is allemaal niet zo spannend, en er zijn meerdere manier die goed werken.
compressor is uiteraard handig, maar bij mij is het tot nu toe altijd nog gelukt met een simpele vloerpomp (joe blow track geloof ik). Je zou ook een co2 patroon kunnen gebruiken en daarna de sealant via het ventiel en een spuit toevoegen..
paar zaken om op te letten:
- tapen is best een precies klusje.. de eerste keer plakte ik het er gewoon op, maar dat is niet genoeg je moet de tape echt goed strak trekken en zo netjes mogelijk in het midden plakken.
- bij twijfel of de band goed gaat ploppen kan je beter ploppen zonder sealant, minder troep en gedoe als het niet in 1 keer lukt.
- sealant achteraf toevoegen is prima te doen, kern eruit, en dan met een spuit de sealant door het ventiel spuiten, sommige flesjes of de muc off zakjes kan je zo op het ventiel zetten.
- Als ik weet dat een combinatie makkelijk gaat (bv bij het hervullen), dan is het vaak sneller om een klein stukje van de band los te halen, oude sealant eruit, nieuwe erin, band weer op de velg en terug oppompen,
- ploppen gaat makkelijker met de ventiel kern eruit, er kan dan meer/sneller lucht door het ventiel je band in
- het kan ook helpen om 1 kant van de bant al wat meer richting de rand te duwen, als beide kanten in het gootje liggen gaat de lucht makkelijker erlangs en gebeurd er niks
zat even te kijken of parktool een goed filmpje heeft hierover, maar deze is nogal overkill:
YouTube: How to Setup Tubeless Tires
wel goed om even te kijken, maar ik zou persoonlijk bv geen 2 lagen tape doen, zeepsop pas gebruiken als het zonder niet lukt, etc