Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 231 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37
Mistraller schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:16:
Apart verhaal....
https://www.facebook.com/...5aGHMAupmUEvRt4Anm6BWpnnl
Eerste indruk, wat een rotzak. Verpesten het voor iedereen. Maar wat ik niet snap is dat als je bloedeigen dochter klappen krijgt en je staat zo dichtbij; hoe kan je in godsnaam nog scherpe foto's maken; uberhaupt op het idee komen, om je telefoon erbij te pakken?
De moeder die de foto's maakte had kennelijk een gescheurde kruisband, dus die is niet zo mobiel.

Ik begrijp zelf dan weer niet dat ze zo weinig context meegeeft, je kunt er echt niets mee. Ik vind de reacties op haar post best treurig te noemen, echt typisch FB volk.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:45
Is mijn lokale rondje, dus ik kwam het bericht ook tegen, maar als de lokatie klopt dan is het op de verbindingsroute tussen Aalst en Waalre, sowieso fiets je daar normaal al wat rustiger (want 2 richtingen en de kans op wandelaars is in dat deel van de route groot want dit linkt een bos met een villawijk, je kunt niet verwachten dat iedereen een eind omloopt om ons het rijk alleen te geven op dat stukje route). Plus je hebt daar nauwelijks strava segmenten waar iets op te winnen valt want die zijn geflagd als gevaarlijk, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Maar goed ik was er niet bij, ik vind het ook een apart verhaal, maar ik kan ze er verder ook niet mee helpen. 'T was fijn geweest als die mtb'er in kwestie even tot 3 geteld had en zich niet had misdragen. Ik heb me ook wel eens geirriteerd aan wandelaars op de route, maar de overgrote meerderheid gaat keurig aan de kant mits je op tijd belt en ze niet doof zijn. Gravelbikers zijn meestal irritanter :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:53
Bastard schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:26:
Gravelbikers zijn meestal irritanter :+.
Snap ik. Ik heb ook vaak ruzie met wandelaars in het bos op mijn gravelbike. Ze vinden mijn bel te luid en schrikken er van. En dat is helaas geen grap.....

Maar wel netjes van die vent. Wat een triest figuur.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:21

Kluus

Gang is alles

Ik had nog even zitten speuren in een strava segment in de leaderboard over afgelopen maand, gewoon voor de lol, maar kon niets vinden. ;) Was handiger geweest als dit direct bekend was, had iedereen in het "vandaag" lijstje kunnen zoeken.

Maar even serieus, heeft die gast nou een zadeltasje onder zijn stuurpen zitten? Zijn gedrag kan echt niet natuurlijk, maar sommige mensen wil je ook niet begrijpen want daar zit gewoon een steekje los, net zoals bij sommige reaguurders op facebook.

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 01-03-2023 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastard
Volgens mij heb je alleen deze segmenten: https://www.strava.com/segments/17911357?filter=current_year
https://www.strava.com/segments/22060134?filter=current_year

Maar gezien zijn outfit zal hij niet hard genoeg zijn gegaan om ergens hoog in de lijsten te zijn gekomen, ik zou in ieder geval echt stuk gaan van de hitte met zoveel kleren aan. Overigens zou ik mijn activiteit op zijn minst op prive zetten als ik strafbare feiten pleeg in mijn activiteit, dus ik zou denken dat er sowieso niets op strava te vinden is.
TommyGun schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Joh, hij moest afstappen :+
:D

[ Voor 44% gewijzigd door Bastard op 01-03-2023 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

Bastard schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:45:
[...] niet hard genoeg zijn gegaan om ergens hoog in de lijsten te zijn gekomen.
Joh, hij moest afstappen :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:51
Volgens mij heb je alleen deze segmenten: https://www.strava.com/segments/17911357?filter=current_year

Maar gezien zijn outfit zal hij niet hard genoeg zijn gegaan om ergens hoog in de lijsten te zijn gekomen, ik zou in ieder geval echt stuk gaan van de hitte met zoveel kleren aan.
je hebt op die pagina nog een extra filter voor deze week of deze maand, maar helaas zitten we al in de week en de maand na het incident, dus daarmee zijn we te laat :)

misschien kan je iedereen die dit jaar heeft gereden afgaan op de datum, maar als ie er vaker heeft gereden, staat alleen zijn snelste tijd in het overzicht en dat zal deze met oponthoud niet zijn :X

ik verwacht niet dat er wat uit strava te halen valt.. als ie een beetje bij zinnen is gekomen heeft ie de rit ook niet openbaar gezet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:21

Kluus

Gang is alles

Maar gezien zijn outfit zal hij niet hard genoeg zijn gegaan om ergens hoog in de lijsten te zijn gekomen, ik zou in ieder geval echt stuk gaan van de hitte met zoveel kleren aan. Overigens zou ik mijn activiteit op zijn minst op prive zetten als ik strafbare feiten pleeg in mijn activiteit, dus ik zou denken dat er sowieso niets op strava te vinden is.

[...]

:D
Deze had ik bekeken (gisteren toen we nog in de juiste maand zaten inderdaad ;)):
https://www.strava.com/se...verall&weight_class=75_84

Uiteraard onderaan begonnen want ik had ook het idee dat het voorval ook tegen het eind van dat segment zat toch? Over zijn kleding besproken, volgens mij is dat gewoon een motorjack of niet? En in dat geval is hij ook zijn eigen sub-groep, dus baggy of lycra, we mogen lossss. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
Kluus schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:59:
[...]

Deze had ik bekeken (gisteren toen we nog in de juiste maand zaten inderdaad ;)):
https://www.strava.com/se...verall&weight_class=75_84

Uiteraard onderaan begonnen want ik had ook het idee dat het voorval ook tegen het eind van dat segment zat toch? Over zijn kleding besproken, volgens mij is dat gewoon een motorjack of niet? En in dat geval is hij ook zijn eigen sub-groep, dus baggy of lycra, we mogen lossss. :Y)
Eind of begin, of hij is erna omgedraaid en heeft het segment niet afgemaakt... het kan allemaal ;). Het is overigens wel fietskleding (geen bescherming en ventilatie in de oksels). Ik heb zondag ook nog even gekeken, maar het was niet makkelijk te vinden (geen tijd/richting vermeld).

Plus ik heb op een goede/slechte dag wel eens 15 man ingehaald op die route, waarvan er geen een op strava stond, dus ik acht de kans niet heel groot dat hij via strava vindbaar gaat zijn.

Ik houd mijn ogen wel open voor fluoriserend gele fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hij heeft in elk geval wel een duur fietsje denk ik. Lijkt iets van een Scott Scale 900 Team RC. Uit 2018/2019 als ik afga op het SID logo op de vork..

[ Voor 30% gewijzigd door Klitse op 01-03-2023 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:08
ElGreco schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:30:
[...]

Snap ik. Ik heb ook vaak ruzie met wandelaars in het bos op mijn gravelbike. Ze vinden mijn bel te luid en schrikken er van. En dat is helaas geen grap.....
Vooral als je dan ook nog op hun fietspad rijdt ;)

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:37
Strider schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:50:
[...]

De moeder die de foto's maakte had kennelijk een gescheurde kruisband, dus die is niet zo mobiel.
En dan ga je in het bos wandelen? en wel rustig op 2 meter afstand haarscherpe foto's maken? Ik vind het echt heel vreemd hoor. Want afgaande op die foto's is het geen bliksemactie geweest.
Hier mist echt een heel stuk wat eraan vooraf is gegaan denk ik.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Mistraller schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:58:
[...]

En dan ga je in het bos wandelen? en wel rustig op 2 meter afstand haarscherpe foto's maken? Ik vind het echt heel vreemd hoor. Want afgaande op die foto's is het geen bliksemactie geweest.
Hier mist echt een heel stuk wat eraan vooraf is gegaan denk ik.
A rustig aan de wandel met genezende gescheurde kruisband en kan.
B je slaat nooit of te nooit een kind, behalve als deze je wilt doodmaken en zelfs dan sla je niet maar fixee je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
maartend schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:18:
[...]

A rustig aan de wandel met genezende gescheurde kruisband en kan.
B je slaat nooit of te nooit een kind, behalve als deze je wilt doodmaken en zelfs dan sla je niet maar fixee je.
Nee, daarom, mijn vrouw transformeert instant in een bloeddorstige tijger als zoiets zou gebeuren bij onze kinderen. Kruisbanden of niet, daar denk je dan echt even niet meer aan hoor; adrenaline regelt dat prima.
De meeste mensen vallen aan of bevriezen. Als iemand z'n telefoon gaat pakken is dat niet natuurlijk in een bedreigende situatie.

De meeste mensen weten ook van nature ook dat een kind aanvallen waar een ouder bij is (of jong dier om maar aan te geven dat het natuurlijke intuïtie is) een bijzonder slecht idee is.

Ik wil die kerel absoluut niet goedpraten, maar agressie in nieuwsberichten, helemaal van 1 van de betrokken partijen, is vrijwel altijd gekleurd.

Er mist gewoon iets.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Oh btw wel lekker gefietst vanmorgen :)
Het viel wel op dat maar weinig wandelaars goedemorgen terugzeiden.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Mistraller schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:43:
[...]

Nee, daarom, mijn vrouw transformeert instant in een bloeddorstige tijger als zoiets zou gebeuren bij onze kinderen. Kruisbanden of niet, daar denk je dan echt even niet meer aan hoor; adrenaline regelt dat prima.
De meeste mensen vallen aan of bevriezen. Als iemand z'n telefoon gaat pakken is dat niet natuurlijk in een bedreigende situatie.
Precies. En dit is een freeze. Frezen betekent niet dat mensen niks doen, freeze betekent dat mensen niet datgene doen dat ze moeten doen. Maar idd bijv kunnen gaan filmen of foto maken, zeker als je al met je camera in je handen rondloopt.

Maar het punt blijft ; je slaat geen kind. Ongeacht wat er is gebeurt. Het boeit mij geen ene donder wat er daarvoor gebeurde, al heet dat kind die gozer verrot staan schelden of ging ze niet opzij.
En het feit dat je de discussie steeds daarvan dan haalt zegt iets

En ik kan je garanderen dat je niet weet hoe je reageert tot je een keer in zo'n situatie bent beland. En dat is dan nog geen garantie. Te veel en te vaak meegemaakt dat mensen gewoon geen zak doen

[ Voor 16% gewijzigd door maartend op 02-03-2023 07:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prulleman
*Als er uberhaubt geslagen is.. wie weet is de bloedlip van een ongelukkige botsing, waar beide weinig aan konden doen.. en is het een frustratie verhaal geworden omdat de fietser onbeschoft reageerde.
We weten allemaal niks behalve 1 kant van het verhaal, waar een hoop vage dingen in zitten.

Ik probeer hier niks goed te praten, of te beweren dat het verhaal een leugen is, alleen dat je een enkelzijdig verhaal op facebook niet perse als waarheid moet aannemen.

Bij deze dek ik mezelf alvast in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eE_ougqhQ2SBH5WUPq7E4bc2-s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KUBpq8SUoDL9IOeMQHyZN6QJ.png?f=user_large

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
maartend schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:27:
[...]

En ik kan je garanderen dat je niet weet hoe je reageert tot je een keer in zo'n situatie bent beland. En dat is dan nog geen garantie. Te veel en te vaak meegemaakt dat mensen gewoon geen zak doen
Dat klopt en ik weet het dus wel. :X Kom aan mijn kinderen en sterf. Misschien dat ik een freezer dan ook niet goed kan plaatsen want ook mijn vrouw is het niet.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Prulleman schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:17:
*Als er uberhaubt geslagen is.. wie weet is de bloedlip van een ongelukkige botsing, waar beide weinig aan konden doen.. en is het een frustratie verhaal geworden omdat de fietser onbeschoft reageerde.
We weten allemaal niks behalve 1 kant van het verhaal, waar een hoop vage dingen in zitten.

Ik probeer hier niks goed te praten, of te beweren dat het verhaal een leugen is, alleen dat je een enkelzijdig verhaal op facebook niet perse als waarheid moet aannemen.

Bij deze dek ik mezelf alvast in:
[Afbeelding]
De moeder heeft wat meer context geplaatst, samenvattend, MTB'er fietste hard langs hun af en hun zeiden daar wat van etc.
Ik merk zelf dat als ik een opmerking krijg, het ook altijd een provocerende opmerking is en het laatste jaar is dat alleen maar erger geworden. En natuurlijk krijg je de opmerking alleen als de 'tegenpartij' in de meerderheid is.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mistraller schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Dat klopt en ik weet het dus wel. :X Kom aan mijn kinderen en sterf. Misschien dat ik een freezer dan ook niet goed kan plaatsen want ook mijn vrouw is het niet.
Oeh, heftig als je ooit zoiets hebt meegemaakt.
Ik weet ook dat ik persoonlijk niet freeze, maar bij mij gaan alle luiken dicht en krijg ik een waas voor mijn ogen.
Ook niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:50
Ik ben (voor het eerst) op zoek naar nieuwe banen voor mijn Cube aim pro uit 2021.
Deze fiets heeft CUBE ZX20 velgen waar 622x20 op staat. Op de band zelf staat 54-622 (29x2.10). Maar ik kom geen xxC getal tegen.

Nu is de keuze bij voor 29x2.10 banden niet zo groot, maar voor 29x2.25 banden al een stuk groter. Maar ik kan er niet uit komen of die ook op mijn velg zouden passen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 22:27

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

LordSinclair schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:17:
Ik ben (voor het eerst) op zoek naar nieuwe banen voor mijn Cube aim pro uit 2021.
Deze fiets heeft CUBE ZX20 velgen waar 622x20 op staat. Op de band zelf staat 54-622 (29x2.10). Maar ik kom geen xxC getal tegen.

Nu is de keuze bij voor 29x2.10 banden niet zo groot, maar voor 29x2.25 banden al een stuk groter. Maar ik kan er niet uit komen of die ook op mijn velg zouden passen.
De banden die je nu hebt zijn 54 = 2.10. Een 2.25 zou 57 zijn.
Op een nieuwe Cube Analog (zie specs) zitten ook de ZX20 velgen, met 57mm banden.
Dus op de velg gaat het passen. Maar of het frame genoeg ruimte is, is de volgende uitdaging.

[ Voor 4% gewijzigd door magic_nl op 03-03-2023 08:36 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:50
magic_nl schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:35:
[...]

De banden die je nu hebt zijn 54 = 2.10. Een 2.25 zou 57 zijn.
Op een nieuwe Cube Analog (zie specs) zitten ook de ZX20 velgen, met 57mm banden.
Dus op de velg gaat het passen. Maar of het frame genoeg ruimte is, is de volgende uitdaging.
Ik heb eens gemeten hoeveel ruimte er nog is, je zou zeggen dat voor die 3 mm extra breedte wel ruimte is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k31FzCCmL5KIcnJwswsUx7Aze8c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RnCGa3MIzjxemcTtIiVtUcs1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKLVS8hJLueOYkDSL5tkwXHsTQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tRU5XUouNYirDZygmtjO3mnM.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 03-03-2023 08:52 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Eerste jumpjes met de DJ waren wel even wenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rq058-ghEsbyFaJ8cEJphS-V9h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDpn6SbGHnGGdgQCgE4w75ZG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Daan_ op 07-03-2023 13:44 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:04
LordSinclair schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:50:
[...]

Ik heb eens gemeten hoeveel ruimte er nog is, je zou zeggen dat voor die 3 mm extra breedte wel ruimte is.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat gaat prima, mijn Cube Acid uit eerste decennium van de eeuw accepteert al 2.25 met gemak.

De ene leverancier is echter de ander niet. Schwalbe is meestal meer true to size en maxxis wat smaller. Het gaat dan om mm's maar dat is genoeg voor Duitsers om er een databank aan te wijden:
http://www.reifenbreiten-datenbank.de/reifen.html
Voorbeeld Maxxis vs Schwalbe:
http://www.reifenbreiten-...cing%20Ralph-29x2.25.html
http://www.reifenbreiten-...axxis-Ardent-29x2.25.html

@Daan_ Ik vind DJ ook altijd meer BMX+ dan MTB- aanvoelen. Ik heb er wel eens mee op een kicker met een airbag landing gesprongen in een bikepark en het voelt extreem twitchy in back to back vergelijk met de MTB's. Je gaat veel sneller scheef etc.
Een hogere riser kan helpen, als het te klein en laag aanvoelt. Maar is ook gewenning veel 'echte' DJ-ers gebruiken zelfs flatbars of minimale rise. En zij kunnen het wel in tegenstelling tot mij, maar het mij anders te veel over-the-bar gevoel bij elke landing.
Als je ergens een Velosolutions asfalt pumptrack hebt, daar zeker eens heen gaan, das ook echt tof (en goede training voor fitness maar ook skills)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Ko.Kane En het twitchy zoals je dat omschrijft vind ik persoonlijk wel prettig. Dat is in mijn geval het signaal dat ik iets niet helemaal goed doe.

Voor nu wordt de DJ gebruikt achter het huis. Met de mtb hoppers en de zelf geknutselde drops en jumpjes. En als ik mij comfortabeler voel op de fiets. Dan zal ik hem wat vaker mee nemen naar een Bikepark. Mook is zo’n 15min rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Daan_ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:21:
@Ko.Kane En het twitchy zoals je dat omschrijft vind ik persoonlijk wel prettig. Dat is in mijn geval het signaal dat ik iets niet helemaal goed doe.

Voor nu wordt de DJ gebruikt achter het huis. Met de mtb hoppers en de zelf geknutselde drops en jumpjes. En als ik mij comfortabeler voel op de fiets. Dan zal ik hem wat vaker mee nemen naar een Bikepark. Mook is zo’n 15min rijden.
Een DJ reageert gewoon heftiger op bewegingen omdat hij veel kleiner is. Dus dat is even wennen.
Mook vind ik meer geschikt voor een "echte" mtb. Holten echter is juist weer ideaal voor een DJ.
Wat ook fijn is om te oefenen zijn bunnyhops op een DJ. Die gaan veel makkelijker dan op een Trailfiets. Kun je ze eenmaal op een DJ dan kun je verder oefenen op je Trailfiets.

[ Voor 5% gewijzigd door Klitse op 03-03-2023 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 17-09 11:32
Ook een manier om de groene route in Havelte onklaar te maken. Je zou denken dat een milieuactivist hier aan de gang is gegaan, in tegendeel, natuurmonumenten vond het nodig om ca. 50 gezonde bomen om te zagen en die over de paden te laten vallen.

Als mtb'er en natuurliefhebber snap ik dit niet. Vroeger - 35-25 jaar geleden - reden we overal, nu hebben we mooie mtb paden en dan besluiten ze om die paar die we hebben te slopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2bo-g3W_Nb-pw97K738nlzYB6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrvLNFsrEhxFuDho7wCsja88.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hsc09S1bIz1VfsjwU4Jhk9Udn3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSkTpoIuAXTutQt0888m5k9n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qWseQ71rrfXAOtVPiR7XQH65Ck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5T3n7I2sh8KGH7JYDlIfH5m.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 04-03-2023 17:00 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:31

PeaceNlove

Deugleuter

Vandaag de fiets in elkaar gezet :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhM-vCqR5YQG5Lp-EvphrmOwgGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRe6DrnEsGOKg1JZFXcBMLXP.jpg?f=fotoalbum_large
Hopelijk volgend weekend mee het bos in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
PeaceNlove schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:04:
Vandaag de fiets in elkaar gezet :9
[Afbeelding]
Hopelijk volgend weekend mee het bos in
Ga je nog andere pedalen monteren? Want degene die Canyon meeleverd zijn leuk voor op de weg maar hebben weinig met mountainbiken te maken.
En wellicht nog ff dat rode beschermrubbertje van je Quickrelease hendel halen, maar dat is meer esthetisch.
En als laatste zou je nog even moeten kijken naar de route die je remkabel van je voorrem nu maakt. Daar zit een wat vreemde bocht in. Dus wellicht even de remgreep er af en een keer draaien voor je hem weer monteert.
Verder natuurlijk een mooi fietsje en veel veilige km's gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 20:46
De remkabel kun je gewoon omhoog halen en dan blijft deze zitten, gelijk aan de andere kabels, daar hoeft niets voor los. Ik had hetzelfde op de GC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Klitse schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:53:
[...]

Ga je nog andere pedalen monteren? Want degene die Canyon meeleverd zijn leuk voor op de weg maar hebben weinig met mountainbiken te maken.
En wellicht nog ff dat rode beschermrubbertje van je Quickrelease hendel halen, maar dat is meer esthetisch.
En als laatste zou je nog even moeten kijken naar de route die je remkabel van je voorrem nu maakt. Daar zit een wat vreemde bocht in. Dus wellicht even de remgreep er af en een keer draaien voor je hem weer monteert.
Verder natuurlijk een mooi fietsje en veel veilige km's gewenst.
Dank voor de tips, ik ben niet zo van de details :P
Pedalen hou ik eerst even zo, ik denk dat ik er in de omgeving Harderwijk in het bos in eerste instantie wel mee fietsen kan. En als ik dan wat kilometers onder de voeten en wielen heb vervang ik het door klikpedalen. Eerst even wennen voordat ik glorieus ter aarde stort met mijn poot vast in het pedaal :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:03
PeaceNlove schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:12:
[...]

Pedalen hou ik eerst even zo, ik denk dat ik er in de omgeving Harderwijk in het bos in eerste instantie wel mee fietsen kan. En als ik dan wat kilometers onder de voeten en wielen heb vervang ik het door klikpedalen. Eerst even wennen voordat ik glorieus ter aarde stort met mijn poot vast in het pedaal :D
Mooie fiets!

Zoals @Klitse zegt ben ik ook bang dat je er een keer vanaf zal glijden met zulke pedalen. Zeker zoals het hier vandaag was: nat en blubberig. Maar misschien heb je schoenen met spikes? :+

edit:
zoiets is al top, imho. Ik rijd nooit met klikpedalen.
https://www.futurumshop.nl/shimano-gr500l-mtb-pedalen.phtml

[ Voor 8% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 05-03-2023 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ko.Kane
PeaceNlove schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:12:
[...]

Of als je later toch kliks wil dit: https://www.bike-componen...e-p72557/?v=73352-schwarz

20e en wel grip. "goede" platform pedalen hebben voldoende oppervlakte en metalen pinnen. Staal/plastic/alu body is secundair zolang de asbehuizing maar niet uitsteekt en je voet lift.
Ik zou ook zeker juiste schoenen dragen. Als je niet wat wil kopen: skateschoenen werken goed, alle zachte zoolschoenen voor bv tennis of hardlopen ook wel. Maar hou rekening er mee dat je zool kapot maakt.
Een goede platform schoen koop je vanaf 55-60e: Five Ten zijn op grip nog steeds de beste, maar niet zo extreem meer beter dan de rest.
https://www.bike-componen...e-p72557/?v=73352-schwarz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik fiets ook met dat soort standaard plastic pedaaltjes. Maar maakt dat echt zo'n verschil? Ik merk ook in het bos eigenlijk niet dat ik van de pedalen afglij, gebeurd wel eens, maar niet zo vaak dat ik me eraan stoor.

Als de spikes van de pedalen beter in je schoenen zitten, snap ik dat je theoretisch net iets meer kracht kan zetten, maar dat is toch niet merkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

sjorsjuhmaniac schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:15:
[...]

Mooie fiets!

Zoals @Klitse zegt ben ik ook bang dat je er een keer vanaf zal glijden met zulke pedalen. Zeker zoals het hier vandaag was: nat en blubberig. Maar misschien heb je schoenen met spikes? :+

edit:
zoiets is al top, imho. Ik rijd nooit met klikpedalen.
https://www.futurumshop.nl/shimano-gr500l-mtb-pedalen.phtml
Dat ziet er wel een stuk beter uit qua grip. Wellicht ook nog te overwegen ipv klikpedalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ko.Kane schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:40:
[...]

Of als je later toch kliks wil dit: https://www.bike-componen...e-p72557/?v=73352-schwarz

20e en wel grip. "goede" platform pedalen hebben voldoende oppervlakte en metalen pinnen. Staal/plastic/alu body is secundair zolang de asbehuizing maar niet uitsteekt en je voet lift.
Ik zou ook zeker juiste schoenen dragen. Als je niet wat wil kopen: skateschoenen werken goed, alle zachte zoolschoenen voor bv tennis of hardlopen ook wel. Maar hou rekening er mee dat je zool kapot maakt.
Een goede platform schoen koop je vanaf 55-60e: Five Ten zijn op grip nog steeds de beste, maar niet zo extreem meer beter dan de rest.
https://www.bike-componen...e-p72557/?v=73352-schwarz
Zo te zien een uitstekende keus als je niet te veel geld kwijt wil en zal een wereld van verschil maken met de pedalen die Canyon meelevert. Ik zou het wel weten. En idd, skateschoenen zijn een prima keus als je nog geen dedicated fietschoenen hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ko.Kane
IJsbeer schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:41:
Ik fiets ook met dat soort standaard plastic pedaaltjes. Maar maakt dat echt zo'n verschil? Ik merk ook in het bos eigenlijk niet dat ik van de pedalen afglij, gebeurd wel eens, maar niet zo vaak dat ik me eraan stoor.

Als de spikes van de pedalen beter in je schoenen zitten, snap ik dat je theoretisch net iets meer kracht kan zetten, maar dat is toch niet merkbaar?
Het zit "in-plane' strakker vast dan click pedalen. Ik kan mijn voet totaal niet bewegen onder last, niet verschuiven of roteren. Je kan echt veel harder drukken, in ruiger terrein stuiter je niet los. Je kan er gewoon mee downhillen. (echter in edge-cases is klik beter, en daarom gebruiken de meeste competitie rijders clicks)

Ik vind eigenlijk goede platform pedalen + five tens de beste investering in kit die je kan doen als je begint. Fiets kleding etc is leuk, maar je kan beter jogging broek en T-shirt hebben en fivetens dan fietskleding en plastic pedalen.

Click pedalen storen mij dus omdat je daar zo los heen en weer draait, dus ik heb klikpedalen met pinnen, die ook omhoog gedraaid staan. Waardoor ik mijn voet er nauwelijks uit kan draaien....:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haha, thx.. dan ben ik dus helemaadl verkeerd begonnen. Kleding goed voor elkaar, maar standaard pedaaltjes en oude afgetrapte gympies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Laatst online: 13:03

YES!

Het gaat imho niet direct om meer kracht te kunnen zetten (dat kan dus uiteindelijk wel doordat je niet zo snel glijdt) maar meer om niet zo snel van je pedalen of te glijden bij 'stuiteren' of als je je schoenen/voeten net niet lekker recht erop heb staan.

Ik heb zelfs op van die mooie boomwortel tracks geen last gehad met deze pedalen.

edit: ooh, of ging dat over klik-pedalen? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
@Klitse Wat nog meest aparte is: het is niet eens een wegwerp-pedaal. Je kan voor 12e een service kit met nwe assen en lagers en voor 5e nwe schroeven. Dat is nog extra value vind ik.

@IJsbeer Ach je moet ergens beginnen. Uiteindelijk wil je alles goed voor elkaar hebben. Ik bedoelde het meer in context als je maar 100e hebt en je moet een keuze maken, dan zou dat mijn advies zijn.

Ik had in NL trouwens altijd wel klickpedalen op XC fiets, met vrij stijve traditionele Shimano MTB schoenen, met zo'n soort voetbalschoenzool met optie van 2 noppen onder de tenen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ko.Kane op 05-03-2023 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ko.Kane schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:01:
@Klitse Wat nog meest aparte is: het is niet eens een wegwerp-pedaal. Je kan voor 12e een service kit met nwe assen en lagers en voor 5e nwe schroeven. Dat is nog extra value vind ik.
Dat klinkt helemaal top. Binnenkort eens een setje bestellen om te bekijken. Ik heb regelmatig flatpedals nodig om op fietsen van bekenden of projectfietsjes te schroeven en ben totaal niet tevreden over de Crankbrothers Stamp 1. Dus was al op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:57
cbr600f4i schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:58:
Ook een manier om de groene route in Havelte onklaar te maken. Je zou denken dat een milieuactivist hier aan de gang is gegaan, in tegendeel, natuurmonumenten vond het nodig om ca. 50 gezonde bomen om te zagen en die over de paden te laten vallen.

Als mtb'er en natuurliefhebber snap ik dit niet. Vroeger - 35-25 jaar geleden - reden we overal, nu hebben we mooie mtb paden en dan besluiten ze om die paar die we hebben te slopen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zoals ik het begrijp is dat stuk route sinds begin dit jaar daar al afgesloten en omgeleid in overleg met de tereineigenaar ivm doorgang door een stuk "kwetsbare" natuur (discussie wat dat precies is en wat er voor nodig is om dat te behouden ga ik niet aan). Dat men zich vervolgens niet houdt aan de omleiding en dit nodig is om de doorgang te versperren is wel jammer. Gezien jouw foto's is het alsnog niet genoeg om mensen van dat stuk route te krijgen.
Ik stond er vorige week ook voor en ben nog even het naastgelegen zandpad ingefietst op zoek naar een bordje maar daarna omgekeerd en de omleiding gevonden langs de studentenkampweg. Op zich niet rouwig dat het afgesloten is, heb geen goede herinneringen aan dat stuk :+ .

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:01
Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten doet dat wel vaker ook op andere plekken, omdat mensen gewoon niet willen lezen of luisteren. Dan helpt alleen een paar bomen dwars over het pad leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:13
1. hoe hoog zitten jullie met jullie hartslag?
sinds kort een garmin met hartslag band.
ik zit rond de 160 maar merk dan wel dat het dan best zwaar is.

2. hoe krijg je de hartslag omlaag ( veel fietsen?)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
chimera2 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:20:

1 Hartslag is heel erg persoonlijk en bovendien leeftijdsgebonden. Rond de 160 is voor mij persoonlijk het omslagpunt, lang daarboven en ik brand op. Maar ik kijk daar op de racer meer naar dan op de MTB trouwens. (En in Zwift nóg meer want dan staan de cijfertjes constant voor je neus)
2 Conditietraining. Wil je het serieus doen volg dan een trainingsschema.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Hartslag zegt helemaal niets. De ene zit aan z’n top op 160, de andere op 190 en weer een kan tot 220. En een betere conditie gaat dat ook niet veel verder naar beneden krijgen als je dat denkt. Conditie geeft aan hoe lang je bepaalde effort kan leveren bij een bepaalde hartslag of hoe snel je hartslag weer naar beneden gaat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
chimera2 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:20:

1) Eerst je eigen zones bepalen ipv vergelijken met anderen.

Daarnaast is het op de MTB wat lastiger dan op de racefiets om je harstslag laag te houden, MTB is van nature meer interval achtig ipv steady (na elk bochtje wat extra's geven om weer op snelheid te komen, etc).

2) hoe beter je getraind bent, hoe lager je hartslag zal zijn bij een vergelijkbare inspanning. Je zou kunnen zeggen, een bepaalde snelheid/tijd op je lokale MTB rondje, maar de omstandigheden (wind, temperatuur, ondergrond, verkeer, .. ) zijn nooit gelijk, dus dat is eigenlijk niet te doen. Om het goed te meten zou je eigenlijk een power meter moeten hebben, maar dat is weer erg duur :)

ik trap nu bv indoor, of op de racefiets met powermeter een duurritje met ~200 watt 125-130 bpm, 3 jaar geleden was dat 180 watt met 130-135 bpm. Hoe fitter je bent, hoe harder en langer je kan rijden met een lagere hartslag.

Op de MTB is een duurritje met lage hartslag dus lastig, omdat je vaker toch even wat harder aan moet zetten.
Onder enigzins vergelijkbare omstandigheden reed ik 3 jaar terug een rondje Dorst net onder de 25 minuten met een hartslag van ongeveer 170, nu doe ik dat met een vergelijkbare hartslag in 22.30

het doel is dus ook niet om je hartslag omlaag te krijgen, dat is gewoon afhankelijk van of je rustig of intensief aan het rijden bent. Als je bv maar 1 keer per week fietst heeft het niet zoveel zin om veel af te wisselen, of te focussen op een lage hartslag, dan kan je beter gewoon een rondje knallen. (tenzij je 3+ uur op pad gaat, dan kan je beter rustig aan doen :))

Als je wat meer uur per week fietst, dan wordt het wel interessant om een beetje af te wisselen qua intensiteit, dan train je weer meerdere energie systemen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Holk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:49:
Hartslag zegt helemaal niets. De ene zit aan z’n top op 160, de andere op 190 en weer een kan tot 220. En een betere conditie gaat dat ook niet veel verder naar beneden krijgen als je dat denkt. Conditie geeft aan hoe lang je bepaalde effort kan leveren bij een bepaalde hartslag of hoe snel je hartslag weer naar beneden gaat
Ik merk dat ik toch wel duidelijk een lagere hartslag heb gekregen hoor in de loop de jaren, bij bepaalde inspanning. Maar vergeet natuurlijk niet:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BVKEYhVCEAAPV5W?format=jpg&name=small

Je gaat ook harder rijden dus uiteindelijk daalt je hartslag inderdaad niet :P

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen, je max daalt niet als je fitter wordt, die daalt in principe heel langzaam als je ouder wordt. Maar je gaat inderdaad alleen harder met dezelfde hartslag (en harder is lastig meetbaar gezien de omstandigheden, vandaar dat ik nog even power aanhaal).

het komt erop neer dat je lichaam beter wordt in zuurstof en energie op de juiste plek krijgen en dit omzetten in beweging. Dit gebeurt doordat je spieren een betere doorbloeding krijgen, je spieren worden groter, je spiercellen krijgen meer mitochondriën (meer energie omzetten). Je hart kan krachtiger worden, je bloedvaten flexibeler en nog veel meer. Je training resulteert uiteindelijk dat je langer en harder kan trappen bij eenzelfde inspanning (ademhaling, hartslag). Je moet alleen niet vergeten dat je dan ook meer energie gaat verbranden :) de energie omzetting wordt namelijk amper efficiënter.. met een uur 150 watt trappen verbrand je 540kcal en trap je 300 watt, dan verbrand je heel simpel het dubbele. dan wordt eten ineens best belangrijk

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Wat ik nu wel merk na een 7 weken soort van trainen met een plan, dat mijn hartslag tijdens de slaap echt heel laag begint te worden en ook de hartslag in rust. Krijg nu meldingen/waarschuwingen van m'n horloge dat ik periodes onder de 40 slagen kom (38) en ook is de hartslag in rust nu rond de 47, was 52.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
Holk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:49:
Je hartslag gaat zeker wel naar beneden bij dezelfde snelheid en een betere conditie, dat is het hele idee achter het trainen in hartslag zones.

Je maximale hartslag zal langzaam dalen met de jaren als je niet veel traint. Als je veel traint kun je die redelijk goed hoog houden, die van mij zit al 10 jaar op hetzelfde...die daalt normaal met 1 slag per jaar ....
Holk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:07:
Wat ik nu wel merk na een 7 weken soort van trainen met een plan, dat mijn hartslag tijdens de slaap echt heel laag begint te worden en ook de hartslag in rust. Krijg nu meldingen/waarschuwingen van m'n horloge dat ik periodes onder de 40 slagen kom (38) en ook is de hartslag in rust nu rond de 47, was 52.
die van mij daalt ook wel vaker naar de 38 's avonds op de bank, niet iets om zorgen over te maken, een deel aangeboren, en verder versterkt door een goede conditie...

[ Voor 26% gewijzigd door coldasice op 06-03-2023 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Mijn GC 8 is ook binnen !

Weet iemand misschien waar het volgende onderdeel van is? Zat bij accessoires. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcWizWUccxnwnFEq0DCM8h_QR5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miVKA5RMlUqHdEtde6UMKvOi.jpg?f=fotoalbum_large

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VeniVidiVici-NL
  • Laatst online: 17-09 15:40
Hoort bij de steekas achter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
Holk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:36:
Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten doet dat wel vaker ook op andere plekken, omdat mensen gewoon niet willen lezen of luisteren. Dan helpt alleen een paar bomen dwars over het pad leggen.
Komt helaas ook heel vaak voor dat wandelaars dit doen. Ook op MTB routes. Wat meer wederzijds respect zou prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Gewoon een spacer? Raar dat het nergens vermeld staat.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
wisselwerking schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:59:
[...]

Komt helaas ook heel vaak voor dat wandelaars dit doen. Ook op MTB routes. Wat meer wederzijds respect zou prettig zijn.
Een tak zeker, heb een litteken op m’n knie als bewijs, maar hele bomen en meerdere achter elkaar niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Holk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:27:
[...]

Een tak zeker, heb een litteken op m’n knie als bewijs, maar hele bomen en meerdere achter elkaar niet hoor
Afgelopen weekend toch zeker meerdere bomen (weliswaar kleine) en takken van de MTB route (Zuidlaren) verwijderd.

Voor zover mij bekend sluit Staatsbosbeheer in elk geval niet op die manier (delen) van een MTB route af. Maar dat kan per gebied verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
wisselwerking schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:30:
[...]

Afgelopen weekend toch zeker meerdere bomen (weliswaar kleine) en takken van de MTB route (Zuidlaren) verwijderd.

Voor zover mij bekend sluit Staatsbosbeheer in elk geval niet op die manier (delen) van een MTB route af. Maar dat kan per gebied verschillen.
Leersum, Nijverdal, Holten, Vasse. Allemaal op dezelfde manier tijdelijk afgezet (een deel althans) en dat was slechts maar op de tijdstippen dat ik er toevallig was.

Bordjes en linten helpen niet. Hekken soms ook niet. Afgelopen tijd vaak geholpen met de lokale trails en er zijn gewoon MTB’ers (lees; asocialen) die langs een heras hekwerk gaan en pas stoppen als je met een kruiwagen op het pad niet aan de kant gaat. Zo zijn wij niet, maar anderen wel. Dan maar bomen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Holk schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:03:
[...]

Leersum, Nijverdal, Holten, Vasse. Allemaal op dezelfde manier tijdelijk afgezet (een deel althans) en dat was slechts maar op de tijdstippen dat ik er toevallig was.

Bordjes en linten helpen niet. Hekken soms ook niet. Afgelopen tijd vaak geholpen met de lokale trails en er zijn gewoon MTB’ers (lees; asocialen) die langs een heras hekwerk gaan en pas stoppen als je met een kruiwagen op het pad niet aan de kant gaat. Zo zijn wij niet, maar anderen wel. Dan maar bomen
Helder. Ja, sommigen zijn echt asociaal. Met de jeugd een keer met route onderhoud bezig geweest, in het kader van het "opvoeden", zodat ze weten wat er allemaal bij komt kijken. Alles afgezet en heel duidelijk op de route bezig (incl. tekst en uitleg (grote letters)) en toch waren er nog minder geëvolueerde mensen die ondanks dat door wilde rijden. We moesten ze bijna van de route aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeniVidiVici-NL
  • Laatst online: 17-09 15:40
Jampot007 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:25:
[...]

Ja klopt. Gaat om de as heen, aan de kant waar je hem aandraait.
Maar hij wil nog wel eens van je as vallen als je deze los hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
Och och. Eind January is mijn Rockrider ST100 uit de tuin gestolen, samen met de fiets van de buurman. Ik kwam er vorige week pas achter.
De daders staan mooi op camera maar omdat er geen sticker op de poort zit is het schending van privacy voor de inbrekers om er verdere stappen tegen te nemen :+

Die fiets was vrijwel helemaal afgeschreven, scheelde my een ritje naar de stort, zal me niet verbazen als ie stiekem 200m verder bij het strand in het water is gedumpt haha.
Had nog wel een malletje gemaakt om te upgraden naar schijfrem voor de hobby maar helaas.

Nu een Haibike power29rx met hydraulische schijfremmen. Nog niet echt wat mee gedaan, gisteren met de hond gaan fietsen en dat ging prima (Shepsky).

Vroeg me af of iemand meer info kan vinden over deze fiets, lijkt uit 2013 te komen en heeft wat Shimano Deore spullen?
Zit ook een knopje op om de vering te "locken" voor asphalt en te unlocken voor bos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als je net start dan zou ik persoonlijk gaan voor flats. Met clipless ben je niet gelijk sneller of kun je gelijk meer kracht zetten. Flats kunnen je helpen je techniek en vertrouwen op de fiets te verbeteren.

Zondag meerdere MTB-ers hier in het bos tegengekomen met clipless pedalen die uit klikte voor technische passage. Omdat ze het toch net even te spannend vonden. En helaas ook weer eens mis zien gaan.

De pinnen zijn er niet zo zeer voor dat je meer kracht kunt uitoefenen op je pedalen, maar dat je voet niet gaat glijden op de pedalen. Zeker niet fijn op wat snellere hobbelige afdaling.
Jampot007 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:25:
[...]

Zonder spacer werkt het ook prima. Ieder geval in mij Spectral ON. Voor nu 3000+km zo mee gereden.

[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 07-03-2023 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Amtelode schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:04:
Vroeg me af of iemand meer info kan vinden over deze fiets, lijkt uit 2013 te komen en heeft wat Shimano Deore spullen?
Pagina 28:
https://issuu.com/goldbachhosting/docs/haibike_2013_katalog

[ Voor 57% gewijzigd door Klitse op 07-03-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
Afgelopen zaterdag Groesbeek/Nijmegen gedaan. Wat een prachtige routes, zeker groesbeek lag er echt fantastisch bij, heerlijk het traumapad + dat segment bij maldensebaan afgerammeld O+ . De Exceed SLX stuurt ook enorm veel makkelijker dan mijn vorige fiets (BMC TE01, deels banden maar geometrie is ook flink anders). Helaas geen tijd gehad om Mook/molenhoek er nog bij te pakken, maar die komt nog een keertje :9~ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amtelode
Dankjewel!
Ik had natuurlijk Haibike catalogus (2013) kunnen Googlen i.p.v. specifieke nummertjes enzo :F

Hij fietst heerlijk t.o.v. de Rockrider. Het is wel een beetje koud met 4 graden in de regen zonder handschoenen, sta je ineens best te klungelen om de poort en schuur open te krijgen als je terug komt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iq6EXoViS5BmA8GsIoaJP7klMvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9v4xwbcAIxCQKqxvhiBMaO7X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Amtelode op 07-03-2023 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:00
Amtelode schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:22:
[...]

Hij fietst heerlijk t.o.v. de Rockrider. Het is wel een beetje koud met 4 graden in de regen zonder handschoenen, sta je ineens best te klungelen om de poort en schuur open te krijgen als je terug komt :)

[Afbeelding]
Ja, momenteel is het vaak toch aan de koude kant zonder handschoenen. Had zelf met de kerst een setje gehad die staat als voor herfst/lente, maar heb snel warme handen dus ze zijn echt perfect met deze temperaturen. Ze zijn alleen niet regenproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik twijfel om zaterdag naar het Rijk van Nijmegen te gaan, volgens buienrader is het op zaterdag droog in Nijmegen, maar de dagen daarvoor niet (15mm en 17mm op donderdag en vrijdag).

Kan de route dat aan, of wordt het dan een grote modderbende?

[ Voor 8% gewijzigd door Strider op 08-03-2023 09:10 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Strider schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:09:
Ik twijfel om zaterdag naar het Rijk van Nijmegen te gaan, volgens buienrader is het op zaterdag droog in Nijmegen, maar de dagen daarvoor niet (15mm en 17mm op donderdag en vrijdag).

Ook beetje afhankelijk welke route je gaat rijden. Groesbeek (paars) vind ik persoonlijk negen van de tien goed te rijden. Op paar punten naar waar er modder ligt. Dat zijn veel al de brede paden. De singles zijn goed te rijden.

Tijd terug met slechte weer waren er paar delen op Mook (blauw) wel erg modderig. Dat waren vooral de nieuwe aangelegde singles.

Edit:
Binnen kort toch eens weer eens die kant op. Al weer tijdje geleden. Al zijn de lokale lusjes toch elke keer weer erg verleidelijk om naar toe gaan ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Daan_ op 08-03-2023 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice

Ligt ook aan de sneeuw, wij wonen 40km zuidelijker dan Groesbeek en hier ligt inmiddels een paar centimeter sneeuw, als dit tot vrijdag blijft liggen droogt het niet heel hard. Maar de verwachting is dat dit snel genoeg weg is en dat het zaterdag prima te doen is. Afgelopen zaterdag nog een rondje Schaak gedaan nabij Horst en die lag er echt perfect bij...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:02

Hier ligt geen sneeuw, dus dat is geen probleem.
Het duurt hier vaak ook wel even voor het echt modderig wordt. Dan moet het echt wel flink regenen.

Van droog naar nat:
Rood (Nijmegen)
Paars (Groesbeek)
Blauw (Mook)

Groen(Malden) is niet zoveel aan, meer voor kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4Su-leDVKag6vqEvOWXevQIP8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOyFz7HQzUojOZmIikzwo4rz.jpg?f=fotoalbum_large

Holten weer dicht vanaf april… :(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• maartend
Hij wil balans, maar die is volslagen verdwenen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Net Drunen gereden. Was nog prima, wat plassen maar geen modder. Natuurlijk ideale ondergrond daar voor in de regen te rijden.
Aqua2go is nu wel praktisch, kan je fiets direct afspuiten en hoef je niet na elke rit droge tjak eraf te halen thuis.

Dit weekend misschien naar Nijmegen. Vriendin is sowieso al van plan daar te fietsen met collega’s. Wil graag eens beginnen met springen/drops oefenen in het bikepark maar fullface helm is nog niet aangekomen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BraX
  • Laatst online: 04-09 16:22

Rood en dan specifiek gedeelte "de but" is vaak modderig bij regen. Maar over het algemeen is het altijd goed te doen.
En modder hoort er ook wel bij he :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amtelode
BraX schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Rood en dan specifiek gedeelte "de but" is vaak modderig bij regen. Maar over het algemeen is het altijd goed te doen.
Zonder spatborden want die zijn zwaar en verpesten de luchtweerstand :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3kRoWIVpqKkYa5yn-qL42oPFOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBe78bsbOE8xWZ8PuCKCSAOB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
BraX schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Volgens buienrader stopt de regen na 20:00 maar zakt de temperatuur daarna wel onder 0. Vraag me af hoeveel modder en plassen er morgenvroeg nog zijn.

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Strider schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:11:
[...]

Volgens buienrader stopt de regen na 20:00 maar zakt de temperatuur daarna wel onder 0. Vraag me af hoeveel modder en plassen er morgenvroeg nog zijn.
Ik sla dit weekend een keer over. Hier in het bos is het een grote blubber bende. Morgen maar de jumpjes en drops opbouwen. En poging doen om gap jumps onder de knie te krijgen met de dirt jumper.

En de E klaar maken voor volgende week Witten. Vering opnieuw afstellen en nieuwe ketting erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik denk dat ik het morgen ook ga overslaan, ik kan me niet voorstellen dat al die neerslag vannacht verwerkt gaat worden tot een mooie harde route. Vrees dat het teveel bagger gaat worden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:23
De meeste routes zullen er heel beroerd bij liggen. Door de lage temperatuur verdampt er niks en is het morgen op de meeste routes een grote bende.
Ik ga de weg op dit weekend.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
StevenK schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:46:
De meeste routes zullen er heel beroerd bij liggen. Door de lage temperatuur verdampt er niks en is het morgen op de meeste routes een grote bende.
Ik ga de weg op dit weekend.
Vandaag met de mtb op pad geweest. Maar inderdaad wat een bende. Was het niet glibberig door de (natte) sneeuw dan wel door de blubber.
Ik had stiekem gehoopt op een wat hardere ondergrond gezien de temperatuur, maar dat was ijdele hoop.

Toch nog bijna 60km door de prut gefietst. Ook koud trouwens. Handschoenen doorweekt (moet nodig waterdichte handschoenen hebben) en water was via mijn benen toch in de schoenen terecht gekomen. Niet echt fijn met die lage temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:23
wisselwerking schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:12:
[...]

Vandaag met de mtb op pad geweest. Maar inderdaad wat een bende. Was het niet glibberig door de (natte) sneeuw dan wel door de blubber.
Ik had stiekem gehoopt op een wat hardere ondergrond gezien de temperatuur, maar dat was ijdele hoop.

Toch nog bijna 60km door de prut gefietst. Ook koud trouwens. Handschoenen doorweekt (moet nodig waterdichte handschoenen hebben) en water was via mijn benen toch in de schoenen terecht gekomen. Niet echt fijn met die lage temperatuur.
Je fietsenmaker zal je dankbaarder zijn dan de trailcrew ;)

Ik heb Northwave Arctic schoenen en die zijn in dit soort omstandigheden best heel fijn.

[ Voor 6% gewijzigd door StevenK op 11-03-2023 07:16 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:00
StevenK schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:15:
[...]

Ik heb Northwave Arctic schoenen en die zijn in dit soort omstandigheden best heel fijn.
Ik heb zelf ook een paar Arctics, maar die kon ik laatst letterlijk leeggieten met de hoeveelheid water die via mijn benen naar beneden was gelopen. Het water warmt wel een beetje op zodat je voeten niet superkoud worden maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

StevenK schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:15:
[...]

Fietsenmaker ? Bestaan die nog voor mtb-ers O-)

Nortwave Arctic zijn SPD (XC) schoenen? Voor de niet XC-ers die met fats fietsen. Zijn wellicht de Five Ten Trailcross GORE-TEX een optie.

Edit:
Wat spelen/oefenen achter het huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKmmbthhYcajIECXruIz8y5l7Dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZWGRg1PofT8guyzDZV48gdr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Daan_ op 11-03-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
wisselwerking schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:12:
[...]

Hier viel het wel mee, hebben er 70 gedaan en het was wel wat nat met hier en daar plassen en langs een beek af flink stoempen maar verder erg lekker in een waterig zonnetje... ook niet koud gehad... mijn nieuwe Canyon Lux flink kunnen testen :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cedrix5
  • Nu online
Groesbeek was prima, paar plassen (onderaan traumapad een grote haha) maar grotendeels te ontwijken.
Was een stuk minder vies dan in Drunen donderdag. Aqua2go in de auto om gelijk fiets weer schoon te spuiten na afloop.

Op de snelweg wel bijna fiets van vriendin verloren, crank schoot onder de twinny load vandaan. Fiets kantelde maar viel er niet af. Maar even nieuwe drager besteld, hapro x fold II. 29cm tussen de goten en kan echt lange fietsen goed aan qua steun onder de wielen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpaokMRHnkMhpHrN9ZywcIXGZz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzSpNQ3VjBF0VYjax840lr6A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vond het gisteren ook best meevallen in het bos. Wel wat plassen, maar ik had erger verwacht. Nou zijn de slechte stukken in Eersel afgesloten ivm onderhoud, hopelijk dus binnenkort verbeterde trails.

Foto voor:
Afbeeldingslocatie: https://ep1.pinkbike.org/p5pb24357600/p5pb24357600.jpg

30 km trails later:
Afbeeldingslocatie: https://ep1.pinkbike.org/p5pb24357608/p5pb24357608.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ep1.pinkbike.org/p5pb24357604/p5pb24357604.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

cedrix5 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:22:
Groesbeek was prima, paar plassen (onderaan traumapad een grote haha) maar grotendeels te ontwijken.
Was een stuk minder vies dan in Drunen donderdag. Aqua2go in de auto om gelijk fiets weer schoon te spuiten na afloop.

Op de snelweg wel bijna fiets van vriendin verloren, crank schoot onder de twinny load vandaan. Fiets kantelde maar viel er niet af. Maar even nieuwe drager besteld, hapro x fold II. 29cm tussen de goten en kan echt lange fietsen goed aan qua steun onder de wielen.

[Afbeelding]
Vind je het bij die Hapro niet vervelend dat de 'paal' om de frames aan vast te klemmen tussen de fietsen staat? Lijkt me lastig om de voorste fiets er op te tillen.

Zoek namelijk ook nog een goede drager die inklapbaar is, vind de Thule Easyfold een beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Nu online
GoldenSample schreef op zondag 12 maart 2023 @ 23:32:
[...]

Vind je het bij die Hapro niet vervelend dat de 'paal' om de frames aan vast te klemmen tussen de fietsen staat? Lijkt me lastig om de voorste fiets er op te tillen.

Zoek namelijk ook nog een goede drager die inklapbaar is, vind de Thule Easyfold een beetje duur.
Gaan we zien, denk dat je de achterste fiets tussen paal en auto moet schuiven. Ik vind het wel fijn dat ik niks rond uitstekende delen moet wrappen om krassen te voorkomen. Heb ook geen ebikes dus is wel te tillen allemaal denk ik. Vouwbaar was ook geen harde eis, maar de andere hapro’s ondersteunen minder lange wielbasis als maximum en hebben geen extra 2de strap voor het voorwiel.

Mijn eerste kandidaat was een xlc azura led, maar die gootjes gaan geen 2,6” banden in passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 09:36
[...]

Ik ben heel erg fan van deze, nu anderhalf jaar in gebruik voor twee Canyon Neuron:ON’s:
https://shop.volkswagen.n...en?cid=33#product-reviews

Dat is eigenlijk een Uebler F24 maar dan een stuk goedkoper op een of andere manier. Inklapbaar en vooral het mechanisme waarmee je ‘m op de trekhaak monteert vind ik echt top.

Enige minpunt is dat ‘ie niet kantelbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Fuwor op 13-03-2023 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb een hapro atlas 3, lekker veel ruimte voor 2 fietsen, maar als ik nog een keer een andere zou kopen hoop ik dat de amerikaanse stijl dragers hier te vinden zijn, waarbij je niet het frame klemt, het voorwiel met een beugel en het achterwiel met een strap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/097bC_8ETIpVuD3mZy2bgG8dyBs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CjHneXDbey2BWH9190Y3TDNa.png?f=user_large

of zelfs met 2 wielbeugels, maar die amerikanen zijn wel een beetje doorgedraaid, deze is er zelfs met kashima coating:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tHLmMnw_EBoEFRk0WkqvSgiIrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ia2W9s8dlFFNMI6QlUr9GP9.png?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:48
[...]

https://www.heuts.nl/pro-user-diamant-fietsendrager

Ze zijn er wel goedkoper te vinden. De beugel zou wel wat hoger mogen zitten wat mij betreft. Maar ben er zeeer tevreden over! :9

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:54
Hier ook een Hapro Atlas gebruiker. Er kunnen er bij mij 2 op maar merendeel van de tijd staat enkel mijn eigen fiets erop. Die zet ik gewoon op de buitenste drager zonder problemen en gehannes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 11:59
Fuwor schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:14:
[...]

Ik ben heel erg fan van deze, nu anderhalf jaar in gebruik voor twee Canyon Neuron:ON’s:

Dat is eigenlijk een Uebler F24 maar dan een stuk goedkoper op een of andere manier. Inklapbaar en vooral het mechanisme waarmee je ‘m op de trekhaak monteert vind ik echt top.

Die heb ik ook! Erg lichte en compacte drager. De Pro-User Diamant is maar liefst 6KG zwaarder, de genoemde Hapro 7KG.

Met twee fietsen is het altijd wel een beetje puzzelen, maar de drager + één fiets heb ik echt in no-time op de haak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Nu online
Bij 1 fiets gaat het gewoon in de auto bij mij. Achterbank plat, deken erin, voorwiel eruit. Deken af en toe eens in de wasmachine om de modder eraf te halen.
Alleen mijn gravelfiets past zo niet in de winter vanwege vaste spatborden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

Prulleman schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:25:
Ik heb een hapro atlas 3, lekker veel ruimte voor 2 fietsen, maar als ik nog een keer een andere zou kopen hoop ik dat de amerikaanse stijl dragers hier te vinden zijn, waarbij je niet het frame klemt, het voorwiel met een beugel en het achterwiel met een strap:
[Afbeelding]

maar die amerikanen zijn wel een beetje doorgedraaid, deze is er zelfs met kashima coating:
[Afbeelding]
Dat ziet er veel beter/praktischer uit inderdaad.

Ik ben op zoek naar een fietsendrager, maar ze zijn wel aardig geprijsd :P https://shop.kuat.com/racks/bike/hitch

Wat alternatieven die ik tegenkwam;
https://www.1up-usa.com/product-category/bike-racks/
https://rockymounts.com/products/guiderail-2.html

Vraag me alleen af of er Europese uitvoeringen zijn (voor auto's met kogel...)

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 13-03-2023 10:02 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
TommyGun schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Dat ziet er veel beter/praktischer uit inderdaad.

Ik ben op zoek naar een fietsendrager, maar ze zijn wel aardig geprijsd :P https://shop.kuat.com/racks/bike/hitch
er moet eerst maar eens een fabrikant komen die dat spul geschikt maakt voor de EU, in amerika gebruiken ze bv al geen trekhaak met een kogel voor dit soort dingen, maar een "hitch"Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqT5DpBx5OHPm0Vu2AD_S8D0rmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sarUQyD8iof9GnmxUa7QEwNV.png?f=fotoalbum_large
die US fietsendragers schuif je direct daarop (en een aanhanger of een trailer gaat weer met een koppelstuk).
ik vermoed dat ook de elektrische aansluiting anders is en de eisen voor verlichting en nummerplaten ook..

volgens mij is dit een gat in de markt, hier is alles primair geschikt voor stadsfietsen en e-bikes met traditionele frames, Voor sportfietsen, fullies met bijzondere frame vormen, racefietsen met kwetsbaar carbon etc zijn dit soort systemen ideaal, maar het werkt dus alleen op een fiets zonder spatborden...

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Prulleman schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:25:
[Afbeelding]

of zelfs met 2 wielbeugels, maar die amerikanen zijn wel een beetje doorgedraaid, deze is er zelfs met kashima coating:
[Afbeelding]
Idealiter heb ik ook zoiets inderdaad, Ben niet z'n fan van (:+) aan frames bevestigen. Had op m'n dak daarom (&Ivm de hoogte) een fork-mount. Voor op het dak heeft Thule dan wel weer wel dragers die de wielen vast grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Prulleman schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:06:
[...]

die US fietsendragers schuif je direct daarop (en een aanhanger of een trailer gaat weer met een koppelstuk).
ik vermoed dat ook de elektrische aansluiting anders is en de eisen voor verlichting en nummerplaten ook..
Ik zie ze veelal zónder verlichting/kenteken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:21
Fuwor schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:14:
[...]

Die hebben wij ook, erg blij mee! Hij is ook als vrouw makkelijk op de trekhaak te krijgen. Ik heb de F14 ook nog liggen, dezelfde drager maar dan voor 1 fiets, van voor ik m’n vriend leerde kennen. Die vind ik nog net wat fijner en handzamer, maar gaat als de lente wat meer op gang komt op Marktplaats.
Pagina: 1 ... 231 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic