GoldenSample schreef op donderdag 23 september 2021 @ 00:24:
[...]
Zie nu dat hij de Rockraider branded Avent heeft, Avent heeft wel een andere pull ratio dan Shimano/hun oudere 9 speed spul. Verder is Microshift altijd heel duidelijk in hun compatibility (dat is ook wel een van hun sterke punten en van belang gezien ze vaak als alternatieve vervanging ipv nieuwe montage geinstaleerd worden) dus geloof wel dat het niet cross compatible is.
Ja, verder was het lastig te krijgen ergens anders. Het is gewoon dezelfde derailleur alleen dan 15€ goedkoper en de shifter is de meest basic die microshift heeft maar upgrade ik eventueel later wel. Altijd een vinger op de rem dus moet even kijken hoe dat gaat. Met schakelen naar een zwaardere versnelling. Zal even wennen zijn maar kan ook eventueel met de middelvinger.
Ik had een xt uit 2011 of zo denk ik, eerste shadow derailleur de 772 dacht ik. Werkt op zich prima alleen met het normale stalen voorblad sprong de ketting er regelmatig af. Deze derrie heeft een clutch, verder is er weinig te vinden voor 9 speed en ik ben bang dat als ik naar 10-12 ga dat de hobby nog duurder wordt

23€ voor een cassette en rond de 20€ voor een ketting klonk me wel goed in de oren/bevalt me wel. Verder heb ik eigenlijk alleen maar positieve dingen gehoord over de advent serie. Dus ik dacht ik probeer het voor 98€ voor de set. Vriend van me moest laatst een verse 12 speed Sram cassette en die was al boven de 100€
Gelijk ook 2 cassettes extra besteld, je kan het maar hebben liggen.
Verder brak ergens rond de 500-800km steeds de derrie kabel dus dat was ik ook een beetje zat. Elke keer in het bos die kabel vervangen. Maar dat schijnt een beetje het probleem te zijn met die derailleur en een fully.
Verder had ik best een ruimer budget ervoor gehad maar vind zoiets uitproberen ook wel weer leuk. Ook nog over gedacht om terug te gaan naar 8 speed maar dan mis je weer de clutch.
ja, die kan je beide met je duim duwen, bij deze goedkopere moet je duwen met je wijsvinger om naar een kleiner tandwiel te gaan. Dus die trail pro is fijner maar was niet te krijgen in Nederland zover ik kon vinden. Volgens mij was die rond de 31€ of zo dus die koop ik er later wel bij.
Hij was alleen hier verkrijgbaar
https://www.bike24.com/p2377024.html, bij justpedal staat de 9 speed nog niet op de site. De derailleur wel :
https://www.justpedal.nl/...ge-black-with-clutch.html die is dus gewoon 20€ goedkoper als er rockrider op staat.

De rockrider heeft ook inbus nodig om de hoogtes te begrenzen en de b-tension aan te passen terwijl de "echte" gewoon kruiskopjes heeft.
[
Voor 30% gewijzigd door
charrel op 23-09-2021 08:07
]