Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 687 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-10 20:55

McMiGHtY

- burp -

wisselwerking schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:47:
De 12 provincies van Nederland

Moe maar voldaan kom ik thuis. Eens maar nooit weer? Nee, ik zou het zo weer doen, maar wel wat dingen aanpassen aan de dingen ik mee neem.

https://www.strava.com/activities/2542065421
Dikke buiging!
(Wat zou je aanpassen aan de dingen die je mee zou nemen?)
(Ik zie een ligstuur, heb je die veel gebruikt tijdens deze rit?)
(De dag voor de start van de rondevan12, besloten om hem volgend jaar samen met zuslief te gaan doen)

[ Voor 16% gewijzigd door McMiGHtY op 19-07-2019 09:32 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

CedricD schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:41:
@wisselwerking Nice!

Ik krijg spontaan het idee om eens de 10 provincies van België aan te doen :)B
rondevan10.be ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:00
CedricD schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:30:
[...]

Snel even uitgetekend: 550 km :9
Ik kan het in 440km: https://www.strava.com/routes/20376063!
Maar toegegeven: sommige provincies tik ik dan ook maar nauwelijks aan (de volle 2km in West-Vlaanderen bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zou het gewoon is een keer doen, je hebt in België ook de DuoDiagonaal, ken je die al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

coelho schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:01:
[...]

Maar dat is juist wel wat ze claimen, 24/7 dekking. Ik maak mijn ritten over het algemeen buiten kantooruren, dan zou het wat zijn als ze dan niet beschikbaar zijn.

Overigens kan ik nergens vinden wat de aanrijtijd is. Als ze volgens de voorwaarden 2 uur op zich mogen laten wachten dan is dat nogal lang. Weet ook niet of ze net als bijvoorbeeld ANWB met eigen wagens rondrijden of dat het lokale fietsenwinkels zijn die het tussen hun reguliere klanten door moeten doen.
Volgens mij (maar goed ik heb t een paar jaar geleden afgesloten en niet meer naar gekeken..) was het wel ook buiten kantoortijden hoor, maar niet tot midden in de nacht... Ze bellen fietsenzaken in de buurt waarmee ze afspraken hebben, en als die niet kunnen/redden sturen ze een ander busje of in mijn geval, 1 x een normaal busje, en 1 x een afsleepwagen voor auto's :D Duurde de 1e keer wel lang, zeker anderhalf uur, 2e keer was binnen een uur.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
CyberThijs schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:36:
[...]

Ik kan het in 440km: https://www.strava.com/routes/20376063!
Maar toegegeven: sommige provincies tik ik dan ook maar nauwelijks aan (de volle 2km in West-Vlaanderen bijvoorbeeld)
Was hier rap op het werk in 1-2-3 uitgetekend :9.
In woon zelf in WVL op 2 km van de grens met OVL
Dit weekend eens mooi uittekenen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
Mooie rit! en petje af...staat ook zeker nog op mijn bucketlist.
Mooi ook alle voorbereiding die je er bij hebt geschreven, zijn dingen die ik gelijk mee kan nemen...ik heb merk bij langere ritten al dat ook de afwisseling in eten al belangrijk voor me is.

Wellicht ook nog een mooie voor op je lijst: https://styrkeproven.no/en/frontpage --> van Trondheim naar Oslo, tijdens een vakantie toevallig groepen zien fietsen...inclusief militairen op normale fietsen (koekoek)...

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:01
wisselwerking schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:37:
@la_fusion de route had zeker korter gekund, maar eigenlijk heb ik heel weinig tijd (misschien wel te weinig) aan het maken van de route besteed. Deze route leek op het oog wel redelijk logisch. En een kilometertje meer of minder maakt natuurlijk ook niet uit. Al hoewel, 431km is toch wel veel minder dan de 662km die ik gefietst heb. :P
Probleem is dat je dan nog van de finish terug naar de start moet :+ Natuurlijk evengoed een 12 provincie tocht maar net wat minder spectaculair dan een ronde door Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
@McMiGHtY De dingen die ik een volgende keer anders zou doen zijn in elk geval de volgende:

Eten
Minder Snelle Jelles, Krentenbollen, Luikse wafels en bolletjes (ik merkte dat ik dat vrij lastig weg kreeg)
Meer wraps (met verschillende soorten beleg) en pannenkoeken
Voor de rest ga ik mij eens oriënteren wat je verder nog aan goed, makkelijk en klein proviand mee kan nemen.

Route
Van te voren de route wat beter uitstippelen. Informatie zoeken/vragen over leuke weggetjes en overdag zoveel mogelijk grote steden ontwijken (werd gek van al die verkeerslichten).

Overige
En ik denk dat ik ook een tas op de stang zou willen hebben. Dat maakt het net wat makkelijker om wat extra materiaal binnen handbereik te hebben. Het laatste stuk met weinig licht had ik dan vrij makkelijk kunnen oplossen.

Er zijn vast nog wel meer verbeterpunten, maar daar ga ik nog eens rustig over nadenken.

Het ligstuur heb ik minder gebruikt dan ik had verwacht, maar het is wel lekker dat je wat kan afwisselen in de posities die je op de fiets zit. Dus voor een lange tocht wat mij betreft wel een aanrader (ook al lig ik ook relaxed zonder ligstuur met mijn onderarmen op het stuur).

@ditani360 dat ziet er ook uit als een leuke tocht. Stiekem merk ik overigens ook dat ik een zelf geplande rit nog net wat uitdagender vind dan een tocht waarbij je (af en toe) in groepjes kan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 07:50
@wisselwerking Misschien eens kijken naar wat de koks van profrenners klaar maken voor tijdens de ritten. Vaak een soort van rice cakes e.d. die makkelijk in wat alu folie mee te nemen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand ervaring met de Topeak backloader?

Vaders gaat morgenochtend op pad met zo'n ding en er is regen voorspeld. Helaas krijgen we met geen mogelijkheid de bijgeleverde regenhoes er normaal om heen ?

Missen we wat of heeft iemand tips ?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:10
sapphire schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:41:
Iemand ervaring met de Topeak backloader?

Vaders gaat morgenochtend op pad met zo'n ding en er is regen voorspeld. Helaas krijgen we met geen mogelijkheid de bijgeleverde regenhoes er normaal om heen ?

Missen we wat of heeft iemand tips ?
Daar moet je het spul toch instoppen? En het geheel in de backloader. Dus als een soort drybag in de buitentas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:35
Storm-Fox schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Ik kocht eerst zelf dure toppeak CO2 patronen, maar ben daar snel mee gestop en haal
ze nu bij de action.
Nooit geweten dat CO2 patronen bij Action verkocht worden. Hebben ze die altijd of speciale aanbiedingen? Losse patronen of alleen met pomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Ik weet niet hoeveel de CO2 patronen bij de Action kosten maar bij de Decathlon kosten ze 1,49 euro per stuk en zo'n pompje met 1 patroon net onder de 10 euro.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:51
Heb fietsen altijd leuk gevonden, maar alleen op de weg heeft me nooit zo getrokken. Gezien ik in een omgeving woon met veel mooie wegen, maar ook veel bossen en duinen is mijn keuze gevallen op een gravel bike.

En zo is sinds gisteren de Canyon Grail CF SL 8.0 binnengekomen. En wat is het een beauty! Banden geven goed vertrouwen op elk oppervlak (G-One Bite, 40mm), eigenlijk waar je ook overheen rijd en met wat voor weersomstandigheden ook. Op de weg is ie ook lekker snel. Ik moet echt weer even m'n conditie opbouwen, maar vanavond even een rondje van 45km gefietst en toch gemiddeld 28,5km/h. Hierbij stelde ook de Ultegra groupset niet teleur en went snel voor iemand die nooit eerder op een dergelijke fiets heeft gereden op een kort test rondje na in Koblenz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iuSh2brFOJOtk3MGXB9g2JYa/full.jpg

Overigens zie ik veel reacties op die CP07 cockpit van Canyon (de dubbeldekker). Het is wel echt een midden-mode. Iemand die op een roadbike rijdt begrijpt van de ergonomie weinig, en wie op een mountainbike rijd vind dat ie niet voldoende van de klap opvangt. Ik kan beide beamen wanneer ik me verplaats in de situatie. Echter merk ik ook de voordelen. Ik heb redelijk wat over de weg gereden vanavond, maar als een fietspad niet meer zo lekker erbij ligt (wortels van bomen enz.), dan merk ik er eigenlijk weinig van als ik het stuur bovenop vast pak. Verder zie ik mezelf offroad niet jumpen over de mountainbike parcours, dus die klappen opvangen is niet nodig. Op gravel routes is het denk ik veel switchen van houding op het stuur, omdat je soms hele stukken door kan stampen, maar op andere delen weer makkelijk bij de rem moet kunnen. Het is in elk geval een stuur met keuze. Overigens is de grip op de onderste verdieping steady, omdat je je duim om de verbinding met de bovenverdieping heen klemt. Verder nog niet veel ervaring mee. Gaat nog wel komen.

Al met al, ik ben er enthousiast over.

Zondag nog een route van rond de 60km rijden met verschillende wegtypes. Even een beetje opbouwen allemaal. :)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nog bedankt voor de tip vwb Wim de Vos fietsen. Vond de heren erg vriendelijk, zowel vader als zoon gesproken.

Heb nu voor een klein bedrag meer (dan bij Mantel/12gobiking) de Emonda SL6 Pro Disc 2020 besteld (in de 2019 lijn was hier nog geen disc versie van).

Volgende week ophalen, zal dan wel even een foto plaatsen!

[ Voor 4% gewijzigd door RegularJohn op 20-07-2019 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 08:48
Froggle schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 01:06:
Heb fietsen altijd leuk gevonden, maar alleen op de weg heeft me nooit zo getrokken. Gezien ik in een omgeving woon met veel mooie wegen, maar ook veel bossen en duinen is mijn keuze gevallen op een gravel bike.

En zo is sinds gisteren de Canyon Grail CF SL 8.0 binnengekomen. En wat is het een beauty! Banden geven goed vertrouwen op elk oppervlak (G-One Bite, 40mm), eigenlijk waar je ook overheen rijd en met wat voor weersomstandigheden ook. Op de weg is ie ook lekker snel. Ik moet echt weer even m'n conditie opbouwen, maar vanavond even een rondje van 45km gefietst en toch gemiddeld 28,5km/h. Hierbij stelde ook de Ultegra groupset niet teleur en went snel voor iemand die nooit eerder op een dergelijke fiets heeft gereden op een kort test rondje na in Koblenz.

[Afbeelding]

Overigens zie ik veel reacties op die CP07 cockpit van Canyon (de dubbeldekker). Het is wel echt een midden-mode. Iemand die op een roadbike rijdt begrijpt van de ergonomie weinig, en wie op een mountainbike rijd vind dat ie niet voldoende van de klap opvangt. Ik kan beide beamen wanneer ik me verplaats in de situatie. Echter merk ik ook de voordelen. Ik heb redelijk wat over de weg gereden vanavond, maar als een fietspad niet meer zo lekker erbij ligt (wortels van bomen enz.), dan merk ik er eigenlijk weinig van als ik het stuur bovenop vast pak. Verder zie ik mezelf offroad niet jumpen over de mountainbike parcours, dus die klappen opvangen is niet nodig. Op gravel routes is het denk ik veel switchen van houding op het stuur, omdat je soms hele stukken door kan stampen, maar op andere delen weer makkelijk bij de rem moet kunnen. Het is in elk geval een stuur met keuze. Overigens is de grip op de onderste verdieping steady, omdat je je duim om de verbinding met de bovenverdieping heen klemt. Verder nog niet veel ervaring mee. Gaat nog wel komen.

Al met al, ik ben er enthousiast over.

Zondag nog een route van rond de 60km rijden met verschillende wegtypes. Even een beetje opbouwen allemaal. :)
Ik vind de Grail een prima fiets om aan te loeren... als ze er een gewoon stuur op zouden zetten. Man man t'is echt geen porem die vleugel op dat stuur.

Maar blij dat hij jouw goed bevalt. Canyon maakt inmiddels ook een Grail AL met gewoon stuur zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@Noxa You'll hate it or you'll love it. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Froggle schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:04:
@Noxa You'll hate it or you'll love it. ;)
Ik denk het ja. Of misschien wordt ik oud(erwetsch) en bang voor modernisering.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CedricD
Een baan, 5 meter breed, en 3 oudjes slagen er in om de hele breedte in te nemen }:|.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MkL7PLh/Screenshot-20190721-144328-01.jpg

Iets vroeger kwam er een auto uit tegenovergestelde richting. De dame links op de foto had deze zelf nooit opgemerkt :z.
Sommige mensen...

Enfin, los daarvan een leuk ritje gedaan.
De GP5000's rijden goed en zijn op kasseien comfortabeler dan mijn vroegere Vittoria's.
Ik ben fan! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:02
La Planche de Belles Filles opgereden vandaag. Nouja, meer opgekropen.

Mama mia, die stijle stukken hakken erin. Op een gegeven moment dacht ik dat ik ging omvallen omdat ik zo langzaam ging 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Requiem19 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:03:
La Planche de Belles Filles opgereden vandaag. Nouja, meer opgekropen.

Mama mia, die stijle stukken hakken erin. Op een gegeven moment dacht ik dat ik ging omvallen omdat ik zo langzaam ging 😄.
Schrale troost, dat doen de profs ook :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:02
sapphire schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:24:
[...]

Schrale troost, dat doen de profs ook :+
Dat leek wel zo op tv inderdaad :).

Even op Strava opgezocht. Pinot reed deze klim in 16:57, met een gemiddelde boven de 20km/u voor gehele klim.

Op die hele steile stukken van 20% zullen ze inderdaad wel wat langzamer zijn gegaan. Ik ging 9,9km/h gemiddeld omhoog, dus dan kan je mijn snelheid op die steile stukken wel raden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Requiem19 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 23:04:
[...]

Dat leek wel zo op tv inderdaad :).

Even op Strava opgezocht. Pinot reed deze klim in 16:57, met een gemiddelde boven de 20km/u voor gehele klim.

Op die hele steile stukken van 20% zullen ze inderdaad wel wat langzamer zijn gegaan. Ik ging 9,9km/h gemiddeld omhoog, dus dan kan je mijn snelheid op die steile stukken wel raden :P
Ja Pinot, maar er stonden er aardig wat ook gewoon geparkeerd hoor ;) dus niets vreemds aan voor ons wielertoeristen ;)

Dit weekend helaas maar kort tijd (nouja was m'n fiets spullen vergeten op werk) voor een rondje dus vanavond maar kort op pad geweest :(
Heb me wéér verbaasd van hoe 'bijzonder' mensen zich gedragen op de weg. Serieus gewoon midden op het fietspad een romantische wandeling....terwijl er een schitterend voetpad pal tegen het fietspad ligt. Waarom? 8)7
Samen de hond uitlaten op het fietspad en als je een bel hoort rustig omdraaien en kijken wat dat geluid maakt....wat denk je van een fiets ?

Na al die jaren blijf ik me nog steeds verbazen :?

[ Voor 32% gewijzigd door sapphire op 22-07-2019 01:04 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 20:03
PublishedMeteor schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:08:
Een aantal weken geleden heb ik bij een lokale fietsenzaak een meting laten doen voor de juiste framematen en heb toen besloten bij deze zaak een Cube Attain Race Disc te kopen. Afgelopen week opgehaald en ben er enorm blij mee!

[Afbeelding]
Ik kan inmiddels de eerste update uitbrengen! Tot nu toe iedere week minimaal 1x gefietst, vaak de zondag. Gisteren de meest zware tocht tot nu toe gefietst maar wel heel erg gaaf! Wonend in Zuid-Limburg ben ik natuurlijk al redelijk verwend met de fietsroutes. Gisteren richting Valkenburg gefietst en een paar klimstukken meegepakt, in totaal 61km en 469 hoogtemeters. Helaas wel flink spierpijn nu haha.

Met 200+ km in de benen kan ik enkel zeggen: wat is dit leuk zeg! Ik ga er zeker mee door. Afgelopen weekend dan ook de berging aangepakt en een van de wanden omgetoverd tot fietswand :9~ . (OSB tegen de wanden, fietsdragers er op en plankjes voor de schoenen met aan de onderkant een haak voor de helm). Deze week nog goed licht ophangen en kijken voor een fiets takel systeempje om makkelijk de fiets schoon te kunnen maken na een tocht :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xKAsrHBReexKLLKxZ29iBgql/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DtZeyuwNWZkjGQCDpfGWkENz/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door PublishedMeteor op 22-07-2019 07:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:21

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

CedricD schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:55:
Een baan, 5 meter breed, en 3 oudjes slagen er in om de hele breedte in te nemen }:|.

[Afbeelding]

Iets vroeger kwam er een auto uit tegenovergestelde richting. De dame links op de foto had deze zelf nooit opgemerkt :z.
Sommige mensen...
Wat mij beteft zijn dat de grootste gevaren op de weg... Hele hordes elektrisch aangedreven halfdoven die zichzelf voorrang verlenen. Mijn racefiets is uitgerust met een fietsbel en zelfs dan gaat heel de groep morren als ze moeten uitwijken omdat ze ingehaald worden. Meestal horen ze mijn bel ook maar op een paar meter waardoor ze schrikken over hoe snel ik er al ben. Wss staat hun gehoorapparaat op low vanwege windgeluiden :9

Maar euhm, wielertoeristen staan vaak in negatief daglicht vanwege hun weggedrag. Imho zijn deze hordes taai vlees een stuk gevaarlijker. Zeker nu ze elektrisch ondersteund worden...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:41
Letterlijk en figuurlijk een grens verlegd gisteren. Het is vakantie en ik had het idee om naar het vakantiehuisje te fietsen. Nou woon ik in de gemeente Katwijk en staat het huisje in Ootmarsum. Dus van de grens van Nederland aan de west kant naar de Duitse grens in het oosten. Kortste route uitgezet waarbij ik zoveel mogelijk steden zou missen of in ieder geval schampen. In de Garmin en gaan.

Eerst naar de kust gereden, foto maken en beginnen. Eerste 100 kilometer gingen heel soepel, wind stond gunstig en draaide lekker. In Voorthuizen gegeten maar de weg maar Apeldoorn was gewoon kloten. Je blijft harken daar, gaat nooit echt lekker in een ritme en in combinatie met een zere rechter knie zorgde wel even voor een mentaal zwak momentje. Rust gepakt in Apeldoorn en toch maar door gegaan. Cadans verhoogd van 70 naar 80 en de knie deed weer mee. Na bordje Rijssen zat de moed er weer in en lekker door gereden naar de Duitse grens. Berg bij Vasse als toetje maar toen stond er al een glimlach van oor tot oor.

215 en een halve kilometer verder (dik 40 meer dan vorige langste afstand) in 7:14 gereden (29.8 km/u gemiddeld) en dat geheel solo (!), ik ben heel tevreden met de prestatie. 8:20 totale tijd inclusief lunch en rustmomenten (en stoplichten...) Vanmorgen deed m’n knie nog wat pijn maar geen issues.

Strava or it didn’t happen:

https://strava.app.link/6mJy7XUPvY

8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:54
Holkers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:43:
Letterlijk en figuurlijk een grens verlegd gisteren. Het is vakantie en ik had het idee om naar het vakantiehuisje te fietsen. Nou woon ik in de gemeente Katwijk en staat het huisje in Ootmarsum. Dus van de grens van Nederland aan de west kant naar de Duitse grens in het oosten. Kortste route uitgezet waarbij ik zoveel mogelijk steden zou missen of in ieder geval schampen. In de Garmin en gaan.

Eerst naar de kust gereden, foto maken en beginnen. Eerste 100 kilometer gingen heel soepel, wind stond gunstig en draaide lekker. In Voorthuizen gegeten maar de weg maar Apeldoorn was gewoon kloten. Je blijft harken daar, gaat nooit echt lekker in een ritme en in combinatie met een zere rechter knie zorgde wel even voor een mentaal zwak momentje. Rust gepakt in Apeldoorn en toch maar door gegaan. Cadans verhoogd van 70 naar 80 en de knie deed weer mee. Na bordje Rijssen zat de moed er weer in en lekker door gereden naar de Duitse grens. Berg bij Vasse als toetje maar toen stond er al een glimlach van oor tot oor.

215 en een halve kilometer verder (dik 40 meer dan vorige langste afstand) in 7:14 gereden (29.8 km/u gemiddeld) en dat geheel solo (!), ik ben heel tevreden met de prestatie. 8:20 totale tijd inclusief lunch en rustmomenten (en stoplichten...) Vanmorgen deed m’n knie nog wat pijn maar geen issues.

8)
Cadans van 70/80 is sowieso redelijk laag? Kan je niet proberen tussen de 90/100 te fietsen?
Vinden je knieen iets leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Toppah
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 12:54
Froggle schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 01:06:
Het is wel echt een midden-mode. Iemand die op een roadbike rijdt begrijpt van de ergonomie weinig, en wie op een mountainbike rijd vind dat ie niet voldoende van de klap opvangt.
Tof dat je je ervaringen deelt! Ik ben dit jaar aan het mtb'en geslagen en zoek nu ook een fiets om ook op de weg te trappen en te bikepacken. Ik ben daarom geïnteresseerd in de AL versie. Wat ik me als meer beginner afvraag... Wat merk je concreet van deze ergonomie? Wat merk je t.o.v. een pure roadbike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Sleeon schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:27:
[...]

Cadans van 70/80 is sowieso redelijk laag? Kan je niet proberen tussen de 90/100 te fietsen?
Vinden je knieen iets leuker!
Hogere cadans is hogere hartslag bij mij (volgens mij standaard bij iedereen maar bij mij zeker). Heb de laatste maanden aan kracht/vermogen gewerkt en dat deed ik door lagere cadans te trappen, dus meer watt per omwenteling. Ben het een beetje als standaard gaan gebruiken en het is niet optimaal, ben ik bewust van, maar moet nadenken om de frequentie omhoog te krijgen en houden. Begin van het jaar was duurvermogen de uitdaging, toen kracht en denk dat nu het moment is gekomen om lekker te gaan trappen en genieten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

8)
Ik rijd ook altijd zo ver en zo hard mogelijk weg uit Katwijk als maar kan :+ >:)
Mooie route en leuk om eens te doen.

Edit: Valkenburg zie ik, a well komt er wat goeds uit Nazareth O-)

Maar op Strava zie ik dat je last had van je knie. Mijn eerste gedachte zou ook je lage cadans zijn, je legt zo veel druk op je knieën. Ja hogere cadans is hogere hartslag maar het is niet voor niets een duursport. Hartslag en conditie kun je trainen, je knieën niet zozeer.

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 22-07-2019 11:27 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:44

8)
Klasse hoor, mooi avontuur ook. Overigens mag ik hopen dat je niet letterlijk een grens hebt verlegd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Stoffa schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:50:
[...]

Klasse hoor, mooi avontuur ook. Overigens mag ik hopen dat je niet letterlijk een grens hebt verlegd ;)
M’n eigen grens en de 200+ kilometer grens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Holkers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:55:
[...]

Hogere cadans is hogere hartslag bij mij (volgens mij standaard bij iedereen maar bij mij zeker). Heb de laatste maanden aan kracht/vermogen gewerkt en dat deed ik door lagere cadans te trappen, dus meer watt per omwenteling. Ben het een beetje als standaard gaan gebruiken en het is niet optimaal, ben ik bewust van, maar moet nadenken om de frequentie omhoog te krijgen en houden. Begin van het jaar was duurvermogen de uitdaging, toen kracht en denk dat nu het moment is gekomen om lekker te gaan trappen en genieten :D
Best een aardig inzicht wat betreft cadans: https://www.bicycling.com...8361348/je-ideale-cadans/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:17
sapphire schreef op maandag 22 juli 2019 @ 00:31:
[...]
Dit weekend helaas maar kort tijd (nouja was m'n fiets spullen vergeten op werk) voor een rondje dus vanavond maar kort op pad geweest :(
Heb me wéér verbaasd van hoe 'bijzonder' mensen zich gedragen op de weg.
Van het weekend was het feest ja,
Gisteren aantal keer gehad auto's die fietsers inhalen maar dan totaal niet op tegenliggers letten, oftewel ik kon vol in de remmen.
Of auto's (/motoren) die inhalen met minimale ruimte.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CedricD schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:55:

[Afbeelding]

Sommige mensen...
Erg mij ook aan deze ebike terroristen. :/ Bel je netjes van te voren, kijken ze eerst achterom en vervolgens gaat de linker achter de rechter. :? Als de een nou versnelt en de ander remt.....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Even een technisch vraagje op de maandag: ik moet een nieuwe crankset monteren maar heb geen montagesleutel, is het heel onverstandig om dit gewoon zo op gevoel te doen? Ik hoor nog wel wat verhalen van dat je je crank ermee kan slopen maar ik heb niet zoveel zin een momentsleutel á 60 of 70 euro te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Dank je voor de link. Ik ben zo’n fietser met dikke benen waar de spijkerbroek strak zit :) Kom weg met lagere cadans, maar die sweetspot van 80 doet bij mij het beste. Als ik op de MTB een bergje op moet wil ik graag rond 84 zitten, dan kan ik het beste m’n kracht kwijt. Moet gewoon weer aanwennen om daarop te gaan fietsen. M’n hartslag is standaard hoog, bij 140 doe ik het rustig aan, 192 max. Dat is al 10 tot 15 slagen lager dan ongetraind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 12:13
Verona27 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:41:
Even een technisch vraagje op de maandag: ik moet een nieuwe crankset monteren maar heb geen montagesleutel, is het heel onverstandig om dit gewoon zo op gevoel te doen? Ik hoor nog wel wat verhalen van dat je je crank ermee kan slopen maar ik heb niet zoveel zin een momentsleutel á 60 of 70 euro te kopen.
Lijkt me afhankelijk welk type crank je hebt welke tools benodigd zijn. Op Youtube staan legio video's voor vervangen van cranks.

Paar weken terug zelf mijn crankset vervangen voor een met powermeter (Hollowtech II), was fluitje van een cent.

Lijkt me raadzaam om je crank wel vast te zetten met aanbevolen aanhaalmoment. Beetje jammer als tijdens een mooie tocht je crank ervandoor gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:56
sapphire schreef op maandag 22 juli 2019 @ 00:31:
[...]

Ja Pinot, maar er stonden er aardig wat ook gewoon geparkeerd hoor ;) dus niets vreemds aan voor ons wielertoeristen ;)

Heb me wéér verbaasd van hoe 'bijzonder' mensen zich gedragen op de weg. Serieus gewoon midden op het fietspad een romantische wandeling....terwijl er een schitterend voetpad pal tegen het fietspad ligt. Waarom? 8)7
Samen de hond uitlaten op het fietspad en als je een bel hoort rustig omdraaien en kijken wat dat geluid maakt....wat denk je van een fiets ?

Na al die jaren blijf ik me nog steeds verbazen :?
Bwoah, had dat dus in de schemering toen ik door het bos fietste bij Vlijmen een paar weken geleden.
Het is een dicht bos, dus het was daar al een stuk donkerder en de koplamp was echt nodig.
Ben lekker aan het trappen, staar ik opeens na een flauw bochtje in de ogen van 3 voetgangers die zonder reflectie, zonder verlichting of wat dan ook het hele pad in beslag nemen. Hoe krijg je het voor elkaar, ik had ze @#$%^&* never nooit gezien zonder mijn eigen verlichting. Het is dan weliswaar een dicht bos, maar ik mag toch hopen dat een lichtbundel die door het bos gaat terwijl je in het pikkedonker op een fietspad staat toch op moet vallen?!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40
Verona27 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:41:
Wat is het moment waar je hem mee vast moet zetten? Want over het algemeen is dat hoog, denk 40nm ofzo en dat is gewoon ter vertalen als "zo vast als je kan", dan heb je geen momentsleutel nodig. Die sleutel is interessant bij momenten tussen de 2 en de 12 zo'n beetje.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
MrAngry schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:14:
[...]

Wat is het moment waar je hem mee vast moet zetten? Want over het algemeen is dat hoog, denk 40nm ofzo en dat is gewoon ter vertalen als "zo vast als je kan", dan heb je geen momentsleutel nodig. Die sleutel is interessant bij momenten tussen de 2 en de 12 zo'n beetje.
Ja, de bottom bracket is 40-50 Nm, die zit er al in, maar de crank zelf is 12-14 Nm volgens de handleiding. Gaat om 105-5800 crankstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Verona27 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:19:
[...]

Ja, de bottom bracket is 40-50 Nm, die zit er al in, maar de crank zelf is 12-14 Nm volgens de handleiding. Gaat om 105-5800 crankstel.
Als je twijfelt kun je hem naar je LBS brengen, maar ik geef je op een papiertje dat hij ook geen momentsleutel gebruikt en ook “op gevoel” het ding vastmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Holkers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:21:
[...]

Als je twijfelt kun je hem naar je LBS brengen, maar ik geef je op een papiertje dat hij ook geen momentsleutel gebruikt en ook “op gevoel” het ding vastmaakt
Ja, had ik aan gedacht, maar moet de crank er nog opzetten, ketting en nog afstellen wat ik liever zelf doe, waarschijnlijk ben ik bij de fietsenmaker voor dat alles wel meer kwijt dan dat ik zelf een momentsleutel koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ach, een momentsleutel is voor veel meer zaken handig.
Gewoon aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00
Ik denk dat je het ook prima op gevoel kan doen. 10nm betekent zoiets als stevig vast draaien, maar zeker niet met al te veel kracht (hangt natuurlijk ook af van de tool die je gebruikt, hoe langer de arm, hoe makkelijker je meer kracht zet). Officieel is 1nm de kracht van 1kg met een arm van ~10cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik zou een momentsleutel halen, boutjes van (shimano) crankarm zijn niet echt sterk.
Dus als je hem iets te vast draait heb je straks met loshalen mogelijk een probleem.
Zelf ook al eens gehad en fietsmaatjes ook wel eens gehoord dat het uitgeboord moest worden.

En mocht je een powermeter hebben dan is het helemaal nuttig, omdat anders waardes niet kunnen kloppen/teveel afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Smultie schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:39:
Ach, een momentsleutel is voor veel meer zaken handig.
Gewoon aanschaffen.
Nog nooit nodig gehad en aangezien ik net een nieuwe groepsset aan het monteren ben verwacht ik deze de komende jaren ook niet nodig te hebben, dus als het zonder kan liever zonder. Hele nieuwe groepsset etc was al duur genoeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verona27 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:54:
[...]

Nog nooit nodig gehad en aangezien ik net een nieuwe groepsset aan het monteren ben verwacht ik deze de komende jaren ook niet nodig te hebben, dus als het zonder kan liever zonder. Hele nieuwe groepsset etc was al duur genoeg ;)
Anders kijken of je hem ergens kunt lenen - of vrage of de LBS hem alleen even wil nalopen nadat je hem zelf hebt vastgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

Grin

Ride si sapis.

Zodra je carbon onderdelen moet vastzetten, zadel, stuur, stuurpen, zadelpen, derailleur op een carbon frame, etc dan is een momentsleutel een must. Mijn zadelpen heeft bv 6NM nodig, die van m'n pa (ook carbon) 12NM. Heb je vitale onderdelen van carbon dan zal je die regelmatig moeten controleren met een momentsleutel.
Gewoon kopen is m'n advies. Niet alleen voor montage, ook voor controle.

Over carbon gesproken: dit wordt een dure week voor mij, zowel m'n voor- als achterwiel wordt vervangen. Wegens ouderdom moest het achterwiel nu echt worden vernieuwd, hopelijk komt die deze week binnen. Als je dan toch bezig bent kan het voorwiel niet achterblijven (bad phun). 3K verder... -O- ;w :X
Foto's volgen hopelijk deze week

[ Voor 30% gewijzigd door Grin op 22-07-2019 17:17 . Reden: Wielen... ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:15
Holkers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:58:
[...]

Dank je voor de link. Ik ben zo’n fietser met dikke benen waar de spijkerbroek strak zit :) Kom weg met lagere cadans, maar die sweetspot van 80 doet bij mij het beste. Als ik op de MTB een bergje op moet wil ik graag rond 84 zitten, dan kan ik het beste m’n kracht kwijt. Moet gewoon weer aanwennen om daarop te gaan fietsen. M’n hartslag is standaard hoog, bij 140 doe ik het rustig aan, 192 max. Dat is al 10 tot 15 slagen lager dan ongetraind...
Ik heb ook dikke boven benen, maar heb mijzelf getraind om op het rechte stuk toch een cadans van 90+ aan te houden. Als ik ergens naar boven moet (brug, tunnel, dijk), stamp ik wel met lage cadans naar boven.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

I
Rivanov schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:54:
Heeft iemand toevallig de documentaire Niki Terpstra - Niks meer laten liggen ?
Kan deze online niet meer vinden om terug te kijken. Is op 25 maart j.l. op VRT uitgezonden.
Sinds kort toegevoegd aan videoland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Holkers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:21:
[...]

Wij doen het op de zaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:07
bazzard schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:28:
I
[...]

Sinds kort toegevoegd aan videoland :)
Thanks! Meteen proefabonnement afgesloten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Froggle
K-Toppah schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:55:
[...]

Tof dat je je ervaringen deelt! Ik ben dit jaar aan het mtb'en geslagen en zoek nu ook een fiets om ook op de weg te trappen en te bikepacken. Ik ben daarom geïnteresseerd in de AL versie. Wat ik me als meer beginner afvraag... Wat merk je concreet van deze ergonomie? Wat merk je t.o.v. een pure roadbike?
Dat wat ik al heb gezegd. Zeker voor langere stukken veel comfortabeler als je niet weet op wat voor weg je terecht komt. Mooie van de Grail is dat je door de 40mm bandjes vol vertrouwen overal doorheen stampt. Gisteren zaten een paar renners me nog gek aan te kijken dat ik even een stukje heuvel op over gras de hairpin afsneed, tot ze ook opviel dat het niet een roadbike was waar ik op reed. ;)

Het is gewoon pure lol en minder serieus koersen. Het kan wel, maar dat is gewoon minder leuk. :+

Overigens is de AL versie van de Grail meer geschikt voor een serieuze bikepacken, omdat deze wat meer mogelijkheden biedt voor bagage. Bij de CF ben je wat afhankelijker van de lompe zadel- en frametassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c3SemGU1fTFuX4k7xUQmVzad/full.jpg
Dit was gisteren overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Froggle op 22-07-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
DDX schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:28:
[...]

Van het weekend was het feest ja,
Gisteren aantal keer gehad auto's die fietsers inhalen maar dan totaal niet op tegenliggers letten, oftewel ik kon vol in de remmen.
Of auto's (/motoren) die inhalen met minimale ruimte.
Ik had zondag te maken met een medelander die midden op het fietspad stond om zijn snorfiets op de grasstrook ernaast te fotograferen. Aan de andere kant wilde berm met onkruid 40cm hoog. Ik begon op zeker 50 meter afstand met bellen en toen hij voor de eerste keer keek riep ik ook nog beleefd 'Pardon'.

Meneer bleef midden op het fietspad staan waardoor ik wel door die wilde berm moest. kreeg nog een duw na en het verzoek of ik 'kankernormaal' wilde doen (terwijl ik meen dat ik het fietspad gebruikte zoals het bedoeld was :? . Meneer deed nog even alsof hij me na wilde komen, maar ondanks dat hij zijn trainingsbroek denk ik niet dat hij met zijn 140kg, witte sokken en badslippers ver was gekomen :+

Maar even serieus, voor hetzelfde geld wordt je dus volledig tegengehouden of krijg je een echte klap, dan ben je met een racefiets en op SPD schoentjes niet echt weerbaar. Het piekje in mijn hartslag liet zich thuis mooi uitlezen op Strava.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 18:40
In Nederland mag je echter overal lopen tenzij verboden (wat het fietspad dus nooit is), dus je zal er ook gewoon mee moeten dealen. Net als de bejaarden op e-bikes en net als dat zij met ons moeten dealen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
Holkers schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:55:
[...]

Die hogere cadans kun je heel goed trainen. Ik heb daar in het begin ook heel erg aan moeten wennen, en ben het bewust gaan oefenen.

Als je zo'n afstand kan fietsen ga je veel lol beleven aan het fietsen op een hogere cadans. Het is energie zuiniger en ik heb de indruk dat ik die langere tochten er beter door verteerde. Scheelt ook in je sprintjes en je klim werk als je hogere cadans gewent bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
coelho schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:23:
[...]

Ik had zondag te maken met een medelander die midden op het fietspad stond om zijn snorfiets op de grasstrook ernaast te fotograferen. Aan de andere kant wilde berm met onkruid 40cm hoog. Ik begon op zeker 50 meter afstand met bellen en toen hij voor de eerste keer keek riep ik ook nog beleefd 'Pardon'.

Meneer bleef midden op het fietspad staan waardoor ik wel door die wilde berm moest. kreeg nog een duw na en het verzoek of ik 'kankernormaal' wilde doen (terwijl ik meen dat ik het fietspad gebruikte zoals het bedoeld was :? . Meneer deed nog even alsof hij me na wilde komen, maar ondanks dat hij zijn trainingsbroek denk ik niet dat hij met zijn 140kg, witte sokken en badslippers ver was gekomen :+

Maar even serieus, voor hetzelfde geld wordt je dus volledig tegengehouden of krijg je een echte klap, dan ben je met een racefiets en op SPD schoentjes niet echt weerbaar. Het piekje in mijn hartslag liet zich thuis mooi uitlezen op Strava.
Exact hetzelfde gehad gisteren. Opgefokt typetje in een Mercedes draaide ineens de weg op. Ik remmen, andere fietser remmen, auto andere kant vol remmen. Ik zwaaide naar hem (wegwerpgebaar) en reed er omheen. Vervolgens op een centimeter of 10 langs me rijden en 1 kilometer verderop stond potige patser me op te wachten bij z’n huis. Dan sta je echt niet lekker met je fiets tussen je benen en schoenen die niet gemaakt zijn om op te balanceren op de grond. Gemiep over kinderen in z’n auto etc. Niets gezegd, helpt in dat soort situaties vaak beter dan een gesprek aan proberen te gaan. “Kutwielrenners elke keer” ..

Je deelt de weg, let op, van beide kanten. En als wielrenner sta je altijd met 0-1 achter vanwege enkelingen. Soit

[ Voor 3% gewijzigd door Holk op 22-07-2019 22:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bazzard
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

En daarom is het geen straf om rond 6 uur op de fiets te zitten, kom zelden tot nooit een held in zijn kampersmoking tegen en rond die tijd zijn de accu's ook niet opgeladen :).

Wat ik wel veel tegenkom zijn die vogels op een snelle ebike, die komen je dan voorbij zetten met een aero helm incl. Vizier (waarschijnlijk ook HUD met de accu status) en die kijken je dan zo aan met die happy blik in hun gezicht "ik ga lekker harder".

Zo het is er weer uit:)

Maar even wat anders, volgende week ga ik een dagje texel fietsen, uiteraard heen en terug op de fiets, ongeveer 225 km totaal. Heeft er iemand nog tips voor op Texel lekker toko voor de lunche bijvoorbeeld?

[ Voor 18% gewijzigd door bazzard op 23-07-2019 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:01
bazzard schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:36:
En daarom is het geen straf om rond 6 uur op de fiets te zitten, kom zelden tot nooit een held in zijn kampersmoking tegen en rond die tijd zijn de accu's ook niet opgeladen :).

Wat ik wel veel tegenkom zijn die vogels op een snelle ebike, die komen je dan voorbij zetten met een aero helm incl. Vizier (waarschijnlijk ook HUD met de accu status) en die kijken je dan zo aan met die happy blik in hun gezicht "ik ga lekker harder".

Zo het is er weer uit:)
Ik werd gisteravond bij Loosdrecht voorbijgestoven door iemand op zo'n speededelec, die ging echt machtig hard met een hele lage cadans. Ik was toch wel even jaloers op zoveel meewind :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:54
Stufferdt schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:41:
[...]

Ik werd gisteravond bij Loosdrecht voorbijgestoven door iemand op zo'n speededelec, die ging echt machtig hard met een hele lage cadans. Ik was toch wel even jaloers op zoveel meewind :+
Slecht voor je moraal altijd, als die dingen voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sleeon schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:58:
[...]

Mwah, daar zitten 500W motoren in - niet echt een schande om het daar tegen af te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Waarom? Daarmee rijdt je met een inspanningsniveau waarop je op je racer misschien 25 rijdt, met 2 vingers in de neus 40+. Geen moeite mee hoor. Moet wel lachen als ze dan met fietskleding op zo'n fiets gaan zitten :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Rond mijn werk zie ik zulke pedelecs regelmatig langskomen met 1 of 2 wielrenners in het wiel. Ik vraag me nog steeds af of het toevallig collega's zijn die "meeliften" of random strangers die een pr willen halen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Roozzz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:27:
Rond mijn werk zie ik zulke pedelecs regelmatig langskomen met 1 of 2 wielrenners in het wiel. Ik vraag me nog steeds af of het toevallig collega's zijn die "meeliften" of random strangers die een pr willen halen :+
Ik lift ook wel eens met random mensen mee, je hebt snel genoeg door of ze dat waarderen. (en sommige mensen kom je vaker tegen, ook ff babbeltje dan)
Zeker zo 's ochtends langs de ringvaart is het soms best prettig als er windje staat.

De echt snelle moet je met bochtenwerk ed nog flink je best doen om in wiel te blijven trouwens.

Zo heb ik langs ringvaart ook regelmatig andere wielrenners die in mijn wiel meeliften 8)

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 23-07-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:01
[...]

Haha ja, wetende dat ik met mijn beperkte motor veel minder hard kan :P
MrAcid schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:16:
[...]

Mwah, daar zitten 500W motoren in - niet echt een schande om het daar tegen af te leggen.
We heten niet allemaal DDX :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
MrAngry schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:37:
In Nederland mag je echter overal lopen tenzij verboden (wat het fietspad dus nooit is), dus je zal er ook gewoon mee moeten dealen. Net als de bejaarden op e-bikes en net als dat zij met ons moeten dealen.
Ben het met je eens dat het vanuit wederzijds respect moet gaan. Daar heb ik geen enkele moeite mee, ik ben de eerste die vaart mindert om een ander niet in een lastig parket te brengen bij moeilijke of onoverzichtelijke situaties. Maar deze gast was het type dat denkt de hele wereld te ownen door met fysiek contact respect af te dwingen. Daar kan ik alleen maar een hoop medelijden mee hebben (nadat ik weer ver genoeg uit de buurt ben geraakt :X )

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 07:46
Nieuw hier!

Vorige week vrijdag mijn eerste racefiets gekocht. Een Merida Scultura 500.
Ben nu nog aan het wachten op mijn bestelde kleding, pedalen, schoenen etc.

Wordt denk ik best spannend de eerste keer maar heb er erg veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@coelho Ooit wel eens een klap uitgedeeld met je helm? Ik gelukkig nooit maar het vorig jaar wel even getest met mijn kapotte helm, weet je wat een pestklap je daar mee kunt uitdelen ;)

Hoop het nooit te hoeven doen maar het kan in geval van nood. En dna heb ik het nog niet over mijn Alu Lezyne pompje :+

@MrAngry ook al mag je er lopen, parkeren betwijfel ik en een gevaarlijke situatie creëren mag zeker weten niet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 23-07-2019 15:47 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb volgende week een dag over om wat verder weg te gaan om te fietsen. Het liefste ga ik niet te ver rijden om bij de start te verschijnen maar de meeste zijn even ver.. Wat zou jullie keuze zijn:

Luik-Bastenaken-Luik 165 km ver weg, 1:53 reistijd.
Regio Oudenaarde 164 km ver weg, 2:10 reistijd.
Utrechtse Heuvelrug & Posbank 85 km ver weg, 1:03 reistijd.
Zuid Limburg 143 km ver weg, 1:39 reistijd.
Eifel 168 km ver weg, 2:02 reistijd.

Huidige voorkeur gaat naar de Utrechtse Heuvelrug, ben daar nog niet eerder geweest en het is het minst lang in de auto zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 03-10 12:36

MrDry

Desperados!

Geen idee waar je vandaan komt maar ik vind de Utrechtse heuvelrug wel mooi en leuk voor de afwisseling maar geen fietsuitdaging. Ga dan naar één van de andere suggesties

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:20
la_fusion schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:25:
Ik heb volgende week een dag over om wat verder weg te gaan om te fietsen. Het liefste ga ik niet te ver rijden om bij de start te verschijnen maar de meeste zijn even ver.. Wat zou jullie keuze zijn:

Luik-Bastenaken-Luik 165 km ver weg, 1:53 reistijd.
Regio Oudenaarde 164 km ver weg, 2:10 reistijd.
Utrechtse Heuvelrug & Posbank 85 km ver weg, 1:03 reistijd.
Zuid Limburg 143 km ver weg, 1:39 reistijd.
Eifel 168 km ver weg, 2:02 reistijd.

Huidige voorkeur gaat naar de Utrechtse Heuvelrug, ben daar nog niet eerder geweest en het is het minst lang in de auto zitten ;)
mijn kleine overweging in deze:
Het ligt er een beetje aan hoe je wil fietsen; Limburg is vrij veel interval (er vanuit gaande dat je de klimmen opzoekt). Utrecht naar Posbank kan ook inclusief mooie heuvels zijn maar daar zal je ook veel in 1 tempo kunnen fietsen in een mooie omgeving.

Overigens zal je jezelf hoe dan ook vermaken op de fiets.. veel plezier!

[ Voor 5% gewijzigd door RHE218 op 23-07-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ben echt moed aan het verzamelen om vanavond te gaan fietsen. Zal goed warm zijn, al denk ik dat het met de rijwind wel te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

MrDry schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:59:
Geen idee waar je vandaan komt maar ik vind de Utrechtse heuvelrug wel mooi en leuk voor de afwisseling maar geen fietsuitdaging. Ga dan naar één van de andere suggesties
Volgens zijn profiel uit Meijel. Alhoewel Zuid-Limburg dan eerder 15 minuten zou moeten zijn ipv 1:39 ;)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Aghanim schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:16:
Ben echt moed aan het verzamelen om vanavond te gaan fietsen. Zal goed warm zijn, al denk ik dat het met de rijwind wel te doen is.
Hahahaha, hier ook. Ga een rondje van 40 proberen, morgenvroeg staat er ook nog wat op het programma maar dat kan wel eens ingekort worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

Phydomir

Dennis

Uurtje op de fiets gezeten. Prima te doen zolang je niet stil staat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Aghanim schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:16:
Nee man! Ik ga graag fietsen met dit weer, lekkere rijwind verkoeling. Wel genoeg te drinken mee nemen of een water tap punt opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
bazzard schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:36:
Maar even wat anders, volgende week ga ik een dagje texel fietsen, uiteraard heen en terug op de fiets, ongeveer 225 km totaal. Heeft er iemand nog tips voor op Texel lekker toko voor de lunche bijvoorbeeld?
Kaap Noord, vlakbij de vuurtoren of Paal 12 vlakbij Den Hoorn zijn fijne tentjes, bij Paal 12 kan ik de friet rendang aanbevelen maar misschien niet de beste keuze als je daarna nog een stuk moet fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Toch nog een goede 43 kilometer weggetrapt met dit weer. 2 keer moeten stoppen voor de weg en een stoplicht maar jemig wat was het dan warm! Rijwind was lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Cis schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:21:
[...]

Volgens zijn profiel uit Meijel. Alhoewel Zuid-Limburg dan eerder 15 minuten zou moeten zijn ipv 1:39 ;)
Ik ben inmiddels een aantal jaar geleden verhuist dus dat klopt niet meer :+ bedankt voor de tip, ik ga het aanpassen.

Overigens is het vanaf Meijel nog een uur rijden.

Het gaat mij overigens vooral om een mooie omgeving en het buitenland (in Zuid Limburg zou ik België infietsen) is altijd interessanter dan in eigen land maar vind 2 uur rijden gewoon nogal veel voor een dagje fietsen in mijn eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rijwind was inderdaad heerlijk. Wel groot verschil tussen vol in de zon of onder de bomen. Maar prima te doen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:17

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik vond het ook goed te doen, wel warm, niet extreem heet, maar wel 2 bidons leeg (deels in mijn nek) in krap 60km. Dat haal ik meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
ZieMaar! schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:43:
Ik vond het ook goed te doen, wel warm, niet extreem heet, maar wel 2 bidons leeg (deels in mijn nek) in krap 60km. Dat haal ik meestal niet.
Gisterenavond 2 bidons van 0.75l bijna leeggedronken in een kleine 2 uur en toen was het ineens zo warm nog niet.

Morgen rij ik normaal met de fiets naar huis van het werk. Eens zien of ik het overleef :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:17

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik fiets nog niet zo lang (een dik jaar), maar vind fietsen wel een goede sport om ook als het echt warm is, gewoon te doen. Misschien iets rustiger, maar nog steeds te doen. Ik boks ook, maar dat is met deze warmte en een boksschool zonder airco wel wat heftiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

Phydomir

Dennis

Het scheelt heel erg dat je door de rijwind redelijk verkoelt. Wel oppassen met verbranden want de zon is er niet minder fel door.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

D'r was vorig jaar een mooie route over de Utrechtse Heuvelrug voor de Tweakers Ride.. Kilometer of 200.. GPX is vast wel ergens te vinden nog

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zou met fiets en al in de trein springen naar *vul plaatsnaam in op ruwweg de afstand die je af wilt leggen* en dan vanaf daar weer huiswaarts fietsen. Met de auto+fiets ergens heen om dan een rondje te gaan doen heeft me eigenlijk nog nooit bekoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Phydomir schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:57:
Het scheelt heel erg dat je door de rijwind redelijk verkoelt. Wel oppassen met verbranden want de zon is er niet minder fel door.
Tot een een graad of 38, daarboven is het net een warme fohn die op je blaast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nou, 37 graden vind ik ook wel warm :+ Maar zolang je maar wel kunt blijven rijden vind ik het te doen. Het probleem is het 1e de beste stoplicht..... Mijn fiets staat hier in de kelder, die is dan wel redelijk fris als je vanuit de 35 graden komt dat is dan wel weer lekker.

@la_fusion Herken het gevoel, ruim 2 uur rijden naar Zuid Limburg, hele dag fietsen, en dan weer terug, trekt mij ook steeds minder. Odijk (om een random startplaats te noemen waar ik met mijn broer een leuke route heb gereden) is nog geen uurtje rijden en dat is ook mooi zeker als je er nooit bent geweest. Kan de link wel even opzoeken als je wilt, was rondje van ong. 110 km.

Nu hangt het er ook vanaf hoever je wilt fietsen. Idee met de trein ergens heen en dan terugrijden heb ik nooit gedaan, ik haat OV en ik rij geen 200km op een dag, waardoor ik dan alsnog voor een veel te groot deel uitkom in het gebied waar ik altijd al fiets.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

Grin

Ride si sapis.

Fietsen kan je idd prima doen met warm weer, voldoende drinken is het enige wat je in de gaten moet houden. Mijn drink-strategie is: 1 bidon met water en 1 met een isostar-achtige poeder aanlengen. Per bidon van 650ML kan ik 75-90 minuten fietsen. Deze avond staat er waarschijnlijk weer 70-90km op het programma, prima te doen. Ik heb de Marmotte gefietst met temperaturen van 34 graden en kwam toen maar net te laat aan voor goud. Om maar aan te geven: rijwind (zelfs berg omhoog) is je vriend op warme dagen.
Wat toen wel een ding was, maag was helemaal van streek van al het drinken... Je verliest per saldo altijd meer dan je onderweg kan aanvullen, hoe goed je ook drinkt en eet.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Phydomir schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:57:
Als je niet tussen 12 en 15 uur op de fiets zit, valt het met verbranden best mee. Zelfs op een dag als gisteren waarbij het om 19:00 uur nog dik 30 graden was, is de UV straling al beneden de 2. Ik wist dat temperatuur en UV straling niet volledig correleerden, maar dat het zo ver uiteen zou lopen was voor mij een eye-opener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
coelho schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:32:
[...]

Als je niet tussen 12 en 15 uur op de fiets zit, valt het met verbranden best mee. Zelfs op een dag als gisteren waarbij het om 19:00 uur nog dik 30 graden was, is de UV straling al beneden de 2. Ik wist dat temperatuur en UV straling niet volledig correleerden, maar dat het zo ver uiteen zou lopen was voor mij een eye-opener.
Wow - bedankt voor de link. Dit had ik ook overschat, het voelt wel warm maar UV daalt veel harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
ANdrode schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:34:
[...]

Wow - bedankt voor de link. Dit had ik ook overschat, het voelt wel warm maar UV daalt veel harder.
Heeft te maken met de hoek waarop de zon staat tov de aarde. Om 19:00 uur staat de zon lager en moet dus meer atmosfeer door waar de uv straling kan afbuigen. Vandaag is het zonkracht 7, helemaal niet heel hoog maar de warmte maakt het gewoon minder

Net een stuk gedaan, onder de bomen en met rijwind gewoon lekker. Even stoppen omdat je de weg kwijt bent is even minder maar dan heb je wel een mooi laagje vocht op je armen en benen die dan weer voor verkoeling zorgt bij het fietsen. Verlies winst winst situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Vandaag is m'n nieuwe fiets officieel gedoopt, want hij heeft op het frame een partij krasjes opgelopen. :/ Eerste moment balen, maar er zullen er vast wel meer volgen, alleen hoop je dat niet in de eerste weken al mee te worden geconfronteerd.

Maar heeft misschien iemand ervaring met pots middel waarmee je op een carbon frame de wond minder zichtbaar kan maken? Mijn idee is dat het er meestal alleen maar erger van wordt, maar ik sta open voor jullie suggesties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 12:16
Als ik in Limburg ga fietsen pak ik veelal grensgebied Limburg en Belgisch Limburg. Glooiend landschap afgewisseld met leuke klimmetjes... prima te fietsen. Desnoods pak je een aantal bekende klimmetjes uit de agr erbij, eijserbosweg is ook een mooie...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik vond gisteren op de fiets erger dan vandaag. Gisteren was vrijwel windstil, vandaag 3Bft en dat scheelt enorm voor de beleving :)

Enige wat ik vandaag merkte is dat mijn benen snel leg zijn maar dat kan ook aan werk liggen ipv het weer :+

@DDX Blijkbaar vorig jaar gehad van die vies warme wind. Alsof je continu een föhn op je bakkes hebt staan, zodra je ademt is je hele mond weer droog :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Zolang je niet stil stond viel het goed mee om te fietsen.
Hartslag wel een pak hoger dan normaal, maar is een kwestie van het gewoon wat rustiger aan te doen.
Wel veel gedronken... Om 18u vertrokken voor 100 km (3u15 gefietst) en toch wel een dikke 3 liter gedronken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
sapphire schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:38:

Enige wat ik vandaag merkte is dat mijn benen snel leg zijn maar dat kan ook aan werk liggen ipv het weer :+
Vergeet niet dat vandaag de luchtkwaliteit ronduit slecht was en dat zoiets een negatief effect heeft op de zuurstofinname.
Pagina: 1 ... 50 ... 687 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).