Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:00
@Tomas_ succes in het kledingtopic. Weet niet of daar iets anders bekend is dan SPD-SL inklikpedaaltjes voor 400+km per dag. ;)

Nou heb ik er nog nooit gekeken dus ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:01

Meneer iCy

swarma

Ben brildragend en moet aardig in de buidel tasten voor een zonnebril op sterkte ivm het dunnere glas wat ik nodig ben (Factor 1.67)

Ik zat daarom zelf aan deze overzetbril te denken om dit over mijn "sport" bril te zetten (mijn reserve bril :)).

https://www.hengelsportca...l-winterbril/#description

Als jullie betere oplossingen hebben/weten dan hoor ik het graag. Voordeel van deze bril is dat ik hem ook voor het vissen kan gebruiken :-).

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
@Meneer iCy ik heb geen idee hoe dit werkt met:
1. bandjes van je helm
2. bril
3. overzet bril

(of de bandjes van je helm tegen "de regels" in over je pootjes)
maar het lijkt me niet zo prettig..

misschien is dit een optie voor je: Stufferdt in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 10:02
Meneer iCy schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:56:
Ben brildragend en moet aardig in de buidel tasten voor een zonnebril op sterkte ivm het dunnere glas wat ik nodig ben (Factor 1.67)

Ik zat daarom zelf aan deze overzetbril te denken om dit over mijn "sport" bril te zetten (mijn reserve bril :)).

https://www.hengelsportca...l-winterbril/#description

Als jullie betere oplossingen hebben/weten dan hoor ik het graag. Voordeel van deze bril is dat ik hem ook voor het vissen kan gebruiken :-).
Andere optie: fietsbril met "inzetbrilletje" ;)

Zelf heb ik eerst een tijdje gefiets met lenzen en een gewone fietsbril, maar vond dit niet altijd fijn. Vandaar toch maar een "echte" bril gekocht.

Heb zelf deze van Leader, gekocht bij Pearle voor 65 euro (inclusief de glaasjes op sterkte; zonder verdunning etc. omdat de glaasjes toch vrij klein zijn (sterkte ongeveer -6)).
Bij die van mij zit zelfs nog een verwisselbaar oranje glas, dus vond alles bij elkaar de prijs meevallen.

Een ding is wel dat ze niet heel veel keus hadden qua modellen in mijn vestiging, dus het moet je maar net staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

-Eraser- schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:53:
[...]
Andere optie: fietsbril met "inzetbrilletje" ;)

Zelf heb ik eerst een tijdje gefiets met lenzen en een gewone fietsbril, maar vond dit niet altijd fijn. Vandaar toch maar een "echte" bril gekocht.

Heb zelf deze van Leader, gekocht bij Pearle voor 65 euro (inclusief de glaasjes op sterkte; zonder verdunning etc. omdat de glaasjes toch vrij klein zijn (sterkte ongeveer -6)).
Bij die van mij zit zelfs nog een verwisselbaar oranje glas, dus vond alles bij elkaar de prijs meevallen.

Een ding is wel dat ze niet heel veel keus hadden qua modellen in mijn vestiging, dus het moet je maar net staan ;)
Zit ook ongeveer op dezelfde sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Meneer iCy schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:06:
[...]

Zit ook ongeveer op dezelfde sterkte.
Om een idee te krijgen ;) ("glas" is dus iets dikker dan het inzetbrilletje, heb er zelf geen last van)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxgJFhpSWlAgVqyDRPaAotWKo-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4cZRDz51lESIsjFqZZp6G7T8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31

TommyGun

Stik er maar in!

Ben nu (in totaal) zo'n 200km verder op m'n nieuwe fully, en qua zithouding is het nu zodanig dat ik geen last meer heb van m'n onderrug of zitvlak, alleen m'n handen blijven pijn doen (gevoelloos) - met name de duim en wijsvinger. Heb er nu Ergon GS1 grips op zitten en vandaag elke keer tijdens een langere rit wat verzet (gedraaid) bij wijze van test, maar het blijft afzien. Ik denk dat ik onbewust te veel knijp en te weinig m'n armen buig maar ja, hoe leer je dat af? Handschoenen (met padding) draag ik al.

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 16-04-2020 18:55 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
TommyGun schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:46:
Ben nu (in totaal) zo'n 200km verder op m'n nieuwe fully, en qua zithouding is het nu zodanig dat ik geen last meer heb van m'n onderrug of zitvlak, alleen m'n handen blijven pijn doen (gevoelloos) - met name de duim en wijsvinger. Heb er nu Ergon GS1 grips op zitten en vandaag elke keer tijdens een langere rit wat verzet (gedraaid) bij wijze van test, maar het blijft afzien. Ik denk dat ik onbewust te veel knijp en te weinig m'n armen buig maar ja, hoe leer je dat af? Handschoenen (met padding) draag ik al.
Ik had last van tintelende handen. Kwam door de vork. Niet soepel genoeg. Dan komt alles door.

Dus een zithouding hoeft niet het probleem te zijn. Wel het makkelijkste om op te lossen :p

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud op 16-04-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ik kwam net een Grand Canyon CF advertentie op marktplaats tegen, bouwjaar volgens de advertentie is 2018. Volgens mij kan dit niet kloppen, Canyon heeft in 2016/2017 toch de Exceed geïntroduceerd, waarmee ze de Grand Canyon CF lijn stop hebben gezet?

http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
@Strider Modeljaar 2016 was het laatste CF jaar

https://www.canyon.com/nl...ploded_drawings_2016.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kan toch zijn dat de verkoper hem pas in 2018 heeft grkocht. Stond gewoon 2 jaar in het magazijn van canyon.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

TommyGun schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:46:
Speel eens wat met de hoek van je stuur en/of grips. Ik draai mijn stuur altijd iets voorover, waardoor de druk beter verdeeld wordt over de binnen- en buitenkant van de handen.
Tylen schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 06:31:
Kan toch zijn dat de verkoper hem pas in 2018 heeft grkocht. Stond gewoon 2 jaar in het magazijn van canyon.
Dat maakt het nog steeds geen model 2018 (die blijkbaar uberhaupt niet bestaat)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Demo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:22:
[...]
Speel eens wat met de hoek van je stuur en/of grips. Ik draai mijn stuur altijd iets voorover, waardoor de druk beter verdeeld wordt over de binnen- en buitenkant van de handen.

[...]
Dat maakt het nog steeds geen model 2018 (die blijkbaar uberhaupt niet bestaat)
Maar dat staat ook niet in de advertentie.
Fiets is van 2018
Hij heeft hem gewoon gekocht in 2018.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
anyway, ik vind het een hoop geld voor een fiets die 2 jaar is gebruikt en ondelen bevat van 4 jaar terug.

en over tintelende handen, zoals @Demo zegt, met de "roll" van je stuur spelen. Daarnaast misschien zijn de grips die je nu hebt ook niet zo geschikt voor je, je zou als je grote handen hebt dikkere kunnen proberen, of als je kleine handen hebt dunne. Verder ben ik geen fan fan handschoenen met padding.. ik prefereer iets dikkere grips en handschoenen zonder padding. mijn winterhandschoenen hebben wel padding, en daar krijg ik eerder last mee.
De oorspronkelijke (dun/hard) grips van cannondale vond ik niet prettig, daarna ESI chunky grips gehad, die waren wel prettig en comfortabel, maar de ODI grips (elite pro) die ik nu heb zijn nog fijner, die zijn wat meer gevormd en hebben wat meer grip door het profiel

[ Voor 77% gewijzigd door Prulleman op 17-04-2020 09:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Zelf ook relatief snel last van tintelende / slapende handen.

Handschoenen met padding werken bij mij juist absoluut niet, dit verergerde het probleem alleen maar. Te kleine handschoenen is ook een no-go voor mij.

De juiste grip maakt een hoop verschil, dunne grips gaan niet samen met mijn XXL handen. Je hebt voor gevormde grips, kijk ook eens goed naar de hoek waar die gemonteerd zijn. Een paar graden platter, of juist meer verticaal kan een wereld van verschil betekenen.

Hetzelfde geldt voor de "roll" van het stuur. Probeer je stuur eens in een andere hoek voorover/achterover en voel het verschil. Hier heb ik de meeste winst in comfort te pakken gekregen en nu is het tintelen vrijwel geheel weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
maar misschien is het belangrijkste wel dat je met je ellebogen naar buiten moet gaan fietsen, met getrekte armen is de hoek van je pols (bij de meeste sturen) niet goed en helpen je armen minder mee met dempen.

Ellebogen naar buiten en borst naar beneden zorgt voor een hoop verbeteringen, niet alleen qua druk op je handen en hoek van je pols, maar ook je zwaartepunt komt lager en verder centraal over je fiets waardoor je balans en grip enorm verbeterd.

Dit hoeft uiteraard niet continu, maar als je begint er bij technische stukken meer op te letten, dan win je waarschijnlijk al een hoop

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:21

JJJ

Prulleman schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:17:
@JJJ paar symptomen bij hydraulische remmen:

- hendel tot aan het stuur kunnen trekken zonder remkracht:
te weinig olie en/of veel lucht, in beide gevallen op te lossen door fatsoenlijk te vullen/bleeden

- wisselend gedrag van de hendel
waarschijnlijk lucht in het systeem --> ontluchten, remmen niet OK, of eerste generatie XT remmen, die hadden hier ook last van

- remhendel voelt "sponzig" (normaal kan je niet ver doorknijpen nadat de pads contact maken met de schijf)
zeker lucht in het systeem --> ontluchten

- normaal drukpunt, maar geen remkracht
waarschijnlijk vette blokken en of schijven --> blokken afschuren, afbranden, schoonmaken, maar meestal beter gewoon vervangen :) (been there, done that), en niet vergeten ook de schijven goed te ontvetten.

- lawaai/piepen:
niet goed uitgelijnd, misschien beetje vettig, of gewoon pech en de combinatie is niet stil te krijgen (resonanitie van je vork/frame, ...).
Kan ook zijn dat de schijf niet goed is gemonteerd, het kan helpen om de schroeven los te draaien, de schijf goed in de remrichting te draaien en weer met het juiste moment vast te zetten. (hiermee zit de schijf net een fractie strakker en mogelijk minder resonantie.

- aanlopen
uitlijnen, maar kan ook zitten in het slecht(er) terug keren van 1 van de pistons (of beide).
of schijf krom, als het een beetje is kan je deze makkelijk met een (schone!!) bahco recht buigen, als ie echt goed krom is krijg je dit nooit meer goed --> vervangen

In jou geval kan er dus samen met het uitlopen van de olie makkelijk wat lucht in het systeem zijn gekomen. een beetje minder olie hoeft niet gelijk een probleem te zijn (er zit wat zelf regulatie in om slijtage van de blokken op te vangen, maar mogelijk krijg je dan problemen als je blokken een slijten). Maar lucht erin is altijd een probleem. Dus beste gewoon de juiste procedure gebruiken en met een bleedblock juist afvullen en ontluchten. En als je daarna geen remkracht hebt, maar wel een hard drukpunt op de juiste plek, dan blokken vervangen en schijven schoonmaken
Bedankt voor het overzicht! Ik had een aantal dagen geleden dus problemen met m'n remmen, heb nu vanavond de derde bleedpoging gehad en heb nu pas het idee dat het strak is.

Lessen die ik heb geleerd:
1) het bleed block moet zeker niet te smal zijn, ik heb 1x gehad dat ik aan het bleeden was, beetje pompte met de remhendel maar wat ik ook deed: er bleef lucht komen... ik denk dat het blokje wat ik toen gebruikte niet breed genoeg was
2) als je remmen piepen als een malle, net als het overzicht hierboven, waarschijnlijk zit er dan meuk op de remblokjes of de rotor. Ik heb m'n rotor ontvet met alcohol en nieuwe blokjes gemonteerd, piepen is iig weer weg!

Nu maar kijken of alle moeite niet voor niets is geweest en kijken of de zuiger nu wel fatsoenlijk naar achteren in wil trekken (heb de zuiger zelf nu wel een beetje rondom schoongemaakt met wattenstaafjes en minerale olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Even een bandenvraagje ;)

Zoals al eerder voorbij gekomen in dit topic zijn de routes momenteel in de omgeving van Dorst erg mul. Vind het zelf nu nog wel te doen, maar vraag me af hoe lang de tracks nog open blijven...

Mochten ze gesloten worden, dacht ik misschien een andere band achter erop te leggen, en de Racing Ralph (2.25") voorop te doen, met het doel wat soepeler over asfalt te gaan (en wellicht hier en daar een zandpad).

Ik kwam bijvoorbeeld de Schwalbe G-One tegen (nog niks over gevonden in huidige topic): de 2.25" hiervan lijkt een nieuwe variant van dit jaar te zijn.
Iemand wellicht ervaring hiermee, of met soortegelijke banden? :*)

Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@JJJ (y) het idee van een bleedblock is dat het even dik is als een orginele schijf + nieuwe blokken. Als je daarop afvult heb je ruimte over voor slijtage en om nieuwe blokken te steken (of oude als ze nog goed zijn)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@JJJ

Een iets te smal bleed block zorgt in ieder geval niet voor lucht in je leidingen tijdens het ontluchten en vullen. Dus daar was iets anders aan de hand. Een te smal bleed block zorgt ervoor dat je blokjes te dicht bij elkaar staan en de schijf er niet meer tussen past of niet goed vrij loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud op 18-04-2020 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 10:00
Ik heb een doortrap probleem met mijn fiets, Deore xt afgemonteerd (3x7)

Het begon met zo nu een dan doortrappen als ik kracht wilde zetten. Om dit proberen op te lossen heb ik het volgende geprobeerd:
- Ketting vervangen (probleem eerst alleen maar erger)
- crankstel vervangen, was behoorlijk nodig. (Probleem blijft aan, trapt continue door in alle versnellingen)
- achterwiel verwissel incl cassette (blijft overal doortrappen, behalve op grootste tandwiel voor en middelste achter)

Alles is uiteraard helemaal schoongemaakt en blijft nergens haken...

Ik weet even niet meer wat ik verder nog kan proberen, misschien hebben jullie tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@Dr.Snuggles hoe oud is de cassette op het reservewiel? (Bij een nieuwe ketting hoort meestal ook een nieuwe cassette, tenzij je echt heeel ruim op tijd je ketting vervangt (ver vòòr doorslaan)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:08
@Dr.Snuggles dit klinkt inderdaad als een versleten cassette, zeker ook als je zegt dat een nieuwe ketting allen het erger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:52
Vraagje m.b.t. tubeless maken. Is Joe's No Flats een goed setje of kan ik beter voor een wat duurdere gaan? Bijvoorbeeld van Schwalbe?

En als ik een nieuwe set banden nodig heb, heb ik dan ook weer een nieuwe set nodig met lint en ventiel of gooi je er dan alleen nieuwe sealant in?

Nog nooit tubeless gereden, wil het toch eens gaan proberen.

Vanochtend onverwacht een flinke bui gevallen hier in het zuiden. _/-\o_ oOo *O* Die stond niet op de weerapp.

[ Voor 60% gewijzigd door Rudolf op 18-04-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:28
Welk setje heb je het over, je hebt ook Joe's No Flat setjes met een rubberen rimstrip erin, maar die moet je NIET hebben. Die zijn alleen om niet TLR wielen tubeless mee te krijgen.

Ik zou overigens gewoon de onderdelen los kopen.

Wat je moet hebben is:
1. Tubeless ventielen
2. Tubeless rimtape die ongeveer 2-3 mm breder is dan dan de binnenbreedte van je velg
3. Tubeless sealant, Ongeveer 100ml per band, ik koop meestal de verpakkingen van 750ml. Voor 2 fietsen en 1 keer per kwartaal banden wisselen doe ik daar ongeveer een jaar mee.

Ventielen en velgtape kunnen blijven zitten als je banden wisselt, en in principe kun je ook de sealant hergebruiken. Ga langs de apotheek en vraag om een paar grote maatspuiten. Die komen erg van pas.
De houdbaarheid van de sealant in de band is ongeveer 6-10 maanden trouwens. Ik vervang trouwens meestal eens per jaar ook de tape en de ventielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
@Sjoewe

https://www.mantel.com/joe-s-no-flats-tubeless-kit-1925mm

is nylon volgens de omschrijving.

[ Voor 20% gewijzigd door Rudolf op 18-04-2020 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Ik gebruik Stan’s no tubes spullen, maar Joe’s spullen zullen ook prima werken. Vul zelf per 3 maanden 80 mL latex bij en koop ook een liter fles per keer (komt wel op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja okay, nylon/rubber dat is om het even. Ik zou dus niet zo'n setje kopen. Als je een geschikte velg hebt heb je die dingen niet nodig. Ze verkleven op termijn met je buitenband en dat geeft onnodig veel troep en gepiel als je banden wilt wisselen.

Ik zou dus zeker voor gewoon de losse ventielen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-09 09:14
Hoi racetweakers,

Tijd voor een nieuwe MTB! M'n ouwe fiets is nu ruim 10 jaar oud en al enkele jaren niet bereden. Nu ben ik recent verhuisd naar midden Nederland en heb aardig wat mooie trails hier liggen. Ik wil dus weer beginnen en dat gaat gebeuren op een hardtail.

Ik ben er echter al vele jaren uit dus zoek wat richting aan mn keuzes.

Budget: 1000-1500 EUR
Niveau: recreatief maar wel met een sportief tintje
Klussen: liever niet teveel zelf klussen, ik heb wel de spullen maar raak al gefrustreerd als ik een nieuwe ketting moet plaatsen

Frame: aluminium is prima
Wielen: 29" *(quick release, steekas of boost maken voor mij niet veel verschil). Tubeless is een pre maar geen eis.
Voorvork: Ik begrijp dat lucht lichter en makkelijker in onderhoud is dan mechanisch. ik heb geen merkvoorkeur.
Remmen: hydraulische schijfrem is wel een must
Aandrijflijn: minimaal een shimano Deore of een SRAM X5
Kettingblad: (ik heb nu een triple voorblad, dat wil ik echt niet meer; ik begrijp dat ze ook geen triples meer maken) dus een 1x11 lijkt me prima
Zadel: ik hoef geen dropper post, kan misschien een upgrade zijn in de toekomst.

Ik kom op een aantal fietsen uit; de meeste kan ik proberen in een aantal lokale zaken. Hebben jullie tips waar ik nog meer op moet letten? Hebben jullie algemene tips op basis van mn lijstje? Ziojn er zaken die ik vergeet? Maak ik gekke keuzes?

ook belangrijk: Als ik rond de 1500 ga zitten, is dat op mijn niveau echt beter dan een mtb van 1000? Ik snap dat de componenten betere kwaliteit zijn maar is dat ook voelbaar?

Kunnen jullie mij wat wegwijs maken in onderstaande keuzes die ik reeds gevonden heb:

- Sensa Livingo Evo comp (900EUR)
- Cube acid 2020 (1000 EUR)
- Scott Aspect 910 (1000 EUR)
- Kona Honzo 2020 (1400 EUR)

Veel dank!

EDIT: nu met linkjes

[ Voor 6% gewijzigd door drmadi op 18-04-2020 12:22 . Reden: links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:09
drmadi schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:16:
Hoi racetweakers,

Kunnen jullie mij wat wegwijs maken in onderstaande keuzes die ik reeds gevonden heb:

- Sensa Livingo Evo comp (900EUR)
- Cube acid 2020 (1000 EUR)
- Scott Aspect 910 (1000 EUR)
- Kona Honzo 2020 (1400 EUR)

Veel dank!
Zou je hier linkjes van willen maken? Ik ben te lui om te googlen ;-)

/Edit: Ik stem voor de Kona!

[ Voor 3% gewijzigd door bas-r op 18-04-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De ene is de andere niet. Je verwijst hier naar drie typische instap XC fietsen, en één meer trail-gerichte hardtail (Honzo). Dat is wel een andere fiets dan de eerste drie (ik heb er zelf een), niet zozeer gericht op de snelste zijn over de routes, maar wel met een wat groter inzetbereik en een wat meer speelse insteek.

Dus de vraag is ook, wat voor soort rijder ben je, of zou je willen zijn? Hou je ervan om vooral zo snel mogelijk te rijden, ben je meer van het spelen op de trails, of wil je gewoon lekker een beetje in de natuur fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
Sjoewe schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:47:
De ene is de andere niet. Je verwijst hier naar drie typische instap XC fietsen, en één meer trail-gerichte hardtail (Honzo). Dat is wel een andere fiets dan de eerste drie (ik heb er zelf een), niet zozeer gericht op de snelste zijn over de routes, maar wel met een wat groter inzetbereik en een wat meer speelse insteek.

Dus de vraag is ook, wat voor soort rijder ben je, of zou je willen zijn? Hou je ervan om vooral zo snel mogelijk te rijden, ben je meer van het spelen op de trails, of wil je gewoon lekker een beetje in de natuur fietsen?
Ik zoek vooral iets om snelle bochten en combinaties mee te kunnen maken. Ik ben niet bang voor een klein sprongetje of een technisch stuk. Wat lastig vind is inschatten welke eigenschappen ik dan in een fiets moet zoeken..

EDIT: na informatie van de lokale bikeshop gaat het tussen deze 2 fietsen: hebben jullie nog tips?

Lapierre prorace 3,9
Bulls copperhead 3S

[ Voor 14% gewijzigd door drmadi op 18-04-2020 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Gisteren eindelijk de nieuwe MTB uitgelaten bij Amerongen, echt een fijne fiets. Ook geen pijn van RSI in mijn handen door de twist shifter, dat is zoveel prettiger. Zoveel strakker dan mijn vorige fiets!

1x12 is goed genoeg voor op de heuvelrug en door de twist shifter ook snel op en af schakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JzTCGaneOGGMOjjP5YvZz_Ktuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaB5GiysHvKl1AwLH22rUYOl.jpg?f=fotoalbum_large

Mmh, blijkbaar ben ik ondersteboven van mijn nieuwe fiets.

[ Voor 4% gewijzigd door joint_me op 18-04-2020 13:43 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjoewe
Australische import, of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Spaanse import 🤔.

offtopic:
Maar had toch verwacht dat een Tweakers image upload, kan omgaan met telefoon foto’s en oriëntatie.

[ Voor 11% gewijzigd door joint_me op 18-04-2020 16:48 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:09
drmadi schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:11:
[...]

Ik zoek vooral iets om snelle bochten en combinaties mee te kunnen maken. Ik ben niet bang voor een klein sprongetje of een technisch stuk. Wat lastig vind is inschatten welke eigenschappen ik dan in een fiets moet zoeken..

EDIT: na informatie van de lokale bikeshop gaat het tussen deze 2 fietsen: hebben jullie nog tips?

Lapierre prorace 3,9
Bulls copperhead 3S
Belangrijkste tip is: Ga erop fietsen!
De fiets die het lekkerste rijdt moet je hebben. Er valt vast verschil te vinden in de vorken, aandrijving en remmen, maar in deze prijsklasse scheelt dat niet zoveel en moet ie vooral lekker fietsen. En goed om lekker bij je LBS te kopen en niet bij zo'n anonieme internetwebshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
drmadi schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:11:
[...]

Lapierre prorace 3,9
Bulls copperhead 3S
Tussen die laatste 2 vind ik zelf niet zo enorm verschil in afmontage zitten. Belangrijkste is dat die goed zit.

Maar als ik je verhaal zo lees dan past de Honzo perfect daarin. Een lekker speelse fiets voor wat bochtenwerk en technische stukken. De afmontage is misschien wat minder, maar dat is eenvoudig later aan te passen. De andere vallen toch meer onder het xc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb nog nooit eerder een (isotone) sportdrank gemaakt, maar het voelt nogal veel om 6 tabletten in m'n camelbak te doen (zit ongeveer 1,5ltr water in). Volgens de verpakking namelijk 2 tabs voor 500ml. Kan dat geen kwaad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja en nee. Op zich kan het voor de zak geen kwaad, en isotone sportdrank moet je wel naar verhouding mengen, anders is het niet isotoon maar hypo- of hypertoon. Je moet de drinkdak na afloop wel direct heel goed schoonmaken (en vergeet de slang / mondstuk niet) anders kan je 'm daarna wegpleuren ivm schimmel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Bedankt voor je snelle reactie @Sjoewe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
En de zak gewoon in de diepvries bewaren als je 'm schoongemaakt hebt. Ik gebruik alleen water in de zak en die bewaar ik dus altijd in de diepvries. Ideaal :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElmarJ16
Ik gebruik mijn 'drink'zak puur en alleen voor water. Isotone sportdrank gaat altijd een losse bidon. Scheelt best wat aan schoonmaken en kopzorgen. 1 bidon sportdrank is voor eigenlijk al mijn ritten voldoende. Daarnaast gaat er afhankelijk van de rit en buitentemperatuur nog extra water mee in de waterzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RvUP8QIOx2a5gYWiSH5GTxvUxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS1df4LCrvIpnrLIOymP8Bwj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LX-pTIBazcw5izXA3u0cUhKwBVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtoxNEVPdv15fTKMXfsp7baw.jpg?f=fotoalbum_largeVandaag maar liefs 10 meter van het mtb parcour mogen genieten en toen knapte het frame over 4 plaatsen... hoop op garantie, net een jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@nickdew bij de meeste merken is zo'n breuk gewoon garantie, welk merk is dit?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34

Quakie

quakelen

Zo dan. Weet je specs niet maar hopelijk geen gevalletje wegschuiven van garantie. “Meneer dit komt doordat u springt met u fiets. Uw fiets moet in alle gevallen met 1 wiel contact maken met de grond. “

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Prulleman schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:42:
@nickdew bij de meeste merken is zo'n breuk gewoon garantie, welk merk is dit?
Ik denk een Ghost Lector.

Maar wauw, dit is wel indrukwekkend. Wat ging aan deze foto´s vooraf?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:16
Ghost Lector 3.9 inderdaad! Ging niets aan vooraf. Begon net parcour net en moest (heel iets) aanzetten door mul zand en knak... Waarschijnlijk zat er al scheurtje oid in. Steekas is afgeknapt achter en schijfremmen ook helemaal krom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@nickdew ghost heeft 3-5 jaar garantie, dus dat moet wel goed komen. Ziet er niet uit als impact schade

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:51:
@nickdew ghost heeft 3-5 jaar garantie, dus dat moet wel goed komen. Ziet er niet uit als impact schade
Chainstay is ook gebroken. Gezien de ketting kan er best wat chainsuck zijn geweest ;)

Maar laat ik niet teveel advocaat van de duivel spelen. ;) succes met de afhandeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag 2 rondjes stadsbos013 gereden. Ik werd weer eens lekker met mijn neus op de feiten gedrukt dat mijn conditie echt belabberd is. Volgens strava toch nog vijfendertighonderd (ongeveer) PRen gereden. Wat ik op mijn home rondje meestal in de top 200 sta, is dat hier top 1600 ;( Wel een mooi rondje om te trainen, nergens krijg je rust.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vandaag mijn schoenen kapot gereden. Mooi excuus om nieuwe uit te zoeken 🕺🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ga morgen proberen de 50km (en 2 mtb routes) aan te tikken qua fietsen 😁

Kan denk ik het beste 1 bidon vullen met isotonic gok ik? Heb wat gewicht mee te zeulen namelijk. Neem ook 2 bananen mee mocht het echt niet lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 20-04-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
ElmarJ16 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:24:
[...]

Tussen die laatste 2 vind ik zelf niet zo enorm verschil in afmontage zitten. Belangrijkste is dat die goed zit.

Maar als ik je verhaal zo lees dan past de Honzo perfect daarin. Een lekker speelse fiets voor wat bochtenwerk en technische stukken. De afmontage is misschien wat minder, maar dat is eenvoudig later aan te passen. De andere vallen toch meer onder het xc.
@drmadi
Heb in mijn zoektocht naar een nieuwe mtb destijds ook gekeken naar de Kona Honzo. Uiteindelijk heb ik de Big Honzo staal gekocht. In de Big Honzo kan ook een 29 inch wielset en heb je toch net ff iets meer travel op je vork, 130 ipv 120. Wat ik jammer vind aan de Kona's is dat ze feitelijk met instap materiaal zijn afgemonteerd. Er zit veel SX spul op, ook op de duurdere modellen. Niet per definitie slecht - al heb ik zelf wel een mindere ervaring met de SX derailleur - maar het is ook niet de goedkoopste fiets uit je vergelijk. De Recon vork is niet slecht, maar als je budget hebt, zou je kunnen kijken naar het model hierboven, die heeft een net wat betere vork, de Revelation. Heb je het budget niet, dan kun je alsnog heel vrolijk worden van die Honzo. Rijeigenschappen bevallen mij opperbest. Hoef geen KOM op Strava, maar gewoon lekker cruisen en wat jumpen.

En een dropper is echt niet verkeerd. Had nooit verwacht, ook in Nederland, dat ik er daar zo vaak gebruik van zou maken.

Die andere fietsen ken ik niet, maar met een Cube heb je vaak wel veel fiets voor verhoudingsgewijs weinig geld.

Het is al gezegd, ga eens langs een fietsenmaker en kijk of je een rondje kunt fietsen. Ze zijn nogal verschillend qua geometrie. Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Balboa op 20-04-2020 00:54 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 09:28
joint_me schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:42:

1x12 is goed genoeg voor op de heuvelrug en door de twist shifter ook snel op en af schakelen.
Zo'n gripshifter werkt top inderdaad! Ik was zelf ook positief verrast. Je kan er zo ontzettend snel mee schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Misschien een unpopular opinion op een forum waar Kona / Honzo heel erg geliefd is, maar wil @drmadi wel een luiere trail-achtige bike? Als ik lees snelle bochten, techniek is leuk en misschien een klein sprongetje denk ik: XC. Misschien geen volbloed racebak maar wel een nette XC met ‘moderne’ geometrie.

In de Fiets van 3 maanden geleden stonden een aantal XC fietsen van je budget, ik kan het blad niet meer vinden (oud papier denk ik) maar de Cube en Lapierre kwamen daar niet lekker uit vanwege de geometrie, meende dat ze daar de Scott als beste vonden maar als iemand het blad nog heeft zou die je daarbij kunnen helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:02
Van mij mag er wel wat regen vallen. Gisteravond nog even de route van Gieten gereden en het viel mij op dat er toch wel aardig veel mul zand lang. Het hielp ook niet echt ik dat ik papbenen had. Het was wel afzien. Wel een goede mentale training. Nergens afgestoken en redelijk tempo kunnen aanhouden. Na 82km weer thuis.

Ik ben het wel eens met @Holk wat betreft het advies aan @drmadi. In zijn geval zou ik ook een XC adviseren. Wat betreft geometrie zou ik dan niet al te veel laten afhangen wat er in bladen wordt geschreven, maar moet je toch echt zelf ondervinden wat je prettig vindt. Dat is ontzettend persoonlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door wisselwerking op 20-04-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ElmarJ16 schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:36:
Ik gebruik mijn 'drink'zak puur en alleen voor water. Isotone sportdrank gaat altijd een losse bidon. Scheelt best wat aan schoonmaken en kopzorgen. 1 bidon sportdrank is voor eigenlijk al mijn ritten voldoende. Daarnaast gaat er afhankelijk van de rit en buitentemperatuur nog extra water mee in de waterzak.
Gisteren een kleine 90km gefietst (trails van [stukje] Oosterbeek, Ede, Lunteren, Otterlo) maar daarbij heb ik de bijna 2 ltr isotone opgedronken en onderweg de zak nog gevuld met 2 ltr water welke bij thuiskomst ook leeg was, dus de zak was meteen al lekker gespoeld ;).

(Uiteraard daarna nog flink met warm water behandeld).

Maar over het algemeen lijkt me een bidon handiger / genoeg inderdaad, dus dat ga ik voortaan ook doen (dus isotone in de bidon en gewoon water in de camelbak).

@wisselwerking Er zijn nu al trails gesloten vanwege mul zand, en dat gaat alleen maar erger worden. Reken er maar op dat je deze zomer niet overal kan fietsen omdat anders alles kapot gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dr.Snuggles schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:02:
Ik heb een doortrap probleem met mijn fiets, Deore xt afgemonteerd (3x7)

Het begon met zo nu een dan doortrappen als ik kracht wilde zetten. Om dit proberen op te lossen heb ik het volgende geprobeerd:
- Ketting vervangen (probleem eerst alleen maar erger)
- crankstel vervangen, was behoorlijk nodig. (Probleem blijft aan, trapt continue door in alle versnellingen)
- achterwiel verwissel incl cassette (blijft overal doortrappen, behalve op grootste tandwiel voor en middelste achter)

Alles is uiteraard helemaal schoongemaakt en blijft nergens haken...

Ik weet even niet meer wat ik verder nog kan proberen, misschien hebben jullie tips?
Hier onlangs mijn achter casette en ketting vervangen. Die trapt nu dus door op het middenblad, die heb ik dus ook net nieuw besteld.

Probeer eens wat te testen, voor grote blad goed kracht zetten en achterrem in. Slaat die dan ook door? Zo ja dan is het waarschijnlijk je casette.

Als je casette, ketting en voortandwielen nieuw zijn, dan is misschien je ketting te lang of geeft je deraileur veer te weinig spanning.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 20-04-2020 09:36 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Holk schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:27:
Misschien een unpopular opinion op een forum waar Kona / Honzo heel erg geliefd is, maar wil @drmadi wel een luiere trail-achtige bike? Als ik lees snelle bochten, techniek is leuk en misschien een klein sprongetje denk ik: XC. Misschien geen volbloed racebak maar wel een nette XC met ‘moderne’ geometrie.

In de Fiets van 3 maanden geleden stonden een aantal XC fietsen van je budget, ik kan het blad niet meer vinden (oud papier denk ik) maar de Cube en Lapierre kwamen daar niet lekker uit vanwege de geometrie, meende dat ze daar de Scott als beste vonden maar als iemand het blad nog heeft zou die je daarbij kunnen helpen
En laat een Kona Honzo nou net precies een net-niet volbloed maar wel allround XC fiets met een moderne geo zijn waarmee je dus alle kanten op kan. Het is zeker geen luie trailbak (zolang je er geen 140mm Fox Factory indrukt O-) ), ter vergelijking een 2020 Grand Canyon SL heeft een al een meer progressieve HT angle dan een Honzo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Sinds ik een fully heb rijd ik steeds meer met de camelbak. Er past maar een klein bidonnetje in mijn houder. Sportdrank in de zak gaat prima is mijn mening. Wel meteen even goed uitspoelen na de rit. Daarna bewaar ik hem in de vriezer. Ik koop ieder jaar een keer een nieuwe zak, ze kosten toch maar een paar euro.

Ik krijg helaas wel last van mijn onderrug met de camelbak op. Ik probeer de tas zo ligt mogelijk te houden. 1,5L / 2L drinken. Binnenbandje en patronen en wat te eten. Denk dat ik met een camelbak net met een andere houding fiets. Als ik afstap is het eigenlijk ook gelijk weer weg. Misschien eens kijken naar een andere ipv. een goedkoop Decathlon ding.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• drmadi
even een update in mn fietszoektocht.

Deze morgen gereden op zowel de Lapierre als de Bulls copperhead. De lapierre leek voor mij een prima fiets, tot ik de bulls probeerde. Hiermee kon ik een stuk 'speelser' bochten maken en de afmontage een groep beter was een waar genot. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het matgroene kleurtje van de lapierre mooier vond maar heb de knoop doorgehakt en de bulls gekocht.

De honzo lijkt me een leuke fiets maar gaat weer gepaard met mindere montage voor meer geld, ik moet ergens een keer een optimum vinden.

Er zijn denk ik zat betere fietsen te vinden en ik kan er nog heel veel proberen maar ik moet ergens een gouden standaard voor mezelf maken. Ik ga nu vooral kilometers maken in mn nieuwe woonplaats (hoge vuursche) en ik kom er de komende jaren vanzelf wel achter welke eigenschappen ik belangrijk vind.

thx voor alle suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hoeveel speling geeft een GX achterderrie out of the box?

Heb er nu 5 ritten mee gedaan. Maar ik vind het qua schakelprecisie gewoon kut eigenlijk in vergelijking met slx/xt combi die ik eerst had. Boel staat haaks (nieuw pad, blokhaak langs gelegd) hoogte staat ook goed volgens de rode tool die er bij zat. En lengte van de ketting is goed. Maar als ik de kabel zodanig span dat hij goed afschakelt, schakelt het niet lekker op, en vice versa. Nu zo staan dat ik goed afschakel, maar als ik dan opschakel moet ik regelmatig mijn duim op de shifter houden om hem goed omhoog te krijgen.

Als ik de derrie vastpak en links-rechts beweeg is dat al gauw 1 a 1,5cm onderaan. En dat begint al in de bout waarmee je hem vast zet. Dan nog speling op de parallelogram erbij. Wat dat betreft heeft Shimano dat echt veel beter voor elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 20-04-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_ferry_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:08:
Hoeveel speling geeft een GX achterderrie out of the box?

Heb er nu 5 ritten mee gedaan. Maar ik vind het qua schakelprecisie gewoon kut eigenlijk in vergelijking met slx/xt combi die ik eerst had. Boel staat haaks (nieuw pad, blokhaak langs gelegd) hoogte staat ook goed volgens de rode tool die er bij zat. En lengte van de ketting is goed. Maar als ik de kabel zodanig span dat hij goed afschakelt, schakelt het niet lekker op, en vice versa. Nu zo staan dat ik goed afschakel, maar als ik dan opschakel moet ik regelmatig mijn duim op de shifter houden om hem goed omhoog te krijgen.

Als ik de derrie vastpak en links-rechts beweeg is dat al gauw 1 a 1,5cm onderaan. En dat begint al in de bout waarmee je hem vast zet. Dan nog speling op de parallelogram erbij. Wat dat betreft heeft Shimano dat echt veel beter voor elkaar.
Ik stel ze altijd zo af dat op de kleinste krans hij ietsiepietse meer naar rechts staat (naar buiten dus). En zet je ophangbout wel goed vast (niet te strak).

Dit filmpje legt het moooi uit: YouTube: Sram XX1 Eagle Derailleur - My Adjustment Mistakes. Tutorial

Ook een GX kan je perfect laten schakelen (oke het is geen XX1 8) )

Edit: Jou speling lijkt mij niet goed. Zit alles wel goed gemonteerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 20-04-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tylen schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:12:
[...]

Ik stel ze altijd zo af dat op de kleinste krans hij ietsiepietse meer naar rechts staat (naar buiten dus). En zet je ophangbout wel goed vast (niet te strak).

Dit filmpje legt het moooi uit: YouTube: Sram XX1 Eagle Derailleur - My Adjustment Mistakes. Tutorial

Ook een GX kan je perfect laten schakelen (oke het is geen XX1 8) )

Edit: Jou speling lijkt mij niet goed. Zit alles wel goed gemonteerd?
Ja heel veel anders dan dat kan ik het niet monteren dan vastschroeven in de pad. De schroef beweegt niet, maar de derailleur en de ring voor de B-afstelling wobbelen dan lekker heen en weer (in de video wel even de spanning van de ketting gehaald voor de demonstratie).
Ik heb zelf asjes gemaakt in de draaibank, die minder speling hadden dan dit spul in iedere geval.

Toeval of niet, ik heb jaaaaaaren terug ook SRAM gehad, in de gripshift tijd met 7.0 en 9.0, en dat zat ook al vol met speling.

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 20-04-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_ferry_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:29:
[...]

Ja heel veel anders dan dat kan ik het niet monteren dan vastschroeven in de pad. De schroef beweegt niet, maar de derailleur en de ring voor de B-afstelling wobbelen dan lekker heen en weer (in de video wel even de spanning van de ketting gehaald voor de demonstratie).
Ik heb zelf asjes gemaakt in de draaibank, die minder speling hadden dan dit spul in iedere geval.

Toeval of niet, ik heb jaaaaaaren terug ook SRAM gehad, in de gripshift tijd met 7.0 en 9.0, en dat zat ook al vol met speling.
Ik heb gelijk even voor je gekeken. Maar dezelfde test, als wat jij deed in jou filmpje, heb ik ook op de XX1. Maximaal een halve cm vrije slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Volgens mij zit er in je derailleurophaning iets niet goed. Ik vind je bovenste wieltje wel heel erg ver van de cassette af staan. Als ik dat vergelijk met dit filmpje:

Misschien de verkeerde pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ElmarJ16 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:04:
Volgens mij zit er in je derailleurophaning iets niet goed. Ik vind je bovenste wieltje wel heel erg ver van de cassette af staan. Als ik dat vergelijk met dit filmpje:

[YouTube: SRAM Eagle GX Shifting 12 Speed Slow Motion 240fps]

Misschien de verkeerde pad?
Hij staat verder weg vanwege de vergrendeling van de kooi die er op staat. Onder spanning is de afstand correct:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HD0rkVStB3u_Cy1xt7KT3hTse8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqUr3pPZPy6RxZlghIOwyGKc.jpg?f=fotoalbum_large

Heb juist een nieuw pad gekocht omdat de oude voor Shimano shadow was. Mail wel effe met de leverancier, kijken wat hun van die speling vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
_ferry_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:20:
[...]

Hij staat verder weg vanwege de vergrendeling van de kooi die er op staat. Onder spanning is de afstand correct:
[Afbeelding]

Heb juist een nieuw pad gekocht omdat de oude voor Shimano shadow was. Mail wel effe met de leverancier, kijken wat hun van die speling vinden.
Hoe heet dat tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
@_ferry_ zie ik dat het hier om een fully gaat? Bij een fully moet je eigenlijk onder sag de afstand met het tooltje afstellen. Ik heb op lijn fully de derraileur 1 a 2 mm dichter op de cassette gezet en het schakelt fantastisch.

Hoe oud zijn je binnen en buitenkabels? Misschien deze eens vervangen?

Verder vind ik de speling niet schrikbarend hoog. Ik heb met beide fietsen evenveel speling en 0 schakelproblemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Meneer iCy schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:14:
Ga morgen proberen de 50km (en 2 mtb routes) aan te tikken qua fietsen 😁

Kan denk ik het beste 1 bidon vullen met isotonic gok ik? Heb wat gewicht mee te zeulen namelijk. Neem ook 2 bananen mee mocht het echt niet lukken.
En het is gelukt op ontbijt (skyr met rozijnen en klein beetje nootjes), en onderweg 1 banaan en een halve fles isotonic.

Wat een rotwind overigens pfffft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Meneer iCy schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:15:
[...]

Wat een rotwind overigens pfffft
Haha, fijn hè :+
Voordel van MTB is juist dat je er in het bos relatief weinig last van hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Smultie schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:22:
[...]

Haha, fijn hè :+
Voordel van MTB is juist dat je er in het bos relatief weinig last van hebt!
Andere mtb route is 9 a 10km verder op door het open veld met volle tegenwind 😣🤣

Terug andere weg genomen waardoor ik dus niet de 12km volle meewind heb gehad 🙄. Had de wegen beter andersom kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Meneer iCy schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:15:
[...]

En het is gelukt op ontbijt (skyr met rozijnen en klein beetje nootjes), en onderweg 1 banaan en een halve fles isotonic.
Lekker! Was dit je langste rit tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

L0we schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:33:
[...]

Lekker! Was dit je langste rit tot nu toe?
Klopt. Ik moest en zou de 50km halen vandaag. Even een extra omweg gemaakt om de 50km te halen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Chain gap tool. Is specifiek voor SRAM EAGLE derailleurs, wordt er ook bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Meneer iCy schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:37:
[...]

Klopt. Ik moest en zou de 50km halen vandaag. Even een extra omweg gemaakt om de 50km te halen 😁
Tof, hoe ging het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Sjoewe schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:45:
[...]

En laat een Kona Honzo nou net precies een net-niet volbloed maar wel allround XC fiets met een moderne geo zijn waarmee je dus alle kanten op kan. Het is zeker geen luie trailbak (zolang je er geen 140mm Fox Factory indrukt O-) ), ter vergelijking een 2020 Grand Canyon SL heeft een al een meer progressieve HT angle dan een Honzo. :)
Hier nog even op inhaken: Ik vind een Honzo toch nog wel echt meer een trail geo hebben dan een Grand Canyon. Beiden hebben hebben een 120mm vork en de balhoofdhoek is min of meer hetzelfde. Echter is de stack/reach verhouding en zitbuishoek van een Honzo toch echt meer trail dan een Grand Canyon.

Nu is mijn mening dat een Honzo toch zeker een goede allround XC fiets is, zolang het enkel niet rechtdoor gaat. Als ik hoor dat iemand een speelse fiets wilt (snelle bochtjes, technische stukjes rijden en wat springen) dan valt die Honzo in mijn beleving daar perfect in. Je bent niet de snelste om de rechtdoor stukken, maar je hebt meer fun in de afdalingen.

Bij fully's zie je overigens dezelfde trend. Veel mountainbikers twijfelen of bijvoorbeeld een Canyon Neuron een geschikte fiets is, want toch voor en achter meer veerweg, maar uiteindelijk zijn ze heel blij met zo'n soort fiets. Waarom zou dan dit bij een hardtail niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ElmarJ16 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:34:
@_ferry_ zie ik dat het hier om een fully gaat? Bij een fully moet je eigenlijk onder sag de afstand met het tooltje afstellen. Ik heb op lijn fully de derraileur 1 a 2 mm dichter op de cassette gezet en het schakelt fantastisch.

Hoe oud zijn je binnen en buitenkabels? Misschien deze eens vervangen?

Verder vind ik de speling niet schrikbarend hoog. Ik heb met beide fietsen evenveel speling en 0 schakelproblemen.
Zal ik eens proberen, heb hem als test iets dichterbij gezet dan op de foto, beetje de onderkant van de lijn zeg maar. Verschil was er niet echt.
Kabels zijn goed, maar ik ga nog wel de bocht vanaf het frame inkorten, dat scheelt weer wat spanning in de bocht, en dan kan hij daar tenminste ook niet achter blijven hangen tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Goed alleen op de heenweg naar Sellingen (andere dorp en route) momenten gehad waarvan ik dacht, fuck it met die wind ik keer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
ElmarJ16 schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:00:
[...]

Hier nog even op inhaken: Ik vind een Honzo toch nog wel echt meer een trail geo hebben dan een Grand Canyon. Beiden hebben hebben een 120mm vork en de balhoofdhoek is min of meer hetzelfde. Echter is de stack/reach verhouding en zitbuishoek van een Honzo toch echt meer trail dan een Grand Canyon.

Nu is mijn mening dat een Honzo toch zeker een goede allround XC fiets is, zolang het enkel niet rechtdoor gaat. Als ik hoor dat iemand een speelse fiets wilt (snelle bochtjes, technische stukjes rijden en wat springen) dan valt die Honzo in mijn beleving daar perfect in. Je bent niet de snelste om de rechtdoor stukken, maar je hebt meer fun in de afdalingen.

Bij fully's zie je overigens dezelfde trend. Veel mountainbikers twijfelen of bijvoorbeeld een Canyon Neuron een geschikte fiets is, want toch voor en achter meer veerweg, maar uiteindelijk zijn ze heel blij met zo'n soort fiets. Waarom zou dan dit bij een hardtail niet kunnen?
Ik ben het met je eens hoor. Punt was dat ik een de Honzo nog best conservatief vind ten opzichte van de modernere en meer extreme AMHT's zoals bijvoorbeeld een Commencal Meta HT of een Nukeproof Scout. Ik bedoel zo extreem is het nou ook allemaal weer niet.
Het is ook een beetje persoonlijke ergernis dat ik vind dat wat er als "standaard" XC fiets wordt verkocht, eigenlijk veelal gewoon een nogal belegen en beperkt ontwerp is. Eigenlijk is het, afgezien van de stap naar 29 inch wielen er maar weinig veranderd over de afgelopen tien jaar. Pas de laatste twee jaar zie je dat er langzaam eindelijk wat beweging in het XC concept komt te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Meneer iCy schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:06:
[...]

Goed alleen op de heenweg naar Sellingen (andere dorp en route) momenten gehad waarvan ik dacht, fuck it met die wind ik keer om.
Wind is erg verraderlijk.. je moet niet teveel naar je snelheid kijken, maar meer op gevoel rijden, te lang over je "threshold" (verzuringsgrens) is niet vol te houden en wordt steeds lastiger om van te herstellen.

Je zou eigenlijk met een powermeter moeten rijden om daar een beetje inzicht in te krijgen, maar die krengen zijn helaas erg duur (en verder op een MTB niet zo heel nuttig). Maar op de indoor trainer heb ik wel een beetje een gevoel gekregen voor steady power en wat mijn threshold is en hoe dit voelt.

Als ik dat dan vertaal naar een ritje op de racefiets afgelopen vrijdag (toen waaide het redelijk, maar minder dan vandaag, althans in omgeving Breda). Toen reed ik op stukken wind mee ruim boven de 40, en stukken wind tegen met ongeveer evenveel moeite 28 km/u
bv 3.3 km met 43km/u en een hartslag van 166 bpm vs een evenlang segment met 28 km/u en 165
over deze afstanden/tijd kan je wel een redelijk van je hartslag uit gaan om te zien hoeveel moeite/kracht/power iets kost, en die is zo goed als gelijk, maar toch 15!! km/u verschil

Strava "berekend" dan ook 342 watt vs 120 watt, terwijl het in de praktijk echt behoorlijk dicht bij elkaar ligt,
Aan de hand van mijn hartslag zou ik zeggen dat de wattages in beide gevallen rond of net onder mijn threshold zouden moeten liggen (288 watt)
https://www.strava.com/activities/3311999465

TLDR;
Rij jezelf niet kapot tegen de wind in (of bergop, want dat is vergelijkbaar), maar probeer aan te voelen op basis van je benen wat een snelheid is die je kan vasthouden, doe dit niet op basis van het aantal km/u want het verschil bij een flinke wind is echt GROOT.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:37:
[...]

Chain gap tool. Is specifiek voor SRAM EAGLE derailleurs, wordt er ook bijgeleverd.
Ah, jammer.
Ziet er uit als een handig iets, maar heb geen SRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Smultie schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:54:
[...]

Ah, jammer.
Ziet er uit als een handig iets, maar heb geen SRAM.
de 12 speed derailleurs van shimano hebben een markering aan de binnenkant op de kooi staan voor de b-tension afstelling. (bij 12 speed komt dit erg nauwkeurig, vandaar de hulpmiddelen)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:25:
[...]

de 12 speed derailleurs van shimano hebben een markering aan de binnenkant op de kooi staan voor de b-tension afstelling. (bij 12 speed komt dit erg nauwkeurig, vandaar de hulpmiddelen)
Ah, okay. Heb ik met m'n 11-speed (nog) geen last van!
Overigens, allen bedankt voor de tip over Wolfpack banden, bevallen erg goed!
Hopelijk binnenkort wat regen en dan een boel KOMmetjes rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
die regen mag inderdaad wel komen.. kreeg zojuist een mailtje van "MTB Tracks Oosterhout" (Dorst, cadettenkamp, vrachelen):
Door droogte zijn (grote) delen van de tracks Dorst, Vrachelen en Cadettenkamp inmiddels slecht berijdbaar en beschadigd. Dit is inmiddels menig gebruiker al opgevallen gezien de reacties op Facebook en diverse fora.

De oorzaak hiervan is een combinatie van extreme droogte en de sterk toegenomen drukte ten gevolge van Corona, nu sportaccomodaties gesloten zijn. Hierdoor komt er een grote groep beginnend fietsers op de tracks welke door onnodig remmen en het moeten afstappen bij heuveltjes helaas veel extra schade veroorzaken aan de tracks. Helaas constateerden we ook dat er veel veel van deze fietsers geen helm droegen, daarom hebben we inmiddels de nodige borden met helmplicht geplaatst.

Ondanks vele inspanningen van het onderhoudsteam om de tracks zolang mogelijk open te houden als uitlaatklep in deze vreemde tijden, is het onbegonnen werk.
Daarom is besloten zo spoedig mogelijk delen van de tracks en mogelijk gehele tracks af te gaan sluiten voor de veiligheid en om verdere schade aan de routes te voorkomen.

Verzoek is de routes vanaf nu te gaan mijden, voorzover je dit al niet deed.

We zullen je via deze nieuwsbrief/Facebook op de hoogte houden over de ontwikkelingen en hopen op regen voor de tracks!

Sportieve groet,
Team MTB Tracks Oosterhout
www.mtbtracksoosterhout.nl

Stichting MTB Tracks Oosterhout
dus laat die regen maar komen, anders zitten we straks tot na de zomer "vakantie" zonder tracks hier..
@Ruud hoe staat het er bij 013 bij?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:02
@Meneer iCy die harde wind is dan wel weer een goede training. Zowel fysiek, je kunt juist wel proberen om een bepaalde snelheid aan te houden tegen de wind in. Daar wordt je ook weer sterker van. Maar dat zou ik, zoals @Prulleman zegt, zeker niet continu doen. Daarnaast is het een mentale training. Soms zit je er al doorheen en dan kan die wind juist funest zijn. Dan niet even pauze nemen, maar gewoon doorfietsen is een mentale overwinning (heb ik gisteravond nog weer ontdekt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Zo, eerste rondje op de Wolfpack Speed/Race combo gedaan net op Lage Vuursche.

Omstandigheden waren wel ruk, het is eigenlijk voor 30% te mul om te rijden...

De race (voor) vind ik echt wel een lekkere band. Voelt heel solide en grippy, zeker voor een 2.25. Ben heel benieuwd naar de 2.4 nu. De speed (achter) ben ik nog niet helemaal over uit. Als het droog en hard is, dan is het een prima band. Maar bij los over hard merk je dat de band grip zoekt. Weliswaar heel voorspelbaar, het is meer driften dan glijden, maar je voelt wel even dat de band even wel/niet aangrijpt. Nog maar eens proberen met wat meer druk en qellicht is ook hier de huidige bodemsituatie nog wel van invloed.

Maar overall voelt en rolt het erg lekker soepel. Zeker een lekker setje voor de meer XC gezinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Sjoewe ik heb net een setje race kings (achter protection en voor racesport) besteld voor op mijn nieuwe velgen. Als het goed is kan ik donderdag mijn eerste rondje op de nieuwe set rijden. Puur xc. Ik ben reuze benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
@Tylen Ik vind dat de Raceking als voorband niet genoeg grip geeft, tenzij de bodem echt medium/hard en strak is, anders mis ik wel echt de zij-noppen die lekker inbijten. In combinatie met een CrossKing voorop bevalt me dan beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
_ferry_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:05:
[...]

Zal ik eens proberen, heb hem als test iets dichterbij gezet dan op de foto, beetje de onderkant van de lijn zeg maar. Verschil was er niet echt.
Kabels zijn goed, maar ik ga nog wel de bocht vanaf het frame inkorten, dat scheelt weer wat spanning in de bocht, en dan kan hij daar tenminste ook niet achter blijven hangen tijdens het fietsen.
Ik heb net even op beide fietsen gekeken:
Op m'n hardtail zit mijn cassette net op/onder de lijn.
Op m'n fully zit die zo'n 5mm eronder. Misschien wat extreem, maar geeft wel aan wat voor richting je nog kan gaan.

Eenmaal afgesteld heb ik er zelf nooit echt problemen mee ondervonden. De juiste kabelspanning komt wel nauw. Een kwartslag meer of minder bij je shifter en je begint het al gelijk te merken. Maar dat valt onder het rijden vaak nog goed af te stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ElmarJ16 schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:15:
[...]

Ik heb net even op beide fietsen gekeken:
Op m'n hardtail zit mijn cassette net op/onder de lijn.
Op m'n fully zit die zo'n 5mm eronder. Misschien wat extreem, maar geeft wel aan wat voor richting je nog kan gaan.

Eenmaal afgesteld heb ik er zelf nooit echt problemen mee ondervonden. De juiste kabelspanning komt wel nauw. Een kwartslag meer of minder bij je shifter en je begint het al gelijk te merken. Maar dat valt onder het rijden vaak nog goed af te stellen.
Denk dat de ketting toch nog net een schakeltje te lang was. De grote en kleine kransjes gingen goed, maar de middelste minder goed. Als de ketting langer is, en je stelt daarmee de b-schroef af, zal de afstand bij de middelste kransjes groter zijn. Door de curve die hij maakt dan als het ware te vroeg begint.
Nu 1 schakel ertussen uit gehaald, en de krappe bocht uit de kabel gehaald. Hangend in de haken lijkt het iig beter te gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balboa
Rudolf schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:40:
Sinds ik een fully heb rijd ik steeds meer met de camelbak. Er past maar een klein bidonnetje in mijn houder. Sportdrank in de zak gaat prima is mijn mening. Wel meteen even goed uitspoelen na de rit. Daarna bewaar ik hem in de vriezer. Ik koop ieder jaar een keer een nieuwe zak, ze kosten toch maar een paar euro.

Ik krijg helaas wel last van mijn onderrug met de camelbak op. Ik probeer de tas zo ligt mogelijk te houden. 1,5L / 2L drinken. Binnenbandje en patronen en wat te eten. Denk dat ik met een camelbak net met een andere houding fiets. Als ik afstap is het eigenlijk ook gelijk weer weg. Misschien eens kijken naar een andere ipv. een goedkoop Decathlon ding.
Kun je de binnenband en patronen niet aan je fiets vastmaken (tape oid) Lijkt mij enorm verrot om dat iedere keer in je rugzak te moeten hebben. Zelf heb ik een klein frame tasje van Evoc daarvor gekocht. werkt super.

Handtekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balboa
Sjoewe schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:06:
Zo, eerste rondje op de Wolfpack Speed/Race combo gedaan net op Lage Vuursche.

Omstandigheden waren wel ruk, het is eigenlijk voor 30% te mul om te rijden...

De race (voor) vind ik echt wel een lekkere band. Voelt heel solide en grippy, zeker voor een 2.25. Ben heel benieuwd naar de 2.4 nu. De speed (achter) ben ik nog niet helemaal over uit. Als het droog en hard is, dan is het een prima band. Maar bij los over hard merk je dat de band grip zoekt. Weliswaar heel voorspelbaar, het is meer driften dan glijden, maar je voelt wel even dat de band even wel/niet aangrijpt. Nog maar eens proberen met wat meer druk en qellicht is ook hier de huidige bodemsituatie nog wel van invloed.

Maar overall voelt en rolt het erg lekker soepel. Zeker een lekker setje voor de meer XC gezinden.
Heb zelf op m'n 29 inch set de cross / race combi van Wolfpack. trapt heerlijk licht en voldoende grip. Zit te hopen dat zo'n combi ook in 27.5+ komt, maatje 2.8 oid. Nu rij ik de 27.5 met Rocket Rons. Bevalt erg goed, maar de wangen zijn zo dun dat ik me sterk afvraag of ik daar wel mee naar het buitenland moet. Anderzijds ben ik jaren met mindere banden naar beneden gestuiterd in het buitenland.....

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat is mijn gevoel ook wel, ik zie het echt als een goede set voor de omstandigheden hier. Voor het serieuzere werk buiten Nederland ben ik niet helemaal overtuigd. Dan liever toch een band met een steviger karkas (en een stuk meer noppen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
@Balboa Ik heb vroeger wel zo´n tasje onder m´n zadel gehad met plakspullen, maar dat rammelde en daar had ik altijd zo´n hekel aan. En ik vind het ook nog lelijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Prulleman schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:53:
die regen mag inderdaad wel komen.. kreeg zojuist een mailtje van "MTB Tracks Oosterhout" (Dorst, cadettenkamp, vrachelen):

[...]

dus laat die regen maar komen, anders zitten we straks tot na de zomer "vakantie" zonder tracks hier..
@Ruud hoe staat het er bij 013 bij?
Kunt altijd nog stiekem de grens over naar Ravels.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
@Rudolf En bijvoobeeld zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fkng2qCl.png
https://ride.lezyne.com/c.../products/1-bc-flstl-v104

En dan een binnenbandje Enduro stylo met een klittenband-strap aan je frame vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
magic_nl schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:57:
[...]

Kunt altijd nog stiekem de grens over naar Ravels.
is het daar nog niet zo mul (en/of druk)?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Oh men, hoe geweldig zouden de Ardennen er op dit moment bijliggen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Prulleman schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:04:
[...]

is het daar nog niet zo mul (en/of druk)?
Ik ben er al lang niet geweest.
Maar dat parcour ligt best goed beschut.
Het zal hier in de regio wel overal hetzelfde zijn vrees ik. Of het er nu druk is weet ik niet.
Alternatief kan ook nog zelf een route rijden in Minderhout/wortel. Daar heb ik evt wel een gpx voor. Maar blijft een ding dat we de grens eigenlijk niet over mogen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Pagina: 1 ... 62 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic