Ik had me er een beetje bij neergelegd dat een nieuwe spark er voorlopig niet in zat met de huidige voorraden.
Maar ik had sinds de aankondiging deze toch wel hoog op de shortlist voor een nieuwe XC fully staan. Zeker gezien de eeuwige twijfel tussen een echte XC racebak met 100mm voor/achter, of een wat meer capabele bike met 120mm en wat moderner qua geo.. Ik wil namelijk op de lokale vlakke rondjes (bv Dorst) niet inleveren op snelheid

. De spark is dan op papier eigenlijk de perfecte fiets, niet een opgeklopt XC model met een langere vork, maar echt een fiets die ontwikkeld is voor 120mm, moderne geo, en toch hardcore wedstrijd level XC.
Had ooit wel het plan om zelf een fiets op te bouwen, maar met de prijzen van de framesets van scott heb ik dit maar laten varen.. ook als ik een ander frame zou pakken (bv een SC blur of iets dergelijks, dan zit je met een basis van 3k en een dure smaak toch al heel snel over de 6k).
Toen de modellen gepresenteerd werden kreeg ik de rode team op het oog, de team axs is ook mooi, maar weer een stuk duurder, en ik vind het wel prima om bij shimano XT te blijven. De kleur vind ik ook heel mooi, de team axs ook, maar dat is wel weer de fiets die je het meest zal zien, dus de rode zou het moeten worden..
maar ja, dan de levertijden.. van de pre-orders van deze zomer is misschien 10 % geleverd ofzo.. de rest zit nog te wachte en nieuwe orders worden voorlopig nergens aangenomen..
tot ik vanochtend een beetje zat te zoeken of er al framesets leverbaar waren en zo ja tegen welke achterlijk prijzen.. toen zag ik em ineens ertussen staan bij bike24... een "SCOTT SPARK RC 900 Team - Carbon Mountainbike - 2022 - high risk red / gold tint" in de juiste maat, 1 in stock. even gechecked of de voorraad klopt, met 2 gasten zitten appen, en heel snel de knoop doorgehakt. dus in 4-7 dagen staat hier een nieuwe fully voor de deur
https://www.scott-sports....m-bike-red?article=286264
nou nog kijken wat ik voor mijn cannondale f-si kan krijgen, dan kan dat geld naar een mooi zelfgespaakt wielsetje, een dropper en misschien een powermeter.
(als iemand interesse heeft stuur maar een berichtje)
kan niet wachten!!