Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 648 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 17:30

djfrankel

It's a trap!

Samoht93 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:10:
Goede tip, was helemaal vergeten dat belga fietsen in Groningen zit, kom er na het werk zowat langs...
Let wel dat belga qua Sportful kleding niet heel goedkoop is.

Andere vraag, keek laatst bij Futurum naar de nieuwe jassen van sportful. (Vond dat ik mijn Gabba na 3 seizoenen wel mag vervangen).
https://www.futurumshop.n...eren.unisex?q=nieuwfw2018
Maar wat mij niet echt duidelijk wordt is wat nou het onderlinge verschil is tussen de jassen. Als je kijkt naar de Tempo WS, Fiandre en de Attitude zijn ze allemaal winddicht, water afstotend en geschikt voor temperaturen tussen 5 en 15 graden.
Tuurlijk de fiandre termo heeft van die extra manchetten(?) op de mouwen die mij als koukleum wel aanspreken, maar verder vind ik de verschillen erg klein of onduidelijk. Heeft iemand hier al ervaring met een van die jasjes?

[ Voor 5% gewijzigd door djfrankel op 27-09-2018 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

NielsTn schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:06:
Zijn er hier mensen met ervaring rondom de Marmotte (alpen-editie)?
Hoe ging voor jou het trainen, hoe heb je het evenement ervaren (ook afdalen in grote groepen, hoe te trainen) tips altijd welkom.

Ikzelf overweeg serieus voor 2019 om er aan deel te nemen (beter trainen met een doel, dan doelloos cruizen ;) ).
Vorig jaar gedaan. Afdalen valt reuze mee, na de Glandon is alles al redelijk uit elkaar getrokken. Als je niet van het afdalen bent, neem dan gewoon wat meer afstand tot je voorganger. Heeft waarschijnlijk wel tot gevolg dat je constant wordt ingehaald.

Aan training heb ik in het voorjaar een week Mallorca gedaan, daarnaast een aantal weekends de Ardennen gepakt. Ik ben ruim een week richting Frankrijk gegaan om in de Vogezen & Alpen de laatste trainingsmeters te maken. Volgens mij had ik iets van 3500km vooraf gefietst.

Ik zat met 6 anderen in een fantastisch chalet (Chalet Saskia) in Vaujany, volgens mij was het via enroute geboekt. Kok met 7 gangen menu's en een jacuzzi met uitzicht op de Alp :9~ (en niet eens heel duur)

Het evenement zelf is goed georganiseerd, het merendeel van de wegen is afgesloten voor verkeer, verzorging is top (mag ook wel voor dat geld).

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

djfrankel schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:26:
[...]

Let wel dat belga qua Sportful kleding niet heel goedkoop is.
fixed that for ya :D

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:39
Beetje einde seizoen, maar 'de' assos broek is weer voor €105,- te krijgen.

https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml

Code voor 25 euro korting: FBT-FTKL

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:36
I
mhr-zip schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:03:
Beetje einde seizoen, maar 'de' assos broek is weer voor €105,- te krijgen.

https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml

Code voor 25 euro korting: FBT-FTKL
Ik werd er ook al mee gestalkt, maar mijn maat zit er helaas niet bij.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-06 15:33

McMiGHtY

- burp -

Tijdje terug eentje gekocht..ook in een actie..
Nu nog maar 1tje erbij, fijne broek en ik kan d'r zonder problemen mee een uur of 6..7 mee fietsen

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Heb 'm destijds ook gekocht voor diezelfde prijs, maar helaas is het niet de go-to broek die ik had verwacht. Ik pak in de praktijk toch vaker mijn Castelli's. Op één of andere manier vind ik Assos toch als een soort halve luier zitten, gewoon niet luchtig, niet comfortabel.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik ben begin dit jaar begonnen met fietsen, en had toen nog wat kleding van mijn vorige fietsperiode, dus daar meebegonnen. Toen naar de 900 versie van de Decathlon broek gegaan.

Gesponsorde AGU broek gekregen en uiteindelijk, na een aantal postings in deze topicreeds en het Wielrentopic op Fok! de Assos gekocht.

Afgelopen week is serieus bekeken hoe goed ik de broeken nu vond..
1ste keer op de AGU broek
2de keer op de Decathlon broek

Allebei zitten niet zo fijn en lekker als de Assos..en aangezien ik het er al langer over had om er nog 1tje aan te schaffen vanochtend met de aanbieding en de kortingscode maar de knoop doorgehakt en besteld.

Castelli heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 11:24
Bedankt voor de tip van de Assos! Ondanks dat de winter eraan komt, toch maar een tweede besteld. Broek zit wat mij betreft prima en voor die prijs goed te doen.

Wat @nare man zegt kan ik wel een beetje inkomen, maar vind de Assos wel comfortabel. Heb ook een Castelli bib short; heel andere zeem inderdaad, veel compacter. Ik vind ze ongeveer even goed zitten. De Castelli short is wel stukje strakker (beiden maatje L)... Vooral kwestie van persoonlijke voorkeur lijkt me.

Ander vraagje; hoe lang gaan broeken eigenlijk mee? Heb het gevoel dat de zemen na verloop van tijd wel wat dunner aan het worden zijn. Fiets nu ongeveer een jaar en wissel dus 2 broeken af.

Nu nog op zoek naar wat betaalbare winterkleding. Waarschijnlijk nog 1 Castelli Nanoflex 2 lange broek erbij en dan nog op zoek naar iets van bovenkleding. Heb al een jack van B'twin en ondershirt van Craft, maar dat is nog wat te warm nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 12:57
Het is van Assos ook wel een vreemde designkeuze die zeem zo lang door te laten lopen aan de voorkant. Er is daar natuurlijk totaal geen contact met het zadel, dus geen idee wat dat stuk zeem daar dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Het is heel persoonlijk. Ik houd zelf van wat minimalere broeken, waarbij je meer contact hebt met het zadel en niet zoveel stof tussen je benen hebt. Bij de Assos heb ik echt het gevoel dat ik helemaal 'in' de zeem zit, terwijl je bij de Castelli veel meer vrijheid hebt.

Over hoe lang broeken meegaan: dat is afhankelijk van het gebruik en het merk/de kwaliteit van de zeem (niet noodzakelijkerwijs de prijs). Ik heb een Sportful met een TC Pro zeem (dunner dan de Bodyfit Pro zemen) en die is na twee jaar echt wel merkbaar dunner, maar de zemen in mijn Castelli-broeken zijn allemaal nog prima bruikbaar (de oudste is drie jaar).

Voor wat betreft winterkleding: ik ben erg tevreden over de Meno Wind van Castelli. Gewoon een eenvoudige windstopper broek, niet volledig waterdicht maar een miezerbuitje kan hij prima hebben. Bij voortdurende regen word je uiteindelijk hoe dan ook toch nat: het is belangrijker dat je lichaamswarmte opgesloten blijft en dat je geen koude rijwind op je natte pak krijgt, dat is echt killing voor je fietsplezier.

Qua bovenstuk zweer ik bij de Gabba, dat ding is gewoon zo universeel dat ik 'm eigenlijk pak vanaf de koude dagen september, de hele winter door en in maart/april gaat-ie weer in de kast. Maar ik begrijp dat hij inmiddels niet meer in die vorm te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 11:24
Stoffa schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:04:
Het is van Assos ook wel een vreemde designkeuze die zeem zo lang door te laten lopen aan de voorkant. Er is daar natuurlijk totaal geen contact met het zadel, dus geen idee wat dat stuk zeem daar dan doet.
Scheelt je weer een sok meenemen om toch een beetje imposant klokkenspel te hebben :+

@nare man Ja die Meno Wind en Gabba hoor ik vaak; ga die in de gaten houden. Meno Wind zal nu wel niet in de aanbieding komen *... Gabba kan ik overigens alleen met korte mouwen vinden; gebruik je daar armstukken bij dan in de winter? Of heb je de 2 versie met lange mouwen?

* edit: ah met de code hierboven heb je wel weer 25 euro eraf.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 28-09-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik heb de Gabba 2 met lange mouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
nare man schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:37:
Ik heb de Gabba 2 met lange mouwen.
Heet een Gabba met lange mouwen niet soms castelli perfetto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Klopt, dat is volgens mij de opvolger, de 'oude' Gabba longsleeve is er niet meer, dat is de Perfetto.

Hij is er nog wel met korte mouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 10:04
Vandaag extra setje wielen gekocht, heb ik tenminste een reserve setje als ik nog eens een spaak breek :+.

Vision Team 35 Comp. Zien er goed uit en kosten niet veel.
Deze avond een paar keer richting de 1200 watt gegaan en wielen geven geen krimp.
So far so good 8)

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:56
Vraagje: Wat doen jullie aan (jaarlijks) regulier onderhoud bij de fietsenmaker? Of zitten hier alleen maar echte pro's die alles zelf onderhouden?

Niks

• nare man
Niks, ik doe alles zelf. Leuker en goedkoper.

[ Voor 30% gewijzigd door nare man op 29-09-2018 14:20 ]

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 10:11
minitrue schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:51:
Vraagje: Wat doen jullie aan (jaarlijks) regulier onderhoud bij de fietsenmaker? Of zitten hier alleen maar echte pro's die alles zelf onderhouden?
Alles zelf.

Met behulp van het juiste gereedschap en YouTube kun je eigenlijk alles zelf doen.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 21:16
Meeste doe ik zelf, heb alleen bepaald specifiek gereedschap niet dus voor een nieuwe cassette breng ik hem wel naar de fietsenmaker.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 20:00
Andersom kan ook. Al vanaf de jeugd wedstrijden gereden en zelf de fietstechniek onder de knie gekregen. En zodoende ben ik inmiddels al 10 jaar werkzaam bij een fietsenmaker. :)

• Verona27
cordonbleu schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:08:
Andersom kan ook. Al vanaf de jeugd wedstrijden gereden en zelf de fietstechniek onder de knie gekregen. En zodoende ben ik inmiddels al 10 jaar werkzaam bij een fietsenmaker. :)
Maar de grote vraag blijft dan: breng jij je fiets naar de fietsenmaker of doe je het zelf?

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Polar is ook lekker bezig, trainingen delen via de PC kan ook niet meer. Normaal kon je het hele training overzicht plus het filmpje delen. Kan niet meer.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:52
Vanochtend de bike-fit gehad en is de BMC afgeleverd. Uiteraard pics:

BMC TimeMachine Road Three:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T0MPpjAzt02BNBG3Y3T3ch1W/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q1zH8Bn4HSzQLKpGBICARIk2/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZstotQgbpkuHaWvM5cjUqCT4/thumb.jpg

En de schoenen voorzien van een wedge en betere ondersteunende zool:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uenyf85Dm5tUTCBHaL0KWfld/thumb.jpg

Specs vd BMC:
ultegra afmontage (Di2, hydraulische schijfremmen, compact (50/34?), cassette 11-28. Velgen DT swiss 1400 dicut (full carbon).
Onder de bidons nog een ruimte gevuld met 1 co2, patroon, binnenband, bandenlichter).
Banden: vittoria corsa 25mm

[ Voor 99% gewijzigd door NielsTn op 29-09-2018 19:16 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Gekke Jantje
Mooi fietsje Niels. Hoeveel weegt het?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• NielsTn
Gekke Jantje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:08:
Mooi fietsje Niels. Hoeveel weegt het?
Ik zal es een poging wagen, wel met lege bidons, garmin edge 820 en 1 co2 patroon, 1 bandenlichter, 1 binnenband (frame maat is 54cm)
8,9 kg

[ Voor 14% gewijzigd door NielsTn op 29-09-2018 16:18 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Verona27 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:06:
[...]

Meeste doe ik zelf, heb alleen bepaald specifiek gereedschap niet dus voor een nieuwe cassette breng ik hem wel naar de fietsenmaker.
Terwijl dat nu juist één van de makkelijkste klusjes is en dat gereedschap ervoor ook geen drol kost.

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:08
Meeste doe ik zelf, heb alleen bepaald specifiek gereedschap niet dus voor een nieuw balhoofd breng ik hem wel naar de fietsenmaker.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 14:53
nare man schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 14:20:
Niks, ik doe alles zelf. Leuker en goedkoper.
Sommige fietsfabrikanten bieden een langere garantietermijn aan van bv. 5 jaar op o.a. het frame. Deze langere garantietermijn willen ze alleen geven als je je fiets jaarlijks bij een officiële dealer een onderhoudsbeurt laat geven. Met die kennis kun je vervolgens zelf een afweging maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
NielsTn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:54:
Vanochtend de bike-fit gehad en is de BMC afgeleverd. Uiteraard pics:

BMC TimeMachine Road Three:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En de schoenen voorzien van een wedge en betere onderstenende zool:
[Afbeelding]

Specs vd BMC:
ultegra afmontage (Di2, hydraulische schijfremmen, compact (50/34?), cassette 11-28. Velgen DT swiss 1400 dicut (full carbon).
Onder de bidons nog een ruimte gevuld met 1 co2, patroon, binnenband, bandenlichter).
Banden: vittoria corsa 25mm
Schitterende fiets!! I love BMC.

Maar die bel.... godsamme man, dat doet gewoon pijn!

• Verona27
nare man schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:31:
[...]

Terwijl dat nu juist één van de makkelijkste klusjes is en dat gereedschap ervoor ook geen drol kost.
Dan heb ik een kettingzweep en een cassette-afnemer nodig? Tot nu toe nog maar 1 keer eraf moeten laten halen voor een nieuwe wielset, en toen was het goedkoper om het door de fietsenmaker te laten doen dan zelf dat gereedschap te kopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
Noxa schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:41:
[...]

Schitterende fiets!! I love BMC.

Maar die bel.... godsamme man, dat doet gewoon pijn!
Die is veilig opgeborgen 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
Verona27 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:18:
[...]

Maar de grote vraag blijft dan: breng jij je fiets naar de fietsenmaker of doe je het zelf?
Die breng ik naar de fietsenmaker en dan doe ik het zelf :9

@NielsTn Mooie bak! Veel plezier ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48
Lekkere wielen @NielsTn Welke zijn dat? Ik zit zelf een beetje de PRC1600 65mm te eyeballen, maar dat is nog wel even sparen. Die van jou zijn ook schitterend.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• NielsTn
MrAngry schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:51:
Lekkere wielen @NielsTn Welke zijn dat? Ik zit zelf een beetje de PRC1600 65mm te eyeballen, maar dat is nog wel even sparen. Die van jou zijn ook schitterend.
Zijn standaard velgen die er op zitten, DT Swiss ARC 1400 dicut

https://www.dtswiss.com/e...-dicut/arc-1400-dicut-62/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:09

Roozzz

Plus ultra

Erg mooi fietsje @NielsTn ! Van de de meer "aero" fietsen vind ik deze BMC toch wel echt heel erg mooi; hij staat hier in ieder geval bovenaan het verlanglijstje :)

* Roozzz zoekt alleen nog een goede reden om een nieuwe fiets aan te schaffen... eerst maar weer eens wat meer fietsen.

Mag ik vragen waar je hem gehaald hebt? Hier in de omgeving heb ik nog geen bmc dealer op het netvlies.

If you can see, look. If you can look, observe

• NielsTn
Roozzz schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:21:
Erg mooi fietsje @NielsTn ! Van de de meer "aero" fietsen vind ik deze BMC toch wel echt heel erg mooi; hij staat hier in ieder geval bovenaan het verlanglijstje :)

* Roozzz zoekt alleen nog een goede reden om een nieuwe fiets aan te schaffen... eerst maar weer eens wat meer fietsen.

Mag ik vragen waar je hem gehaald hebt? Hier in de omgeving heb ik nog geen bmc dealer op het netvlies.
Ik heb deze bike bij de (nieuwe) BMC dealer Leo Hendrikx in Buggenum (nabij Roermond) gehaald.
http://www.2-wielers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:09

Roozzz

Plus ultra

NielsTn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:29:
[...]

Ik heb deze bike bij de (nieuwe) BMC dealer Leo Hendrikx in Buggenum (nabij Roermond) gehaald.
http://www.2-wielers.nl
Thanks! Dat is helaas hier niet heel erg in de buurt :P

Heel veel plezier ermee!

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
Roozzz schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:32:
[...]

Thanks! Dat is helaas hier niet heel erg in de buurt :P

Heel veel plezier ermee!
Dank je wel!!

Ben de Di2 aan het doornemen... man man wat een techniek. Bijna vol-automatisch laten schakelen voor optimale kettinglijn, het is mogelijk. Ik zie (nu) geen reden meer om de voor-deraillleur zelf te bedienen (synchro shift) ☺
Wie heeft hier reeds ervaring mee??

[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 29-09-2018 21:37 ]

• Noxa
NielsTn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:36:
[...]

Dank je wel!!

Ben de Di2 aan het doornemen... man man wat een techniek. Bijna vol-automatisch laten schakelen voor optimale kettinglijn, het is mogelijk. Ik zie (nu) geen reden meer om de voor-deraillleur zelf te bedienen (synchro shift) ☺
Wie heeft hier reeds ervaring mee??
Yes, werkt fantastisch. Vooral in de bergen vind ik het heel fijn dus met de 11-32 cassette. Met de 12-25 is de overgang wat te groot. Maar misschien kun je dat ook nog tweaken, nooit in verdiept verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
EdwinW schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:33:
[...]

Sommige fietsfabrikanten bieden een langere garantietermijn aan van bv. 5 jaar op o.a. het frame. Deze langere garantietermijn willen ze alleen geven als je je fiets jaarlijks bij een officiële dealer een onderhoudsbeurt laat geven. Met die kennis kun je vervolgens zelf een afweging maken.
Een ordinaire vorm van koppelverkoop.

Maar ik begrijp het wel, het aura van veel merken moet natuurlijk koste wat het kost om stand gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Phydomir

Dennis

nare man schreef op zondag 30 september 2018 @ 00:32:
[...]

Een ordinaire vorm van koppelverkoop.

Maar ik begrijp het wel, het aura van veel merken moet natuurlijk koste wat het kost om stand gehouden worden.
Ik snap het wel vanuit de fabrikant. Je wil niet na vier jaar onder garantie een nieuw frame moeten vervangen omdat een of andere hobby Bob de fiets compleet heeft vernagelt met zijn "onderhoud". Dan is een officiële dealer een soort vangnet, ook al kunnen daar natuurlijk ook mensen werken die er misschien niet zouden moeten werken, maar dat is een ander verhaal.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
NielsTn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:13:
[...]

Ik zal es een poging wagen, wel met lege bidons, garmin edge 820 en 1 co2 patroon, 1 bandenlichter, 1 binnenband (frame maat is 54cm)
8,9 kg
Oef dat is nog best zwaar mijn alu Koga roadwinner is zelfs lichter. Alleen de voorvork is van carbon en het is een 56cm frame. Maar goed het gaat allemaal niet om het gewicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Gekke Jantje op 30-09-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Gekke Jantje schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:55:
[...]

Oef dat is nog best zwaar mijn alu Koga roadwinner is zelfs lichter. Alleen de voorvork is van carbon en het is een 56cm frame. Maar goed het gaat allemaal niet om het gewicht.
Gewicht is niet alles, misschien hooguit bij lange klimmen. Aerodynamica gaat al vanaf lage snelheden veelal voordeel geven waardoor iets extra gewicht een marginale impact heeft. Denk ik.

Zie ook GCN : YouTube: Which Is Faster: An Aero Bike Or A Lightweight Climbing Bike?

...nu eerst maar de remmen inremmen op deze zondag..

[ Voor 15% gewijzigd door NielsTn op 30-09-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:04
Verona27 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:19:
[...]

Dan heb ik een kettingzweep en een cassette-afnemer nodig? Tot nu toe nog maar 1 keer eraf moeten laten halen voor een nieuwe wielset, en toen was het goedkoper om het door de fietsenmaker te laten doen dan zelf dat gereedschap te kopen..
Idd, kettingzweep en afnemer. Niet alleen handig bij (de-)montage van de cassette voor vervanging, ook voor het betere schoonmaakwerk mag de cassette er wel eens af. Wanneer je ook nog eens wilt wisselen tussen klimcassette en poldercassette dan wordt het wel heel snel aantrekkelijk om dat soort gereedschap in huis te hebben.
Even goed online shoppen en je bent voor pak-hem-beet 25 euro voorzien van gereedschap dat heel lang meegaat. Dat heb je redelijk snel terugverdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Swedish_Chef schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:35:
[...]

Idd, kettingzweep en afnemer. Niet alleen handig bij (de-)montage van de cassette voor vervanging, ook voor het betere schoonmaakwerk mag de cassette er wel eens af. Wanneer je ook nog eens wilt wisselen tussen klimcassette en poldercassette dan wordt het wel heel snel aantrekkelijk om dat soort gereedschap in huis te hebben.
Even goed online shoppen en je bent voor pak-hem-beet 25 euro voorzien van gereedschap dat heel lang meegaat. Dat heb je redelijk snel terugverdient.
Hmm, ja het heeft wel wat, hoe moeilijk is het om je derailleur goed af te stellen nadat je een cassette en een ketting hebt vervangen? Ik begin namelijk wat haaienvinnetjes te krijgen op mijn cassette, met daarbij het foutief schakelen (wil nogal eens niet schakelen naar specifiek blad). En hoe kom ik er achter wat de beste vervanging is voor mn huidige cassette en ketting? Ik heb een tiagra groepset met een 10 speed achter, 12-25 volgens mij. Kan ik dan iedere cassette kopen binnen dezelfde range? En kan ik iedere 10 speed ketting kopen? Heb voor een triple.

[ Voor 3% gewijzigd door Verona27 op 30-09-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-06 15:30
Verona27 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:11:
[...]

Hmm, ja het heeft wel wat, hoe moeilijk is het om je derailleur goed af te stellen nadat je een cassette en een ketting hebt vervangen? Ik begin namelijk wat haaienvinnetjes te krijgen op mijn cassette, met daarbij het foutief schakelen (wil nogal eens niet schakelen naar specifiek blad). En hoe kom ik er achter wat de beste vervanging is voor mn huidige cassette en ketting? Ik heb een tiagra groepset met een 10 speed achter, 12-25 volgens mij. Kan ik dan iedere cassette kopen binnen dezelfde range? En kan ik iedere 10 speed ketting kopen? Heb voor een triple.
Ja je kunt er bijvoorbeeld een CS 6700 (of cs6600) Ultegra cassette opgooien. 45 euro ofzoiets. Gooi er dan ook direct een nieuwe ketting op. De 6600 variant (je hebt een speciale ketting nodig die gemaakt is op triple- Groepsets).

Tip. Gooi er weer een 12-25 variant op. Bij 11-25 of anderen mis je een tandje halverwege en dat is net diegene waarbij je rond de 30 cruiset

[ Voor 7% gewijzigd door HBSVDK op 30-09-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
HBSVDK schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:30:
[...]

Ja je kunt er bijvoorbeeld een CS 6700 (of cs6600) Ultegra cassette opgooien. 45 euro ofzoiets. Gooi er dan ook direct een nieuwe ketting op. De 6600 variant (je hebt een speciale ketting nodig die gemaakt is op triple- Groepsets).

Tip. Gooi er weer een 12-25 variant op. Bij 11-25 of anderen mis je een tandje halverwege en dat is net diegene waarbij je rond de 30 cruiset
Thanks! Was inderdaad wel van plan te upgraden naar Ultegra, de ketting die ik er nu op heb is ook al Ultegra, cassette weet ik niet zeker. Maar vereist de derailleur nog extra afstelling?

En iets anders: wat moet je doen als Strava je klassement in de top 10 van een segment niet bijwerkt? Bij mij blijft ie zelfs na het handmatig afdwingen van een herberekening staan op mijn oude PR en met mn nieuwe kom ik op 5e en 3e plaats, toch wel leuk om in te staan. :9

[ Voor 16% gewijzigd door Verona27 op 30-09-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
HBSVDK schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:30:
[...]

Dan zou ik meteen een 12-23 doen, heb je tenminste ook een 18t kransje.

Ik gebruik op de winterfiets ook een 105 triple met CS 6700 12-23 en als ketting CN 6600. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
nare man schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:47:
[...]

Dan zou ik meteen een 12-23 doen, heb je tenminste ook een 18t kransje.

Ik gebruik op de winterfiets ook een 105 triple met CS 6700 12-23 en als ketting CN 6600. Werkt perfect.
12-23 is wel minder relaxed met klimmen denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-06 15:30
Verona27 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:51:
[...]

Ja wel iets, je mist de 25. of t voor jou een relevant verschil is is een ander ding. En met een triple hoef je ook geen aparte bergcasette:).

Ik fiets best veel op een 12 jaar oude grotendeels aluminium fiets met ultegra triple (destijds duur 2400e). Bevalt prima, miss fietst ie iets minder Aero en dus meer trainingsarbeid. Dus geen reden om een nieuwe te halen:)

[ Voor 26% gewijzigd door HBSVDK op 30-09-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Verona27 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:51:
[...]

12-25 kun je ook niet echt een klimcassette noemen, maar met een triple maakt het toch een stuk minder uit. 30x23 is nagenoeg hetzelfde verzet als 36x28 bij een semi-compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
HBSVDK schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:54:
[...]

Ja wel iets, je mist de 25. of t voor jou een relevant verschil is is een ander ding. En met een triple hoef je ook geen aparte bergcasette:).

Ik fiets best veel op een 12 jaar oude grotendeels aluminium fiets met ultegra triple (destijds duur 2400e). Bevalt prima, miss fietst ie iets minder Aero en dus meer trainingsarbeid. Dus geen reden om een nieuwe te halen:)
Ja, ik fiets ook op een oud fietsje, wel wat nieuwere groep, maar wel weer tiagra. Uiteindelijk valt of staat het voor 90% toch met je eigen prestaties, en niet zo zeer op wat voor fiets je fietst denk ik altijd maar.
nare man schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:59:
[...]

12-25 kun je ook niet echt een klimcassette noemen, maar met een triple maakt het toch een stuk minder uit. 30x23 is nagenoeg hetzelfde verzet als 36x28 bij een semi-compact.
Okay, ik kan altijd nog een klimcassette kopen, als ik dan toch al het gereedschap ik huis haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Verona27 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:11:
[...]

De vraag is of je niet al veel te ver door gefietst hebt met je huidige cassette. Kans groot dat je niet alleen je cassette en ketting moet vervangen, maar ook je voorbladen. En dat is toch wel een dure grap... kan je wellicht beter eerst nog doorfietsen totdat het echt helemaal op is? Maar ligt er dus een beetje aan hoe ver het allemaal versleten is.

Overigens zouden schakelproblemen niet veroorzaakt moeten worden door slijtage van de cassette. Als dat niet meer goed werkt dan is je derailleur waarschijnlijk niet meer goed afgesteld, of te vies, of beschadigd of iets dergelijks. Grootste probleem van een versleten cassette is simpelweg dat je ketting tijdens het fietsen tandjes gaat overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
Hielko schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:11:
[...]

De vraag is of je niet al veel te ver door gefietst hebt met je huidige cassette. Kans groot dat je niet alleen je cassette en ketting moet vervangen, maar ook je voorbladen. En dat is toch wel een dure grap... kan je wellicht beter eerst nog doorfietsen totdat het echt helemaal op is? Maar ligt er dus een beetje aan hoe ver het allemaal versleten is.

Overigens zouden schakelproblemen niet veroorzaakt moeten worden door slijtage van de cassette. Als dat niet meer goed werkt dan is je derailleur waarschijnlijk niet meer goed afgesteld, of te vies, of beschadigd of iets dergelijks. Grootste probleem van een versleten cassette is simpelweg dat je ketting tijdens het fietsen tandjes gaat overslaan.
Tsja, ben er mee naar mn lokale fietsenmaker gegaan (Diks Bike Shop, hier in Groningen, volgens mij wel een goede en betrouwbare fietsenmaker) en zij vertelden mij dat mn cassette achter wel aan vervanging toe was, naar aanleiding van mijn verhaal. Hij heeft toen beetje lopen schakelen enz en vertelde mij wel dat als ik nog beetje wilde doorfietsen tijdens de winter beter eventjes kon wachten met vervangen. Ik ga er maar even vanuit dat zij wel weten wat het beste is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Bij Dik weten ze inderdaad meestal wel wat ze doen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
(jarig!)
Wie weet een goede vervanger voor de oude Shimano Wet Lube smeerolie? Ik heb nu een nieuw flesje gekocht, maar deze olie is veel dunner en daardoor maakt de ketting meer geluid. Het liefst wil ik dat de ketting gewoon stil is, ook al betekent dat iets meer wrijving/energieverlies.
Shimano wet lube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik gebruik Finish Line Cross Country, maar heb geen idee of dat zou zijn wat je zoekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30
FM doet niks voor mij, alleen wielen richten / spaken. In de winter is meestal het volgende riedeltje:
- Bottom bracket vervangen, speling of niet
- Balhoofd controleren, lagers eruit, afdekkingen eraf, spoelen met wasbenzine en na drogen stevig in het vet zetten
- Wiellagers controleren, meestal voorwiel vervangen en achterwiel demonteren, reinigen en invetten
- Bijna altijd alle buiten- en binnenkabels vervangen
- Ketting & cassette schoonmaken, die rij ik echt volledig op en vervangen zodra nodig

Best wel veel dus, maar fiets is en blijft rijden als nieuw. En ik heb een uitgebreide collectie gereedschap bij elkaar gespaard in de jaren. Maar met een Tacx combinatieset in een koffertje kun je al een heel eind komen hoor. Verder is er zat spul dat zelf te maken is. Balhoofd uitdrukker: holle pijp kopen (30cm) bij bouwmarkt/ijzerhandel. 4x inzagen over de lengte en licht uitzetten. Balhoofd & BB pers: Stukje M10 draadeind met paar grote ringen kan ook wel werken (kost wat meer moeite om spulletje récht erin te krijgen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:10

Galois

1811 - 1832

Van het weekend mijn (waarschijnlijk) laatste tocht dit jaar op de racefiets. Dus wilde ik 'm even extra goed poetsen en in de garage opbergen.

Tot mijn verbazing zag ik twee hele rare strepen op de zadelbuis. Zie de foto's hieronder (klikbaar voor groter formaat).

Het lijken dus vlekken, maar dat zijn ze niet, aangezien ik de fiets net heb schoongemaakt. Als ik op deze plek met mijn duimen de buis indruk, dan veert de buis wat in. Alsof je een pvc-buis indrukt zeg maar.

Aangezien ik deze fiets (Canyon Ultimate CF SL 8.0 disc) nu een maandje heb, maak ik mij zorgen of het geen beschadiging is aan de carbon. Het zijn rare strepen die lijken alsof op die plek het frame heel hard is ingedrukt of zo (zoals bij een pvc buis die te hard wordt ingedrukt).

Voor de volledigheid: ik heb de fiets dus net een maand en ik ben er niet mee gevallen, de fiets is zelf ook niet gevallen, ...

Maak ik mij teveel zorgen of denken jullie ook aan een beschadiging en raden jullie mij aan snel met Canyon contact op te nemen? Het is in ieder geval wel een beschadiging aan de verf/lak...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2KiqbjT8ia44e6uSTS4L4ZFI/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7bv7TcYd9pRKQvO6rDGiiddO/thumb.jpg

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 10:04
Een zadelbuis lijkt mij nu net een onderdeel dat je niet wil kunnen indrukken.
Ik zou sowieso Canyon contacteren. Als hij nu toch even niet gebruikt wordt, is het de ideale gelegenheid om dit euvel opgelost te zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:31

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Galois schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:00:
Van het weekend mijn (waarschijnlijk) laatste tocht dit jaar op de racefiets. Dus wilde ik 'm even extra goed poetsen en in de garage opbergen.

Tot mijn verbazing zag ik twee hele rare strepen op de zadelbuis. Zie de foto's hieronder (klikbaar voor groter formaat).

Het lijken dus vlekken, maar dat zijn ze niet, aangezien ik de fiets net heb schoongemaakt. Als ik op deze plek met mijn duimen de buis indruk, dan veert de buis wat in. Alsof je een pvc-buis indrukt zeg maar.

Aangezien ik deze fiets (Canyon Ultimate CF SL 8.0 disc) nu een maandje heb, maak ik mij zorgen of het geen beschadiging is aan de carbon. Het zijn rare strepen die lijken alsof op die plek het frame heel hard is ingedrukt of zo (zoals bij een pvc buis die te hard wordt ingedrukt).

Voor de volledigheid: ik heb de fiets dus net een maand en ik ben er niet mee gevallen, de fiets is zelf ook niet gevallen, ...

Maak ik mij teveel zorgen of denken jullie ook aan een beschadiging en raden jullie mij aan snel met Canyon contact op te nemen? Het is in ieder geval wel een beschadiging aan de verf/lak...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zulke 'strepen' heb ik op mijn onbehandelde, matte, carbon frame overal zitten. Het is een kleurverschil dat door de matjes en epoxy wordt veroorzaakt. Ik weet echter niet of je het ook hoort te zien op een Canyon, of hoe hard je moet drukken voordat het frame een beetje meebuigt.

Even naar een goede FM ermee en/of de foto's naar Canyon sturen dus.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik heb ook een Endurace CF en ik kan je verzekeren dat je de framebuizen niet hoort te kunnen indrukken. Gewoon ff contact opnemen met Canyon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die 'strepen' die je op de foto ziet zijn in ieder geval volkomen normaal. Zo ziet unidirectioneel carbon er nou eenmaal uit op frames met alleen blanke lak. Ze moeten er dus altijd al gezeten hebben. Als je zeker weet dat ze er voorheen niet zaten zou het wel gek zijn, maar kan het me niet voorstellen. Mijn Ultimate CF heeft overal zulke strepen. Maar je ziet ze alleen goed als het licht onder een bepaalde hoek op het frame valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde fiets en ook zulke strepen. Ik ga er vanuit dat dit niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 14:05
Op mijn Giant heb ik op sommige plekken ook van dit soort strepen. Het indrukken lijkt mij van grotere zorg ;)

Gisteren voor het eerst in een tweetal weken weer op de fiets gezeten en dat was te merken.. nu moet ik ook wel zeggen dat ik in die twee weken zo goed als geen fatsoenlijk nachtrust heb gehad en dat de broek die ik gisteren aan had te strak rond mijn benen zit maar pfoe..

Uiteindelijk de 90 km variant van de Bavelse Strade Bianche gedaan, waarvan zo'n 20 km aan kasseien/gravel. Leuk principe maar volgens mij toch niet zo populair in Nederland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

ahlers schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 07:54:
[...]

Ik heb exact dezelfde fiets en ook zulke strepen. Ik ga er vanuit dat dit niets is.
Zouden jullie (@cordonbleu en @ahlers of ieder ander met een Canyon Ultimate... :)) voor mij willen testen of het indrukken van deze buis, op ongeveer de plek net boven de 'staande' bidonhouder, de buis bij jullie ook kunt indrukken? Het is niet zo dat het makkelijk gaat, maar als ik mijn duimen er tegenaan houdt, dan veert deze buis duidelijk mee.
Want zoals meerdere hier zeggen, lijken de 'vlekjes' gewoon de carbon-structuur te zijn, maar het indrukken is wel raar.

Ik heb zojuist contact gehad met Canyon en ze vragen enkele foto's om het te kunnen beoordelen. Ze konden mij aan de telefoon niet vertellen of het indrukken van deze buis normaal was. Ik kreeg het bekende verhaal 'de buizen zijn daar waar er grote krachten op komen dikker/sterker, dan waar dat niet nodig is.'. Dus indrukken zou kunnen, maar of het op die plek normaal was, kon ze mij niet vertellen.
Maar als het bij jou ook zo is, dan ben ik wat geruster, anders zou ik toch liever willen dat ze er naar kijken. Tot 5 oktober doen ze overigens geen garantieafhandelingen (ivm inventaris opmaken oid).

Of iemand anders met een Canyon Ultimate die het zou kunnen testen voor mij: graag! :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:03
Omdat standaard rondjes in de polder ook zo saai zijn, vrijdag route gemaakt en even op avontuur gegaan naar Frankrijk.
F1 hotel gepakt in Roubaix en daarna weer terug naar huis.
Mooie uitvinding, creditcard in automaat zo 's avonds laat en je hebt kamer.
Jammer dat ze zoiets eigenlijk alleen in Frankrijk kennen.

Kemmelberg in het donker is best grappig, 17% bordje en daarna lekker over de kasseien.
En zondag vroeg erg koud, -3 graden. Gelukkig had ik wat warme kleding en handschoenen meegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/i5OVTyUQAwb3__hsKYyU6XE1Oswqv55og1Mh0ciI3qw-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/fAju43HYKt43vV9qVtlmwFZfvqnzOUEo9q-nTuP5VbY-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/6K8ZClUwIXu7BeQKNzaLWRzTE4lFVDpV53FK8MMlBCM-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/LsUgtxdAelW91Omo8uWgohh1Srv2BYgkyqtLi5ToIpE-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/oHcQ7AuugnPzy3-w9Okn0vXbbtHrc4Kp-akoxqNH0ts-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/4HD4hddThXDA1GNwyjbWC2YqInn7_rGDdmmBXMCxpWc-2048x1152.jpg

720km
https://www.strava.com/activities/1876301062

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48
Mooi avontuur man! Levert ook weer wat schitterende plaatjes op.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32

mvds

Totally awesome!

Dude _/-\o_ voor die prestatie maar ook 8)7 ! 720km, doe normaal man! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 14:05
DDX schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:21:
Omdat standaard rondjes in de polder ook zo saai zijn, vrijdag route gemaakt en even op avontuur gegaan naar Frankrijk.
F1 hotel gepakt in Roubaix en daarna weer terug naar huis.
Mooie uitvinding, creditcard in automaat zo 's avonds laat en je hebt kamer.
Jammer dat ze zoiets eigenlijk alleen in Frankrijk kennen.

Kemmelberg in het donker is best grappig, 17% bordje en daarna lekker over de kasseien.
En zondag vroeg erg koud, -3 graden. Gelukkig had ik wat warme kleding en handschoenen meegenomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

720km
https://www.strava.com/activities/1876301062
Brrr... verschrikkelijk stukje fietsen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
@DDX Toe maar weer. Mooi om te zien dat je jouw grenzen nog steeds aan het verleggen bent. Iets voor jouw lijstje: Northcape 4000 of Transsiberian extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 15:10

Cliffie

Trompetslet

Lekker afstandje..... :o

Eigenlijk zijn het natuurlijk wel 2 ritjes :P Maar goed, ik heb geen recht van spreken, want ik haal dit niet eens in 1 maand.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Cliffie schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:48:
Lekker afstandje..... :o

Eigenlijk zijn het natuurlijk wel 2 ritjes :P Maar goed, ik heb geen recht van spreken, want ik haal dit niet eens in 1 maand.
Hahaha... ja, dat is ook wat ik als eerste dacht :) (en ook ik heb geen recht van spreken... :)).

Maar ik geef DDX groot gelijk: op Strava ziet dit er mooier uit dan twee aparte ritjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Galois schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:58:
[...]

Hahaha... ja, dat is ook wat ik als eerste dacht :) (en ook ik heb geen recht van spreken... :)).

Maar ik geef DDX groot gelijk: op Strava ziet dit er mooier uit dan twee aparte ritjes :)
Was ook iets wat ik had hoe dit te uploaden.
Maar het hotel was enkel een slaapstop, verder niets dus beschouw ik het gewoon als 1 rit.
(wel iets later vertrokken dan de planning was, maar dat had meer met vrieskou te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:30:
[...]

Was ook iets wat ik had hoe dit te uploaden.
Maar het hotel was enkel een slaapstop, verder niets dus beschouw ik het gewoon als 1 rit.
(wel iets later vertrokken dan de planning was, maar dat had meer met vrieskou te maken)
Het is natuurlijk sowieso arbitrair. Wanneer geldt het als 1 rit en wanneer als 2 ritten. Bij dit soort afstanden zullen de meeste mensen tussendoor wel even rust pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lichaam vindt dit iig prettiger dan zo'n brm 600km rit die ik dit jaar 2 keer gemaakt heb.
Dan zit je echt in de nacht soort van tegen de slaap te vechten.
En zie je in de nacht ook erg weinig van de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat is jouw Eddington getal inmiddels? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 15:23

Crazy D

I think we should take a look.

720 km ???!!!
_/-\o_

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
BreadFan schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:38:
Wat is jouw Eddington getal inmiddels? :D
187km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-06 11:17
Ramon 73 schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:34:
[...]

FM doet niks voor mij, alleen wielen richten / spaken. In de winter is meestal het volgende riedeltje:
- Balhoofd controleren, lagers eruit, afdekkingen eraf, spoelen met wasbenzine en na drogen stevig in het vet zetten
- Wiellagers controleren, meestal voorwiel vervangen en achterwiel demonteren, reinigen en invetten
- Ketting & cassette schoonmaken, die rij ik echt volledig op en vervangen zodra nodig

Best wel veel dus, maar fiets is en blijft rijden als nieuw. En ik heb een uitgebreide collectie gereedschap bij elkaar gespaard in de jaren. Maar met een Tacx combinatieset in een koffertje kun je al een heel eind komen hoor. Verder is er zat spul dat zelf te maken is. Balhoofd uitdrukker: holle pijp kopen (30cm) bij bouwmarkt/ijzerhandel. 4x inzagen over de lengte en licht uitzetten. Balhoofd & BB pers: Stukje M10 draadeind met paar grote ringen kan ook wel werken (kost wat meer moeite om spulletje récht erin te krijgen)
Keurig! _/-\o_
Ik zou eigenlijk ook een stuk meer OH moeten plegen. Eigenlijk het hele riedeltje hierboven + nieuw stuurlint. Vooral de lagers gaan het leuk vinden.
Enkel ketting en cassette houd ik goed schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Jij hebt 187 ritten van 187 km gemaakt? Impressive :)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wisselwerking schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:39:
@DDX Toe maar weer. Mooi om te zien dat je jouw grenzen nog steeds aan het verleggen bent. Iets voor jouw lijstje: Northcape 4000 of Transsiberian extreme?
Heb bij dat soort tochten altijd het idee wat nu als…
Terwijl er bij zo'n ritje naar Frankrijk als het dan toch mis gaat neem je desnoods taxi naar een treinstation en ben je redelijk snel weer thuis.

Misschien volgend jaar eens ritje dieper Frankrijk in plannen.
Al is het dan geen last minute beslissing die ik op vrijdag maak, iets met ook werken tussen het fietsen door ;)
SirLenncelot schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Jij hebt 187 ritten van 187 km gemaakt? Impressive :)
Eddington van alleen dit jaar is 119km 8)

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 01-10-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:04:
[...]
[...]
Je bedoelt PBP neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Je bedoelt PBP neem ik aan?
Niet echt als plan, in die periode ga ik liever gewoon weer naar de bergen om lekker paar weken te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi83
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12-2024
Mooie rit!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik moest van het weekend wachten op een brug, dus maar een foto gemaakt van mijn nieuwste fiets.

Nieuwe fiets

Het is een DeAnima AMG (Merk van de andere Pegoretti), Ultegra Di2 en h plus son Hydra velgen met DT Swiss 240 naven. Ik moet nog langsgaan om de stuurpen af te laten zagen, die steekt nog redelijk uit.

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
(jarig!)
begintmeta schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:04:
Ik gebruik Finish Line Cross Country, maar heb geen idee of dat zou zijn wat je zoekt.
Is die wat dikker (hogere viscositeit) dan gemiddeld? Ik had met de oude shimano olie dat er wel wat vuil aan de ketting/tandwielen bleef plakken, maar dit maakte ik regelmatig schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Baur schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:30:
Ik moest van het weekend wachten op een brug, dus maar een foto gemaakt van mijn nieuwste fiets.

[Afbeelding: Nieuwe fiets]

Het is een DeAnima AMG (Merk van de andere Pegoretti), Ultegra Di2 en h plus son Hydra velgen met DT Swiss 240 naven. Ik moet nog langsgaan om de stuurpen af te laten zagen, die steekt nog redelijk uit.
Mooi karretje. Heb je nu Campa remschijven met Shimano remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nog mensen meegefietst met de Stada Bianchi Achterhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Baur schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:30:

Coole fiets met deze kleurstelling!
Welk zadeltasje zit erop? Mooi compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 21:38
[...]

Netjes, ik probeer net als voor mij auto zo veel mogelijk onderhoud zelf te doen en nu veel km's maak
merk ik dat achterstallig onderhoud een groter impact heeft op mijn fietsplezier en prestaties.

In december ben ik van plan om de buiten- en binnenkabels te vervangen.
Omdat ik dit nooit heb gedaan, is het nog een drempel voor mij aan aan te beginnen.

Hoeveel km gaat een bottom bracket mee?
Misschien dat ik die ook binnenkort beter kan vervangen/reinigen aangezien ik recentlijk een vervelende tik hoor elke keer als ik met mijn rechtertrapper kracht zet.

Kan iemand vertellen of de onderstaande methode (zonder speciaal gereedschap) aan te raden is als ik
FSA crankas van mijn Cannondale Caad 10 wil reinigen en de BB30 lagers wil vervangen?

YouTube: HOW TO: Remove FSA Crankset

Deze FSA lagers lijken mij wel prima:
https://www.rosebikes.nl/...dustriekogellagers-444186

[ Voor 53% gewijzigd door Storm-Fox op 02-10-2018 10:14 ]

PSN: StormFox81

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
[lange inleiding]

Eventjes mezelf voorstellen. Ik lurk al een tijdje mee, heb hier en daar iemand wel al eens een "duimpje" gegeven, maar voor de rest blijft het bij voyeurisme. Tijd om er iets aan te doen.

Ik ben een (Vlaamse) hardloper (vooral actief in dat forum dus, ren zo'n 2500km per jaar en dat blijft de hoofdactiviteit), maar zit sinds deze zomer te denken aan een racefiets voor erbij. Mijn dochter is nu groot genoeg dat ze niet meer achterop hoeft op mijn 27kg zware Batavus. Vooral op de trekhaak (nu 4 fietsen) weegt die blok staal (te) zwaar door, maar sowieso rijdt het ding niet uitermate sportief.

Ik heb me ondertussen wat ingelezen en ook eens gaan praten met de LBS om de hoek. De brave man was superenthousiast over de Caad12 (reeks). Nu lijken de reviews ook wel best positief, behalve dat ik heel veel mensen zie klagen over de bottom bracket.

[concrete vraag]

Alleen, en dat is dus mijn vraag naar jullie experten: ik snap niet wat het probleem is met die BB30(a)? Ik begrijp dat er verschillende formaten zijn, maar het lijkt wel alsof er zoveel standaarden als fietsen zijn? Waarom wordt er dan zo specifiek over die van Cannondale geklaagd?

[nog wat geneuzel]

Het alternatief is waarschijnlijk een Giant (TCR), tenzij iemand hier nu roept dat beide verschrikkelijk slechte keuzes zijn, dan moet ik op zoek naar een andere winkel. Maar ik ben niet op zoek naar aankoopadvies want dat mag hier niet, dus ik post bewust ook niet wat er verder mee ga doen of hoe lang en breed ik ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Heb bij dat soort tochten altijd het idee wat nu als…
Terwijl er bij zo'n ritje naar Frankrijk als het dan toch mis gaat neem je desnoods taxi naar een treinstation en ben je redelijk snel weer thuis.

Al is het dan geen last minute beslissing die ik op vrijdag maak, iets met ook werken tussen het fietsen door ;)

[...]

Eddington van alleen dit jaar is 119km 8)
Wat nu al valt bij de Northcape volgens mij nog wel mee.

De transsiberian is echter wel een heel ander verhaal. Maar daar rijden ook hulpauto's mee. Maar ik kan mij voorstellen dat je niet heel snel thuis bent. Bovendien die afstanden 8)7 Even hieronder per stage:
1. 429,03km
2. 391,48km
3. 693,48km
4. 330,71km
5. 319,04km
6. 619,03km
7. 619,27km
8. 803,20km
9. 1094,59km
10. 447,13km
11. 658,00km
12. 1372,61km
13. 754,61km
14. 765,86km

Als ik dan jouw prestatie er naast zet, dan ben je nog redelijk normaal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

Wat nu al valt bij de Northcape volgens mij nog wel mee.

De transsiberian is echter wel een heel ander verhaal. Maar daar rijden ook hulpauto's mee. Maar ik kan mij voorstellen dat je niet heel snel thuis bent. Bovendien die afstanden 8)7 Even hieronder per stage:
1. 429,03km
2. 391,48km
3. 693,48km
4. 330,71km
5. 319,04km
6. 619,03km
7. 619,27km
8. 803,20km
9. 1094,59km
10. 447,13km
11. 658,00km
12. 1372,61km
13. 754,61km
14. 765,86km

Als ik dan jouw prestatie er naast zet, dan ben je nog redelijk normaal :+
Is dat een week per stage? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
[...]

Crea oplossingen voor het gereedschap!

Natuurlijk super afhankelijk van hoeveel KM je fietst in een jaar. Ik ga met met mijn 4000km per jaar niet elke keer de lagers, BB en kabels vervangen, dat doe ik wel wanneer het gaat piepen of kraken. Casette/Ketting/Crank-bladen heb ik nu in 6 jaar tijd 2x vervangen, maar dan zijn ze wel helemaal op.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 03-06 21:16
Inmiddels weer een stukje verder met mijn projectje. Naar de fietsenmaker geweest om te zien of die mn bottom bracket er in kreeg. Die heeft de draad nog even nagelopen met de draadtap maar het antwoord was eigenlijk vooral: harder draaien. :D

Dat werkte, dus inmiddels heb ik ook een bottom bracket en crank set aan mn fiets hangen. Chinees, dus niet okee volgens de fietsenmaker.... Gelukkig was ie meer te spreken over het frame en mn keuze voor de voorvork. :)

Mantels voor de remkabels inmiddels op maat, het wachten is nog ff op dopjes voor de kabeleinden voor ik die ook op maat kan knippen. Maar die zijn in bestelling, samen met het stuurlint en een kabelgeleider voor de versnellingskabels.

Dan zouden we er qua onderdelen onderhand moeten zijn. Het had een cheapo build moeten worden, maar de teller loopt stiekem toch aardig op. :X

bb gefixt

*klikkerdeklik* voor groot formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Storm-Fox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:35:
[...]
Kan iemand vertellen of de onderstaande methode (zonder speciaal gereedschap) aan te raden is als ik
FSA crankas van mijn Cannondale Caad 10 wil reinigen en de BB30 lagers wil vervangen?

YouTube: HOW TO: Remove FSA Crankset
Never mind, houtje toutje manier om de bb30 lagers uit mijn as te drukken en weer in te slaan ga ik
niet doen.

Ik heb nu de keuze om het bij de LBS te laten doen voor 50 euro of het benodigde gereedschap zelf te kopen en zelf aan de slag te gaan zodat ik dit in de toekomst ook zelf kan doen.

Kan ik een "Cyclus Pers" gebruiken voor zowel het in als uitpersen van de lagers?
https://www.mantel.com/cyclus-pers-voor-pressfit-en-bb30

[ Voor 5% gewijzigd door Storm-Fox op 02-10-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:54

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

De boutjes van mijn racefiets hebben best wat roest plekjes op verschillende plekken. Nu wil ik deze vervangen. Heeft iemand een tip waar deze te halen? Of wellicht een tip voor versies die niet zo makkelijk roesten. In principe droog ik mijn fiets grof af als deze nat is geworden, maar toch ontstaan er roest plekjes.

Ik kom bijvoorbeeld dit tegen:

https://www.bikester.nl/r...25-11e8-bae2-448a5b847ea1

Geen idee hoe na te gaan wat de kwaliteit van de boutjes zijn..

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
retlaw schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:31:
De boutjes van mijn racefiets hebben best wat roest plekjes op verschillende plekken. Nu wil ik deze vervangen. Heeft iemand een tip waar deze te halen? Of wellicht een tip voor versies die niet zo makkelijk roesten. In principe droog ik mijn fiets grof af als deze nat is geworden, maar toch ontstaan er roest plekjes.
Heb je al geprobeerd de boutjes een nacht lang in een roestoplosser/cola te leggen?

Pagina: 1 ... 4 ... 648 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).