Gisteren terug gekomen van een ruime week vakantie in de Harz, om precies te zijn Braunlage. Dorp bleek een bikepark te hebben, dus meteen heel enthousiast een tienrittenkaart gekocht, om meteen daarna ook nog een kaart van iemand te krijgen waar er nog twee op stonden. Twaalf afdalingen, dat moet je er toch in een middagje wel doorheen krijgen? Niet dus, de lift deed er een goede 20 minuten over om vervolgens 6 - 10 minuten bezig te zijn met de afdaling

Van de vier genoemde lijnen was er helaas één (de Singletrack) gesloten, over de Enduro werd gezegd dat het begin vreselijk zwaar was en de tweede helft minder. De tweede helft heb ik op een later moment nog gereden maar was eigenlijk een beetje saai (spoortje door het gras met af en toe een bult/kuil/wortel)
Aan de andere kant van het liftstation lagen de Downhill en Freeride, waarbij die laatste in de basis makkelijker was maar wel een aantal houten obstakels van allerlei moeilijkheid. De DH was afwisselend wortels, keien en grote rotsen met enkele houten drops en wat snellere flow-stukken er tussen. Eerste rondje bij alles gestopt om de obstakels eens rustig te bekijken, tweede rondje in één keer naar beneden (af en toe even rustig aan ivm kramp in mijn klauwen van het remmen en stuiteren) in ruim 8 minuten maar iedere ronde kon er weer iets minder geremd worden, waardoor de laatste run net onder de 6 minuten zat

Blij met de Hans Dampf Snakeskin en Magic Mary Supergravity, ik denk niet dat de Wolfpack Trail/Enduro deze stenen overleefd hadden..
Al met al een leuke week gehad, ik was graag nog naar één van de andere parken in de buurt (MSB-X Trail, Racepark Schulenberg, BP Hahnenklee allemaal binnen 15-30 minuten met de auto) gegaan, anderzijds was 7 keer dezelfde track over een paar dagen verdeeld ook wel erg leerzaam.
Daan_ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:38:
Weer prima vermaakt met @
Klitse en @
drBunhead in het Reichswald 👍 en afgesloten met bbq 🍗 en een 🍻
Zonder nadenken en kijken naar beneden. Was niet het beste idee 😅
Even rustig naar boven geklauterd. Om te kijken hoe ik de fiets geparkeerd heb. De keren erop ging het gelukkig wel goed. (Zelf nog wat extra air time. Jumpje over de wortels)
gelukkig is het daar niet steil.
[Afbeelding]
Wanneer is de volgende rit?!