Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 390 ... 639 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:22

Crazy D

I think we should take a look.

yeehaw schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:34:
Gisteren tijdens het rijden zijn er twee spaken gesprongen in mijn achterwiel. Eerst eentje, maar ik was in de middle of nowhere dus heb het rondje iets ingekort maar wel afgemaakt. Deze spaak zat gelukkig op een plek waar ik hem makkelijk eruit kon krijgen.

Toen ik bijna thuis was de tweede. Een kniptang geleend bij een bedrijf omdat ik deze spaak niet eruit kreeg, omdat de tandwielen in de weg zaten.

Ik ben nogal een zware fietser, 113kg en ik zie dat mijn huidige wielset maar voor 95kg geschikt is.

Nu vind ik het lastig om informatie te vinden over wat een goede wielset zou zijn die dit gewicht wel aan kan. Ik vind wel wat informatie maar dat zijn topics uit 2011 en die wielsets bestaan ondertussen niet meer.

Wat ik in ieder geval begreep is dat het het best is om 36 spaken te nemen, omdat dat dan logischerwijs sterker is dan minder spaken. Maar verder heb ik er echt nul verstand van.

Heeft iemand hier een goed idee welke wielen geschikt zijn? Ik heb nu Maddux RD 3.0 Disc wielen die standaard op de fiets zaten.
Ik heb bij koers.cc een paar jaar terug setje laten maken. 36 spaken want ik zit ook in jouw gewichtscategorie. Was ook advies van die kerel die spaakt. Sinds ik die wielen heb nog geen mm slag meer in mijn wiel gehad, terwijl met het standaard wielensetje jaarlijks wel 1 of 2 keer spaken braken. Ik zou zeker wel voor de meest degelijke optie gaan, 32 of 36 weet ik niet hoeveel dat precies zal schelen, ik zou het advies van de winkel daarin volgen. Liever een set die tot 140kg kan dan tot 120, als je zelf al richting de 120 gaat. En vergeet niet, met kleding, bepakking en alles erop en eraan ben jij met frame ook 120kg. Ik weet niet precies tot welk gewicht mijn wielen nu geschikt zijn maar weet wel dat ik spijt heb dat ik dat niet 2 jaar eerder heb gekocht, had een hoop zenuwen gescheeld onderweg,... (m'n vrouw heeft me een paar keer op kunnen halen...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:17

Grin

Ride si sapis.

BonJonBovi schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:32:
Gisteren heerlijk weer om te fietsen. Het was een van de eerste ritjes met mijn nieuwe fiets. [Afbeelding]
HA! Nog een Look 795 op dit forum: leuk! Weer eens wat anders dan de zoveelste zwarte eenheidsworst. d:)b
Heel heel plezierige KM’s gewenst!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

yeehaw schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:34:
Ik ben nogal een zware fietser, 113kg en ik zie dat mijn huidige wielset maar voor 95kg geschikt is.

Nu vind ik het lastig om informatie te vinden over wat een goede wielset zou zijn die dit gewicht wel aan kan. Ik vind wel wat informatie maar dat zijn topics uit 2011 en die wielsets bestaan ondertussen niet meer.

Wat ik in ieder geval begreep is dat het het best is om 36 spaken te nemen, omdat dat dan logischerwijs sterker is dan minder spaken. Maar verder heb ik er echt nul verstand van.

Heeft iemand hier een goed idee welke wielen geschikt zijn? Ik heb nu Maddux RD 3.0 Disc wielen die standaard op de fiets zaten.
Bekend verhaal. Met 2.01 meter en 105kg ben ik ook geen lichtgewicht. Ik heb destijds mijn fabrieksachterwiel 3x kapot gereden. Toen helemaal klaar mee en handgespaakte DT Swiss RR-585 wielen laten bouwen die tot 130kg gegarandeerd zijn (28 spaaks voor, 32-spaaks achter). Deze zitten er nu al >6 jaar onder en ondanks alle putten en bobbels waar ik overeen dender zijn ze nog steeds kaarsrecht. Wielen bouwen is echt wel een kunst. Spaken kan vrijwel iedereen, maar zorgen dat alle spaken op de juiste spanning staan en dat het hele wiel op spanning getrokken is, is een kunst en dat kost tijd. DM me anders maar, ik weet wel iemand die dit kan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Hoi!

Ik ben hier helemaal nieuw maar wil dus (snel) beginnen met deze sport. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe fiets met een budget van 1300 euro.
Ik kreeg al de tip om zeker voor Shimano 105 te gaan en kom dan uit op een Sensa Romagna SLE uit. Deze is ook goed leverbaar.

Andere optie zou een Canyon Endurance 7 zijn, maar die is voorlopig niet leverbaar.

Hebben jullie nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000

Phydomir

Dennis

Staar je niet te blind op een bepaald merk. In dat segment zal er niet super veel verschil in kwaliteit zitten. Wel in de maten en wat voor een comfort ze bieden.

Ga eens naar je lokale fietsenmaker en probeer wat fietsen uit. Dan merk je snel genoeg dat bohoorlijk wat verschil tussen de verschillende fietsen zit.

Qua specs zit je met een 105 groepset (met hydraulische schijfremmen) eigenlijk altijd wel goed voor een eerste fiets.
Hou trouwens qua budget wel rekening met flink wat extra kosten. Denk aan fiets kleding, schoenen, helm en een set pedalen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07
@crimby een Sensa van wim vos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
De Van Rysel EDR AF 105 van de Decathlon is ook nog goed op voorraad (voor 1100 euro). Zitten wel velgremmen op, maar 105 velgremmen op alu remranden zijn echt wel genoeg voor vrijwel alle omstandigheden.

Met 200 euro over heb je echt meer dan genoeg om alle overige spullen te kopen.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ElGreco schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Mooi fietsje. Altijd leuk om een Look te zien.

Is jouw achtervelg stuk?
Thanks! Niet zover ik weet. Doel je op de tape die daar zit? Dat is nog een overblijfsel van de montage van de fiets, vergeten te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Yakolev schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:57:
De Van Rysel EDR AF 105 van de Decathlon is ook nog goed op voorraad (voor 1100 euro). Zitten wel velgremmen op, maar 105 velgremmen op alu remranden zijn echt wel genoeg voor vrijwel alle omstandigheden.

Met 200 euro over heb je echt meer dan genoeg om alle overige spullen te kopen.
Ik hoorde dat de decathlon fietsen niet echt een goede prijs/kwaliteit hebben.

1300 is trouwens voor de fiets alleen. Dan nog pedalen (shimano sl instap) en de rest haal ik wel bij de decathlon idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Dat is echt te ver terugfietsen naar (buurt van) Arnhem voor een beginner 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
crimby schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Dat is echt te ver terugfietsen naar (buurt van) Arnhem voor een beginner 8)7
Ehm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Wim vos zit volgens google in Oosterhout bij Breda ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
crimby schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:21:
[...]

Wim vos zit volgens google in Oosterhout bij Breda ….
Je kan ook met de auto een fiets ophalen

http://www.vosfietsen.nl/...article&id=169&Itemid=199

Die bedoel ik

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 27-03-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Phydomir schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:41:
Staar je niet te blind op een bepaald merk. In dat segment zal er niet super veel verschil in kwaliteit zitten. Wel in de maten en wat voor een comfort ze bieden.

Ga eens naar je lokale fietsenmaker en probeer wat fietsen uit. Dan merk je snel genoeg dat bohoorlijk wat verschil tussen de verschillende fietsen zit.

Qua specs zit je met een 105 groepset (met hydraulische schijfremmen) eigenlijk altijd wel goed voor een eerste fiets.
Hou trouwens qua budget wel rekening met flink wat extra kosten. Denk aan fiets kleding, schoenen, helm en een set pedalen.
Voor dit budget zie ik eigenlijk geen optie voor 105 met schijfremmen. Ik wilde dus oke zijn met velgremmen aangezien ik voorlopig toch niet zo super hard zal gaan én ik wss voornamelijk met mooi weer ga fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ooh een totaal andere haha! Maar nog verder weg.
Auto kan normaal wel, maar heb momenteel geen trekhaak en die gaat niet in de auto passen ben ik bang. Dus ik dacht ik fiets gewoon terug hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:34
Ik ben destijds gegaan voor Tiagra en heb er veel plezier mee. Denk er ook aan dat alles wat je gebruikt ook slijt en vervangen moet worden. Dat vervangen kost ook geld.

Ik fiets op een merida en maak indmiddels best wat kilometers. Gaat ook steeds beter, vandaag een pr gereden op de 40km. Heb 33,5km/u gemiddeld gereden (rij eigenlijk altijd alleen). Dat terwijl ik vorig jaar blij was met 28kmu op 30km.

[ Voor 7% gewijzigd door stevens20 op 27-03-2022 19:34 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
crimby schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Ooh een totaal andere haha! Maar nog verder weg.
Auto kan normaal wel, maar heb momenteel geen trekhaak en die gaat niet in de auto passen ben ik bang. Dus ik dacht ik fiets gewoon terug hehe
Jawel joh, wielen er uit, kan prima. Die toko levert goede fietsen voor goede prijzen en heeft meestal wel voorraad volgens mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Voor dit budget zie ik eigenlijk geen optie voor 105 met schijfremmen. Ik wilde dus oke zijn met velgremmen aangezien ik voorlopig toch niet zo super hard zal gaan én ik wss voornamelijk met mooi weer ga fietsen.
Ook als je straks wel super hard gaat en in de regen fietst heb je nog steeds geen schijfremmen nodig hoor :>, dus als je ze nog wel kan vinden met verder goede afmontage is velgremmen een uitstekende keuze vind ik.

Als je wél schijfremmen neemt kan je wel beter gelijk voor hydraulische gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
crimby schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:14:
[...]

Ik hoorde dat de decathlon fietsen niet echt een goede prijs/kwaliteit hebben.

1300 is trouwens voor de fiets alleen. Dan nog pedalen (shimano sl instap) en de rest haal ik wel bij de decathlon idd
Dan heb je het eigenlijk verkeerd gehoord. Van Rysel fietsen hebben een uitstekende prijs/kwaliteit. Bijna zelfde onderdelen als de Canyon, maar wel goedkoper.

Van Rysel EDR AF 105: 1100 euro
Canyon Endurace 7 RB: 1300 euro

De EDR is alleen een stuk lelijker en een tikkeltje zwaarder. Maar het belangrijkste is, de EDR is op voorraad.

Maar bij Wim de Vos zal vast nog wel een betere deal te scoren zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Yakolev op 27-03-2022 20:02 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:15

Nick Name

SinFest!

Gisteren heerlijk weer om te fietsen. Het was een van de eerste ritjes met mijn nieuwe fiets. [Afbeelding]
Mooie fiets!

Zitten je banden alleen niet precies verkeerd om? Het vinnetje in je profiel wijst zeg maar de verkeerde kant op.
Check het verschil met bijvoorbeeld https://www.futurumshop.n...al-edition-vouwband.phtml

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
BonJonBovi schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Thanks! Niet zover ik weet. Doel je op de tape die daar zit? Dat is nog een overblijfsel van de montage van de fiets, vergeten te verwijderen.
Ja die ;)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kluus schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Ook als je straks wel super hard gaat en in de regen fietst heb je nog steeds geen schijfremmen nodig hoor :>, dus als je ze nog wel kan vinden met verder goede afmontage is velgremmen een uitstekende keuze vind ik.

Als je wél schijfremmen neemt kan je wel beter gelijk voor hydraulische gaan.
Voor de doorverkoopwaarde zijn schijven wel beter. En als je zwaarder bent zijn hydraulische schijven ook wel fijn.

En voor dat budget moet 105 met hydraulische schijven ook wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
418O2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Maar die kan ik dus niet vinden. Ik ga kijken of ik aankomend weekend naar Wim Vos kan rijden… maar online zie ik ze dus niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
crimby schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:47:
[...]

Maar die kan ik dus niet vinden. Ik ga kijken of ik aankomend weekend naar Wim Vos kan rijden… maar online zie ik ze dus niet..
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 27-03-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Dan zou de Romagna Disc SLE net kunnen :-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

418O2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Voor de doorverkoopwaarde zijn schijven wel beter. En als je zwaarder bent zijn hydraulische schijven ook wel fijn.

Mja doorverkoopwaarde kijk ik niet echt naar eerlijk gezegd, het is toch een gebruiksvoorwerp, geen investering wat mij betreft. Aan de andere kant kun je voor velgremmen tegenwoordig voordeliger (en uberhaupt) wiel-upgrades op de kop tikken en ook de slijtageonderdelen zoals remblokjes zijn gewoon normaal verkrijgbaar.

Ik heb overigens afgelopen zomer bij een cyclo een half peloton van meer dan 50 man uit schrikreactie zich onderuit zien remmen in een natte afdaling omdat er voorin een onderuitschoof door een stomme stuurfout. Ik zeg niet dat dat in alle gevallen door de schijfremmen kwam maar volgens mij heb je op de weg al snel meer dan voldoende remvermogen.

Yes, is het me eindelijk gelukt die discussie aan te zwengelen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Kluus schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:20:
[...]

Mja doorverkoopwaarde kijk ik niet echt naar eerlijk gezegd, het is toch een gebruiksvoorwerp, geen investering wat mij betreft. Aan de andere kant kun je voor velgremmen tegenwoordig voordeliger (en uberhaupt) wiel-upgrades op de kop tikken en ook de slijtageonderdelen zoals remblokjes zijn gewoon normaal verkrijgbaar.
Mja wel misschien voor mij. Ben beginner, moet mijn eerste fiets dus nog kopen en dan moet het wel bevallen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:25:
[...]

Mja wel misschien voor mij. Ben beginner, moet mijn eerste fiets dus nog kopen en dan moet het wel bevallen 8)7
Verder eens met @418O2 trouwens hoor als er binnen je budget een goed afgemonteerde fiets (105) te krijgen is met schijfremmen moet je daar vooral voor gaan, is inderdaad wel de toekomst! Mijn toekomstige fiets (wat nog wel even duurt) heeft ook zeker schijfremmen simpelweg omdat er binnen het budget waarin ik zoek niets anders te krijgen is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ben gewoon een van die zure conservatievelingen die het nut van schijfremmen niet zo ziet, zeker omdat er vlak voor de industrie schijfremmen er door duwde ook al goede ontwikkelingen waren op velgremgebied die de probleempjes die er waren al oploste:

- Betere carbon remranden met minder slijtage en gelijkwaardige remcapaciteiten als alu remranden, ook bij nattigheid.
- Fatsoenlijke remblokken voor op carbon.
- Direct mount velgremmen die bredere banden kunnen hebben maar nog steeds (minstens) dezelfde remkracht als de ouderwetse remhoeven.
- Tubeless, waardoor het risico op klapbanden door hitte (en slecht remmen!) nihil wordt.

Verder ben ik niet zo conservatief door andere technische vooruitgangen omarm ik dan weer en bovenstaande is ook niets meer aan te doen, de industrie heeft zijn keuze gemaakt, maar voor mij is het dus geen reden om voor een bepaalde fiets te kiezen :).

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 27-03-2022 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:44

Fisico

by Fabian

Ik heb overigens afgelopen zomer bij een cyclo een half peloton van meer dan 50 man uit schrikreactie zich onderuit zien remmen in een natte afdaling omdat er voorin een onderuitschoof door een stomme stuurfout.
en daarom heb ik echt een hekel aan tourtochten en cyclo's. Bij clubritjes probeer ik ook zoveel mogelijk bij de beste signaleerders en stuurders aan te haken. Er zijn echt teveel renners die niet fatsoenlijk kunnen fietsen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]

Ik heb overigens afgelopen zomer bij een cyclo een half peloton van meer dan 50 man uit schrikreactie zich onderuit zien remmen in een natte afdaling omdat er voorin een onderuitschoof door een stomme stuurfout. Ik zeg niet dat dat in alle gevallen door de schijfremmen kwam maar volgens mij heb je op de weg al snel meer dan voldoende remvermogen.

Yes, is het me eindelijk gelukt die discussie aan te zwengelen! ;)
Haha d:)b

Zouden ze met velgremmen niet onderuit zijn gegaan?

Ik rij op mijn MTB’s al 15 jaar met hydraulische schijfremmen. Heb me op de racefiets nooit veilig gevoeld met velgremmen. Mijn huidige racefiets heeft wel hydraulische schijfremmen. Vooral de doseerbaarheid vind ik beter, zeker in natte omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Fisico schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:14:
[...]

en daarom heb ik echt een hekel aan tourtochten en cyclo's. Bij clubritjes probeer ik ook zoveel mogelijk bij de beste signaleerders en stuurders aan te haken. Er zijn echt teveel renners die niet fatsoenlijk kunnen fietsen.
Ja klopt, cyclos vind ik nog steeds vet om te rijden maar dit is wel echt een risico ja. Zeker dus als het een beetje miezert zoals bij die waar ik het hier over had, dan gaat het ook echt vaak mis. Anderzijds, zo lang je je er bewust van bent dat ze er tussen zitten kan je zelf ook wel veel risico vermijden door de juiste positie te kiezen en inderdaad de echte brokkenpiloten vermijden.
Joris748 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:25:
[...]

Haha d:)b

Zouden ze met velgremmen niet onderuit zijn gegaan?
Jawel dat denk ik ook wel, maar daarom: meer dan voldoende remkracht ;). Doseerbaarheid is wel een punt ja. maar dat zal ook zijn wat je gewend bent. Op de MTB vind ik het ook fijn maar daar wil je ook met 1 vinger gedoseerd kunnen remmen, met de racer hoeft dat al nooit en komt het veel minder kritisch.

Overigens heb ik ook een wegfiets (gravel) met hydraulische schijfremmen, racer met laatste generatie velgremmen en nog een racer met oude velgremmen (Ultegra 6500) verschil in remprestaties en doseerbaarheid tussen die laatste twee vind ik beter merkbaar dan tussen de eerste twee.

[ Voor 34% gewijzigd door Kluus op 27-03-2022 22:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:08

Roozzz

Plus ultra

Elektronisch schakelen is briljant, mits je niet vergeet hem af en toe op te laden :$

Het duurritje van vandaag werd een stuk korter en een cadans training, nadat ik bij het enige steilere klimmetje naar het binnenblad schakelde en daar niet meer af kwam -O-

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je kan je met alle soorten remmen prima onderuit remmen natuurlijk. Ik had dus eerst mechanische schijven en het doseren was lastig. Maar dat is misschien voorkeur en gewenning. Kan me voorstellen dat wanneer je lichter bent, of begonnen bent met velgremmen dat het minder problematisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

418O2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:10:
Je kan je met alle soorten remmen prima onderuit remmen natuurlijk. Ik had dus eerst mechanische schijven en het doseren was lastig. Maar dat is misschien voorkeur en gewenning. Kan me voorstellen dat wanneer je lichter bent, of begonnen bent met velgremmen dat het minder problematisch is.
Met de trommelremmen op mijn stadsfiets wordt dat anders best lastig! :) En op mijn stadsfiets voldoen die toch prima, maar ik zou ze niet op mijn racefietsen of MTB willen hebben. Het gaat ook om beoogd gebruik. Hydraulische schijfremmen op de MTB zijn nuttig omdat je daar soms met volledige controle en één vinger op je rem door vierkante bochtjes moet. Op de weg heb je die situatie niet.

Je kan mechanische schijfremmen ook niet een op een vergelijken met mechanische velgremmen vind ik, zeker wanneer deze laatste van het de hogere segmenten komen (incl 105). Slechte schijfremmen doseren inderdaad ruk, goede velgremmen doseren doorgaans prima.

Nogmaals, verder ben ik het met je eens als het gaat over een nieuwe fiets hoor, in de huidige markt, ik ben het alleen niet honderd procent eens met de richting die die markt gekozen heeft. Vijf jaar geleden, toen de keuze er nog was in het duurdere segment en schijfremmen dus nog geen argument was voor verkopers om nieuwe fietsers toch naar die duurdere fiets te kunnen duwen, was de consensus over deze discussie ook 100% anders. Zeker ook op dit forum.

[ Voor 32% gewijzigd door Kluus op 28-03-2022 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gisteren trouwens door een steentje precies "goed" te raken een snakebite in de buitenband gefietst, de illusie dat je met tubeless niet lek kan rijden had ik natuurlijk al lang niet meer maar nu heb ik geleerd dat je met tubeless ook gewoon een snakebite kan krijgen ;).

In eerste instantie na thuiskomst, wilde ik het gaatje in de wang nog wel plakken en kijken of 'ie hield maar daarna zag ik dat het tweede gaatje precies op de hieldraad was (verklaarde achteraf ook de bubbels sealant die langs de velg kwamen) en dat die bij buigen ook verder begon te scheuren. Die band heb ik dus maar afgeschreven en dan maar gelijk de switch naar 28mm gemaakt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 28-03-2022 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:20
borft schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Top, thanks! Nog aanraders? Zat een beetje met een schuin oog naar bv een Thule Chariot Lite te kijken.
Wellicht al wat andere opties gelezen maar ik heb een oude Thule Chariot via Marktplaats gekocht. Er is in de loop der jaren wel wat veranderd aan die modellen maar voor zover ik weet is het grotendeels nog allemaal hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 15:13
Roozzz schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:34:
Elektronisch schakelen is briljant, mits je niet vergeet hem af en toe op te laden :$

Het duurritje van vandaag werd een stuk korter en een cadans training, nadat ik bij het enige steilere klimmetje naar het binnenblad schakelde en daar niet meer af kwam -O-
Lang leven SRAM AXS met twee batterijen. 8) Ik had pas geleden bijna hetzelfde en heb mid-ride maar even de (bijna lege) batterij van achteren naar voren gewisseld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 12:13

Flipmo

OMG !!

crimby schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Dan zou de Romagna Disc SLE net kunnen :-))
ik kreeg bij Wim de Vos 3 jaar geleden nog 25% kortig op de advies verkoopprijs op mijn Sensa G3, dat kreeg je standaard. Hoefde je niet keihard voor te onderhandelen :)

Misschien dat zijn percentage nu wat gezakt is, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 07:32
Mooie fiets. Ook inc. Look pedalen zoals het heurt.

Maar idd wat is er met die zwarte stikker op de achtervelg, ongelukje gehad of kras op de carbon velg? Welke naven heb je in die Farsports wielset zitten?

En het zadel.. Lijkt op een zadel van AliExpress en daarmee niet origineel. Of is dit toch de echte Selle San Marco Aspide Superleggera? Sorry, teveel neppers gezien inmiddels

Veel vragen, maar eigenlijk wel benieuwd naar wat achtergrond / opbouw van deze machine. _/-\o_

en natuurlijk die Canyon bidon er nog ff uit trekken / vervangen

[ Voor 6% gewijzigd door Dix0r op 28-03-2022 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Flipmo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:54:
[...]

ik kreeg bij Wim de Vos 3 jaar geleden nog 25% kortig op de advies verkoopprijs op mijn Sensa G3, dat kreeg je standaard. Hoefde je niet keihard voor te onderhandelen :)

Misschien dat zijn percentage nu wat gezakt is, maar dat weet ik niet zeker.
dat maakt het wel interessant om 2 uur te rijden :-P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElGreco
Dix0r schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:56:
[...]
Een zeer gewaardeerd lid van dit forum (ik zal geen namen noemen om represailles te voorkomen) kwam met de volgende quote na het zien van deze Look:
Ik vind die Canyon bidon wel mooi. Je kan een Canyonrijder van zijn Canyon halen, maar niet het Canyon uit zijn hart.

Dit is een tegeltje waard vind ik.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

crimby schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:11:
[...]

dat vond ik ook, vanuit de Achterhoek ook een serieus stukje rijden.
Maar 10 vs 25% procent scheelde mij toch een paar honderd euro :)

Succes met de aanschaf van je eerste fiets!
Mijne was destijds een giant TCR met Tiagra groep. Hier ook volop van genoten.
De Sensa met ultegra schakelt wel echt beter / sneller, maar als je niet anders weet dan is de huidige Tiagra groep ook echt wel dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:24
ElGreco schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Een zeer gewaardeerd lid van dit forum (ik zal geen namen noemen om represailles te voorkomen) kwam met de volgende quote na het zien van deze Look:
Ik vind die Canyon bidon wel mooi. Je kan een Canyonrijder van zijn Canyon halen, maar niet het Canyon uit zijn hart.

Wat een hork die zo iets durft te zeggen.

Uit betrouwbare bron heb ik ook gehoord dat die persoon de Look een hele mooie dikke fiets vind. Weer eens wat anders dan een stealth zwarte Canyon.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 01-05 09:27
ElGreco schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Typische uitspraak van @Grin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het niet @Grin was. Hem treft geen blaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:31
Ik zit de hele ochtend al te F5-en...

want ik verwacht hier een heel lang uitgebreid bericht/wedstrijdverslag van @rolandos582 over zijn koerservaring in Middelstum in categorie 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
crimby schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Op fiets.nl is een heel topic over Wim de Vos (niet verwarren met die andere Vos fietsen).

Hij gaf altijd veel korting, maar ik weet niet hoe het nu is (als je nergens aan kan komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
mhr-zip schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:31:
[...]

Op fiets.nl is een heel topic over Wim de Vos (niet verwarren met die andere Vos fietsen).

Hij gaf altijd veel korting, maar ik weet niet hoe het nu is (als je nergens aan kan komen).
Dit is volgens mij dus Wim de Vos uit Oosterhout en niet Vos Fietsen uit Zwanenburg toch?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rolandos582
pier87 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:31:
Ik zit de hele ochtend al te F5-en...

want ik verwacht hier een heel lang uitgebreid bericht/wedstrijdverslag van @rolandos582 over zijn koerservaring in Middelstum in categorie 2...
Ohhhja.... ja was wel een verhaal, om 0945 was ik bij mijn maatje en fietsten we samen naar Middelstum toe, we waren daar rond 1030 aanwezig. Hij moest nog even zijn transponder regelen, ik had mijn eigen transponder mee. Mooie finale gezien van klasse 3 en 4. Clubleden waren goed vertegenwoordigd. Rond 1045 kwamen meldingen dat er een zware crash is geweest, onze start werd uitgesteld. Ambulance/meerdere politie auto's en trauma helikopter kwamen voorbij, start werd uiteindelijk 45min uitgesteld, ik had het stervens koud. Uiteindelijk maar beetje heen en weer rijden, opstellen, lang wachten want mensen waren nog aan het warmrijden op het parcours. Uiteindelijk gingen we rijden, 3 bochten later, zwarte kat over het parcours, iedereen boven op de rem en bijna crash. Uiteindelijk prima uitgereden, had meer moeten opschuiven maar die krappe weggetjes met toch een best sterke wind zorgen voor weinig opties. Gefinished in het peloton op plek 28, mijn maatje was 2e. Toch 61 man/vrouw gestart in onze klasse. Prima middag met heerlijk weer uiteindelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-zk3YucIq9yzu7CQhpyaNCNPMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggxR34XvQsy68kpT6CoqDy13.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

WaSteiL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Lang leven SRAM AXS met twee batterijen. 8) Ik had pas geleden bijna hetzelfde en heb mid-ride maar even de (bijna lege) batterij van achteren naar voren gewisseld.
Tja, het nadeel van DI2 is een beetje dat de batterij zo vreselijk lang meegaat... Daardoor vergeet ik het gewoon :P

Maar inderdaad iets met twee batterijen kan dan helpen. Dan had ik hem in ieder geval weer op het juiste blad gelegd :)

Hebben ze nog niet ergens verzonnen dat met een stukje mini-PV, op bijvoorbeeld de derailleur of shifter, de noodzaak tot opladen nog veel kleiner gemaakt kan worden? Die systemen gebruiken zo weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Roozzz schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Tja, het nadeel van DI2 is een beetje dat de batterij zo vreselijk lang meegaat... Daardoor vergeet ik het gewoon :P

Maar inderdaad iets met twee batterijen kan dan helpen. Dan had ik hem in ieder geval weer op het juiste blad gelegd :)

Hebben ze nog niet ergens verzonnen dat met een stukje mini-PV, op bijvoorbeeld de derailleur of shifter, de noodzaak tot opladen nog veel kleiner gemaakt kan worden? Die systemen gebruiken zo weinig...
Gewoon icon maken op je garmin headunit met batterij %, dat heb ik ook. Heb nu nog 40% erop staan, weet je prima wanneer je moet opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45
WaSteiL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:59:
[...]

@Roozzz
Of je gebruikt D-fly zodat je op 20% van je batterij netjes een melding krijgt op je fietscomputer. Heb je nog voldoende gelegenheid/tijd om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

rolandos582 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Gewoon icon maken op je garmin headunit met batterij %, dat heb ik ook. Heb nu nog 40% erop staan, weet je prima wanneer je moet opladen.
EdwinW schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Of je gebruikt D-fly zodat je op 20% van je batterij netjes een melding krijgt op je fietscomputer. Heb je nog voldoende gelegenheid/tijd om op te laden.
Ik leer bij, gaan we regelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Roozzz schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:43:
[...]

[...]

Ik leer bij, gaan we regelen!
Voor 830 : https://forums.garmin.com...c-beta-9-22-now-available

Voor 530 : https://www8.garmin.com/s...load_details.jsp?id=14953

Ze hebben een aantal maanden geleden % batterij vervangen door een raar icoontje met streepjes. % batterij is veel prettiger, bovenstaande linkjes zijn downloads naar de beta's waar % batterij terug is. Werkt bij mij nu prima op de 530.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dix0r
Kluus schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:16:
Gisteren trouwens door een steentje precies "goed" te raken een snakebite in de buitenband gefietst, de illusie dat je met tubeless niet lek kan rijden had ik natuurlijk al lang niet meer maar nu heb ik geleerd dat je met tubeless ook gewoon een snakebite kan krijgen ;).

In eerste instantie na thuiskomst, wilde ik het gaatje in de wang nog wel plakken en kijken of 'ie hield maar daarna zag ik dat het tweede gaatje precies op de hieldraad was (verklaarde achteraf ook de bubbels sealant die langs de velg kwamen) en dat die bij buigen ook verder begon te scheuren. Die band heb ik dus maar afgeschreven en dan maar gelijk de switch naar 28mm gemaakt! :)
Grijs gebied (MTB of Wielrenervaring topic)

Zaterdag Pathfinder Giro gereden. @Johlo op de gravel bike ik op de MTB aangezien ik het op mijn CX met 33mm cross bandjes niet aandurfde qua ondergrond in Limburg. Al eerder daar lek gestaan en taxi gebeld.

Ondanks mijn snakeskin banden wederom lek. Voor het eerst in mijn fietscarriere geplugd.

Lesson learned:
1. Deze werken niet.
2. Deze plugs werken wel.

Wellicht ook deels door mijn onkunde, maar gezien het warme weer waren de goedkope plugs te warm en kreeg ik ze niet in het gat.

Plaatje bij het praatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1GBRZ2JgHckzbQNq10EYC4QC-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oo17F4rsVTp61wxcen9RzqTR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 28-03-2022 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dix0r schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Grijs gebied (MTB of Wielrenervaring topic)

Zaterdag met Pathfinder Giro gereden. @Johlo op de gravel bike ik op de MTB aangezien ik het op mijn CX met 33mm cross bandjes niet aandurfde qua ondergrond in Limburg. Al eerder daar lek gestaan en taxi gebeld.

Ondanks mijn snakeskin banden wederom lek. Voor het eerst in mijn fietscarriere geplugd.

Lesson learned:
1. Deze werken niet.
2. Deze plugs werken wel.

Wellicht ook deels door mijn onkunde, maar gezien het warme weer waren de goedkope plugs te warm en kreeg ik ze niet in het gat.

Plaatje bij het praatje
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Yes, die tweede pluggen heb ik ook, dus dat zit goed. Helaas was er bij mij niets te pluggen, het gat in de wang was al gedicht door de sealant maar er bubbelde nog sealant tussen de velg en de band door. Achteraf bleek dat te komen door een tweede gat precies op de hieldraad, dar scheurde nog verder uit na bewegen dus die band was gewoon afgeschreven (weet niet of het heel goed te zien is maar op onderstaande foto gaat het dus om het rechter gat/scheurtje, het gat op de wang, wat ook zichtbaar is was al dicht):

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/TnPcWMUh9VHQ-zlHT8bZaAoAn20zu_uijGzb7kz_AVA-1536x2048.jpg

Gelukkig had ik wel een binnenbandje bij dus ik was zo weer onderweg.

Verder mooie rit inderdaad! Misschien neem ik die binnenkort eens van jullie over om met een maatje te gaan gravelen daar in die richting, zeker omdat gravelen met de MTB straks ook de "bread and butter" van onze jaarlijkse fiets vakantie gaat worden dit jaar :).

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 28-03-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@rolandos582 nice! Even nadenken of ik ook over ga naar die beta maar ik vond die aanpassing inderdaad ook super irritant, precies om die reden :). Aan de andere kant controleer ik nu gewoon regelmatig de led indicator maar ik kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment er uit sluipt.

Van de winter ging die accu bij mij nog vrij rap maar heb nu ook wel door dat het bij temperaturen boven nul wel heel wat langer duurt inderdaad :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
@Kluus Ik kan heel slecht tegen dat soort dingen, iets dat perfect werkt, weten aan te passen dat het voor geen meter werkt. Het regende klachten en daarom hebben ze het ook aangepast.

Mijn laatste oplaadbeurt was 23 Januari, nu 40%. Gaat ongeveer 3 maanden mee bij mij, dat is 3500-4000km. Dat vind ik dikke prima. Opladen is ook zo gebeurd nu ik hem gewoon aan het stroom kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Ik heb het 'voordeel' dat mijn powermeter eerder leeg loopt dan mijn DI2. Dus wanneer ik deze moet laden gaat mijn DI2 ook aan de lader.

Eigenlijk nooit gecheckt, is er voor je powermeter batterij ook een veld? Zal wel alleen voor de Garmin powermeters opgaan?

D-Fly was voor mij ook echt een no-brainer trouwens. Het switchen van Garmin velden op de hoods is echt fijn. Mis dit ook altijd op een non DI2 bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:06
Dix0r schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:30:
Ik heb het 'voordeel' dat mijn powermeter eerder leeg loopt dan mijn DI2. Dus wanneer ik deze moet laden gaat mijn DI2 ook aan de lader.

Eigenlijk nooit gecheckt, is er voor je powermeter batterij ook een veld? Zal wel alleen voor de Garmin powermeters opgaan?

D-Fly was voor mij ook echt een no-brainer trouwens. Het switchen van Garmin velden op de hoods is echt fijn. Mis dit ook altijd op een non DI2 bike.
Welke powermeter heb jij dat je die mag opladen? Ik moet het nog doen met van die middeleeuwse knoopcellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
pannekoek schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Welke powermeter heb jij dat je die mag opladen? Ik moet het nog doen met van die middeleeuwse knoopcellen.
Favero's bijvoorbeeld, mijn Power2Max NGeco gebruikt ook CR2450N knoopcel. Prima, heb er 10 van liggen ofzo. Zo gewisseld in 5 seconden, kan in de app status zien of als je de crank rond draait en ledjes bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

D-Fly is sowieso een must vind ik, ook dat je gewoon met je telefoon even je instellingen kan wijzigen en firmware kan updaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:51
rolandos582 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Ohhhja.... ja was wel een verhaal, om 0945 was ik bij mijn maatje en fietsten we samen naar Middelstum toe, we waren daar rond 1030 aanwezig. Hij moest nog even zijn transponder regelen, ik had mijn eigen transponder mee. Mooie finale gezien van klasse 3 en 4. Clubleden waren goed vertegenwoordigd. Rond 1045 kwamen meldingen dat er een zware crash is geweest, onze start werd uitgesteld. Ambulance/meerdere politie auto's en trauma helikopter kwamen voorbij, start werd uiteindelijk 45min uitgesteld, ik had het stervens koud. Uiteindelijk maar beetje heen en weer rijden, opstellen, lang wachten want mensen waren nog aan het warmrijden op het parcours. Uiteindelijk gingen we rijden, 3 bochten later, zwarte kat over het parcours, iedereen boven op de rem en bijna crash. Uiteindelijk prima uitgereden, had meer moeten opschuiven maar die krappe weggetjes met toch een best sterke wind zorgen voor weinig opties. Gefinished in het peloton op plek 28, mijn maatje was 2e. Toch 61 man/vrouw gestart in onze klasse. Prima middag met heerlijk weer uiteindelijk.

[Afbeelding]
Ondanks de heftige crash ervoor, mooi dat het een prima middag was zo. Vorig jaar een keertje meegedaan en overweeg komende zondag op Sloten mee te doen. Maak me met de huidige conditie weinig illusies, maar vind het een mooi concept. Vorig jaar op het behoorlijk complexe parcours van ulyssus meegedaan en zonder kleerscheuren de finish gehaald, dus dan zou het op Sloten ook wel moeten lukken toch?

Afgelopen vrijdag samen met de schoonvader overigens enkeltje Barneveld - Valkenburg gedaan. Om 6.45 met -2 vertrokken en uiteindelijk 20 graden gezien in de middag. Lekker dagje gepeddeld zonder druk of haast. Wahoo had wat kuren (achtergrondverlichting stond ineens aan en trok samen met een ongeplande/onaangekondigde update m'n accu leeg) dus die heb ik moeten bijladen halverwege en helaas het laatste uur heeft ie niet meer gered. Uiteindelijk zo'n 175km weten op te nemen :) Ik hoop overigens maar dat 8 uur in Z1 nog wat doet voor de conditie/vetverbranding. Gemiddeld 22km/u (met tegenwind) is niet bevorderlijk voor je houding op de fiets, merkte dat je ook te langzaam/licht kan fietsen.

Strava: deel 1 en deel 2.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45

Met knoopcellen volgens mij niet. Heb je een Stages, dan kun je het batterijniveau ongeveer uitlezen in de Stages App. Is het batterniveau echt laag, dan verschijnt daarover wel een melding op mijn Bolt. Maar dan kun je er waarschijnlijk nog één ritje mee rijden (of net niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-05 10:03

McMiGHtY

- burp -

Stufferdt schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Ondanks de heftige crash ervoor, mooi dat het een prima middag was zo. Vorig jaar een keertje meegedaan en overweeg komende zondag op Sloten mee te doen. Maak me met de huidige conditie weinig illusies, maar vind het een mooi concept. Vorig jaar op het behoorlijk complexe parcours van ulyssus meegedaan en zonder kleerscheuren de finish gehaald, dus dan zou het op Sloten ook wel moeten lukken toch?

Afgelopen vrijdag samen met de schoonvader overigens enkeltje Barneveld - Valkenburg gedaan. Om 6.45 met -2 vertrokken en uiteindelijk 20 graden gezien in de middag. Lekker dagje gepeddeld zonder druk of haast. Wahoo had wat kuren (achtergrondverlichting stond ineens aan en trok samen met een ongeplande/onaangekondigde update m'n accu leeg) dus die heb ik moeten bijladen halverwege en helaas het laatste uur heeft ie niet meer gered. Uiteindelijk zo'n 175km weten op te nemen :) Ik hoop overigens maar dat 8 uur in Z1 nog wat doet voor de conditie/vetverbranding. Gemiddeld 22km/u (met tegenwind) is niet bevorderlijk voor je houding op de fiets, merkte dat je ook te langzaam/licht kan fietsen.

Strava: deel 1 en deel 2.
toon volledige bericht
https://dgtzuqphqg23d.clo...CRQpo52Lfn4-1536x2048.jpg Als je maar blijft eten!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 13:25
Stufferdt schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:50:
[...]
Gemiddeld 22km/u (met tegenwind) is niet bevorderlijk voor je houding op de fiets, merkte dat je ook te langzaam/licht kan fietsen.
Ja doordat je minder druk op de benen zet komt er automatisch meer druk op de overige contactpunten te staan (handen / billen). En dan helpt het aantal uur op de fiets niet mee :D

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:51
Aanrader was dit ! Restaurant lekker bijzonder in Gemert.
Flink brok perenbavarois.
Michaelg schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Ja doordat je minder druk op de benen zet komt er automatisch meer druk op de overige contactpunten te staan (handen / billen). En dan helpt het aantal uur op de fiets niet mee :D
Poh ja, dat was dus het geval. Conditioneel was het peanuts, maar qua contactpunten wel een aanslag ja. Normaal gaan we ook wel iets harder, dus dit had ik ook niet verwacht. Achja, prima vermaakt en veel nieuwe stukjes gezien :) Uiteindelijk zaterdag/zondag geen ritje meer gedaan in Limburg zelf. Dus moet nog een keer terug O+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

EdwinW schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:36:
[...]

Met knoopcellen volgens mij niet. Heb je een Stages, dan kun je het batterijniveau ongeveer uitlezen in de Stages App. Is het batterniveau echt laag, dan verschijnt daarover wel een melding op mijn Bolt. Maar dan kun je er waarschijnlijk nog één ritje mee rijden (of net niet).
op de 4iiii krijg je ook zo'n melding op de Bolt, Alleen ben ik dan net van huis af en vergeet ik hem te vervangen. na 4 ritten van zo'n 200km in totaal deed hij het nog steeds. Maar heb ik hem wel vervangen. Geen idee hoeveel langer ik nog had kunnen fietsen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dix0r schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Mooie fiets. Ook inc. Look pedalen zoals het heurt.

Maar idd wat is er met die zwarte stikker op de achtervelg, ongelukje gehad of kras op de carbon velg? Welke naven heb je in die Farsports wielset zitten?

En het zadel.. Lijkt op een zadel van AliExpress en daarmee niet origineel. Of is dit toch de echte Selle San Marco Aspide Superleggera? Sorry, teveel neppers gezien inmiddels

Veel vragen, maar eigenlijk wel benieuwd naar wat achtergrond / opbouw van deze machine. _/-\o_

Haha dank! Zwarte 'sticker' is dus een stukje tape wat er nog op zat van de montage van de fiets. De wielen zijn Farsports Kaze 55mm met DT350 naven. Ik gebruik ze gewoon met binnenband.

Zadel is inderdaad een neppe van Ali. Kostte slechts zo'n 25 euro en doet het al een paar jaar helemaal prima. En wat je verder niet kan zien, is de Hambini bottombracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
rolandos582 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:38:
[...]

[Afbeelding]
Mooi verhaal, ja is een mooi open rondje. Maar goed dat er wat wind stond anders is het ook maar wat meewaaien. Je hoort het toch wel vaker hoor bij die R2R wedstrijdjes, dat er ongelukken gebeuren. Zijn toch vaak lui die voor het eerst een wedstrijdje rijden of juist op de top van hun kunnen rijden en daardoor foutjes maken.

Maar goed, blijft een prachtig concept. Stonden gisteren in totaal wel bijna 200 mensen aan de start denk ik verspreid over verschillende categorieën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 13:25
Ja het is echt een mooi concept! Ik baal er ook echt van dat er niet wat meer in deze hoek van het land (omgeving Arnhem/Doetinchem) van worden georganiseerd. Er zijn dan de dinsdag avond competitie van Reto op Papendal en vanuit de Zwaluwen de donderdag avond competitie. Maar het niveau verschil onderling is daar nog steeds erg groot, dat ik denk dat het leuker/beter zou zijn als het opgeknipt wordt in verschillende categorieën.

Rant: op dag 4 inmiddels van me Corona besmetting en het blijft gelukkig nog steeds bij alleen wat keelpijn. Maar man man man wat duurt dit lang zeg... sporten is echt een verslaving he!

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn disk brakes zijn aan bleeden en bijvullen toe. Met name mijn racefiets voor begint aardig in te boeten op remkracht.
Hebben jullie (goede) ervaringen met de kitjes op AliExpress. Even gesorteerd op 'meest verkocht', lijken vooral de setjes van EZmtb populair.
https://www.aliexpress.co...3BGBP%3Bsearch-mainSearch lijkt me een prima setje voor het geld, maar als mensen slechte ervaringen hebben, hoor ik het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 22:03
Die EZmtb werkt prima, gebruik ik al jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Smultie schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:39:
Mijn disk brakes zijn aan bleeden en bijvullen toe. Met name mijn racefiets voor begint aardig in te boeten op remkracht.
Hebben jullie (goede) ervaringen met de kitjes op AliExpress. Even gesorteerd op 'meest verkocht', lijken vooral de setjes van EZmtb populair.
https://www.aliexpress.co...3BGBP%3Bsearch-mainSearch lijkt me een prima setje voor het geld, maar als mensen slechte ervaringen hebben, hoor ik het graag.
Heb ook dit setje ooit eens aangeschaft, werkt prima. Is echter wel overkill wanneer je Shimano hebt.

Een setje van Shimano zit in dezelde prijsrange (of zelfs minder). Zorg wel ff voor de goede (mineraal) olie.

De officiele docs van Shimano omschrijven ook goed hoe het oneway system te bleeden.

[ Voor 4% gewijzigd door Dix0r op 28-03-2022 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
pier87 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:23:
[...]
Mooi verhaal, ja is een mooi open rondje. Maar goed dat er wat wind stond anders is het ook maar wat meewaaien. Je hoort het toch wel vaker hoor bij die R2R wedstrijdjes, dat er ongelukken gebeuren. Zijn toch vaak lui die voor het eerst een wedstrijdje rijden of juist op de top van hun kunnen rijden en daardoor foutjes maken.

Maar goed, blijft een prachtig concept. Stonden gisteren in totaal wel bijna 200 mensen aan de start denk ik verspreid over verschillende categorieën.
Ja er waren 199 voorinschrijvingen volgens de club, dikke prima dus. Op de dag zelf ook nog wat inschrijvingen, genoeg mensen, genoeg fun. Ik zou best ook wel eens een wat langere koers willen zien in plaats van enkel criteriums. Zou best wel 3 uur koers willen doen 1x in de zoveel tijd.
Michaelg schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:28:
Ja het is echt een mooi concept! Ik baal er ook echt van dat er niet wat meer in deze hoek van het land (omgeving Arnhem/Doetinchem) van worden georganiseerd. Er zijn dan de dinsdag avond competitie van Reto op Papendal en vanuit de Zwaluwen de donderdag avond competitie. Maar het niveau verschil onderling is daar nog steeds erg groot, dat ik denk dat het leuker/beter zou zijn als het opgeknipt wordt in verschillende categorieën.

Rant: op dag 4 inmiddels van me Corona besmetting en het blijft gelukkig nog steeds bij alleen wat keelpijn. Maar man man man wat duurt dit lang zeg... sporten is echt een verslaving he!
Heb ik vaker gehoord dat het niet overal hetzelfde is, ik heb wel het geluk met Groningen, wielerbaan op corpus word actief gebruikt op wekelijks niveau, elke donderdag een trainingskoers met zeker 75-150 man aan de start en ik woon er praktisch naast. Er daarnaast 18 R2R koersjes in dit jaar. Genoeg vermaak en opties. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dix0r schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Heb ook dit setje ooit eens aangeschaft, werkt prima. Is echter wel overkill wanneer je Shimano hebt.

Een setje van Shimano zit in dezelde prijsrange (of zelfs minder). Zorg wel ff voor de goede (mineraal) olie.

De officiele docs van Shimano omschrijven ook goed hoe het oneway system te bleeden.
Misschien kijk ik er volledig naast, maar setjes van Shimano kan ik zo snel niet vinden bij de online winkels, zit nu ook te kijken naar dat setje van ali wat @Smultie linkte, maar ja welke "kleur" bestel je dan. Ik twijfel tussen STD en 2022 STD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ik heb :
Shimano TL-BT03S
Shimano Bleed Block (15-hole) for 2-Piston Brake Calipers
Shimano Bleed Adapter for ST-R9120 / ST-R8020
Shimano Schijfremolie Mineraal

Laatst nog remmen gebleed, dan heb je alles wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Kluus schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Misschien kijk ik er volledig naast, maar setjes van Shimano kan ik zo snel niet vinden bij de online winkels, zit nu ook te kijken naar dat setje van ali wat @Smultie linkte, maar ja welke "kleur" bestel je dan. Ik twijfel tussen STD en 2022 STD.
Online is het idd mager zie ik nu. Dan zou ik niet al te lang nadenken over de ezMTB bleed set. Al duurt het wel ff voordat je 'm binnen hebt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
2022 STD is het geworden.
Voor 20 euro binnen 7 dagen binnen.

Lijkt me dan de beste optie. Shimano zal mogelijk wat minder nodig hebben, maar dan ben ik liever voor hetzelfde geld wat beter voorbereid op een eventuele MTB met Magura.

Thanks voor het meedenken allemaal!

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 28-03-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Smultie schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:33:
2022 STD is het geworden.
Voor 20 euro binnen 7 dagen binnen.

Lijkt me dan de beste optie. Shimano zal mogelijk wat minder nodig hebben, maar dan ben ik liever voor hetzelfde geld wat beter voorbereid op een eventuele MTB met Magura.

Thanks voor het meedenken allemaal!
Ik zie toch echt : Geschatte levering op 09 mei, snelste levering 14 april, kost alleen wel 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Ik zie toch echt : Geschatte levering op 09 mei, snelste levering 14 april, kost alleen wel 90 euro.
Via deze link denk ik:
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Kleur heet dan wel anders, maar ik heb die ook maar besteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:44
Ik heb zo'n Shimano setje, maar dat was ook takke duur voor wat het is (plastic troep). Eerlijk gezegd ziet dat Ali setje er kwalitatief een stuk meer solide uit; met name de aansluiting van het trechtertje. Bij Shimano is dit heel dun en broos plastic dat heel makkelijk kan afbreken, hier lijken het metalen nippeltjes te zijn.

Qua werking is het verder allemaal extreem basaal, dus daar is weinig verschil te maken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Wat bedoel je dan @rolandos582 3 uren lang een zelfde soort rondje rijden, dus 15 keer een rondje van x km of bedoel je 1 x een lange ronde van 120km? Vaak zijn dit ook rondjes 3 x 40 km oid.

Vaak zijn die langere omlopen lastig te organiseren hoor, qua organisatie etc. Je moet veel wegen afzetten en begeleiding eromheen. Het verbaast je wat daar bij komt kijken. Daarnaast trekken veel organisaties zich ook terug na de Amerikaanse taferelen die hier plaatsvinden. Als er een ongeluk gebeurt omdat er een steen op het parcours ligt oid dan ben jij aansprakelijk etc. Terwijl het vaak clubs/ vrijwilligers zijn die het regelen.

Maar als je nog ambities hebt zou ik een amateur licentie nemen bij de KNWU, worden her en der door het land nog wel lange omlopen georganiseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kluus schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Via deze link denk ik:

Deze heb ik besteld inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@rolandos582 en gewoon cyclos rijden dan, is dat niks voor jou? Zeker de top 20% posities is ook gewoon koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Kluus schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Via deze link denk ik:

Dit setje heb ik ook (Color "Upgraded"), alleen zat daar geen bleedblock in dat in mijn rem paste. Je hebt dat kleine blok met van die oortjes nodig voor shimano road. (Zit wel bij die 2021 setjes)
Het 2 cilinder blok blijft er ook wel tussen hangen maar dan kan je dus je borgpennetje niet gebruiken.

Daarnaast bleef het slangetje moeilijk zitten op de bleedpoort op de remklauw. Ik heb hem met een plakbandje aan de seatstay gefixeerd zodat ie er netjes boven bleef.

Maar goed, verder is het prima gelukt met dit setje, maar op zich heb je inderdaad niet zoveel nodig. Is maar net welke methode je wilt hanteren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

joker1977

Tweakert

Michaelg schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:28:
Als je enkel wat keelpijn hebt en geen koorts dan kun je toch gewoon gaan sporten ? Ik bedoel, als je even op lage intensiteit een rondje in je eentje gaat doen is toch geen probleem.

Dat "isolatie!!!!1"-verhaal is om te voorkomen dat idioten op hun werk, in de kroeg en in de supermarkt iedereen de bek vol hoesten en een superspreader worden. Als je gewoon afstand houdt en een solo-rondje gaat fietsen dan is er echt niks aan de hand, hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:37
rolandos582 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Ja er waren 199 voorinschrijvingen volgens de club, dikke prima dus. Op de dag zelf ook nog wat inschrijvingen, genoeg mensen, genoeg fun. Ik zou best ook wel eens een wat langere koers willen zien in plaats van enkel criteriums. Zou best wel 3 uur koers willen doen 1x in de zoveel tijd.

[...]

Heb ik vaker gehoord dat het niet overal hetzelfde is, ik heb wel het geluk met Groningen, wielerbaan op corpus word actief gebruikt op wekelijks niveau, elke donderdag een trainingskoers met zeker 75-150 man aan de start en ik woon er praktisch naast. Er daarnaast 18 R2R koersjes in dit jaar. Genoeg vermaak en opties. O-)
Ik heb me ook weer ingeschreven voor die as zondag hier in Amsterdam. Was me vorig jaar erg goed bevallen. @Prulleman mooi als je ook komt!

Daarnaast ben ik me aan het orienteren op nieuwe wielen, budget rond de 1500 euro. Zit vooral te kijken naar de Zipp 404s of de DT Swiss ARC 1400. Zijn er nog andere wielen die ik kan bekijken? Ik weet het bestaan van Van Speyk af.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:17
joker1977 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 07:35:
[...]

Als je enkel wat keelpijn hebt en geen koorts dan kun je toch gewoon gaan sporten ? Ik bedoel, als je even op lage intensiteit een rondje in je eentje gaat doen is toch geen probleem.

Dat "isolatie!!!!1"-verhaal is om te voorkomen dat idioten op hun werk, in de kroeg en in de supermarkt iedereen de bek vol hoesten en een superspreader worden. Als je gewoon afstand houdt en een solo-rondje gaat fietsen dan is er echt niks aan de hand, hoor...
Ik had niet eens de energie om een rondje te maken, pas na 10 dagen had ik weer een beetje puf om 40 km rustig te rijden :/

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
KW25 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:04:
[...]

Ik heb me ook weer ingeschreven voor die as zondag hier in Amsterdam. Was me vorig jaar erg goed bevallen. @Prulleman mooi als je ook komt!

Daarnaast ben ik me aan het orienteren op nieuwe wielen, budget rond de 1500 euro. Zit vooral te kijken naar de Zipp 404s of de DT Swiss ARC 1400. Zijn er nog andere wielen die ik kan bekijken? Ik weet het bestaan van Van Speyk af.
huh..? Nee niks voor mij... Ik doe weleens een MTB wedstrijd, maar dan heb ik eigenlijk ook al een hekel aan massastarts... Ik rij liever een MTB marathon waarbij je meer op jezelf aangewezen bent.. lijkt me niks om met 40+ in een grote groep te rijden :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:30:
[...]
huh..? Nee niks voor mij... Ik doe weleens een MTB wedstrijd, maar dan heb ik eigenlijk ook al een hekel aan massastarts... Ik rij liever een MTB marathon waarbij je meer op jezelf aangewezen bent.. lijkt me niks om met 40+ in een grote groep te rijden :/
Ach joh, heb je het wel eens gedaan? ;) Die zoemende bandjes op het asfalt, de groepsdynamiek... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
Kluus schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:44:
[...]

Ach joh, heb je het wel eens gedaan? ;) Die zoemende bandjes op het asfalt, de groepsdynamiek... O+
nee, daarom juist :D

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
oke ik weet dat er een grote fietskleding topic is. Maar ik wil hier even een ervaringsvraagje stellen...

Mn Bont Vaypors zijn aan zn eind... ik overweeg nieuwe schoenen... nu zijn er veel schoenen KNIT, zijn hier mensen met ervaring met schoenen die deels KNIT zijn en dan met name naar het schoon houden van deze witte schoenen?

Mn huidige schoenen kun je gemakkelijk met een doekje schoonmaken, maar hoe doe je dit met KNIT, heb geen zin om na enkele ritjes met grijze schoenen te fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:20
Zo'n evenement is, uitgezonderd van de start, echt wel mooi om mee te maken. Nadeel is er vooral als het nog te veel gemengd is met snelle mensen die te laat bij de start waren en naar voren willen komen en langzamere mensen die te veel proberen mee te blijven doen voorin.

Daarna is het vooral een beetje opletten wat voor figuren er voor je rijden en hoeveel afstand je moet houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
KW25 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:04:
[...]

Goed dat je al die spammers voor wilt zijn ;)

Een kleine detail waar je rekening mee moet houden, de DT's gebruiken geen standaard spaken. Ze gebruiken de eigen DT t-head spaken en die liggen niet overal voor het oprapen. Bij pech of schaden, zul je waarschijnlijk even moeten wachten totdat de spaken er zijn. Ook zijn er specifieke lengtes per model, als jouw lengte op is, wordt het wachten of van ver moeten halen.

Wat dat betreft hebben de Zipp's een streepje voor want die gebruiken gewoon CX-Rays's

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@ElGreco CX-Sprint zelfs, bij mijn 303 FC's ten minste, of komt dat puur omdat er specifiek bij de velgrem versies minder spaken in het voorwiel zitten?

@KW25 dat was inderdaad ook de reden dat ik destijds voor Zipp ben gegaan (en later handgespaakt voor mijn nieuwe aluminium setje), onderhoudbaarheid door gebruik van gangbare materialen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 29-03-2022 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Setje zipp's is best leuk hoor, qua prijs zo gek niet : https://www.hopmansfietsg...24.html#/936-maat-shimano

Moet je tubeless rijden maar wie rijdt er anno 2022 nog met een biba rond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik hoorde afgelopen weekend weer het hardnekkige gerucht dat je eigenlijk bij tubeless voor ieder lek een nieuwe buitenband moet kopen! Eerder hoorde ik het al van iemand die met die reden van tubeless was afgestapt, en mij voor gek verklaarde dat ik, na "lek" (gat was toen gedicht, maar ik kon wel door met minder druk) nog vertrouwen had in die band.

Afgelopen zaterdag door een andere tubeless gebruiker die in een winkel hetzelfde advies had gekregen om steeds een nieuwe band te kopen. Die persoon had echter ook al bedacht dat dat commercieel wel een handig advies was en nam dat dus met een korrel zout. Maar was er wel van overtuigd dat ieder lek, ook wanneer deze gedicht was door de sealant, geplakt diende te worden, want: Op den duur wordt de sealant hard en dan schiet de prop er weer uit.

Mijn argument dat ik het, zolang de band de gewenste druk gewoon kan houden wel gezegend vind en dat ik pas iets ga plakken als dit niet lukt, werd wederom bestempeld als "onverstandig". Ik ben hier echter nog nooit mee in de "problemen" gekomen, hoe kijken de tubeless gebruikers hier daar tegen aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:32:
Ik hoorde afgelopen weekend weer het hardnekkige gerucht dat je eigenlijk bij tubeless voor ieder lek een nieuwe buitenband moet kopen! Eerder hoorde ik het al van iemand die met die reden van tubeless was afgestapt, en mij voor gek verklaarde dat ik, na "lek" (gat was toen gedicht, maar ik kon wel door met minder druk) nog vertrouwen had in die band.

Afgelopen zaterdag door een andere tubeless gebruiker die in een winkel (volgens mij zei hij Mantel!) hetzelfde advies had gekregen om steeds een nieuwe band te kopen. Die persoon had echter ook al bedacht dat dat commercieel en handig argument was maar was er wel van overtuigd dat ieder lek, ook wanneer deze gedicht was door de sealant, geplakt diende te worden, want: Op den duur wordt de sealant hard en dan schiet de prop er weer uit.

Mijn argument dat ik het, zolang de band de gewenste druk gewoon kan houden wel gezegend vind en dat ik pas ga plakken als dit niet lukt, werd wederom bestempeld als "onverstandig". Ik ben hier echter nog nooit mee in de "problemen" gekomen, hoe kijken de tubeless gebruikers hier daar tegen aan?
Mijn huidige achterband had na 3 ritjes volgens mij een lek, na 1 minuut band naar de grond, sealant deed zijn werk en was amper druk verloren na 90km. Nu is dat inmiddels 4000km geleden en hij doet het nog prima. Geen reden om te vervangen als hij het gewoon doet, daar is die sealant immers voor. Je hebt ook kleine lekjes waar je niks van merkt, dan doet de sealant gewoon zijn werk. Dat zie je wel als je de band er af haalt. Of te wel gewoon onzin, ik had wel 1 pirelli p zero die echt een gat had in de zijwand, daar ga ik echt niet lopen kloten met plakkers en stickers enzo maar vervang ik gewoon. Met die kleine gaatjes die zichzelf sealen en geen plug nodig hebben, gewoon rijden! O-)
Pagina: 1 ... 390 ... 639 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).