Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 385 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:36
Ik heb er eigenlijk geen last van, maar het ziet er gek uit. Ik overwoog de banden om te wisselen (voor naar achter en vv), maar ik denk dat het vierkante, mocht het van invloed zijn op de rij-eigenschappen van de fiets, achter minder kwaad kan dan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:56

aerofreak

Steve Jobs

CyberThijs schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:43:
Bedankt @aerofreak , nu is mijn rekening opeens een kleine 5000 euro lichter :o

Alhoewel Canyon niet echt een merk is waar ik ongelofelijk warm van word, is de feature-set en leverbaarheid de prijs wel waard.

@Dix0r ja, het frame is niet bepaald "nieuw" te noemen, maar liever dat dan miserie met hun recentste innovaties (cfr. seatpost en stem issues).
Gefeliciteerd! Welke kleur? :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:57

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

nomar109 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:45:
Hoe vierkant laten jullie een band worden voordat je hem gaat vervangen?
De (achter)band is verder nog goed genoeg, maar wel vierkant.
Van de week een band vervangen waar het canvas doorheen kwam :o

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:22
aerofreak schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:03:
[...]

Gefeliciteerd! Welke kleur? :)
Een van de zaken waar ik Canyon graag van beschuldig is dat het allemaal zwarte fietsen zijn. Alhoewel de 'True Grey' zeker niet lelijk is, ben ben ik voor de 'True Dark Red' gegaan om het leven toch wat kleurrijker te maken. *O*

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Mooi tochtje gemaakt vandaag, enige smetje was dat ik 300 meter ofzo tekort kwam voor een tile, I'll be back!

Wel gepromoveerd naar 18x18 en het doel van de volgende rit is 20x20. Moet lukken, want dat zijn nog maar 6 extra tiles, die ook nog eens redelijk bij elkaar in de buurt liggen.

Foto zei u?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWYfamVEpYfzmOKA2Ah4qjfeCfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81qzWcUWPzgMEEsYdXStCMD2.jpg?f=fotoalbum_large

En nee, geen ventieldopjes en/of zadeltasje. Wel valt zo op dat het stuur vreemd staat. De vorige eigenaar had de shifters heel laag zitten en ik heb het stuur omhoog gedraaid. Want ja, anders moet je mss investeren in een heel nieuw stuurlint *kuch* hoi 1234 *kuch* ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32

Kluus

Gang is alles

nomar109 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:58:
Ik heb er eigenlijk geen last van, maar het ziet er gek uit. Ik overwoog de banden om te wisselen (voor naar achter en vv), maar ik denk dat het vierkante, mocht het van invloed zijn op de rij-eigenschappen van de fiets, achter minder kwaad kan dan voor.
Lekker oprijden achter, ik ga altijd bijna tot het canvas. En zeker niet de vierkante band naar voor leggen, want daar kan eenversletenband inderdaad veel meer kwaad dan achter. Ik snap het nut daarvan ook nooit echt.

Als achter versleten is gooi ik die weg, voorband, die altijd nog vrij goed is, gaat naar achter om daar op te rijden en voor komt een mooie nieuwe. Gewoon doorschuiven dus, op die manier heb je voor altijd een goede band en je trekt toch de maximale levensduur er uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 10-03-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
ohno_nl schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Van de week een band vervangen waar het canvas doorheen kwam :o
Ik heb eind vorig jaar een band vervangen met een klein gaatje. Ik denk dat ik met die band al 8k gefietst had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
nomar109 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:45:
Hoe vierkant laten jullie een band worden voordat je hem gaat vervangen?
De (achter)band is verder nog goed genoeg, maar wel vierkant.
Ik weet niet of het echt nodig was maar heb deze vorige week vervangen, reed er toch al best wel een tijdje zo mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6OUCgCi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42
Kreeg alert dat je m'n naam noemde. Maar welk topic heb je het dan nu gepost ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 22:09

Galois

1811 - 1832

hoi1234 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:51:
[...]

Ik heb eind vorig jaar een band vervangen met een klein gaatje. Ik denk dat ik met die band al 8k gefietst had.
Het frustreert mij enorm dat ik maximaal 3000 km met een achterband rijd. Ga ik dan zo hard door de bochten? 😎

Voor wel het dubbele (GP 5000 TL en wissel ze vanwege tubeless niet van voor naar achter).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 06:56:
[...]

Het frustreert mij enorm dat ik maximaal 3000 km met een achterband rijd. Ga ik dan zo hard door de bochten? 😎

Voor wel het dubbele (GP 5000 TL en wissel ze vanwege tubeless niet van voor naar achter).
Ik vermoed dat @hoi1234 niet met GP5000TL of Schwalbe Pro One of dergelijke banden rijdt maar met wat goedkopere maar hardere banden. Die soepele zachte wedstrijd bandjes slijten gewoon zo hard, ik rijd zelf met Schwalbe Pro One en ik haal ook rond de 3000km achter denk ik.

Edit: Maar als je doorschuift heb je die band dus eerst ook al 3000km voor gebruikt, dat is de truc. ;) Ik rij ook tubeless, waarom zou je die niet doorschuiven? Kan je gelijk eens je latex verversen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 11-03-2022 07:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31
[...]

Het frustreert mij enorm dat ik maximaal 3000 km met een achterband rijd.
Probleem is dat we hier allemaal op wanabee racebandjes rijden.

Een paar kogel harde Durano Plus bandjes zullen vast langer mee gaan.

Die durano plus zijn gekozen omdat ik het k*t bandjes vond, er is vast wel een tweaker te vinden die ze in minder dan 3000 km versleten heeft. Feit blijft, we rijden liever op zachte soepele bandjes, en die slijten harder

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
[...]

Ik denk dat dit uw oorzaak is ^^.

En ik rijd ze dus echt helemaal af hè? Ik kreeg een lekke band en toen zag ik dat de band een gaat had. Mij is eerder in dit topic vertelt dat je altijd voor de beste band doet. Voor slijt nauwelijks, dus daarom ook naar achteren op den duur.

Ja en ik rijd op de goedkoopste merkbanden die ik kan vinden. Continental ultrasport 2 en Victoria rubino pro G2. Dus misschien ook wel wat @Kluus zegt. Oja. Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik rijd ook op 7bar+. Ja, das hard. Maar op m'n banden staat 7-8.5 bar en 7-10bar. Lijkt me dan dat het noodzakelijk is. Zijn wel 23mm banden.

[ Voor 19% gewijzigd door hoi1234 op 11-03-2022 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja dat scheelt wel @hoi1234 dure bandjes zijn in meerdere opzichten duur dus. Maar ze rijden wel lekker ;).

Ik snap echter nog steeds niet waarom je met tubeless niet door zou kunnen schuiven van voor naar achter.

[ Voor 53% gewijzigd door Kluus op 11-03-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Kluus schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:13:
Ja dat scheelt wel @hoi1234 dure bandjes zijn in meerdere opzichten duur dus. Maar ze rijden wel lekker ;).

Ik snap echter nog steeds niet waarom je met tubeless niet door zou kunnen schuiven van voor naar achter.
+ Dat je minder vaak lek rijdt. Tenminste dat blijkt uit onderzoek van hoi1234. Ik zie steevast mensen met dure fietsen en dure banden langs de kant staan als we een clubritje rijden. Ik heb echt nooit lek (klopt af).

Weet niet of mijn constatering ook echt klopt of mensen met lekke banden gewoon pech hebben. Maar dure banden moeten natuurlijk licht zijn. Dus antilek zal wel minder zijn, want dat maakt een band zwaarder.

[ Voor 16% gewijzigd door hoi1234 op 11-03-2022 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Oja, kettingbladen en derailleurwieltjes zijn besteld. Cassette ga ik morgen samen met de pd tl40 bij ROSE halen. Ketting heb ik nog liggen van toen ik de missing link kwijt raakte bij het wassen van de fiets en toen maar een nieuwe ketting kocht met missing link erbij geleverd.

Gisteren tijdens de training is de ketting er 2x afgevallen. Dat vind ik reden genoeg om te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
dure banden zijn niet per definitie beter lekbestendig,
Je moet het zien als een aantal schuifknoppen waar je mee kan tweaken:
- prijs
- lekbestendigheid
- grip
- rolweerstand
- gewicht
- comfort
-...

bij een aantal kan je de 1 omhoog schuiven, maar gaat een andere automatisch naar beneden, bv lekbestendigheid vs gewicht (een extra laag is gewoon zwaarder).
Maar met duurdere materialen creeer je wat meer bandbreedte, en kan je bv net wat meer schuifjes omhoog gooien.

Voor wedstrijfbandjes is lekbestendigheid echter niet prio 1, uiteraard zit er een ondergrens aan, want je wilt ook niet in een koers 20 x langs de kant staan, maar met een nieuw wiel uit de volgwagen ben je in een halve minuut weer verder.

(op dezelfde manier kan je naar een hele hoop zaken kijken, ook frames, wielen, etc beetje de uitgebreide versie van "strong, light, cheap, pick 2"

een aero fiets is bv vaak niet licht of comfortabel, maar stop je er meer R&D en, en maak je een duurder frame met een ingewikkeldere carbon layup, dan -kan- ie zomaar "best" licht of "niet keihard" worden, maar uiterard ook weer niet zo licht of comfortabel als een frame waarbij -niet- naar de aero vorm van de buizen gekeken hoeft te worden)

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 11-03-2022 08:34 ]

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:05
hoi1234 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:25:
Oja, kettingbladen en derailleurwieltjes zijn besteld. Cassette ga ik morgen samen met de pd tl40 bij ROSE halen. Ketting heb ik nog liggen van toen ik de missing link kwijt raakte bij het wassen van de fiets en toen maar een nieuwe ketting kocht met missing link erbij geleverd.

Gisteren tijdens de training is de ketting er 2x afgevallen. Dat vind ik reden genoeg om te vervangen.
Ik zie echt nooit mensen met dure fietsen langs de kant staan met een ketting er af.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Kluus schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:13:

Iets meer moeite maar dat is het wel, je kunt ook gewoon 3 banden kopen, 2 voor en 1 achter. Dat is ook prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
mhr-zip schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 07:32:
[...]

Die durano plus zijn gekozen omdat ik het k*t bandjes vond, er is vast wel een tweaker te vinden die ze in minder dan 3000 km versleten heeft. Feit blijft, we rijden liever op zachte soepele bandjes, en die slijten harder
Niet allemaal! Ik ben groot fan van Durano Plus! Ik heb ooit een fantastisch gesprek gehad met een verkoper bij Mantel daarover toen ik er om vroeg. Hij zei je weet dat die banden wel wat harder zijn, en minder goed lopen? Ik zeg joh, ik probeer fit te worden door te fietsen en als ik met mijn GP4000 bandjes elke 5 dagen stil sta om een band te plakken lijdt mijn gemiddelde daar meer onder. Het zal me een rotzorg zijn of een band beter 'bolt', ik wil gewoon de fiets pakken en fietsen. Elke keer als ik langs de kant van de weg sta te hannessen ben ik niet meer met mijn hobby bezig... Ik heb allerlei versies van tubeless gereden, hippe snelle bandjes, maar kom altijd weer terug op het gemak van de Durano's en dan ga ik maar een km/u langzamer.

Overigens doe ik volgens mij niet enorm veel meer dan 4000 km met een set, maar ik ben ook 95 kg schoon aan de haak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:27
mhr-zip schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 07:32:
[...]

Ik kies eerder voor beter lekbestendig dan voor banden waardoor ik theoretisch gezien harder zou kunnen fietsen. Maar ja, ik ben dan ook maar een veredelde toerfietser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSAxnHbgS3T3GV3Y0WgpgpXBDds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnJio8Ck7JLIKCcYAm1qjdls.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen november kwam ik er op mijn werk achter dat ik een stuk rubber was verloren, maar toen moest ik nog 33km terug naar huis. Gelukkig allemaal goed gegaan, dus een band kan best wat hebben, maar je bent dan toch minder ontspannend aan het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Owios schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:33:
[Afbeelding]

Afgelopen november kwam ik er op mijn werk achter dat ik een stuk rubber was verloren, maar toen moest ik nog 33km terug naar huis. Gelukkig allemaal goed gegaan, dus een band kan best wat hebben, maar je bent dan toch minder ontspannend aan het fietsen.
Hahaha... dat is dan weer een voordeel van niet-tubeless rijden. Dan is dit mogelijk. Bij tubeless was dit niet mogelijk geweest...
Kluus schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 07:29:
[...]

Ik vermoed dat @hoi1234 niet met GP5000TL of Schwalbe Pro One of dergelijke banden rijdt maar met wat goedkopere maar hardere banden. Die soepele zachte wedstrijd bandjes slijten gewoon zo hard, ik rijd zelf met Schwalbe Pro One en ik haal ook rond de 3000km achter denk ik.

Edit: Maar als je doorschuift heb je die band dus eerst ook al 3000km voor gebruikt, dat is de truc. ;) Ik rij ook tubeless, waarom zou je die niet doorschuiven? Kan je gelijk eens je latex verversen.
Vind ik gewoon gedoe (deze wissel). Duurt namelijk ook altijd even voordat een tubeless gemonteerde band ook goed luchtdicht is.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:51
Beste allemaal,

Ben nieuw en twijfel tussen de volgende twee fietsen:
https://www.12gobiking.nl/cube-attain-sl-disc
https://www.12gobiking.nl/sensa-modena-ltd-105-disc

Tot nu toe voorkeur voor de Cube. Wat vinden jullie?

Meeste andere fietsen zijn niet leverbaar in de nabije toekomst…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Banden omwisselen van voor naar achter doe ik ook niet aan nee.
Gewoon 2 achterbanden icm 1 voorband en daarna vervang ik beide.
Achter beetje afhankelijk van waar ik fiets, in de bergen slijt het wat rapper omdat je in afdaling toch iets sneller blokkeert zegmaar.
Maar meestal zo rond de 4000km en als ik het oprek zo'n 5000km maar dan ga je soms canvas plekjes zien.
Met Schwalbe Pro One of Mavic Yksion UST bandjes.
Merk wel dat wat bredere banden wat langer meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Vind ik gewoon gedoe (deze wissel). Duurt namelijk ook altijd even voordat een tubeless gemonteerde band ook goed luchtdicht is.
Op zich kan ik begrijpen dat het gedoe kan zijn, ook afhankelijk van de band en velg combinatie, maar de gebruikte band is toch al redelijk goed dicht? Bij een nieuwe band heb je inderdaad nog wat "lekken" door de poreuse wangen maar dat is bij die voorband allemaal al gevuld met latex. Misschien nog wat lekjes bij de aansluiting van de velg maar over het algemeen valt dat bij mij meestal wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Kluus schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Op zich kan ik begrijpen dat het gedoe kan zijn, ook afhankelijk van de band en velg combinatie, maar de gebruikte band is toch al redelijk goed dicht? Bij een nieuwe band heb je inderdaad nog wat "lekken" door de poreuse wangen maar dat is bij die voorband allemaal al gevuld met latex. Misschien nog wat lekjes bij de aansluiting van de velg maar over het algemeen valt dat bij mij meestal wel mee.
Misschien valt het inderdaad wel mee... moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit doe (sinds ik tubeless rijd). Misschien toch eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Het hangt ook een beetje van de situatie af natuurlijk, ik ben nu wel twee oudere bandjes gewoon achter aan het oprijden terwijl ik voor niet wissel omdat deze nog 25mm zijn en ik wil zsm naar 28mm ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
replica17 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:50:
Beste allemaal,

Fietsen zijn zeer vergelijkbaar in bijna alles, dus kies de gene waar je blijste van wordt. De beste fiets is er eentje waar je op wilt rijden als je hem ziet staan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 14:56
Beste allemaal,

Ik had een Sensa Romagna 105 SLE (volgens mij hetzelfde frame als de Modena, wel met minder goede wielen) en ik was hier echt niet happy mee. Elke keer kwam ik met pijn van de fiets af en heb van alles geprobeerd om het goed te krijgen, wat niet lukte. Voor de rest kan ik weinig verkeerds zeggen over de Sensa, qua afwerking was het allemaal prima voor de prijs.

De Sensa dus verkocht een een Cube Attain SL disc 2021 gekocht. Meteen vanaf het begin pijnvrij en probleemvrij gereden. Goed afgewerkt!

Als de geometrie je past is er geen verkeerde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gedoe zit hem ook in dat als je band van voor naar achter omwisselt bij tubeless je vloeistof ook moet overgooien van voor naar achter.
Of nieuwe vloeistof maarja ook dat kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
Beste allemaal,

Mijn persoonlijke ervaring (februari 2022) met het kopen van een fiets in deze tijd is dat het het beste is om gewoon eens een lijstje interessante/mooie merken/fietsen uit te zoeken en dan gewoon in de buurt rond te gaan rijden bij de fietsenmakers. Vind je iets dat je past (zowel smaak als fysiek) dan lekker toehappen, enige garantie dat je binnen enkele weken met je nieuwe fiets op pad kan (bestellen zou voor mij echt een no-go zijn op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
DDX schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:58:
Banden omwisselen van voor naar achter doe ik ook niet aan nee.
Gewoon 2 achterbanden icm 1 voorband en daarna vervang ik beide......
2 achterbanden lijkt me wel wat zwaar, maar de kans op lekrijden wordt wel gehalveerd :+

Tja, bredere banden, ik rijd nu met Vittoria Randoneurs 37 mm op m'n do-it-all Giant, maar het zal in m'n hoofd zitten, echt temporijden daarmee vind ik wel een dingetje vs m'n old scool 23mm GP5000 op de Cube racert (wel met biba). Had daarvoor Durano's (dacht ook 23mm) op de Giant, voelde toch sneller aan (en ja @MrZip ik ben overtuigd van het rolweerstandverhaal, maar gevoel & ratio hè)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:52:
Gedoe zit hem ook in dat als je band van voor naar achter omwisselt bij tubeless je vloeistof ook moet overgooien van voor naar achter.
Of nieuwe vloeistof maarja ook dat kost geld.
Dat klopt maar het is toch goed om af en toe de vloeistof te checken en verversen. Al ligt het interval bij jou dan wel weer erg kort op elkaar waarschijnlijk, maar dat zal gelden voor al jouw onderhoud… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05:58
Kluus schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Dat klopt maar het is toch goed om af en toe de vloeistof te checken en verversen. Al ligt het interval bij jou dan wel weer erg kort op elkaar, maar dat zal gelden voor al jouw onderhoud… ;)
Wat is jullie interval m.b.t. bijvullen van de sealant/checken vloeistof? Mijn fietsenmaker had het over 1 keer in het halfjaar maar normaal gesproken ben ik dan al aan het derde setje banden toe.

Baseren jullie het bijvullen dus op km's of tijd dat de band op je velg zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Dat klopt maar het is toch goed om af en toe de vloeistof te checken en verversen. Al ligt het interval bij jou dan wel weer erg kort op elkaar waarschijnlijk, maar dat zal gelden voor al jouw onderhoud… ;)
Scheelt dat ik dan wel weer meerdere fietsen heb 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Louislouislouis schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Wat is jullie interval m.b.t. bijvullen van de sealant/checken vloeistof? Mijn fietsenmaker had het over 1 keer in het halfjaar maar normaal gesproken ben ik dan al aan het derde setje banden toe.

Baseren jullie het bijvullen dus op km's of tijd dat de band op je velg zit?
Als je denkt dat een band er wel beetje lang op zit gewoon ff schudden of je nog vloeistof hoort.
En anders bijvullen.

Moet zeggen dat ik wel eens band na 6 maanden eraf heb gehaald en dan zat er nog genoeg vloeistof in.
(gebruik meetal stan's (race) sealant)

M'n rene herse banden moet ik wel wat vaker bijvullen, maar die zijn bekend dat ze langs wangen lekken/je vaker moet bijvullen.
Bij die banden merk ik dan dat ze dan langzaam leeglopen, als in na week moet ik dan best wel bijpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Hahaha... dat is dan weer een voordeel van niet-tubeless rijden. Dan is dit mogelijk. Bij tubeless was dit niet mogelijk geweest...
Ik denk dat dat nog wel eens mee kan vallen. Ik heb dit ook al eens gehad en volgens mij reed ik toen al tubeless. Er is een heel stuk van het loopvlak weg en je ziet duidelijk de canvas, maar de luchtdichte laag zit hier nog onder.

Deze is wel echt aan vervanging toe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Afgelopen winter bijna alleen maar binnen gefietst, dan bewegen je wielen niet. Na +/- 6 maand waren beide wielsets wel droog, dus even bijgevuld. Zul je net zien, dat je anders lek rijd ofzo.

Ik rijd gemiddeld 1200km per maand, dus die 6 maanden haal ik in het voorjaar + zomer ook niet. Ach kleine moeite toch, vervangen jullie je tubeless tape ook 1x per jaar of laat je dat gewoon zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@DDX vloeistof wil niet zeggen dat het nog echt werkt...
ik heb op de racefiets geen ervaring met tubeless, maar op de MTB heb ik toch al wel een keer te lang gewacht met vervangen.. de drap die er dan nog inzit is heel waterig en doet simpelweg zijn werk niet meer goed.

mijn advies is om om de boel minstens elke 6 maanden te vervangen (bijvullen kan je tussendoor een keer doen, maar je wilt de uitgewerkte zooi niet als verdunnings middel blijven gebruiken, daarom niet structureel bijvullen)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Officieel 3 maanden dacht ik. Ik vul ook weer een klein beetje bij als ik lek heb gereden, gewoon op gevoel. Maar verder check ik het ook niet extra vaak.

Ben wel gestopt met bijvullen door het ventiel, gewoon de band een stukje los, kan je het gelijk even bekijken.

Met de MTB check ik het vaker tussendoor, die banden gaan ook langer mee bij mij. En daar heb je ook niet altijd door dat je lek gereden hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 11-03-2022 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Bijvullen langs wang hangt echt van velg/band af of dat beetje gaat of dat het een knoeiboel wordt.
En ja @Prulleman dat is lastig idd, daarom hou ik zelf ook iets van 6 maanden ofzo aan als max.

Toevallig m'n Trek Emonda die ik al flinke tijd niet heb aangeraakt (iets met dat ik die echt als mooiweer/klimfiets gebruik)
Haal daar komend weekend de banden even vanaf en gooi daar nieuwe lading latex in.
Maar meestal zijn banden wel toe aan vervanging na max zo'n 3 a 4 maanden. (soms sneller als ik tijdje vaak op 1 fiets rijd)

Tape laat ik zitten als het nog goed zit bij vervangen van band.
En anders trek ik het los/nieuwe tape erin.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 11-03-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:25
[Afbeelding]

Heb je het verloren stuk rubber nog kunnen terugvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:38:
Bijvullen langs wang hangt echt van velg/band af of dat beetje gaat of dat het een knoeiboel wordt.
En ja @Prulleman dat is lastig idd, daarom hou ik zelf ook iets van 6 maanden ofzo aan als max.

Toevallig m'n Trek Emonda die ik al flinke tijd niet heb aangeraakt (iets met dat ik die echt als mooiweer/klimfiets gebruik)
Haal daar komend weekend de banden even vanaf en gooi daar nieuwe lading latex in.
Maar meestal zijn banden wel toe aan vervanging na max zo'n 3 a 4 maanden. (soms sneller als ik tijdje vaak op 1 fiets rijd)

Tape laat ik zitten als het nog goed zit bij vervangen van band.
En anders trek ik het los/nieuwe tape erin.
Ik moet zeggen dat ik dat latex gebeuren nog arbeidsintensief vind klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja het is allemaal wat meer werk, maar voordeel van niet meer langs kant van de weg met binnenbandje klooien is het van mij betreft waard.
Afgelopen jaar geen binnenbandje nodig gehad en als ik het mij goed herinner 1 keer een plug nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Dat is met jouw aantal kilometers én fietsen door weer en wind (met bijbehorende slechte wegen) inderdaad wel een voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Maar ben het met je eens soms is tubeless wel ff schelden.
Vooral als je dan drukvat voor 4e keer zit op te blazen omdat band niet wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Kluus schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Lekker oprijden achter, ik ga altijd bijna tot het canvas. En zeker niet de vierkante band naar voor leggen, want daar kan eenversletenband inderdaad veel meer kwaad dan achter. Ik snap het nut daarvan ook nooit echt.

Als achter versleten is gooi ik die weg, voorband, die altijd nog vrij goed is, gaat naar achter om daar op te rijden en voor komt een mooie nieuwe. Gewoon doorschuiven dus, op die manier heb je voor altijd een goede band en je trekt toch de maximale levensduur er uit.
Tsja, achterop heeft je band weer meer te lijden en meer druk en risico op lek gaan sowieso, dat hoef ik niet nog hoger door een half versleten achterband. Zo is er voor alles weer wat te zeggen. Ik wissel het ook wel eens, maar vervang liever dan te vaak met een lege band staan. En nee, op de racer heb ik nog geen tubeless.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 12:13
Pff, kan die taffes wind niet een keer ophouden steeds als ik een lekker vrijdagmiddagritje wil maken in de zon??!

Trouwens nog een aanrader voor wie een lampje zoekt: de Cateye GVolt 70.1 is een fijn ding. Is StVZO gecertificeerd (zou gewoon verplicht moeten zijn in fietsland Nederland) en kan onder je stuur gemonteerd worden (GoPro adapter zit er bij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
sheepdog schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:25:
Pff, kan die taffes wind niet een keer ophouden steeds als ik een lekker vrijdagmiddagritje wil maken in de zon??!

Trouwens nog een aanrader voor wie een lampje zoekt: de Cateye GVolt 70.1 is een fijn ding. Is StVZO gecertificeerd (zou gewoon verplicht moeten zijn in fietsland Nederland) en kan onder je stuur gemonteerd worden (GoPro adapter zit er bij).
als je er echt moeite mee hebt, gewoon een power meter kopen en snelheid van je garmin afhalen en alleen naar power kijken.. Als het echt goed waait kan je echt niet zomaar 30 per uur aanhouden,

zelfs @DDX zijn gem snelheid is dan laag :) https://www.strava.com/activities/6717342947

waar het ene segment dan 31,6 km/u met 183W gaat staan er ook tussen, waarbij de snelheid op 23 ligt met dezelfde watts.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

sheepdog schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:25:
Die StVZO certificering heb je toch niets aan als je niet ook de mount certificeert? Want als je je lamp te ver omhoog kantelt dan zegt die hele certificering dat de bundel laag genoeg blijft ook weinig natuurlijk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Die StVZO certificering heb je toch niets aan als je niet ook de mount certificeert? Want als je je lamp te ver omhoog kantelt dan zegt die hele certificering dat de bundel laag genoeg blijft ook weinig natuurlijk.
Het blijft altijd van de gebruiker afhankelijk hoe hij de lamp/mount monteert en uitlijnt. De mount zelf heeft daar niet echt invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Het blijft altijd van de gebruiker afhankelijk hoe hij de lamp/mount monteert en uitlijnt. De mount zelf heeft daar niet echt invloed op.
Je kan een niet-goedgekeurde lamp natuurlijk ook ver genoeg naar beneden kantelen dat ie niemand in de ogen schijnt.

Er is een reden waarom de uitlijning van lampen in auto's streng is gereguleerd, dat is onderdeel van de APK.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 12:13
Prulleman schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:03:
[...]

als je er echt moeite mee hebt, gewoon een power meter kopen en snelheid van je garmin afhalen en alleen naar power kijken.. Als het echt goed waait kan je echt niet zomaar 30 per uur aanhouden,

zelfs @DDX zijn gem snelheid is dan laag :) https://www.strava.com/activities/6717342947

waar het ene segment dan 31,6 km/u met 183W gaat staan er ook tussen, waarbij de snelheid op 23 ligt met dezelfde watts.
Ja rijden met een power meter geeft een stuk meer voldoening met wind denk ik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Aan de andere kant kan het juist ook wel motiverend werken om wel te proberen een bepaalde snelheid aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:11
Heeft er nog iemand een futurumshop kortingcode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 10:19
Prulleman schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:03:
[...]

Precies! Vandaag op de heenweg van m’n rondje met 182 watt gem. 18,4 km/h gehaald met wind tegen😅 Wind mee op de terugweg 188 watt gem. maar dan met 28,7 km/h gemiddeld😁.

Maar die wind is wel killing voor de motivatie inderdaad en nog best koud vanochtend met die wind vol op de borst.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 18:39
Vandaag ook rondje van 100km gemaakt langs de kust (Haarlem <=> Scheveningen); was erg pittig met windkracht 5... Bij de buitensluis van Katwijk bijna van de fiets af gezandstraald. Niet normaal wat een windtunnel was dat.

Wel redelijk gepaced rond de 200 watt (= 29 km/u). Op het einde beetje last van alle zoete meuk (repen + sportdrank) en te weinig water mee. De kraantjes in Noordwijk waren helaas nog dicht vanwege de vorst.

Maar wel heerlijk met het zonnetje op je bol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik ga straks dus naar ROSE in Bocholt voor de PD TL40 en een cassette. Ik heb begrepen dat ze ook loctite hebben van hun eigen merk. Iemand die weet hoe dat spul heet? Kan ik dat ook meenemen. Zou dan zijn om op boutjes e.d. te smeren tegen het lostrillen en de geluidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Heb het al gevonden loxeal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocramk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-08 14:04
StecaGrid schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:48:
Heeft er nog iemand een futurumshop kortingcode?
Heb je er één doorgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:30
Michaelg schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:11:
[...]

Waarom niet zelf mixen met fructose en maltodextrine ? Zolang je het van te voren met warm water aan maakt lost het super goed op, en is het echt een heel stuk goedkoper.
Om hier nog even op terug te komen. Mijn Maurten voorraad was op maar had nog wel wat maltodextrine, dit aangevuld met een tablet elektrolyten voor de smaak en extra mineralen. Werkte boven verwachting goed! 1 bidon van 750ml met 3 scheppen en een bidon van 500ml met 2 scheppen voor een ritje van 100km op intensief duurtempo. Geen honger onderweg en bij thuiskomst genoeg energie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
Cranzai schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring (februari 2022) met het kopen van een fiets in deze tijd is dat het het beste is om gewoon eens een lijstje interessante/mooie merken/fietsen uit te zoeken en dan gewoon in de buurt rond te gaan rijden bij de fietsenmakers. Vind je iets dat je past (zowel smaak als fysiek) dan lekker toehappen, enige garantie dat je binnen enkele weken met je nieuwe fiets op pad kan (bestellen zou voor mij echt een no-go zijn op dit moment).
Ben vandaag langs een aantal zaken geweest,, helaas alles heeft levertijd (ver) na de zomer...

Wel gepast op een cube mt 58 (die al was gereserveerd...) en dat was prima.... dan maar online bestellen... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 14:23
aerofreak schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:07:
Voor de snelle beslissers... De Canyon Ultimate inclusief 12s Di2 is op voorraad...
Dank!!! Zat er al een tijdje te wachten tot deze versie beschikbaar zou komen. Ook notificatie op de site aangezet maar daar geen bericht van gehad. Was bij mijn Grail ook zo, daar ook elke dag even gekeken.

Maar nu door door jou op tijd bij en wordt de True Dark Red maar L maandag geleverd!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:52
aapnooit schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Maar nu door door jou op tijd bij en wordt de True Dark Red maar L maandag geleverd!
Verstandige keuze! Hier was het vandaag NBD, eindelijk ook N+1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaE0OLCYQa4Kujd1oQlMfLixDSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6RnK1qs9PuzSQJuWF8T9Xi0I.jpg?f=fotoalbum_large

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
Fanatix schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:40:
[...]

Verstandige keuze! Hier was het vandaag NBD, eindelijk ook N+1.

[Afbeelding]
Mooi! Schreeuwt wel om seje mooie hoge hoepels. Welk model en versie is dit?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Stufferdt schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:45:
[...]

Mooi! Schreeuwt wel om seje mooie hoge hoepels. Welk model en versie is dit?
Eens! Momenteel staat een setje Bontrager Aeolus Pro 51’s hoog op m’n lijstje om aangeschaft te worden.
Dit is de Ultimate CF SL 8 Disc met 12 speed Ultegra Di2. Dus op een paar details na gelijk aan de aero variant die deze week eerder werd gedeeld.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Met ventieldopjes (mooie fiets hoor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
Frenz64 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:26:
Met ventieldopjes (mooie fiets hoor)
Inmiddels niet meer! ;-) Kwam ze daarstraks tegen toen ik met de E-Tube app aan de slag ging. Wat is dat overigens een verademing om het gewoon met je smartphone te kunnen configureren, ipv met een laptop en USB kabel aan de slag te moeten (obv Ultegra 6870).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
[Afbeelding]

Dit soort plekken had ik al in oktober toen ik de Elfstedentocht reed. Uiteindelijk pas eind december de band vervangen. Het is natuurlijk niet aan te raden om op z'n band door te rijden, maar er zat bij mij flink wat marge in. Op de terugweg vanuit Friesland ben ik trouwens ook nog flink door het glas gereden. Niks aan het handje trouwens. Misschien had ik ook wel gigantisch veel geluk.

N=1 is natuurlijk geen bewijs, maar wilde dit toch even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:36
De laatste dagen een mooi mandje gevuld en nu wilde ik gaan bestellen. Maar nu blijkt de kledingkortingactie van Futurumshop net voorbij. Heeft iemand misschien nog een code over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Futurumshop nog geldig tot morgen (@nomar109 heeft al een code):

STNT-Nnnh
STNT-dsNw
STNT-frfT

Weet je wat ook niet meer zolang geldig is?
McMiGHtY in "Het Grote - 2022 Tweakers Social Ride- Topic!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:01
Vandaag m’n eerste buiten rit op de racefiets O+
Alleen dat eelt is verdwenen gedurende de winter, moet weer kweken :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
STNT-jpqb
STNT-xXbd
STNT-R6gP
STNT-6Cxk
STNT-862G

*Gebruik de code in de winkelwagen | Geldig t/m zondag 13 maart 2022, 23:59 uur | Minimale bestelwaarde van € 125.- | De minimale bestelwaarde dient in stand te blijven na het retourneren van artikelen | Geldig op het gehele assortiment m.u.v. cadeaubonnen en digitale waardebonnen | Maximaal 1 code per klant en per bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Vandaag eerste buitenritje gemaakt. In eerste instantie zou ik met de plaatselijke toerclub mee gaan, maar een covid infectie dinsdag gooide roet in het eten. Nu maar een solo ritje gedaan. Viel nog best tegen, waaide niet hee hard maar genoeg om niet heel hard te gaan. Tijd voor een powermeter om dat in te kunnen zien :P wellicht binnenkort eens kijken naar een andere fiets. Die Endurace waar ik wat posts terug over sprak komt als het goed is in de zomer beschikbaar. De regionale Giant store heeft nog een 2021 Advanced 1+ staan. Pre carbon wielset, con geen volle groep (andere crank) en geen af fabriek powermeter en 200 duurder (indien geen korting mogelijk). Of zou het verstandig zijn tot volgend jaar te wachten?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 15-09 20:53
NoepZor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:55:
Vandaag eerste buitenritje gemaakt. In eerste instantie zou ik met de plaatselijke toerclub mee gaan, maar een covid infectie dinsdag gooide roet in het eten. Nu maar een solo ritje gedaan. Viel nog best tegen, waaide niet hee hard maar genoeg om niet heel hard te gaan. Tijd voor een powermeter om dat in te kunnen zien :P wellicht binnenkort eens kijken naar een andere fiets. Die Endurace waar ik wat posts terug over sprak komt als het goed is in de zomer beschikbaar. De regionale Giant store heeft nog een 2021 Advanced 1+ staan. Pre carbon wielset, con geen volle groep (andere crank) en geen af fabriek powermeter en 200 duurder (indien geen korting mogelijk). Of zou het verstandig zijn tot volgend jaar te wachten?
Wachten kan je altijd, je kan ook wachten tot 2023 ;) Geen reden om je aankoop uit te stellen, schaarste zal er volgend jaar ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wordt er op korte termijn nog wat veranderd aan de Ultegra mechanisch? De huidige line up is nog 11sp, dat is in principe hetzelfde (maar dan een generatie nieuwer) als mijn 105 5800 groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

NoepZor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:51:
Wordt er op korte termijn nog wat veranderd aan de Ultegra mechanisch? De huidige line up is nog 11sp, dat is in principe hetzelfde (maar dan een generatie nieuwer) als mijn 105 5800 groep.
Wat ik er van begrepen heb wordt Ultegra alleen nog maar di2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ja dat zag ik ook ergens voorbij komen, maar dan praat je over fietsen van 4K en dat wil ik er niet aan uitgeven. 2500-3000 is mooi genoeg voor mijn doeleinden (5000km per jar belabberd niveau trappen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Dan neem je 105, weinig mis mee.
Je gaat echt geen verschil tussen 105 en ultegra (11s) merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:41
NoepZor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:08:
Ja dat zag ik ook ergens voorbij komen, maar dan praat je over fietsen van 4K en dat wil ik er niet aan uitgeven. 2500-3000 is mooi genoeg voor mijn doeleinden (5000km per jar belabberd niveau trappen)
SRAM Rival ook bekeken?

#erismeerdanshimano :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
DDX schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:12:
Dan neem je 105, weinig mis mee.
Je gaat echt het verschil tussen 105 en ultegra (11s) merken.
Ik dacht dat ze qua mechanische werking aan elkaar gelijk waren.
Requiem19 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:17:
[...]

SRAM Rival ook bekeken?

#erismeerdanshimano :)
Dan kom je vaak op de AXS etap groep uit en dan worden de fietsen alsnog prijzig. Mechanische ultegra past in die zin beste in mijn budget van 3K.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
NoepZor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:33:
[...]

[...]
Ik denk dat het woord "niet" is weggevallen.
Dan kom je vaak op de AXS etap groep uit en dan worden de fietsen alsnog prijzig. Mechanische ultegra past in die zin beste in mijn budget van 3K.
Indien mechanisch zou ik ook 105 nemen, dat verschil ga je echt niet merken. En dat geld geef je dan maar uit aan een paar wielen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Die aanname durfde ik niet te doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Zelfs Tiagra zal je prima mee kunnen rijden en merk je denk ik ook weinig verschil.
Alleen is die 10s ipv 11s (al rijd dat ook prima, zo heb ik ook 1 fiets met 10s di2)
En crank is van tiagra wat zwaarder.

[ Voor 64% gewijzigd door DDX op 13-03-2022 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NoepZor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:33:
[...]

[...]

Fietsen met Rival AXS zijn er ook rond de 3k, heb je ook gelijk ingebouwde vermogensmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Requiem19 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:56:
[...]

Fietsen met Rival AXS zijn er ook rond de 3k, heb je ook gelijk ingebouwde vermogensmeter.
Gelijk ?
Die zal je toch nog los moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Requiem19 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:56:
[...]

Heb je misschien een voorbeeld van zo'n fiets? Een Canyon Ultimate CF SL 7 Disc Etap doet 3299, maar daar zit de power meter al bij in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
DDX schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:59:
[...]

Gelijk ?
Die zal je toch nog los moeten aanschaffen.
You're right - ik dacht dat de powermeter vaak al meegeleverd werd met Rival AXS fietsen, maar als ik even zoek zie ik dat dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NoepZor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Heb je misschien een voorbeeld van zo'n fiets? Een Canyon Ultimate CF SL 7 Disc Etap doet 3299, maar daar zit de power meter al bij in.
Zie bovenstaand - iets te voortvarend van mij :). Hoewel het voorbeeld dat jij noemt voor 3300 dus ook de powermeter al wel standaard heeft toch.

Ander voorbeeldje van Rival AXS van 2999, maar dan dus zonder powermeter. Powermeter Rival AXS kost 250 euro, dus is dan vrij vergelijkbaar met jouw voorbeeld.

https://www.canyon.com/en...85_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

[ Voor 8% gewijzigd door Requiem19 op 14-03-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Die packages van die Canyons zijn altijd wel sterk. Giant was ook wel sterk in value for money (vooral na wat korting bij de LBS), maar die zijn flink duurder geworden. En of die 42mm carbon hoepels blij worden van mijn gewicht (100+'er) is zeer de vraag (in december al een debatje over gevoerd hier :) ). Bij die Giant TCR Advanced 1+ moet ik denk ik redelijk snel zijn (uitloopmodel) en bij Canyon geduldig tot er wat nieuws beschikbaar komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 14:46

McMiGHtY

- burp -

Ook hier een kleine reminder dat de webshop die geopend is voor de T.net jeseys en bibs n.a.v. de social rides vanavond dichtgaat:

Dus als je nog wil bestellen, wacht niet te lang.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
Iemand nog futurum codes? dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Laatst online: 22:51
Die zijn vanaf gister 00:00 uur niet meer bruikbaar.

daag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

NoepZor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:03:
Die packages van die Canyons zijn altijd wel sterk. Giant was ook wel sterk in value for money (vooral na wat korting bij de LBS), maar die zijn flink duurder geworden. En of die 42mm carbon hoepels blij worden van mijn gewicht (100+'er) is zeer de vraag (in december al een debatje over gevoerd hier :) ). Bij die Giant TCR Advanced 1+ moet ik denk ik redelijk snel zijn (uitloopmodel) en bij Canyon geduldig tot er wat nieuws beschikbaar komt.
Bij Canyon is het inderdaad even goed in de gaten houden en de juiste alerts zetten maar omdat ze verder geen wachtlijsten hebben moet je wel snel zijn maar hoef je vaak toch uiteindelijk minder lang te wachten dan soms bij de LBS tegenwoordig.

Ik moet zeggen dat ik de prijskaartjes aan die Rival AXS fietsen ook wel hoopgevend vind.

Edit: Maar dat geld sowieso voor de Ultimate en Endurance, als ik nu kijk naar de Ultimate CF SL 8 met de nieuwe Ultegra Di2 vind ik die prijs (4k) ook nog acceptabel.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 14-03-2022 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Bij de Endurace heb je nog de normale CF, die is wel een stuk zwaarder dan de SL en de Ultimate. Keuzes keuzes keuzes :)

Binnenkort het doordeweeks fietsen maar weer oppakken, dagen worden langzaam weer lang genoeg om na werktijd een mooi rondje te karren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11
NoepZor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:14:
Bij de Endurace heb je nog de normale CF, die is wel een stuk zwaarder dan de SL en de Ultimate. Keuzes keuzes keuzes :)
Verschil tussen de CF en de SL is 100 gram? verschil zit hem met name in een wat mooiere cockpit en zadelpen en mogelijk de wielset.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 14:23
Kluus schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Bij Canyon is het inderdaad even goed in de gaten houden en de juiste alerts zetten maar omdat ze verder geen wachtlijsten hebben moet je wel snel zijn maar hoef je vaak toch uiteindelijk minder lang te wachten dan soms bij de LBS tegenwoordig.

Ik moet zeggen dat ik de prijskaartjes aan die Rival AXS fietsen ook wel hoopgevend vind.

Edit: Maar dat geld sowieso voor de Ultimate en Endurance, als ik nu kijk naar de Ultimate CF SL 8 met de nieuwe Ultegra Di2 vind ik die prijs (4k) ook nog acceptabel.
In mijn ervaring (nu 2x) werken de alerts niet goed en kun je beter elke dag even zelf kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02:00
aapnooit schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:01:
In mijn ervaring (nu 2x) werken de alerts niet goed en kun je beter elke dag even zelf kijken.
De alerts worden op volgorde van aanmelding en beschikbaarheid van voorraad slechts eenmalig verstuurd. Tijdens een bezoekje aan Koblenz begreep ik dat er honderdduizenden aanmeldingen waren, het kan dus enige tijd duren voordat je zelf een alert ontvangt.

Als je eenmaal de alert hebt ontvangen dan zou ik gewoon periodiek opnieuw kijken. In mijn ervaring wordt de voorraad dagelijks tussen 15 en 17 uur aangevuld. Dus gewoon de URL uit de alert opnieuw gebruiken en wellicht heb je mazzel :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door Timmy op 15-03-2022 08:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

JP_S schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:01:
[...]

Verschil tussen de CF en de SL is 100 gram? verschil zit hem met name in een wat mooiere cockpit en zadelpen en mogelijk de wielset.
Geen idee hoe de consensus hierover is, waarschijnlijk ben ik in de minderheid, maar ik ben helemaal niet zo'n fan van die geintegreerde cockpits. Mooier vind ik het niet en in een paar gevallen zelfs extreem lelijk, het neemt wel een boel flexibiliteit weg in welke stuurpen en (belangrijker) stuur je kan gebruiken.

Ik snap dat ik er uiteindelijk ooit ook aan zal moeten (net als schijfremmen en D-Shape zadelpennen, die laatste heb ik al aan moeten toegeven) maar op dit moment zou een fiets die die "onzin" niet heeft mijn persoonlijke voorkeur hebben. ;) Dat je er dan ook nog minder voor hoeft te betalen is bonus.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 15-03-2022 09:53 ]

Pagina: 1 ... 385 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).