Gebruik je die range ook volledig? Ik zit zelf vrijwel nooit op het kleine blad. Je levert iets topsnelheid in (of meer rpm trappen) en je lichtste verzet is een half tandje zwaarder. Verder moet je gewoon een 32T kopen voor 1x systemen, die hebben iets andere vorm tanden dan de bladen voor voorderries.Smultie schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:25:
Goed, ik ben zo onderhand klaar met m'n 2x-setup. De voorderailleur blijft maar kutten.
Momenteel rijd ik op 36-26 voor en 11-40 achter (XT M8000 beiden)
Is het zo simpel als de cassette achter vervangen met een 11-46 (SLX zit ik aan te denken) en voor een 32t chainring. Zet ik die dan op de plek waar nu de 36 zit?
Ik heb op de geniale site ritzelrechner.de gezien dat ik aan beide kanten van het spectrum íets aan bereik mis, maar daar moet ik mee kunnen leven:
[Afbeelding]
Ik heb voor een 100x15 steekas en achter een QR. Geen boost in ieder geval. Welke naven zitten er in? Ik heb volgens mij centerlock schijven, zou natuurlijk mooiste zijn als die over kunnen.Ruud schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:09:
[...]
Wat voor afmeting hebben je naven? Ik heb nog wel een setje Edge28's liggen met basic naven(32 2,0/1,8 spaken, messing nippels)
Ik had zelf nog de Mavic Crossmax gevonden, maar die gaan officieel tot 120kg incl. fiets.
De wijzen komen uit het Oosten!