Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Sjoewe schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:29:
[...]

Uit de handleiding van mijn 810:

[...]
mooi, dan zit het dus in de 800 serie (dus bv 820 in de uitverkoop of de nieuwe 830)
ik zie hetzelfde ook in de handleiding van de 530, dus dat is ook een optie (ook net nieuw)

sterker nog (en dus thanks voor de tip!! dit was eigenlijk het enige wat ik mis op de simpele edge 25), ik zat ook even in de manual van de edge 25 te kijken, en met wat moeite moet het daarbij ook lukken.. dat gaan we binnenkort eens proberen (het staat wel wat anders weergegeven en blijkbaar heb je er een garmin connect segment voor nodig, maar het zou bij mij om volledige mtb routes hier in de buurt gaan):
Tegen een segment racen
U kunt koersen die segmenten bevatten downloaden via uw Garmin Connect account. Segmenten zijn virtuele raceparkoersen. U kunt racen tegen een segment en uw prestaties vergelijken met uw eerdere prestaties, of met de prestaties van de connecties in uw Garmin Connect account of andere leden van de Garmin Connect community. U kunt uw activiteitgegevens uploaden naar uw Garmin Connect om uw segmentpositie te bekijken.

Begin met het volgen van een koers die een segment bevat (Een van internet gedownloade koers volgen).
Er wordt een bericht weergegeven als u zich in de buurt bevindt van een startpunt van een segment.

Start met racen tegen een segment.
De in het segment doorgebrachte tijd wordt op het toestel weergegeven.

Als het segment is voltooid, wordt een bericht weergegeven.

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:08

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11:54
zonoskar schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Het zal wel druk zijn met mensen die aan het verkennen zijn voor de lakebike 24h race die dit weekend gereden wordt.
Uiteindelijk viel dit nog mee.
Onderweg ong. 4 man tegengekomen, weinig drukte dus. 2x rood en 1x groen gereden. Erg mooie routes!
Vanavond maar eens richting Helmond om de route daar een keer te verkennen.

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:39
Stel ik zou m'n huidige Rock Shox Revelation willen vervangen door een andere 130-140mm non-boost vork met een 15mm TA, zijn er dan nog leuke dingen om naar te kijken anders dan een RS Pike?

• ElmarJ16
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:43
Keuzes zat en ligt er aan hoeveel geld je uit wilt geven:

- Cane Creek Helm
- Formula Selva
- DVO Beryl (goedkopere broertje van de Diamond)
- DVO Diamond
- Manitou Mattoc Pro

Nu weet ik niet of ze allemaal ook in non-boost versies zijn, maar ik denk van wel. Volgens mij heeft alleen Rockshox met de nieuwe vorken enkel boost varianten

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Sjoewe schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:46:
Stel ik zou m'n huidige Rock Shox Revelation willen vervangen door een andere 130-140mm non-boost vork met een 15mm TA, zijn er dan nog leuke dingen om naar te kijken anders dan een RS Pike?
wat zoek je in een vork? maximale afstel mogelijkheden, of juist wat simpeler en gewoon druk+rebound en klaar? En wat is je budget?

• Sjoewe
Het is niet strikt noodzakelijk, hij rijdt nog steeds als een zonnetje, maar vork-tech is zo ontzettend vooruit gegaan de laatste jaren, dat het vervangen van dit 2011 ontwerp wel duidelijk merkbare resultaten zou moeten opleveren. Ik heb het gevoel dat de huidige vork een beetje lomp is.

Qua budget ergens tussen de 500 - 800 euro denk ik, maar heb het geld ook niet gelijk liggen, dus het wordt sowieso iets om naartoe te sparen, maar nieuwe vork en andere remmen staan wel op de wishlist voor komende anderhalf jaar. Ben wel gecharmeerd van iets meer tunebaarheid. De Revalation is aan/uit & rebound, dat is wel karig.

Edit: @ElmarJ16 Die DVO Beryl & Diamond zien er wel nice uit, goed geprijst, veel instelmogelijkheden :)

Sjoewe wijzigde deze reactie 06-06-2019 10:31 (8%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:44
Sjoewe schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:14:
Het is niet strikt noodzakelijk, hij rijdt nog steeds als een zonnetje, maar vork-tech is zo ontzettend vooruit gegaan de laatste jaren, dat het vervangen van dit 2011 ontwerp wel duidelijk merkbare resultaten zou moeten opleveren. Ik heb het gevoel dat de huidige vork een beetje lomp is.

Qua budget ergens tussen de 500 - 800 euro denk ik, maar heb het geld ook niet gelijk liggen, dus het wordt sowieso iets om naartoe te sparen, maar nieuwe vork en andere remmen staan wel op de wishlist voor komende anderhalf jaar. Ben wel gecharmeerd van iets meer tunebaarheid. De Revalation is aan/uit & rebound, dat is wel karig.
Dat is een mooi budget voor een nieuwe vork :)

Neem geen Pike, er zijn veel betere vorken te krijgen voor dat budget :) (Geen ervaring met de 2020 Pike Ultimate)

Van wat ik uit reviews begrepen heb is de CC Helm echt een vork die heel erg goed is op het moment dat hij echt op zijn flikker krijgt. Maar dat het een middelmatige vork is op het moment dat hij niet op zijn flikker krijgt.

De Formula Selva is een gave vork met goede reviews maar wel met erg veel instelmogelijkheden. Is dat wat je zoekt in een vork? Leuk spelen maar wel voldoende tijd, gevoel en kennis om goed in te stellen.

Ik zat afgelopen maand met eenzelfde dillemma, Ik had een 2018 Pike Debonair Chager 2 huppelepup en was de high en low speed compression beu.

Als tech-freak ging ik op zoek naar vorken met zoveel mogelijk instelmogelijkheden maar kwam thuis met een set and forget vork. Een DVO Diamond. En wat een vork is dat! Past perfect bij mijn fiets, rijgedrag en gewicht. Heerlijk.

Je zou de shortlist eventueel nog uit kunnen breiden met een Ohlins RXF34/36 Air :)

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-06 08:25
Ik zie door de voorvorken het wiel niet meer...
Graag jullie advies; ik heb een elektrische fiets die af-fabriek is geleverd met een SR Suntour voorvork. Na 30k km is ie niet meer zo stevig; er zit speling in de vork.
Een aantal opties:
-Exact hetzelfde model (80-90 euro)
-Een iets luxer model (max 150 euro)
-vaste voorvork (alu)
-Nieuw glij bussen (20€)

Ik fiets 99% over de weg maar aangezien ik vrij vlot ga (30-35 km/u) is een beetje demping wel lekker. Ik ga niet downhillen/offroad of enigszins iets wat daar in de buurt komt (en besef mij dat dit niet helemaal het juiste forum is) maar merk wel dat er veel expertise is in dit forum.

Mijn voorkeur heeft een iets luxer model voorvork maar ik weet niet wat voor specs ik moet nemen daarvoor. Mijn huidige specs zijn niet helemaal bekend omdat ik niet exact weet wat voor vork er nu inzit.
Wel wat dingen die ik heb gevonden:
-Ik heb schijfremmen, dus die nokjes moeten erop zitten
-Huidige veerweg is +/- 60 mm
-Veerpoten zijn 28 mm
-Het is een uitvalnaaf
-Op een sticker staat FEM362
Link: https://www.ebay.nl/itm/382580167476

Concrete vraag
-Heeft het zin deze vork te reviseren met nieuwe bussen? Zo ja, weet iemand dan welke? Want ik zou niet weten welke ik dan moet nemen? Ik heb zelf deze gevonden:
https://hollandbikeshop.c...eeve-28-0mm-zwart-561038/

https://hollandbikeshop.c...eeve-28-0mm-zwart-561036/

(FEE789) (FEE942)

-Wat zou de next best deal zijn voor een vork die oneffenheden op de weg beter wegpoetst (150€)

Bijgaand wat plaatjes.

Toevoeging; ik wil na deze revisie/andere voorvork sowieso dikkere banden monteren; Big Apple ofzo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruud
wmeester schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:56:

-Exact hetzelfde model (80-90 euro)
Niet reviseren maar een nieuwe kopen. Of je moet tegen de wegwerpmaatschappij zijn. Reviseren is financieel niet rendabel bij dit soort vorken als je het niet zelf kunt doen.

Wat houd je aan als onderhoudsinterval voor je vork? Ook als is dat financieel ook niet rendabel met dat soort prijzen :D

Ruud wijzigde deze reactie 06-06-2019 17:42 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:02
Nice die stapel spacers

Zoals @Ruud al zei: gelijke vork of vaste vork nemen. Laatstgenoemde is wat goedkoper maar minder comfortabel

• Gabliboeba
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-06 20:52
Mijn vraag hoort hier wellicht niet helemaal thuis, maar ik probeer het toch eventjes, aangezien deze trekking fiets ook wat raakvlakken heeft met een mtb. Ik ben onderstaande fiets tegengekomen, maar kan online vrij weinig informatie vinden.

Wat vinden jullie, kijkende naar de onderdelen en afmontage, een redelijke prijs voor deze fiets?

http://www.crosscycle.com...oss-2/legend-man-139.html

• wmeester
Ruud schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:41:
[...]

Niet reviseren maar een nieuwe kopen. Of je moet tegen de wegwerpmaatschappij zijn. Reviseren is financieel niet rendabel bij dit soort vorken als je het niet zelf kunt doen.

Wat houd je aan als onderhoudsinterval voor je vork? Ook als is dat financieel ook niet rendabel met dat soort prijzen :D
Al het andere onderhoud doe ik ook zelf aan de fiets dus reviseren (glijbussen vervangen) lijkt mij niet onmogelijk.

Onderhoudsinterval? Nooit. Anders dan een doekje over de vork.
Holkers schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:12:
Nice die stapel spacers

Zoals @Ruud al zei: gelijke vork of vaste vork nemen. Laatstgenoemde is wat goedkoper maar minder comfortabel
Een vaste vork; jazeker daar heb ik ook aan gedacht. Maar daaraan komen lijkt bijna nog moeilijker.

Ik kan ze niet vinden, of ik kijk bij verkeerde winkels?
Wat zou een goede vaste vervanger zijn? Geschikt voor schijfremmen en van aluminium.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruud
wmeester schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:30:
[...]

Al het andere onderhoud doe ik ook zelf aan de fiets dus reviseren (glijbussen vervangen) lijkt mij niet onmogelijk.

Onderhoudsinterval? Nooit. Anders dan een doekje over de vork.
Ik zie de foto's nu.
Neem ook meteen de binnenpoten mee. De vork is aan gort.

En ik zou niet teveel geld uitgeven aan een nieuwe. Met het negeren van onderhoud is een andere vork ook binnen afzienbare tijd aan vervanging toe.

Sowieso heb je er na een jaar zonder onderhoud niet heel veel meer aan een verende vork.

Ik zal me er maar niet meer mee bemoeien. Mijn techniek-hart kan hier niet tegen.

• wmeester
Ruud schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:36:
[...]

Ik zie de foto's nu.
Neem ook meteen de binnenpoten mee. De vork is aan gort.

En ik zou niet teveel geld uitgeven aan een nieuwe. Met het negeren van onderhoud is een andere vork ook binnen afzienbare tijd aan vervanging toe.

Sowieso heb je er na een jaar zonder onderhoud niet heel veel meer aan een verende vork.

Ik zal me er maar niet meer mee bemoeien. Mijn techniek-hart kan hier niet tegen.
Ik sta open voor suggesties :-)
Mi is dit een onderhouds vrije voorvork... Maar blijkbaar heb ik het mis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Zo de ondergrond in Dorst was tricky vanavond.. vochtige toplaag over mul zand.. paar keer stukje gegleden met mijn voorwiel, zelfs nog een mooie 2 wheel drift :D. Gelukkig is de racing Ray behoorlijk voorspelbaar op de limiet en ging het allemaal redelijk gecontroleerd (alhoewel niet gepland).

Net nog een poging gedaan om mijn laatste kraak weg te werken.. waar de zadelrails in het zadel vastzitten .. bij beweging flext en schuift dat allemaal een beetje en volgens mij kwam daar nog een kraak vandaan. Wat smeersel ertussen geprobeerd te druppelen en met bewegen dieper ertussen geprobeerd te krijgen.. door de straat was het in ieder geval helemaal weg... Maar dat was de vorige keer ook.. :X
Hopelijk blijft het nu voorlopig weg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:11:
Net nog een poging gedaan om mijn laatste kraak weg te werken.. waar de zadelrails in het zadel vastzitten .. bij beweging flext en schuift dat allemaal een beetje en volgens mij kwam daar nog een kraak vandaan. Wat smeersel ertussen geprobeerd te druppelen en met bewegen dieper ertussen geprobeerd te krijgen.. door de straat was het in ieder geval helemaal weg... Maar dat was de vorige keer ook.. :X
Hopelijk blijft het nu voorlopig weg
Was er niet nog een dropper onderweg? ;) Of ga je de huidige pen met zadel en al demonteren.

Ik moet zeggen dat mijn fietsen altijd redelijk kraakvrij zijn. Komt misschien ook wel dat ik alleen met net weer buiten kom?

Als er iets kraakt is het een bottom bracket maar gelukkig ben ik met alle fietsen verlost van press-fit en heb ik alleen nog maar BSA-lagers. Hier in huis is nog maar 1 fiets met een press-fit lager en dat is de Canyon Endurace van mijn betere helft. Overigens is het voor mij ook een groot minpunt als een frame geperste bracketlagers heeft. Het moet wel heel raar lopen wil ik een press-fit bracket-frame kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

appetjo he!!

wmeester schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:30:
[...]
Een vaste vork; jazeker daar heb ik ook aan gedacht. Maar daaraan komen lijkt bijna nog moeilijker.

Ik kan ze niet vinden, of ik kijk bij verkeerde winkels?
Wat zou een goede vaste vervanger zijn? Geschikt voor schijfremmen en van aluminium.
Waarom perse van aluminium?
Een Salsa Chromoto grande zou een optie kunnen zijn. Is alleen niet van aluminium.

Let je bij het kiezen van een nieuwe vork wel op de Axle to Crown length?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Ruud schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:24:
[...]

Was er niet nog een dropper onderweg? ;) Of ga je de huidige pen met zadel en al demonteren.

Ik moet zeggen dat mijn fietsen altijd redelijk kraakvrij zijn. Komt misschien ook wel dat ik alleen met net weer buiten kom?

Als er iets kraakt is het een bottom bracket maar gelukkig ben ik met alle fietsen verlost van press-fit en heb ik alleen nog maar BSA-lagers. Hier in huis is nog maar 1 fiets met een press-fit lager en dat is de Canyon Endurace van mijn betere helft. Overigens is het voor mij ook een groot minpunt als een frame geperste bracketlagers heeft. Het moet wel heel raar lopen wil ik een press-fit bracket-frame kopen.
klopt, dropper is "out for delivery" nu nog hopen dat ze em bij de buren afgeven... anders zal het wel na het weekend worden met DPD...

Maar de kraak leek nu echt in het zadel zelf te zitten, dus niet de pen in het frame of de tussen de pen en de zadelrails. Maar de zadelrails in het zadel zelf.. aangezien dit zadel mee mag op de dropper moet ook het zadel zelf kraakvrij zijn :)

Cannondale is groot fan van BB30 brackets.. en zo erg is het niet, ik heb ze nu in 2 jaar tijd 3x gedemonteerd, 2 x voor niks (zat de kraak in de direct mount kettingblad montage en derailleur pad) en 1 x om de lagers te flushen en van nieuw vet te voorzien. Met de juiste tools is het prima te doen.
Alhoewel ik ook voor BSA zou gaan als die keuze er was, maar als de rest van een frame perfect is zou ik em niet laten staan omdat er press fit in zit.

Als het echt klote weer is blijf ik ook wel thuis, maar een beetje motregen, of wat buien eerder op de dag houden mij niet tegen, daarnaast fiets ik ook het hele jaar door en dat betekend dat er wel wat dagen zijn waarbij de fiets toch echt vies wordt (en dus ook schoongemaakt moet worden). uiteraard niet met hoge druk, maar alleen droog rijden zal een hoop schelen met kraakjes.
Gabliboeba schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:01:
Mijn vraag hoort hier wellicht niet helemaal thuis, maar ik probeer het toch eventjes, aangezien deze trekking fiets ook wat raakvlakken heeft met een mtb. Ik ben onderstaande fiets tegengekomen, maar kan online vrij weinig informatie vinden.

Wat vinden jullie, kijkende naar de onderdelen en afmontage, een redelijke prijs voor deze fiets?

http://www.crosscycle.com...oss-2/legend-man-139.html
de onderdelen zijn niet echt bijzonder, ik zou zeggen dat je een vergelijkbare fiets voor 600 euro moet kunnen vinden.

Maar wat wil je ermee gaan doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wmeester
blitzkrieg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:47:
[...]

Waarom perse van aluminium?
Een Salsa Chromoto grande zou een optie kunnen zijn. Is alleen niet van aluminium.

Let je bij het kiezen van een nieuwe vork wel op de Axle to Crown length?
Omdat ik dat in mijn hoofd heb zitten. Dat alu beter is. Maar als staal beter verkrijgbaar is en/of gunstiger geprijsd dan kan een stalen natuurlijk ook. Hoe meet ik de Axle to crown lengte met een geverfde vork? Als ie ingedrukt is of niet?
De vork die jij opgeeft kost trouwens 249 euro. Zo. Ik was eigenlijk niet van plan om meer uit te geven dan 150 euro.

Heb je nog een andere suggestie? :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

appetjo he!!

wmeester schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:35:
[...]

Omdat ik dat in mijn hoofd heb zitten. Dat alu beter is. Maar als staal beter verkrijgbaar is en/of gunstiger geprijsd dan kan een stalen natuurlijk ook. Hoe meet ik de Axle to crown lengte met een geverfde vork? Als ie ingedrukt is of niet?
De vork die jij opgeeft kost trouwens 249 euro. Zo. Ik was eigenlijk niet van plan om meer uit te geven dan 150 euro.

Heb je nog een andere suggestie? :-)
Beter zoeken. ;)
https://www.bike-componen...isc-29-Starrgabel-p32135/
https://www.bike24.com/p229591.html

Acle to crown lengte meet je volgens mij met alleen de sag. Dus het gedeelte dat hij zakt wanneer je er gewoon zo opzit. Maar aangezien je vork al gaar is kan dat lastig meten zijn. Fabrikant specificeert het ook.

blitzkrieg wijzigde deze reactie 07-06-2019 10:03 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

blitzkrieg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:58:
Acle to crown lengte meet je volgens mij met alleen de sag. Dus het gedeelte dat hij zakt wanneer je er gewoon zo opzit. Maar aangezien je vork al gaar is kan dat lastig meten zijn. Fabrikant specificeert het ook.
A2C (van de vork) wordt normaal gezien opgegeven met de vork compleet uitgeveerd. Als je dat wilt vergelijken met een rigid vork, dan moet je de sag er af trekken. Meestal is de sag 20-25%, dus bij een geveerde vork met 100mm veerweg gaat er 20 tot 25mm van de A2C af.

/edit: de vork lengte die bij een frame hoort, wordt meestal wel opgegeven incl sag. Dus voor een rigid vork hoef je dan niks te berekenen en bij een geveerde vork moet je even uitvogelen met welke sag je wilt rijden (20-30%).

zonoskar wijzigde deze reactie 07-06-2019 10:10 (17%)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

appetjo he!!

A2C van de Suntour is 467.
A2C van de Chromoto is 468.

Dus dan komt de voorkant van de fiets iets omhoog, maar dat moet geen probleem zijn, gezien de vreselijke stuurpenconstructie die er nu op zit. :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruud
blitzkrieg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:32:

Dus dan komt de voorkant van de fiets iets omhoog, maar dat moet geen probleem zijn, gezien de vreselijke stuurpenconstructie die er nu op zit. :X
Goed gevonden!

Die ene millimeter overleef je wel ;) ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Ruud schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:24:
[...]

Ik moest laatst de zadel van mijn MTB voor het vervoer op de drager van een fietsmaat omlaag doen. Vervolgens de zadel weer omhoog gedaan en het kraken begon :(

Thuis wat carbonpasta gesmeerd (heb nl een carbon frame en zadelpen) en het gekraak is wel iets minder geworden, maar hij blijft af en toe lichtjes kraken. Weet vrijwel zeker dat het komt uit de zadelpen. En het vreemde is dus dat het is sindsdien ik mijn zadel voor het vervoer wat omlaag heb moeten doen.
Hij is aangedraaid op het aanbevolen aanhaalmoment, maar misschien moet ik het juist iets strakker of juist iets losser proberen?

(niet dat het heel erg is dit gekraak, maar geen gekraak is altijd beter, dus ik blijf zoeken... :))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Galois schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Ik moest laatst de zadel van mijn MTB voor het vervoer op de drager van een fietsmaat omlaag doen. Vervolgens de zadel weer omhoog gedaan en het kraken begon :(

Thuis wat carbonpasta gesmeerd (heb nl een carbon frame en zadelpen) en het gekraak is wel iets minder geworden, maar hij blijft af en toe lichtjes kraken. Weet vrijwel zeker dat het komt uit de zadelpen. En het vreemde is dus dat het is sindsdien ik mijn zadel voor het vervoer wat omlaag heb moeten doen.
Hij is aangedraaid op het aanbevolen aanhaalmoment, maar misschien moet ik het juist iets strakker of juist iets losser proberen?

(niet dat het heel erg is dit gekraak, maar geen gekraak is altijd beter, dus ik blijf zoeken... :))
heb je ook goed schoongemaakt voor je de nieuwe carbon pasta erop hebt gedaan? En dan bedoel ik niet alleen de pen, maar ook met een doek goed in de zitbuis van je frame. Ook de klem zelf goed schoonmaken en met vet terugplaatsen. Ik zou het aanbevolen moment aanhouden, maar je zou kunnen kijken of 1 Nm meer werkt. Met carbon moet je natuurlijk niet zomaar 8 Nm erop zetten als 5 aanbevolen is. En een zakkende pen wil je ook niet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wmeester
blitzkrieg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:32:

Maar de dikte en lengte van de 'steerer'? Komt die wel overeen, incl de draad?

(ik leer hier wel weer veel van :) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Prulleman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:18:
[...]

heb je ook goed schoongemaakt voor je de nieuwe carbon pasta erop hebt gedaan? En dan bedoel ik niet alleen de pen, maar ook met een doek goed in de zitbuis van je frame. Ook de klem zelf goed schoonmaken en met vet terugplaatsen. Ik zou het aanbevolen moment aanhouden, maar je zou kunnen kijken of 1 Nm meer werkt. Met carbon moet je natuurlijk niet zomaar 8 Nm erop zetten als 5 aanbevolen is. En een zakkende pen wil je ook niet..
Ik denk dat ik dat inderdaad even moet proberen: extra goed schoonmaken. Ik heb met een droge doek de pen en de zitbuis schoongemaakt, maar niet heel veel aandacht aan besteed. Ik zal inderdaad eens proberen dit extra goed schoon te maken.

Klusje voor morgen (wilde MTB'en, maar het regent toch! :)).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Prulleman schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:11:
Zo de ondergrond in Dorst was tricky vanavond.. vochtige toplaag over mul zand.. paar keer stukje gegleden met mijn voorwiel, zelfs nog een mooie 2 wheel drift :D. Gelukkig is de racing Ray behoorlijk voorspelbaar op de limiet en ging het allemaal redelijk gecontroleerd (alhoewel niet gepland).

[ ...]
Ja klopt, dat mul zand is oppassen, ik ben zelf ook twee keer daardoor gecrashed. Ik zat in gedachten al 10 meter verder totdat ik erachter kwam dat ik twee wielen onder mij miste. Goed bedacht, uitvoering iets minder. 8)7

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug & Espressobin addict

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:24
Prulleman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:23:
[...]
Maar de kraak leek nu echt in het zadel zelf te zitten, dus niet de pen in het frame of de tussen de pen en de zadelrails. Maar de zadelrails in het zadel zelf.. aangezien dit zadel mee mag op de dropper moet ook het zadel zelf kraakvrij zijn :)
Oh mijn ervaring is dat als het daar zit eindig je meestal wel met een nieuw zadel. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
hmm, ik zit er op zich prima op, dus eigenlijk niet zoveel zin om wat anders uit te moeten zoeken.. maar een reden voor nieuwe spullen .. *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holkers
Hoorde dit net op het RTL nieuws:

https://www.rtlnieuws.nl/...ountainbikeroutes-drenthe

Er is dus iemand in het noorden die het niet zo op heeft op MTB (die maken ook de natuur kapot dus moeten weg (of zoiets)). Gewaarschuwd man/vrouw telt voor twee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
@Holkers wat een idioot ....

Dropper is gemonteerd, alleen de kabel nog wat netter ophangen.. maar daar heb ik nog wat van die stick-on clipjes voor nodig.

Morgen eens testen in stadsbos 013

@Sjoewe, @Ruud En als ie eigenlijk niet nodig is kunnen in ieder geval relaxed chillen tijdens het stilstaan ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoewe
Het is echt de meest zinvolle toevoeging aan de sport sinds schijfremmen :)

• Ruud
Prulleman schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:02:
@Holkers wat een idioot ....

Dropper is gemonteerd, alleen de kabel nog wat netter ophangen.. maar daar heb ik nog wat van die stick-on clipjes voor nodig.

[Afbeelding]
@Sjoewe, @Ruud En als ie eigenlijk niet nodig is kunnen in ieder geval relaxed chillen tijdens het stilstaan ;)
Stadsbos gebruik ik m zeker drie keer. 2x bij een verkeerslicht en 1x bij de 'afdaling' richting het spoor/switchback.

Zeer nuttig toch. Als je me morgen ziet, niet te hard inhalen aub ;)

• Sjoewe
Tof om te zien hoe echt bijna iedere rijder toch weer een andere lijn pakt in in Fort William

https://www.redbull.com/ca-en/recap-videos/AP-1ZE1SRM7D2111

Ik wil ook een downhill track in mn achtertuin ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
@Ruud ook nog 013 gereden?

Ik heb em vandaag 2x gedaan, ff kijken hoe het met de energie zit na 22 km weg, 2x 18 bos en dan nog terug naar huis..
Maar de benen waren nog ik voor het laatste stuk, totaal 80 km gereden waarvan 36 bos. Moet goed komen met de 65 km RDHF!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holkers
Prulleman schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:02:

[Afbeelding]
Daar kan ik echt uren naar kijken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruud
Jup, ik kwam niet vooruit had ik het gevoel. Dat bleek reuze mee te vallen maar het gevoel was er niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
@Ruud Wat voor tijd rij je dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Sjoewe schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:20:
Tof om te zien hoe echt bijna iedere rijder toch weer een andere lijn pakt in in Fort William

https://www.redbull.com/ca-en/recap-videos/AP-1ZE1SRM7D2111

Ik wil ook een downhill track in mn achtertuin ;(
Ik was stomtoevallig de dag van de kwalificaties in Fort William. Niet dat ik wist dat er een event was, maar ik kwam Martyn Aston tegen en na een vriendelijk praatje wees hij mij er op. Dus had ik wat te doen die dag. Nu wil ik dus ook een Downhill track in mijn achtertuin, maar het ontbreekt toch een beetje aan bergen hier...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElmarJ16
Ik denk dat die bergen maar 1 ding is, al denk ik wel er genoeg hoogteverschil er is om iets te maken, maar het andere is de (verkeerde) verzekeringsmentaliteit. Hoe vaak ik wel niet hoor dat er een beginner ergens op een nog niet eens technisch stuk gevallen is en dan bij de gemeente begint te klagen over dat ze niet wisten dat het zo moeilijk was...

Ik denk dat bijvoorveeld de UHR trail crew staat te springen om leuke technische afdalingen te bouwen. En dan niet een leuke flowtrail wat er nu ligt, maar echt over wortels, drops maken en hier en daar misschien een échte rockgarden.

Zolang die overheersende klaag en claimcultuur hier in Nederland blijft hangen gaat dit voorlopig echt niet gebeuren. Groot voorbeeld is de wielerexperience in Roosendaal. Daar staat letterlijk een groot geel verkeersbord met daarop de melding dat er een gevaarlijke schans staat. In feite is dat niet meer dan een drop van ongeveer 1 meter met een prima landing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud
55~ish minuten? Ik zie het altijd aan wanneer ik weer thuis ben :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Ruud schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:42:
[...]

55~ish minuten? Ik zie het altijd aan wanneer ik weer thuis ben :D
Dan zou je op Strava (vandaag) nog bij de betere helft zitten (y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoewe
ElmarJ16 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:02:
Ik denk dat bijvoorveeld de UHR trail crew staat te springen om leuke technische afdalingen te bouwen. En dan niet een leuke flowtrail wat er nu ligt, maar echt over wortels, drops maken en hier en daar misschien een échte rockgarden.
Helemaal mee eens. Als er echt carte-blanche zou zijn zou je met wat er aan landschap beschikbaar is nog wel een stuk uitdagendere routes kunnen aanleggen. Aan de andere kant, het technische niveau (en de bereidheid tot bijleren) van de gemiddelde NL-mountainbiker is ook gewoon best wel laag helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Torched
Als je een mooie track hebt komen de skills vanzelf. Vaardigheden die je niet kan oefenen heb je ook niet zo nodig
Ben best wel jaloers op wat er soms in usa staat waar het soms lijkt dat de hele berg uit mtb routes bestaat.

Ben wel van mening als je vrij kan bouwen zodat je meer routes hebt over het hele moeilijkheidsspectrum wordt het drukker en drukker qua mensen. En hoe groter je groep, hoe hoger je plafond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjoewe
Torched schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:36:
Als je een mooie track hebt komen de skills vanzelf. Vaardigheden die je niet kan oefenen heb je ook niet zo nodig
Ben best wel jaloers op wat er soms in usa staat waar het soms lijkt dat de hele berg uit mtb routes bestaat.

Ben wel van mening als je vrij kan bouwen zodat je meer routes hebt over het hele moeilijkheidsspectrum wordt het drukker en drukker qua mensen. En hoe groter je groep, hoe hoger je plafond.
Idealiter wel ja. Maar dan lees je weer op de UHR trailcrew page allemaal verzoekjes wanneer ze de wortels eruit gaan zagen omdat het zo vervelend fietst en weet je dit komt nooit goed :+

• Ruud
@Prulleman gisteren was het 56:30 zie ik op Strava.

Maar er is maar 1 segment waar ik soms naar kijk. Het eekhoornpad :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:07
Sjoewe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:16:
[...]

Aan de andere kant, het technische niveau (en de bereidheid tot bijleren) van de gemiddelde NL-mountainbiker is ook gewoon best wel laag helaas.
Ik heb als beginner mountainbikeles, en eigenlijk reageert iedereen alsof dat iets heel geks is. Maar ik kan nu wel - soort van - over obstakeltjes springen, drops nemen, krappe bochtjes maken en ik kom steeds ietsje verder door mul zand.

En na 6 lessen mogen we van de juf nog steeds niet van de nok af in Schoorl :P

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Ruud schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:20:
@Prulleman gisteren was het 56:30 zie ik op Strava.

Maar er is maar 1 segment waar ik soms naar kijk. Het eekhoornpad :)
Die had ik gisteren in 47s, maar ik heb eigenlijk geen idee welk stuk het precies is :D... Ik rij ook meestal voor een totaal tijd ipv korte segmenten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjoewe
hatsa schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:20:
[...]

Ik heb als beginner mountainbikeles, en eigenlijk reageert iedereen alsof dat iets heel geks is. Maar ik kan nu wel - soort van - over obstakeltjes springen, drops nemen, krappe bochtjes maken en ik kom steeds ietsje verder door mul zand.

Ja, heel goed! Laat ze maar lullen, aan het einde van je lessen haal je de helft van de criticasters al in, alleen al omdat jij inmiddels wel weet hoe fatsoenlijk je een bocht moet aansnijden.

En wat betreft de Nok... ik heb ondertussen heel wat mensen een (bijna-) ongeluk zien krijgen daar, omdat ze zich maar puur op goed geluk naar beneden storten :X

Ben zelf enorm voorstander van clinics en lessen, heb daar zelf ook zoveel van geleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Torched
Sjoewe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:45:
[...]

Idealiter wel ja. Maar dan lees je weer op de UHR trailcrew page allemaal verzoekjes wanneer ze de wortels eruit gaan zagen omdat het zo vervelend fietst en weet je dit komt nooit goed :+
Ach, die mensen moet je gewoon wijzen op het mooie asfalt wat een paar km verder ligt.

• Ruud
[...]

Ik heb als beginner mountainbikeles, en eigenlijk reageert iedereen alsof dat iets heel geks is.
Ik heb het meeste geleerd van mijn allereerste MTB-lessen. En ja, dat was gewoon echt beginnersniveau. Kijken, het (beginners)parcours lezen en remmen waren het probleem niet. Maar sturen en weten wat een fiets kan doen, dat heb ik daar geleerd. Zeer nuttig en zelfs goed voor het veilig rondrijden op rondjes als Dorst, LDD en Stadsbos.

En het is voor heel veel mensen nog steeds nuttig. Maar les past niet echt in de haantjes-cultuur die er heerst natuurlijk.

• ElmarJ16
Torched schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:36:

In Nederland is het in het algemeen zo dat wanneer je vaardigheden niet hebt, er omheen gereden wordt met aardig wat slijtage tot gevolg. Zie heb ik op de nieuwe routes bij ossendrecht/putten al flink wat bochten kapot zien gaan omdat iedereen in de beginfase gewoon rechtdoor is gaan knallen. Die bochten zijn nu bijna niet meer te herstellen.

Maar we moeten gewoon wat door blijven lobbyen voor mooiere routes :). Waar vroeger de mtb routes voornamelijk uit lange rechte stukken bestonden (en je heel blij was om eens op een leuke singletrack te komen), worden er nu wel meer uitdagende routes gebouwd. Nu wordt het een kwestie van niet meer zoveel egaliseren en langzaamaan de routes naar een hoger niveau tillen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:16
Ruud schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:50:
[...]

Stadsbos gebruik ik m zeker drie keer. 2x bij een verkeerslicht en 1x bij de 'afdaling' richting het spoor/switchback.

Zeer nuttig toch. Als je me morgen ziet, niet te hard inhalen aub ;)
Ben ik dan de enige die het fijn vind om bij een erg hobbelige trail het zadel een paar cm te laten zakken?

Ps:ik rij pas paar maanden mtb. Dus wellicht is me techniek nog niet je van het.

Michaelg wijzigde deze reactie 10-06-2019 16:58 (9%)

PSN: Sasha1103 iRacing Profiel

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
ElmarJ16 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:11:
[...]

In Nederland is het in het algemeen zo dat wanneer je vaardigheden niet hebt, er omheen gereden wordt met aardig wat slijtage tot gevolg. Zie heb ik op de nieuwe routes bij ossendrecht/putten al flink wat bochten kapot zien gaan omdat iedereen in de beginfase gewoon rechtdoor is gaan knallen. Die bochten zijn nu bijna niet meer te herstellen.

Maar we moeten gewoon wat door blijven lobbyen voor mooiere routes :). Waar vroeger de mtb routes voornamelijk uit lange rechte stukken bestonden (en je heel blij was om eens op een leuke singletrack te komen), worden er nu wel meer uitdagende routes gebouwd. Nu wordt het een kwestie van niet meer zoveel egaliseren en langzaamaan de routes naar een hoger niveau tillen.
Jup, dan denk ik noob je hebt 3 bladen voorop je trapas waarom gebruik je ze niet, een gat terug en je niet aanstellen. :+
Tenminste zo deed ik dat "vroegah" dan maar minder snel toen ik nog broekie was.

Tegenwoordig e-mtb omdat routes doorgaans (34KM) lang zijn, dat is teveel van het goede ivm conditie.
Nu helaas geen versnellingen bij de trapas meer maar mis ze niet.
Mul zand vormt geen issue, jumps/drops doe ik dan weer niet om de boel heel te houden.

Hier in het noord-oosten zijn er weinig uitdagende mtb tracks, dus vaak fiets in de auto en richting zuiden.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 10-06-2019 17:24 (5%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Michaelg schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:56:
[...]

Ben ik dan de enige die het fijn vind om bij een erg hobbelige trail het zadel een paar cm te laten zakken?

Ps:ik rij pas paar maanden mtb. Dus wellicht is me techniek nog niet je van het.
Daar heb ik ook mee geëxperimenteerd bij 013, en bij de wat scherpere pump heuvels was het zeker niet verkeerd, toch wat meer ruimte!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

ElmarJ16 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:02:
Dat denk je niet, dat weet je ;) Al is regel 1 op de UHR, nog boven 'geen gevaarlijke dingen', dat het allemaal natuurlijk moet zijn. Rockgardens alleen als er rotsen op de Heuvelrug blijken te liggen en die liggen er helaas niet.
Sjoewe schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:45:Idealiter wel ja. Maar dan lees je weer op de UHR trailcrew page allemaal verzoekjes wanneer ze de wortels eruit gaan zagen omdat het zo vervelend fietst en weet je dit komt nooit goed :+
Enerzijds wordt er geklaagd dat de crew alle wortels weg zou halen en als ze er blijven liggen, wordt er weer gezeken dat er zoveel wortels liggen en dat dat de flow er uit haalt 8)7
[...]

Tja, zoals een kennis van mij het verwoordde, mountainbiken is een sport, voetbal is dat ook en daarbij vindt iedereen het doodnormaal dat je er les in neemt.
Ik heb wat clinics gedaan en leer daar elke keer weer een hoop van. Afgelopen weekend heb ik nog een clinic gedaan in wheelies, stoppies, manual en bunny-hop. De wheely en vooral de stoppie/endo (inclusief draaien) gaan al best goed, de nuttige moves moet ik nog wat harder oefenen :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:37

Tacoos

i am i

Heeft er iemand ervaring met de Decathlon RockRider 900 liner met zeem?
Mijn favo liner is aan het slijten en lijkt niet of moeilijk beschikbaar in mijn maat, ik vroeg me af of deze een goed alternatief zou kunnen zijn

MX-5 10th anniversary, Rumblefish Elite, Master Touch GBS

• ElmarJ16
Demo schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:57:
[...]
Dat denk je niet, dat weet je ;) Al is regel 1 op de UHR, nog boven 'geen gevaarlijke dingen', dat het allemaal natuurlijk moet zijn. Rockgardens alleen als er rotsen op de Heuvelrug blijken te liggen en die liggen er helaas niet.
Die regel kende ik nog niet, maar ik sta hier best achter! Maar kan je die enorme remkuilen (ook niet natuurlijk te noemen) voor die grote kombocht op het snelle stuk van Amerongen dan aub weg halen :')? Vandaag voor het eerst met een hardtail daar eroverheen geknalt en je merkt door al het gestuiter (gevalletje remmen is angst) niet dat die bocht eraan komt. Op het laatste moment toch maar besloten om goed in de ankers te gaan, wat de juiste beslissing was, anders was ik er vol overheen geschoten.

De rest is prima, alleen dat ene bochtje is net ietsje teveel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud
ElmarJ16 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:13:
[...]

Die regel kende ik nog niet, maar ik sta hier best achter! Maar kan je die enorme remkuilen (ook niet natuurlijk te noemen) voor die grote kombocht op het snelle stuk van Amerongen dan aub weg halen :')? Vandaag voor het eerst met een hardtail daar eroverheen geknalt en je merkt door al het gestuiter (gevalletje remmen is angst) niet dat die bocht eraan komt. Op het laatste moment toch maar besloten om goed in de ankers te gaan, wat de juiste beslissing was, anders was ik er vol overheen geschoten.

Zie hier, een fully is zeker nodig in Nederland :D

• Torched
Demo schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:57:
[...]

[...]
Enerzijds wordt er geklaagd dat de crew alle wortels weg zou halen en als ze er blijven liggen, wordt er weer gezeken dat er zoveel wortels liggen en dat dat de flow er uit haalt 8)7
Je trail moet natuurlijk wel zo zijn dat je er netjes omheen kan rijden als je het niet wil doen. Hoever je daar in gaat onderscheid een goede trail van een wat minder goede.

Gevaarlijk, tja ladders zijn ook gevaarlijk. Net als hamers. :+
Al begrijp ik de positie van de UHR ook wel.

• ElmarJ16
Torched schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:08:
[...]

Je trail moet natuurlijk wel zo zijn dat je er netjes omheen kan rijden als je het niet wil doen. Hoever je daar in gaat onderscheid een goede trail van een wat minder goede.
Waarom ergens omheen rijden? Als ik in de ardennen/Alpen een stuk tegen kom die net even boven mijn niveau is dan stap ik even af en loop ik het stuk. Dat kan in NL toch ook gewoon? Dat geeft achteraf pas écht motivatie om aan je skills te gaan werken.

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:47
Michaelg schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:56:
[...]

Daarom rij ik zonder zadel.. :+

http://i64.tinypic.com/281sg0j.jpg
Sjoewe schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Ja, heel goed! Laat ze maar lullen, aan het einde van je lessen haal je de helft van de criticasters al in, alleen al omdat jij inmiddels wel weet hoe fatsoenlijk je een bocht moet aansnijden.

En wat betreft de Nok... ik heb ondertussen heel wat mensen een (bijna-) ongeluk zien krijgen daar, omdat ze zich maar puur op goed geluk naar beneden storten :X

Ben zelf enorm voorstander van clinics en lessen, heb daar zelf ook zoveel van geleerd.
Hmm...had ik misschien ook maar beter kunnen doen.. 8)

Afgelopen zondag voor het eerst een MTB route gereden met drie andere MSUB'sers. Hadden gekozen voor de route bij Zeist:

http://i66.tinypic.com/35ankso.jpg

Nog niet eerder een MTB parcours gereden, dus met jeugdig enthousiasme (ben 42 8) ) me maar op het parcours gewaagd. Het is wennen om met de MSUB te rijden en zeer pittig voor de benen. Het voorwiel heeft af en toe de neiging om te veel weg te glijden (misschien toch nog te hard opgepompt?). Met als gevolg dat ik op mul stuk naar beneden in een bocht (vlak voor pittige klimmetje) het wiel weggleed en ik onvrijwillig hard kennis maakte met de grond.. |:(

Gelukkig viel de schade nog mee...het was meer mijn ego die schade opliep..hahaha...vraag me niet hoe het kan dat mijn broek kapot scheurde..
http://i66.tinypic.com/1z1gsc6.jpg

http://i67.tinypic.com/vi1t1v.jpg

http://i64.tinypic.com/1j5coz.jpg

Dit gebeurde in het begin van de route.. :F ..maar goed, ben direct weer opgestapt en de overige 24 km die ik daarna gemaakt heb ging prima en heb werkelijk waar genoten van het parcours en de omgeving. Wat is het heerlijk om te doen! Kortom dit smaakt naar meer en ga het snel weer doen! _/-\o_

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:16
Prulleman schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:02:
[...]

Daar heb ik ook mee geëxperimenteerd bij 013, en bij de wat scherpere pump heuvels was het zeker niet verkeerd, toch wat meer ruimte!
Ja daar is het fijn maar ook bij de wat vlakkere stukken met enorm veel hobbels vind ik het zelf erg fijn om het zadel twee cm te laten zakken en daardoor net wat makkelijker de fiets onder me door te laten stuiteren. Als ik de normale hoogte aan hou en gewoon blijf zitten, dan heb ik het gevoel constant van me zadel af geslagen te worden.

PSN: Sasha1103 iRacing Profiel

• Ruud
Michaelg schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 07:41:
[...]

Ja daar is het fijn maar ook bij de wat vlakkere stukken met enorm veel hobbels vind ik het zelf erg fijn om het zadel twee cm te laten zakken en daardoor net wat makkelijker de fiets onder me door te laten stuiteren. Als ik de normale hoogte aan hou en gewoon blijf zitten, dan heb ik het gevoel constant van me zadel af geslagen te worden.
Het gevoel klopt maar bij Stadsbos013 is dat niet nodig vind ik. Of heb je een flauwe zadelbuishoek waardoor je meer last hebt van je zadel? Of staat je zadel hoger dan het mijne?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjoewe
bvsteyn schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 07:22:
Nog niet eerder een MTB parcours gereden, dus met jeugdig enthousiasme (ben 42 8) ) me maar op het parcours gewaagd. Het is wennen om met de MSUB te rijden en zeer pittig voor de benen. Het voorwiel heeft af en toe de neiging om te veel weg te glijden (misschien toch nog te hard opgepompt?).
Ik zou me kunnen voorstellen dat je op zo'n ding een nogal hoog zwaartepunt hebt. Wegglijden komt door gebrek aan grip. Dat krijg je enerzijds vanuit mechanische grip (profiel, bandendruk), anderzijds 'maak' je zelf grip door een actieve fietshouding aan te nemen en de fiets in de bocht te drukken. Normaliter is de eerste stap dat je zorgt dat je pedaal aan de binnenkant van de bocht omhoog staat en dan je je buitenste voet juist naar beneden drukt, maar hoe dat zich naar een eliptigo vertaalt... geen idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElmarJ16
Mij lijkt de eerste stap gewoon druk op je voorwiel zetten. Met zo'n eliptigo lijkt me dat al lastig. Daarna komt het verhaal voetenwerk, wat ook weer lastig gaat worden.

Maar mul zand betekent in het algemeen zo min mogelijk sturen en met de juiste snelheid aankomen.

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:47
Sjoewe schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:49:
[...]

Ik zou me kunnen voorstellen dat je op zo'n ding een nogal hoog zwaartepunt hebt. Wegglijden komt door gebrek aan grip. Dat krijg je enerzijds vanuit mechanische grip (profiel, bandendruk), anderzijds 'maak' je zelf grip door een actieve fietshouding aan te nemen en de fiets in de bocht te drukken. Normaliter is de eerste stap dat je zorgt dat je pedaal aan de binnenkant van de bocht omhoog staat en dan je je buitenste voet juist naar beneden drukt, maar hoe dat zich naar een eliptigo vertaalt... geen idee.
Dank voor je analyse. Denk dat het in mijn geval de combi geweest is van te hoge bandendruk en daarnaast de houding die ik aangenomen had. Het was het begin van het traject dus had gewoon rustiger aan moeten doen...

Rest van het traject ging goed en had ik het onder controle.. ;)

• blitzkrieg
  • Nu online

blitzkrieg

appetjo he!!

[...]

Wat je hier dus eigenlijk zegt is dat je te hard een situatie ingaat die je niet kent en op dat moment niet in kan schatten/overzien en dat het daarom maar aangepast moet worden? ;)

• ElmarJ16
blitzkrieg schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Wat je hier dus eigenlijk zegt is dat je te hard een situatie ingaat die je niet kent en op dat moment niet in kan schatten/overzien en dat het daarom maar aangepast moet worden? ;)
Haha you got me ;) moet tegeven dat dat stuiteren mij best aanstaat, maar dit was wel even buiten m'n comfort zone. Iets waar ik al een tijdje niet in gefietst heb.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@ElmarJ16 Misschen moet je eens kijken naar de instelling van je vork. Van de remkuilen had ik niet zoveel last. Heb je nog een Mondraker geprobeerd? Ik zag op strava dat ik met de Mondraker F-Podium (CX race fully) vrijwel net zo snel was als met mijn Rocky. De Rocky rij ik al 7 jaar, de Mondraker voor het eerst.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• ElmarJ16
Naar die instelling moet ik zeker ook gaan kijken, maar ik voelde het deze keer echt teveel aan de achterkant. Ik heb zelf die Mondrakers niet meer geprobeerd. Mooie bakken, maar voor mij te duur en ik heb nu al 2 fietsen die het hele spectrum, op het échte xc na, al omvatten. Ik vond het te druk daar om een fiets te gaan testen die ik toch nooit zou gaan rijden. Misschien die foxy's wel, maar daar is Hoge ginkel niet het terrein voor waar ik ze in wil testen.

• L0we
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:13
[...]

Welk stukje bedoel je precies? Met mijn hardtail ben ik er afgelopen zondag lekker rap (voor mijn doen) overheen geknald, maar herken het niet echt :)

• ElmarJ16
Ik denk dat het op ongeveer 2/3e van de route is. Vlak daardoor rij je tussen 2 bomen door waarbij je afvraagt of je stuur wel kort genoeg is. Dan (denk ik) de een na laatste bocht naar links.

Maar ik ga eerst maar eens naar de instellingen van m'n vork kijken. Ik had nog een cm of 5 over van de 14 totaal. Er gaat nog minimaal 1 token eruit, misschien ook nog wel wat lucht en een rebound aanpassing.

• Ruud
Heeft iemand ooit iets gelezen over Vittoria TNT's waarvan de zijwang kapot gaat? (Mezcal TNT Graphene huppelepup) Van Schwalbe's was ik het wel gewend dat er diagonale strepen op kwamen maar Vittoria's had ik vrij hoog zitten qua stevigheid. Ja ik ben wat zwaarder dan de gemiddelde MTB'er en ja ik ga ook wat harder maar op zich niets geks.

Druk is niet extreem laag op een 28mm intern velg. (op de pomp 1,8 bar)

Gebruik: Nederland, dus XC
blitzkrieg schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Hoezo? Er ging toch niets mis? @ElmarJ16 ging pas te hard als er niets meer te remmen viel ;)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:46
Zo hè hè. Eindelijk een trekhaak en een Thule Easyfold XT2. Wederom een forse investering (ruim 2k) maar het gemak nu al 2x ondervonden. Op korte termijn heerlijk de routes gaan verkennen bij ons in de buurt én ver weg. Bijna volledig hersteld van een forse verkoudheid (met ontstekingen, wat ik niet wist) maar m'n conditie is nog steeds goed en ik krijg meer en meer lucht inmiddels :D.

Dit weekend wil ik eigenlijk Horst gaan doen (met 30km enkele reis heen net iets te ver weg) en volgende maand ga ik met een vriend richting Houffalize en daar de Neuron verder ontdekken. Erop zetten van de drager inclusief fiets kreeg ik gisteren voor mekaar in circa 2 minuten en dat gemak maakt dat ik hem veel zal gebruiken. Blij met deze keuze in elk geval d:)b

• Ruud
Typhone schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:49:
Zo hè hè. Eindelijk een trekhaak en een Thule Easyfold XT2. Wederom een forse investering (ruim 2k) maar het gemak nu al 2x ondervonden. Op korte termijn heerlijk de routes gaan verkennen bij ons in de buurt én ver weg. Bijna volledig hersteld van een forse verkoudheid (met ontstekingen, wat ik niet wist) maar m'n conditie is nog steeds goed en ik krijg meer en meer lucht inmiddels :D.

Dit weekend wil ik eigenlijk Horst gaan doen (met 30km enkele reis heen net iets te ver weg) en volgende maand ga ik met een vriend richting Houffalize en daar de Neuron verder ontdekken. Erop zetten van de drager inclusief fiets kreeg ik gisteren voor mekaar in circa 2 minuten en dat gemak maakt dat ik hem veel zal gebruiken. Blij met deze keuze in elk geval d:)b

[Afbeelding]
Top!

Leuke routes in de buurt:
Loonse en Drunense duinen (vignet nodig)
Stadsbos013 (Hier leer je sturen en snelheid meenemen in bochten, anders wordt het een stop-and-go-exercitie met bijhorend energieverbruik)
Dorst

Leukste (mijn mening) NL route: Amerongen en Hoge Ginkel (ander vignet nodig). Ook nog goed te doen vanuit Brabant. (weer mijn mening ;) )

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
@Typhone nice, ik heb een tijdje met een achterklep drager rondgereden op mijn vorige auto, zonder trekhaak. Maar man.. wat een drama was dat, het zal vast niet bij alle auto's zo'n drama zijn anders zouden die dingen niet verkocht worden. Maar de haakjes die aan de bovenkant aan de rand van je achterklep haken, waren bijna niet meer los te krijgen. Je moest hiervoor zoveel moeite doen (metalen strip buigen om de juiste hoek te krijgen om de haak tussen de naad door te wurmen..) 1 x in het donker staan kloten, waarbij de onderste haken mijn bumber aardig hadden verwoest. :( gelukkig was het een oude auto, maar toch.

Bij de huidige auto heel bewust voor 1 met trekhaak gekeken! en wat een verademing, gewoon op de trekhaak leggen, beugel vasttrekken, borgpen erdoor, fiets erop en gaan.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:46
Prulleman schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:59:
Bij de huidige auto heel bewust voor 1 met trekhaak gekeken! en wat een verademing, gewoon op de trekhaak leggen, beugel vasttrekken, borgpen erdoor, fiets erop en gaan.
Ik wilde een elektrisch wegklapbare trekhaak maar dat ging bijna €3000,- kosten. Dus toen maar een afneembare gekozen. Een vaste trekhaak wilde ik absoluut niet (i.t.t. de mountainbike ben ik bij de auto wel bezig met looks :D) maar deze is ook met twee keer klikken klaar voor gebruik (denk 10 seconden?) dus dat ging prima.

Afgelopen maandag reed ik in Helmond twee bronzen Strava medailles erbij (veel snotteren, weinig lucht) dus ik was wel verbaasd. Maarrrr, ik ben toen door iemand voorbij gereden die ging niet hard, niet superhard maar extreem hard. Denk dat het de snelste mountainbiker was die ik ooit ben tegengekomen of gezien heb. Op een normaal Nederlands pad kwam hij bij elk heuveltje los, vloog elke bocht in met een gigantische berg zand wat door de lucht vloog (nog nooit gezien!) en die pakte elke 30 seconden denk ik wel 150-200m op mij. Je kunt het op sommige punten goed zien als je de route kent en hij reed echt weg als een komeet. Alsof hij op een scooter zat. Dat zien vind ik wel leuk maar maakt je ook wel weer humble :D. Nondeju wat een kracht en souplesse had die kerel. Als het iemand van hier mocht zijn geweest (rond 16:00) --> re5pect! _/-\o_

@Ruud
Amerongen en Leersum komen begin juli denk ik :)

Typhone wijzigde deze reactie 13-06-2019 10:07 (6%)

• Ruud
Typhone schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:06:
[...]

Ik wilde een elektrisch wegklapbare trekhaak maar dat ging bijna €3000,- kosten. Dus toen maar een afneembare gekozen. Een vaste trekhaak wilde ik absoluut niet (i.t.t. de mountainbike ben ik bij de auto wel bezig met looks :D) maar deze is ook met twee keer klikken klaar voor gebruik (denk 10 seconden?) dus dat ging prima.

Afgelopen maandag reed ik in Helmond twee bronzen Strava medailles erbij (veel snotteren, weinig lucht) dus ik was wel verbaasd. Maarrrr, ik ben toen door iemand voorbij gereden die ging niet hard, niet superhard maar extreem hard. Denk dat het de snelste mountainbiker was die ik ooit ben tegengekomen of gezien heb. Op een normaal Nederlands pad kwam hij bij elk heuveltje los, vloog elke bocht in met een gigantische berg zand wat door de lucht vloog (nog nooit gezien!) en die pakte elke 30 seconden denk ik wel 150-200m op mij. Je kunt het op sommige punten goed zien als je de route kent en hij reed echt weg als een komeet. Alsof hij op een scooter zat. Dat zien vind ik wel leuk maar maakt je ook wel weer humble :D. Nondeju wat een kracht en souplesse had die kerel. Als het iemand van hier mocht zijn geweest (rond 16:00) --> re5pect! _/-\o_

@Ruud
Amerongen en Leersum komen begin juli denk ik :)
Kun je op Strava Flyby niet zien wie het was? (Mits de rit openbaar op Strava staat en Flyby niet disabled is)

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
@Typhone bij mijn huidige auto zat toevallig al een elektronisch wegklapbare trekhaak 8) (wat best goed werkt en er inderdaad mooi uitziet, hoewel ik dezelfde auto ook met een vaste haak had gekocht)

Toevoeging op de lijst van @Ruud , als je naar Dorst gaat, en je hebt wat meer tijd, pak dan ook Cadettenkamp en Vrachelen mee, goed achter elkaar te rijden voor een totaal van 28km (ipv 1 of meerdere keren dezelfde 8km van alleen Dorst). Leuk voor de afwisseling.
Er zit 1 wat langer asfalt overgang stuk in (~2km, tussen cadettenkamp en vrachelen, die je 2 x moet doen).

Dit is zoals ik em meestal rij:
- Dorst start "Breda-zijde" (zo heet het segment ook op Strava, dit is niet het hoofd startpunt, maar wel een populair startpunt)
- Cadettenkamp half --> afslag vrachelen
- Vrachelen helemaal
- 2e helft cadettenkamp.

https://www.strava.com/ac...0411/segments/56955189678

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

Typhone schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:06:
[...]
Was het geen e-biker? :X

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

@Typhone nog even oefenen en trekhaak erop kan in 5 seconden ;) Fietsendrager erop is ook 5 seconden. Fiets erop en vast zetten 20 seconden ;) Voorwaarde is dat alles klaar ligt naast de trekhaak natuurlijk hahaha. Gefeliciteerd iig ;)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Ruud

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
tering... ook lekker als je aardig op de limiet zit en er komt iemand met dubbele snelheid voorbij zoals op ~1:27

• Ruud
Prulleman schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:51:
[...]

tering... ook lekker als je aardig op de limiet zit en er komt iemand met dubbele snelheid voorbij zoals op ~1:27
Dat was een e-biker denk ik :P

• ElmarJ16
Volslagen idioot ja. Staat ook op mijn wishlist O-).

• rasko
ElmarJ16 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:33:
[...]

Volslagen idioot ja. Staat ook op mijn wishlist O-).
Hoor ik daar een Let's ride voor volgend jaar? :*) 8)7

• Ruud
rasko schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:41:
[...]

Hoor ik daar een Let's ride glide voor volgend jaar? :*) 8)7
FTFY

• ElmarJ16
Als je interesse hebt ga ik zeker mee!

Ik heb al meerdere mensen gesproken die er aan mee hebben gedaan. Ze zeggen dat de megavalanche technisch nog best mee valt. De moeilijkheidsgraad zit in de afstand en de (chaotische) massa start. Als je eenmaal je plek hebt gevonden en op eigen tempo naar beneden rijd is het goed te doen.

Dat in tegenstelling tot de pro's die voor de winst gaan. Die zitten al bij de kwalificatie al op 110% te rijden, want het is extreem belangrijk om op de eerste startrij te beginnen. De eerste bocht kan namelijk al je hele race verpesten.

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
poe.. ik sla over hoor :D. Niet het juiste materiaal, niet de juiste skills en te kleine cojones

• rasko
ElmarJ16 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:45:
Als je interesse hebt ga ik zeker mee!

Ik heb al meerdere mensen gesproken die er aan mee hebben gedaan. Ze zeggen dat de megavalanche technisch nog best mee valt. De moeilijkheidsgraad zit in de afstand en de (chaotische) massa start. Als je eenmaal je plek hebt gevonden en op eigen tempo naar beneden rijd is het goed te doen.
Opzich wel de interesse om aan mee te doen, werkelijk meedoen is iets anders natuurlijk. Zal is serieus tot overweging gaan nemen en dan ook starten met training want dat zal dan nodig zijn.
Prulleman schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:07:
poe.. ik sla over hoor :D. Niet het juiste materiaal, niet de juiste skills en te kleine cojones
Nouja een scott spark zal ook niet het beste materiaal zijn om te doen, kwa skills zal het voor mij ook niet op niveau zijn (geen enduro gefietst, geen wedstrijden of dergelijk, wel ardenne (als dit al zou mogen meewegen) en eind Juni staat winterberg op het programma)
En bescherming en dergelijke zal daar toch voor aangeschaft moeten worden.

Mocht het werkelijk zo zijn om mee te doen, heb je nu wel periode om te starten om alles te gaan bijspijkeren.

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik sla ook even over voor de Mega, wil volgend jaar eigenlijk wel eens een enduro-wedstrijd gaan rijden (op de hardtail :D) maar krijg nog steeds niet goed ingeschat hoe moeilijk dat nou eigenlijk is als je het op je eigen tempo doet. Winterberg staat heel hoog op de wishlist, maar ik zag afgelopen zaterdag een foto van de 'gezelligheid' voor de lift waar ik wel even van schrok :X dus daar moet ik een keer een dag vrij voor plannen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:05
Iemand tips voor een handig zadel tasje oid voor een reserve band en wat gereedschap?

Stop hem nu in mijn camelbag maar wil die eigenlijk niet meer meenemen voor korte ritjes

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zadeltasje rammelt alleen maar :P Beetje zwart gaffatape en hem onder je zadel vastplakken of in een oude bidon wellicht als alternatief?

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
@_ferry_ dan heb je nog nooit een goed zadeltasje gehad. Ik fiets ook met zadeltasje voor band en multitool en dat gaat prima. Ik vind een camelbak dan weer niks en heb beide bidonhouders nodig voor het drinken.

Ik heb nog een oude B'Twin zadeltas. Die gaat al heel wat jaren (geloof dat ik die in 2011 heb gekocht) mee.

Wisselwerking Flickr Strava

• ElmarJ16
Demo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:52:
Ik sla ook even over voor de Mega, wil volgend jaar eigenlijk wel eens een enduro-wedstrijd gaan rijden (op de hardtail :D) maar krijg nog steeds niet goed ingeschat hoe moeilijk dat nou eigenlijk is als je het op je eigen tempo doet. Winterberg staat heel hoog op de wishlist, maar ik zag afgelopen zaterdag een foto van de 'gezelligheid' voor de lift waar ik wel even van schrok :X dus daar moet ik een keer een dag vrij voor plannen.
Ik denk dat een enduro wedstrijd in de superplastic cup nog goed te doen is op die hardtail. Zelf ook nog geen ervaring daarmee, maar wil volgend jaar echt mee gaan doen. Dit jaar kwam de data gewoon niet goed voor mij uit en was ik nog onzeker over m'n skills. Ondertussen al best wat heftige afdalingen gereden en dat allemaal binnen m'n comfortzone, dus aan de superplastic durf ik nog best mee te doen. Het lastigste is denk ik dat het heel moeilijk is om op eigen tempo te rijden. Dit omdat er circa tussen de 15 en 30 seconden achter elkaar gestart wordt, dus de druk van de persoon achter je hou je altijd.

Winterberg is verder ook wel goed te doen hoor! Misschien de blackline wat minder, maar voor de rest alles wel. En laat je niet afschrikken door die rij. Die is vaak binnen 10 a 15 minuten opgelost. Hiermee kan je prima 15 runs op een dag maken en dat ga je eind van de dag ook echt wel voelen. Ik moet ook maar eens mijn eerste seizoensritje in winterberg gaan plannen...

• Sjoewe
Ik vond Winterberg prima te handelen op de Honzo (y)
En idd je staat maximaal kwartiertje te wachten, die tijd heb je stiekem ook wel nodig tussendoor om ff een beetje bij te komen.

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
@GrooV volgens mij moet je qua zadeltasje iets pakken waarbij je een strap rondom het tasje kan strak trekken, daarmee elimineer je de lege ruimte en voorkom je rammelen.

Maar ik vind het wisselen teveel gedoe. Als ik geen zin heb om de waterzak te vullen voor een ritje van 1 uur (en het is geen 30 graden!) dan rij ik nog eerder met mijn rugzak zonder drinken. Geen zin om te kiezen welke tools/spares ik wel en niet meeneem...

In de rugzak zit:
- pomp
- biba
- plakkers en lijm
- tubeless reparatie setje (van die bacon strips)
- beetje cash
- multitool met kettingpons
- nep leatherman
- stukje ducttape
- tiewraps
- quicklink
- stuk touw
- co2
- vignetten (UHR, LDD)
Sjoewe schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:39:
Ik vond Winterberg prima te handelen op de Honzo (y)
En idd je staat maximaal kwartiertje te wachten, die tijd heb je stiekem ook wel nodig tussendoor om ff een beetje bij te komen.
heb er ook gereden met mijn xc hardtail, dus gewoon 100mm en 69.8 graden stuurhoek.
was wel niet druk (eind oktober) maar erg tof om te doen! ongetwijfeld geen toptijden gereden, maar het was zeker de moeite waard! De zwarte tracks overgeslagen, niet zoveel zin om mijn nek te breken op de roadgap bv.. dat is niet aan mij besteed, maar de flow country, conti, pinball, freeride e.d. zijn goed te doen.

strava segmenten zitten in de 50-80% in het klassement, dus in vergelijking met mijn betere xc werk (top 2%) niet al te best, maar gezien het materiaal (ook het gebrek aan fatsoenlijke bescherming) ben ik nergens voluit gegaan en vooral genoten van het "gratis" (lees zonder klimmen) afdalen

Prulleman wijzigde deze reactie 13-06-2019 13:56 (42%)

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True