Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 382 ... 646 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42
aerofreak schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:51:
Zojuist één van mijn grootste uitgaven gedaan. N+1 gekocht, ik kreeg een mail dat die op voorraad was en na een spoedoverleg met de baas thuis, een nieuwe fiets gekocht *O*

[Afbeelding]
Mooi man! Heel benieuwd of hij ook bevalt :).

Ik wacht nog even op de Shimano 12speed en dan doe ik met je mee _/-\o_

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:52

Hier ook nog wel eens voorbij gekomen: IQ2, het bedrijf dat een powermeter ontwikkelde. Nu bij BOOS omdat er 3 miljoen aan gecrowdfund geld verdwenen is.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:51

aerofreak

Steve Jobs

Requiem19 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:40:
[...]

Mooi man! Heel benieuwd of hij ook bevalt :).

Ik wacht nog even op de Shimano 12speed en dan doe ik met je mee _/-\o_
Ja ik twijfelde nog aan de nieuwe 12-speed, maar zal ongetwijfeld ook weer duurder worden en aangezien de voorraden nu al problematisch zijn besloten om niet langer te wachten. :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42
aerofreak schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:21:
[...]

Ja ik twijfelde nog aan de nieuwe 12-speed, maar zal ongetwijfeld ook weer duurder worden en aangezien de voorraden nu al problematisch zijn besloten om niet langer te wachten. :)
Wanneer krijg je hem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Geschatte leverdatum: feb 28, 2022 - mrt 11, 2022

Laat de lente maar beginnen 8)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:30
Zojuist één van mijn grootste uitgaven gedaan. N+1 gekocht, ik kreeg een mail dat die op voorraad was en na een spoedoverleg met de baas thuis, een nieuwe fiets gekocht *O*

[Afbeelding]
Het blijft een schitterende fiets, gefeliciteerd! Ik heb zelf vorige week de Ultimate CF SL met de nieuwe Ultegra groepset besteld in True Dark Red. :9~

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:55

McMiGHtY

- burp -

[Afbeelding]
Ik weet een shirt design die daar heeel goed bijpast...

https://tweakers.rogelli.com/

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
MartijnMartijn schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:15:
[...]

@Hoiz @mhr-zip

Dank voor jullie reacties! Man wat was de Pirelli (28mm) er makkelijk op te leggen! _/-\o_
Oppompen had wat meer voeten in aarde, maar uiteindelijk is dat ook goed gelukt.
Tot zover mijn positieve ervaring met de Pirelli P Zero Race TLR SL.

Na precies een maand en 250km (vader geworden deze maand en nog niet veel kunnen fietsen O-) ) beide banden al lek..
Heb bij Mantel een garantie aanvraag ingediend, maar ben er bang voor. De achterband is lek gegaan door een stuk glas, wat ik met een pincet uit de band heb getrokken, dat is gewoon pech.

Maar een rit erna ging voor ook lek. De 'melk' werkt helaas ook niet, waardoor ik dus met een lege band stond..
Ondanks dat ik al rond de 20000 pijnvrij rondrij met Tubeless, is dit toch wel even balen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
MartijnMartijn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:47:
[...]

Tot zover mijn positieve ervaring met de Pirelli P Zero Race TLR SL.

Na precies een maand en 250km (vader geworden deze maand en nog niet veel kunnen fietsen O-) ) beide banden al lek..
Heb bij Mantel een garantie aanvraag ingediend, maar ben er bang voor. De achterband is lek gegaan door een stuk glas, wat ik met een pincet uit de band heb getrokken, dat is gewoon pech.

Maar een rit erna ging voor ook lek. De 'melk' werkt helaas ook niet, waardoor ik dus met een lege band stond..
Ondanks dat ik al rond de 20000 pijnvrij rondrij met Tubeless, is dit toch wel even balen.
Garantie aanvraag ingediend voor 2 lekke banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
@pier87
1 lekke band, als er glas uitsteekt lijkt dat geen garantie natuurlijk :9~

[ Voor 49% gewijzigd door MartijnMartijn op 25-02-2022 10:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pier87
  • Nu online
Serieus @MartijnMartijn ? Het zal misschien aan de nuchtere mentaliteit van een Noorderling liggen, maar ik zou nooit met een lekke band terug gaan met de vraag hoe het zit met de garantie.

Eerlijk gezegd, zou ik me doodschamen als ik dit zou doen.

Tenzij de Pirelli P Zero Race TLR SL is verkocht met de garantie dat deze 100% lekgarantie heeft oid. Maar lijkt me niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
@pier87 Neem van een nuchtere Twentenaar aan dat wanneer je €170 euro uitgeeft (3 keer een nieuwe band). Je echt wel even gaat navragen bij de winkel of dit normaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 16:12

joker1977

Tweakert

MartijnMartijn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:45:
@pier87 Neem van een nuchtere Twentenaar aan dat wanneer je €170 euro uitgeeft (3 keer een nieuwe band). Je echt wel even gaat navragen bij de winkel of dit normaal is.
Als ik je verhaal lees heb je :

Achter lek met een stuk glas
Voor lek met onduidelijke oorzaak

Pech kun je hebben, toch ?

Wat denk je met een garantie-claim te bereiken ? Andere banden ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 23:08
MartijnMartijn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:45:
Voor 7 euro extra koop je een prima binnenbandje. Kappen met janken en lekker gaan fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56

Kluus

Gang is alles

pier87 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:42:
Serieus @MartijnMartijn ? Het zal misschien aan de nuchtere mentaliteit van een Noorderling liggen, maar ik zou nooit met een lekke band terug gaan met de vraag hoe het zit met de garantie.

Eerlijk gezegd, zou ik me doodschamen als ik dit zou doen.

Tenzij de Pirelli P Zero Race TLR SL is verkocht met de garantie dat deze 100% lekgarantie heeft oid. Maar lijkt me niet....
Dat heeft niets met "nuchtere noorderling" te maken hoor, deze brabo denkt er precies hetzelfde over. 8)7
@MartijnMartijn soms zit het mee, soms zit het tegen.

Edit: Na het lekrijden is toch niet gelijk de hele band kapot? Waarom telkens een nieuwe kopen?
Edit 2: En gefeliciteerd met de kleine, let op: luiers lekken ook wel eens, dat is niet fijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 25-02-2022 14:45 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 26-05 08:31
* Frenz64 gaat met popcorn binnen handbereik vanuit het midden van het land er rustig voor zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
DieAnder schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:32:
[...]

Voor 7 euro extra koop je een prima binnenbandje. Kappen met janken en lekker gaan fietsen.
Oeh, een westerling met ook een mening! 8)
Kluus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Dat heeft niets met "nuchtere noorderling" te maken hoor, deze brabo denkt er precies hetzelfde over. 8)7
@MartijnMartijn soms zit het mee, soms zit het tegen.

Edit: Na het lekrijden is toch niet gelijk de hele band kapot? Waarom telkens een nieuwe kopen?
Edit 2: En gefeliciteerd met de kleine, let op: luiers lekken ook wel eens, dat is niet fijn.
Op je edit, dank met lekkende luiers heb ik inmiddels ervaring. Die poep stolt de boel niet he... :9~
Omdat de banden met selant niet lekdicht blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Frenz64 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:40:
* Frenz64 gaat met popcorn binnen handbereik vanuit het midden van het land er rustig voor zitten
#fakenews toch? In het midden van het land weten we dat Tubeless helemaal niet lek kan.

[ Voor 9% gewijzigd door GerbenBK op 25-02-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 09:54
Over Tubeless gesproken: ik heb een tweedehands fiets gekocht en ging er even vanuit dat er met binnenband gemonteerd is. Maar nu twijfel ik toch over het niet tubeless gedaan is. Kan ik dat zien (aan ventiel) of testen zonder de band eraf te halen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Hallo,

Ik reed laatst lek (wat dus eigenlijk niet kan met tubeless) en toen spoot er allemaal sealeant tegen mijn zadeltasje. Nu is mijn zadeltasje helemaal om zeep. Een garantie aanvraag werd niet in behandeling genomen.

Vraag:
Kan iemand mij een zadeltasje adviseren die tubeless sealeant bestendig is?

@Valorian
Dat is inderaad te zien aan het ventiel. Die heeft een (rubber) afdichtring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Valorian schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:26:
Over Tubeless gesproken: ik heb een tweedehands fiets gekocht en ging er even vanuit dat er met binnenband gemonteerd is. Maar nu twijfel ik toch over het niet tubeless gedaan is. Kan ik dat zien (aan ventiel) of testen zonder de band eraf te halen?
Tubeless heeft zo'n ringetje. Normale ventielen op een racefiets meestal niet. Je kunt de latex ook nog wel eens horen klotsen als je het wiel schudt.

https://images.app.goo.gl/uDnWNm4DybMY4DME9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

@Valorian spijker er in en kijken of het lek zichzelf dicht (of niet en dat er prut uit komt) ;).

@MartijnMartijn bedoel je dat het lek niet gesealed wordt door de sealant of dat je het lek (in geval 2 want in geval 1 stak er dus een stuk glas uit) uberhaupt niet kan vinden.

Als je het gat weet te zitten maar het wordt niet gedicht kan je het gewoon van binnenuit plakken met een standaard binnenband plakker en/of een druppel secondelijm in het gat schijnt ook nog wel eens te werken.

Met hoe veel druk rij je?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 09:13
Ik zou ook wat latex in de luiers doen. Ben je van die natte bruine drek af.

Geen garanties hé. Als de druk te hoog is helpt latex ook niet meer, alleen een schuilkelder.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pier87
  • Nu online
Volle luiers, ach man vertel mij wat. Wordt pas echt vervelend wanneer je halverwege het wisselen bent (van luier) en dat ze bij de muur omhoog schijten/plassen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wel heel apart @MartijnMartijn Tubeless kan volgens mij helemaal niet lek.. Ik vind dit heel raar.
Ben benieuwd wat je garantieclaim doet, want dan heb ik ook nog even een paar banden die ik aan moet melden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
McMiGHtY schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:40:
Wel heel apart @MartijnMartijn Tubeless kan volgens mij helemaal niet lek.. Ik vind dit heel raar.
Ben benieuwd wat je garantieclaim doet, want dan heb ik ook nog even een paar banden die ik aan moet melden!
Oeh, graag even een quote dat ik heb beweerd dat het nooit lek kan. Mijn ervaring is anders.
Maar goed, als ik jullie mag geloven heeft de garantie claimen geen zin. Dus heb m ingetrokken hoor. Maak je geen zorgen! :+. Kunnen we weer over op de ervaringen (welke ik deelde over mijn banden) en jullie rustig slapen! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ik overweeg morgenvroeg een stukje te fietsen hier nabij utrecht. Heb alleen nog weinig ervaring dus toch even een check: vannacht vriest het licht en vanaf morgenochtend loopt het kwik langzaam op naar +- 8 graden. Is dat nog vragen om problemen qua (glad) wegdek? Normaal zou ik er nuet eens over badenjen naar de racebandjes zijn natuurlijk een stukje dunner dan die can mijn stadsfiets 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie99
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-05 21:43
Valorian schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:08:
Ik overweeg morgenvroeg een stukje te fietsen hier nabij utrecht. Heb alleen nog weinig ervaring dus toch even een check: vannacht vriest het licht en vanaf morgenochtend loopt het kwik langzaam op naar +- 8 graden. Is dat nog vragen om problemen qua (glad) wegdek? Normaal zou ik er nuet eens over badenjen naar de racebandjes zijn natuurlijk een stukje dunner dan die can mijn stadsfiets 😬
Zou geen groot probleem moeten zijn. Kans op valpartijen is natuurlijk iets groter maar zolang je goed oplet en voorzichtig door de bochten gaat kan je prima een ritje maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
Oppassen onder bomen ed, daar zou het nog beetje nat kunnen zijn/gladde plekken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Thankx @DDX @Rikkie99 ! Ik ga sowieso nog niet zo hard door de bocht en zoek vooral autoluwe wegen langs vecht en kanaal, dus dat moet goedkomen. Zolang het niet te hard waait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Valorian schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:08:
Als er nachtvorst is geweest maar de temperatuur snel oploopt heb je altijd bepaalde delen die nog weleens glad kunnen zijn: Dat zijn voornamelijk de stukken waar de zon (nog) niet schijnt, ofwel in de schaduw.

Zeker onder de bomen (waar water vertraagd uit de bomen valt) in de schaduw krijg je dan nog weleens stukken die nog bevroren zijn ondanks dat het allang weer boven nul is.

Zolang je niet al te gek hard door de bochten gaat, valt het meestal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
joker1977 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 08:50:
[...]

Als er nachtvorst is geweest maar de temperatuur snel oploopt heb je altijd bepaalde delen die nog weleens glad kunnen zijn: Dat zijn voornamelijk de stukken waar de zon (nog) niet schijnt, ofwel in de schaduw.

Zeker onder de bomen (waar water vertraagd uit de bomen valt) in de schaduw krijg je dan nog weleens stukken die nog bevroren zijn ondanks dat het allang weer boven nul is.

Zolang je niet al te gek hard door de bochten gaat, valt het meestal wel mee.
Thx. Heb besloten straks te gaan. Vanochtend was het wegdek her en der ook nog nat van de nacht (ondanks dat het niet echt geregend heeft wel luchtvochtig denk ik.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 20:48
Cranzai schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:37:
Nadat de signal groep Groningen maandenlang is verveeld met berichten over het al dan wel of niet kopen van een nieuwe fiets en dagelijks is doodgegooid met markplaatsadvertenties and what not, bereikte deze, al zeg ik het zelf, zeer vermakelijke realityshow in modern format (goede fietsen, slechte fietsen?) gisteren zijn ontknoping.

Om jullie ook een deal van de experience te gunnen die Groningen al op signal heeft gehad, bij deze ook een forum-teaser. Gisteren een rondje FM's gedaan en tegen een zeer aantrekkelijke Francaise aangelopen, Kenny B begon direct te zingen op de achtergrond, wat een parel(moer)tje! Peter was wel een beetje een rare naam voor deze schone dame maar enfin.

Zoals in het programma "first dates" was er na de eerste kennismaking de vraag: willen jullie elkaar nog een keer zien? Dat was alleen te beantwoorden met een volmondig ja! Een volle agenda betekende wel dat dit afspraakje nog eventjes op zich liet wachten. Met een week of 4 kunnen we door van "first dates" naar "24 uur met"/"lang leve de liefde"/"married at first sight", om hopelijk tot een stadium te komen "help mijn man is fietser".

Tot zover deze teaser, weet jij het al? Over vier weken meer ;)
Edit: wel een gemiste kans om een paar "wie is deze pokemon?" plaatjes te photoshoppen, een voor nu en een voor over 4 weken |:(
Vandaag was de dag, ik mocht haar ophalen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xH9ElV2nuJUzvPwrZi9-pMF0KSg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCgO4q1O1ilEjuNbTjR4aptA.jpg?f=fotoalbum_medium

La Pierre Pulsium 5.0 Disc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpMiutswheUvPFQsgeBw1t394SA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EQgIM3KK4gAcUYJd0ElRbQj.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vf_jeFFC8ik76vJaHYGORIxiYfM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCgO4q1O1ilEjuNbTjR4aptA.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/223qR79Z1ZIZI_4U8MtdAtylWPc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPEjtL5tHIvzT48tNmiUYcUe.jpg?f=fotoalbum_small

Werkelijk een heerlijke fiets en een wereld van verschil met mijn voorgaande racers (al waren dat geen hoogstandjes :9 ). Van 23mm en alu naar 28mm en carbon (wel alu wielen), deze fiets glijdt echt over de weg. (Al moet ze nog wel getest worden op de echte Drentse klinkers.)
De parelmoer kleur valt echt mooi uit met verschillende invalshoeken van het licht :*)
Afgemonteerd met 105 Disc en alle kabels bij de headset naar binnen, een moderne fiets om de komende jaren mee vooruit te kunnen.
Ik mag niet aan upgrades denken, ik mag nog niet aan upgrades denken, ik mag aan upgrades denken >:)

Vanaf de fietsenmaker een kleine 30km naar huis getoerd, morgen maar een langer ritje oOo
Om tot slot nog maar een cliché er in te gooien: "Money can't buy hapinnes, but it can buy a bike and that's pretty close!" ;)

p.s. ik kan bevestigen dat nieuwe fietsen ook vies worden, eerste poetsbeurtje al gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:21

Grin

Ride si sapis.

Kijk, dat is nu wel een mooie fiets! Gefeliciteerd Tom! d:)b Voordat je naar het zuiden vertrekt maar eens een ritje plannen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 09:10
@Cranzai mooie fiets! Ik heb ook al vaker naar LaPierre gekeken maar geen verkooppunten in de buurt.

Ik rij nu nog op alu frame, is carbon echt zo een verschil of is het vooral omdat de fiets nieuw is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
DialOut schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:52:
@Cranzai mooie fiets! Ik heb ook al vaker naar LaPierre gekeken maar geen verkooppunten in de buurt.

Ik rij nu nog op alu frame, is carbon echt zo een verschil of is het vooral omdat de fiets nieuw is?
Lastig te zeggen, kom van oudere alu fietsen dus er is zoveel veranderd in een keer dat ik moeilijk alles aan het carbon frame kan toeschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 17:27

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Valorian schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Thx. Heb besloten straks te gaan. Vanochtend was het wegdek her en der ook nog nat van de nacht (ondanks dat het niet echt geregend heeft wel luchtvochtig denk ik.
Waarvan kom je? Asking for a friend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Joindry schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:20:
[...]

Waarvan kom je? Asking for a friend :9
Ik kom uit Utrecht. Vanmiddag een rondje langs vecht via breukelen, Loosdrechtse plassen, tienhoven en maarsseveense plassen gedaan. Heerlijk fietsweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vanmorgen voorzichtig gestart, was prima dag om mooi rondje te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 17:27

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Valorian schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:23:
[...]

Ik kom uit Utrecht. Vanmiddag een rondje langs vecht via breukelen, Loosdrechtse plassen, tienhoven en maarsseveense plassen gedaan. Heerlijk fietsweer.
Ik bedoelde van welke fiets kom je :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:15:
Vanmorgen voorzichtig gestart, was prima dag om mooi rondje te maken :)
Rijd 230km...noemt het een rondje...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
Joindry schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:16:
[...]

Ik bedoelde van welke fiets kom je :P
Ah ja, op die manier :). Ik heb een paar weken geleden een Cannondale Synapse Disc SE 2019 gekocht. Aluminium. Dit is mijn eerste racefiets dus moest even wennen. Vandaag voor het eerst in een jaar of 10 meer dan 50km gereden *O* ..

Als dagelijks vervoer rij ik op een oude Stevens City Flight maar due gebruik ik meer als stadsfiets, staat jaar in jaar uit in weer en wind (heb geen “achterom” of schuur). Wel redelijk onverwoestbaar, met een nexus naafversnelling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
Cranzai schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:21:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Werkelijk een heerlijke fiets en een wereld van verschil met mijn voorgaande racers (al waren dat geen hoogstandjes :9 ). Van 23mm en alu naar 28mm en carbon (wel alu wielen), deze fiets glijdt echt over de weg. (Al moet ze nog wel getest worden op de echte Drentse klinkers.)
De parelmoer kleur valt echt mooi uit met verschillende invalshoeken van het licht :*)
Afgemonteerd met 105 Disc en alle kabels bij de headset naar binnen, een moderne fiets om de komende jaren mee vooruit te kunnen.
Ik mag niet aan upgrades denken, ik mag nog niet aan upgrades denken, ik mag aan upgrades denken >:)

Vanaf de fietsenmaker een kleine 30km naar huis getoerd, morgen maar een langer ritje oOo
Om tot slot nog maar een cliché er in te gooien: "Money can't buy hapinnes, but it can buy a bike and that's pretty close!" ;)

p.s. ik kan bevestigen dat nieuwe fietsen ook vies worden, eerste poetsbeurtje al gehad
Leuk hoor! Ik vind merken die een eigen identiteit hebben, zoals Lapierre, erg leuk. Itt een saaie zwarte Canyon.

Veel veilige km's en laat de foto's maar komen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:15
ElGreco schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Leuk hoor! Ik vind merken die een eigen identiteit hebben, zoals Lapierre, erg leuk. Itt een saaie zwarte Canyon.

Zeker een merk dat je minder vaak ziet.
Zo kende ik Jan Janssen niet en zag er vandaag gelijk 2 binnen een minuut. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
ElGreco schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Thanks, wie weet moeten er over een aantal kilometers maar even unieke wielen onder *wink wink* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Valorian schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Ah ja, op die manier :). Ik heb een paar weken geleden een Cannondale Synapse Disc SE 2019 gekocht. Aluminium. Dit is mijn eerste racefiets dus moest even wennen. Vandaag voor het eerst in een jaar of 10 meer dan 50km gereden *O* ..

Als dagelijks vervoer rij ik op een oude Stevens City Flight maar due gebruik ik meer als stadsfiets, staat jaar in jaar uit in weer en wind (heb geen “achterom” of schuur). Wel redelijk onverwoestbaar, met een nexus naafversnelling.
Synapse, aluminium? Ik dacht dat dat model alleen in carbon gemaakt werd? Cannondale maakt zo uit mijn hoofd alleen de CAAD modellen met alu frames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:00
NewbieNeo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Zeker een merk dat je minder vaak ziet.
Zo kende ik Jan Janssen niet en zag er vandaag gelijk 2 binnen een minuut. :P
Iedere keer als ik in de schuur kom, zie ik er een.

Maar anno 2022 biedt het merk in mijn ogen niks bijzonders meer. Mja hun alu frames zijn van hoge kwaliteit. Maar meeste mensen willen budget alu of als ze meer te besteden hebben: Carbon, staal of titanium.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 23:15
mhr-zip schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:22:
[...]

Iedere keer als ik in de schuur kom, zie ik er een.

Maar anno 2022 biedt het merk in mijn ogen niks bijzonders meer. Mja hun alu frames zijn van hoge kwaliteit. Maar meeste mensen willen budget alu of als ze meer te besteden hebben: Carbon, staal of titanium.
Volgens mij is dit wel carbon toch? :P

Nu zie ik dat er Campagnolo op zit en dat stoort me nu echt aan Campag.
Zelfs op de super-record is die lus zo achterlijk groot dat je je hoofd erdoorheen kan steken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43ZLGwKdAHC7TFkionxqb7uybqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Cet8WAUGSH1hUcVEDWSeoQ6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door NewbieNeo op 26-02-2022 20:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 10:39
Cranzai schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:21:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Eindelijk maar toch dus. Kan ik weer terug komen in de groep. :P

Mooie fiets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Cranzai schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:16:
[...]

Synapse, aluminium? Ik dacht dat dat model alleen in carbon gemaakt werd? Cannondale maakt zo uit mijn hoofd alleen de CAAD modellen met alu frames
Misschien dat ze met de aluminium versie gestopt zijn? T/m model 2019 was er in ieder geval nog een aluminium versie (wel carbon voorvork), met schijfremmen en 105 afmontage. De SE versie die ik heb zat volgens wat ik online kan terugvinden op 1400-1500 euro. Wel zonde als ze alleen nog carbon verkopen, dat betekent dat een nieuwe synapse niet meer onder de 3K te koop zal zijn. Misschien cannibaliseerde de alu versie teveel op de eigen markt van de luxere versies van carbon?

Ik ben in ieder geval super blij met de alu versie. Geeft mij, zeler icm een tweedehands aanschaf, veel fiets voor mijn geld. En hij is ook vrij veelzijdig, er kunnen eventueel ook een rack en spatborden op gemonteerd en voor een fiets die als eacefiets in de markt gezet is zijn er nog best brede banden mogelijk (tot 32mm). Carbon is natuurlijk lichter en misschien ook wel wat comfortabeler qua schokken (?), maar voor mij als beginner nog niet nodig denk ik. Kan zelf ook nog zo’n 6kg afvallen dus daar kan geen carbon-gewichtbesparing tegenop ;) .. verder lijkt carbon bij een tweedehands beoordelen mij ook lastiger dan aluminium, qua hoe goed het nog is / of er haarscheurtjes inzitten, etc.

@Cranzai Edit: tm 2020 hadden ze aluminium in de catalog staan, vamaf 2021 alleen carbon… NB: zou dat niet “tijdelijk” kunnen zijn, omdat er sinds mid2020 een aluminiumschaarste in de wereld is?

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 26-02-2022 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
wisselwerking schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Eindelijk maar toch dus. Kan ik weer terug komen in de groep. :P

Mooie fiets!
Haha de rust is wedergekeerd, je bent van harte welkom ;)
Heb meer back-up nodig in het kamp "hardlopers" _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
NewbieNeo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Zelfs op de super-record is die lus zo achterlijk groot dat je je hoofd erdoorheen kan steken.

[Afbeelding]
Dat is zeker Carbon.

Ik had het over niks bijzonder meer bieden. Dit zelfde frame is letterlijk gewoon op Aliexpress te bestellen (dus niet een kloon!).

Daarnaast is high end alu op dit moment niet de grootste markt. In 2014 was het nog redelijk bijzonder dat je zelf kleur en afmontage kon kiezen, maar er zijn nu merken die dat ook beter vermarkten.

Op internet zijn ze bijna niet te vinden. Dus de jeugd pikt het niet meer op. En de naam Jan Jansen….. Vroeger was dat een bekend iemand, daar trok je mensen mee. Mensen die die man tegenwoordig nog kennen hebben allemaal AOW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
NewbieNeo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:33:
[...]

[Afbeelding]
Zo'n lus lijkt me wel kleiner te maken?
Voordat ik mijn nieuwe fiets kocht reed ik met campagnolo 9 speed. Nou schakelt 105 echt helemaal prima, een campagnolo groep is toch mooier, zeker de shifters. Het schakelmechanisme is veel "bloter" bij deze 105 shifters dan dat het was bij mijn campa shifters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Ik heb twee fietsen met elk een eigen wielset. Nu begint de ene fiets wat lawaai te maken waarvan ik het achterwiel verdenk. Dus ik wil de wielsets even omwisselen.
Maar wat kan ik dan het beste met de steekas doen? Deze mee wisselen met de wielset. Of deze juist bij het originele frame laten?

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Of beide proberen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:44
ydderf schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:21:
Maar wat kan ik dan het beste met de steekas doen? Deze mee wisselen met de wielset. Of deze juist bij het originele frame laten?
Gewoon de originele streekassen die bij het frame zitten gebruiken. Als het twee verschillende frames zijn dan kan het zijn dat deze steekassen verschillend en dus niet uitwisselbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 26-05 22:39
Valorian schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:26:
Wat dacht je van gewoon even kijken? Band ff leeg laten lopen en de band een klein stukje uit de rand duwen. Die latex zie je echt wel zitten. Of de ventielkern eruit draaien en even dippen met een sateprikker oid. Kan je ook meteen ff peilen of het nog voldoende latex is.
Wellicht bij een tweedehands fiets ook geen gek idee om er nieuwe latex in te doen, dan weet je zeker dat het "verse" is. En dan heb je dat kunstje ook meteen geleerd :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Mistraller schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:29:
[...]

Wat dacht je van gewoon even kijken? Band ff leeg laten lopen en de band een klein stukje uit de rand duwen. Die latex zie je echt wel zitten. Of de ventielkern eruit draaien en even dippen met een sateprikker oid. Kan je ook meteen ff peilen of het nog voldoende latex is.
Wellicht bij een tweedehands fiets ook geen gek idee om er nieuwe latex in te doen, dan weet je zeker dat het "verse" is. En dan heb je dat kunstje ook meteen geleerd :)
Pff - als je wilt weten of een wiel tubeless is dan steken bikkels er een mes in. Als ie dan niet tubeless is, dan heb je meteen een reden om 'em wel tubeless te maken. Als ie al tubeless was is er niks aan de hand 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
ydderf schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:21:
Ik heb twee fietsen met elk een eigen wielset. Nu begint de ene fiets wat lawaai te maken waarvan ik het achterwiel verdenk. Dus ik wil de wielsets even omwisselen.
Steekassen horen altijd bij de fiets en hebben niets te maken met de wielen.
Ze hebben een specifieke lengte en een draad met specifieke maten.
Als je een steekas met een andere type draad probeert te installeren en doorzet, heb je grote kans dat je de draad in jouw frame beschadigt en dan heb je een serieus probleem. Hetzelfde geldt ook voor het vork.
De lengte van de steekas zelf mag een beetje afwijken maar buiten de marges (te kort of te lang) kun je er niet veilig mee rijden.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Nu online
De wielwissel is gelukt. Had er alleen ff niet aan gedacht dat ze niet dezelfde diameter remschijf hadden aan het voorwiel. Gelukkig waren ze beide met centerlock montage, dus ook uitwisselbaar.
Was toch nog ff nieuwsgierig naar de verschillen in de steek assen.
Qua lengte zit er weinig verschil in, alleen het stukje met draad verschilt iets qua lengte.
Scheelt misschien ook dat het beide Giant fietsen zijn van hetzelfde bouwjaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6lTNNpxbU2wJ_TTVFvgTKg8B6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SE1wt7xJdSkBj1EKpGxkNOSr.jpg?f=user_large
Uiteindelijk maar wel de adviesen van @ElGreco en @kwiebus opgevolgd en ze in het originele frame teruggestoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:40
ydderf schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:32:
De wielwissel is gelukt. Had er alleen ff niet aan gedacht dat ze niet dezelfde diameter remschijf hadden aan het voorwiel. Gelukkig waren ze beide met centerlock montage, dus ook uitwisselbaar.
Was toch nog ff nieuwsgierig naar de verschillen in de steek assen.
Qua lengte zit er weinig verschil in, alleen het stukje met draad verschilt iets qua lengte.
Scheelt misschien ook dat het beide Giant fietsen zijn van hetzelfde bouwjaar.
[Afbeelding]
Uiteindelijk maar wel de adviesen van @ElGreco en @kwiebus opgevolgd en ze in het originele frame teruggestoken
Ik denk ook dat het slim is om assen bij het frame te houden.
Wel geinig om te zien, mijn assen zijn overal even dik, echt als een cilinder. Die van jou hebben een verdunning in de midden. Waarom zou dat zijn?
Wat betreft de maat van je remschijf. Je zou ook nog je klauw kunnen herplaatsen, bij mij zit er een plaatje tussen die volgens mij andersom moet als ik een 140mm schijf plaats (ik heb nu een 160 mm schijf voor)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

babbelbox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Wel geinig om te zien, mijn assen zijn overal even dik, echt als een cilinder. Die van jou hebben een verdunning in de midden. Waarom zou dat zijn?
Wat betreft de maat van je remschijf. Je zou ook nog je klauw kunnen herplaatsen, bij mij zit er een plaatje tussen die volgens mij andersom moet als ik een 140mm schijf plaats (ik heb nu een 160 mm schijf voor)
Gewicht, waarschijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Nu online
babbelbox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:58:
[...]

De verdunning zou inderdaad zoals @joker1977 zegt, voor het gewicht kunnen zijn. Of misschien dat het monteren wat makkelijker gaat omdat je niet over de hele lengte een strakke passing hebt.

Qua diameter. Bij mij zit dat plaatje er ook tussen. Maar voor mijn gevoel was dat net iets meer werk dan het wisselen van de schijf. En nu blijven de schijf en remblokken set bij elkaar. Naar wat ik zo her en der lees, maakt dat eigenlijk niks uit. Maar op een of andere manier voelt dat toch voor mij persoonlijk beter.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Phew stond vandaag weer pittig/fris windje, had gehoopt op de windkracht 3 die in de verwachtingen stond maar dat was eerder een 5.
Voelde m'n benen nog beetje na gisteren maar 2 sterke fietsmaatjes afgesproken dat motiveert wel om nog ff tandje bij te zetten.
En dan net een kom missen op 1 seconde is wel weer jammer.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/Jruc9_9bWmXulaH633cAaICWLUUzw7nYPF5mse_wlMs-1536x2048.jpg
https://www.strava.com/activities/6746971534

Lekker weekje zo met 3 inspannende ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:53:
Phew stond vandaag weer pittig/fris windje, had gehoopt op de windkracht 3 die in de verwachtingen stond maar dat was eerder een 5.
Voelde m'n benen nog beetje na gisteren maar 2 sterke fietsmaatjes afgesproken dat motiveert wel om nog ff tandje bij te zetten.

[Afbeelding]

Ik had vrijdag ook gehoopt dat de wind wat zou gaan liggen of wat zou draaien. En ook nog eens regen en hagel onderweg. Fiets zag er na afloop ook viezer uit dan een MTB. Dat was een pittige rit vanaf Groningen naar Bennekom :/ Maar nog wel wat leuke klimmetjes meegepakt (Vamberg, Lemelerberg en Holterberg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23
DDX schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:53:

[Afbeelding]

Goddomme wat gaan jullie hard! En ik maar ploeteren met 28kmh op 40km. Gelukkig heb ik het wel naar mijn zin.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-05 16:39
Vandaag afscheid genomen van de tirewalls en maar gewone banden (Vittoria Graphene 2.0) gemonteerd. Staat stukken beter :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVtsfR_sir1QhvzZqUaWsim9GCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEyofyyjIaVgwrI7tHzYu2vS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpJ-QF4HtJITPSFzj1GDqsBeNjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HonmkSxtl2TQESj4lzWJMxqC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:40
ydderf schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:03:
[...]

De verdunning zou inderdaad zoals @joker1977 zegt, voor het gewicht kunnen zijn. Of misschien dat het monteren wat makkelijker gaat omdat je niet over de hele lengte een strakke passing hebt.

Qua diameter. Bij mij zit dat plaatje er ook tussen. Maar voor mijn gevoel was dat net iets meer werk dan het wisselen van de schijf. En nu blijven de schijf en remblokken set bij elkaar. Naar wat ik zo her en der lees, maakt dat eigenlijk niks uit. Maar op een of andere manier voelt dat toch voor mij persoonlijk beter.....
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om 1 van de 2 schijven te vervangen voor de andere maat en met gelijke te rijden. Kan je makkelijker in de toekomst je wielsets ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 26-05 22:39
joker1977 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 07:34:
[...]

Pff - als je wilt weten of een wiel tubeless is dan steken bikkels er een mes in. Als ie dan niet tubeless is, dan heb je meteen een reden om 'em wel tubeless te maken. Als ie al tubeless was is er niks aan de hand 8)
Oh jij bent van het kamp "Tubeless kan niet lek" >:)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mhr-zip
stevens20 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Goddomme wat gaan jullie hard! En ik maar ploeteren met 28kmh op 40km. Gelukkig heb ik het wel naar mijn zin.
Niet naar de rest kijken.

Ik had 25kmh afgelopen zaterdag. Ik heb minimaal net zo hard genoten.

Ik ken er hier genoeg die helemaal niet zo hard rijden (als ze überhaupt weer eens een keer de fiets aanraken).

Dus hup, lekker hobbelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23
mhr-zip schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:47:
[...]

Ik ken er hier genoeg die helemaal niet zo hard rijden (als ze überhaupt weer eens een keer de fiets aanraken).

Dat doe ik ook zeker. Ik zag dat hij zoon 700km per week fietst. Het verschil met mij is dan 620 of 660km op weekbasis

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Nu online
babbelbox schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:21:
[...]
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om 1 van de 2 schijven te vervangen voor de andere maat en met gelijke te rijden. Kan je makkelijker in de toekomst je wielsets ruilen.
De ene fiets is mijn racefiets en de ander mijn cyclocross fiets. Ik verwacht dat ik ze in de praktijk straks niet vaak ga omwisselen. Deze keer wissel ik ze om uit te sluiten of een vervelend geluid uit mijn wielset komt of niet. Dus ik hoop dat deze test niet te vaak noodzakelijk is ;)
Maar bij veel wisselen is dezelfde maat schijven wel het meest praktisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Stancke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:59:
Vandaag afscheid genomen van de tirewalls en maar gewone banden (Vittoria Graphene 2.0) gemonteerd. Staat stukken beter :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zal wel aan mij liggen.. Maar ik heb voor m'n nieuwe wielset gewoon tanwalls gekocht..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Stancke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij een effen fiets (zeker zwart, en al helemaal met deze kleur logo's) staan de tanwalls heel goed

Strava

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 19:56
Prulleman schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Bij een effen fiets (zeker zwart, en al helemaal met deze kleur logo's) staan de tanwalls heel goed
Helemaal mee eens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwDCw2Sz66v5_Nd0C6nVHuizlRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgtIRBkkQNooJsYrnI6ZezX3.jpg?f=fotoalbum_large

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zie ik nou een kloon account van @aerofreak ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
[Troll modus on]

Wat, 2 dezelfde zwarte Canyons?

Bestaan die?

[/Troll modus off]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
[...]

Are you talking to me?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Die van mij zijn ze op dit moment verzendklaar aan t maken :*)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05 17:14
Iemand enig idee waar ik een rechter shifter voor shimano 105 5800 (of compatibel) kan vinden? In de shifter hoorde ik al langer een "rinkel" als ik over klinkers ging, maar inmiddels schakelt die niet meer goed. Zit niet in de kabelspanning of afstelling van derailleur. In de shifter gebeurt bij schakelen naar grotere tandwielen achter (dus lichter schakelen) eerst niets, dan voel ik weerstand in de shifter en daarna schakelt die door).
Bij remmen min of meer vergelijkbaar, eerste stukje niets, dan een weerstand en dan remt die.

Alsof er in de shifter iets kapot is. Ben al aan het zoeken geweest bij de bekende winkels, maar kan niet direct iets vinden.

Deze week eens langs de fietsenmaker om te kijken wanneer die plek heeft, om na te gaan wat er aan de hand is. Maar ik vermoed dat de shifter vervangen moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ONWdolf schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:43:
Iemand enig idee waar ik een rechter shifter voor shimano 105 5800 (of compatibel) kan vinden? In de shifter hoorde ik al langer een "rinkel" als ik over klinkers ging, maar inmiddels schakelt die niet meer goed. Zit niet in de kabelspanning of afstelling van derailleur. In de shifter gebeurt bij schakelen naar grotere tandwielen achter (dus lichter schakelen) eerst niets, dan voel ik weerstand in de shifter en daarna schakelt die door).
Bij remmen min of meer vergelijkbaar, eerste stukje niets, dan een weerstand en dan remt die.

Alsof er in de shifter iets kapot is. Ben al aan het zoeken geweest bij de bekende winkels, maar kan niet direct iets vinden.

Deze week eens langs de fietsenmaker om te kijken wanneer die plek heeft, om na te gaan wat er aan de hand is. Maar ik vermoed dat de shifter vervangen moet worden.
in principe kan je elke 11 speed road shifter pakken.. als je een 5800 kan vinden is dat esthetisch natuurlijk het mooiste, maar een 105 7000 series werkt ook gewoon, maar ook een 11 speed dura ace of ultegra als je gek wilt doen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 19:56
mhr-zip schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:18:
[...]

[Troll modus on]

Wat, 2 dezelfde zwarte Canyons?

Bestaan die?

[/Troll modus off]
Deze is een generatietje ouder ;)

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 16:17
Voel je je aangesproken? O-) Hij stond alweer 2 maand stil O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
No naming and shaming.

En voor je eigen gemoedsrust, er zijn er echt nog wel veel erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@ElGreco Misschien moet je even naar Belgie fietsen, heb je wat km te pakken en kan je even die erase naven ophalen :P

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:33:
@ElGreco Misschien moet je even naar Belgie fietsen, heb je wat km te pakken en kan je even die erase naven ophalen :P
Inderdaad, wat nou consistentie.

Als Join 3x per week 33 km aanraad. Dan is dat hetzelfde als 1x per maand 400 km. Ben je voor de rest van de maand klaar.

#Shortcut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 12:53
mhr-zip schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Inderdaad, wat nou consistentie.

Als Join 3x per week 33 km aanraad. Dan is dat hetzelfde als 1x per maand 400 km. Ben je voor de rest van de maand klaar.

#Shortcut
Is dat nou dat "polarized" trainen concept? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 22:16

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Morrar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:49:
[...]

Is dat nou dat "polarized" trainen concept? :P
Het is gemiddeld 29,4 dagen niets doen en 1 dag heel veel. Dat is best wel polarized!

In other news, gister 138km gefietst maar de wind was in Friesland echt best irritant. Die was vrij koud en echt straf met grotendeels windkracht 5. Helaas had ik met de route van zaterdag (bovenste lus Elfstedentocht), die ik toen niet kon fietsen vanwege een kotsziek kind, het overgrote deel de wind steeds schuin tegen.

Maar we hebben het weer overleefd ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Tjebakka op 28-02-2022 11:11 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wisselwerking
[...]

Plezier is uiteindelijk toch het belangrijkste? Voor sommige uit zich dat in hoge snelheden, andere vinden het dan weer heel belangrijk dat ze volledig voldoen aan de eisen van de stijlpolitie en andere gaan gewoon lekker toeren. Allemaal prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Prulleman schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:33:
Ik neem het in overweging.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Je hebt er al even over na kunnen denken.. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05 17:14
Prulleman schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:49:
[...]

in principe kan je elke 11 speed road shifter pakken.. als je een 5800 kan vinden is dat esthetisch natuurlijk het mooiste, maar een 105 7000 series werkt ook gewoon, maar ook een 11 speed dura ace of ultegra als je gek wilt doen.
Bedankt, als elke (shimano) 11 speed road shifter volstaat, dan zijn er wat meer opties. Maar dura ace is me wat te gortig. Eens kijken of ik ergens iets kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 10:45
Iemand ervaring met Wielerkoopjes.nl? De zoekfunctie geeft wat discussie, geloof dat @Grin wel positief is. Doen ze aan kortingscodes? Ze hebben wat spullen op voorraad, en ben altijd wat huiverig om geld neer te leggen bij een (voor mij) onbekende webshop.

[ Voor 31% gewijzigd door Fasterinside op 28-02-2022 14:37 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 16:17
Fasterinside schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:37:
Iemand ervaring met Wielerkoopjes.nl? De zoekfunctie geeft wat discussie, geloof dat @Grin wel positief is. Doen ze aan kortingscodes? Ze hebben wat spullen op voorraad, en ben altijd wat huiverig om geld neer te leggen bij een (voor mij) onbekende webshop.
Prima zaak, vaak genoeg besteld. Leveren altijd enorm snel, zit in Friesland dus voor mij redelijk dichtbij. Doen ook veel via bol.com , soms hebben ze een code maar eigenlijk niet vaak kunnen ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
1 x wat besteld, zonder problemen. Was toen de goedkoopste optie voor specifieke remblokken.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:21

Grin

Ride si sapis.

Prima toko, bestel er regelmatig mijn Muc Off meuk, m'n Campa Bora WTO 60 komt d'r ook vandaan.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Nu online
Prima zaak @Fasterinside betrouwbaar en scherpe prijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
wisselwerking schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Plezier is uiteindelijk toch het belangrijkste? Voor sommige uit zich dat in hoge snelheden, andere vinden het dan weer heel belangrijk dat ze volledig voldoen aan de eisen van de stijlpolitie en andere gaan gewoon lekker toeren. Allemaal prima.
En lekker doen wat je zelf wilt, sommige mensen doen precies wat hun trainer/de join app hun vertelt.
Nou daar ben ik dus niet van 8)
Rit zoals gisteren was ik wel ff aan toe, gewoon lekker elkaar pijn doen en dan komt die snelheid vanzelf, was niet direct een doel.
Kan ook niet altijd, we hadden geluk langs het Amsterdam Rijn Kanaal dat we lekker konden doortrappen omdat we amper andere mensen tegenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

DDX schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:14:
[...]

En lekker doen wat je zelf wilt, sommige mensen doen precies wat hun trainer/de join app hun vertelt.
Nou daar ben ik dus niet van 8)
Rit zoals gisteren was ik wel ff aan toe, gewoon lekker elkaar pijn doen en dan komt die snelheid vanzelf, was niet direct een doel.
Kan ook niet altijd, we hadden geluk langs het Amsterdam Rijn Kanaal dat we lekker konden doortrappen omdat we amper andere mensen tegenkwamen.
Precies, tenzij je echt aan het trainen bent voor iets waar je flink moet presteren. Tot die tijd lekker doen wat goed voelt op dat moment. Alhoewel, trainen is weer voor de talentlozen, dus is maar net wat waar je zin in hebt :P

Iedereen heeft zijn idee bij fietsen en doelen te behalen in een al dan niet beperkte tijd. Soms heb je ernaast een sociaal leven, voor de ander is fietsen het sociale leven.
Maar naar anderen gaan kijken en vergelijken levert meestal niet zo veel op in positieve zin.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-05 13:55
Ik heb dit zadel op mijn racefiets, specialized tarmac sl4.

https://www.futurumshop.nl/fizik-pave-cx-wingflex-wit.phtml

Zit er al op sinds ik hem gekocht hebt 2 jaar geleden. (2e hands).

Fiets is denk ongeveer 6 tot 8 jaar oud, zadel vermoedelijk dus ook.

Nu hoor ik het zadel continu kraken en licht piepen als ik er druk op uit oefen. Het lijkt uit het zadelbed te komen.

Zou dit zadel gewoon versleten zijn of is er iets wat ik er aan zou kunnen doen?
Pagina: 1 ... 382 ... 646 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).