Eens met de reacties van prulleman en cedrix5. Dit is by far de beste bang for buck die je kan krijgen...sterker nog, een van de beste van afgelopen 5 jaar. Tzt de velgen vervangen voor wat lichters en na aanschaf de bandjes vervangen voor wat snellers en je hebt voor relatief weinig een topfiets met bovengemiddelde afmontage. Losse onderdelen zullen meer kosten dan de fiets denk ik zo.Jampot007 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:31:
[...]
Wel een interessante ja, ik ben zo'n twijfelaar.
Zal mn afweging hier even posten. Heb nu een Merida Big nine 300 uit ~2016. Met 3x9, Suntour vork en vrij matige afmontage.
Rij voor de lol en af en toe wat wedstrijdjes in de regio, maar niet heel fanatiek, train niet. Heb in de jeugd wel jaren bij een vereniging gefietst dus technisch ben ik redelijk vaardig.
Nu heb ik het idee dat mn huidige MTB het niet meer waard is om te upgraden. Naar nieuwe groepset, 1xiets, tubeless, etc.
Ben dus naar een nieuwe MTB aan het kijken
Harde eisen;
- Steekassen
- 1x10/11/12
- hardtail
- Luchtvork
- Goede afmontage schakelsysteem, (wat is goed?)
Pluspunten
- Dropper
- Tubeless
Goede prijs kwaliteit verhouding, ik hoef niet het mooiste kleurenschema of afwerking. Ik wil een betrouwbare fiets voor niet al teveel geld ~1000 euro. Waarmee je in nederland goed kan toeven en ook een keer een weekendje in de ardennen ofzo moet geen probleem zijn.
Nu valt mijn oog eerst op deze https://www.canyon.com/nl...19_pv_rahmenfarbe=GY%2FRD
Redelijk bovenkant budget.
Ik vraag me af of qua betrouwbaarheid 1x12 een nadeel is tov bv 1x10? Meen dat de afstelling hier fijner komt? Daarnaast vraag ik me af hoe Deore XT zich verhoudt in deze prijsklasse fietsen?
Succes