Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:52
zonoskar schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:51:
[...]

Weet je hoe hard een Avid Elixer rem kan krijsen als die nat is? Nou, zelfs dat hoorden 2 wandelaars niet toen ik ze van achteren benaderde. Dan vraag ik me af wat een bel dan zou doen...
Haha ja dat is vaak met mensen die 50+ zijn. Die horen de bel en het 'squeetchen' vaak niet. Verschrikkelijk irritant is dat. Je ziet altijd die 'rilling' bij mensen als je aankomt en als je die rilling ziet dan zijn ze geschrokken en vaak geagiteerd. Sucks balls maar helaas is het wel zo.

Ik vind de mensen die honden los laten lopen waar het niet mag altijd mooi. Rent er 100-200m een blaffe Rottweiler naast me. Doet verder niks maar ik heb hem liever niet onder de fiets. Die kleinere hondjes al helemaal die constant voor je langs blijven rennen. Die lopen serieus schade op als je die aanrijdt en ikzelf + fiets vrees ik ook. Nog nooit gebeurd gelukkig. Ik heb wel op alle fietsen een bel zitten trouwens :). Toen ik de Neuron net had merkte ik meteen hoe irritant het was als hij er niet opzit.

De etiquette wat dat betreft kan me ook gestolen worden :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:40
Ach zolang je snapt dat je niet alleen op de wereld bent en dat je niet iedereen tegelijk blij kan maken kom je al een heel eind.

Als je je ergert aan mijn hope 4 naaf, dan moet je aan de kant gaan zodat ik door kan trappen :+
En niet weten wat bordjes zijn ja, is dat jouw schuld? Als Nederlander ben je ook verplicht de wet te kennen.

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Torched schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:24:
Ach zolang je snapt dat je niet alleen op de wereld bent en dat je niet iedereen tegelijk blij kan maken kom je al een heel eind.

Als je je ergert aan mijn hope 4 naaf, dan moet je aan de kant gaan zodat ik door kan trappen :+
En niet weten wat bordjes zijn ja, is dat jouw schuld? Als Nederlander ben je ook verplicht de wet te kennen.
Mountainbike route bordjes zijn natuurlijk geen officiële verkeersborden hoor ;) En ik kan mij voorstellen dat je als niet-mountainbiker niet op de hoogte bent van de betekenis van die bordjes.

Gelukkig heb ik niet al te veel last van wandelaars e.d. (of andersom). Meestal werkt snelheid aanpassen, vriendelijk gezicht en groeten wel. Maar je hebt altijd uitzonderingen.

Wisselwerking Flickr Strava

• jeppert
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:47
Een groot probleem is ook dat mensen denken alleen te zijn op de wereld merk ik vaak.
Zelf maak ik gebruik van de mountainbikeparcours om te:
- MTB'en :+
- Hardlopen (zelden)
- Wandelen met de hond (erg enthousiast, opletten ho maar O-) )

Voornamelijk ouderen maken nog al eens een probleem. Als ik een MTB'er tegenkom tijdens het wandelen probeer ik mijn hond altijd aan de kant te halen en remmen de mtb'ers af, 9/10 keer niks aan de hand (andersom ook niet trouwens), maar waag het eens te fietsen in het bos op een wandelroute 8)7

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:19

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
jesper0438 schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:06:
Een groot probleem is ook dat mensen denken alleen te zijn op de wereld merk ik vaak.
Zelf maak ik gebruik van de mountainbikeparcours om te:
- MTB'en :+
- Hardlopen (zelden)
- Wandelen met de hond (erg enthousiast, opletten ho maar O-) )

Voornamelijk ouderen maken nog al eens een probleem. Als ik een MTB'er tegenkom tijdens het wandelen probeer ik mijn hond altijd aan de kant te halen en remmen de mtb'ers af, 9/10 keer niks aan de hand (andersom ook niet trouwens), maar waag het eens te fietsen in het bos op een wandelroute 8)7
bewust met je hond over het parcours...? ik begrijp dat het bos van iedereen is en dat niet iedereen op de hoogte is van alle verschillende paden en routes en MTB bordjes (zeker niet tegen richting in, dan zie namelijk de bordjes ook niet al zou je willen..) maar bewust met een hond over het parcours vind ik niet verstandig, of hij moet aangelijnd zijn, maar dan nog kan het voor gevaarlijke situaties zorgen die je beter kan voorkomen door 1 van de 1000 andere paden te pakken.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik werd gisteren ook nog (op de racefiets weliswaar) achtervolgd door een hond. Zo'n beest zou meer tegen je wiel aan rennen...

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• jeppert
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:47
Het is voor mij en de hond de meest handige route (daar naast loopt een druk fietspad). Dat stuk dat we daar lopen ( +- 150m) is doorgaans vrij rustig. Maar zoals ik al al aangaf, als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar is er niks aan het handje. Ben het er mee eens dat het niet de bedoeling is dat de lokale hondenuitlaatservice met 14 honden over dat pad moet gaan lopen uiteraard

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:38
Het blijft inderdaad een beetje geven en nemen en dat geldt voor alle partijen. Helaas dat er in alle kampen mensen zitten die dat niet helemaal begrijpen. Ik merk vaak ook bij mezelf dat wanneer ik op een gedeeld pad rij m'n snelheid netjes aanpas, glimlach en vriendelijk gedag zeg als ik een tegenligger tegen kom. Wanneer dit gebeurd op 'mijn' mtb pad (vaak toch wel een singletrail) dan is er toch een automatisme in me die toch net even wat minder snelheid aanpas, minder glimlach en dat gedag ook maar achterwegen laat.

Als de situatie het toe laat probeer ik mensen er nog wel op aan te spreken dat ze bijvoorbeeld op een mtb pad lopen, maar je krijgt dan toch wel erg veel uitlatingen zoals 'het is een bos dus ik mag lopen waar ik wil' naar je toe. Zin in een discussie heb ik dan ook weer niet en laat ik het links liggen.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
jesper0438 schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:21:
Het is voor mij en de hond de meest handige route (daar naast loopt een druk fietspad). Dat stuk dat we daar lopen ( +- 150m) is doorgaans vrij rustig. Maar zoals ik al al aangaf, als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar is er niks aan het handje. Ben het er mee eens dat het niet de bedoeling is dat de lokale hondenuitlaatservice met 14 honden over dat pad moet gaan lopen uiteraard
Een shortcut van 150 meter is uiteraard geen probleem, kreeg alleen een andere indruk ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online
Heb jij toevallig het licht gezien voor wat betreft goede wielsetjes? ;)

• Typhone
Ruud schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:33:
[...]

Heb jij toevallig het licht gezien voor wat betreft goede wielsetjes? ;)
Nader onderzoek leerde mij dat het een supernova was :D

Maar het is gewoon heel erg simpele logica en analyse.

Oude wiel:
- Na elke 2-3x de Gulberg op kon ik spaken laten vastzetten die los zaten. Daarbij ging ik al zo voorzichtig mogelijk naar beneden.
- Snelle kombochten of links rechts combinaties waren onmogelijk. Fiets 'zette' zich niet en stuurde niet daar waar ik hem zou verwachten. Dat leidde ertoe dat ik altijd maar 1 bocht optimaal in de flow kon nemen en bocht twee vereiste een correctie (met snelheidsverlies tot gevolg).
- Algemeen stuurgevoel (het échte gevoel dus niet dat in mijn hoofd) is fors verbeterd.

Nieuwe wiel:
- Met de BMC inmiddels 19x de Gulberg op geweest. 0 schade. Wiel is nog steeds 100% recht. Snelheid is al met 19 seconden toegenomen op de afdaling en ook kom ik op sommige delen zo'n 5-10cm los van de grond zonder enige vorm van problemen op of aan de fiets
- Route Helmond en Liessel: kombochten en snelle links/rechts combinaties veroorzaken geen glijdende of 'vertraagd insturende' fiets meer. Zonder dat ik ooit een recordpoging heb gedaan reeds 2 min 30 sec van m'n snelste tijd afgereden. Voornaamste verschil zit hem in het op snelheid blijven in de bochtige stukken.
- BMC voelt heel erg stabiel. Zoek mijn berichten van eerder maar eens terug hoe ik de fiets omschreef. Stuurt waar ik hem heen stuur en verwacht etc. etc.

Dat zijn genoeg voordelen voor het gebruik van de fiets om mij te doen besluiten de andere wielsets ook te regelen. Liever 1x goed dan 5x half. Tel daarbij op dat ik elke maand 40 euro kwijt was aan het 'stellen' van mijn velgen en met 1,5 jaar heb ik het grootste deel van mijn set al terugverdiend... :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Ik kan je gevoel alleen maar onderschrijven.

Het heerlijkste gevoel op een MTB is toch wel dat je over de trails lijkt te zweven en toch de fiets kunt insturen en dat de fiets ook doet wat je verwacht. Dat is echt genieten.

Dat vind ik de leukste stukjes van het Stadsbos013. Een paar snelle knikken tussen bomen door. Je lijkt te zweven en toch heb je grip te over. Heerlijk :)

En dan merk je dat je fiets gewoon ook in NL voldoet :)

Ruud wijzigde deze reactie 09-04-2019 09:04 (7%)

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Gisteren heb ik het voor elkaar gekregen om het kopje van een presta ventiel af te breken. Band loopt niet leeg maar op spanning brengen wordt lastig zo :P

Nu moet ik sowieso een nieuwe binnenband kopen maar eigenlijk heb ik liever gewoon schrader ventielen ipv die friemelige presta dingen. Is het een optie om het ventielgat in m'n velg iets op te boren of kan ik daar beter met m'n fikken vanaf blijven?

PC | BMW Z3 Coupe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
MadMarky schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:44:
Gisteren heb ik het voor elkaar gekregen om het kopje van een presta ventiel af te breken. Band loopt niet leeg maar op spanning brengen wordt lastig zo :P

Nu moet ik sowieso een nieuwe binnenband kopen maar eigenlijk heb ik liever gewoon schrader ventielen ipv die friemelige presta dingen. Is het een optie om het ventielgat in m'n velg iets op te boren of kan ik daar beter met m'n fikken vanaf blijven?
Afblijven, waarschijnlijk sloop je de velg omdat het boortje gaat happen.

Presta voldoet gewoon aan alles dus er is geen reden om naar Schrader te gaan. Wat kom jij tegen los van een keer pech met een afgebroken kop?

• ElmarJ16
Inderdaad afblijven. Ik had hetzelfde gevoel in het begin ook, maar bij een fiets geldt eigenlijk voor alles met beleid vast zetten. Dan breek je echt niet zomaar iets af.

Ik zou het risico voor mijn velg niet nemen.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
(hand)pomp gebruiken met een slang ipv 1tje waar de kop gelijk aan de pomp zelf zit. Scheelt een hoop kracht op je ventiel. Met een normale pomp heb ik dit eigenlijk nog nooit gezien, wel met een handpomp.

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:40
Mwah, als je niet superlichte xc racevelgen hebt is er genoeg materiaal aanwezig kan je gerust er een mm bij boren.

Doe het wel met een kwaliteit boor om wat dingen uit te sluiten.

Tot nu toe altijd gedaan, en nog nooit daar problemen mee gehad. Maar ik heb dan ook nooit superlichte velgen gehad. Kies altijd voor de stevige optie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zo, eerste keer mountainbiken dit jaar is een feit. Druk schema dus eerder kwam het er niet van :+. Ging nog best lekker, heen snelle tijd, naar het bochtenwerk, afdalingen en controle gingen prima :)

Laatst ook de demper (fox float ctd)en vork (fox 32 ctd Evo) voorzien van een service beurt. Stelde weinig voor eigenlijk :)
Had nieuwe keerringen en stofringen in de vork gezet, maar waarschijnlijk konden die best nog een tijdje mee. Verse olie er in was wel verstandig denk ik. En voor de kosten+tijd hoef je dat ook niet te laten.
Wel wat olie nu op de demper, maar dat zal wel het overschot aan float fluid zijn ofzo.

• Ruud
  • Nu online
_ferry_ schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:24:
Zo, eerste keer mountainbiken dit jaar is een feit. Druk schema dus eerder kwam het er niet van :+. Ging nog best lekker, heen snelle tijd, naar het bochtenwerk, afdalingen en controle gingen prima :)

Laatst ook de demper (fox float ctd)en vork (fox 32 ctd Evo) voorzien van een service beurt. Stelde weinig voor eigenlijk :)
Had nieuwe keerringen en stofringen in de vork gezet, maar waarschijnlijk konden die best nog een tijdje mee. Verse olie er in was wel verstandig denk ik. En voor de kosten+tijd hoef je dat ook niet te laten.
Wel wat olie nu op de demper, maar dat zal wel het overschot aan float fluid zijn ofzo.
Olie op de demper? Wat bedoel je precies?

Nieuwe schuimringen en vet scheelt heel erg veel. En is zo gedaan :)

Zijn schuimringen eigenlijk ergens los te krijgen? (35mm)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ruud schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:24:
[...]

Olie op de demper? Wat bedoel je precies?

Nieuwe schuimringen en vet scheelt heel erg veel. En is zo gedaan :)

Zijn schuimringen eigenlijk ergens los te krijgen? (35mm)
Dat ie een beetje nattig is na een rit. Maar alles natuurlijk vers gemonteerd, paar ml float fluid er in gegoten, keerring ingesmeerd en toen weer dicht. Dus dat zou min of meer eenmalig en overtollige fluid moeten zijn.

Heb destijds wat onderdelen bij bike-components besteld. Voor de demper had het niet zoveel nut, heb de onderdelen niet gebruikt, bewaar ik wel mocht het eens lekken of een volgend onderhoud. Voor de vork nieuwe schuimringen en keerringen er in gezet.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:32
Vraagje.

MTB tijdje stilgestaan, dus mijn tubeless langzaam leeg. Moeten worden hervuld met fluid. Moet ik mijn banden dan helemaal schoonmaken, kan ik er gewoon wat bijplempen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
maartend schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:41:
Vraagje.

MTB tijdje stilgestaan, dus mijn tubeless langzaam leeg. Moeten worden hervuld met fluid. Moet ik mijn banden dan helemaal schoonmaken, kan ik er gewoon wat bijplempen?
Je zou even moeten kijken hoe het er uit ziet.. Je hoeft maar een klein stukje van je band aan 1 kant los te halen, dan plopt ie ook makkelijk weer terug met een normale pomp.

Als het helemaal uitgedroogd is kan je kijken of je een plak eruit kan pulken, maar een dun filmpje moet je lekker laten zitten.
Als het waterig is geworden moet je dit eruit halen, als je daar gewoon sealant bij gooit is je eind mix te dun.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:32
Thnx @Prulleman hier kan ik perfect mee aan de slag.
Grappige trouwens, enkel achter loopt wat leeg, voor niet.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
maartend schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:47:
Thnx @Prulleman hier kan ik perfect mee aan de slag.
Grappige trouwens, enkel achter loopt wat leeg, voor niet.
Misschien net een andere compound, of een beschadiging, of een buts in je velg, of je tape niet meer optimaal, of je ventiel niet strak genoeg, ... waardoor het net niet lekker sealt. Mijn nieuwe set had ik een dag op druk laten staan zonder sealant, en die was ook nog hard :D, wel nieuwe velgen, nieuwe tape en nieuwe schwalbe banden (ralph/ray evo snakeskin)

• Ruud
  • Nu online
_ferry_ schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:39:
[...]

Dat ie een beetje nattig is na een rit. Maar alles natuurlijk vers gemonteerd, paar ml float fluid er in gegoten, keerring ingesmeerd en toen weer dicht. Dus dat zou min of meer eenmalig en overtollige fluid moeten zijn.

Heb destijds wat onderdelen bij bike-components besteld. Voor de demper had het niet zoveel nut, heb de onderdelen niet gebruikt, bewaar ik wel mocht het eens lekken of een volgend onderhoud. Voor de vork nieuwe schuimringen en keerringen er in gezet.
Dat is niet gek. Alles is sowieso een beetje vettig na het onderhoud. Als het wel echt vet blijft moet je toch de keerring vervangen. Dan is die gewoon versleten.

By the way, als Float fluid kun je net zo goed 80w90 olie voor tandwiel-overbrengingen van een scooter gebruiken. Hoef je niet te prutsen met die verpakkinkjes :)

• wisselwerking
  • Nu online
Afgelopen weekend heerlijk in de Ardennen (Houffalize) mogen spelen. Zaterdag heerlijk de Achouffe marathon van 2017 gefietst. Geweldige tocht!

We willen komend jaar wel eens een keer in een ander gebied fietsen. Heeft iemand nog tips van leuke gebieden die op zo'n 4 uur rijden (vanaf Groningen) geredeneerd) liggen?
Voorkeur voor singeltracks, leuke afdalingen en dito klimmen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ruud schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:35:
[...]

Dat is niet gek. Alles is sowieso een beetje vettig na het onderhoud. Als het wel echt vet blijft moet je toch de keerring vervangen. Dan is die gewoon versleten.

By the way, als Float fluid kun je net zo goed 80w90 olie voor tandwiel-overbrengingen van een scooter gebruiken. Hoef je niet te prutsen met die verpakkinkjes :)
Okee, handig om te weten. Al zat er zo'n tubetje bij de onderdelen die ik had besteld, dus ben nog even voorzien.

• theJB
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14-06 15:04
wisselwerking schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:36:
Afgelopen weekend heerlijk in de Ardennen (Houffalize) mogen spelen. Zaterdag heerlijk de Achouffe marathon van 2017 gefietst. Geweldige tocht!

We willen komend jaar wel eens een keer in een ander gebied fietsen. Heeft iemand nog tips van leuke gebieden die op zo'n 4 uur rijden (vanaf Groningen) geredeneerd) liggen?
Voorkeur voor singeltracks, leuke afdalingen en dito klimmen.
Ik woon ook in Grun en ben ook al aan het kijken of er net over de grens in DE niet wat routes zijn die wat verschillen van de Drentse routes, als je wat gevonden hebt in de buurt hoor ik het graag :)

• Patrick
  • Laatst online: 14:52
Teutoburgerwald misschien?

• rasko
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15:06
Gister weer eens 2x Dorst en 1x Cadettenkamp gereden. Cadettenkamp lag er netjes bij. Route dorst had wel wat meer last van los zand.
Merk wel dat ik veel snelheid verlies met de vele korte kombochten bij Dorst. Weer iets om aan te werken, dus vrijdag nog maar een keer! oOo

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
rasko schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:34:
Gister weer eens 2x Dorst en 1x Cadettenkamp gereden. Cadettenkamp lag er netjes bij. Route dorst had wel wat meer last van los zand.
Merk wel dat ik veel snelheid verlies met de vele korte kombochten bij Dorst. Weer iets om aan te werken, dus vrijdag nog maar een keer! oOo
zondag nog het drieluik gedaan, maar met los zand valt het nog wel mee toch? (afgelopen zomer staat nog in mijn geheugen :X. Toen reed ik op een gegeven moment 10 minuten langzamer dan normaal op 1 rondje Dorst)

Dorst is een mooi parcours om zowel op skills als op conditie vooruitgang te zien. Als 1 van beide vooruitgaat is dat al goed te zien in je rondetijd, maar als beide tegelijk vooruitgaan, dan gaat het echt hard!

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:16

Tacoos

i am i

Typhone schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:58:
[...]

Dat zijn genoeg voordelen voor het gebruik van de fiets om mij te doen besluiten de andere wielsets ook te regelen. Liever 1x goed dan 5x half. Tel daarbij op dat ik elke maand 40 euro kwijt was aan het 'stellen' van mijn velgen en met 1,5 jaar heb ik het grootste deel van mijn set al terugverdiend... :+
Komende week ga ik de lagers in de achterbrug van mijn fiets vervangen omdat er teveel speling op zit.
Dan hoop ik ook weer dat gevoel van controle terug te krijgen.
Merk nu dat de achterkant soms bewegingen maakt die ik niet verwacht :X

Matige bontrager wielset had ik al vervangen door setje van BikeWheels met spank oozy velgen en industry nine naven...

Tacoos wijzigde deze reactie 18-04-2019 11:08 (6%)

MX-5 10th anniversary, Rumblefish Elite, Master Touch GBS

• rasko
Prulleman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:44:
[...]

zondag nog het drieluik gedaan, maar met los zand valt het nog wel mee toch? (afgelopen zomer staat nog in mijn geheugen :X. Toen reed ik op een gegeven moment 10 minuten langzamer dan normaal op 1 rondje Dorst)

Dorst is een mooi parcours om zowel op skills als op conditie vooruitgang te zien. Als 1 van beide vooruitgaat is dat al goed te zien in je rondetijd, maar als beide tegelijk vooruitgaan, dan gaat het echt hard!
Afgelopen zomer ben ik eigenlijk niet geweest dus die vergelijking kan ik niet maken. Vond opvallend bij Dorst veel los zand ligt in de bochten. Vooral in vergelijking met Cadettenkamp; daar lijkt de baan gesproeid/beregend te zijn en is netjes aangereden.

Merkte dat als ik in bochten verkeerd instuur of een verkeerde houding heb ik "automatisch" een keer aan de rem zit :(
Misschien omdat ik dan denk dat ik de bocht niet kan halen ofzo.. vreemd iets af en toe. Ene keer gaat t lekker, andere keer waardeloos. Vooral de korte kleine bochten geven problemen merk ik

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
rasko schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:23:
[...]

Afgelopen zomer ben ik eigenlijk niet geweest dus die vergelijking kan ik niet maken. Vond opvallend bij Dorst veel los zand ligt in de bochten. Vooral in vergelijking met Cadettenkamp; daar lijkt de baan gesproeid/beregend te zijn en is netjes aangereden.

Merkte dat als ik in bochten verkeerd instuur of een verkeerde houding heb ik "automatisch" een keer aan de rem zit :(
Misschien omdat ik dan denk dat ik de bocht niet kan halen ofzo.. vreemd iets af en toe. Ene keer gaat t lekker, andere keer waardeloos. Vooral de korte kleine bochten geven problemen merk ik
Er zit inderdaad wel een verschil tussen Dorst en Cadettenkamp, maar Dorst is nog steeds goed te doen. Ik rij zelf met XC bandjes (2.25 ray/ralph) en heb niet het idee dat ik grip te kort kom.
Soms is het ook goed om een rondje niet zo snel mogelijk proberen te rijden, maar zo netjes/soepel mogelijk de bochten pakken. Als ik alleen fiets vind ik dit lastig te doen, maar zondag toevallig met @JvS de rondjes gereden en dat is dan bij uitstek een mooi moment om aan je techniek te werken :P

• rasko
Prulleman schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:10:
[...]

Er zit inderdaad wel een verschil tussen Dorst en Cadettenkamp, maar Dorst is nog steeds goed te doen. Ik rij zelf met XC bandjes (2.25 ray/ralph) en heb niet het idee dat ik grip te kort kom.
Soms is het ook goed om een rondje niet zo snel mogelijk proberen te rijden, maar zo netjes/soepel mogelijk de bochten pakken. Als ik alleen fiets vind ik dit lastig te doen, maar zondag toevallig met @JvS de rondjes gereden en dat is dan bij uitstek een mooi moment om aan je techniek te werken :P
Het is inderdaad nog prima te rijden hoor. Ik rij zelf met 2.4 maxxis Ardent. 2e ronde was ook minder 'op snelheid' en meer rust om juist goed door te komen.
Morgen zal waarschijnlijk ook meer om de techniek gaan om er lekker doorheen te gaan! En daarmee win je natuurlijk ook een stukkie snelheid :9

• Ruud
  • Nu online
Een Ardent lijkt me ook niet zo geschikt voor de Brabantse routes op dit moment? Leuk voor in natte omstandigheden of met flinke wortels en stenen maar de gemiddelde XC-route is nu hard en vlak.

Kleinere nop, meer oppervlak op de grond lijkt me beter :) Of heb je een Ardent Race in plaats van een Ardent?

• Typhone
Hmmz, iemand met een Wahoo Element Bolt in da house? Ik heb die nu een half jaartje in gebruik (82x gebruikt) maar ik heb de LEDS nog nooit ‘aan’ gezien. Wat ik ook instel en hoe ik ze ook gebruik. Mis ik wat? Zijn ze wel echt functioneel?

Tevens heb ik gisteren de pauze functie aangezet op een hele snelle ronde omdat ik zweet in m’n oog kreeg en dat prikte constant. Twee-drie minuten even stilgestaan. Na afloop zeer nieuwsgierig naar mijn tijd maar toen bleek hij die stilstaan tijd meegerekend te hebben dus er klopte niks van. Is dat óók al normaal?

Ik vind niks online en die LED dingen heb ik allemaal al getest zo’n beetje. Niet dat het heel erg is als ze er niet zijn daar niet van :).

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:04
LED lampjes horen ‘out of the box’ al te werken. Even bij Wahoo aankloppen voor garantie dus.

• Ruud
  • Nu online
Iemand bekend met XC-trails in het noorden van het Zwarte Woud?

Kom ik weg met X-king-achtigen in protection-uitvoering? Of moet er grover geschut onder?

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Typhone schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:20:
Hmmz, iemand met een Wahoo Element Bolt in da house? Ik heb die nu een half jaartje in gebruik (82x gebruikt) maar ik heb de LEDS nog nooit ‘aan’ gezien. Wat ik ook instel en hoe ik ze ook gebruik. Mis ik wat? Zijn ze wel echt functioneel?

Tevens heb ik gisteren de pauze functie aangezet op een hele snelle ronde omdat ik zweet in m’n oog kreeg en dat prikte constant. Twee-drie minuten even stilgestaan. Na afloop zeer nieuwsgierig naar mijn tijd maar toen bleek hij die stilstaan tijd meegerekend te hebben dus er klopte niks van. Is dat óók al normaal?

Ik vind niks online en die LED dingen heb ik allemaal al getest zo’n beetje. Niet dat het heel erg is als ze er niet zijn daar niet van :).
ik ken de bolt verder niet, maar wat ik van de ledjes begrijp is dat je ze aan of uit kan zetten in de settings en dat als ze aan gaan (of knipperen) bij bepaalde dingen, zoals een inkomende oproep op je telefoon of speed/power/hartrate zones:
- Speed: The middle LED is your current average performance, LEDs to the right mean higher than average and LEDs to the left mean below average.
- Power: The LEDs will indicate your current power zone from left to right. Between 6 and 8 zones may be configured.
- HR: The LEDs will indicate your current Heart Rate zone, from left to right.

Dus als je ze aan hebt staan en ze doen niks, bij een van de bovenstaande zaken, dan zullen ze wel stuk zijn.

Wat betreft de pauze functie, waar bekijk je de gegevens? Als je bv in Strava naar een specifiek segment kijkt.. dan wordt de pauze gewoon als tijd op dat segment gezien, wat logisch is. In de wahoo app heb je wellicht een bewogen gemiddelde en een totaal gemiddelde..?

Je zou nog even een een firmware update en factory reset kunnen doen, dan weet je zeker dat er geen vage software issues zijn.

Prulleman wijzigde deze reactie 19-04-2019 08:47 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ruud
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:44:
[...]

- Speed: The middle LED is your current average performance, LEDs to the right mean higher than average and LEDs to the left mean below average.
Ik weet al wat het probleem is, je fietst gewoon niet hard genoeg om ze op te laten lichten O-)

• Typhone
@Prulleman
De gegevens bekijk ik in Strava. De segmenten daar lijken niet te kloppen (of ik was echt traag) en geven overal een tijd van circa 3 minuten erbij. Simpel voorbeeld. De tijden van de afgelopen weken in Helmond:

9 maart -> 16:02 (BMC)
16 maart -> 16:52 (NEURON)
19 maart -> 16:14 (BMC)
27 maart -> 15:35 (BMC)
18 april -> 18:49 (BMC)

Nou nog niet per ongeluk 18:49. Mijn langzaamste tijd ooit was op de Haibike in 2015 -> 18:37 min.
Ik snap er geen reet van wat er gisteren allemaal gebeurd is lol :D

• Ruud
  • Nu online
Strava houdt met de gemiddelde snelheid wel rekening met pauzes (0km/u) maar op een segment niet toch?

En Strava kijkt alleen maar naar de GPX-data.

Dus jij bent bezig op het segment en stopt halverwege. In de GPX is de volgende entry pas 3 minuten later. Volgens mij doet Strava daar op segmenten niets mee. Zou ook vreemd zijn. Voorbeeld je geeft op een 30min segment 15 minuten alles, rust een uurtje uit en geeft de volgende 15 minuten van het segment weer alles.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Typhone schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:27:
@Prulleman
De gegevens bekijk ik in Strava. De segmenten daar lijken niet te kloppen (of ik was echt traag) en geven overal een tijd van circa 3 minuten erbij. Simpel voorbeeld. De tijden van de afgelopen weken in Helmond:

9 maart -> 16:02 (BMC)
16 maart -> 16:52 (NEURON)
19 maart -> 16:14 (BMC)
27 maart -> 15:35 (BMC)
18 april -> 18:49 (BMC)

Nou nog niet per ongeluk 18:49. Mijn langzaamste tijd ooit was op de Haibike in 2015 -> 18:37 min.
Ik snap er geen reet van wat er gisteren allemaal gebeurd is lol :D
ik kan deze niet helemaal plaatsen "De segmenten" en "overal een tijd van circa 3 minuten erbij."
Bedoel je dat er meerdere segmenten 3 minuten afwijken of alleen die in je voorbeeld?

Wat ik al eerder zei.. strava heeft (terecht) geen boodschap aan pauzes, die meet gewoon op welk tijdstip je op de start van je segment bent (GPS klok) en welk tijdstip je op het einde van het segment bent. daarnaast moet je de route tussen je start en eind nog voor xx% overeenkomen, anders telt ie niet om afsnijden te voorkomen.

Nou kan je discussiëren of een korte of lange pauze invloed heeft op je segment tijd, maar dat zal altijd een combinatie van factoren zijn. op een segment van 1 minuut ga je geen KOM rijden als je een pauze inlast, maar stel je hebt een segment van +/- 15 minuten en je gaat 3 x 5 minuten volle bak met telkens een pauze van 10 minuten, dan verhoog je je kansen wel op een PR of KOM.. maar zo werkt het dus niet, dan ziet strava gewoon ~35 minuten voor dat segment (terecht).

Bij mijn Garmin app zie ik bv gemiddelde snelheid en gemiddelde bewogen snelheid, zelfde voor totale tijd en tijd bewogen. In strava zie ik alleen de gemiddelde snelheid en de beweegtijd. Strava interpreteert de ruwe data gewoon op zijn eigen manier.

• Typhone
Haha alle segmenten zijn gemiddeld 3 minuten langer terwijl ik halverwege in Helmond even ben gestopt om mijn ogen schoon te wrijven en met water te spoelen. Dus ik zou verwachten dat het slechts 1 segment is geweest maar helaas. In het bos zijn overal 3 minuten bijgeteld. Ik heb de Wahoo zelf nog niet bekeken (app niet opgestart toen ik ging fietsen dus hij is nog niet gesynced).

KOM's rijd ik niet PR's wel :D maar nu heb ik dus geleerd dat ik niet meer met gel in moet gaan fietsen. Gisteren was eigenlijk de grote test om volle bak te knallen en ik was ruim 2,5 minuut eerder het bos uit (op de Wahoo!) dan mijn voorlopig snelste tijd maar helaas. Niets daarvan. Nu wachten tot het geregend heeft want het begint wel droog te worden inmiddels met (meer) dan gemiddeld rul zand.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Typhone schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:51:
Haha alle segmenten zijn gemiddeld 3 minuten langer terwijl ik halverwege in Helmond even ben gestopt om mijn ogen schoon te wrijven en met water te spoelen. Dus ik zou verwachten dat het slechts 1 segment is geweest maar helaas. In het bos zijn overal 3 minuten bijgeteld. Ik heb de Wahoo zelf nog niet bekeken (app niet opgestart toen ik ging fietsen dus hij is nog niet gesynced).

KOM's rijd ik niet PR's wel :D maar nu heb ik dus geleerd dat ik niet meer met gel in moet gaan fietsen. Gisteren was eigenlijk de grote test om volle bak te knallen en ik was ruim 2,5 minuut eerder het bos uit (op de Wahoo!) dan mijn voorlopig snelste tijd maar helaas. Niets daarvan. Nu wachten tot het geregend heeft want het begint wel droog te worden inmiddels met (meer) dan gemiddeld rul zand.
kijk je niet naar een paar overlappende segmenten, als ik naar mijn rondjes bij Dorst kijk, dan zou ik met 1 pauze zo 4 segmenten kunnen beinvloeden:
- Drieluik
- Dorst
- Dorst 1e helft
- segment x ergens in de de eerste helft

Als het echt bij alle segmenten is.. dan lijkt het een bug van Strava

• Typhone
Daar word ik vooralsnog geen wijs uit in de Strava browser. Er zijn te weinig losse segmenten in Helmond om het precies te zien. Dus hij heeft het over de hele route uitgesmeerd. De totale stoptijd was 3 minuten 11 seconden. Bah. En precies op het deel waar het ene segment stopt en het andere segment begint.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Strava Stress :D ;)
(volgende keer beter)

• rasko
Ruud schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:35:
Een Ardent lijkt me ook niet zo geschikt voor de Brabantse routes op dit moment? Leuk voor in natte omstandigheden of met flinke wortels en stenen maar de gemiddelde XC-route is nu hard en vlak.

Kleinere nop, meer oppervlak op de grond lijkt me beter :) Of heb je een Ardent Race in plaats van een Ardent?
Klopt, ben ook aan het kijken voor andere banden, ook de tips hier gevolgd. Weet alleen nog niet wat een goede aankoop zou zijn.
Het is echt een Ardent, geen race uitvoering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
rasko schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:58:
[...]

Klopt, ben ook aan het kijken voor andere banden, ook de tips hier gevolgd. Weet alleen nog niet wat een goede aankoop zou zijn.
Het is echt een Ardent, geen race uitvoering.
Dat is altijd een lastige keuze, je moet even op een rijtje zetten wat je belangrijk vind, rolweerstand, grip, lekbestendigheid (met name sidewall als je tubeless rijdt), gewicht, multifunctioneel, ...

Zelf ben ik erg tevreden over de 2019 ray/ralp combi, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet veel ervaring met andere banden heb (alleen de oude ralphs, en op de 26" nog met rocket ron voor gereden).

Prio voor mij: rolweerstand > gewicht > grip > sidewall prot > multifunctioneel.
Omdat ik: voornamelijk in Nederland rij, ben niet vies van modder, maar ik rij in de modder toch geen PR, dus dan mag de grip ook wel gewoon wat minder zijn. En omdat ik mooie nieuwe lichte wielen heb en en daar geen banden van 1kg op wil.
(grip in dit rijtje is natuurlijk relatief, want je kan het ook interpreteren dat ik beter slicks kan rijden, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling).

Ik weet ook dat er banden zijn met meer grip, maar onder gemiddelde omstandigheden op mijn thuis rondjes denk ik niet meer nodig te hebben. Ik denk dat voor de routes hier dit de snelste setup is.
Ik heb de snakeskin versie die nog enigzins verstevigde sidewalls heeft, maar het blijven lichte XC banden en dus niet te vergelijken met enduro banden die gemaakt zijn om met 50km/u over rotsen heen te knallen.

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15:09

Stufferdt

En zo is het maar net.

Typhone schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:20:

Ik gebruik de LED's voor hartslag en hij wordt rood als ik afwijk van de route bijvoorbeeld. En zo even uit mijn hoofd gaan de lampjes ook aan bij het opstarten van je bolt?

En de stilstaande tijd is onderaan in je overzicht vermeld als 'cafe-tijd' als het goed is.

Signature

• rasko
Prulleman schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:12:
[...]

Dat is altijd een lastige keuze, je moet even op een rijtje zetten wat je belangrijk vind, rolweerstand, grip, lekbestendigheid (met name sidewall als je tubeless rijdt), gewicht, multifunctioneel, ...
Als je dan kijkt naar de prio lijst zou het naar mijn mening zo zijn: rolweerstand > grip > sidewall prott > gewicht > multifunctioneel.

Voornaamste waar ik fiets zal komende tijd Amerongen/Hoge ginkel zijn. Daarnaast is Herperduin en maashorst vaste prik ( 2 min fietsen vanaf de woonplaats :*) )

En eind Juni staat Winterberg (bikepark/trailpark) op de agenda.

• Typhone
Stufferdt schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:11:
[...]

Ik gebruik de LED's voor hartslag en hij wordt rood als ik afwijk van de route bijvoorbeeld. En zo even uit mijn hoofd gaan de lampjes ook aan bij het opstarten van je bolt?

En de stilstaande tijd is onderaan in je overzicht vermeld als 'cafe-tijd' als het goed is.
Ik heb de LED's nog nooit zien aangaan, ook niet bij het aanzetten. Die zijn dus gewoon 'kapot' dus. Kut is dat nu zit ik ruim buiten de normale DOA bij Futurumshop hehe.

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15:09

Stufferdt

En zo is het maar net.

Typhone schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:18:
[...]

Ik heb de LED's nog nooit zien aangaan, ook niet bij het aanzetten. Die zijn dus gewoon 'kapot' dus. Kut is dat nu zit ik ruim buiten de normale DOA bij Futurumshop hehe.
Oh bah, dat is wel echt balen ja. Nja, je hebt het nooit écht gemist blijkbaar :+

Signature

• Typhone
Stufferdt schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:20:
[...]

Oh bah, dat is wel echt balen ja. Nja, je hebt het nooit écht gemist blijkbaar :+
Ik reset hem straks een keer en dan ga ik testen.

Ik heb op alle fietsen van die Wahoo Speed dingetjes zitten en anders moet ik alles weer gaan pairen. Als ik wat filmpjes kijk nu dan zie ik allerlei LED's in allerlei kleuren aangaan wat wel ernstig handig is :/

Update: afgelopen donderdag maar even dunnetjes overgedaan, zonder gel in m’n haren en strak gesoigneerd (:D) over de Helmond route geknald!

Typhone wijzigde deze reactie 20-04-2019 11:39 (19%)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:33

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Gister avond Lemele gefietst. Wat een gave baan is dat zeg. Morgen ga ik Hellendoorn doen. 👍🏻

A wise man once said: 'Work is not a place."

• ElmarJ16
Tylen schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:01:
Gister avond Lemele gefietst. Wat een ga e baan is dat zeg. Morgen ga ik Hellendoorn doen. 👍🏻
Wij zijn dit weekend ook op die routes te vinden! Vandaag Rijssen gereden en een geheim bikeparkje naast de Hellendoornse route gereden. Morgen staan Holten en Hellendoorn op de planning, inclusief een bezoekje van het 'bikepark'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

ElmarJ16 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:41:
[...]

Wij zijn dit weekend ook op die routes te vinden! Vandaag Rijssen gereden en een geheim bikeparkje naast de Hellendoornse route gereden. Morgen staan Holten en Hellendoorn op de planning, inclusief een bezoekje van het 'bikepark'.
Ik sta op camping Krieghuusbelten in Raalte. Dus alles is in de buurt.

• Typhone
Niet de salamanders doodrijden hè ;)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Nog niet gezien.

• Civic09
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:05
Lemele is erg leuk. Vrijdagavond gefietst. Was toen lekker rustig.

Nu eens op zoek naar een andere MTB. Heb een Cube LTD Race 26 van al weer wat jaartjes oud en zou met mijn 1,92 m. wel graag een 29er willen proberen. Prijsklasse zo rond de 1000 euro. Cube, Radon, Canyon, ik heb eigenlijk nog geen idee. De ene heeft een wat mindere vork, de andere simpele remmen.....

Deze lijkt me nog het beste tot nu toe:
https://www.radon-bikes.d...team/zr-team-275-80-2019/

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Civic09 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:11:
Lemele is erg leuk. Vrijdagavond gefietst. Was toen lekker rustig.
Ik heb hem ook vrijdag avond gefietst. Niemand gezien ;)

Gisteravond trouwens Hellendoorn gedaan. Deze staat nu wel op nr1 bij mij. Beetje de bochten van Hoge/Lage Vuursche met de afdalingen van Amerongen. Maar dan veel vloeiender en glad als een biljartlaken. 😍

• Civic09
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:05
Moet ik ook maar eens doen dan. Woon zelfs redelijk in de buurt.
Appelscha trouwens ook erg leuk.

• Frank1973
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 12:19

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Even een vraagje, morgen en overmorgen komen er mensen kijken naar mijn MTB. Deze heb ik wegens blessure te koop gezet.

Echter is het een dure fiets. Heeft iemand ervaring mee ivm proeffietsen? Ik snap dat mensen de fiets willen proberen maar in mijn achterhoofd vind ik dit ook tricky.

Dus mijn vraag hoe hebben jullie dit aangepakt? Tips zijn ook welkom.

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Even iets achter laten, telefoon of paspoort ofzo

• Ruud
  • Nu online
Frank1973 schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:20:
Even een vraagje, morgen en overmorgen komen er mensen kijken naar mijn MTB. Deze heb ik wegens blessure te koop gezet.

Echter is het een dure fiets. Heeft iemand ervaring mee ivm proeffietsen? Ik snap dat mensen de fiets willen proberen maar in mijn achterhoofd vind ik dit ook tricky.

Dus mijn vraag hoe hebben jullie dit aangepakt? Tips zijn ook welkom.
Proefrijden als in een rondje op de parkeerplaats? Het enige dat je daarmee test is of je remblokken daadwerkelijk remmen en of je bottom bracket kraakt bij aanzetten.

Verder kun je er niets mee testen wat je niet ook in stilstand kunt testen cq bekijken.

Ik neem aan dat je niet iemand laat rijden om te kijken of de fiets mogelijk iets is en/of past?

Maar als je het niet vertrouwt zou ik ze al niet eens uitnodigen :)

Gewoon uit interesse over wat voor fiets hebben we het?

Ruud wijzigde deze reactie 22-04-2019 22:10 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElmarJ16
Ik had hetzelfde een aantal weken geleden. Even over de straat fietsen vind ik normaal prima. Gewoon even afwachten wie er voor je deur staat en daarna kan je altijd nog de beslissing om iets achter te laten.

Wanneer ik als koper zijnde ergens kom en ik mag niet even op de aan te schaffen fiets zitten, dan koop ik deze ook niet. Zo'n tweedehands verkoop gaat om wederzijds vertrouwen.

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:34

Galois

1811 - 1832

Als koper begrijp ik het heel goed als de verkoper even mn id/rijbewijs wil als ik een proefrondje ga rijden. Zeker geen rare vraag.
Helaas lees je en hoor je zoveel vreemde verhalen, dat vertrouwen niet zomaar te geven is...

Als de koper met de auto komt en die staat voor je deur (grote kans toch?)... komt het ook wel goed :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Afgelopen zondag ook iemand gehad die een proefrit wilde maken. Had z'n fiets en spullen als onderpand. Of dat de waarde dekte, geen idee, maar iemand z'n telefoon is vaak meer waard (voor die persoon dan), dan een MTB van marktplaats. Even telefoonnummer vragen (en even bellen vooraf) en dan zit je in mijn belevingswereld goed

• Holkers
  • Nu online
https://www.12gobiking.nl...-mail&utm_campaign=230419

Iemand nog een goedkoop frame nodig?

• Typhone

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:23
Deze is nog cheaper: https://www.12gobiking.nl/merida-big-nine-7000-frameset-2015

Onzin, is uitverkocht

bas-r wijzigde deze reactie 23-04-2019 14:18 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holkers
  • Nu online
Kan ik je morgen vertellen als m'n pakje binnen is :9

• wisselwerking
  • Nu online
Holkers schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:31:
[...]

En uiteraard plaatjes er bij. Dit is overigens wel heel verleidelijk, ter vervanging van mijn zware frame. Zou waarschijnlijk liever een 19" hebben gehad, terwijl 21" ook bij mijn lengte zou moeten kunnen.

wisselwerking wijzigde deze reactie 23-04-2019 14:36 (14%)

• Holkers
  • Nu online
wisselwerking schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:35:
[...]

En uiteraard plaatjes er bij. Dit is overigens wel heel verleidelijk, ter vervanging van mijn zware frame. Zou waarschijnlijk liever een 19" hebben gehad, terwijl 21" ook bij mijn lengte zou moeten kunnen.
Exact dat. Heb sinds een jaartje een MTB en dat is gewoon een hele goede degelijke alu versie. Carbon was te duur op dat moment (en nog steeds), maar nu kan ik met 300 euro, wat kabels en een bracket die stap wel zetten. Alu frame kan de kast in, een strandbike van maken of op marktplaats en ik heb m'n upgrade

• Ruud
  • Nu online
Holkers schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:40:
[...]

Exact dat. Heb sinds een jaartje een MTB en dat is gewoon een hele goede degelijke alu versie. Carbon was te duur op dat moment (en nog steeds), maar nu kan ik met 300 euro, wat kabels en een bracket die stap wel zetten. Alu frame kan de kast in, een strandbike van maken of op marktplaats en ik heb m'n upgrade
Bij Bike-discount heb je voor ~400 euro ook een carbon Cube Reaction-frame by the way. Dus ja het is een leuke aanbieding maar niet heel bijzonder. Of is het een frame van hyperspeciaal carbon?

Let trouwens ook nog even op je headset en op de lengte van de balhoofdbuis van je vork :)

Naven passen er ook 1 op 1 in? Of heb je daar nog conversiedoppen voor nodig?

Evenals de zadelpen. Daar wil ook nog wel eens verschil inzitten.

Sowieso een leuk project! Ben benieuwd naar de vorderingen.

• Holkers
  • Nu online
Frame is van ‘hoogwaardig’ carbon. Klinkt leuk maar weer niet wat het precies inhoudt, behalve dan dat de Big Nine 9000 de top van de range is voor Merida z’n hardtail fietsen, dus geen carton zal zijn ;)

Bracket en balhoofd zijn inderdaad punten van aandacht, zadelpen kan er wel eens bij zitten volgens enkele sites maar zie ik morgen wel. Naven passen volgens de specs. Voorvork is ook geen probleem volgens de specs. Achterrem kabel loopt nu door het frame dus dat gaat knoeien worden maar is niet onoverkomelijk. Ben ook benieuwd en als er iets niet past kan ik het ding altijd op MP zetten

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:06
Zondag m´n eerste marathon van 100km met massastart. Mill-Man Trail in Echternach Luxemburg met 2500 hoogtemeters.

Begint nu toch wel een beetje te kriebelen. Veel gefietst, maar niet veel 100+ ritten en zeker niet met veel hoogtemeters. We gaan het zien. Ik ga niet naar de tijd kijken en gewoon op m'n gemak doen.

• VIC_TOR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-06 11:04
Ik heb die Merida frame ook besteld. Schijnt een 2015 model te zijn en dan inderdaad volgens specificaties zeer licht. Een maat van me is nog op zoek naar een leuke fiets dus misschien bouw ik wel iets voor hem op basis van deze Big Nine. En anders houd ik hem zelf een tijdje, heb nu toch geen snelle XC bak in mijn stal. Veel dingen heb ik al in huis dus het zal low budget blijven.

• Typhone
Rudolf schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:01:
Zondag m´n eerste marathon van 100km met massastart. Mill-Man Trail in Echternach Luxemburg met 2500 hoogtemeters.

Begint nu toch wel een beetje te kriebelen. Veel gefietst, maar niet veel 100+ ritten en zeker niet met veel hoogtemeters. We gaan het zien. Ik ga niet naar de tijd kijken en gewoon op m'n gemak doen.
Was ik maar zover dat ik zoiets kon doen :/
Veel succes gewenst!

• Rudolf
Typhone schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:10:
[...]

Was ik maar zover dat ik zoiets kon doen :/
Veel succes gewenst!
Gewoon een doel zoeken en er voor gaan. Er zijn ook zat tochten van +/- 70 km in NL die mooi en uitdagend zijn. Bijvoorbeeld de Hel van Ede/Wageningen half juni. Gewoon proberen en zien waar het schip strandt. Je kunt er zo lang over doen als je wilt.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:20

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Galois schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:37:
Als de koper met de auto komt en die staat voor je deur (grote kans toch?)... komt het ook wel goed :)
Voor een tweedehands fietsje van 1000 euro zou ik dat wel vertrouwen, maar bij de fietsenzaak waar ik vaak kom is ooit een top-of-the-line Sworks Epic gejat tijdens een proefrit, ook met auto als onderpand. Auto bleek gestolen. Dat doen zij dus ook nooit meer. Dus ja, op de dag zelf vragen om de telefoon als extra onderpand lijkt me wel een goede (niet van te voren afspreken).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• wisselwerking
  • Nu online

Gaaf. Dergelijke marathons staan ook op mijn lijstje. Volgend jaar maar eens kijken hoe ik dat ergens in mijn/onze agenda een plek kan geven.
Paar weken terug in de Ardennen een ritje gedaan van 70km met iets van 2300hm. Erg gaaf om te doen! Veel plezier daar.

• bas-r

Dan zie ik je daar ;)
Ik doe zelf de 70km en ga wel voor een snelle tijd :) Ik rijd altijd de kortere marathons, daar is mijn lichaam beter voor gebouwd

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

zonoskar schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:12:
[...]

Voor een tweedehands fietsje van 1000 euro zou ik dat wel vertrouwen, maar bij de fietsenzaak waar ik vaak kom is ooit een top-of-the-line Sworks Epic gejat tijdens een proefrit, ook met auto als onderpand. Auto bleek gestolen. Dat doen zij dus ook nooit meer. Dus ja, op de dag zelf vragen om de telefoon als extra onderpand lijkt me wel een goede (niet van te voren afspreken).
Eerst betalen dan proefritje.

• Thijs8472
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-06 21:50
Ik heb mijn mountainbike eens van stal gehaald na jaren lang geen zin/tijd/whatever en voorzien van een nieuw setje rubber, Schwalbe Rocket Ron's en Conti binnenbanden. Nu krijg ik de buitenband band er niet helemaal lekker op zoals ik wil, zie onderstaande foto.

http://splur.nl/IMG_1752.JPG

Ik heb wat groene zeep op de rand gedaan, band wat oppompen en masseren, verder oppompen, masseren (rinse and repeat) maar dat randje wat tevoorschijn komt bij de Mavic sticker (links goed zichtbaar) krijg ik niet compleet weg. Ik heb het al een keer of 5-6 geprobeerd, er zit daardoor hier en daar een kleine hoogteslag in de band.

Iemand nog een tip of gewoon gaan fietsen en niet zeuren.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kan gewoon gaan fietsen en niet zeuren :) Waar heb je die groene zeep op gesmeerd, want ik zie niet echt dat de band nat is. Je kan het beste de hiel van de band insmeren (ik gebruik gewoon dubro). Dan zou hij er op moeten ploppen. Misschien moet je wel tot 3 a 3.5 bar door pompen en niet al bij 2 ophouden.

• Thijs8472
Even een plaatje geleend ergens, de groene zeep zit op de rand in rode cirkel:

http://splur.nl/blup.jpg

Thijs8472 wijzigde deze reactie 24-04-2019 14:34 (3%)

• Holkers
  • Nu online
zonoskar schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:21:
Je kan gewoon gaan fietsen en niet zeuren :) Waar heb je die groene zeep op gesmeerd, want ik zie niet echt dat de band nat is. Je kan het beste de hiel van de band insmeren (ik gebruik gewoon dubro). Dan zou hij er op moeten ploppen. Misschien moet je wel tot 3 a 3.5 bar door pompen en niet al bij 2 ophouden.
Hij heeft een binnenband, dus geen tubeless he ;)

Half hard oppompen, masseren en laten werken, dan hard oppompen en kijken of het goed zit. Zo ja, lucht eruit tot gewenst en gaan

• VIC_TOR
Even stukje doorpompen om te kijken of dat helpt en anders weer helemaal leeg laten lopen en opnieuw proberen. Ik had dat ooit ook op een bepaalde velg en pas na 3 of 4 keer lukte het

• Thijs8472
Nog even gekeken en dreft werkte inderdaad beter dan groene zeep. De rand moet dus helemaal zichtbaar zijn en dan pas zit de band goed las ik hier: https://www.mountainbike....ic.php?p=1333536#p1333536

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Holkers schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:53:
Hij heeft een binnenband, dus geen tubeless he ;)
Dit kan ook een probleem zijn met binnenband. Maar met een binnenband kun je gewoon gaan fietsen als de band niet helemaal geplopt is, met tubeless niet. Dat masseren werkt nog niet half zo goed als de band met dubro insmeren.

• Rudolf
bas-r schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:15:
[...]

Dan zie ik je daar ;)
Ik doe zelf de 70km en ga wel voor een snelle tijd :) Ik rijd altijd de kortere marathons, daar is mijn lichaam beter voor gebouwd
Het weer belooft niet veel goeds :|

• bas-r
Rudolf schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:26:
[...]

Het weer belooft niet veel goeds :|
Rond de 10 graden en veel nattigheid.. Ik ben benieuwd!
Als het zwaar is, is het episch :)

• bas-r
Thijs8472 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:35:
Ik heb mijn mountainbike eens van stal gehaald na jaren lang geen zin/tijd/whatever en voorzien van een nieuw setje rubber, Schwalbe Rocket Ron's en Conti binnenbanden. Nu krijg ik de buitenband band er niet helemaal lekker op zoals ik wil, zie onderstaande foto.

[Afbeelding]

Ik heb wat groene zeep op de rand gedaan, band wat oppompen en masseren, verder oppompen, masseren (rinse and repeat) maar dat randje wat tevoorschijn komt bij de Mavic sticker (links goed zichtbaar) krijg ik niet compleet weg. Ik heb het al een keer of 5-6 geprobeerd, er zit daardoor hier en daar een kleine hoogteslag in de band.

Iemand nog een tip of gewoon gaan fietsen en niet zeuren.
Ik heb zelf de combi Mavic en Schwalbe altijd als problematisch ervaren.
Enige oplossing die bij mij werkte (ik heb geen Mavic wielen meer, en rijd uit principe nooit meer met Schwalbe) was de band tot 4 à 5 bar oppompen tot alles juist plopt. En dan weer leeg laten lopen tot gewenste druk.

EDIT;
Maar als ik goed kijk: is dat randje wat je ziet niet het randje wat je overla moet zien? Dus gewoon doorpompen totdat ie overal lekker zit. Continental heeft expres zo'n randje, Schwalbe welicht ook?

bas-r wijzigde deze reactie 25-04-2019 10:51 (8%)

• Thijs8472
@bas-r ja daar kwam ik gister later achter, je moet dat randje overal zien en dat is me nu bijna overal gelukt door de band op te pompen tot 4 bar en dan weer leeg te laten. Eerst maar eens paar keer fietsen en kijken of het zo goed bevalt als een paar jaar geleden, zoja dan gaan als eerste de Avid Juicy 5's eraf voor wat anders.

• Rudolf
bas-r schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:46:
[...]

Rond de 10 graden en veel nattigheid.. Ik ben benieuwd!
Als het zwaar is, is het episch :)
<-- #Mooiweerrijder

:+

• Holkers
  • Nu online
Holkers schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:31:
[...]

Oké... 12GO Krijgt een dikke -1 van me nu.
21” bestellen, 17” opgestuurd krijgen en nu is de 21” uitverkocht... :(

• VIC_TOR
Holkers schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:22:
[...]

Oké... 12GO Krijgt een dikke -1 van me nu.
21” bestellen, 17” opgestuurd krijgen en nu is de 21” uitverkocht... :(
mijne is vandaag op werk geleverd maar ik was vrij. Hopelijk heb ik niet de 21" maar de 17" :)

• Holkers
  • Nu online
VIC_TOR schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:01:
[...]

mijne is vandaag op werk geleverd maar ik was vrij. Hopelijk heb ik niet de 21" maar de 17" :)
Als ze die omgedraaid hebben gaan we met elkaar ruilen ;)
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True