Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 157 158 159 Laatste
Acties:

• daanb14
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:21
Smultie schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:24:
Zullen we de topictitel aanpassen naar
"Live Canyon Lux availability notification"?
Gezien de situatie met beschikbaarheid van fietsen zou het onderhand een eigen topic waard zijn :P

A cloud is just someone else's computer.

• mountainbiker
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-09 16:41
Begint wel erg te jeuken...

Ik heb echter deze in bestelling staan een e-mtb:
https://www.cube.eu/2022/...-sl-29-violetwhitenblack/

Dat wordt 2022...

mountainbiker

• McLambo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:39

McLambo

MTB Junky

Neuron in actie op Harderwijk gisteravond 😃

[Voor 6% gewijzigd door McLambo op 09-09-2021 19:00]

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:14

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@McLambo Goed bezig d:)b Neuron is ook een fijn fiets om mee rond te crossen.

[Voor 207% gewijzigd door Daan_ op 09-09-2021 21:21]

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:16
daanb14 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:24:
Alleen L in het lichtgrijs was ineens beschikbaar, dus meteen toegeslagen.
Huh, de lux trail? Die staat toch voor de winter?

Ik vraag me af wanneer we weer normaal naar de winkel of webshop kunnen gaan om een MTB te kopen. Het was vroeger zo vanzelfsprekend, niet meer voor te stellen.

[Voor 25% gewijzigd door Strider op 10-09-2021 00:39]

BlaBlaBla

• daanb14
Strider schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 00:30:
[...]

Huh, de lux trail? Die staat toch voor de winter?

Ik vraag me af wanneer we weer normaal naar de winkel of webshop kunnen gaan om een MTB te kopen. Het was vroeger zo vanzelfsprekend, niet meer voor te stellen.
Af en toe komt er gewoon ineens weer iets beschikbaar. Daar krijg je ook geen melding van. Maar hopelijk wordt het snel beter inderdaad. Ik kan niet wachten, totdat ie er is.

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:42

Hegeman

Weet van alles wat

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met garantie aanvragen van 9th Wave?

Op 9 a 10 plekken onderstaand probleem......

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hegeman schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:20:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met garantie aanvragen van 9th Wave?

Op 9 a 10 plekken onderstaand probleem......
Heb je al contact opgenomen met ze. Dat zou ik als eerste doen. Hoor over het algemeen positieve ervaringen…

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:42

Hegeman

Weet van alles wat

Daan_ schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:20:
[...]

Heb je al contact opgenomen met ze. Dat zou ik als eerste doen. Hoor over het algemeen positieve ervaringen…
Verloopt via een de LBS, maar ben even nieuwsgierig naar ervaringen. Inmiddels wiel al een week onderweg en nog geen update. Nieuwsgierig wat ik ongeveer kan aanhouden voor de doorlooptijd.

• flitjes
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:22
Hegeman schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:33:
[...]

Verloopt via een de LBS, maar ben even nieuwsgierig naar ervaringen. Inmiddels wiel al een week onderweg en nog geen update. Nieuwsgierig wat ik ongeveer kan aanhouden voor de doorlooptijd.
Ik heb helaas hetzelfde met een Sun Ringle wiel, loopt al 6 weken.. Omdat LBS van kastje naar de muur gestuurd word. Van Nukeproof naar Sun Ringle naar de fabrikant van de wielen omdat Sun Ringle ze rebrand.

Ben erg blij dat ik meteen een nieuw achterwiel heb gekocht want ik verwacht de komende weken nog geen vervanging/uitsluitsel.. duurt gemiddeld 2-3 weken per bedrijf voor er een reactie is en hij gaat 2 weken op vakantie volgende week.. zit niet mee!

Hoop dat het bij jou sneller gaat!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hegeman schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:33:
[...]

Dit soort dingen duren helaas te lang. Zeker als je erop wacht. Laatste keer dat ik iets had met een wiel (DT) duurde het 5 a 6 weken.
-------------------------------

Net een rondje Reichswald gedaan met als poging een route te maken met wat meer uitdaging. Neus achteraan gefietst waar ik dacht daar is wel wat leuks te vinden. Is een route van 23km 450hm geworden volgens de Garmin. De GPX etc. van weekend online zetten

Route kent aantal steile klimmetjes en er zit een onhollandse afdalingtje in. O-) Moest vandaag helaas weer mijn meerdere erkenen in één van de steile stukken. Kwam verkeerd uit en toen maar afgestapt om laatste 5m met fiets naar beneden te glibberen. Er komt (ooit) een moment dat het zonder nadenken naar beneden ga. Vooralsnog blijven oefenen ....

• daanb14
Nice! Oefening baart kunst. Beter 5 meter glibberen dan geschonden thuiskomen. Ik kan niet wachten om met de Lux Trail keihard over on-Nederlandse afdalingen, zoals het traumapad te gaan knallen.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-09 18:45
daanb14 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:57:
Nice! Oefening baart kunst. Beter 5 meter glibberen dan geschonden thuiskomen. Ik kan niet wachten om met de Lux Trail keihard over on-Nederlandse afdalingen, zoals het traumapad te gaan knallen.
Traumapad ligt gewoon in NL hoor :)

• daanb14
GrooV schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:30:
[...]

Traumapad ligt gewoon in NL hoor :)
I know, maar best on-Nederlands voor Nederland. Zoiets kom je niet op veel plekken in Nederland tegen.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Traumapad is al weer tijd geleden. Zeker leuk stuk van de route Groesbeek, maar die is toch niet zo spannend? Hij is wel erg leuk om te doen. d:)b

In de route zitten grote stukken van onderstaande filmpje. Aantal stukken zijn door de regen en loop der tijd wat verder uitgesleten en iets uitdagender geworden ;-)

[Voor 22% gewijzigd door Daan_ op 10-09-2021 15:41]

• daanb14
Wow, dat is wel effe ander werk! Echt super gaaf.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Die snelheid en skills als hij op het filmpje heeft heb ik niet O-), maar is wel leuk om je eigen grenzen te verlegen en techniek te verbeteren en alle belangrijkste is de fun factor.

[Voor 19% gewijzigd door Daan_ op 10-09-2021 15:45]

• daanb14
Dan weet ik waar ik voor ga sparen en dat is een fietsnavigatie.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De gpx route staat online. Voor de mensen uit de omgeving die zullen meeste stukken wel herkenen ;-) Klik

[Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 11-09-2021 12:26]

• drBunhead
  • Registratie: september 2010
  • Niet online
Mooie omgeving om de bossen in te duiken lijkt mij. Toch ook maar toevoegen aan de "to ride" lijst. Beetje ver rijden, maar 1.5 uur enkele reis zal het vast waard zijn.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

drBunhead schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:35:
Mooie omgeving om de bossen in te duiken lijkt mij. Toch ook maar toevoegen aan de "to ride" lijst. Beetje ver rijden, maar 1.5 uur enkele reis zal het vast waard zijn.
Oversteek naar het Rijk van Nijmegen is zo gemaakt. Om combinatie Reichswald en rondje Mook (blauw/bikepark te doen. Zeker de moeite waard om die kant eens op te rijden (y)

En natuurlijk kun je ook combineren met Groesbeek paars en Nijmegen rood.

[Voor 17% gewijzigd door Daan_ op 10-09-2021 17:21]

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:23
daanb14 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:00:
Nu is ie beschikbaar in S en M. Zwart in M en L.
Nogmaals bedankt man!! Aanstaande maandag staat ups hier voor de deur met een pakketje voor mij. Ik kan niet wachten!!!

• drBunhead
  • Niet online
Daan_ schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:16:
[...]

Oversteek naar het Rijk van Nijmegen is zo gemaakt. Om combinatie Reichswald en rondje Mook (blauw/bikepark te doen. Zeker de moeite waard om die kant eens op te rijden (y)

En natuurlijk kun je ook combineren met Groesbeek paars en Nijmegen rood.
Bikepark Mook staat inderdaad ook op het lijstje om te bezoeken, lijkt mij een hele leuke speeltuin.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

McLambo schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:51:
[...]

Knoop doorgehakt, en de 34T besteld. Zag dat ze ook een iSpec XT Shifter op voorraad hadden, dus die ook in het winkelmandje gekieperd.

Fiets werd geleverd met een SLX shifter, en ben er niet kapot van. met name 2x opschakelen mis ik
Bestelling is binnen. Dit weekend eens voorzichtig passennof de 34t AB oval probleemloos past op het frame, dan gaat de 32t terug naar Mantel. 30t rond blad hou ik in de kast voor tripjes buitenland

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 09:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

drBunhead schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:35:
Ik heb een paar weken terug een nachtje hotel geboekt (De Oude Molen in Groesbeek, gedeelde badkamer, fiets kan onder het hotel in de berging, ben je voor 5 tientjes klaar) dan kun je er twee dagen je lol op.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Klitse
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Vandaag kwam de opvolgen van mijn kapotgesprongen Spitfire binnen. Had eigenlijk een Spitfire V3 moeten worden maar dat duurde uiteindelijk nog langer dus toen gekeken naar een alternatief. Budget wat opgerekt en het frame gekocht wat al een tijd bovenaan mijn lijstje stond. Nu nog even wachten op wat onderdelen voor ik kan beginnen met bouwen.

• Demo

Demo

Staal, single pivot, roze.. ik had hem op 'het andere forum' ook al gezien, maar dit is helemaal mijn straatje!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20-09 17:06
Die achterbrug *smiley met grote ogen en tikje kwijl aan de zijkant van de mond

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Klitse schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:22:
Vandaag kwam de opvolgen van mijn kapotgesprongen Spitfire binnen. Had eigenlijk een Spitfire V3 moeten worden maar dat duurde uiteindelijk nog langer dus toen gekeken naar een alternatief. Budget wat opgerekt en het frame gekocht wat al een tijd bovenaan mijn lijstje stond. Nu nog even wachten op wat onderdelen voor ik kan beginnen met bouwen.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Not my cup of tea, maar ieder zijn ding :)

Maar waar is het voor? Wat betekenen al die codes? Wat weegt zon frame?

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

McLambo schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:07:
[...]

Not my cup of tea, maar ieder zijn ding :)

Maar waar is het voor? Wat betekenen al die codes? Wat weegt zon frame?
Die "codes" zijn de elementen in de legering van de buizen.

/Edit: al weet ik niet welk element Mx is.

[Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 11-09-2021 18:02]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:46
zonoskar schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:57:
[...]

/Edit: al weet ik niet welk element Mx is.
Geen element, maar voor Moxie, wat weer de naam van het frame is (the full moxie)

[Voor 3% gewijzigd door Rmg op 11-09-2021 18:34]

• drBunhead
  • Niet online
Poepie sjiek hoor.

• LEDfan
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08:48
Iemand hier een tip voor MTB schoenen voor flat pedals? Momenteel heb ik er van Giro die ik twee jaar terug gekocht heb bij Decathlon, maar daar komt de zool helemaal van los. Dit zijn eigenlijk schoenen bedoeld voor schoenplaatjes, maar ik heb ze altijd met flats gereden. De onderkant van de schoenen is denk ik wel net iets anders dan de gemiddelde schoen voor schoenplaatjes:

Het goede aan deze schoenen vind ik de stijve onderkant, de bescherming aan de tenen en enkel en het gebruik van velcro en extra sluiting. Ik ben nu dus opzoek naar een gelijkaardige schoen, met een beetje dezelfde bescherming en zonder veters (boa is ook goed). Ik doe zeker geen heel speciale dingen op de MTB, maar ben niet de handigste. Bijvoorbeeld net even blijven haken met je voet achter een afgebroken boompje of met je enkel tegen je cranks stoten etc. (ik heb deze schoenen toevallig in de Decathlon uitgekozen maar ze believen mij wel heel goed).
Echter als ik naar flat schoenen zoek, vind ik eigenlijk enkel "zachte" schoenen met veters. Heeft iemand een tip voor flat schoenen die toch wat steviger zijn? Of is er een speciale term voor schoenen die ik zoek?

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:46
Die stijve/harde onderkant maakt ze juist ongeschikt als flat pedal schoenen.

Als je versteviging zoekt rond je tenen/enkels zou ik kijken naar flat pedaal schoenen voor downhill.

Wbt boa en Velcro gr9l's van Shimano, stamp speedlace van crankbrothers

• LEDfan
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08:48
Rmg schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:39:
Die stijve/harde onderkant maakt ze juist ongeschikt als flat pedal schoenen.
Oei, blijkt maar eens dat ik eigenlijk niets ken van MTB schoenen. Ik heb die Giro schoenen gewoon op gevoel gekocht toen ik net begon, maar die bevielen zeer goed.

Bedankt voor de tip van de gr9l van Shimano, dit ziet er de perfecte schoen uit voor mij en vallen nog binnen het budget. Ik moet de maat nog wel eens bekijken, ik heb een 43 maar de Shimano's zouden nogal smal vallen. (in de Decathlon had ik ook wel eens Shimano gepast en toen was een 45 nog altijd veel te klein).

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:17
Ik heb normaal eigenlijk altijd maat 44 maar met Shimano 45 en nu zelfs de extra brede versie van de xc701 (geen flatpedal overigens, maar ter indicatie van de Shimano maatvoering)

Strava

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-09 15:47

WoBBeL

*zwaai*

LEDfan schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:31:
Momenteel heb ik er van Giro die ik twee jaar terug gekocht heb bij Decathlon, maar daar komt de zool helemaal van los.
Deze toevallig? https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8626948?mc=8626948

Hier ook, drie keer downhillen in Willingen en mn zolen waren aan beide kanten volledig uitgesleten 8)7 de schoenen zaten echt heerlijk maar compleet waardeloze zool. Heb ze vorige week (na hooguit paar maanden bezit) retour gestuurd naar Decathlon en krijg mn geld terug. Idem bij een familielid van mij.

[Voor 11% gewijzigd door WoBBeL op 12-09-2021 13:03]

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:13
WoBBeL schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:01:
[...]

Deze toevallig? https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8626948?mc=8626948

Hier ook, drie keer downhillen in Willingen en mn zolen waren aan beide kanten volledig uitgesleten 8)7 de schoenen zaten echt heerlijk maar compleet waardeloze zool.
Sneakers van 80 euro zijn al matig qua kwaliteit, logisch dat MTB schoenen dat ook zijn. Wel jammer dat giro zijn naam er op zet

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Catch22 dat is het jammere, de schoenen zijn zelf echt van heel hoge kwaliteit...behalve de zool :|

Nu moet ik nieuwe uitzoeken met goede grip voor met platform pedalen. Iemand tips? :9 Ik heb (HEEELE) brede voeten (aan de voorkant, de podoloog had ze nog niet zo breed gezien :+ )

Iemand van hier wel eens in t bikepark in Holten geweest? Ik durf nog steeds niet van de hoge schans af terwijl ik dat wel graag zou willen. Weer progressie met downhillen denk ik :) Iemand nog wat tips behalve "je er overheen zetten?". Vaak kijk ik naar een obstakel en doe ik hem direct om er niet over na te hoeven denken maar dat is nu al te laat bij de hoge schans :+

[Voor 90% gewijzigd door WoBBeL op 12-09-2021 13:52]

• drBunhead
  • Niet online
WoBBeL schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:04:
@Catch22 dat is het jammere, de schoenen zijn zelf echt van heel hoge kwaliteit...behalve de zool :|

Nu moet ik nieuwe uitzoeken met goede grip voor met platform pedalen. Iemand tips? :9 Ik heb (HEEELE) brede voeten (aan de voorkant, de podoloog had ze nog niet zo breed gezien :+ )

Iemand van hier wel eens in t bikepark in Holten geweest? Ik durf nog steeds niet van de hoge schans af terwijl ik dat wel graag zou willen. Weer progressie met downhillen denk ik :) Iemand nog wat tips behalve "je er overheen zetten?". Vaak kijk ik naar een obstakel en doe ik hem direct om er niet over na te hoeven denken maar dat is nu al te laat bij de hoge schans :+
Regelmatig geweest in Holten. Bedoel je met hoge schans die van de jumps? Dat is helaas een kwestie van doen, je kunt altijd erin gaan en dan vanaf halverwege de remmen in gaan zodat je de jump niet pakt. Dan heb je in ieder geval een eerste gevoel voor de snelheid. Bedoel je met hoge schans de hoogste drop, dan is het een kwestie van opbouwen, als de andere soepel gaan dan is het bij deze exact dezelfde techniek gebruiken en je zit goed.

Qua schoenen, voor mij met flats niks beter dan 5ten. Grip is fenomenaal, hoe ze met brede voeten zijn weet ik niet. Mijn zeeschuiten, maat 48+, passen super in ieder geval.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

WoBBeL schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:04:
Ken Holten niet, maar is het een jump, table top, gap jump of drop ? Waag mij er zelf ook niet echt aan ;-), wil nog keer clinic volgen in bikepark Kleve.

Toch is het kwestie van rustig opbouwen.

[Voor 68% gewijzigd door Daan_ op 13-09-2021 09:53]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@Daan_ ik ken de verschillen niet zo goed tussen de termen die je roept maar in Willingen durf ik op de blauwe en de rode de meeste tabletops wel te clearen en hier en daar een kleine gap op de zwarte. Jump is een gewone sprong denk ik dan? :D ik ben niet zo thuis in die termen 8)7

In Holten ga je vanaf een plateau naar een sprong. Dit zijn ook de jumps die ik ook in Oostenrijk/Duitsland in de bikeparks niet durf. Ik durf mij niet over te geven om de remmen los te laten omdat ik bang dat ik te snel ga (terwijl ik weet dat je juist moet laten lopen en die snelheid de juiste is).

Het is zeg maar de volgende stap waar ik moeite mee heb maar wel graag zou willen doen/kunnen om wat meer progressie te krijgen in mijn skills :) spring/landing training gehad in NL en pas ik ook toe maar die grote jumps durf ik mij niet aan over te geven. Idem voor de grote tabletops, zodra de snelheid te hoog wordt durf ik niet meer. Alleen springen geen probleem, alleen snelheid geen probleem maar de combinatie samen functioneert niet in mijn hoofd.

[Voor 27% gewijzigd door WoBBeL op 13-09-2021 09:05]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Op mountainbike.nl is er een groep die geregeld op pad gaan om dit te doen. En je vast kunnen en willen helpen. Zitten paar ervaren mannen tussen. Stel je vraag daar eens.

Nu ikke begrijpen. :D Step-up als ik het goed zie. De wat lagere doe ik nog wel, maar als het echt hoog wordt dan blokkeer ik geregeld. Wil hiervoor bij mtbflow.nl een clinic volgen in Kleve.

[Voor 59% gewijzigd door Daan_ op 13-09-2021 09:55]

• Klitse
  • Niet online
WoBBeL schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:59:
@Daan_ ik ken de verschillen niet zo goed tussen de termen die je roept maar in Willingen durf ik op de blauwe en de rode de meeste tabletops wel te clearen en hier en daar een kleine gap op de zwarte. Jump is een gewone sprong denk ik dan? :D ik ben niet zo thuis in die termen 8)7

In Holten ga je vanaf een plateau naar een sprong. Dit zijn ook de jumps die ik ook in Oostenrijk/Duitsland in de bikeparks niet durf. Ik durf mij niet over te geven om de remmen los te laten omdat ik bang dat ik te snel ga (terwijl ik weet dat je juist moet laten lopen en die snelheid de juiste is).

Het is zeg maar de volgende stap waar ik moeite mee heb maar wel graag zou willen doen/kunnen om wat meer progressie te krijgen in mijn skills :) spring/landing training gehad in NL en pas ik ook toe maar die grote jumps durf ik mij niet aan over te geven. Idem voor de grote tabletops, zodra de snelheid te hoog wordt durf ik niet meer. Alleen springen geen probleem, alleen snelheid geen probleem maar de combinatie samen functioneert niet in mijn hoofd.
Keer de jumpclinic doen in Holten. Aan het eind v/d dag fiets je daar wel af. Overigens kun je ook vanaf de hoge schans links of rechts springen. Dan heb je respectievelijk een table/hip en een Step-up. En als je toch die schans wil doen, controleer dan even of ie niet te ver weg staat (ding is verplaatsbaar).

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:26
Klitse schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:39:
[...]

Keer de jumpclinic doen in Holten.
Toevallig net gedaan. Mirko is een hele prettige instructeur, en toch weer even m'n jumpjes opgepoetst. Had wel even een blokkade nog na m'n crash in Let Gets van de zomer...

Eentje hoger ook nog gecleared, maar die stond helaas niet op de prent

• Klitse
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:26:
[...]

Toevallig net gedaan. Mirko is een hele prettige instructeur, en toch weer even m'n jumpjes opgepoetst. Had wel even een blokkade nog na m'n crash in Let Gets van de zomer...

Keurig!
Hoge schans niet gedaan?

• Sjoewe
Klitse schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:29:
[...]

Keurig!
Hoge schans niet gedaan?
Nee helaas, waren met een grote groep met veel niveauverschil, dus de jumpclinic was een verkorte versie. Op zich zou ik het wel zien zitten, maar aan de andere kant hebben m'n recente YOLO's nooit echt goed uitgepakt, en ik heb mijn 35-weken zwanger vrouw beloofd enigszins heel te blijven deze keer :')

maar de follow-up staat al wel weer gepland

• Klitse
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:36:
[...]

Nee helaas, waren met een grote groep met veel niveauverschil, dus de jumpclinic was een verkorte versie. Op zich zou ik het wel zien zitten, maar aan de andere kant hebben m'n recente YOLO's nooit echt goed uitgepakt, en ik heb mijn 35-weken zwanger vrouw beloofd enigszins heel te blijven deze keer :')

maar de follow-up staat al wel weer gepland
Dan is het begrijpelijk. Overigens de laatste keer dat ik de hoge nam was ook geen succes. Ik moet ook weer eens gaan oppoetsen bij Mirko geloof ik. :+

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Klitse schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:37:
[...]

Dan is het begrijpelijk. Overigens de laatste keer dat ik de hoge nam was ook geen succes. Ik moet ook weer eens gaan oppoetsen bij Mirko geloof ik. :+
Geen succes? Als in: hoeveel gips?

Ik heb helemaal geen ervaring met Jumps
Alhoewel ik toch aardig goed trials kan rijden, vind ik het sporadische bumpje of dropje hier op de Veluwe waar je helemaal los komt best wel tricky, en vaak vliegt de fiets een andere richting op dan ik van plan was :-p

Zou het best wel beter willen kunnen, want het gevoel bij jumps is wel gaaf!

[Voor 35% gewijzigd door McLambo op 13-09-2021 13:11]

• Klitse
  • Niet online
McLambo schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:09:
[...]

Ik ben redelijk goed in vallen dus niks aan de hand behalve een deukje in het ego. Ik spring daar sowieso niet van de hoge schans zonder fullface en rugprotector.

• Sjoewe
vaak vliegt de fiets een andere richting op dan ik van plan was :-p
Klinkt alsof je houding niet helemaal klopt dan. In principe is het letterlijk en figuurlijk straight forward als je in de lucht bent. Of bedoel je bij de landing?
Clinic boeken! Leuk en leerzaam :)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

[...]

Ik heb helemaal geen ervaring met Jumps
Alhoewel ik toch aardig goed trials kan rijden, vind ik het sporadische bumpje of dropje hier op de Veluwe waar je helemaal los komt best wel tricky, en vaak vliegt de fiets een andere richting op dan ik van plan was :-p

Andere richting opgaan dan gepland. Zou ik bijna denken aan trekken aan het stuur?

Wellicht is een clinic jumps en drops van mtbclinic.nl in velp een optie? Ze bouwen het rustig op in hun eigen bikeparkje en wisselen het ook af met rondje over enkele rode lussen waar je jumps en drops tegen komt. Zoals Granny trail.

Vorig jaar deze clinic gedaan en prima vermaakt en ook mijn mind fuck met niet rolbare drops weer overwonnen.

[Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 13-09-2021 14:49]

• Paul!
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09:52
Galois schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:49:
[...]

En is het 'houd mij op de hoogte' knopje betrouwbaar? Als er iets online komt en ik gelijk een bericht krijg waar ik mij op in heb geschreven, ben ik meer dan tevreden!
Je zou nog de app/site Distill kunnen gebruiken.

Onlangs ook een keer gebruikt om een fietsonderdeel te bestellen dat al weken niet op voorraad was.

• Goofyduck384
  • Laatst online: 08:25
😡😡😡
Van de week m'n nieuwe stamp 1 flats gemonteerd. Geen problemen bij het vervangen van m'n SPD pedalen.
Echter morgen wilde ik een rondje fietsen, maar dan met m'n spd's erop. Dus 'even' snel weer omdraaien. Echter kreeg ik de Stamp 1 met geen mogelijkheid los. Veel kracht gebruikt op de ene, die is eruit gekomen. Maar denk dat de schroefdraad intern kapot gegaan is, want de originele wilden er niet meer op. Daarna pakt hij hem ineens, maar helaas scheef. Die crank zal ik dus moeten vervangen.

Maar ook de andere krijg ik met geen mogelijkheid los... Hoe kan dat nou? De originele loshalen was vorige week eigenlijk geen enkel probleem.. draai ik hem fout?

Bij deze linker crank moet ik de inbussleutel naar de vloer toe draaien toch?
Fiets is een Canyon Neuron 7...

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb je pedalen wel aan de juiste kant erop gezet. Op de pedalen staat of het gaat om links of rechts. Schroefdraad per pedaal verschilt.

Als je ze er verkeerd om op zet. Dan is de kans dat je schroefdraad van de crank kapot draait. Je bent zeker niet de eerst waarbij dit gebeurd. ;-)

[Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 13-09-2021 19:20]

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:25

Roozzz

Plus ultra

Schroefdraad is voor beide pedalen zo dat hij bij normaal gebruik altijd de vast kant opdraait. Dan is links los toch met de klok mee draaien?

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Mocht je ze er echt verkeerd om ingedraaid hebben (hoe dan??), Dan is het wellicht zinvol om er even mee langs een LBS te gaan. Mogelijk kan de schroefdraad nog gered worden met een draadtab...

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Daan_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:48:
[...]

Andere richting opgaan dan gepland. Zou ik bijna denken aan trekken aan het stuur?

Wellicht is een clinic jumps en drops van mtbclinic.nl in velp een optie? Ze bouwen het rustig op in hun eigen bikeparkje en wisselen het ook af met rondje over enkele rode lussen waar je jumps en drops tegen komt. Zoals Granny trail.

Vorig jaar deze clinic gedaan en prima vermaakt en ook mijn mind fuck met niet rolbare drops weer overwonnen.
Bedankt voor de suggestie.

Op zich zijn de sprongetjes die ik doe meestal niet recht aan te rijden als onderdeel van een mtb route, dus vlak na of voor een bocht ofzo. Dus kan goed kloppen 🤪

• Goofyduck384
Daan_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:15:
Heb je pedalen wel aan de juiste kant erop gezet. Op de pedalen staat of het gaat om links of rechts. Schroefdraad per pedaal verschilt.

Als je ze er verkeerd om op zet. Dan is de kans dat je schroefdraad van de crank kapot draait. Je bent zeker niet de eerst waarbij dit gebeurd. ;-)
Net even gekeken, degene die ik eruit heb kunnen halen, is het rechter pedaal. Er staat een ‘R’ op. Dus wel de goede. Indraaien ging ook prima. Echter heb ik hem net nog met kracht er dus scheef ingedraaid. Ik hoopte dat met iets meer kracht hij hem wel zou pakken (helaas dus scheef). Zal zeker even langs de LBS gaan, maar ben bang dat die schroefdraad echt niet meer te redden is…

Echter die andere krijg ik dus ook echt niet los (zie plaatje). Als ik het goed begrijp moet die dus naar de grond toch?

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:55
Goofyduck384 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:23:
[...]

Echter die andere krijg ik dus ook echt niet los (zie plaatje). Als ik het goed begrijp moet die dus naar de grond toch?
Zoals @Roozzz al zegt zou links met de klok mee los moeten gaan, van de grond af dus als ik je foto goed bekijk.

[Voor 35% gewijzigd door Kluus op 13-09-2021 19:31]

Strava | PVOutput

• Sjoewe
Inderdaad aan je drive side is het draad andersom, righty loosey, lefty tighty :+

Volgende keer ook wat montage vet op het draad. En niet te strak aandraaien.

• Kluus
Sjoewe schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:40:
Inderdaad aan je drive side het draad andersom, righty loosey, lefty tighty :+

Volgende keer ook wat montage vet op het draad. En niet te strak aandraaien.
Ondertussen zal hij echter wel lekker strak aangedraaid zitten, als ik de laatste posts terug lees ;).

Strava | PVOutput

• Goofyduck384
Heb die andere inderdaad losgekregen. Draaide dus toch de verkeerde kant op 🤐
Maar voor de crank met tandwiel heb ik denk ik een nieuwe crank nodig. Volgens de site van Canyon gaat het om de Shimano MT611 32T. Hopelijk is die ergens snel te leveren. Maar zal morgen ook even langs de LBS gaan, al heb ik weinig hoop.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Goofyduck384 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:23:
[...]

Net even gekeken, degene die ik eruit heb kunnen halen, is het rechter pedaal. Er staat een ‘R’ op. Dus wel de goede. Indraaien ging ook prima. Echter heb ik hem net nog met kracht er dus scheef ingedraaid. Ik hoopte dat met iets meer kracht hij hem wel zou pakken (helaas dus scheef). Zal zeker even langs de LBS gaan, maar ben bang dat die schroefdraad echt niet meer te redden is…

Zou even bij de LBS langs gaan die er naar laten kijken. Kans is er zeker dat alles nog te reden is. Trappers draai ik zelf niet te vast. Wel voorzie ik het schroefdraad van montagepasta.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Sjoewe schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:26:
[...]

[Afbeelding]
Dan ga ik mij denk ik inschrijven voor de spring clinic voor 4 oktober. Zie dat er al 4 inschrijvingen zijn, mensen van hier zeker? :P
Goofyduck384 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:45:
Been there done that. Of zo vast dat je gaat twijfelen en zelf de verkeerde kant op gaat draaien _O-

[Voor 18% gewijzigd door WoBBeL op 13-09-2021 20:11]

• Goofyduck384
Goofyduck384 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:45:
Maar voor de crank met tandwiel heb ik denk ik een nieuwe crank nodig. Volgens de site van Canyon gaat het om de Shimano MT611 32T. Hopelijk is die ergens snel te leveren. Maar zal morgen ook even langs de LBS gaan, al heb ik weinig hoop.
Om, voor ik morgen naar de LBS ga, alvast wat achtergrond informatie te hebben, zat ik alvast te kijken wat vervanging zou kosten. Maar ik kan de Shimano MT611 32T helemaal niet vinden. Enig idee hoe dit kan?
Volgens de site van Canyon (https://www.canyon.com/nl...ll-components-section-tab zou ik de MT611 32T nodig hebben.

En als ik dan een andere (soort gelijke) nodig zou hebben, zou deze dan voldoen?
https://www.bikester.nl/s...nt=surfaces_across_google. Want geen idee wat het verschil zou zijn…

• Marty!
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:02
De 32T zegt wat over je voorblad (32 tanden), niet zozeer de crank zelf. Als je op MT611 zoekt dan is er genoeg te vinden. Als je een andere crank wil dan moet je zorgen dat deze past op je voorblad (als je die wil houden) en je trapas.

• Goofyduck384
Marty! schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:18:
De 32T zegt wat over je voorblad (32 tanden), niet zozeer de crank zelf. Als je op MT611 zoekt dan is er genoeg te vinden. Als je een andere crank wil dan moet je zorgen dat deze past op je voorblad (als je die wil houden) en je trapas.
Tja de fiets is van maart 2021, dus dat voorblad zou ik prima nog kunnen houden. Alleen de rechter crank is dus kapot. Dus dacht ik, laat ik gewoon exact dezelfde kopen. Die kan ik alleen niet vinden. Maar wel de 610 bijv. Ik heb er alleen (nog) te weinig verstand van om te weten of dit dezelfde is, en waar het verschil in zit. Dit soort dingen is het beste voorbeeld van “door schade en schande wijs worden” 😜
Maar hopelijk weet de LBS welke ik het beste kan doen.

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:27
Iemand ervaring met de kettingbladen uit china? Gezien de huidige lbs/shops/webshops niet of lastig kunnen leveren. Zoek een 36T 10 speed (2x10 setup) 104BCD en had deze gevonden:

https://nl.aliexpress.com...7f5454670a0b527ab36fdbc25

Zo ziet overigens mijn huidige kettingblad er uit, heeft nog geen haast want de huidige ketting heeft 300km er op zitten maar wil het wel alvast in voorraad hebben. Ketting en cassette heb ik wel in huis liggen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• chimera2
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
Ik heb er geen ervaring mee. Maar voor dat geld kan je het best is proberen. denk ik

• Michaelg
Gisteren was het dan zover. De Canyon Lux 7.0 is binnen gekomen 🥳🥳🥳🥳.

Helaas is vandaag de vrouw de hort op. Dus morgen pas gaan testen op de trails. Maar wat een prachtige fiets is het zeg.

• Kluus
Michaelg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:20:

Helaas is vandaag de vrouw de hort op. Dus morgen pas gaan testen op de trails. Maar wat een prachtige fiets is het zeg.

[Afbeelding]
Heel vet @Michaelg en eigenlijk ook wel een beetje jaloers ;). Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Strava | PVOutput

• Sherlock
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

[Afbeelding]
Heb je mooi vandaag de tijd om alles na te lopen en in te vetten/smeren/montagepasta'en waar nodig. :)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als de vrouw de hort op is, is het toch juist _het_ moment om te gaan fietsen? Of moet je thuis blijven voor de kids?

• Michaelg
zonoskar schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:44:
[...]

Als de vrouw de hort op is, is het toch juist _het_ moment om te gaan fietsen? Of moet je thuis blijven voor de kids?
Ja voor de Kids.
Sherlock schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:33:
[...]

Heb je mooi vandaag de tijd om alles na te lopen en in te vetten/smeren/montagepasta'en waar nodig. :)
Direct tijdens montage al gedaan.
Enige jammere is dat ze geen tubeless ventielen mee leveren... Dus die komen straks binnen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Michaelg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:47:
[...]

Ja voor de Kids.

[...]

Direct tijdens montage al gedaan.
Enige jammere is dat ze geen tubeless ventielen mee leveren... Dus die komen straks binnen.
Ah, in ieder geval veel plezier op je eerste ride, moet wel tof bevallen. Aan de fiets zal het niet liggen. Ben ook benieuwd wat je vind van die DT dropper post. Is het genoeg drop?

• daanb14

[Afbeelding]
Wow! Heel erg nice! De kleur is wel echt ontzettend chique :9~

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-09 18:45
Die dropper zal in ieder geval langer mee gaan dan die Iridium droppers van Canyon (y)

• daanb14
Sherlock schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:33:
[...]

Geeft Canyon eigenlijk in de handleiding aan waar overal Loctite op moet zitten of is het een kwestie van zelf uitvinden? Anders zet ik 'm denk ik in elkaar met een kennis die het al vaker gedaan heeft.

• Michaelg
daanb14 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:08:
[...]

Geeft Canyon eigenlijk in de handleiding aan waar overal Loctite op moet zitten of is het een kwestie van zelf uitvinden? Anders zet ik 'm denk ik in elkaar met een kennis die het al vaker gedaan heeft.
Nee enige wat ze eigenlijk aangeven is carbon pasta tussen stem-stuur en bij de zadelpen. Voor de rest dus even de schroeven zelf met montagepasta ingevet zodat je zeker weet dat je ze ooit weer los krijgt :P

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:06

[Afbeelding]
Mooi fietske. Ik rij er al bijna 2 jaar met heel veel plezier op!

Je eerste fully?

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:25

GWBoes

Rik B.

@Michaelg Mooie fiets. ook gelijk dubbelzijdige powermeter, cool. Komt die af fabriek er op of heb je dat zelf nog gedaan? combi XT cranks+XTR blad lijkt mij wel raar als standaard.

Zit zelf nog te twijfelen om een Rotor inspider met Kapic Carbon cranks te bestellen alleen de reviews zijn niet super positief dus als iemand ervaringen heeft met deze of andere dubbelzijdige PM's hoor ik het graag.

Diablo3 - Flickr

• Michaelg
Rudolf schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:17:
[...]

Mooi fietske. Ik rij er al bijna 2 jaar met heel veel plezier op!

Je eerste fully?
Yepp. Mijn vorige (en tevens eerste MTB) is een Cube Acid uit 2018. Dus wat dat betreft een flinke stap vooruit :).
GWBoes schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:30:
@Michaelg Mooie fiets. ook gelijk dubbelzijdige powermeter, cool. Komt die af fabriek er op of heb je dat zelf nog gedaan? combi XT cranks+XTR blad lijkt mij wel raar als standaard.

Zit zelf nog te twijfelen om een Rotor inspider met Kapic Carbon cranks te bestellen alleen de reviews zijn niet super positief dus als iemand ervaringen heeft met deze of andere dubbelzijdige PM's hoor ik het graag.
Dat komt niet af fabriek nee :). Die Stages XT crankset heb ik al gekocht toen ik nog met de Cube reed. Wilde graag power op de MTB maar wel met gelijk in het achterhoofd een nieuwe fiets en dus dat ie wel mee moet kunnen. De stock crankset was gewoon een XT non power. Die heb ik gisteren op MP direct verkocht weer :) Dus dat scheelt.

• Kluus
Zoals gezegd ik ben erg benieuwd @Michaelg. Mijn eerste upgrade op MTB gebied was van een Cube Reaction HPA Pro van, ik meen, 2016 naar een Canyon Exceed 6 model 2020 en dat was echt al een wereld van verschil. Jouw upgrade is nog een veel grotere stap dus dat moet goed komen :D.

Strava | PVOutput

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:31:
[...]

Om, voor ik morgen naar de LBS ga, alvast wat achtergrond informatie te hebben, zat ik alvast te kijken wat vervanging zou kosten. Maar ik kan de Shimano MT611 32T helemaal niet vinden. Enig idee hoe dit kan?
Volgens de site van Canyon (https://www.canyon.com/nl...ll-components-section-tab zou ik de MT611 32T nodig hebben.

En als ik dan een andere (soort gelijke) nodig zou hebben, zou deze dan voldoen?
https://www.bikester.nl/s...nt=surfaces_across_google. Want geen idee wat het verschil zou zijn…
Was wel een advertentie tegengekomen die die MT611 gelijk stelde aan een uit de Shimano DEORE 6100 reeks. Dan heb je drie smaken zo te zien die in de eerste plaats verschillen op https://sheldonbrown.com/gloss_n-o.html#old

• DennisLMB
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:21
Beste MTB fanaten, ik zou graag van jullie expertise gebruik maken met het volgende probleem:

Enkele maanden geleden heb ik een XX1 cassette, een SRAM AXS derailleur en twee XX1 kettingen aangeschaft. Alles draaide eerst als een zonnetje, super blij mee! Echter sinds een aantal weken heb ik het probleem dat het schakelen hapert op de onderste én de bovenste twee tandwielen.

Normaal gesproken als het alleen onder was of alleen boven zou je de limit screws verdenken. Uiteraard heb ik deze ook bekeken en zo goed als ik kan afgesteld maar dit heeft het probleem niet opgelost.

Ik verdenk momenteel de lengte van de ketting. Maar ik twijfel omdat dat in mijn gedachten het probleem dan ook alleen boven of onder in de cassette zou moeten zijn. Of zie ik dat verkeerd? Het probleem is bij beide kettingen overigens.

Dus voor dat ik mijn ketting ga inkorten aan jullie de vraag, herkennen jullie dit en hebben jullie misschien tips?

• Sjoewe
Allereerst, heb je met de app al een keer de micro-adjustments gedaan? Vervolgens, heb je de B-Tension al gecheckt? Dat ligt beide gevoelig bij 12-speed. Als je ketting te lang is dan zou je dat vooral moeten merken in de hoogste versnelling (kleinste kransjes). Dan is er de meeste slack. Op de lage versnellingen, zou je dat eigenlijk niet moeten kunnen merken.

Of... je pad is krom. Het meest typische daarvan is vaak dat je op de limieten van je cassette problemen krijgt met de indexering. Ik zou in elk geval zeker niet de ketting inkorten tot je alle andere dingen gehad hebt.

FYI: Als je limit screws eenmaal goed staan, hoef je daar in principe nooit meer aan te zitten.

• DennisLMB
Sjoewe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:07:
Allereerst, heb je met de app al een keer de micro-adjustments gedaan? Vervolgens, heb je de B-Tension al gecheckt? Dat ligt beide gevoeling bij 12-speed. Als je ketting te lang is dan zou je dat vooral moeten merken in de hoogste versnelling (kleinste kransjes). Dan is er de meeste slack. Op de lage versnellingen, zou je dat eigenlijk niet moeten kunnen merken.

Of... je pad is krom. Het meest typische daarvan is vaak dat je op de limieten van je cassette problem krijgt met de indexering. Ik zou in elk geval zeker niet de ketting inkorten tot je alle andere dingen gehad hebt.

FYI: Als je limit screws eenmaal goed staan, hoef je daar in principe nooit meer aan te zitten.
Bedankt voor je reactie!

Ja, micro adjustments gedaan bij de eerste installatie. B-Tension staat ook nog steeds prima, meerdere keren gecontroleerd met de bijgeleverde tool. Alles heeft ook perfect gewerkt, vandaar dat ik nu richting de ketting denk. En inderdaad, bij een te lange ketting zou ik in mijn hoofd ook alleen problemen bij de kleine kransjes verwachten. Maar omdat ik het gevoel heb alles te hebben nagelopen neig ik er toch naar..

Met "pad" bedoel je de derailleurhanger? Die zit er ook nieuw op namelijk.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:17
eens met @Sjoewe stap 1 is de indexing controleren, geen idee hoe dat bij AXS moet, maar blijkbaar met de app :)
dan zou ik de B-tension een fractie strakker zetten.

(een nieuwe ketting heeft minder zijwaartse flex en dan kan de derailleur met minder moeite de ketting naar een ander kransje duwen, bij een te groot B gap heb je een lang stuk ketting tussen je pully en je cassette, en zal je dus meer ketting krom duwen voor er daadwerkelijk geschakeld wordt. Daarom is bij een splinternieuwe ketting de b tension minder kritisch, maar bij een gebruikte ketting komt het steeds nauwer. (en moet ie dus optimaal dicht op de cassette staan).

Als dat niet helpt zou ik je padje gaan (laten) richten, je kan voor een paar tientjes een tool kopen, langs de LBS of kijken of een medetweaker er 1 heeft (hier 1 in Breda ;))
Heb zelf wel vergelijkbare issues gehad met een pad die op het oog recht was, maar met de tool toch een tikje moest hebben.

Bij verkeerde limit screws haal je gewoon je grootste of kleinste kransje niet. (of hij valt er overheen). De indexing staat los van de limits.

Strava

• Bastard
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:52
Goofyduck384 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:10:
😡😡😡
Van de week m'n nieuwe stamp 1 flats gemonteerd. Geen problemen bij het vervangen van m'n SPD pedalen.
Echter morgen wilde ik een rondje fietsen, maar dan met m'n spd's erop. Dus 'even' snel weer omdraaien. Echter kreeg ik de Stamp 1 met geen mogelijkheid los. Veel kracht gebruikt op de ene, die is eruit gekomen. Maar denk dat de schroefdraad intern kapot gegaan is, want de originele wilden er niet meer op. Daarna pakt hij hem ineens, maar helaas scheef. Die crank zal ik dus moeten vervangen.

Maar ook de andere krijg ik met geen mogelijkheid los... Hoe kan dat nou? De originele loshalen was vorige week eigenlijk geen enkel probleem.. draai ik hem fout?

[Afbeelding]

Bij deze linker crank moet ik de inbussleutel naar de vloer toe draaien toch?
Fiets is een Canyon Neuron 7...
Was bij mij ook bij een van beiden trappers, bij de fietsenmaker langsgeweest en die hadden een 30cm lange sleutel 15. 1 iemand moet je stuur vast houden, dan gaat de andere persoon op de fiets met de voeten op de trapper + einde van extra lange sleutel 15 staan en dan gooi je al je gewicht kort op het einde van de sleutel (met gebruik rem uiteraard). Toen kwam ie met een flinke klak los. Succes!

Wel zorgen dat je 'm de goede kant op draait, want anders is je crank aan de andere kant ook stuk.

[Voor 3% gewijzigd door Bastard op 14-09-2021 13:18]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Prulleman schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:16:
eens met @Sjoewe stap 1 is de indexing controleren, geen idee hoe dat bij AXS moet, maar blijkbaar met de app :)
Bij AXS gaat dit ook via de shifter.
DennisLMB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:37:
Beste MTB fanaten, ik zou graag van jullie expertise gebruik maken met het volgende probleem:

Enkele maanden geleden heb ik een XX1 cassette, een SRAM AXS derailleur en twee XX1 kettingen aangeschaft. Alles draaide eerst als een zonnetje, super blij mee! Echter sinds een aantal weken heb ik het probleem dat het schakelen hapert op de onderste én de bovenste twee tandwielen.

Normaal gesproken als het alleen onder was of alleen boven zou je de limit screws verdenken. Uiteraard heb ik deze ook bekeken en zo goed als ik kan afgesteld maar dit heeft het probleem niet opgelost.

Ik verdenk momenteel de lengte van de ketting. Maar ik twijfel omdat dat in mijn gedachten het probleem dan ook alleen boven of onder in de cassette zou moeten zijn. Of zie ik dat verkeerd? Het probleem is bij beide kettingen overigens.

Dus voor dat ik mijn ketting ga inkorten aan jullie de vraag, herkennen jullie dit en hebben jullie misschien tips?
Bij wisselen van ketting is het verstandig om de B-tension te controleren (met de chain gap tool) en de fijn afstelling. Zoals @Prulleman al aan geeft.

Dit is wat ik controleer als ik ketting wissel bij mijn fietsen (met AXS)

[Voor 70% gewijzigd door Daan_ op 14-09-2021 13:28]

• Sjoewe
DennisLMB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:16:
Met "pad" bedoel je de derailleurhanger? Die zit er ook nieuw op namelijk.
Zit die er goed op? Licht een beetje aan de fiets en de soort hanger, maar als er een beetje vuil of vet onder zit en hij staat net uit het lood, dan ga je ook krijgen dat de derailleur niet meer goed parallel loopt boven/onder de cassette.

• DennisLMB
Enorm bedankt allemaal, ik heb vanavond weer wat te doen! Ik laat het uiteraard even weten wat het euvel uiteindelijk was!

• Demo

Demo

In de pauze even naar de LBS gefietst om te kijken of er nog een leuke Endura-broek hing, maar helaas. Zag ik in de vitrine ineens de Wahoo ELEMNT Bolt V2 staan, die online nérgens op voorraad is :D Ze hadden er gisteren 5 binnen gekregen en er waren er nog twee van over :P Zo op het eerste gezicht een erg leuk apparaat, binnenkort eens testen tijdens een ritje.

• Appie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-09 19:35

Appie

F1RST Racing

DennisLMB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:37:

Ik rij zelf ook AXS, en had ook een probleem met schakelen op een gegeven moment.

Aangezien AXS 1 tot 32 micro adjustments heeft is het belangrijk dat:
1. De B-Schroef goed gezet is; gebruik hiervoor de witte measurement tool.
2. Derailleur hanger recht is
3. Casette en naaf op de juiste sterkte (Nm) zitten.

In mijn geval had was mijn derailleur hanger licht verbogen, ik heb dat gefixed om hem van mijn frame af te halen en op een plat oppervlak te leggen; hierdoor merkte ik een kleine verbuiging. Recht getrokken en weer geinstalleerd.

PSNID: AppiePils || You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Demo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:45:
In de pauze even naar de LBS gefietst om te kijken of er nog een leuke Endura-broek hing, maar helaas. Zag ik in de vitrine ineens de Wahoo ELEMNT Bolt V2 staan, die online nérgens op voorraad is
https://www.vaneycksport....-element-bolt-v2-gps.html

Ik heb een Polar V650, maar ik ben wel benieuwd wat je ervaringen met de Wahoo zijn.

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:02

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik blijf echt erg last houden van zadelpijn op mijn zit botjes. Na een kilometer of 10 begint het meestal.
En als ik dan door rijd is het een km of 4-5 later echt gewoon veel pijn dat ik bijna niet meer wil zitten :P

Heb een broek met zeem die goed op de plek zit.

Was wel weer een aantal maanden geleden dat ik gefietst had vanwege redenen.. dus moest sowieso weer wennen maar betwijfel of ik nou eenmaal moet accepteren dat mijn billen er niet tegen kunnen :?

Enige wat ik kan bedenken is iegenlijk een oma zadel op me fiets zetten maarja dat is ook zo wat op een MTB.

Weet iemand iets te doen ?

het zadel formaat is goed btw dat is het probleem niet.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:45

charrel

@r1200r lc @hue addict

Ricmaniac schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:00:

Formaat misschien maar de vorm dus niet waarschijnlijk. Ik had eerst een boller zadel, altijd zadelpijn en overleden genitaliën. Nu een wat platter zadel, minder bolling en een gleuf in het midden en nu na 75km begin ik het pas wat te voelen. Dus de breedte is misschien goed maar de vorm misschien niet?

• Michaelg
Ik blijf echt erg last houden van zadelpijn op mijn zit botjes. Na een kilometer of 10 begint het meestal.
En als ik dan door rijd is het een km of 4-5 later echt gewoon veel pijn dat ik bijna niet meer wil zitten :P

Was wel weer een aantal maanden geleden dat ik gefietst had vanwege redenen.. dus moest sowieso weer wennen maar betwijfel of ik nou eenmaal moet accepteren dat mijn billen er niet tegen kunnen :?

Enige wat ik kan bedenken is iegenlijk een oma zadel op me fiets zetten maarja dat is ook zo wat op een MTB.

Heb je echt pijn aan de botjes zelf? En weet je zeker dat dan de breedte goed is? Normaliter krijg je namelijk alleen pijn aan de botjes als deze net langs je zadel op lopen.
Wat je natuurlijk kunt doen is bij de LBS welke omruilgarantie heeft op zadels (mantel volgens mij ook?). Op die manier kun je verschillende zadels proberen en er uiteindelijk maar 1 kopen.

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-09 19:56
Of even de afstand tussen 'n de zitbotjes laten meten? Bij de betere lbs kan je het beste zadel laten matchen.

Meh

Pagina: 1 ... 157 158 159 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee