Gisteren een drietal rondjes gereden op mijn nieuwe mtb:
- Groesbeek
- Nijmegen
- Harderwijk
Crossbanen voor volwassenen zijn het.
Alles bij elkaar zo'n 55km.
Groesbeek en Nijmegen lagen er goed bij. Er waren wel wat kombochten met remkuilen (waarom remmen mensen midden in een bocht?! Dat is veel te laat.), maar verder was het parcours perfect. Zeker ook omdat er op een woensdagmiddag vrijwel geen andere mtbers te vinden zijn. Aanrader dus!
Het was de eerste keer dat ik deze twee tracks reed. Naar aanleiding van veel verhalen en reviews had ik deze twee technisch wat moeilijker verwacht. Op mtbroutes.nl worden bijvoorbeeld vaak 4-5 sterren gegeven voor technische moeilijkheid en voor hoogtemeters, maar ik vond dat eigenlijk nogal meevallen.
Dat komt waarschijnlijk ook door die nieuwe fiets, want met mijn oude mtb (uit 2009) was mijn ervaring heel, heel veel minder geweest. Vooral zwaarder.
Harderwijk was wat vlakker. Ook iets minder leuk. Dat kwam vooral omdat er vaak midden in een flow track een scherpe bocht zat, waardoor je uit die flow gehaald werd. (500 flow, scherpe bocht, 500m flow) Ook de ondergrond is wat minder maar daar kun je verder niks aan doen.
De nieuwigheid van de fiets begon er daar ook af te gaan, omdat de kabel van mijn versnelling licht begon uit te rekken en daardoor niet lekker in zijn versnellingen viel. Gelukkig zat er een draaiknopje op mijn schakelaar, zodat ik die bij kon stellen en gewoon verder kon fietsen.
Al met al een heerlijk dagje. En nu lekker brak.
Dit weekend ga ik Hellendoorn - Holten doen denk ik.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.