Ik denk zo'n twee jaar terug nog uitgezocht of een fietsendrager in de 'US' stijl hier te vinden is maar helaas. Importeren is ook geen optie vanwege het koppelvlak zoals je al aangaf (hitch in plaats van kogel) en verlichting en nummerbord houder zit er vaak ook niet op wat hier wel verplicht is.Prulleman schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:06:
[...]
er moet eerst maar eens een fabrikant komen die dat spul geschikt maakt voor de EU, in amerika gebruiken ze bv al geen trekhaak met een kogel voor dit soort dingen, maar een "hitch"[Afbeelding]
die US fietsendragers schuif je direct daarop (en een aanhanger of een trailer gaat weer met een koppelstuk).
ik vermoed dat ook de elektrische aansluiting anders is en de eisen voor verlichting en nummerplaten ook..
volgens mij is dit een gat in de markt, hier is alles primair geschikt voor stadsfietsen en e-bikes met traditionele frames, Voor sportfietsen, fullies met bijzondere frame vormen, racefietsen met kwetsbaar carbon etc zijn dit soort systemen ideaal, maar het werkt dus alleen op een fiets zonder spatborden...
Als er ooit eentje beschikbaar komt in de EU, ga ik die zeker eens goed bekijken.
Life's not a Krentenbol