@
Galois
Ik heb nog nooit problemen gehad na een modderrit sinds ik squirt gebruik. Daarvoor gebruikte ik altijd Muc Off geel/blauw en groen (afhankelijk van het seizoen) maar dat was een stuk minder duurzaam. De eerste keer squirt had ik het verkeerd aangebracht en dat was ook geen succes. Sinds ik de 12 uur droogtijd hanteer en minimaal 5 lagen aanbreng heb ik
nooit meer problemen gehad met ritten. Ik ben geen voorvechter van Squirt overigens maar voor mij werkt deze methode gewoon goed vandaar dat ik er mooi bij blijf. Maar iedereen zijn ding uiteraard. Bijsmeren heb ik pas 1x gedaan in de zomer na een regenrit die onverwacht kwam.
@
Rudolf
Ik kwam (rij er nog steeds vaak op) van een BMC Teamelite 02XT uit 2017. De Neuron kwam op mijn vizier na een tip van @
Ruud waar ik hem achteraf extreem dankbaar voor ben. In het begin voelde de fiets extreem zwaar en log en heb ik lang zitten dubben of het wel iets voor mij was. Dat was de eerste 4 ritten het geval. Toen ben ik de dempers goed gaan afstellen (die stonden helemaal verkeerd voor mij met mijn 1.93m en 100kg). Toen bleek het een zeer comfortabele fiets te zijn. Omdat ik bij de BMC veel last van mijn wielen heb gehad heb ik de Neuron preventief ook meegepakt (met €800,- niet goedkoop!)
De fiets vind ik fijner op de routes zelf dan de BMC maar het naar de routes toefietsen doe ik dan weer liever op de BMC dan op de Neuron. In augustus ben ik voor het eerst met de Neuron naar Leersum en Amerongen geweest en daarbij is de échte liefde geboren. Ongelofelijk wat een pracht van een fiets is alles wat ik kan zeggen. Erg stabiel, sprongen gingen goed en een zeer direct stuurgevoel zonder 'zwalken'. Over snelheid gesproken -> ik heb mijn thuisroute inmiddels meer dan 200x gefietst volgens Strava tussen 03-2014 en 08-2019. Daar heb ik afgelopen jaar voor het eerst in 1,5 jaar tijd met de Neuron mijn routerecord over de hele route (19.9km) verbeterd. Dat was zonder dat ik een 'recordpoging' deed maar gewoon op een warme avond normaal doortrappen met de Neuron. Tijdsverbetering t.o.v. de BMC was ruim één minuut waarbij ik in 2018 wel echt had zitten stampen op de BMC.
Ik heb wel wat kleine aanpassingen aan de fiets gedaan die ik niet zo gedetailleerd kan beschrijven als de meesten hier maar:
Hope Pro 4 Boost naven (110x15, 148x12 32-gaats XD)
DT Competition spaken met messing nippels
DT HX 531 velgen
Maxxis Ardent voor, Maxxis Ikon achter (tubeless)
Ergon SMC-L zadel
Lizard Skins Lock-On Northshore grips
XT-nog wat pedalen
Enige probleem wat ik tot nu toe gehad had was vorige week toen een boutje losgetrild was waardoor de achterbrug los kon bewegen van het frame. Dat is inmiddels gefixed. Ik ben fan van de Neuron in elk geval!
[
Voor 4% gewijzigd door
Typhone op 11-11-2019 15:37
]