Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 681 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Storm-Fox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

Never mind, houtje toutje manier om de bb30 lagers uit mijn as te drukken en weer in te slaan ga ik
niet doen.

Ik heb nu de keuze om het bij de LBS te laten doen voor 50 euro of het benodigde gereedschap zelf te kopen en zelf aan de slag te gaan zodat ik dit in de toekomst ook zelf kan doen.

Kan ik een "Cyclus Pers" gebruiken voor zowel het in als uitpersen van de lagers?
https://www.mantel.com/cyclus-pers-voor-pressfit-en-bb30
Je hebt inderdaad zo'n pers nodig, plus de juiste persringen. Maar ook nog een tooltje om de lagers te verwijderen, en uiteraard nog een momentsleutel om de boel weer vast te zetten.

Ik heb zelf een cheap-ass BB30 verwijder tooltje gekocht, waarmee je de lagers zachtjes eruit kunt tikken, en in plaats van zon pers gebruik ik een draadeind, waarmee ik met een paar bouten en persringen keurig de lagers naar binnen kan persen. Bij elkaar was dat iets van 15 euro (excl momentsleutel), na goed zoeken.

Ik vind het wel tof om zoveel mogelijk zelf te doen, maar laatst toch maar weer bij de LBS laten doen voor paar tientjes.

Deze om te verwijderen https://www.rosebikes.nl/...montagegereedschap-298273

[ Voor 3% gewijzigd door Joba op 02-10-2018 11:51 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 18:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Storm-Fox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:43:
[...]

Heb je al geprobeerd de boutjes een nacht lang in een roestoplosser/cola te leggen?
Nee, goede tip. Zal dat eens proberen :)

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Deze amateur wilt de zondagen nog wel langer door rijden, maar staat nog niet bepaald gesteld voor het 'koudere' weer.. Afgelopen zondag was het volgens m'n weer app 6 graden, al voelde het zonnetje wel heerlijk aan.
Ik ging op pad met een korte broek (bleek een van de weinige renners te zijn die ochtend), ondershirt + shirt korte mouwen + ruim zittend shirt lange mouwen (volgens mij een oud MTB shirt van me) en handschoenen zonder toppen..
Ik kwam mezelf al vrij snel tegen.. koude vingers (maar werd later minder).. kou op m'n bovenbenen naarmate de rit vorderde.. kou op m'n hoofd door de helm heen en kou op m'n onderrug nadat ik daar bezweet raakte..
Uiteindelijk na een uur (met veel pijn en moeite) met een flinke kater (van de avond ervoor :( :() rechts omkeer gemaakt.
Dat ik beenwarmers moet dragen lijkt me voor de hand liggend. Maar dragen jullie met deze temperaturen ook al handschoenen met vingers. En dragen jullie nog iets onder je helm (bandana oid?)..
En is er iets te verzinnen voor de kou op m'n onderrug (m'n ondershirt is lang aan de achterkant, maar wellicht een wintershirt dragen ipv zomershirt?)
Alle tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:00
Joba schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:48:
[...]

Je hebt inderdaad zo'n pers nodig, plus de juiste persringen. Maar ook nog een tooltje om de lagers te verwijderen, en uiteraard nog een momentsleutel om de boel weer vast te zetten.

Ik heb zelf een cheap-ass BB30 verwijder tooltje gekocht, waarmee je de lagers zachtjes eruit kunt tikken, en in plaats van zon pers gebruik ik een draadeind, waarmee ik met een paar bouten en persringen keurig de lagers naar binnen kan persen. Bij elkaar was dat iets van 15 euro (excl momentsleutel), na goed zoeken.

Ik vind het wel tof om zoveel mogelijk zelf te doen, maar laatst toch maar weer bij de LBS laten doen voor paar tientjes.

Deze om te verwijderen https://www.rosebikes.nl/...montagegereedschap-298273
Tja, hier was ik al een beetje bang voor .
Om het varkentje zelf te wassen heb ik dus het onderstaande nodig:

- Park Tool BBT-30.4 Brackettool Pressfit 45 euro
- FSA BB30 DEMONTAGEGEREEDSCHAP 5 euro
- Cyclus Pers voor Pressfit en BB30 50 euro
- BBB Cycling Momentsleutel 60 euro
- SHIMANO MONTAGEPASTA TUBE 50ML 14 euro
- FSA BB30 INDUSTRIEKOGELLAGERS 14 euro
----------
Totaal 188 euro

Ik denk dat ik voor dit jaar mijn lagers bij GerBikes laat vervangen

PSN: StormFox81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
marijnvtg schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:13:
Deze amateur wilt de zondagen nog wel langer door rijden, maar staat nog niet bepaald gesteld voor het 'koudere' weer.. Afgelopen zondag was het volgens m'n weer app 6 graden, al voelde het zonnetje wel heerlijk aan.
Ik ging op pad met een korte broek (bleek een van de weinige renners te zijn die ochtend), ondershirt + shirt korte mouwen + ruim zittend shirt lange mouwen (volgens mij een oud MTB shirt van me) en handschoenen zonder toppen..
Ik kwam mezelf al vrij snel tegen.. koude vingers (maar werd later minder).. kou op m'n bovenbenen naarmate de rit vorderde.. kou op m'n hoofd door de helm heen en kou op m'n onderrug nadat ik daar bezweet raakte..
Uiteindelijk na een uur (met veel pijn en moeite) met een flinke kater (van de avond ervoor :( :() rechts omkeer gemaakt.
Dat ik beenwarmers moet dragen lijkt me voor de hand liggend. Maar dragen jullie met deze temperaturen ook al handschoenen met vingers. En dragen jullie nog iets onder je helm (bandana oid?)..
En is er iets te verzinnen voor de kou op m'n onderrug (m'n ondershirt is lang aan de achterkant, maar wellicht een wintershirt dragen ipv zomershirt?)
Alle tips welkom!
Ik verwacht dat je veel verschillende antwoorden krijgt. Wat je aan kan qua kou/warmte is nogal verschillend van persoon tot persoon. Ik draag momenteel voor mijn woon-werk (zit vaak al om 6.30 uur op de fiets) verkeer ATB handschoenen met lange vingers. Dit zijn wel dunne handschoenen, maar scheelt net even. Onder de helm gaat een zomermutsje (met name tegen zweet), als het echt kouder wordt dan heb ik een helmmuts (ook voor de oren).
Arm- en beenwarmers zijn voor deze temperaturen prima (wat mij betreft). Scheelt ook met opspattend water zoals de laatste dagen. Qua shirt draag ik momenteel een zomershirt en daaronder een mouwloos ondershirt (en armstukken). Dat is voor mij voldoende, maar als dat voor jou te koud is dan gewoon een laagje toevoegen, bijvoorbeeld nog een zomershirt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Storm-Fox
Alle tips welkom!
Wat ik deze week draag met een ochtendtemperatuur van rond de 9 graden:
- lange bib : Castelli Meno 2 Wind
- fietsshirt korte mouwen
- btwin fietsjas winter 100
- zomer handschoenen
- btwin wintersokken

In de middag als ik terugfiets naar huis dan gaat mijn jas uit

En voor als het echt koud is (-7 en gevoelstemperatuur -20) zoals in februari :

- lange bib : Castelli Meno 2 Wind
- 2x fietsshirt korte mouwen
- btwin fietsjas winter 100
- dikke winter handschoenen
- btwin ondermuts
- Shimano S2000C Classic Overschoenen
- btwin fietssjaal 900
- btwin wintersokken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
De Park Tool BBT-30 heb je niet nodig, verwijderen gaat prima met dat FSA BB30 tooltje. Achter de lager steken en vervolgens vanaf de andere kant met een stuk gereedschap er uit tikken. Als je in de buurt van Utrecht woont (of niet te beroerd bent om daar heen te reizen) dan kan je het uiteraard van mij lenen.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
Joba schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:24:
De Park Tool BBT-30 heb je niet nodig, verwijderen gaat prima met dat FSA BB30 tooltje. Achter de lager steken en vervolgens vanaf de andere kant met een stuk gereedschap er uit tikken. Als je in de buurt van Utrecht woont (of niet te beroerd bent om daar heen te reizen) dan kan je het uiteraard van mij lenen.
Dank, maar ik heb zoveel spullen nodig dat ik de klus dit jaar beter kan uitbesteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51
SirLenncelot schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:14:
[...]

Crea oplossingen voor het gereedschap!

Natuurlijk super afhankelijk van hoeveel KM je fietst in een jaar. Ik ga met met mijn 4000km per jaar niet elke keer de lagers, BB en kabels vervangen, dat doe ik wel wanneer het gaat piepen of kraken. Casette/Ketting/Crank-bladen heb ik nu in 6 jaar tijd 2x vervangen, maar dan zijn ze wel helemaal op.
Tsja, ja, is meer iets dat uit de mountainbike hobby afkomstig is. Daar is de vraag naar onderhoud en reparatie veel sterker. En dat loopt bij mij automatisch door op de racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Alle tips welkom!
Zondag gereden met korte handschoenen, korte broek met beenstukken, craft zomeronderlijfje, zomertshirtje, bodytje er over en armstukken.
Vingers hadden in het begin wat koud, maar is een goeie training voordat het écht koud wordt :).
Ik draag met zo'n weer ook een bandana rond m'n nek die ik ook boven m'n oren trek, zo hebben die geen last van de (koude) wind
Armstukken heb ik trouwens na een uurtje uit gedaan, ze zakten af :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 18:27
Met korte broek fietsen is sowieso geen aanrader met 16 graden heb ik gemerkt. Meteen last van mijn knieën. Zelfs bij een korte rit.
Dit wordt het eerste jaar dat ik ook wat langer doorga. Aangezien een lange broek een must is: wat raden jullie aan? Een lange met zeem of zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:21

Phydomir

Dennis

Ik heb alleen zomerkleding maar zaterdag op de fiets gestapt (9 uur 's ochtends) met mijn zomerkleding en daaroverheen een trainingspak. Dat werkte best wel goed. Enige waar ik last van had na een tijd waren koude tenen. Met wat dikkere sokken moet dat wel goed komen.

Had in de schaduw het eerste uur wel wat last van de kou over mijn kale hoofd maar in de zon nergens last van eigenlijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

nare man schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:05:
[...]

Mooi karretje. Heb je nu Campa remschijven met Shimano remmen?
Dank je, zijn idd Campa remschijven, puur om esthetische redenen.
Reynouts schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:12:
[...]

Coole fiets met deze kleurstelling!
Welk zadeltasje zit erop? Mooi compact.
Dat is het voordeel van een frame custom laten maken, ik heb zowel de geometrie als de kleuren zelf bepaald, er is dan ook geen andere fiets die gelijk is aan die van mij.

Het zadeltasje is een Lezyne Road Caddy, groot genoeg voor een binnenband, multitool, CO2 cartridge+ventiel en bandenlichter.

The need for speed drives me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

martijnmartijn schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:09:
Met korte broek fietsen is sowieso geen aanrader met 16 graden heb ik gemerkt. Meteen last van mijn knieën. Zelfs bij een korte rit.
Dit wordt het eerste jaar dat ik ook wat langer doorga. Aangezien een lange broek een must is: wat raden jullie aan? Een lange met zeem of zonder?
Idealiter beiden, maar gaat vooral om voor hoe koud ze geschikt zijn. De lange broeken met zeem die ik heb zijn erg warm, als het 8 graden met een mooi zonnetje is, zijn ze eigenlijk al te warm. Maar met (warme) beenstukken mis ik dan weer net de bescherming bij kruis en kont, waardoor die alsnog koud zijn. Voordeel van lange broek met zeem is dat je niet je zomerbroek gebruikt waardoor die weer wat langer mee kan :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
Voor dit weer gewoon beenstukken, Castelli Nanoflex bijvoorbeeld. Als het echt kouder wordt zou ik een winterbroek met zeem kopen (denk aan <8 graden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 17:19
Ik fiets met een tight (dunne lycra, zo dik als schaatspak) die gewoon over de fietsbroek gaat. Als het kouder wordt heb ik nog een soort strakke lycra tuinbroek die iets meer gevoerd is. Bij dikke vrieskou trek ik een strakke lange trainingsbroek/Ritsbroek aan. Dus alles in combi met een Zomerfietsbroek. Fietst prima:) en kleding is multifunctioneel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Alle tips welkom!
Goed idee om te investeren. Er is namelijk geen off-season, enkel slechte kledijkeuzes.
Ikzelf draag met het ouder worden steeds vlugger een lange broek en lang shirt. Zo is het nu 's ochtends al best koud vind ik en vertrek ik al met lange broek en trui met lange mouw. Het is nog niet echt een dikke wintertrui maar goed tot temperaturen vanaf 5-6 graden. Daar onder draag ik voorlopig een craft truitje met korte mouw als ik zie dat het in de loop van de voormiddag goed opwarmt. Handschoenen met lange vingers draag ik eigenlijk vrij vlug. Ik heb gewoon niet graag koude vingers. Ik heb echter wel verschillende gradaties in handschoenen dus de echt dikke winterhandschoenen komen nog niet uit de kast.

Ik blijf eigenlijk gans het jaar doorfietsen behalve bij sneeuw en ijzel. Maar dat heeft enkel te maken met de valkans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Leuk moment om zomershirtjes te kopen...

Ik heb al een Castelli Flusso (rood). Deze in de aanbieding gekocht voor de zomer voor 55€ geloof ik (adviesprijs 80).

Vandaag bij Mantel een grijze besteld voor 47€.

...het wordt vanzelf weer zomer... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Als ik nog meer kleding ga kopen dan wordt m'n vrouw gillend gek.... :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:18
Galois schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:32:
Leuk moment om zomershirtjes te kopen...

Ik heb al een Castelli Flusso (rood). Deze in de aanbieding gekocht voor de zomer voor 55€ geloof ik (adviesprijs 80).

Vandaag bij Mantel een grijze besteld voor 47€.

...het wordt vanzelf weer zomer... :)
Weet jij behalve bij mantel en futurum nog meer zaken waar gratis heen en weer sturen is?

Ik zoek shirts dat het niet zo fladdert bij mijn armen.

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 04-10-2018 11:41 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

mhr-zip schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

Weet jij behalve bij mantel en futurum nog meer zaken waar gratis heen en weer sturen is?

Ik zoek shirts dat het niet zo fladdert bij mijn armen.
Bij www.12gobiking.nl kan je ook gratis retour sturen, mits je ruilt. Als je niet wilt ruilen, maar je geld terug, dan niet volgens mij. (tenzij de gewenste maat niet op voorraad is).

En overal waar met PayPal betaald mag worden, want anders betaalt PayPal deze kosten voor je. Overigens nog nooit gebruik van gemaakt, lijkt mij wel veel gedoe overigens... Iemand persoonlijke ervaringen met deze service van PayPal?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Afgelopen woensdagochtend was het vrij koud om mijn hoofd toen ik naar werk fietste.
Is dit enkel "gevoel", of is het raadzaam om iets van een mutsje onder mn helm te doen?
Wellicht een ervaring van andere kortharige/kalende mannen? :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 10:09
Cis schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:55:
Afgelopen woensdagochtend was het vrij koud om mijn hoofd toen ik naar werk fietste.
Is dit enkel "gevoel", of is het raadzaam om iets van een mutsje onder mn helm te doen?
Wellicht een ervaring van andere kortharige/kalende mannen? :)
Helmmuts, bandana of buff is wel lekker warm onder de helm. Via je hoofd zou je de meeste warmte verliezen. Het kan niet snel kwaad om iets onder je helm te dragen. Ik vind het wel prettig iets onder de helm te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
retlaw schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:50:
[...]

Nee, goede tip. Zal dat eens proberen :)
Gewoon nieuwe kopen, na een paar keer in en uit draaien worden die boutjes slecht en loop je het risico dat die kop een keer dol draait.

Hier zit een hornbach om de hoek met een snoepwinkel aan schroeven en boutjes. Kost je paar euro om alle boutjes te vervangen.
Swedish_Chef schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:17:
[...]

Helmmuts, bandana of buff is wel lekker warm onder de helm. Via je hoofd zou je de meeste warmte verliezen. Het kan niet snel kwaad om iets onder je helm te dragen. Ik vind het wel prettig iets onder de helm te hebben.
Ik haak graag aan voor betaalbare tips wat betreft een muts. Had ooit een castelli muts vertrekken naar die was echt veel te klein, daarna nooit meer naar gekeken. Muts voor een groot hoofd en voor in het voor en najaar, winter muts heb ik al.

[ Voor 40% gewijzigd door Noxa op 04-10-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik heb ook een groot hoofd. Ik heb een castelli bandana. Of tenminste die had ik tot twee weken terug. Die is nu kwijt ergens in huis. Deze zit wel lekker. Hij was 17 euro bij de lbs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Nice, Canyon heeft een aantal nieuwe modellen online staan. Zag uit de endurace al een paar vernieuwd. Straks maar even goed bekijken :9~

@Prulleman kijkt vast mee ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door SirLenncelot op 05-10-2018 07:18 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Swedish_Chef schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:17:
[...]

Vanmorgen met hardloopmutsje onder mn helm geprobeerd. Eerste 5 minuten lekker warm. Daarna bloedheet en zweterig. Na 20 minuten leek het zich te reguleren, en was het OK.

Niettemin: zonder muts zou het veel te koud zijn geweest :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Cis schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:33:
[...]

Vanmorgen met hardloopmutsje onder mn helm geprobeerd. Eerste 5 minuten lekker warm. Daarna bloedheet en zweterig. Na 20 minuten leek het zich te reguleren, en was het OK.

Niettemin: zonder muts zou het veel te koud zijn geweest :)
Het is echt alweer een stuk warmer dan begin van de week of vorige week dus muts is nu echt niet nodig. Vorige week iedere ochtend handschoenen aan (rond 7:00) deze dagen was het rond die tijd alweer tegen de 10 graden en was zelfs mijn Futurum 4-Seasons jasje eigenlijk al wat aan de warme kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Vraagje; ik heb me ingeschreven voor m'n eerste (officiële) Amstel Gold race. Ik begreep van sommige mensen dat het voordelig kan zijn een team aan te maken zodat je hogere lotingskans hebt, kan iemand mij beetje uitleggen hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Verona27 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:30:
Vraagje; ik heb me ingeschreven voor m'n eerste (officiële) Amstel Gold race. Ik begreep van sommige mensen dat het voordelig kan zijn een team aan te maken zodat je hogere lotingskans hebt, kan iemand mij beetje uitleggen hoe dit precies zit?
Als je je als team inschrijft, en 1 van de leden wordt ingeloot, mag het hele team meedoen.
Je kunt je toevoegen aan team Stukje Fietsen als je zin hebt. Weet niet of dat nog kan als je al bent ingeschreven. Ik heb me daarmee ingeschreven en 2 vrienden ook. Toch wel geinig om weer eens te doen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Ik heb mij ook ingeschreven voor de Amstel Gold Race en hoop voor het eerst die 150km route
te kunnen doen. Heeft iemand nog tips voor goedkope overnachting in die regio, aangezien ik zo vroeg mogelijk wil starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Crazy D schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:24:
[...]

Als je je als team inschrijft, en 1 van de leden wordt ingeloot, mag het hele team meedoen.
Je kunt je toevoegen aan team Stukje Fietsen als je zin hebt. Weet niet of dat nog kan als je al bent ingeschreven. Ik heb me daarmee ingeschreven en 2 vrienden ook. Toch wel geinig om weer eens te doen.
Thanks! Ik ga er nog even naar kijken, fiets em met 2 vrienden dus misschien doen we daarmee een team. Maar je kunt dus geen team meer maken als je al bent ingeschreven? Want dan heeft het weinig zin. Maakt het nog uit welke afstand je dan doet, zeg maar dat het hele team dezelfde afstand moet fietsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Je kunt ook achteraf nog toevoegen aan teams of teams aanmaken. Tenminste, dat was voorgaande jaren zo.

Overigens zijn wij als team 7x ingeloot maar ook 2x uitgeloot..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Verona27 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:35:
Thanks! Ik ga er nog even naar kijken, fiets em met 2 vrienden dus misschien doen we daarmee een team. Maar je kunt dus geen team meer maken als je al bent ingeschreven? Want dan heeft het weinig zin. Maakt het nog uit welke afstand je dan doet, zeg maar dat het hele team dezelfde afstand moet fietsen?
Nee maakt volgens mij geen moer uit. Als team deelnemen is ook geen garantie maar hoe groter het team, hoe meer kans dat iemand wordt ingeloot en daarmee het hele team. Je kunt je ook aan ons team toevoegen, weer iets meer kans. Afstand maakt geen moer uit (en volgens mij maakt dat sowieso iets uit wat je rijdt vs. waarvoor je je inschrijft, het is niet zo dat er iemand staat die je tegenhoudt als je een weg inslaat die niet voor jouw afstand geldt :P)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
Het is ook openbare weg dus ze kunnen je ook moeilijk gaan tegenhouden.
Zou hem gewoon week erna rijden met je eigen groepje ;) (al heeft de drukte natuurlijk wel iets)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Haha nee precies. Zou wat zijn. Maar hoewel het op zich natuurlijk gewoon ruk is, met 5000 man tegelijk de Keut op, is het ook wel een keer leuk. De week ervoor is trouwens De Alternatieve, paar jaar terug op GPS gereden en was een knap pittig ritje. Leuk alternatief :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Goed nieuws voor de warmere dagen: https://nos.nl/artikel/22...p-alle-treinstations.html

Afgelopen zomer eigenlijk op al mijn ritten op voorhand uitgezocht of er waterpunten op de route lagen, maar als de stations worden uitgerust met waterpunten dan wordt dat weer een beetje makkelijker. Nu nog hopen dat de waterpunten buiten de poortjes worden geplaatst.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
DDX schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:08:
Het is ook openbare weg dus ze kunnen je ook moeilijk gaan tegenhouden.
Zou hem gewoon week erna rijden met je eigen groepje ;) (al heeft de drukte natuurlijk wel iets)
Dat is waar, maar goed paar vrienden wilde hem rijden. In het voorjaar al een keer lus 2 en 3 gefietst op eigen gelegenheid, een keer met zo'n groot evenement meedoen lijkt me ook wel leuk. Ik rijd de 240km dus dan valt het met de drukte misschien nog wel mee?
wackmaniac schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:51:
Goed nieuws voor de warmere dagen: https://nos.nl/artikel/22...p-alle-treinstations.html

Afgelopen zomer eigenlijk op al mijn ritten op voorhand uitgezocht of er waterpunten op de route lagen, maar als de stations worden uitgerust met waterpunten dan wordt dat weer een beetje makkelijker. Nu nog hopen dat de waterpunten buiten de poortjes worden geplaatst.
Inderdaad goed initiatief maar de kans dat die dingen buiten de poortjes worden geplaatst acht ik wel echt heel klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Op station Heemskerk staat er al een op het stationsplein.
En bij station Hoorn eentje op 100m van het station. (bij de bushaltes)

En uit het artikel:
Voor het einde van de maand moet het eerste watertappunt op het voorplein van station Alkmaar staan.
Ook daart komt hij (dus niet al eerste) op het stationsplein.

En anders zorgen dat je een ovchipkaart bij je hebt, je mag gratis naar binnen mits je binnen een uur oid ook weer naar buiten gaat.

[ Voor 61% gewijzigd door DDX op 05-10-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
DDX schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:14:
Op station Heemskerk staat er al een op het stationsplein.
En bij station Hoorn eentje op 100m van het station. (bij de bushaltes)

En uit het artikel:

[...]

Ook daar komt hij (dus niet al eerste) op het stationsplein.

En anders zorgen dat je een ovchipkaart bij je hebt, je mag gratis naar binnen mits je binnen een uur oid ook weer naar buiten gaat.
Ohja, ik lees nu op Twitter dat ze ervoor hebben gekozen de tappunten op plekken te plaatsen waar de bereikbaarheid het grootst is en dus inderdaad op plekken als het voorplein zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Crazy D schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:29:
Haha nee precies. Zou wat zijn. Maar hoewel het op zich natuurlijk gewoon ruk is, met 5000 man tegelijk de Keut op, is het ook wel een keer leuk. De week ervoor is trouwens De Alternatieve, paar jaar terug op GPS gereden en was een knap pittig ritje. Leuk alternatief :)
Nou, dat is verschrikkelijk! Als er iemand voor jou van zijn fiets afstapt (wat heel veel doen) en jij daar vlak achter zit, ben je klaar...

Ook paar jaar geleden meegemaakt dat onderaan de Keutenberg er gesluisd werd. Je moest wachten totdat je weer door mocht, omdat het gewoonweg te druk was op de Keutenberg.

Ik heb 10x meegedaan met de Amstel Gold Race, (ook nog in de tijd dat je maanden na opening van de inschrijfperiode nog in kon schrijven :), maar ben er nu helemaal klaar mee. Te druk, teveel gedoe, te duur, ... Fiets 'm inderdaad liever op een ander moment. Afgelopen september nog gedaan met een groepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Galois schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:40:
[...]

Nou, dat is verschrikkelijk! Als er iemand voor jou van zijn fiets afstapt (wat heel veel doen) en jij daar vlak achter zit, ben je klaar...

Ook paar jaar geleden meegemaakt dat onderaan de Keutenberg er gesluisd werd. Je moest wachten totdat je weer door mocht, omdat het gewoonweg te druk was op de Keutenberg.

Ik heb 10x meegedaan met de Amstel Gold Race, (ook nog in de tijd dat je maanden na opening van de inschrijfperiode nog in kon schrijven :), maar ben er nu helemaal klaar mee. Te druk, teveel gedoe, te duur, ... Fiets 'm inderdaad liever op een ander moment. Afgelopen september nog gedaan met een groepje.
Nou, dat geeft moed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Sorry... ben misschien wat te negatief :)

Het is uiteraard ook best leuk, de sfeer, met een groep mee kunnen fietsen, de bevoorradingspunten zijn goed in orde, ... maar wel druk :)

Wat ik overigens ook 'vervelend' vind, is dat het in april nog zo wisselvallig kan zijn. Heb 'm ook eens in de regen moeten fietsen. Ik kwam aan bij de finish en kon de vingers van mijn handen niet meer strekken :)

's Ochtends bij vertrek wat te koud, dus wat warmer aankleden, maar bij de eerste klim is het al gauw te warm en bij het dalen helaas weer te koud.
(sorry... nu doe ik weer negatief!)

Maar als het je eerste keer is, dan ga je het zeker mooi vinden! Het is gewoon een goed georganiseerd evenement! Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ga zo lekker een stukje AGR fietsen denk ik, is toch naast de deur. Heb ook al een paar weken niet meer kunnen fietsen :/

Het drukverlies van de binnenbanden was trouwens 1,8bar/2weken, van ~8,5 naar ~6,7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Galois schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:51:
[...]

Sorry... ben misschien wat te negatief :)

Het is uiteraard ook best leuk, de sfeer, met een groep mee kunnen fietsen, de bevoorradingspunten zijn goed in orde, ... maar wel druk :)

Wat ik overigens ook 'vervelend' vind, is dat het in april nog zo wisselvallig kan zijn. Heb 'm ook eens in de regen moeten fietsen. Ik kwam aan bij de finish en kon de vingers van mijn handen niet meer strekken :)

's Ochtends bij vertrek wat te koud, dus wat warmer aankleden, maar bij de eerste klim is het al gauw te warm en bij het dalen helaas weer te koud.
(sorry... nu doe ik weer negatief!)

Maar als het je eerste keer is, dan ga je het zeker mooi vinden! Het is gewoon een goed georganiseerd evenement! Veel plezier!
Haha, ik snap je wel, hoor. Kun je bij die bevoorraadingspunten gewoon beetje naar eigen believen reepjes enz pakken of is het sowieso wel handig om je eigen zakjes goed vol te stoppen? Het weer is inderdaad gissen natuurlijk, al houd je dat in Nederland altijd wel een beetje. Ik neem gewoon windjack mee, dan heb je het lekker warm op de afdaling en die kun je makkelijk wegstoppen tijdens of voor een klim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Verona27 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:10:
[...]

Haha, ik snap je wel, hoor. Kun je bij die bevoorraadingspunten gewoon beetje naar eigen believen reepjes enz pakken of is het sowieso wel handig om je eigen zakjes goed vol te stoppen? Het weer is inderdaad gissen natuurlijk, al houd je dat in Nederland altijd wel een beetje. Ik neem gewoon windjack mee, dan heb je het lekker warm op de afdaling en die kun je makkelijk wegstoppen tijdens of voor een klim.
De bevoorradingspunten zijn top. Er is mééééér dan genoeg: bananen, snacks (mueslirepen en zo), ontbijtkoek, enz. Verder water en isotone drank (Isostar of zo). Ook om mee te nemen tussen de stops in. Je hoeft dus niets mee te nemen (hoogstens als je wilt voor tussen de start en stop 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Galois schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:40:
Ik heb 'm 2 x gereden een paar jaar terug. Beide keren de 150, gestart om 6:30. De 1e keer hadden we echt het idee met de lokale toertocht van doen te hebben, geloof dat we letterlijk een handje vol mensen zijn tegengekomen onderweg, echt verwaarloosbaar. Op een mooie zomerse dag kom je meer mensen tegen. De 2e keer was het iets drukker maar nog steeds geen probleem, bij de Keut zijn we toen wel doorgereden naar Valkenburg ik was toen helemaal stuk en achteraf mazzel, we waren nog geen minuut bij de auto en het begon te plenzen, dus mazzeltje eigenlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:18
Jaaaaren geleden ook de 150 km AGR gefietst.
Nu, na een jaar of 10 alweer een paar weken lekker aan het fietsen en ingeschreven voor de 100 km AGR.
Nu maar hopen op een positieve loting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
Voorlopig 7 man in onze club voor de Amstel. We gaan voor de 240 km >:).
Helaas mocht 1 iemand zich niet inschrijven wegens -18.
Zondag eens horen of er nog geïnteresseerden zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Nice! Ik ga ook de 240 doen, dus nog wel beetje trainen deze winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ja, maar hoe train je daar nu het best voor? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Kilometers maken, 240km is geen kattenpis.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 13-09 15:47
begintmeta schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:08:

Het drukverlies van de binnenbanden was trouwens 1,8bar/2weken, van ~8,5 naar ~6,7
Is dat niet normaal dan? Ik moet mijn banden ook voor elke rit oppompen. Drie weken niet gereden door omstandigheden en stonden voor en achter rond de 5 terwijl ik fiets met ongeveer 8. Ging er eigenlijk vanuit dat dit bij iedereen is.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
CedricD schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:46:
Ja, maar hoe train je daar nu het best voor? :P
Veel fietsen inderdaad, ga daarnaast nog beetje spinnen in de sportschool om het klimmen beetje te trainen, dat gaat buiten nogal lastig hier in Groningen :'). De afstand zelf ben ik niet zo bang voor, het zijn die hoogtemeters waar ik me zorgen om maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
coelho schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:03:
[...]

Is dat niet normaal dan? Ik moet mijn banden ook voor elke rit oppompen. Drie weken niet gereden door omstandigheden en stonden voor en achter rond de 5 terwijl ik fiets met ongeveer 8. Ging er eigenlijk vanuit dat dit bij iedereen is.
Ik gebruikte eerst latex, daarbij gaat het veel harder omlaag, het TPU lijkt met butyl te vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 06-10-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Afstand ben ik ook niet bang voor.
Dit jaar in april ook 200 km gereden en na afloop voelde ik me nog goed :)
Die rit had wel maar 1500 hoogtemeters, dus de Amstel is nog van een ander kaliber.

Lange duurtrainingen op de koersfiets en MTB voor het interval.
Komt goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
De AGR heeft alle interessante stukken in de 150 zitten. Die 240 is alleen een saaie vlakke lus extra imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
SirLenncelot schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:19:
De AGR heeft alle interessante stukken in de 150 zitten. Die 240 is alleen een saaie vlakke lus extra imho.
1500 hoogtemeters verschil vind jij een vlakke lus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Die hoogtemeters die online vermeld staan kloppen slecht. En het stuk dat eraan zit, grofweg alles boven de a79, is vergeleken met de rest van de route erg vlak ja.

Maar goed, uiteraard een hele prestatie als je 240km fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
Iemand een idee hoe dit ventiel werkt? Ik zie geen presta of schrader ventiel. Wat is t dan wel?

Ventirl

[ Voor 46% gewijzigd door NielsTn op 06-10-2018 23:27 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind het nogal lijken op een presta waarvan de moer is afgebroken.

Vermoedelijk zijn het Schwalbe 3462

[ Voor 28% gewijzigd door begintmeta op 07-10-2018 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
begintmeta schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:15:
Ik vind het nogal lijken op een presta waarvan de moer is afgebroken.

Vermoedelijk zijn het Schwalbe 3462
Er is niets afgebroken, ook het achterwiel heeft deze karakteristieke ventiel vorm.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
NielsTn schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Er is niets afgebroken, ook het achterwiel heeft deze karakteristieke ventiel vorm.
Dan zijn het misschien inderdaad die ventielverlengers? IMHO ziet het er nog het meest uit als presta, maar dan zonder sluitmoer. Het werkingsmechanisme zal wel vergelijkbaar zijn met dat van andere fietsventielen, met een bolletje, kegeltje of een rubberslangetje. Misschien is het ook een alligatorventie? kan je het ventielstuk losdraaien?

[ Voor 42% gewijzigd door begintmeta op 07-10-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
begintmeta schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

Dan zijn het misschien inderdaad die ventielverlengers? IMHO ziet het er nog het meest uit als presta, maar dan zonder sluitmoer. Het werkingsmechanisme zal wel vergelijkbaar zijn met dat van andere fietsventielen, met een bolletje, kegeltje of een rubberslangetje. Misschien is het ook een alligatorventie? kan je het ventielstuk losdraaien?
Losdraaien lukt mij nog niet. Heb wel een foto met mijn vraag ook naar de fietsenmaker gestuurd.
Mocht ik antwoord krijgen, dan deel ik t ook hier mee.

Alligatorventiel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
NielsTn schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:49:
[...]

Losdraaien lukt mij nog niet. Heb wel een foto met mijn vraag ook naar de fietsenmaker gestuurd.
Mocht ik antwoord krijgen, dan deel ik t ook hier mee.

Alligatorventiel???
Alligator maakt een 'universele' ventielinzet

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Alligator_Blitzventil_Universal_3Typen.jpg/493px-Alligator_Blitzventil_Universal_3Typen.jpg

Lukt het oppompen wel gewoon? Ben benieuwd wat het is.

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 07-10-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Volgend weekend ga ik de gran fondo il lombardia fietsen. Aangezien daar de te steile klim "Muro di Sormano" in zit, wilde ik een compact 34/50 monteren op mijn canyon aeroad met de di2 r8050 groep. Nu zit er een semi compact op (schakelde prima).

Nu krijg ik het niet voor elkaar om de voorderrailleur goed af te stellen en kan er ook weinig over vinden hoe ik mijn probleem op kan lossen. Ik heb de derailleur wat lager moeten zetten, maar als ik de derrailleur dan vast draai komt het achterste/onderste gedeelte van de geleider verder naar buiten te staan (van het frame af). Ik krijg hem dus niet parallel aan mijn grote blad gemonteerd. Er zit ook geen zogenaamde "support bolt" in voor zover ik kan zien. Het enige waar ik aan kan draaien is een hi-limit schroef, maar voordat ik daar iets mee kan moet ik hem eerst recht krijgen.

Het beste wat het nu is, is dat hij redelijk goed schakelt, de ketting nergens tegenaan komt, maar op het grote blad komt het grote blad tegen de achterkant van de derrailleur aan (dat stuk wat naar buiten staat)..

Lastig uit te leggen in tekst, maar misschien weet iemand van jullie wat ik fout doe (dat zal ongetwijfeld het geval zijn). Zie ik ergens een schroefje of instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:34
NielsTn schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:26:
Iemand een idee hoe dit ventiel werkt? Ik zie geen presta of schrader ventiel. Wat is t dan wel?

[Afbeelding: Ventirl]
Ziet er uit als een ventielverlenger. Gewoon pomp erop zetten en pompen lukt niet? Bij sommige ventielverlengers blijft het ventiel namelijk altijd open staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Reynouts schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:05:

Nu krijg ik het niet voor elkaar om de voorderrailleur goed af te stellen en kan er ook weinig over vinden hoe ik mijn probleem op kan lossen. Ik heb de derailleur wat lager moeten zetten, maar als ik de derrailleur dan vast draai komt het achterste/onderste gedeelte van de geleider verder naar buiten te staan (van het frame af). Ik krijg hem dus niet parallel aan mijn grote blad gemonteerd.
Waarom lukt dat niet dan? Je kan hem toch gewoon een klein beetje bij draaien? Ik ben wel benieuwd waarom dat niet kan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
MrAngry schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:06:
[...]

Waarom lukt dat niet dan? Je kan hem toch gewoon een klein beetje bij draaien? Ik ben wel benieuwd waarom dat niet kan.
Hoe strakker ik hem aan de braze-on mount vastdraai, hoe verder hij naar buiten draait.

Ik heb hem hier nu proberen te forceren/vasthouden als ik de derailleur vastdraai, dan komt hij wel wat beter in de buurt van wat ik wil, maar ik vraag me af of dat de manier is om het te doen? Ik dacht dat er voorheen gewoon een schroefje voor de angle was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
@DDX, flyby bij Huizen Ik herkende je fancy bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:18
Over ventielen gesproken...wat is de reden dat een ventieldopje “not done” is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Reynouts schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:39:
[...]
Hoe strakker ik hem aan de braze-on mount vastdraai, hoe verder hij naar buiten draait.
Ah. Braze on FD. Zou het kunnen dat je braze on unit gewoon niet recht is? Als je kijkt naar hoe het moet(YouTube: How to Change Your Front Derailleur - Replacing Your Bike's Fron...) dan zou je dit probleem helemaal niet moeten hebben. Ook met die support bolt (die je dus niet hebt) stel je hem niet rotationeel af, het moet gewoon recht zijn.

Zit er wellicht ergens vuil tussen waardoor hij scheef trekt?

edit: hij draait waarschijnlijk mee met de draairichting van de bout, Dus dan is gewoon vasthouden inderdaad wat je moet doen. Je kan ook nog even opzoeken hoe vast je die bout eigenlijk moet draaien, ik vermoed dat je hem wellicht veel te vast draait waardoor de derailleur mee gaat draaien omdat de kracht daarin gaat in plaats van de bout verder in het schroefdraad te krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door MrAngry op 07-10-2018 18:38 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
edwardmila schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:53:
Omdat het functioneel noch decoratief is.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Net zo min als die op een auto toch? Of is die daar wel functioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Galois schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:20:
Net zo min als die op een auto toch? Of is die daar wel functioneel?
IMHO heeft het bij prestaventielen niet veel toegevoegde waarde (ik sluit echter niet uit dat het iets bescherming biedt, dus dat het echt niet functioneel is zou ik niet durven stellen), bij een schader (niet alleen voor auto's in gebruik, maar ook bijvoorbeeld voor mountainbikes en trekking (ik vind dat zelf ook het beste ventieltype voor mijn normale stadsfiets)) is het mechanisme wat opener en ook niet met een moer te zekeren, en heeft het zeker beschermende waarde

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 08-10-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
nare man schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:09:
[...]

Omdat het functioneel noch decoratief is.
Het doel van de ventieldop is om vuil uit het ventiel te weren. Voor veel mooi fietsers zal het in die zin weinig nut hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Noxa schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:49:
@DDX, flyby bij Huizen Ik herkende je fancy bril.
Valt wel lekker op ja 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
MrAngry schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:19:
[...]

Ah. Braze on FD. Zou het kunnen dat je braze on unit gewoon niet recht is? Als je kijkt naar hoe het moet(YouTube: How to Change Your Front Derailleur - Replacing Your Bike's Fron...) dan zou je dit probleem helemaal niet moeten hebben. Ook met die support bolt (die je dus niet hebt) stel je hem niet rotationeel af, het moet gewoon recht zijn.

Zit er wellicht ergens vuil tussen waardoor hij scheef trekt?

edit: hij draait waarschijnlijk mee met de draairichting van de bout, Dus dan is gewoon vasthouden inderdaad wat je moet doen. Je kan ook nog even opzoeken hoe vast je die bout eigenlijk moet draaien, ik vermoed dat je hem wellicht veel te vast draait waardoor de derailleur mee gaat draaien omdat de kracht daarin gaat in plaats van de bout verder in het schroefdraad te krijgen.
Thanks! Heb de cage nu tegen gehouden wanneer ik hem vastdraai, zodat hij niet naar buiten draait. Lijkt nu goed te schakelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

edwardmila schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:53:
Onnodig extra gewicht 8)7

Bij mij is het vooral omdat ik ze kwijt raak na 1 of 2 x pompen, rollen ze weg onder de schuurdeur van de buren of zo. En als er dan eentje weg is vind ik het weer wel heel storend om op de andere nog wel een dopje te hebben.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
Zaterdag een lekkere rit gereden in Zuid-Limburg vanaf Nuth, samen met een collega. Ideaal om de BMC Timemachine te leren kennen in klim-en daalwerk. Niet dat ik zo'n pro ben, en mijn conditie is nog verre van optimaal ;) maar toch de gelegenheid gegrepen hiervoor.

Klimmen, gaat behoorlijk strak, ik kon geen vervelende zaken ontdekken (flexen van frame bv, wat ook vreemd zou moeten zijn als het wel zo was bij de betreffende racer).
Afdalen is een openbaring: ondanks dat ik best voorzichtig afdaal (ook met de nieuwe remschijven en remblokken in gedachte ...) bleef de fiets keurig lijnen rijden zonder nerveus te worden.
De remschijven en blokken zijn wel veelvuldig goed gebruikt, waarna de initiele tikjes (de rotor van het voorwiel raakt de aero-spoiler indien de fiets belast wordt) nu als sneeuw voor de zon zijn verdwenen: geluidloos, geen getik meer!

Wel moet ik zelf ook nog wennen de positie, na de Retül bike fit en o.a. de Currex zooltjes erin merk je in de 75km die we reden dat mijn lichaam ook daar nog gevoelig voor is. Maar van een endurance fiets (Speci Roubaix) naar deze racer is ook geheel andere houding een feit. Maar ... zeker niet ondraaglijk!!
Dat smaakt naar meer!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren helaas een ritje wat eerder moeten afbreken vanwege een valpartij....
Schade lijkt redelijk beperkt, stuurlint is (door) afgeschaafd, m'n rechterknie wat schaafplekken, m'n schouder zeer licht geschaafd.
M'n (net nieuwe) lange bib is echter aardig door bij m'n knie.

Heeft iemand ervaring met het (laten) repareren van lycra? Gewoon bij de lokale klerenmaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:18
Smultie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:24:
M'n (net nieuwe) lange bib is echter aardig door bij m'n knie.

Heeft iemand ervaring met het (laten) repareren van lycra? Gewoon bij de lokale klerenmaker?
Heeft jouw merk geen reparatie service, zoals Rapha?

Als je met creditcard koopt, is het vaak standaard verzekerd.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mhr-zip schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

B'Twin, die doen daar niet aan denk ik :)
Helaas, met Ideal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik merk dat als ik wat harder wil fietsen ik tegen een soort muur aan kom. Ik ga weinig harder, maar ik kan ook fysiek niet harder. Ga ik geforceerd harder dan raak ik vrij snel buiten adem. Doe ik het heel even rustig aan dan herstel ik ook heel snel weer. Heeft dit iets met conditie of met training te maken?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@NoepZor wat bedoel je precies met harder fietsen. Harder in de zin van een hoger gemiddelde over de rit gezien of sprinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Bijvoorbeeld als ik 32 km/h "cruise" dan kan ik prima een gesprek voeren. Wil ik bijvoorbeeld 35 rijden dan lukt dat niet, maar ik raak ook niet buiten adem. Ik kan gewoon niet harder trappen dan. Voor mijn gevoel ging vroeger mijn ademhaling omhoog tot je op een punt komt dat je helemaal buiten adem kost. Het lijkt alsof het nu moeite kost om dat te forceren, om te versnellen. Bij sprinten merk ik dat ik het net wat minder lang volhou dan eerst, ik "breek" op een gegeven moment en sta dan bijna geparkeerd. Bij klimmetjes moet ik soms best ver terugschakelen om omhoog te komen, maar kom dan redelijk "rustig" boven. Ik kon vroeger echt als een hijgpony boven komen op stand volle bak.

[ Voor 28% gewijzigd door NoepZor op 08-10-2018 17:23 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik kan mij voorstellen dat het met training te maken heeft en dat jouw benen te weinig kracht kunnen leveren. Wat bij mij heeft geholpen zijn intervaltrainingen om meer kracht te ontwikkelen (duurconditie is er wel). En naar mate je ouder wordt neemt de kracht ook wat af, maar misschien zit je nog niet in die leeftijdscategorie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 10:09
mhr-zip schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Het ligt natuurlijk even aan hoe groot de schade is, maar ik heb na een valpartij iemand die een beetje handig is met naald en draad een stuk van een oude broek op de beschadigde plek laten zetten. Zie je amper en het houdt uitstekend. Volgens degene die het stuk er op gezet heeft een heel simpel klusje, dat ik ook zelf had kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 10:10
Smultie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:24:
Als je lid bent van de NTFU heb je volgens mij standaard een valverzekering, daar kun je misschien nog iets verhalen (je hebt wel een eigen risico van ik dacht €50,-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
MochiGohan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

Als je lid bent van de NTFU heb je volgens mij standaard een valverzekering, daar kun je misschien nog iets verhalen (je hebt wel een eigen risico van ik dacht €50,-)
Ik kan bevestigen dat je dat hebt maar je hebt een eigen risico van 75 euro. Daarnaast zit je ook nog met de afschrijving te kijken. In dit geval is dat niet veel maar ik ben bang dat er na aftrek van het eigen risico niet zoveel meer overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Sinds een fietsmaatje van mij gevallen is met zijn net nieuwe Castelli outfit (200+euro) betaal ik ook al mijn fietsspullen, indien mogelijk, met mijn credit card.

Had hij overigens niet gedaan en ondanks dat hijzelf (en zijn fiets) verder geen ernstige schade was opgelopen, was zijn broekje en shirt dusdanig beschadigd dat je ze kon weggooien.

Geen idee hoe de praktijk zal zijn bij het claimen bij MasterCard, maar het lijkt erop dat volgens hun voorwaarden de kleren van mijn fietsmaatje vergoed zouden zijn geweest... (hij had ze overigens niet betaald met MasterCard).

Iemand ooit dit soort schade geclaimd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 20:11
Galois schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:57:
Sinds een fietsmaatje van mij gevallen is met zijn net nieuwe Castelli outfit (200+euro) betaal ik ook al mijn fietsspullen, indien mogelijk, met mijn credit card.
Het is eigenlijk zelfs niet nodig te betalen met de credit card zelf.
Er kan eveneens betaald worden met een bankkaart. De bankkaart en kredietkaart moeten wel aan dezelfde rekening verbonden zijn.

Ik heb het deze zomer zelf ondervonden ivm een reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Drossie schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:28:
[...]

Het is eigenlijk zelfs niet nodig te betalen met de credit card zelf.
Er kan eveneens betaald worden met een bankkaart. De bankkaart en kredietkaart moeten wel aan dezelfde rekening verbonden zijn.

Ik heb het deze zomer zelf ondervonden ivm een reisverzekering.
Hoe bedoel je? Als je betaalt met iDeal bv? Van dezelfde rekening als waar de MasterCard ook aan gekoppeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 20:11
Galois schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:25:
[...]

Hoe bedoel je? Als je betaalt met iDeal bv? Van dezelfde rekening als waar de MasterCard ook aan gekoppeld is?
Zo werd het mij inderdaad uitgelegd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Het valt mij (als hardloper) op dat wielrenners na zonsondergang wel erg vaak zonder verlichting fietsen. Ik loop regelmatig in de buitengebieden waar er geen verlichting is en gisteren doemde er zo'n figuur op vanuit het niets die geheel in zwart gekleed was. Gelukkig niks aan de hand verder (afgezien dat ik mij de pleuris schrok) maar het lijkt mij ook niet lekker fietsen als je zelf geen reet ziet in de polder.

Het grappige is wel dat je zulke personen via Strava fly-by terug kan vinden :P })

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 11-10-2018 09:45 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:44:
Het valt mij (als hardloper) op dat wielrenners na zonsondergang wel erg vaak zonder verlichting fietsen. Ik loop regelmatig in de buitengebieden waar er geen verlichting is en gisteren doemde er zo'n figuur op vanuit het niets die geheel in zwart gekleed was. Gelukkig niks aan de hand verder (afgezien dat ik mij de pleuris schrok) maar het lijkt mij ook niet lekker fietsen als je zelf geen reet ziet in de polder.

Het grappige is wel dat je zulke personen via Strava fly-by terug kan vinden :P })
Tja, zo fietste ik gisteren (met verlichting) bijna tegen een hardloper aan die in het donker op de dijk zonder enige vorm van verlichting of reflectie in zijn kleding. En fiets ik bijna iedere ochtend op weg naar m'n werk wel een keer tegen een scholier zonder verlichting aan die (als tegenligger) aan de buitenkant naast een mede-scholier rijdt die een soort van bouwlamp op z'n fiets heeft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:44:
Misschien een keer een (vriendelijke) reactie achterlaten bij zo iemand z'n ritje?

Zelf neem ik vrijwel altijd als er dreiging van schemer is wel lampjes mee. Zien en gezien worden. Toch overkwam het me laatst dat ik ze niet mee had en ik een stukje om had gereden ten opzichte van mijn geplande rondje, en dus een 20 minuten later thuis kwam dan verwacht. Laatste stukje voelde ik me niet comfortabel zichtbaar meer. Kan soms (ook door pech onderweg) iedereen een keer overkomen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
In deze periode heb ik eigenlijk standaard wat simpele Action lampjes op de fiets. Die zie ik dan als thuisbrengers. Maar als ik, met enige, zekerheid weet dat ik in het donker ga fietsen dan gaan de bouwlamp en een goede achterlamp er ook nog op.
Helaas kom ik ook regelmatig hardlopers en wielrenners tegen zonder enige vorm van verlichting. Persoonlijk vind ik dat echt niet prettig fietsen.

Dinsdagavond nog even een ronde gedaan. Begonnen toen het licht was, maar toch een groot deel van de rit in het donker gedaan. Ik was van plan om een uurtje te intervallen, maar ik was er met mijn hoofd niet helemaal bij (en de benen wilden ook niet echt) dus toen ben ik maar over gegaan naar een duurritje. Uiteindelijk nog 87km gereden. Op het eind werd het, met name door wat opkomende mistbanken, wel redelijk fris. Wat dat betreft is het momenteel wel een lastige fietsperiode. Wat doe je aan? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Probeer over het algemeen wel voor het donker thuis te zijn, maar heb idd sinds een week of 3 ook een paar van die Action lampjes op mn fiets hangen. Gewoon om gezien te worden met de laaghangende zon/donkere schaduwen onder de bomen in deze tijd van het jaar.

In ander nieuws: Ik heb gisteren mijn doel van 1500km voor dit jaar gehaald! Niet slecht voor iemand die het fietsen er een beetje bij doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Wat jullie zeggen klopt ook wel, ik kan mij ook dood ergeren aan medehardlopers die totaal geen verlichting dragen. Zorg dat je zichtbaar bent als hardloper, zeker als je op een fietspad loopt zonder secundaire verlichting.
Misschien is het ook wel dat men 'overvalt' wordt door de duisternis (zeker met langere ritjes) hetgeen @BreadFan ook al aangaf. Een berichtje achterlaten is ook zoiets,hoe breng je het vriendelijk :P Al kreeg ik vorig jaar ook commentaar toen ik een persoon verblinde met mijn Runlight 250 (al kon ik er weinig aan doen, stond net wat hoger op een bruggetje waardoor dat ding recht in zijn gezicht scheen)

Strava

Pagina: 1 ... 5 ... 681 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).