Misschien dat ze met de aluminium versie gestopt zijn? T/m model 2019 was er in ieder geval nog een aluminium versie (wel carbon voorvork), met schijfremmen en 105 afmontage. De SE versie die ik heb zat volgens wat ik online kan terugvinden op 1400-1500 euro. Wel zonde als ze alleen nog carbon verkopen, dat betekent dat een nieuwe synapse niet meer onder de 3K te koop zal zijn. Misschien cannibaliseerde de alu versie teveel op de eigen markt van de luxere versies van carbon?
Ik ben in ieder geval super blij met de alu versie. Geeft mij, zeler icm een tweedehands aanschaf, veel fiets voor mijn geld. En hij is ook vrij veelzijdig, er kunnen eventueel ook een rack en spatborden op gemonteerd en voor een fiets die als eacefiets in de markt gezet is zijn er nog best brede banden mogelijk (tot 32mm). Carbon is natuurlijk lichter en misschien ook wel wat comfortabeler qua schokken (?), maar voor mij als beginner nog niet nodig denk ik. Kan zelf ook nog zo’n 6kg afvallen dus daar kan geen carbon-gewichtbesparing tegenop

.. verder lijkt carbon bij een tweedehands beoordelen mij ook lastiger dan aluminium, qua hoe goed het nog is / of er haarscheurtjes inzitten, etc.
@
Cranzai Edit: tm 2020 hadden ze aluminium in de catalog staan, vamaf 2021 alleen carbon… NB: zou dat niet “tijdelijk” kunnen zijn, omdat er sinds mid2020 een aluminiumschaarste in de wereld is?
[
Voor 6% gewijzigd door
Valorian op 26-02-2022 20:52
]