Hoi racetweakers,
Tijd voor een nieuwe MTB! M'n ouwe fiets is nu ruim 10 jaar oud en al enkele jaren niet bereden. Nu ben ik recent verhuisd naar midden Nederland en heb aardig wat mooie trails hier liggen. Ik wil dus weer beginnen en dat gaat gebeuren op een hardtail.
Ik ben er echter al vele jaren uit dus zoek wat richting aan mn keuzes.
Budget: 1000-1500 EUR
Niveau: recreatief maar wel met een sportief tintje
Klussen: liever niet teveel zelf klussen, ik heb wel de spullen maar raak al gefrustreerd als ik een nieuwe ketting moet plaatsen
Frame: aluminium is prima
Wielen: 29" *(quick release, steekas of boost maken voor mij niet veel verschil). Tubeless is een pre maar geen eis.
Voorvork: Ik begrijp dat lucht lichter en makkelijker in onderhoud is dan mechanisch. ik heb geen merkvoorkeur.
Remmen: hydraulische schijfrem is wel een must
Aandrijflijn: minimaal een shimano Deore of een SRAM X5
Kettingblad: (ik heb nu een triple voorblad, dat wil ik echt niet meer; ik begrijp dat ze ook geen triples meer maken) dus een 1x11 lijkt me prima
Zadel: ik hoef geen dropper post, kan misschien een upgrade zijn in de toekomst.
Ik kom op een aantal fietsen uit; de meeste kan ik proberen in een aantal lokale zaken. Hebben jullie tips waar ik nog meer op moet letten? Hebben jullie algemene tips op basis van mn lijstje? Ziojn er zaken die ik vergeet? Maak ik gekke keuzes?
ook belangrijk: Als ik rond de 1500 ga zitten, is dat op mijn niveau echt beter dan een mtb van 1000? Ik snap dat de componenten betere kwaliteit zijn maar is dat ook voelbaar?
Kunnen jullie mij wat wegwijs maken in onderstaande keuzes die ik reeds gevonden heb:
-
Sensa Livingo Evo comp (900EUR)
-
Cube acid 2020 (1000 EUR)
-
Scott Aspect 910 (1000 EUR)
-
Kona Honzo 2020 (1400 EUR)
Veel dank!
EDIT: nu met linkjes
[
Voor 6% gewijzigd door