intervals.icu geeft mij een eFTP van 235. Ik ga ergens dit weekend een FTP test doen via Zwift op de tacx.
Kwestie van vooruit plannenKluus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:06:
[...]
Jammer dat het steeds op zaterdagen is, dan heb ik meestal andere verplichtingen. Veel plezier morgen in ieder geval!
En dankjewelski, gaat lukken morgen
Net wel of niet geraakt worden door die aankomende auto geeft misschien net die extra trainingsimpuls die je nodig hebt?Amras schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:37:
Weinig zin om mijn 30 seconde volle sprint op een druk kruispunt te doen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dank voor deze tip! Nieuwe Tickr is zojuist verzonden door WahooTremulant schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:51:
[...]
Dit heb ik toevallig precies zo gehad een maand of 3 terug. Ik heb de hele troubleshoot guid van Wahoo doorlopen, helaas zonder resultaat. Uiteindelijk met Wahoo contact gezocht en die hebben me keurig een nieuw bandje inclusief tickr gestuurd.
Dus het advies is: doorloop de troubleshoot guide, probeer het nog 1 keer en als het niets heeft opgelost dan direct bij Wahoo aangeven en ik verwacht dat ze het bij jou ook op zullen lossen.
@Salteh heb je al enig inzicht/vermoedens mbt deze vraag? (ga er vanuit dat er naar jou wordt gerefereerd
)
/f/image/dKt8HRWVWPxQ2CFxSwts3gfX.png?f=fotoalbum_large)
https://bicycles.stackexc...di2-shifter-compatibility
/f/image/dKt8HRWVWPxQ2CFxSwts3gfX.png?f=fotoalbum_large)
Wat voor lens rijden jullie in de avond/schemer eigenlijk? Heb nu nog een Oakley Sutro S met prizm road lens. 20% doorlaatbaarheid maar in de avond is dat echt wel te donker.
De Sutro S heeft niet echt opties dus zat ik te kijken naar alternatieven :
- OAKLEY JAWBREAKER POLISHED ZWART PRIZM LOW LIGHT LENS (Lichtdoorlatendheid: 75%)
- OAKLEY - Jawbreaker Clear Black Iridium Photocromatic lichtdoorlatenheid 23 - 69%)
- Clear lens, 93% lichtdoorlatendheid maar lastig verkrijgbaar?
Ben benieuwd naar ervaringen
- OAKLEY JAWBREAKER POLISHED ZWART PRIZM LOW LIGHT LENS (Lichtdoorlatendheid: 75%)
- OAKLEY - Jawbreaker Clear Black Iridium Photocromatic lichtdoorlatenheid 23 - 69%)
Ik heb een gele lens voor in de winter maanden, maar anders gebruik ik een photochrome lens die zelf kleurt of een "gewone" klusbril die helemaal niet kleurtrolandos582 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:42:
Wat voor lens rijden jullie in de avond/schemer eigenlijk? Heb nu nog een Oakley Sutro S met prizm road lens. 20% doorlaatbaarheid maar in de avond is dat echt wel te donker.
Photochromic! Die is echt ideaal voor schemer en/of ritten vlak voor zonsopkomst (commutes). Die 69% vind ik zelfs in het pikkedonker nog te doen persoonlijk. Ook op de wisselvallige dagen in de herfst wordt het weer mijn go-to lens.rolandos582 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:42:
[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 17-09-2021 11:54 ]
Jawel hé, ik merk dat die road lens in het begin prima is, dan begint het te schemeren en dan word het echt wel te donker. Die photochromic ziet er wel boeiend uit, die doet precies wat je wilt, begin is het nog licht dus dan donker glas, dan word het langzaam minder licht en laat het meer door. 69% is natuurlijk niet 93% maar wil ik wel eens proberen. Je hebt het ook snel in een stukje bos of bedekt met bomen dat het al snel heel donker is. Zelfs met lamp vol aan.Kluus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:51:
[...]
Photochromic! Die is echt ideaal voor schemer en/of ritten vlak voor zonsopkomst (commutes). Die 69% vind ik zelfs in het pikkedonker nog te doen persoonlijk. Ook op de wisselvallige dagen in de herfst wordt het weer mijn go-to lens.
De anaerobe component is met 5 minuten vele malen groter dan met 20 minuten. Als je anaeroob sterk bent vertekent dat inderdaad nogal snel.Amras schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:37:
[...]
Als ik naar mijn waarden kijk voor dit jaar dan zou die 85% van 5 minuten efforts mij ook een hoger FTP opleveren dan m'n beste 20 minuten test.
313W (5min) * 85% = 266W
267W (20min) * 95% = 254W
Intervals.icu schat m'n FTP rond die tijd zelfs op 272W, terwijl ik dat niet eens 20 minuten kan volhouden blijkbaar.
Lijkt mij dat je met 5 minuten een ander energiesysteem aanspreekt dan met een test van 20 minuten. Dus die 85% is dan een vrij onnauwkeurige benadering.
Verschil is wel dat ik die 5 minuten bergop gedaan heb op de Posbank, terwijl m'n 20 minuten tests op een vlakke dijk zijn gereden. Denk dat ik 20 minuten bergop nog wel iets hoger moet kunnen rijden.
Ben zelf trouwens ook al een poosje met JOIN aan de slag, maar zie dat ik toch vrij vaak afwijk van de daadwerkelijke training. Ik probeer wel iets in die geest te doen, dus zelfde blokken alleen langere rust bijvoorbeeld. Die exacte blokken zorgen er echter vaak voor dat ik m'n interval moet starten in een ongunstig stuk op de weg. Weinig zin om mijn 30 seconde volle sprint op een druk kruispunt te doen.
Dit is ook de reden dat een ramp test in Zwift / Trainerroad veel onnauwkeuriger is dan een echte 20 minuten test. Eens overigens met jou dat je bergop ws nog wat makkelijker vermogen kan trappen.
20 minuten test met volle wind tegen trapt ook makkelijker dan 20 minuten met volle wind mee. Hoe meer weerstand, hoe makkelijker (tot op zekere hoogte
20 minuten volle bak met wind mee is ook lastig omdat je dan sneller te hard gaat voor bochten/eerder last hebt van kruisingen.
Of je cadans niet hoog genoeg krijgt om genoeg power te trappen.
(ik kwam met 52/12 te kort op de afsluitdijk)
Of je cadans niet hoog genoeg krijgt om genoeg power te trappen.
(ik kwam met 52/12 te kort op de afsluitdijk)
Ja persoonlijk zet ik hem ook in het donker op en gaat dat prima, maar je ziet wel iets van verschil (heel weinig, maar toch)... Het is sowieso een hele fijne lens om te hebben voor wisselende omstandigheden dus je kan daar altijd mee beginnen en als je hem straks toch te donker vind voor de echte nachtritjes nog een heldere lens erbij (mits het budget dat toelaat)..rolandos582 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:27:
[...]
Jawel hé, ik merk dat die road lens in het begin prima is, dan begint het te schemeren en dan word het echt wel te donker. Die photochromic ziet er wel boeiend uit, die doet precies wat je wilt, begin is het nog licht dus dan donker glas, dan word het langzaam minder licht en laat het meer door. 69% is natuurlijk niet 93% maar wil ik wel eens proberen. Je hebt het ook snel in een stukje bos of bedekt met bomen dat het al snel heel donker is. Zelfs met lamp vol aan.
Voor echte nachtritten is gele lens wel prettig, zeker als je tegenliggers of andere verlichting tegenkomt.
Mijn Workswell WCB-256 is (een jaar na de bestelling van het frame) is dan eindelijk klaar. Helaas schijnt het zonnetje niet, anders was de kleur (donkergroen) van de fiets veel meer duidelijk geweest.
:strip_exif()/f/image/AGBNL9vJ2NMgyCixIY5J6mEP.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderdelen:
- Sensah Empire 2x11
- 105 Remmen
- CSC 38mm carbon wielen
- Carbon stuur van Workswell
- Fabric Zadel
Vanavond eens een rondje uitproberen.
:strip_exif()/f/image/AGBNL9vJ2NMgyCixIY5J6mEP.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderdelen:
- Sensah Empire 2x11
- 105 Remmen
- CSC 38mm carbon wielen
- Fabric Zadel
Men weet niet wat een primaire bron is.. Olé Olé
Kun je binnen en buiten wel goed genoeg vergelijken met elkaar? Dus gebruik je hetzelfde device om te meten en heb je voldoende koeling?418O2 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:51:
intervals.icu geeft mij een eFTP van 235. Ik ga ergens dit weekend een FTP test doen via Zwift op de tacx.
Zou vervelend zijn als je dalijk met twee verschillende waardes zit te werken
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
ja, heb een crank PM.Michaelg schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:32:
[...]
Kun je binnen en buiten wel goed genoeg vergelijken met elkaar? Dus gebruik je hetzelfde device om te meten en heb je voldoende koeling?
Zou vervelend zijn als je dalijk met twee verschillende waardes zit te werken
En het komt ook allemaal niet op 10 watt
hoe bevalt je die Sensah Empire?Yakolev schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:31:
Mijn Workswell WCB-256 is (een jaar na de bestelling van het frame) is dan eindelijk klaar. Helaas schijnt het zonnetje niet, anders was de kleur (donkergroen) van de fiets veel meer duidelijk geweest.
[Afbeelding]
Onderdelen:
- Sensah Empire 2x11
- 105 Remmen
- CSC 38mm carbon wielen
- Fabric Zadel
Dat is zeker waar, maar als het verschil groter wordt (wat bij echt onvoldoende koeling prima kan zijn) dan wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.418O2 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:33:
[...]
ja, heb een crank PM.
En het komt ook allemaal niet op 10 watt
Wat je zelf kunt checken is of de RPE / HR binnen en buiten bij dezelfde waardes een beetje overeen komt met elkaar. Zo ja, dan kun je die FTP waardes binnen en buiten wel goed met elkaar gebruiken.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Kan ik je echt pas vanavond zeggen, maar mijn eerste indrukken zijn redelijk. Mijn eerste indruk is dat het wel beter schakelt dan de Apex op mijn gravelbike, maar weet niet of het in de buurt komt van mijn Ultegra. De hoods op de shifters voelen wel wat goedkoop aan.
Is die Sensah set gewoon/makkelijk leverbaar? En waarom juist de keuze voor deze set?Yakolev schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:31:
Mijn Workswell WCB-256 is (een jaar na de bestelling van het frame) is dan eindelijk klaar.
Onderdelen:
- Sensah Empire 2x11
- 105 Remmen
- CSC 38mm carbon wielen
- Fabric Zadel
Nog even over brillen/lenzen. Ik heb een bril met verwisselbare lenzen, waaronder ook een lichtblauwe. Wanneer is dat nou de optimale lens?
Als je achter je PC zitBreadFan schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:46:
Nog even over brillen/lenzen. Ik heb een bril met verwisselbare lenzen, waaronder ook een lichtblauwe. Wanneer is dat nou de optimale lens?
De keuze viel op de Sensah omdat die juist vrij goed leverbaar is op het moment, 2 weken na bestellen uit China kwam het binnen. Aanvankelijk wilde ik een Shimano 105 of een Campagnolo Centaur erop zetten, maar die zijn vrij moeilijk te krijgen (of zijn juist heel duur geworden). Door positieve recensies in de youtube filmpjes van Trace Velo en ChinaCycling durfde ik het wel aan.McMiGHtY schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:26:
[...]
Is die Sensah set gewoon/makkelijk leverbaar? En waarom juist de keuze voor deze set?
Wel heb ik toch maar Shimano 105 velgremmen gemonteerd, want de remmen die ik van AliExpress meekreeg voelden heel erg goedkoop aan, daar wilde ik dus omwille van mijn eigen veiligheid niet op bezuinigen.
Het is niet de bedoeling dat deze fiets mijn daily driver gaat worden dus wat mindere onderdelen op de fiets vind ik niet zo heel erg.
M'n laatste test heb ik inderdaad wind tegen gedaan, al is dat op de Lekdijk nog steeds niet ideaal. Sowieso is de windkracht en -richting niet constant plus de dijk heeft ook nog eens bochten. Niet lekker om een constant vermogen te trappen in zo'n test.Requiem19 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:34:
[...]
De anaerobe component is met 5 minuten vele malen groter dan met 20 minuten. Als je anaeroob sterk bent vertekent dat inderdaad nogal snel.
Dit is ook de reden dat een ramp test in Zwift / Trainerroad veel onnauwkeuriger is dan een echte 20 minuten test. Eens overigens met jou dat je bergop ws nog wat makkelijker vermogen kan trappen.
20 minuten test met volle wind tegen trapt ook makkelijker dan 20 minuten met volle wind mee. Hoe meer weerstand, hoe makkelijker (tot op zekere hoogte).
Maar altijd beter dan wind mee inderdaad. Dan gaat het al gauw richting de 45 tot 50km/h en zeker aan het einde van de test ben ik meestal niet meer de scherpste.
Volgens mij wordt hier veel te druk gemaakt om rechte wegen of constante vermogens voor FTP test. Als je een FTP test doet van 20min en tijdens de test schommelt je vermogen tussen de 240 en 290 met af en toe een uitschieter naar de 350 of 150 bij bochten maakt dat echt niet uit voor het resultaat.
Tuurlijk kan het voor het gevoel vervelend zijn, maar schakelen, remmen en sturen hoort ook bij fietsen.
Tuurlijk kan het voor het gevoel vervelend zijn, maar schakelen, remmen en sturen hoort ook bij fietsen.
Ik doe mijn 20 min altijd op een rondje hier in de buurt, bochten zijn goed te doen, ook op snelheid, misschien 2-3 seconden benen stil en weer door. Even kort aanzetten en je hebt wat wel weer overbrugt.
Voor wie op een krap budget nog verlichting moet scoren, volgende week heeft de Aldi deze in de aanbieding:
https://www.rennrad-news....premium-fahrrad-lichtset/
*Mompelt iets over zadeltasje*, tsja ik ben geen fan van team skinwallMcMiGHtY schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:02:
[Afbeelding]
Ik heb dr ook tanwalls omheen gelegd...staat erg goed al zeg ik het zelf
Oehhhh heel mooi, welke specialized is dit?McMiGHtY schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:02:
[Afbeelding]
Meh
NoiiceeeMcMiGHtY schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:02:
[Afbeelding]
Hier ook geen fan van skinwall. Iets té retro imho.rolandos582 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:20:
[...]
*Mompelt iets over zadeltasje*, tsja ik ben geen fan van team skinwall
Maar goed,ieder zijn smaak.
Roubaix 2019dano_nl schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:21:
[...]
Oehhhh heel mooi, welke specialized is dit?
Da's geen "tasje" da's gewoon een tas.rolandos582 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:20:
[...]
Tjonge wat een jalourse klagers namens de stijlbrigade. Nu ga je met een skinwall er natuurlijk ook voor. Maar wat een onzin over een zadeltas. Tjonge jonge. Bij een fiets zonder tas denk ik altijd; oh die gebruikt de fiets nooit of voor ritjes om huis.McMiGHtY schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:56:
[...]
Da's geen "tasje" da's gewoon een tas.
Snap dat ook niet zo. Van die volle zakken op je rug lijken ook nergens naarJochem schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:23:
[...]
Tjonge wat een jalourse klagers namens de stijlbrigade. Nu ga je met een skinwall er natuurlijk ook voor. Maar wat een onzin over een zadeltas. Tjonge jonge. Bij een fiets zonder tas denk ik altijd; oh die gebruikt de fiets nooit of voor ritjes om huis.
En mag ik hier aan toevoegen dat ze zó goed tubeless gemonteerd waren, dat we me het hele social-ride team Noord Hollands Second Best geen enkele lekke band hebben gehad!McMiGHtY schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:02:
[Afbeelding]
Ik was vandaag anders erg blij met de inhoud van mijn zadeltasje. Mijn zadel kwam los (doet ie wel vaker), dan komt de punt omhoog te staan. Ik was vanuit Zevenaar op weg naar Zwolle en moest nog een kleine 30km. Dus ik was toch echt wel blij met een multitool met daaraan de juiste maat inbussleutel. Uiteindelijk de 87km in een keurige 28,5km/u afgerond. Deed uiteindelijk wel pijn in de benen.rolandos582 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:20:
[...]
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
https://thepack.cc/product-category/cases/essentials-case/stevens20 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:43:
[...]
Ik was vandaag anders erg blij met de inhoud van mijn zadeltasje. Mijn zadel kwam los (doet ie wel vaker), dan komt de punt omhoog te staan. Ik was vanuit Zevenaar op weg naar Zwolle en moest nog een kleine 30km. Dus ik was toch echt wel blij met een multitool met daaraan de juiste maat inbussleutel. Uiteindelijk de 87km in een keurige 28,5km/u afgerond. Deed uiteindelijk wel pijn in de benen.
Dank voor de tip maar dan zit ik liever in team-zadeltas. Dit is nog meer op de rug.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Hah, nice! Ik ben nog een halve dag in Girona, maar heb natuurlijk wel een idee.Thefirstikke schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:39:
@Salteh heb je al enig inzicht/vermoedens mbt deze vraag? (ga er vanuit dat er naar jou wordt gerefereerd)
[Afbeelding]
De oude shifters werken niet, Shimano heeft alleen de TT shifters een firmware update gegeven. Zijn wel redenen voor, kom ik later op terug
En dat ondanks de lange stroken gravel en de pavé waar we overheen kwamen. Parijs-Roubaix of Antwerp Port Epic was er niks bij.DieAnder schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:37:
[...]
En mag ik hier aan toevoegen dat ze zó goed tubeless gemonteerd waren, dat we me het hele social-ride team Noord Hollands Second Best geen enkele lekke band hebben gehad!
Over die tanwalls...Jochem schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:23:
[...]
Tjonge wat een jalourse klagers namens de stijlbrigade. Nu ga je met een skinwall er natuurlijk ook voor. Maar wat een onzin over een zadeltas. Tjonge jonge. Bij een fiets zonder tas denk ik altijd; oh die gebruikt de fiets nooit of voor ritjes om huis.
Tijdje terug in de buurt van Arnhem aan het fietsen...en toen dusdanig lek gereden (scheur in de sidewall) dat ik een nieuwe buitenband moest hebben. Dus met pijn en moeite naar de dichtstbijzijnde lbs. Daar om een bandje gevraagd, ze hadden geen pro one meer maar wel een gewone. Dus gezegd...doe die maar...en als je wil mag je hem dr wel op gooien en sealant dr bij doen. Doosje gaat open...en blijkt een tanwall te zijn...
Dat was ff wennen, maar blijven fietsen met verschillende bandjes, da's helemaal de stijlpolitie uitdagen. En eigenlijk vond ik het wel mooi staan..dus maar voor gekozen om ook voor een tanwall dr op te leggen.
We zien wel weer wat het word als er in de toekomst nieuwe bandjes op moeten...
Thanks, en jammerSalteh schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:43:
[...]
Hah, nice! Ik ben nog een halve dag in Girona, maar heb natuurlijk wel een idee.
De oude shifters werken niet, Shimano heeft alleen de TT shifters een firmware update gegeven. Zijn wel redenen voor, kom ik later op terug
Hij voldoet gewoon aan een van de grote wijsheden van @PrullemanRamon 73 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:09:
[...]
Hier ook geen fan van skinwall. Iets té retro imho.
Maar goed,ieder zijn smaak.
En over smaak valt te twisten.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ik heb wel een klein kleuraccenten erbij...mhr-zip schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:15:
[...]
Hij voldoet gewoon aan een van de grote wijsheden van @Prulleman
En over smaak valt te twisten.
De specialized op de buis...en de derailleur hanger..maar die zijn allebei groen(ig).
Ik vind het iig mooi staan.
Ik was vanmorgen amper de straat uit, en ineens stond ik met veel lawaai stil. De derailleur achter lag er af... WTF? Er is een spaak gebroken en blijkbaar is die ergens heel ongelukkig terecht gekomen en heeft de derailleur gesloopt. 
Inmiddels is een nieuwe derailleur besteld en morgen ga ik langs de fietsenmaker om het wiel te laten fixen. Wel enorm jammer. Het is een mooie dag en ik had een mooi tochtje over de Posbank gepland.
Inmiddels is een nieuwe derailleur besteld en morgen ga ik langs de fietsenmaker om het wiel te laten fixen. Wel enorm jammer. Het is een mooie dag en ik had een mooi tochtje over de Posbank gepland.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Mooie kans om ook de boel even schoon te maken, die cassetteMicrokid schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:46:
Ik was vanmorgen amper de straat uit, en ineens stond ik met veel lawaai stil. De derailleur achter lag er af... WTF? Er is een spaak gebroken en blijkbaar is die ergens heel ongelukkig terecht gekomen en heeft de derailleur gesloopt.
[Afbeelding]
Da's wel erg balen.
Maar de hele derailleur stuk of alleen het padje naar de filistijnen?
Misschien is het wel andersom gebeurd (niet dat het veel uitmaakt). Is je derailleur afgebroken en in je wiel terecht gekomen en een spaak kapot gegaan. Je derailleur hangt als het goed is aan een derailleurhanger om aan het frame te kunnen bevestigen. Is dat onderdeel ongedeerd gebleven? Als je die moet vervangen, zal je je derailleur mogelijk ook nog opnieuw moeten richten.
Zeker balen!McMiGHtY schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:16:
Da's wel erg balen.
Op de foto zie ik nog een halve derailleur uit het patje steken, de andere helft hangt als een rijpe vrucht aan de ketting. Daar is iets grondig mis gegaan.
Die spaak lijkt wel in het midden gebroken, dat heb ik ook nog nooit gezien. Spaken breken bij de kop of worden uit de nippel of door de velg getrokken. Woont er misschien een wraakzuchtige kabouter met een haakse slijper in je schuur?
tja, zeker niet tubeless he, dan krijg je dat
[ Voor 21% gewijzigd door DieAnder op 19-09-2021 16:47 ]
Het lijkt me eerder dat @EdwinW gelijk heeft, de ketting ligt nu ergens in het midden van de cassette, in welke versnelling stond hij toen het gebeurde @Microkid ? Dat zou dan de kleinste geweest moeten zijn.
Of gelijk, ik bedoel meer dat je derailleur in het wiel terecht gekomen is en daardoor afbrak.
Of gelijk, ik bedoel meer dat je derailleur in het wiel terecht gekomen is en daardoor afbrak.
[ Voor 18% gewijzigd door Frenz64 op 19-09-2021 18:00 ]
Balen! Zo heb ik ook eens gestaan in het begin van de Col de la Core in de Pyreneeen: https://strava.app.link/q8jOj0TmGjb. Bij mij was de derailleur in de spaken gelopen omdat deze scheef was en/of de limieten niet helemaal klopten met mijn klimwielen… Zat bij mij ook een lichte knik midden in de spaak waar hij in het wiel was gekomen, dus lijkt mij ook dat dat bij jou is gebeurt en daarna de spaak is gebroken…Microkid schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:46:
[Afbeelding]
Vandaag ook een beetje een pechdag, in een dikke scheur gereden en daarmee krasjes op mijn Zipps…
Ik wilde een weg oversteken, dus het zal een groot tandwiel achter geweest zijn, 25 of 23 denk ik.Frenz64 schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:58:
Het lijkt me eerder dat @EdwinW gelijk heeft, de ketting ligt nu ergens in het midden van de cassette, in welke versnelling stond hij toen het gebeurde @Microkid ? Dat zou dan de kleinste geweest moeten zijn.
Natuurlijk kan het andersom zijn gebeurd (derailleur afgebroken en die heeft een spaak gesloopt), maar goed, waarom breekt een derailleur ineens af? Blijft raar. Maar goed, het is repareerbaar, dus snel fixen en dan weer lekker fietsen.
padje net even losgehaald omdat ik dacht dat het krom was, maar blijkt toch kaarsrecht. Geeft een vertekend beeld op de foto dus.
[ Voor 41% gewijzigd door Microkid op 19-09-2021 19:17 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Die breekt af als hij (of de ketting) in de spaken loopt door verkeerde afstelling (L limit schroef) of gewoon omdat ‘ie scheef is.Microkid schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:02:
[...]
Ik wilde een weg oversteken, dus het zal een groot tandwiel achter geweest zijn, 25 of 23 denk ik.
Natuurlijk kan het andersom zijn gebeurd (derailleur afgebroken en die heeft een spaak gesloopt), maar goed, waarom breekt een derailleur ineens af? Blijft raar. Maar goed, het is repareerbaar, dus snel fixen en dan weer lekker fietsen. (padje is trouwens nog heel en recht).
Ben ik nou de enige die dit een idiote faal vind?Microkid schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:02:
[...]
Ik wilde een weg oversteken, dus het zal een groot tandwiel achter geweest zijn, 25 of 23 denk ik.
Natuurlijk kan het andersom zijn gebeurd (derailleur afgebroken en die heeft een spaak gesloopt), maar goed, waarom breekt een derailleur ineens af? Blijft raar. Maar goed, het is repareerbaar, dus snel fixen en dan weer lekker fietsen.
padje net even losgehaald omdat ik dacht dat het krom was, maar blijkt toch kaarsrecht. Geeft een vertekend beeld op de foto dus.
[Afbeelding]
Het idee achter een verwisselbare derailleurhanger is dat het een offeronderdeel is: als er door een freak accident een ruk aan je derailleur gegeven wordt breekt de hanger af en blijft de derailleur ongedeerd. Althans, zo is de theorie, maar hier: omgekeerde wereld
Het patje is nog kaarsrecht en de derailleur body ligt in tweeën. Niet de kooi er af, niet een uitgescheurd scharnierpunt maar het massieve lichtmetalen gietstuk door de helft.
Is de voornaamste reden niet dat je hangertje er zit om je frame te beschermen, niet perse je derailleur?
[ Voor 4% gewijzigd door J-M-T op 19-09-2021 19:08 ]
€1000 frameJ-M-T schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:07:
Is de voornaamste reden niet dat je hangertje er zit om je frame te beschermen, niet perse je derailleur?
€200 derailleur
€25 hanger
Ja, valide punt.
Ja dat is ook zo, in mijn geval die ik boven linkte was de hanger mooi midden door afgebroken. Maar de derailleur was alsnog ook kapot, in mijn geval gelukkig een mechanische Ultegra van een euro of 70.DieAnder schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:05:
[...]
Ben ik nou de enige die dit een idiote faal vind?
Het idee achter een verwisselbare derailleurhanger is dat het een offeronderdeel is: als er door een freak accident een ruk aan je derailleur gegeven wordt breekt de hanger af en blijft de derailleur ongedeerd. Althans, zo is de theorie, maar hier: omgekeerde wereld![]()
Het patje is nog kaarsrecht en de derailleur body ligt in tweeën. Niet de kooi er af, niet een uitgescheurd scharnierpunt maar het massieve lichtmetalen gietstuk door de helft.
Maar wel vreemd dat het patje hier het heeft overleeft ja, daar is ie inderdaad niet voor bedoeld. Hij lijkt ook wel erg kort, eigenlijk zit het montage stuk direct tegen het frame lijkt het, dan kan het ook niet breken, bij al mijn fietsen zit er wel een stukje arm aan waar de breuk kan plaatsvinden.
[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 19-09-2021 19:27 ]
Mijn 2 cents: geschakeld en vervolgens achteruit getrapt voordat je ketting helemaal om het nieuwe kransje ligt?
Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
Nieuwe fiets (en Sensah groepset) getest met een rondje van 110k naar de Voerstreek en terug. Fietst vergeleken met de Van Rysel toch wel heerlijk, hoewel ik me wel een stuk minder aerodynamisch voel (Endurance vs Race frame). Uiteindelijk toch 31.1 gemiddeld, dus dat is helemaal niet zo slecht.
De Sensah Empire schakelt vrij goed, niet zo soepel als een Ultegra, maar het is dan ook letterlijk maar 25% van de prijs. Lijkt me dus echt een prima groepset voor 90% van wielrenners. Ben alleen geen fan van de SRAM manier van schakelen vergeleken met dat van Shimano.
De Sensah Empire schakelt vrij goed, niet zo soepel als een Ultegra, maar het is dan ook letterlijk maar 25% van de prijs. Lijkt me dus echt een prima groepset voor 90% van wielrenners. Ben alleen geen fan van de SRAM manier van schakelen vergeleken met dat van Shimano.
[ Voor 8% gewijzigd door Yakolev op 19-09-2021 21:06 ]
hah, nou ik ben inmiddels wel terug uit Girona (sinds vanochtend), dus hier een poging. Maar ook eerst wat foto's ;-)Thefirstikke schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:32:
[...]
Thanks, en jammerachtergrond info is altijd welkom
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Drie dagen gereden in Girona, en het was super fijn
Dag 1 was een opwarmertje, want we kwamen net uit het vliegtuig en eenmaal aangekomen was het relatief regenachtig.. iets met aankomend onweer en grote buien.
33km, 530hm
https://www.strava.com/activities/5970452162
Dag 2 hebben we Els Angels weer eens gereden.. mijn doel was om mijn tijd op Els Angels te verbeteren.. Die stond om 35 minuten... en na dag 2 was dat nog maar 29 minuten ;-).
Dik tevreden, wel vermoeiend.
90km, 1033hm
https://www.strava.com/activities/5974383096
/f/image/7udvFQyJB8YKJlMNhgoUQLmh.png?f=fotoalbum_large)
Op dag 3 hebben we de 'coastal loop' gedaan en die was heeeeeeeeeeeeeel mooi. Ook relatief zwaar. Twee leden van de groep gingen niet mee, aangezien guide Mick van Equipe Girona dat echt geen goed idee vond. Samen met Mick hebben ze een vlakker rondje gereden.
116km, 1500hm
https://www.strava.com/activities/5974383096
Maar goed, over die Di2 12 speed compatibility. Het is nu een goede tijd om alles dat gebruik maakt van de EW-SD50 draden de nek om te draaien. Shimano zou het wat subtieler zeggen, maar ik weet niet uit m'n hoofd wat ze precies hebben gezegd. Iets met om 6:30 ontbijten en daarna naar huis vliegen ;-).
Shimano wil niet de rest van de Di2 toekomst alle oudere Di2 shifters en addons blijven ondersteunen. Ze willen eigenlijk afscheid nemen van EW-SD50 en dus ook niet meer de 10-speed shifters nog blijven ondersteunen bij de 12-speed groepsets.. en ook niet de huidige 11-speed shifters.
Eigenlijk is geen van de 'vorige' generaties compatibel met de nieuwe 12 speed generatie, behalve dan de tijdritshifters.
Waarom die dan wel? Waarom hebben ze daar dan geen EW-SD300 versie van gemaakt? Die komt er misschien ooit wel, maar met de huidige tekorten en productiecapaciteit staat dat niet heel hoog op de lijst.. de high-end fietsmarkt is een relatief kleine markt.. pak daar het stukje tijdritfietsen van.. en daar weer het aantal gebruikers dat Di2 wil.. en dan blijft er echt nog maar een heel kleine markt over. En die mensen kunnen nu ook 12 speed Di2 rijden, maar dan dus wel met de oudere shifters.
Disclaimer:
Bovenstaande is mijn interpretatie van het gesprek dat ik met Tim Gerrits van Shimano heb gehad en niet per se Shimano's officiele statement of mening... en ik ben wel echt toe aan wat slaap, dus excuses voor fouten of kromme zinnen
Ziet er goed uit! Veel te veel dwazen (meerderheid op boodschappen-ebikes overigens) die met een waardeloos 2.000-lumen-voorlicht rondrijden dat vooral de tegenliggers verblindt en niet de weg verlicht. Lux boven lumen!nogeeninlog schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:31:
Voor wie op een krap budget nog verlichting moet scoren, volgende week heeft de Aldi deze in de aanbieding:
Hoe wielrennen echt iets extra’s kan zijn.
Mijn vader is fervent koers liefhebber, maar zelf geen fietser. Om hem toch eens echt het gevoel te geven heb ik hem dit weekend op een rondje Vlaanderen getrakteerd. Huisje gehuurd onder Oudenaarde, zus en moeder ook mee.
M’n vriendin die grafisch ontwerpster is had shirtjes voor ons ontworpen in familie stilo, met bedrijfsnaam v/h bedrijf van mn ouders erop. Dat vond m’n pa natuurlijk al een fantastische verrassing.
Op zondag rondje van 45 km gedaan met Oude Kwaremont, Paterberg etc, hij op een elektrische fiets, zusje en ik op de normale racefiets. Allemaal in ons familie shirtje 😄. Echt super leuk om te zien hoe enthousiast je vader van bijna 67 kan worden op zo’n ritje. Hij kwam op de e-bike ook overal makkelijk boven en tikte in een afdaling vrij gecontroleerd 52 aan.
Hopelijk een mooie familietraditie gestart :-).
Paterberg en Taaienberg horen trouwens gelijk bij m’n favo klimmetjes 😄.
Mijn vader is fervent koers liefhebber, maar zelf geen fietser. Om hem toch eens echt het gevoel te geven heb ik hem dit weekend op een rondje Vlaanderen getrakteerd. Huisje gehuurd onder Oudenaarde, zus en moeder ook mee.
M’n vriendin die grafisch ontwerpster is had shirtjes voor ons ontworpen in familie stilo, met bedrijfsnaam v/h bedrijf van mn ouders erop. Dat vond m’n pa natuurlijk al een fantastische verrassing.
Op zondag rondje van 45 km gedaan met Oude Kwaremont, Paterberg etc, hij op een elektrische fiets, zusje en ik op de normale racefiets. Allemaal in ons familie shirtje 😄. Echt super leuk om te zien hoe enthousiast je vader van bijna 67 kan worden op zo’n ritje. Hij kwam op de e-bike ook overal makkelijk boven en tikte in een afdaling vrij gecontroleerd 52 aan.
Hopelijk een mooie familietraditie gestart :-).
Ik heb ook een dergelijke lamp (weliswaar van de lidl maar goed, zelfde idee en mogelijk ook fabrikant) maar vergeleken met mijn 3miljard lumen lampjes is de bundel wel minder sterk. Voordeel is dan weer wel dat hij langer brandt op een accu lading. Ik durf met dat lampje in elk geval niet full speed te gaan, omdat ik niet ver genoeg kan zien. Met mijn rockbros lampen durf ik dat wel. Ik heb een floodlight en een spotlight.Bacchus schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:27:
[...]
Ziet er goed uit! Veel te veel dwazen (meerderheid op boodschappen-ebikes overigens) die met een waardeloos 2.000-lumen-voorlicht rondrijden dat vooral de tegenliggers verblindt en niet de weg verlicht. Lux boven lumen!
Deze lamp is een floodlight. Vooral in de bossen merk ik dat goed, de bomen boven me krijgen ook wat licht, terwijl mijn spot de bundel voor het grootste deel op het wegdek richt.
Over verblinden; ik weet vrij zeker dat mijn bundel niet verblindt; zelf gecheckt; maar toch gaan auto's soms seinen omdat ze een felle lamp zien die weliswaar niet verblind maar iets hoger zit dan autolampen. Zelfde idee dat je bij een auto met Xenon of felle leds hebt. Die hebben dan geen groot licht maar men ervaart het wel als fel. Ik merk dat ook zelf met fietsen, als er een treintje racefietsers tegemoet komt met allemaal een lampje, je ogen zijn gewoon niet gewend.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Klopt dat ervaar ik ook @Mistraller auto's die seinen, maar dat vind ik prima, dan weet ik in iedergeval dat ik gezien wordt.
Beetje rare opmerking, als mensen aangeven dat ze last van je hebben. Kan ook nog eens averechts werken, want als mensen zich op jouw lamp gaan focussen, dan heb je ook kans dat ze er op af sturen.pier87 schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:34:
Klopt dat ervaar ik ook @Mistraller auto's die seinen, maar dat vind ik prima, dan weet ik in iedergeval dat ik gezien wordt.
Si vis pacem, para bellum
Dan verspeel je ook het recht te zeuren als een automobilist groot licht op laat staan als hij je tegemoet rijdt, hè.
Heb mijn Lezyne 1200xl onder mijn hidemybell hangen en die kantel ik gewoon iets naar beneden zodra ik een auto tegen kom. Vind het zelf ook super irritant als een fietser volle kracht vooruit schijnt als ik in de auto zit en wil zelf niet zo'n eikel zijn
Meeste wegen waar je een auto tegenkomt zijn toch geen smalle bos paadjes dus daar hoef je ook niet 15m vooruit te kunnen kijken.
Meeste wegen waar je een auto tegenkomt zijn toch geen smalle bos paadjes dus daar hoef je ook niet 15m vooruit te kunnen kijken.
Tsja, het is dan ook weer niet zo dat elke automobilist zit te seinen... het gaat om een enkele auto die ik op een rit van bijvoorbeeld 100 km tegenkom.
Als je op een stadsfiets door de stad fietst, met een gangetje van pak hem beet 18 dan is het prima dat je enkele meters zicht hebt. Maar als je op de racer met 30+ bij nacht fietst, heb ik toch graag wat zicht voor me, dan staat de lamp ten eerste op je stuur, dat is al behoorlijk hoger dan boven je spatbord bij een stadsfiets en hij staat scheef naar beneden gericht.
Heb het zelf getest en er is qua verblinding geen sprake.
Als je op een stadsfiets door de stad fietst, met een gangetje van pak hem beet 18 dan is het prima dat je enkele meters zicht hebt. Maar als je op de racer met 30+ bij nacht fietst, heb ik toch graag wat zicht voor me, dan staat de lamp ten eerste op je stuur, dat is al behoorlijk hoger dan boven je spatbord bij een stadsfiets en hij staat scheef naar beneden gericht.
Heb het zelf getest en er is qua verblinding geen sprake.
Op zich hoeft een batterijenlampje niet op je stuur te staan. Ik heb hem gewoon op de vorkkroon zitten. Als ik het goed begrepen heb, past dit lampje op dezelfde beugel van B&M. (Die overigens waarschijnlijk net zoveel kost als het lampje..)pier87 schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:11:
groot licht <> fel licht. Maar zoals ik al vaker opperde, de gemiddelde automobilist haat fietsers (vooral in NL) dus die zal geen moment onbelet laten om te toeteren of te seinen naar al die klote racefietsen.Bacchus schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:44:
Dan verspeel je ook het recht te zeuren als een automobilist groot licht op laat staan als hij je tegemoet rijdt, hè.
---------------
@Mistraller Klopt. Ik doelde ook niet zozeer op de lichtstroom maar de vorm van het licht.
StVZO-goedgekeurde fietsverlichting moet een bundelvorm hebben zoals die van het dimlicht van een auto, met een scherpe begrenzing aan de bovenkant en een evenredige verlichting van de oppervlakte daaronder met minstens 10 lux tot 10 meter voor je. Betere lampen van dit type werpen een egale lichtvlek van een tiental meters breed en enkele tientallen meters lang van vele tientallen lux.
Niet-goedgekeurde fietsverlichting heeft over het algemeen een bundel zoals aan zaklamp en lijkt daarmee meer op het grootlicht van een auto: Een heldere ronde of ovale vlek in het midden en (als je haaks op een oppervlak schijnt) in alle richtingen gelijk aflopende helderheid naar buiten toe. Schuin op de weg gericht levert dat een heldere vlek een tiental meters voor je op die daarna evenredig (?) met de afstand in helderheid afloopt.
Naar mijn idee is de "zaklamp" vooral geschikt op de MTB in het bos, waar je serieus zicht wil ook boven de oppervlakte en tegenliggers nauwelijks een rol spelen. Op de weg vind ik het type "StVZO-lamp" veel waardevoller maar de 10 lux en 10 m van het wettelijk minimum zijn met een beetje snelheid onvoldoende. Gelukkig zijn er ook van dit type veel die die minima ver overtreffen.
StVZO-goedgekeurde fietsverlichting moet een bundelvorm hebben zoals die van het dimlicht van een auto, met een scherpe begrenzing aan de bovenkant en een evenredige verlichting van de oppervlakte daaronder met minstens 10 lux tot 10 meter voor je. Betere lampen van dit type werpen een egale lichtvlek van een tiental meters breed en enkele tientallen meters lang van vele tientallen lux.
Niet-goedgekeurde fietsverlichting heeft over het algemeen een bundel zoals aan zaklamp en lijkt daarmee meer op het grootlicht van een auto: Een heldere ronde of ovale vlek in het midden en (als je haaks op een oppervlak schijnt) in alle richtingen gelijk aflopende helderheid naar buiten toe. Schuin op de weg gericht levert dat een heldere vlek een tiental meters voor je op die daarna evenredig (?) met de afstand in helderheid afloopt.
Naar mijn idee is de "zaklamp" vooral geschikt op de MTB in het bos, waar je serieus zicht wil ook boven de oppervlakte en tegenliggers nauwelijks een rol spelen. Op de weg vind ik het type "StVZO-lamp" veel waardevoller maar de 10 lux en 10 m van het wettelijk minimum zijn met een beetje snelheid onvoldoende. Gelukkig zijn er ook van dit type veel die die minima ver overtreffen.
Paterberg is eigenlijk ideaal voor toerisme. Bovenaan heb je die bankjes en het mooie uitzicht.Requiem19 schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:47:
Ik heb op mijn woonwerk fiets zelf een steuntje gefabriekt aan de vorkkroon, waar het bevestigingsschuifje van dit lampje op zit. Kosten: 1 boutje en een oude tentharingBacchus schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:28:
[...]
Op zich hoeft een batterijenlampje niet op je stuur te staan. Ik heb hem gewoon op de vorkkroon zitten. Als ik het goed begrepen heb, past dit lampje op dezelfde beugel van B&M. (Die overigens waarschijnlijk net zoveel kost als het lampje..)
Ik heb een ligstuur dus op het (rechte) stuur was sowieso geen plek meer.
---------------
Welke adapter heb je om je lamp aan te bevestigen?GWBoes schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:46:
Heb mijn Lezyne 1200xl onder mijn hidemybell hangen en die kantel ik gewoon iets naar beneden zodra ik een auto tegen kom. Vind het zelf ook super irritant als een fietser volle kracht vooruit schijnt als ik in de auto zit en wil zelf niet zo'n eikel zijn![]()
Je kunt bij Lezyne een GoPro adapter krijgen, die past onder de hide my bellRHE218 schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:48:
[...]
Welke adapter heb je om je lamp aan te bevestigen?
Zelfde lamp, zelfde setup. Werkt erg prettig. Bij mij kwam bij die adapter overigens niet de bevestigings moer, gelukkig was zo'n gopro moertje snel gehaald.GWBoes schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:46:
Heb mijn Lezyne 1200xl onder mijn hidemybell hangen en die kantel ik gewoon iets naar beneden zodra ik een auto tegen kom. Vind het zelf ook super irritant als een fietser volle kracht vooruit schijnt als ik in de auto zit en wil zelf niet zo'n eikel zijn![]()
Hier een 800XL met de GoPro adapter. Die laatste komt inderdaad zonder moertje. Gelukkig had ik nog een passende op voorraad.rolandos582 schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:02:
[...]
Zelfde lamp, zelfde setup. Werkt erg prettig. Bij mij kwam bij die adapter overigens niet de bevestigings moer, gelukkig was zo'n gopro moertje snel gehaald.
Edit: Even de link toegevoegd. Daar hebben ze op het tweede plaatje zo'n handige draaimoer, dat zie ik ook nog wel zitten zodat je makkelijker kan afstellen onderweg...
[ Voor 29% gewijzigd door MaSw85 op 20-09-2021 17:42 ]
Heb zelf GoPro Korte Duimschroef + GoPro Lange Duimschroef, schijnbaar zit daar ook een soort dopje op het einde, bij mij is het gewoon de duimschroef die je erin draait. Gaat nooit losMaSw85 schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:38:
[...]
Hier een 800XL met de GoPro adapter. Die laatste komt inderdaad zonder moertje. Gelukkig had ik nog een passende op voorraad.
Edit: Even de link toegevoegd. Daar hebben ze op het tweede plaatje zo'n handige draaimoer, dat zie ik ook nog wel zitten zodat je makkelijker kan afstellen onderweg...
Is het dan niet de GoPro adapter onder de HideMyBell die dan weer het moertje en schroefje heeft.MaSw85 schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:38:
[...]
Hier een 800XL met de GoPro adapter. Die laatste komt inderdaad zonder moertje. Gelukkig had ik nog een passende op voorraad.
Had het in het verleden ook besteld maar was niet tevreden icm de kabels rond m'n stuur dus de handel terug gestuurd en dus misschien herinner ik het me verkeerd. Gebruik nu de 'normale' bevestiging op het stuur.
Ik heb een garantieclaim bij Garmin ingediend en krijg een nieuwe band. Goede tip, Thnx!Stufferdt schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:38:
[...]
Klinkt als een garantiegevalletjeGarmin is behoorlijk netjes met garantie lees ik altijd, dus ik zou er even een mailtje aan wagen (eerst via de webshop waar je 'm hebt gekocht) en dan kan je 'm altijd nog verkopen als de polar beter bevalt. Hier overigens best tevreden met de wahoo tickr.
Dat ziet er netjes uit hoe heb je dat gedaan?GWBoes schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:46:
Sorry niet goed gekeken
Nee, die adapter is echt alleen de adapter. Mijn kabels zijn weggewerkt dus daar heb ik geen last vanbabbelbox schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:51:
[...]
Is het dan niet de GoPro adapter onder de HideMyBell die dan weer het moertje en schroefje heeft.
Had het in het verleden ook besteld maar was niet tevreden icm de kabels rond m'n stuur dus de handel terug gestuurd en dus misschien herinner ik het me verkeerd. Gebruik nu de 'normale' bevestiging op het stuur.
Ik heb op de racer een stevige alu houder voor de Garmin + gopro mount, waar het lampje aan hangt. Voor weinig bij Ali
---------------
@RHE218 idd de adapter die @MaSw85 linkt. Eerst met de het originele inbusboutje die bij de hidemybell kwam maar daar heb ik nu ook een QR boutje in zitten (deze van hidemybell, met dikke korting gekocht, zou hem anders niet adviseren voor die prijs
)
@babbelbox Het is bij mij ook proppen, heb zelfs de de kabels allemaal ingekort en anders gelegd zodat het wat lekkerder werkt. Daarvoor verdraaide de lamp bij elke stuurbeweging.
@babbelbox Het is bij mij ook proppen, heb zelfs de de kabels allemaal ingekort en anders gelegd zodat het wat lekkerder werkt. Daarvoor verdraaide de lamp bij elke stuurbeweging.
Ik heb er maar op Ali gekocht
Alleen heeft die geen bel, zoals bij een HideMyBell.
Neuh, maar die had ik al. (De bel).
Was meer opzoek naar iets waar ik m'n leyne onder kan hangen.
Was meer opzoek naar iets waar ik m'n leyne onder kan hangen.
Vorige week hadden we hier een moeizame discussie over voeding etc tijdens het fietsen. De mannen van LSRF icm Beter worden hebben hier net een nieuwe podcast over online gezet.
conclusie : er wordt te weinig gegeten tijdens het fietsen.pier87 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:24:
Vorige week hadden we hier een moeizame discussie over voeding etc tijdens het fietsen. De mannen van LSRF icm Beter worden hebben hier net een nieuwe podcast over online gezet.
Ik zit hem ondertussen toevallig te luisterenpier87 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:24:
Maar waar merk je dat dan aan? Like, wat heb je eraan als je meer gaat eten? Als je ''teveel'' eet, dan gebruik je toch meer dan je verbruikt?WaSteiL schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:26:
[...]
conclusie : er wordt te weinig gegeten tijdens het fietsen.
Is dat erg?rolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:29:
[...]
Maar waar merk je dat dan aan? Like, wat heb je eraan als je meer gaat eten? Als je ''teveel'' eet, dan gebruik je toch meer dan je verbruikt?
Ik zou willen anaraden om hem te kijken/luisteren : YouTube: Beter Worden Podcast Ep 9 Eten tijdensrolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:29:
[...]
Maar waar merk je dat dan aan? Like, wat heb je eraan als je meer gaat eten? Als je ''teveel'' eet, dan gebruik je toch meer dan je verbruikt?
1 van de zaken die voor mij echt naar voren kwam was dat er vooral pas te laat wordt gestart met eten. Waarbij je dus ideaal al na een half uur moet gaan eten.
Ik ben sinds het voorjaar, op advies van een trainer/sportschoolhouder, meer gaan eten tijdens het fietsen. Na 45min een reepje (powerbar all-nature) en dan na 30min een banaantje tijdens mijn standaard neurotenrondje van 1,5u. Verschil wat ik vooral merk is de honger na het fietsen, en sneller herstel. Na dat rondje had ik nog wel zin om wat te ondernemen. Strookt wel aardig met wat ik vanochtend in de auto hoorde in de LSRF pordcast...
@DetailingBySmotske
Als je een beetje tempo fietst is het haast onmogelijk om meer binnen te krijgen dan je verbrand, zonder dat je maag daarvan van slag raakt. Luister die podcast want het wordt daarin best goed uitgelegd.rolandos582 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:29:
[...]
Enige waar ik het niet helemaal mee eens ben is dat het voor ritjes tot 1,5u eigenlijk niet nodig is om te voeden. Wat misschien klopt als dat je enige rit van de week is. Maar doe je er 5/6 per week dan merk ik zelf dat door wel gewoon koolhydraten binnen te krijgen die trainingen lekkerder gaan en ik me ook lekkerder voel a die trainingen dan zonder koolhydraten.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic
:strip_exif()/f/image/mhfIbnmQ9gzFHUUSxRQYKqPQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wyCYeh0iUrTP2Ze6v7Tv7DzH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9bGW3lGoSMOVv4I6r8r3nbnF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zLoOYwa3gF06S6W7OfMCCYZN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nyV0vjXi8p2Q3A0oqNmyNJJw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hhmFd8Wu4UusJYkJwOtNJpe2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LGqBKHoyyepcgrEmSRj5ch3y.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dd0Iq35rY4oKbdAe0pLqBNNd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/lXavofmfITaSGIiCAGwtjXZa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sp2TUlamfRG72WOtLYxrQlBU.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VfAIJOiwCwAlGXnvspCXsfw2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gnqjuVxoaPUOVWzFfSykPPyz.jpg?f=fotoalbum_tile)