kilometers op afgelegd, waaronder een Parijs-Roubaix. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4pDnbKvl.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
Sander schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:44:
[...]

Vraagje, puur uit interesse, waarom zou je voor zoiets gaan i.p.v. een echte racer met evt zo’n rekje om tas aan te hangen? Ik heb nu een cube Sl road voor woon-werkverkeer met bagagedrager en zou op dit moment die niet snel vervanger door iets vergelijkbaars.
Ik woon in centrum Antwerpen en werk in de haven, waar de wegen en fietspaden niet overal even glad zijn. Om van tram- en treinsporen maar te zwijgen. Bovendien vind ik een naafdynamo een must (al te vaak vergeten batterijen op te laden). Er zijn ook niet zo heel veel koersfietsen met mounts voor spatborden én een rekje.

[ Voor 4% gewijzigd door Teun_2 op 22-10-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Sander schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:44:
[...]

1. omdat ik al een racefiets heb en zo'n gravel bike me een leuke toevoeging lijkt.
2. Ik wil en wat robuuste fiets die niet te prijzig is. Waar je dus zonder problemen spatborden, en rekje en een ketting slot op/om kan leggen.
3. Dunne race banden in de winter/najaar voelen niet heel vertrouwd dus ik wil graag een fiets met brede banden.

Maar terechte vraag hoor. Enige wat ik als nadeel kan noemen is denk ik de snelheid. Met een strakke racer win je toch snel wat vaart denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Noxa schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:28:
[...]

1. omdat ik al een racefiets heb en zo'n gravel bike me een leuke toevoeging lijkt.
2. Ik wil en wat robuuste fiets die niet te prijzig is. Waar je dus zonder problemen spatborden, en rekje en een ketting slot op/om kan leggen.
3. Dunne race banden in de winter/najaar voelen niet heel vertrouwd dus ik wil graag een fiets met brede banden.

Maar terechte vraag hoor. Enige wat ik als nadeel kan noemen is denk ik de snelheid. Met een strakke racer win je toch snel wat vaart denk ik.
Understood, ik denk idd dat als ze geleverd worden met alle accessoires etc er al op dat ook wel een pre is. Ik vind mijn eigen Cube toch wat aan de zware kant nu en merk dat ik minder vaak dan vooraf gedacht op de terugweg naar huis nog een lusje eraan plak. Dat doe ik eigenlijk alleen vooraf gepland en dan ga ik met de racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Sjoewe schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:49:
[...]

Is heel goed te repareren. Mijn Supersix is op bijna dezelfde plek gebroken en ik heb er na de reparatie alweer 12000 probleemloze kilometers op afgelegd, waaronder een Parijs-Roubaix. :)

[Afbeelding]
Gisteren de offerte gekregen van 225€ als antwoord op de aanvraag die ik had ingediend via web gebaseerd op foto's.
Ook maar even gebeld en afgesproken om er even langs te gaan om het goed te bekijken samen.

Net nogmaals thuis goed gekeken met een felle lamp en de breuk (die best lelijk is) loopt door tot naast de rembrug (voorbij de letter N van Canyon) en dan is het en heel ander verhaal gezien de krachten die op de rem komen.
Maar goed, even zien wanneer ik er langs kan en dan weten we meer.

De breuk van je Supersix is veel verder onder de rembrug dan bij mij het geval is dus heel goed te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
jspr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Gisteren de offerte gekregen van 225€ als antwoord op de aanvraag die ik had ingediend via web gebaseerd op foto's.
Ook maar even gebeld en afgesproken om er even langs te gaan om het goed te bekijken samen.

Net nogmaals thuis goed gekeken met een felle lamp en de breuk (die best lelijk is) loopt door tot naast de rembrug (voorbij de letter N van Canyon) en dan is het en heel ander verhaal gezien de krachten die op de rem komen.
Maar goed, even zien wanneer ik er langs kan en dan weten we meer.

De breuk van je Supersix is veel verder onder de rembrug dan bij mij het geval is dus heel goed te repareren.
Vind het qua kosten meevallen. Stuk goedkoper dan een nieuw frame.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 09:30
MrAngry schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Een Gazelle Primavera? :-)
Dit was mijn eerste fiets! Die van jou heeft zelfs de originele gele velgen nog (Vuelta airlines?). Toffe bike
Ja dat klopt! ik ben de 2e eigenaar. De fiets is tot nu toe 1x volledig gereviseerd (volledige schakel en remgroep) en ik rijd er met veel plezier op. Aankomende winter ga ik hem wel vervangen omdat de ergonomie voor mij niet heel lekker is. Ik ga hem voor mijn zoon/vrouw behouden, te zonde om weg te doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

wackmaniac schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:19:
[...]

Vind het qua kosten meevallen. Stuk goedkoper dan een nieuw frame.
Als de reparaties té duur zouden zijn dan zullen veel mensen eerder naar een nieuw frame kijken denk ik.

Zoals vermeld, ik wil nog even bij de reparateur langs gaan om het in detail te bekijken. Ik ga nu beginnen met het demonteren van de fiets om dat ik dt sowieso moet doen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gistermiddag dan eindelijk de knoop doorgehakt, en deze machine besteld:

Canyon Aeroad CF SL Disc 8.0
Afbeeldingslocatie: https://static.canyon.com/img/cache/73/2/95116cb71705688c22ac74b0e1b75.jpg
(klikbaar voor specs)

Ik ga hem gebruiken voor een combinatie van 'gewoon' op de weg, pak af en toe een triathlon mee en hou van klimmen als de kans zich even voordoet. Volgens mij hiermee een alleskunner gevonden waar ik een aantal jaren mee vooruit kan.

Kom van een Bulls Harrier 1 (2016) alu-frame met Zonda wielen en een 105 groep. Gaat dus een behoorlijke upgraden zijn qua materiaal maar ook zeker qua meer race-waardige positie!

Nog getwijfeld over de Di2 versie, maar €1000 extra vond ik te gortig (ondanks dat je ook iets dikkere wielen krijgt).

[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 23-10-2018 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
MrAcid schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:56:
Gistermiddag dan eindelijk de knoop doorgehakt, en deze machine besteld:

[Afbeelding]
(klikbaar voor specs)

Ik ga hem gebruiken voor een combinatie van 'gewoon' op de weg, pak af en toe een triathlon mee en hou van klimmen als de kans zich even voordoet. Volgens mij hiermee een alleskunner gevonden waar ik een aantal jaren mee vooruit kan.

Kom van een Bulls Harrier 1 (2016) alu-frame met Zonda wielen en een 105 groep. Gaat dus een behoorlijke upgraden zijn qua materiaal maar ook zeker qua meer race-waardige positie!

Nog getwijfeld over de Di2 versie, maar €1000 extra vond ik te gortig (ondanks dat je ook iets dikkere wielen krijgt).
Pff mooi fietsje, hoor. Daar ga je sowieso veel plezier van krijgen! _/-\o_

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ramon 73
Wat is fietsen toch mooi :)
Vanochtend weer met de fiets naar het werk. Voor de heenweg kies ik dan een route die grotendeels via dorpjes / over geasfalteerde veldwegen gaat. Ineens zie ik iets uit het veld gescharreld komen, ik denk nog "Ah, een huiskat die terug naar d'r mandje gaat na een nachtje jagen op veldmuizen".
Het was echter een das! Die zitten er genoeg in Zuid-Limburg, maar normaal zie je die nooit verschijnen. Deze liep vlotjes de weg over, liep een meter of 10 met mij mee en verdween weer in het veld. Leuk, nooit een das gezien zonder hekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:33
Ramon 73 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:50:
Wat is fietsen toch mooi :)
Vanochtend weer met de fiets naar het werk. Voor de heenweg kies ik dan een route die grotendeels via dorpjes / over geasfalteerde veldwegen gaat. Ineens zie ik iets uit het veld gescharreld komen, ik denk nog "Ah, een huiskat die terug naar d'r mandje gaat na een nachtje jagen op veldmuizen".
Het was echter een das! Die zitten er genoeg in Zuid-Limburg, maar normaal zie je die nooit verschijnen. Deze liep vlotjes de weg over, liep een meter of 10 met mij mee en verdween weer in het veld. Leuk, nooit een das gezien zonder hekken.
Heel mooi inderdaad tot dat je een keer bijna van de weg wordt gerend door een hert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 19:15

_Z3

la_fusion schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:17:
[...]

Heel mooi inderdaad tot dat je een keer bijna van de weg wordt gerend door een hert 8)7
Of een wild zwijn, een keertje heel erg geschrokken van zo'n beest wat vlak langs het fietspad aan het scharrelen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een keer gehad dat ik parallel opfietste met een ooievaar in zweefvlucht. Prachtig.

Was wel blij dat we elkaars pad niet kruisten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Mooi fietsje hoor MrAcid! Het wordt hier ook wel eens tijd voor een upgrade....

[ Voor 4% gewijzigd door Cliffie op 24-10-2018 10:31 ]

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ooievaars zijn freaky. In het donker heb ik regelmatig dat ze een stuk met mij meevliegen, dan zie je zo'n grote schaduw die ineens keihard krijst (dat doen ze nooit als ze aan de waterkant zitten, maar alleen in de lucht).

De eerste keer dat me dat gebeurde lag ik bijna in de greppel van schrik :D

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06
Zwanen die hun landing hebben ingezet en een fietspad kruisen zijn ook best spannend.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:42:
Zwanen die hun landing hebben ingezet en een fietspad kruisen zijn ook best spannend.
Of zwanen vlak langs het fietspad welke duidelijk hun pasgeboren jongen koste wat het kost zullen verdedigen. Kan een angstaanjagend gevoel geven als je daar met snelheid langs komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:43
DDX schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:42:
Kun je eens iets vertellen over winterkleding? Wat voor laagjes gebruik je, handschoenen, overschoenen, welke merken bevallen je het best etc?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

Stoffa schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Kun je eens iets vertellen over winterkleding? Wat voor laagjes gebruik je, handschoenen, overschoenen, welke merken bevallen je het best etc?
Een hele logische vraag terwijl je hem quote over zwanen 8)7 :+ :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:53
Zwanen die een landing hebben ingezet ben ik nog niet tegengekomen, maar overstekende reeën heb ik wel redelijk vaak. Laatst in een avondrit zelfs meerdere keren (logisch, want in het donker worden ze actief). Daarnaast ook vrij veel ganzen (woon-werk verkeer route gaat door een natuurgebied vlak onder Groningen), meelopende of vooruitlopende hazen. Tja, eigenlijk kom ik toch aardig vaak wild tegen. En dan blijf ik nog braaf op de normale wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
Deze zomer na een laatdienst een vleermuis wiens sonar niet zo denderend werkte tegengekomen. Of beter gezegd, ze vloog tegen mijn buik. Dat was best schrikken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:35

McMiGHtY

- burp -

Ik had laatst last van een overstekend paaltje.. Net kunnen ontwijken

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Crazy D schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:07:
[...]

Een hele logische vraag terwijl je hem quote over zwanen 8)7 :+ :D
Haha ja ik zag z'n post en dacht "Ah dat wilde ik m nog even vragen" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

wisselwerking schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:15:
Zwanen die een landing hebben ingezet ben ik nog niet tegengekomen, maar overstekende reeën heb ik wel redelijk vaak. Laatst in een avondrit zelfs meerdere keren (logisch, want in het donker worden ze actief). Daarnaast ook vrij veel ganzen (woon-werk verkeer route gaat door een natuurgebied vlak onder Groningen), meelopende of vooruitlopende hazen. Tja, eigenlijk kom ik toch aardig vaak wild tegen. En dan blijf ik nog braaf op de normale wegen.
Fazanten zijn ook naar.
Die beesten hebben de neiging om naar dezelfde kant uit te wijken als die jij met je fiets kiest. En dan zijn ze meestal het haasje. 8)7

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Meenemen en lekker opeten zou ik zeggen!

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het haasje of de fazant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

De laatste dagen ben ik flink aan het nadenken geweest wat te doen met mijn gebroken Ultimate CF SLX frame en uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt.

De reparatie kosten vallen mee en het gaat waarschijnlijk nog een paar euro goedkoper uitvallen omdat ik het frame uiteindelijk helemaal kaal aanlever. Wanneer het frame terug komt wordt deze weer compleet opgebouwd en gaat de fiets in verkoop.

Persoonlijk zal ik nooit 100% gerust op een gerepareerd frame zitten, ook al wordt er garantie gegeven, sterker dan voorheen, etc. etc.. Voor mijn gevoel als je enkel over vlak gaat oké, maar hier waar ik rij is het vooral klimmen en dus ook veel (snel) afdalen, dus nee, geen gerepareerd carbon frame voor mij.

Inmiddels ben ik aan het kijken naar een nieuwe fiets en weet nog niet zeker of het weer een Canyon gaat worden gezien een nieuwe CF SLX met Di2 4.000€ is (met daarbij komende kosten).
Tevens is het na 5 jaar (22.000Km) ook wel lekker om alles weer nieuw te hebben: Di2 8050 met alle opties, nieuwe wielen, ander frame/kleur/model/evt. merk.

Maar goed, eerst moet het frame naar de reparateur en gaat de advertentie online :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Stoffa schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Tja wat wil je weten ?
Ik heb hele voorraad, zeker icm wind/regen is het lastig kleden.
Vooral kwestie van veel laagjes.
Vaak oversokken eventueel icm overschoenen.
Beenstukken icm gevoerde korte broek.
En bovenlichaam verschillende soorten ondershirts icm lange mouwen shirt enentueel nog 2e jas eroverheen.
Zeker las het koud is vaak gabba (2 maten te groot) aan over andere jack wat dan zorgt voor warm en droog.

Handschoenen is nog wel dingetje, langere ritten neem ik vaak 2 paar mee/icm liner handschoenen zodat je onderweg kan wisselen.

En ondertussen ben ik wel weer klaar met dat herfst weer.
Nat en rotzooi op de wegen, je blijft je fiets schoonmaken.
Doe mij maar gewoon koud en droog daar kan je normaal op kleden.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 26-10-2018 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 14-09 11:32
jspr schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:41:
De laatste dagen ben ik flink aan het nadenken geweest wat te doen met mijn gebroken Ultimate CF SLX frame en uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt.

De reparatie kosten vallen mee en het gaat waarschijnlijk nog een paar euro goedkoper uitvallen omdat ik het frame uiteindelijk helemaal kaal aanlever. Wanneer het frame terug komt wordt deze weer compleet opgebouwd en gaat de fiets in verkoop.

Persoonlijk zal ik nooit 100% gerust op een gerepareerd frame zitten, ook al wordt er garantie gegeven, sterker dan voorheen, etc. etc.. Voor mijn gevoel als je enkel over vlak gaat oké, maar hier waar ik rij is het vooral klimmen en dus ook veel (snel) afdalen, dus nee, geen gerepareerd carbon frame voor mij.

Inmiddels ben ik aan het kijken naar een nieuwe fiets en weet nog niet zeker of het weer een Canyon gaat worden gezien een nieuwe CF SLX met Di2 4.000€ is (met daarbij komende kosten).
Tevens is het na 5 jaar (22.000Km) ook wel lekker om alles weer nieuw te hebben: Di2 8050 met alle opties, nieuwe wielen, ander frame/kleur/model/evt. merk.

Maar goed, eerst moet het frame naar de reparateur en gaat de advertentie online :)
Je bent er zelf niet gerust op maar een ander laat je er wel op fietsen? Zet je het ook in de advertentie dat er een schade gerepareerd is?
Ik zou mijn verlies nemen en alle onderdelen desnoods los verkopen of overzetten op een ander frame en niet iemand anders er mee opzadelen.
Ik geloof best wel dat het ter goeder trouw gaat en dat de reparatie goed wordt uitgevoerd maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:08
Zijn er mensen die recent rondje markermeer hebben gedaan? Wegen zijn gewoon open toch (houtribdijk?)? En weet iemand nog een leuk lunchplekje langs de route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
jspr schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:41:

Dit is de reden om geen fietsen op marktplaats te kopen. Zoals @D.deJong al zegt zou het je sieren de schade te vermelden in je advertentie. Ik zou eerder de reparatie laten zitten en je groep overzetten op een nieuw frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
timwijn schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 07:23:
Zijn er mensen die recent rondje markermeer hebben gedaan? Wegen zijn gewoon open toch (houtribdijk?)? En weet iemand nog een leuk lunchplekje langs de route?
Maand geleden wilden wij deze nog doen en toen zat de houtrib nog dicht. Pontje tot halverwege, op gezette tijden.

Edit: tot juli 2019 is het fietspad dicht

[ Voor 5% gewijzigd door Holk op 27-10-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
DDX schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:47:
[...]

Tja wat wil je weten ?
Ik heb hele voorraad, zeker icm wind/regen is het lastig kleden.
Vooral kwestie van veel laagjes.
Vaak oversokken eventueel icm overschoenen.
Beenstukken icm gevoerde korte broek.
En bovenlichaam verschillende soorten ondershirts icm lange mouwen shirt enentueel nog 2e jas eroverheen.
Zeker las het koud is vaak gabba (2 maten te groot) aan over andere jack wat dan zorgt voor warm en droog.

Handschoenen is nog wel dingetje, langere ritten neem ik vaak 2 paar mee/icm liner handschoenen zodat je onderweg kan wisselen.

En ondertussen ben ik wel weer klaar met dat herfst weer.
Nat en rotzooi op de wegen, je blijft je fiets schoonmaken.
Doe mij maar gewoon koud en droog daar kan je normaal op kleden.
Zelf ben ik nog altijd op zoek naar goeie overschoenen. Denk aan de nieuwe s-phyres, Rapha, Assos. Heb ze momenteel van GripGrab, maar zijn totaal niet duurzaam. Ook Winterschoenen ipv overschoenen overweeg ik nog.

Handschoenen is inderdaad ook lastig. Zelfs met m'n Goretex skihandschoenen kreeg ik vorige winter gevoelloze vingers. Misschien die Rapha schaarhandschoenen eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
Ik vind zelf winterschoenen wel een vinding. Het enige probleem is dat als er eenmaal water in staat (wat vrij lang duurt omdat het er echt alleen nog maar langs je been in kan lopen) hij ook andersom waterdicht is, het komt er niet meer uit tijdens het fietsen.
Futurum adverteert vrij aggro met overschoenen die echt alle problemen van overschoenen oplossen, je hond voor je uitlaten en je fiets schoonmaken, dus misschien dat die een optie zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Stoffa schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

Zelf ben ik nog altijd op zoek naar goeie overschoenen. Denk aan de nieuwe s-phyres, Rapha, Assos. Heb ze momenteel van GripGrab, maar zijn totaal niet duurzaam. Ook Winterschoenen ipv overschoenen overweeg ik nog.
Winterschoenen heb ik, maar is leuk voor koude rit zonder echte regen.
Als het echt regent blijft water er dus in staan en dan loop je dus te soppen.
Beetje zelfde idee als sealskinz sokken.

Oversokken icm dunnere overschoenen werkt als het echt nat is wel goed, je voeten worden wel nat maar blijven wel warm.
Misschien die Rapha schaarhandschoenen eens proberen.
Die heb ik eens besteld, maar direct teruggestuurd.
dan krijg je beetje idee van met vuisten op je stuur leunen en probeer dan maar te remmen/schakelen ed.
Castelli estremo handschoenen werken wel goed als het koud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

D.deJong schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 06:34:
Je bent er zelf niet gerust op maar een ander laat je er wel op fietsen? Zet je het ook in de advertentie dat er een schade gerepareerd is?
Ik zou mijn verlies nemen en alle onderdelen desnoods los verkopen of overzetten op een ander frame en niet iemand anders er mee opzadelen.
Ik geloof best wel dat het ter goeder trouw gaat en dat de reparatie goed wordt uitgevoerd maar toch.
Noxa schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:27:
Dit is de reden om geen fietsen op marktplaats te kopen. Zoals @D.deJong al zegt zou het je sieren de schade te vermelden in je advertentie. Ik zou eerder de reparatie laten zitten en je groep overzetten op een nieuw frame.
Sowieso wordt het vermeld in de advertentie of verbaal wanneer er iemand komt (met inzicht in de factuur van de reparatie zodat ze kunnen zien dat het door een professioneel bedrijf is gedaan wat een referentie is hier in de buurt).
De geheel prijs al er dan ook naar zijn gezien het makkelijker is om alles gemonteerd op een frame te verkopen (die al dan niet in de container gaat) dan alles in losse onderdelen omdat je dan met spullen blijft zitten. Tevens zijn er genoeg mensen die het niet belangrijk vinden dat een carbon frame professioneel gemaakt is (ik denk daar persoonlijk anders over gezien ik nooit 2e hands carbon kopen bijvoorbeeld) en er zijn ook genoeg mensen die op een budget namaak Chinees frames, wielen en onderdelen rijden en zich daar niet druk om maken.

Een vriend van mij heeft een winkel hier en ik kan via hem fietsen krijgen tegen een scherpere prijs, en gezien ik graag de nieuwe Ultegra 8050 Di2 groep en nieuwe wielen wil is dit ook een mooie gelegenheid om naar 5 jaar (22.000Km) een andere fiets te nemen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Mijn Ultegra 6800 linkershifter is gebroken door een recente val, dus ik ben aan het kijken naar vervanging nu ik inmiddels op de smart trainer ben gekropen. Nu zie ik dat de R8000 verrassend genoeg goedkoper is dan de 6800 bij bike-discount.de, wat zouden jullie doen? 6800 nemen zodat beide shifters van dezelfde serie zijn (blijven) of een R8000 nemen (en dan wellicht aan het begin van het volgende seizoen ook de rechtershifter vervangen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41
Technisch zal 't niet uitmaken, maar ik zou 't wel graag gelijk houden. Dus dan zou ik kijken of een setje shifters niet goedkoper is dan 2x los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Het is vandaag heerlijk fiets weer om de VAM berg maar eens mee te pakken met dit mooie weer. De berg is nu eindelijk open sinds deze maand.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Gekke Jantje schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:49:
Het is vandaag heerlijk fiets weer om de VAM berg maar eens mee te pakken met dit mooie weer. De berg is nu eindelijk open sinds deze maand.
Staat op mn lijstje, maar vanuit Groningen stad is dat apparaat nog best ver weg.. In ieder geval wel weer een rondje doen vadnaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:00
Gisteren na nog geen in de training 2 km aangereden door een auto die mij geen voorrang gaf:(
Baal als een stekker, heb deze fiets nog geen 4 maanden.

In eerste instantie lijkt alleen de sifter en de voorvork stuk... Ik hoop echt dat het frame nog goed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ewOmsjTqm55uAhrr2wdLs8g1/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Als het de schuld is van de auto is het toch een verzekerings kwestie?
Pagina: 1 ... 7 ... 681 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).