Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 481 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Storm-Fox schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:15:
...
Bijna net zo duur als een GP4000II buitenband van 33 euro.
Ik denk daarom dat een investering in tubeless banden een betere investering is als je de rolweerstand
wilt verbeteren.
Tubeless buitenbanden hebben eventueel weer een hogere rolweerstand en hoger gewicht dan niet tubeless-buitenbanden (vanwege de vaak wat zwaardere constructie, maar die wordt tegenwoordig vaak gelijkgetrokken). Ook zit je dan eventueel met afdichtvloeistof. Voor racebanden kan de afweging uiteraard ook weer heel anders liggen dan voor mountainbikes etc. Tubes kan je natuurlijk ook altijd overwegen...

Weinig reden in iedergeval op dit moment voor tpu-binnenbanden te kiezen Maar goed, ik moet dingen soms gewoon proberen... |:( Ze zijn in iedergeval behoorlijk licht en recyclebaar, daarnaast zouden ze (tenminste theoretisch) ook een wat lagere rolweerstand hebben dan andere biba en daarbij behoorlijk luchtdicht zijn. In de praktijk ziet dat er wat anders uit, als ik het internet moet geloven. Daarnaast zouden ze bij oververhitting wat vriendelijker kapot gaan dan butyl... Ik zal het (hopelijk niet alles) zien...

Mijn vorige GP4000s had ik gelukkig voor slechts 50€/paar gekocht. (al liggen er nu nog steeds experimentele Vittoria Corsa G+ op, die ik overigens ook voor 48€/paar gekocht had (en die nu ook redelijk op zijn, ik ga weer terug naar Conti denk ik))

[Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 19-09-2018 16:29]

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Ramon 73 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:47:
[...]

Ik ga relatief vaak met de fiets naar werk (30km enkel) maar zorg altijd voor handdoek & kleding op kantoor. Laptop probeer ik ook daar te laten bivakkeren, meeste gaat bij ons online dus in noodgeval kan ik thuis ook met de privé laptop uit de voeten. Gisterenavond kwam ik om 23:30 langs kantoor vanuit N-Holland, nog even werktas onder mijn bureau gedropt zodat ik vandaag met de fiets kon. Morgenmiddag moet ik dan weer rond 12:00 de boel ophalen vanwege klantbezoek in Twente.
Ik verkies dat boven met rugzak fietsen, dat doe ik echt alleen als het niet anders kan. Lunch etc kan mee in de shirtzakken en heb Lidl op loopafstand.
Goed plannen en de rugzak wordt overbodig. En 20+5 liter is echt veel voor op de fiets :( als je het een beetje netjes regelt dan maakt de baas heus wel ergens een plekje vrij om je spullen op te bergen. Zeker schoenen zou ik nooit meesjouwen op de fiets. Of het moet een trainingsonderdeel zijn :)
Ik zal hoogstens 2x per week, op een maandag en donderdag de fiets pakken, en dat is dan naar een andere locatie dan mijn hoofdlocatie. Een paar schoenen zal ik daar wel achter kunnen laten, maar de rest neem ik toch liever mee. Het is voor mij ook zo rond de 30km en heb het al een aantal keren gefietst. Mijn huidige rugzak is alleen niet geschikt om mee te fietsen dus vandaar een andere.
Storm-Fox schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:54:
[...]

Ik heb onlangs de "vaude splash 20+5l" gekocht bij coolblue voor 75 euro en ben nog steeds uiterst tervreden.
Dit is de beste rugtas die ik ooit heb gehad waar mijn 15" laptop, broodtrommel, kleding, etc.
probleemloos in past. Met een rits is er 5 liter aan extra ruimte toe te voegen.
Dan moet dit met een 14" laptop helemaal lukken. Ik ga nog even verder zoeken, maar denk dat ik deze dan toch zal gaan kopen. Thanx.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:47
MazZz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:30:
[...]

Ik zal hoogstens 2x per week, op een maandag en donderdag de fiets pakken, en dat is dan naar een andere locatie dan mijn hoofdlocatie. Een paar schoenen zal ik daar wel achter kunnen laten, maar de rest neem ik toch liever mee. Het is voor mij ook zo rond de 30km en heb het al een aantal keren gefietst. Mijn huidige rugzak is alleen niet geschikt om mee te fietsen dus vandaar een andere.

[...]

Dan moet dit met een 14" laptop helemaal lukken. Ik ga nog even verder zoeken, maar denk dat ik deze dan toch zal gaan kopen. Thanx.
Voordeel van mét de rugzak fietsen voor woon-werk verkeer is dat je bij de ritten daar buitenom het idee hebt dat je vliegt (rugtas zorgt toch voor wat extra weerstand).

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:45

DjVe

Hatsaflats!

Net terug van een lang weekend Zuid-Frankrijk. Naast een dikke wandeling door de bergen en heel wat kaasjes en wijn, ook twee tochtjes gemaakt met de racefiets.

De eerste dag ben ik de Alpe d'Huez opgereden. Best een aardige klim qua uitzicht en weg. De eerste 3 km gingen lekker, maar ik zat veel te hoog qua hartslag (ben ook koud de berg opgereden), waardoor ik een misselijk gevoel kreeg. Minuutje gestopt (wel balen) en op iets lager tempo (hartslag onder de 170 houden) naar boven gekacheld. Gelukkig bleef de misselijkheid weg en heb ik kunnen genieten van de klim. Geen bijzondere tijd neergezet, maar dat was het doel ook niet :)

Vervolgens via Villard-Reculas afgedaald. Mooie overzichtelijke afdaling met lekkere haarspeldbochten. Ik moet nog wat oefenen om die echt snel door te komen.

Later in het weekend ook Croix le Fer gedaan vanuit Allemond. Wat een fantastische klim is dat! Het eerste stuk tot aan het dorp zijn pittig. Daarna een stuk dalen en je fietst direct tegen een stuk weg op met 18%. Tot aan het stuwmeer blijft het weer pittig, maar daarna krijg je nog een daling en daarna een mooie klim van maar 7/8% tot aan het einde. Ontzettend mooie vergezichten. Ik ben via dezelfde weg weer terug gereden. Dus die afdalingen in de klim, werden nu klimnetjes in de afdaling. Leuk! Alleen die afdaling waar dat stuk van 18% in zit, is een stukje te heftig. Veel verkeer en aan het einde van de afdaling zat een rare bocht met een knik in het wegdek. Met flink wat remkracht goed doorgekomen (met 70+), maar een maatje ging voluit en tikte de 90+ aan. Dat is me iets té. Tweede deel van de afdaling ging beter, al maakte ik een foutje met het opvangen van een kuil in een bocht, waardoor m'n achterrem blokkeerde met als resultaat: mooie powerslide met 60+. Gelukkig goed kunnen corrigeren en met m'n hart in m'n keel weer verder gegaan.

Ik zag met dat de schijven van m'n fiets wel wat verkleurd zijn op het stuk waar de blokken niet komen. Is dat een indicatie dat ze te heet zijn geworden? Blokjes wil ik sowieso gaan vervangen en bleedkit ligt al klaar, want het begon al wat te piepen aan het einde van de daling. Maar is het verstandig de schijven ook mee te nemen?

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-05 11:42

murphylee

MurphyLee#2626

Storm-Fox schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:44:

- Fulcrum Racing 5 LG (234 euro)

of toch doorsparen voor :
- CAMPAGNOLO ZONDA C17 (371 euro)
Ik heb ze beide.
De Zonda's steken er echt bovenuit!
Begrijp me niet verkeerd. De FR 5 is zeker geen slechte aankoop. Alleen merk je het verschil direct wanneer de Zonda's er op liggen.

+ punten t.o.v de fr5

- betere wegligging (stijfheid is beter)
- lichter. (niet veel maar wel merkbaar)
- betere naven

- geluid! _/-\o_ haha
Zijn net geen carbon velgen.

Even doorsparen en je hebt een setje wielen waar je veel plezier aan gaat beleven. :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25
begintmeta schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:13:
Ik moet zeggen dat ik mezelf ook wat onverstandig vond/vind, maar het is een eenmalig experiment...
Wel mooi idee als bandje om mee te nemen, lekker compact op te vouwen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• begintmeta
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:11:
[...]

Wel mooi idee als bandje om mee te nemen, lekker compact op te vouwen.
Klopt inderdaad, ze zijn erg compact op te rollen, en wegen dus ook nogal weinig. Maar goed, voor mij is eigenlijk de houdbaarheid het belangrijkste.... en die is dus theoretisch behoorlijk, maar in de praktijk nogal wisselvallig bij de tpu-banden. Ook kan je in tegenstelling tot bij butyl- of latexbibanden niet met standaard-reparatiematerialen werken, mocht dat nodig zijn.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 10:25
Ik ben afgelopen weekend naar de Mont Ventoux geweest. Wat een knoepert van een heuvel zeg, maar we hebben genoten.

We gingen met 4 man op pad, 2 ongetraind (maar hoe dan...) en 2 wel getraind. We zijn vrijdag ochtend vertrokken om daar laat in de middag aan te komen. De pasta met gehaktballen waren al voorbereid dus we konden meteen schaften en vroeg naar bed.

Het programma was als volgt. Dag 1 zou een klein ommetje worden langs de Gorges de La Nesque om op dag 2 de Ventoux te bedwingen. De ongetrainde leute zouden de klim 1x doen en de 2e met meer km's in de benen wilden alle 3 de kanten op 1 dag bedwingen.

Zo gezegd, zo gedaan. Dag 1 konden we een beetje uitslapen en na een stevig ontbijt gingen we op pad. Het was stralend weer dus we vertrokken vol goede zin vanuit Bedoin richting richting Flassan om daar de heuvels over te steken in de richting van Sault. We lieten al snel de drukte achter ons en tuften op ons gemak door de schitterend Gorges de La Nesque (aanrader!). De ongetrainden hadden het al zwaar na de eerste klim en die waren blij dat we na zo'n 55km weer in Bedoin stonden. Tijd voor een pizza en op het gemak richting de AirBNB hut.

Maar dan.... onderweg het bordje "Road Closed". What... the... f*ck... De volgende dag zou de route vanaf Bedoin tussen Chalet Reynard en de top gesloten zijn ivm een auto rally. Gloeiende gvd, al die uren in de auto om ons plan in duigen te zien vallen. Ik was pis link en besloot meteen die middag nog naar de top te rijden. Dus snel bidons bijgevuld in het huis, gels op zak en terug naar de start van de klim.
Met al wat km's in de benen en op een nogal warm moment van de dag vol van start gegaan. De klim was zwaar en eigenlijk te heet maar het vermogen was goed en ik hield het lekker vol. Bij de kale vlakte had ik het wel zwaar maar daar reden opeens mijn buddy's naast me om me aan te moedigen. Na 1:35:03 (strava segment) stond ik boven, yes! Mooie tijd en wat een klim, fantastisch uitzicht maar wel koud. In de haast en frustratie mijn jasje vergeten wat de afdaling wel erg fris maakte. Maar wat een voldaan gevoel!

Dag 2 hadden we de plannen omgegooid, we zouden naar Malaucene rijden en die klim pakken. Dit keer wat vroeger uit de veren en met een waterig zonnetje op pad. De route naar Malaucene vanaf Bedoin is mooi glooiend en goed te doen. Onderaan in het dorp de bidon's gevuld en elkaar succes gewenst, and off we go!
Deze klim laat zich wel goed vergelijken met die van Bedoin, dezelfde percentages en lengte. Je ziet alleen de top pas heel laat. Deze keer was de temperatuur een stuk beter te doen, de stukken in het bos waren venijnig maar met af en toe wat afvlakkende stukken was het goed herstellen.

Ik dacht lekker bezig te zijn omdat ik de nodige zwoegende, hijgende fietser had ingehaald. Toen werd ik even op mijn nummer gezet door een pro rijder van FDJ. Geen idee wie het was en geen Strava flyby helaas. (jonge kerel met tattoo op zijn been). Maar Holy shit, die gast reed zo hard omhoog dat het leek alsof ik stil stond.

Deze klim afgetikt op 1:33:56, de laatste van onze groep stond op de top na 2u45m. Wachten hebben we niet gedaan want het was veel te koud en winderig. Snel terug naar Malaucene en daar een salade en een cola naar binnen gewerkt. Toen de groep weer compleet was hebben we de ongetrainden achter gelaten en ben ik met de 4e terug gereden naar Bedoin. Opnieuw bidon's gevuld en door naar Sault gereden om daar de "mietjes" kant nog op te rijden. Inmiddels was het flink warm geworden dus dat was toch nog best afzien. De wattages waren een stuk magerder dan in de ochtend maar wederom met een voldaan gevoel boven gekomen. Het laatste stuk naar de top was nog steeds afgezet en wij waren leeg, snel afgedaald en de andere boys opgehaald in Malaucene.

TL:DR/ tof weekend Ventoux, veel km's en hoogte meters gemaakt. Helaas niet de 3 beklimmingen in 1 dage kunnen doen. En keihard er af gereden door een pro.

Dag 1: https://www.strava.com/activities/1843314321
Dag 2: https://www.strava.com/activities/1845871487

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:22

Crazy D

I think we should take a look.

Einde verhaal voor mijn OEM wiel na 9000km en dus moet ik op zoek naar een nieuw set, wat eigenlijk
niet meevalt. Ik zit naar de volgende alu sets te kijken
In hoeveel jaar? Mijn wiel zag er hetzelfde uit en is na een jaar nog geruild onder garantie.

Exact expert nodig?

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:07
Crazy D schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:38:
[...]

In hoeveel jaar? Mijn wiel zag er hetzelfde uit en is na een jaar nog geruild onder garantie.
Die van mijn zijn ouder dan 2 jaar, dus garantie kan ik vergeten.
Maar omdat het goedkope wielen zijn vind ik dat niet zo erg.

PSN: StormFox81

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27

Magic666

No one's neighbour!

Zijn er Tweakers die ervaring hebben met de bidon(houders) van Fabric?
https://fabric.cc/products/bottles/

En dan met name de cageless exemplaren.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:07
Als in, de houder zit in je fles? Lijkt me toch niet praktisch, moet je elke keer de goede bidons meenemen (die van mij staan nogal eens in de vaatwasser). Tevens heb ik bv 500, 600, 750 en 1000 ml bidons voor verschillende doeleinden. Dat gaat dan aardig in de papieren lopen.
Ik zou voor je mooie rode beest gewoon een paar minimal zwarte houdertjes uitzoeken. Zelfde kleur als je zadel bv.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27

Magic666

No one's neighbour!

houder zit in de fles ja, ben benieuwd naar de ervaringen, wel lekker clean :P
Maar de voorkeur gaat idd uit naar zwarte bidonhouders.

https://www.futurumshop.n...donhouder-mat-zwart.phtml

Zien er wel aardig uit denk ik zo.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:24
Ben zelf erg happy met Specialized Rib-cages. Klemmen goed en ze zien er ook nog wel sort-of-fancy uit.

• begintmeta
  • Niet online
De eerdergenoemde binnenbanden vandaag even op een korte ronde uitgeprobeerd. Oppompen valt met mijn pomp niet mee, de pompkop heeft wat minder grip op de kunsstof ventielen, maar na even wennen geen probleem. Over de nacht hadden ze prima hun druk gehouden. Subjectief lijk ik nu iets minder last te hebben van bijvoorbeeld het fietsen over de randen tussen betonplaten, maar daarvoor zou ik mijn hand niet in het vuur durven steken. Ik had aan de andere kant weer de indruk dat ik nu wat meer van steentjes afsprong... De rolweerstand is in iedergeval niet zo anders dat ik veel sneller of langzamer ga :+

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ervaren de wielers hier ook een dalende pols in rust na jaren regelmatig aan duur sport te doen. En alsje dan een tijd niets hebt gedaan word de pols weer wat hoger. Vanmorgen was de pols bij mij 46bpm, en na het opstaan meestal zo'n 48-52bpm. Als ik een tijd niet heb gesport gaan de waarden weer langzaam richting de 60bpm.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
@Gekke Jantje ja (niet bij mezelf, zo fanatiek ben ik niet), maar dit is redelijk normaal (sporthart)

Voor de geïnteresseerden, bij Rose waren al een paar modellen vernieuwd, maar de pro sl (disc) word nu onder handen genomen op de website, de specs zijn al veranderd, maar de plaatjes zijn nog niet in alle kleuren beschikbaar. De 105 versie is nu over op de 7000 groep (ook de 7020 shifters voor de disc versie) en de prijs voor non disc is volgens mij gelijk gebleven (1117), maar de disc is volgens mij iets duurder geworden helaas (1575)
https://www.rosebikes.nl/..._shape=matt-black%2Fwhite

nou canyon nog met de endurace om een mooie vergelijking te kunnen maken :)

[Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 21-09-2018 09:33]

Strava

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:12
Oh nice, de showroom van Rose zit hier op een steenworp vandaan. Ga ik zeker ook een keer kijken. Inderdaad zoals je zegt, vergelijken met de Endurace 2019. Die nieuwe modellen verwacht ik ook elk moment.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Prulleman
ik zit de pro sl 105 (non disc) wel serieus te overwegen, ik hoop nu alleen nog dat de kleur die nu op de site staat: "MANDARIN-RED/BLACK" dan ook rood met zwarte accenten is en niet andersom, dat is wat saai. Maar ik vermoed van wel, want het plaatje van de "MATT-BLACK/WHITE" is nu igg zwart.
Bij de disc versie staan de namen nu nog anders, en is de "MANDARIN-RED" met ultegra iig mooi rood:

Strava

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:23

Flipmo

OMG !!

ik woon ook dichtbij Rose in Bocholt.. (35km afstand) Ben er al diverse keren geweest want zit ook te denken aan de pro SL, maar dan de disc versie. De prijzen van de disc 105 zijn inderdaad omhoog gegaan. wellicht dat de nieuwe groep wat duurder is? de Ultegra prijs is hetzelfde gebleven.
Jammer vind ik wel dat ze hun eigen DX-1650 wielen er niet inzetten.. deze zijn ietsje hoger vergeleken met deze dt swiss wielen (30mm vs 23mm) Qua gewicht doen ze elkaar niet veel. Ze smoelen alleen wel wat beter vind ik :)
Via de chat geven ze aan dat het niet zo maar gewisseld kan worden.. wellicht dat je in de winkel wel een deal kan maken!?

En misschien komen de niet gerestylde modellen wel in de sale binnenkort voor een leuke prijs. Alleen maat 53 is nu nog te bestellen en dat is nu net de maat die ik nodig heb :)

• Gekke Jantje
Jammer intensieve duurtraining op de fiets en krachtraining van de benen niet lekker samen gaan. Door squaten en legpresses willen de benen niet op hoge wattage's werken want dan raken ze gelijk vol en gaan de quads pijn doen en op de duur kun je geen kracht meer zetten als je dan toch door blijft trappen. 1 keer per week squaten en wat legpresses kan nog wel maar 2 of 3 keer word al te veel voor intensieve duur Eenige trainingen die er dan nog in zitten zijn saaie duur trainingen waarbij je niets hoeft te verrichten, dus maximaal hoog in zone D2 maar niet lang door, hooguit een uurtje.

[Voor 3% gewijzigd door Gekke Jantje op 21-09-2018 10:21]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:39
Gekke Jantje schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:19:
Ervaren de wielers hier ook een dalende pols in rust na jaren regelmatig aan duur sport te doen. En alsje dan een tijd niets hebt gedaan word de pols weer wat hoger. Vanmorgen was de pols bij mij 46bpm, en na het opstaan meestal zo'n 48-52bpm. Als ik een tijd niet heb gesport gaan de waarden weer langzaam richting de 60bpm.
+1
Exact zelfde fenomeen hier. Rusthartslag is bij mij ook tussen 45 en 50 zolang ik regelmatig blijf sporten. Soms haal ik door de nacht wel 40-42bpm. Zolang het boven de 40 blijft maak ik mij geen zorgen.

• Noxa
Gekke Jantje schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:19:
Jup, rust hartslag ('s nachts met smartwatch) schommelt rond de 42. Na een dag met stevige training is ze hoger en na een dag rust lager. Maar het duurt wel even voordat het oploopt zonder training. Basis conditie blijft heel lang aanwezig (maanden) naar het schijnt.

Vind het wel een leuke waarde om op te letten. Ik merk aan mijn rust hartslag als ik ziek begin te worden, die klimt dan in een paar dagen tijd. Of als ik flink gefietst heb dan is het 's nachts ook hoger. Zelfde geld trouwens voor avondje met alcoholische drankjes, dan is de mijn rust hartslag steevast hoger.

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:45

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Gekke Jantje schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:18:
Jammer intensieve duurtraining op de fiets en krachtraining van de benen niet lekker samen gaan. Door squaten en legpresses willen de benen niet op hoge wattage's werken want dan raken ze gelijk vol en gaan de quads pijn doen en op de duur kun je geen kracht meer zetten als je dan toch door blijft trappen. 1 keer per week squaten en wat legpresses kan nog wel maar 2 of 3 keer word al te veel voor intensieve duur Eenige trainingen die er dan nog in zitten zijn saaie duur trainingen waarbij je niets hoeft te verrichten, dus maximaal hoog in zone D2 maar niet lang door, hooguit een uurtje.
Keuzes maken. Is fietsen ondersteunend voor je krachtsport of is krachtsport ondersteunend voor je fietsen.
Genoeg is genoeg. Er is geen enkele toegevoegde waarde voor het fietsen om 150kg te kunnen squaten of 100kg te kunnen bankdrukken. (en voor de krachtsporter is het totaal nutteloos om solo 200km a 35km/uur te kunnen fietsen).

Are you following me, Are you following me?

• Gekke Jantje
djlinsen schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:56:
[...]

Keuzes maken. Is fietsen ondersteunend voor je krachtsport of is krachtsport ondersteunend voor je fietsen.
Genoeg is genoeg. Er is geen enkele toegevoegde waarde voor het fietsen om 150kg te kunnen squaten of 100kg te kunnen bankdrukken. (en voor de krachtsporter is het totaal nutteloos om solo 200km a 35km/uur te kunnen fietsen).
Moeilijke keuze, ik denk dat ik dan maar de middenweg kies, minder vaak of zwaar de benen met KT trainen en misschien ook wat minder vaak maximaal gaan voor lange duur op de fiets (Anaerobe)

• Crazy D

Crazy D

Gekke Jantje schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:18:
Met dikke tegenwind en 50rpm zo zwaar mogelijk fietsen :P Maar eens met eerdere opmerking: waarom zou je 3 x in de week legpress doen? En al helemaal vrij zware....

Exact expert nodig?

• Ramon 73
DjVe schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:47:
Ik zag met dat de schijven van m'n fiets wel wat verkleurd zijn op het stuk waar de blokken niet komen. Is dat een indicatie dat ze te heet zijn geworden? Blokjes wil ik sowieso gaan vervangen en bleedkit ligt al klaar, want het begon al wat te piepen aan het einde van de daling. Maar is het verstandig de schijven ook mee te nemen?
Heb ik ook gehad, weliswaar op de ATB maar principe is identiek.Ook mijn schijven zijn blauw verkleurd aan de overgang van schijf naar spaken. Nooit iets van gemerkt dat er negatieve effecten door ontstaan door die blauwe kleur, zit er 5000km later nog steeds op.
Al worden de schijven nu wel wat dunner en zal ik ze tzt vervangen, maar niet vanwege de verkleuring. Let op, ik zeg niet "zitten laten, wisselen overbodig" maar meld alleen dat ík er niks van merk.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:12
Bedankt @Prulleman nu zit al de hele dag die pagina van Rose te refresen voor de Disc versie...

Moet zeggen dat ik de kleurstelling van de nieuwe lijn erg tof vind, met name de Xlite four met die kleurtjes aan de binnenkant van de voor/achtervork.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 23:29
Woooot! De nieuwe racefiets is binnengekomen bij de fietsenmaker, en volgende week bike-fit + afmonteren.
#zinin! Let the BMC Good-TImes ;) machine roll!!
(het is dus een BMC Timemachine Road Three geworden, in witte frame-kleur, 60mm DT-Swiss clinchers, Di2, en schijfremmen)

[Voor 4% gewijzigd door NielsTn op 21-09-2018 14:47]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 22:43
Op mijn gravelbike liggen 650b Wtb horizon 47c.

Ik heb nu Schwalbe Kojaks 35c gekocht. Gaat dat een serieus verschil qua rijgevoel geven of is het de moeite niet om te veranderen?

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
Drossie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:10:

Ik heb nu Schwalbe Kojaks 35c gekocht. Gaat dat een serieus verschil qua rijgevoel geven of is het de moeite niet om te veranderen?
Laten we het omkeren: Jij hebt de spulletjes in huis. Ga lekker sleutelen en deel je ervaringen met ons. ;) Dat sluit ook mooi aan bij de titel van het topic.

Maar ik wil best een schot voor de boeg geven van wat je zou kunnen merken.
Als ik in mijn technisch-theoreische kristallen bol kijk zie ik dat je op bandjes gaat rijden die 12 mm smaller en dus ook 12 mm lager zijn, m.a.w. je assen komen 12 mm dichter bij de grond.
Hierdoor wordt de naloop ('trail' in het engels) van je voorwiel minder, waardoor de fiets minder rechtdoorstabiliteit heeft maar daarentegen wendbaarder is.
Ook je brackthoogte wordt 12 mm minder, wat kan betekenen dat je pedaal aan de grond komt bij doortrappen in de bocht.
Je hele zwaartepunt komt lager te liggen, wat dan weer voordelig kan zijn voor de wendbaarheid.

Maar nogmaals, bovenstaand is slechts theoretisch gebrabbel. Ik ben erg geïnteresseerd in wat jij ervan gaat merken.

• Tacoos
  • Laatst online: 13:48

Tacoos

i am i

Drossie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:10:

Waarom heb je ze überhaupt gekocht?
Wat is jouw verwachting?

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 21:15
Voor degenen die volgend jaar op Mallorca gaan fietsen:
Dit jaar is er een proef geweest waarbij de bekende weg naar Cap Formentor in de maanden juli/augustus overdag afgesloten was voor auto's. Alleen pendelbussen waren toegestaan. Deze week is bekend geworden dat m.i.v. volgend jaar deze periode flink wordt uitgebreid en gaat gelden van april t/m eind oktober. Dus 7 maanden lang geen auto's en motoren overdag meer op het stuk vanuit Pollença, uitsluitend pendelbussen.
Bron: Mallorca Magazin

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 22:43
Tacoos schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:07:
[...]

Waarom heb je ze überhaupt gekocht?
Heel simpel: ik heb spatborden gemonteerd en met de 47c is het heel nipt. Hierdoor snel de Kojaks besteld.

Ondertussen de spatborden een beetje aangepast en het lukt net nu met de 47c banden.

• Gekke Jantje
Crazy D schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:44:
[...]

Met dikke tegenwind en 50rpm zo zwaar mogelijk fietsen :P Maar eens met eerdere opmerking: waarom zou je 3 x in de week legpress doen? En al helemaal vrij zware....
Omdat het mijn hobby is, veel sporten allround prestaties verbeteren en erg veel met voeding bezig en een beetje wetenschap over bepaalde dingen die mij erg interesseren. Hik heb hier voor bijna 20 jaar aan bodybuilding gedaan, en nu terug na een lange ziekte tijd ben ik weer bezig met de conditie (uithouding vermogen) en kracht sport. Kalm aan doen zit er voor mij niet daarnaast kan mijn lichaam snel herstellen en makkelijk 12 uur per week zware trainingen verzetten.

• Noxa
Gekke Jantje schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:19:
[...]

Omdat het mijn hobby is, veel sporten allround prestaties verbeteren en erg veel met voeding bezig en een beetje wetenschap over bepaalde dingen die mij erg interesseren. Hik heb hier voor bijna 20 jaar aan bodybuilding gedaan, en nu terug na een lange ziekte tijd ben ik weer bezig met de conditie (uithouding vermogen) en kracht sport. Kalm aan doen zit er voor mij niet daarnaast kan mijn lichaam snel herstellen en makkelijk 12 uur per week zware trainingen verzetten.
Krachtsport en duur sport bijt elkaar wel vind ik. Ik doe naar wielrennen ook aan boulderen. Dat laatste ben ik minder goed in geworden sinds ook meer fiets. Spieren getraind op de verkeerde plekken.

Ik gebruik boulderen nu vooral voor core training en om te voorkomen dat je van die magere wielrenners armen krijg.

Maar excelleren in beide zit er niet in vrees ik. Dus laat het 1de ander ondersteunen.

• Tacoos
  • Laatst online: 13:48

Tacoos

i am i

Drossie schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 07:52:
[...]

Heel simpel: ik heb spatborden gemonteerd en met de 47c is het heel nipt. Hierdoor snel de Kojaks besteld.

Ondertussen de spatborden een beetje aangepast en het lukt net nu met de 47c banden.
Maar die kojaks zijn zo kaal als...http://i63.tinypic.com/2guz4ol.jpg?
Als je spatborden monteert verwacht je slecht weer, dan lijken die WTB's me idd de betere keus

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

• Crazy D

Crazy D

Gekke Jantje schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:19:
Tjah wat Nora ook zegt: het botst elkaar een beetje. Je creëert spieren op de verkeerde plek voor het fietsen (loos extra gewicht zonder voordeel). Tenzij je fietsen als ondersteuning voor conditie doet en vooral weer op kracht wil trainen maar dan moet je accepteren dat je een dag na een zware legpress wat moeilijker fietst. Overigens is er wel wat te vinden over krachttraining voor fietsers, gaat dan meestal om lichter gewicht maar meer herhalingen.

Exact expert nodig?

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Het is maar waar je het allemaal voor doet. Als je allebei (of nog meer) sporten leuk vindt, zou ik het één voor het ander niet laten en het gewoon allemaal blijven doen zolang je er plezier uit haalt, er genoeg tijd voor hebt en je lichaam het oké vindt. Prof zul je waarschijnlijk toch niet meer worden in geen van de sporten ;)
cordonbleu schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 00:41:
[...]

Mooie bak!
Je vroeg je af of je wel diep kon zitten? _O- Als ik het zo op de foto zie hoop ik van wel voor je haha. Veel dieper zie je ze niet vaak.

De wielen zijn Reynolds Strike 62mm toch? Ik heb dezelfde en merkte ook best wel een verschil tussen die en mijn oude 50mm hoge carbon wielen. Ze zijn best gevoelig voor zijwind en ik ben ook al een lichtgewicht. Maar inmiddels ben ik er al goed aan gewend en stuurt het alweer vertrouwd. Toen ik overstapte van lage alu wielen naar de 50mm moest ik ook eerst even wennen.
Inderdaad de Strike SLG 62mm. Vind het een erg mooie set! Wissel jij je wielen bij een bepaalde windkracht of kan je er nu met de meeste condities mee overweg?

Vandaag een rondje gemaakt met 35mm wielen erin (Vision Trimax alu), dat voelde natuurlijk een stuk stabieler en ga ik ook gebruiken voor bergritjes.

• Gekke Jantje
Prof word je ook niet zo maar, dan had ik 25 jaar geleden al moeten focussen op 1 sport en dan is het nog maar de vraag of je goed genoeg voor prof bent. Ik doe het trouwens qua wielrennen wel rustiger aan, dat staat op de 2e plek. vet vrije massa verliezen wil k namelijk net daarom zal ik niet vaak langer dan 2 uur intensief fietsen. Lopen is helemaal een drama voor mensen die veel massa willen behouden, ergens tot een uur maximaal.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07
En de herfst is weer begonnen -O-

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:11
Goed moment om net even de nieuwe winterbanden eronder te monteren (fortezza senso Xtreme). Hopelijk is t wat B)

• Crazy D

Crazy D

HBSVDK schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:55:
Goed moment om net even de nieuwe winterbanden eronder te monteren (fortezza senso Xtreme). Hopelijk is t wat B)
Goed moment om binnen te trainen :P Wat lastig is, als je indoorfiets niet thuis is... na 500 meter begon het te plenzen. Beetje jammer.

Exact expert nodig?

• HBSVDK
Crazy D schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:13:
[...]

Goed moment om binnen te trainen :P Wat lastig is, als je indoorfiets niet thuis is... na 500 meter begon het te plenzen. Beetje jammer.
Helaas zijn die degelijke Direct drive trainers mij te duur. Overweeg wel eens een simpele rollerbank. Ik heb ook nog altijd een powermeter op de wenslijst, maar dan moet er eerst nog een edge apparaat + navi komen gezien de forerunner geen powermeters accepteert :).

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 07:10
Ik heb recent een paar nieuwe wielen besteld (Veltec speed am 2017), blijkt de 18mm niet de binnenmaat te zijn maar de buitenmaat :X . De binnenmaat is ' ouderwets' met 14mm... Dat betekent dat er ook een minder brede buitenband op kan.. Ik lees overal theorieën dat bredere wielen comfortabeler en dat ze minder weerstand geven. Een bredere wiel kan bredere banden dragen, maar zie maar weinig ervaringen met de overstap (kon het ook niet in eerdere threads vinden).

Hebben jullie ervaringen met de switch van bijv 15c naar >= 17c 'inner width' ? Dan wel de switch van 23mm buitenband naar bijv 25mm of 28mm?

• Noxa
Deo_Volente schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:37:
Ik heb recent een paar nieuwe wielen besteld (Veltec speed am 2017), blijkt de 18mm niet de binnenmaat te zijn maar de buitenmaat :X . De binnenmaat is ' ouderwets' met 14mm... Dat betekent dat er ook een minder brede buitenband op kan.. Ik lees overal theorieën dat bredere wielen comfortabeler en dat ze minder weerstand geven. Een bredere wiel kan bredere banden dragen, maar zie maar weinig ervaringen met de overstap (kon het ook niet in eerdere threads vinden).

Hebben jullie ervaringen met de switch van bijv 15c naar >= 17c 'inner width' ? Dan wel de switch van 23mm buitenband naar bijv 25mm of 28mm?
Ben van 23mm bandjes, oude fiets naar 25 mm op de nieuwe fiets gegaan. Wereld van verschil! Mijn nieuwe TT fiets heeft een set oude ZIPP's met 22mm(!!) bandjes erop. Das wel weer even wennen. Vind bredere banden prettiger rijden.

Maar 14mm inner width is wel heel smal, zeker voor een 2017 model.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:42
HBSVDK schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:55:
[...]

Daar rij ik al twee winters mee en nog nooit lek gereden.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 21:58
Afgelopen weekend wilde ik mijn Shimano RS10 achterwiel onderhanden nemen, aangezien
daar een vervelende slag in zat. Mijn vorige slag (voorwiel) heb ik na een aanrijding met een auto kostenloos laten repareren bij de LBS, maar dit klusje wilde ik zelf doen.

Maar bij nader inspectie zag ik dat het aanspannen van de spaken niet het
probleem zou fixen :|

[Afbeelding]

Einde verhaal voor mijn OEM wiel na 9000km en dus moet ik op zoek naar een nieuw set, wat eigenlijk
niet meevalt. Ik zit naar de volgende alu sets te kijken

- Fulcrum Racing 5 LG (234 euro)
- Supra RA Pro Race (203 euro)
of toch doorsparen voor :
- CAMPAGNOLO ZONDA C17 (371 euro)

Voor the time being kan ik dankbaar gebruik maken van de Bontrager set van mede tweaker Retlaw, waar ik ontzettend blij mee ben gezien het prachtige weer _/-\o_ :

[Afbeelding]
Sparen voor de zonda’s, als je een beetje zoekt en desnoods marktplaats in de gaten houd kan het goedkoper.

• Gekke Jantje
Vandaag nog net voor de regen aan een rondje 30km toppen en en 30 minuten rustig uit fietsen, nog even van het rustige grijze weer zonder wind genieten. Het was heerlijk vandaag en wat een rust op het Dwingelderveld (langs de Radio sterrenwacht). Ik heb ook een topsnelheid gefietst vandaag omdat er geen wind stond, ook moest sommige stukken wel rustiger aan fietsen dus ik . De groepjes wielers uit de buurt deden niet zo veel zag ik onder weg, die liet ik op de duur ver achter mij haha. En nu gaat het regenen.

Ik heb mijn max hartslag, wat ik normaal haal met rennen, ook bijna kunnen bereiken, dat ligt op 191bpm. Dit was op het einde van de 30km (laatste 500 meter sprinte)

Gemiddelde hartslag 156 hsm
Max. 189 | Min. 117.

Daalt ook niet echt met de jaren dat ik ouder word. Dat zal wel gebeuren wanneer ik 40 word of nog wat ouder.

Morgen gelijk een Tacx Booster T2500 bestellen. Ben tevreden over die van mijn oom, dus ik wil dezelfde fietstrainer.

[Voor 20% gewijzigd door Gekke Jantje op 23-09-2018 10:59]

• Deo_Volente
Noxa schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:09:
[...]

Ben van 23mm bandjes, oude fiets naar 25 mm op de nieuwe fiets gegaan. Wereld van verschil! Mijn nieuwe TT fiets heeft een set oude ZIPP's met 22mm(!!) bandjes erop. Das wel weer even wennen. Vind bredere banden prettiger rijden.

Maar 14mm inner width is wel heel smal, zeker voor een 2017 model.
Werels verschil in comfort? als in minder stuiterig denk ik dan?

Rij nu op 15c wiel en 23mm buitenband en geen klachten, ook niet bij ritjes van 150km... Maar misschien is het vergelijkbaar zijn met de overstap van SD naar HD, als je het nooit hebt gezien mis je het ook niet.

• Noxa
Deo_Volente schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:38:
[...]

Rij nu op 15c wiel en 23mm buitenband en geen klachten, ook niet bij ritjes van 150km... Maar misschien is het vergelijkbaar zijn met de overstap van SD naar HD, als je het nooit hebt gezien mis je het ook niet.
Jup dat is het. Als je het niet weet dan mis je het niet.

• Gekke Jantje
Ik rij ook op 23mm en dat rijd gewoon erg fijn. Ik gebruik tricomps. Bredere banden zou ik ook niet willen vanwege meer weerstand.

• Deo_Volente
Gekke Jantje schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:27:
Ik rij ook op 23mm en dat rijd gewoon erg fijn. Ik gebruik tricomps. Bredere banden zou ik ook niet willen vanwege meer weerstand.
Ja zou je verwachten, maar de theorie is dus bij bredere banden minder weerstand door ander raakvlak met de grond en minder stuiteren zou efficienter zijn. Daar is veel over te lezen op inet. Vandaar mijn vorige vraag. Maar noxa geeft als ervaring alleen prettiger als verschil, dus mss is dat weerstand/efficiëntie wel te verwaarlozen is voor de non-profs.

• Prulleman
Alleen bij een perfecte ondergrond is 23 mm efficiënter, als het wat minder glad is dan kan je beter breder gaan, zelfde als bij MTB, daar wil je bv ook met hele zachte banden (bv 1.5 bar, afhankelijk van een hoop andere zaken) in het terrein, zodat je band goed meevormd, uiteraard voor grip, naar ook rolweerstand

Strava

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Deo_Volente schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:38:
[...]

Minder stuiterig, minder hard, meer vertrouwen in de bochten, het rolt gewoon veel makkelijker en soepeler.

Dit voorjaar heb ik de wielen met een interne breedte van 14mm (basic Sensa's) op de racefiets van mijn vrouw vervangen door een setje Visions met een interne breedte van ruim 19mm. Het verschil is echt dag en nacht, ook al gebruiken we nog steeds 25 mm banden.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• CedricD
  • Laatst online: 06-06 09:29
Lang geleden dat ik nog in de regen gefietst had :9.
Deze morgen een uitgeregend rondje van 112 km gedaan met de club (nu ja, slechts 4 man vandaag :+)
Ik was vergeten hoeveel regen van je lichaam kan vergen. Eens thuis was ik compleet leeg.
Hele rit op kop, 32.2 avg. De frietjes smaakten extra lekker deze middag :*)

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:56
Reynouts schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:49:
Het is maar waar je het allemaal voor doet. Als je allebei (of nog meer) sporten leuk vindt, zou ik het één voor het ander niet laten en het gewoon allemaal blijven doen zolang je er plezier uit haalt, er genoeg tijd voor hebt en je lichaam het oké vindt. Prof zul je waarschijnlijk toch niet meer worden in geen van de sporten ;)

[...]

Inderdaad de Strike SLG 62mm. Vind het een erg mooie set! Wissel jij je wielen bij een bepaalde windkracht of kan je er nu met de meeste condities mee overweg?

Vandaag een rondje gemaakt met 35mm wielen erin (Vision Trimax alu), dat voelde natuurlijk een stuk stabieler en ga ik ook gebruiken voor bergritjes.
Toen ik nog bij de beloften reed wisselde ik mijn 50mm Kuiper wielen wel eens af met Fulcrum R3's. Maar dat deed ik eigenlijk vooral als het slecht weer was om de remranden te sparen.
Nu heb ik alleen de Reynolds nog, net sinds een paar maanden. Heb er afgelopen week met die harde wind ook mee gereden en dat gaat gewoon prima als je er aan gewend bent. Je voelt je voorwiel wel wat meer zoeken, maar is gewoon kwestie van je stuur goed vasthouden. Als je er aan gewend bent heb je er in ieder geval geen last meer van.
Ik rij nu wel geen wedstrijden meer, maar ze zien er zo gelikt uit en het zijn ook gewoon strakke, maar comfortabele wielen.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
Sorry, dubbel.

[Voor 97% gewijzigd door cordonbleu op 23-09-2018 17:57]

• Gekke Jantje
Ik wil eigenlijk weer een setje Vredestein Fortezza TriComp Slick 23-622 700x23c antra/wit/zwart kopen. Ze zijn helaas maar moeilijk te krijgen.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:46
MazZz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:30:
[...]

[...]

Ik kom dit nog wel eens tegen.. (als ik in de auto zit..en dr komt weer is een motor langs):

https://www.xlmoto.nl/rug...0WpQXPEAQYASABEgIri_D_BwE

Iemand hier ervaring mee?

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

• Prulleman
Prulleman schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:29:

Voor de geïnteresseerden, bij Rose waren al een paar modellen vernieuwd, maar de pro sl (disc) word nu onder handen genomen op de website, de specs zijn al veranderd, maar de plaatjes zijn nog niet in alle kleuren beschikbaar. De 105 versie is nu over op de 7000 groep (ook de 7020 shifters voor de disc versie) en de prijs voor non disc is volgens mij gelijk gebleven (1117), maar de disc is volgens mij iets duurder geworden helaas (1575)
https://www.rosebikes.nl/..._shape=matt-black%2Fwhite

nou canyon nog met de endurace om een mooie vergelijking te kunnen maken :)
update, 2019 endurace canyons komen volgens de online chat "medio oktober"
en de rose pro sl 105 is er inderdaad ook gewoon in rood met zwarte accenten:
https://www.rosebikes.nl/...hape=Mandarin-Red%2FBlack
(vreemd genoeg kan je de nieuwe pro sl nog niet vinden als je via race/race browsed, maar alleen via race/marathon)

Strava

• Noxa
Een tijdje terug viel mijn ketting (weer) tussen het binnenblad en het frame. Dat is wel terug te zien in het carbon en ik wil dat voortaan voorkomen. Nu lijkt de chain catcher het wonder middel, is dat ook zo? Rijden jullie met een chain catcher?

En hoe werkt dat ding dan precies, voorkomt het dat de ketting er af valt? Of vangt het de ketting op wanneer dat gebeurt?

• RekZ
  • Niet online
Al jaren rij ik trouw op een mountainbike, maar zit er nu over te denken ook eens een racefiets te kopen om wat langere afstanden op de weg te maken. Omdat ik niet zeker weet of het iets voor mij is, wil ik met een instap model beginnen.

Is dit wat of is het troep? Ik ben namelijk totaal niet bekend met het merk: https://www.12gobiking.nl/bulls-vulture-1-2017

• DieAnder
RekZ schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:28:
Is dit wat of is het troep? Ik ben namelijk totaal niet bekend met het merk: https://www.12gobiking.nl/bulls-vulture-1-2017
Ik denk dat je van een racefiets van 500 euro hetzelfde kunt verwachten als van een mountainbike in diezelfde prijsklasse. Zou je die iemand in jouw situatie aanbevelen?

• Crazy D

Crazy D

Ik denk dat het een leuke instapper is, maar als je het leuk vind (en dat risico zit erin als je nu MTB't) vind je al snel dat ie lomp zwaar is, het schakelt net ff wat minder (zeker als je MTB wel een wat hogere kwaliteit is), wel heel veel flex in het frame en wielen... Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou minimaal tiagra nemen of 105. Als je er echt geen moer aan vind (wat ik me niet kan voorstellen) kun je 105 wel makkelijk kwijt. En je gaat het leuk vinden, dus dan zit je meteen goed voor de komende jaren :)

(vriend van me rijdt ondertussen al 10 jaar op een barrel met Tiagra, onderhoud 0,0 eens in de zoveel tijd lading W40 er over, afgelopen jaar voor het eerst een mannetje de cassette laten vervangen, rijdt er alles mee, Alpe d'Huez, Ventoux, vorige maar de Stelvio. Tiagra kan dus zeker wel goed genoeg zijn).
DieAnder schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:22:
Ik denk dat je van een racefiets van 500 euro hetzelfde kunt verwachten als van een mountainbike in diezelfde prijsklasse. Zou je die iemand in jouw situatie aanbevelen?
Op zich wel, grootste probleem met die bulls is de groep. Prima om mee te beginnen maar als je het leuk vind, wil je al snel wel iets meer dan dat. In ieder geval, vriend van me heeft nu na een jaar en eigenlijk nog niet eens zo heel veel ritjes toch een nieuwe gekocht, juist vanwege de groep (ok en de stijfheid van de wielen).

Exact expert nodig?

• CedricD
  • Laatst online: 06-06 09:29
Bah, spaak gebroken.
Gelukkig koop ik wielen altijd bij de fietsenmaker. Kost wat meer, maar kan in lekker om de hoek voor garantie :)

• RekZ
  • Niet online
DieAnder schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:22:
[...]

Ligt er aan hoe vaak die persoon van plan is te gaan fietsen. Als het 2 keer in de maand een uurtje is, dan voldoet het wel. Maar ik snap je punt :)
Crazy D schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:40:
[...]

Ik denk dat het een leuke instapper is, maar als je het leuk vind (en dat risico zit erin als je nu MTB't) vind je al snel dat ie lomp zwaar is, het schakelt net ff wat minder (zeker als je MTB wel een wat hogere kwaliteit is), wel heel veel flex in het frame en wielen... Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou minimaal tiagra nemen of 105. Als je er echt geen moer aan vind (wat ik me niet kan voorstellen) kun je 105 wel makkelijk kwijt. En je gaat het leuk vinden, dus dan zit je meteen goed voor de komende jaren :)

(vriend van me rijdt ondertussen al 10 jaar op een barrel met Tiagra, onderhoud 0,0 eens in de zoveel tijd lading W40 er over, afgelopen jaar voor het eerst een mannetje de cassette laten vervangen, rijdt er alles mee, Alpe d'Huez, Ventoux, vorige maar de Stelvio. Tiagra kan dus zeker wel goed genoeg zijn).

[...]

Op zich wel, grootste probleem met die bulls is de groep. Prima om mee te beginnen maar als je het leuk vind, wil je al snel wel iets meer dan dat. In ieder geval, vriend van me heeft nu na een jaar en eigenlijk nog niet eens zo heel veel ritjes toch een nieuwe gekocht, juist vanwege de groep (ok en de stijfheid van de wielen).
Thnx, volgens de site is de fiets 9.9 kg, dat is toch zo'n 3 kilo lichter dan mijn MTB, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Ik zal eens kijken naar fietsen met Tiagra :)

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Uiteindelijk heb ik in LA 3 dagen kunnen fietsen. De huurfiets was helaas verre van ideaal met 28mm banden, een pedaal die een klein beetje gebogen was, rammelende onderdelen (maar zat nog wel vast), matig geïndexeerd. Heb zelf niet genoeg kennis/ervaring om dat wel te doen dus moest ik er maar mee leven..
De eerste dag kwam ik er achter dat ik nog geen map van Californië op mijn Garmin had gezet, terug navigeren ging dus niet zo soepel helaas.

Dag 1 heen: https://www.strava.com/activities/1856870304
Dag 1 terug: https://www.strava.com/activities/1856870337
Dag 2: https://www.strava.com/activities/1858920522
Dag 3: https://www.strava.com/activities/1861566470

Dag 2 was het plan eigenlijk om met een groep mee te fietsen die wel aardig hard gaan (Justin Williams fietst daar geregeld mee, hij heeft in augustus de USA nationals gewonnen), echter was ik niet op tijd bij de start dus ben ik iets eerder omgekeerd in de hoop dat ik later bij ze kon aanhaken. Tegen de tijd dat ze achter mij reden hadden ze nog maar 2km te gaan en was ik kapot..
Dag 3 was wel grappig. Met een paar oudere mensen mee geweest om een rondje te doen. Ik heb veel moeten wachten, maar het was wel gezellig.

De fiets is weer teruggegaan, ik ga de rest van de maand hardlopen :(

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-03 11:25

Ik rij een bulls vulture 2 uit 2013, en doet het perfect! Kom uit de zelfde situatie als jij, en de mtb is sinds de aanschaf niet meer de schuur uitgekomen.
Ik heb een iets hogere groep, Sora maar merk er niet veel van, moet gewoon trappen en dan ga ik vooruit.
Wanneer de boel aan vervanging is denk ik dat ik de boel een upgrade geef mits mogelijk want over het frame heb ik niks te klagen.

Wat je ook kan doen is dit bedrag gebruiken om op Marktplaats een leuke fiets te kopen. Ze zijn wat ouder maar dan heb je vaak wel een leuke fiets voor dit bedrag.

[Voor 11% gewijzigd door bazzard op 26-09-2018 07:07]

• wisselwerking
Al jaren rij ik trouw op een mountainbike, maar zit er nu over te denken ook eens een racefiets te kopen om wat langere afstanden op de weg te maken. Omdat ik niet zeker weet of het iets voor mij is, wil ik met een instap model beginnen.

Ik ben begonnen met een tweedehands Bulls Harrier, omdat ik net als jij niet wist of wielrennen iets voor mij zou zijn (kwam ook van de ATB). Daar heb ik uiteindelijk 2 jaar met plezier op gefietst voordat ik een nieuwe fiets (Scott Speedster 20) kocht. De Bulls heb ik voor hetzelfde geld weer door verkocht. Dus mijn advies, koop een instap tweedehands en kijk vanuit daar verder.

• DieAnder
Ik heb even inhoudelijk gekeken en vind het helemaal niets.
Er zit een 8 speed groep op, en dat is echt van 25 jaar terug. Kun je dus niet doorverkopen voor fatsoenlijk geld. Of (in een ander scenario) als je hem mettertijd zou willen upgraden naar 11 speed heb je zelfs nieuwe wielen nodig.

De fiets is zelfs ongeschikt om kennis te maken met wielrennen: er zit een 11-30 cassette op met 8 speed. Daarmee heb je een welleswaar een groot bereik (wat weinig nut heeft op het vlakke terrein), maar de stappen tussen je versnellingen zijn dermate groot dat je er niet plezierig op zult fietsen.

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
McMiGHtY schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:49:
[...]

Ik kom dit nog wel eens tegen.. (als ik in de auto zit..en dr komt weer is een motor langs):

https://www.xlmoto.nl/rug...0WpQXPEAQYASABEgIri_D_BwE

Iemand hier ervaring mee?
Heb inmiddels de Vaude aangeschaft (morgen voor het eerst mee naar het werk) maar dit had misschien ook wel een optie geweest.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 20:04

Galois

1811 - 1832

Zo het wielerseizoen zit er bijna op?

Het lijkt erop dat ik nog de enige ben die op de racefiets zit :) Kom weinig mensen tegen.

En ook logisch wel. Als ik zie hoeveel rommel er op de weg ligt: eikels, beukennootjes, bladeren, takken, enz.

Ik heb dit weekend nog een familieweekend op 120 km. Vrijdag heen op de fiets en zondag terug op de fiets. Dan zal ik mijn racefiets ook maar in de winterstalling zetten :( en meer mijn MTB pakken.

Het wordt vrijdag nog wel een uitdaging om voor het donker binnen te zijn. Ik kan op z'n vroegst om 16.00 weg en moet dan 120 km maken om voor het donker binnen te zijn. Ik fiets naar het oosten, het lijkt nu noordenwind te worden... Ik hoop nog op wind mee :)
Bij noordenwind moet ik wel een gemiddelde van 31-32 kunnen maken en net niet voor het donker binnen dus... Ik neem wel een lamp mee (en hoop op westenwind om gemiddeld 33 te kunnen maken :) ).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• wisselwerking
@Galois je merkt inderdaad dat veel mensen de racefiets al in de winterstalling hebben staan. Alleen op de dagen dat de temperatuur wat hoger ligt zie je nog wat oprispingen.

Zelf fiets ik lekker door. Ook als het slecht weer is. Afgelopen maandag nog woon-werk verkeer gedaan naar een andere locatie dan standaard. Dat was 75km enkele reis. Ondanks het weer, ik was binnen 5 kilometer al helemaal doorweekt, was het toch genieten. Veel dubbelen regenbogen gezien, het slechte (en het goede) weer aanzien komen en lekker door het landelijk gebied fietsen. Wat wel balen was dat ik in de ochtend tegenwind had en dat de wind op de terugweg ging liggen.

Ik heb goede verlichting op de fiets dus voor mij is voor het donker binnen zijn geen issue. In het begin is het wel weer even schakelen om in het donker te fietsen, maar dat went heel snel,

• Ramon 73
Koud of niet, gewoon doorrijden. Vanochtend was het +5graden, jasje over de zomertrui, lange broekspijpen over de zomerbroek en gewoon naar werk gefietst. Lekker.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:50
Gisteren kort rondje gemaakt van 39km in het donker, op zich prima te doen met goede verlichting. Alleen was het vrij koud en ik vrij slap :) In het weekend met nattigheid pak ik nu liever de MTB, al gebruik ik die in voorjaar/zomer ook ter afwisseling. Alleen met de droogte een tijd niet gedaan omdat er geen doorkomen aan was in het bos.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19

Phydomir

Dennis

De kou maakt me niet zo veel uit maar vol door de regen fietsen zie ik niet zo zitten. Moet alleen even mijn fiets kleding gaan uitbreiden want met 5 graden in je zomer outfit is toch wel frisjes. Benen warmen vrij snel op maar 2 uur met koude armen rijden is geen pretje.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• nare man
Kou is niet erg, duisternis ook niet, maar voortdurende regen is gewoon kut. Als regen is voorspeld ga ik gewoon rijden, en het weertype waarbij je afwisselend buien en zon hebt (en dus regenbogen) vind ik helemaal niet erg. Maar als het al regent als ik vertrek, er is geen enkel uitzicht op verbetering en de hele lucht is loodgrijs, dan bedank ik daarvoor.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 20:04

Galois

1811 - 1832

Ik vind in het donker rijden niet echt prettig. Gewoon als rustig tochtje is het prima, maar als je wat harder gaat, dan zie je toch vaak kuilen en obstakels op de weg laat. Vind ik niet prettig...

En in de regen fiets ik niet :)
Wat heb ik daar een hekel aan... paar jaar geleden Amstel Gold Race, bij 10 graden en 5 uur lang alleen maar regen... Ik kon bij de finish mijn vingers niet meer buigen!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 18:46

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Galois schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:24:
... paar jaar geleden Amstel Gold Race, bij 10 graden en 5 uur lang alleen maar regen... Ik kon bij de finish mijn vingers niet meer buigen!
Net als de Dam tot Dam fietsclassic van afgelopen weekend. Het was voor mij de 2e tocht. De eerste was Limburgs Mooiste. Het was wel even afzien en inderdaad was het een uitdaging om de sleutels te pakken te krijgen na afloop. Maar toch wint het gevoel van het uitrijden van zo een evenement het dan! (Bij mij dan, omdat ik er niet zoveel gedaan heb nog..).

Ik zou met twee medetweakers starten, maar dat is helaas niet gelukt. Samen met mijn zwager de 150km gereden. Voor hem was het de eerste tocht. En ondanks de omstandigheden zijn we toch al stiekem een volgende aan het uitzoeken.

Morgen richting Frankrijk met een stel vrienden. Het is geen fiets-mini-vakantie, toch gaat ie mee. Als ik wat tijd heb stap ik op voor een ritje daar. We zitten in de omgeving van Langres.

Battle.net || Strava

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:21
Iemand een idee waar je niet al te dure shirts met lange mouwen kan kopen die wel maat L qua lengte zijn maar ook smal zijn? Heb al een aantal keer wat besteld maar elke keer zijn ze veel te wijd, ook die met elastische zoom.
Maat M past meestal een stuk beter maar is dan weer veel te kort...

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:04
retlaw schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:15:
[...]

Net als de Dam tot Dam fietsclassic van afgelopen weekend. Het was voor mij de 2e tocht. De eerste was Limburgs Mooiste. Het was wel even afzien en inderdaad was het een uitdaging om de sleutels te pakken te krijgen na afloop. Maar toch wint het gevoel van het uitrijden van zo een evenement het dan! (Bij mij dan, omdat ik er niet zoveel gedaan heb nog..).

Ik zou met twee medetweakers starten, maar dat is helaas niet gelukt. Samen met mijn zwager de 150km gereden. Voor hem was het de eerste tocht. En ondanks de omstandigheden zijn we toch al stiekem een volgende aan het uitzoeken.
Ik was een van de twee. Wat een helletocht was dat. Met zijn tweeën drie keer lek gereden. Dankzij een bandje van een mededeelnemer toch de tocht kunnen volbrengen. Was voor mij de eerste tocht maar ben toch stiekem benieuwd naar een tocht met beter weer. De voldoening was enorm.

Ik ben daarna niet meer op de fiets gestapt. Mijn voorderailleur is tijdens de damtocht gaan aanlopen en ik kreeg hem niet meer goed met de stelschroef dus hij is naar de dokter. Ben deze weken wel vrij dus als de dokter op tijd klaar is komen er nog wel wat daglicht ritjes maar de avonden zijn voorbij.

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-03 11:25
Seriph schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:47:
[...]

Ik was een van de twee. Wat een helletocht was dat. Met zijn tweeën drie keer lek gereden. Dankzij een bandje van een mededeelnemer toch de tocht kunnen volbrengen. Was voor mij de eerste tocht maar ben toch stiekem benieuwd naar een tocht met beter weer. De voldoening was enorm.

Ik ben daarna niet meer op de fiets gestapt. Mijn voorderailleur is tijdens de damtocht gaan aanlopen en ik kreeg hem niet meer goed met de stelschroef dus hij is naar de dokter. Ben deze weken wel vrij dus als de dokter op tijd klaar is komen er nog wel wat daglicht ritjes maar de avonden zijn voorbij.
Was inderdaad een gave tocht, al was het afzien in de polder met twee banden te gelijk lek in een nat pak in de wind.
Als het goed is komt morgen een lading binnenbanden binnen en een regen jack want zo koud wil ik het niet meer hebben.
Maar des te groter was de voldoening terug Amsterdam, en helemaal toen ik thuis van de fiets kon afstappen.

Op naar de volgende uitdaging want ik kon de sfeer wel waarderen, zeker de sponsor van de binnenband, die heeft de dag gered!

Zelf heb ik geen probleem met het rijden in het donder, heb een redelijk lamp en zie ruim voldoende. Beetje regen is ook niet erg, koelt lekker af onderweg. Ik ben alleen nog op zoek naar goede regen(over)schoenen.
De bbb overschoenen die ik nu heb zijn waardeloos.

• mhr-zip
  • Laatst online: 18:22
Samoht93 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:07:
Iemand een idee waar je niet al te dure shirts met lange mouwen kan kopen die wel maat L qua lengte zijn maar ook smal zijn? Heb al een aantal keer wat besteld maar elke keer zijn ze veel te wijd, ook die met elastische zoom.
Voor ondershirts kan je deze eens proberen: https://www.decathlon.nl/...169216?mc=8394128&c=BLAUW

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:29
Ik heb gisteravond nog een rondje gedaan, grotendeels in het donker. Dit is geen probleem op fietspaden die verlicht zijn (of naast een verlichtte weg liggen), maar niet zo fijn in het pikkedonker. Belandde op een gegeven moment in het bos en dat is niet zo fijn als je nogal wat bochtige slingerweggetjes tegenkomt. Dan merk ik dat mijn lamp prima is om 5-10 meter voor mij te verlichten, maar totaal ongeschikt is om "door de bocht heen te kijken". Hierdoor gaat er bij mij toch aardig de rem op.

Wat is hier een goede oplossing voor? Zijn die nieuwe, krachtige led lampen wel in staat om een breder stuk van de weg te verlichten? Of moet je dan een extra lamp op je helm monteren om zelf door de bocht heen te kijken?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:52

mvds

Totally awesome!

kleinelievewolff schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:27:
Ik heb gisteravond nog een rondje gedaan, grotendeels in het donker. Dit is geen probleem op fietspaden die verlicht zijn (of naast een verlichtte weg liggen), maar niet zo fijn in het pikkedonker. Belandde op een gegeven moment in het bos en dat is niet zo fijn als je nogal wat bochtige slingerweggetjes tegenkomt. Dan merk ik dat mijn lamp prima is om 5-10 meter voor mij te verlichten, maar totaal ongeschikt is om "door de bocht heen te kijken". Hierdoor gaat er bij mij toch aardig de rem op.

Wat is hier een goede oplossing voor? Zijn die nieuwe, krachtige led lampen wel in staat om een breder stuk van de weg te verlichten? Of moet je dan een extra lamp op je helm monteren om zelf door de bocht heen te kijken?
Aangezien een lamp die vast zit op de fiets alleen rechtdoor zal kijken (of in elk geval de kant waar je stuur naar wijst) zal je iets op je helm moeten zetten inderdaad.

• nare man
- Andere lamp met bredere straal, dan kom je meestal bij MTB-achtige lampen die weer minder goed bruikbaar zijn op de openbare weg omdat je je mede weggebruikers verblindt

- lamp op helm

- vooraf route kiezen die je goed kent en die niet door een bos voert

Dat laatste vind ik zelf het belangrijkste. Ik heb er geen enkel probleem mee zonder enig omgevingslicht te rijden maar dan moet de route wel bekend zijn. Op de racer een nieuw pad ontdekken met alle eventuele kuilen, boomstronken etc. in het pikkedonker is vragen om problemen, zelfs met een goede lamp.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:07
Veel bossen zijn ook verboden terrein na zonsondergang. Om het bosleven rust te geven. Het is dan ook niet de bedoeling om daar met een enorme bouwlamp doorheen te gaan crossen.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• kleinelievewolff
De bossen en onbekende wegen vermijden is inderdaad de beste optie. Had ook moeite om de wit/rode fietsbordjes te lezen op de onverlichte stukken, dus dat is ook weer een plus voor bekende routes rijden.

Verder nog steeds tevreden met mijn budget-build chinees. Zeker met de "nieuwe" velgen met 25mm banden, dat rijdt toch wel een stuk comfortabeler over de klinkers.

[Voor 35% gewijzigd door kleinelievewolff op 27-09-2018 10:03]

• HBSVDK
kleinelievewolff schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:55:
De bossen en onbekende wegen vermijden is inderdaad de beste optie. Had ook moeite om de wit/rode fietsbordjes te lezen op de onverlichte stukken, dus dat is ook weer een plus voor bekende routes rijden.

Verder nog steeds tevreden met mijn budget-build chinees. Zeker met de "nieuwe" velgen met 25mm banden, dat rijdt toch wel een stuk comfortabeler over de klinkers.
[Afbeelding]
Leuk fietsje! Kost dat? Chinees betrouwbaar (genoeg)? En wat voor bottle cages heb je? Ze lijken leuk side-mount. Iets wat voor m'n bikepacking handiger is dan wat ik nu heb..
Heeft iemand daarnaast tips voor een goede telefoonhouder voor op t stuur (Xiaomi mi6). Ik zoek een navi, en een Garmin/bolt met inferieure schermen kopen puur voor Navi is ook zo zonde..

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
kleinelievewolff schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:55:

[Afbeelding]
Ik hoop voor je dat ze een langer leven gaan hebben bij jou dan bij mij.. sowieso was bij mij na 1 rit(okay met regen..) al de zwarte coating eraf en zat die zwarte coating overal op het frame/wielen maar ook in de groeve van de remblokjes. Daarnaast een put geraakt in de 3e rit waardoor de opstaande rand(waar de band in klemt) compleet scheef is komen te staan -> exit. Met andere wielen vaker putten gepakt zonder dat dat enig effect had. Kan pech zijn geweest maar vooruit ;)

• kleinelievewolff
HBSVDK schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:17:
[...]

Leuk fietsje! Kost dat? Chinees betrouwbaar (genoeg)? En wat voor bottle cages heb je? Ze lijken leuk side-mount. Iets wat voor m'n bikepacking handiger is dan wat ik nu heb..
Heeft iemand daarnaast tips voor een goede telefoonhouder voor op t stuur (Xiaomi mi6). Ik zoek een navi, en een Garmin/bolt met inferieure schermen kopen puur voor Navi is ook zo zonde..
Ik was €315 voor het frame (+vork, zadelpen en balhoofd) kwijt, zadel en stuur had ik nog liggen. Eerst opgebouwd met de onderdelen van de vorige fiets (Tiagra 4403 triple en Fulcrum R7 wielen met 23 mm banden). Later een 2e hands Ultegra 6703 groep kunnen kopen voor €200 en een set Vision Team 30 wielen met Conti 25 mm banden voor €60.

Zoals hij er nu staat, dus voor €575, exclusief kosten voor het zadel, pedalen, stuurpen en nieuwe kabels.

Betrouwbaarheid is prima (totdat er iets afbreekt ;) ). In het begin voorzichtig rijden en bij elk rammeltje of kraakje even stoppen. Nu zijn alle geluiden weg en doe ik er niet meer voorzichtig mee. Rijd zelfs nog met een carbon stuurpen. Als je aliexpress roept, stort de hele fiets in elkaar :+

Bidonhouders zijn deze:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2dea4c4dtRovzJ
Ik heb een side-loader genomen voor de zadelbuis, omdat ik daar beperkte ruimte heb om de bidon te plaatsen. Ben er niet geheel tevreden over, het uitnemen van de bidon kan inderdaad zijwaarts, maar het terugplaatsen is erg lastig en doe ik dan toch vaak weer via boven. Hierdoor is het niet handig om dit tijdens het rijden te doen.

[Voor 9% gewijzigd door kleinelievewolff op 27-09-2018 10:33]

• kleinelievewolff
la_fusion schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:18:
[...]

Ik hoop voor je dat ze een langer leven gaan hebben bij jou dan bij mij.. sowieso was bij mij na 1 rit(okay met regen..) al de zwarte coating eraf en zat die zwarte coating overal op het frame/wielen maar ook in de groeve van de remblokjes. Daarnaast een put geraakt in de 3e rit waardoor de opstaande rand(waar de band in klemt) compleet scheef is komen te staan -> exit. Met andere wielen vaker putten gepakt zonder dat dat enig effect had. Kan pech zijn geweest maar vooruit ;)
Tot nu toe zit de coating er nog op, maar heb nog niet door de regen gefietst met de wielen. Ook nog geen diepe kuilen/putten geraakt, dus kan nog niet veel zeggen over de duurzaamheid van de wielen.

• Flipmo
  • Laatst online: 16:23

Flipmo

OMG !!

kleinelievewolff schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:31:
[...]
Tot nu toe zit de coating er nog op, maar heb nog niet door de regen gefietst met de wielen. Ook nog geen diepe kuilen/putten geraakt, dus kan nog niet veel zeggen over de duurzaamheid van de wielen.
Ik heb de team 35 wielen, heb er inmiddels bijna 2500km mee gereden. (zo goed als niet in de regen).
De zwarte remrand zit er nog redelijk op, op een paar plekken wel wat weggesleten.
De wielen zijn de wielen nog net zo strak, en heb wel een paar putjes, of gaten in de weg etc geraakt. Ben er erg te spreken over! Vorige wielen waren de standaard Giant PR-2 wielen :)

60 euro incl. banden is wel een erg nette prijs zeg (y)

• kleinelievewolff
Flipmo schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:35:
[...]

Ik heb de team 35 wielen, heb er inmiddels bijna 2500km mee gereden. (zo goed als niet in de regen).
De zwarte remrand zit er nog redelijk op, op een paar plekken wel wat weggesleten.
D wielen zijn de wielen nog net zo strak, en heb wel een paar putjes, of gaten in de weg etc geraakt. Ben er erg te spreken over! Vorige wielen waren de standaard Giant PR-2 wielen :)

60 euro incl. banden is wel een erg nette prijs zeg (y)
Dit zijn de team 30 wielen en inderdaad een mooie prijs! De jongen van wie ik ze kocht, had een tweedehands Cannondale CAAD gekocht voor het frame en verkocht alle onderdelen los. Hij had zelf niet eens met de wielen gereden. De vorige eigenaar wel, want de banden zijn wel al redelijk vierkant geworden.

• NielsTn
Zijn er hier mensen met ervaring rondom de Marmotte (alpen-editie)?
Hoe ging voor jou het trainen, hoe heb je het evenement ervaren (ook afdalen in grote groepen, hoe te trainen) tips altijd welkom.

Ikzelf overweeg serieus voor 2019 om er aan deel te nemen (beter trainen met een doel, dan doelloos cruizen ;) ).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Noxa
NielsTn schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:06:
Zijn er hier mensen met ervaring rondom de Marmotte (alpen-editie)?
Hoe ging voor jou het trainen, hoe heb je het evenement ervaren (ook afdalen in grote groepen, hoe te trainen) tips altijd welkom.

Ikzelf overweeg serieus voor 2019 om er aan deel te nemen (beter trainen met een doel, dan doelloos cruizen ;) ).
+1, ik wil hem volgend jaar ook gaan fietsen. Ik ben naar jouw vragen nog op zoek naar tips voor een verblijfplaats aldaar.

• NielsTn
Noxa schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:12:
[...]
+1, ik wil hem volgend jaar ook gaan fietsen. Ik ben naar jouw vragen nog op zoek naar tips voor een verblijfplaats aldaar.
Ik heb mijzelf reeds aangemeld bij een touroperator speciaal voor Grand Fondos, en heb hier mijn keuze gemaakt: https://www.tourdevacance.com/

voordeel: ontzorgd en verzorgd, het blijft toch ook vakantie ;)
Zelf doen kan misschien goedkoper, maar ja... je mag op de Marmotte al hard genoeg werken.

Enige wat ik dan nog zelf moet regelen (naast verlof ;)) is een auto huren (met een elektrische auto wordt het denk ik uitdagend ;) )

Disclaimer: geen enkele relatie met dit bedrijf verder.

[Voor 11% gewijzigd door NielsTn op 27-09-2018 11:39]

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 15:39
Samoht93 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:07:
Ik heb een L van sportful, zoiets als deze https://www.belgafietsen....al-jersey-fietsshirt.html Past mij, met mijn 1,96 en geen brede bouw prima. Ben vooral blij met het feit dat de mouwlengte lang genoeg is.

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:21
Goede tip, was helemaal vergeten dat belga fietsen in Groningen zit, kom er na het werk zowat langs...
Pagina: 1 2 3 ... 481 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen: Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!!

Andere topics:
  • Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
    Het grote fietscomputer topic
  • Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
    Het grote indoor cycling topic
  • Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
  • Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
    Het grote fietskleding topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee