Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 353 ... 702 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 10:29
NewbieNeo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:00:
[...]

Zoiets?

Heb je voor 2 euries al een setje remblokken. O-)
En mogelijk, heel misschien, 2000 euro minder aan nieuwe tandjes! :+
DDX schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:49:
Gewoon lekker de K03 blokken (ik heb de K03S) kopen, stuk voordeliger.
Die koelvinnen zijn leuk maar niet echt nodig. (zeker niet in Nederland)
Op zich een prima optie denk ik zo, maar hoe smoelt dat op de rem? Ik vind die koelvinnen wel lekker smoelen en ben een beetje bang dat het er anders zo kaal uit ziet?

[ Voor 29% gewijzigd door Raznov op 23-09-2021 13:41 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Raznov schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:15:
[...]

En mogelijk, heel misschien, 2000 euro minder aan nieuwe tandjes! :+

[...]

Op zich een prima optie denk ik zo, maar hoe smoelt dat op de rem? Ik vind die koelvinnen wel lekker smoelen en ben een beetje bang dat het er anders zo kaal uit ziet?
Dan moet je maar een Merida rijden, daar zitten standaard koelvinnen op. :+
Afbeeldingslocatie: https://s14761.pcdn.co/wp-content/uploads/sites/3/2020/07/Merida-Reacto-Team-E-2021-Road-Bike-Review-Rennrad-Test-113-600x400.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s14761.pcdn.co/wp-content/uploads/sites/3/2020/07/Merida-Reacto-Team-E-2021-Road-Bike-Review-Rennrad-Test-114-600x400.jpg

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01 10:22
Heel erg goed. Ik koop bij de mantels / futurum's / 12gobikings of Van Herwerden's (LBS) primair biologisch afbreekbare middelen. Muc-Off heeft ze wel bv: Bio drivetrain cleaner, Dry/Wet/Ludricous AF Lube, Bio Grease, Bike Cleaner, MO94, en nog wat meer middelen.

Airolube.nl ziet er ook goed uit. Als er wat consumables hier moeten worden vervangen ga ik daar zeker naar kijken.

Mantel en Futurum hebben een zoekmogelijkheid op biologisch afbreekbaar of 'groene keuze'
- https://www.mantel.com/onderhoud&action%5B%5D=757
- https://www.futurumshop.n...ar.plantaardige%20stoffen

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01 10:22
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:02:
[...]

Biologisch afbreekbaar zegt helaas niets over natuurvriendelijkheid.
Kun je daar meer over kwijt? Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
Jochem schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:46:
[...]

Heel erg goed. Ik koop bij de mantels / futurum's / 12gobikings of Van Herwerden's (LBS) primair biologisch afbreekbare middelen. Muc-Off heeft ze wel bv: Bio drivetrain cleaner, Dry/Wet/Ludricous AF Lube, Bio Grease, Bike Cleaner, MO94, en nog wat meer middelen.

Airolube.nl ziet er ook goed uit. Als er wat consumables hier moeten worden vervangen ga ik daar zeker naar kijken.

Mantel en Futurum hebben een zoekmogelijkheid op biologisch afbreekbaar of 'groene keuze'
- https://www.mantel.com/onderhoud&action%5B%5D=757
- https://www.futurumshop.n...ar.plantaardige%20stoffen
Airolube komt ook nog eens uit Nederland (hier om de hoek in Groningen zelfs) van Nederlandse olie. Dat scheelt ook nog aanzienlijk in de milieubelasting. Door de positieve reactie van @MaSw85 ben ik wel overtuigd en ga ik zeker ook over.

Verwijderd

Jochem schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:48:
[...]

Kun je daar meer over kwijt? Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt.
Het is een beetje offtopic, maar "biologisch afbreekbaar" wilt zeggen dat bacterien en schimmels een bepaalde stof kunnen afbreken. Er wordt niet bijverteld hoe lang dat mag duren of wat de impact is op de omgeving. Sommige stoffen, zeker bepaalde "biologisch afbreekbare" plastics zijn slechts 95% biologisch afbreekbaar, en dan alleen in industriele compostinstallaties. Niet in de achtertuin.

Als een (vloei)stof biologisch afbreekbaar is maar wel je gazonnetje sloopt is de stof te zuur of te basis voor je gazon, terwijl deze (op den duur) wel degelijk afgebroken wordt in de natuur. Ten koste van jouw gras.

Maar vergis je niet. Hout en kurk zijn ook biologisch afbreekbaar al duurt dat ook eeuwig. Leg een plank hout op je grasveld en dan is na verloop van tijd de plank weg, maar je gras ook :+

Een oud grapje is de plant die dodelijk is als je er langer dan 10 minuten onder gaat zitten :o
spoiler:
de waterlelie

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:56
NewbieNeo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:59:
[...]

Dan moet je maar een Merida rijden, daar zitten standaard koelvinnen op. :+
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net even vergeleken met m'n eigen fiets.
Ik heb ook geen koelvinnen aan m'n caliper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXF45maobzBhGatnprNa__cO4qQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaWEEJdhkstKcUYsfxx8E8ze.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTQtXc1ilaU7l_GygPqTTfFiAy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xwUA0XlgzC6Ffu3CGslNrDG.jpg?f=fotoalbum_large

Moet wel toegeven dat het met wel goed smoelt

[ Voor 15% gewijzigd door babbelbox op 23-09-2021 17:48 ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
418O2 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:50:
[...]

Airolube komt ook nog eens uit Nederland (hier om de hoek in Groningen zelfs) van Nederlandse olie. Dat scheelt ook nog aanzienlijk in de milieubelasting. Door de positieve reactie van @MaSw85 ben ik wel overtuigd en ga ik zeker ook over.
En te koop bij onze vrienden van Spaak

• 418O2
rolandos582 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:59:
[...]

En te koop bij onze vrienden van Spaak
Jouw* vrienden

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:35
Ben ik dan de enige die zijn ketting + tandwielen goed schoonmaakt met remmenreiniger? Oke het ruikt wat maar het maakt het eea goed schoon zonder moeite. Nu ben ik niet zo fanatiek dat ik het iedere 100 km doe dus wellicht dat dat ook meespeelt maar dat het vlot en goed werkt vind ik minstens zo belangrijk ;)

• 418O2
la_fusion schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:32:
Ben ik dan de enige die zijn ketting + tandwielen goed schoonmaakt met remmenreiniger? Oke het ruikt wat maar het maakt het eea goed schoon zonder moeite. Nu ben ik niet zo fanatiek dat ik het iedere 100 km doe dus wellicht dat dat ook meespeelt maar dat het vlot en goed werkt vind ik minstens zo belangrijk ;)
Remmen reiniger is onwijs aggresief, dat zou ik nooit in de buurt van mijn fiets gebruiken

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:11
Raznov schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:15:
Valt amper op, voor vs achter (achter nog nooit vervangen, voor al 3 keer op 14k km)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8YgM5cL/photo-2021-09-23-20-01-05.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bsGPyNk/photo-2021-09-23-20-00-52.jpg

En ook nog eens gewichtsbesparing ;)
En tip om standaard boutjes van shimano te vervangen door inbus versie, inbus heb je meer grip/minder kans op kapot draaien kop.

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 23-09-2021 20:08 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• DDX
DieAnder schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:00:
[...]

Ik weet niet of iedereen binnen die marge valt.
Bedenk dat er rijders zijn die de helft meer wegen dan jij, die moeten bij gelijke snelheid 50% meer energie dissiperen. In een afdaling zijn de verschillen nog groter omdat ze hogere snelheden neigen te halen.
Zal wel meevallen, mtb's hebben jaren zonder koelvinnen geremd.
Het is iets van de laatste tijd. (inmiddels zijn de shimano mtb groepen ook voorzien van koelvinnen)

Ik heb zelf ook gewoon 140mm schijven voor (achter ook) en remde in bergen ook prima.
Maargoed dat zal misschien niet voor iedereen zo zijn, al denk ik dat je met velgremmen sneller last hebt van oververhitting/gevolgen daarvan.
NewbieNeo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:00:
[...]

Zoiets?

Heb je voor 2 euries al een setje remblokken. O-)
Kan ik altijd eens proberen, je zou zeggen dat je aan remblokken niet heel veel verkeerd kan namaken.
Materiaal misschien te stevig waardoor schijven weer sneller slijten.
Sram blokken ben ik nu ruim 20 euro voor kwijt, wel beetje erg prijzig voor simpel slijtage onderdeel.

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 23-09-2021 20:15 ]

• 418O2
DDX schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:07:
[...]

Kan ik altijd eens proberen, je zou zeggen dat je aan remblokken niet heel veel verkeerd kan namaken.
Materiaal misschien te stevig waardoor schijven weer sneller slijten.
Sram blokken ben ik nu ruim 20 euro voor kwijt, wel beetje erg prijzig voor simpel slijtage onderdeel.
Of ze remmen ineens helemaal niet meer, of ze smelten en gaan vastzitten aan je remschijf

• DDX
418O2 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:47:
[...]

Of ze remmen ineens helemaal niet meer, of ze smelten en gaan vastzitten aan je remschijf
Ja kan ook, haha had er nog niet zo lang over nagedacht.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:03:
[...]

En tip om standaard boutjes van shimano te vervangen door inbus versie, inbus heb je meer grip/minder kans op kapot draaien kop.
Doe dit.
De tip komt voor mij net een seizoen te laat. Heb de kop (philips head) achter kapot gedraaid. Goede schroevendraaier gebruikt, maar zat totaal geen beweging in. Uiteindelijk uit moeten laten boren bij de FM.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:35
418O2 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:47:
[...]

Remmen reiniger is onwijs aggresief, dat zou ik nooit in de buurt van mijn fiets gebruiken
Gebruik het al jaren voor mijn fietsen en nog nergens last van gehad.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:03:
[...]

Waar kan ik deze vinden? Heb het al eerder hier genoemd zien worden toen ik nog geen schijven had, maar kan het nu zo snel niet meer vinden in het topic.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:18
Pimorez schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:15:
[...]

Waar kan ik deze vinden? Heb het al eerder hier genoemd zien worden toen ik nog geen schijven had, maar kan het nu zo snel niet meer vinden in het topic.
https://www.bike-componen...1JhA2uEAQYAiABEgIeNPD_BwE

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Smultie
  • Niet online
Pimorez schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:15:
[...]

https://www.bike-componen...-BR-M820-BR-M8100-p35456/

Hier bijvoorbeeld

Haha, gratz @GerbenBK :)

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 24-09-2021 08:38 ]

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:08
Smultie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:46:
[...]

Doe dit.
De tip komt voor mij net een seizoen te laat. Heb de kop (philips head) achter kapot gedraaid. Goede schroevendraaier gebruikt, maar zat totaal geen beweging in. Uiteindelijk uit moeten laten boren bij de FM.
Ja mee eens. Heb een boutje bij de voorrem uit moeten dremelen. Heb er wel weer deze zelfde spare Shimano bout in gejast maar heb het idee inderdaad dat dit geen echte inbus is of dat dat metaal enorm poreus is.

[ Voor 12% gewijzigd door MaSw85 op 24-09-2021 09:03 ]

Komoot

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:49
Smultie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:46:
[...]

Doe dit.
+1

Gelukkig kon ik na het uitboren nog steeds de inbus versie plaatsen.

Hier met gratis verzending.

[ Voor 12% gewijzigd door La1974 op 24-09-2021 09:12 ]

• Smultie
  • Niet online
MaSw85 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:01:
[...]

Ja mee eens. Heb een boutje bij de voorrem uit moeten dremelen. Heb er wel weer deze zelfde spare Shimano bout in gejast maar heb het idee inderdaad dat dit geen echte inbus is of dat dat metaal enorm poreus is.
Wat jij linkt is wel een ander type bout dan we hier aan het bespreken zijn.
Het gaat hier specifiek om het boutje dat de brake pad op z'n plek houdt. Op de goedkopere type remmen (o.a. op m'n MTB) is dat geregeld met een splitpen. Voor 105 en hoger wordt daar een boltje voor gebruikt.

• NoepZor
  • Laatst online: 21:33
Die schroefjes die de blokjes bij velgremmen op de plek houden passen ook niet heel geweldig. Die draai je zo dol en dan zit ie er half in. Lijkt wel of de maatvoering niet helemaal klopt met de remklauw. Ik heb Shimano 105 5800 en gebruik R55C4 blokjes.

De wijzen komen uit het Oosten!

• DDX
Voor zowel schijf als velgrem schroefjes ook belangrijk dat je ze niet vast vast draait.
Gewoon erin draaien is voldoende.
Bij schijfremmen zorgt palletje aan andere kant ervoor dat hij er toch niet uit kan vallen.
En bij velgremmen schroefje kwijt is niet echt direct ramp, blokken vallen er niet direct uit ofzo.

• NoepZor
  • Laatst online: 21:33
Hier komt er een er niet ver genoeg in om het blokje helemaal op de plek te houden, met wat kracht kun je het blokje er langs schuiven. Het scheelt idd dat ie bij het remmen de andere (dichte) kant op schuift :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:31
418O2 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:47:
[...]

Nu zijn er in de auto industrie natuurlijk ook vele, vele no-name aftermarket remblokken te koop, en ik verwacht dat je dit bij fietsblokjes ook ziet. Ze zullen wellicht wat harder slijten, maar laten we niet doen alsof remblokmateriaal voor fietsen ineens iets heel anders is B)
Ook bij auto's zie je vaak enorme prijsverschillen bij onderdelen. (Ik doe ook op mijn auto nogal eens iets zelf)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• 418O2
Mistraller schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:08:
[...]

Nu zijn er in de auto industrie natuurlijk ook vele, vele no-name aftermarket remblokken te koop, en ik verwacht dat je dit bij fietsblokjes ook ziet. Ze zullen wellicht wat harder slijten, maar laten we niet doen alsof remblokmateriaal voor fietsen ineens iets heel anders is B)
Ook bij auto's zie je vaak enorme prijsverschillen bij onderdelen. (Ik doe ook op mijn auto nogal eens iets zelf)
Noname automaterialen of Noname meuk van Ali is nogal een verschil

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:48
418O2 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:26:
[...]

Dat geloof ik. B keuze banden zou ik niet heel snel doen, maar aan de kandere kant kun je denk ik beter voor b materialen kiezen voor de auto dan voor de fiets, zeker als je in de regen gaat fietsen of in berg gebied komt. Een foutje bij het fietsen heeft potentieel wel wat meer gevolgen dan bij het autorijden. Als je allrisk verzekerd bent zijn de kosten bij het autorijden ook niet direct een punt om rekening mee te houden...

Nou denk ik dat je b keuze remblokken best op een race fiets kunt zetten. Je merkt het al snel genoeg wanneer de prestaties ondermaats zijn. Ook slijtage kun je prima zelf in de gaten houden en evt tijdig hierop inspelen. Bij banden gaat het direct goed of fout. Bij remolie schijnt zelfs babyolie te werken ;)

YouTube: I filled my mountain bike brakes with baby oil for a year and here a...

[ Voor 30% gewijzigd door HBSVDK op 24-09-2021 18:30 ]

• kwiebus
  • Laatst online: 22:20
Johlo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:38:
[...]

Ik snap niet wie hier zo veel geld uit aan zou geven, gelukkig had ik hem gewonnen in die road.cc giveaway die een tijdje geleden gepost was ;) geinige gimmick maar het geld zeker niet waard.
Gelukkig heb je niets voor dat stuk rommel hoeven te betalen. Hambini heeft er een informatief filmpje over gemaakt: YouTube: $700 Absolute Black Hollowcage OSPW... An utter Shambles and Dayligh...

• Mistraller
  • Laatst online: 12:31
418O2 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:26:
[...]

Als ik voor auto remblokken van Bölk slechts 20 euro betaal (Die ook nog eens complexer zijn omdat er een sensordraadje in zit) en die zijn meer dan 20x zo zwaar....

Grootste deel van de prijs zit in het materiaal. Ik zie niet in waarom de Chinezen voor fietsremblokjes een geheel eigen productielijn zouden verzinnen. Een fietsremblokje is niets anders dan een autoblok alleen véél kleiner. Ook automaterialen komen uit het middenoosten.

Ik kan voor mijn auto ook identieke blokken kopen van bijna 100 euro. Die zullen vast wat langer meegaan, maar niet zoveel langer om de prijs te rechtvaardigen.

Je kunt op Ali zeer goede producten kopen, en inderdaad ook rommel. Maar als je niet de bodemprijzen kiest maar net er iets boven dan kom je vaak hele goede deals tegen.
Maar goed, blijft natuurlijk eigen keus!
20 euro voor een fietsremblokje is in elk geval dikke winst voor Shimano. Compleet standaard product, minimale hoeveelheid materiaal, maximale winst.
Overigens heb ik zelf wel shimano blokjes, ooit meebesteld met een kortingsactie :P
HBSVDK schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:26:
[...]

Dat geloof ik. B keuze banden zou ik niet heel snel doen, maar aan de kandere kant kun je denk ik beter voor b materialen kiezen voor de auto dan voor de fiets, zeker als je in de regen gaat fietsen of in berg gebied komt. Een foutje bij het fietsen heeft potentieel wel wat meer gevolgen dan bij het autorijden. Als je allrisk verzekerd bent zijn de kosten bij het autorijden ook niet direct een punt om rekening mee te houden...
Daar zijn de meeste mensen het volgens mij niet mee eens... :X En een verzekering in je achterhoofd houden als het om letselschade gaat is nooit een goed idee. Auto's kunnen ook best dodelijk zijn, ook vooral in de regen of een smalle bergpas...
Je moet gewoon wel altijd kiezen voor betrouwbaar materiaal. En bij veel B keus materiaal is vooral slijtage iets hoger, is mijn ervaring. Maar aan de andere kant, mijn vrouw reed op haar oude fiets met een budget vredestein bandje. Daar deed ze langer mee dan mijn conti's...

[ Voor 30% gewijzigd door Mistraller op 25-09-2021 16:21 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-01 19:45
Voor het eerst een stuurlint vervangen. Best goed te doen, ookal is het wat gepruts. Ik ben uiteindelijk wel tevreden. Het merkje staat mooi rechtop en het lint is behoorlijk gelijkmatig verdeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAxl4XSpv1Rrfm9hjpc6ABgzHhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhEdI8gjXppeSqNBXHlCvUP9.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1fh4k6X7bxRIAQlF3s136i9a3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiWTB6qL6CG79Lbm5p2tMov6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EFQzkg3VhbC-E1Z58yNcSaOrmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHsz2nGXqisseRiKPhhpUEDQ.jpg?f=fotoalbum_large

Stukje fietsen, 185km. Vanuit Maastricht via de Maasoevers richting Roermond. Veerpont Kessel genomen, was ik nog nooit geweest. Sowieso ken ik de omgeving daar niet of nauwelijks. Beesel heeft een mooi centrum, en Asselt is bijzonder schilderachtig.
Op de terugweg nog wat beklimmingen in het heuvelland en met 1000hm naar huis. Leuke tocht, al kost die behoorlijk energie.

Voor de liefhebbers: https://connect.garmin.com/modern/course/78798395

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon 73 op 26-09-2021 15:12 . Reden: Typo ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik heb op ali reeds twee soorten organische remblokjes geprobeerd als vervanger voor de k02s/k03s. De eene soort verglaazde meteen en de andere was wat beter, maar toch opmerkelijk minder krachtig dan de shimano blokjes die ik nu gebruik. Bbb heb ik ook gehad en was prima, maar even duur als Shimano. Op de crosser gaan ze er behoorlijk snel door, op de koersfiets gaan ze veeeeeel langer mee. Daar zit ik nog maar op mijn tweede setje vooraan in twee jaar tijd.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Afgelopen weekend moest ik een weekendje naar de Ardennen met mijn schoonfamilie. Racefiets maar mee genomen en gisteren een klein rondje gefietst, ca 50 km met 800hm. Ik vond t eigenlijk veel leuker dan Limburg: minder motorrijders, ook veel minder fietsers, veel vriendelijker verkeer en locals en in mijn ogen ook een mooiere omgeving,

Ik heb gewoon Komoot een rondje laten kiezen en daar zat dus blijkbaar een klimmetje van 13,3% gemiddeld in :). Dat was op de steilere stukken dus harken, ondanks mijn nogal grote blad achter…In mijn hoofd zou je van slecht wegdek naar slecht wegdek rijden, maar dat viel ontzettend mee, op de meeste plekken was het gewoon prima. Achteraf gezien had ik met een paar 100m extra ook gelijk het hoogste punt van België mee kunnen pakken, maar goed, dat zie je dan altijd thuis pas….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbv-jApzMMCNN-aikdn7PhuklMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhJ8NtizKliEmwfND7jVGeBp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRUNA5dNbfaGaXiyHXx_FHQSiiA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnBaY3RH6iEoImhjYbhAMrv5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2ENCWYb603drrd7gezZTXmFnns=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJU0fnCDAAPeKb3tm84HG78z.jpg?f=fotoalbum_tile

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-01 11:59

McMiGHtY

- burp -

Ardennen klinkt goed dus..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• schoene
  • Laatst online: 15:54
stevens20 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 21:20:
Voor het eerst een stuurlint vervangen. Best goed te doen, ookal is het wat gepruts. Ik ben uiteindelijk wel tevreden. Het merkje staat mooi rechtop en het lint is behoorlijk gelijkmatig verdeeld.

[Afbeelding]
Het kan optisch bedrog zijn, maar het lijkt er op dat je je stuurlint niet van draairichting hebt veranderd aan de shifters. Dan kan je het probleem krijgen dat je stuurlint gemakkelijk lost komt als je je handen veel bovenaan je stuur plaatst.

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:19
jep. wanneer is het? kun je meteen je sig aanpassen.
Oh, en de Ardennen zijn echt te ver weg van de beschaafde wereld van NHSB voor een ééndags evenement.
schoene schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:26:
[...]

Het kan optisch bedrog zijn, maar het lijkt er op dat je je stuurlint niet van draairichting hebt veranderd aan de shifters. Dan kan je het probleem krijgen dat je stuurlint gemakkelijk lost komt als je je handen veel bovenaan je stuur plaatst.
Goed gezien. Alhoewel de opmerking terecht is het kan best meevallen als het lint goed stak zit en die positie niet veel wordt gebruikt. En anders is het een leermomentje :)

[ Voor 23% gewijzigd door DieAnder op 27-09-2021 15:15 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DieAnder schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:11:
[...]

jep. wanneer is het? kun je meteen je sig aanpassen.
Oh, en de Ardennen zijn echt te ver weg van de beschaafde wereld van NHSB voor een ééndags evenement.
Organiseren van zoiets is wel een team-effort he..

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-01 19:45
schoene schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:26:
[...]

Dan denk ik dat dat een leermoment gaat worden. Ik heb inderdaad niet gewisseld. Nu heb ik mijn handen niet veel bovenop omdat daar het ligstuur zit. Thnx voor de tip voor een volgende keer.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• rolandos582
YouTube: PLOTTWIST IN DE RONDE VAN SCHERPENZEEL 💥 (REVANCHE!)| JOSSE GAAT VOO...

spoiler:
Lekker hoor! Bas vorige keer 4e, nu 3e.
En wat maakt die Josse een progressie!

[ Voor 3% gewijzigd door rolandos582 op 27-09-2021 19:52 ]

• rolandos582
Ging niet helemaal goed, nu fixed

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mooi filmpie weer..

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:16
Absoluut @rolandos582 Maar goed dit was allemaal redelijk te voorspellen, Bas is gewoon een ontzettend goede renner geweest, die start nu in de sportklasse. Dat is de kelderklasse van het wielrennen, uiteraard niets mis mee. Maar Bas weet gewoon heel goed wat hij moet doen om weer in vorm te raken. Daarnaast hebben Bas en Josse de afgelopen maanden ook getraind/ geleefd als een prof, dat betaald zich nu uit en dit is erg leuk om naar te kijken.

Neemt niet weg dat het uiteraard knap is waar Josse nu staat, maar dat heeft allemaal te maken met toewijding en stick to the plan ;) en ik denk dat Josse ook wel enig talent heeft.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:20
Ik denk belangrijker nog is dat er een hoop jonge jongens en meiden hierdoor aangespoord worden om te gaan fietsen. Petje af voor die jongens!

• GerbenBK
Beetje verlaat maar hierbij nog een mini impressie van mijn Strade Bianche rit in de afgelopen vakantie…Toscane blijft een prachtig gebied om te fietsen (zowel on als off road) en ik heb dit jaar de 2 zuidlussen van de permanente route van de L’Eroica vanuit Siena gefietst. Ik had het noorderlijk en midden gedeelte vorig jaar al gedaan en het kwam net niet lekker uit om nu de hele route te doen. Deze route was 150km met tegen de 3000 hoogtemeters en ongeveer 45 % onverhard. Voor mij een zeer zware rit. Omdat je continu op en af rijdt en onverharde steile afdalingen ook niet echt op de relaxed modus kunt doen, heb je maar weinig plekken waar je kunt herstellen.

Voor de echte bikkels kun je komend weekend nog gaan op je pre 1980 vintage barrel voor de volledige 209km aan gravelplezier. Respect voor de mensen die dat voor elkaar krijgen.

De permanente route is volledig uitgepijld en daardoor goed te volgen, ook zonder GPX.

De 3T was hier echt thuis. Perfecte tool for the job.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6n0PRUymbri2l7LFrXGQbEeyfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCjcj7NVXnF05ryFKS0PQySw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQm4EwwqDZgt9yUeGM3UQvg0yiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sF2SWSa0h7gMNJNumHTGwq1L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceQVIoqjG8rSG9DZoUfuJ01Whgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ckTwablv1Uf53qdGrO0HgRK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlIohZmGIeui2kE4QnNI1Lme_Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWpnNlJQxgXutkiWQLymJKJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDIQGK586xSVBJZ6cxOeitV2h8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2D4BQuyMl93ZCcjCYv53xT0F.jpg?f=fotoalbum_large
#discside :P

Deze was van een ander tochtje maar te mooi om niet te posten :p:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGH6AfpRvWUus1gT290v5xXIkRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NliymIQxEaEk3nifi8dE1MEo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door GerbenBK op 28-09-2021 13:50 . Reden: Fotos en link toegevoegd ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21
GerbenBK schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:07:

De 3T was hier echt thuis. Perfecte tool for the job.
niet alleen de perfecte tool, maar ook nog eens een supermooie :9

Strava

• GerbenBK
Prulleman schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:43:
[...]

niet alleen de perfecte tool, maar ook nog eens een supermooie :9
Ha thanks! Zeker met zo'n dun laagje wit stof in de Italiaanse zon :9~

• Prulleman
GerbenBK schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:47:
[...]

hehe, ja, die foto bij het strade bianche bordje is echt zoals het hoort :)

Strava

• GerbenBK
Prulleman schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:49:
[...]

hehe, ja, die foto bij het strade bianche bordje is echt zoals het hoort :)
Dit was de 2e keer dat ik die sectie Monte Sante Marie reed. Echt ongelooflijk als je er zelf gereden hebt en daarna weer eens beelden van de profs kijkt. Het is een strook van 11.5 km met supersteile stukken op en af en ligt er ook vaak slecht bij (wasborden, kuilen veel los grind etc). Echt bizar hoe hard die gasten daaroverheen gaan. _/-\o_

Deze motorrijder vond me op een steil stuk (schat tussen 15 en 20%) te langzaam gaan. Ik zocht een beetje een lijn in het midden (met een solid 7kmu ofzo). Zijn broer ging me eerder links voorbij en hij wilde me binnendoor inhalen en dat ging niet helemaal lekker. Crashte een meter of 3 achter me :X

Ik heb de motor van z'n been getild en gelukkig had ie alleen een gebroken ego en krassen op z'n motor. Toen zijn broer weer terug was gekomen om te kijken waar hij bleef, ben ik weer verder gegaan. Ze hebben me daarna niet meer ingehaald, dus ik denk dat de schrik er goed in zat en ze omgekeerd zijn. Zal sowieso nog wel een klusje geweest zijn om met z'n 2en die motor weer overeind te krijgen op die helling.

Wel mn kans verkeken op de KOM natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1ZA8HXPZ_f-dhr7CRl63cRLGWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9npis2DaUe91A2k9sp5oBuW.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet het trouwens slecht op de foto, maar wegdek is een stuk slechter dan het lijkt. Veel forse ribbels, maar dat zie je bijna niet. Foto trouwens genomen nádat ik hem geholpen had he. :+

[ Voor 25% gewijzigd door GerbenBK op 28-09-2021 15:28 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Tips om voor een lokatie/hotel/airbnb die als basecamp te gebruiken is daaro?

• wisselwerking
  • Laatst online: 22:03
McMiGHtY schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:58:
En nu in begrijpelijk Nederlands

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:59
GerbenBK schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:47:
[...]

Mooi om te zien hoe dat laagje stof op de velgen door de spaken een patroon krijgt.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

• GerbenBK
McMiGHtY schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:58:
Hangt een beetje van je wensen af. Wij zitten graag wat afgelegen in de natuur in een Agriturismo (meestal oudere boerderijen omgebouwd tot appartementen) en daar heb je er letterlijk duizenden van in alle mogelijke prijsklasses. Als je liever in een hotel in de stad zit kun je bijvoorbeeld naar Siena.

Oud-prof Andrea Tafi heeft in Toscane ook een agriturismo. Als ie er is wil ie misschien wel een rondje met je knallen. Je kunt ook bike tours bij hem boeken geloof ik. Ook kun je dan in een appartement slapen met de naam van een van de koersen die hij heeft gewonnen, zoals Paris-Roubaix :)

http://www.ilborghettodiandreatafi.it/

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Nu het seizoen op zijn eind loopt wil ik wat meer in de avonduren en winterdagen gaan fietsen. Heb wat goede winterkleding (perfetto jas met bijbehorende bib) gekocht maar wil ook graag de fiets goed ‘beschermen’ tegen de elementen. Ik heb nu op de ketting zo’n witte wax laag zitten, ben even de naam kwijt maar het is een wit/blauw flesje. Is het handig om hier in de wintermaanden een ander goedje op te doen (en vaker te behandelen?).

• DDX
Ik doe dat niet, gewoon wat vaker laagje wax erop.
Maargoed je kan ook lekker met olie aan de slag gaan, dat blijft iets langer goed maar geeft meer smeerboel en ketting slijt niet minder hard ofzo.

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
DDX schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:28:
Ik doe dat niet, gewoon wat vaker laagje wax erop.
Maargoed je kan ook lekker met olie aan de slag gaan, dat blijft iets langer goed maar geeft meer smeerboel en ketting slijt niet minder hard ofzo.
Top! En om de hoeveel km doe je er een nieuw laagje op? Heb laatst wel even met quicklink de hele ketting er af gehad en half uurtje in de ontvetter gehangen, daar kreeg ik een mooie schone ketting mee. Nu nog even zo’n zelfde soort handigheidje voor de tandwielen achter bedenken. Inspuiten met ontvetter en borstelen is nu de way to go.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30
BertP schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:51:
[...]

Top! En om de hoeveel km doe je er een nieuw laagje op? Heb laatst wel even met quicklink de hele ketting er af gehad en half uurtje in de ontvetter gehangen, daar kreeg ik een mooie schone ketting mee. Nu nog even zo’n zelfde soort handigheidje voor de tandwielen achter bedenken. Inspuiten met ontvetter en borstelen is nu de way to go.
Met wax blijft de cassette dus ook een stuk schoner en zijn redelijk makkelijk schoon te maken met sop en een goede borstel.

Alleen bij de derailleur wieltjes kan zich wat wax ophopen, maar even iets langs houden ketting rond draaien is het ook zo weg.

Met olie toch wat meer gedoe, vond ik.

Hello fellow humans

• Prulleman
[...]

Je cassette inspuiten met ontvetter is een goed recept om je lagers (naaf/freehub) om zeep te helpen..

Strava

• DieAnder
[...]
De body van de cassette halen is niet zoveel moeite en geeft de beste mogelijkheid hem echt goed schoon te maken.
... en voorkomt een hoop ellende.
Prulleman schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:58:
[...]

Je cassette inspuiten met ontvetter is een goed recept om je lagers (naaf/freehub) om zeep te helpen..
<edit>
onduidelijk verhaal --> duidelijk verhaal

[ Voor 10% gewijzigd door DieAnder op 28-09-2021 20:10 ]

• Prulleman
DieAnder schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:02:
[...]

Het is toch niet zo veel moeite om je cassette van de body te halen om hem echt goed schoon te maken.
Eens, dat is de manier om goed schoon te maken
... en voorkomt een hoop ellende.
Die snap ik niet, je cassette schoonmaken voorkomt ellende? (Valt wel mee, zo schadelijk is wat meuk niet )

of bedoel je dat geen ontvetter in de buurt van je lagers een hoop ellende voorkomt?

Strava

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:20
Inspuiten met een (milde) reiniger die daar voor zijn gemaakt zoals https://www.mantel.com/kettingreinigers
En daarna met een stugge borstel zoals https://www.mantel.com/park-tool-gsc-1-gearclean-brush
Tussen de tandwielen kun je een poetsdoek heen-en-weer halen.

• DieAnder
Prulleman schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:06:
[...]

Eens, dat is de manier om goed schoon te maken

[...]

Die snap ik niet, je cassette schoonmaken voorkomt ellende? (Valt wel mee, zo schadelijk is wat meuk niet )

of bedoel je dat geen ontvetter in de buurt van je lagers een hoop ellende voorkomt?
ik snapte het ook niet meer dus heb het geherformuleerd.

• DDX
[...]

Hoe vaak tja, hangt van weer ed af.
Soms red je er wel 500km mee, andere keren moet je het na lekkere regenrit direct weer doen.

Onderwerp wat met enige regelmaat terugkomt, ik doe doekje of soms sopje over ketting/cassette.
Maar ga niet klooien met ketting eraf halen ed.

• 418O2
Ik ben volle bak aan het trainen voor een 200km rit. Al twee weekenden niet gedronken, vol aan het fietsen zoveel mijn lichaam toe laat. En nu staat mijn fiets bij de fietsenmaker voor wat upgrades

Van 25mm tubalar naar 28mm tubeless, van rond naar ovaal kettingblad (50/34 naar 54/39, ik klim niet), van mechanisch naar hydraulisch remmen. Krijg een andere fiets terug :) alles voor die paar procenten die ik hard nodig ga hebben

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:40
Uh pssst @418O2 van remmen ga je niet harder of verder hoor, zelfs niet van hydraulisch remmen

• ElGreco
  • Laatst online: 16:12
Frenz64 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:32:
Uh pssst @418O2 van remmen ga je niet harder of verder hoor, zelfs niet van hydraulisch remmen
Als je er vanaf blijft ga je wel sneller

Edit: @Smultie verwoordt mijn cryptische gedachte even wat beter zie ik.

[ Voor 13% gewijzigd door ElGreco op 29-09-2021 14:35 ]

www.vanspeykwheels.nl

• Smultie
  • Niet online
Frenz64 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:32:
Later remmen, hogere gemiddelde snelheid (al dan niet in een afdaling) -> Sneller

• Frenz64
  • Laatst online: 18:40
Smultie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:34:
[...]

Later remmen, hogere gemiddelde snelheid in de afdaling -> Sneller
Welke afdaling? Hij rijdt alleen vlak

Ga ik er nou serieus op in?

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
418O2 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:24:
Ik ben volle bak aan het trainen voor een 200km rit. Al twee weekenden niet gedronken, vol aan het fietsen zoveel mijn lichaam toe laat. En nu staat mijn fiets bij de fietsenmaker voor wat upgrades

Van 25mm tubalar naar 28mm tubeless, van rond naar ovaal kettingblad (50/34 naar 54/39, ik klim niet), van mechanisch naar hydraulisch remmen. Krijg een andere fiets terug :) alles voor die paar procenten die ik hard nodig ga hebben
Je bent in ieder geval gemotiveerd :).

Klinkt alsof 2 weekenden niet drinken al behoorlijk zwaar was? Je gaat het niet drinken (imo) pas echt merken als je dat echt een langere tijd gewoon niet doet (of in ieder geval niet naar de klote gaat). En dan is 2 weekjes pas het begin :P.

XMCS Netherlands

• DieAnder
...
Van 25mm tubalar naar 28mm tubeless
...
weet je dat zeker?
Afbeeldingslocatie: https://www.apexbikes.com/wp-content/uploads/2020/12/Clincher-vs-Tubular-vs-Tubeless_Image_1.webp

• 418O2
Requiem19 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:40:
[...]

Je bent in ieder geval gemotiveerd :).

Klinkt alsof 2 weekenden niet drinken al behoorlijk zwaar was? Je gaat het niet drinken (imo) pas echt merken als je dat echt een langere tijd gewoon niet doet (of in ieder geval niet naar de klote gaat). En dan is 2 weekjes pas het begin :P.
Ja ik laat een hoop sociale dingen schieten die uit de hand zullen lopen (oktoberfest, closing party van een nachtclub van vrienden).

Niet drinken was niet zwaar omdat ik gemotiveerd ben. Maar normaliter gaan er elk weekend wel een aantal bieren in ja. Merk nu al veel verschil. Rusthartslag is veel lager, herstel veel sneller. Buiten alcohol is de toegenomen rust en kwaliteit van slapen ook een stuk beter geworden

• 418O2

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:46

Voor welke banden ben je gegaan? Ik zit nog erg te twijfelen tussen continental GP 5000 en de Schwalbe pro one. Beide 28 mm (heb ik nu ook, zou zelfs 30 kunnen gok ik maar 28 lijkt mij voldoende).

• 418O2
R0y. schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:46:
[...]

Voor welke banden ben je gegaan? Ik zit nog erg te twijfelen tussen continental GP 5000 en de Schwalbe pro one. Beide 28 mm (heb ik nu ook, zou zelfs 30 kunnen gok ik maar 28 lijkt mij voldoende).
Weenie. Mijn maat is daar monteur, vertrouw op hem

• rolandos582
[...]

Geen GP5000 TL halen, die krengen staan erom bekend dat je ze met heel veel moeite erop/eraf krijgt. Pirelli's , schwalbe of mavic/hutchinson zou ik doen. 28mm is meer dan prima.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41
[...]

Ik zou net als @rolandos582 ook die GP5000's laten schieten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:47
...........van rond naar ovaal kettingblad (50/34 naar 54/39, ik klim niet).....
Stoer, goede actie! Maar.......overweeg of je van rond naar ovaal wel moet doen voor zo een rit. Ik kan uit je bericht niet opmaken hoeveel tijd je nog hebt om hier aan te gaan wennen.

• mhr-zip
rolandos582 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:38:
[...]

Geen GP5000 TL halen, die krengen staan erom bekend dat je ze met heel veel moeite erop/eraf krijgt.
En scheurende wangen.

• 418O2
Stillekracht schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:53:
[...]

Stoer, goede actie! Maar.......overweeg of je van rond naar ovaal wel moet doen voor zo een rit. Ik kan uit je bericht niet opmaken hoeveel tijd je nog hebt om hier aan te gaan wennen.
8 dagen

:P

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat voor een 200km rit word het jongeman?

• 418O2
McMiGHtY schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:39:
Wat voor een 200km rit word het jongeman?
Brm200 in Groningen, 9 okt. Met een groepje van oa de Social ride

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 29-09-2021 17:53 ]

• mhr-zip
418O2 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:53:
[...]

Brm200 in Groningen, 9 okt. Met een groepje van oa de Social ride
Lekker 200 km als een vlaggetje achter @wisselwerking aan?

• 418O2
mhr-zip schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:54:
[...]

Lekker 200 km als een vlaggetje achter @wisselwerking aan?
Onder andere!

• wisselwerking
[...]

Geen GP5000 TL halen, die krengen staan erom bekend dat je ze met heel veel moeite erop/eraf krijgt. Pirelli's , schwalbe of mavic/hutchinson zou ik doen. 28mm is meer dan prima.
Nee joh, 32mm. Lekker comfortabel

• R0y.
wisselwerking schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:15:
[...]

Nee joh, 32mm. Lekker comfortabel
28mm is comfortabel genoeg wat mij betreft, zelfs 25mm op mijn vorige fiets vond ik prima.
[...]

Victoria had ook goede bandjes las ik, slijten schijnbaar enkel heel snel vandaar dat die ook niet op mijn lijstje staan. Zullen waarschijnlijk dan de Schwalbes worden. :)

• wisselwerking
R0y. schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:23:
[...]

28mm is comfortabel genoeg wat mij betreft, zelfs 25mm op mijn vorige fiets vond ik prima.

[...]

Victoria had ook goede bandjes las ik, slijten schijnbaar enkel heel snel vandaar dat die ook niet op mijn lijstje staan. Zullen waarschijnlijk dan de Schwalbes worden. :)
Vond ik ook wel, maar over klinkers is nu toch echt wel fijner. En je kunt lekker offroad. Vallen mijn spd pedalen ook minder op ;)

• NewbieNeo
wisselwerking schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:25:
[...]

Vond ik ook wel, maar over klinkers is nu toch echt wel fijner. En je kunt lekker offroad. Vallen mijn spd pedalen ook minder op ;)
Heb precies hetzelfde!
32mm GP5000 clinchers en zoef heerlijk over klinkers, waar een vriend van me uit elkaar trilt op zijn 26mm. :+
En ook lekker op spd's, aangezien ik het nut van spd-sl enzo niet zie.

• R0y.
wisselwerking schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:25:
[...]

Offroad heb ik de MTB voor :)

Had hiervoor ook SPD maar meer omdat dit goedkoper was, want ik had al SPD schoenen. Maar nu gewoon SPD SL.

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-01 10:15
NewbieNeo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:31:
[...]
En ook lekker op spd's, aangezien ik het nut van spd-sl enzo niet zie.
SPD-SL heeft natuurlijk een grote contact oppervlakte, en dus stijver bij een trapbeweging?
Verschil zal wel persoonlijk zijn (https://www.bikeradar.com...es/shimano-spd-vs-spd-sl/)

Zelf SPD op de mountainbike en SPD-SL op de race, ik merk wel degelijk verschil.

• mhr-zip
BraX schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:05:
[...]

SPD-SL heeft natuurlijk een grote contact oppervlakte, en dus stijver bij een trapbeweging?
Verschil zal wel persoonlijk zijn (https://www.bikeradar.com...es/shimano-spd-vs-spd-sl/)

Zelf SPD op de mountainbike en SPD-SL op de race, ik merk wel degelijk verschil.
Vroeger en met goedkope schoenen met kartonnen zool zal het misschien uitmaken. Maar een paar Lakes met carbonnen zool en SPD zal voor 99% van dit forum echt wel afdoende zijn.

• DDX
Mja en toch als die mensen dan met spd-sl gefietst hebben stappen ze misschien toch over naar die 1% ;)
Ik heb spd op m'n gravelbike en strandfiets, maar voor het fietsen zou ik er liever spd-sl op hebben.
Maar met onverhard/zand/modder is dat niet handig.

Tijdens het fietsen heb je met spd gewoon meer beweging/speling.
Beetje op en neer, maar ook speling links/rechts.

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 29-09-2021 21:25 ]

• NewbieNeo
BraX schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:05:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een minder stijve SPD schoen i.t.t. je SPD-SL schoen. ;)

De gedachte dat SPD-SL stijver is door een groter contact oppervlakte is allang achterhaald. De stijfheid hangt nl af van de schoen en met name de zool.
Ik heb Lake MX238 SPD schoenen met carbon zool en die zijn even stijf als de variant met 3 gaten (CX238).
Het enige verschil is dat SPD wat zwaarder is door het extra rubber aan de onderkant en de float die vast staat en je niet kan variëren.

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:37
Iemand ervaring met veel herrie/geluid op een Trek Domane (2020)? Wordt er een beetje gek van🥴 Terwijl die toch eigenlijk gemaakt is voor slechter terrein. Staat nu bij de fietsenmaker voor een kraak vanuit de zadelpen maar ik heb het idee dat het klepje waar de bidonhouder op zit meeratelt bij slecht wegdek en toen ik de groepset vervangen heb heb ik de remleiding niet voorzien van schuim oid, kan dit achteraf nog of moet ik de leiding dan weer loshalen? Wordt gek van het lawaai als ik fiets. Ik fiets de laatste maand eigenlijk alleen maar op m'n scott foil van 2013, mechanische 105 en velgremmen dus wat dat betreft wel een stapje terug maar wat een stilte als je fietst😇

• wisselwerking
Reigeer schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:34:
Iemand ervaring met veel herrie/geluid op een Trek Domane (2020)? Wordt er een beetje gek van🥴 Terwijl die toch eigenlijk gemaakt is voor slechter terrein. Staat nu bij de fietsenmaker voor een kraak vanuit de zadelpen maar ik heb het idee dat het klepje waar de bidonhouder op zit meeratelt bij slecht wegdek en toen ik de groepset vervangen heb heb ik de remleiding niet voorzien van schuim oid, kan dit achteraf nog of moet ik de leiding dan weer loshalen? Wordt gek van het lawaai als ik fiets. Ik fiets de laatste maand eigenlijk alleen maar op m'n scott foil van 2013, mechanische 105 en velgremmen dus wat dat betreft wel een stapje terug maar wat een stilte als je fietst😇
Heb ik ook (Domane AL5 2021). Is bij mij volgens mij de kabels die aan de binnenkant klapperen. Vrij irritant. Gelukkig fiets ik vaak met muziek op.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:16
mhr-zip schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:43:
[...]

Ik zou net als @rolandos582 ook die GP5000's laten schieten.
Ik ben een fan van Vittoria Corsa, in de zomer rijdt ik momenteel nog met de G2 variant maar ga straks zowel in de winter als zomer met de Control rijden. Weinig lek en mega grip.

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:47
Reigeer schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:34:
Nou ik had ook een rammeltje op mijn 2021 SL6, bleek het Inbus sleuteltje voor je wiel eruit te halen, dat is zo'n magnetisch geval dat standaard op je axle zit

PVoutput

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:37
@djeck bedankt voor de tip, nooit aan gedacht maar daar zit idd ook wel wat speling op dus zou best kunnen!

• DDX
Dat inbus opzetstukje rammelt ook best wel ja.
Haal die er ook altijd af tijdens het fietsen, gebruik hem wel op fiets in standaard te zetten met achterwiel.

Pagina: 1 ... 353 ... 702 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).