de remmen zijn anders, Guide T vs MT400, de shimano's zijn de goedkopere remmen, maar ik denk niet dat ze onder doen.. lower end shimano remmen zijn ook gewoon goed.Rudolf schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:08:
Jongens..... niet cool. Op die Neuron zit ik ook al een tijdje te loeren, maar momenteel andere prioriteiten op financieel gebied.
Overigens, vinden jullie die 700,- prijsverschil tussen de 7.0 en de 8.0 te rechtvaardigen? Op de wielen en remmen na redelijk dezelfde specs op het eerste oog en de carbon versie is 'maar' 200 gram lichter.
op de alu zit een NX shifter vs GX
DT vs Mavic wielen, maar de specs zijn vergelijkbaar.. 25mm intern en voorwiel heeft een vergelijkbaar gewicht (achterwiel gewicht staat er niet bij).
Banden is een beetje voorkeur, de alu komt met schwalbe, wel een goedkope en dure versie op 1 fiets (performace + evolution) wat een beetje gek is, maar de maxxis banden van de 8.0 zijn ook 2 verschillende Forekasters.. misschien simpelweg een hardere compound achter, maar ben niet helemaal thuis in de maxxis line up.
Het grootste deel van het prijsverschil zal inderdaad naar het frame gaan.. ze hebben denk ik bij de 7.0 wat extra dingetjes bezuinigd om het verschil groot genoeg te houden tussen deze 2. Ik denk dat je in de praktijk niet veel verschil zult merken.
Ik ben ook niet zo thuis in de full suspensions, maar kan je kort door de bocht stellen dat je (los van het gewicht en design) qua rij eigenschappen meer voordeel uit carbon haalt bij een hardtail? (stijf + enigzins comfortabel is minder van toepassing op een fully??)