Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 83 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:10
Ruud schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:56:
Is Vijlen de moeite waard? Ik heb binnenkort een paar uur tijd die ik moet doden in de buurt van Gulpen en kwam op Vijlen uit.
Beter laat dan nooit, wat zoek je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:03
RR46 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Beter laat dan nooit, wat zoek je?
Leuke speeltrails, stoppen, kijken, lijn bepalen en gaan :)

Wat niet bij me past: brede paden en zoveel mogelijk kilometers afwerken in zo min mogelijk tijd.

Te laat is het nog niet, het speelt pas over een week :P

Voor de geinteresseerden: in de nieuwe enduro-mag (gratis magazine met een Android/iOS-app) staat een test van trailbikes (2000-3000 euro)

Met een niet-verrassende winnaar maar wel met een verrassende best buy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
Vijlen is absoluut een van de mooiste mtb routes (naar mijn mening), maar als je echt single tracks wilt doen (wat ik een beetje proef) OF niet van klimmen houdt, zou ik eerder naar Brunssumerheide gaan... Of Aachen (bikepark).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Aachen is leuk spelen inderdaad maar timewise gewoon onhandig. Vijlen it is! Je bent de tweede al die zegt dat het een hele mooie route is en dat proef ik ook op Komoot. Dus dan gewoon genieten van het uitzicht :)

Ook dat is veel waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
Daar scoort Vijlen heeeel hoog mee 8) , ik zou alleen starten vanaf het ''Hijgend hert''... start je niet direct met een pittige klim + je kunt de auto altijd kwijt op een grote parking (+ versnaperigen bij de finish mogelijk) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:16
-Eraser- schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:56:
[...]

Verder zou ik niet specifiek naar 1 merk kijken. Voor gebruik in NL zijn er meerder combinaties die volgens mij prima zijn:
- Schwalbe Racing Ralph/Racing Ray;
- Maxxis Ikon/Ardent Race;
- Vittoria Barzo/Mezcal;
- Wolfpack Cross/Race;
- Continental Cross King/Race King;
- etc. ;)
Ik ben voor de Schwalbe RR/RR combi gegaan ;).
Meteen nieuwe binnenbandjes erbij gekocht dus binnenkort even knutselen en kijken of ik het verschil goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 14:10
Ruud schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Leuke speeltrails, stoppen, kijken, lijn bepalen en gaan :)

Wat niet bij me past: brede paden en zoveel mogelijk kilometers afwerken in zo min mogelijk tijd.

Te laat is het nog niet, het speelt pas over een week :P

Voor de geinteresseerden: in de nieuwe enduro-mag (gratis magazine met een Android/iOS-app) staat een test van trailbikes (2000-3000 euro)

Nou inderdaad die Trek Fuel EX 8 had ik niet zien aankomen. Al ben ik het er wel weer mee eens dat hoor je vaker namelijk

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
GerGio schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Nou inderdaad die Trek Fuel EX 8 had ik niet zien aankomen. Al ben ik het er wel weer mee eens dat hoor je vaker namelijk
Ik ben het er ook mee eens, het is een echte allemansvriend die dingen ongemerkt heel goed doet, nergens met een grote bek vooraan staat en meer aankan dan dat de geo en veerweg doet vermoeden. Onzichtbaar is het een hele goede fiets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-09 08:00
GerGio schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Het eerste wat opvalt is dat dit allemaal Trail bikes zijn. Dat is niet erg maar die zijn wat minder snel bij het rijden door de bossen. Wel wat meer comfortabel en wat makkelijker te rijden in Oostenrijk. Ze zijn wat minder efficiënt met klimmen, maar makkelijker in het afdalen. Zijn wat relaxere fietsen. De klasse die daarvoor zit zijn XC Fietsen die zijn meer voor door de bossen. Maar als je niet de snelste wilt zijn, zijn trail fietsen prima. In elk geval lekker breed inzetbaar.

Die Giant heeft wel een betere voorvork. Ik geloof niet dat Canyon echt een winkel heeft. Maar dat kunnen andere mensen misschien beter beantwoorden. Ik denk dat met Fietsten zoals een Trek Fuel EX 8 ook redelijk uit de voeten kan maar die zijn dan weer vrij duur. Je zou ook nog kunnen kijken naar een Orbea Occam H20 : https://www.orbea.com/nl-...ke/occam/cat/occam-h20-20

De laatste jaren is het inderdaad meer naar 1x12 gegaan. Al is dat bij Shimano mainstream het laatste jaar zo. Het maakt het schakelen wat makkelijker en je hebt nog voldoende verzet ook voor in de bergen. Het achterste grote tandwiel wat je gebuikt voor je lichtste verzet is vele malen groter geworden dat compenseert voor het missen van het kleine tandwiel voor wat je mist.
Dank voor je uitgebreide uiteenzetting! Ik zal de aangehaalde fietsen meenemen in de overweging. Orbea is voor mij daarin een nieuw merk!:) Het is inderdaad een bewuste keuze, de trail bikes. Wil de nadruk meer leggen op comfort en rijplezier en minder op pure snelheid, wat ik dacht wat belangrijk was bij aanschaf van mijn eerste HT MTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:20

MJV

Ruud schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:58:
Aachen is leuk spelen inderdaad maar timewise gewoon onhandig. Vijlen it is! Je bent de tweede al die zegt dat het een hele mooie route is en dat proef ik ook op Komoot. Dus dan gewoon genieten van het uitzicht :)

Ook dat is veel waard!
Je kunt op de Strava heatmap nog eens kijken naar wat interessantere lijntjes rondom Epen (o.a. bovenste bos), daar komt de Vijlen route ook voorbij.

Ik heb wellicht ook nog ergens een gpx van Vijlen/Epen gecombineerd met een stuk Oude Voerstreekroute.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:53
Anniedrew schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:46:
Daarnaast valt mij op de het aanbod fully mountainbikes hier in noord Nederland vrij beperkt is. Hebben jullie eventueel tips voor fietsenwinkels, bij voorkeur in de regio en ondanks de coronacrisis, waar er uitvoerig getest kan worden?
Mocht je in de buurt zijn, onder in Noord-Nederland, half uurtje tot drie kwartier rijden voor jou als ik het goed zie, heb je 4 (mtb) zaken:

Martijn's MTB - Tuk/Steenwijk (Bianchi / Mondraker en Cube dacht ik)
https://www.martijnracemtb.nl

Grada Bikes - Nijeveen (Trek, Ridley, Orbea)
https://www.gradabikes.nl

Lindenholz - Rouveen (trek, Orbea, Cube)
https://www.lindenholz.nl

Ten Veen - Oldemarkt (Beperkt aanbod) Volgens mij zit er in het centrum van Wolvega ook een Ten Veen maar volgens mij met een beperkt aanbod mtb's.
https://www.tenveentweewielers.nl/mtb-atb

Bij de eerste 3 vind je volgens mij wel fully's maar veel keus zal dat niet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 29-07-2020 07:25 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:52
Ruud schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Ja, dat is ook wel de kracht van de Fuel, leuk :)

Valt me wel op dat ze wel altijd bijna dezelfde merken/fietsen testen bij Enduro-mag. Zal wel aan de lokale beschikbaarheid van demo-merken liggen, maar toch...

Zou leuk zijn als er af en toe wat anders tussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Sjoewe schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:41:
[...]

Ja, dat is ook wel de kracht van de Fuel, leuk :)

Valt me wel op dat ze wel altijd bijna dezelfde merken/fietsen testen bij Enduro-mag. Zal wel aan de lokale beschikbaarheid van demo-merken liggen, maar toch...

Zou leuk zijn als er af en toe wat anders tussen zat.
Klopt zeker, het zijn altijd de bekende merken. Maar het zal inderdaad afhangen van de lokale importeur/leveranciers. Niet ieder merk werkt mee. Nu wilde of kon Commencal bijvoorbeeld geen fiets leveren voor de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-09 08:00
cbr600f4i schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:23:
[...]

Mocht je in de buurt zijn, onder in Noord-Nederland, half uurtje tot drie kwartier rijden voor jou als ik het goed zie, heb je 4 (mtb) zaken:

Martijn's MTB - Tuk/Steenwijk (Bianchi / Mondraker en Cube dacht ik)
https://www.martijnracemtb.nl

Grada Bikes - Nijeveen (Trek, Ridley, Orbea)
https://www.gradabikes.nl

Lindenholz - Rouveen (trek, Orbea, Cube)
https://www.lindenholz.nl

Ten Veen - Oldemarkt (Beperkt aanbod) Volgens mij zit er in het centrum van Wolvega ook een Ten Veen maar volgens mij met een beperkt aanbod mtb's.
https://www.tenveentweewielers.nl/mtb-atb

Bij de eerste 3 vind je volgens mij wel fully's maar veel keus zal dat niet zijn.
Thanks, hier kan ik zeker wat mee!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Stel ik wil van 32 naar 34 oval gaan. Heb ik dan een nieuwe ketting nodig. Dus een langere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
BraX schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:14:
Stel ik wil van 32 naar 34 oval gaan. Heb ik dan een nieuwe ketting nodig. Dus een langere?
Bij mij ging dat goed, maar wel op een hardtail

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Prulleman schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:17:
[...]

Bij mij ging dat goed, maar wel op een hardtail
Dat zou toch niet uit moeten maken. Een fully verandert toch niet de lengte van de ketting.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
GerGio schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Dat zou toch niet uit moeten maken. Een fully verandert toch niet de lengte van de ketting.
Niet helemaal. Een fully heeft meestal een langere ketting nodig, omdat de afstand tussen de cassette en het kettingblad veranderd naarmate de fiets dieper verder door de veerweg beweegt. Dus als al je op het randje zit, dan kan het net teveel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Weet niet of ze fully's ook leveren, maar FietsXXL in ter apel levert Merida fietsen. Ze hebben alleen op het moment niet veel meer.

Er is veel bij hun mogelijk dus misschien dat ze de fiets als demo kunnen verkrijgen zodat je kan testen?

[ Voor 13% gewijzigd door Meneer iCy op 30-07-2020 11:46 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
GerGio schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Wat @Sjoewe zegt, het is wel afhankelijk van het suspension design, de ene fully heeft er meer last van dan de andere, maar wel iets om rekening mee te houden. Je wilt niet bij een bottom out de derailleur eraf trekken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Prulleman schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Wat @Sjoewe zegt, het is wel afhankelijk van het suspension design, de ene fully heeft er meer last van dan de andere, maar wel iets om rekening mee te houden. Je wilt niet bij een bottom out de derailleur eraf trekken
Weer wat geleerd. Thanks

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:06
BraX schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:14:
Ik weet niet wat voor fiets je hebt verder, maar ik wissel zelf tussen 32 en 34, op een fully met gx Eagle, zonder de ketting te verwisselen.
Ik stel wel de derailleur ff opnieuw af na het wisselen met de chain gap tool van SRAM. Daarmee pas je in feite de kettingspanning aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Kameraad kwam gisteravond bij mij aan de deur na het fietsen mbt schakelt niet meer goed/raar geluid.

Heeft gewoon het bovenste derailleurwieltje er uit getrapt. Hoe mag joost weten, maar gezien hoe de alles er uit zag is het gewoon achterstallig onderhoud / compleet niet schoonmaken. Denk als hij onderweg bij de eerste paar keer ratelen/aanlopen er al naar had gekeken hij geen nieuwe derailleur nodig had. Hij had het over iets met een tak, nouja dat kan ook maar dan stop je normaal toch ff :+. Nieuwe besteld en volgende week maar eens monteren.

Eens moet de eerste keer zijn qua monteren/afstellen van de achterderailleur voor mij. Hij heeft zelf geen geld voor de LBS, fiets is ook een goedkope fiets, dus montage ook. Tis een Acera afgemonteerde Ghost die hij vorig jaar voor een prikkie op marktplaats heeft gekocht. 1 ding scheelt, derrie kost geen drol :+

Eerst van het weekend maar eens alles goed reinigen en daarna smeren van zijn fiets. Heb maar ook gelijk quicklinks erbij besteld voor hem, maakt het leven voor mij makkelijker want verwacht dat hij nog wel eens vaker langs zal komen. Voordeel is, zo leer ik zelf ook nog wat bij ;) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 31-07-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Meneer iCy schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:06:
Kameraad kwam gisteravond bij mij aan de deur na het fietsen mbt schakelt niet meer goed/raar geluid.

Heeft gewoon het bovenste derailleurwieltje er uit getrapt. Hoe mag joost weten, maar gezien hoe de alles er uit zag is het gewoon achterstallig onderhoud / compleet niet schoonmaken. Denk als hij onderweg bij de eerste paar keer ratelen/aanlopen er al naar had gekeken hij geen nieuwe derailleur nodig had. Hij had het over iets met een tak, nouja dat kan ook maar dan stop je normaal toch ff :+. Nieuwe besteld en volgende week maar eens monteren.

Eens moet de eerste keer zijn qua monteren/afstellen van de achterderailleur voor mij. Hij heeft zelf geen geld voor de LBS, fiets is ook een goedkope fiets, dus montage ook. Tis een Acera afgemonteerde Ghost die hij vorig jaar voor een prikkie op marktplaats heeft gekocht. 1 ding scheelt, derrie kost geen drol :+

Eerst van het weekend maar eens alles goed reinigen en daarna smeren van zijn fiets. Heb maar ook gelijk quicklinks erbij besteld voor hem, maakt het leven voor mij makkelijker want verwacht dat hij nog wel eens vaker langs zal komen. Voordeel is, zo leer ik zelf ook nog wat bij ;) :)
Afstellen is niet heel moeilijk :) Maar als het kan, neem ook meteen een nieuwe buitenkabel. (En dan ook meteen maar de binnenkabel)

Voordat ik aan een fiets van een ander sleutel mag het ding eerst schoongemaakt worden inclusief de aandrijving. En ik doe dat niet ;)

Brandschoon hoeft echt niet maar een beetje schoon is wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ruud schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:45:
[...]

Afstellen is niet heel moeilijk :) Maar als het kan, neem ook meteen een nieuwe buitenkabel. (En dan ook meteen maar de binnenkabel)

Voordat ik aan een fiets van een ander sleutel mag het ding eerst schoongemaakt worden inclusief de aandrijving. En ik doe dat niet ;)

Brandschoon hoeft echt niet maar een beetje schoon is wel vereist.
Hmm, die heb ik niet mee besteld. Schakelen was het issue overigens niet. Mocht het daarna wel een issue blijven dan haal ik er wel ff 1 op bij de LBS.

Sjah, ik reinig hem maar even goed anders krijg ik hem toch halfgebakken terug en ik vind het niet erg om een fietsje extra te poetsen (tenzij er dagelijks iemand voor de deur staat om te poetsen :+ )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Gisteren een rondje gemaakt. Eerst langs Next bike parts, even op een Nukeproof Scout 290 van 2019 kunnen zitten in de maat XL. Die lijkt qua maat goed, al heb ik er niet mee kunnen fietsen. De Ragley Big Wig race kan hij eventueel ook leveren als ie ooit leverbaar is, maar dat geld voor de Nukeproof net zo goed. Misschien is het de moeite waard om even de 2021 Nukeproof modellen af te wachten, van wat hij mij vertelde zitten die qua afmontage ook dichter aan tegen wat ik wil.

Vervolgens door gereden naar Amerongen. Vignet kopen was even lastig, de eerste zaak stuurde mij weg met het verhaal dat ze overal uitverkocht zijn en dat ik het maar gewoon moest riskeren. Een andere zaak 100m verderop had ze nog volop op voorraad.
Mooi rondje hoor, aard van de route is compleet anders dan ik gewend ben in zuid Limburg. Net een achtbaan af en toe! Het voelt een beetje als een rondje waarbij de uitdaging vooral zit in de snelheid/flow er in houden, op een wat rustiger tempo is het nergens echt moeilijk. Hier ga ik nog wel eens terug komen denk ik :)

20m voor mijn auto kwam ik nog twee gestrande fietsers tourfietsers tegen die op weg waren naar een camping in de buurt. Het stuur van zijn fiets zat helemaal vast. Nu had ik het meeste gereedschap wel bij me in de auto, maar zijn balhoofdlager was gewoon rijp voor de schroot. Een cube van 1 jaar oud waar gewoon geen vet meer in het onderste lager zat, helemaal kapot geroest :S
De fietsenmakers waren al dicht en losse balhoofdlagers heb ik toch niet in mijn standaard uitrusting zitten dus heb ik zijn fiets achterop gezet en hem even afgeleverd op hun camping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:43
Meneer iCy schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Sjah, ik reinig hem maar even goed anders krijg ik hem toch halfgebakken terug en ik vind het niet erg om een fietsje extra te poetsen (tenzij er dagelijks iemand voor de deur staat om te poetsen :+ )
Waar kan ik de mijne neerzetten? Die kan ook wel een poetsbeurtje gebruiken. Mocht je eventueel de vering nog op 19 PSI will zetten zou dat helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

ZanielGa schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Waar kan ik de mijne neerzetten? Die kan ook wel een poetsbeurtje gebruiken. Mocht je eventueel de vering nog op 19 PSI will zetten zou dat helemaal geweldig zijn.
Morgenochtend noord-oosten van nederland :9

1,3 bar dus, mijn fietspomp heeft enkel bar dacht ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

T7D_Sneezy schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Ik ben voor de Schwalbe RR/RR combi gegaan ;).
Meteen nieuwe binnenbandjes erbij gekocht dus binnenkort even knutselen en kijken of ik het verschil goed merk.
Waarom niet meteen tubeless gaan? Scheelt je veel bandenplakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:43
Wootism schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Ik moet zeggen, als ik kijk hoeveel ik leg gereden heb over de jaren met binnenbanden vind ik het allemaal mee vallen. Tuurlijk als je in een doornrijk gebied rijdt kan het nog wel eens iets schelen maar toch. En de keren dat ik reparaties aan een tubeless band heb moeten doen waren ze veel en veel rommeliger.

Er wordt altijd gedaan of Tubeless de heilige graal is van het mountainbiken maar persoonlijk vind ik het heel weinig uitmaken, dus als mensen liever binnenbanden hebben als tubeless prima.
Meneer iCy schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:39:
[...]

Morgenochtend noord-oosten van nederland :9

1,3 bar dus, mijn fietspomp heeft enkel bar dacht ik :+
Verdikkie. Het plan was Hoge en Lage Vuursche morgen niet Noordoost Nederland. Dan blijft die maar nog een dagje langer zandkleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ZanielGa schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:17:
[...]

Ik moet zeggen, als ik kijk hoeveel ik leg gereden heb over de jaren met binnenbanden vind ik het allemaal mee vallen. Tuurlijk als je in een doornrijk gebied rijdt kan het nog wel eens iets schelen maar toch. En de keren dat ik reparaties aan een tubeless band heb moeten doen waren ze veel en veel rommeliger.

Er wordt altijd gedaan of Tubeless de heilige graal is van het mountainbiken maar persoonlijk vind ik het heel weinig uitmaken, dus als mensen liever binnenbanden hebben als tubeless prima.
Ligt eraan hoe en waar je rijdt natuurlijk. Ik rij zelf regelmatig routes met een rotsachtige ondergrond. Aan het einde van de dag heb ik aardig wat dichtgelopen gaatjes in mijn band die ik met een biba had moeten plakken.
Dus ik zweer er wel bij ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33
Wootism schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Doc blue kan ook prima in een binnenband....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 22:27
Aapenootjes schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:26:

Vignet kopen was even lastig, de eerste zaak stuurde mij weg met het verhaal dat ze overal uitverkocht zijn en dat ik het maar gewoon moest riskeren. Een andere zaak 100m verderop had ze nog volop op voorraad.
Ik ken het, had in rhenen geinformeerd, maar ze waren volgens de lbs overal uitverkocht, heb de gok 1x gewaagd en ben zonder vignet gaan fietsen. Inmiddels heb ik het vignet wel weten te bemachtigen nadat ik een aantal zaken gebeld heb.

Ik wacht overigens nog steeds op het fysieke vignet dat ik 6 weken geleden via natuurmonumenten online heb besteld. Destijds in regio zeddam 3 winkels bezocht voor zo n stickertje. Toen maar via de website aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:10
Paul! schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:01:
[...]

Ik ken het, had in rhenen geinformeerd, maar ze waren volgens de lbs overal uitverkocht, heb de gok 1x gewaagd en ben zonder vignet gaan fietsen. Inmiddels heb ik het vignet wel weten te bemachtigen nadat ik een aantal zaken gebeld heb.

Ik wacht overigens nog steeds op het fysieke vignet dat ik 6 weken geleden via natuurmonumenten online heb besteld. Destijds in regio zeddam 3 winkels bezocht voor zo n stickertje. Toen maar via de website aangeschaft.
Ik heb er gisteren 1 gekocht bij de camping Ginkelduin in Leersum (daar waar je de weg oversteekt en links de route weer op gaat). Voldoende op voorraad.

Overigens was het niet m’n dag.. de warmte was me te machtig en op de klimmen voor de Snakerun was de pijp leeg (overigens kudos voor de trailcrew die het stuk daarvoor opnieuw hebben aangelegd met al die korte kombochten!) Snakerun zelf wordt met de keer slechter te rijden, maar dat was het enige deel wat er slecht bij lag. Maar een waterpunt zou wenselijk zijn. Heb op een gegeven moment bidons en flesjes die aan de kant lagen maar over me heen gegoten, was erg naar de kloten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32

Roozzz

Plus ultra

Holk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:01:
[...]

Ik heb er gisteren 1 gekocht bij de camping Ginkelduin in Leersum (daar waar je de weg oversteekt en links de route weer op gaat). Voldoende op voorraad.

Overigens was het niet m’n dag.. de warmte was me te machtig en op de klimmen voor de Snakerun was de pijp leeg (overigens kudos voor de trailcrew die het stuk daarvoor opnieuw hebben aangelegd met al die korte kombochten!) Snakerun zelf wordt met de keer slechter te rijden, maar dat was het enige deel wat er slecht bij lag. Maar een waterpunt zou wenselijk zijn. Heb op een gegeven moment bidons en flesjes die aan de kant lagen maar over me heen gegoten, was erg naar de kloten...
De oversteek tussen Leersum & Amerongen gemist bij het asiel? Daar zit een watertappunt.
Anders liggen Ginkelduin, de proloog en het berghuis praktisch naast de route. Daar kan je prima even bijtanken...

@Paul! en @Aapenootjes dat excuus is gelul van de lbs :P er zijn momenteel echt geen beschikbaarheidsproblemen, anders dan dat individuele winkels te laat/weinig bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Roozzz op 01-08-2020 20:09 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Roozzz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:06:
[...]

De oversteek tussen Leersum & Amerongen gemist bij het asiel? Daar zit een watertappunt.
Anders liggen Ginkelduin, de proloog en het berghuis praktisch naast de route. Daar kan je prima even bijtanken...
Ik had er heel erg 1 nodig bij de parkeerplaats bij de Mottenbak... Maar zoals wel vaker gezegd ben ik een kameel en ga nu echt op zoek naar een rugtas (Osprey iemand positieve ervaringen mee?)

Edit; mottenbak is dicht bij asiel... Kennis van de omgeving is niet groot genoeg merk ik..

[ Voor 8% gewijzigd door Holk op 01-08-2020 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Holk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Ik had er heel erg 1 nodig bij de parkeerplaats bij de Mottenbak... Maar zoals wel vaker gezegd ben ik een kameel en ga nu echt op zoek naar een rugtas (Osprey iemand positieve ervaringen mee?)

Edit; mottenbak is dicht bij asiel... Kennis van de omgeving is niet groot genoeg merk ik..
Ik heb een Evoc stage 12L en voor mijn mountainbiken is dat echt de perfecte tas.
Alles kan er goed geordend in.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Evoc maakt echt goed spul. Voor het rondje rond de kerk heb ik de 6L. Kan mooi gereedschap, een binnenband of 2 en als het moet een vorkpompje in.

Moet nog een keer de 12L bestellen voor dagtochten.

Ze maken trouwens ook erg mooie rugzakken met backprotector erin.

[ Voor 14% gewijzigd door Ruud op 01-08-2020 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Ruud schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:22:
Evoc maakt echt goed spul. Voor het rondje rond de kerk heb ik de 6L. Kan mooi gereedschap, een binnenband of 2 en als het moet een vorkpompje in.

Helemaal mee eens.

Mijn 12L is prima voor mijn rondjes die ik nu doe, maar misschien toch een maatje te klein om echt alles goed mee te nemen voor een dagtocht.. Maar misschien koop ik er wel een in combinatie met iets anders. Ik twijfel nog tussen een lawine rugzak van evoc of een cameratas beide hobby's. Dus voor beide multi inzetbaar.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Holk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:10:
[...]

Ik heb een osprey viper 9, bevalt prima, handog magneetje voor het mondstuk en handige vakjes.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!
Ik fiets met de osprey raptor 10, geen ervaringen met andere rugzakken, maar deze tas doet het prima. Kan tot 2,5 liter water meenemen en onderin zit een vakje voor een gereedschapsrol. Verder voldoemde ruimte voor een regenjasje, telefoon enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Paul! schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:43:
Ik fiets met de osprey raptor 10, geen ervaringen met andere rugzakken, maar deze tas doet het prima. Kan tot 2,5 liter water meenemen en onderin zit een vakje voor een gereedschapsrol. Verder voldoemde ruimte voor een regenjasje, telefoon enz.
Waar heb je deze gekocht?
Staat gelukkig voor mij een grote test in de nieuwste Fiets magazine. Voldoende keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Magneetje kun je trouwens ook los bestellen van Evoc als je een rugzak zonder hebt. Is erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Zo'n losse magneet is inderdaad echt handig! Ik heb dan een osprey rugtas waar een magneet al in zit, maar deze zit op een te hoge positie. Hierdoor valt telkens de slang los. Gelukkig had ik nog zo'n losse magneet die ik wat lager heb geplaatst en nu blijft de slang tenminste zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

GerGio schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:32:
Wow ik wist niet eens dat hij er zat en ik woon er 15 kilometer vandaan. Dat komt wel omdat ik in een uithoek woon dat wel. Ik kom echt vaak in die stad. Misschien een keer gaan kijken.
Er zit nog een grote fietsenwinkel op het industriegebied daar: https://www.cc5311.nl/
Een vriend van mijn (trek dealer) zit in het dorp ernaast https://www.luijendijkfietsen.nl/
Ik denk alleen niet dat hij nog veel MTB heeft staan want het was daar ook stormloop.

Er zit nog een bikeparkje in de buurt https://goo.gl/maps/4TWqTEfCVLt4fSjt6
Grappig, mijn nieuwe fiets komt ook uit Gameren, maar die wordt daar in een schuur in elkaar gezet ;) CC5311 is een mooie grote zaak, maar volgens mij vooral op racefietsen gericht. Het skillparkje in Zaltbommel is wel vermakelijk, maar vooral om even een (half) uurtje iets te oefenen als je in de buurt woont, of familie in de buurt hebt zoals ik.

Kleine update over de nieuwe bike, er zit kleur op :D Long Beach Blue, een kleur van BMW. De belettering en andere details worden waarschijnlijk eenvoudig zwart, van een strak stalen frame moet je wmb niet teveel een disco maken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:20

MJV

Ruud schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:22:

Ik heb zo'n Evoc Enduro FR 16L inclusief backprotector. Erg fijne rugzak. Merk dat ik hem ook in Nederland gebruik omdat die rugbescherming toch prettig is. En voor de langere tochten in het buitenland kan er 3L water in plus alles wat je aan kleding maar nodig hebt, kniebeschermers kunnen er onder hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Demo schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:39:
[...]
Grappig, mijn nieuwe fiets komt ook uit Gameren, maar die wordt daar in een schuur in elkaar gezet ;) CC5311 is een mooie grote zaak, maar volgens mij vooral op racefietsen gericht. Het skillparkje in Zaltbommel is wel vermakelijk, maar vooral om even een (half) uurtje iets te oefenen als je in de buurt woont, of familie in de buurt hebt zoals ik.

Kleine update over de nieuwe bike, er zit kleur op :D Long Beach Blue, een kleur van BMW. De belettering en andere details worden waarschijnlijk eenvoudig zwart, van een strak stalen frame moet je wmb niet teveel een disco maken.
Waar komt jou fiets vandaan dan dat hij in een schuur in elkaar wordt gezet?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:02
GerGio schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Helemaal mee eens.

Mijn 12L is prima voor mijn rondjes die ik nu doe, maar misschien toch een maatje te klein om echt alles goed mee te nemen voor een dagtocht.. Maar misschien koop ik er wel een in combinatie met iets anders. Ik twijfel nog tussen een lawine rugzak van evoc of een cameratas beide hobby's. Dus voor beide multi inzetbaar.
Ik heb de Evoc Photop 16L, en die vind ik echt heel fijn voor op de fiets. Dat ding is zo ontzettend comfortabel. Er is alleen niet heel veel ruimte naast het cameracompartiment.

Ik heb ook een paar jaar de Lowepro Photosport 200 gebruikt, wat opzich ook goed ging. Die is voor mij alleen een beetje groot, een heel stuk minder comfortabel dan de Evoc en mijn telelens past er niet in. Die is wel weer handiger met zo’n stretchy vak voorop waar je snel je regenjas in kunt frutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Demo schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:39:
[...]

Ik had m elders gezien! Erg gaaf! Komt er nog een glanzende laklaag overheen of blijft het mat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

GerGio schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Waar komt jou fiets vandaan dan dat hij in een schuur in elkaar wordt gezet?
Van een Nederlandse (amateur) custom framebouwer.
Ruud schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:20:
[...]

Ik had m elders gezien! Erg gaaf! Komt er nog een glanzende laklaag overheen of blijft het mat?
Hij wordt mooi glanzend, ik heb mat overwogen maar ben bang dat je dat niet mooi houdt. Laatste overweging is nog of de belettering/details zwart worden, of een lichtere variant van de basiskleur.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Thanks voor alle tips! Ik heb een Osprey Raptor 10 besteld (die zijn best kloten te verkrijgen) omdat ik die toch het mooiste vond en goede reviews kreeg. Mocht ik twijfelen zal ik de Evoc Stage 12L erbij kopen om te zien welke me beter bevalt (puur qua comfort, zal niet de blaas gebruiken; duh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Lee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 14:16
Hoi allemaal ik wil gaan beginnen met mountain biken en kijken of het wat voor mij is. Als kind heeft het altijd mijn aandacht getrokken en heb het toen ook veel gedaan.

Heb helemaal niks aan ervaring en niks aan materialen. Kan iemand tips geven over waar je aan moet denken wat je aan moet schaffen (behalve een fiets) en wat bijvoorbeeld do's en don't s zijn bij het aanschaffen van spullen voor een beginner? Je kunt je misschien voorstellen dat ik niet gelijk duizenden euro's wil uitgeven als ik nog niet zeker weet of ik het langere tijd ga doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:51

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@R_Lee Een helm een een fietsbroek zijn wel heel erg aan te raden. De helm voor je veiligheid en de broek voor je comfort. Daarna kun je nadenken over schoenen, rugzak, handschoenen, etc.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
R_Lee schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:07:
Hoi allemaal ik wil gaan beginnen met mountain biken en kijken of het wat voor mij is. Als kind heeft het altijd mijn aandacht getrokken en heb het toen ook veel gedaan.

Heb helemaal niks aan ervaring en niks aan materialen. Kan iemand tips geven over waar je aan moet denken wat je aan moet schaffen (behalve een fiets) en wat bijvoorbeeld do's en don't s zijn bij het aanschaffen van spullen voor een beginner? Je kunt je misschien voorstellen dat ik niet gelijk duizenden euro's wil uitgeven als ik nog niet zeker weet of ik het langere tijd ga doen.
Koop in elk geval een helm en een fietsbroek met zeem, bijvoobeeld bij de Decathlon, als je de aller goedkoopste variant overslaat is dat prima om mee te starten. Verder zijn fietshandschoenen vaak wel fijn om te hebben. Als je flatpedals gaat rijden is het prima om te beginnen met een paar allstars of skateboardschoenen. Liever geen sportschoen met zachte zolen gebruiken. Dat slijt heel hard en trapt niet lekker.

Daarnaast is het wel fijn om een bidon of waterzak te hebben, en zorg dat je een simpel pompje, bandenlichters en binnebandjes meeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r

Een helm, fietsbroek en schoenen met pedalen?
Ik zou een paar keer een fiets huren voor de zekerheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 15:37

Rmg

Ik heb dezelfde plannen, de fiets is al besteld. Ik heb naast de fiets, die in september komt, een helm, schoenen en broek/shorts op mn boodschappenlijstje staan. En dan nog een goeie multitool, plakset, pomp, binnenband voor onderweg en een bidon en bidonhouder. Oh en ik heb een clinic geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Achterderailleur was binnen en binnen halfuur zat het er op (inclusief afstellen). Het irritantste was de 8 speed quicklink. Kreeg hem echt niet vast op basis van de tang (heb een mini tang, denk dat dat het issue was). Wel de laatste mm vast gekregen door middel van de natuurkrachten 😝.

Een vriendin van mij ook weer blij. Ben alleen geschrokken wat zij de op de ketting smeerde. Diegene die het raad krijgt de roem. Ben benieuwd of iemand het goede antwoord raad 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:51

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Meneer iCy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:51Ben alleen geschrokken wat zij de op de ketting smeerde. Diegene die het raad krijgt de roem.
Olijfolie?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Blueband? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:45
Meneer iCy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:51:

Een vriendin van mij ook weer blij. Ben alleen geschrokken wat zij de op de ketting smeerde. Diegene die het raad krijgt de roem. Ben benieuwd of iemand het goede antwoord raad 😝
WD40?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapenootjes
Motor olie?
Parafine?
Glijmiddel?
Kogellagervet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik zet hier het antwoord alvast neer, maar wel in spoiler tags

spoiler: antwoord
Ze dacht dat ze ketting wax bij Ali had besteld, maar het is lagervet 😝😝. Ze smeerde het daar telkens mee in, volledige ketting. 😝

[ Voor 17% gewijzigd door Meneer iCy op 03-08-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX

Kaarsenvet
Grafietpoeder
Water?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Achterderailleur was binnen en binnen halfuur zat het er op (inclusief afstellen). Het irritantste was de 8 speed quicklink. Kreeg hem echt niet vast op basis van de tang (heb een mini tang, denk dat dat het issue was). Wel de laatste mm vast gekregen door middel van de natuurkrachten 😝.

Quicklink vastzetten kan je doen door je ketting zo te draaien dat de link bovenin zit, dan je achter reminknijpen en naar voren trappen. Easy peasy
YouTube: Chain quick links: A quick guide to easy connection
(1.44)

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 03-08-2020 17:16 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Prulleman schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:12:
[...]

Quicklink vastzetten kan je doen door je ketting zo te draaien dat de link bovenin zit, dan je achter reminknijpen en naar voren trappen. Easy peasy
Heb het op deze manier voor elkaar gekregen. Met de tang lukte het mij echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
Meneer iCy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

Heb het op deze manier voor elkaar gekregen. Met de tang lukte het mij echt niet.
Die tang gebruik je om ‘m open te maken.
Vastmaken zoals @Prulleman beschrijft.
Weer wat geleerd! 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!
Holk schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:51:
Thanks voor alle tips! Ik heb een Osprey Raptor 10 besteld (die zijn best kloten te verkrijgen) omdat ik die toch het mooiste vond en goede reviews kreeg. Mocht ik twijfelen zal ik de Evoc Stage 12L erbij kopen om te zien welke me beter bevalt (puur qua comfort, zal niet de blaas gebruiken; duh).
Goede keuze. Ik heb 'm paar maanden geleden bij chainreactioncycles besteld, daar was hij het goedkoopst destijds, inmiddels is ie daar ook enkele tientjes duurder geworden zie ik.

Ik heb gisteren trouwens wel een nadeel van de rugzak ontdekt: een nieuwe waterzak is met 40 euro nogal duur. Waar ik nu al een nieuwe nodig heb? Afgelopen weekend heb ik een clinic gedaan en bij een bepaalde oefening over een wipje trapte ik te hard, waardoor ik letterlijk plat op mijn rug (/rugzak) landde. Ik voelde de waterzak ploffen. Gelukkig was mijn telefoon nog heel en was maar een deel van de rugzak doorweekt.
Verder was de clinic erg interessant, ik heb heel veel geleerd en hoop het snel in de praktijk toe te kunnen passen op mijn vaste fietsrondjes. Helaas wordt het de komende dagen nogal heet, dus komende tijd korte afstanden/niet te hard. Ik ga eerst een nieuwe waterzak bij Decathlon scoren, daar kost een 2 liter model 10 euro. Ik hoop dat 'ie past in de Osprey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55

Nox

Noxiuz

Meneer iCy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:58:

Ze dacht dat ze ketting wax bij Ali had besteld, maar het is lagervet 😝😝. Ze smeerde het daar telkens mee in, volledige ketting. 😝
En wat heb je er nu op gedaan? :+

Van de week de 4 routes in Nijmegen/Groesbeek gepakt.

Geen idee wat er zo slopend aan was, de hooikoorts of de hitte, maar makkelijk ging het niet. Nu ben ik al niet een enorme klimmer maar deze routes waren redelijk slopend.

Wat me wel opviel is dat de Garmin minder hoogtemeters detecteert dan aanvankelijk de bedoeling is. Ik had het noordelijke deel van Groesbeek + Nijmegen gepakt en zou dan op zo'n 600 hm uitkomen ofzo? :+ Incl. aanfietsroutes en alles 450hm gepakt op de hele rit.

Anyway, er zaten toffe afdalingen in de routes, en remkuilen. Hoewel ik ook wel weer verlang naar een rondje Schoorl, wat meer old-school fietsen met wat meer natuurlijke obstakels.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Nox schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 01:36:
[...]

Gevraagd wat ze er nu op ging smeren. Als ze nu wel spul voor de ketting besteld uit China, dan had ik er muc off wet op gedaan. Ze gaat nu toch een flesje wax kopen bij de LBS.

Dus het is nu Pedros Ice Wax 2.0 geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruud
Meneer iCy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:56:
[...]

Gevraagd wat ze er nu op ging smeren. Als ze nu wel spul voor de ketting besteld uit China, dan had ik er muc off wet op gedaan. Ze gaat nu toch een flesje wax kopen bij de LBS.

Dus het is nu Pedros Ice Wax 2.0 geworden.
Kettingsmeersel bestellen in China. We zijn gek geworden :'( (persoonlijke mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ruud schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:16:
[...]

Kettingsmeersel bestellen in China. We zijn gek geworden :'( (persoonlijke mening)
Dat is ook de reden dat het lagervet is geworden... :+

Persoonlijk snap ik het ook niet. Zeuren om een tientje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Nox schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 01:36:
[...]

Van de week de 4 routes in Nijmegen/Groesbeek gepakt.

Geen idee wat er zo slopend aan was, de hooikoorts of de hitte, maar makkelijk ging het niet. Nu ben ik al niet een enorme klimmer maar deze routes waren redelijk slopend.

Wat me wel opviel is dat de Garmin minder hoogtemeters detecteert dan aanvankelijk de bedoeling is. Ik had het noordelijke deel van Groesbeek + Nijmegen gepakt en zou dan op zo'n 600 hm uitkomen ofzo? :+ Incl. aanfietsroutes en alles 450hm gepakt op de hele rit.

Anyway, er zaten toffe afdalingen in de routes, en remkuilen. Hoewel ik ook wel weer verlang naar een rondje Schoorl, wat meer old-school fietsen met wat meer natuurlijke obstakels.
Welke Garmin gebruik je? Mijn edge 530 rapporteert wel het juiste aantal hm’s. Zit er een altimeter in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Meneer iCy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:18:
[...]

Dat is ook de reden dat het lagervet is geworden... :+

Persoonlijk snap ik het ook niet. Zeuren om een tientje. :X
Als je niet meedoet met alle gekkigheid kost het je 5 euro en zit je niet weken te wachten op de bezorging. En als je wel raar doet en voor Squirt of Boeshield gaat, kost het 15 euro, maar dan zit er een hoop development in waar Aliexpress waarschijnlijk eenvoudige PFTE-olie verkoopt dje je veel vaker moet aanbrengen en de ketting minder beschermt.
bas-r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Welke Garmin gebruik je? Mijn edge 530 rapporteert wel het juiste aantal hm’s. Zit er een altimeter in?
Zelfs de Edge 25 heeft een barometrische altimeter als ik me niet vergis.

[ Voor 20% gewijzigd door Demo op 04-08-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Demo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:55:
Zelfs de Edge 25 heeft een barometrische altimeter als ik me niet vergis.
Ik ben bang dat je je vergist.
Ik zie het er niet bijstaan in de specs van Garmin, onder 'sensors', https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/508489#specs

Mijn oude Edge 200 had het ook niet (ik weet het, ancient).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Demo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:55:
[...]
Als je niet meedoet met alle gekkigheid kost het je 5 euro en zit je niet weken te wachten op de bezorging. En als je wel raar doet en voor Squirt of Boeshield gaat, kost het 15 euro, maar dan zit er een hoop development in waar Aliexpress waarschijnlijk eenvoudige PFTE-olie verkoopt dje je veel vaker moet aanbrengen en de ketting minder beschermt.
Dat zei ik ook al. Dat die van ali waarschijnlijk troep is en ze hebben geen waxgebaseerde, tenminste vluchtig gekeken.

Gisteren is het dopje van mijn Pedros wax afgeknetterd tijdens het smeren en is nu bijna leeg. Is Squirt echt zoveel beter? Reviews wat ik lees is dat Squirt wel iets beter is als Pedros Ice Wax 2.0 (vooral de duur qua smeren, want nu smeer ik zo'n beetje na elke rit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
Meneer iCy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:15:
[...]

Dat zei ik ook al. Dat die van ali waarschijnlijk troep is en ze hebben geen waxgebaseerde, tenminste vluchtig gekeken.

Gisteren is het dopje van mijn Pedros wax afgeknetterd tijdens het smeren en is nu bijna leeg. Is Squirt echt zoveel beter? Reviews wat ik lees is dat Squirt wel iets beter is als Pedros Ice Wax 2.0 (vooral de duur qua smeren, want nu smeer ik zo'n beetje na elke rit).
Squirt hoef je echt niet na elke rit te smeren. Houd je ketting ook echt in goede conditie. Ik doe ongeveer een jaar met een potje Squirt met zo'n 4000 mtb km's (alle omstandigheden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

bas-r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Squirt hoef je echt niet na elke rit te smeren. Houd je ketting ook echt in goede conditie. Ik doe ongeveer een jaar met een potje Squirt met zo'n 4000 mtb km's (alle omstandigheden).
Pedros moet je bijna wel na elke rit, is ook terug te lezen in de recensies en mijn eigen ervaring is dat ook zo. Ben zelf niet ontevreden over pedros, maar het natte weer komt er straks weer aan in september en dan is het wel weer na elke rit smeren of overstappen op Muc Off wet, maar dat is oliebasis en daar wil ik eigenlijk niet meer naar terug.

Denk dat ik maar een busje Squirt ga kopen. Helaas moet ik er dan gelijk 2 kopen :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bas-r
Meneer iCy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:23:
[...]

Denk dat ik maar een busje Squirt ga kopen. Helaas moet ik er dan gelijk 2 kopen :+ :+
Kun je delen met die vriendin van je :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

bas-r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Of ze kan mijn restant pedros krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Net MTB route Vlissingen gereden.. als je hier niet in de buurt zit vooral niet de moeite nemen om naar toe te komen :D
Heel veel asfalt, wat gravel, paar stukjes singletrack zonder flow, wat karrensporen, gras stroken en een crossbaantje door het gras.

Volgende keer maar de auto pakken naar westenschouwen, die was is mijn herinnering wel ok, kort, maar pittige klimmetjes en wat meer uitdaging, liever 3x hetzelfde leuke rondje dan dit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Prulleman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:37:
Net MTB route Vlissingen gereden.. als je hier niet in de buurt zit vooral niet de moeite nemen om naar toe te komen :D
Heel veel asfalt, wat gravel, paar stukjes singletrack zonder flow, wat karrensporen, gras stroken en een crossbaantje door het gras.

Volgende keer maar de auto pakken naar westenschouwen, die was is mijn herinnering wel ok, kort, maar pittige klimmetjes en wat meer uitdaging, liever 3x hetzelfde leuke rondje dan dit
Oke top dan weet ik dat ook weer.

Gisteren vanaf de Bergweg; Leersum met de verbinding naar Zeist en Austerlitz gereden. Dat was wel een aardig tochtje van 80 kilometer. Al moet ik zeggen dat ik Zeist wel leuk vond maar Austerlitz was echt een racebaan. Wat niet erg ik op een XC bike maar goed.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

(jarig!)
Meneer iCy schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:58:

Dat is het probleem bij Ali.
Er is genoeg smeermiddel te vinden, maar uit de omschrijving wordt je vaak niet veel wijzer.
Er zal vast een geschikt middel te vinden zijn, maar of dat de moeite waard is.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:58
Ik meld mij hier ook maar eens.

Zit al een tijdje te overwegen om te gaan mountainbiken. Nu onze vakantie naar Maleisië (backpacken) en de afsluiting in de Malediven niet door ging (als in.. wij zijn niet gegaan... De vluchten wel.. weg geld :( ) zijn wij een paar dagen naar Luxemburg gegaan. Daar dan ook een mountainbike gehuurd (MTB route van Echternach) en dat is echt super bevallen.

Helaas had ik een iets te grote mountainbike voor mijn lengte meegekregen en ging het schakelen ook niet meer zo soepel op dat ding. Waren echt afgeleefde fietsen (specialised fietsen die al aan hun derde leven bezig waren volgens de mevrouw achter de balie).

Nu kan ik via mijn werk gebruik maken van het fietsplan, dit staat dus ook op de planning. Het idee is om eerst tweedehands een leuke fiets te scoren, mijzelf bekend maken met het mountainbiken (zodat ik weet wat ik fijn vind) en het onderhoud onder de knie krijg (twee linker handen) en daarna (mocht het nog bevallen) een nieuwe MTB aan te schaffen.

@Prulleman die route is bij mij om de hoek, dat valt mij dus weer een beetje tegen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
R0y. schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:10:
Ik meld mij hier ook maar eens.

Zit al een tijdje te overwegen om te gaan mountainbiken. Nu onze vakantie naar Maleisië (backpacken) en de afsluiting in de Malediven niet door ging (als in.. wij zijn niet gegaan... De vluchten wel.. weg geld :( ) zijn wij een paar dagen naar Luxemburg gegaan. Daar dan ook een mountainbike gehuurd (MTB route van Echternach) en dat is echt super bevallen.

Helaas had ik een iets te grote mountainbike voor mijn lengte meegekregen en ging het schakelen ook niet meer zo soepel op dat ding. Waren echt afgeleefde fietsen (specialised fietsen die al aan hun derde leven bezig waren volgens de mevrouw achter de balie).

Nu kan ik via mijn werk gebruik maken van het fietsplan, dit staat dus ook op de planning. Het idee is om eerst tweedehands een leuke fiets te scoren, mijzelf bekend maken met het mountainbiken (zodat ik weet wat ik fijn vind) en het onderhoud onder de knie krijg (twee linker handen) en daarna (mocht het nog bevallen) een nieuwe MTB aan te schaffen.

@Prulleman die route is bij mij om de hoek, dat valt mij dus weer een beetje tegen ;(
Kun je het uitstellen tot volgend jaar?

Wat er nu te koop staat is van goud en heel erg slecht. De kans om voor veel te veel geld een kat in de zak te kopen is gigantisch. (Een enkele uitzondering daargelaten maar die pik jij er niet uit zo te lezen :) niet lullig bedoeld)

Als je dan toch 600 euro stukslaat op een fiets dan zou ik dit kopen mits de maat goed is:
https://www.mantel.com/intersens-livigno-evo-tour

Stuur is te smal maar verder een prima fiets om te kijken of t wat is. En volgend jaar verkoop je 'm met weinig verlies.

Reken nog wel op minimaal 100 euro aan extra's zoals kleding en een helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:58
Ruud schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Kun je het uitstellen tot volgend jaar?

Wat er nu te koop staat is van goud en heel erg slecht. De kans om voor veel te veel geld een kat in de zak te kopen is gigantisch. (Een enkele uitzondering daargelaten maar die pik jij er niet uit zo te lezen :) niet lullig bedoeld)

Als je dan toch 600 euro stukslaat op een fiets dan zou ik dit kopen mits de maat goed is:
https://www.mantel.com/intersens-livigno-evo-tour

Stuur is te smal maar verder een prima fiets om te kijken of t wat is. En volgend jaar verkoop je 'm met weinig verlies.

Reken nog wel op minimaal 100 euro aan extra's zoals kleding en een helm.
Die nieuwe fiets? Ja zeker, daar zit geen haast achter. Ook zodat ik eerst het e.e.a. kan uitvogelen.

Een tweedehands fiets is wel iets waar ik echt serieus voor aan het kijken ben. Mijn vriendin had een 19 inch fiets en dat zat goed, de 21 inch was voor mij (+- 1.72) echt te groot. Het bereik van zadel naar stuur was te ver waardoor ik bijna horizontaal op dat ding lag _O- (zo voelt het na 25 km althans..).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
R0y. schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:20:
[...]

Die nieuwe fiets? Ja zeker, daar zit geen haast achter. Ook zodat ik eerst het e.e.a. kan uitvogelen.

Een tweedehands fiets is wel iets waar ik echt serieus voor aan het kijken ben. Mijn vriendin had een 19 inch fiets en dat zat goed, de 21 inch was voor mij (+- 1.72) echt te groot. Het bereik van zadel naar stuur was te ver waardoor ik bijna horizontaal op dat ding lag _O- (zo voelt het na 25 km althans..).
Als je echt serieus bent en het geld er voor over hebt; bestel de Sensa bij Mantel. 19" zou goed moeten zijn. Je zit iets buiten de maatvoering die mantel aangeeft maar dat vind ik niet vreemd. De fiets is vrij kort waardoor het gewoon goed moet zijn verwacht ik. Zeker met het smalle stuurtje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55

Nox

Noxiuz

bas-r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Edge 830. In principe dezelfde dus... Zal eens een volledig rondje schoorl rijden kijken of het daar wel goed gaat.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 20:54
Zat eens te kijken bij Kona, zo te zien weer wat nieuwe 2021 modellen ;) de Honzo lijkt qua geometrie wat aangepast.
De stalen Honzo (nu "Honzo ESD") nog wat extremer, met een HTA van 63 graden (150 mm veerweg) :o
verder bij de alu Honzo's toch weer het gevoel dat de afmontage wat karig is...

Afbeeldingslocatie: https://images.konaworld.com/2021/med/honzo_esd.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Sommige dingen uit china zijn wel nice. Heb die vage hoge standaard fietsbel vervangen door een wat mooier uitziende fietsbel.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3cSvaOO7GNQAHT7Rq-3cIZXOD5NqOC0yA4zwxcPzwVn3aGtGMIVxOAyhs5Xbuhk66Sv2RjMjWDdcv0GaIQcDuEr874T4t6uA0OZfSg7Upxw7MtQ9_cBy-LRW6Scb0aGUyePO-NfGzcNr-UbwMg3K_3USA=w792-h600-no?authuser=0

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Wauw, ze hebben zelfs de foto gepakt van het product dat ze kopiëren (Knog Oi) ipv hun eigen product.

Oke eigenlijk verbaast het mij niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28

charrel

Cortisol4life..

Aapenootjes schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:21:
Wauw, ze hebben zelfs de foto gepakt van het product dat ze kopiëren (Knog Oi) ipv hun eigen product.

Oke eigenlijk verbaast het mij niet eens.
Of ze maken ze daar en deze zijn gewoon uit dezelfde fabriek uit China ;)
Als de de recensies leest bij Mantel leest het weg alsof het uit China komt, "na 2x bellen is het palletje gedraaid of weg" >:)

[ Voor 16% gewijzigd door charrel op 04-08-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

bas-r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Ze kwam zelf met het aanbod. Dus dan maar 1 flesje :+

Het gaat toch wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Meneer iCy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:34:
Sommige dingen uit china zijn wel nice. Heb die vage hoge standaard fietsbel vervangen door een wat mooier uitziende fietsbel.

[Afbeelding]

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
De mensen die deze ali bellen op Bol.com door verkopen krijgen wel goede ratings iig:
Goedkoop duurkoop. Mechanisme is zo zwak dat t vasthaakt ipv belt. Kun je beter tring tring roepen en dit bedrag besparen.
:)

hij ziet er inderdaad wel mooier uit dan een standaard bel.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

YakuzA schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

De mensen die deze ali bellen op Bol.com door verkopen krijgen wel goede ratings iig:

[...]

:)

hij ziet er inderdaad wel mooier uit dan een standaard bel.
We zullen zien hoe lang deze het overleeft. Hem nog een standaard mini fietsbel van de karwei liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
Hallo!

Gisteren mijn "standaard" Cube reaction banden (rapid rob, tough tom) geupgrade naar Vittoria Barzo G2 Skinwall (2.25 / 55-622) + Vittoria Mezcal G2 Skinwall (2.25 / 55-622). Tevens gelijk tubeless gemaakt. Daar had ik nog geen ervaring mee, maar het ging een stuk makkelijker dan gedacht!

Echter nu mijn vraag, band druk.

Op de Vittoria's staat minimum 2 Bar. Mijn standaard Cube velgen zijn 21mm breed, en ik weeg rond de 75kg.
2 Bar lijkt mij al vrij veel voor de banden? Kan ik gerust hier onder gaan zitten tubeless?

En wat is een goede manier om de bar af te meten, buiten de standaard fietspomp manier om?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
BraX schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:03:
Hallo!

Gisteren mijn "standaard" Cube reaction banden (rapid rob, tough tom) geupgrade naar Vittoria Barzo G2 Skinwall (2.25 / 55-622) + Vittoria Mezcal G2 Skinwall (2.25 / 55-622). Tevens gelijk tubeless gemaakt. Daar had ik nog geen ervaring mee, maar het ging een stuk makkelijker dan gedacht!

Echter nu mijn vraag, band druk.

Op de Vittoria's staat minimum 2 Bar. Mijn standaard Cube velgen zijn 21mm breed, en ik weeg rond de 75kg.
2 Bar lijkt mij al vrij veel voor de banden? Kan ik gerust hier onder gaan zitten tubeless?

En wat is een goede manier om de bar af te meten, buiten de standaard fietspomp manier om?
Vast wel, op mijn pomp zou ik denk ik rond de 1,6 bar gaan zitten. Hoeveel dat op jouw pomp is? Proberen ;)

Skin walls zijn trouwens nooit een upgrade maar altijd een downgrade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Squirt is binnen en merk dat deze iets dikker dan de Pedros lijkt. Zal mij benieuwen qua levensduur met het fietsen. Het zit er in ieder geval weer op. (Ketting was al ontvet en schoongemaakt afgelopen zondag)

Zoontjelief kwam net bij mij. Mijn fiets piept een beetje vandaag. Ah, ketting moest weer gesmeerden. Gesmeerd en piepen weg. Mooi dat hij het zelf meld ipv er eeuwen mee door blijft fietsen. Die blijf ik nog ff met het restant van mijn Pedros smeren tot ik die ketting ook heb ontvet.
Ruud schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:24:
[...]
Antiskinwall police 8)

Vind het nog steeds wel leuk op sommige modellen staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:58
Op mono kleur fietsen kan het best mooi zijn. Maar als je wat meer kleuren in het frame hebt zitten of op accessoires dan wordt het al snel te druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:45
Ik ben aan het uitkijken voor een vervanging van mijn HT na 3 jaar...het zal zéker een fully worden. Ik wil iets met meer speelsheid en een dropper, zodat ik de ruigere afdalingen beter aankan en mij op jumps ook beter kan amuseren. Anderzijds ga ik ook graag snel, dus zoek ik iets met een niet té grote gewichtspenalty. Eigenlijk zoek ik een compromis, dat is natuurlijk altijd toegevingen doen.

Ik was er lang van overtuigd dat ik een Scott Spark zou kiezen omwille van de veelzijdigheid, maar als ik dan kijk naar de 930 (€3599, 13,20kg) is die qua afmontage maar mager uitgerust. Het is eerder zo'n model waar je wel een carbon frame krijgt, maar op al de rest is bespaard. De 930 tikt ook al af op een niet onaardige 13,10kg zonder pedalen, dus pedaaltjes erop is vlot 14kg. Tegenover mijn huidige 11,xx kg.
Het kan een indruk zijn, maar het lijkt erop dat Scott met haar Spark reeks die ik al een tijd volg qua prijs omhoog en afmontage omlaag gaat jaar na jaar.

En dan ga ik kijken bij Canyon...valt mijn oog op een Lux 7.0 (3399€, 11.80kg) retestrakke fiets met een aantrekkelijke afmontage maar daar is de erg XC georiënteerde geometrie dan weer minder mijn ding. Wel een dropper, maar verder kaarsrecht. Dat gaat me grotendeels hetzelfde rijgevoel opleveren als mijn huidige HT vrees ik dan?
De Neuron CF 9.0 (3299€, 12,90kg) valt dan weer veel meer te vergelijken met de Scott Spark 930 maar is qua prijs een veel aantrekkelijker pakket dan de Spark 930.
Al is de huidige modelreeks uitverkocht en is het nu wachten tot september-oktober op de nieuwe 2021 reeks. Een medewerker van Canyon kon me vertellen dat ze weinig wijzigingen verwachten.

Tussen de Lux en de Neuron zit 100€ prijsverschil en 1kg gewicht. Qua karakteristieken kunnen ze niet verder uit elkaar liggen.

Mijn rijstijl? Als ik op een tweesprong sta en moet kiezen tussen een pad pijlsnel of technisch/fun dan kies ik het laatste. Ik ga als het kan geen enkele uitdaging uit de weg, maar voel dat ik vaker aanloop tegen de beperkingen van mijn huidige fiets dan mijn eigen persoonlijke limiet. Toertochten van 40-65km zijn doorgaans de norm in de wijde omgeving. Héél soms een chronorit zonder ambities op een toptijd. Al ben ik wel een competitief beestje, als we met de vrienden gaan rijden wil ik niet als laatste een heuvel op O-)

Toevallig eigenaars die beiden hebben gehad of ingewisseld voor deze of gene? Andere inzichten?... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ruud schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:24:
Skinwalls mogen alleen op stalen of titanium hardtails ;)

Vandaag lekker wezen shredden in Nijmegen, wat zijn die routes toch ge-wel-dig. Kwam er achter dat er in de klim naar de Traumatrail nog een extra afslag zit die ik nog nooit genomen had, dat was dus ook eens maar nooit weer :P Haaks linksaf, bospad, haaks linksaf, alle geklommen hoogtemeters teniet doen, rechts rechts klimmen rechts beetje dalen en weer klimmen. Waarschijnlijk een soort museum "zoals het vroeger was". Achter iemand aan omlaag jagen die net ff sneller is dan jij, heerlijk. Een paar keer mezelf verremd of een bocht net niet gehaald (voorband met iets minder grip dan de andere twee) maar daardoor ook ontdekt dat als het mis gaat, er nog niks verschrikkelijks gebeurt :)

Pagina: 1 ... 83 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic