Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 699 700 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:18
Vooral met spike achterband merk je echt dat je flink meer weerstand hebt, tenminste aan mijn gemiddelde snelheid icm wattage te zien.
Alleen voorband voorzien van spikes dan valt de extra rolweerstand wel mee.
Al zag/voelde ik dat de spikes op het loopvlak van mijn voorband al veel minder scherp zijn dan de spikes aan de zijkant (of vergeleken met de achterband die ik deze week voor het eerst heb gebruikt)

Slush vanmorgen tja dan heb je weinig aan de spikes.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:59

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik moet zeggen dat alle wegen hier gisteren al aardig schoon(geveegd) waren en eind van de dag vraag ik me af of er nog wit te zien is.

Moet zeggen dat het opzich prima uitkomt die sneeuw, 2e kerstdag s'morgens gespint (erg nette gemiddelde vermogens die les :) ) en s'avonds kneiter van een migraine gekregen die mega snel opkwam. Daarna doorgerold in een mega verkoudheid de dag er na en eigenlijk sinds begin deze week weer een beetje normaal lucht. Dinsdag gaan spinnen maar leek nergens op, wattages all over the place dus gewoon echt nog niet fit. Gisteren weer een goeie migraine maar als ik terug kijk was die al sinds dinsdagochtend aan het sluimeren.
Mega veel geslapen afgelopen 1,5 week dus zegt ook wel iets :+

Nouja de doelen zijn iig gesteld voor 2026, maart de Joop Zoetemelk classic weer, Mei Limburgs Mooiste, daarna een keertje rondje Markermeer plannen en nog opzoek naar wat leuks in September :)

@verstappen33 Sterkte kerel :)

Gabriël AM5

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:47
DDX schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:32:
Vooral met spike achterband merk je echt dat je flink meer weerstand hebt, tenminste aan mijn gemiddelde snelheid icm wattage te zien.
Alleen voorband voorzien van spikes dan valt de extra rolweerstand wel mee.
Al zag/voelde ik dat de spikes op het loopvlak van mijn voorband al veel minder scherp zijn dan de spikes aan de zijkant (of vergeleken met de achterband die ik deze week voor het eerst heb gebruikt)

Slush vanmorgen tja dan heb je weinig aan de spikes.
Keertje voor en achter wisselen na een tijd? Je kunt ook reserve spikes kopen, per 50 in een doosje.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
sapphire schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:55:
Ik moet zeggen dat alle wegen hier gisteren al aardig schoon(geveegd) waren en eind van de dag vraag ik me af of er nog wit te zien is.

Moet zeggen dat het opzich prima uitkomt die sneeuw, 2e kerstdag s'morgens gespint (erg nette gemiddelde vermogens die les :) ) en s'avonds kneiter van een migraine gekregen die mega snel opkwam. Daarna doorgerold in een mega verkoudheid de dag er na en eigenlijk sinds begin deze week weer een beetje normaal lucht. Dinsdag gaan spinnen maar leek nergens op, wattages all over the place dus gewoon echt nog niet fit. Gisteren weer een goeie migraine maar als ik terug kijk was die al sinds dinsdagochtend aan het sluimeren.
Mega veel geslapen afgelopen 1,5 week dus zegt ook wel iets :+

Nouja de doelen zijn iig gesteld voor 2026, maart de Joop Zoetemelk classic weer, Mei Limburgs Mooiste, daarna een keertje rondje Markermeer plannen en nog opzoek naar wat leuks in September :)

@verstappen33 Sterkte kerel :)
Kunnen jullie in die spinfietsen allemaal vermogens inzien?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:18
Mistraller schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:18:
[...]

Keertje voor en achter wisselen na een tijd? Je kunt ook reserve spikes kopen, per 50 in een doosje.
Wisselen kan ik doen ja, doe ik denk ook wel als ik straks weer terugwissel naar normale wielen/banden.

Reserve spikes heb ik gezien ja, maar mij dan teveel moeite omdat je ze ook weer moet monteren koop ik liever voor paar euro meer een nieuwe band ;)
Want om nou 100 spikes te gaan wisselen is ook een dagtaakje denk ik.
Die reserve spikes zijn leuk voor als je wat spikes mist die eruit gevallen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 08-01-2026 14:24 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:14
@sapphire Hier in NH is het nog drama, zelfs met de hond op stevige boots is het een uitdaging...
Pad langs de ringvaart is op een enkel stukje na 1 laag ijs.

@dfbt een btje moderne indoor setup laat alles zien wat je wil.
Tenzij je echt voor een spinfiets gaat, dan is het een handmatige instelling en je kan dat meestal niet koppelen Zwift oid. Verschil tussen een Telegraaf aanbieding van <200 en een goeie indoor trainer van > 800

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
raymondw schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:08:
@sapphire Hier in NH is het nog drama, zelfs met de hond op stevige boots is het een uitdaging...
Pad langs de ringvaart is op een enkel stukje na 1 laag ijs.

@dfbt een btje moderne indoor setup laat alles zien wat je wil.
Tenzij je echt voor een spinfiets gaat, dan is het een handmatige instelling en je kan dat meestal niet koppelen Zwift oid. Verschil tussen een Telegraaf aanbieding van <200 en een goeie indoor trainer van > 800
Ja ik heb zelf een mooie kickr Core staan thuis, en weet dat je daar alles kan zien. Maar ik kreeg indruk dat Sapphire in een random sportschool spinlessen volgt. Heb zelf nog een jaar of 4 gespint bij een plaatselijke sportschool, maar dat moest dan echt nog op spinfiets waarbij je zelf nog een knopje moest draaien om hem zwaarder/lichter te zetten.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:42
dfbt schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:15:
[...]

Ja ik heb zelf een mooie kickr Core staan thuis, en weet dat je daar alles kan zien. Maar ik kreeg indruk dat Sapphire in een random sportschool spinlessen volgt. Heb zelf nog een jaar of 4 gespint bij een plaatselijke sportschool, maar dat moest dan echt nog op spinfiets waarbij je zelf nog een knopje moest draaien om hem zwaarder/lichter te zetten.
Wat, moest je zeker ook nog zelf trappen? Niet meer van deze tijd idd 🤭.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:10
Je hebt ook sportscholen (of clubs :r ) waar ze zich volledig richten op spinnen. Wattworks en Rocycle bijvoorbeeld.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:59

sapphire

Die-hard pruts0r

Nee ik ga gewoon naar ene random sportschool en moet zelf nog aan een knop draaien voor de weerstand. Verder gewoon Snelheid, RPM, HR en wattage beschikbaar via de telefoon :)

@raymondw Ligt er dan aan waar want aan de kust in Noord-Holland lag ook bijna niks meer hoorde ik vanmorgen. Hoe oostelijker hoe meer sneeuw begreep ik van collega’s.

Gabriël AM5

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:47
Calvin, bedankt!
Keep the wheels spinning. Mooi. O+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1 ... 699 700 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).