Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 681 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Als ik nu op de fiets stap wanneer ik nog even tijd heb dan moet het ook wel met verlichting.
Zelf gebruik ik een €5 lampje van DX.

https://www.dx.com/p/mini...white-426088#.W78R5PlcIkI

Het lampje geeft voldoende zicht in het schemerdonker. De batterij houd het prima vol, 3 uur, is oplaadbaar. Ik vind het vooral prettig dat ik wordt gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 21:11

McMiGHtY

- burp -

Heb zelf sinds kort een Lezyne LX700 voorop en een sigma lampje achter, en in mn zadeltasje 2 action lampjes..just to be sure.
Gisteravond ook even gefietst..en idd..wat fietsen er veel mensen zonder licht..

Als ik aan het hardlopen ben heb ik een heel vestje met ledjes aan, zodat ik goed zichtbaar bent.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Ik heb geen verlichting op mn fiets aangezien ik nooit in het donker fiets. Laatst wel verdwaald waardoor ik door de schemering naar huis moest fietsen, wat inderdaad echt niet prettig voelt. Op de racefiets voel ik me dan ook een stuk kwetsbaarder dan op een gewone fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:28

vhal

ಠ_ಠ

Gelukkig zijn hier genoeg mensen met verstand, dat doet mij weer deugd (y)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
vhal schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:34:
Gelukkig zijn hier genoeg mensen met verstand, dat doet mij weer deugd (y)
Zojuist verlichting voor tijdens het hardlopen gekocht.. voelde me gisteren best kwetsbaar op het fietspad en dat is 3 kwart van m'n route. Jouw dag ook weer goed :9.
Wielrennen in het donker ga ik niet aan beginnen, vandaar doordeweeks 's avonds hardlopen, in het weekend fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik snap daar echt niets van, van die gasten die zonder licht rijden.

Je rijdt met duizend(en) euro('s) aan materiaal en dan kan er geen setje lichten van 60 euro vanaf?

Ik mag hopen dat de tijd dat het 'stoer' was om als puber zonder licht te rijden voor zulke figuren toch wel voorbij is.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 19:15

_Z3

nare man schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:20:
Je rijdt met duizend(en) euro('s) aan materiaal en dan kan er geen setje lichten van 60 euro vanaf?
Fietsbel is nog goedkoper en hoeveel rijden er daarmee niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
NielsTn schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:26:
Iemand een idee hoe dit ventiel werkt? Ik zie geen presta of schrader ventiel. Wat is t dan wel?

[Afbeelding: Ventirl]
De fietsenmaker wist te melden dat het inderdaad een binnenband betreft met een ventielverlenger van 3-4 cm volgens hem.

Indien de band lek was, zou ik een binnenband met een ventiellengte van 80mm dienen te plaatsen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
_Z3 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Fietsbel is nog goedkoper en hoeveel rijden er daarmee niet :P
Maar daar (verlichting en bel) wordt de fiets natuurlijk veel zwaarder door, doet het afbreuk aan de mooie lijnen van de fiets en zorgt het voor meer weerstand. Dan zou alle moeite voor niks zijn om die dikke bierbuik en lycra te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Hoe kwetsbaar zijn Carbon frames nou daadwerkelijk?

Klopt, ook ik doe er heel voorzichtig mee bij het op een (trekhaak)fietsendrager monteren. Niet te hard aandraaien. Heb zelfs zo’n beschermer van Thule.

Als ik op dit onderwerp Google kom ik honderden pagina`s tegen die uitleggen hoe kwetsbaar carbon is voor puntbelasting en dus het vastmaken van het frame aan zo’n grijper van de fietsendrager. Niet te strak, enz.

Maar ik vind geen enkele foto, filmpje of ervaring op een forum dat iemand zijn carbon frame heeft vernageld bij het monteren op een fietsendrager.

Eigenlijk wel raar toch? Er moet toch wel iemand zijn die dit overkomen is als carbon echt zo kwetsbaar is?

Of valt het eigenlijk wel mee en wil je carbon echt beschadigen dan zou je met al je kracht zo’n grijper moeten aandraaien? Wat in de praktijk eigenlijk nooit gebeurt?

Vroeg ik mij zo af... (maar ik blijf voorzichtig doen :) ).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
Op mijn woon werkkoersfiets (https://www.decathlon.be/...elertoerisme/_/R-p-152351) heb ik een naafdynamo laten spaken (naast spatbordjes en een achterrek). Ik pak nu het donkerder wordt 's avonds altijd eerder die fiets dan de carbonnen fiets omdat de batterijen van die lichten toch nooit zijn opgeladen of ik de lampjes niet meteen vind ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:07
Galois schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:41:
Hoe kwetsbaar zijn Carbon frames nou daadwerkelijk?
Mooie vergelijking:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 10:09
Ja, mooi filmpje, maar dit is niet vergelijkbaar met de puntlast die hierboven wordt bedoeld. Dit soort testjes laat een heel ander soort belastbaarheid zien dan een test waarbij je een klem van de fiestdrager eens flink strak om de boven- of onderbuis van en raceframe draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Leuk filmpje idd. Erg sterk dus.

Maar inderdaad, wat @Swedish_Chef ook zegt, wat is het effect van een puntlast?

Is het überhaupt mogelijk om met een klem van een fietsendrager, door deze op je allerstrakst aan te draaien (zonder hulpmiddelen, alleen je handen), een carbon frame te beschadigen?

Als je op de vele fora hierover leest dan ben je ervan overtuigd van wel, maar nergens een filmpje of foto te vinden... wellicht valt het dus mee? Maar waar komen dan deze ‘indianenverhalen’ dan vandaan?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Nixo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:09:
Als ik nu op de fiets stap wanneer ik nog even tijd heb dan moet het ook wel met verlichting.
Zelf gebruik ik een €5 lampje van DX.

https://www.dx.com/p/mini...white-426088#.W78R5PlcIkI

Het lampje geeft voldoende zicht in het schemerdonker. De batterij houd het prima vol, 3 uur, is oplaadbaar. Ik vind het vooral prettig dat ik wordt gezien.
Deze heb ik nu ook weer zo'n twee jaar. Voor het geld fantastische lampjes om gezien te worden. Je kunt mij niet vertellen dat als je een dure racefiets kunt kopen, je geen geld meer voor deze lampjes hebt.

Verbaas me iedere keer weer over die sporters die denken dat ze wel op tijd gezien worden zonder dat ze zelf zorgen voor verlichting..........

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Maar op een racefiets vind ik gezien worden niet genoeg. Ik heb ooit een iets betere lamp gekocht, Lezyne KTV pro setje van 40€, maar hiermee kan ik nog steeds niet ver genoeg voor me kijken om comfortabel te fietsen.

Al een paar keer overwogen om een 800 Lumen lamp te kopen, maar ik vind 100€ voor een lampje gewoon veel. En ik weet dan nog geeneens of ik daarmee wel genoeg kan zien om lekker te fietsen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik fiets al een tijd met een lamp die ik ooit een keer bij de Lidl heb gekocht. Geen idee hoeveel lumen, maar er gaan 4 AA penlights in en geeft (net) genoeg licht om alle (wel of niet verlichtte) fietspaden te nemen in het donker. Batterijduur is ook prima, schat zo'n 5-6 uur. Als de batterijen bijna leeg zijn, gaat er een rood ledje branden en kun je nog prima een klein uur doorfietsen voordat hij helemaal uitgaat.

Deze was het, geen idee of die nog ergens te koop is. Achterlicht is lekker klein en geeft ook een bak licht.

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1796150

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
Het gaat niet zozeer om gezien worden; dan maak je jezelf afhankelijk van de oplettendheid van andere weggebruikers. Het gaat erom dat je zelf een voldoende overzicht hebt over de meters vóór je fiets, dat je genoeg zicht en tijd hebt om te anticiperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

SirLenncelot schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:35:
Maar op een racefiets vind ik gezien worden niet genoeg. Ik heb ooit een iets betere lamp gekocht, Lezyne KTV pro setje van 40€, maar hiermee kan ik nog steeds niet ver genoeg voor me kijken om comfortabel te fietsen.

Al een paar keer overwogen om een 800 Lumen lamp te kopen, maar ik vind 100€ voor een lampje gewoon veel. En ik weet dan nog geeneens of ik daarmee wel genoeg kan zien om lekker te fietsen.
Haal dan even een lampje bij AliExpress, om te proberen. Grote kans dat je hier gewoon genoeg aan hebt.
Ik heb deze op m'n woon/werk-fiets: https://nl.aliexpress.com...ont-Head/32503159557.html

Heeft een aantal standen qua lichtopbrengst, en de lichtbundel is goed te richten door de "zoomkop".
Wel moet je hier zelf nog een 18650-accu bij kopen, maar voor 25 euro heb je er daar ook 2 van (zodat je altijd een volle accu hebt) en dan zit er ook nog een lader bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Pelle schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:13:
[...]

Haal dan even een lampje bij AliExpress, om te proberen. Grote kans dat je hier gewoon genoeg aan hebt.
Ik heb deze op m'n woon/werk-fiets: https://nl.aliexpress.com...ont-Head/32503159557.html

Heeft een aantal standen qua lichtopbrengst, en de lichtbundel is goed te richten door de "zoomkop".
Wel moet je hier zelf nog een 18650-accu bij kopen, maar voor 25 euro heb je er daar ook 2 van (zodat je altijd een volle accu hebt) en dan zit er ook nog een lader bij.
Beter koop je dan deze zaklamp inclusief lader en accu: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dW9LPES
Hoef je er alleen nog een mount voor te kopen: https://nl.aliexpress.com...db21cac&priceBeautifyAB=0
Ben je voor iets meer als een 10je klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

kleinelievewolff schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:22:
[...]
Beter koop je dan deze zaklamp inclusief lader en accu: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dW9LPES
Hoef je er alleen nog een mount voor te kopen: https://nl.aliexpress.com...db21cac&priceBeautifyAB=0
Ben je voor iets meer als een 10je klaar.
Kan :) Hoewel ik persoonlijk geen Ali-accu's en laders zou vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:06
SirLenncelot schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:35:

Heb het al eens eerder benoemd. M'n cateye 800 geeft me voor 64 euro dermate veel licht dat ik gerust om 23u Avonds op de fiets stap en door de donkere polders fiets. Gewoon gister nog met gemiddeld 36km/u (en dit op halve lichtsterkte van 400lumen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 13-09 23:18
HBSVDK schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:57:
[...]

Heb het al eens eerder benoemd. M'n cateye 800 geeft me voor 64 euro dermate veel licht dat ik gerust om 23u Avonds op de fiets stap en door de donkere polders fiets. Gewoon gister nog met gemiddeld 36km/u (en dit op halve lichtsterkte van 400lumen)
Die Cateye Volt 800 heb ik ook, top lamp!! (Alleen waar heb je hem gekocht voor 64 euro?).

In het pikke donker en dan op stand 400 lumen (gaat hij 4 uur mee).

Ik had ook een Ali koplamp, beter geld in mijn zak kunnen houden met al die accu’s en troep.

Ali ‘thuis kom’ lampjes zoals eerder vermeldt. Die vind ik wel prima.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:06
mhr-zip schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:10:
[...]

Die Cateye Volt 800 heb ik ook, top lamp!! (Alleen waar heb je hem gekocht voor 64 euro?).

In het pikke donker en dan op stand 400 lumen (gaat hij 4 uur mee).

Ik had ook een Ali koplamp, beter geld in mijn zak kunnen houden met al die accu’s en troep.

Ali ‘thuis kom’ lampjes zoals eerder vermeldt. Die vind ik wel prima.
Amazon.co.uk. Was via app als nieuwkomer toen 10 pond korting. Nu 64 pond zie ik. Dus iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Weet iemand een website waar je ook kan zoeken op (interne) velg breedte?
Ik ben opzoek naar iets goed(koop)s wat breder is dan ik nu heb (15c). Velgrem/10sp.

Wat is de breedste maat banden die op 15c velgen kan? Ik kwam tegen 32mm, maar is daar nog normaal mee te rijden? Voor mijn frame en remmen geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 09:27

Tacoos

i am i

Galois schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:20:

Is het überhaupt mogelijk om met een klem van een fietsendrager, door deze op je allerstrakst aan te draaien (zonder hulpmiddelen, alleen je handen), een carbon frame te beschadigen?
Waarom zou je de klem ook op zijn allerstrakst aandraaien? Dat is helemaal nergens voor nodig.
Tenminste op mijn fietsdrager is de klem zo ontworpen dat als ie dicht is, er geen spleet is die groot genoeg is voor de zadelpen om doorheen te glippen, maw: zelfs als ik de klem maar lichtjes vastdraai, zal de fiets er nooit uitvallen. Waarom dan strakker? Dat voegt niks toe, behalve bij een carbon fiets een risico op problemen.

Je zou em nog lichtjes strakker kunnen vastdraaien om kleine bewegingen te elimineren mbv wrijving, om te voorkomen dat je sporen van de klem op je pen krijgt, maar meer is niet nodig. En dit kun je ook oplossen door er een dun, zacht doekje tussen te zetten.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Tacoos schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

Waarom zou je de klem ook op zijn allerstrakst aandraaien? Dat is helemaal nergens voor nodig.
Nee, dat doet (hopelijk) niemand. Maar dat is mijn vraag ook niet.

Ik heb het over het hypothetische geval dat als je de klem op z'n allerstrakst aandraait (dus stel dat je dat zou doen), wat er dan zou gebeuren met een carbon frame.

Eigenlijk denk ik dat er helemaal niets mee gebeurt. Het lijkt mij sterk dat je carbon op die manier stuk zou kunnen krijgen, puur met je eigen kracht, zonder hulpmiddelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
mhr-zip schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:24:
Weet iemand een website waar je ook kan zoeken op (interne) velg breedte?
Ik ben opzoek naar iets goed(koop)s wat breder is dan ik nu heb (15c). Velgrem/10sp.

Wat is de breedste maat banden die op 15c velgen kan? Ik kwam tegen 32mm, maar is daar nog normaal mee te rijden? Voor mijn frame en remmen geen probleem.
Vision Team 30, interne velgbreedte ruim 19 mm en kosten geen drol. Prima wieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:44

Lulukai

God's gift to women

Iemand een adresje voor fietssokken met goede prijskwaliteit? Op futurumshop zie ik ze 15/stuk kosten, dat is me teveel. Ik heb net even op AliExpress gekeken, veel aanbod en lage prijzen, maar alles wordt slechts aangeboden one size fits all, terwijl ik ze toch liefst iets beter passend koop.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 11:44

Lulukai

God's gift to women

Verona27 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:31:
Op de racefiets voel ik me dan ook een stuk kwetsbaarder dan op een gewone fiets.
Ik ook, en ik kan niet exact de reden zeggen waarom.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Lulukai schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:23:
Iemand een adresje voor fietssokken met goede prijskwaliteit? Op futurumshop zie ik ze 15/stuk kosten, dat is me teveel. Ik heb net even op AliExpress gekeken, veel aanbod en lage prijzen, maar alles wordt slechts aangeboden one size fits all, terwijl ik ze toch liefst iets beter passend koop.
Duursport.nl ?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
nare man schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:57:
[...]

Vision Team 30, interne velgbreedte ruim 19 mm en kosten geen drol. Prima wieltjes.
Ziet er goed uit!

Vision Team 30 wielset kost €139,- bij Bakker Racing en Futurumshop.
Vision Team 35 wielset kost €169,- bij Hopmans.

Maar eens een review er bij zoeken. (zijn de lagers een beetje pekelproef? Aangezien het mijn winterset wordt.

(Is dit nog iets: https://www.rosebikes.de/...-shimano-105-5800-2670879)

Afbeeldingslocatie: https://www.rosebikes.de/images/rxt1nhWcy34IRFcCwYLCycBmbUWH85VywOGHTu8dx5Q/fit/1800/1200/no/1/bG9jYWw6Ly8vcHJvZHVjdC8yMjc1NjI0XzEucG5n.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door mhr-zip op 13-10-2018 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Lagers zien sowieso af bij slecht weer.
Heb ook de Vision 35's, en die doen het voorlopig heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:21
Ik kreeg bij mijn laatste aankoop bij Rose een potje Xenofit Guarana plus kauwtabletten. "Uw natuurlijke cafeïne kick" staat erop. Bij behoefte 2 tabletten en max 4 per dag.

Geen idee wat ik eraan kan hebben, kassajuffrouw gooide het in de tas met de woorden "Gratis sample" maar is gewoon een normale handelsmaat van potje. Waarschijnlijk moeten ze het spul kwijt omdat de THT datum afloopt.
Waarvoor gebruik je dergelijk spul? Staat niet op de pot wat het doel van het spul is, wel dat het bol staat van de suiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
CedricD schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 07:28:
Mijn vrouw heeft de Team 30s en die bollen prima.

Het zijn natuurlijk wel totale budgetwielen dus verwacht bij intensief (winter)gebruik geen wonderen, maar met goed en regelmatig onderhoud moet je een heel eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Ramon 73 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 08:48:
Ik kreeg bij mijn laatste aankoop bij Rose een potje Xenofit Guarana plus kauwtabletten. "Uw natuurlijke cafeïne kick" staat erop. Bij behoefte 2 tabletten en max 4 per dag.

Geen idee wat ik eraan kan hebben, kassajuffrouw gooide het in de tas met de woorden "Gratis sample" maar is gewoon een normale handelsmaat van potje. Waarschijnlijk moeten ze het spul kwijt omdat de THT datum afloopt.
Waarvoor gebruik je dergelijk spul? Staat niet op de pot wat het doel van het spul is, wel dat het bol staat van de suiker.
Voor tegen de hongerklopt tijdens een rit? :9
nare man schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Het zijn natuurlijk wel totale budgetwielen dus verwacht bij intensief (winter)gebruik geen wonderen, maar met goed en regelmatig onderhoud moet je een heel eind kunnen komen.
Daarnet een leuke KOM gepakt op 3000 man met de 35's. Het zijn zelf snelle budgetwielen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
begintmeta schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:04:
Ik gebruik Finish Line Cross Country, maar heb geen idee of dat zou zijn wat je zoekt.
Nog bedankt voor de tip! Ik heb het kleinste flesje besteld om uit te proberen. Gisteren een eerste tocht ermee gereden en de ketting is weer lekker stil. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
VantageR schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Nog bedankt voor de tip! Ik heb het kleinste flesje besteld om uit te proberen. Gisteren een eerste tocht ermee gereden en de ketting is weer lekker stil. d:)b
Het spul bevalt mij ook prima. Let er wel op dat je zo weinig mogelijk olie aan de buitenkant van de ketting laat zitten, anders wordt de boel (vanwege de wat hogere plakkerigheid&viscositeit) snel smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Gebruiken die geen sokken van Sockeloen?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Pelle schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:58:
[...]

Kan :) Hoewel ik persoonlijk geen Ali-accu's en laders zou vertrouwen.
Dacht eerst: waar zeurt die @Pelle over.
Heb zelf deze gekocht:
https://www.aliexpress.co...ar-Light/32631652021.html
Supersterke lamp. Lange accuduur.

Heb er in totaal 2 uurtjes mee gereden. Kapot. :( :( :(
Reed vanmorgen dus, al na 10 minuten, in het pikdonker naar werk. :(

Nu dus maar een Dispute openen via Aliexpress. Maar wat is dit kansloos zeg. Volgende keer koop ik een Cateye of Lezyne :(

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:32
Besloten om ook 'door' te fietsen in de avonden en 2 lampen van Lezyne gekocht, een 500XL voorlamp en een laser drive achter. Ja kost geld, maar zichtbaar zijn is ook wat waard. Achterlicht projecteerd 2 'laser' lichten naast je waardoor je een soort zone maakt waar auto's omheen moeten. Werkt prima, veel bekijks mee en positieve reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Cis schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

Nu dus maar een Dispute openen via Aliexpress. Maar wat is dit kansloos zeg. Volgende keer koop ik een Cateye of Lezyne :(
Was bij uiteindelijk ook de keuze, iets duurder dan Ali lampjes.. maar kwaliteit mag iets kosten.
Heul tevreden met mn Lezyne 700XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Is ook een beetje pech denk ik, ik heb een lamp van volgens mij 7 euro gekocht en die werkt al anderhalf jaar zonder enkel probleem en met een flinke bak licht (inclusief automodus)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 13-09 22:01

Flipmo

OMG !!

Cis schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

Dacht eerst: waar zeurt die @Pelle over.
Heb zelf deze gekocht:
https://www.aliexpress.co...ar-Light/32631652021.html
Supersterke lamp. Lange accuduur.

Denk dat je gewoon pech hebt, ik fiets namelijk al 3 jaar met dezelfde lamp de hele winter door. Accuduur is nog meer als prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Wegens gebrek aan tijd en aangebroken "herfst" weer ben ik weer begonnen met de "pain chamber" trainingen.
Korte ritjes met veel hoogte meters om de benen sterk te maken.

15% met 7Km/u en dan nog lang niet boven zijn.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/v1kopu5le3i9647/003.JPG?raw=1

Uitzicht over de "favelas"
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/gn32j5u1msfj1qe/002.JPG?raw=1

25% naar boven hier 8)7
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/kelopb49tjmhn0g/001.JPG?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Flipmo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Denk dat je gewoon pech hebt, ik fiets namelijk al 3 jaar met dezelfde lamp de hele winter door. Accuduur is nog meer als prima.
Thnx. In dat geval heb ik nog een beetje hoop dat ik een nieuw goed model toegestuurd krijg. :)
Heb met Visa betaald. Dus sowieso garantie :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Flipmo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

De kans is groter op een slechte accu (denk ik). Ik heb 2 lampen van Ali, waarvan 1 tijdens de eerste rit kapot ging (dat werden hele spannende laatste kilometers aangezien de straatverlichting ook was uitgevallen) terwijl ik de andere nu al een tijdje gebruik. De lampjes an sich zijn trouwens prima. Het heeft echt te maken met de accu.

@jspr dat zijn de betere klimmetjes _/-\o_ Helaas is het hier zo plat als een pannekoek

[ Voor 7% gewijzigd door wisselwerking op 15-10-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:08

Phydomir

Dennis

Ugh, ik vind de posbank over nog steeds een hele uitdaging. Iets te veel van het goede, 25%.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

De eerste keer is het echt heftig, maar uiteindelijk wen je er aan en is het maar eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:39
mhr-zip schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:24:
Wat is de breedste maat banden die op 15c velgen kan? Ik kwam tegen 32mm, maar is daar nog normaal mee te rijden?
In het plaatje op deze pagina vertelt fabrikant Continental dat dat gewoon moet mogen.
https://www.conti.nl/info...-een-25-mm-racefietsband/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Leuke verassing gisteren... bestel je een 700XL krijg je een 800 XL 100 lumes gratissss :-)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ird9qap2q3tt1a4/I%20got%20100%20lumens%20for%20free.%20I%20ordered%20a%20700xl%20and%20I%20got%20the%20800xl%20which%20I%20guess%20is%20the%20new%20model.%20Great%21.jpg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
jspr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:48:
Leuke verassing gisteren... bestel je een 700XL krijg je een 800 XL 100 lumes gratissss :-)

[Afbeelding]
...of gewoon verkeerd opgenomen in de webshop. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
DieAnder schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:54:
[...]

In het plaatje op deze pagina vertelt fabrikant Continental dat dat gewoon moet mogen.
Ik ben het niet met de inhoud van dat artikel eens.

Des te groter het breedteverschil tussen band en velg, des te boller gaat de band staan, en des te slechter wordt het stuurgedrag, omdat je in scherpe bochten meer op de wang van de band rijdt.

Ik heb daar juist met GP4000 II's slechte ervaringen mee, omdat deze banden zeer breed vallen en een vrij soepel karkas hebben. Een 25 mm GP valt als een 28 mm van veel andere merken. Een 25 mm GP op een 17 mm velg stond naar mijn smaak echt te bol, en bij zeer scherp stuurwerk merkte je dat de grip snel minder werd.

Plaatsing van een 23 mm GP op dezelfde velg (en, als controle, plaatsing van de 25 mm GP op een andere, bredere velg van ruim 19 mm) leidde tot veel betere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

NielsTn schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:13:
[...]

...of gewoon verkeerd opgenomen in de webshop. ;)
Als ik het artikel zoek bestaat de 800 niet, dus ik denk dat het een upgrade is van de 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

jspr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:12:
[...]

Als ik het artikel zoek bestaat de 800 niet, dus ik denk dat het een upgrade is van de 700.
https://www.lezyne.com/product-led-perf-lite800xl.php

Opvolger van de 700, deze heb ik zelf en mount ik via:
https://www.lezyne.com/product-gps-acc-directxlock.php

[ Voor 14% gewijzigd door McMiGHtY op 16-10-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bizar verhaal van Steven de Jongh. https://www.nu.nl/wielren...vermissing-in-spanje.html

Wat ik er niet in snap, is hoe zijn Strava file geüpload is? Of is hij nog bij bewustzijn geweest om toen zijn rit te beëindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:30
Met Strava Beacon, kan ook met andere fietscomuters zoals de Wahoo Bolt. Aan het begin van de fietstocht wordt er een berichtje gestuurd naar een vooraf ingesteld emailadres / Twitter / Facebook. Elke x-aantal minuten wordt dan via de Strava App of die van Wahoo de GPS locatie doorgeven. Achterblijvers kunnen je dan volgen. Voor de achterblijvers een veilig idee (of gewoon een reden om te weten waar je uithangt).
- https://blog.strava.com/nl/summit-beacon/
- https://blog.wahoofitness.com/set-live-track-elemnt/

[ Voor 24% gewijzigd door EdwinW op 16-10-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Plus dat je Strava met sommige apparaten zo kunt instellen dat deze de rit automatisch upload na x inactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27
en zijn telefoon gaf geen signaal
Vreemd dat de rit dan wel geupload kon worden.
Wel iets van handmatige actie volgens mij, rit stoppen. (en daarna gaat het wel automatisch uploaden via wifi/telefoon mits je natuurlijk bereik hebt.)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Zeddicius schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:40:
Plus dat je Strava met sommige apparaten zo kunt instellen dat deze de rit automatisch upload na x inactiviteit.
Ah, dat kende ik niet.

Ik gebruik zelf ook vaak Whatsapp locatie delen als ik ga fietsen. Stuur de locatie voor de komende 8 uur naar mijn vrouw en klaar. Werkt heel goed. Nu ik een Bolt heb kan ik dat ook gebruiken maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

DDX schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:43:
[...]

Wel iets van handmatige actie volgens mij, rit stoppen. (en daarna gaat het wel automatisch uploaden via wifi/telefoon mits je natuurlijk bereik hebt.)
Je hebt ook fietscomputers met een simkaartslot toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Zeddicius schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:49:
[...]

Je hebt ook fietscomputers met een simkaartslot toch?
Ja, maar dat heeft de edge 1000 die hij heeft niet.
https://www.strava.com/activities/1906026291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hoe mount je die dan op die houder?
Kun je de rubberen houder verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
DDX schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:43:
[...]

Hij had dit t-shirt aan denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://vangogh.teespring.com/v3/image/EEaqkX-nnXgosJNkOmmWqtlj2HU/480/560.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
BreadFan schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:48:
[...]

Ah, dat kende ik niet.

Ik gebruik zelf ook vaak Whatsapp locatie delen als ik ga fietsen. Stuur de locatie voor de komende 8 uur naar mijn vrouw en klaar. Werkt heel goed. Nu ik een Bolt heb kan ik dat ook gebruiken maar goed.
Dat (Whatsapp) is ook handig. Gelijk maar even gekeken hoe dat werkt, aangezien ik veel alleen fiets over paden/wegen waar niet veel verkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
wisselwerking schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:43:
[...]

Dat (Whatsapp) is ook handig. Gelijk maar even gekeken hoe dat werkt, aangezien ik veel alleen fiets over paden/wegen waar niet veel verkeer is.
Hoeveel stroom/data vreet dat? Is misschien wel leuk voor thuis als ik weer eens ver ga. Maar zou jammer zijn als het mijn bundel/batterij binnen een uur leeg vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24
Voor zover ik weet wordt dat alleen gebruikt als iemand 't opvraagt. Dus dat valt reuze mee in mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ik zet het als ik in de bergen ga fietsen (waar het eigenlijk wel weer handig is) vaak uit, problem is dat de wahoo app dan veel batterij kan gaan vreten omdat je soms geen mobiel bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mijn ervaring met Garmin is dat het amper extra stroom verbruikt op het Garmin device zelf. Echter de telefoon waarmee de data verstuurt wordt verbruikt aanzienlijk meer stroom, waarschijnlijk omdat vanuit de rijder de data continue gepushed wordt ipv dat het wordt opgehaald als je emergency contact de data bekijkt. Voor ritten langer dan 4 uur neem ik daarom altijd een kleine powerbank mee.

Bruikbaarheid van dit soort tracking functionaliteit is wel erg afhankelijk van een goede data verbinding van je telefoon. Mijn ervaring in de Eifel en Ardennen is dat een verbinding langdurig afwezig kan zijn. Daar zal het thuisfront echt rekening mee moeten houden zodat men niet direct in paniek raakt als er bijv. 15 minuten lang geen update is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik vond dat de follow me functie van garmin erg goed werkt. Staat standaard aan zodat mijn vrouw weet waar ik ben een wanneer ik ongeveer weer thuis ben. Vooral handig omdat het eten en/of koud bier al klaar staat.

En uiteraard voor het geval dat me iets mocht overkomen.

Geen last van gehad dat de tracking in de bergen niet goed werkt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

jspr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

jspr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

Ja, de rubber band kun je er af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

McMiGHtY schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:10:
Ja, de rubber band kun je er af halen.
Ok, met een imbus boutje en dan schroef je die X-lock combo er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Bedankt!
Ik ben aan het zoeken of je enkel die lamp/Gopro (volgens mij is dat gebaseerd op een GoPro mount?) mount los kan kopen zodat ik die op mijn K-edge combo mount kan zetten.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51HKSDZUgNL._AC_UL160_SR160,160_.jpg

[edit] gevonden voor 2,65€ echter moet ik minimaal 50€ hebben voor "normale" verzendkosten.

[ Voor 8% gewijzigd door jspr op 16-10-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Seriph schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Hoeveel stroom/data vreet dat? Is misschien wel leuk voor thuis als ik weer eens ver ga. Maar zou jammer zijn als het mijn bundel/batterij binnen een uur leeg vreet.
Valt bijzonder mee als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

jspr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:39:
[...]

Bedankt!
Ik ben aan het zoeken of je enkel die lamp/Gopro (volgens mij is dat gebaseerd op een GoPro mount?) mount los kan kopen zodat ik die op mijn K-edge combo mount kan zetten.

[Afbeelding]

~~~[edit] gevonden voor 2,65€ echter moet ik minimaal 50€ hebben voor "normale" verzendkosten.
Niet iemand die 3d kan printen in je kennisenkring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

McMiGHtY schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:16:
[...]

Niet iemand die 3d kan printen in je kennisenkring?
Helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 13-09 14:00
Je zou ook eens die webshop kunnen emailen of ze het niet toevallig in een bubbelenvelop kunnen versturen tegen lagere verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

la_fusion schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 07:58:
Je zou ook eens die webshop kunnen emailen of ze het niet toevallig in een bubbelenvelop kunnen versturen tegen lagere verzendkosten.
Ik ga eens kijken of ik nog iets anders vind dat ik nog nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Probeer eens hier: https://www.3dhubs.com/

Als je 3d model zoekt, heb je hier wel een kans: https://www.thingiverse.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55
jspr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:39:
[...]

Bedankt!

[Afbeelding]

~~~[edit] gevonden voor 2,65€ echter moet ik minimaal 50€ hebben voor "normale" verzendkosten.
Ik heb em hier besteld: https://www.lezynestore.n...pro-led-adapter-5204.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Die krijg je standaard bij de x-lock mount geleverd, en deze gebruik ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Bedankt, ik laat hem wel naar mijn ouders sturen in NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
nare man schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:57:
[...]
CedricD schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 07:28:
nare man schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

DieAnder schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:54:
[...]

Iemand die mij toch voor gek verklaart als ik onderstaande wielen koop, ipv de aangeprezen Vision wielen?

Mijn reden: Ik wil van mijn huidige fiets een commuter/winter fiets maken. Gewicht en snelheid maken mij niet zoveel uit. Wel degelijk afgedichte naven met een lange levensduur.

https://www.rosebikes.de/...-shimano-105-5800-2670879

Afbeeldingslocatie: https://www.rosebikes.de/images/rxt1nhWcy34IRFcCwYLCycBmbUWH85VywOGHTu8dx5Q/fit/1800/1200/no/1/bG9jYWw6Ly8vcHJvZHVjdC8yMjc1NjI0XzEucG5n.jpg

Ik rijd nu met 28 mm Continental GP 4000S II banden, voor de niewe set zoek nog een beetje een 'herft' bandje (28/30/32mm). Ik ben namelijk altijd een beetje bang voor losse blaadjes in de herfst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
Ik rij het hele jaar door Gp4000sII's. Ook in de winter eigenlijk nooit lek. Rij ze wel met latex binnenbanden die schijnbaar minder snel lek gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:39
mhr-zip schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:58:
Iemand die mij toch voor gek verklaart als ik onderstaande wielen koop, ipv de aangeprezen Vision wielen?

Mijn reden: Ik wil van mijn huidige fiets een commuter/winter fiets maken. Gewicht en snelheid maken mij niet zoveel uit. Wel degelijk afgedichte naven met een lange levensduur.

https://www.rosebikes.de/...-shimano-105-5800-2670879

Ik rijd nu met 28 mm Continental GP 4000S II banden, voor de niewe set zoek nog een beetje een 'herft' bandje (28/30/32mm). Ik ben namelijk altijd een beetje bang voor losse blaadjes in de herfst.
Een kwalitatieve vergelijking kan ik je niet geven want ik ken de Vision wielen niet, maar dat Rose setje komt overeen met twee sets waar ik mee rijd en erg tevreden over ben.

De velgen zijn prima; ik heb er 28mm Grand Prix 4 seasons op liggen in mijn winterfiets. Ze zijn 32 spaaks dus daarmee kan een grote kerel als ik nog eens ongestrafd door een kuil rijden.
De naven zijn kwalitatief redelijk hoogwaardig: het is een klassieke cup-conus opbouw, dus heel goed door jezelf te reinigen en te reviseren met nieurw vet en kogeltjes. Als je het bijhoudt kun je er jaaaaaaren mee doen. O.t.o.h. als je te lang wacht met onderhoud kun je de conussen (of nog erger: de cups) mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stoffa schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:17:
Ik rij het hele jaar door Gp4000sII's. Ook in de winter eigenlijk nooit lek. Rij ze wel met latex binnenbanden die schijnbaar minder snel lek gaan.
Ik ben ook niet bang voor lekrijden, maar voor uitglijden over blaadjes.
DieAnder schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:36:
[...]

Een kwalitatieve vergelijking kan ik je niet geven want ik ken de Vision wielen niet, maar dat Rose setje komt overeen met twee sets waar ik mee rijd en erg tevreden over ben.

De velgen zijn prima; ik heb er 28mm Grand Prix 4 seasons op liggen in mijn winterfiets. Ze zijn 32 spaaks dus daarmee kan een grote kerel als ik nog eens ongestrafd door een kuil rijden.
De naven zijn kwalitatief redelijk hoogwaardig: het is een klassieke cup-conus opbouw, dus heel goed door jezelf te reinigen en te reviseren met nieurw vet en kogeltjes. Als je het bijhoudt kun je er jaaaaaaren mee doen. O.t.o.h. als je te lang wacht met onderhoud kun je de conussen (of nog erger: de cups) mollen.
Geven die 4 seasons meer grip dan GP4000’s?

Iemand ervaring met Pirelli Cinturato Velo??

Toen ik begon met deze fiets te fietsen woog ik 110kg, nu 75kg. Dus daar heb ik geen sterke velgen meer voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Natuurlijk geven de 4 Seasons niet meer grip, is een veel hardere compound.

Hardere compound = lekbestendiger doch minder grip ("plakt" minder aan de weg).

Latex binnenbanden in GP4000S2 heeft IMHO niet veel zin, daar merk je alleen iets van als je soepele buitenbanden pakt.

[ Voor 63% gewijzigd door havana op 18-10-2018 11:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
havana schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:29:
Natuurlijk geven de 4 Seasons niet meer grip, is een veel hardere compound.

Hardere compound = lekbestendiger doch minder grip ("plakt" minder aan de weg).

Latex binnenbanden in GP4000S2 heeft IMHO niet veel zin, daar merk je alleen iets van als je soepele buitenbanden pakt.
Heb je een suggestie wat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
mhr-zip schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Als aanvulling op Havana; zachtere compound slijt meestal ook sneller. Dus meer grip, maar meer kans op lek rijden en meer slijtage.

Als je meer grip wilt is lagere druk wellicht nog een optie; vergroot contact oppervlak met de weg, wat iets meer grip geeft.

Alternatief; lekker gaan mountainbiken in de winter ;) Meestal ook nog goed voor het ontwikkelen van technische skills / controle over de fiets.

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 18-10-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
mhr-zip schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:00:
[...]

Ik ben ook niet bang voor lekrijden, maar voor uitglijden over blaadjes.

[...]

Geven die 4 seasons meer grip dan GP4000’s?

Iemand ervaring met Pirelli Cinturato Velo??

Toen ik begon met deze fiets te fietsen woog ik 110kg, nu 75kg. Dus daar heb ik geen sterke velgen meer voor nodig.
Ik denk dat die andere band niet direct helpt tegen het uitglijden op blaadjes. Met mijn ATB ga ik ook glijden op blaadjes. Kwestie van anders de bochten nemen. En als je rechtuit fietst is er niks aan de hand.
Ik fiets het hele jaar zonder problemen op Continental Grandprix (non-4000/4-season). Ook met slecht weer, en vorig jaar ook door de (weinige) sneeuw die we hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
Ik heb op mijn winterfiets deze Vredestein bandjes zitten en nooit lek gereden. Grip genoeg al rij ik in de winter wel een stuk rustiger en voorzichtiger dan op mijn mooie fiets in de zomer natuurlijk. Oppassen bij grind en blaadjes moet je ongeacht welke band je hebt, als je je daar zorgen om maakt kan je beter een MTB nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
mhr-zip schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Waarvoor? Tegen een bende natte bladeren gaat geen enkele band helpen.

GP4000S2 is in principe prima om year round op te rijden. Ik vind het een overschatte band, maar da's een andere discussie. Een slechte band is het zeker niet, wel vind ik dat ie snel vierkant wordt. Nadat ik voor de 2e keer in korte tijd een scheurende hieldraad had, ben ik er weer mee gestopt.

[ Voor 41% gewijzigd door havana op 18-10-2018 13:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
havana schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:29:
Dat is niet mijn ervaring. Ik rij ook met GP4000SII en na overstap op latex binnenbanden voelde het toch een heel stuk comfortabeler. Misschien zit het tussen de oren maar het voelt beter, dus ga ik er vanuit dat het zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

havana schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:32:
Waarvoor? Tegen een bende natte bladeren gaat geen enkele band helpen.

GP4000S2 is in principe prima om year round op te rijden. Ik vind het een overschatte band, maar da's een andere discussie. Een slechte band is het zeker niet, wel vind ik dat ie snel vierkant wordt. Nadat ik voor de 2e keer in korte tijd een scheurende hieldraad had, ben ik er weer mee gestopt.
Welke banden rij jij nu dan? Want dat vind ik dus ook. Ik heb nu Vitoria met grafeen zou erg slijtvast moeten zijn maar achterband is net zo snel vierkant als de GP4000S2, alleen stuitert deze meer weg... Niet echt "mijn band". Al heb ik met de GP4000S2 wel best een tijd gereden zonder lek (geen km's bij gehouden) maar vierkant voelen ze toch niet zo fijn.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Ik rijd nu met Specialized S works Turbo op een wielset en Vredestein Senso op de andere. Beide zeer fijne bandjes, de S Works rijden duidelijk het beste maar slijten wel iets sneller. Vierkant worden ze in bij beide veel minder dan Conti.

De nieuwe Rubino Pro moet ik nog testen, de oude vond ik voor 20€ per band erg goed!

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 18-10-2018 21:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Na enkele omwegen rij ik terug op ContiGP4000SII. Ze slijten trager en ik rij er minder vlug lek mee. Ik heb in de afgelopen jaren al enkele malen afgewekn van de Conti's maar steeds keer ik terug. Ik rij met 25mm op de racefiets en 23mm op mijn woon-werkfiets maar eenmaal die versleten zijn zullen daar ook 25mm op gaan. Op mijn rollenfiets liggen ook de 23mm en die liggen er nu al 4 jaar op.

Overigens snap ik niet zo goed wat er erg is aan het vierkant worden. Ze blijven ronddraaien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je merkt dan gewoon dat ze enorm “zoekerig” gaan rijden, alsof je lek rijdt.

Iedere band wordt overigens vierkant, an sich is daar niks mis mee!

[ Voor 29% gewijzigd door havana op 20-10-2018 09:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ik lees nogal wat over slijtage van banden hier. Maar hoeveel km gaat een raceband mee? De GP4000SII set waar ik mee rij is tweedehands, zat op de wielset die ik overnam via MP. Geen idee hoeveel de vorige eigenaar ermee gereden heeft, maar zelf heb ik er zeker 6500km mee gereden tot nu toe. Geen idee of dat veel is, maar voor mij is dat zo'n anderhalf jaar fietsen, en voor mij lang genoeg.

Waar ik wel problemen mee heb is de grip bij remmen. De enkele keer dat ik een plotselinge stop moet maken, gebeurt het vaker dat het achterwiel doorslipt en de fiets onbestuurbaar wordt.
Pagina: 1 ... 6 ... 681 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).