Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 278 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 13:07
(jarig!)
@Meneer iCy
Al in het verleden gemountainbiked? Anders is het aangeraden om eerst een paar keer een MTB te huren om te zien of het iets voor jou is.
Een €450-mountainbike heeft een niet zo'n hoog fungehalte als een €1000 of €1500-model, ik spreek uit ervaring :9.

Zou sowieso ook de 2ehandssites in de gaten houden met jouw budget, mss dat er daar wel iets interessants passeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:28
Als 450 je max is, dan voor 2nd hand gaan. Zijn goede fietsen te vinden voor dat geld, kijk maar eens op Marktplaats in je buurt.
Trek, Merida, Cube,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Voor 450 koop je inderdaad meer fiets via marktplaats, maar.... Als je zelf niet het verschil ziet tussen een versleten tandwiel en een goeie of hoe je ketting slijtage meet, neem dan iemand mee die er wel verstand van heeft. Voor je het weet koop je een voor 450 euro een fiets die het eerste half jaar voor 300 euro opgeknapt moet worden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Als je van plan bent incidenteel te gaan mtben dan zou ik sterk overwegen om voor die paar keer te gaan huren. Zeker iemand die lang is en aan de zware kant heeft erg de neiging om (goedkope) spullen te slopen in het befin. Wielen die het eigenlijk niet aan kunnen. Remmen die het net niet zijn en een zwaar persoon heeft altijd extra lompe kracht waardoor het schakelmateriaal een stuk sneller breekt.

Niet om je gelijk bang te maken en je van het mountainbiken te weerhouden! Maar stel dat je gaat kopen, koop dan een goede tweedehandse. Mocht het niks zijn dan verkoop je em snel met veel minder verlies. Verwacht bijvoorbeeld van die 450 euro fiets niet nog eens 300 euro terug te krijgen. Een tweedehands van 450 kan je nog, mits goed verzorgd en hoelang je er mee doet, voor datzelfde bedrag weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 16:30

Meneer iCy

swarma

Kleding en helm had ik er al niet mee gerekend. Dan spaar ik even wat langer door. Had wel al een Cube gezien voor 450, maar goed dat zal wel net niets wezen.

https://www.fietsenwinkel.nl/cube-aim-pro-29-2019

Heb zelf 2 keer gemtbed op een fiets van iemand anders vroeger. Dat beviel mij erg goed goed en heb de intentie om dit niet als incidenteel te doen.

Ben zelf wel druk bezig met afvallen icm de sport school, maar goed voordat ik een normaal postuur ben duurt nog ff.

Ik zal Marktplaats in de gaten in mijn regio en een oude ken nis proberen mee te nemen. Die heeft er wat meer kijk op.

Bedankt voor alle tips zover!

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 01:41

Appie

F1RST Racing

Voor dat bedrag, kijk naar een vitus nucleus 27.5. #1 in sub $500 mtbs in de afgelopen jaren. Goed frame, goede componenten en makkelijk om te upgraden.

https://www.chainreaction...n-bike-2019/rp-prod173149

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Meneer iCy schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:34:
[...]

Kleding en helm had ik er al niet mee gerekend. Dan spaar ik even wat langer door. Had wel al een Cube gezien voor 450, maar goed dat zal wel net niets wezen.

https://www.fietsenwinkel.nl/cube-aim-pro-29-2019

Heb zelf 2 keer gemtbed op een fiets van iemand anders vroeger. Dat beviel mij erg goed goed en heb de intentie om dit niet als incidenteel te doen.

Ben zelf wel druk bezig met afvallen icm de sport school, maar goed voordat ik een normaal postuur ben duurt nog ff.

Ik zal Marktplaats in de gaten in mijn regio en een oude ken nis proberen mee te nemen. Die heeft er wat meer kijk op.

Bedankt voor alle tips zover!
toon volledige bericht
Het is misschien wat vloeken in de kerk, maar ik heb wel een fiets van 450 euro gekocht :P Rij nu sinds een 1,5 jaar op een Cube Aim SL, tweedehands bij een fietsenzaak gekocht. Ik kocht hem vooral "voor erbij", naast mijn racefiets. In de wintermaanden en zo nu en dan voor de afwisseling pak ik dan de MTB. Ik heb hem bewust voor een beperkt budget gekocht, om te kijken of ik het wat vond.

Ding is verder nog hartstikke prima, en ik ga er vanuit dat mijn technische skills en conditie nog steeds de beperkende factor zijn en niet mijn fiets ;) Zodra ik het idee heb dat dat andersom is of dat de fiets niet goed meer is, weet ik in elk geval dat ik het leuk vind, en dan koop ik wel een duurdere fiets met betere specs :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:04
450 euro kan prima als je niet top of the line spul wilt. Dan mag het budget x10. ;)

Het risico zit echter wel bij sommige verkopers op Marktplaats. Je moet iemand treffen die het beste met je voor heeft en gewoon een goede fiets verkoopt of eerlijk is over de staat van onderhoud.

Want ook met slim shoppen ben je voor ketting, cassette en kettingwielen aan de voorkant zomaar 100 euro kwijt. En dan zit het er nog niets eens op.

Ander voorbeeld; de staat van de voorvork? Die is voor het grote deel niet te controleren. Dat is gewoon geluk hebben. Je kunt namelijk alleen maar de binnenpoten checken op slijtage van de coating. Het kleinste krasje is technisch al een afgeschreven vork, hoeveel mensen het ook oneens met me zullen zijn ;) . Maar hoe ziet de vork er binnenin uit? Daarvoor moet ie open.

Dus ik ben voor de route die @BreadFan genomen heeft, gebruikt bij een LBS kopen. Dat zou mij toch iets meer vertrouwen geven qua after service.

Overigens werd ik genadeloos om mijn oren gereden door iemand op een 26" Target-MTB met een groep uit de grabbelton en ongetwijfeld een vork met elastomeren ipv loodzware coil of lucht. Ik op een carbon hardtail met Fox-vork en XT-groep van minimaal 10 jaar jonger.

En dat kwam niet door de techniek al is die bij mij ook ver te zoeken, dat kwam puur en alleen door de motor.

Waar iemand perfect tevreden kan zijn met Deore 2x10 zijn er ook mensen die het gevoel van SLX M7000-shifters te gammel vinden. Deels bepaald door budget en referentiekader maar voor een groot deel bepaald door tevredenheid met hetgeen je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik ga straks sowieso even kijken bij onze fietsenhandelaar. Misschien heeft die een leuke 2ehandse in mijn prijsklasse. Dan hoef ik alleen nog maar op zoek naar een broek en bescherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Laatst online: 29-04 09:11

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Prulleman schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:09:
zo.. gisteren nog even aan het klussen geweest.. zat een steeds harder wordende kraak bij trappen.. zadelpen + zadelrails deden ook mee, maar die had ik vorige week al aanegpakt, nu was het enkel nog bij trappen.. behoorlijk recent nog mijn direct mount ketting blad opnieuw vast gezet, want de eerste keer zat het euvel daar.. die was het dus ook niet..

Aangezien cannondale fan is van BB30 pressfit bottom bracket lagers (grote lagers direct in je frame zonder cups), maar deze ook berucht zijn om hun gekraak. Gisten daarmee aan de slag gegaan. alles weer schoon en gemonteerd.. proefritje door de straat en net zo hard....

Uiteindelijk maar naar mijn as achter gaan kijken, was het ook, niet, toen de derailleur pad en bingo!

Man man .. wat een gedoe kunnen kraakjes toch zijn...
Ik heb ook een irritant kraakje, welke ik niet kan reproduceren vanuit stilstand. Hoe heb je het uiteindelijk weten op te lossen, want dat zie ik zo 123 niet terug?! :?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
Kraken is teveel vuil, te weinig vet of zaken met verkeerde moment aangedraaid (of een combinatie).
Oplossing is dus uit elkaar, schoonmaken, invetten en met het juiste moment opnieuw vast zetten.

Het kan van alles zijn:
- zadelpen
- zadelrails
- crank bevestiging op je trapas
- bb lagers in cups
- bb cups in frame
- boutjes kettingblad voor
- direct mount kettingblad montage voor
- derailleur pad/frame montage/interface
- (steek)assen
- lagers/assen/scharnieren achtervering
- van alles bij je vork, headset lagers, cups, stuurpen, stuur, vorkkroon
- waarschijnlijk nog 100 dingen

het vervelende is dat het lang niet altijd goed te horen is waar het vandaan komt, een frame kan het geluid op zo'n manier doorgeven dat het heel moeilijk te plaatsen is. Uiteindelijk is het dus gewoon 1 voor 1 alles uit elkaar en schoonmaken, invetten en weer vastzetten, in een volgorde die voor jezelf het meest logisch is

Bij de proefrit door de straat was het helemaal weg, maar laatste ritje door het bos toch niet helemaal.. dus ik ben er ook nog niet :/

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 28-05-2019 11:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb ook een irritant kraakje momenteel, maar heb sterk het vermoeden dat mijn zadelrails de oorzaak zijn, zal die eerst even onder handen nemen, en de thudbuster waar het zadel aan vast zit ook even goed invetten, denk dat het wel veel zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Het enigste voordeel van die kraakjes is dat je fiets daarna wel grondig onderhouden is :)

Ik heb er moment ook 1 die ik wel heb kunnen localiseren. Het kraakje zit bij de bevestiging van de zadelrails met het zadel. Helaas is de enige goede oplossing een nieuw zadel :/. Schoonmaken en insmeren werkt maar tijdelijk. Zit daarom ook sterk te overwegen om van dat motofoam onder me zadel te steken. Dat houdt tenminste het vuil daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Knoop doorgehakt. Ga uiterlijk eind van het jaar de fiets kopen en spaar door tot 800 euro. Dan ben ik hopelijk ook heel wat kilo's kwijt.

Bedankt voor alle adviezen en met 800 moet ik vast wel een eindje kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Prulleman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:46:
Voor 450 koop je inderdaad meer fiets via marktplaats, maar.... Als je zelf niet het verschil ziet tussen een versleten tandwiel en een goeie of hoe je ketting slijtage meet, neem dan iemand mee die er wel verstand van heeft. Voor je het weet koop je een voor 450 euro een fiets die het eerste half jaar voor 300 euro opgeknapt moet worden.
Precies dit, ik dacht er wel verstand van te hebben want fiets al een tijdje en doe het onderhoud zelf. Echter toch besloten alleen te gaan kijken naar een tweedehands fiets en van enthousiasme was ik ineens niet zo kritisch meer. Met als resultaat dat ik achteraf meer kwijt was (doordat er allerlei zaken moesten worden vervangen) dan wanneer ik diezelfde fiets nieuw had gekocht.

Maw, het kan wel, maar neem iemand mee die er, op dat moment, iets minder gekleurd instaat. 8)7

Mijn aller eerste fiets heb ik ook via marktplaats gescoord en was een decathlon BTWIN rockrider 8.1 uit 2011 gekocht voor 375eur van iemand die er nog geen 200 km mee gereden had. Wat een lol heb ik daar mee gehad voor 5 jaar aan een stuk en momenteel is deze nog steeds in gebruik. Heeft mij ook in onderhoud een fractie gekost van wat ik de afgelopen maand heb uitgegeven. :F

* WeaZuL droomt even weg .....

[ Voor 18% gewijzigd door WeaZuL op 28-05-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Meneer iCy schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:53:
Knoop doorgehakt. Ga uiterlijk eind van het jaar de fiets kopen en spaar door tot 800 euro. Dan ben ik hopelijk ook heel wat kilo's kwijt.

Bedankt voor alle adviezen en met 800 moet ik vast wel een eindje kunnen komen.
Huur een keer een MTB, zoals eerder opgemerkt en kijk of het wat voor je is. Mocht het je nou niet bevallen, dan scheelt het je 800eur! De vorige eigenaar van mijn eerste MTB (de Rockrider) had 1100eur voor zijn fiets betaald (nieuw) en zag daar uiteindelijk nog maar een derde van terug, even los van de redenen (lichamelijke klachten/tijd/whatever).

[ Voor 4% gewijzigd door WeaZuL op 28-05-2019 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:32

Typhone

Who Dares Wins

Paar keer flink geregend hier vandaag (regio Eindhoven). Hopelijk nu droog tot vanavond dan ligt het MTB parcours er denk ik picobello bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
zaterdag rondje Dorst gedaan en dat was beduidend langzamer door het mulle zand, zojuist snel tussendoor een rondje Vrachelen en dat lag er vandaag eigenlijk weer prima bij op een enkele stukje na (waar je een verraderlijk dun toplaagje hebt over een flinke laag droog mul zand :D

Hopelijk blijft het een beetje in balans de komende tijd..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Gezien de weersverwachtingen ben ik er bang voor. Komende tijd veel zon en weinig regen.

De ardennen liggen er momenteel dan wel weer uitstekend bij. Goede reden om daar eens langs te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ElmarJ16 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:21:
Gezien de weersverwachtingen ben ik er bang voor. Komende tijd veel zon en weinig regen.

De ardennen liggen er momenteel dan wel weer uitstekend bij. Goede reden om daar eens langs te gaan ;)
Komende maand 2x :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1966
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09-2024
Cube Reaction Pro aangeschaft met Schwalbe Rabit Rob achter en Tough Tom voor. Maar wil deze banden graag vervangen door Tubeless banden omdat ik de meeste tijd ga touren met deze fiets. Wat zouden goede banden zijn voor dit doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ruud1966 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:11:
Cube Reaction Pro aangeschaft met Schwalbe Rabit Rob achter en Tough Tom voor. Maar wil deze banden graag vervangen door Tubeless banden omdat ik de meeste tijd ga touren met deze fiets. Wat zouden goede banden zijn voor dit doel?
kan je "touren" definiëren?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Ik kan je van harte maxxis minions dhr's aanbevelen. Die touren best goed in het buitenland d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-05 08:20
Straks de rode en groene route bij Best maar eens gaan bekijken. Laatst veel van voorbij zien komen dat dit een mooie route is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

rasko schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:44:
Straks de rode en groene route bij Best maar eens gaan bekijken. Laatst veel van voorbij zien komen dat dit een mooie route is!
Het zal wel druk zijn met mensen die aan het verkennen zijn voor de lakebike 24h race die dit weekend gereden wordt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-05 08:20
zonoskar schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Het zal wel druk zijn met mensen die aan het verkennen zijn voor de lakebike 24h race die dit weekend gereden wordt.
Ah, hmm.. Thanks voor de tip. Even bedenken of het dan nog wel wijs is om vandaag te gaan. Geen idee of het dan 'te' druk wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
ruud1966 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:11:
Vittoria Mezcal TNT G+ zo breed mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

1,5 week geleden verkoudheidje opgelopen, afgelopen week hele week in Londen geweest. Twee ritten gedaan (maandag en gisteren) en het is net of ik met kinderbeentjes fiets... wtf. Straks maar eens ff een serieuzere rit erbij pakken om die benen weer fit te krijgen. Liessel en Vlierden geschakeld fietsen of wellicht Helmond en Vlierden. Not happy at all... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
Ah een mountainbike topic, waar ik dit (hoop ik) ook mag posten.. ;)

Heb al een tijdje een Elliptigo voor op de weg als aanvulling/alternatief voor het hardlopen. Ideaal apparaat waar ik regelmatig tochtjes op maak. Nu heeft Elliptigo sinds kort ook de MSUB, welke specifiek voor het bos/onverhard is bedoeld. Afgelopen zondag (en ook gisteren) ben ik met zo'n MSUB het bos bij garderen in geweest. Heb genoten! Het is wel killing voor de bovenbenen, want een zadel heb je niet.. ;)

Ff een impressie;

Let niet op de die mafkees voorop.. O-)

Door het Solse gat

Heb de hele tijd een grijns op mijn gezicht gehad tijdens de rit...zeker voor herhaling vatbaar... _/-\o_

Het ritje van gisteren was met name gaaf en zat een behoorlijk technisch stuk tussen. Erg gaaf!
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2cmxjpd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2wf8s9k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
(jarig!)
@bvsteyn
Dat ziet er idd killing uit!
Lijkt me ook een hele andere manier van balanceren in vergelijking met gewoon mountainbiken :).

Ikzelf heb vandaag Hoge en Lage Vuursche achter de rug met nog een ommetje langs mooie fietspaden rond de Soestduinen. 60 km in totaal.
Prachtige streek hier! _/-\o_

Morgen Austerlitz, Zeist, Amerongen, Leersum en Hoge Ginkel. Zin in! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
CedricD schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:53:
@bvsteyn
Dat ziet er idd killing uit!
Lijkt me ook een hele andere manier van balanceren in vergelijking met gewoon mountainbiken :).

Ikzelf heb vandaag Hoge en Lage Vuursche achter de rug met nog een ommetje langs mooie fietspaden rond de Soestduinen. 60 km in totaal.
Prachtige streek hier! _/-\o_

Morgen Austerlitz, Zeist, Amerongen, Leersum en Hoge Ginkel. Zin in! 8)
Ik ga morgen voor een rondje Amerongen-Hoge Ginkel. Of 4x Hoge Ginkel. Dat kan ook. 4x de Snakerun is namelijk altijd beter dan maar 1x. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@bvsteyn ziet er intensief uit! dat zal je inderdaad wel voelen ;)
@Typhone ik had vandaag ook een minder rondje... het leek wel onmogelijk om op tempo te komen, hartslag bleef redelijk laag, maar het zat er gewoon niet in ofzo..
(drieluik uiteindelijk in 1:21 gereden, 4 minuten langzamer dan mijn snelste tijd van 2 maanden terug ofzo, maar achteraf bleek dat het toch nog gewoon mijn 2e tijd op het drieluik was (in deze volgorde althans).
dus meer het gevoel dan het resultaat..

Kent iemand de shop ridewill.it, daar hebben ze nu een transx 27.2 dropper voor weinig (bij bike-discount.de waren ze al niet duur, maar ook niet leverbaar, hier zijn ze nog goedkoper!)
https://www.ridewill.it/p...ernal-cable-black/555672/

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:46
Och, @Meneer iCy ik rij al 2,5 jaar incidenteel 1-2x per maand op een Btwin rockrider 520 van de Decathlon. Nieuwprijs €280 destijds, en bevalt me prima voor incidenteel wat biken op de heide. Enig nadeel vind ik de mechanische schijfremmen die lastig in te stellen zijn. Verder schakelt hij soepel, er zit de Sram X4 trigger shifter op, waar ik weinig over te klagen heb.
Heb er wel een ander zadel op gezet en klikpedalen, maar verder bevalt hij prima. Zeker voor incidenteel heb je zeker niet meer nodig.

https://www.decathlon.nl/...L0aEfbHpzVmcaAsogEALw_wcB

En inruilwaarde? Ach als je 700 inlevert op een fiets van 1000 euro, of dat je die van 280 volledig afschrijft? Who cares...
Onderzoeken of je het leuk vindt lijkt me prio 1.

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 31-05-2019 10:06 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Prulleman
Gisteren bijna 33km op de klok gezet maar nog steeds met slappe benen. Vandaag even rust nemen en gisteren goed eiwitten genomen en eten stond klaar toen ik thuis kwam. Voel de beentjes vandaag wel maar ik verwacht dat ik morgen weer de power in m’n benen heb en dan deze rare week kwijt ben. Lijkt wel of ik deze week voor het eerst op de fiets zat 🤔.

Gisteren wel de Neuron even mooi op de plaat gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8K3n7OOgXQVoVx6b0K0wqKF2/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Typhone schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:04:
@Prulleman
Gisteren bijna 33km op de klok gezet maar nog steeds met slappe benen. Vandaag even rust nemen en gisteren goed eiwitten genomen en eten stond klaar toen ik thuis kwam. Voel de beentjes vandaag wel maar ik verwacht dat ik morgen weer de power in m’n benen heb en dan deze rare week kwijt ben. Lijkt wel of ik deze week voor het eerst op de fiets zat 🤔.

Gisteren wel de Neuron even mooi op de plaat gezet:

[Afbeelding]
Gave fiets!

P-Bergweg is helemaal leeg... Heerlijk om zo vroeg te zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Amerongen was lekker glijden af en toe. Hoge Ginkel daarna was perfect.

En remkuilen? Geen last van :D de voorkant van de fiets is nu perfect! Wat er ook onder het wiel doorgaat er is altijd voldoende grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Ruud schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:16:

En remkuilen? Geen last van :D de voorkant van de fiets is nu perfect! Wat er ook onder het wiel doorgaat er is altijd voldoende grip.
Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar wat heb je nu precies aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
ElmarJ16 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar wat heb je nu precies aangepast?
Nee niet gepost: iets minder sag, wat minder low speed compressie, wat minder high speed compressie.

Rebound weet ik niet helemaal. Gewoon goed afgesteld.

Oh en een nieuwe vork. (DVO Diamond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Ruud geen interesse in de GoT mtb Strava club?
https://www.strava.com/clubs/GoT-MTB

[ Voor 27% gewijzigd door Prulleman op 31-05-2019 13:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Nope, Strava gebruik ik voor mezelf en niet openbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
(jarig!)
Ruud schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:16:
Amerongen was lekker glijden af en toe. Hoge Ginkel daarna was perfect.

Ziezo, mijn dagje UHR zit er op. 125 km in 6 uur.
Eerste helft rustig gereden, wat gegeten in het Beauforthuis en daarna iets intensiever het 2e gedeelte afgelegd.
Morgen Kwintelooijen en Rhenen en dan heb ik alle routes gehad :9

Mag ik vragen in welke tijd je de snakerun afgelegd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
CedricD schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:39:
[...]

Mag ik vragen in welke tijd je de snakerun afgelegd hebt?
Mooie afstand!

Vandaag 1min24sec, jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
(jarig!)
Ruud schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:49:
[...]

Mooie afstand!

Vandaag 1min24sec, jij?
Wow, zo snel (y)

De eerste keer 1:47, de tweede keer 1:40.
Wou er de 2e keer volledig voor gaan maar had op de terugweg van Austerlitz/Zeist gemerkt dat er wat speling op m'n balhoofd gekomen was en wou geen onnodige risico's nemen.
Enfin, 1:24 is een tijd die ik toch nooit kan halen :9.

Wel tevreden van m'n nieuwe bandjes, Racing Ray en Ralph (Addix SpeedGrip). Ik merk gewoon dat ik meer grip heb.
Ik kan ook mensen beter volgen in de technische stukken. Bergop rij ik ze los en bergaf word ik wel ingehaald, maar kan dan wel perfect in het wiel blijven. Heeft ook grotendeels met parcourskennis te maken denk ik :).

Ah, ik mag niet klagen van m'n techniek. Als ik 1500 MTB-kilometers per jaar doe zal het veel zijn (op 15000+ km/jaar) :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Haha, bergop ben ik niets waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:13
Met 1:40 doe je met de besten mee ;) harder lukt me ook niet zonder 2 kiezen te verliezen. Bergop ben ik ook niet veel waard, berg af heb ik wat meer aan m’n gewicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ooit een keer onbewust 1:45 gereden zie ik nu terug in Strava, zal de volgende x dat ik er ben eens mijn best doen.
Klimmen gaat me over het algemeen ook beter af Amerongen 4 bergweg staat bij mij op 3:05 :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:13
3:18, maar dat was na een winter door trainen en fietsen. 4:54 zonder die extra effort... Dat zijn ook de segmenten waarop je makkelijk verschil kan maken met training (kilometers in de benen) en dan is het leuk om te zien dat je daar tijd wint. Afdalen win je meestal niet zoveel tijd mee (je rijdt sneller dus ben je er relatief korter, dus is je mogelijkheid op tijdswinst minder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vergeet niet allemaal volgende week maandag (Pinksteren) naar het Velozine popup event te komen op de bergweg in Amerongen. Wij staan daar te filmen ;)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ruud schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:49:
[...]

Mooie afstand!

Vandaag 1min24sec, jij?
1:34 hier op mijn weggooi Cube. Kan nog wel poepie sneller als ik er echt voor ga zitten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Als we toch allemaal aan het vergelijken zijn, zijn die tijden gisteren gereden?

Het zegt allemaal zo weinig. ;) en let er vooral op dat het geen wedstrijd is. De dag erna mag er meestal gewoon weer gewerkt worden dus hou voldoende marge aan :)

[ Voor 36% gewijzigd door Ruud op 01-06-2019 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
*knip*

[ Voor 102% gewijzigd door Fiddle op 06-11-2019 14:08 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nieuwe mtb besteld. Omdat de Hope mij echt te lang duurde en niet in de buurt te bestellen was/is was ik verder gaan kijken. De Canyon neuron was op korte termijn leverbaar maar ik fiets toch meer xc dus heb ik wijselijk besloten toch navraag te doen voor de canyon Lux. Maaar helaas konden ze geen datum geven wanneer die weer leverbaar word. Dus nu komt eind Juli de Orbea Oiz M50 met fox factory Kashima pack, dropper en de xt remmen upgrade. In natuurlijk porno rood. Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
snakerun is bij mij ook altijd rond die 1:40 (PR is 1:38 op mijn Kona) maar ik ben niet echt aan het jagen op kleine stukken, doe liever de hele ronde dan in een goed tempo. Ik vind Hoge Ginkel wel een prachtige route (behalve dan die lange rechte klim aan het einde waar ik even de naam niet van weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Tylen schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:08:
Nieuwe mtb besteld. Omdat de Hope mij echt te lang duurde en niet in de buurt te bestellen was/is was ik verder gaan kijken. De Canyon neuron was op korte termijn leverbaar maar ik fiets toch meer xc dus heb ik wijselijk besloten toch navraag te doen voor de canyon Lux. Maaar helaas konden ze geen datum geven wanneer die weer leverbaar word. Dus nu komt eind Juli de Orbea Oiz M50 met fox factory Kashima pack, dropper en de xt remmen upgrade. In natuurlijk porno rood. Eindelijk.
Kek kleurtje! :) Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
haha porno rood, ik neem aan dat dat niet de echte benaming is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:40
Inmiddels vermaak ik me alweer ruim een jaar uitstekend op mijn MTB. Aanstaande woensdag ga ik naar familie in Zeeland toe en ik dacht eraan om overdag op de weg er naar toe een aantal routes op te pikken en dan 's avonds daar aan te komen. Mijn gedachte:
- 's morgens Loonse en Drunense Duinen (24km)
- begin van de middag Dorst (9 km)
- eind van de middag Bergen op Zoom (afhankelijk van hoeveel energie ik nog heb, in principe de grote ronde van 28km)
Mijn vraag aan jullie: zouden jullie er wellicht 1 overslaan wegens niet leuk of juist een andere toevoegen op diezelfde lijn richting Zeeland? :)

En dan eigenlijk nog een belangrijkere vraag. In juli ga ik naar Engeland in de buurt van Birmingham. Ik wil The Long Mynd gaan fietsen. En dan op de terugweg richting Dover The Surrey Hills doen. Iemand toevallig ervaring met deze routes die daar iets over wil delen?

http://www.mtbtrails.info...Number=209#TrailNumber488
YouTube: Long Mynd Loop - MTB Route

Surrey Hills:
http://www.mtbtrails.info...eNumber=81#TrailNumber119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Prulleman schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:40:
@bvsteyn ziet er intensief uit! dat zal je inderdaad wel voelen ;)
@Typhone ik had vandaag ook een minder rondje... het leek wel onmogelijk om op tempo te komen, hartslag bleef redelijk laag, maar het zat er gewoon niet in ofzo..
(drieluik uiteindelijk in 1:21 gereden, 4 minuten langzamer dan mijn snelste tijd van 2 maanden terug ofzo, maar achteraf bleek dat het toch nog gewoon mijn 2e tijd op het drieluik was (in deze volgorde althans).
dus meer het gevoel dan het resultaat..

Kent iemand de shop ridewill.it, daar hebben ze nu een transx 27.2 dropper voor weinig (bij bike-discount.de waren ze al niet duur, maar ook niet leverbaar, hier zijn ze nog goedkoper!)
https://www.ridewill.it/p...ernal-cable-black/555672/
interessante link naar die webshop. wil op den duur voor een xc bak die ik aan het opbouwen ben ook een 27.2 dropper hebben en die prijs is nog wel te overzien. ik moet dan wel een interne hebben maar die hebben ze ook voor dezelfde prijs zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Wyke schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:48:
Inmiddels vermaak ik me alweer ruim een jaar uitstekend op mijn MTB. Aanstaande woensdag ga ik naar familie in Zeeland toe en ik dacht eraan om overdag op de weg er naar toe een aantal routes op te pikken en dan 's avonds daar aan te komen. Mijn gedachte:
- 's morgens Loonse en Drunense Duinen (24km)
- begin van de middag Dorst (9 km)
- eind van de middag Bergen op Zoom (afhankelijk van hoeveel energie ik nog heb, in principe de grote ronde van 28km)
Mijn vraag aan jullie: zouden jullie er wellicht 1 overslaan wegens niet leuk of juist een andere toevoegen op diezelfde lijn richting Zeeland? :)
Van de routes bij bergen op zoom vind ik zelf enkel de zwarte lus interessant. De groene vind ik dan maar saai fietsen (soms wel in een mooie omgeving, maar veel brede paden en weinig singletrack). Met de route bij halsteren (paarse route) schijnt er het een en ander bijgebouwd te zijn. Was vroeger maar een rare route die slecht was aangegeven dus ik ben daar op een bepaald punt gestopt om naar toe te rijden.

Een ander ding waar je eens naar toe kan gaan is de wielerexperience in Roosendaal. Ze hebben daar de grootste pumptrack van Europa (of dat nog steeds zo is weet ik niet. Hebben ze destijds veel mee aangekondigd) en een leuk mtb parkje waar je wel aan je skills kan werken. Geen plek om je een hele dag te vermaken, maar best leuk voor max een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

VIC_TOR schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:31:
haha porno rood, ik neem aan dat dat niet de echte benaming is :)
Nee dat is gewoon rood 😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElmarJ16
Dit topic heeft de afgelopen tijd te weinig plaatjes gekregen dus maar tijd voor wat bikeporn:

Het Stanton project is namelijk eindelijk rijdbaar en ik heb vandaag de eerste kilometers erop gereden. Het frame had ik al wat langer, maar ik moest nog een aantal onderdelen, zoals de zadelpen en drivetrain, nog hebben. Vorige week besteld en eind deze week binnen. Gelijk op vrijdag begonnen met opbouwen en zaterdag afgemaakt. Ik moet nog aan een aantal details werken (vork stickers, vork nog 10 mm hoger zetten naar 140mm en een nieuw stuk krimpkous om de achterremleiding en versnellingskabel). Dat weerhield me niet om vandaag in de volle zon alvast alles op de foto te zetten.

Hieronder een paar afbeeldingen, maar het volledige album vind je hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7wFjvgzdNcOvnQxCsxppC3nq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XmtR2CWYtOYEWizIjItZQseh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ucVO6NkPRZJQQCTrXj6Alnfd/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17
Tylen schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:08:
Mooie vorm van het frame!
En rood is gaaf (mijn Focus One Pro is dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 16:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

@ElmarJ16 hij (of is het een zij?) is prachtig! O+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Afgelopen week twee keer met de Neuron weggeweest. Vond beide keren dat mijn benen er niet goed aan toe waren maar dat had wellicht een andere oorzaak :X...
..zaterdagavond wilde ik de fiets verplaatsen en leek het net of de band in het kunstgras (wat ik heb in de tuin) bleef zitten. Toen dat niet zo was tilde ik de fiets op draaide ik aan het voorwiel en na welgeteld een halve slag stond het wiel stil :D

Gisterenochtend dus even de remklauw opnieuw uitgelijnd en een proefrondje gereden (dat deed ik ook toen ie nog verkeerd stond) en dat verschil was bijna dag/nacht. Vanavond zal ik hem weer even de sporen geven en kijken of het beter gaat lol _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Typhone schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:12:
Afgelopen week twee keer met de Neuron weggeweest. Vond beide keren dat mijn benen er niet goed aan toe waren maar dat had wellicht een andere oorzaak :X...
..zaterdagavond wilde ik de fiets verplaatsen en leek het net of de band in het kunstgras (wat ik heb in de tuin) bleef zitten. Toen dat niet zo was tilde ik de fiets op draaide ik aan het voorwiel en na welgeteld een halve slag stond het wiel stil :D

Gisterenochtend dus even de remklauw opnieuw uitgelijnd en een proefrondje gereden (dat deed ik ook toen ie nog verkeerd stond) en dat verschil was bijna dag/nacht. Vanavond zal ik hem weer even de sporen geven en kijken of het beter gaat lol _O-
_O- _O-

Ik ga vanavond ook even mijn remmen nalopen. Die lopen al vanaf het begint een heeeeeeel klein beetje aan, maar ik ben te lui ervoor :P Nu dus even de fiets weer tip top in orde maken omdat hij de verkoop in gaat. Zocht er hier nou iemand een leuke instapper? (Cube Acid 2017, L, twentyniner, tubeless gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 20:01
@Typhone Zag je foto van de Neuron, is jouw zadel-stuur drop niet vrij groot? Of ligt dat aan de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

roda_djavulen schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:26:
@Typhone Zag je foto van de Neuron, is jouw zadel-stuur drop niet vrij groot? Of ligt dat aan de foto.
Dat durf ik niet te zeggen... Ik gebruik die dropper vooralsnog nooit en ben 1.93m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 20:01
@Typhone Welke maat heb je? Het viel me zomaar op, heb zelf een Neuron Al 7.0 en mijn drop lijkt een stuk kleiner. (een maatje L bij lengte van 1.86)

Maakt verder niks uit, als het maar lekker fietst :D

Heb zelf sinds kort ook een dropper, in Nederland gebruik ik hem niet, maar vorige week Cimes des Waimes gefietst en dan is het toch wel fijn op de technische afdalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

roda_djavulen schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:33:
@Typhone Welke maat heb je? Het viel me zomaar op, heb zelf een Neuron Al 7.0 en mijn drop lijkt een stuk kleiner. (een maatje L bij lengte van 1.86)

Maakt verder niks uit, als het maar lekker fietst :D

Heb zelf sinds kort ook een dropper, in Nederland gebruik ik hem niet, maar vorige week Cimes des Waimes gefietst en dan is het toch wel fijn op de technische afdalingen.
Ik heb de XL maat :). Ik heb hem relatief hoog staan anders vormen m'n benen constant een te grote hoek. Lekker fietsen deed het niet maar ik denk dat het vanavond fijner gaat :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Typhone schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen... Ik gebruik die dropper vooralsnog nooit en ben 1.93m.
gaat niet om de "dropper"(post), maar om het hoogte verschil tussen je stuur en je zadel, deze afstand noemen ze "drop".
Op die laatste foto lijkt je zadel inderdaad behoorlijk hoog te staan tov je stuur. Ook is je zadel vrij ver naar voren /beneden gekanteld..

Zo op de foto zit dit wel buiten de norm, maar... niks is zo persoonlijk als zadel en stuur positie, dus de enige die er over kan oordelen ben je zelf. Zolang je rug flexibel genoeg is om met zo'n drop te rijden is er niks mis mee.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 10:52
Dit weekend voor de eerste keer meegedaan aan Lakebike24 in de 24 uur TeamXL klasse. We reden met 7 man. We hadden de snelle jongens laten starten om te proberen een gaatje te slaan. Na 3 rondjes lagen we 2de en bleef het de uren daarna erg close tussen de eerste 5-6 teams. In de avond hadden we ongeveer een ronde achterstand op de nummer 1 en een halve ronde voorsprong op de nummer 3. Dat de eerste plaats er niet in zat hadden we al snel door, maar de 2de plaats moest lukken.

In de nacht konden wij het verschil maken met de nummer 3. Wij draaiden allemaal een dubbele ronden zodat we daarvoor of daarna allemaal even konden pitten. Toen het langzaam licht begon te worden lagen we 1,5 ronde voor op de nummer 3.Uiteindelijk had ik de eer om zo'n 2,5 uur voor tijd de nummer 3 op 2 rondes achterstand te zetten en was de strijd gestreden.

Met 2 rondes achterstand en 2 rondes voorsprong dus 2de geworden. 77 rondes in totaal.

Persoonlijk moest ik er echt in komen. De eerste ronde te hard van stapel gegaan en mezelf volledig opgeblazen. Daarna 2 rondjes rustig aan gedaan en toen kreeg ik mijn ritme te pakken en reed ik mooi middenmoot van ons team.

Wat een ontzettend gave ervaring en een goed georganiseerd evenement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Prulleman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:36:
[...]

gaat niet om de "dropper"(post), maar om het hoogte verschil tussen je stuur en je zadel, deze afstand noemen ze "drop".
Op die laatste foto lijkt je zadel inderdaad behoorlijk hoog te staan tov je stuur. Ook is je zadel vrij ver naar voren /beneden gekanteld..

Zo op de foto zit dit wel buiten de norm, maar... niks is zo persoonlijk als zadel en stuur positie, dus de enige die er over kan oordelen ben je zelf. Zolang je rug flexibel genoeg is om met zo'n drop te rijden is er niks mis mee.
Hmmmmz, noted. Als de garage eindelijk eens klaar is dan ga ik alles eens nalopen. Vooralsnog zit ik prima op de fiets, ook de langere ritten. Overigens staan op al mijn fietsen de zadels relatief hoog zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Typhone schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Ik verwacht mijn dropper meer te gebruiken om het zadel omlaag te doen voor als ik twee fietsen op de fietsendrager moet hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:36:
[...]

Zadel staat ver naar voren. Dat vertekent het beeld ook nogal. En vergeet niet dat een fully nog inzakt aan de achterkant met als draaipunt het voorwiel. Dit wordt nog versterkt door de gebruikte standaard. Daar lijkt ook nogal wat hoogte in te zitten. Dus het zadel kantelt nog naar achteren.

Een fiets voor iemand richting 2m ziet er 'altijd' nogal uit verhouding uit. De mijne zit ook op het randje. (Al heb ik een riser-stuur en 150mm vork dus iets meer hoogte aan de voorkant)

@Tylen: wat is het Fox Factory bladiebla-pack? Alleen Kashima-coating? Of ook de Elite/Factory-cartridge? Misschien zelfs een 34-vork?

@Rudolf: hoe ging het met de warmte gisteren?

@Typhone: aanlopende rem. :D Overigens wel een tip bij een nieuwe naaf/wielset. Remklauwen/schijven opnieuw uitlijnen!

Ik ging gisteren zoeken naar een loszittend iets aan mijn fiets. Bleken de ijsklontjes in mijn bidon te rammelen...

[ Voor 11% gewijzigd door Ruud op 03-06-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ruud schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:45:
[...]

@Tylen: wat is het Fox Factory bladiebla-pack? Alleen Kashima-coating? Of ook de Elite/Factory-cartridge?
To be honest, I dont know :+ Maar de standard vork op de fiets is een Fox 32 Float SC Performance 100 en daar kan de Fox Factory Kashima PTU Pack bijgenomen worden. Ik ga er dus vanuit dat het Factory internals zijn met een Kashima coating. (jaja, waarom koop je iets zonder research te doen blabla.. Ik was het gewoon zat en deze voldoet voor mij, kan hem altijd upgraden met ander spul)

Edit: Deze dus ;) https://www.bakkerracingp...it4-3-pos-29-tapered.html

[ Voor 21% gewijzigd door Tylen op 03-06-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ruud schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:45:
[...]

Zadel staat ver naar voren. Dat vertekent het beeld ook nogal. En vergeet niet dat een fully nog inzakt aan de achterkant met als draaipunt het voorwiel. Dit wordt nog versterkt door de gebruikte standaard. Daar lijkt ook nogal wat hoogte in te zitten. Dus het zadel kantelt nog naar achteren.

Een fiets voor iemand richting 2m ziet er 'altijd' nogal uit verhouding uit. De mijne zit ook op het randje. (Al heb ik een riser-stuur en 150mm vork dus iets meer hoogte aan de voorkant)

@Tylen: wat is het Fox Factory bladiebla-pack? Alleen Kashima-coating? Of ook de Elite/Factory-cartridge? Misschien zelfs een 34-vork?

@Rudolf: hoe ging het met de warmte gisteren?

@Typhone: aanlopende rem. :D Overigens wel een tip bij een nieuwe naaf/wielset. Remklauwen/schijven opnieuw uitlijnen!

Ik ging gisteren zoeken naar een loszittend iets aan mijn fiets. Bleken de ijsklontjes in mijn bidon te rammelen...
toon volledige bericht
die standaard maakt wel wat verschil inderdaad, maar qua sag... die heb je aan de voorkant ook.

wat betreft je remmen uitlijnen, ik kreeg ze er volgens mij niet eens tussen toen ik mijn nieuwe set erin hing :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
@Ruud Voor ons was het prima te doen, omdat wij toch maar steeds een rondje reden. Voor de 24, 12 en 4 uurs rijders moet het een hel zijn geweest. Op het technische stuk op een open plek in het bos was het net een oven, en dat was net een stuk waar je geen snelheid kon maken dus ook weinig rijwind zeg maar.

ik heb zelf wel ORS genomen tegen uitdroging, omdat ik redelijk prikelbare darmen heb :D
Maar geen last van gehad verder.

[ Voor 16% gewijzigd door Rudolf op 03-06-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Prulleman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:53:
[...]
die standaard maakt wel wat verschil inderdaad, maar qua sag... die heb je aan de voorkant ook.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar toch moest het zadel op mijn fullies net een tikkie naar voren gekanteld zijn tov mijn hardtails... Zeker aangezien je in plumpuddinghouding-op-het-zadel (gewoon zittend dus) bijna geen sag aan de voorkant hebt. Sag meet je in attack-mode en ik zit niet op het zadel in attack-mode ;)

Overigens is de negatieve veerweg een leuk uitgangspunt maar verre van de waarheid. En dat is weer een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Ruud
Het naar voren gekantelde zadel komt volgens mij omdat de fiets 'inzakt' als ik erop ga zitten.
In de normale rechte stand ging hij irriteren aan de voorkant omdat hij iets te 'recht' stond.

Laatst had ik een hele stoute gedachte en dat was mezelf afvragen hoe een full suspension XC fiets zou zijn O-)

De hele houding van de BMC ademt snelheid terwijl de Neuron veel meer een fiets voor lange ritten is. Ik vind het ook jammer dat zowel de racefiets, de BMC en de Neuron compleet anders trappen. Als ik van de racefiets afkom dan ben ik een dag later bekaf op eender welke mountainbike aangezien ik het gevoel heb 'niet vooruit te komen'. Racefiets in mijn geval (ik zeg het maar even) is geen echte wielrenfiets maar zo'n ding met een MTB-achtige layout maar wel echte racegroepen erop. Leek me wat veiliger qua houding op de fiets omdat het mountainbiken me meer aan het hart gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ElmarJ16 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:37:
Dit topic heeft de afgelopen tijd te weinig plaatjes gekregen dus maar tijd voor wat bikeporn:

Het Stanton project is namelijk eindelijk rijdbaar en ik heb vandaag de eerste kilometers erop gereden. Het frame had ik al wat langer, maar ik moest nog een aantal onderdelen, zoals de zadelpen en drivetrain, nog hebben. Vorige week besteld en eind deze week binnen. Gelijk op vrijdag begonnen met opbouwen en zaterdag afgemaakt. Ik moet nog aan een aantal details werken (vork stickers, vork nog 10 mm hoger zetten naar 140mm en een nieuw stuk krimpkous om de achterremleiding en versnellingskabel). Dat weerhield me niet om vandaag in de volle zon alvast alles op de foto te zetten.

Hieronder een paar afbeeldingen, maar het volledige album vind je hier.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Wat een vette bak en een super kleur! Veel beter dan porno rood en zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Typhone schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:42:
@Ruud
Het naar voren gekantelde zadel komt volgens mij omdat de fiets 'inzakt' als ik erop ga zitten.
In de normale rechte stand ging hij irriteren aan de voorkant omdat hij iets te 'recht' stond.

Laatst had ik een hele stoute gedachte en dat was mezelf afvragen hoe een full suspension XC fiets zou zijn O-)

De hele houding van de BMC ademt snelheid terwijl de Neuron veel meer een fiets voor lange ritten is. Ik vind het ook jammer dat zowel de racefiets, de BMC en de Neuron compleet anders trappen. Als ik van de racefiets afkom dan ben ik een dag later bekaf op eender welke mountainbike aangezien ik het gevoel heb 'niet vooruit te komen'. Racefiets in mijn geval (ik zeg het maar even) is geen echte wielrenfiets maar zo'n ding met een MTB-achtige layout maar wel echte racegroepen erop. Leek me wat veiliger qua houding op de fiets omdat het mountainbiken me meer aan het hart gaat.
Dan komt er toch een Lux bij :+

By the way: FiveTen -25% bij Bike-Components :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ruud schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:51:
[...]

Dan MOETEN de velgen van de BMC wel echt passen. Nog een set erbij won't happen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Typhone schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:42:
@Ruud

Het verschil tussen een XC hardtail met relatief snelle bandjes en een racefiets is een stuk kleiner.. laatst ook met 30/uur van Breda naar stadsbos 013 (22km) gereden op mijn Ray/Ralps en dat was niet eens volle bak want ik wilde nog wat overhouden voor in het bos natuurlijk.
Gisteren sinds lange tijd weer eens een stukje op de racer gedaan (geen bijzonder fiets, een cube met tiagra, eigenlijk een maat te groot, want in bruikleen). En daar heb ik met vrij veel moeite 33.7 km/u kunnen halen over een uur. Ik denk dat met dezelfde effort op mijn MTB 31+ had gereden. Op een trail mtb.... geen ervaring mee, en behoorlijk afhankelijk van de banden, maar ook met ray/ralph.. zou het ook niet boven de 28 uitkomen.. een lux, zou denk ik niet langzamer zijn dan mijn hardtail, die is volgens mij mega efficient (en zou je nog kunnen locken).

Maar je kan rijden op de weg en in het bos natuurlijk helemaal niet vergelijken, want je zit ook nog met de rolweerstand van de ondergrond. Daarnaast heb je naast de verhoogde rolweerstand ook een heel andere manier van energie leveren. Op de weg zit je veel meer op een constante power output, terwijl je in het bos continue aan het wisselen bent ruim boven en onder je power threshold. Dit zijn zaken waar je ook wel op kan trainen, maar als je meer km op de weg maakt, dan kan dat best lastig omschakelen zijn, op welke fiets dan ook

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Lux kan voorlopig niet besteld worden ;)

Tot wanneer is die korting? (wil nog Hope Floats, in porno rood, hebben 8) )
zonoskar schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:48:
[...]

Wat een vette bak en een super kleur! Veel beter dan porno rood en zwart :)
*;

[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 03-06-2019 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Demo schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:20:
@ElmarJ16 hij (of is het een zij?) is prachtig! O+
(lomp) staal, wil van alles af maar absoluut niet vergevingsgezind en dan ook nog blauw? Ik denk een hij :)

En pornorood is ook zeker geen lelijke kleur hoor @Tylen ;). Sowieso stukken beter dan zwart en ik vind die orbea's tegenwoordig ook echt schitterende bakken. Daar ga je veel plezier uit halen. En die dropper ga je vermoedelijk een stuk meer gebruiken dan je denkt. Ik vind het echt ideaal om een afdaling mee in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 19:50
[...]

Op zich mooie korting, maar wel jammer van de ~6 euro verzendkosten. Is nu ongeveer tientje goedkoper voor Freeriders schat ik (die hier soms rond de 85 euro in de aanbieding gaan).

Zitten deze schoenen doorgaans ruim, krap of kun je gewoon je standaard schoenmaat nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
Iets krapper dan normaal. Heb voor mijn doordeweekse schoenen vaak tussen maat 41 en 42 en met five tens is 42.5 perfect voor mij. 42 past ook, maar dan zit ik met mijn rechtervoet eigenlijk net op het randje. Met wat vaker lopen weet ik de schoen dan nog comfortabel te vormen naar m'n voet.

Hoe ze in vergelijking met andere mtb schoenen zijn weet ik niet. Ik gebruik eigenlijk alleen maar five tens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
@Morrar : daarom kunje beter twee paar voor 65 euro per paar bestellen. Dan is het nog maar 3 euro verzenden per paar :p

Zo doe ik het in ieder geval meestal ;)

Ik heb ook een half maatje of een maatje groter. Ze vallen best breed. De lengte is voor mij net niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dropper besteld :)

over 2 weken weekendje met vrienden in de Ardennen en de week erna de RDHF (en ik had me ook al ingeschreven voor de limburg trail tour), dus we gaan eens kijken hoe dat werkt.

Het is voor een XC bike met 27,2 zonder interne bekabeling.. dus ik wilde niet teveel investeren, daarnaast denk ik dat ik nog steeds in NL zonder dropper ga rijden, met name omdat ik hier in de buurt gewoon geen hoogte verschillen heb en dus nog steeds 90% van de tijd op het drieluik rond fiets.

het is deze geworden:
http://tranzx.com/product/10dropperpost/ysp22.html

(meer drop is er eigenlijk niet te vinden in 27.2 droppers en voor een externe bekabeling heeft deze de kabel tenminste aan de kraag, waardoor je kabel niet mee heen en weer schuift bij het droppen.)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@ElmarJ16 leef je nog :D?
Mooie fiets hoor! Lekkere shiny paint.

staan jou Strava ritten trouwens half op privé? ik zie wel het totaal, maar geen segmenten

/Edit als ik je volg kan ik ze wel zien, maar dat kan zonder toestemming ;)

En toch een PR te pakken op Cadettenkamp

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 04-06-2019 21:20 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElmarJ16
Prulleman schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:12:
@ElmarJ16 leef je nog :D?
Mooie fiets hoor! Lekkere shiny paint.

staan jou Strava ritten trouwens half op privé? ik zie wel het totaal, maar geen segmenten

/Edit als ik je volg kan ik ze wel zien, maar dat kan zonder toestemming ;)

En toch een PR te pakken op Cadettenkamp
Haha ja ik leef nog! Ging toch even fout op dat draaien en keren stuk nadat je van de A27 af rijd. Vlak voor die grote bocht naar links heb je nog een een stuk waar 2 bomen iets dichter op elkaar staan. Daar raakte ik vol met m'n stuur de linker boom en werd toch wel aardig van m'n fiets afgeslingerd :X. Wat er precies fout ging weet ik niet. Ik gooide wel best heftig m'n stuur om, maar of dat nou kwam omdat m'n voorwiel iets ging schuiven of gewoon een lompe actie weet ik niet. Wat ik wel weet is dat die stanton's echt wel lang zijn en ik daar m'n rijstijl nog wat op aan moet passen :).

Verder geen schade, maar ik moest m'n stuur weer recht zien te krijgen en m'n remhendel weer op z'n plek. Duurde daarom wat langer.

Ook echt totaal geen spijt om een ltht op te bouwen. Ideale fiets om gewoon mee te kunnen smijten in de afdalingen maar kan ook nog echt wel hard rechtdoor als het moet. Ik zag ook dat ik veel in de buurt van mijn PR's heb gereden en dat terwijl ik al zeker meer dan een jaar niet op snelheid getraind heb. Binnenkort maar eens de UHR opzoeken.

Edit/ nog even naar mijn strava settings gekeken. Ritten deed ik al alleen op volgers zetten, maar in de algemene instellingen stond alles nog vol open (waarschijnlijk de reden waarom alleen het totaal te zien was). Net even aangepast en het zou nu wel goed afgeschermd moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ElmarJ16 op 04-06-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 19:50
Ruud schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:44:
@Morrar : daarom kunje beter twee paar voor 65 euro per paar bestellen. Dan is het nog maar 3 euro verzenden per paar :p

Zo doe ik het in ieder geval meestal ;)

Ik heb ook een half maatje of een maatje groter. Ze vallen best breed. De lengte is voor mij net niet genoeg.
Hoor ik hier een inkoopactie in de maak? :D Als we 10 paar schoenen kopen is het nog maar 0.6 euro verzendkosten per paar B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Morrar schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:45:
[...]

Hoor ik hier een inkoopactie in de maak? :D Als we 10 paar schoenen kopen is het nog maar 0.6 euro verzendkosten per paar B)
De mijne zijn al bezorgd (binnen 24u). Dat heb ik DHL lange tijd niets zien doen :) Chapeau!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:07
d:)b
daarnaast denk ik dat ik nog steeds in NL zonder dropper ga rijden, met name omdat ik hier in de buurt gewoon geen hoogte verschillen heb en dus nog steeds 90% van de tijd op het drieluik rond fiets.
Oh my sweet summer child, als je dat ding eenmaal hebt, haal je m er nooit meer af. Al is het maar om ultra-lui je voeten aan de grond te zetten als je even ergens staat te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Sjoewe schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:47:
Oh my sweet summer child, als je dat ding eenmaal hebt, haal je m er nooit meer af. Al is het maar om ultra-lui je voeten aan de grond te zetten als je even ergens staat te wachten :+
So true!

Dat alleen al is de aanschaf van een dropper waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Mijn fietscomputer is het aan het begeven, de aan/uit knop werkt bijna niet meer. (Mio Cyclo 205)

Nooit echt heel tevreden mee geweest. het ding reageert erg traag en zit al snel vol. Ook niet echt hele goede gps ontvangst onder de bomen. Rijd ik ooit 30 per uur geeft dat ding 18km/u aan ofzo.

Nou ben ik op zoek naar wat anders. Wat ik graag zou zien is een optie dat ik een oude rit in kan laden en dan realtime informatie krijg dat ik zoveel seconden voor of achter lig op de vorige rit. Misschien is deze optie wel heel standaard hoor, maar mijn oude Mio heeft dit in ieder geval niet. Lijkt me handig voor trainingen.

Weet iemand welke fietscomputers dit hebben of is dit bijvoorbeeld met strava live segments te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Sjoewe we gaan het meemaken :D, hij ligt nu nog bij DPD in italie :)
(het is maar 105 mm drop hè..)

Ik heb ook nog een mooie gadget besteld:
https://ride.lezyne.com/c...oducts/1-mp-mfdr-v204hvdg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0043/1246/5494/products/Product-handpumps-mcrodigifldrhv-y12-zoom2_59a2a5b9-b0a7-4b92-8f2d-380005ef8e68_1800x1800.jpg?v=1552934899

ik heb op zich een prima vloerpomp, maar met een drukmeter schaal die totaal niet geschikt is voor MTB (je kan niet echt het verschil zien tussen 1.6 en 1.8, daarnaast is ie in vergelijking met een schwalbe drukmeter niet echt acuraat). Verder een handpompje in de rugzak waar je eigenlijk niks aan hebt (ooit eens gratis ergens bij gekregen). Deze gaat gewoon de rugzak in om eenvoudig de bandjes precies op druk te kunnen zetten, voor vertrek en onderweg bij pech.
(bij hibike was ie een stuk goedkoper trouwens, en let op, er is een HV(high volume) versie voor mtb en een HP(high pressure) versie voor de racefiets)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Rudolf schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:52:
Weet iemand welke fietscomputers dit hebben of is dit bijvoorbeeld met strava live segments te doen?
Volgens mij kan iedere Garmin dat sinds de 800, hiet iets van 'koersen' ofzo. Live segments zou ik van wegblijven, onstabiele ellende en je wordt bestookt met piepjes en popups de hele tijd.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjoewe op 05-06-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Sjoewe schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:57:
[...]

Volgens mij kan iedere Garmin dat sinds de 800, hiet iets van 'koersen' ofzo. Live segments zou ik van wegblijven, onstabiele ellende en je wordt bestookt met piepjes en popups de hele tijd.
Ja live segments zit ik ook eigenlijk niet echt op de wachten. Ben geen KOM rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sjoewe schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:57:
[...]

ik weet niet hoe een "koers" werkt op de uitgebreidere garmins, maar op mijn edge 25 is een koers gewoon een gps track waarbij ik enkel in een balkje de voorgang op de track kan zien (ik kan dus zien dat ik ongeveer op de helft ben als het balkje op de helft is..). Hier zit geen enkele relatie in met andere ritten.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Prulleman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:01:
[...]

ik weet niet hoe een "koers" werkt op de uitgebreidere garmins, maar op mijn edge 25 is een koers gewoon een gps track waarbij ik enkel in een balkje de voorgang op de track kan zien (ik kan dus zien dat ik ongeveer op de helft ben als het balkje op de helft is..). Hier zit geen enkele relatie in met andere ritten.
Uit de handleiding van mijn 810:
Koersen

Tegen een eerder vastgelegde activiteit racen
U kunt een vastgelegde koers ook volgen om te proberen eerdere prestaties op de koers te evenaren of te verbeteren. Stel bijvoorbeeld dat u de originele koers in 30 minuten hebt voltooid. U kunt dan nu tegen een Virtual Partner racen om te proberen de koers in minder dan 30 minuten af te leggen.
Pagina: 1 ... 21 ... 278 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic