Ik meld me voorzichtig weer wat vaker in dit topic..
Afgelopen jaar amper gefietst (alleen wat woon-werk). Scheiding, halve burn-out, en een grote verbouwing afgelopen jaar heeft mijn leven flink op de kop gezet..
Afgelopen maanden flink aan mijn herstel gewerkt, maar ik had geen ruimte in mijn hoofd om ook nog eens te gaan sporten.
Afgelopen zomervakantie even echt helemaal gereset, helemaal niets gedaan, alleen maar leuke dingen en alles "afgesloten".
Ik ben weer redelijk ok in mijn koppie, heb goede handvaten voor de toekomst, en heb de komende maanden nog hulp om mijn nieuwe levenstijl erin te slijten en oude patronen los te laten.
Afgelopen week weer voor het eerst weer op de fiets gestapt, gewoon een rondje van 45-50km op rustig tempo.. (HS in Z2) en kijken hoe het ging.
Het viel me allerzins mee, powermeter was ik wel vergeten te kalibreren, maar qua gemiddelde snelheid had ik het lager verwacht..
Donderdag met de hitte nog een keer gefietst, maar nu met enkele jongens van de fietsclub, in de app stond een korte route en er zou "rustig" gefietst worden ivm de hitte..
Komen we thuis met 34 gemiddeld, het was gelijk een goede test voor mij, ik heb natuurlijk geen conditie en hun hebben er al bijna een heel seizoen opzitten, gelukkig hoefde ik geen kopwerk te doen, maar elke keer aanzetten na een bocht deed na een uur wel pijn en had de tank na 1,5 uur echt wel leeg..
En gisteravond ook weer even een rustig rondje gereden van bijna 2 uur in Z2.
Het voelt goed om terug te zijn, en hopelijk vind ik mijn ritme terug de komende weken.. Tijdens het dieptepunt van mijn stres periode heb ik mij ook weer opgegeven voor The Ride volgend jaar..
Iets met "een doel om voor te werken" dacht ik toen
Toen ik het mijn coach vertelde verklaarde hij me voor gek, maar gelukkig kon ik nog annuleren tot 1 september als het echt niet zou lukken en het herstel sneller zou duren.
Maar ik voel me nu weer sterker dan ooit (mentaal gezien). en bouw nu rustig de trainingen weer op. Ik heb nog 300 dagen tot de start, met de 0-meting van afgelopen week heb ik wel genoeg vertrouwen dat ik over 10 maanden wel fit aan de start zal staan.
Komende 3 maanden flink werken aan de basis conditie en proberen 5-6kg afvallen, en dan de winter maar gebruiken om weer wat sterker te worden door gerichter te trainen met intervals etc.
Ik heb er weer zin in, ik zal mijn blog ook weer nieuw leven in gaan blazen..
Zijn er nog meer Tweakers die The Ride '27 gaan of willen fietsen?