Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 218 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:56
hans_lenze schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:45:
[...]

Yeah! Go ZanielGa!
Het doel hebben om niet af te stappen bij Kwintelooijen vind ik al heel ambitieus. Dat rondje heb ik nog nooit gehaald zonder afstappen.
Broertje had het er ook al over dat ik echt ff een rondje Leersum moet gaan fietsen om het nieuwe stuk te proberen. Hij dacht dat ik het wel leuk zou vinden.
Even tegen het boompje leunen vind ik op het tech-lijntje geen schande. Het is echt een irritant krappe vork van twee bomen.

Ik ben langzaam aan het wennen aan m'n nieuwe baan en minder kapot. Weer een keer een rondje zie ik wel weer zitten!
Oh ik ben zeker in voor weer een keer een rondje. Ik zou zeggen kijk maar wanneer je een keer tijd hebt. Ik heb meestal wel de mogelijkheid om te gaan. (Bij hoge uitzondering moet ik nog wel eens weekenden werken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:53
@djeck en @Nox bedankt voor het advies, die kabel was mij eigenlijk nog helemaal niet opgevallen :X
De stand van de remmen was vooral nog experimenteren wat ik het fijnste vind, ze staan nu inderdaad ook een stuk horizontaler (niet helemaal!)

Verder gebruik ik de dropper waar dat handig is bij drops en steile plekjes, als ik dit uit enthousiasme niet vergeet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

mithe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:36:
@djeck en @Nox bedankt voor het advies, die kabel was mij eigenlijk nog helemaal niet opgevallen :X
De stand van de remmen was vooral nog experimenteren wat ik het fijnste vind, ze staan nu inderdaad ook een stuk horizontaler (niet helemaal!)

Verder gebruik ik de dropper waar dat handig is bij drops en steile plekjes, als ik dit uit enthousiasme niet vergeet :X
Heb je de remmen ook verder naar binnen gezet?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:53
@Nox nee dat nog niet, ik rem nu nog met 2 vingers. Voornamelijk omdat ik de versnelling schakelaar niet van het stuur af kreeg. Ik denk dat ik eerst de grip en de remmen er af moet halen zodat ik hem er af kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
Ketting staat goed op spanning en versnellingen lopen soepel, echter wel bijgeluiden/resonantie vanuit de cassette die er eerst niet waren. Ga er van het weekend met een expert naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 09:24
Had op mountainbike.nl ook al wat rondvraag gedaan. Maar als nieuweling in de mtb wereld ben ik nog op zoek naar wat bandentips. Gaat om een Canyon stoic 4 met nu nog de stock magic mary/hans dampf in trail soft uitvoering. Ik bike vooral in NL maar ook wat bikepacking en dagtrips naar Reichswald/Ardennen of trails in de Alpen bijtijds.

Zoek eigenlijk iets dat net een stapje lichter is dan de huidige setup, ga het nooit racen, maar dit is wel heel hard trappen. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben op de wat lichtere trail banden?
Opties:
- Nobby nic trail soft voor, wicked will achter (voorlopig enkel in addix speedgrip te krijgen m.u.v. OEM lijkt het)
- Rekon in 2.6" proberen, evt. met Forekaster voor (welke overigens vernieuwd is nu)
- Forekaster of Dissector in 2,4" WT + Rekon achter (evt. Rekon race, maar dat is wat te min qua grip misschien)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wolfpack Trail voor, Race achter. Eventueel WP Cross achter als je van wat meer grip houdt, maar ik durf in droge omstandigheden ook wel een rondje Drielandenpunt of Reichswald aan met de Race achter.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Vittoria barzo voor, mezcal achter (evt ook barzo achter voor wat meer reserve) bevalt mij prima. Net als de wolfpacks van demo gaat dat ook goed met droge omstandigheden in iets uitdagender terrein. Alpen zou ik er niet mee proberen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 17:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

cedrix5 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:58:
Had op mountainbike.nl ook al wat rondvraag gedaan. Maar als nieuweling in de mtb wereld ben ik nog op zoek naar wat bandentips. Gaat om een Canyon stoic 4 met nu nog de stock magic mary/hans dampf in trail soft uitvoering. Ik bike vooral in NL maar ook wat bikepacking en dagtrips naar Reichswald/Ardennen of trails in de Alpen bijtijds.

Zoek eigenlijk iets dat net een stapje lichter is dan de huidige setup, ga het nooit racen, maar dit is wel heel hard trappen. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben op de wat lichtere trail banden?
Opties:
- Nobby nic trail soft voor, wicked will achter (voorlopig enkel in addix speedgrip te krijgen m.u.v. OEM lijkt het)
- Rekon in 2.6" proberen, evt. met Forekaster voor (welke overigens vernieuwd is nu)
- Forekaster of Dissector in 2,4" WT + Rekon achter (evt. Rekon race, maar dat is wat te min qua grip misschien)
Naast locatie is ook wel goed om te vermelden wat je precies wilt rijden. Fiets zelf 90% van de tijd in het Reichswald. En merk dat banden keuze ook afhankelijk is van welke fiets ik pak en wat ik wil gaan doen.

Op de HT: Rekon Race voor en achter, maar biedt net genoeg grip om op de wat steilere stukken beneden te komen. Als het nat is dan wordt het wel billen knijpen, omdat je gaat glijden.

Op de fully: Ikon achter en Forkaster voor. Dit gaf voldoende grip op alle uitdagingen. Op moment dat ik meer wilde pushen miste ik grip achter. Nu Forkaster voor en achter.

Op de emtb: Rekon achter en Minion DHR II voor. Ook hier voldoende grip, maar merkte dat ik toch weer net iets meer wilde gaan pushen. Miste achter wat grip miste. Hier nu een Mininion DHR II opgelegd.

Met de HT fiets ik wel uitdagende stukken, maar heel stuk rustiger. Met de fully gaan remmen al stuk meer los. En bij de emtb gaat de remmen nog meer los. Dit vertaald zich ook in de banden keuze en banden spanning.

Zou zelf kijken naar;
Ikon achter - Forkaster voor
Rekon achter - Forkaster voor
Ikon achter - Rekon voor
Zo zullen er nog wel meer combinaties gemaakt kunnen worden ;-) Enkel Maxxis benoemd, gezien ik daar hoofdzakelijk ervaring mee heb. Betekend niet dat Maxxis de beste keuze is O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 06-10-2022 08:23 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Demo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:20:
Wolfpack Trail voor, Race achter. Eventueel WP Cross achter als je van wat meer grip houdt, maar ik durf in droge omstandigheden ook wel een rondje Drielandenpunt of Reichswald aan met de Race achter.
Amen! Ik heb wel 2.6 voor en achter, op asfalt waardeloos maar in het gebied hier waar ook mulle duinstukken zijn ideaal.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 13:35
Kom ik hier aan met mn Maxxis Assegai (voor) & Specialized Eliminator (achter) _O-
Voldoende grip in ieder geval :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:06
Mooi gezegd door Ten Dam. Is een goede parallel met mountainbikemarathons en -etappewedstrijden.
"Je kunt het vergelijken met de marathon in Nederland. Er starten 4.000 mensen en alleen de eerste 300 rijden om het echie. Maar al die anderen kunnen wel zeggen dat ze aan dezelfde wedstrijd meededen. De mannen en vrouwen starten ook tegelijk. Dat vind ik ook het leuke aan gravelwedstrijden: hoe tof zou het zijn als Marianne Vos straks tussen de mannen meerijdt?"
https://nos.nl/l/2405296

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 07:30

Zoek eigenlijk iets dat net een stapje lichter is dan de huidige setup, ga het nooit racen, maar dit is wel heel hard trappen.
Op dit moment heb ik voor Assegai in 2.5 en achter de normale rekon. Dit trapt okish maar kan beter wel bakken met grip voor als je stijl rijd wat ik wel leuk vind.

Zelf ga ik voor NL en reichswald voor de nieuwe forekaster in 2.6 steken met de Rekon achter en voor buitenland Assegai/DHR II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
Joris748 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:38:
Mooi gezegd door Ten Dam. Is een goede parallel met mountainbikemarathons en -etappewedstrijden.

[...]

https://nos.nl/l/2405296
ja, dan krijg je dus dit weer:
https://www.mountainbike....8e55a086d1bd520202d6ac90f

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:21

Kluus

Gang is alles

Daarom, het wordt allemaal weer lekker ge-hyped dat gravellen, maar net als de MTB marathons heb je op de weg ook al jaren de cyclosportieven (La Marmotte, Les Trois Ballons, Otztaler Radmarathon, Maratona dles Dolomites etc etc) wat ook allemaal hetzelfde concept volgt en waar ook gewoon een UCI WK voor bestaat.

Het is allemaal helemaal niet nieuw op de "gravel-vibe" na, wat dat dan ook mag zijn (iets met tasjes en ongeschreven "regels" wat geen regels mogen heten?).

Oftewel: YouTube: The Spirit of Gravel

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 06-10-2022 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Qua banden:

Op de FS: Wolfpack Enduro / Cross. En dat is prima toereikend voor Teutoburgerwald bijvoorbeeld. Daarnaast nog een set Continental Der Baron / Trailking voor als het nog heftiger wordt / bikeparks.

Op de HT: Wolfpack Trail / Race. Ik hou van een beetje grip voor. Achter boeit niet zo. Trail is wat overkill maar zo kan ik ook nog eens een lijntje pakken wat niet op de route hoort.

Op de SS: Pirelli Scorpions. Rollen lekker snel en meer heb ik op de lokale rondjes (Rijssen/Wierden) niet nodig.

Als ik 1 setje voor Nederland zou moeten kiezen was het denk ik een Cross/Race combi of een Trail/Race combi.
Voor het buitenland dan toch maar de Conti's, al zou ik ze dan denk ik vervangen voor de nieuwe banden van Conti (Kryptotal bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 07:30
@Klitse Hoe bevallen die Conti banden. Heb zelf alleen maar ervaring met Maxxis, Maar kreeg bij de fiets nog een nieuwe in verpakking der Baron die eigenlijk enkel in de kast ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mjelnir schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:21:
@Klitse Hoe bevallen die Conti banden. Heb zelf alleen maar ervaring met Maxxis, Maar kreeg bij de fiets nog een nieuwe in verpakking der Baron die eigenlijk enkel in de kast ligt.
Rondje Hellendoorn/Lemele: Geen succes, veel te veel rolweerstand, niet aan beginnen.
Rondje Teutoburgerwald: Ging prima. Rolweerstand een stuk meer dan de Wolfpacks maar ook meer grip. Al heb je dat daar nog niet echt nodig.

Verder heb ik ze er nog niet onder gehad. Ik zou adviseren ze alleen te gebruiken bij echt ruig werk of bikeparks. Al ligt het natuurlijk ook nog een beetje aan de casing die je hebt. Ik heb de Enduro variant.

[ Voor 6% gewijzigd door Klitse op 06-10-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Daan_ schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:56:
[...]
Zou zelf kijken naar;
Ikon achter - Forkaster voor
Rekon achter - Forkaster voor
Ikon achter - Rekon voor
Zo zullen er nog wel meer combinaties gemaakt kunnen worden ;-) Enkel Maxxis benoemd, gezien ik daar hoofdzakelijk ervaring mee heb. Betekend niet dat Maxxis de beste keuze is O-)
Ik wil alles rijden wat met een gravelbike niet te doen is. Dus bv de meer uitdagende vaste trails in NL (Routes in Brabant doe ik soms ook wel met de graveler op 45mm ultrabites). Beginner vriendelijke trails in de Alpen/België, bikepacking tochten waar de graveler tekort schiet (dus vandaar geen volbloed trailbanden, rolt te zwaar). Oefenen met technische passages ook, ik wil nog wel eens naar Netersel gaan bv. of een dagje de easy flowtrails rijden in Winterberg.
Weet nog niet exact wat nu voor mij precies leuk is in de mtb wereld en wat ik aan kan, maar gewoon 1 stap lichter dan de MM/HD combo. Als ik er nu 2x Ikon op leg kan ik even goed de graveler nemen, past ook niet echt bij een 140mm vork vind ik.

Forekaster voor/Rekon achter is een goede denk ik! Wolfpack lijkt ook populair, dus trail/race of trail/cross daar hou ik ook in de gaten. Ga voor nu sowieso nog even huidige banden proberen als het natter wordt in de herfst om te kijken of ik dan hun volledige potentiaal kan benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
cedrix5 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Ik wil alles rijden wat met een gravelbike niet te doen is. Dus bv de meer uitdagende vaste trails in NL (Routes in Brabant doe ik soms ook wel met de graveler op 45mm ultrabites). Beginner vriendelijke trails in de Alpen/België, bikepacking tochten waar de graveler tekort schiet (dus vandaar geen volbloed trailbanden, rolt te zwaar). Oefenen met technische passages ook, ik wil nog wel eens naar Netersel gaan bv. of een dagje de easy flowtrails rijden in Winterberg.
Weet nog niet exact wat nu voor mij precies leuk is in de mtb wereld en wat ik aan kan, maar gewoon 1 stap lichter dan de MM/HD combo. Als ik er nu 2x Ikon op leg kan ik even goed de graveler nemen, past ook niet echt bij een 140mm vork vind ik.

Forekaster voor/Rekon achter is een goede denk ik! Wolfpack lijkt ook populair, dus trail/race of trail/cross daar hou ik ook in de gaten. Ga voor nu sowieso nog even huidige banden proberen als het natter wordt in de herfst om te kijken of ik dan hun volledige potentiaal kan benutten.
Onderschat gravel niet :) Zag laatst bij Bikepark Mook ook iemand op een gravelbike naar beneden gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
GrooV schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

Onderschat gravel niet :) Zag laatst bij Bikepark Mook ook iemand op een gravelbike naar beneden gaan
Ha zeker, heb zelf ook al vaak gedacht aan een dropper post na sommige afdalingen op mijn graveler. Springen eerst maar eens leren op een mtb denk ik, die sterk genoeg is gemaakt voor de minder succesvolle landingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sowieso is die vraag persoonlijk en lastig te beantwoorden denk ik, ik en iedereen die ik ken doet de genoemde trails (alles in NL, Reichswald, Ardennen) op een combi Ray/Ralph (of een equivalent van een ander merk ervan) in alle condities in de zomer zou ik dan achter ook nog een TB overwegen, maar ik ben te lui om te wisselen.

Alleen dat ligt wel iets verder van MM/HD af denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 06-10-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 16-09 16:01
Ik vind de Ray voor veel te onrustig. Ben sinds een tijdje overgestapt op Continental Cross/Race en dat bevalt veel beter.

Maar Schwalbe heeft betere marketing in NL en de grote dozenschuivers (futurum/mantel) verkopen het liefst allround banden zodat ze geen gezeur krijgen

[ Voor 39% gewijzigd door GrooV op 06-10-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
haha ja, sorry :)
als het om de sfeer gaat is alles natuurlijk prima, maar als er gewoon keiharde pegels op het spel staan, dan wordt alles anders, dat zie je bv ook bij unbound en de hele discussie of de topmannen wel of niet met aero opzet stuurtjes gingen rijden. Dan allemaal een ongeschreven regel volgen, en een paar gasten die er schijt aan hebben :X.
Het is heel simpel, als alles voor de lol is hoeven er niet zoveel regels te zijn, maar die fase zijn we inmiddels bij de grote evenementen voorbij, enige oplossing is de elite mannen en vrouwen niet samen te laten rijden en de elite vrouwen ook niet met de amateur mannen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Maxxis Dissectors zijn voor mij een mooie stap onder de Schwalbe Magic Mary / Big Betty combo die ik ook heb. Laatste is mega veel grip, maar ook mega veel weerstand. De Dissectors die doen het voor mij uitstekend in NL en nabije omgeving (Reichswald etc.). Goede balans tussen rolweerstand en grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
GrooV schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:11:
Ik vind de Ray voor veel te onrustig. Ben sinds een tijdje overgestapt op Continental Cross/Race en dat bevalt veel beter.

Maar Schwalbe heeft betere marketing in NL en de grote dozenschuivers (futurum/mantel) verkopen het liefst allround banden zodat ze geen gezeur krijgen
ik vond de ray/ralph wel echt een fijne combinatie op de nederlandse XC rondjes! Ik zou ze eigenlijk wel eens goed willen vergelijken met de rekon race die ik nu heb. De overstap was namelijk wat meer dan alleen banden (hardtail / fully, 2.25 / 2.4)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

GrooV schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:11:

Die combi heb ik ook gehad maar die beviel mij dan weer niet. Echter dat was ook op een andere fiets en ook nog in de zware Protection uitvoering dus wellicht speelde dat ook mee. Maar zo zie je maar weer, zo veel mensen zo veel wensen.

Overigens is die combi Cross/Race wel redelijk de conti equivalent van Ray/Ralph toch? Dus mijn "punt" staat dan nog steeds ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:45

Sherlock

No Shit

Ik had op mijn vorige Cube Attention ook de Ray/Ralph combinatie en die beviel uitstekend. Beiden 2.25.

De Grand Canyon kwam met Nobby Nics in 2.4, dat vond ik wat te grof voor de rondjes hier in de buurt. Achter heb ik inmiddels vervangen door een Ralph in 2.25. Achteraf gezien had ik die misschien beter iets breder kunnen doen.

De Ray zou ik in 2.35 willen hebben, maar die is nog steeds nergens verkrijgbaar. Tot die tijd blijft de Nobby Nic erop liggen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024

Opties:
Ik heb op mijn Nukeproof Scout (HT) ook een experiment gedaan over 2 jaar en ik blijf op trail banden hangen.
Assegai/Dissector waren de standaard banden.
Dissector/Recon als trail setup.
Recon/Recon Race als XC setup.

Stock veel grip en veel rolweerstand tov van trail.
Trail voldoende grip en liep lekker (happy medium)
XC stuk minder grip en weinig rolweerstand

Stock viel nooit, fiets vangt foutjes mooi op.
Trail hele grove fouten worden afgestraft
XC banden zijn erg leuk om de grens op te zoeken maar gevolg is dat ik vaak onnodig ben gevallen dus ga weer terug naar trail.

Ik denk dan ook dat het erg afhankelijk is van je rijstijl. Ik fiets erg lomp waardoor met XC banden als het erg zacht of modderrig wordt de boel behoorlijk begint te schuiven met vallen tot gevolg.

Dus ik zou je Dissector/Recon combo aanraden in EXO+ in 2.4/2.6. Als je tourtochten gaat fietsen langer dan 50km dan loont het de moeite om naar XC banden over te stappen maar tijdens dit soort tochten licht bij mij de focus meer op endurance dan lomp en lol. Alle banden combo's die je noemt zijn geschikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Prulleman schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:13:
[...]

haha ja, sorry :)
als het om de sfeer gaat is alles natuurlijk prima, maar als er gewoon keiharde pegels op het spel staan, dan wordt alles anders, dat zie je bv ook bij unbound en de hele discussie of de topmannen wel of niet met aero opzet stuurtjes gingen rijden. Dan allemaal een ongeschreven regel volgen, en een paar gasten die er schijt aan hebben :X.
Het is heel simpel, als alles voor de lol is hoeven er niet zoveel regels te zijn, maar die fase zijn we inmiddels bij de grote evenementen voorbij, enige oplossing is de elite mannen en vrouwen niet samen te laten rijden en de elite vrouwen ook niet met de amateur mannen
Ik was lekker met mijn gedachten weer aan het afdwalen naar de Cape Epic. Hoe gaaf het was om met mannen als Burry Stander, Christopher Sauser en Bart Brentjens aan de start te staan. Krijgen we deze shit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Joris748 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Ik was lekker met mijn gedachten weer aan het afdwalen naar de Cape Epic. Hoe gaaf het was om met mannen als Burry Stander, Christopher Sauser en Bart Brentjens aan de start te staan. Krijgen we deze shit :)
Ja.. dat lijkt me inderdaad ook prachtig, Ik heb helaas ook weleens gekeken wat de kosten zijn :X :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Prulleman schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Ja.. dat lijkt me inderdaad ook prachtig, Ik heb helaas ook weleens gekeken wat de kosten zijn :X :P
Ik ook, die prijzen zijn echt niet normaal meer. Gelukkig was het in 2009 nog betaalbaar 8) Ik heb mijn 42 hours of fame gehad O-)

Gratis tip: er zijn nog een flink aantal meerdaagsen in Zuid-Afrika, die betaalbaarder maar ook zeker de moeite waard zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Joris748 op 06-10-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Joris748 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

Ik ook, die prijzen zijn echt niet normaal meer. Gelukkig was het in 2009 nog betaalbaar 8) Ik heb mijn 42 hours of fame gehad O-)
lucky basterd

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Joris748 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Cape Epic is sowieso heel veel vetter dan zo'n WK tassen rijden vind ik dus deze shit doet daar toch niets aan af. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Ben in 2013 nog terug geweest om de Cape Pioneer trek te rijden. Daar is de inflatie ook toegeslagen zeg: betaalden toen ca 450 EUR pp, is nu ca 1500 EUR pp. Van de andere kant. De week is geheel verzorgt: slapen, eten (heul veul), entertainment, transport van bagage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 13:35
flitjes schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

Ik heb op mijn Nukeproof Scout (HT) ook een experiment gedaan over 2 jaar en ik blijf op trail banden hangen.
Assegai/Dissector waren de standaard banden.
Dissector/Recon als trail setup.
Recon/Recon Race als XC setup.

Stock veel grip en veel rolweerstand tov van trail.
Trail voldoende grip en liep lekker (happy medium)
XC stuk minder grip en weinig rolweerstand
Ik zit nog veel te twijfelen om de Dissector erbij te doen; dus de Assegai/Dissector combi of Dissector voor erop leggen en achter nog ff kijken. Wil wil net wat meer als een Recon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flitjes
rasko schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Ik zit nog veel te twijfelen om de Dissector erbij te doen; dus de Assegai/Dissector combi of Dissector voor erop leggen en achter nog ff kijken. Wil wil net wat meer als een Recon.
2 Dissectors zou ook goed kunnen. Misschien helpt dit nog met kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwX9hsypfxCbZwIfhxkwAJfVn2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SLpAeNcULO9yHerXTPEBySIQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
rasko schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Ik ben dus heel content met Dissector voor en achter.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:02
Mijn zoektocht is ten einde.
Het is een Trek procaliber 9.6 (size ML) geworden ipv een Canyon Exceed 6. Ik vind persoonlijk de fiets mooier, Heb een dealer op 10km gevonden die mij goed geholpen heeft en veel korting gaf.

Hij is volledig afgemonteerd (flatpedal pedalen (de duurste bontrager), bidonhouders, blendr met hidemybell GPS mount) nog 100 euro goedkoper dan een kale canyon die ik zelf in elkaar moet zetten (niet veel werk, maar toch) en mij uiteindelijk toch een stuk meer kost,

Onder het mom, er mag wat kleur zijn:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52407126409_e311c94c9b_c.jpg

Kan niet wachten tot ze een nieuwe afgemonteerd hebben voor mij :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:25
Zelf aan het oriënteren voor een zwift opstelling te kopen voor het MTB-en.
Nu het vroeg donker is en zondags al moet voetballen is er weinig tijd voor fietsen.
Ik zou toch graag toch 2x willen trappen in de week en daarom aan het kijken voor een zwift setup.
Mijn fiets: Canyon Exceed CF7 SRAM afgemonteerd.

Heb ik met onderstaande spullen alles in huis om te starten (ex tv/iPad)
https://www.decathlon.nl/...34373531343480&mc=8673318 OF
https://www.belgafietsen....t-t2980-fietstrainer.html

Sram XD-R body
https://www.futurumshop.n...flux-s-flux-2-neo-2.phtml
Cassette 12 speed
https://www.mantel.com/sr...gle-cassette&spec[]=18593

Heb ik hiermee alles of mis ik iets, of nog beter kan het goedkoper ;)??

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk0s op 06-10-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:26
Dirk0s schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:32:
Nu het vroeg donker is en zondags al moet voetballen is er weinig tijd voor fietsen.
Ik zou toch graag toch 2x willen trappen in de week en daarom aan het kijken voor een zwift setup.

Sram XD-R body
Cassette 12 speed

Denk even na waar het zweet heen gaat. Buiten heb je daar niet zoveel last van, binnen wel.

Heb al genoeg pekelbikes gezien zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:25
Torched schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:02:
[...]

Denk even na waar het zweet heen gaat. Buiten heb je daar niet zoveel last van, binnen wel.

Heb al genoeg pekelbikes gezien zo
Oke, goede tip! Maar bedoelde nu puur het materiaal wat nodig is om te fietsen icm zwift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dirk0s schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

Oke, goede tip! Maar bedoelde nu puur het materiaal wat nodig is om te fietsen icm zwift.
Wellicht eens kijken in dit topic O-) Het grote indoor cycling topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dirk0s schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:32:

Sram XD-R body
Cassette 12 speed

Een Tacx body gaat niet op een elite trainer passen.. dus als je de elite trainer kiest moet je ook een elite body pakken.
Je kan ook een nx eagle op de standaard body zetten.. goedkopere cassette en geen extra kosten voor een 2e body

Verder kan je echt niet zonder ventilatoren binnen fietsen, een mat is ook handig en iets om je iPad op te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 06-10-2022 20:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:00
Prulleman schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:52:
[...]
Verder kan je echt niet zonder ventilatoren binnen fietsen, een mat is ook handig en iets om je iPad op te zetten.
Daarom fiets ik in de garage met de garagedeur open (bij regen) of in de tuin als het droog is. Dat laatste is toch echt wel fijner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ONWdolf schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:41:
[...]

Daarom fiets ik in de garage met de garagedeur open (bij regen) of in de tuin als het droog is. Dat laatste is toch echt wel fijner
Leuk als er een flinke wind staat, maar als het (bijna) windstil is koel je bij een beetje inspanning (bv >200 watt) gewoon niet genoeg af. Er moet lucht langs je lichaam stromen om zweet te laten verdampen, (het verdampen ont-trekt warmte). Zonder die luchtstroom zit je na een tijdje in een soort bubbel van zweet en verdampt er helemaal niks meer.

* (uiteraard zijn er een hoop factoren van invloed, maar gemiddeld genomen zullen je prestaties zonder ventilatoren een stuk lager liggen doordat je lichaam op een gegeven moment aan de handrem trekt om oververhitting te voorkomen. )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:59
Ik ben van plan om dit weekend mijn XT derailleur toch maar weer eens op het gemakje op te halen. De derailleur komt niet helemaal terug naar boven bij de kleine kransjes waardoor de ketting op sommige punten (te) slap blijft. Vorige week de clutch voorzien van nieuw vet (lagervet) maar dit deed helaas niets.

Nu lees ik in de handleiding van Shimano dat ze voor de clutch Shimano shadow rd grease adviseren maar ik ben eigelijk op zoek naar een alternatief die ik ook lokaal kan vinden. Ook zou ik eventueel het binnenwerk eens willen bekijken en (indien nodig) voorzien van nieuw vet.

Als bovenstaande niet werkt toch maar gaan kijken voor een nieuwe derailleur. XT is voor mij niet nodig en het meeste komt toch van de shifter (XT). Misschien dan kijken voor een Deore of SLX derailleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gisteren bij een servicebeurtje van mijn oneup dropper ontdekte ik een kras over de hele lengte van mijn stancion:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EVaetb5U6ypEze6CEXmPOXkVuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hA7bSHGW10NtlshzncbuTmlQ.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto lijkt het erger dan het is omdat de kras geaccentueerd wordt door het nieuwe witte vet, als ik de stancion oppoets zie je er bijna niets van maar met je nagel kan je het wel voelen. Nu is de vraag natuurlijk is dit normale slijtage onder het kopje “had het maar geen dropper moeten worden” en kan dit veroorzaakt zijn door vuiligheid wat onder de seal heeft gezeten of doe ik er toch beter aan om gelijk de hele dropper eens uit elkaar te trekken? Heb ik niet zo veel zin in… :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:08
Nog even een 'ik rij op deze bandjes' vreemde combi;
Wolfpack Cross achter en Schwalbe Wicked Will voor
8) sue me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 18:40
R0y. schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:13:
Ik ben van plan om dit weekend mijn XT derailleur toch maar weer eens op het gemakje op te halen. De derailleur komt niet helemaal terug naar boven bij de kleine kransjes waardoor de ketting op sommige punten (te) slap blijft. Vorige week de clutch voorzien van nieuw vet (lagervet) maar dit deed helaas niets.

Nu lees ik in de handleiding van Shimano dat ze voor de clutch Shimano shadow rd grease adviseren maar ik ben eigelijk op zoek naar een alternatief die ik ook lokaal kan vinden. Ook zou ik eventueel het binnenwerk eens willen bekijken en (indien nodig) voorzien van nieuw vet.

Als bovenstaande niet werkt toch maar gaan kijken voor een nieuwe derailleur. XT is voor mij niet nodig en het meeste komt toch van de shifter (XT). Misschien dan kijken voor een Deore of SLX derailleur.
Heb je ook al gekeken of de kabel misschien niet versleten is?

Ik had dit ook op mijn racefiets. Na 9k km's ging het steeds moeilijker naar de kleinste kransjes, totdat de kabel op een gegeven knapte. Vervangen van de binnenkabel is een koud kunstje en kost geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Vanwege het weer ben ik overgestapt van van Muc Off Dry lube naar Wet Lube. Echter maakt deze er een ontzettende smeerbende van (ketting zwart, plakzooi). Ik heb nu de Ceramic C3 Wet Lube gekocht maar moet mijn ketting eerst helemaal ontvetten. Iemand goede tip hiervoor? Remmenreiniger of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Bedoel je met de clutch voorzien van lagervet dat je deze methode al hebt uitgevoerd?:
YouTube: Quick and Easy 2 Minute Shimano Clutch Service
Want daarvoor gebruik ik ook altijd lager vet, in mijn geval Galli vet. (https://www.mantel.com/en/dynamic-galli-grease-pro)

Of bedoel je nog verder in het binnenwerk want daar moet dacht ik juist helemaal geen vet op.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 07-10-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
NewbieNeo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

Heb je ook al gekeken of de kabel misschien niet versleten is?

Ik had dit ook op mijn racefiets. Na 9k km's ging het steeds moeilijker naar de kleinste kransjes, totdat de kabel op een gegeven knapte. Vervangen van de binnenkabel is een koud kunstje en kost geen drol.
Kabel is het niet (zoals eerder gepost). Ik heb de derailleur los van de fiets gehaald en toen was het ook. Als ik deze 'open trek' schiet de derailleur niet helemaal terug in de originele positie. Het lijkt mij dus dat er iets met de clutch en/of veer intern aan de hand is of dat het vet wat ik heb gebruikt (standaard lagervet) niet de juiste is.
Kluus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:42:
[...]

Bedoel je met de clutch voorzien van lagervet dat je deze methode al hebt uitgevoerd?:
YouTube: Quick and Easy 2 Minute Shimano Clutch Service
Want daarvoor gebruik ik ook altijd lager vet, in mijn geval Galli vet. (https://www.mantel.com/en/dynamic-galli-grease-pro)

Of bedoel je nog verder in het binnenwerk want daar moet dacht ik juist helemaal geen vet op.
Ja dit heb ik dus al drie keer uitgevoerd vorig weekend maar helaas. Het gedeelte waar de clutch overheen schuift moet inderdaad vrij zijn van vet want anders pakt deze niet meer. Hoe het met de veer intern van de derailleur zit moet ik nog even uitzoeken en ik denk/hoop dat dat ook de boosdoener gaat zijn.

Ik heb zelf gewoon standaard lagervet van de Gamma gebruikt. Misschien niet zo goed spul als hetgeen wat jij linkt of die van Shimano maar ik zou toch wel iets van verschil verwachten na de service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

R0y. schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:58:
...

Ik heb zelf gewoon standaard lagervet van de Gamma gebruikt. Misschien niet zo goed spul als hetgeen wat jij linkt of die van Shimano maar ik zou toch wel iets van verschil verwachten na de service.
Haha ja, behalve als dat niet het probleem is ;). Hij loopt dus niet tegen die stopper schroef aan... Dus de B-schroef kan het ook niet zijn... Vast ook al helemaal gechecked maar zit er niet gewoon ergens iets tussen?

Ik zou op die veer ook gewoon lagervet gebruiken wat je al hebt dan.

Maar nu ik er over nadenk, volgens mij heb ik die "special grease" ook al ooit besteld maar nog niet gebruikt...

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 07-10-2022 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kluus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Haha ja, behalve als dat niet het probleem is ;). Hij loopt dus niet tegen die stopper schroef aan... Dus de B-schroef kan het ook niet zijn... Vast ook al helemaal gechecked maar zit er niet gewoon ergens iets tussen?
Altijd lastig een sticky clutch. Zelf veel onderstaande stappen van filmpje doorlopen. Toen ik dit had met een XTR derailleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Kluus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:18:
Gisteren bij een servicebeurtje van mijn oneup dropper ontdekte ik een kras over de hele lengte van mijn stancion:
[Afbeelding]

Op de foto lijkt het erger dan het is omdat de kras geaccentueerd wordt door het nieuwe witte vet, als ik de stancion oppoets zie je er bijna niets van maar met je nagel kan je het wel voelen. Nu is de vraag natuurlijk is dit normale slijtage onder het kopje “had het maar geen dropper moeten worden” en kan dit veroorzaakt zijn door vuiligheid wat onder de seal heeft gezeten of doe ik er toch beter aan om gelijk de hele dropper eens uit elkaar te trekken? Heb ik niet zo veel zin in… :D
Ik heb alleen vorige model nog maar open gehad, maar is vrij simpel. Die bovenste kraag los en onderkant open schroeven. Er zitten onderin alleen een foamdemper, rubber demper en verbinding met de luchtveer. Die luchtveer is gesloten unit, die haal je dus verder niet uit elkaar. Intern zit verder niks bijzonders het zijn twee pijpjes die in elkaar schuiven met paar opstaande messing blokjes die in gleuf vallen tegen verdraaien. En daarin dus een gesloten gasveer. Die blokjes zijn nu geloof ik losse pinnetjes bij v2 en V2.1

Oneup heeft goede service tutorials met plaatjes op de site.
Denk dat deze voor dat model is: https://can.oneupcomponen...per-post-v2-service-clean

Er is er ook 1 met uitleg hoe je ook nog de gasveer loshaalt, maar dat is niet echt nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Kluus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Ik zou op die veer ook gewoon lagervet gebruiken wat je al hebt dan.

Maar nu ik er over nadenk, volgens mij heb ik die "special grease" ook al ooit besteld maar nog niet gebruikt...
Nee zit niets tussen. Zodra de derailleur weer op de fiets zit en ik geef hem dat laatste stukje net een zetje staat de ketting wel weer netjes strak. Ik ga vanavond dat filmpje eens bekijken wat hierboven gepost is.

Mijn LBS had dat speciale vet niet en verder heb ik nu (behalve misschien een nieuwe derailleur) ook geen andere spullen nodig. Zit je direct weer met verzendkosten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ko.Kane schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:19:
[...]

Ik heb alleen vorige model nog maar open gehad, maar is vrij simpel. Die bovenste kraag los en onderkant open schroeven. Er zitten onderin alleen een foamdemper, rubber demper en verbinding met de luchtveer. Die luchtveer is gesloten unit, die haal je dus verder niet uit elkaar. Intern zit verder niks bijzonders het zijn twee pijpjes die in elkaar schuiven met paar opstaande messing blokjes die in gleuf vallen tegen verdraaien. En daarin dus een gesloten gasveer. Die blokjes zijn nu geloof ik losse pinnetjes bij v2 en V2.1

Oneup heeft goede service tutorials met plaatjes op de site.
Denk dat deze voor dat model is: https://can.oneupcomponen...per-post-v2-service-clean

Er is er ook 1 met uitleg hoe je ook nog de gasveer loshaalt, maar dat is niet echt nodig.
Hmm misschien moet ik dat eens doen inderdaad, tot nu toe haal ik gewoon telkens de kraag los en prop ik er meer vet in als "service" maar daar wordt het binnenwerk natuurlijk niet schoner van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die handleiding ziet er behoorlijk rechttoe-rechtaan uit, de Tranzx posts die ik open gehad heb, zien er precies hetzelfde uit van binnen - het zou mij verbazen als dit geen Tranzx binnenwerk is. Ik vind het vervelendste aan zo'n revisie nog dat de dropper uit je frame moet, vieze anti-seize pasta er aan, gedoe met die kabel, achteraf je zadel weer in de juiste positie krijgen.. De dropper zelf uit en in elkaar is zo lastig niet, ik heb zelfs een keer de gasveer gedeassembleerd, eigenlijk is dat gewoon een klein schokbrekertje met een rebound die je handmatig open en dicht doet :P Enige lastige is dat er een IFP in zit die weer op de juiste plek moet. (vooraf even de schuifmaat er in) Oh en bij dit soort werkjes (dropper en vering) nóóit vergeten om de druk er af te halen voor je aan de slag gaat, ik had de olie een keer tegen het plafond zitten :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flitjes
Kluus schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:31:
[...]

Hmm misschien moet ik dat eens doen inderdaad, tot nu toe haal ik gewoon telkens de kraag los en prop ik er meer vet in als "service" maar daar wordt het binnenwerk natuurlijk niet schoner van. :+
Ik heb laatst mijn deore 12 speed derailleur uit elkaar gehaald met precies hetzelfde probleem. De derailleur kwam niet helemaal terug bij de laatste 3 kleine kransjes.

Er zat erg veel zand in het deel waar de grote veer zit die arm met de wieltjes op spanning houd. Heeft vast een naam, geen idee hoe. (YouTube: Servicing A Shimano Mech In Real Time | Mountain Bike Derailleur Ser...)
Nadat dat deel schoon was gemaakt heb ik de clutch los gehaald en ingevet met lager vet, vergelijkbaar met de video alleen dan wel los gehaald en schoongemaakt. Veer ingevet en nadat alles weer op zijn plek zat schakelde hij weer alsof hij nieuw was.

Ik heb de video van GMBN gevolgd: YouTube: Servicing A Shimano Mech In Real Time | Mountain Bike Derailleur Ser...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
WoBBeL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:31:
Vanwege het weer ben ik overgestapt van van Muc Off Dry lube naar Wet Lube. Echter maakt deze er een ontzettende smeerbende van (ketting zwart, plakzooi). Ik heb nu de Ceramic C3 Wet Lube gekocht maar moet mijn ketting eerst helemaal ontvetten. Iemand goede tip hiervoor? Remmenreiniger of iets anders?
Ik gooi ze altijd in een bakje wasbenzine. Wasbenzine bewaar ik zodat het vuil bezinkt. Beetje borstelen en een tijdje laten weken en hij is schoon. En de ketting is snel droog doordat het snel vervliegt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
WoBBeL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:31:
Ik koop degreaser, werkt nog wat beter dan wasbenzine (dat werkt ook ok). Het is wel vies spul allemaal, tenzij je nog meer uitgeeft voor biologisch afbreekbare varianten. Muc off heeft ook een goede. Mijn favoriet is Peaty's voor onderhoudsproducten, ook hun lube vind ik beter dan muc off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Demo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:21:

Ik vind het vervelendste aan zo'n revisie nog dat de dropper uit je frame moet, vieze anti-seize pasta er aan, gedoe met die kabel, achteraf je zadel weer in de juiste positie krijgen..
Precies dit inderdaad, de rest is zo te zien gewoon lekker sleutelen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
Zijn er hier mensen die onderhoud doen aan de OEM iridium droppers van Canyon? Kan dat uberhaupt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Zojuist een rebuild gedaan van mijn oneup dropper, dat ging op zich vrij makkelijk inderdaad en onderin zat toch best wat zooi dus misschien wel eens goed ook.

De eerste paar keer testen na het terugbouwen hield hij wel een beetje terug halverwege, dus ik was al bang dat ik iets vergeten was of hem gesloopt had, maar na een paar keer doet ie het nu weer prima dus er zal nog wel iets op zijn plek hebben moeten schuiven. Hopelijk blijft hij voorlopig weer goed, want ik ben best verknocht geraakt aan het ding. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.

Done!

De veer intern (nr 14) had flink oppervlakkig roest en er zat een bak Zeeuwse kust bij. De veer zo goed mogelijk schoon gemaakt en wat vet op gedaan. De volgende keer maar vervangen.

Het gedeelte waar je de clutch op schuift (nr 10) moet droog blijven om te functioneren maar het gedeelte binnenin (linker gedeelte dus) heeft wel degelijk vet nodig. Dit was dus kurk droog. Kreeg dat ding er ook amper uit, heb er wel zo'n 30 minuten mee lopen klooien. Schoon gemaakt en voorzien van nieuw vet. Net snel de derailleur gemonteerd en het probleem lijkt voor nu verholpen.

Ik heb nu standaard lagervet van Kroon gebruikt. Binnenkort maar eens een potje goed vet mee bestellen als ik weer eens wat nodig heb. Ik denk dat ik dit klusje namelijk vaker moet gaan doen als ik mijn derailleur langer levend wil houden als ik de binnenkant zag. Nu is het eigelijk ook allemaal zo gebeurd, de reden dat het zo lang duurde was het onderdeel wat niet/amper los kwam.

Afbeeldingslocatie: https://assets.probikeshop.fr/images/products2/31/166612/380x380-166612_15566369063126.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
R0y. schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:07:
[...]

De veer intern (nr 14) had flink oppervlakkig roest en er zat een bak Zeeuwse kust bij. De veer zo goed mogelijk schoon gemaakt en wat vet op gedaan. De volgende keer maar vervangen.

[Afbeelding]
Goed bezig! Herkenbaar verhaal. Goed om te horen dat het weer werkt.
Ben wel benieuwt waar is deze veer te verkrijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
flitjes schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:04:
[...]

Goed bezig! Herkenbaar verhaal. Goed om te horen dat het weer werkt.
Ben wel benieuwt waar is deze veer te verkrijgen?
O.a. hier.

Waar ik vooral van stond te kijken was het onderdeel wat ingevet hoort te zijn compleet droog en vast zat. Gisteren een aantal rondes Westenschouwen gedaan en alles leek te werken dus dat is positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 20-09 20:19
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Look X-Track Carbon pedalen in vergelijking met Shimano M8100 XT? Rijd naar volle tevredenheid op de racer met Look Keo Blade's maar voor de MTB twijfel ik nog. Zijn maar weinig vergelijkingen, de Look pedalen hebben schijnbaar een groter oppervlakte maar van de M8100 kan ik maar weinig terug vinden wat hun daadwerkelijke oppervlakte is.

Iemand met noemenswaardige verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:39:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Look X-Track Carbon pedalen in vergelijking met Shimano M8100 XT? Rijd naar volle tevredenheid op de racer met Look Keo Blade's maar voor de MTB twijfel ik nog. Zijn maar weinig vergelijkingen, de Look pedalen hebben schijnbaar een groter oppervlakte maar van de M8100 kan ik maar weinig terug vinden wat hun daadwerkelijke oppervlakte is.

Iemand met noemenswaardige verschillen?
+1 ik wilde deze ook aanschaffen maar mijn xt spd pedalen zijn eigenlijk nog prima, die looks lijken wel een iets fijner formaat platform te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

+1 ik wilde deze ook aanschaffen maar mijn xt spd pedalen zijn eigenlijk nog prima, die looks lijken wel een iets fijner formaat platform te hebben.
Qua prijs en gewicht zijn ze identiek, oppervlakte inderdaad groter van de Look's. Onderhoud lijkt ook iets beter bij de Look's. Maar uiteindelijk zijn beide wel geschikt denk ik. @Grin Is groot voorstander van zijn x-tracks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb altijd met simpele SPD pedalen gereden, vroeger enkelzijdig (simpel platform aande andere kant) daarna 520's. Toen wilde ik wat anders en nam ik crankbrother candy pedalen.. bewust niet de eggbeaters genomen omdat je dan helemaal weinig contact vlak hebt, maar kon uiteindelijk niet aan het in en uitkijken wennen. Ik zat er met inklikken veel vaker naast dan met SPD en uitkijken vond ik toch maar vaag (geen klik, maar heel geleidelijk).

Dus besloten om toch maar weer naar het vertrouwde SPD te gaan en aangezien ik op de spark wat meer pedal strikes had (o.a. door de brede q factor door de 55mm chainline) gekozen voor de xtr pedalen met korte as, scheelt toch weer 3 mm in q factor per kant.

Geen ervaring met look of andere merken (naast CB), maar durfde niet meer wat anders dan SPD aan :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Maarja die Look pedalen zijn ook SPD (compatible) ;). Maar over pedal strikes maak ik me ook een beetje zorgen, dat kan wel een keerzijde zijn van een groter platform.

Overigens heb ik in al die jaren nog nooit specifiek onderhoud gedaan aan een SPD pedaal, niet bij XT en niet bij de echte basic M520 pedalen die ik op de woon-werk fiets heb, dus dat argument zie ik niet zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 11-10-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Het gaat dan met name om q-factor toch?
Q-factor van de Looks is 53mm met een platform width van 60mm.
M8100 met een pedal center van 55mm?? Of dat zou een q-factor van 55mm moeten zijn.

Sowieso kan ik maar weinig vinden over evt. q-factor van die shimano dingen. Iemand moet dat toch wel een keer gemeten hebben

[ Voor 7% gewijzigd door rolandos582 op 11-10-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Q factor is wel een combinatie van een aantal zaken. Bij mijn spark is het dus o.a. de langere spindle (bredere bracket pot). Scott kan het mooi vertellen met een 55 mm chainline, stijvere frame rondom je bb, meer clearance etc, maar uiteindelijk zit je gewoon sneller aan de grond in een bocht.
De raceface next r cranks helpen daarnaast ook niet mee. Die zijn ook een paar mm breder dan sram of Shimano cranks voor 55 mm chainline. (Welke dus al weer breder zijn dan cranks voor een boost frame).

Je hebt dus nu 3 chainline opties (normaal/oud/non-boost 48-50, boost 52, nieuwe 55). Dit resulteert in een deel van de q factor. Want als je voorblad 3 mm verder naar rechts staat, komt je crank ook verder en je voet ook. Maar de dikte van je crank scheelt dus ook per merk en type. En dan heb je nog je pedalen... bij de pedalen heb je totale breedte ( belangrijk voor pedal strikes) en de positie van het klik mechanisme, dit hoeft niet altijd precies in het midden te zijn van de pedaal. Je schoen moet nog wel vrij draaien van de crank.

(Ik geloof dat, zeker met en 32t een 52mm crankset ook nog prima werkt op een spark. Als q factor belangrijk is, dan is het wel de moeite waard om naar alle factoren te kijken. Ik pak nu 2x 3 mm met de pedalen, maar zou dus ook nog 2x 3 kunnen pakken met een 52mm chainline crank en nog een paar mm met een ander merk/type crank. )

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:12:
Het gaat dan met name om q-factor toch?
Q-factor van de Looks is 53mm met een platform width van 60mm.
M8100 met een pedal center van 55mm?? Of dat zou een q-factor van 55mm moeten zijn.

Sowieso kan ik maar weinig vinden over evt. q-factor van die shimano dingen. Iemand moet dat toch wel een keer gemeten hebben
Ik grijp iedere reden om even naar mijn schatjes te lopen met liefde aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQnBQ0KswSHBy7AEAI3FwjxTldU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsQbLHVGa0qIdM0bl8aedaxh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwNuSghjDpovEc5dIo8S91qJjbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ith9GsGKF053eAnOpVp4Ibhi.jpg?f=fotoalbum_large
XTR short spindle

(Rolmaat it nog tegen een 1mm dikke crank boot aan)

Die we meer gefocussed op het meten van het middelpunt, deze is netjes op het uiteinde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCxku4Qen62fv9-F22zJT0JaBKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YgPWjUVgjX45FLRHwuumHnU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Prulleman op 11-10-2022 21:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Haha toppers, dat is dan 55mm naar center van de pedalen. Ja ik weet het niet, blijft lastige keuze. Jullie hebben niet toevallig net als mij berenpoten met maat 46 toch? 2mm klinkt niet veel maar het zal net het verschil zijn tussen constant de crank raken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:38:
Haha toppers, dat is dan 55mm naar center van de pedalen. Ja ik weet het niet, blijft lastige keuze. Jullie hebben niet toevallig net als mij berenpoten met maat 46 toch? 2mm klinkt niet veel maar het zal net het verschil zijn tussen constant de crank raken of niet.
Jawel ook 46 hier, ik hou met mijn winterschoenen in een normale positie zo'n 7-8mm over maar aan mijn crank te zien raak ik die ook wel eens met uitklikken ofzo. Op een MTB vind ik dat wel acceptabele "schade" als je maar niet constant loopt te schuren inderdaad.

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 11-10-2022 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Met mijn voetjes van maat 49 ben ik toch maar wat blij met de Mallet E LS versie. Moet er niet aan denken om nog dichter op de cranks te komen (al gebruik ik 9 van de 10 ritten mijn flatpedals, ook de large variant van Crankbrothers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Op de Neuron ben ik met iets kortere crank gaan fietsen. Van 175mm naar 170mm gegaan. Merk geen verschil tijdens het rond trappen. Wel dat ik nauwelijks tot geen pedal strikes meer heb. Fiets zelf met Stamp 7 small (schoenmaat is 42)

Op de Spectral ON wel geregeld last van pedal strikes, maar daar ligt de BB lager van. En daarvoor overweeg ik ook kortere cranks. Al zitten hier al vrij korte op 165mm

HT geen last van pedal strikes strikes. Hier 175mm crank en XTR SPD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Prulleman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:37:
Q factor is wel een combinatie van een aantal zaken. Bij mijn spark is het dus o.a. de langere spindle (bredere bracket pot). Scott kan het mooi vertellen met een 55 mm chainline, stijvere frame rondom je bb, meer clearance etc, maar uiteindelijk zit je gewoon sneller aan de grond in een bocht.
De raceface next r cranks helpen daarnaast ook niet mee. Die zijn ook een paar mm breder dan sram of Shimano cranks voor 55 mm chainline. (Welke dus al weer breder zijn dan cranks voor een boost frame).

Je hebt dus nu 3 chainline opties (normaal/oud/non-boost 48-50, boost 52, nieuwe 55). Dit resulteert in een deel van de q factor. Want als je voorblad 3 mm verder naar rechts staat, komt je crank ook verder en je voet ook. Maar de dikte van je crank scheelt dus ook per merk en type. En dan heb je nog je pedalen... bij de pedalen heb je totale breedte ( belangrijk voor pedal strikes) en de positie van het klik mechanisme, dit hoeft niet altijd precies in het midden te zijn van de pedaal. Je schoen moet nog wel vrij draaien van de crank.

(Ik geloof dat, zeker met en 32t een 52mm crankset ook nog prima werkt op een spark. Als q factor belangrijk is, dan is het wel de moeite waard om naar alle factoren te kijken. Ik pak nu 2x 3 mm met de pedalen, maar zou dus ook nog 2x 3 kunnen pakken met een 52mm chainline crank en nog een paar mm met een ander merk/type crank. )
Ja, en hou ook rekening met ruimte andersom. Toen ik op mijn Surly Karate Monkey naar XTR-cranks ging (XTR FC-M9100-1, de 'smalle') paste het allemaal nèt bij de chainstay. Na paar 100 km met beetje beweging op BB etc toch net beetje aanlopen bij flink aanzetten op klimmetjes.

Voordeel van stalen frame is dat ik het zo op kon lossen met wat koudstaalvervorming, maar die plek is op moderne MTB's met veel ruimte voor brede banden niet echt overdadig. :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mijn fiets is snel geleverd. Ben een tevreden rijder,

Het is dus de Trek Procaliber 9.6 geworden, in maat ML en in Volt green. Heb er flat pedals op laten zetten, een Hide My Bell GPS Mount. Vind de handvatten niet goed en heb ESI grips besteld, maar al de rest is goed.
Mss nog wat aan de rebound van de vork prutsen, maar ben nog niet in de bos geweest ermee.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52422987513_ee034df765_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lekker kleurtje @Engineer Stewie! In de zoektocht naar een vervanger voor mijn 10 jaar oude Mooses Chaser ook de Procaliber geprobeerd, maar keuze is hier op de Orbea Alma gevallen. Ik moet echter nog even wachten…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Vandaag mijn SPD pedalen vervangen door flats. Dat geeft op de wat technischere stukken nu nog wat meer vertrouwen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

SnowDude schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:13:
Vandaag mijn SPD pedalen vervangen door flats. Dat geeft op de wat technischere stukken nu nog wat meer vertrouwen.
Heb je niet het gevoel dat je van je fiets afstuitert? Of wat beschouw je als technisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Nox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:13:
[...]

Heb je niet het gevoel dat je van je fiets afstuitert? Of wat beschouw je als technisch?
Van pedalen stuiteren heeft negen van tien keer te maken met verkeerde houding/techniek. Dit is wat ik bij mij zelf merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

rolandos582 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:38:
zegt alsnog niet heel veel, als je O-Benen hebt veeg je veel meer langs de crank dan een ander. Zie het zelf (met flats) ook, de crank van het been dat meer naar buiten gedraaid staat is veel meer verf kwijt dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Daan_ schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:34:
[...]

Van pedalen stuiteren heeft negen van tien keer te maken met verkeerde houding/techniek. Dit is wat ik bij mij zelf merk.
Daar kan ik moeilijk over oordelen, ik zat met 2 maanden al op spd :9 en toen had ik nog geen trainingen gevolgd maar wel gefietst op Schoorl en dat was toch wel ehm, uitdagend in zomers weer met het mulle zand en de toen nog lange rechte afdalingen die erin zaten.

Ik denk dat ik nu iets beter met flats kan rijden maar nog steeds met spd kom ik soms zelfs los als ik een keer niet goed oplet en onverwacht iets tegenkom :P

Op m'n daily krijg ik trouwens wel last van de drukpunten, wat dat betreft zijn spd-schoenen wel top met zo'n superstijve zool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Nox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:58:
[...]

Daar kan ik moeilijk over oordelen, ik zat met 2 maanden al op spd :9 en toen had ik nog geen trainingen gevolgd maar wel gefietst op Schoorl en dat was toch wel ehm, uitdagend in zomers weer met het mulle zand en de toen nog lange rechte afdalingen die erin zaten.

Ik denk dat ik nu iets beter met flats kan rijden maar nog steeds met spd kom ik soms zelfs los als ik een keer niet goed oplet en onverwacht iets tegenkom :P

Op m'n daily krijg ik trouwens wel last van de drukpunten, wat dat betreft zijn spd-schoenen wel top met zo'n superstijve zool.
Keuze voor clips en flats is een persoonlijke keuze. Merkte bij mij zelf dat ik door de jaren heen wat dingen fout ben gaan toepassen(aanleren) Met flats was het weer even terug naar de basis. Om zo met meer vertrouwen nieuwe uitdagingen aan te gaan...

Geen last meer van drukpunten met flats, maar dat was in mijn geval te verhelpen om de pinnen goed af te stellen en juiste schoenen te gaan dragen.

Afgelopen twee jaar fiets ik nog zelden vaste routes. Hoofdzakelijk op plekken waar het vrij fietsen is. Op sommige van deze plekken zit ik liever niet vast aan mijn pedalen. (iets met vertrouwen)

Wie weet binnenkort weer eens vaste route fietsen (Hellendoorn). Dat is aan onze gids @Klitse Eind van de maand een clinic op de route van Nijmegen/Groesbeek. Volgend jaar maar eens wat vaker een vaste route meepakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dipsausje schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:45:
Lekker kleurtje @Engineer Stewie! In de zoektocht naar een vervanger voor mijn 10 jaar oude Mooses Chaser ook de Procaliber geprobeerd, maar keuze is hier op de Orbea Alma gevallen. Ik moet echter nog even wachten…
Een Orbea Alma was ook een optie, altijd zeer mooie fietsen gevonden, die naar prijs wel goed afgemonteerd zijn. Thuis dichtbij zit er een dealer en ben daar dus uiteraard langstgeweest.
Echter was de dealer niet zo welwillend. Veel meer dan een brochure en een standaardkorting kreeg ik niet van uitleg.

Bij de laatste Trek dealer die ik aangedaan heb kreeg ik een goede uitleg, mocht ik verschillende fietsen passen/proberen. Hij heeft zelfs een andere stuurpen gemonteerd op een maat M om te kijken of dat nog iets was.
Die man nam tijd en deed moeite, de prijs was goed en de fiets was in voorraad (nog wel niet gebouwd).
Heb dus onmiddelijk besteld bij hem _/-\o_ .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Deze weken ook aan het knutselen geweest. Toch uiteindelijk een hartdail frame opgebouwd. Kan door naar de kinderen als ik zelf wat fanciers wil.

Rockshox gedemonteerd en alles geolied
Nieuwe bb en crank
32t voorblad
Nieuwe aandrijflijn sram 1x12
Nieuwe grips

Wielen niks speciaals en de Ron\Ralph combo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAevN-XB6SCALl4D_rxC2a9vW1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urGYxWnCN9riiKM3nvIwa7em.jpg?f=fotoalbum_large

The Sartorialist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
fstieger99 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:09:
Deze weken ook aan het knutselen geweest. Toch uiteindelijk een hartdail frame opgebouwd. Kan door naar de kinderen als ik zelf wat fanciers wil.

Nieuwe bb en crank
32t voorblad
Nieuwe grips

[Afbeelding]
die bunny :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 12:01
@fstieger99
Ziet er netjes uit.
Welke spatbordjes heb je er op zitten? Vooral die achter ziet er wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:18
fstieger99 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:09:

Nieuwe bb en crank
32t voorblad
Nieuwe grips

[Afbeelding]
Wat is je kleinste verzet? Cassette lijkt een relatief kleine pizza, voor 1x12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Cassette is nu gewisseld naar Sram 1x12 nx. Dit was een tijdelijke. Achterste spatbordje is van ali. 92 cent. 😂
Voorste is van all mountain style

[ Voor 13% gewijzigd door fstieger99 op 13-10-2022 10:29 ]

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Nox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:13:
[...]

Afstuiteren heb ik geen last van, met technische stukken bedoel ik obstakels zoals een skinny

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Een Orbea Alma was ook een optie, altijd zeer mooie fietsen gevonden, die naar prijs wel goed afgemonteerd zijn. Thuis dichtbij zit er een dealer en ben daar dus uiteraard langstgeweest.
Echter was de dealer niet zo welwillend. Veel meer dan een brochure en een standaardkorting kreeg ik niet van uitleg.

Bij de laatste Trek dealer die ik aangedaan heb kreeg ik een goede uitleg, mocht ik verschillende fietsen passen/proberen. Hij heeft zelfs een andere stuurpen gemonteerd op een maat M om te kijken of dat nog iets was.
Die man nam tijd en deed moeite, de prijs was goed en de fiets was in voorraad (nog wel niet gebouwd).
Heb dus onmiddelijk besteld bij hem _/-\o_ .
Grappig, bij mij precies tegenovergesteld. Trek was een brand-store, dus die hadden de 9.7 klaarstaan voor testen en dat was het, je mocht ze wel een hele dag meenemen, maar korting, aanpassingen of een andere uitvoering testen was niet mogelijk.

Bij de Orbea dealer hier heb ik meerdere Alma’s getest, stuurpen werd zo omgezet van de ene naar de andere fiets om te kijken wat lekkerder fietste. Was meteen een fijne winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

SnowDude schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Afstuiteren heb ik geen last van, met technische stukken bedoel ik obstakels zoals een skinny
Skinny's zijn idd wat lastiger qua gevoel. Ik rijd regelmatig nog wel eens een dropje af (al is dat niet veel meer dan een cm of 30) met wat vaart en dan kan je dus wel degelijk van je fiets stuiteren (tenzij je op eoa manier de specifieke skills ervooe hebt). Geloof dat je je voeten in een V-vorm moet zetten. Maar ik heb een hardtail en dan is je achterste voet echt hard aan het werk downhill :D

Pagina: 1 ... 218 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic