Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 60 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 20:27
170mm lijkt me een beetje veel veerweg voor een 5010 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sjoewe schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:09:
170mm lijkt me een beetje veel veerweg voor een 5010 :)
Hij kan tot 150mm omlaag. Is misschien net te doen met die 130mm veerweg achter.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Volgens SC is het officieel max 140mm, maar veel mensen hebben er al zonder problemen een 150mm vork inzitten. Het is wel een 27,5, heerlijk die directe response van de kleinere wielen, maar die kleur is wel heel erg blauw en te veel van het goeie. Zelf zou ik eerder een Sapphire doen ipv een Diamond. Dan kan ik nog voor 140 kiezen en evt nog 150 proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind dat blauw beter te pruimen dan het groen, maar je moet het zelf weten natuurlijk :) Een Sapphire is ook een lekkere vork.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
zonoskar schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:38:
[...]

Hij kan tot 150mm omlaag. Is misschien net te doen met die 130mm veerweg achter.
Denk wel dat je dan een vrij slacke seattube angle krijgt, en misschien ook wel dat de BB vrij hoog uitkomt.

Ik merk dat zelf bij m'n Honzo ook wel, die heb ik van 120 naar 140mm opgekrikt. Rechtdoor en omlaag is het echt een beest nu, maar (lang) klimmen is wel lastiger geworden. Ik vind dat de Process eigenlijk misschien zelfs wel makkelijker klimt dan de Honzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Torched schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:20:
[...]

Heeft giant geen complete lagerset voor dit frame?
Misschien wel, misschien niet.

Maar ik weet niet goed hoe ik die moet zoeken. :?
Want zoekende naar 'lagerset giant nrs xtc' vind ik niet echt iets wat er op lijkt.

En als ik ga bladeren bij de diverse online shops, kijk ik waarschijnlijk niet goed, maar ik kan het niet vinden... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
zonoskar schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:05:
Ik vind dat blauw beter te pruimen dan het groen, maar je moet het zelf weten natuurlijk :) Een Sapphire is ook een lekkere vork.
Gelukkig is de vork er ook in het zwart, dan zijn alleen die knoppen groen en is het meer dan genoeg kleur. :X

Wat ik begrijp zijn de nieuwe Sapphire en Diamond intern gelijk, alleen andere travel lengtes.
Sjoewe schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:10:
[...]

Denk wel dat je dan een vrij slacke seattube angle krijgt, en misschien ook wel dat de BB vrij hoog uitkomt.

Ik merk dat zelf bij m'n Honzo ook wel, die heb ik van 120 naar 140mm opgekrikt. Rechtdoor en omlaag is het echt een beest nu, maar (lang) klimmen is wel lastiger geworden. Ik vind dat de Process eigenlijk misschien zelfs wel makkelijker klimt dan de Honzo...
Ik ben nu al van 130 naar 140 gegaan en het klimmen is al lastiger, als het een beetje steil wordt dan is een wheelie zo gemaakt als ik niet oplet. Ben bang dat het met 150 nog erger wordt. Downhill zal het natuurlijk wel een nog groter feestje worden. Dat merkte ik met de 140mm al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
ehtweak schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:46:
[...]

Misschien wel, misschien niet.

Maar ik weet niet goed hoe ik die moet zoeken. :?
Want zoekende naar 'lagerset giant nrs xtc' vind ik niet echt iets wat er op lijkt.

En als ik ga bladeren bij de diverse online shops, kijk ik waarschijnlijk niet goed, maar ik kan het niet vinden... :-(
Is het dit misschien? https://www.giantbikespares.com/search.php?k_m=Nrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:00
Goed gevonden! Lijkt dus deze te zijn, maar een bezoek aan de Giant-store is denk ik wel handig. Want of dit de set is voor jouw bouwjaar?

Giant NRS Chain Stay Pivot Boltset, Alu, 12804GU0011A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ruud schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:50:
[...]

Goed gevonden! Lijkt dus deze te zijn, maar een bezoek aan de Giant-store is denk ik wel handig. Want of dit de set is voor jouw bouwjaar?
Een Giant-Store? Ik wist niet eens dat die er waren.
Ik komt nooit (meer) bij fietsenwinkels. Toen ooit die onzin :+ met bike-experience-centers begon, zijn ze mij kwijtgeraakt. Ik doe al jaren al het onderhoud aan diverse fietsen zelf.
Van het slag-uit-een-wiel-halen tot aan alle slijtagedelen vervangen/onderhouden. Gaat prima en ik vind het ook nog leuk om te doen.

Alleen ik woon zelf vlak bij de Giant fabriek (Lelystad). Maar hier in de buurt is geen Giant-Store, volgens dit:
https://www.giant-bicycles.com/nl/giantstores. Hoe bizar, de fabriek om de hoek, maar geen lokaal aanspreekpunt. En dat stuit op praktische problemen om nu ff langs een giant-store te moeten gaan voor één onderdeeltje... :|

@Canard Dank voor de tip. Maar helaas heeft die online winkel zulke kleine plaatjes online staan; ik kan daar niet uit opmaken of het de goede is. Ook ontbreken detailgegevens zoals afmetingen; m.a.w. ook daar kan ik niks uit opmaken.
En als ik bij die shop door de bike list by model zoek, gaan ze niet verder terug dan 2014. En deze fiets is al ruim 15 jaar oud. Maar fietst overigens nog verder prima.

Ik zal eens een poging doen of ik bij Giant zelf antwoord krijg op mijn vraag. Alhoewel ik daar in het verleden al eerder slechte ervaringen mee heb gehad. :-(

Maar ik zou het absurd vinden als ik, vanwege een versleten onderdeel van een paar euro/tientjes, deze fiets niet meer zou kunnen gebruiken.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
ehtweak schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:58:
Ik dacht dat ik wel handig was met google; maar blijkbaar niet. :+

Zoek een onderdeel voor een oude Giant NRS XTC:
[Afbeelding]

Het is een scharnierend frame, maar op de plek van de dubbele rode streep (zie bovenstaande foto) zit een lager wat helemaal uitgesleten is.
Ik merk het vooral goed als ik flink aanzet, dan beweegt gewoon het frame de verkeerde kant op. ;) En ik zie het scharnierpunt, als ik recht naar beneden kijk vanaf het zadel, gewoon heen en weer bewegen richting de trapas. De rechtuit stabiliteit is ook niet meer wat het geweest is. :-(

Nu dacht ik ff, daar bestel ik een nieuwe voor.
Maar hoe heet dat onderdeel in vredesnaam? Ik heb eigenlijk geen idee; dus dan is het lastig om te beginnen met zoeken.

Iemand die me ff op weg wil helpen?
Ik heb ook een NRS gehad, fijne bike. Helaas had ik wel veel last van slijtage van de lagers en moest ik die zowat elk jaar vervangen. Geen lastige klus, al moet het cranstel eraf om bij de bouten te kunnen.
Er zijn twee manieren om dit aan te vliegen:
1. Beetje demonteren zodat de dichtingen van de lagers zichtbaar worden. Op de oranje of zwarte seal staat altijd een nummer als 6900 of 6000 of 6002 soms met LLU erachter. Dat is het type lager dat erin zit en dat kun je "overal" bestellen. Zelf bestel ik graag bij Neita.nl, veel voorraad en snel geleverd. Let erop dat de nieuwe lagers de LLU of 2RS toevoeging moeten hebben, rubberen afdichten. Stalen afdichting is niet geschikt voor de fiets ivm vocht.

2. Kijk eens in Engeland daar hebben ze de complete kit op voorraad. Even mailen met fietstype als je niet zeker bent.

Mijn voorkeur heeft methode 1. Sneller en goedkoper. Voor het terug erin tikken van de lagers had ik wat koperen buisjes en koppeling gehaald bij de bouwmarkt. Dan heb je vrij zacht materiaal waar je op kunt tikken zonder veel kapot te maken.
En wat al eerder gezegd werd. Vervang gelijk ALLE lagers. Als er 1 slecht loopt dan is de rest ook op. En jouw fiets is een van de eerste modellen, te zien aan de demperbracket. In de eerste NRS-en kwam er zoveel kracht op de onderste demperbevestiging dat de staande framebuis brak. Daarvoor is er een volledig doorlopende demperhouder in de plaats gekomen (ook daarmee brak er nog wel eens een frame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
@ehtweak Lagers zijn meestal standaard maten, dus je kan hem erook uithalen en er mee langs de lokale ijzerwaren zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:42
Jampot007 schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:26:
[...]

Hoezo zou dat zo zijn? Zijn verschillende types lagers met verschillende belastingen en misschien zit in deze wel een scheurtje of vuil erin...
Omdat als dit door vuil komt dan zijn alle lagers vuil, of die ene kapotte lager moet op een moeilijk schoon te maken plek zitten.

Tweede is dat alle lagers het achterwiel begeleiden en dus allemaal belangrijk zijn om te zorgen dat het wiel recht trackt. Je kan wel 1 lager vervangen, die wordt dan opeens verantwoordelijk voor het hele achterwiel omdat de rest los is. Dus die ene lager krijgt alles voor de kiezen en geeft het vervolgens weer snel op.
Daarom is het dus een alles of niets verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Torched schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:37:
[...]

of die ene kapotte lager moet op een moeilijk schoon te maken plek zitten.
Vooral dat, bij mijn fiets! Op die plek zitten altijd hele klonten klei en blubber. Dus het lijkt me niet zo vreemd dat de boel daar het meest te lijden heeft.

@Ramon 73 Hartelijk dank voor dat soort tips! d:)b
Ik zal de komende dagen eens kijken of ik zin/tijd heb om de boel uit elkaar te halen. Nu, terwijl het net zo mooi fietsweer is (en ja, ik fiets altijd alleen en niet in de nabijheid van anderen).
Hoop ik wel dat er, na al die jaren nog iets van een typenummer is terug te vinden, als ik de boel demonteer.

Die link naar neita.nl had ik ook al ergens gezien via oude posts op het mountaibike forum.

Wel opvallend dan met mijn NRS; die andere lagers merk ik totaal geen speling op. Terwijl 'ie toch al heel wat jaartjes meegaat.
Uiteraard gaat er regelmatig een nieuwe cassette, ketting, voorbladen, af en toe eens een vers setje kabels. Nieuw setje schijfremmen, e.d. op. Maar dit is een first; dat lager; op die moeilijk bereikbare plek!
En vorig jaar zomer, voor het eerst, een complete nieuwe trapas(lager), zo'n Truvativ GXP Team BSA. En toen moest ik ook wat improviseren vanwege de ontwerp'foutjes' qua afdichting van dat geheel.

@roda_djavulen "lokale ijzerwaren zaak"? Die hebben we niet meer... ;)

Wat me eigenlijk al die jaren qua onderhoud opvalt. En ik doe ook wel eens wat klusjes bij auto's, samen met iemand anders. Is dat je bij auto's redelijk gemakkelijk een bouwjaar/type/kenteken kunt invullen bij allerlei sites en dat je dan, zelfs van b.v. een 20 jaar oud Golfje, nog prima alle onderdeelnummers en -types kunt vinden en bestellen.
Maar bij fietsen is dat veel meer een zoekplaatje. >:)

[ Voor 67% gewijzigd door ehtweak op 06-04-2020 09:46 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Gisteren onaangenaam verrast tijdens een grote ronde. Ik kreeg op ongeveer 50km van huis een lekker band. Geen probleem, ik had een biba en 2 patronen bij. Alleen toen ik mijn wiel eruit haalde, flikkerde heel de derailleur eraf. Het leek alsof er een schroefje of pinnetje van de hanger afgebroken was. Zolang alles klemvast zit is het geen probleem maar als je de steekas los draait valt alles er af. Na veel gekloot toch alles weer op z'n plek gekregen en mijn weg kunnen vervolgen.

Deze week nog eens goed kijken wat er nu precies afgebroken is. Sowieso alvast een nieuwe hanger besteld bij Canyon. Dat vind ik dan wel weer een nadeel aan Canyon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
Hoe doen jullie het met telefoon? Heb nu een iphone 11 en die vind ik te duur om mee te nemen het bos in.
Maar wil wel graag kunnen bellen als er wat is. Nu zat ik te kijken of ik een goedkoop dingetje koop met prepaid kaartje. en misschien dan wel met gps om de track met strava op te nemen. Zat zelf te denken aan de Alcatel 1c ... kent iemand die?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
ehtweak schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:44:
[...]

@Ramon 73 Hartelijk dank voor dat soort tips! d:)b
Ik zal de komende dagen eens kijken of ik zin/tijd heb om de boel uit elkaar te halen.
Volgens mij kun je aan de NAZ* gewoon rechtstreeks op de lagerafdichting kijken.

*NAZ = Niet-aandrijfzijde. De kant waar geen kettingwielen zitten, linkerzijde van de fiets dus.
Wel opvallend dan met mijn NRS; die andere lagers merk ik totaal geen speling op. Terwijl 'ie toch al heel wat jaartjes meegaat.
Nee, geen speling in de achterbrug te merken. Maar haal de boel maar eens los en check lager-voor-lager. Dan zit het knál vol met speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Rudolf schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:51:
Gisteren onaangenaam verrast tijdens een grote ronde. Ik kreeg op ongeveer 50km van huis een lekker band. Geen probleem, ik had een biba en 2 patronen bij. Alleen toen ik mijn wiel eruit haalde, flikkerde heel de derailleur eraf. Het leek alsof er een schroefje of pinnetje van de hanger afgebroken was. Zolang alles klemvast zit is het geen probleem maar als je de steekas los draait valt alles er af. Na veel gekloot toch alles weer op z'n plek gekregen en mijn weg kunnen vervolgen.

Deze week nog eens goed kijken wat er nu precies afgebroken is. Sowieso alvast een nieuwe hanger besteld bij Canyon. Dat vind ik dan wel weer een nadeel aan Canyon.
Bestel er dan direct 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
@Ruud Heb ik ook gedaan inderdaad. Eentje voor in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ramon 73 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:53:
[...]

Volgens mij kun je aan de NAZ* gewoon rechtstreeks op de lagerafdichting kijken.

*NAZ = Niet-aandrijfzijde. De kant waar geen kettingwielen zitten, linkerzijde van de fiets dus.

[...]

Nee, geen speling in de achterbrug te merken. Maar haal de boel maar eens los en check lager-voor-lager. Dan zit het knál vol met speling.
Zojuist gekeken:
Het lager, op de betreffende plek op de foto, heeft als typeaanduiding '6000LU 253 TPI Tawain'
En aan de NAZ zijde zit 'ie nog strak in het frame, maar aan de kant van de kettingbladen zit er heel veel speling in.

Als ik nu hier op zoek:
https://www.neita.nl/search?query=6000l
dan zie ik nogal verschillen. Van amper 1 euro voor een kogellager tot aan bijna een tientje per lager. :? Is een tig keer duurder lager nou ook tig keer beter? ;)

BTW: ik heb de lagerbusjes aan de kant van het achterwiel ook eens losgehaald; zitten er nog heel strak in. Geen speling.
Ditto bij het lager waar de Rock Shox cylinder zit; geen speling (type 6900 RS).

Heeft het dan alsnog zin om die andere lagers ook te vervangen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
ehtweak schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:27:
[...]

Zojuist gekeken:
Het lager, op de betreffende plek op de foto, heeft als typeaanduiding '6000LU 253 TPI Tawain'
En aan de NAZ zijde zit 'ie nog strak in het frame, maar aan de kant van de kettingbladen zit er heel veel speling in.

Als ik nu hier op zoek:
https://www.neita.nl/search?query=6000l
dan zie ik nogal verschillen. Van amper 1 euro voor een kogellager tot aan bijna een tientje per lager. :? Is een tig keer duurder lager nou ook tig keer beter? ;)
Deze is heel mooi, voor €3,16. Maar als je low-cost wil, dan kan deze ook wel. Voor die €4,- (totaal) aan materiaalbesparing zou ik de gok niet nemen en de dure SKF nemen.
BTW: ik heb de lagerbusjes aan de kant van het achterwiel ook eens losgehaald; zitten er nog heel strak in. Geen speling.
Ditto bij het lager waar de Rock Shox cylinder zit; geen speling (type 6900 RS).

Heeft het dan alsnog zin om die andere lagers ook te vervangen?
Juist de lagers in de schommel van de demper gingen er bij mij altijd snel aan.....voor goed een tientje materiaal zou ik die altijd mee vervangen. Bedenk ook dat als je ze niet vervangt en ze gaan binnenkort problemen opleveren, dan kun je weer zo'n exercitie doen.
Lagers bij het achterwiel weet ik zo niet meer of daar lagers in zitten of dat het glijbussen zijn. Kan me niet herinneren dat daar veel gedoe mee was. Die zou je hooguit kunnen overslaan. Die aan het BB (trapas) en de schommel moeten sowieso, my 2 cents uit eigen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:56

Meneer iCy

swarma

Vandaag voor het eerst de 40+km aangetikt. Kon voor mijn gevoel gemakkelijk de 50km ook nog wel halen. Ontbijt voor fietsen doe ik vanaf nu gewoon 3 bruine boterhammen met pindakaas. Voorheen deed ik wat extra Skyr met extra rozijnen/amandelen, maar daar red ik het amper op. Heb nu op 3 strava segmenten de eerste plek van dit jaar. Zal vast binnenkort verbroken worden, maar voor nu zien ze mij :-):-)

Ben vorige week weer begonnen na 2,5 week binnen te hebben gezeten. Nu ga ik weer 3x in de week proberen te fietsen. Hou zelf vaste dagen aan.

Ben wel blij met mijn zomeroutfit, kon het redelijk makkelijk volhouden met mijn kontje :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Meneer iCy schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:48:
Vandaag voor het eerst de 40+km aangetikt. Kon voor mijn gevoel gemakkelijk de 50km ook nog wel halen. Ontbijt voor fietsen doe ik vanaf nu gewoon 3 bruine boterhammen met pindakaas. Voorheen deed ik wat extra Skyr met extra rozijnen/amandelen, maar daar red ik het amper op. Heb nu op 3 strava segmenten de eerste plek van dit jaar. Zal vast binnenkort verbroken worden, maar voor nu zien ze mij :-):-)

Ben vorige week weer begonnen na 2,5 week binnen te hebben gezeten. Nu ga ik weer 3x in de week proberen te fietsen. Hou zelf vaste dagen aan.

Ben wel blij met mijn zomeroutfit, kon het redelijk makkelijk volhouden met mijn kontje :-)
Iets minder hard fietsen en meer vet verbranden kan ook. Hoef je geen boterhammen met pindakaas te eten als brandstof maar gebruik je je eigen overschot ;)

Wel een iets langere fietsrit voor nodig, je moet eerst in vet-verbrand-modus raken. 40KM klinkt daar prima voor. Maar hoe langer hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:09
Rusky schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:52:
Hoe doen jullie het met telefoon? Heb nu een iphone 11 en die vind ik te duur om mee te nemen het bos in.
Maar wil wel graag kunnen bellen als er wat is. Nu zat ik te kijken of ik een goedkoop dingetje koop met prepaid kaartje. en misschien dan wel met gps om de track met strava op te nemen. Zat zelf te denken aan de Alcatel 1c ... kent iemand die?
Ik heb gewoon mijn nieuwe elke 2/3 jaar te vervangen iPhone mee. Gebruik geen hoesje, wel applecare, voor die ene valpartij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:38
Rusky schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:52:
Hier gaat de telefoon in de camelbak of aders in het achterzakje van m'n jersey. Maak regelmatig wat struikelpartijen mee maar nog nooit issues gehad met de telefoon.
Voor de GPS heb ik een Garmin vivoactive 4 om. Ideaal en werkt ook als er geen telefoon gekoppeld is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Barrybobslee schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:22:
[...]

Hier gaat de telefoon in de camelbak of aders in het achterzakje van m'n jersey. Maak regelmatig wat struikelpartijen mee maar nog nooit issues gehad met de telefoon.
Voor de GPS heb ik een Garmin vivoactive 4 om. Ideaal en werkt ook als er geen telefoon gekoppeld is _/-\o_
IHier hetzelfde. Gewoon in de achterzak van m'n fietsshirt, telefoon zit met het scherm naar binnen toe gedraaid en in zo'n transparant hoesje voor wat basis bescherming. Heb altijd een telefoon mee maar er is er nog nooit eentje echt beschadigd geraakt :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Geen dure smartphone kopen en niet vallen. Hij zit meestal in mijn broekzak, doe dan wel het scherm altijd heel bewust richting mijn been. Als ik gek ga doen heb ik mijn rugtas (met protector) bij me en die heeft een heel mooi gevoerd topvakje voor de mobiel.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 19:06
Ik gebruik nu nog een oud heuptasje die ik onder mijn fietsshirt doe, mn G6 plus past net niet lekker in de zakjes. En dat vind ik toch een beetje tricky. Zat zelf te kijken naar de fietsspecifieke heuptassen(camelbak, osprey, evoc, decathlon), en daar kan dan ook gelijk mn pompje, tooltje en eventueel eten in. Lijkt mij fijner/koeler dan een rugzak. Mijn vorige moto g deed ik gewoon in mn zadeltasje, maar dat past niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Verwijderd Dank voor de adviezen! d:)b

Ik heb bij neita een setje 6000 2RS en 6009 2RS kogellagers besteld.
Nu ff afwachten hoe snel de boel afgeleverd wordt (was volgens neita op voorraad)

Zal het nog laten weten als ik de onderdelen vervangen heb. ;)

Heb gisteren eind v.d. dag besteld bij neita.
Gisteravond bevestiging van de bestelling gehad. En ik kreeg vanmiddag om 14:00h een mailtje van neita, dat "Goed nieuws! We hebben je order zojuist verzonden. Klik op de onderstaande link om jouw bestelling te volgen." En 1 uur later levert DHL het al af?!? Bijzonder!

Da's wel heel snel. 8)7 :Y

[ Voor 41% gewijzigd door ehtweak op 07-04-2020 15:59 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Als het dreigt te gaan regenen doe ik mijn telefoon in een plasticzakje met sluitstrip. Verder gewoon in het achterzakje. Heb gelukkig niet meer de behoefte om de nieuwste van de nieuwste telefoons te hebben. Mijn Iphone SE kan wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:44

Opx

Barrybobslee schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:22:
[...]

Kijk wel altijd goed of je telefoon nog in je zakje zit als je gevallen bent. Zo ging ik een keer op mijn plaat. Ff check of alles oké voelde en door gefietst. Alleen niet gecheckt of alles nog in mijn zakje zat.

Lag mijn telefoon dus lekker te wachten op een vinder. Gelukkig belde degene die mijn telefoon vond mijn vrouw (die als ice contact in mijn mobiel staat.) en kon ik mijn mobiel na mijn ritje ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik heb deze voor mijn telefoon en is ook waterdicht (tenzij je met een tuinslang op de ritsaansluiting spuit, dan drupt er wat water in.

https://ae01.alicdn.com/k...foon-Case-Fietsen-Top.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 09:59
ik heb de mijne in de rugzak of in het achterzakje van mijn shirt, maar zonder ritsje vind ik dat minder veilig..
Vorige telefoon stopte ik vaak in een plastic zakje om vocht weg te houden (zweet en regen), maar sinds de waterdichte s8 hoeft dat niet meer.

@Opx ben em inderdaad ook een keer moeten gaan zoeken na een klein schuivertje, gelukkig kwam ik er een paar 100 meter later al achter en kon ik em snel terug vinden op de plek des onheil.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
meh... LCMT ook afgelast. Was te verwachten. Toch wel flink voor getraind en bijna 10 kilo afgevallen. Hopelijk houd ik de kilo's er af zonder een nieuw doel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@Rudolf ja, ik was hier ook hard aan het trainen voor de Cimes de Waimes.. die is ook gecancelled. jammer, maar wel begrijpelijk.

Ik had een in trainerroad een plan uitgestippeld voor een XCM (cross country marathon) piek op 21 mei, ik heb deze nu omgezet naar een short track piek in juni, kijken of ik dan een superscherp PR op de route Dorst (hopelijk voordat de routes zijn veranderd in mulle stuifzand hopen) kan rijden :) altijd beter dan doelloos trainen. lekker VO2Max workouts :X

Misschien daarna verder kijken of er in september nog wat lange/marathon wedstrijden doorgaan, de MTB Marathon Amerongse Berg wordt misschien naar september verplaatst of 11 oktober de BB challange

[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 07-04-2020 11:27 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Meneer iCy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:52:
Ik heb deze voor mijn telefoon en is ook waterdicht (tenzij je met een tuinslang op de ritsaansluiting spuit, dan drupt er wat water in.

Ik gebruik zo'n plastic waterdicht telefoon hoesje van de action van 1 euro.
Werkt prima, vooral aangezien hij soms met een sleutel in een zak zit wel handig om ook krassen te voorkomen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik ben denk ik niet zo tevreden over de breedte van mijn stuur, maar ik zeg vooralsnog denk. Kan ik gewoon elders een simpel stuur bestellen of moet ik specifiek nog ergens op letten?

Kan wel de slijptol in mijn huidige stuur zetten, maar ben ik er niet tevreden over dan is lastig om weer terug te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:49

charrel

Cortisol4life..

Meneer iCy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:33:
Ik ben denk ik niet zo tevreden over de breedte van mijn stuur, maar ik zeg vooralsnog denk. Kan ik gewoon elders een simpel stuur bestellen of moet ik specifiek nog ergens op letten?

Kan wel de slijptol in mijn huidige stuur zetten, maar ben ik er niet tevreden over dan is lastig om weer terug te gaan.
Dan kan je altijd nog een andere kopen toch? Op mp staan er ook genoeg, als ik in de schuur kijk heb ik er ook al 3/4 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

charrel schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:34:
[...]

Dan kan je altijd nog een andere kopen toch? Op mp staan er ook genoeg, als ik in de schuur kijk heb ik er ook al 3/4 liggen.
Top, dan bestel ik even 2 maten of kijk even @ marktplaats, dan kan ik even bekijken of een smallere wat beter bevalt. Vind deze standaard stuur van mijn Merida best breed (helemaal als ik hem vergelijk met de stuur van mijn maat zijn Ghost).

Kom sommige stukken ook niet lekker uit op de tracks.

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 07-04-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Meneer iCy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:36:
[...]

Top, dan bestel ik even 2 maten of kijk even @ marktplaats, dan kan ik even bekijken of een smallere wat beter bevalt. Vind deze standaard stuur van mijn Merida best breed (helemaal als ik hem vergelijk met de stuur van mijn maat zijn Ghost).

Kom sommige stukken ook niet lekker uit op de tracks.
Hetzelfde had ik ook toen ik 2 jaar geleden overging naar een nieuwe MTB, vond het stuur ook eerst te breed, had het niet aangepast en ben er nu wel aan gewend en het voelt alsof ik daarmee iig meer controle heb op de meer technische stukken.
In het begin voelde sturen heel raar, vooral bij scherpere bochtjes voelde het alsof mijn arm in de buitenbocht wel heel ver weg ging.

Kan me goed voorstellen dat je blij word van een stuur wat net 2 a 3 cm minder uit steekt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28
Meneer iCy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:33:

Hoe breed is je stuur nu?

Er staan vast wel markeringen onder voor waar je hem moet afzagen voor kleinere maten. Wellicht de moeite waard om op die manier uit te vinden welke breedte je prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Meneer iCy je kan ook beginnen met je cockpit verplaatsen (mits je grips hebt met losse end plugs). Zo niet zou ik beginnen met 1 cm per kant eraf te halen.. Je fietst inmiddels lang genoeg om eraan gewend te zijn, dus als het niet bevalt kan zou ik er inderdaad wat afhalen.

Het is onzin om verschillende sturen te kopen, als het toch minder bevalt kan je altijd nog wat anders kopen.
(het is niet zo dat het "zonde" is bij je huidige stuurt, dat is gewoon een eenvoudig stock alu stuur toch?)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

720mm en aan de bovenkant zitten geen markeringen qua afzaagplekken, heb aan de onderkant nooit gekeken. Had er ergonomische grepen op zitten, maar vind achteraf een normale grip toch fijner. Heb gisteren weer met normale grip gefietst en kon dat lang volhouden.

Huidige grip kan ik er niet verder opzetten of ik moet de zijkant opensnijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
YakuzA schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:42:
[...]

Hetzelfde had ik ook toen ik 2 jaar geleden overging naar een nieuwe MTB, vond het stuur ook eerst te breed, had het niet aangepast en ben er nu wel aan gewend en het voelt alsof ik daarmee iig meer controle heb op de meer technische stukken.
In het begin voelde sturen heel raar, vooral bij scherpere bochtjes voelde het alsof mijn arm in de buitenbocht wel heel ver weg ging.

Kan me goed voorstellen dat je blij word van een stuur wat net 2 a 3 cm minder uit steekt :)
Je fiets wordt wat minder zenuwachtig en je kunt een wat kortere stuurpen nemen meestal. (dubbel minder zenuwachtig dus) Daardoor zit je gewicht wat centraler op de fiets. Kan een voordeel zijn :)

@Meneer iCy: regel ergens een pijpensnijder. Zelfs de meest goedkope van een bouwmarkt doet hier al jaren zijn werk om aluminium stuurbuizen en sturen in te korten. Altijd recht, perfect op maat te maken, geen herrie, geen zaagsel/slijpsel, ideaal.

Het enige wat je hebt is dat je de binnenkant even met een vijltje af moet werken als er nog een stermoer in de vorkbuis moet :)

Hoewel het persoonlijk is zou ik toch eens kijken waarom je problemen hebt met een 720mm stuur. Dat neigt al richting smal. Je bent geen kabouter toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud op 07-04-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik zou eerder afvragen wat er nu niet helemaal bevalt aan je stuur. Te breed, te recht, teveel naar voren. 720mm is nou niet enorm breedt te noemen. De moderne geometrie is juist bedoelt voor deze breedte. Zelf rijd ik met 780mm, welliswaar op enduro/trail fietsen, maar ik ervaar nergens echt problemen op single tracks. Het meeste zit tussen je oren dat het allemaal te smal is.

Zit er misschien nog een spacer boven je stuurpen? Anders zou ik eens beginnen met je stuur iets hoger te zetten. Misschien kan je ook nog wel iets winnen door je stuur iets naar je toe te kantelen. Verder altijd 3 a 4 ritten wennen aan je nieuwe positie voordat je weer iets gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
720 is juist redelijk smal toch?

Ik moest er wel even aan wennen in ieder geval.

Ik zou het eerst eens zoeken in de stand van je stuur.

[ Voor 25% gewijzigd door Rudolf op 07-04-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ruud schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:15:
[...]

Hoewel het persoonlijk is zou ik toch eens kijken waarom je problemen hebt met een 720mm stuur. Dat neigt al richting smal. Je bent geen kabouter toch?
Dan zal het tussen mijn oren zitten, maar dan heeft mijn kameraad dus een kabouter stuur. Die is denk ik rond de 700mm :+

Maar heb soms het idee dat ik af en toe net aan de brede kant ben op sommige stukken van de singletracks, waar veel boompjes staan + Stuur van mijn kameraad wat smal is = Dacht ik dat mijn stuur te breed was.

Achteraf is deze dus niet te smal als ik van jullie begrijp. Heb zelf niet echt problemen qua houding enzo, meer de breedte op de single singletracks. Dit valt mij nu steeds meer op omdat ik ook steeds sneller ga en durf.

Pas de 720mm dus niet aan en gewoonweg de angst overwinnen en gewoon langs de boompjes durven te racen. Nu hou ik mij bij de smallere stukken telkens in. (Ga overigens ook over de enge stukjes ook steeds sneller :+ )

[ Voor 45% gewijzigd door Meneer iCy op 07-04-2020 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
Meneer iCy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:37:
[...]

Dan zal het tussen mijn oren zitten, maar dan heeft mijn kameraad dus een kabouter stuur. Die is denk ik rond de 700mm :+

Maar heb soms het idee dat ik af en toe net aan de brede kant ben op sommige stukken van de singletracks, waar veel boompjes staan + Stuur van mijn kameraad wat smal is = Dacht ik dat mijn stuur te breed was.

Achteraf is deze dus niet te smal als ik van jullie begrijp. Heb zelf niet echt problemen qua houding enzo, meer de breedte op de single singletracks. Dit valt mij nu steeds meer op omdat ik ook steeds sneller ga en durf.

Pas de 720mm dus niet aan en gewoonweg de angst overwinnen en gewoon langs de boompjes durven te racen. Nu hou ik mij bij de smallere stukken telkens in. (Ga overigens ook over de enge stukjes ook steeds sneller :+ )
Het kán best dat je ergens een te smal stukje tegenkomt natuurlijk maar ik denk dat het vooral tussen je oren zit. Met 800mm kom ik tot op heden nergens in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:38
Zijn er met dit weer nog trails in de buurt van Utrecht met niet al te veel mul zand. Merk in Zeist toch dat op veel stukken los zand ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
Barrybobslee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:20:
Zijn er met dit weer nog trails in de buurt van Utrecht met niet al te veel mul zand. Merk in Zeist toch dat op veel stukken los zand ligt.
Rhenen ligt er over het algemeen wel goed bij, volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:59
Meneer iCy schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:52:

Die gebruik ik nu ook sinds ongeveer een jaar, tot vorige week toen ik de rits kapot trok. Ik hoopte dat hij wat langer mee zou gaan want verder is het een prima case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:58

Roozzz

Plus ultra

Barrybobslee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:20:
Stukje verder richting het oosten is beter. Amerongen, hoge Ginkel, Rhenen, kwintelooijen is allemaal prima.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als vervolg hierop: ehtweak in "Het grote mountainbike topic (deel 14)"
Binnenkort maar weer eens de hele fiets nakijken en alles schoonmaken.

Bedenk me nu dat ik ook weer eens tijd wordt voor een nieuwe cassette en ketting. :Y

Nog een vraagje @Ramon 73 (en/of anderen natuurlijk ook ;) ), zijn die lagers er makkelijk uit te krijgen, zonder het hele frame te hoeven demonteren?

Want ik heb gisteren ff snel geprobeerd of ik die bout bij de bovenste lagers (6009) los krijg en dat gaat prima. Maar hoe pers ik het lager eruit, terwijl de fiets op zich nog één geheel vormt?
dus de onderste (6000) heb ik nog niet geprobeerd, maar die plek is een stuk lastiger bereikbaar

Of moet je echt alles uit elkaar halen? Dus RockShox er tussenuit, hele frame los om dan die lager(bussen) er uit te persen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dorst begint ook al weer mul te worden, althans, er ligt nu bijna overal een losse toplaag, met af en toe een klein zandbakje waar je lekker in kan blijven hangen :D. Het snelle is er in ieder geval wel vanaf op dit moment.
Vanochtend een rondje gedaan en was gelukkig erg rustig, op Cadettenkamp maar 1 andere groepje (familie) gezien, verder een paar wandelaars in de verte, dus een mooi corona proof tijdstip :D

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:47

Typhone

Who Dares Wins

Vanavond weer even knallen in Helmond. COVID-19 wise nergens last van voorlopig met andere MTB'ers maar wat opvalt is dat heel veel mensen het mountainbiken opeens hebben uitgevonden en er steeds meer 'vreemde MTB's' zichtbaar zijn op de paden en mensen zonder helm. Normaal zag je hooguit 1x per jaar een vader met kinderen die een keer helmloos gingen maar inmiddels heb ik de afgelopen ritten altijd al helmloze MTB'ers gezien op zeer goedkoop uitziende fietsen of - waarschijnlijk - normale fietsen omgebouwd naar een soort MTB fiets.

Prima natuurlijk maar ik hoop dat ze hun verstand wel gebruiken. Ik ben zelf ooit helmloos begonnen (dom) en toen ik de eerste keer een valpartijtje meemaakte met 17km/h was ik zo geschrokken van de impact dat ik sindsdien nooit meer een meter heb gefietst zonder helm.

Vrees dat het vanavond weer wat zanderiger is op sommige stukken maar ach dat hoort erbij. Wel typerend hoe het weer van non stop regen naar non stop zon kan gaan. De gulden middenweg is er weer niet bij haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
ehtweak schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:40:
Als vervolg hierop: ehtweak in "Het grote mountainbike topic (deel 14)"
Nog een vraagje @Ramon 73 (en/of anderen natuurlijk ook ;) ), zijn die lagers er makkelijk uit te krijgen, zonder het hele frame te hoeven demonteren?

Want ik heb gisteren ff snel geprobeerd of ik die bout bij de bovenste lagers (6009) los krijg en dat gaat prima. Maar hoe pers ik het lager eruit, terwijl de fiets op zich nog één geheel vormt?
dus de onderste (6000) heb ik nog niet geprobeerd, maar die plek is een stuk lastiger bereikbaar

Of moet je echt alles uit elkaar halen? Dus RockShox er tussenuit, hele frame los om dan die lager(bussen) er uit te persen?
Je moet idd wel wát demonteren. De "schommel" bovenin met lagers in het midden is het eenvoudigste. Demper kan op de onderste bout blijven zitten, bovenste (lange) bout uit de demper, 2x boutje eruit waarmee de schommel op de staande achtervork zit, centrale bout eruit. Dan heb je twee platen over waar de lagers heel eenvoudig uit getikt worden. Gewoon dopje van doppendoos aan de binnenkant erop en voorzichtig tikje (kunststof hamer).

Tip voor het inzetten van nieuwe lagers: Leg de nieuwe lagers in de diepvries (in een plastic zakje!!) voor enkele uren (nachtje). Bij montage eerst het deel waar het lager in komt even opwarmen met bv. een verfföhn. Je moet het nog nét kunnen vasthouden. Dan snel handelen, warme deel netjes recht fixeren, ijskoude lager erop leggen. Meestal druk je het zaakje zó met 2 duimen op z'n plek, mss heel klein tikje met (kunststof) hamer.

De liggende achtervork is aanzienlijk lastiger. Crankstel eraf, 2 boutjes aan het achterwiel eruit, bout die langs de bracketpot loopt eruit. Dan heb je de hele achtervork los in handen. Die moet er echt helemaal af. Tenzij je een interne lagertrekker hebt zul je alles los moeten maken.....
De lagers bij het bracket gaan er redelijk goed uit. Ik had een koperen mofje van de bouwmarkt met een blinddop erop die ik aan de binnenkant op het lager zette. Dan de lange bout/bus waarmee de vork vastzit door het andere lager. 1-2 voorzichtige tikjes en het lager was eruit. Lijkt erger dan het is, stelt weinig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Prulleman schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:22:
Dorst begint ook al weer mul te worden, althans, er ligt nu bijna overal een losse toplaag, met af en toe een klein zandbakje waar je lekker in kan blijven hangen :D. Het snelle is er in ieder geval wel vanaf op dit moment.
Vanochtend een rondje gedaan en was gelukkig erg rustig, op Cadettenkamp maar 1 andere groepje (familie) gezien, verder een paar wandelaars in de verte, dus een mooi corona proof tijdstip :D
Zeewolde is momenteel een race baan. Ligt er top bij. _/-\o_

@TelefoonVerhaal: Ik heb de iPhone (XS Max) altijd in dat vakje van shirt op mijn rug. Telefoon is waterdicht dus geen bescherming. Wel na elke sprong even checken of hij er nog in zit 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 08-04-2020 11:51 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Neem aan dat je ze even heb aangesproken dat men een helm eigenlijk moet kopen? Doe ik telkens wel, jong of oud.

Zelfs de Action verkoopt fietshelmen voor een 10tje. Misschien niet de beste kwaliteit, maar beter iets dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:47

Typhone

Who Dares Wins

Nope in deze tijd blijf ik ver weg van hen die ik niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Iemand nog Invisiframe-protectie nodig? Verzendkosten zijn achterlijk hoog dus die ben ik sowieso kwijt. Dan heb je dus een setje in huis voor 6,50 ipv 20 euro! Good deal!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:35
Tylen schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:48:
[...]

Zeewolde is momenteel een race baan. Ligt er top bij. _/-\o_

@TelefoonVerhaal: Ik heb de iPhone (XS Max) altijd in dat vakje van shirt op mijn rug. Telefoon is waterdicht dus geen bescherming. Wel na elke sprong even checken of hij er nog in zit 8)
Hoe is Zeewolde in vergelijking met Harderwijk/Ermelo? De moeite waard om vanaf Harderwijk naar toe te fietsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

AequitasII schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:21:
[...]

Hoe is Zeewolde in vergelijking met Harderwijk/Ermelo? De moeite waard om vanaf Harderwijk naar toe te fietsen?
niet doen ;) als je van vlak houd zonder uitdaging dan moet je even langs komen hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:35
Tylen schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:23:
[...]

niet doen ;) als je van vlak houd zonder uitdaging dan moet je even langs komen hahaha.
Haha dat vermoeden had ik al :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

@Prulleman dit is wederom het moment dat ik je gelijk ga geven. Mijn kameraad fietst na 2 maand weer een keer mee en ik fietste het snot voor zijn ogen weg en als hij voorop fietste moest ik mij inhouden op elk segment waar hij voor fietste en soms ging ik te dicht bij (minder als 5 meter), dan hield ik mij in maar kwam telkens weer snel dichtbij. Je hebt dus gelijk, doordat ik vaker alleen ben gegaan ben ik stukken sneller als hem geworden. Op techniek zal ik het vast verliezen, want ik heb minder lef doordat ik minder ervaring heb, maar dat komt wel zodra we betere tijden hebben ivm coronacrisis.

Vanavond op bijna in de top 10 allertijden geraakt van een Strava segment, als mensen niet midden in de bocht stilstonden met de hond had ik in de top 10 gezeten. Scheelt nu 2 seconden met de nummer 10.

Ander stukje waar ik zelf wou knallen, wederom mensen met een hond en een hardloper, weet niet of ik daar de top10 had gehaald als ze er iet stonden, maar sneller was zeker haalbaar. Wel 2x een PR gehaald en de eerste plek van dit jaar terug veroverd op de Strava stukken waar ik voorop mocht of hij niet mee ging. Kon achteraf aan de hartslag ook zien dat het velen malen rustiger voor mij was als anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Meneer iCy PR's rijden kan je het beste om 8 uur in de ochtend doen, dan is het meestal het minst druk :)

Top 10 tijden zit er hier in de buurt niet echt in... Ik heb er volgens mij maar 1 (ooit 3e, nu doorgeschoven naar de 5e plek), dacht ooit kans te maken op een een KOM daar hoefde maar 3 sec af.., een kort stukje met wat flauwe slalom bochten, maar dan komt er ineens een lokale (ex?) prof voorbij die ff met 36 km/u tussen de bomen door knalt :D
https://www.strava.com/segments/19259876

Voor de meeste segmenten ben ik al blij als ik de top 100 haal.. bv op de hele route Dorst (https://www.strava.com/segments/1024795) 64e, ben ik erg tevreden over, wil er eigenlijk nog een halve minuut af (<22) dan kom ik rond ~30 plek.. maar voor dat soort tijden ben je erg afhankelijk van de omstandigheden. Gisteren was de toplaag bv echt te mul voor een top tijd, er moet echt wat regen vallen om weer een snelle tijd weg te zetten.

was je trouwens al lid van de GoT mtb club: https://www.strava.com/clubs/GoT-MTB ?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Prulleman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:32:
@Meneer iCy PR's rijden kan je het beste om 8 uur in de ochtend doen, dan is het meestal het minst druk :)

Top 10 tijden zit er hier in de buurt niet echt in... Ik heb er volgens mij maar 1 (ooit 3e, nu doorgeschoven naar de 5e plek), dacht ooit kans te maken op een een KOM daar hoefde maar 3 sec af.., een kort stukje met wat flauwe slalom bochten, maar dan komt er ineens een lokale (ex?) prof voorbij die ff met 36 km/u tussen de bomen door knalt :D
https://www.strava.com/segments/19259876

Voor de meeste segmenten ben ik al blij als ik de top 100 haal.. bv op de hele route Dorst (https://www.strava.com/segments/1024795) 64e, ben ik erg tevreden over, wil er eigenlijk nog een halve minuut af (<22) dan kom ik rond ~30 plek.. maar voor dat soort tijden ben je erg afhankelijk van de omstandigheden. Gisteren was de toplaag bv echt te mul voor een top tijd, er moet echt wat regen vallen om weer een snelle tijd weg te zetten.

was je trouwens al lid van de GoT mtb club: https://www.strava.com/clubs/GoT-MTB ?
Nee daar ben ik nog geen lid van. Zal dat eens doen. Onze segmenten zijn gelukkig heeeeeeeeeeeeul wat minder bezocht dan bij jullie :+

Dan maak ik gelukkig ook nog kans! :+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
Ik heb zelf 1 (gedeelde) KOM: https://www.strava.com/segments/5918925

Best een tricky afdaling, bochtig, hoogteverschillen in het pad door erosie en lekker striemende heideplanten aan de zijkant. Eigenlijk wil ik er nog 1 seconde af zien te krijgen, maar tegelijk durf ik niet te hard te pushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Op dit soort korte segmenten (dus ook die waar ik het over had :+ ) heb je trouwens ook nog wat geluk van de GPS goden nodig. de meeste devices meten maar 1 x per 1-2 seconden, mocht je net aan het begin en eind een kleine afwijking op het juiste moment hebben, dan pak je zo een paar seconden, (en dus mogelijk een paar plekken).

Ik kijk liever naar tijden van wat langere segmenten, maar uiteraard zijn de korte segmenten waar je dan nog net een kans maakt mooie uitzonderingen :D :9

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 09-04-2020 15:13 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L0we
Prulleman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:12:
Op dit soort korte segmenten (dus ook die waar ik het over had :+ ) heb je trouwens ook nog wat geluk van de GPS goden nodig. de meeste devices meten maar 1 x per 1-2 seconden, mocht je net aan het begin en eind een kleine afwijking op het juiste moment hebben, dan pak je zo een paar seconden, (en dus mogelijk een paar plekken).

Ik kijk liever naar tijden van wat langere segmenten, maar uiteraard zijn de korte segmenten waar je dan nog net een kans maakt mooie uitzonderingen :D :9
Dit is inderdaad veel meer een truukje dan echt een KOM-prestatie.
Ik vraag me wel af hoe dat technisch in elkaar zit. Hij meet inderdaad maar +- 1 keer per seconde, maar de meetpunten eromheen heeft hij ook wel. Als je op peilmoment 1 3 meter voor het begin van een segment zat, en peilmoment 2 er 1 meter na zit (nauwkeurigheid even buiten beschouwing gelaten), kan je natuurlijk al veel preciezer zijn in wat de begintijd is.

Zelf gebruik ik de segmenten niet heel veel, heb er een aantal waar ik geregeld voluit ga; dan heb ik wel een aardig idee of ik vooruit ga of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 13:35
Beetje een gewetensvraag;
Hoe doen jullie het aankomend weekend en de weken erop met fietsen irt coronavirus?
Ondanks je gezond bent gewoon fietsen, maar wel alleen en op 'minder drukke' plekken? Of gewoon thuisblijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb afgelopen weekend bewust niet gefietst en ben maandagmiddag gaan fietsen. In de weekenden mijd ik de bossen nu liever. Ik fiets nu ook naar alle routes toe (woon in Utrecht, Zeist en LV / HV binnen schootsafstand) en buiten de spits doordeweeks durf ik nog wel een trein te pakken dieper de UHR in. Thuiswerken geeft een beetje die flexibiliteit.

Het heeft allemaal niet zo met mijn gezondheid te maken, maar met het feit dat we niet mee moeten helpen de kans op verspreiden te verhogen. Je kan ook niet zo goed inschatten of je besmet bent en het al kunt verspreiden. Mijn advies: Houd (20m!) afstand met fietsen, ga heel vroeg, of heel laat, en bij hele sterke voorkeur niet in het weekend.

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 10-04-2020 10:37 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik prijs me gelukkig dat ik, en zelf gezond ben, en onze naaste omgeving ook.

En waar ik met de MTB, alleen, ga fietsen (vrijwel iedere dag), kom ik zelden iemand tegen. Hooguit een verdwaalde ruiter ter paard (die weer eens een hele lading drollen op het fietspad heeft gedeponeerd), of een verdwaalde hondenuitlater (die daar loopt waar ze niet mogen lopen met de hond).

Voor de rest? Als ik tijdens een uur fietsen 3 mensen tegenkom, is het veel. En dan nog ga ik er met een grote boog omheen. Alleen de afgelopen weken waren ze in het bos aan het hout kappen met van die enorme bomenvreetmachines. Maar die twee man die daar bij rond lopen, hebben zelf al van die enorme beschermmaskers op (vanwege de rondvliegende houtsplinters). :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 20:56
Typhone schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:29:
Vanavond weer even knallen in Helmond. COVID-19 wise nergens last van voorlopig met andere MTB'ers maar wat opvalt is dat heel veel mensen het mountainbiken opeens hebben uitgevonden en er steeds meer 'vreemde MTB's' zichtbaar zijn op de paden en mensen zonder helm. Normaal zag je hooguit 1x per jaar een vader met kinderen die een keer helmloos gingen maar inmiddels heb ik de afgelopen ritten altijd al helmloze MTB'ers gezien op zeer goedkoop uitziende fietsen of - waarschijnlijk - normale fietsen omgebouwd naar een soort MTB fiets.

Prima natuurlijk maar ik hoop dat ze hun verstand wel gebruiken. Ik ben zelf ooit helmloos begonnen (dom) en toen ik de eerste keer een valpartijtje meemaakte met 17km/h was ik zo geschrokken van de impact dat ik sindsdien nooit meer een meter heb gefietst zonder helm.

Vrees dat het vanavond weer wat zanderiger is op sommige stukken maar ach dat hoort erbij. Wel typerend hoe het weer van non stop regen naar non stop zon kan gaan. De gulden middenweg is er weer niet bij haha.
Mierlo is wel erg druk met wandelaars helaas. Vooral begin stukje bij roompot en laatste stukje vlak tegen Geldrop aan. (ik begin altijd bij roompot)
Ik steek dan ook meestal over naar Lierop over de strabrechtseheide. Daar lopen niet veel mensen over de routes.
Vreemde mountainbikers zijn inderdaad wel erg aanwezig. dat merk je heel erg goed.
Zondag vanuit Helmond naar Mariahout gegaan en daar de route gepakt. Was absurd hoeveel nieuwe mountainbikers er waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik probeer alles een beetje af te wisselen om zo drukke tijden/plekken te mijden. Ben lekker op de indoor trainer workouts aan het doen, afgelopen weekend een rondje op de racefiets en afgelopen woensdag een rondje in het bos, Op Dorst niemand tegengekomen, op Cadettenkamp 1 familie.

Het probleem met in het bos rijden (zeker met de vaste routes) is dat het lastig te voorspellen is hoe druk het is (hoewel er wel patronen in zitten natuurlijk met weekenden, mooi weer, einde van de middag, ...)

inhalen op een singletrack is nu toch wel een dingetje.. en als je ziet wat er allemaal rond rijd.. dan valt dat niet mee en haalt dat voor mij de lol er wel een beetje af.

ik kom gelukkig wel aan mijn uurtjes op de fiets, alleen helaas wat minder MTB, uit strava:
Afgelopen 4 weken
Gem. ritten/week 5
Gem. afstand*/week 99 km
Gem. tijd/week 5u 4m

(* afstand is niet heel relevant hier, is eerder aan de lage kant, afhankelijk van de gekozen versnelling in de trainerroad workout, nu trap ik me bv 60 minuten de pleuris voor 20km)

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 10-04-2020 11:24 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:08

Tacoos

i am i

rasko schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:22:
Beetje een gewetensvraag;
Hoe doen jullie het aankomend weekend en de weken erop met fietsen irt coronavirus?
Ondanks je gezond bent gewoon fietsen, maar wel alleen en op 'minder drukke' plekken? Of gewoon thuisblijven?
Wegens herstellende van gebroken rib staat mijn MTB stil en rij ik nu alleen op de weg op mijn gravelracer. Stukje risico mindering.....
Op de weg probeer ik zoveel mogelijk fietspaden te mijden en achterafwegen te rijden waar het minder druk is en je makkelijker met een boog om elkaar heen kan.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 13:35
In principe dus het volgende (ff heel kort door de bocht):
- Niet gaan op 'spitsuren' (weekenden ochtenden en middaguren)
- Over algemeen drukke locaties vermijden (lees UHR, Groesbeek (ivm nieuwe route) e.d.)
- Alleen gaan of ruime afstand houden als je met 2 personen gaat;
- Inhalen op tracks problematisch gezien verplicht afstand te houden

edit; @Prulleman had via via gehoord dat Dorst afgesloten zou zijn? gezien je deze nog fietst niet het geval?

[ Voor 14% gewijzigd door rasko op 10-04-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rasko schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:05:
In principe dus het volgende (ff heel kort door de bocht):
- Niet gaan op 'spitsuren' (weekenden ochtenden en middaguren)
- Over algemeen drukke locaties vermijden (lees UHR, Groesbeek (ivm nieuwe route) e.d.)
- Alleen gaan of ruime afstand houden als je met 2 personen gaat;
- Inhalen op tracks problematisch gezien verplicht afstand te houden

edit; @Prulleman had via via gehoord dat Dorst afgesloten zou zijn? gezien je deze nog fietst niet het geval?
De parkeerplaatsen zijn afgesloten, maar de routes zijn nog gewoon open (althans afgelopen woensdag nog wel.

https://www.facebook.com/...ut/posts/1589770904494179

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:22:
(* afstand is niet heel relevant hier, is eerder aan de lage kant, afhankelijk van de gekozen versnelling in de trainerroad workout, nu trap ik me bv 60 minuten de pleuris voor 20km)
Dat doe ik normaal ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Toppertje

www.davideografie.nl

Nieuwe freehub inmiddels binnen en gemonteerd, nu de conus nog...
Ik kon geen conus vinden die ook maar enigszins aan de MTH-506 body gelinkt was, dus eentje besteld die erop lijkt. Echter nu zit er een hoogteverschil in van 1mm.
Het verschil zit voornamelijk in het gedeelte waar de lagers in rollen, de cilindrische onderkant is even hoog.

Kan ik de nieuwe gewoon monteren (inclusief nieuwe kogellagers) of gaat dit problemen opleveren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mk8qRYbWc1dWR_Bn1t34irLN4nA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjGsKMA9RlOMHq2mxFfkA5I3.jpg?f=fotoalbum_small
Links nieuw, rechts oud en versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

UHR zijn ook alle parkeerplaatsen gesloten, maar routes zijn open. Enige route waarvan ik weet dat-ie dicht is, is lelystad.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Nu we het toch over cup/conus-lagers hebben. Ik heb een setje vrij nieuwe wielen. Alleen droog gebruikt, cup/conus zien er perfect uit. Als ze 500km op de racefiets gezeten hebben is het veel. Dus met de lagers is echt niets mis. Maar ze hebben een jaar of wat in de garage gehangen dus ik wilde controleren hoe het met het vet was.

Opengemaakt om ze te controleren. Als nieuw. Ze liepen ook nog als nieuw. Nieuw Shimano lagervet erbij (er zit nu dus veel vet in lijkt me) en de speling zeer nauwkeurig afgesteld. 1 graad minder vastgedraaid en er zit net speling op. Of dat nou slim is aangezien de snelspanner er extra spanning op zet of niet doet nu even niet ter zake.

Als ik ze ronddraai in de hand maken ze geluid alsof de lagers te strak zitten of aan het slijten zijn. Zowel voor als achter. Net een tikje speling op de as? Zelfde issue.

Welke cup/conus-guru weet raad? Teveel vet? Verkeerd vet?

Gaat om Shimano RS81-C24 wielen als dat er toe doet :) Naven zijn rebranded Ultegra 6800's of net iets hoger volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Ruud blijven de wielen wel lang draaien? kan het ook een zandkorreltje zijn die ertussen is gekomen? (je had ze niet schoongemaakt toch, enkel vet erbij??)

Misschien gewoon ff rondje mee fietsen en kijken of de boel dan weer ingereden is :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:47:
@Ruud blijven de wielen wel lang draaien? kan het ook een zandkorreltje zijn die ertussen is gekomen? (je had ze niet schoongemaakt toch, enkel vet erbij??)

Misschien gewoon ff rondje mee fietsen en kijken of de boel dan weer ingereden is :)
Goede optie!

Het vet wat erin zat was nog gloedje nieuw en er was geen zandkorrel te bekennen bij de lagers/afdichting/naaf. De wielen zijn echt nog zo goed als nieuw ;) Dus hoewel het kan is dat niet mijn eerste ingeving. Ze lopen soepel. Het ventiel draait zelf naar beneden en schommelt wat na.

Even inrijden was ook mijn idee, dus ik heb ze in de zon gezet om het vet lekker warm te laten worden en daarna de accuschroefmachine op de naaf gezet met een inbus-bitje. Geluid blijft. In de categorie: liever lui dan moe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Ruud dan zou ik me er niet te druk om maken :) (en mooie inrijd methode :D)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik weet van CC-naven dat het echt heel nauw komt. Ik zou de binnenste moer heel ietsjes terug proberen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Sjoewe schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:17:
Ik weet van CC-naven dat het echt heel nauw komt. Ik zou de binnenste moer heel ietsjes terug proberen te draaien.
Ja klopt, maar dan is het dus nog steeds. Ik zal er morgen nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Ruud schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:13:
[...]

Even inrijden was ook mijn idee, dus ik heb ze in de zon gezet om het vet lekker warm te laten worden en daarna de accuschroefmachine op de naaf gezet met een inbus-bitje. Geluid blijft. In de categorie: liever lui dan moe ;)
Zou dat werken, zonder belasting?

Wel goed bedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
L0we schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:36:
[...]

Zou dat werken, zonder belasting?

Wel goed bedacht ;)
Nu je het zegt, geen idee. Ik wilde het vet goed verspreid hebben :)

Net eindelijk de Wolfpack-bandjes opgehaald. Zien er erg goed uit :) Daar heb ik wel vertrouwen in.

Speed en race in 29x2,25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Ruud schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:05:
[...]

Nu je het zegt, geen idee. Ik wilde het vet goed verspreid hebben :)

Net eindelijk de Wolfpack-bandjes opgehaald. Zien er erg goed uit :) Daar heb ik wel vertrouwen in.

Speed en race in 29x2,25.
Ziet eruit als lekker vlotte banden!

Ik rij nu een jaartje rond met Vittoria Barzo's, moet zeggen dat me die ook ontzettend goed bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:41
Nou, ik had vorige week na 50m Zeist een fiasco. Waarschijnlijk chainsuck, waarna de ketting helemaal aan gort getrapt was en het voorblad. Later bleek vermoedelijk ook ana de achtercasette 2 tandwielen beschadigd en flink wat lakschade. Inmiddels is alles weer heel en vandaag even Rijssen kunnen fietsen.

Iedereen hield netjes rekening met elkaar behalve die ene hardlopende idioot die het leuk vond te gaan hardlopen op de single track tegen de richting in. Ik heb hem even vriendelijk erop gewezen dat hij moest opbokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 19:39
timmert26 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:54:
Iedereen hield netjes rekening met elkaar behalve die ene hardlopende idioot die het leuk vond te gaan hardlopen op de single track tegen de richting in. Ik heb hem even vriendelijk erop gewezen dat hij moest opbokken.
Je mag in Nederland overal lopen, behalve op plaatsen waar het expliciet is verboden zoals bijvoorbeeld snelwegen. MTB routes vallen daar niet onder, dus je moet zelf dimmen. Je mag hem er op wijzen dat het niet opportuun is om daar te lopen, maar het is wel legaal. Als je hem voor zijn flikker rijdt dan ben jij het bokje.

e; voor context: ik was vroeger ook zo'n lul die de hele tijd wandelaars op de mtb route liep te haten, totdat ik eens opzocht hoe het zat qua regels. Toen volgde schaamte.

[ Voor 11% gewijzigd door MrAngry op 12-04-2020 00:00 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:41
Ik zei ook niet dat het niet mocht, slechts dat het totaal niet handig is van hem, precies om die reden dat als je zo'n bochtje hebt waar je 1-2 meter vooruit kan kijken en zo iemand de bocht om komt rennen er momenteel meer dan 2 mensen een probleem hebben.

Hoewel ik wel oprecht dacht dat dat inderdaad niet toegestaan was! Hoe zit dat met eenrichtingsverkeer op de laden, is dat ook optioneel ondanks dat er op de bordjes staat dat het niet mag/de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Tja, ik loop naast het mountainbiken ook hard en ik pak op de routes hier in de buurt ook wel eens een stuk route mee, in welke richting dan ook. Gaat er meer om dat je je bewust bent dat er ook door anderen gebruik van word gemaakt en je dus alert moet zijn.

Gisteren sinds lange tijd weer eens een ik-zit-nog-ingeklikt-maar-ik-val-om-momentje. :+ Gelukkig alleen wat schrammen en een blauwe plek, maar blijft toch lullig. Lig je daar met je voet nog steeds vast onder je fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
L0we schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:20:
[...]

Ziet eruit als lekker vlotte banden!

Ik rij nu een jaartje rond met Vittoria Barzo's, moet zeggen dat me die ook ontzettend goed bevallen!
Ik kom van de Barzo/Mezcal combo maar wilde iets nieuws proberen. :) Ook het Vittoria-stel is een erg goede combo voor Nederland. Misschien wel de beste tot nu toe, voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gisteren de fiets even goed behandeld. De ketting ook even schoongemaakt in een badje van benzine. Alles is weer bling bling nu. 👍🏻👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
Mooi werkje is dat altijd.

Ik heb mijn racefiets net in de wax gezet.. Je moet iets :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTRommjvR3o0amkQ96QaJGxPoAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75n9O5kN9XIsV78bIBM45e9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

timmert26 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:54:

Hé die kwam ik vanochtend ook tegen, pakte net een afdaling, bocht die je niet echt door kunt kijken, dan hang je in je fiets op een singetrack met pakweg 25km/h, kom je opeens 2 hardlopers tegemoed. Echt 8)7 (En op de paaltjes staat een bordje met voetgangers verboden)

Klimmen gaat nog niet zo snel bij mij, als ik de Strava resultaten bekijk. (Gebruik ik vaak aan het begin van het seizoen, beetje de vooruitgang bekijken.) Maar op de afdalingen ben ik telkens sneller dan de personen die aanzienlijk snellere rondetijden neerzetten. Alle remmen los! :+ Klimmen zal ook wel wat langzamer gaan nu ik geen SPD meer gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 12-04-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Iemand interesse in Wolfpack speed en race in 29x2,25? Ik vind ze net te smal ogen voor mijn toch wat dikkere fiets.

De speed is nieuw, de race is zonder latex gemonteerd als test. Eigenlijk ook nieuw dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik wil ze wel proberen op de Honzo. Dus DM anders maar wat je ervoor wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:33
Hoi, ik kom over van het wielrenervaring-topic, en deze vraag is zelfs wat meer gericht op fietstrekking dan echt mountainbike, maar ik hoop dat ik hier wat meer mensen kan vinden met deze ervaring.

Het is een grote vraag of het door kan gaan, maar stiekum hoop ik aan het einde van de zomer nog ergens een paar dagen erop uit te trekken met de fiets naar Zuid-Limburg. Op deze fiets (Trek FX 7.4 Hybride) zat standaard geen verlichting, deze is er achteraf opgezet dmv een demonteerbare lamp, eentje van BBB. Deze heeft een branduur van ongeveer 8 uur, wat voor een paar dagen fietsen waarschijnlijk te weinig zal zijn.
Nu heb ik wel de beschikking over een powerbank, en nu zat ik te denken om deze tijdens het fietsen op de fiets te plaatsen, zodat de lamp wordt opgeladen tijdens het gebruik.

Maar weet iemand of daar een soort houder voor beschikbaar is? Zat te denken aan een soort McGyver met tiewraps om de powerbank vast te maken, maar bestaat er iets wat duurzamer is dan dat? In feite hoeft het niet meer dan een klein houdertje onder het stuur te zijn, maar ben bang dat dat niet kant-en-klaar bestaat. Is er iemand die mij in de goede richting kan sturen?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Pagina: 1 ... 60 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic