Ik heb hier thuis nog wat nieuwe T8000 onderdelen liggen. Volgens mij derailleurs en shifters.verstappen33 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:03:
Vraagje, in hoeverre is een groepset nog te reviseren??
Ik kreeg een mountainbike aangeboden die 10-11 jaar oud was maar aardig verwaarloost, de derailleurs voor en achter schakelen niet of nauwelijks meer, de boel zit aardig vastgeroest of mist in ieder geval veel smering.
Ook de versnellingskabels etc zijn niet meer geweldig...
Remmen en shifters moeten mogelijk vervangen worden.
Cassette en kettingbladen voor zijn ook redelijk versleten.
Een beetje zoekwerk levert mij de volgende info op, het betreft een Shimano Deore XT 3x10 T6000 groepset.
Er zijn nog wel wat onderdelen goed te vinden zoals kettingbladen, ketting en cassette.
Nu kost mij de fiets niets, maar ik betwijfel of ik de groepset nog een beetje te redden is.
Links en recht vind ik nog wel wat onderdelen, maar is er van de huidige groepset nog iets te redden? Kun je een voor/achter derailleur nog een beetje reviseren door alles uit elkaar te halen, schoon te maken en opnieuw in elkaar te zetten?
Het is namelijk niet meer de jongste fiets, en als ik 400-500 euro moet stoppen in een nieuwe groepset + nog evt nieuwe remmen/banden etc. en in totaal 500-600 euro kwijt ben, kan ik net zo goed een nieuwe fiets kopen die 12 jaar jonger is.
Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel.
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT