Iemand nog aanraders voor mooie routes in de Ardennen? over 2 weken met @
Michaelg op pad en nog niet besloten waar we gaan rijden.
Het lastige is dat er volgens mij een stuk strenger gecontroleerd lijkt te worden buiten de gepijlde routes (tot fietsen in beslag nemen aan toe). Dus bij voorkeur gewoon wel een vaste route. (of een paar routes aan elkaar knopen uiteraard). Als je op forums of route sites gaat kijken zijn de meningen altijd zo verdeeld.. de 1 vind het supersaai en de ander geweldig.. het ligt natuurlijk aan je referentiekader. Ik ben zelf wel een paar keer in de Ardennen geweest, bv de routes bij La Roche, Houffalize, Theux, Aywaille, Malmedy. En heb het meestal wel prima naar mijn zin gehad, en stukje asfalt hier en daar verpest voor mij niet de route, als er ook maar lekker wat singletrack, technische klimmetjes en afdalingen in zitten.
We zijn beide behoorlijk XC gericht, dus het hoeven geen leipe enduro afdalingen te zijn, mag conditioneel wel pittig zijn. Qua techniek mag het ook wel een uitdaging zijn, maar een beetje in perspectief en 2 100mm xc hardtails

. (maar we kunnen heus wel een beetje sturen

)
Kan wel weer een rondje rijden die ik eerder heb gedaan, Theux rood was bv best aardig (en de vorige x door omstandigheden niet afgemaakt), maar een route in Bouillon op basis van de Grand Raid Godefroy staat ook de shortlist. (la roche en houffalize zijn beide ook erg lang geleden, ook voor strava, dus ik weet eigenlijk niet meer wat ik daar nou allemaal heb gereden)
[
Voor 4% gewijzigd door
Prulleman op 09-07-2021 12:08
]