Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 391 ... 646 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
joker1977 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:35:
[...]

Als je enkel wat keelpijn hebt en geen koorts dan kun je toch gewoon gaan sporten ? Ik bedoel, als je even op lage intensiteit een rondje in je eentje gaat doen is toch geen probleem.

Dat "isolatie!!!!1"-verhaal is om te voorkomen dat idioten op hun werk, in de kroeg en in de supermarkt iedereen de bek vol hoesten en een superspreader worden. Als je gewoon afstand houdt en een solo-rondje gaat fietsen dan is er echt niks aan de hand, hoor...
Ja ik wilde vooral even afwachten of het niet erger ging worden. Gaan sporten terwijl je lichaam druk is met het bestrijden van een virus is wellicht niet het beste idee. Nu blijft het nog steeds bij alleen keelpijn dus ga ik vandaag weer rustig aan een ritje maken. En ik wandel overigens ook gewoon nog steeds mijn lunchpauze buiten. Ik interpreteer die isolatie regels exact hetzelfde inderdaad :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:32
Kluus schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:32:
Ik hoorde afgelopen weekend weer het hardnekkige gerucht dat je eigenlijk bij tubeless voor ieder lek een nieuwe buitenband moet kopen! Eerder hoorde ik het al van iemand die met die reden van tubeless was afgestapt, en mij voor gek verklaarde dat ik, na "lek" (gat was toen gedicht, maar ik kon wel door met minder druk) nog vertrouwen had in die band.

Afgelopen zaterdag door een andere tubeless gebruiker die in een winkel hetzelfde advies had gekregen om steeds een nieuwe band te kopen. Die persoon had echter ook al bedacht dat dat commercieel wel een handig advies was en nam dat dus met een korrel zout. Maar was er wel van overtuigd dat ieder lek, ook wanneer deze gedicht was door de sealant, geplakt diende te worden, want: Op den duur wordt de sealant hard en dan schiet de prop er weer uit.

Mijn argument dat ik het, zolang de band de gewenste druk gewoon kan houden wel gezegend vind en dat ik pas iets ga plakken als dit niet lukt, werd wederom bestempeld als "onverstandig". Ik ben hier echter nog nooit mee in de "problemen" gekomen, hoe kijken de tubeless gebruikers hier daar tegen aan?
En grotere gaten zijn prima te plakken vanaf de binnenkant, nadat je de binnenkant goed schoongemaakt en opgeruwd hebt. Zolang de koordlagen niet beschadigd zijn (geen rare bulten in de band), werkt dat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:39

Kluus

Gang is alles

Joris748 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:46:
[...]

En grotere gaten zijn prima te plakken vanaf de binnenkant, nadat je de binnenkant goed schoongemaakt en opgeruwd hebt. Zolang de koordlagen niet beschadigd zijn (geen rare bulten in de band), werkt dat prima.
Ja precies dat doe ik ook, we hebben hier dus allemaal consensus in ieder geval :D. Toch wel irritant soms dat dat soort verhalen in "het wereldje" vooral onder de mensen die wat minder online actief zijn zo'n eigen levendje gaan leiden, maar dat valt in dezelfde categorie als de banden "zo hard mogelijk" zetten denk ik dan maar.

Zondag had ik inderdaad toevallig ook nog een scheur op de hieldraad door een snakebite, dat was niet te sealen maar met biba was die band ook afgeschreven geweest (blij dat het met een biba uberhaupt gehouden heeft tot ik thuis was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-05 19:20
Kluus schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:58:
[...]

Ja precies dat doe ik ook, we hebben hier dus allemaal consensus in ieder geval :D. Toch wel irritant soms dat dat soort verhalen in "het wereldje" vooral onder de mensen die wat minder online actief zijn zo'n eigen levendje gaan leiden, maar dat valt in dezelfde categorie als de banden "zo hard mogelijk" zetten denk ik dan maar.

Zondag had ik inderdaad toevallig ook nog een scheur op de hieldraad door een snakebite, dat was niet te sealen maar met biba was die band ook afgeschreven geweest (blij dat het met een biba uberhaupt gehouden heeft tot ik thuis was).
Wat ik vooral uitermate irritant vind, maar dat zie je in zoveel meer verschillende "wereldjes" de laatste tijd (voor mijn gevoel) is dat je nergens meer echt terecht lijkt te kunnen voor goed advies. Het meeste leer ik hier en op YouTube, en heb tot nu toe enkel het gevoel gekregen afgescheept te worden bij de FM.

Moet je voorstellen dat je een tandarts bent die verder met de beste wil van de wereld een rondje wil rijden, zich tubeless laat aansmeren en na elke plat nieuwe GP5000's moet laten steken.. makkelijk cashen voor de FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 13:06

joker1977

Tweakert

scraemus schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:28:
[...]

Ik had niet eens de energie om een rondje te maken, pas na 10 dagen had ik weer een beetje puf om 40 km rustig te rijden :/
Ai.. Ja het raakt iedereen anders. Maar omdat hij schreef dat ie zo graag wilde en enkel keelpijn had..

Mijn Corona was zo mogelijk nog milder. Keelpijn op dag 1, rest van de 5 dagen niks... Ik heb geluk gehad, dat besef ik wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:57

Flipmo

OMG !!

Als mijn tubeless band lek is en zich dicht met de sealant, prima! Daar doe ik dan ook verder niks meer aan.
Rijd de band dan zonder problemen gewoon op.
Pas als het gat niet vanzelf dicht dan plak ik een plakker aan de binnenzijde en heb je er ook geen omkijken meer naar. Wordt een duur geintje als je elke keer je band moet vervangen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Flipmo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:12:
Als mijn tubeless band lek is en zich dicht met de sealant, prima! Daar doe ik dan ook verder niks meer aan.
Rijd de band dan zonder problemen gewoon op.
Pas als het gat niet vanzelf dicht dan plak ik een plakker aan de binnenzijde en heb je er ook geen omkijken meer naar. Word een duur geintje als je elke keer je band moet vervangen :D
Ja he, maar die mannen geloven het zo van elkaar! En als ik daar dan met een genuanceerder blik mee kom en de praktijk ervaring dat het tot nu toe altijd goed gaat kijken ze me aan alsof ik gek ben dat ik durf te rijden met zo'n band. En dan vervolgens vertellen dat hun tubeless prop er toch zo uit weer schoot toen ze de band weer op 8 bar zetten... Zucht...

Edit: En het zijn geen pannekoeken (of boomers @Smultie ;) (maar waarschijnlijk hebben ze wel te veel naar de boomers geluisterd zonder zelf na te denken)) waar ik heb over heb, het zijn snelle jongens die veel fietsen maar zó conservatief... :/

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 29-03-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prima manier om wat van het geld van de boomer-generatie in onze lievelings-industrie te pompen, toch :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Flipmo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:12:
Word een duur geintje als je elke keer je band moet vervangen :D
Helemaal niet toch? Ik heb begrepen dat je met tubeless überhaupt niet lek kán rijden 8)

(word mag een t achter trouwens)

Gisteren nog iemand voorzien van een biba en daarmee de call of shame voor hem voorkomen #barmhartigeSamaritaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:57

Flipmo

OMG !!

Frenz64 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:24:
[...]

Helemaal niet toch? Ik heb begrepen dat je met tubeless überhaupt niet lek kán rijden 8)

Gisteren nog iemand voorzien van een biba en daarmee de call of shame voor hem voorkomen #barmhartigeSamaritaan
veranderdt ;)

Heb nu 1x echt "lek" gereden, dat ook een plug niet meer werkte. Toen was het wat geknoei met een binnenbandje steken. De overige keren kwam ik er pas thuis achter dat er iets latex op de zadelpen zat, en het gat dus al dicht was :)

"Maar dat is zo'n troep... dat krijg je er bijna niet af..."
* Flipmo Pakt nat doekje en veegt het eraf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Flipmo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:28:
[...]

veranderdt ;)

Heb nu 1x echt "lek" gereden, dat ook een plug niet meer werkte. Toen was het wat geknoei met een binnenbandje steken. De overige keren kwam ik er pas thuis achter dat er iets latex op de zadelpen zat, en het gat dus al dicht was :)

"Maar dat is zo'n troep... dat krijg je er bijna niet af..."
* Flipmo Pakt nat doekje en veegt het eraf :+
Precies hetzelfde hier, afgelopen zondag dus voor het eerst in een jaar of twee denk ik dat het niet te dichten was, zoals gezegd was die band ook echt naar de vaantjes.

Ik had zelf een binnenband bij, dus geen probleem, alleen ook dan weer de opmerkingen die je krijgt "Oh je hebt er 'troep' in zitten, dat is k*t!". Ik vraag nog "Hoezo?" terwijl ik gewoon rustig bezig ben met binnenbandje te steken, zoals je in de andere situatie ook zou doen, maar daar kwam niet echt meer een reactie op.

Uiteindelijk geen seconde langer bezig geweest met de hele procedure en thuis zag ik inderdaad toen ik de band eens goed ging bekijken dat tubeless me toch al een keer of drie eerder "gered" had, dus prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:52
la_fusion schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:00:
Zo'n evenement is, uitgezonderd van de start, echt wel mooi om mee te maken. Nadeel is er vooral als het nog te veel gemengd is met snelle mensen die te laat bij de start waren en naar voren willen komen en langzamere mensen die te veel proberen mee te blijven doen voorin.

Daarna is het vooral een beetje opletten wat voor figuren er voor je rijden en hoeveel afstand je moet houden.
Is met alle groeps activiteiten toch zo. Heb het ook altijd met de vierdaagse, en dat is niet eens een wedstrijd. Dat gedrang in de eerste kilometer; heel irritant. (Ondanks dat toch maar weer ingeschreven)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller

Mijn argument dat ik het, zolang de band de gewenste druk gewoon kan houden wel gezegend vind en dat ik pas iets ga plakken als dit niet lukt, werd wederom bestempeld als "onverstandig". Ik ben hier echter nog nooit mee in de "problemen" gekomen, hoe kijken de tubeless gebruikers hier daar tegen aan?
Naast fietsen heb ik hier nog iets staan, waar zelfs 4 tubeless banden op zitten! Van onze nagelnieuwe winterbanden, was er binnen 1 week eentje lek, al kwamen we er vorige week pas achter dat er een schroef in zat. Band is van binnenuit geplakt, maar goed, in autobanden zit dan ook geen sealant.
Onze oude band was 10 jaar oud, die was ook in het 1e jaar al lek en van binnenuit geplakt.
Kortom, waarom zou je een fietsband met sealant niet vertrouwen als je dat bij een auto wel doet? Waar we zelfs met "droge" proppen mee mogen rijden.
Smultie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:18:
Prima manier om wat van het geld van de boomer-generatie in onze lievelings-industrie te pompen, toch :)
Ik vind dat helemaal niet prima. Ik vind het bijzonder kwalijk dat men het normaal vind om grondstoffen te verspillen. Maar op dat gebied heeft de fietsindustrie sowieso nog een erg lange weg te gaan.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Naast fietsen heb ik hier nog iets staan, waar zelfs 4 tubeless banden op zitten! Van onze nagelnieuwe winterbanden, was er binnen 1 week eentje lek, al kwamen we er vorige week pas achter dat er een schroef in zat. Band is van binnenuit geplakt, maar goed, in autobanden zit dan ook geen sealant.
Onze oude band was 10 jaar oud, die was ook in het 1e jaar al lek en van binnenuit geplakt.
Kortom, waarom zou je een fietsband met sealant niet vertrouwen als je dat bij een auto wel doet? Waar we zelfs met "droge" proppen mee mogen rijden.

[...]

Ik vind dat helemaal niet prima. Ik vind het bijzonder kwalijk dat men het normaal vind om grondstoffen te verspillen. Maar op dat gebied heeft de fietsindustrie sowieso nog een erg lange weg te gaan.
Ja goed tegenargument die zal ik onthouden :D. Verschil is alleen wel dat je in die banden geen 7 of zelfs 8 bar pompt, wat deze lui (nog steeds) wel in hun fietsbanden doen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Ja goed tegenargument die zal ik onthouden, verschil is wel dat je in die banden geen 8 bar pompt, wat deze lui (nog steeds) wel in hun fietsbanden doen ;).
tubeless en 8 bar 8)7
Van een autoband verwacht ik echter ook veel meer, want die draagt mijn hele gezin, bij een veel hogere snelheid, vaak slechte weersomstandigheden, over veel meer jaren, en veel meer kilometers.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Je hebt helemaal gelijk.
Mijn opmerking was verre van serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 17:04

McMiGHtY

- burp -

Sowieso... 8 Bar..in een band pompen..zelfs met binnenbandje. Ik heb ze hier ook bij de toerclub..om daarna wel te roepen dat we misschien een stukje om moeten rijden zodat we een stukje klinkers ontwijken...

Ook het fenomeen 1x is hun vreemd

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-05 19:20
McMiGHtY schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:15:
Sowieso... 8 Bar..in een band pompen..zelfs met binnenbandje. Ik heb ze hier ook bij de toerclub..om daarna wel te roepen dat we misschien een stukje om moeten rijden zodat we een stukje klinkers ontwijken...

Ook het fenomeen 1x is hun vreemd
maar... maar. meer voorbladen is toch meer beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Op zich met binnenbandje logischer dan tubeless, toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Beginnen jullie nu tubeless te promoten omdat het beter voor de grondstoffen is ?!

Persoonlijk zie ik weinig voordelen in tubeless voor op de racefiets. Of anders geformuleerd: Ik zie weinig nadelen in een binnenband.

Ik denk dat ik ruwweg 2x per jaar lek rij op zo'n 10.000 km. De moeite die me dat kost vind ik te weinig om te beginnen aan tubeless. Je moet bij tubeless ook onderhoud doen (zo nu en dan nieuwe sealant) - de ergernis van dat witte smut overal bij een lek..

en dat alles voor ~2 lekken schelen per jaar uit te sparen, ik zie het grote voordeel nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
joker1977 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:32:
Beginnen jullie nu tubeless te promoten omdat het beter voor de grondstoffen is ?!

Persoonlijk zie ik weinig voordelen in tubeless voor op de racefiets. Of anders geformuleerd: Ik zie weinig nadelen in een binnenband.

Ik denk dat ik ruwweg 2x per jaar lek rij op zo'n 10.000 km. De moeite die me dat kost vind ik te weinig om te beginnen aan tubeless. Je moet bij tubeless ook onderhoud doen (zo nu en dan nieuwe sealant) - de ergernis van dat witte smut overal bij een lek..

en dat alles voor ~2 lekken schelen per jaar uit te sparen, ik zie het grote voordeel nog niet...
Lagere druk zonder pinch flats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Smultie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Lagere druk zonder pinch flats!
Mja, het is geen mountainbike waar ik het over heb, gewoon op de weg-fiets rij ik op 4.5~ bar met binnenband - wat is het voordeel van zachter?

95% van mijn routes is geasfalteerd, de rest is misschien wat klinkers (en in uitzonderlijke gevallen een klein strookje kasseien / flinten). En ik denk niet dat ik daarin uniek ben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Scheelt wel weer ruimte in je zadeltasje....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
joker1977 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Mja, het is geen mountainbike waar ik het over heb, gewoon op de weg-fiets rij ik op 4.5~ bar met binnenband - wat is het voordeel van zachter?

95% van mijn routes is geasfalteerd, de rest is misschien wat klinkers (en in uitzonderlijke gevallen een klein strookje kasseien / flinten). En ik denk niet dat ik daarin uniek ben..
4.5 is vrij laag met binnenbandje, dus in jouw geval misschien niet zo heel veel meer te winnen, maar ik rijd met 3.8-4.2. Ik vind dat toch aanzienlijk lekkerder fietsen dan de 5.5-6.0 die ik daarvoor met binnenband gebruikte.
Ook vind ik het een bijzonder groot voordeel om niet 2-3-4 keer per jaar aan de kant van de weg te hoeven staan om een nieuwe binnenband te steken. In de zomer allemaal niet zo'n probleem, maar in de herfst met regen kan ik het behoorlijk haten om stil te staan (en af te koelen!) naast de weg.
Ook heb ik inmiddels de spullen om met minimale inspanning de boel tubeless te maken/houden:

BBB Cycling EasyTire tool
Compressor

Het kost me niet of nauwelijks meer moeite dan met binnenband nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

joker1977 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:32:
Nee het ging om mensen die na een keer lekrijden de hele buitenband vervangen. In dit geval bij tubeless maar hetzelfde zou je kunnen zeggen van mensen die bij een lek hun binnenband weggooien, behalve dat een buitenband weggooien met die reden economisch ook nog wat minder handig is.

De protectie (tot een bepaalde hoogte ;)) tegen lekrijden is eigenlijk ook maar een bijkomend voordeel, maar niet de reden om tubeless te rijden. Het echte voordeel is inderdaad lagere druk, minder roterend gewicht en een soepelere band omdat er niet ook nog een binnenbandlaag bij zit. Dit alles resulteert in een fijner rij gevoel en minder rol weerstand.

Of het ook merkbaar is laat ik in het midden, maar dat kan je dan ook zeggen als je de duurdere wedstrijdbandjes gebruikt en lichtgewicht of latex binnenbanden (en dan beperk ik me nog slechts tot de 'marginal gains' op bandengebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:00

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Smultie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:50:
[...]

4.5 is vrij laag met binnenbandje, dus in jouw geval misschien niet zo heel veel meer te winnen, maar ik rijd met 3.8-4.2. Ik vind dat toch aanzienlijk lekkerder fietsen dan de 5.5-6.0 die ik daarvoor met binnenband gebruikte.
Ook vind ik het een bijzonder groot voordeel om niet 2-3-4 keer per jaar aan de kant van de weg te hoeven staan om een nieuwe binnenband te steken. In de zomer allemaal niet zo'n probleem, maar in de herfst met regen kan ik het behoorlijk haten om stil te staan (en af te koelen!) naast de weg.
Ook heb ik inmiddels de spullen om met minimale inspanning de boel tubeless te maken/houden:

BBB Cycling EasyTire tool
Compressor

Het kost me niet of nauwelijks meer moeite dan met binnenband nu
Druk is ook afhankelijk van de breedte van je band. Ik rijd op 32mm banden op een 25mm velg met binnenband op 3.6 - 4.0 bar. Op deze fiets (5000km) nog niet lek gereden.

Op de MTB inderdaad al lange tijd tubeless, maar voor de racefiets zie ik er (nog) te weinig voordeel van om ook tubeless te gaan rijden. Ik hoef niet vaak een binnenband te vervangen en als het moet is het letterlijk 5 minuten werk. Tubeless sealant daarintegen moet regelmatig gecontroleerd / bijgevuld worden en als je met een lek alsnog een binnenband moet monteren is het geklieder.

Overigens zou ik op de racefiets (net zoals op de MTB) toch nog altijd een reserve biba meenemen voor als de sealant het gat niet dicht krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 22:22
Uiteindelijk allemaal persoonlijke voorkeur als je geen professioneel rijder bent, me dunkt. Doe gewoon wat je leuk vind, mijn fiets kwam als tubeless dus ik heb het geprobeerd en nooit meer veranderd :+ Het enige wat ik niet begrijp in de discussie is de gedachte dat sealant peilen en bijvullen tijdrovend zou zijn. Het kost mij op zijn hoogst twee minuten elk half jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Hoiz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:00:
Uiteindelijk allemaal persoonlijke voorkeur als je geen professioneel rijder bent, me dunkt. Doe gewoon wat je leuk vind, mijn fiets kwam als tubeless dus ik heb het geprobeerd en nooit meer veranderd :+ Het enige wat ik niet begrijp in de discussie is de gedachte dat sealant peilen en bijvullen tijdrovend zou zijn. Het kost mij op zijn hoogst twee minuten elk half jaar.
Ik ben niet zo heel ervaren daarin, maar het lijkt me allemaal wat optimistischer dan de ervaringen die ik heb en hoor:

* Je moet toch vaker je band oppompen, doordat de lucht makkelijker door de buitenband diffundeert.
* Bepaalde combo velgen en banden vereist een compressor of pomp met drukvat
* Je voorkomt zeker niet alle lekke banden, terwijl de 2 lekke banden / jaar je max. 20 minuten tijd bespaart per jaar
* Als je ' goed' lek rijdt ben je minstens 20 minuten bezig de sealant van je frame, kleding, e.d. af te halen

De waarheid ligt vast ergens in de midden, maar de controle van sealant en bijvullen zal je niet doen in 1 minuut per wiel, zoveel is wel duidelijk. Ik begrijp dat het ' bij wijze van spreken is' - maar het vervangen van een binnenband duurt letterlijk minder dan 10 minuten en gebeurt bij mij hooguit 2x per jaar .

De tijdswinst is te verwaarlozen voor mij. Als je dan kijkt naar de andere voordelen zijn die voor mij zeer klein terwijl de investering(en) en mogelijke ergernis een veelvoud daarvan zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 11:40
Al eerder vastgesteld in dit topic. Het is niet halfjaarlijks bijvullen.

De melk moet er echt uit en opnieuw in. De oude melk verdwijnt namelijk niet volledig, maar de werking voor afdichting op den duur wel (aldus de fabrikanten). Dat maakt het klusje wat tijdrovender omdat je eerst de melk eruit moet halen, opnieuw moet ploppen en melk bijvullen toevoegen.

Mixen is geen goed idee.

Als je veel km's maakt niet zo'n issue (je moet dan toch je buitenband regelmatig wisselen).

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 29-03-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Dix0r schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:35:
Al eerder vastgesteld in dit topic. Het is niet halfjaarlijks bijvullen.

De melk moet er echt uit en opnieuw in. De oude melk verdwijnt namelijk niet volledig, maar de werking voor afdichting op den duur wel (aldus de fabrikanten). Dat maakt het klusje wat tijdrovender omdat je eerst de melk eruit moet halen, opnieuw moet ploppen en melk bijvullen toevoegen.

Mixen is geen goed idee.

Als je veel km's maakt niet zo'n issue (je moet dan toch je buitenband regelmatig wisselen).
Maar laten we dan vooral niet doen alsof het meer dan 5 minuten extra kost om de melk er eerst volledig uit te halen :D

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:43
KW25 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:04:
[...]

Ik heb me ook weer ingeschreven voor die as zondag hier in Amsterdam. Was me vorig jaar erg goed bevallen. @Prulleman mooi als je ook komt!

Daarnaast ben ik me aan het orienteren op nieuwe wielen, budget rond de 1500 euro. Zit vooral te kijken naar de Zipp 404s of de DT Swiss ARC 1400. Zijn er nog andere wielen die ik kan bekijken? Ik weet het bestaan van Van Speyk af.
Ik heb ‘m ook op de planning staan (wel nog met potlood). Vind het ene kant zonde van m’n tijd, kan beter vanaf huis kilometers maken, maar vind het wel heel leuk om te doen en weer eens diep gaan is niet slecht + even check of ik überhaupt nog enige inhoud heb.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

joker1977 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Ik ben niet zo heel ervaren daarin, maar het lijkt me allemaal wat optimistischer dan de ervaringen die ik heb en hoor:

* Je moet toch vaker je band oppompen, doordat de lucht makkelijker door de buitenband diffundeert.
* Bepaalde combo velgen en banden vereist een compressor of pomp met drukvat
* Je voorkomt zeker niet alle lekke banden, terwijl de 2 lekke banden / jaar je max. 20 minuten tijd bespaart per jaar
* Als je ' goed' lek rijdt ben je minstens 20 minuten bezig de sealant van je frame, kleding, e.d. af te halen

...
Alleen je tweede punt herken ik, maar is voor mij geen probleem omdat ik een compressor kwijt kan en deze voor meer zaken best handig is.

* Vaker oppompen is hooguit waar vóór de eerste 1-2 ritten, daarna is de band overal goed dicht. Bovendien controleerde ik met biba's ook al altijd voor iedere rit de druk, dus geen extra werk.
* Je voorkomt niet alle lekke banden, maar wel een paar en dat scheelt ook gewoon gedoe langs de weg, zeker als je ook in de mindere seizoenen rijdt. Als je dan toch echt lek rijd, inderdaad altijd een biba meenemen, geen probleem.
* Ik heb best wel eens goed lek gereden met tubeless maar nooit lang hoeven poetsen, dat is inderdaad een sliertje langs de zadelbuis geweest, doekje er langs en klaar.

De horror verhalen van kleding en je eventuele achterligger onder de prut heb ik ook wel eens gehoord maar in 2 jaar TL gebruik op de racer en veel langer op de MTB in de praktijk nog nooit mee gemaakt, ik vraag me af of die mensen niet veel te veel sealant gebruikt hebben ofzo of te veel druk, ik heb geen idee.

En voor wat betreft @Dix0r: eergisteren nog bandjes vervangen voor 28mm, dus dat is inclusief nieuwe sealant en ploppen, ik ben denk ik geen 5 minuten per bandje bezig geweest, niet langer dan wanneer ik twee nieuwe banden met binnenbanden had moeten leggen.

Ja, het vereist misschien wat handigheid met het opvangen van de oude sealant, ik doe dat door gewoon boven een plastic zak te werken waarin ik de boel meteen weg werk. Maar uiteindelijk kost je dat niet echt meer tijd hoor, misschien de eerste keer, maar de aller eerste keer een bandje omleggen met biba gaat bij de meesten ook niet zo handig, zoals wel meer dingen ;).

Uiteindelijk was het doel ook niet de hele discussie op te starten en mensen over te halen, het doel was bepaalde hardnekkige misverstanden (buitenband weggooien na een keer lek rijden, ook als de sealant dit heeft gedicht) aan de kaak te stellen.

Als tubeless niets voor jou is, dikke prima, ik vind het wel fijn, op mijn racefiets passen zeker geen 32mm banden, mijn routes bevatten altijd wel iets van klinkers en betonplaten, maar ook gravel en kasseien ga ik niet uit de weg en ik durf te stellen dat ik het verschil in comfort op de racefiets nog wel beter merk dan op de MTB, dus ik ben al een paar jaar tevreden gebruiker. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 29-03-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Frenz64 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:24:
[...]

Oja en ik heb laatst ook een biba rijder een "call of shame" bespaart omdat die de tweede keer in een rit lek reed en maar één biba bij had. Stootlek ofzo, of biba zat tussen de velg of doorntje niet gevonden, geen idee. Ik kon hem voorzien van mijn reserve biba omdat de kans dat ik die zelf nog nodig ging hebben toch wel vrij klein was (maar niet 0).

#BarmharigeSamaritaan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kluus schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:16:
[...]

Oja en ik heb laatst ook een biba rijder een "call of shame" bespaart omdat die de tweede keer in een rit lek reed en maar één biba bij had. Stootlek ofzo, of biba zat tussen de velg of doorntje niet gevonden, geen idee. Ik kon hem voorzien van mijn reserve biba omdat de kans dat ik die zelf nog nodig ging hebben toch wel vrij klein was (maar niet 0).
Die was dus niet lek gereden met tubeless :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 14:04
pier87 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:00:
oke ik weet dat er een grote fietskleding topic is. Maar ik wil hier even een ervaringsvraagje stellen...

Mn Bont Vaypors zijn aan zn eind... ik overweeg nieuwe schoenen... nu zijn er veel schoenen KNIT, zijn hier mensen met ervaring met schoenen die deels KNIT zijn en dan met name naar het schoon houden van deze witte schoenen?

Mn huidige schoenen kun je gemakkelijk met een doekje schoonmaken, maar hoe doe je dit met KNIT, heb geen zin om na enkele ritjes met grijze schoenen te fietsen
Ik rij met fizik r1 infinito knit variant, maar niet in het wit. Namelijk in de paars/roze. Daar heb ik niet echt te klagen over hoe vuil ze worden en ik ga er niet echt netjes mee om. Nu zijn ze dus niet wit en dat kan een boel schelen, maar ik zie vuil er nauwelijk op blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knbs81
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-05 16:20
Sinds afgelopen week werkt mijn G3 powermeter niet juist. Ik lees via de Garmin maar ook via andere ANT+ kanalen, veel te laag wattage, van 5 t/m 30 watt max, ook als ik boven de 200 Watt aan het trappen bent. Nieuwe batterie 3 verschillende merken, laatste firmware, reset gedaan, en nog steeds het zelfde lage waardes.
Is er iemand op de forum wie heeft recent een G3 powertap hub laten repareren? Kan dat in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik heb ook nog ergens een powertap G3 staan met hetzelfde probleem. Nooit iets meegedaan omdat dit een nogal kostbare zaak ging worden en een stages gekocht.

Maar als je toch iets wilt dan ben je waarschijnlijk op zoek naar dit, kost maar €290 zonder verzenden 8)7 .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eärwen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb een racefiets gevonden binnen mijn budget, binnen 5km van huis en mijn maat frame op 2dehands die er redelijk deftig uit ziet volgens mij. Ik heb even een mening nodig of het de moeite is om er naar gaan te kijken en wat jullie er van vinden. (Ik zoek een instapmodel, beginnersfiets) (ik heb geen kennis van fietsen)

GRANVILLE koersfiets in zeer goede staat (Belgische producent)

- 24 versnellingen
- Shimano Sora derailleurset en shifters 8s
- FSA crankstel
- FSA balhoofdset
- Zwarte G-Acces stuurn stuurpen en zadelpen
- Rigida Flyer zwarte alu U-profielvelgen dubbelwandig
- Bidonhouder - (frame is voorzien voor 2 bidonhouders)

https://www.2dehands.be/v...oede-staat-met-24v-triple

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7Xa6ZVxn_YRifoaY1wUM840100=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6X9exNRIFOsnbva9j7y2iMeA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Eärwen op 31-03-2022 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
Ik heb ook nog deze fiets 2dehands gevonden. Een pak goedkoper, is deze prima als instapfiets? https://www.2dehands.be/v...ro-goede-staat-0472109098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 29-05 11:19
Eärwen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 00:54:
Ik heb een racefiets gevonden binnen mijn budget, binnen 5km van huis en mijn maat frame op 2dehands die er redelijk deftig uit ziet volgens mij. Ik heb even een mening nodig of het de moeite is om er naar gaan te kijken en wat jullie er van vinden. (Ik zoek een instapmodel, beginnersfiets) (ik heb geen kennis van fietsen)

- 24 versnellingen
- Shimano Sora derailleurset en shifters 8s
- FSA crankstel
- FSA balhoofdset
- Zwarte G-Acces stuurn stuurpen en zadelpen
- Rigida Flyer zwarte alu U-profielvelgen dubbelwandig
- Bidonhouder - (frame is voorzien voor 2 bidonhouders)

https://www.2dehands.be/v...oede-staat-met-24v-triple

[Afbeelding]
voor jou budget een prima keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zou niet voor die aanbieding van 9 tientjes gaan.. Maar de eerste fiets is prima om is te gaan bekijken of je het wat vind zonder gelijk op een stuk antiek te moeten fietsen (die tweede fiets die je linked).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:09

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hoiz schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:00:
Voordeel is vooral dat je op je gemakje thuis staat te kutten (met ploppen/sealant) ipv ergens in de regen in de berm. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Eärwen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 00:54:

Sora op zich niks mis mee als instapper, maar 8 speed is natuurlijk al wel een oude groep. Wat je bijv ook terugziet in de shifters. (palletje aan de zijkant om naar kleiner blad te gaan)
Ik zou zeggen dat die prijs heel erg afhangt van de slijtage van de drivetrain en velgranden, en de staat van de lagers.
Kortom, eerst goed kijken denk.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
Ik ga er morgen eens naar toe. Wat zijn zoal de dingen waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 23:19
MartijnGizmo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Voordeel is vooral dat je op je gemakje thuis staat te kutten (met ploppen/sealant) ipv ergens in de regen in de berm. :+
Die kans is met al die mooi weer fietsers hier natuurlijk ook minimaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Laatst online: 07-05 22:22
Eärwen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:13:
Ik ga er morgen eens naar toe. Wat zijn zoal de dingen waar ik naar moet kijken?
Ben zelf zeker geen expert als het erop aankomt, maar zou zeker even kijken naar de beschikbaarheid van reserveonderdelen wanneer er een oudere groepset op zit. Ook wil je onwille van comfort misschien weten wat de maximale breedte band is dat erop kan, maar goed iedereen vind weer iets anders belangrijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
Eärwen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:13:
Ik ben even je budget kwijt...
In deze prijscategorie is het vaak hit-or-miss.

Hou er wel rekening mee dat bij een fiets met oude onderdelen het (zelf) vinden van vervangende onderdelen een uitdaging kan zijn. Of je brengt hem natuurlijk naar je LBS.

Paar dingen waar ik op zou checken / aandachtspunten:
- Speling (crankarmen / trapas, balhoofd / naven)
- Schakelt ie lekker door op alle kransjes / trapt ie niet door? (kan enerzijds slijtage zijn maar ook verkeerde afstelling)
- Geen (grote) scheuren in frame
- Remmen
- Bij testrondje: kraakt of piept er niets vreemds
- Status van banden
- Juiste maat en mogelijkheden om m.b.v. spacers op te hogen/verlagen (stuurpen moet altijd wel lukken)
- Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:57
Binnenkort maar eens een nieuw setje lagers in mijn BB duwen, ik heb nu een setje van WheelsMFG om de BB er zelf in te duwen : https://wheelsmfg.com/pre...-press-essential-kit.html top ding, werkt perfect. Alleen voor het verwijderen van de huidige lagers moet je bearing extractor + cup hebben lijkt me? Nu zou ik die van WheelsMFG zelf kunnen gebruiken maar zij nog beste prijzig. Iemand een aan te raden setje voor verwijderen + persen van nieuwe lagers op BB?

https://wheelsmfg.com/pre...b-bearing-extractors.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
rolandos582 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:12:
Binnenkort maar eens een nieuw setje lagers in mijn BB duwen, ik heb nu een setje van WheelsMFG om de BB er zelf in te duwen : https://wheelsmfg.com/pre...-press-essential-kit.html top ding, werkt perfect. Alleen voor het verwijderen van de huidige lagers moet je bearing extractor + cup hebben lijkt me? Nu zou ik die van WheelsMFG zelf kunnen gebruiken maar zij nog beste prijzig. Iemand een aan te raden setje voor verwijderen + persen van nieuwe lagers op BB?

www.bearingprotools.com

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:57
Vandaag naar Oosterhout gereden naar Wim de Vos fietsen en deze beauty opgehaald!
Iets hoger dan budget, maar wel helemaal compleet!! Nu graag weer wat mooier weer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iePVFMUFB-9tQeDWEMeq-pL6fYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DysChho3unUNpG95xtEEpf5S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Poeh ik vind die pers set van WheelsMFG ook nog wel prijzig eerlijk gezegd, heb zelf een tijdje terug bij me ali deze set besteld. Bevat echt alles, zowel voor BBs als voor alle denkbare wiellagers. Inmiddels al een aantal wiellagers mee vervangen.

Voor wat betreft extraction heb ik zo'n set met een slagtrekker. Dat gebruikt wel wat meer geweld natuurlijk maar op wielen werkt die wederom tot nu toe prima, ik weet nog niet zeker of ik die ook op een bracket van een carbon frame ga gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Poeh ik vind die pers set van WheelsMFG ook nog wel prijzig eerlijk gezegd, heb zelf een tijdje terug bij me ali deze set besteld. Bevat echt alles, zowel voor BBs als voor alle denkbare wiellagers. Inmiddels al een aantal wiellagers mee vervangen.

Voor wat betreft extraction heb ik zo'n set met een slagtrekker. Dat gebruikt wel wat meer geweld natuurlijk maar op wielen werkt die wederom tot nu toe prima, ik weet nog niet zeker of ik die ook op een bracket van een carbon frame ga gebruiken.
Ik kwam deze tegen : https://www.amazon.de/-/e...smid=A2DXGBMDVYJQYL&psc=1 ziet er opzicht ook niet uit als een gekke set. 47 euro. Zo'n hamer als de Park Tool BBT-30.4 Bottom Bracket Bearing Tool Set is best leuk maar dat hameren vind ik minder als een press.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:12:
[...]

Ik kwam deze tegen : https://www.amazon.de/-/e...smid=A2DXGBMDVYJQYL&psc=1 ziet er opzicht ook niet uit als een gekke set. 47 euro. Zo'n hamer als de Park Tool BBT-30.4 Bottom Bracket Bearing Tool Set is best leuk maar dat hameren vind ik minder als een press.
Ja klopt, ik heb zelf ook nog de BBT-90.3 maar het nadeel van die parktool tools vind ik ook weer dat ze best maat specifiek zijn. Zo'n slidehammer set bevat meerdere stiften die je voor alle maten op je fiets wel kan gebruiken. Ook is het voor mijn gevoel wel iets minder gewelddadig dan echt met een hamer en je weet zeker dat zo'n stift echt alleen op de lager pakt en dat je niet per ongeluk ergens anders op staat te hameren ;). Tot nu toe krijg ik met die slidehammer met twee slagen verschillende wiel lagertjes er strak uit dat is in ieder geval al beter dan rond tikken met een schroevedraaier wat ik eerst deed :). Een BB zou wel wat vaster kunnen zitten.

Maar die tool die je linked ziet er goed uit, laat maar weten of het een beetje werkt, ik heb ook een WheelsMFG BB in mijn tarmac zitten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Je zou ook nog naar zo'n set kunnen kijken, daar had ik een beetje spijt van dat ik die niet had gekocht. Dan zit er naast een slagtrekker ook een verstelbare "2-klauws trekker" bij, maar geen idee of dat een beetje werkt, en vooral of je die pootjes ook fatsoenlijk ergens tegenaan kan zetten op een fiets..

https://www.bol.com/nl/nl...ZNmQ.2_19.25.ProductImage

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 31-03-2022 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:25:
[...]

Ja klopt, ik heb zelf ook nog de BBT-90.3 maar het nadeel van die parktool tools vind ik ook weer dat ze best maat specifiek zijn. Zo'n slidehammer set bevat meerdere stiften die je voor alle maten op je fiets wel kan gebruiken. Ook is het voor mijn gevoel wel iets minder gewelddadig dan echt met een hamer en je weet zeker dat zo'n stift echt alleen op de lager pakt en dat je niet per ongeluk ergens anders op staat te hameren ;). Tot nu toe krijg ik met die slidehammer met twee slagen verschillende wiel lagertjes er strak uit dat is in ieder geval al beter dan rond tikken met een schroevedraaier wat ik eerst deed :). Een BB zou wel wat vaster kunnen zitten.

Maar die tool die je linked ziet er goed uit, laat maar weten of het een beetje werkt, ik heb ook een WheelsMFG BB in mijn tarmac zitten :D.
Ja ik heb https://www.mantel.com/wh...rsele-bottom-bracket-pers deze wel, voor 55 gekocht destijds. Top ding, werkt erg goed. Maar nu na zo'n 16000 km ook maar eens kijken naar een nieuw vers setje lagers, toen kwam ik erachter dat ik toch nog wat anders nodig had :D

Ik kwam hem tegen via deze video : YouTube: Pressfit BB & Bearing removal without violence... almost! , ziet er uit als een degelijk setje om dit werk te verrichten. Twijfel alleen nog of ik NTN/FAG of SKF lagers erin zet, NTN zijn wel de goedkoopste en overal goede reviews. Dus denk dat ik zoiets ga proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:02:
[...]

Ja ik heb https://www.mantel.com/wh...rsele-bottom-bracket-pers deze wel, voor 55 gekocht destijds. Top ding, werkt erg goed. Maar nu na zo'n 16000 km ook maar eens kijken naar een nieuw vers setje lagers, toen kwam ik erachter dat ik toch nog wat anders nodig had :D

Ik kwam hem tegen via deze video : YouTube: Pressfit BB & Bearing removal without violence... almost! , ziet er uit als een degelijk setje om dit werk te verrichten. Twijfel alleen nog of ik NTN/FAG of SKF lagers erin zet, NTN zijn wel de goedkoopste en overal goede reviews. Dus denk dat ik zoiets ga proberen :)
Cool, ja zoiets moet je hebben en WheelsMFG gebruiken het kunnen vervangen van losse lagers juist als selling point dus daar ga je dat probleem waarvoor hij alsnog moet gaan hameren niet hebben wat hij heeft met zijn Token BB. :) Ik ga ook eens op zoek naar zoiets.

Je gaat dus sowieso niet voor de Enduro lagers die er standaard inzitten?

Edit: Ali express linkje naar dat ding van Amazon.de, daar kan je ook een "upgraded version" bestellen met een mooie draai hendel in plaats van een imbus sleutel.

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 31-03-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Cool, ja zoiets moet je hebben en WheelsMFG gebruiken het kunnen vervangen van losse lagers juist als selling point dus daar ga je dat probleem waarvoor hij alsnog moet gaan hameren niet hebben wat hij heeft met zijn Token BB. :) Ik ga ook eens op zoek naar zoiets.

Je gaat dus sowieso niet voor de Enduro lagers die er standaard inzitten?
Je hebt geen keus kwam ik net achter, ze gebruiken 24x37x7 en dat is een aftermarket lager, 25x37x7 is de standaard shimano maat en te krijgen bij alle grote makers. Hambini heeft nog wel een optie : https://www.hambini.com/p...x7-fully-contacting-seal/

Maar het zal dan wel een Enduro lager worden, ceramic is onzin (Zie hambini's video, totaal onnodig en levert niks op) Zit je dus een beetje tussen ABEC-5 of Angular contact in. Zie https://wheelsmfg.com/sealed-bearing-tech

Het is een beetje zoeken, je hebt bijvoorbeeld :
- https://www.cyclebrother....steel-bearing-24x37x7-src
- https://velo-store.nl/eb8...lb-24x37x7-veelkleurig-tu
- https://all4bikes.be/shop...r2437llba5-p-1579345.html
- https://all4bikes.be/shop...-mr2437llb-p-1568841.html

Wel interessant in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Je hebt geen keus kwam ik net achter, ze gebruiken 24x37x7 en dat is een aftermarket lager, 25x37x7 is de standaard shimano maat en te krijgen bij alle grote makers. Hambini heeft nog wel een optie : https://www.hambini.com/p...x7-fully-contacting-seal/

Maar het zal dan wel een Enduro lager worden, ceramic is onzin (Zie hambini's video, totaal onnodig en levert niks op) Zit je dus een beetje tussen ABEC-5 of Angular contact in. Zie https://wheelsmfg.com/sealed-bearing-tech

Het is een beetje zoeken, je hebt bijvoorbeeld :
- https://www.cyclebrother....steel-bearing-24x37x7-src
- https://velo-store.nl/eb8...lb-24x37x7-veelkleurig-tu
- https://all4bikes.be/shop...r2437llba5-p-1579345.html
- https://all4bikes.be/shop...-mr2437llb-p-1568841.html

Wel interessant in ieder geval
Ik heb net al die van ali besteld die ik hierboven linkte in mijn edit voor 34 euro in de "pro" versie. Volgens mij past alles: 37,2 mm ontvanger en 24mm guide (als ik het zo goed zie tenminste). Die van mij zijn nog lange niet aan vervanging toe, maar kan hem maar op de schap hebben liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Ik heb net al die van ali besteld die ik hierboven linkte in mijn edit voor 34 euro in de "pro" versie. Volgens mij past alles: 37,2 mm ontvanger en 24mm guide (als ik het zo goed zie tenminste). Die van mij zijn nog lange niet aan vervanging toe, maar kan hem maar op de schap hebben liggen.
Ziet er niet gek uit inderdaad, goedkoper en met zo'n handle erbij. Nadeel is 1.5 maand levertijd. Eind van het weekend haal ik mijn crank er toch af om bladen te wisselen, maar eens kijken hoeveel noodzaak er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 29-05 00:51
https://www.decathlon.nl/...232323465656530653032661d

Dacht even dat dit een een april grap was, maar het bestaat écht: een opvouwbare helm 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21
Afgelopen zondag van de trap gevallen, samen met mijn dochter (had ik vast). Gelukkig zij alleen geschrokken, uit reflex hield ik haar op mij en probeerde ik met m’n arm wat vast te grijpen. Eindstand: beurse rug én schouder subluxatie. ;( Ontzettende pijn en een brace om.

Iemand die het ook heeft gehad, wanneer zijn jullie weer op de fiets gestapt? Blijf sowieso een maand niks doen, maar vroeg het mij af… na 3 maanden uiterlijk zou het wel weer zoals vanouds moeten zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:20
@tiswat Toepasselijke username wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 10:54
tiswat schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:41:
Afgelopen zondag van de trap gevallen, samen met mijn dochter (had ik vast). Gelukkig zij alleen geschrokken, uit reflex hield ik haar op mij en probeerde ik met m’n arm wat vast te grijpen. Eindstand: beurse rug én schouder subluxatie. ;( Ontzettende pijn en een brace om.

Iemand die het ook heeft gehad, wanneer zijn jullie weer op de fiets gestapt? Blijf sowieso een maand niks doen, maar vroeg het mij af… na 3 maanden uiterlijk zou het wel weer zoals vanouds moeten zijn.
Zelf gelukkig nooit gehad, maar je kunt mits je een indoor trainer hebt best wel al eerder op de fiets (als de rug het toe staat). Anders inderdaad pas als je de schouder weer kunt belasten.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Op de trainer zou inderdaad best snel al kunnen. Pro tip daarbij: draai het stuur om zodat de beugels naar boven staan. Zo kun je best rechtop zitten. Zo heb ik de eerste 2 weken na me sleutelbeen gedoe prima kunnen trainen nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik volg een Australische dame die onlangs ook viel, weliswaar van een fiets, maar best heftig ( https://tiffo012.com/2022/01/15/cycling-vs-tree-fractured/ ) Die zat vrij vlot weer op d'r trainer, volgens mij zelfs met nekbrace om. Ik denk, maar overleg dat gewoon met je behandelend arts, dat als je rug weer in orde is, en je je schouder op een juiste manier kunt ondersteunen, dat je vrij vlot op een trainer kan zitten. Je bent weliswaar wel te laat om Parijs-Roubaix nog te winnen, maar goed, je heet geen Mathew natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 09:09

Yes. Ik ben 15 december met de mtb gevallen en ik had een vergelijkbaar letsel, tossy 2 AC luxatie.

Ik ben 2 dagen later weer op de tacx gestapt. Eerst met brace om en een week later zonder. In het begin ongemakkelijk maar het voordeel was dat ik al vrij snel met mijn handen op de hoods kon rijden.

9 januari weer buiten gefietst dus dat is bijna een maand later. Ben pas buiten gaat fietsen toen ik fatsoenlijk over mijn schouder kon kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@tiswat Hier ook al een aantal keer dat soort letsel gehad dankzij het mountainbiken, wat blijft dat toch een mooie sport... Geen idee wat er precies was in de verschillende gevallen want ik ben zo iemand die pas naar de huisarts gaat als er botten uit steken (ik weet dat dat super stom is maar zo zit ik blijkbaar in elkaar), maar in een geval ook wel een maand of 2 niet buiten kunnen fietsen.

De Tacx is inderdaad een uitkomst, zoals de rest al zegt en daarmee kan je vaak weer snel beginnen. Kan je toch je conditie op pijl houden... Beterschap verder!

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 02-04-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 12:30
Zijn er hier mensen die komend weekend de AGR gaan rijden? Ik zoek misschien nog een groepje om mee mee te rijden. Ik zou eigenlijk met een vriend gaan, maar die is geblesseerd en het is nog onduidelijk of hij snel genoeg hersteld zal zijn.
Mijn plan was om de 240km te doen maar met de weersvoorspelling overweeg ik nu eeder de 150. Ik ben niet heel snel, verwacht met alle hoogtemeters 22-25km/u te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:19
Tom-Z schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:24:
Zijn er hier mensen die komend weekend de AGR gaan rijden?
Ik heb toevallig twee kaarten gewonnen via Tour de Tietema. We hebben ons ingeschreven voor de 150km, maar met de huidige weersvoorspelling acht ik de kans op een DNS behoorlijk groot..

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
Kan nog veel veranderen qua voorspellingen. Bovendien is het weer vaak minder slecht dan de voorspellingen. En anders rule #5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 21:33

Ik ben fan van de prijs-kwaliteit van deze:
https://www.4bikes.nl/pro...schap-press-fit-tb-19003b

Alles wat je nodig hebt om alle soorten assen te verwijderen en je kan er ook lagers mee naar buiten persen om ze te verwijderen. Minder gewelddadig dan ze er uit te slaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 03-04-2022 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 29-05 09:48
Wat zijn jullie ervaringen met herstel na coronainfectie?

Begin maart (eindelijk) covid gekregen. 2 dagen wat koorts, 2 dagen keelpijn, hoesten en daarnaast eigenlijk gewoon moe/futloos. Ik heb me eigenlijk al veel slechter gevoeld dan toen.

Enkel dat herstel... Rusthartslag is nog altijd 5 slagen te hoog en bij inspanningen is de hartslag eigenlijk ook nog te hoog. Hoesten en proesten na het thuiskomen van een fietstocht. Bah...

Voor de rest voel ik me wel terug ok. Fietsen is nog niet op het niveau die ik wil maar ik doe het nu sowieso wat rustiger aan om niets te forceren.

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 10:54
CedricD schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:17:

Begin maart (eindelijk) covid gekregen. 2 dagen wat koorts, 2 dagen keelpijn, hoesten en daarnaast eigenlijk gewoon moe/futloos. Ik heb me eigenlijk al veel slechter gevoeld dan toen.

Enkel dat herstel... Rusthartslag is nog altijd 5 slagen te hoog en bij inspanningen is de hartslag eigenlijk ook nog te hoog. Hoesten en proesten na het thuiskomen van een fietstocht. Bah...

Voor de rest voel ik me wel terug ok. Fietsen is nog niet op het niveau die ik wil maar ik doe het nu sowieso wat rustiger aan om niets te forceren.

Thx!
Same here en moet zeggen die 130 km social ride van vanmorgen hakt er ook wel weer in. Ben nu 2 weken na einde corona quarantaine nog lang niet de oude helaas :|

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:43

Thx!
Ik heb het echt flink gehad. Dat wil zeggen 3 weken van bank naar bed, spierpijn, hoofdpijn.. alles. Daarna nog 2 maanden futloos en concentratieproblemen. Dit was december 2020 en heb tot op vandaag bij inspanning het gevoel dat mijn longen niet meer zijn wat het geweest is. De longen zijn eigenlijk altijd de rede dat ik niet harder kan fietsen, met de benen is niks mis maar de longen kunnen niet meer dan wat ze nu doen. Of het ook doorcorona komt weet ik niet zeker maar ik hebwel het vermoeden

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Jammer dat het seizoen alweer voorbij is. Gelukkig toch nog zo'n 2200km kunnen fietsen dit jaar :)

/s

Alle gekheid op een stokje. Als ik hierboven zo lees ben ik benieuwd hoe ik er na mijn corona aan toe ben. Ik denk dat ik er morgen of overmorgen wel weer van af ben. De benen voelen gewoon prima, hoofd is helder en de hartslag is goed. Alleen een heftige droge hoest zo nu en dan.

Nog 62 dagen en dan begint The Ride. Het is juist vanaf deze week de bedoeling dat de grote afstanden worden getraind (volgens het schema dan). Oh well, we zien wel. De basis is er gewoon, en de wilskracht is er ook.

[ Voor 72% gewijzigd door Tjebakka op 04-04-2022 09:22 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:30
Tom-Z schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:24:
Zijn er hier mensen die komend weekend de AGR gaan rijden? Ik zoek misschien nog een groepje om mee mee te rijden.
Bij ons is de planning om inderdaad 150 KM te doen met een hele diverse groep van semi-getrainde amateurs die voor het eerst deze KM met de daarbij behordende hoogte meters gaan... dus in short... geen idee hoe ons dit al vergaan :-)
Zeker niet met het huidge weerbeeld... :/

Ik moet vooral eens kijken hoe we ons zelf qua kleding een beetje droog kunnen houden...
Tips zijn altijd welkom.
Idee is om gewoon lange mouwen en benen qua kleding aan te doen, maar ja.. hoe dat dan weer droog te houden om niet 6 uur te koukleumen is iets om uit te zoeken. Regenjack is wel logisch, maar qua de benen moet ik even in verdiepen (zonder gelijk weer honerderden euro's uit te geven.. :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Drooghouden is niet zozeer het punt denk ik (gaat toch niet lukken), volgens mij wil je vooral warm blijven. En ja, dan is het kijken naar met welke kleding dat lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 15:14

Thx!
Ik heb ongeveer dezelfde ervaring.
Kleine maand geleden heb ik het gekregen. Een week echt ziek gevoeld met keelpijn,koorts,etc. Twee weken niet gesport. Vorige week weer begonnen met twee rustige ritten. Hartslag wat hoger dan normaal.
Ben zelf nu nog wat verkouden en last van de keel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 20:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Dus...de crypto gaat lekker en ik ben toe aan iets nieuws voor op mijn 2020 synapse. De stock wielen daarvan zijn loeizwaar en lomp dus dat mag vernieuwd worden voor iets van carbon. Voor alles een eerste keer.

https://www.mantel.com/pr...t=74420,93622,95725,95730
Filter op disc, shimano, carbon en niet te hoog. Maat wat de verschillen nou zijn? Mavic...vind dat geel niet zo. Scope..lekker Nederlands? Waar moet ik op letten...ik ben echt lost

[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 04-04-2022 13:14 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 29-05 11:19
bonzz.netninja schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:14:
Dus...de crypto gaat lekker en ik ben toe aan iets nieuws voor op mijn 2020 synapse. De stock wielen daarvan zijn loeizwaar en lomp dus dat mag vernieuwd worden voor iets van carbon. Voor alles een eerste keer.

Filter op disc, shimano, carbon en niet te hoog. Maat wat de verschillen nou zijn? Mavic...vind dat geel niet zo. Scope..lekker Nederlands? Waar moet ik op letten...ik ben echt lost
Mavic? Serieus?

Hier zou ik met een grote boog omheen lopen. Ik geloof niet dat hier nog fanboys (EDIT: 1 Fanboy @DDX ) van Mavic rondlopen. Zelfs de lokale fietsenzaken trekken hun handen hier al vanaf. Aangezien de service verre van het is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:53
Niets mis met mavic, zolang je maar de id360 hub neemt zou ik zeggen. (oudere/goedkopere hubs met palletjes hadden wel wat issues/snelle slijtage)
2 wielsets hier waarvan 1 richting de 100k km gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 04-04-2022 13:35 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 29-05 14:19

Ik ben iets meer dan een jaar geleden met de racefiets gevallen. Stuur schoot uit mijn hand (terwijl ik met de andere aan het drinken was) en knalde met 35 op een brugleuning, met mijn schouder als kreukelzone. Die schoot uit de kom en weer terug. Niet heel fijn, het stuk naar huis fietsen was ook niet heel relax.

Na een kleine maand zat ik voorzichtig weer op de tacx en na anderhalve maand eerste keer op de fiets buiten. Eerste echte ritje buiten was na 2 maanden. Dus duurde best even. Helemaal zoals het was is het nooit weer geworden, blijft een zwak punt (maar dat belet me niet om gewoon weer alles te doen als vanouds).

Sterkte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

In bepaalde appgroepjes gaat bij zoiets altijd de naam "Van Speykwheels" rond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:33:
Niets mis met mavic, zolang je maar de id360 hub neemt zou ik zeggen. (oudere/goedkopere hubs met palletjes hadden wel wat issues/snelle slijtage)
2 wielsets hier waarvan 1 richting de 100k km gaat.
Ik vond 100k voor een wielset wel heel ruim..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Of bedoelde je niet het bedrag in euro's?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:00
@Salteh Maar goed dat het uiteindelijk toch geen Bowman geworden is ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:43
Haha, ja hè. Twee van mijn frames waren brak, en dat blijkt geen uitzondering te zijn :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:17:
[...]

Ik vond 100k voor een wielset wel heel ruim..
Om precies te zijn, 83 duizend zie ik, nog even te gaan voor de 100k dus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:54
DDX schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:57:
[...]

Om precies te zijn, 83 duizend zie ik, nog even te gaan voor de 100k dus.
3 weken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Salteh schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:55:
[...]

Haha, ja hè. Twee van mijn frames waren brak, en dat blijkt geen uitzondering te zijn :)
https://cyclingtips.com/2...ndustry-supply-shortages/

https://weightweenies.sta...ic.php?p=1726780#p1726780

Zal ook wel een reden hebben O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 09:09

Ik heb setje Scope wielen gehad. Disc en 5cm hoog. Super wielen wat mij betreft, vooral in de wind waren ze prima te houden. Wel asociaal luidde hub, ik hield er van maar kan me voorstellen dat mensen dat irritant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Ik hoorde afgelopen weekend weer het hardnekkige gerucht dat je eigenlijk bij tubeless voor ieder lek een nieuwe buitenband moet kopen! Eerder hoorde ik het al van iemand die met die reden van tubeless was afgestapt, en mij voor gek verklaarde dat ik, na "lek" (gat was toen gedicht, maar ik kon wel door met minder druk) nog vertrouwen had in die band.

Afgelopen zaterdag door een andere tubeless gebruiker die in een winkel hetzelfde advies had gekregen om steeds een nieuwe band te kopen. Die persoon had echter ook al bedacht dat dat commercieel wel een handig advies was en nam dat dus met een korrel zout. Maar was er wel van overtuigd dat ieder lek, ook wanneer deze gedicht was door de sealant, geplakt diende te worden, want: Op den duur wordt de sealant hard en dan schiet de prop er weer uit.

Ook hier niet zo veel problemen. Ik ben duidelijk al een paar keer lek gereden als ik mijn band bekijk, maar tot nu toe gaat dat prima als ik em weer oppomp. Alleen ff opletten dat je de sealant bijvult, anders sta je op een gegeven moment wel plat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Noxa schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:01:
[...]

Ik heb setje Scope wielen gehad. Disc en 5cm hoog. Super wielen wat mij betreft, vooral in de wind waren ze prima te houden. Wel asociaal luidde hub, ik hield er van maar kan me voorstellen dat mensen dat irritant vinden.
Oja dat is wel echt irritant. Die hub moet stil zijn imho.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

pier87 schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:23:
[...]

Mavic? Serieus?

Hier zou ik met een grote boog omheen lopen. Ik geloof niet dat hier nog fanboys (EDIT: 1 Fanboy @DDX ) van Mavic rondlopen. Zelfs de lokale fietsenzaken trekken hun handen hier al vanaf. Aangezien de service verre van het is...
Nou nou. Je hoeft het niet zo sterk te verwoorden om een punt te maken. Dat maakt je post eerder flauw dan waardevol, imho.

Ik lees niet bijzonder veel negatieve dingen online over mavic dan andere merken, ook in reviews niet, maar goed. Ik vind het geel niet zo dus denk sowieso niet dat dit past :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Zoiets ja, al gebruik ik deze fiets(/velgen) eigenlijk alleen in de bergen dus gaat wat minder hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
bonzz.netninja schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:24:
[...]

Dan valt de mavic id360 iig af. (al is die wel iets stiller als je dempingsrubbertje laat zitten, die ik er wel af heb gehaald)
De id360 komt op niveau dtswiss met 54t kwa geluid.
Maar wel net zo makkelijk kwa onderhoud gewoon hub er met hand af trekken om schoon te maken. (al doe ik dat denk maar 1 keer per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

DDX schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:50:
[...]

Dan valt de mavic id360 iig af. (al is die wel iets stiller als je dempingsrubbertje laat zitten, die ik er wel af heb gehaald)
De id360 komt op niveau dtswiss met 54t kwa geluid.
Maar wel net zo makkelijk kwa onderhoud gewoon hub er met hand af trekken om schoon te maken. (al doe ik dat denk maar 1 keer per jaar)
Ik heb nog nooit een hub (casette hub?) schoongemaakt/eraf gehaald. Waarom zou je dat uberhaupt doen? (en hoe moet dat dan, want ik vind er ook niks over)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:21
bonzz.netninja schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:24:
[...]

Ik begrijp dat punt nooit zo goed; je hoort de vrijloop alleen als je je benen stilhoudt. Als ik op de fiets zit ben ik aan het trappen. Als ik mijn benen wil stlhouden ga ik op een bankje in de zon zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
DieAnder schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:15:
[...]

Ik begrijp dat punt nooit zo goed; je hoort de vrijloop alleen als je je benen stilhoudt. Als ik op de fiets zit ben ik aan het trappen. Als ik mijn benen wil stlhouden ga ik op een bankje in de zon zitten.
Wel eens een afdaling gedaan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Requiem19 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:16:
[...]

Wel eens een afdaling gedaan? :P
Dan moet je ook trappen. Dan ga je harder. 8) Zeker als je daarna direct weer een klimmetje hebt, moet je hard mee trappen. Dan hoef je minder te klimmen.
Pagina: 1 ... 391 ... 646 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).