Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Heeft iemand een goede suggestie wat ik met mijn kapotte voorband kan doen?
Het betreft een Maxxis Minion DHF 27.5 High Roller II tubeless band welke ik kapot heb gereden....

De latex kon zijn werk niet doen doordat het gat net te groot was, ik schat zo’n 4mm, en het bleef er maar uit borrelen.
Kan ik de band aan de binnenkant plakken met eenzelfde patch als voor een binnenband? Of levert dat gezeur op?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vcE9HoY.jpg

Edit:
Okay, iets te snel gepost. Lees net dat dit gewoon mogelijk is!

[ Voor 8% gewijzigd door Wootism op 29-06-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:41
Wootism schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:41:
Heeft iemand een goede suggestie wat ik met mijn kapotte voorband kan doen?
Het betreft een Maxxis Minion DHF 27.5 High Roller II tubeless band welke ik kapot heb gereden....

De latex kon zijn werk niet doen doordat het gat net te groot was, ik schat zo’n 4mm, en het bleef er maar uit borrelen.
Kan ik de band aan de binnenkant plakken met eenzelfde patch als voor een binnenband? Of levert dat gezeur op?

[Afbeelding]
voor onderweg kan je een tubeless plug (bacon strip / samurai / ...) gebruiken, maar als je em thuis kan fixen is een biba plakker aaan de binnenkant een prima oplossing. Heb ik ook een keer gedaan door een snee van een stuk glas. biba plakker aan de binnenkant (zelfde werkwijze als een biba plakken, schoonmaken, schuren, solutie erop, plakker er goed opdrukkken (beetje extra, want normaal druk je deze ook tussne de biba en buba).
Bij mij zat de snee dwars op een nop, dus daar heb ik ook nog een druppeltje seconde lijm in gedaan om uitscheuren te voorkomen, aangezien dus best een dikke casing is, zou de scheur aan de buitenkant een beetje open kunnen blijven, daar zou je dus ook nog wat secondelijm in kunnen gooien, mocht je denken dat dat nodig is.
ik heb er in ieder geval nog zonder problemen 2000km meer gereden.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Prulleman schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:50:
[...]

voor onderweg kan je een tubeless plug (bacon strip / samurai / ...) gebruiken, maar als je em thuis kan fixen is een biba plakker aaan de binnenkant een prima oplossing. Heb ik ook een keer gedaan door een snee van een stuk glas. biba plakker aan de binnenkant (zelfde werkwijze als een biba plakken, schoonmaken, schuren, solutie erop, plakker er goed opdrukkken (beetje extra, want normaal druk je deze ook tussne de biba en buba).
Bij mij zat de snee dwars op een nop, dus daar heb ik ook nog een druppeltje seconde lijm in gedaan om uitscheuren te voorkomen, aangezien dus best een dikke casing is, zou de scheur aan de buitenkant een beetje open kunnen blijven, daar zou je dus ook nog wat secondelijm in kunnen gooien, mocht je denken dat dat nodig is.
ik heb er in ieder geval nog zonder problemen 2000km meer gereden.
Ah klinkt goed, dan doe ik dat!
Had tubeless plugs bij me maar had het gevoel dat ik het gat nog groter zou maken bij het inbrengen ervan. Dus uiteindelijk gekozen om er een binnenbandje in te leggen en door te fietsen.
Het eruit halen van die biba zal een lekkere bende worden met al die latex :'(

Bij het oppompen ging de snee inderdaad iets openstaan, goede tip om het te vullen met secondelijm. Thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05:44
ElmarJ16 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:10:
Wat info over de volgende tweakers ride: Deze keer op de nieuwe routes van Nijmegen/Groesbeek. Het plan is om in ieder geval de rode en paarse route te rijden. Totaal iets van 30km en 450? hm.

Startdatum + tijd: 4 juli 10:00
Startplek: Zweefvliegveld malden

Deelnemers definitief:
@ElmarJ16
@bas-r
@Michaelg
@JvS
@ZanielGa

Deelnemers onder voorbehoud:
@Corpii
@-Eraser-
@L0we
@Demo
@GerGio

Als je jezelf wilt aanmelden (of ik je vergeten ben) dan graag dit bericht kopiëren en je naam erbij plakken. Zo blijft het een beetje overzichtelijk wie er allemaal komt :).

Verder kijken we daar ter plekke wel voor een extensie. Dat zal sterk afhangen van het niveau en de grootte van de groep. Misschien dat we dan wel de groep op gaan splitsen. We hebben in ieder geval een lokal die buiten de vaste routes nog wel leuke paadjes kent
Volgens mij hebben de nieuwe grips geholpen dus ik ben erbij. Hopen dat de conditie iets beter is als de laatste keer in Tilburg.
Prulleman schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Helaas moet ik mezelf afmelden ivm een uitvaart.. volgende keer ben ik graag weer van de partij,
Wie weet er mooie routes in limburg, lijkt me wel een mooie voor de volgende!
Sterkte in elk geval. Volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Iemand al aan het klussen gegaan, lijkt mij wel handig om wat mee te gaan oefenen :p

YouTube: THE MANUAL MACHINE// DO THEY REALLY WORK!?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:15
Wat is eigenlijk de planning voor aankomende zaterdag? Hoelaat moeten we waar zijn?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

GerGio schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:31:
Wat is eigenlijk de planning voor aankomende zaterdag? Hoelaat moeten we waar zijn?
10:00, parkeerplaats bij zweefvliegveld Malden.Let wel op, je kan zowel bij het vliegveld parkeren als 50 meter verderop op een parkeerplaats van Staatsbosbeheer oid. Ik stel voor om die laatste te pakken met eventuele uitwijk naar het vliegveld als er geen ruimte meer is.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Demo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:37:
[...]
10:00, parkeerplaats bij zweefvliegveld Malden.Let wel op, je kan zowel bij het vliegveld parkeren als 50 meter verderop op een parkeerplaats van Staatsbosbeheer oid. Ik stel voor om die laatste te pakken met eventuele uitwijk naar het vliegveld als er geen ruimte meer is.
30 minuten fietsen en weer naar huis :)? #Groesbeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 16:29
Lol wel benieuwd wat zijn max HR is. Hij fietst namelijk bijna de hele ronde boven mijn Max HR. van 183.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Gemiddeld 357watt over 30 minuten op een MTB is wel echt hard ^^.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Michaelg schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:33:
Gemiddeld 357watt over 30 minuten op een MTB is wel echt hard ^^.
Dat ga ik in elk geval niet redden. Dat is een ding wat zeker is

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rudolf schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:28:
Lol wel benieuwd wat zijn max HR is. Hij fietst namelijk bijna de hele ronde boven mijn Max HR. van 183.
ik vermoed 195-200

Maar dit is echt belachelijk hard 8)7
zijn er niet veel die daarbij in de buurt komen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Hij ziet er ook aardig afgetraind uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik doe denk ik 2x zo lang over die route. Serieus hard zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Klitse op 30-06-2020 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Prulleman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:39:
[...]

ik vermoed 195-200

Laatste minuut gaat ie all out en tikt hij net de 196 aan ^^

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Prulleman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:39:
[...]

ik vermoed 195-200

Present. Mijn pr op mijn lokale route heb ik ook met een gemiddelde van 184 gefietst. Mijn max momenteel staat op 208.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Tylen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:14:
[...]

Present. Mijn pr op mijn lokale route heb ik ook met een gemiddelde van 184 gefietst. Mijn max momenteel staat op 208.
Sorry maar dat vind ik lastig te geloven :o

De regel is ruwweg 220 - je leeftijd = max HR.

[ Voor 8% gewijzigd door Rudolf op 30-06-2020 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Huh ? Waar gaat dit over? Alleen een hoge max hartslag zegt natuurlijk niet zoveel he ^^ Als je met een HR van 208 maar 150 watt trapt :P dan valt er weinig eer mee te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tylen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:14:
[...]

max hr is niet zo boeiend, daar had ik het in het 2e deel ook niet over, dat ging over de snelheid en watts.
Rudolf schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:19:
[...]

kan best hoor, dit is maar een vuistregel en daarnaast iets om in de gaten te houden dat je max HR dus zakt in de loop van de jaren..
Mogelijk moet @Tylen zijn max een keer bijstellen, maar het zegt verder niks over je prestaties of fitness.

mijn max zit overigens ook iets boven de vuistregel, maar niet zoveel (41 jaar, max 187, vorig jaar nog gereden)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rudolf schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Tja die regel klopt dus niet. En je hoeft het niet te geloven. Ik fiets vaak met een gemiddelde van in de 180 (op het mtb parcours segment). Met een piek van vaak in de 200. 208 heb ik 1 keer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Michaelg schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:24:
Huh ? Waar gaat dit over? Alleen een hoge max hartslag zegt natuurlijk niet zoveel he ^^ Als je met een HR van 208 maar 150 watt trapt :P dan valt er weinig eer mee te behalen.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Prulleman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:28:
[...]

max hr is niet zo boeiend, daar had ik het in het 2e deel ook niet over, dat ging over de snelheid en watts.

[...]

kan best hoor, dit is maar een vuistregel en daarnaast iets om in de gaten te houden dat je max HR dus zakt in de loop van de jaren..
Mogelijk moet @Tylen zijn max een keer bijstellen, maar het zegt verder niks over je prestaties of fitness.

mijn max zit overigens ook iets boven de vuistregel, maar niet zoveel (41 jaar, max 187, vorig jaar nog gereden)
Hoe kan ik mijn max bijstellen? Moet dat chirurgisch gedaan worden? ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Als je traint obv je hartslag, dan is het natuurlijk wel belangrijk om de max hr in je training aan te passen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tylen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:30:
[...]

Hoe kan ik mijn max bijstellen? Moet dat chirurgisch gedaan worden? ;).
nee hoor, als je het laatste jaar nog wat all out efforts hebt gedaan, kan je wellicht daar je max uit opmaken, anders zijn er misschien wel speciale testen voor.

Ik zeg ook niet dat je mx geen 200 is, kan best, ik zeg alleen dat het misschien een achterhaalde max is

Maar wat ik eerder zei, je max wordt lager naar mate je ouder wordt, dus als jij 15 jaar geleden een keer de 200 hebt aangetikt, wil dat niet zeggen dat 200 nu nog steeds je max is. Als je zoals @Michaelg aangeeft traint op hartslag, kan je dat beter doen op een actuele max, dan op een all time max van jaren terug

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 30-06-2020 10:35 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Prulleman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:35:
[...]

nee hoor, als je het laatste jaar nog wat all out efforts hebt gedaan, kan je wellicht daar je max uit opmaken, anders zijn er misschien wel speciale testen voor.

Ik zeg ook niet dat je mx geen 200 is, kan best, ik zeg alleen dat het misschien een achterhaalde max is

Maar wat ik eerder zei, je max wordt lager naar mate je ouder wordt, dus als jij 15 jaar geleden een keer de 200 hebt aangetikt, wil dat niet zeggen dat 200 nu nog steeds je max is. Als je zoals @Michaelg aangeeft traint op hartslag, kan je dat beter doen op een actuele max, dan op een all time max van jaren terug
Kan die 208 niet meer terug vinden. maar dat was niet lang geleden. Heb 8 april nog een 202 aangetikt.

Dit is mijn pr. Gereden op 25 Mei 2020. Gemiddeld 185 met max van 194.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mc_iH-o35ftBwjafvGCXQRV9jjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eomWXT4w3FFxrDX4Y8rmGN2a.png?f=fotoalbum_large

Ik train overigens nier op HR. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
[...]
Heb je toevallig een Maps location hiervoor? Wel zo handig als we allemaal op hetzelfde punt afspreken ^^.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
Michaelg schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Heb je toevallig een Maps location hiervoor? Wel zo handig als we allemaal op hetzelfde punt afspreken ^^.
Hierzo: https://www.google.com/ma...!3d51.7830917!4d5.8860082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

[...]

Hier, de Beukenlaan.

Die Jeroen van Eck doet op Europees en wereldniveau mee aan de XC Eliminator, dus die explosieve power komt wel ergens vandaan :) Ik ben al blij als ik onder het uur rond kom :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
[...]
[...]

10.00 uur man dat wordt uitslapen. 8)7.
Klitse schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:55:
Ik doe denk ik 2x zo lang over die route. Serieus hard zeg.
Ik ga er geen uitspraken over doen ik ken de route niet en voor het zelfde geld fietsen jullie mij allemaal zoek.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Even los van de snelheid, wat voor de meesten ver buiten bereik ligt, is het ook gewoon heel erg knap een half uur lang op, of in elk geval tegen, je limiet aan te blijven fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

BreadFan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:54:
[...]

Even los van de snelheid, wat voor de meesten ver buiten bereik ligt, is het ook gewoon heel erg knap een half uur lang op, of in elk geval tegen, je limiet aan te blijven fietsen.
Zeer zeker knap. Maar!..
Ook dat is te trainen.

Hij is wel full time mountainbiker (zoals die zichzelf omschrijft) oftewel pro. Die al zijn tijd en energie steekt in het beter/sterker worden op de fiets.
Wij hebben "9 tot 5" banen en daarbij is dit onze hobby.

Pak eens 3 weken vrij en ga doel gericht trainen. Doe dit x 100 en kijk maar eens wat een vooruitgang jij hebt geboekt. Natuurlijk moet je ook nog over een dosis talent beschikken wil je tot de top behoren. :)

spoiler:
+ een beetje doping om net wat harder te gaan :P

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
murphylee schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Zeer zeker knap. Maar!..
Ook dat is te trainen.

Hij is wel full time mountainbiker (zoals die zichzelf omschrijft) oftewel pro. Die al zijn tijd en energie steekt in het beter/sterker worden op de fiets.

Pak eens 3 weken vrij en ga doel gericht trainen. Doe dit x 100 en kijk maar eens wat een vooruitgang jij hebt geboekt. Natuurlijk moet je ook nog over een dosis talent beschikken wil je tot de top behoren. :)

spoiler:
Inderdaad, veel is trainbaar en als je dan ook nog eens lichaam hebt wat geschikt is voor duursport (VO2 max tegen de 70) ben je tot best veel in staat. Tot een jaar of 6-7 geleden heb ik veel mountainbike marathons gefietst, waaronder Transalp en de Cape Epic. Ik trainde zo'n 10-15 uur in de week en als ik in goede doen was, kon ik in een etappe best lang boven het omslagpunt blijven. Onderstaande opbouw was geen uitzondering:

Eerste uur boven omslagpunt
Tweede, derde, vierde, vijfde, zesde uur D3 met uitschieters boven omslagpunt
Laatste uur rond omslagpunt (als de beentjes en het hoofd nog wilden)

spoiler:
Zonder een beetje doping om net wat harder te gaan :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Joris748 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Inderdaad, veel is trainbaar en als je dan ook nog eens lichaam hebt wat geschikt is voor duursport (VO2 max tegen de 70) ben je tot best veel in staat. Tot een jaar of 6-7 geleden heb ik veel mountainbike marathons gefietst, waaronder Transalp en de Cape Epic. Ik trainde zo'n 10-15 uur in de week en als ik in goede doen was, kon ik in een etappe best lang boven het omslagpunt blijven. Onderstaande opbouw was geen uitzondering:

Eerste uur boven omslagpunt
Tweede, derde, vierde, vijfde, zesde uur D3 met uitschieters boven omslagpunt
Laatste uur rond omslagpunt (als de beentjes en het hoofd nog wilden)

spoiler:
Zonder een beetje doping om net wat harder te gaan :P
Wow die transalp lijkt me wel een gave tocht.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Mochten jullie een poging willen doen :+ let wel even op de oversteekplaatsen en houdt rekening met andere bosgebruikers. Jeroen knalt stiekem ook door op een onoverzichtelijk kruising, waar je voorrang dient te verlenen, met een kleine 20kph..... Zijn al een aantal bijna ongelukken gebeurt op dat stuk, ondanks de stopbordjes :/ en dat willen we uiteraard niet als vrijwilligers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
GerGio schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:24:
[...]

Wow die transalp lijkt me wel een gave tocht.
Zeker een gave tocht wedstrijd. Hier een stukje uit de editie die ik heb mogen rijden. Filmpje is gemaakt door een jongen waar wij regelmatig bij in de buurt reden.

YouTube: YouTube

Maar qua beleving was de Cape Epic toch echt wel het hoogtepunt. Krijg weer kippenvel als ik daaraan terug denk. Dus als je ooit de kans krijgt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 30-06-2020 15:18 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Joris748 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Zeker een gave tocht wedstrijd. Hier een stukje uit de editie die ik heb mogen rijden. Filmpje is gemaakt door een jongen waar wij regelmatig bij in de buurt reden.

Maar qua beleving was de Cape Epic toch echt wel het hoogtepunt. Krijg weer kippenvel als ik daaraan terug denk. Dus als je ooit de kans krijgt ;)

Misschien wel een keer maar dan wordt het wel wat meer trainen denk ik zo

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Joris748 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Heb je cape epic zonder sponsoring gedaan? ik zie dat de inschrijving zo'n 4800-6500 (per team/duo) dollar kost .. (afhankelijk van hoe vroeg je erbij bent). Dat is nogal wat :X
En wat krijg je daarvoor? overnachtingen, eten, drinken, of komt er nog een hoop bij?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Prulleman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:45:
[...]

Heb je cape epic zonder sponsoring gedaan? ik zie dat de inschrijving zo'n 4800-6500 (per team/duo) dollar kost .. (afhankelijk van hoe vroeg je erbij bent). Dat is nogal wat :X
En wat krijg je daarvoor? overnachtingen, eten, drinken, of komt er nog een hoop bij?
Die prijzen zijn echt enorm gestegen. Ondanks dat het nooit een goedkope onderneming is geweest, waren wij er op tijd bij en hebben we heel veel geluk gehad. Startbewijzen werden vergeven via een loterij, waar destijds al 25.000 mensen aan deelnamen. Het is eigenlijk wat de gek ervoor geeft.

Uit mijn hoofd betaalden wij destijds ca 1800 euro per duo voor het inschrijfgeld. Daarvoor was je van het begin tot het einde van de race onder de pannen. Ik schat dat het hele avontuur mij destijds ca 3000 euro heeft gekost, onderhoud aan de fiets niet meegenomen: heb tijdens de training een complete drive train afgeschreven, voor de wedstrijd slijtonderdelen preventief vervangen en veel kon na de wedstrijd ook weer de schrotbak in.
  • Deelname
  • Overnachting in het camp (in door de organisatie opgezette tentjes)
  • Ontbijt
  • Diner
  • Bevoorrading op waterpoints (fruit, muesli repen, water, sportdrank)
  • Bagage service (daarvoor kreeg je een grote sporttas waar alles in moest)
  • Fiets afspuitservice (die hogedrukspuiten kosten je een complete set lagers, eenmaal thuis zat alles vast).
  • Fietsenstalling met bewaking
  • Transfer van proloog venue (Tafelberg) naar de start van de eerste etappe in Gordon's Bay.
Exclusief:
  • Hotelovernachtingen voor en na de wedstrijd
  • Transfers voor en na de wedstrijd
  • Massages
  • Vliegtickets
  • Eigen sportdrank en sportvoeding
  • Extra services
Hebben het met wat sponsoring in de vorm van middelen gedaan. Een halve pallet sportvoeding voor tijdens de voorbereiding en de wedstrijd. Fietskledingpakket via het werk. Vliegtickets hebben we zelf betaald, maar zijn met interessante korting door mijn werkgever geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Joris748 thanks voor de info! lijkt me erg tof om een keer te doen, maar misschien eerst maar eens wat goedkopers en dichter bij huis proberen in de vorm van duchenne heroes bv.
(en nog een andere gek vinden voor cape epic.. @Michaelg ??)

(en eerst sparen voor een fully)

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 30-06-2020 16:18 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Prulleman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:11:
@Joris748 thanks voor de info! lijkt me erg tof om een keer te doen, maar misschien eerst maar eens wat goedkopers en dichter bij huis proberen in de vorm van duchenne heroes bv.
(en nog een andere gek vinden voor cape epic.. @Michaelg ??)

(en eerst sparen voor een fully)
Als je nog tips nodig hebt voor Duchenne. Heb hem ook een paar keer gereden. Met mijn Transalp conditie reed ik Duchenne Heroes fluitend uit O-)

Misschien kun je ook een meerdaagse recreationele tour in de Alpen overwegen. Meer fun, geen sponsoren zoeken en lekker meters maken in het hooggebergte. Er zijn genoeg organisaties die zoiets aanbieden.

Fluitend als in: hele dag D1/D2 en na het tweede checkpoint inhouden om niet iedere dag als eerste team binnen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
murphylee schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Zeer zeker knap. Maar!..
Ook dat is te trainen.

spoiler:
Gelukkig kan ik patsen dat ik dit jaar tot nu toe meer km's heb gereden dan hij /flex

Verder zal hij mij in alles verslaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Joris748 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Als je nog tips nodig hebt voor Duchenne. Heb hem ook een paar keer gereden. Met mijn Transalp conditie reed ik Duchenne Heroes fluitend uit.

Misschien kun je ook een meerdaagse recreationele tour in de Alpen overwegen. Meer fun, geen sponsoren zoeken en lekker meters maken in het hooggebergte. Er zijn genoeg organisaties die zoiets aanbieden.

Fluitend als in: hele dag D1/D2 en na het tweede checkpoint inhouden om niet iedere dag als eerste team binnen te zijn.
ik moet nog wel wat aan mijn duurconditie werken denk ik.. ik train nu vooral 1-2 uur, en maar af en toe en langere rit. Wel genoeg intensiteit in de korte workouts om fitter te worden, 1 lange rit is nog wel te doen, maar meerdere achter elkaar.. dat zou ik wel graag ff testen/trainen voordat ik een paar k investeer :D

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Prulleman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:36:
[...]

ik moet nog wel wat aan mijn duurconditie werken denk ik.. ik train nu vooral 1-2 uur, en maar af en toe en langere rit. Wel genoeg intensiteit in de korte workouts om fitter te worden, 1 lange rit is nog wel te doen, maar meerdere achter elkaar.. dat zou ik wel graag ff testen/trainen voordat ik een paar k investeer :D
Die tours in de Alpen zijn er voor ieder niveau. Met jouw conditie is zijn er zekers tours die geschikt voor je zijn. Lekker relaxed fietsen, stoppen waar je wilt, tussen de middag op een mooie plek je lunch opeten en 's avonds gezellig afsluiten.

Ik zou je adviseren pas aan etappewedstrijden te beginnen als je eendaagse marathons goed kunt verteren. Als je iedere dag moet overleven is een etappewedstrijd niet leuk (maar dat had je al door d:)b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Joris748 ja.. 25 jaar geleden wel met de fiets van Frankrijk naar huis gereden (700 km in 7 dagen). Maar sinds die tijd eigenlijk nooit 2 lange ritten achter elkaar gedaan.
Vorig jaar kapot gegaan op de rdhf, maar niet heel goed gepaced (en minder fit). Dit jaar geen marathons in de Ardennen vanwege corona, maar in september als het door gaat wel een 6 uurs race (6 uur van 't zand). Eens in de gaten houden hoe ik me dan de volgende dag voel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Rudolf schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Gelukkig kan ik patsen dat ik dit jaar tot nu toe meer km's heb gereden dan hij /flex

Dat denk ik ook. Hij kwam me laatst op de routes in Nijmegen met een noodgang voorbij. 'Is it a bird? Is it a plane? No, it's Jeroen van Eck!'
Die gast kan wel een potje sturen :)

Bart Brentjes reed overigens laatst in al zijn enthousiasme tegen de richting in op de Nijmegen route. Heb 'm gevraagd even om te draaien :)

[ Voor 14% gewijzigd door bas-r op 01-07-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rudolf schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:34:
[...]

ik denk dat niet alles op strava staat.. ;)
met 5 uur in de week kom je best een eindje (uit ervaring :D), maar dit niveau haal je daarmee echt niet. (ook uit ervaring :D)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qW571tHA9EiLL9mHZAU8G9_0R8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/16dMB25GYoq9LFURsDBVhRO3.png?f=user_large

ik vermoed zomaar dat zijn echte trainingen er niet tussen staan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 01-07-2020 10:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
bas-r schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Dat denk ik ook. Hij kwam me laatst op de routes in Nijmegen met een noodgang voorbij. 'Is it a bird? Is it a plane? No, it's Jeroen van Eck!'
Die gast kan wel een potje sturen :)

Bart Brentjes reed overigens laatst in al zijn enthousiasme tegen de richting in op de Nijmegen route. Heb 'm gevraagd even om te draaien :)
Ik ben wel benieuwt naar hoe hard iedereen rijd zaterdag en of ik het een beetje bij kan houden. Ik ga in elk geval behoorlijk mijn best doen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Prulleman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:47:
[...]

ik denk dat niet alles op strava staat.. ;)
met 5 uur in de week kom je best een eindje (uit ervaring :D), maar dit niveau haal je daarmee echt niet. (ook uit ervaring :D)
[Afbeelding]

ik vermoed zomaar dat zijn echte trainingen er niet tussen staan :)
Die ritten op de racefiets had ik niet gezien. :'(

Oh dat is een Lefty. Zag het niet goed. Naja daar gaat mijn /flex in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudolf op 01-07-2020 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
GerGio schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Ik ben wel benieuwt naar hoe hard iedereen rijd zaterdag en of ik het een beetje bij kan houden. Ik ga in elk geval behoorlijk mijn best doen.
Ik fiets graag een beetje door, maar het moet voor iedereen leuk zijn om mee te doen, toch? Beetje aan elkaar aanpassen lijkt me prima.
Ik ben zelf niet van plan er een wedstrijd van te maken, ook omdat er nog andere mensen naast Tweakers op de route zullen rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

ik ben er niet bij, dat scheelt :P

(maar zonder grapjes, voorgaande rides waren gewoon gemoedelijk en werd er regelmatig even op elkaar gewacht, het is zeker geen wedstrijd, maar je hoeft ook niet 2 uur lang in een treintje te rijden. maar samen starten en samen finishen en een koffietje pakken :)

[ Voor 30% gewijzigd door Prulleman op 01-07-2020 11:26 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo

Demo

[...]

Maak je geen zorgen, naar beneden ga ik all-out, maar onderaan wacht ik gewoon tot het clubje weer bij elkaar is. Bergop ga ik sowieso geen hoge ogen gooien :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
Sowieso is het samen uit samen thuis toch ?:) Regelmatig even wachten totdat de club weer compleet is. Zo blijft het voor iedereen leuk om mee te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bas-r
Prulleman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:24:
[...]

ik ben er niet bij, dat scheelt :P
Sjaak Afhaak :P

Mischien toch een keer een Ardennen marathonnetje afstemmen met elkaar. En dan met matchende Tweakers-shirts met username op de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
bas-r schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Sjaak Afhaak :P

Mischien toch een keer een Ardennen marathonnetje afstemmen met elkaar. En dan met matchende Tweakers-shirts met username op de achterkant.
(for the record ik heb nog een edit gedaan, bovenstaande was natuurlijk met een knipoog)

maar goed plan, ik heb mijn startbewijs voor de cdw (90km) omgezet naar 2021 en als het uitkomt wil ik de rdhf ook weer doen.
Laat maar weten wat jou plannen zijn!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bas-r
Prulleman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:34:
[...]

(for the record ik heb nog een edit gedaan, bovenstaande was natuurlijk met een knipoog)

maar goed plan, ik heb mijn startbewijs voor de cdw (90km) omgezet naar 2021 en als het uitkomt wil ik de rdhf ook weer doen.
Laat maar weten wat jou plannen zijn!
Yes, ik snap de knipoog!

Ik wil CDW graag jaarlijks op mijn programma (goed georganiseerd en die blaaskapellen in het bos zijn geniaal), en heb nog een startbewijs voor Roc d'ardenne, die ook jaarlijks op het prgramma mag.
Rdhf heb ik enkele trauma's opgelopen, van compleet verregende edities: één keer tegen de 7 uur op de fiets gezeten en huilend aan de finish gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
bas-r schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:40:
[...]

Yes, ik snap de knipoog!

Ik wil CDW graag jaarlijks op mijn programma (goed georganiseerd en die blaaskapellen in het bos zijn geniaal), en heb nog een startbewijs voor Roc d'ardenne, die ook jaarlijks op het prgramma mag.
Rdhf heb ik enkele trauma's opgelopen, van compleet verregende edities: één keer tegen de 7 uur op de fiets gezeten en huilend aan de finish gestaan.
Nooit van deze afkortingen gehoord

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
GerGio schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Nooit van deze afkortingen gehoord
Cimes des Waimes
Raid des hautes fagnes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:53
Voor de mensen die de planner van routeyou.com gebruiken, ze lijken sinds kort een update hebben doorgevoerd waardoor het nu duidelijk is geworden welke padjes je niet op mag met de fiets. Zoals bijvoorbeeld hier: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0v022aF44N9z_9VHfAci3X7tFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7TdI4KLR1OOCCWQUYDWDqrDk.png?f=fotoalbum_large

Dit was echt een missing feature voor mij, zeker omdat een aantal gebieden hier in de buurt militair gebied zijn, waar je slechts op bepaalde stukken mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:08
@LEDfan: nuttige toevoeging! :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Demo

Demo

Heb op een ander forum een topic geopend voor mijn nieuwe aanwinst, zal jullie hier het lange verhaal besparen maar Pics or it didn't happen, dus:
Afbeeldingslocatie: https://fscker.nl/images/mtb/snowdon12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:26
Sexy :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05:44
Ik weet niet of je dit soort dingen zo mag posten zonder NSFW tag. Dat gaat een leuk nieuw speeltje worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-09 12:06
bedoel je de NSFP tag (Not Safe for Portemonnee)

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Gaaf zeg. Zeker met die kleur straks. Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Geen idee of ik hier goed zit, maar mijn schoonvader is helaas vorig jaar overleden en nu had die nog een tacx systeem met een Trek mountainbike staan, ik heb hier eigenlijk weinig verstand van dus vraag me af of het uberhaupt nog iets kan opleveren.
Het gaat om een TREK MT.Track XC 850 met een Tacx iflow T1901 en Tacx Vr interface - T1932
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEAQLVpbPEykzfj8_wcNF9Sebus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0yk089HeMFdRQJGHz3osPe6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
sjoerdvdijk schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:11:
Geen idee of ik hier goed zit, maar mijn schoonvader is helaas vorig jaar overleden en nu had die nog een tacx systeem met een Trek mountainbike staan, ik heb hier eigenlijk weinig verstand van dus vraag me af of het uberhaupt nog iets kan opleveren.
Het gaat om een TREK MT.Track XC 850 met een Tacx iflow T1901 en Tacx Vr interface - T1932
[Afbeelding]
Tientjeswerk.

Tip: maak er iemand blij mee die een fiets zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Even het lijstje opmaken voor as zaterdag:

Startplek: Zweefvliegveld malden. Gelieve wel daar starten. Als de parkeerplek daar op is, dan kan je nog 50m verder op de parkeerplaats daar parkeren. Ik denk alleen niet dat het zo verstandig is om daar met een grote groep op elkaar te wachten, aangezien het daar niet te breed is.

Deelnemers definitief:
@elmarj
@bas-r
@Michaelg
@JvS
@ZanielGa
@Demo (uit je reacties haal ik op dat je er bij bent? ;))
@GerGio

Zijn er nog deelnemers uit het onder voorbehoud lijstje die nog mee gaan?
@Corpii
@-Eraser-
@L0we
@Demo
@GerGio

Verder heb ik nog een plekje beschikbaar in de auto vanuit Breda. Aangezien de A59 tussen waalwijk en den bosch plat ligt, zal ik om moeten rijden via Tilburg/Den Bosch. Ik kan eventueel iemand op die route wel oppikken.

Op de parkeerplaats kan je mij herkennen aan de blauwe Stanton Switch9er (dat zal 1 van de weinigen stalen LTHT's zijn). De auto is een wit/blauwe bestikkerde ford focus. Bijna niet niet missen :+/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:45
Ik moet zaterdag rond de lunch thuis zijn, blijft net te weinig tijd over als ik ook nog heen en weer moet rijden helaas... Stomme verbouwing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ieder mens is anders maar toch zou ik graag jullie feedback willen.

Intro

Ik houd van hardlopen. Vooral door de bossen. Dit doe ik al jaren.
Sporten waar en wanneer ik wil zonder afhankelijk te zijn van andere.
Ik kan dan heerlijk uren dwalen in de bossen.
Maar ik kamp te vaak met blessures naar mijn zin.

Daarom ben ik aan het oriënteren naar een andere sport waar ik hetzelfde gevoel ervaar als met hardlopen.
Ik twijfel een beetje over mbt. Naar mijn mening is dat bijna hetzelfde als hardlopen maar dan op een mountainbike. Gaan waar en wanneer je wilt zonder afhankelijk te zijn van andere.

Maar... Ik vind fietsen op een "normale fiets" echt verschrikkelijk. Ik drink nog liever Fristi direct na het tandenpoetsen dan dat ik fiets...

Alleen denk ik dat mbt toch heel anders is. Misschien klinkt het gek maar ik heb dit nog nooit gedaan.

Vraag, is er een mogelijkheid dat ik dit kan "testen" zonder er meteen honderden euro's aan uit te geven?

Ik dank jullie alvast vriendelijk voor de gegeven reacties.

(En alvast veel plezier het komend weekend)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jampot007
Niks weerhoudt je ervan een MTB te huren. Echter er is wel overlap met gewoon fietsen, je wil niet altijd met de auto naar stuk offroad rijden dus kilometers op de weg horen er ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
@streamnl Om je vraag te beantwoorden: huur ergens een degelijke mountainbike en maak een tochtje :) Ik vind mijn gewone stadsfiets overigens ook een verschrikking om te fietsen, maar dat komt ook omdat het een braggel is met een gare nexus-7 naaf.

Wat voor blessure's kamp je eigenlijk mee? Zelf kan ik ook niet meer hardlopen door blessures aan mijn enkels, maar met mountainbiken moet ik nog steeds voorzichtig zijn, al gaat het wel.

Voorheen deed ik zowel mountainbiken als hardlopen waarbij ik echt meer plezier uit het mountainbiken haalde. Ik vond hardlopen wel makkelijker om tussendoor even te doen zonder al teveel voorbereiding. Maar daarbij helpt goed plannen ook een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
ElmarJ16 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:16:

Startplek: Zweefvliegveld malden. Gelieve wel daar starten. Als de parkeerplek daar op is, dan kan je nog 50m verder op de parkeerplaats daar parkeren. Ik denk alleen niet dat het zo verstandig is om daar met een grote groep op elkaar te wachten, aangezien het daar niet te breed is.

Deelnemers definitief:
@elmarj
@bas-r
@Michaelg
@JvS
@ZanielGa
@GerGio

@Corpii
@-Eraser-
@L0we
@Demo
@GerGio

Verder heb ik nog een plekje beschikbaar in de auto vanuit Breda. Aangezien de A59 tussen waalwijk en den bosch plat ligt, zal ik om moeten rijden via Tilburg/Den Bosch. Ik kan eventueel iemand op die route wel oppikken.

Op de parkeerplaats kan je mij herkennen aan de blauwe Stanton Switch9er (dat zal 1 van de weinigen stalen LTHT's zijn). De auto is een wit/blauwe bestikkerde ford focus. Bijna niet niet missen :+/
Is dit nou niet de parkeerplaats die laatst gedeeld werd?... Zo bang dat ik straks ergens verkeerd sta he haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik vind dat stuk over de weg fietsen ook altijd een drama. Daarentegen kan ik juist weer genieten in het bos over de single-track. Een tijdje geleden heb ik nog een asfalt ronde (~30km) gedaan in de avond omdat mijn lokale rondes te slecht waren om te fietsen en ik vond het eerlijk gezegd niet voor herhaling vatbaar, terwijl ik makkelijk een hele halve dag in de ardennen/Duitsland kan mountainbiken.

En als de routes op meer dan 15km van mijn vandaan zitten, dan pak ik toch bijna altijd de auto O-)
Michaelg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Is dit nou niet de parkeerplaats die laatst gedeeld werd?... Zo bang dat ik straks ergens verkeerd sta he haha.
De ontmoetingsplek, om het maar zo te noemen, is hier:

Nijmegen Aero Club
Groesbeekseweg 55A, 6581 BJ Malden
024 358 1660
https://maps.app.goo.gl/5d13TGrdVRgTKHTGA

Als het daar al helemaal vol is met auto's, dan heb je 50m daarna, voordat je de brug oversteekt, nog een kleine parkeerplaats aan de linkerkant.

[ Voor 41% gewijzigd door ElmarJ16 op 02-07-2020 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hehe ik heb geen auto meer dus ik rijd uit Utrecht naar Zeist en Hoge/Lage vuursche. Soms greenwheeletje of met een collega meerijden naar Amerongen en co. Vind 15km heen, 20km single track, 15km terug best (das hoge vuursche) altijd wel een chill stukje.

@ElmarJ16 zaterdag kom ik met de trein naar Nijmegen en fiets laatste stukkie. Neem een tas mee dus hoop dat ik bij iemand wat spullen in de auto mag dumpen :).

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 02-07-2020 22:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ieder bedankt voor de reacties. Ik had niet verwacht dat je een mountainbike kon huren. Goeie tip.
Aapenootjes schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:51:
@streamnl
Wat voor blessure's kamp je eigenlijk mee? Zelf kan ik ook niet meer hardlopen door blessures aan mijn enkels, maar met mountainbiken moet ik nog steeds voorzichtig zijn, al gaat het wel.
Vaak mijn rechterkuit. Nu (ja, ik word echt oud...) bij mijn heup.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
JvS schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:20:
Hehe ik heb geen auto meer dus ik rijd uit Utrecht naar Zeist en Hoge/Lage vuursche. Soms greenwheeletje of met een collega meerijden naar Amerongen en co. Vind 15km heen, 20km single track, 15km terug best (das hoge vuursche) altijd wel een chill stukje.

@ElmarJ16 zaterdag kom ik met de trein naar Nijmegen en fiets laatste stukkie. Neem een tas mee dus hoop dat ik bij iemand wat spullen in de auto mag dumpen :).
Ik woon om de hoek bij het station. Zal ik je aan de voorkant van het station met de fiets oppikken? Dan fietsen we er samen heen.
Als je me je nummer dm’t kunnen we details uitwisselen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

streamnl schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:41:

Intro

Daarom ben ik aan het oriënteren naar een andere sport waar ik hetzelfde gevoel ervaar als met hardlopen.
Ik twijfel een beetje over mbt. Naar mijn mening is dat bijna hetzelfde als hardlopen maar dan op een mountainbike. Gaan waar en wanneer je wilt zonder afhankelijk te zijn van andere.

Maar... Ik vind fietsen op een "normale fiets" echt verschrikkelijk. Ik drink nog liever Fristi direct na het tandenpoetsen dan dat ik fiets...

Alleen denk ik dat mbt toch heel anders is. Misschien klinkt het gek maar ik heb dit nog nooit gedaan.

Vraag, is er een mogelijkheid dat ik dit kan "testen" zonder er meteen honderden euro's aan uit te geven?

Ik dank jullie alvast vriendelijk voor de gegeven reacties.

(En alvast veel plezier het komend weekend)
Ik zie dat je al veel reacties heb gekregen maar ik zal toch heel even mijn propaganda verhaal vertellen:

In December moest ik iets van sport gaan doen omdat ik van mijn veel te dikke pens af moest, en bij gebrek aan inspiratie maar een MTB gekocht...eerste x fietsen was echt kut na 8km was ik bijna letterlijk dood ;) (dit zal bij jouw gelukkig anders zijn door je hardloop conditie)...inmiddels heb ik bijna 3000km gefietst op de mountainbike, heb ik een racefiets erbij gekocht en ben ik sinds gisteren ook nog gaan Zwiften...ik hou van fietsen maar als ik bijvoorbeeld naar de kapper moet ga ik te voet als het effe uitkomt qua tijd en heb ik een hekel aan fietsen.

enige wat ik klote vind aan de aanschaf van de mountainbike in Decmeber is dat ik niet 15 jaar eerder begonnnen ben.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

JvS schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:20:

Lift nodig? Ik heb geen drager, dus de fiets moet dan wel plat achterin bovenop die van mij, maar met een paar Ikea-kleedjes is dat zo opgelost.

@ElmarJ16 ik ben er inderdaad definitief bij, als ze de verkeerde blauwe LTHT-berijder aanspreken dan hebben ze waarschijnlijk mijj te pakken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:04
Leuk Nijmegen, had ik het eerder gezien had ik misschien mee kunnen gaan.

Gisteren 2 x Zeist en een stuk Austerlitz gereden (zuid lus), maar dat is tegenwoordig een racebaan, zo strak ligt het erbij. Dan komt de boswielrenner in mij naar boven en wordt het 2 uur stoempen met 20km/u gemiddeld. En dan blijkt op Strava dat het nog 6km/u harder kan. Nog even oefenen dus.

Wel leuke aanpassingen aan de track, die hem iets speelser maken.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torakk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08-2022
Ff vraagje. Hoe navigeer ik het woud der bottom brackets?

Heb een M8000 crank. Dus 24mm as. en die fiets heeft 148mm spacing. Tis pressfit. Maar welk Bracket dat dan moet zijn. geen idee. Hoe kom ik daarachter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Even de breedte van je bracket opmeten :)

Zal 89,5 of 92mm zijn. En de meeste brackets zijn gewoon compatible met beide maten. Bij 89,5 heb je dan een spacer nodig van 2,5mm. Die worden bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Demo schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:13:
[...]
Lift nodig? Ik heb geen drager, dus de fiets moet dan wel plat achterin bovenop die van mij, maar met een paar Ikea-kleedjes is dat zo opgelost.

@ElmarJ16 ik ben er inderdaad definitief bij, als ze de verkeerde blauwe LTHT-berijder aanspreken dan hebben ze waarschijnlijk mijj te pakken :+
Ik pik @JvS met de fiets op op het station en dan fietsen we naar de startplek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

bas-r schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:47:
[...]

Ik pik @JvS met de fiets op op het station en dan fietsen we naar de startplek :)
Ik kom zelf vanuit Utrecht, dus dat zou de hele treinreis schelen. Vanaf de snelweg met de auto via station Nijmegen naar Malden rijden kost waarschijnlijk meer tijd dan het oplevert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Demo schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:58:
[...]
Ik kom zelf vanuit Utrecht, dus dat zou de hele treinreis schelen. Vanaf de snelweg met de auto via station Nijmegen naar Malden rijden kost waarschijnlijk meer tijd dan het oplevert :P
Ah kijk, dat is ook prima hoor. Kijk maar met @JvS wat jullie willen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:27

Deelnemers definitief:
@elmarj
@bas-r
@Michaelg
@JvS
@ZanielGa
@GerGio

@Corpii
@-Eraser-
@L0we
@Demo
@GerGio

Ik kom morgen ook graag.
In dit topic ben ik nieuw, maar ik lees al maanden mee. Heb begin dit jaar een nieuwe mountainbike gekocht en probeer elke week minimaal een keer te gaan fietsen.

Zit nog te twijfelen om een gopro mee te nemen morgen, wil best wat filmen, maar niet zo'n zin om een aftermovie te maken. Dus als iemand dat wel ziet zitten, dan stuur ik het beeldmateriaal wel door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ik twijfel vooral of ik morgen in volle regenkleding moet gaan 😅. Het weerbericht ziet er best somber uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:27
0,3 mm in de ochtend voorspeld. In het bos voel je dat nauwelijks.
*Heb zelf geen regenkleding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Oh mijn weer app zegt anders😅😅.
Maar ik doe voor de zekerheid wel me regenjack in de rugzak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 25-09 18:35
streamnl schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:41:

Intro

Ik loop ongeveer 1600km per jaar en ben sinds een maandje verknocht aan mountainbiken....hierdoor loop ik ietsje minder, maar het mountainbiken maakt het meer dan goed (de schaak route in Horst, Noord Limburg ligt vlakbij huis). Ik kan het je echt aanraden. 1,5uur raggen op de fiets geeft voldoening en mijn hardlopen gaat daardoor ook nog beter. Ik heb eerst 2 keer een fiets geleend van iemand en vervolgens een fiets gekocht via marktplaats, ik zou overigens afraden om voor onder de 500 euro iets te kopen, vaak zonde van je geld, ik heb veel tips gekregen van bevriende MTB fanaten, maar voor tips kun je hier op het forum ook prima terecht.....

Oja, als je een goede conditie hebt en je kunt nog niet sturen,doe vooral rustig aan, met 35km per uur over single paadjes kan prima met je conditie, maar is mss niet het beste idee >:)

[ Voor 5% gewijzigd door coldasice op 03-07-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Nogmaals, iedereen bedankt voor jullie reacties. En veel plezier met jullie ritje.
coldasice schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:17:
[...]

Ik loop ongeveer 1600km per jaar en ben sinds een maandje verknocht aan mountainbiken....hierdoor loop ik ietsje minder, maar het mountainbiken maakt het meer dan goed (de schaak route in Horst, Noord Limburg ligt vlakbij huis). Ik kan het je echt aanraden. 1,5uur raggen op de fiets geeft voldoening en mijn hardlopen gaat daardoor ook nog beter. Ik heb eerst 2 keer een fiets geleend van iemand en vervolgens een fiets gekocht via marktplaats, ik zou overigens afraden om voor onder de 500 euro iets te kopen, vaak zonde van je geld, ik heb veel tips gekregen van bevriende MTB fanaten, maar voor tips kun je hier op het forum ook prima terecht.....

Oja, als je een goede conditie hebt en je kunt nog niet sturen,doe vooral rustig aan, met 35km per uur over single paadjes kan prima met je conditie, maar is mss niet het beste idee >:)
Vooral jouw laatste alinea heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar het "hoezo??"
_O-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
streamnl schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:13:
Nogmaals, iedereen bedankt voor jullie reacties. En veel plezier met jullie ritje.

[...]

_O-
Iets met naast je fiets liggen gok ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 25-09 18:35
streamnl schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:13:

[...]

_O-
viel mee, maar genoeg close calls meegemaakt. Het eerste ritje was ook nog zonder helm 8)7 8)7 Als je je tweede ritje meteen in de top 10 rijdt in een vrij lang segment dwars door het bos, denk je daarna nog weleens terug dat dit mss niet het beste idee was.... was vooral rechtdoor waardoor je eigenlijk gewoon te hard gaat voor je skills, en ergens ga je bochten tegenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 20:54

Deelnemers definitief:
@elmarj
@bas-r
@Michaelg
@JvS
@ZanielGa
@GerGio

@Corpii
@-Eraser-
@L0we
@Demo
@GerGio

Beetje late reactie, maar zoals ik eerder in topic zei/verwachtte, komt het niet zo goed uit, helaas ;w Veel plezier in elk geval! (En hopelijk lukt volgende keer wel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
(jarig!)
wisselwerking schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:57:
[...]

Meestal inderdaad er op gaan zitten en dan fietsen. Ik fiets eigenlijk altijd naar de routes bij ons in de "buurt". Dat in de buurt is bij mij een ruim begrip. Ik fiets rustig 30km heen en 30km terug om tussendoor (een deel van) een route te doen. Ik ben ook niet iemand die puur een route fietst.
Maar in andere gevallen de fiets op de drager of gewoon staand in de auto (heb een Peugeot Partner (lelijk, maar wel praktisch met fietsen)).

@BraX Ik zou eerst eens kijken of je wel of niet met een 32t uit de voeten kan. Dus af en toe goed kijken hoe de ketting staat in combinatie met jouw voorkeurscadans. Dat heb ik zelf ook gedaan en ik ben tot de conclusie gekomen dat voor mij een 38t logischer is. Ik heb nu een 36/26t en 11/42t combinatie, maar fiets vrij vaak op hoge snelheid. Ik zie dat ook aan de slijtage van de cassette.
Vraagje naar aanleiding van gesprek wat ik met een vriend had over het vervangen van mijn 36t door een 38t. Hij gaf aan dat ik de 26t dan eigenlijk zou moeten vervangen door een 28t. Is dat zo? Op ritzelrechner zag ik de combinatie 38t/26t er gewoon tussen staan. Of zijn er dan nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 09:29
wisselwerking schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:40:
[...]

Vraagje naar aanleiding van gesprek wat ik met een vriend had over het vervangen van mijn 36t door een 38t. Hij gaf aan dat ik de 26t dan eigenlijk zou moeten vervangen door een 28t. Is dat zo? Op ritzelrechner zag ik de combinatie 38t/26t er gewoon tussen staan. Of zijn er dan nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Volgens mij is het meer persoonlijke voorkeur.
Ervanuitgaand dat je nu 36/26 hebt, dan zou je met een 38/26 meer top-end erbij krijgen zonder verlies onderin bij het lichtste verzet. Het gat/verschil tussen de 38 en 26 is wel weer iets groter maar zou m.i. niet problematisch moeten zijn. Zou denk ik ook mijn voorkeur zijn.

Bij een 38/28 verlies je onderin het lichtste verzet en zul je dus minder makkelijk of niet sommige steile stukken opkomen.

Zou trouwens wel dubbelchecken of een 38t past ivm frame clearance :)

[ Voor 3% gewijzigd door NewbieNeo op 04-07-2020 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Was leuk mensen, hier ff tikkie voor de koffie en taart

https://betaalverzoek.knab.nl/U4Ho0BztnFVrWyM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRmMK3I0mgW4qAy3BIJO3VfdJ4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhTc2UEXKaSY8YZbV3FAtySf.jpg?f=fotoalbum_large

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Appeltaart met sla. :D Goed afgekort.

Zijn er nog beelden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Klitse schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:45:
Appeltaart met sla. :D Goed afgekort.

Zijn er nog beelden gemaakt?
Inderdaad, benieuwd wat ik gemist heb :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bas-r
Die appeltaart met sla was een gekke combi! ;)

Ik ben vooral benieuwd naar de action shots van @Paul! en @ElmarJ16 !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Haha Oeps. Heb het in 2x gedaan @JvS was de slagroom vergeten 😅😅.

Was weer gezellig heren! Ben zeker benieuwd naar die actie beelden. Hopen dat de spierpijn voor de heren morgen mee valt 😅.

Pagina: 1 ... 79 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic