Wat is er precies kapot aan en is het niet te repareren? En volgens mij is het een dubbel maar kan het niet helemaal zien? Ik denk dat dit wel te vervangen is met iedere andere shimano 2x9 voorderailleur zoals deze:nemesis09 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:01:
Ik heb een oud model fiets waarvan de voor derailleur stuk is. Het is een Shimano FD-4403 volgens mij type aanlas.
Met welk modern equivalent kan ik deze vervangen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.bike-componen...YVogNLZu1OhxoCZ4kQAvD_BwE
Oh, het is een triple, dan beter wat @Prulleman hieronder zegt.
Je krijgt dan wel een hele andere uitstraling.
[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 01-03-2022 10:23 ]
https://www.bike-componen...uKOImYuM697BoCmAwQAvD_BwEnemesis09 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:01:
Ik heb een oud model fiets waarvan de voor derailleur stuk is. Het is een Shimano FD-4403 volgens mij type aanlas.
Met welk modern equivalent kan ik deze vervangen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
hier staat naast 2 clamp versies ook een "braze on"
wel 10 speed, maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit, gaat meer om dat ie een triple kan schakelen.
hier nog een 9 speed:
https://www.bike-discount...CDenaf-3cTlhoCULoQAvD_BwE
maar als je op "braze-on" zoekt kom je volgens mij wel een stuk verder
De Sora had ik elders al voorbij zien komen maar dan ik klem versie. Top! Bedankt!
Toch jammer van die Ultegra schijven. Steekt zo af.aerofreak schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:13:
Afgelopen donderdag besteld, nu binnen![]()
[Afbeelding]
In kamp velgremmen totaal geen last van dit.
Edit: Oja ook nog twee keer de verkeerde besteld vanwege die 10.000 verschillende maten, pff.
[ Voor 23% gewijzigd door Kluus op 01-03-2022 13:31 ]
Dat is een bekende fiets, hier staat nagenoeg dezelfdeaerofreak schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:13:
Afgelopen donderdag besteld, nu binnen![]()
[Afbeelding]
Voor de echte stealth look natuurlijk nog wel even die skinwalls lozen
If you can see, look. If you can look, observe
Ik zou denk ik ook of de nieuwe Dura-Ace (XTR) schijven erop zetten of de oude Dura-Ace schijven voor nog meer zwart.ElGreco schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:20:
[...]
Toch jammer van die Ultegra schijven. Steekt zo af.
Vind die tan walls toch best mooi staan op een zwarte fiets, dus wie weet ga ik er ook wel voor als mijn huidige banden versleten zijn.
Daarentegen probeerde ik ook voor een black-on-black look te gaan door naar een zwarte kmc ketting te kijken. Kost alleen wel 2,5x zoveel als een normale ketting.
Geloof dat een zwarte cassette geen goed idee is, als je de luidruchtige zwarte SRAM cassettes verhalen zo leest.
Precies hierom heb ik DA schijven gemonteerd en de Ultegra's naar m'n backup wielset verhuist.ElGreco schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:20:
[...]
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
Idem, heb ook 2x 160mm DA schijven voor mijn Ultegra DI2 set. Van die nieuwe DA word ik ook niet zo blij, die oude RT900 waren mooibras schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:40:
[...]
Precies hierom heb ik DA schijven gemonteerd en de Ultegra's naar m'n backup wielset verhuist.

Ik had eens een vreemd kraakje waarbij het onduidelijk was waar het vandaan kwam: bottom bracket, trappers, wielen? Alles nagekeken en niets gevonden, uiteindelijk was het opnieuw invetten van de zadelpen de oplossing die de mysterieuze kraak deed verhelpen.user_tweakers schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:46:
Zou dit zadel gewoon versleten zijn of is er iets wat ik er aan zou kunnen doen?
Hier vorig jaar soortgelijk probleempje. Elke keer als ik een hobbeltje nam een tik. Na heel wat zoeken bleek het uit het zadeltasje te komen.euchromatic schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Ik had eens een vreemd kraakje waarbij het onduidelijk was waar het vandaan kwam: bottom bracket, trappers, wielen? Alles nagekeken en niets gevonden, uiteindelijk was het opnieuw invetten van de zadelpen de oplossing die de mysterieuze kraak deed verhelpen.

Maar wat vinden we eigenlijk van velgremmen?ElGreco schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:20:
[...]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
https://www.decathlon.nl/...9zOpW3uSLHTRoC3H8QAvD_BwEKluus schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:25:
Ik moest nieuwe remblokjes hebben voor mijn woon-werk fiets met GRX schijfremmen, die waren écht op, maar mén, remblokken is ook al niet aan te komen voor de "Shimano G" passing, terwijl A (MTB groepen) geen probleem is... Uiteindelijk gesettled voor blauwe BBB blokjes, voor deze fiets maakt het gelukkig geen drol uit welke blokken, als ze maar weinig kosten, maar deze waren alsnog veel te duur.
In kamp velgremmen totaal geen last van dit.
Edit: Oja ook nog twee keer de verkeerde besteld vanwege die 10.000 verschillende maten, pff.
Die zijn voor de weg-fietsen, toch ?
Weg en grx gebruiken zelfde type. (Voor zover ik weet alle flat mount Shimano remmen, maar 100% zeker durf ik het niet te zeggen) De originele Shimano k03s zijn redelijk in prijs en ook niet overal uitverkocht: https://www.bike24.com/p2303937.htmljoker1977 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:59:
[...]
https://www.decathlon.nl/...9zOpW3uSLHTRoC3H8QAvD_BwE
De L0xA pads hebben koelvinnen, de K0xS niet, de 02 en 03 zijn organic (waarbij de 03 een nieuwe versie is met samenstelling die langer zou moeten meegaan) en 04 metallic. Allen passen in dezelfde remmen.
[ Voor 13% gewijzigd door Teun_2 op 01-03-2022 21:59 ]
Duidelijk. Alles wat flat mount is, accepteert dezelfde pads, waar er een stuk of 8 verschillende van bestaan.
Ja klopt die hadden ook gekund zie ik, ik zocht inderdaad K03S maar had het bij bike24 nog niet gezien. Inmiddels zitten de bbb er op. Remmen wel goed moet ik zeggen, zonder inremmen al…joker1977 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:59:
[...]
https://www.decathlon.nl/...9zOpW3uSLHTRoC3H8QAvD_BwE
[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 02-03-2022 09:02 ]
Same here, op mijn vorige fiets ook flink aan het zoeken geweest. Was het ook de zadelpeneuchromatic schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Ik had eens een vreemd kraakje waarbij het onduidelijk was waar het vandaan kwam: bottom bracket, trappers, wielen? Alles nagekeken en niets gevonden, uiteindelijk was het opnieuw invetten van de zadelpen de oplossing die de mysterieuze kraak deed verhelpen.
Ik heb zo'n Decathlon setje gekocht (2 om precies te zijn) omdat het vrij lullig is als je niet kan fietsen omdat zoiets onbenulligs niet op voorraad is. Inmiddels zijn de 'gewone' Shimano blokjes ook binnengekomen bij mij, dus ik heb even genoeg liggen.Kluus schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:01:
[...]
Ja klopt die hadden ook gekund zie ik, ik zocht inderdaad K03S maar had het bij bike24 nog niet gezien. Inmiddels zitten de bbb er op. Remmen wel goed moet ik zeggen, zonder inremmen al…
Die Decathlon blokjes zijn een goedkoop alternatief als je even 'snel' wat moet hebben. Geen idee qua kwaliteit, nog niet geprobeerd...
Voor force/rival axs remmen, bestel nu deze, maar zijn helaas wel factor x3 van shimano blokjes... :
https://www.bike-componen...1-organic-steel-universal
Je krijgt er wel steeds nieuwe schroef bij...
[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 02-03-2022 10:10 ]
Foei! Af! Koest! In je mand!
Si vis pacem, para bellum
Die lijken vrij veel op mijn MTB blokjes, meen ik dat daar de laatste keer https://www.mantel.com/ja...lic-schijfremblokjes&spec[]=7740&spec[]=18521 zoiets heb besteld. Helaas ook erg prijzig...DDX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:09:
Als we het toch over remblokken hebben, iemand nog goedkoper alternatief voor de sram ?
Voor force/rival axs remmen, bestel nu deze, maar zijn helaas wel factor x3 van shimano blokjes... :
Moet je niet deze hebben?DDX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:09:
Als we het toch over remblokken hebben, iemand nog goedkoper alternatief voor de sram ?
https://www.bike-componen...2-S700-Level-Apex-p35929/
Nieuwe schroef (met inbus) is wel echt een stuk beter dan die van Shimano.
Na een weekje testen met mijn eigen waahoo, gebruik als UNO, een powermeter (eenzijdige crank) van een vriend en de Taxc van een andere vriend was de conclusie duidelijk dat het mis was met de Favero's.
Ik heb ze uit elkaar gehaald, volledig schoongemaakt en voorzien van een dun laagje nieuw vet. Vervolgens weer vastgezet op 6nm en proberen maar... geen oplossing.
Even gebeld met de lokale fietsenmaker, die moet die dingen ook wel eens hebben gezien was de gedachte: 'Nou ik draai ze altijd veel strakker dan de 6nm die in het boekje staat, dat werkt niet'.
Zo gezegd zo gedaan: flink handvast gezet met een steeksleutel en probleem opgelost. Ze geven nu +- 1,5% lagere waardes dan vergelijkbare powermeters, maar wel structureel en binnen de marges. In de app beide pedalen op +1,5% gezet en we zitten bijna volledig op één lijn met de Tacx en Kickr.
@ElGreco @Edwin987 @Requiem19 dank voor de tips!
Nee die zeker niet, die is echt compleet anders dan de stam die ik linkte.Noxa schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:48:
[...]
Moet je niet deze hebben?
https://www.bike-componen...2-S700-Level-Apex-p35929/
Nieuwe schroef (met inbus) is wel echt een stuk beter dan die van Shimano.
En shimano kan je de schroef ook vervangen door variant met inbus. (iets wat je direct moet doen naar mijn mening)
Die @joker1977 linkt is al de helft goedkoper en lijkt wel juiste versie te zijn
Inbus variant
Let wel dat je de juiste remmen hebt. Ik had deze besteld maar ze zijn te lang voor mijn Ultegra en GRX remklauwen. Had ik dus niks aan.rolandos582 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:17:
Volgens mij moest je deze hebben voor je shimano remmen : https://www.bike-componen...o=300001-silver-universal
Inbus variant
Klein beetje aan de lange kant geeft niks toch?Cormo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:42:
[...]
Let wel dat je de juiste remmen hebt. Ik had deze besteld maar ze zijn te lang voor mijn Ultegra en GRX remklauwen. Had ik dus niks aan.
Het is niet echt een bout die dingen vast op zijn plek moet houden. Meer een borgpen, met een borg clipje dat je hem niet kan verliezen. Dingen moeten ook maar met 0,5Nm vast ofzo (of te wel, los en dan een keer tegen de sleutel blazen).
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Heb je hier wel eens gekeken?DDX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:09:
https://www.mtb-brakepads.nl/remblokken/sram/
Ik ben zelf ook wel benieuwd of deze webshop fatsoenlijke blokken heeft tov de originele.
Nou ja, boutje houdt de blokjes op zijn plaats, toch ? Om te zeggen dat het geen dingen vast op zijn plek moet houden... het houdt in ieder geval de veer goed op zijn plek.mhr-zip schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:35:
[...]
Klein beetje aan de lange kant geeft niks toch?
Het is niet echt een bout die dingen vast op zijn plek moet houden. Meer een borgpen, met een borg clipje dat je hem niet kan verliezen. Dingen moeten ook maar met 0,5Nm vast ofzo (of te wel, los en dan een keer tegen de sleutel blazen).
Te lang is inderdaad niet heel erg (draad zit tenslotte aan de invoerzijde) maar als het echt 'veel' te lang is, is het geen gezicht en verlies het snap-ringetje potentieel zijn functie wat makkelijker.
heb daar afgelopen weekend een paar ultegra blokjes van geplaatst. best dik "remspul" erop.Stillekracht schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:12:
[...]
Heb je hier wel eens gekeken?
https://www.mtb-brakepads.nl/remblokken/sram/
Ik ben zelf ook wel benieuwd of deze webshop fatsoenlijke blokken heeft tov de originele.
Over de duur kan ik nog weinig zeggen
Nee in principe niet. Wel dat het borg clipje verder uitsteekt en je die makkelijker kan verliezen.mhr-zip schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:35:
[...]
Klein beetje aan de lange kant geeft niks toch?
Heb zelf net deze voor Force gekocht (jeej extra schroefje) en ook op zoek naar een goedkopere variant. Als ik nog eens een paar moet vervangen durf ik de gelinkte jagwire van @joker1977 wel eens uit te proberen. Een review is altijd welkom indien je ze zelf zou bestellenDDX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:52:
[...]
Nee die zeker niet, die is echt compleet anders dan de stam die ik linkte.
En shimano kan je de schroef ook vervangen door variant met inbus. (iets wat je direct moet doen naar mijn mening)
Die @joker1977 linkt is al de helft goedkoper en lijkt wel juiste versie te zijn
Edit: Ik zie net dat de gelinkte jagwire een semi-metallic compound hebben en geen organisch (zoals Sram ze standaard heeft). Moet je dan ook niet wisselen van remschijf of is dat achterhaald?
[ Voor 11% gewijzigd door wdbtje op 02-03-2022 17:13 ]
Hangt van de schijf af. Als je een supergoedkope gestanste schijf hebt dan kun je geen gesinterde / semi-metallic blokken gebruiken, dat slijt dan je schijf in no-time op.wdbtje schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:09:
[...]
Edit: Ik zie net dat de gelinkte jagwire een semi-metallic compound hebben en geen organisch (zoals Sram ze standaard heeft). Moet je dan ook niet wisselen van remschijf of is dat achterhaald?
Als je een normale kwaliteit schijf hebt kan het prima !
Heb je al boven die ventieldopjew gekeken?
Nu ook meer aan het nadenken qua voeding/drinken voor onderweg,
zodat ik daarmee in mijn komende ritten ook een beetje mee kan spelen.
- Weet iemand toevallig hoeveel je zelf mee moet nemen (ball-park figure), gezien de bevoorradingen onderweg?
Wellicht een handige voeding calculator?
Niks. Laatste keer dat ik meedeed had je zelfs bevoorrading bij de start.PaulBloem schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:14:
Ondertussen al tijdje aan het voorbereiden voor de AGR in April (150km).
zodat ik daarmee in mijn komende ritten ook een beetje mee kan spelen.Opzich ook wel lekker idee om niet afhankelijk te zijn van externe factoren en het zelf geregeld te hebben.
- Weet iemand toevallig hoeveel je zelf mee moet nemen (ball-park figure), gezien de bevoorradingen onderweg?
Mijn achterderailleur (11 speed GRX) wil niet meer verder schakelen naar een lichter verzet, dit doet hij eigenlijk al vanaf het 5e a 6e kransje niet meer. Ik kan shiften wat ik wil maar de derailleur gaat niet verder.
Nou ben ik echt een beginner qua fietstechniek maar nu heb je het stelwieltje achterop om het eea te finetunen maar het lijkt mij eerder een probleem dat de algehele kabelspanning te slap is om de derailleur verder in beweging te krijgen of dat de kabel ergens los is geschoten gezien het eindkapje nagenoeg naast de inbus zit. Moet ik het daar in gaan zoeken of zijn er andere mogelijke oorzaken te vinden?
Op YT zie je veelal hoe je een derailleur af moet stellen (plus de H/L limieten) maar dan zonder deze specifieke problemen.
Het beste kun je denk ik het afstellen van de kabel opnieuw doen. Zie bijv H3 van https://www.parktool.com/...ear-derailleur-adjustment
Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat
Meen je.. ok top geregeld, maar bijzonder dat ze dat zo aanpakken voor iedereen.wisselwerking schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:43:
[...]
Niks. Laatste keer dat ik meedeed had je zelfs bevoorrading bij de start.
Uit je eigen ervaring, wat voor soort bevoorrading was het die keer? Benieuwd wat erin zit.
Nogmaals, om beetje gevoel bij te krijgen.
Ligt wel een beetje aan hoe gevoelig je voor die dingen bent en wat voor inspanning je gaat leveren misschien ook. Ik ken mensen die zweren bij hun eigen reepjes/gelletjes, etc. om zo'n tocht te doen.PaulBloem schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:42:
[...]
Meen je.. ok top geregeld, maar bijzonder dat ze dat zo aanpakken voor iedereen.
Uit je eigen ervaring, wat voor soort bevoorrading was het die keer? Benieuwd wat erin zit.
Daar heb ik dan zelf meestal een of twee zelf van mee en de rest kan voor mij wel wel op de bananen, krentebollen en koekvarianten (of pannenkoeken en bouillon bij MTB-ritten
Bevoorrading is zeer goed geregeld. Echt van alles: bananen, sinaasappel, ontbijtkoek, energie/chocola-repen, … Uiteraard water en energiedrank. Er staan gewoon lange tafels en je pakt wat je wilt (om ter plekke te eten of om in je zakjes te doen en mee te nemen).PaulBloem schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:42:
[...]
Meen je.. ok top geregeld, maar bijzonder dat ze dat zo aanpakken voor iedereen.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Top, dat is helder.Galois schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 06:48:
[...]
Bevoorrading is zeer goed geregeld. Echt van alles: bananen, sinaasappel, ontbijtkoek, energie/chocola-repen, … Uiteraard water en energiedrank. Er staan gewoon lange tafels en je pakt wat je wilt (om ter plekke te eten of om in je zakjes te doen en mee te nemen).
Bedankt voor de info allen.
Dus dan toch maar weer focussen op KM maken
Het kan nooit kwaad om zelfvoorzienend te zijnPaulBloem schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:14:
Ondertussen al tijdje aan het voorbereiden voor de AGR in April (150km).
zodat ik daarmee in mijn komende ritten ook een beetje mee kan spelen.Opzich ook wel lekker idee om niet afhankelijk te zijn van externe factoren en het zelf geregeld te hebben.
Exact expert nodig?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VYwfSZe7YYhtpQFu1pqc6ZmC.jpg?f=user_large)
Gewoon even bij de Campagnolo blokken kijken, dan lijken die SRAM dingen heel betaalbaar te zijn.DDX schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:09:
#remmenisduur
Weet niet of je in de buurt woont van een Hornbach en/of andere grotere bouwmarkt maar ik zou even je mount meenemen en daar even vragen en/of zelf proberen.YLMOSE schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:33:
Gisteren tijdens het overzetten van mijn Garmin mount is mijn schroefje kwijtgeraakt, gaat om deze (1), weet iemand wat voor schroef je dit exact is en of deze ook bij de bouwmarkt gekocht kan worden?
[Afbeelding]
Wat ik hoor is Garmin uitermate klantvriendelijk. Stuur ze een mailtje welke schroef je moet hebben en willicht krijg je er 1. En anders in ieder geval de maat. Misschien heeft je lokale (beter gesorteerde) FM er ook nog wel 200.000 liggenYLMOSE schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:33:
Gisteren tijdens het overzetten van mijn Garmin mount is mijn schroefje kwijtgeraakt, gaat om deze (1), weet iemand wat voor schroef je dit exact is en of deze ook bij de bouwmarkt gekocht kan worden?
[Afbeelding]
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Bouwmarkt en schroeven? Phoe, kweenie hoor, nogal een stretchYLMOSE schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:33:
........weet iemand wat voor schroef je dit exact is en of deze ook bij de bouwmarkt gekocht kan worden?
Bouwmarkt heeft deze draad echt niet liggen verwacht ik. FM geef ik je meer kans.YLMOSE schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:33:
[Afbeelding]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Zojuist de derailleur weer afgesteld, wat jij al zei bleek te kloppen. Er zat behoorlijk wat slag in de kabel als de ketting op het kleinste kransje zat Dit kwam omdat de kabel niet lekker vast zat in de inbus en deze uiteindelijk verschoven was.ydderf schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:30:
@vhal klinkt inderdaad alsof de binnenkabel losgeschoten is.
Het beste kun je denk ik het afstellen van de kabel opnieuw doen. Zie bijv H3 van https://www.parktool.com/...ear-derailleur-adjustment
Is het geen standaard metrisch (ISO) draad met redelijke standaard spoed? De bouwmarkt heeft dat vaak wel, toch?Mistraller schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:13:
[...]
Bouwmarkt heeft deze draad echt niet liggen verwacht ik. FM geef ik je meer kans.
Bijvoorbeeld:
https://www.gamma.nl/asso...ren/bouten/type-inbusbout
Hoe is je ervaring tot nu toe? Ik lees alleen maar lovende recensies.Tjebakka schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:11:Profs willen niet dat je dit ziet: De ULTIEME SHORTCUT
[Afbeelding]
Lijkt me de eerste keer best spannend
Wat een gezeik elke keer. Iemand neemt de moeite om een leuke foto van z'n fiets, waar hij/zij trots op is, te posten en er is altijd wel iemand die iets 'jammer' vindt. Ventieldopjes, zadeltasjes, skinwall, fietsbel, remschijf, het maakt niet uit wat het is.
Geef een leuk compliment of een +1, dat motiveert een ander ook om z'n stalen ros hier te posten.
Echt he, die zitten er waarschijnlijk af fabriek op. Iemand schiet vanuit enthousiasme een foto bij thuiskomst nadat hij/zij net de fiets heeft opgehaald. Het laatste waar je dan naar kijkt zijn die ventieldopjes...Bartmanz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:28:
[...]
Wat een gezeik elke keer. Iemand neemt de moeite om een leuke foto van z'n fiets, waar hij/zij trots op is, te posten en er is altijd wel iemand die iets 'jammer' vindt. Ventieldopjes, zadeltasjes, skinwall, fietsbel, remschijf, het maakt niet uit wat het is.
Geef een leuk compliment of een +1, dat motiveert een ander ook om z'n stalen ros hier te posten.
Eerste keer is spannend, maar het is appeltje eitje en staat zovast als een huis.MartijnMartijn schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Hoe is je ervaring tot nu toe? Ik lees alleen maar lovende recensies.
Lijkt me de eerste keer best spannend.
Een maat van mij was bij het inrijden van een parkeergarage zn racefiets ff vergeten, dus zn zadel bleef hangen achter de hoogtebalk. Je zou denken dat dan de zuignappen losschieten. Dit was niet het geval, het bandje(klitteband) was afgescheurd. Z'n racefiets had 1 miniscuul krasje van de balk. Sinds zijn verhaal kijk ik er niet meer naar om.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
maar wat nou als iemand een fiets van carbon heeft?Bartmanz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:28:
[...]
/s
Is dit de fietsendrager van Rockbros?aerofreak schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:41:
[...]
Eerste keer is spannend, maar het is appeltje eitje en staat zovast als een huis.
Een maat van mij was bij het inrijden van een parkeergarage zn racefiets ff vergeten, dus zn zadel bleef hangen achter de hoogtebalk. Je zou denken dat dan de zuignappen losschieten. Dit was niet het geval, het bandje(klitteband) was afgescheurd. Z'n racefiets had 1 miniscuul krasje van de balk. Sinds zijn verhaal kijk ik er niet meer naar om.
5 maanden na de diefstal van mijn vorige fiets heb ik weer een degelijke racefiets voor buiten dus kom hier maar weer eens kijken
Het is een Giant TCR Pro 1 disc geworden, was altijd al erg fan van dit model ondanks het skoda/volkswagen imago.
Nee in zijn geval was het seasucker.Louislouislouis schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:53:
[...]
Is dit de fietsendrager van Rockbros?
Gefeliciteerd!5 maanden na de diefstal van mijn vorige fiets heb ik weer een degelijke racefiets voor buiten dus kom hier maar weer eens kijken.
Het is een Giant TCR Pro 1 disc geworden, was altijd al erg fan van dit model ondanks het skoda/volkswagen imago.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Helemaal eens.Bartmanz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:28:
[...]
Dat je een zadeltasje niet mooi vind kan ik mij in vinden, wel lekker praktisch. Skinwall's, ook erg persoonlijk. Sommige mensen gaan liever schreeuwend door het leven dus die monteren geen fietsbel. En laat ik maar niet beginnen over velgremmen vs remschijven..
Maar wat is er in hemelsnaam mis met een ventieldopje

Marginal gains!R0y. schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:01:
[...]
Helemaal eens.
Dat je een zadeltasje niet mooi vind kan ik mij in vinden, wel lekker praktisch. Skinwall's, ook erg persoonlijk. Sommige mensen gaan liever schreeuwend door het leven dus die monteren geen fietsbel. En laat ik maar niet beginnen over velgremmen vs remschijven..
Maar wat is er in hemelsnaam mis met een ventieldopje
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Het is echt top. De eerste keer ben ik 2 keer gestopt op een rit van 1 uur en een kwartier. Het zit echt zo vast als een huis. Volgens mij zou de boel met 1 zuignap nog blijven staan.MartijnMartijn schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Hoe is je ervaring tot nu toe? Ik lees alleen maar lovende recensies.
Lijkt me de eerste keer best spannend.
En dus een fractie van de kosten van een Seasucker.
Die dus. Het model voor 2 fietsen.Louislouislouis schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:53:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 03-03-2022 14:17 ]
If it aint fixed, it's broken.
Ik kan gaan zoeken natuurlijk maar ben een beetje druk en een beetje lui tegelijkertijd. Heb je een linkje?Tjebakka schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:17:
[...]
Het is echt top. De eerste keer ben ik 2 keer gestopt op een rit van 1 uur en een kwartier. Het zit echt zo vast als een huis. Volgens mij zou de boel met 1 zuignap nog blijven staan.
[...]
Die dus. Het model voor 2 fietsen.
Dat is in ontwikkeling momenteel voor V2.DieAnder schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:49:
[...]
@ElGreco geven jouw vientieldopjes eigenlijk licht, als een echte vuurtoren?
Ik heb het uit handen gegeven aan de jongens achter IQ2. Die schijnen heel slim te zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door ElGreco op 03-03-2022 14:26 ]
TuurlijkElGreco schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:25:
[...]
Ik kan gaan zoeken natuurlijk maar ben een beetje druk en een beetje lui tegelijkertijd. Heb je een linkje?
En een linkje naar de steekas-adapters
[ Voor 26% gewijzigd door Tjebakka op 03-03-2022 14:33 ]
If it aint fixed, it's broken.
Jammer dat ze niet op een panoramadak mogen geplaatst worden! Anders had ik ze meteen besteld.

Zou kunnen, vind jij dat die dan ventieldopjes mag hebben?McMiGHtY schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:46:
Je kunt ook gewoon een nieuwe auto uitzoeken..
Ik probeerde juist de draak te steken met dat soort opmerkingen. Blijkbaar niet duidelijk genoeg. Grapje moet kunnen toch? Het is verder een mooie fiets.Bartmanz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:28:
[...]
Dat is het probleem van internet, daar zie je de context niet dus je had net zo goed een zure pruim kunnen zijn geweest.BonJonBovi schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:53:
[...]
Ik probeerde juist de draak te steken met dat soort opmerkingen. Blijkbaar niet duidelijk genoeg. Grapje moet kunnen toch? Het is verder een mooie fiets.
Simpel op te lossen door /s of een smiley.
Of je gaat er gewoon vanuit dat het als grap is bedoeld (zo niet, dan toch en zo), scheelt je ook gewoon een hoop (onnodige) stress. Iedereen blijNewbieNeo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:58:
[...]
Dat is het probleem van internet, daar zie je de context niet dus je had net zo goed een zure pruim kunnen zijn geweest.
Simpel op te lossen door /s of een smiley.
Goede tip dan en ook gelijk een aanbeveling erbij. Ik heb fietsen liever in de auto, maar als dat niet mogelijk is, dan lijkt dit wel een simpele oplossing.
Ja, want dan kunnen ze niet lek.MartijnMartijn schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:47:
[...]
Zou kunnen, vind jij dat die dan ventieldopjes mag hebben?
Hoeveel ml latex doe jij in jouw autobanden?
je vergeet spacertorenBartmanz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:28:
[...]
Maar uh @MartijnMartijn als je niet weet wat er mis is met ventieldopjes, dan moet je toch wel bij jezelf te rade gaan.
Ik heb leaselatex, dat kan sowieso niet lekElGreco schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:17:
[...]
Hoeveel ml latex doe jij in jouw autobanden?
Dat lijkt mij het beste. De bevoorrading is zo goed geregeld dat de kans aanwezig is dat je meer calorieën inneemt dan verbrand (is ook te zien aan de gemiddelde AGR rijderPaulBloem schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:14:
[...]
Top, dat is helder.
Bedankt voor de info allen.
Dus dan toch maar weer focussen op KM maken
Ik vind dit altijd zo eng. Eigenlijk plak je je fiets aan de verflaag van de autoTjebakka schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:11:Profs willen niet dat je dit ziet: De ULTIEME SHORTCUT
[Afbeelding]
Maar dat gevoel heb ik ook met de handdoekhaakjes in de keuken, en die komen ook niet los.
Hoef er ook niet over na te denken, want met een soloritje schuif ik de fiets zo achterin en anders gaan ze op de ouwe spinder op de trekhaak. Die klemt om de zadelpennen en dat werkt perfect.
---------------
Ik denk niet dat het past. Maar goed, proberen kan geen kwaad natuurlijk. Zo goed heb ik de boutjes ook weer niet bekeken.joker1977 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:26:
[...]
Is het geen standaard metrisch (ISO) draad met redelijke standaard spoed? De bouwmarkt heeft dat vaak wel, toch?
Bijvoorbeeld:
https://www.gamma.nl/asso...ren/bouten/type-inbusbout
---------------
Volgens mij niet echt een gangbare inbus inderdaad, ik ben ze in ieder geval nog niet tegen gekomen in de bouwmarkt (ook niet echt heel erg goed naar gezocht overigens)Mistraller schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:29:
[...]
Ik denk niet dat het past. Maar goed, proberen kan geen kwaad natuurlijk. Zo goed heb ik de boutjes ook weer niet bekeken.
Zo dacht ik er ook over na, totdat je ziet dat het voorwiel met 3 aparte zuignappen vastzit. Dus genoeg redundancy lijkt me.Mistraller schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Ik vind dit altijd zo eng. Eigenlijk plak je je fiets aan de verflaag van de auto![]()
Maar dat gevoel heb ik ook met de handdoekhaakjes in de keuken, en die komen ook niet los.
Dezelfde reden geldt denk ik ook, waarom je je dure fiets zou toevertrouwen aan een Rockbros ipv een Seasucker die 2-3x zo duur is.
Heb op mijn auto nog geen trekhaak of dakrails, dus dan is zo'n oplossing met zuignappen nog best het overwegen waard.
Afgelopen zomer heb ik op vakantie een Giant TCR gehuurd. Wat een lekker rijdende fiets is dat!Louislouislouis schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:53:
[...]
5 maanden na de diefstal van mijn vorige fiets heb ik weer een degelijke racefiets voor buiten dus kom hier maar weer eens kijken.
Wat is er mis met een goeie ouderwetse Hollandse Twinny Load?Tjebakka schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:17:
[...]
Het is echt top. De eerste keer ben ik 2 keer gestopt op een rit van 1 uur en een kwartier. Het zit echt zo vast als een huis. Volgens mij zou de boel met 1 zuignap nog blijven staan.
[...]
Die dus. Het model voor 2 fietsen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Als de route ten noorden van Bergeijk en ten oosten van Hilvarenbeek blijft, stuur maar door. Maar met bikerouter.de en Google streetview, of ridewithgps.com (die combineert al beiden) zijn er niet veel verassingen.McMiGHtY schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:59:
Hier nog kenners uit de buurt van Steensel die is naar een gemaakte route willen kijken voor me?
Ik heb em even eruit gedraaid, de mijne is M2 x10 wat een standaard-maat is. Maar of het Hornbach/GAMMA gangbaar is weet ik niet. Daarvoor is het waarschijnlijk te klein..scraemus schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:37:
[...]
Volgens mij niet echt een gangbare inbus inderdaad, ik ben ze in ieder geval nog niet tegen gekomen in de bouwmarkt (ook niet echt heel erg goed naar gezocht overigens)
Maar het is gewoon standaard metrisch draad
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic