Als ik voor auto remblokken van Bölk slechts 20 euro betaal (Die ook nog eens complexer zijn omdat er een sensordraadje in zit) en die zijn meer dan 20x zo zwaar....
Grootste deel van de prijs zit in het materiaal. Ik zie niet in waarom de Chinezen voor fietsremblokjes een geheel eigen productielijn zouden verzinnen. Een fietsremblokje is niets anders dan een autoblok alleen véél kleiner. Ook automaterialen komen uit het middenoosten.
Ik kan voor mijn auto ook identieke blokken kopen van bijna 100 euro. Die zullen vast wat langer meegaan, maar niet zoveel langer om de prijs te rechtvaardigen.
Je kunt op Ali zeer goede producten kopen, en inderdaad ook rommel. Maar als je niet de bodemprijzen kiest maar net er iets boven dan kom je vaak hele goede deals tegen.
Maar goed, blijft natuurlijk eigen keus!
20 euro voor een fietsremblokje is in elk geval dikke winst voor Shimano. Compleet standaard product, minimale hoeveelheid materiaal, maximale winst.
Overigens heb ik zelf wel shimano blokjes, ooit meebesteld met een kortingsactie

HBSVDK schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:26:
[...]
Dat geloof ik. B keuze banden zou ik niet heel snel doen, maar aan de kandere kant kun je denk ik beter voor b materialen kiezen voor de auto dan voor de fiets, zeker als je in de regen gaat fietsen of in berg gebied komt. Een foutje bij het fietsen heeft potentieel wel wat meer gevolgen dan bij het autorijden. Als je allrisk verzekerd bent zijn de kosten bij het autorijden ook niet direct een punt om rekening mee te houden...
Daar zijn de meeste mensen het volgens mij niet mee eens...

En een verzekering in je achterhoofd houden als het om letselschade gaat is nooit een goed idee. Auto's kunnen ook best dodelijk zijn, ook vooral in de regen of een smalle bergpas...
Je moet gewoon wel altijd kiezen voor betrouwbaar materiaal. En bij veel B keus materiaal is vooral slijtage iets hoger, is mijn ervaring. Maar aan de andere kant, mijn vrouw reed op haar oude fiets met een budget vredestein bandje. Daar deed ze langer mee dan mijn conti's...
[
Voor 30% gewijzigd door
Mistraller op 25-09-2021 16:21
]